Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Česku přibývá vlaků z druhé ruky, RegioJet nakoupil další v Belgii

Evropští železniční dopravci si oblíbili Česko jako dobré odbytiště pro vlaky, které už nepotřebují. Další sedmdesátku použitých osobních vagonů kupuje soukromý RegioJet od belgického státního dopravce SNCB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76a21x 29W18o77l73f 3925520879223

RJ fandím a doufám, že bude jezdit i Praha-Brno jižnější trasou přes Vysočinu. Když jedu do Ostravy, je pro mě jasnou volbou. Je tam dostatek prostoru a služby na podstatně vyšší úrovni, než v dražším Pendolinu. Taky je tam více místa než třeba v LE. Každou konkurenci vítám, protože na ní může zákaznik pouze vydělat. S nástupem soukromníků se i soudruzi z molochu ČD začali trochu snažit, i když je to stále bída. :)

+2/−4
1.10.2015 9:58

J44a87n 53K94o30b47ě41r97s94k44ý 1920766391533

Pro mě je naopak RegioJet volbou poslední, protože problémy s klimatizací a topením už nechci opakovat. Nejlepší je Business Leo a Pendolino.

+2/−2
1.10.2015 13:27

M11a54t38ú38š 47B31e28n71a89k 9148824462803

Skutočne do Leopoldova? Lebo som ich tam nikde nevidel a sú tam iba 3 vlečky - do depa ZSSKC - tam niesú, do liehovaru - tam by ich nemali kde upravovať a ani som si ich tam nevšimol, alebo do vezenia, čo by bolo zaujímavé. Nešli tie vozne náhodou niekde inam?

0/0
30.9.2015 22:02
Foto

T35o77m26á49š 98Z80e82l14e26n52k39a 4474346620276

To zase budou šroty. Po měsíci budou rozvrzane a se zažranou špínou všude kam oko dohlédne. No a o klimatizaci se nebavím už vůbec.......

+2/−1
30.9.2015 18:07
Foto

M14i23l27a33n 19L74a78n48g36e70r 3343263325400

Na redaktora článku mne mrzí, že se ani slovem nezmínil, že vagony nelze použít pro přepravu osob na invalidních vozících. To skutečně zaplevelíme zemi vagony, kterých se už na jih a západ od nás zbavují? Vytváří to bariéru na dalších čtyřicet let. Inu byznys je byznys a kšefty především. O postižené ať se postará někdo jiný!Rv

+4/−2
30.9.2015 18:05

R14o17m23a93n 69J25e58s94c63h20k71e 9228115717175

To nejsou jenom invalidi ale i lidi s kočárky. Také bych si přál více bezbariérových nádraží a zastávek a povinnost řadit jeden nízkopodlažní vagón.

0/0
6.10.2015 12:43

L13u75c29i27a15n 54P65a93p17a66z42i98a16n 5914337761505

Chudá země po devalvaci koruny nenabízí nic lepšího než chmurný pohled na sebevědomí národa, které je díky tomu velmi podlomené. ČNB to nevidí, neslyší a je jí to i jedno, hlavně, že budou odměny pro bankovní radu ČN|B.Nedivme se proto, že na lepší než odpadky ze západu už nemáme. Je to také důsledek chybné vlády pravicových vlád - éra Topolánka a Nečase nás stojí velmi mnoho.

+3/0
30.9.2015 12:51

V77e96r13o57n68i31k75a 66Š63k93v50á14r32o47v67á 5751720166536

Nejsou ta fota tak trochu mimo? Článek je o tom, jak naši dopravci nakupují v zahraničí vyřazené vozy a fotky jsou zcela nových vagonů, keré byly vyrobeny pro Regiojet.

A navíc s Regiojetem jsem letos jela několikrát, ale na t obrazovky v každé sedačce jsem nenarazila, jaká je to třída? Na jaké linky je Regiojet nasazuje?

