Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švýcaři zakázali prodej některých aut VW, týká se to i škodovek

Švýcarsko kvůli emisnímu skandálu dočasně zastavilo prodej některých aut koncernu VW s dieselovými motory. Opatření se týká i vozů značky Škoda vyráběných v Mladé Boleslavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B66o84h30u53m52i41l52a 56Z98a15c13h14o20v80á 1708114545892

proc se neobjevuji moje prispevky?

0/0
27.9.2015 2:06
Foto

L40u39b73o26m56í62r 11J37a25n40o37t48a 5816934136865

Protože jste porušila všechny nesmyslné kodexy diskutéra, nebo nemáte ráda uprchlíky s dětmi, nebo nenávidíte politiku EU, nebo jste požádala cenzora nech bedělá vlny. Nevim, zamyslete se ;-)

0/0
29.9.2015 22:22

B92o88h21u66m53i98l70a 87Z90a54c21h78o58v20á 1938264115382

Mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jozef Baláž pouze sdělil, že všechny aktuálně vyráběné vozy Škoda, nabízené v Evropské unii a také ve Švýcarsku, jsou vybaveny motory, které odpovídají požadavkům normy Euro 6. „Splňují veškeré zákonné požadavky a předpisy v oblasti životního prostředí,“ dodal.

---------------

jak je mozne, ze ted najednou to jde a proc tedy sly do prodeje ty spatne? To tam namontovaly  ty spatne snad schvalne?Nemci jsou podvodnici a ta vizitka uz jim zustane. zadna presnost, ale podvody.

0/0
27.9.2015 2:04

J78i14ř69í 49E38r66b52e25n 1263214286607

Protože se doprodávaly staré modely s jinou technologií přípravy palivové směsi. Takže žádné "teď najednou to jde", průšvih se týká starých a již nevyráběných typů motorů.

+2/0
27.9.2015 4:18

Z33d18e10n33ě86k 80Z89a86b45a41v67a 1842354116514

Prostě Das Auto - a emise řešili Simply Clever ;-D;-D

0/−1
26.9.2015 21:50

J31i77ř15í 45E20r46b53e25n 1983264526597

"Opatření se týká i vozů značky Škoda vyráběných v Mladé Boleslavi." ... "U Škody byly dieslové motory EA189 se softwarem pro odhalení kontrol emisí montovány do předchozích generacích vozů Octavia, Fabia a Superb."

.

Tak to mě těší, že u Superbů se zákaz prodeje se týká jen několika málo kusů prototypů, postavených ve vývojovém středisku. Sériová výroba totiž byla odjakživa v závodě Kvasiny, tudíž sériových Superbů se zákaz netýká. ;-)

.

Na vysvětlenou: jde o sarkasmus poukazující na hodně rozvláčný článek s opakujícími se informacemi, pokaždé jen jinak formulovanými. Asi je autor placen za každé slovo. Jinak si nedovedu představit, proč jen na toto téma iDNES tento týden zveřejnil už 47 (!!!) článků...

+2/0
26.9.2015 21:17

K53a24r38e82l 58V68o39v31e12s 1774358322229

A to se porad Nemci posmivali dvoutaktu Trabanta, na pomery VW ekologicke auto, nekomu nevonelo,ale neletali z neho zadne rakovinotvorne castice.

0/−2
26.9.2015 18:07
Foto

V35o23j91t47ě46c84h 24P37a24v30l46í20k 5744181244788

Jako vtip by to šlo ...

