Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Švýcaři zakázali prodej některých aut VW, týká se to i škodovek

Švýcarsko kvůli emisnímu skandálu dočasně zastavilo prodej některých aut koncernu VW s dieselovými motory. Opatření se týká i vozů značky Škoda vyráběných v Mladé Boleslavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B13o66h42u63m47i64l53a 84Z89a12c30h73o96v91á 1148804205262

proc se neobjevuji moje prispevky?

0/0
27.9.2015 2:06
Foto

L48u97b17o88m42í86r 27J55a55n66o39t50a 5866554976635

Protože jste porušila všechny nesmyslné kodexy diskutéra, nebo nemáte ráda uprchlíky s dětmi, nebo nenávidíte politiku EU, nebo jste požádala cenzora nech bedělá vlny. Nevim, zamyslete se ;-)

0/0
29.9.2015 22:22

B32o72h78u46m22i17l50a 87Z14a51c13h81o30v41á 1728444275372

Mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jozef Baláž pouze sdělil, že všechny aktuálně vyráběné vozy Škoda, nabízené v Evropské unii a také ve Švýcarsku, jsou vybaveny motory, které odpovídají požadavkům normy Euro 6. „Splňují veškeré zákonné požadavky a předpisy v oblasti životního prostředí,“ dodal.

---------------

jak je mozne, ze ted najednou to jde a proc tedy sly do prodeje ty spatne? To tam namontovaly  ty spatne snad schvalne?Nemci jsou podvodnici a ta vizitka uz jim zustane. zadna presnost, ale podvody.

0/0
27.9.2015 2:04

J43i71ř94í 77E10r76b29e18n 1963274596607

Protože se doprodávaly staré modely s jinou technologií přípravy palivové směsi. Takže žádné "teď najednou to jde", průšvih se týká starých a již nevyráběných typů motorů.

+2/0
27.9.2015 4:18

Z43d27e97n38ě81k 18Z41a79b47a41v57a 1292834896824

Prostě Das Auto - a emise řešili Simply Clever ;-D;-D

0/−1
26.9.2015 21:50

J45i35ř23í 92E93r33b58e22n 1363674536727

"Opatření se týká i vozů značky Škoda vyráběných v Mladé Boleslavi." ... "U Škody byly dieslové motory EA189 se softwarem pro odhalení kontrol emisí montovány do předchozích generacích vozů Octavia, Fabia a Superb."

.

Tak to mě těší, že u Superbů se zákaz prodeje se týká jen několika málo kusů prototypů, postavených ve vývojovém středisku. Sériová výroba totiž byla odjakživa v závodě Kvasiny, tudíž sériových Superbů se zákaz netýká. ;-)

.

Na vysvětlenou: jde o sarkasmus poukazující na hodně rozvláčný článek s opakujícími se informacemi, pokaždé jen jinak formulovanými. Asi je autor placen za každé slovo. Jinak si nedovedu představit, proč jen na toto téma iDNES tento týden zveřejnil už 47 (!!!) článků...

+2/0
26.9.2015 21:17

K11a26r13e19l 32V37o52v18e85s 1824918592649

A to se porad Nemci posmivali dvoutaktu Trabanta, na pomery VW ekologicke auto, nekomu nevonelo,ale neletali z neho zadne rakovinotvorne castice.

0/−2
26.9.2015 18:07
Foto

V13o47j89t11ě23c74h 92P19a93v82l82í82k 5344651374838

Jako vtip by to šlo ...