+5/0
30.9.2015 9:17

T29o70m65á45š 95N49o80v93o62t33n34ý 9288224415744

Dobrý den, tyto vozy jsou nasazovány na spojích do Košic, Havířova i Návsí, jsou vidět v rezervačním systému. Je to třída standard, tzn. nejlevnější.

0/0
30.9.2015 10:02

J19a52n 12K84o37b18ě64r32s63k49ý 1430556491903

No sláva že se konečně vrací ty jídelní vozy R^ Akorát nechápu ty tajemství kolem toho kdy i po opakovaných dotazech mnoha cestujících nebyl RegioJet schopen odpovědět proč ty vozy byly odstaveny a jak dlouho to bude trvat. Holt o třídu lepší informace :-/ Ale dokud nebudou na všech spojích tak stejně na JLV nemá a zvláště ted jejich podzimní nabídka je fakt dobrá a chutná R^;-)

+2/0
29.9.2015 22:58

Š68t92e62f72a61n 20F14r80i57č31a 7632168973516

Pan Sůra by mohl vzít u Jančury job jako předseda inventarizační komise. Žádný vagon se nezašantročí.

0/0
29.9.2015 22:41

K48r51y61š75t94o78f 45L81a48n63í50k 1309640315325

koukam na novy jizdni rad a moc nadseny z toho nejsem. uz i LE rusi vecerni spoj ze Svinova do Prahy, ještě ze tam CD nechaly toho Kosicana, aspoň něco, i když skoro o hodinu dřív.

+5/0
29.9.2015 21:52

J89a56n 58K22o10b10ě60r72s18k17ý 1600276861883

To je bohužel negativní důsledek té tzv. konkurence. Ruší se okrajové spoje. Proto jsem rád za dotované EC Hradčany jedoucí v 20:16 z Olomouce i když se to soukromníkům nelíbí R^

+10/0
29.9.2015 22:45

T95o86m 84J69u23r70e86č54k63a 6195662525145

"Jde o největší vozy RegioJetu počtem míst (80 míst)"

Vozy nejsou nijak větší. Pouze do nich nacpali 80 sedaček namísto 48-66 co mají vozy RegioJetu teď.

+5/0
29.9.2015 17:26

J51a41n 17S40ů86r24a 4345973193622

Zatímco České dráhy na státem objednaných spojích nabízí luxusní spojení koženkovými vozy řady B s kapacitou 80 míst, kde si mohou cestující dopřát luxusu osmi lidí v jednom kupé.

+4/−15
29.9.2015 18:18

T15o46m 77J39u43r11e58č17k89a 6495942625935

Koukám, čertík z krabičky vyletěl přesně jak jsem čekal. ;-D

Tak ještě jednou - jak jsou ty vozy rozměrově větší oproti jiným vozům RJ? Nebo opět nám pan "novinář" píše tak, jak mu bylo zadáno, aby zvednutí počtu sedadel ve voze bylo prodáno jako vlastně zlepšení pro cestující? :-P

+10/0
29.9.2015 18:23

J37a59n 77S75ů67r79a 4885163173582

V textu je jasně napsáno, že vozy jsou největší z hlediska počtu míst. Hezký večer a děkuji za Vaši dlouhotrvající přízeň, které si nesmírně vážím.

+4/−8
29.9.2015 18:25

T68o52m 41J30u92r35e28č77k35a 6895492175395

Ano, najednou se text "záhadně" upravil. No co, zkusili jsme to a když nám to neprošlo, ptž čtenáři nejsou blbí, tak to změníme a děláme že nic. ;-D;-D;-D

+7/0
29.9.2015 18:27

J78a68n 37S47ů73r69a 4715893203242

Text nebyl nijak upravován.

+1/0
29.9.2015 18:28
Foto

T80o39m63á29š 43Z44e91l12e14n46k92a 4464196490746

Zase se ozýváme arogantní HonzoLb???

