Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švýcaři zakázali prodej některých aut VW, týká se to i škodovek

Švýcarsko kvůli emisnímu skandálu dočasně zastavilo prodej některých aut koncernu VW s dieselovými motory. Opatření se týká i vozů značky Škoda vyráběných v Mladé Boleslavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B44o39h68u25m31i90l16a 80Z23a74c49h31o94v28á 1708244425632

proc se neobjevuji moje prispevky?

0/0
27.9.2015 2:06
Foto

L12u90b10o64m68í51r 87J33a83n37o67t83a 5556984886465

Protože jste porušila všechny nesmyslné kodexy diskutéra, nebo nemáte ráda uprchlíky s dětmi, nebo nenávidíte politiku EU, nebo jste požádala cenzora nech bedělá vlny. Nevim, zamyslete se ;-)

0/0
29.9.2015 22:22

B83o61h73u90m20i82l95a 77Z52a42c81h35o47v78á 1808844945302

Mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jozef Baláž pouze sdělil, že všechny aktuálně vyráběné vozy Škoda, nabízené v Evropské unii a také ve Švýcarsku, jsou vybaveny motory, které odpovídají požadavkům normy Euro 6. „Splňují veškeré zákonné požadavky a předpisy v oblasti životního prostředí,“ dodal.

---------------

jak je mozne, ze ted najednou to jde a proc tedy sly do prodeje ty spatne? To tam namontovaly  ty spatne snad schvalne?Nemci jsou podvodnici a ta vizitka uz jim zustane. zadna presnost, ale podvody.

0/0
27.9.2015 2:04

J39i47ř97í 53E39r13b55e78n 1123814966857

Protože se doprodávaly staré modely s jinou technologií přípravy palivové směsi. Takže žádné "teď najednou to jde", průšvih se týká starých a již nevyráběných typů motorů.

+2/0
27.9.2015 4:18

Z17d64e75n94ě39k 33Z39a80b89a20v80a 1262674906984

Prostě Das Auto - a emise řešili Simply Clever ;-D;-D

0/−1
26.9.2015 21:50

J55i51ř57í 88E88r13b70e14n 1673164466637

"Opatření se týká i vozů značky Škoda vyráběných v Mladé Boleslavi." ... "U Škody byly dieslové motory EA189 se softwarem pro odhalení kontrol emisí montovány do předchozích generacích vozů Octavia, Fabia a Superb."

.

Tak to mě těší, že u Superbů se zákaz prodeje se týká jen několika málo kusů prototypů, postavených ve vývojovém středisku. Sériová výroba totiž byla odjakživa v závodě Kvasiny, tudíž sériových Superbů se zákaz netýká. ;-)

.

Na vysvětlenou: jde o sarkasmus poukazující na hodně rozvláčný článek s opakujícími se informacemi, pokaždé jen jinak formulovanými. Asi je autor placen za každé slovo. Jinak si nedovedu představit, proč jen na toto téma iDNES tento týden zveřejnil už 47 (!!!) článků...

+2/0
26.9.2015 21:17

K29a60r16e36l 27V74o69v44e95s 1274818122849

A to se porad Nemci posmivali dvoutaktu Trabanta, na pomery VW ekologicke auto, nekomu nevonelo,ale neletali z neho zadne rakovinotvorne castice.

0/−2
26.9.2015 18:07
Foto

V55o70j89t58ě56c86h 71P22a44v64l79í56k 5404481954288

Jako vtip by to šlo ...

