Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Skandál VW se týká více než milionu škodovek, firma je svolá do servisu

Manipulace s emisemi u naftových motorů se týkají celkem 1,2 milionu vozů automobilky Škoda Auto. Podle agentury Reuters to oznámila mladoboleslavská automobilka. Firma plánuje svolat dotčená auta do servisů k technické úpravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P39e56t27r 10H73o12f65m59a55n31n 6279934755370

Prekvapuje me, jak se k tomu problemu stavi "zapadni a kapitalisticke" staty. Tak nejak levicove - ocurat, co se dat.

Spravny postup by byl rici, ze za techto podminek se to udelat neda a pohrozit zasadnim snizenim produkce, zdrazenim a propoustenim.

EU by pak rada limity upravila na realnou uroven.

0/0
29.9.2015 8:24

J55a87n 93N46o49v20á43k 8500826587370

Problém bude asi ten, že ostatní automobilky na rozdíl od VW ty podmínky splnily ;-D

+1/0
29.9.2015 9:17

J53i68n93d29ř47i85c69h 91Š15k98o36p55e42k 4405521150435

ono se časem ukáže, jak nařízení obešly

0/0
29.9.2015 9:31

P75e57t69r 18H29o27f37m38a10n86n 6489524145880

To si opravdu myslite?

0/0
29.9.2015 10:23

R72i68c71h30a42r70d 40N17o44c56a11r 7705387295422

svolávačka je krávovina na Ntou...tím škoda a další podvodníci jen dál přiznávají svůj podvod...to jako v Česaně mají správný SW...marnost nad marnost, ubohost nad ubohost....je vidět,že vedení je v rukou lidí, kterým jde jen o jejich vlastní blaho, aby korunky šestimístných řádů dorazily na účet, ale že u toho potápí dalších X tisíc lidí v závodě pracujících,jim je u řit... učebnicový příklad chování manažerů...chce se mi zvracet

0/0
29.9.2015 8:06
Foto

V61o16j96t15ě10c73h 35P88a29v33l51í66k 5894471974308

Vám se chce zvracet z toho, že se někdo ve vedení velkého podniku konečně zachoval morálně a svou vinu přiznal? Hmmm ....

0/0
29.9.2015 10:09

J49i10n20d62ř85i69c20h 19Š43k12o67p22e22k 4175571880185

;-DSvolávačka je totální zbytečnost. Ztrácet čas a nechat si rýpat do auta jen proto, aby mělo nižší emise při měření ala homologace, které žádné auto v provozu stejně nikdy nezažije, to je opravdu chytrý nápad

+1/0
29.9.2015 6:50
Foto

V95o48j80t51ě46c14h 24P47a79v52l95í89k 5134501694458

Myslím, že to máte opačně. Jde o to aby mělo nízké emise NOx na silnici. Při homologaci už je nízké má.

0/−1
29.9.2015 10:10

J35i60n69d27ř65i55c90h 94Š86k70o97p16e22k 4755211740625

nemám.

Tahle úprava zajistí jen to, že auto nebude mít nereálně nízké emise při homologačním měření. Z hlediska emisí, spotřeby a dynamiky v běžném provozu se nic nemění

0/0
29.9.2015 11:13
Foto

V58o92j98t27ě78c13h 95P95a24v16l27í23k 5294391614978

To těžko, protože pak by homologací neprošlo.

0/−1
29.9.2015 11:15

J75i85n55d87ř70i51c50h 57Š84k64o74p15e17k 4355131400305

zpětně už homologaci odejmout nejde. Navíc se jedná o auta, která již skoro nejsou v prodeji

0/0
29.9.2015 11:32
Foto

V37o54j57t70ě28c56h 57P73a31v50l48í72k 5814671414458

Homologace je platná jen pro vůz, který odpovídá parametrům v ní uvedeným.

Pokud se na vozu provedou úpravy, které jej uvedou v nesoulad s parametry z homologačního řízení, pak už tento vůz homologovaný není, protože nespadá do homologovaného typu.

Homologaci netřeba odebírat. Takovýmto zásahem by o ni vozy přišly.

0/0
29.9.2015 11:50

J17a45n 88J65e86m91e17l51k50a 1415230

Určitě bych si ten ECO upgrade nechal do auta dobrovolně nahrát ;-D

+1/0
29.9.2015 6:31

P37e89t87r 88H12o85f92m90a84n14n 6379574395970

Obzvast, kdyz jste DPF davno z auta vymlatil, ze;-D?