+5/0
26.9.2015 18:45

Z92d11e17n44ě31k 45Z72a17b58a19v25a 1942784496534

ano - zřejmě sluníčkový mimoň ;-)

0/0
26.9.2015 21:51

J52a82r33o83s32l60a77v 61K41o37š32e39k 4939905710834

kdo podvádí, podvádí i na více místech... kdo ví jak je to s bezpečností ... potom jsou předpisy na nic pokud to chce každej ojebat

0/0
26.9.2015 15:44

Z60d25e51n18ě76k 28Z86a90j88í50č84e87k 2373682288575

Jsem přesvědčen že z právního hlediska, by mohla škoda žalovat VW :D

0/0
26.9.2015 14:25

K73a75r93e36l 51V33o91v28e25s 1484748162979

Ze by majitel sam sebe zaloval ? Dobra danova finta :-))

+1/0
26.9.2015 18:08

P16e78t25e85r 34M64o79l37n41á75r 8345944422939

Mna ako majiteľa jedného takého auta ani tak neštve že to nesplna nejaké byrokratické EU normy ale strašne ma štve to som bol ako zákazník vedome podvedený,oklamaný a platil som za niečo čo mi predajca nedal ale účtoval si zato peniaze ,moja dôvera v tú značku klesla na nulu,ktovie čo všetko je v tom aute ešte na prd :-/

+5/−1
26.9.2015 14:18

M80a74r88t34i72n 19H74r65o27u95d44n41ý 6368327332916

jediný, co vás může štvát, je to, že je to auto teď neprodejné, v lepším případě za 60% ceny, co před týdnem. Jinak je to pořád to samé auto, a vás se to jako uživatele nedotkne.

+2/0
26.9.2015 14:24

J38a52n 80N91e82m70e68c 9128126137480

No a co prodej do bazaru ... myslím, že cena se rozhodně díky této akce nezvýšila ...

0/0
26.9.2015 14:54

J30a41r98o69m41í18r 38Č20e52c36h 1233128967332

A kdo za to může.Ekoteroristi z Bruselu a ty za..sr.ný amíci.:-(

0/−1
27.9.2015 8:58

J50a61r28o50m92í37r 56Č13e48c47h 1803248497212

A čím vás oklamali.Vy jste se zajímala jaké má auto emise?Důvěra je podle mě ve spolehlivosti a neporuchovosti vozu a kvalitě zpracování.Ta je u koncernu na 1.Tak nevím v čem máte problém.Kupte si korejce a uvidíte,ja jednoho měl a za 2 roky šel z báráku katastofa.Je to jen mediální kauza přihlouplech Amíku kterým dochází peníze ve statní kase,tak se chtěj nabalíkovat na Evropě.Moji duvěru VW nezklamalo,dělá poctivá a dobrá autaa za kvalitu se platí.:-/

0/0
27.9.2015 8:56

J20i15ř85í 32F68o69g53e33l 2270361136322

To by mě zajímalo, komu tu pokutu budou platit....

0/0
26.9.2015 13:46

J96a22n 79N65e24m50e83c 9678426187500

To netuším, ale skoro bych doporučil celé EU šetřit pokutami, ale v klidu to vyřešit stylem (pokud se to prokáže) - O.K., podváděli jste nás, takže v žádné zakázce na vozy pro EU na následujících x let nemáte šanci. Skoro bych řekl, že VW by to bolelo zatraceně více.

0/0
26.9.2015 15:12

J61a18r74o90m26í91r 61Č87e26c68h 1273988467502

VW by to bolelo a sním 500000 jejich zaměstnanců+dodavatele.Životní úroveň v EU by rázem klesla ve všech oborech.To si laskavě uvědomte než začnete psát.Pro mě to není žádná tragedie.VW dělá spolehlivá a dobrá auta a nějaké emise nařízené ekoteroristy z Bruselu mám v pr...!!!!!Naftové motory tyto emisní normy nikdy nemohou splnit to je každému jasné,je to proti fyzikálním zákonům.Myslím že jíné automobilky mlčí k této kauze také protože mají máslo na hlavě a dělají totéž.R^

0/0
27.9.2015 9:48

J89i42ř36í 79J26i44r91o47u69d39e44k 8326829334404

Ta gigamotorárna v M.B, přec nevyrábí a nevyráběja jen pro Škodovku, že. Schválně, pro které že všechny značky, ač téhož koncernu8-o?!!

0/0
26.9.2015 13:39

K40a81r77e12l 64V34o23v93e77s 1364408652489

Dela vetsinou male benzinaky.

