Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Skandál VW se týká více než milionu škodovek, firma je svolá do servisu

Manipulace s emisemi u naftových motorů se týkají celkem 1,2 milionu vozů automobilky Škoda Auto. Podle agentury Reuters to oznámila mladoboleslavská automobilka. Firma plánuje svolat dotčená auta do servisů k technické úpravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25e74t78r 11H31o54f38m59a73n73n 6369344445520

Prekvapuje me, jak se k tomu problemu stavi "zapadni a kapitalisticke" staty. Tak nejak levicove - ocurat, co se dat.

Spravny postup by byl rici, ze za techto podminek se to udelat neda a pohrozit zasadnim snizenim produkce, zdrazenim a propoustenim.

EU by pak rada limity upravila na realnou uroven.

0/0
29.9.2015 8:24

J66a65n 12N22o40v66á16k 8510376427250

Problém bude asi ten, že ostatní automobilky na rozdíl od VW ty podmínky splnily ;-D

+1/0
29.9.2015 9:17

J98i18n66d72ř68i79c70h 84Š37k94o61p89e37k 4935861540135

ono se časem ukáže, jak nařízení obešly

0/0
29.9.2015 9:31

P20e83t15r 57H40o13f15m68a34n19n 6219954195180

To si opravdu myslite?

0/0
29.9.2015 10:23

R33i50c67h15a55r30d 91N10o15c56a62r 7595257715132

svolávačka je krávovina na Ntou...tím škoda a další podvodníci jen dál přiznávají svůj podvod...to jako v Česaně mají správný SW...marnost nad marnost, ubohost nad ubohost....je vidět,že vedení je v rukou lidí, kterým jde jen o jejich vlastní blaho, aby korunky šestimístných řádů dorazily na účet, ale že u toho potápí dalších X tisíc lidí v závodě pracujících,jim je u řit... učebnicový příklad chování manažerů...chce se mi zvracet

0/0
29.9.2015 8:06
Foto

V22o84j45t79ě60c48h 27P58a20v51l76í62k 5674981544618

Vám se chce zvracet z toho, že se někdo ve vedení velkého podniku konečně zachoval morálně a svou vinu přiznal? Hmmm ....

0/0
29.9.2015 10:09

J72i41n84d52ř66i85c36h 80Š98k81o27p82e10k 4105761530885

;-DSvolávačka je totální zbytečnost. Ztrácet čas a nechat si rýpat do auta jen proto, aby mělo nižší emise při měření ala homologace, které žádné auto v provozu stejně nikdy nezažije, to je opravdu chytrý nápad

+1/0
29.9.2015 6:50
Foto

V96o30j95t36ě60c39h 56P83a33v19l93í13k 5524381424158

Myslím, že to máte opačně. Jde o to aby mělo nízké emise NOx na silnici. Při homologaci už je nízké má.

0/−1
29.9.2015 10:10

J11i10n85d83ř85i59c54h 97Š19k97o61p65e98k 4755201500985

nemám.

Tahle úprava zajistí jen to, že auto nebude mít nereálně nízké emise při homologačním měření. Z hlediska emisí, spotřeby a dynamiky v běžném provozu se nic nemění

0/0
29.9.2015 11:13
Foto

V19o77j12t34ě65c45h 79P55a95v81l62í26k 5864941384888

To těžko, protože pak by homologací neprošlo.

0/−1
29.9.2015 11:15

J50i93n98d76ř67i15c20h 70Š50k37o50p40e94k 4285331420835

zpětně už homologaci odejmout nejde. Navíc se jedná o auta, která již skoro nejsou v prodeji

0/0
29.9.2015 11:32
Foto

V62o53j29t63ě13c76h 44P49a13v40l63í72k 5454911214658

Homologace je platná jen pro vůz, který odpovídá parametrům v ní uvedeným.

Pokud se na vozu provedou úpravy, které jej uvedou v nesoulad s parametry z homologačního řízení, pak už tento vůz homologovaný není, protože nespadá do homologovaného typu.

Homologaci netřeba odebírat. Takovýmto zásahem by o ni vozy přišly.

0/0
29.9.2015 11:50

J36a20n 35J25e51m32e50l72k90a 1625240

Určitě bych si ten ECO upgrade nechal do auta dobrovolně nahrát ;-D

+1/0
29.9.2015 6:31

P18e38t24r 10H63o39f83m12a42n84n 6699854905310

Obzvast, kdyz jste DPF davno z auta vymlatil, ze;-D?