+5/0
26.9.2015 18:45

Z14d71e69n38ě44k 39Z62a44b31a35v91a 1412814956624

ano - zřejmě sluníčkový mimoň ;-)

0/0
26.9.2015 21:51

J42a63r37o89s84l68a20v 22K92o59š62e17k 4429305360964

kdo podvádí, podvádí i na více místech... kdo ví jak je to s bezpečností ... potom jsou předpisy na nic pokud to chce každej ojebat

0/0
26.9.2015 15:44

Z71d24e34n81ě20k 31Z31a29j73í83č55e79k 2863812618365

Jsem přesvědčen že z právního hlediska, by mohla škoda žalovat VW :D

0/0
26.9.2015 14:25

K96a30r49e28l 95V74o52v24e92s 1594768772819

Ze by majitel sam sebe zaloval ? Dobra danova finta :-))

+1/0
26.9.2015 18:08

P31e30t23e93r 38M30o27l57n24á51r 8215424172269

Mna ako majiteľa jedného takého auta ani tak neštve že to nesplna nejaké byrokratické EU normy ale strašne ma štve to som bol ako zákazník vedome podvedený,oklamaný a platil som za niečo čo mi predajca nedal ale účtoval si zato peniaze ,moja dôvera v tú značku klesla na nulu,ktovie čo všetko je v tom aute ešte na prd :-/

+5/−1
26.9.2015 14:18

M10a23r40t35i20n 97H35r20o21u79d17n11ý 6968717202876

jediný, co vás může štvát, je to, že je to auto teď neprodejné, v lepším případě za 60% ceny, co před týdnem. Jinak je to pořád to samé auto, a vás se to jako uživatele nedotkne.

+2/0
26.9.2015 14:24

J60a53n 52N47e51m63e41c 9848586617430

No a co prodej do bazaru ... myslím, že cena se rozhodně díky této akce nezvýšila ...

0/0
26.9.2015 14:54
Foto

J78a81r78o38m85í87r 57Č51e10c62h 1343658797552

A kdo za to může.Ekoteroristi z Bruselu a ty za..sr.ný amíci.:-(

0/−1
27.9.2015 8:58
Foto

J21a18r43o85m36í33r 55Č47e35c89h 1663888697732

A čím vás oklamali.Vy jste se zajímala jaké má auto emise?Důvěra je podle mě ve spolehlivosti a neporuchovosti vozu a kvalitě zpracování.Ta je u koncernu na 1.Tak nevím v čem máte problém.Kupte si korejce a uvidíte,ja jednoho měl a za 2 roky šel z báráku katastofa.Je to jen mediální kauza přihlouplech Amíku kterým dochází peníze ve statní kase,tak se chtěj nabalíkovat na Evropě.Moji duvěru VW nezklamalo,dělá poctivá a dobrá autaa za kvalitu se platí.:-/

0/0
27.9.2015 8:56

J46i81ř54í 75F58o63g55e37l 2420511316222

To by mě zajímalo, komu tu pokutu budou platit....

0/0
26.9.2015 13:46

J48a29n 19N35e36m86e72c 9918396557970

To netuším, ale skoro bych doporučil celé EU šetřit pokutami, ale v klidu to vyřešit stylem (pokud se to prokáže) - O.K., podváděli jste nás, takže v žádné zakázce na vozy pro EU na následujících x let nemáte šanci. Skoro bych řekl, že VW by to bolelo zatraceně více.

0/0
26.9.2015 15:12
Foto

J98a31r38o87m41í55r 87Č70e95c28h 1833148287172

VW by to bolelo a sním 500000 jejich zaměstnanců+dodavatele.Životní úroveň v EU by rázem klesla ve všech oborech.To si laskavě uvědomte než začnete psát.Pro mě to není žádná tragedie.VW dělá spolehlivá a dobrá auta a nějaké emise nařízené ekoteroristy z Bruselu mám v pr...!!!!!Naftové motory tyto emisní normy nikdy nemohou splnit to je každému jasné,je to proti fyzikálním zákonům.Myslím že jíné automobilky mlčí k této kauze také protože mají máslo na hlavě a dělají totéž.R^

0/0
27.9.2015 9:48

J57i17ř25í 98J82i74r90o64u24d84e35k 8376989624784

Ta gigamotorárna v M.B, přec nevyrábí a nevyráběja jen pro Škodovku, že. Schválně, pro které že všechny značky, ač téhož koncernu8-o?!!

0/0
26.9.2015 13:39

K26a76r43e90l 83V55o53v30e74s 1234818532809

Dela vetsinou male benzinaky.