0/0
26.9.2015 18:09

J85a63r79o22m43í24r 33Č17e56c87h 1253738577242

Pro celý koncern,ale benzínové motory naftové 2,0 TDI jsou německé.;-D

0/0
27.9.2015 9:50

T48o44m56á93š 19V37o56d85i86č48k96a 6800258758486

Das Auto.

0/0
26.9.2015 13:37

J57i52ř85í 78J53i60r15o59u31d88e67k 8986339824924

Nojo, ale my němci v oplech nejezdíme;-D

0/−1
26.9.2015 13:40

P61a37v16e20l 74M58o31r42a31v37e90c 1984765404247

Jakejch Oplech? Opel má wir lieben autos a VW má das auto. Pletete si slogany.

+1/0
26.9.2015 15:26

J61i98ř57í 68K97o45c39u94r14e62k 6425834345148

Dampfmobil. Ale ten měl jednu výhodu: Atmosférický tlak i nižší teplota spalování v topeništi znamená prakticky nulové emise NOx, a o tyhle přesně jde. Sazivost byla nežádoucí, nespálené saze znamenaly ztrátu paliva.

+1/0
26.9.2015 13:49

K50a38r33e12l 92V85o68v74e15s 1114888362209

Der Prueser

+1/−1
26.9.2015 18:14
Foto

V63o51j61t60ě38c29h 16P37a68v51l64í84k 5574321424128

Je to až ironické, že se podvod provalil v okamžiku, kdy už se inkriminované motory téměř přestaly vyrábět. VW konečně dohnal technologicky ostatní a jejich Euro 6 motory vypadají v pořádku a bum, minulých 9 let je stejně doběhlo.

+2/0
26.9.2015 13:19

J56a41n 73M95a37t80o97u66š95e82k 6536547860934

někdo je měl přeci jenom rád a nechal je dožít, pokud se o tom ví už rok.

0/0
26.9.2015 13:26

J55a78n 71Č35e74r52n51ý 9114140640270

Nafta patří do kamen;-D

+3/−4
26.9.2015 13:06

P76e80t86r 68H27a45r63i36p71r57a69s24a39d 81H82a52j94i63č 8543750614507

Jasně a nejlepší je to s rozřezanými pneumatikami zalitými syntetickým lakem a polystyrénem. Taky několik kilo starých plastů by se hodilo. ;-D

+1/−1
26.9.2015 13:16
Foto

V74o94j84t22ě32c57h 88P59a55v36l19í77k 5594981214978

Hlavně z vyřazených PVC okenních rámů. To je největší žůžo. V komíně kyselina chlorovodíková, chlór, fosgen ...

+2/0
26.9.2015 13:22

P78e47t88r 28H24a45r85i63p41r52a90s10a56d 47H59a88j65i36č 8163910824157

Aha, tak to jsem nevěděl, díky za tip. ;-)

0/0
26.9.2015 13:25

J23i16ř46í 22K12o42c15u61r31e83k 6415954845168

Janě, nemajetní kupují naftu za 30.000 kč/Kubík, protože dřevo za 800 Kč/kubík si nemohou dovolit.

0/0
26.9.2015 13:51

M85a42r35t38i18n 31N79e78r65m88u13t 9177757298219

takže to pak smrdí pořád na jednom místě, bez katalyzátoru, filtru....

0/0
26.9.2015 23:52

J33o92s29e24f 72H33o82n81e11š 7431532570793

Když narazíte na fyzikální hranice,tak je nutno podvádět.Politici by si měli sáhnout do svědomí a zvolnit.Škodovka je jen obětí,nebot příliš spoléhala na dodavatele

+2/0
26.9.2015 13:00

J17a68n 59M61a52t13o33u10š76e82k 6616347430504

které konkrétní fyzikální hranice máte na mysli

+1/−1
26.9.2015 13:07

J57o19s93e65f 84H49o97n89e22š 7811212820123

Třeba EURO 6 už je třeba močovina,která při -11st celsia mění vlastnosti,takže kdyz zaparkujete při -20 st,tak se řidicí jednotka přepne do servisního režimu a auto je nepojízdné.Je pravda,že je možno vymyslet ohřívání,ale to má nároky na energii

+1/0
26.9.2015 13:46
Foto

V60o34j94t64ě72c10h 57P57a29v52l55í33k 5264871324258

Močovina není povinná, je to jen jedno z řešení. Pokud by mrazy byly opravdu problém, může se udělat zimní nemrznoucí močovina s trochou glykolu. A nebo použite výrobce místo systému SCR systém LNT, který močovinu nepotřebuje, byť za cenu o pár procent vyšší spotřeby.

