Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Skandál VW se týká více než milionu škodovek, firma je svolá do servisu

Manipulace s emisemi u naftových motorů se týkají celkem 1,2 milionu vozů automobilky Škoda Auto. Podle agentury Reuters to oznámila mladoboleslavská automobilka. Firma plánuje svolat dotčená auta do servisů k technické úpravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e69t92r 36H90o28f51m10a33n48n 6599134175850

Prekvapuje me, jak se k tomu problemu stavi "zapadni a kapitalisticke" staty. Tak nejak levicove - ocurat, co se dat.

Spravny postup by byl rici, ze za techto podminek se to udelat neda a pohrozit zasadnim snizenim produkce, zdrazenim a propoustenim.

EU by pak rada limity upravila na realnou uroven.

0/0
29.9.2015 8:24

J79a42n 24N98o77v83á33k 8350796157610

Problém bude asi ten, že ostatní automobilky na rozdíl od VW ty podmínky splnily ;-D

+1/0
29.9.2015 9:17

J80i81n89d45ř62i51c23h 50Š88k10o72p80e41k 4125541150505

ono se časem ukáže, jak nařízení obešly

0/0
29.9.2015 9:31

P34e86t45r 46H93o72f82m45a12n32n 6329714415920

To si opravdu myslite?

0/0
29.9.2015 10:23

R44i23c30h39a46r68d 19N86o84c18a89r 7665957785682

svolávačka je krávovina na Ntou...tím škoda a další podvodníci jen dál přiznávají svůj podvod...to jako v Česaně mají správný SW...marnost nad marnost, ubohost nad ubohost....je vidět,že vedení je v rukou lidí, kterým jde jen o jejich vlastní blaho, aby korunky šestimístných řádů dorazily na účet, ale že u toho potápí dalších X tisíc lidí v závodě pracujících,jim je u řit... učebnicový příklad chování manažerů...chce se mi zvracet

0/0
29.9.2015 8:06
Foto

V43o66j74t38ě28c83h 54P28a26v44l87í27k 5624271494898

Vám se chce zvracet z toho, že se někdo ve vedení velkého podniku konečně zachoval morálně a svou vinu přiznal? Hmmm ....

0/0
29.9.2015 10:09

J28i26n67d79ř46i28c80h 25Š67k80o24p10e59k 4385131160855

;-DSvolávačka je totální zbytečnost. Ztrácet čas a nechat si rýpat do auta jen proto, aby mělo nižší emise při měření ala homologace, které žádné auto v provozu stejně nikdy nezažije, to je opravdu chytrý nápad

+1/0
29.9.2015 6:50
Foto

V66o43j88t64ě95c13h 74P59a67v12l22í12k 5804911334678

Myslím, že to máte opačně. Jde o to aby mělo nízké emise NOx na silnici. Při homologaci už je nízké má.

0/−1
29.9.2015 10:10

J67i98n47d78ř20i87c96h 48Š92k22o59p13e40k 4275651160835

nemám.

Tahle úprava zajistí jen to, že auto nebude mít nereálně nízké emise při homologačním měření. Z hlediska emisí, spotřeby a dynamiky v běžném provozu se nic nemění

0/0
29.9.2015 11:13
Foto

V20o75j59t15ě10c62h 30P64a15v85l59í77k 5124651984328

To těžko, protože pak by homologací neprošlo.

0/−1
29.9.2015 11:15

J75i91n69d14ř67i16c55h 54Š91k26o12p89e24k 4555371840565

zpětně už homologaci odejmout nejde. Navíc se jedná o auta, která již skoro nejsou v prodeji

0/0
29.9.2015 11:32
Foto

V95o96j80t56ě17c62h 97P84a58v55l82í20k 5874241194938

Homologace je platná jen pro vůz, který odpovídá parametrům v ní uvedeným.

Pokud se na vozu provedou úpravy, které jej uvedou v nesoulad s parametry z homologačního řízení, pak už tento vůz homologovaný není, protože nespadá do homologovaného typu.

Homologaci netřeba odebírat. Takovýmto zásahem by o ni vozy přišly.

0/0
29.9.2015 11:50

J14a17n 51J72e45m79e52l68k14a 1605180

Určitě bych si ten ECO upgrade nechal do auta dobrovolně nahrát ;-D

+1/0
29.9.2015 6:31

P46e27t74r 89H40o32f92m55a68n12n 6509284845160

Obzvast, kdyz jste DPF davno z auta vymlatil, ze;-D?