0/0
29.9.2015 8:25

P41e27t11r 79H16a77j91i58č 1290389908238

Že svolává Škoda do servsu je skvělé, ale to už vědí, jak to opravit tak aby motor splňoval normu?

0/0
29.9.2015 0:16

J67a20n 31F77r90o21l23í30k 6416730255624

Buď tam dají software splňující normu uvedenou v techničáku a pak to pojede max. 80 a z nuly na 80 se to rozjede za týden nebo tam nechají ten svůj a do techničáku napíšou Euro 1.;-D

+2/−1
29.9.2015 1:44
Foto

V18o16j18t18ě33c51h 50P48a34v30l90í33k 5704201564458

Podle toho, co se objevuje na amerických serverech, ano vědí. Stačí jen nevypínat za jízdy pravidelnou regeneraci LNT (zachytávače NOx). Zvýší to spotřebu asi o 5%, a emise by měly být na správných hodnotách. U aut, která LNT nemají, ale mají SCR to spotřebu paliva nezvýší, jen se zvýší spotřeba AdBlue.

0/0
29.9.2015 10:12

L25u79k94á70š 72K26m75e44n31t 5639907944780

Líbí se mi, jak tu řada lidí píše "pseudokauza". Nikdo se ale nepozastavuje nad tím, že po světě jezdí přes 12 milionů aut, které nesplňují podmínky pro homologaci na Euro 5 a nemají v tom případě na silnici vůbec co dělat. Proto to není pseudokauza. Boj s CO2 je vcelku nesmysl. Co nespálíme my, spálí v honbě za levnou energií někdo jiný. Ale boj proti oxidům dusíku má smysl. V těle mají kumulativní účinek a pokud někdo pouze v zájmu zisku podváděl a prodal 12 milionů aut, která produkují až 40x více emisí oxidů dusíku, než povolují normy, pak to pseudokauza. Pak je nechutný podvod, za který by se mělo v kapsy VW odsypat pořádné množství €. 

Správně by všem těm autům měla být odebrána homologace a v podstatě nejsou dle platných norem způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích. V EU se toho asi nedočkáme, ale co když tahle myšlenka napadne někoho v USA a požene to k soudu? Můžeme se dočkat situace, že třeba v USA bude skutečně vozům s tímto motorem zakázán provoz. Co na to pak řekne asi majitel toho vozu? Bude pořád spokojený a tvrdit, že je to pseudokauza?

+8/0
28.9.2015 23:03

V17l20a85d36i64m52í69r 85M50ü20l15l49e71r 6683435893390

No pseudokauza to nebude, a já se taky ptám, jak to bude. Protože jsem si zaplatil za auto, které má splňovat určité podmínky a buď budu plnit Euro 5, nebo budu mít auto s v TP deklarovaným výkonem. Obojí nepůjde, protože jinak by tam ten SW neinstalovali.

+1/0
28.9.2015 23:25

P54e29t11r 66H84a25j93i29č 1910459888418

Pokud se automobilka VW zachová jako slušný výrobce (seriózníuž asi ani ne), tak vymění DTI za novější typ, který už snad normu splňuje. Co to udělá se spotřebou a s výkonem, netuším, ale možná, že to nebude tak tragické. NOx se redukuje na dusík, vodu a zřejmě i CO2 přidáním reaktantu. Podle mě nepůjde ani tak o to, že by byl k tomu potřebný výkon, jako spíše určité podmínky, nejspíše vhodná teplota a tvar a velikost reačního prostoru. Určitě to půjde, druhá věc je, že úprava nemusí být úplně zadarmo. Uvidíme, jak se k tomu VW či Škoda postaví. :-)

0/0
29.9.2015 0:26

J73i11n87d58ř53i54c22h 79Š46k43o55p13e74k 4395391840655

jak jsi přišel na blábol, že auta co nedosáhnou na EURO 5, nemají na silnici co dělat ?? 8-o

0/0
29.9.2015 6:56

R33a53d17e10k 41H33o46l74e77c49e34k 3696420448601

Máte ve svém příspěvku několik faktických chyb. 1. je v tom, že auta neprodukují 40x víc oxidů dusíku, než povolují normy, ale než naměřili při homologaci. A to je setsakra rozdíl. Měřením NOx jsem nikdy neprocházel, ale například při měření CO by na posledním STKčku prošlo moje auto, i kdyby ho produkovalo 10x víc.