Jsou to jen technické problémy, nikoli fyzikální hranice, které by kohokoli nutily podvádět.

+1/0
26.9.2015 14:37

J45i61ř48í 89K42o34c91u48r86e72k 6405324265568

40 MJ/kg paliva. A pak jsou tady hranice chemické:

16 g CH4 po spálení s kyslíkem vydá 36 g H2O a 44 g CO2.

Ale můžete to teoreticky upravit:

16 g CH4 po spálení s kyslíkem vydá 36 g H2O a 12 g sazí. (žádný CO2) :-P

+1/0
26.9.2015 13:57
Foto

V77o49j69t10ě72c75h 80P28a88v34l85í91k 5374651484428

Pokud vezmeme valivý odpor běžného kombíku o hmotnosti 1.5 tuny s běžnými pneumatikami na běžném asfaltu a jeho odpor vzduchu při 90 km/h, zjistíme, že síla, která jej udrží na této rychlosti je cca 700N. Z toho pak potřebný výkon motoru je 17.5 kW. Carnotův cyklus pro Tc=6°C (průměrná roční teplota vzduchu) a Th=500°C (teplota spalin dieselového motoru) má účinnost přes 60%. Z toho máme, že by motoru mělo stačit cca 750 kJ/km. Až vám rodinný diesel bude jezdit za 2 l/100km, respektive 50 g/km CO2, pak teprv budete narážet na fyzikální limit motoru. To je oproti dnešku ještě hodně velká rezerva.

0/−1
26.9.2015 15:01

P68e61t74r 73H75a29r72i92p69r35a41s56a76d 10H69a34j40i72č 8733150624257

Už nevím, jak bych některé výpočty dělal, ale uvádíte teoretické hodnoty, navíc s některými zkreslujícími údaji a neuvedl jste při jakém koeficintu odporu Cx, aerodynamický odpor roste s druhou mocninou rychlosti, na tom by se ještě dalo zapracovat. Carnotův cyklus se většinou počítá pro tc = 20°C. To byste pak mohl tvrdit, že solární panely, které jsou také normované pro 20°C mají účinnost 30% při 6°C (gradient je přibližně 1%/1°C) i když normovaná účinnost je 16% a byla by to pravda. Teoretické hodnoty účinnosti spalovacího motoru jsou kolem 42%,  ve skutečnosti někde kolem 25%, přeplňované motory jsou na tom až o 10% líp, ale to je maximum. Motor nemůže pracovat v optimálním režimu a ani u hybridů se k těmto hodnotám při běžné jízdě nepřiblížíte i když se používá rekuperace. S velkou mírou pravděpodobnosi se domnívám, že současné motory na fyzikální limity rozhodně už narážejí a že posun v účinnost motorů je možný, ale už jen velmi málo.

0/0
26.9.2015 18:00
Foto

V24o56j44t27ě72c24h 13P49a95v35l10í54k 5134771574518

(K výpočtu: Počítal jsem s koeficientem valivého odporu 0.03 a  koeficientem odporu vzduchu 0.29 a čelní plochou 2m^2, samozřejmě druhá mocnina byla použita. Carnotův cyklus přepočítaný pro 20/500°C má účinnost 62%, já jsem pro výpočet výše konzervativně zaokrouhlil dolů.)

Pokud to přepočítám pro Škodu Superb III GreenLine (4.4l/100km, odpor vzduchu 0.30, plocha 1.9m^2, koeficient valivého odpor se speciálními "green" pneu na asfaltu 0.02, hmotnost 1460 kg), tak potřebná síla klesne na 500N a účinnost pohonné jednotky vyjde na necelých 20%. A to už je moderní EA288 TDI, tedy turbo motor.