+5/0
26.9.2015 18:45

Z61d15e90n70ě27k 92Z26a69b58a74v89a 1502254386214

ano - zřejmě sluníčkový mimoň ;-)

0/0
26.9.2015 21:51

J55a40r16o85s27l24a42v 76K56o88š75e57k 4489705700464

kdo podvádí, podvádí i na více místech... kdo ví jak je to s bezpečností ... potom jsou předpisy na nic pokud to chce každej ojebat

0/0
26.9.2015 15:44

Z28d39e94n98ě97k 30Z96a93j83í53č96e41k 2863372968325

Jsem přesvědčen že z právního hlediska, by mohla škoda žalovat VW :D

0/0
26.9.2015 14:25

K93a49r50e45l 84V18o88v42e43s 1894578922699

Ze by majitel sam sebe zaloval ? Dobra danova finta :-))

+1/0
26.9.2015 18:08

P13e50t21e20r 13M28o13l96n98á25r 8555414852879

Mna ako majiteľa jedného takého auta ani tak neštve že to nesplna nejaké byrokratické EU normy ale strašne ma štve to som bol ako zákazník vedome podvedený,oklamaný a platil som za niečo čo mi predajca nedal ale účtoval si zato peniaze ,moja dôvera v tú značku klesla na nulu,ktovie čo všetko je v tom aute ešte na prd :-/

+5/−1
26.9.2015 14:18

M33a40r88t79i25n 12H47r60o25u76d31n95ý 6828547862196

jediný, co vás může štvát, je to, že je to auto teď neprodejné, v lepším případě za 60% ceny, co před týdnem. Jinak je to pořád to samé auto, a vás se to jako uživatele nedotkne.

+2/0
26.9.2015 14:24

J65a85n 17N46e90m83e93c 9908746277920

No a co prodej do bazaru ... myslím, že cena se rozhodně díky této akce nezvýšila ...

0/0
26.9.2015 14:54

J13a89r52o50m29í38r 75Č12e53c20h 1593678237542

A kdo za to může.Ekoteroristi z Bruselu a ty za..sr.ný amíci.:-(

0/−1
27.9.2015 8:58

J12a60r94o36m96í17r 23Č54e37c45h 1753108807862

A čím vás oklamali.Vy jste se zajímala jaké má auto emise?Důvěra je podle mě ve spolehlivosti a neporuchovosti vozu a kvalitě zpracování.Ta je u koncernu na 1.Tak nevím v čem máte problém.Kupte si korejce a uvidíte,ja jednoho měl a za 2 roky šel z báráku katastofa.Je to jen mediální kauza přihlouplech Amíku kterým dochází peníze ve statní kase,tak se chtěj nabalíkovat na Evropě.Moji duvěru VW nezklamalo,dělá poctivá a dobrá autaa za kvalitu se platí.:-/

0/0
27.9.2015 8:56

J49i15ř85í 33F37o30g67e21l 2860781546622

To by mě zajímalo, komu tu pokutu budou platit....

0/0
26.9.2015 13:46

J25a21n 16N21e74m57e77c 9768396927870

To netuším, ale skoro bych doporučil celé EU šetřit pokutami, ale v klidu to vyřešit stylem (pokud se to prokáže) - O.K., podváděli jste nás, takže v žádné zakázce na vozy pro EU na následujících x let nemáte šanci. Skoro bych řekl, že VW by to bolelo zatraceně více.

0/0
26.9.2015 15:12

J23a32r66o16m81í38r 95Č91e91c98h 1123728337192

VW by to bolelo a sním 500000 jejich zaměstnanců+dodavatele.Životní úroveň v EU by rázem klesla ve všech oborech.To si laskavě uvědomte než začnete psát.Pro mě to není žádná tragedie.VW dělá spolehlivá a dobrá auta a nějaké emise nařízené ekoteroristy z Bruselu mám v pr...!!!!!Naftové motory tyto emisní normy nikdy nemohou splnit to je každému jasné,je to proti fyzikálním zákonům.Myslím že jíné automobilky mlčí k této kauze také protože mají máslo na hlavě a dělají totéž.R^

0/0
27.9.2015 9:48

J62i37ř30í 71J81i92r82o48u27d62e60k 8386269384644

Ta gigamotorárna v M.B, přec nevyrábí a nevyráběja jen pro Škodovku, že. Schválně, pro které že všechny značky, ač téhož koncernu8-o?!!

0/0
26.9.2015 13:39

K35a32r19e71l 75V91o44v23e97s 1104158152509

Dela vetsinou male benzinaky.