0/0
29.9.2015 8:25

P15e82t57r 98H70a81r37i86p79r29a51s29a42d 82H59a27j38i86č 8123110894477

Že svolává Škoda do servsu je skvělé, ale to už vědí, jak to opravit tak aby motor splňoval normu?

0/0
29.9.2015 0:16

J41a80n 91F79r64o31l63í34k 6126660325874

Buď tam dají software splňující normu uvedenou v techničáku a pak to pojede max. 80 a z nuly na 80 se to rozjede za týden nebo tam nechají ten svůj a do techničáku napíšou Euro 1.;-D

+2/−1
29.9.2015 1:44
Foto

V38o73j68t21ě14c88h 35P18a39v93l70í87k 5134591724198

Podle toho, co se objevuje na amerických serverech, ano vědí. Stačí jen nevypínat za jízdy pravidelnou regeneraci LNT (zachytávače NOx). Zvýší to spotřebu asi o 5%, a emise by měly být na správných hodnotách. U aut, která LNT nemají, ale mají SCR to spotřebu paliva nezvýší, jen se zvýší spotřeba AdBlue.

0/0
29.9.2015 10:12

L83u22k40á81š 15K24m44e26n28t 5779127724650

Líbí se mi, jak tu řada lidí píše "pseudokauza". Nikdo se ale nepozastavuje nad tím, že po světě jezdí přes 12 milionů aut, které nesplňují podmínky pro homologaci na Euro 5 a nemají v tom případě na silnici vůbec co dělat. Proto to není pseudokauza. Boj s CO2 je vcelku nesmysl. Co nespálíme my, spálí v honbě za levnou energií někdo jiný. Ale boj proti oxidům dusíku má smysl. V těle mají kumulativní účinek a pokud někdo pouze v zájmu zisku podváděl a prodal 12 milionů aut, která produkují až 40x více emisí oxidů dusíku, než povolují normy, pak to pseudokauza. Pak je nechutný podvod, za který by se mělo v kapsy VW odsypat pořádné množství €. 

Správně by všem těm autům měla být odebrána homologace a v podstatě nejsou dle platných norem způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích. V EU se toho asi nedočkáme, ale co když tahle myšlenka napadne někoho v USA a požene to k soudu? Můžeme se dočkat situace, že třeba v USA bude skutečně vozům s tímto motorem zakázán provoz. Co na to pak řekne asi majitel toho vozu? Bude pořád spokojený a tvrdit, že je to pseudokauza?

+8/0
28.9.2015 23:03

V93l49a61d20i93m30í52r 68M75ü96l22l63e39r 6113855313900

No pseudokauza to nebude, a já se taky ptám, jak to bude. Protože jsem si zaplatil za auto, které má splňovat určité podmínky a buď budu plnit Euro 5, nebo budu mít auto s v TP deklarovaným výkonem. Obojí nepůjde, protože jinak by tam ten SW neinstalovali.

+1/0
28.9.2015 23:25

P70e90t25r 27H54a90r16i33p58r34a94s84a20d 33H45a72j77i75č 8483500494777

Pokud se automobilka VW zachová jako slušný výrobce (seriózníuž asi ani ne), tak vymění DTI za novější typ, který už snad normu splňuje. Co to udělá se spotřebou a s výkonem, netuším, ale možná, že to nebude tak tragické. NOx se redukuje na dusík, vodu a zřejmě i CO2 přidáním reaktantu. Podle mě nepůjde ani tak o to, že by byl k tomu potřebný výkon, jako spíše určité podmínky, nejspíše vhodná teplota a tvar a velikost reačního prostoru. Určitě to půjde, druhá věc je, že úprava nemusí být úplně zadarmo. Uvidíme, jak se k tomu VW či Škoda postaví. :-)

0/0
29.9.2015 0:26

J87i40n52d64ř83i91c60h 15Š24k42o56p20e21k 4945341780315

jak jsi přišel na blábol, že auta co nedosáhnou na EURO 5, nemají na silnici co dělat ?? 8-o

0/0
29.9.2015 6:56

R17a29d87e95k 92H44o79l21e11c39e92k 3386180548521

Máte ve svém příspěvku několik faktických chyb. 1. je v tom, že auta neprodukují 40x víc oxidů dusíku, než povolují normy, ale než naměřili při homologaci. A to je setsakra rozdíl. Měřením NOx jsem nikdy neprocházel, ale například při měření CO by na posledním STKčku prošlo moje auto, i kdyby ho produkovalo 10x víc.