0/0
26.9.2015 18:09
Foto

J28a78r79o56m91í56r 79Č16e44c17h 1533628147552

Pro celý koncern,ale benzínové motory naftové 2,0 TDI jsou německé.;-D

0/0
27.9.2015 9:50

T34o90m79á50š 49V23o44d61i13č86k49a 6840118318206

Das Auto.

0/0
26.9.2015 13:37

J38i30ř30í 20J46i80r83o98u68d84e86k 8206769214464

Nojo, ale my němci v oplech nejezdíme;-D

0/−1
26.9.2015 13:40

P75a22v19e35l 28M88o54r52a24v11e55c 1664745914167

Jakejch Oplech? Opel má wir lieben autos a VW má das auto. Pletete si slogany.

+1/0
26.9.2015 15:26

J16i54ř58í 95K15o85c32u51r66e74k 6495904205658

Dampfmobil. Ale ten měl jednu výhodu: Atmosférický tlak i nižší teplota spalování v topeništi znamená prakticky nulové emise NOx, a o tyhle přesně jde. Sazivost byla nežádoucí, nespálené saze znamenaly ztrátu paliva.

+1/0
26.9.2015 13:49

K61a12r67e49l 66V20o37v74e75s 1124308822779

Der Prueser

+1/−1
26.9.2015 18:14
Foto

V15o18j90t24ě19c17h 61P77a42v61l79í16k 5594521694528

Je to až ironické, že se podvod provalil v okamžiku, kdy už se inkriminované motory téměř přestaly vyrábět. VW konečně dohnal technologicky ostatní a jejich Euro 6 motory vypadají v pořádku a bum, minulých 9 let je stejně doběhlo.

+2/0
26.9.2015 13:19

J60a77n 97M44a85t61o98u87š26e18k 6806787410784

někdo je měl přeci jenom rád a nechal je dožít, pokud se o tom ví už rok.

0/0
26.9.2015 13:26

J55a74n 31Č18e27r43n74ý 4596400837572

Nafta patří do kamen;-D

+3/−4
26.9.2015 13:06

P87e29t49r 86H43a16j66i66č 1320249338328

Jasně a nejlepší je to s rozřezanými pneumatikami zalitými syntetickým lakem a polystyrénem. Taky několik kilo starých plastů by se hodilo. ;-D

+1/−1
26.9.2015 13:16
Foto

V48o90j52t19ě13c97h 11P35a82v46l62í16k 5144831514358

Hlavně z vyřazených PVC okenních rámů. To je největší žůžo. V komíně kyselina chlorovodíková, chlór, fosgen ...

+2/0
26.9.2015 13:22

P36e77t10r 47H23a85j97i42č 1580109818128

Aha, tak to jsem nevěděl, díky za tip. ;-)

0/0
26.9.2015 13:25

J24i21ř19í 63K32o52c81u26r73e33k 6705614395588

Janě, nemajetní kupují naftu za 30.000 kč/Kubík, protože dřevo za 800 Kč/kubík si nemohou dovolit.

0/0
26.9.2015 13:51

M74a51r65t43i81n 59N63e41r40m53u24t 9857187628929

takže to pak smrdí pořád na jednom místě, bez katalyzátoru, filtru....

0/0
26.9.2015 23:52

J20o60s12e26f 97H21o70n37e98š 7821612110343

Když narazíte na fyzikální hranice,tak je nutno podvádět.Politici by si měli sáhnout do svědomí a zvolnit.Škodovka je jen obětí,nebot příliš spoléhala na dodavatele

+2/0
26.9.2015 13:00

J60a12n 16M48a17t64o21u56š76e24k 6286327470814

které konkrétní fyzikální hranice máte na mysli

+1/−1
26.9.2015 13:07

J80o64s49e46f 44H29o33n63e72š 7681452400473

Třeba EURO 6 už je třeba močovina,která při -11st celsia mění vlastnosti,takže kdyz zaparkujete při -20 st,tak se řidicí jednotka přepne do servisního režimu a auto je nepojízdné.Je pravda,že je možno vymyslet ohřívání,ale to má nároky na energii

+1/0
26.9.2015 13:46
Foto

V13o23j65t60ě30c57h 39P79a38v47l74í77k 5534501454428

Močovina není povinná, je to jen jedno z řešení. Pokud by mrazy byly opravdu problém, může se udělat zimní nemrznoucí močovina s trochou glykolu. A nebo použite výrobce místo systému SCR systém LNT, který močovinu nepotřebuje, byť za cenu o pár procent vyšší spotřeby.