0/0
26.9.2015 18:09

J57a70r32o21m14í47r 51Č47e24c49h 1183308167302

Pro celý koncern,ale benzínové motory naftové 2,0 TDI jsou německé.;-D

0/0
27.9.2015 9:50

T49o27m88á29š 77V66o74d63i44č75k49a 6240478868456

Das Auto.

0/0
26.9.2015 13:37

J84i57ř82í 91J77i43r76o14u88d15e14k 8336279834844

Nojo, ale my němci v oplech nejezdíme;-D

0/−1
26.9.2015 13:40

P93a31v66e70l 38M92o58r82a25v85e72c 1894945684767

Jakejch Oplech? Opel má wir lieben autos a VW má das auto. Pletete si slogany.

+1/0
26.9.2015 15:26

J37i96ř36í 98K37o14c33u71r32e37k 6705834215248

Dampfmobil. Ale ten měl jednu výhodu: Atmosférický tlak i nižší teplota spalování v topeništi znamená prakticky nulové emise NOx, a o tyhle přesně jde. Sazivost byla nežádoucí, nespálené saze znamenaly ztrátu paliva.

+1/0
26.9.2015 13:49

K87a60r70e39l 27V91o64v30e25s 1294738562649

Der Prueser

+1/−1
26.9.2015 18:14
Foto

V34o19j61t57ě14c23h 93P46a36v95l29í56k 5844651274438

Je to až ironické, že se podvod provalil v okamžiku, kdy už se inkriminované motory téměř přestaly vyrábět. VW konečně dohnal technologicky ostatní a jejich Euro 6 motory vypadají v pořádku a bum, minulých 9 let je stejně doběhlo.

+2/0
26.9.2015 13:19

J97a15n 65M86a97t13o70u83š38e34k 6396597450414

někdo je měl přeci jenom rád a nechal je dožít, pokud se o tom ví už rok.

0/0
26.9.2015 13:26

J16a83n 18Č39e75r17n96ý 9274190350170

Nafta patří do kamen;-D

+3/−4
26.9.2015 13:06

P10e92t24r 43H43a96r44i78p64r97a84s75a50d 97H47a20j57i85č 8293830694167

Jasně a nejlepší je to s rozřezanými pneumatikami zalitými syntetickým lakem a polystyrénem. Taky několik kilo starých plastů by se hodilo. ;-D

+1/−1
26.9.2015 13:16
Foto

V76o59j86t50ě11c56h 86P66a89v17l47í76k 5724951694908

Hlavně z vyřazených PVC okenních rámů. To je největší žůžo. V komíně kyselina chlorovodíková, chlór, fosgen ...

+2/0
26.9.2015 13:22

P24e89t95r 61H10a62r51i84p32r63a35s19a59d 16H61a48j87i25č 8333180654827

Aha, tak to jsem nevěděl, díky za tip. ;-)

0/0
26.9.2015 13:25

J20i93ř77í 17K20o28c84u42r59e69k 6475604255388

Janě, nemajetní kupují naftu za 30.000 kč/Kubík, protože dřevo za 800 Kč/kubík si nemohou dovolit.

0/0
26.9.2015 13:51

M69a78r19t24i59n 34N97e25r33m33u41t 9807577418259

takže to pak smrdí pořád na jednom místě, bez katalyzátoru, filtru....

0/0
26.9.2015 23:52

J33o17s54e66f 15H33o23n51e15š 7831442730143

Když narazíte na fyzikální hranice,tak je nutno podvádět.Politici by si měli sáhnout do svědomí a zvolnit.Škodovka je jen obětí,nebot příliš spoléhala na dodavatele

+2/0
26.9.2015 13:00

J77a91n 58M88a68t10o33u59š55e54k 6976517320844

které konkrétní fyzikální hranice máte na mysli

+1/−1
26.9.2015 13:07

J95o61s82e86f 86H14o84n28e54š 7241532700703

Třeba EURO 6 už je třeba močovina,která při -11st celsia mění vlastnosti,takže kdyz zaparkujete při -20 st,tak se řidicí jednotka přepne do servisního režimu a auto je nepojízdné.Je pravda,že je možno vymyslet ohřívání,ale to má nároky na energii

+1/0
26.9.2015 13:46
Foto

V64o54j95t71ě53c49h 63P51a28v54l48í32k 5674721254108

Močovina není povinná, je to jen jedno z řešení. Pokud by mrazy byly opravdu problém, může se udělat zimní nemrznoucí močovina s trochou glykolu. A nebo použite výrobce místo systému SCR systém LNT, který močovinu nepotřebuje, byť za cenu o pár procent vyšší spotřeby.