2. chyba je v tom, že norma říká, že v tom testu to má produkovat max. tolik a tolik. A to ty auta splňujou. O běžném provozu neříká norma nic.

0/0
29.9.2015 7:43
Foto

V20o30j23t36ě85c11h 35P31a40v97l28í80k 5524631234348

I kdepak. Není tomu tak.

1) Je to 40x více, než je DOVOLENO. Viz například Wikipedie: The EPA's NOV alleged that [.....] emitting up to 40 times more nitrogen oxides THAN ALLOWED BY LAW."  Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_violations

2) Taky špatně. Americký zákon CAA (Clean Air Act) nemluví o tom, co má splnit při testu, ale o tom, co má splnit v reálném provozu. Test v laboratoři a k tomu analýza chování celého systému řízení emisí se provádí jako podklad pro homologaci na důkaz toho, že se auto bude v reálném provozu chovat slušně.

0/0
29.9.2015 10:18

V76l52a96d26i43m30í88r 91M46ü18l84l72e90r 6303225853330

A jak to tedy bude?

Pozvou mne do servisu, odstraní "škodlivý" SW a bude hotovo? A jak to bude vypadat, až přijedu na TK a nesplním emise, neboť už nebudu mít onen SW, který to před tím u motoru, který nebyl schopen dané emisní limity plnit "očůral a vše bylo OK. Nebo mi Škodovka upraví SW v řídící jednotce, budu plnit emisní limity, ale budu mít snížený výkon motoru? Ať mi netvrdí, že to odstraní bez vlivu na výkon motoru, to by to tam dávat nemuseli. Já nechci mít snížený výkon, já si vybral auto s výkonem motoru, který mám zapsaný v techničáku, a taky jsem si ho zaplatil.

+1/0
28.9.2015 22:53

J11a66n 11F73r21o51l45í15k 6926660645944

Koupil jste si německý lidový vůz? Koupil. Tak máte smůlu.

0/0
29.9.2015 1:46

P26e98t68r 47N26i67v60n64i57c36k75ý 3102334445487

Tak žaluj VW, jak to někteří udělali v USA.

0/0
29.9.2015 7:34
Foto

V92o50j58t49ě77c16h 94P28a61v55l33í13k 5414541794378

Upravený SW pojede pořád v režimu, jako běžel při testu emisí. Pokud váš vůz nežere AdBlue, tak s největší pravděpodobností jediné co pocítíte bude zvýšená spotřeba (cca 5%) kvůli pravidelné regeneraci katalyzátoru LNT bohatou směsí, výkonu se to nedotkne.

0/0
29.9.2015 10:20

J36i32r36i 51D90o84m14i53n14i53k 1351688531400

Nafouknutá bublina. Diesel měl vždy horší spalování a VW nikoho nepodvedl. Prostě to jen elektronicky upravil tak, aby ta auta prošla emisními zkouškami. Nikoho nijak neokradl ani nepoškodil. Navíc to samé dělají všichni ostatní do jednoho.

+3/−2
28.9.2015 22:19

R34o73b87e17r95t 22T51o18m25e27c19z14e49k 8851704442575

Skutečnost horšího spalování nikoho neopravňuje aby podváděl a lhal. Nepoškodili? Vždyť to svinstvo musíme všichni povinně dýchat, i Vy.

+4/0
28.9.2015 22:40

V33l13a55d48i73m10í18r 96M11ü64l54l95e72r 6613685593180

Já myslel, že jste si koupil auto, který splňuje určitý normy. V tomto případě EURO V.

+1/0
28.9.2015 22:55

R24i98c38h52a46r83d 25N84o24c20a34r 7815807635672

Za tohle muze jen skupina ubohejch nenazrancu.....dobre jim hajzlum....pozavirat...vyhodit....

0/0
28.9.2015 22:11

P43e19t77r45a 50M83a84l10a86k98o97v20a 1858620290534

myslíte odborové předáky a dělníky v automobilkách předpokládám

+1/0
28.9.2015 23:13

V57l44a88d77i55m44í28r 79M65ü71l33l87e85r 6963725293830

Vám ti odboráři nějak leží v žaludku.