0/0
29.9.2015 8:25

P23e48t11r 11H83a13r95i43p68r10a89s23a74d 42H44a46j15i29č 8853420294827

Že svolává Škoda do servsu je skvělé, ale to už vědí, jak to opravit tak aby motor splňoval normu?

0/0
29.9.2015 0:16

J43a60n 46F86r87o75l55í41k 6796870595674

Buď tam dají software splňující normu uvedenou v techničáku a pak to pojede max. 80 a z nuly na 80 se to rozjede za týden nebo tam nechají ten svůj a do techničáku napíšou Euro 1.;-D

+2/−1
29.9.2015 1:44
Foto

V72o53j15t50ě66c38h 26P93a30v86l98í87k 5214591554478

Podle toho, co se objevuje na amerických serverech, ano vědí. Stačí jen nevypínat za jízdy pravidelnou regeneraci LNT (zachytávače NOx). Zvýší to spotřebu asi o 5%, a emise by měly být na správných hodnotách. U aut, která LNT nemají, ale mají SCR to spotřebu paliva nezvýší, jen se zvýší spotřeba AdBlue.

0/0
29.9.2015 10:12

L97u17k70á95š 77K40m14e49n64t 5959247304860

Líbí se mi, jak tu řada lidí píše "pseudokauza". Nikdo se ale nepozastavuje nad tím, že po světě jezdí přes 12 milionů aut, které nesplňují podmínky pro homologaci na Euro 5 a nemají v tom případě na silnici vůbec co dělat. Proto to není pseudokauza. Boj s CO2 je vcelku nesmysl. Co nespálíme my, spálí v honbě za levnou energií někdo jiný. Ale boj proti oxidům dusíku má smysl. V těle mají kumulativní účinek a pokud někdo pouze v zájmu zisku podváděl a prodal 12 milionů aut, která produkují až 40x více emisí oxidů dusíku, než povolují normy, pak to pseudokauza. Pak je nechutný podvod, za který by se mělo v kapsy VW odsypat pořádné množství €. 

Správně by všem těm autům měla být odebrána homologace a v podstatě nejsou dle platných norem způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích. V EU se toho asi nedočkáme, ale co když tahle myšlenka napadne někoho v USA a požene to k soudu? Můžeme se dočkat situace, že třeba v USA bude skutečně vozům s tímto motorem zakázán provoz. Co na to pak řekne asi majitel toho vozu? Bude pořád spokojený a tvrdit, že je to pseudokauza?

+8/0
28.9.2015 23:03

V37l29a11d62i17m69í90r 41M64ü61l56l25e35r 6613555613570

No pseudokauza to nebude, a já se taky ptám, jak to bude. Protože jsem si zaplatil za auto, které má splňovat určité podmínky a buď budu plnit Euro 5, nebo budu mít auto s v TP deklarovaným výkonem. Obojí nepůjde, protože jinak by tam ten SW neinstalovali.

+1/0
28.9.2015 23:25

P75e38t29r 17H42a71r26i63p89r42a49s65a84d 70H24a95j16i92č 8673960354147

Pokud se automobilka VW zachová jako slušný výrobce (seriózníuž asi ani ne), tak vymění DTI za novější typ, který už snad normu splňuje. Co to udělá se spotřebou a s výkonem, netuším, ale možná, že to nebude tak tragické. NOx se redukuje na dusík, vodu a zřejmě i CO2 přidáním reaktantu. Podle mě nepůjde ani tak o to, že by byl k tomu potřebný výkon, jako spíše určité podmínky, nejspíše vhodná teplota a tvar a velikost reačního prostoru. Určitě to půjde, druhá věc je, že úprava nemusí být úplně zadarmo. Uvidíme, jak se k tomu VW či Škoda postaví. :-)

0/0
29.9.2015 0:26

J89i64n16d43ř55i23c79h 51Š77k57o86p17e30k 4845101790935

jak jsi přišel na blábol, že auta co nedosáhnou na EURO 5, nemají na silnici co dělat ?? 8-o

0/0
29.9.2015 6:56

R56a84d98e26k 36H51o74l78e90c42e29k 3296680878641

Máte ve svém příspěvku několik faktických chyb. 1. je v tom, že auta neprodukují 40x víc oxidů dusíku, než povolují normy, ale než naměřili při homologaci. A to je setsakra rozdíl. Měřením NOx jsem nikdy neprocházel, ale například při měření CO by na posledním STKčku prošlo moje auto, i kdyby ho produkovalo 10x víc.