2. chyba je v tom, že norma říká, že v tom testu to má produkovat max. tolik a tolik. A to ty auta splňujou. O běžném provozu neříká norma nic.

0/0
29.9.2015 7:43
Foto

V95o18j45t14ě61c23h 24P87a76v59l17í84k 5544631194848

I kdepak. Není tomu tak.

1) Je to 40x více, než je DOVOLENO. Viz například Wikipedie: The EPA's NOV alleged that [.....] emitting up to 40 times more nitrogen oxides THAN ALLOWED BY LAW."  Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_violations

2) Taky špatně. Americký zákon CAA (Clean Air Act) nemluví o tom, co má splnit při testu, ale o tom, co má splnit v reálném provozu. Test v laboratoři a k tomu analýza chování celého systému řízení emisí se provádí jako podklad pro homologaci na důkaz toho, že se auto bude v reálném provozu chovat slušně.

0/0
29.9.2015 10:18

V64l44a35d22i45m34í72r 68M63ü22l77l76e71r 6553755113210

A jak to tedy bude?

Pozvou mne do servisu, odstraní "škodlivý" SW a bude hotovo? A jak to bude vypadat, až přijedu na TK a nesplním emise, neboť už nebudu mít onen SW, který to před tím u motoru, který nebyl schopen dané emisní limity plnit "očůral a vše bylo OK. Nebo mi Škodovka upraví SW v řídící jednotce, budu plnit emisní limity, ale budu mít snížený výkon motoru? Ať mi netvrdí, že to odstraní bez vlivu na výkon motoru, to by to tam dávat nemuseli. Já nechci mít snížený výkon, já si vybral auto s výkonem motoru, který mám zapsaný v techničáku, a taky jsem si ho zaplatil.

+1/0
28.9.2015 22:53

J51a50n 43F30r48o61l71í39k 6916220645734

Koupil jste si německý lidový vůz? Koupil. Tak máte smůlu.

0/0
29.9.2015 1:46

P38e88t32r 85N24i84v77n98i35c21k59ý 3822714445967

Tak žaluj VW, jak to někteří udělali v USA.

0/0
29.9.2015 7:34
Foto

V11o46j20t14ě14c40h 83P42a21v68l51í43k 5954731504168

Upravený SW pojede pořád v režimu, jako běžel při testu emisí. Pokud váš vůz nežere AdBlue, tak s největší pravděpodobností jediné co pocítíte bude zvýšená spotřeba (cca 5%) kvůli pravidelné regeneraci katalyzátoru LNT bohatou směsí, výkonu se to nedotkne.

0/0
29.9.2015 10:20

J42i60r14i 89D82o88m53i85n40i90k 1321228261390

Nafouknutá bublina. Diesel měl vždy horší spalování a VW nikoho nepodvedl. Prostě to jen elektronicky upravil tak, aby ta auta prošla emisními zkouškami. Nikoho nijak neokradl ani nepoškodil. Navíc to samé dělají všichni ostatní do jednoho.

+3/−2
28.9.2015 22:19

R46o75b26e73r38t 54T11o59m69e97c14z89e74k 8551424432135

Skutečnost horšího spalování nikoho neopravňuje aby podváděl a lhal. Nepoškodili? Vždyť to svinstvo musíme všichni povinně dýchat, i Vy.

+4/0
28.9.2015 22:40

V60l70a53d49i21m40í17r 28M57ü66l28l72e48r 6603305933380

Já myslel, že jste si koupil auto, který splňuje určitý normy. V tomto případě EURO V.

+1/0
28.9.2015 22:55

R68i95c29h57a75r76d 86N58o53c29a84r 7835637205832

Za tohle muze jen skupina ubohejch nenazrancu.....dobre jim hajzlum....pozavirat...vyhodit....

0/0
28.9.2015 22:11

P58e87t18r65a 68M38a95l64a84k66o20v96a 1448410950584

myslíte odborové předáky a dělníky v automobilkách předpokládám

+1/0
28.9.2015 23:13

V53l68a80d27i73m47í82r 13M93ü76l62l62e85r 6863425733120

Vám ti odboráři nějak leží v žaludku.