0/0
28.9.2015 23:27

K89a38t39e52ř90i24n66a 40S23l38a65v47í84k14o97v60á 6903795330463

No a co s tím budou dělat ? Zakáží jim vjezd do nízkoemisních zon ?

0/0
28.9.2015 21:47

J73a88n 86F73r58o64l83í22k 6616210115114

Dostanou do techničáku Euro 1 a majitelé si v ČR doplatí ekologickou daň.;-D

0/0
29.9.2015 1:48

P35a90v12l72a 89S23k15o52u74m20a24l31o88v23á 4279850280890

tak odboráři by furt jen stávkovali chtěli platy jak Rotshildi a milion bonusů a přitom nám tady vyrábějí jen kouřící popelnice - fuj hanba - zrušit všechny bonusy a 13. a 14. platy a zmrazit mzdy na 3 roky dopředu !

+2/−2
28.9.2015 21:46

V34l16a91d94i47m25í48r 52M77ü41l58l82e27r 6603275643460

A co s tím jako ti odboráři mají společného? Oni to tam jen tak mírnix-týrnyx sami nainstalovali, nebo co?

+1/−1
28.9.2015 22:57

S51t69a50n66d35a 42C30h75v94o43s94t 1642578

...kde úřady v sobotu dočasně zastavili prodej ...

neni zac...

0/0
28.9.2015 21:45

I51v70o 36B20a26r37t95e70č70e58k 7805363154938

Kdo zaplatí emisní podvody? Nálepky Dekry něco stály a pravdou nejsou? Prodával je český byrokrat, měl by uhradit jejich pořízení a pak i odstranění. A nakonec ať se onen byrokrat postará o to, aby společná kasa netrpěla. Nějaké emise neemise jsou nesmysl, jestliže něco spálím, budou z toho zplodiny. Teorie o menších zplodinách musely vzít za své, perpetum mobile neexistuje. Jen se čekalo, který trouba to projede :-) A vynalezené vodíkové motory dál budou schovány v šuplíku, je třeba spálit ropu, to je byznys...

0/0
28.9.2015 21:41

V46l15a34d75i53m26í68r 78M35ü71l17l25e91r 6273955873510

A ten  vodík budu shánět kde, v supermarketu? A jak se vyrobí?

0/0
28.9.2015 22:59

L25u27b41o40š 58S95t91e81h82n51o 8752809971919

Jen malá poznámka k některým příspěvkům. Do servisu na dobrovolnou svolávací akci nikdo nepřijede, protože emise prostý lid nezajímají (jejich negativní vliv se neprojevuje okamžitě, ale dlouhodobě) a úpravou software na správné emise získají uživatelé auto línější při akceleraci a též s vyšší spotřebou paliva. Bohužel emise NOx jsou totiž tím vyšší čím chudší je spalovaná směs. A k poznámkám příznivců zážehových motorů. Pokud se ze zánovního auta při akceleraci valí dým je to vždy jen tím, že má nějakou závadu, nebo mu pomohla nějaká tuningová firma (upravila nesmyslně výkon na úkor emisí, vyjmula filtr částic atd.). Sám mám diesel euro 5 (je to škodovkáři nenáviděný Hyundai) a když šáhnu do výfuku tak se tam nezašpiním. A jen na závěr. Pro podmínky ČR si VW vůbec hlavu s emisemi lámat nemusel, na STK projde emisemi každý, navíc emise NOx se tam stejně neměří. Osobně bych byl pro mírnější emisní limity, ale jejich přísné zkoušení třeba i namátkově při silniční kontrole. Pak by se dosáhlo lepšího efektu.

+2/0
28.9.2015 21:36

V84í98t 36P36r38o88k18o28p 8200409812

Co s tim motorem v servisu udělahí? Diesel je diesel a tím to končí.

+1/0
28.9.2015 21:34

F90r10a48n18t21i14š52e74k 69H39e20l87d 9622164565384

Podívají se na něj a řeknou, že ho budou chtít přehrát (software), ale jinak nic. Nic se nezmění, ale kluci v Bruselu budou mít hafol papíru. Ať žijí naše lesy ... Tomu se už můžeme jenom smát.