+1/−1
30.9.2015 18:09

M40a39r63t58i54n 55J63i57r90o49u38s93e20k 7276255955438

Pane Jurečko, víte co je zajímavé? Že nerozumíte psanému textu, který jste chytře použil v úvodním příspěvku jako citát. "Jde o největší vozy RegioJetu počtem míst (80 míst)" Vy tomu textu nerozumíte, je tam doslovně napsáno "počtem míst". Co se tedy na textu upravovalo? ;-D

0/0
30.9.2015 0:58

M86a23t77ú11š 59B90e35n74a31k 9538554692303

napchať 80 miest do vozňu kde sa dá napchať pohodlne iba okolo 72 miest je sadizmus.

+2/0
30.9.2015 22:11

J38a92n 96V17a19l20a27l44í56k 6666899880346

p. redaktore kolik koženek na své cestě jste potkal?

a kolik koženek jezdí na té trase co Jančura?

+9/0
29.9.2015 20:34

O34n33d26ř75e16j 69P58l79í67v18a 9890835141633

Na Jančurově trase jezdí koženek dost, jen ale bohužel s námi, kterým Jančura nezastavuje

0/−1
30.9.2015 1:26

J42a15n 97N84e43š28p96o51r 4306848986102

Pane Sůro, stále tady je otázka počtu spojů a tím pádem počtu vozů na síti, které musí ČD nahrazovat. Nezdá se vám, že je ono číslo u RJ, který se soustředí na jednu trať, několikanásobně menší? A kdyby nasadily ČD modernizované vozy pouze na trať, kde se přetlačují s RJ a LE, budete dštít síru, že na ostatních tratích jezdí koženky...

+4/−1
30.9.2015 9:19

M80i49r76o96s33l52a75v 36Z73i59k68m60u93n75d 7129213484183

Nikoli, ty západoevropské velkoprostorové vozy s deseti okny měly standardně (mají) 80 sedaček ... Vozy s 11 okny jich měly 88 ... až v rámci modernizací se obvykle u vstupních dveří jedna dvousedačka nahradila jednosedačkou ...

+1/0
29.9.2015 19:23

J60a55n 25V42a63l20a54l93í80k 6206319820316

Rád bych viděl ty vozy před rekonstrukcí. Foto by nebylo?

+9/0
29.9.2015 17:18

V79l88a58s76t17i93m80i31l 36S39v15o85b48o35d12a 7563648135674

To vedle typických vlaků ČD z 25. ruky bude vypadat jak diamant :-D.

+2/−17
29.9.2015 16:53

J42a30n 85N78e83š97p47o58r 4956938966752

Ještě nezapomeňte dodat, že jste vlakem 20 let nejel.

+15/0
29.9.2015 16:59

V90l66a13s87t36i41m38i44l 72S39v63o55b68o76d16a 7603628895904

To nemohu dodat, protože jím jezdím ;-). Dobrá, osobáky jsou ok, ale rychlíky jsou příšerný.

+2/−3
29.9.2015 17:54

M23a76t10ě95j 51V95o89n20d27ř21i10č83k54a 4444710128966

Vozy odebrány ČD: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz229.php ,

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz235.php

Jedná se o OBDOBNÉ vozy, jako odebírá Regiojet.

0/0
29.9.2015 20:39

J21a92n 73V21a91l72a13l86í61k 6186729330446

Ja ty vozy jak vypadaji nevidel vy ano?

+2/0
29.9.2015 17:19

F57r67a81n26t95i79š49e70k 22V77a19n30ě38k 1607274947917

Zlaté kupé.

+1/−3
29.9.2015 16:36

J52a70r65e22k 86K50a97l28i19v89o48d86a 7786723541616

Jak jsem uz tady nekolikrat psal, trikrat slava velkoprostoru.

+3/−1
30.9.2015 3:07

L58i39b82o86r 74Z94a11v88ř29e11l 8729446601732

Ano, rychleji vás okradou a žádné relativní soukromí a klid na čtení nebo cokoliv jiného!