Jsou to jen technické problémy, nikoli fyzikální hranice, které by kohokoli nutily podvádět.

+1/0
26.9.2015 14:37

J57i98ř21í 16K81o89c66u19r32e60k 6865274735178

40 MJ/kg paliva. A pak jsou tady hranice chemické:

16 g CH4 po spálení s kyslíkem vydá 36 g H2O a 44 g CO2.

Ale můžete to teoreticky upravit:

16 g CH4 po spálení s kyslíkem vydá 36 g H2O a 12 g sazí. (žádný CO2) :-P

+1/0
26.9.2015 13:57
Foto

V40o44j53t56ě61c87h 89P10a12v78l78í44k 5414201634428

Pokud vezmeme valivý odpor běžného kombíku o hmotnosti 1.5 tuny s běžnými pneumatikami na běžném asfaltu a jeho odpor vzduchu při 90 km/h, zjistíme, že síla, která jej udrží na této rychlosti je cca 700N. Z toho pak potřebný výkon motoru je 17.5 kW. Carnotův cyklus pro Tc=6°C (průměrná roční teplota vzduchu) a Th=500°C (teplota spalin dieselového motoru) má účinnost přes 60%. Z toho máme, že by motoru mělo stačit cca 750 kJ/km. Až vám rodinný diesel bude jezdit za 2 l/100km, respektive 50 g/km CO2, pak teprv budete narážet na fyzikální limit motoru. To je oproti dnešku ještě hodně velká rezerva.

0/−1
26.9.2015 15:01

P47e81t26r 55H38a24r94i71p59r57a71s15a15d 44H27a13j63i11č 8793400904327

Už nevím, jak bych některé výpočty dělal, ale uvádíte teoretické hodnoty, navíc s některými zkreslujícími údaji a neuvedl jste při jakém koeficintu odporu Cx, aerodynamický odpor roste s druhou mocninou rychlosti, na tom by se ještě dalo zapracovat. Carnotův cyklus se většinou počítá pro tc = 20°C. To byste pak mohl tvrdit, že solární panely, které jsou také normované pro 20°C mají účinnost 30% při 6°C (gradient je přibližně 1%/1°C) i když normovaná účinnost je 16% a byla by to pravda. Teoretické hodnoty účinnosti spalovacího motoru jsou kolem 42%,  ve skutečnosti někde kolem 25%, přeplňované motory jsou na tom až o 10% líp, ale to je maximum. Motor nemůže pracovat v optimálním režimu a ani u hybridů se k těmto hodnotám při běžné jízdě nepřiblížíte i když se používá rekuperace. S velkou mírou pravděpodobnosi se domnívám, že současné motory na fyzikální limity rozhodně už narážejí a že posun v účinnost motorů je možný, ale už jen velmi málo.

0/0
26.9.2015 18:00
Foto

V28o68j47t69ě18c21h 14P12a21v31l76í21k 5954541794918

(K výpočtu: Počítal jsem s koeficientem valivého odporu 0.03 a  koeficientem odporu vzduchu 0.29 a čelní plochou 2m^2, samozřejmě druhá mocnina byla použita. Carnotův cyklus přepočítaný pro 20/500°C má účinnost 62%, já jsem pro výpočet výše konzervativně zaokrouhlil dolů.)

Pokud to přepočítám pro Škodu Superb III GreenLine (4.4l/100km, odpor vzduchu 0.30, plocha 1.9m^2, koeficient valivého odpor se speciálními "green" pneu na asfaltu 0.02, hmotnost 1460 kg), tak potřebná síla klesne na 500N a účinnost pohonné jednotky vyjde na necelých 20%. A to už je moderní EA288 TDI, tedy turbo motor.