+2/0
28.9.2015 21:38

F83r70a42n27t13i53š72e25k 39H92e90l69d 9582614175984

Přírodu mám rád a vadí mi její znečišťování. Ale jako uživateli auta mi jde při jeho nákupu hlavně o:

1. Bezpečnost

2. Spotřeba

3. Poměr cena/výkon

4. Náklady na provoz

Celá kauza (jak jí sleduji) je pouze o tom, že jsou stanoveny normy pro emise. Tyto emisní normy jsou v Evropě jiné než v USA. Měří se v laboratoři, bez zatížení motoru v běžném provozu, za stálých podmínek atd. Zde měl VW software, který rozeznal test a upravil dávkování paliva, aby obstál v měření (tak to chápu já velice zjednodušeně). V USA nezávislá firma vzala auta různých značek a vyrazila s nimi do provozu a začala měřit emise. A tady je zakopaný pes. Běžný provoz není laboratoř a auto má jiné emise. Je mi jasné, že by mělo mít stejné emise v laboratoři ale i v běžném provozu, ale to není prostě možné. Fyzika a chemie jsou prostě neoblomné. Dojel na to VW, ale nedělám si iluze, že jiné firmy jsou z obliga.

Minulý rok si Američani smlsli na Hyundai a na jeho hodnotách spotřeby. Teď na VW s emisemi. Kamarád si koupil na Floridě americkou krávu, se kterou by tady u nás jezdil tak možná hajný do lesa nebo nějaký statkář. Zvýhodnění 2 tis. dolarů a nižší pořizovací cena za to, že je vracející se zákazník. Ale že je to min. třílitr a žere to jak malý tank, to už nikdo neřeší. Hlavní je, že koupil americký auto a ne němce nebo japonce.

Mediální bublina, ze které se VW během roku vyseká přes právníky a zaplatí menší pokutu. Když bych se měl teď rozhodovat, jaké auto mám koupit (a že mě to tak během roku čeká), jdu stejně do VW nebo Škodovky. Japonci mají drahé náhradní díly, Volvo je drahé jak ..., Francouzi se mi nelíbí a nevěřím jejich bezpečnosti a Hyundai si koupil tchán a když s tím mám jet, tak trnu hrůzou...

+3/−4
28.9.2015 21:34

D30e98n75i14s 90W43i73t40z70k38u 3333311559877

tím že jsi napsal,že japonci mají drahé náhradni díly,je všem hned jasné,že autům nerozumíš a posbíral jsi akorát pár hospodských keců

+4/−1
28.9.2015 21:46

F48r73a32n41t78i43š48e97k 64H86e56l75d 9912804215614

;-D díky za vysvětlení. Poměr mezi prodanými koncernovými vozy a japonci je určitě dostačující odpověď.

+1/−2
28.9.2015 21:52

D15e21n76i12s 88W41i17t80z33k92u 3373671859417

tak v tom případě je nejlepší jídlo na světě exkrement, protože na něm hodují miliardy much, dobrou chuť Franto

0/0
28.9.2015 23:40

F25r48a93n83t14i51š94e36k 30H38e64l81d 9102204265444

A že toho exkrementu na světě je. Nemá cenu o tom diskutovat. Nikdy jsem netvrdil, že VW je nejlepší auto. Kdybych měl dost peněz, tak si asi koupím Volvo.

0/0
29.9.2015 8:55

V66á81c58l59a76v 28J19e78b84a59v42ý 8240609543506

Když člověk jede za dieselem, tak mu musí být jasné, že polovina z nich ty normy nesplňuje, když z toho jde kouř jak z parní lokomotivy. Při zrychlení to pak vyplivne oblak černé rakoviny. Ale hlavně, že ušetříme 3,50 na naftě, ale zamoříme všechno kolem. :-/

+5/0
28.9.2015 21:17

K20a39r78e55l 40H36o97f96m16a19n 7194831550732

Jenže to je jiný problém.. To jsou nefunkční, respektive záměrně "vykuchané" DPF filtry. Nevím jak v okolních zemích, ale českou technickou lze stále získat bez toho, že by tam vozidlo vůbec přijelo. Pak se není čemu divit ani u emisí. Dokud to nebude stát tvrdě postihovat, ale zároveň nezkrotí automobilky, které si za filtry říkají nehorázné částky, lépe  nebude.

0/0
28.9.2015 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.