+1/−1
30.9.2015 17:54

J77a21r43e89k 52K59a45l92i59v49o72d36a 7576913691976

Ano, v kupé mezi šesti či dokonce osmi lidmi mám skutečně klid a soukromí...

+1/0
30.9.2015 19:06

P66e25t59r 90N55e73c51h98a89n62i50c63k49ý 7523896338500

Za ty ceny, za které se u nás jezdí mi to přijde jako maximum možné. A i ty starší vozy mohou být pohodlné, ba i pohodlnější než nové "designové skvosty"

+7/0
29.9.2015 16:04

S97v56a57t44o29p36l60u12k 19S65i56l38n81ý 4352126329148

Dodnes pamatuji na 50 let staré vlaky ÖBB řady 4010, kterým se co do pohodlí žádné moderní vozy nevyrovnají. 

Viz: https://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96BB_4010#/media/File:OBB4010_interior_view_1st_class.jpg

+2/0
29.9.2015 17:58

M51i81r88o85s31l77a30v 79Z49i88k19m92u13n36d 7989743794103

Bohužel, Transalpin byl skutečně luxusním vozidlem, kterému vychvalovaná "luxusní" Pendolina nebo Railjety nesahají ani po kotníky .... Naproti tomu jsem minulý týden v Maďarsku na osobním vlaku natrefil na modernizovaný velkoprostor 2. třídy s uspořádáním sedaček 2+1 (54 místa) připomínající Transaplnin. Fajnové sedačky o nichž si lze v Pendolinu nebo Railjetu jen zdát ... Domovská stanice Debrecen ...

DALŠÍM luxusním vozidlem byla švýcarská "Šedá myš", čtyřsystémové vozidlo ze 60. let minulého století, kdy nějaká elektronika nebyla ...

Mezi velmi kvalitní vozy patří dvojkové osobní vozy ZSSK jezdící na dálkových R / IC / EC / Ex / Zr nebo i osobních vlacích ...

+1/0
29.9.2015 19:37

P57a49v70e15l 23M50a34t97o44u69š73e87k 5400467228664

Češi se zkrátka musí cítit jako největší frajeři a snobi, a dopravce, který jim ve vlaku nenabídne kino, si zřejmě za chvíli ani neškrtne. Že ten vlak jinak jede jako za starého Rakouska? Nevadí. Rád bych připomněl, že takovou pitomost jsem neviděl ani v Rakousku, Německu nebo Švýcarsku, a to ani v 1. třídě. Tam sice cestující nemůže čumět do bedny, ale za to ho dráhy přepraví rychle a spolehlivě do cíle. Ve Švýcarsku prakticky ani nepotřebuje jízdní řád, protože mezi 5. ranní a 1. noční následujícího dne jezdí vlaky neustále v pravidelném taktu a je úplně, kterou společností cestuje, protože se jízdenky navzájem uznávají. V Česku už sice po 19. hodině často nemám vůbec šanci se dostat vlakem dále než 50 km, ale za to mám v některých vlacích obrazovky a v jiných na WC tapety s lesními výjevy...

+4/−4
29.9.2015 16:00

R63a13d11k71o 76K75ř18i55v19á42n57e74k 7200903765380

Pokud by ve Švýcarsku jezdil Regiojet nebo LEO s povinnou rezervací a bez ročních jízdenek, tak by uznávání dokladů pro ně taky nebylo proveditelné, byli by částečně zaintegrovaní exoti jako lanovky a Glacier expres.:-)

Soukromníci tam provozují celé tratě, které si nevysoutěžili, ale před 150 lety postavili. Všude jinde zajištují železniční dopravu SBB (státní dráhy). To jsou ale hnusní odboráři a bolševici, ti Švýcaři. Jak tam někdo může žít?:-)

+9/−2
29.9.2015 16:25

M34i84r40o26s89l11a57v 89Z51i61k13m42u48n12d 7759523394983

SBB jsou z právního hlediska "soukromník" coby akciovka a v rámci dělby práce tam jezdí "všichni téměř všude", společnost THURBO jezdí až do Churu po kolejích SBB, společnost SOB jezdí osobní vlaky do Sargansu, BLS opustila dálkovou dopravu i na své někdejším mateřské trati z přes Lötschberg a jezdí regionální dopravu ... SBB jezdí přímé vlaky z Bernu do Bulle po trati TPF (dříve GFM), vlaky TPF (ex GFM) jezdí z Bulle přímé vlaky do Fribourgu/Freibergu ... SBB jezdí do německého Zell im Wiesental více než desetiletí místo DB ...