2. chyba je v tom, že norma říká, že v tom testu to má produkovat max. tolik a tolik. A to ty auta splňujou. O běžném provozu neříká norma nic.

0/0
29.9.2015 7:43
Foto

V32o71j48t64ě11c97h 26P12a83v47l63í90k 5774771504388

I kdepak. Není tomu tak.

1) Je to 40x více, než je DOVOLENO. Viz například Wikipedie: The EPA's NOV alleged that [.....] emitting up to 40 times more nitrogen oxides THAN ALLOWED BY LAW."  Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_violations

2) Taky špatně. Americký zákon CAA (Clean Air Act) nemluví o tom, co má splnit při testu, ale o tom, co má splnit v reálném provozu. Test v laboratoři a k tomu analýza chování celého systému řízení emisí se provádí jako podklad pro homologaci na důkaz toho, že se auto bude v reálném provozu chovat slušně.

0/0
29.9.2015 10:18

V95l35a98d20i21m35í86r 62M23ü40l64l64e79r 6603315193680

A jak to tedy bude?

Pozvou mne do servisu, odstraní "škodlivý" SW a bude hotovo? A jak to bude vypadat, až přijedu na TK a nesplním emise, neboť už nebudu mít onen SW, který to před tím u motoru, který nebyl schopen dané emisní limity plnit "očůral a vše bylo OK. Nebo mi Škodovka upraví SW v řídící jednotce, budu plnit emisní limity, ale budu mít snížený výkon motoru? Ať mi netvrdí, že to odstraní bez vlivu na výkon motoru, to by to tam dávat nemuseli. Já nechci mít snížený výkon, já si vybral auto s výkonem motoru, který mám zapsaný v techničáku, a taky jsem si ho zaplatil.

+1/0
28.9.2015 22:53

J32a83n 57F46r45o78l94í40k 6826250785724

Koupil jste si německý lidový vůz? Koupil. Tak máte smůlu.

0/0
29.9.2015 1:46

P59e96t10r 50N14i32v92n68i77c52k95ý 3842854505697

Tak žaluj VW, jak to někteří udělali v USA.

0/0
29.9.2015 7:34
Foto

V43o61j31t32ě25c53h 31P54a93v91l91í59k 5564131784388

Upravený SW pojede pořád v režimu, jako běžel při testu emisí. Pokud váš vůz nežere AdBlue, tak s největší pravděpodobností jediné co pocítíte bude zvýšená spotřeba (cca 5%) kvůli pravidelné regeneraci katalyzátoru LNT bohatou směsí, výkonu se to nedotkne.

0/0
29.9.2015 10:20

J20i18r88i 62D43o64m23i75n37i37k 1491908791860

Nafouknutá bublina. Diesel měl vždy horší spalování a VW nikoho nepodvedl. Prostě to jen elektronicky upravil tak, aby ta auta prošla emisními zkouškami. Nikoho nijak neokradl ani nepoškodil. Navíc to samé dělají všichni ostatní do jednoho.

+3/−2
28.9.2015 22:19

R72o59b93e18r61t 78T61o91m62e28c37z51e16k 8571224722465

Skutečnost horšího spalování nikoho neopravňuje aby podváděl a lhal. Nepoškodili? Vždyť to svinstvo musíme všichni povinně dýchat, i Vy.

+4/0
28.9.2015 22:40

V65l97a24d85i76m95í87r 35M77ü47l54l93e87r 6133405743160

Já myslel, že jste si koupil auto, který splňuje určitý normy. V tomto případě EURO V.

+1/0
28.9.2015 22:55

R28i41c64h48a51r10d 75N27o54c69a34r 7905577655622

Za tohle muze jen skupina ubohejch nenazrancu.....dobre jim hajzlum....pozavirat...vyhodit....

0/0
28.9.2015 22:11

P64e90t83r91a 64M11a95l62a16k81o82v41a 1168960740244

myslíte odborové předáky a dělníky v automobilkách předpokládám

+1/0
28.9.2015 23:13

V96l76a10d38i79m17í97r 23M97ü47l67l31e36r 6623435303810

Vám ti odboráři nějak leží v žaludku.