Samozřejmě, je to maximum, co se dneska za rozumné peníze umí. Ale bariérou prozatím opravdu není fyzika, není možno říci "líp už to prostě nejde", ale jen a pouze technika.

Nejtvrdší Evropský limit pro osobní vozy je 95 g/km od roku 2021, což odpovídá 3.5l/100km nafty v NEDC. S dalším přitvrzováním se nepočítá. Superb bude muset na motoru nebo hmotnosti vozu trochu zapracovat (zvednout účinnost na těch 25%, nebo snížit o 20% hmotnost), ale lehčí a menší vozy nebudou mít problém nařízení splnit ani s dnešními motory. Podvádět tedy není nutno. Zvlášť ne pak s NOx, které na spotřebě nezávisí.

K fyzikálnímu limitu se samozřejmě blížíme, myslím, že k účinnosti přes 30% se asi s diesely nikdy nedostaneme. Je životním údělem inženýra bojovat s možnostmi techniky. Pokud bychom chtěli CO2 snižovat více, nezbyde, než změnit palivo třeba na LPG nebo CNG, které obsahují méně uhlíku na jednotku energie, nebo použít hybridní či elektrický pohon.

+1/0
26.9.2015 19:12

J89a83r15o38m60í88r 38Č42e37c95h 1733438277382

Můžete mi říct kdo by to zaplatil a pak to auto konkurence schopné vyroby:-(l.Bylo by drahé a nikdo by ho nekoupil.

0/0
27.9.2015 9:56
Foto

V55o62j61t16ě89c93h 36P69a75v35l63í47k 5534691934828

Jak píši: Malé vozy splňují tento limit již dnes. A pro větší to zaplatí samozřejmě výrobce v rámci vývoje nových modelů. Náklady a tedy cena vozu se oproti letům minulým nijak nezvýší, postupné přitvrzování limitů (až právě do 2021) na CO2 už se děje a ceny už jsou přizpůsobené.

S konkurencí si taky nelamte hlavu. Podmínky jsou pro všechny, kteří chtějí prodávat vozy v EU, respektive USA shodné a tedy si navzájem konkurují i s vozy s klesající spotřebou.

0/−1
27.9.2015 13:38

P67e15t16r 19H31a86r50i17p26r88a17s57a40d 74H83a17j38i77č 8143470654437

Škodovka to musí vědět. To si myslíte, že takový megapodnik nemá diagnostické středisko na měření emisí? Museli to vědět a vědí, jak to s emisemi je přinejmenším od prvního namontovaného motoru té céčkové řady. Součástí každého nového motoru je i technický list, tam to být také muselo alespoň skrytě (parametry měření). Každému motoráři to okamžitě dojde (parametry, za kterých se měří), takže o  žádného obětního beráka nejde.

0/0
26.9.2015 13:22

M91a72r12t95i57n 45H61r35o35u90d88n67ý 6128897752216

Vědět to nemusela. Měření za normálních okolností probíhá na válcích. Nikoho nenapadlo strkat za jízdy do vejfuku nějakou trubku.

0/0
26.9.2015 14:31

P32e45t41r 74H65a81r76i46p62r28a94s87a62d 45H40a26j78i29č 8493720274577

Jestli ve škodovce nemají sondu na nezávislé měření spalin, tak to není automobilka, nemají vlastní vývoj a nemají vlastní vývojový tým. Pak je to jen sprostá montovna. ;-D

0/0
26.9.2015 18:05

P83a54t59r80i36k 81Z32a49b85r26a14n47s11k92y 1251299115263

panenkomarja tolik infirmaci a presto v disjuzi je x lidi kteri nechapou ze co vw tu palku zaplati a proc ani neprotestuje.blabol s subdivatelama tomu dal korunu.doporucuji kdyz se vyjadruji k brambiram zjistim zaklady o zemedelstvi,kdyz o automotive tak o automotive.kdyz o homologacnich procesech tak o nich.

0/0
26.9.2015 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.