0/0
28.9.2015 23:27

K17a88t89e71ř21i37n69a 39S98l64a71v19í66k89o23v22á 6333355400933

No a co s tím budou dělat ? Zakáží jim vjezd do nízkoemisních zon ?

0/0
28.9.2015 21:47

J39a66n 84F50r34o62l73í61k 6436110985794

Dostanou do techničáku Euro 1 a majitelé si v ČR doplatí ekologickou daň.;-D

0/0
29.9.2015 1:48

P76a33v42l33a 16S68k80o56u52m56a43l47o28v40á 4849190720480

tak odboráři by furt jen stávkovali chtěli platy jak Rotshildi a milion bonusů a přitom nám tady vyrábějí jen kouřící popelnice - fuj hanba - zrušit všechny bonusy a 13. a 14. platy a zmrazit mzdy na 3 roky dopředu !

+2/−2
28.9.2015 21:46

V72l63a17d43i17m76í32r 15M30ü85l74l94e77r 6653625723390

A co s tím jako ti odboráři mají společného? Oni to tam jen tak mírnix-týrnyx sami nainstalovali, nebo co?

+1/−1
28.9.2015 22:57

S89t65a80n87d26a 66C59h47v86o19s50t 1132168

...kde úřady v sobotu dočasně zastavili prodej ...

neni zac...

0/0
28.9.2015 21:45

I32v88o 52B70a62r35t26e69č89e34k 7565833624598

Kdo zaplatí emisní podvody? Nálepky Dekry něco stály a pravdou nejsou? Prodával je český byrokrat, měl by uhradit jejich pořízení a pak i odstranění. A nakonec ať se onen byrokrat postará o to, aby společná kasa netrpěla. Nějaké emise neemise jsou nesmysl, jestliže něco spálím, budou z toho zplodiny. Teorie o menších zplodinách musely vzít za své, perpetum mobile neexistuje. Jen se čekalo, který trouba to projede :-) A vynalezené vodíkové motory dál budou schovány v šuplíku, je třeba spálit ropu, to je byznys...

0/0
28.9.2015 21:41

V69l76a60d65i81m65í67r 54M29ü16l67l84e46r 6493835693890

A ten  vodík budu shánět kde, v supermarketu? A jak se vyrobí?

0/0
28.9.2015 22:59

L22u63b27o79š 52S16t34e93h10n46o 8232309741569

Jen malá poznámka k některým příspěvkům. Do servisu na dobrovolnou svolávací akci nikdo nepřijede, protože emise prostý lid nezajímají (jejich negativní vliv se neprojevuje okamžitě, ale dlouhodobě) a úpravou software na správné emise získají uživatelé auto línější při akceleraci a též s vyšší spotřebou paliva. Bohužel emise NOx jsou totiž tím vyšší čím chudší je spalovaná směs. A k poznámkám příznivců zážehových motorů. Pokud se ze zánovního auta při akceleraci valí dým je to vždy jen tím, že má nějakou závadu, nebo mu pomohla nějaká tuningová firma (upravila nesmyslně výkon na úkor emisí, vyjmula filtr částic atd.). Sám mám diesel euro 5 (je to škodovkáři nenáviděný Hyundai) a když šáhnu do výfuku tak se tam nezašpiním. A jen na závěr. Pro podmínky ČR si VW vůbec hlavu s emisemi lámat nemusel, na STK projde emisemi každý, navíc emise NOx se tam stejně neměří. Osobně bych byl pro mírnější emisní limity, ale jejich přísné zkoušení třeba i namátkově při silniční kontrole. Pak by se dosáhlo lepšího efektu.

+2/0
28.9.2015 21:36

V41í41t 13P98r76o19k58o84p 8310509632

Co s tim motorem v servisu udělahí? Diesel je diesel a tím to končí.

+1/0
28.9.2015 21:34

F43r32a64n93t50i78š29e16k 63H66e71l98d 9412894345544

Podívají se na něj a řeknou, že ho budou chtít přehrát (software), ale jinak nic. Nic se nezmění, ale kluci v Bruselu budou mít hafol papíru. Ať žijí naše lesy ... Tomu se už můžeme jenom smát.