0/0
28.9.2015 23:27

K91a39t95e29ř47i19n14a 32S78l58a65v67í67k69o30v79á 6543375240573

No a co s tím budou dělat ? Zakáží jim vjezd do nízkoemisních zon ?

0/0
28.9.2015 21:47

J36a82n 57F92r70o93l27í43k 6746360535474

Dostanou do techničáku Euro 1 a majitelé si v ČR doplatí ekologickou daň.;-D

0/0
29.9.2015 1:48

P62a59v24l67a 77S94k58o66u95m16a11l58o41v54á 4399770470500

tak odboráři by furt jen stávkovali chtěli platy jak Rotshildi a milion bonusů a přitom nám tady vyrábějí jen kouřící popelnice - fuj hanba - zrušit všechny bonusy a 13. a 14. platy a zmrazit mzdy na 3 roky dopředu !

+2/−2
28.9.2015 21:46

V80l34a29d72i54m18í81r 12M58ü53l91l69e57r 6513145273150

A co s tím jako ti odboráři mají společného? Oni to tam jen tak mírnix-týrnyx sami nainstalovali, nebo co?

+1/−1
28.9.2015 22:57

S18t55a61n11d59a 77C57h60v29o80s97t 1612258

...kde úřady v sobotu dočasně zastavili prodej ...

neni zac...

0/0
28.9.2015 21:45

I63v49o 95B33a55r29t28e88č14e15k 7845753464158

Kdo zaplatí emisní podvody? Nálepky Dekry něco stály a pravdou nejsou? Prodával je český byrokrat, měl by uhradit jejich pořízení a pak i odstranění. A nakonec ať se onen byrokrat postará o to, aby společná kasa netrpěla. Nějaké emise neemise jsou nesmysl, jestliže něco spálím, budou z toho zplodiny. Teorie o menších zplodinách musely vzít za své, perpetum mobile neexistuje. Jen se čekalo, který trouba to projede :-) A vynalezené vodíkové motory dál budou schovány v šuplíku, je třeba spálit ropu, to je byznys...

0/0
28.9.2015 21:41

V74l35a58d58i53m24í48r 31M31ü84l48l31e55r 6703215353360

A ten  vodík budu shánět kde, v supermarketu? A jak se vyrobí?

0/0
28.9.2015 22:59

L82u50b42o89š 51S72t33e95h84n97o 8262149491759

Jen malá poznámka k některým příspěvkům. Do servisu na dobrovolnou svolávací akci nikdo nepřijede, protože emise prostý lid nezajímají (jejich negativní vliv se neprojevuje okamžitě, ale dlouhodobě) a úpravou software na správné emise získají uživatelé auto línější při akceleraci a též s vyšší spotřebou paliva. Bohužel emise NOx jsou totiž tím vyšší čím chudší je spalovaná směs. A k poznámkám příznivců zážehových motorů. Pokud se ze zánovního auta při akceleraci valí dým je to vždy jen tím, že má nějakou závadu, nebo mu pomohla nějaká tuningová firma (upravila nesmyslně výkon na úkor emisí, vyjmula filtr částic atd.). Sám mám diesel euro 5 (je to škodovkáři nenáviděný Hyundai) a když šáhnu do výfuku tak se tam nezašpiním. A jen na závěr. Pro podmínky ČR si VW vůbec hlavu s emisemi lámat nemusel, na STK projde emisemi každý, navíc emise NOx se tam stejně neměří. Osobně bych byl pro mírnější emisní limity, ale jejich přísné zkoušení třeba i namátkově při silniční kontrole. Pak by se dosáhlo lepšího efektu.

+2/0
28.9.2015 21:36

V35í22t 72P81r35o70k32o54p 8460759412

Co s tim motorem v servisu udělahí? Diesel je diesel a tím to končí.

+1/0
28.9.2015 21:34

F27r21a84n34t72i57š77e78k 77H12e34l13d 9242324615344

Podívají se na něj a řeknou, že ho budou chtít přehrát (software), ale jinak nic. Nic se nezmění, ale kluci v Bruselu budou mít hafol papíru. Ať žijí naše lesy ... Tomu se už můžeme jenom smát.