Samozřejmě, je to maximum, co se dneska za rozumné peníze umí. Ale bariérou prozatím opravdu není fyzika, není možno říci "líp už to prostě nejde", ale jen a pouze technika.

Nejtvrdší Evropský limit pro osobní vozy je 95 g/km od roku 2021, což odpovídá 3.5l/100km nafty v NEDC. S dalším přitvrzováním se nepočítá. Superb bude muset na motoru nebo hmotnosti vozu trochu zapracovat (zvednout účinnost na těch 25%, nebo snížit o 20% hmotnost), ale lehčí a menší vozy nebudou mít problém nařízení splnit ani s dnešními motory. Podvádět tedy není nutno. Zvlášť ne pak s NOx, které na spotřebě nezávisí.

K fyzikálnímu limitu se samozřejmě blížíme, myslím, že k účinnosti přes 30% se asi s diesely nikdy nedostaneme. Je životním údělem inženýra bojovat s možnostmi techniky. Pokud bychom chtěli CO2 snižovat více, nezbyde, než změnit palivo třeba na LPG nebo CNG, které obsahují méně uhlíku na jednotku energie, nebo použít hybridní či elektrický pohon.

+1/0
26.9.2015 19:12

J79a58r76o76m40í46r 43Č34e50c88h 1633618607632

Můžete mi říct kdo by to zaplatil a pak to auto konkurence schopné vyroby:-(l.Bylo by drahé a nikdo by ho nekoupil.

0/0
27.9.2015 9:56
Foto

V91o43j78t52ě46c27h 39P57a55v58l88í29k 5394161554328

Jak píši: Malé vozy splňují tento limit již dnes. A pro větší to zaplatí samozřejmě výrobce v rámci vývoje nových modelů. Náklady a tedy cena vozu se oproti letům minulým nijak nezvýší, postupné přitvrzování limitů (až právě do 2021) na CO2 už se děje a ceny už jsou přizpůsobené.

S konkurencí si taky nelamte hlavu. Podmínky jsou pro všechny, kteří chtějí prodávat vozy v EU, respektive USA shodné a tedy si navzájem konkurují i s vozy s klesající spotřebou.

0/−1
27.9.2015 13:38

P95e90t75r 87H91a25r37i85p84r76a23s19a76d 82H59a51j87i41č 8433660754597

Škodovka to musí vědět. To si myslíte, že takový megapodnik nemá diagnostické středisko na měření emisí? Museli to vědět a vědí, jak to s emisemi je přinejmenším od prvního namontovaného motoru té céčkové řady. Součástí každého nového motoru je i technický list, tam to být také muselo alespoň skrytě (parametry měření). Každému motoráři to okamžitě dojde (parametry, za kterých se měří), takže o  žádného obětního beráka nejde.

0/0
26.9.2015 13:22

M40a39r22t32i12n 28H86r21o17u37d77n28ý 6928727842726

Vědět to nemusela. Měření za normálních okolností probíhá na válcích. Nikoho nenapadlo strkat za jízdy do vejfuku nějakou trubku.

0/0
26.9.2015 14:31

P71e76t15r 92H67a68r14i30p80r71a97s47a40d 96H72a88j55i45č 8593450754697

Jestli ve škodovce nemají sondu na nezávislé měření spalin, tak to není automobilka, nemají vlastní vývoj a nemají vlastní vývojový tým. Pak je to jen sprostá montovna. ;-D

0/0
26.9.2015 18:05

P22a19t97r73i69k 84Z40a58b89r86a65n25s69k66y 1601829915703

panenkomarja tolik infirmaci a presto v disjuzi je x lidi kteri nechapou ze co vw tu palku zaplati a proc ani neprotestuje.blabol s subdivatelama tomu dal korunu.doporucuji kdyz se vyjadruji k brambiram zjistim zaklady o zemedelstvi,kdyz o automotive tak o automotive.kdyz o homologacnich procesech tak o nich.

0/0
26.9.2015 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.