S nesmysly typu povinná rezervace se lze setkat jen na Bernina a Glacier Expresu, přičemž na Bernina Expresu se lze svézt bez povinné rezervace ve špičkovém Allegru se stejným výhledem a komfortem (akorát o 14 CHF / €) levněji o rezervaci ... Vozy s rezervací pro zahraniční turisty bývají nacpány, Allegro je poloprázdné. Zážitek z Glacieru lze nahradit jízdou "normálními" vlaky bez rezervace  a to ještě levněji ... V "obyčejných" dálkových vlacích IC rezervace neexistuje, vyhrazují se místa pro skupiny, často v posilových vozech, aby se neodčerpávala kapacita ostatní soupravy pro "pravidelné cestující" ... Všichni jezdí podle jednoho jízdného, uznávají celostátní slevy (GeneralAbo, HalbtaxAbo) - nejen železniční, ale i autobusoví, lodní, lanovkoví dopravci, ale i dopravci provozující MHD ...  Žlutý nebo Černý dopravce by si ve Švýcarsku, pokud by neakceptoval místní pravidla,  neškrtl ... K nějakému svobodnému podnikání v osobní dopravě ve Švýcarsku je asi tak daleko, jako má Kájínek k čistému trestnímu rejstříku ... a kupodivu tahle nesvoboda (diktatura) vyhovuje občanům, obcím, podnikatelům, kantonům i konfederaci .... JAK JE TO MOŽNÉ ????

+6/0
29.9.2015 19:56

P34e36t96r 13N90e12c40h38a57n47i39c42k31ý 7153446888560

Že se po 19. hodině nemáte kam dostat je vina MD a Krajů, kteří na okrajovou dopravu prostě dlabou.

+5/0
29.9.2015 18:06

J24a55k21u19b 72S60e49m68e44r36á15d 2787666131571

nejvic k placi je, ze i ty ojete vlaky jsou porad o dost lepsi, nez co tady vetsinou jezdi

+5/−9
29.9.2015 15:55

J50a82n 92V72a46l32a53l12í68k 6516709240676

Jestli umíte číst tak se ty vagony celé předělají

0/0
29.9.2015 17:13

Z46d27e23n84ě34k 55H64o43m65o47l84k67a 6620756855325

Mají zajímavé argumenty v tom článku. Zajímavé také je, že ojeté vagóny ne vlaky jsou OK, ale ojetá auta jsou fuj a blé a musí se zakázat a zpřísnit i dovezení ojetého prdu

+1/−10
29.9.2015 15:48
Foto

A73l34a98n 96Ř56e48p57k67a 4225446

On je taky rozdíl mezi ojetým autem a vagonem, víme? Např. auto je po 10 letech snad na odpis, vagon ještě zdaleka ne. ;-)

+5/0
29.9.2015 15:57

S54v54a13t50o93p15l24u32k 54S58i11l59n24ý 4332466199658

Základní problém je ten, že průměrná životnost vagonu je cca 30 let. Auta tak 10 ....

+1/0
29.9.2015 18:00

K25r40y95š60t98o79f 76L68a54n24í75k 1199770145785

no, krome Toyoty, tam bych to videl na 20 :-)

0/0
29.9.2015 21:45

M40a79t51ú24š 48B60e33n61a22k 9148744352183

a to sú potom takmer všetky vozne Regiojetu po životnosti, kedže majú okolo 30-35 rokov.

0/0
30.9.2015 22:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.