+2/0
28.9.2015 21:38

F62r68a25n32t27i81š18e22k 18H81e88l85d 9632144385134

Přírodu mám rád a vadí mi její znečišťování. Ale jako uživateli auta mi jde při jeho nákupu hlavně o:

1. Bezpečnost

2. Spotřeba

3. Poměr cena/výkon

4. Náklady na provoz

Celá kauza (jak jí sleduji) je pouze o tom, že jsou stanoveny normy pro emise. Tyto emisní normy jsou v Evropě jiné než v USA. Měří se v laboratoři, bez zatížení motoru v běžném provozu, za stálých podmínek atd. Zde měl VW software, který rozeznal test a upravil dávkování paliva, aby obstál v měření (tak to chápu já velice zjednodušeně). V USA nezávislá firma vzala auta různých značek a vyrazila s nimi do provozu a začala měřit emise. A tady je zakopaný pes. Běžný provoz není laboratoř a auto má jiné emise. Je mi jasné, že by mělo mít stejné emise v laboratoři ale i v běžném provozu, ale to není prostě možné. Fyzika a chemie jsou prostě neoblomné. Dojel na to VW, ale nedělám si iluze, že jiné firmy jsou z obliga.

Minulý rok si Američani smlsli na Hyundai a na jeho hodnotách spotřeby. Teď na VW s emisemi. Kamarád si koupil na Floridě americkou krávu, se kterou by tady u nás jezdil tak možná hajný do lesa nebo nějaký statkář. Zvýhodnění 2 tis. dolarů a nižší pořizovací cena za to, že je vracející se zákazník. Ale že je to min. třílitr a žere to jak malý tank, to už nikdo neřeší. Hlavní je, že koupil americký auto a ne němce nebo japonce.

Mediální bublina, ze které se VW během roku vyseká přes právníky a zaplatí menší pokutu. Když bych se měl teď rozhodovat, jaké auto mám koupit (a že mě to tak během roku čeká), jdu stejně do VW nebo Škodovky. Japonci mají drahé náhradní díly, Volvo je drahé jak ..., Francouzi se mi nelíbí a nevěřím jejich bezpečnosti a Hyundai si koupil tchán a když s tím mám jet, tak trnu hrůzou...

+3/−4
28.9.2015 21:34

D66e57n34i61s 48W70i21t50z47k34u 3703731109187

tím že jsi napsal,že japonci mají drahé náhradni díly,je všem hned jasné,že autům nerozumíš a posbíral jsi akorát pár hospodských keců

+4/−1
28.9.2015 21:46

F58r59a72n45t68i84š30e52k 24H45e13l71d 9252904685914

;-D díky za vysvětlení. Poměr mezi prodanými koncernovými vozy a japonci je určitě dostačující odpověď.

+1/−2
28.9.2015 21:52

D24e73n73i31s 46W65i96t10z85k90u 3573741849917

tak v tom případě je nejlepší jídlo na světě exkrement, protože na něm hodují miliardy much, dobrou chuť Franto

0/0
28.9.2015 23:40

F20r43a22n98t33i38š23e28k 45H52e81l23d 9432884585764

A že toho exkrementu na světě je. Nemá cenu o tom diskutovat. Nikdy jsem netvrdil, že VW je nejlepší auto. Kdybych měl dost peněz, tak si asi koupím Volvo.

0/0
29.9.2015 8:55

V55á30c81l55a20v 96J10e78b70a91v61ý 8710589773376

Když člověk jede za dieselem, tak mu musí být jasné, že polovina z nich ty normy nesplňuje, když z toho jde kouř jak z parní lokomotivy. Při zrychlení to pak vyplivne oblak černé rakoviny. Ale hlavně, že ušetříme 3,50 na naftě, ale zamoříme všechno kolem. :-/

+5/0
28.9.2015 21:17

K55a67r32e34l 68H58o25f66m39a78n 7944381300482

Jenže to je jiný problém.. To jsou nefunkční, respektive záměrně "vykuchané" DPF filtry. Nevím jak v okolních zemích, ale českou technickou lze stále získat bez toho, že by tam vozidlo vůbec přijelo. Pak se není čemu divit ani u emisí. Dokud to nebude stát tvrdě postihovat, ale zároveň nezkrotí automobilky, které si za filtry říkají nehorázné částky, lépe  nebude.

0/0
28.9.2015 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.