Jsou to jen technické problémy, nikoli fyzikální hranice, které by kohokoli nutily podvádět.

+1/0
26.9.2015 14:37

J45i83ř92í 60K38o89c71u59r46e26k 6815104965388

40 MJ/kg paliva. A pak jsou tady hranice chemické:

16 g CH4 po spálení s kyslíkem vydá 36 g H2O a 44 g CO2.

Ale můžete to teoreticky upravit:

16 g CH4 po spálení s kyslíkem vydá 36 g H2O a 12 g sazí. (žádný CO2) :-P

+1/0
26.9.2015 13:57
Foto

V47o13j76t27ě17c42h 20P63a97v73l18í12k 5524261734688

Pokud vezmeme valivý odpor běžného kombíku o hmotnosti 1.5 tuny s běžnými pneumatikami na běžném asfaltu a jeho odpor vzduchu při 90 km/h, zjistíme, že síla, která jej udrží na této rychlosti je cca 700N. Z toho pak potřebný výkon motoru je 17.5 kW. Carnotův cyklus pro Tc=6°C (průměrná roční teplota vzduchu) a Th=500°C (teplota spalin dieselového motoru) má účinnost přes 60%. Z toho máme, že by motoru mělo stačit cca 750 kJ/km. Až vám rodinný diesel bude jezdit za 2 l/100km, respektive 50 g/km CO2, pak teprv budete narážet na fyzikální limit motoru. To je oproti dnešku ještě hodně velká rezerva.

0/−1
26.9.2015 15:01

P89e77t87r 30H37a84j51i78č 1180239518168

Už nevím, jak bych některé výpočty dělal, ale uvádíte teoretické hodnoty, navíc s některými zkreslujícími údaji a neuvedl jste při jakém koeficintu odporu Cx, aerodynamický odpor roste s druhou mocninou rychlosti, na tom by se ještě dalo zapracovat. Carnotův cyklus se většinou počítá pro tc = 20°C. To byste pak mohl tvrdit, že solární panely, které jsou také normované pro 20°C mají účinnost 30% při 6°C (gradient je přibližně 1%/1°C) i když normovaná účinnost je 16% a byla by to pravda. Teoretické hodnoty účinnosti spalovacího motoru jsou kolem 42%,  ve skutečnosti někde kolem 25%, přeplňované motory jsou na tom až o 10% líp, ale to je maximum. Motor nemůže pracovat v optimálním režimu a ani u hybridů se k těmto hodnotám při běžné jízdě nepřiblížíte i když se používá rekuperace. S velkou mírou pravděpodobnosi se domnívám, že současné motory na fyzikální limity rozhodně už narážejí a že posun v účinnost motorů je možný, ale už jen velmi málo.

0/0
26.9.2015 18:00
Foto

V23o13j75t38ě82c98h 10P71a10v36l43í13k 5324801844298

(K výpočtu: Počítal jsem s koeficientem valivého odporu 0.03 a  koeficientem odporu vzduchu 0.29 a čelní plochou 2m^2, samozřejmě druhá mocnina byla použita. Carnotův cyklus přepočítaný pro 20/500°C má účinnost 62%, já jsem pro výpočet výše konzervativně zaokrouhlil dolů.)

Pokud to přepočítám pro Škodu Superb III GreenLine (4.4l/100km, odpor vzduchu 0.30, plocha 1.9m^2, koeficient valivého odpor se speciálními "green" pneu na asfaltu 0.02, hmotnost 1460 kg), tak potřebná síla klesne na 500N a účinnost pohonné jednotky vyjde na necelých 20%. A to už je moderní EA288 TDI, tedy turbo motor.