+2/0
28.9.2015 21:38

F40r86a64n30t41i98š40e20k 52H14e45l83d 9922794625774

Přírodu mám rád a vadí mi její znečišťování. Ale jako uživateli auta mi jde při jeho nákupu hlavně o:

1. Bezpečnost

2. Spotřeba

3. Poměr cena/výkon

4. Náklady na provoz

Celá kauza (jak jí sleduji) je pouze o tom, že jsou stanoveny normy pro emise. Tyto emisní normy jsou v Evropě jiné než v USA. Měří se v laboratoři, bez zatížení motoru v běžném provozu, za stálých podmínek atd. Zde měl VW software, který rozeznal test a upravil dávkování paliva, aby obstál v měření (tak to chápu já velice zjednodušeně). V USA nezávislá firma vzala auta různých značek a vyrazila s nimi do provozu a začala měřit emise. A tady je zakopaný pes. Běžný provoz není laboratoř a auto má jiné emise. Je mi jasné, že by mělo mít stejné emise v laboratoři ale i v běžném provozu, ale to není prostě možné. Fyzika a chemie jsou prostě neoblomné. Dojel na to VW, ale nedělám si iluze, že jiné firmy jsou z obliga.

Minulý rok si Američani smlsli na Hyundai a na jeho hodnotách spotřeby. Teď na VW s emisemi. Kamarád si koupil na Floridě americkou krávu, se kterou by tady u nás jezdil tak možná hajný do lesa nebo nějaký statkář. Zvýhodnění 2 tis. dolarů a nižší pořizovací cena za to, že je vracející se zákazník. Ale že je to min. třílitr a žere to jak malý tank, to už nikdo neřeší. Hlavní je, že koupil americký auto a ne němce nebo japonce.

Mediální bublina, ze které se VW během roku vyseká přes právníky a zaplatí menší pokutu. Když bych se měl teď rozhodovat, jaké auto mám koupit (a že mě to tak během roku čeká), jdu stejně do VW nebo Škodovky. Japonci mají drahé náhradní díly, Volvo je drahé jak ..., Francouzi se mi nelíbí a nevěřím jejich bezpečnosti a Hyundai si koupil tchán a když s tím mám jet, tak trnu hrůzou...

+3/−4
28.9.2015 21:34

D87e71n12i39s 15W95i43t10z68k91u 3743691139667

tím že jsi napsal,že japonci mají drahé náhradni díly,je všem hned jasné,že autům nerozumíš a posbíral jsi akorát pár hospodských keců

+4/−1
28.9.2015 21:46

F84r14a54n44t84i43š12e33k 33H82e96l73d 9822324705854

;-D díky za vysvětlení. Poměr mezi prodanými koncernovými vozy a japonci je určitě dostačující odpověď.

+1/−2
28.9.2015 21:52

D18e31n46i59s 45W81i38t57z58k33u 3963971719287

tak v tom případě je nejlepší jídlo na světě exkrement, protože na něm hodují miliardy much, dobrou chuť Franto

0/0
28.9.2015 23:40

F77r43a42n26t16i94š58e33k 60H53e53l68d 9772154315984

A že toho exkrementu na světě je. Nemá cenu o tom diskutovat. Nikdy jsem netvrdil, že VW je nejlepší auto. Kdybych měl dost peněz, tak si asi koupím Volvo.

0/0
29.9.2015 8:55

V68á27c46l30a87v 61J81e30b36a48v31ý 8250859353206

Když člověk jede za dieselem, tak mu musí být jasné, že polovina z nich ty normy nesplňuje, když z toho jde kouř jak z parní lokomotivy. Při zrychlení to pak vyplivne oblak černé rakoviny. Ale hlavně, že ušetříme 3,50 na naftě, ale zamoříme všechno kolem. :-/

+5/0
28.9.2015 21:17

K14a35r61e64l 29H40o50f16m64a90n 7584961850162

Jenže to je jiný problém.. To jsou nefunkční, respektive záměrně "vykuchané" DPF filtry. Nevím jak v okolních zemích, ale českou technickou lze stále získat bez toho, že by tam vozidlo vůbec přijelo. Pak se není čemu divit ani u emisí. Dokud to nebude stát tvrdě postihovat, ale zároveň nezkrotí automobilky, které si za filtry říkají nehorázné částky, lépe  nebude.

0/0
28.9.2015 21:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.