Samozřejmě, je to maximum, co se dneska za rozumné peníze umí. Ale bariérou prozatím opravdu není fyzika, není možno říci "líp už to prostě nejde", ale jen a pouze technika.

Nejtvrdší Evropský limit pro osobní vozy je 95 g/km od roku 2021, což odpovídá 3.5l/100km nafty v NEDC. S dalším přitvrzováním se nepočítá. Superb bude muset na motoru nebo hmotnosti vozu trochu zapracovat (zvednout účinnost na těch 25%, nebo snížit o 20% hmotnost), ale lehčí a menší vozy nebudou mít problém nařízení splnit ani s dnešními motory. Podvádět tedy není nutno. Zvlášť ne pak s NOx, které na spotřebě nezávisí.

K fyzikálnímu limitu se samozřejmě blížíme, myslím, že k účinnosti přes 30% se asi s diesely nikdy nedostaneme. Je životním údělem inženýra bojovat s možnostmi techniky. Pokud bychom chtěli CO2 snižovat více, nezbyde, než změnit palivo třeba na LPG nebo CNG, které obsahují méně uhlíku na jednotku energie, nebo použít hybridní či elektrický pohon.

+1/0
26.9.2015 19:12
Foto

J52a35r47o54m85í76r 36Č13e22c75h 1113628617962

Můžete mi říct kdo by to zaplatil a pak to auto konkurence schopné vyroby:-(l.Bylo by drahé a nikdo by ho nekoupil.

0/0
27.9.2015 9:56
Foto

V18o92j90t14ě49c94h 97P79a29v52l26í12k 5674631434838

Jak píši: Malé vozy splňují tento limit již dnes. A pro větší to zaplatí samozřejmě výrobce v rámci vývoje nových modelů. Náklady a tedy cena vozu se oproti letům minulým nijak nezvýší, postupné přitvrzování limitů (až právě do 2021) na CO2 už se děje a ceny už jsou přizpůsobené.

S konkurencí si taky nelamte hlavu. Podmínky jsou pro všechny, kteří chtějí prodávat vozy v EU, respektive USA shodné a tedy si navzájem konkurují i s vozy s klesající spotřebou.

0/−1
27.9.2015 13:38

P97e55t98r 32H36a82j75i95č 1300469768718

Škodovka to musí vědět. To si myslíte, že takový megapodnik nemá diagnostické středisko na měření emisí? Museli to vědět a vědí, jak to s emisemi je přinejmenším od prvního namontovaného motoru té céčkové řady. Součástí každého nového motoru je i technický list, tam to být také muselo alespoň skrytě (parametry měření). Každému motoráři to okamžitě dojde (parametry, za kterých se měří), takže o  žádného obětního beráka nejde.

0/0
26.9.2015 13:22

M25a16r96t46i20n 13H28r50o21u28d40n89ý 6308727162936

Vědět to nemusela. Měření za normálních okolností probíhá na válcích. Nikoho nenapadlo strkat za jízdy do vejfuku nějakou trubku.

0/0
26.9.2015 14:31

P38e82t19r 71H68a37j77i54č 1620389698348

Jestli ve škodovce nemají sondu na nezávislé měření spalin, tak to není automobilka, nemají vlastní vývoj a nemají vlastní vývojový tým. Pak je to jen sprostá montovna. ;-D

0/0
26.9.2015 18:05

P27a93t82r13i28k 35Z64a22b55r78a91n63s45k92y 1721789255193

panenkomarja tolik infirmaci a presto v disjuzi je x lidi kteri nechapou ze co vw tu palku zaplati a proc ani neprotestuje.blabol s subdivatelama tomu dal korunu.doporucuji kdyz se vyjadruji k brambiram zjistim zaklady o zemedelstvi,kdyz o automotive tak o automotive.kdyz o homologacnich procesech tak o nich.

0/0
26.9.2015 14:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.