Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku přibývá vlaků z druhé ruky, RegioJet nakoupil další v Belgii

Evropští železniční dopravci si oblíbili Česko jako dobré odbytiště pro vlaky, které už nepotřebují. Další sedmdesátku použitých osobních vagonů kupuje soukromý RegioJet od belgického státního dopravce SNCB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96a22x 79W98o79l55f 3225540429213

RJ fandím a doufám, že bude jezdit i Praha-Brno jižnější trasou přes Vysočinu. Když jedu do Ostravy, je pro mě jasnou volbou. Je tam dostatek prostoru a služby na podstatně vyšší úrovni, než v dražším Pendolinu. Taky je tam více místa než třeba v LE. Každou konkurenci vítám, protože na ní může zákaznik pouze vydělat. S nástupem soukromníků se i soudruzi z molochu ČD začali trochu snažit, i když je to stále bída. :)

+2/−4
1.10.2015 9:58

J29a44n 56K95o80b93ě57r44s96k57ý 1700876351623

Pro mě je naopak RegioJet volbou poslední, protože problémy s klimatizací a topením už nechci opakovat. Nejlepší je Business Leo a Pendolino.

+2/−2
1.10.2015 13:27

M16a51t76ú28š 77B58e80n97a86k 9648514462493

Skutočne do Leopoldova? Lebo som ich tam nikde nevidel a sú tam iba 3 vlečky - do depa ZSSKC - tam niesú, do liehovaru - tam by ich nemali kde upravovať a ani som si ich tam nevšimol, alebo do vezenia, čo by bolo zaujímavé. Nešli tie vozne náhodou niekde inam?

0/0
30.9.2015 22:02
Foto

T71o14m76á13š 41Z44e16l59e35n38k80a 4454166370416

To zase budou šroty. Po měsíci budou rozvrzane a se zažranou špínou všude kam oko dohlédne. No a o klimatizaci se nebavím už vůbec.......

+2/−1
30.9.2015 18:07
Foto

M55i84l81a84n 66L47a87n59g20e64r 3573603265710

Na redaktora článku mne mrzí, že se ani slovem nezmínil, že vagony nelze použít pro přepravu osob na invalidních vozících. To skutečně zaplevelíme zemi vagony, kterých se už na jih a západ od nás zbavují? Vytváří to bariéru na dalších čtyřicet let. Inu byznys je byznys a kšefty především. O postižené ať se postará někdo jiný!Rv

+4/−2
30.9.2015 18:05

R10o58m47a19n 16J31e80s90c15h93k68e 9578145347525

To nejsou jenom invalidi ale i lidi s kočárky. Také bych si přál více bezbariérových nádraží a zastávek a povinnost řadit jeden nízkopodlažní vagón.

0/0
6.10.2015 12:43

L88u63c35i21a41n 36P81a87p47a14z15i64a53n 5504747601985

Chudá země po devalvaci koruny nenabízí nic lepšího než chmurný pohled na sebevědomí národa, které je díky tomu velmi podlomené. ČNB to nevidí, neslyší a je jí to i jedno, hlavně, že budou odměny pro bankovní radu ČN|B.Nedivme se proto, že na lepší než odpadky ze západu už nemáme. Je to také důsledek chybné vlády pravicových vlád - éra Topolánka a Nečase nás stojí velmi mnoho.

+3/0
30.9.2015 12:51

V98e31r92o81n94i62k31a 70Š93k66v35á70r29o18v86á 5711870206166

Nejsou ta fota tak trochu mimo? Článek je o tom, jak naši dopravci nakupují v zahraničí vyřazené vozy a fotky jsou zcela nových vagonů, keré byly vyrobeny pro Regiojet.

A navíc s Regiojetem jsem letos jela několikrát, ale na t obrazovky v každé sedačce jsem nenarazila, jaká je to třída? Na jaké linky je Regiojet nasazuje?

+5/0
30.9.2015 9:17

T20o50m19á49š 29N67o42v25o46t72n75ý 8659611

Dobrý den, tyto vozy jsou nasazovány na spojích do Košic, Havířova i Návsí, jsou vidět v rezervačním systému. Je to třída standard, tzn. nejlevnější.

0/0
30.9.2015 10:02

J14a14n 31K91o92b26ě16r75s87k16ý 1350706371463

No sláva že se konečně vrací ty jídelní vozy R^ Akorát nechápu ty tajemství kolem toho kdy i po opakovaných dotazech mnoha cestujících nebyl RegioJet schopen odpovědět proč ty vozy byly odstaveny a jak dlouho to bude trvat. Holt o třídu lepší informace :-/ Ale dokud nebudou na všech spojích tak stejně na JLV nemá a zvláště ted jejich podzimní nabídka je fakt dobrá a chutná R^;-)

+2/0
29.9.2015 22:58

Š71t53e16f65a32n 56F92r65i45č76a 7602988243696

Pan Sůra by mohl vzít u Jančury job jako předseda inventarizační komise. Žádný vagon se nezašantročí.

0/0
29.9.2015 22:41

K90r12y61š16t94o46f 60L22a97n46í61k 1489900485775

koukam na novy jizdni rad a moc nadseny z toho nejsem. uz i LE rusi vecerni spoj ze Svinova do Prahy, ještě ze tam CD nechaly toho Kosicana, aspoň něco, i když skoro o hodinu dřív.

+5/0
29.9.2015 21:52

J35a71n 75K52o11b79ě20r42s51k83ý 1710456971383

To je bohužel negativní důsledek té tzv. konkurence. Ruší se okrajové spoje. Proto jsem rád za dotované EC Hradčany jedoucí v 20:16 z Olomouce i když se to soukromníkům nelíbí R^

+10/0
29.9.2015 22:45

T43o84m 67J54u77r39e25č62k29a 6155152885785

"Jde o největší vozy RegioJetu počtem míst (80 míst)"

Vozy nejsou nijak větší. Pouze do nich nacpali 80 sedaček namísto 48-66 co mají vozy RegioJetu teď.

+5/0
29.9.2015 17:26

J86a69n 87S70ů56r78a 4955533733972

Zatímco České dráhy na státem objednaných spojích nabízí luxusní spojení koženkovými vozy řady B s kapacitou 80 míst, kde si mohou cestující dopřát luxusu osmi lidí v jednom kupé.

+4/−15
29.9.2015 18:18

T92o28m 32J40u89r63e69č43k97a 6685732305215

Koukám, čertík z krabičky vyletěl přesně jak jsem čekal. ;-D

Tak ještě jednou - jak jsou ty vozy rozměrově větší oproti jiným vozům RJ? Nebo opět nám pan "novinář" píše tak, jak mu bylo zadáno, aby zvednutí počtu sedadel ve voze bylo prodáno jako vlastně zlepšení pro cestující? :-P

+10/0
29.9.2015 18:23

J88a71n 48S46ů96r24a 4395343683392

V textu je jasně napsáno, že vozy jsou největší z hlediska počtu míst. Hezký večer a děkuji za Vaši dlouhotrvající přízeň, které si nesmírně vážím.

+4/−8
29.9.2015 18:25

T44o22m 13J17u97r14e89č29k98a 6285312475495

Ano, najednou se text "záhadně" upravil. No co, zkusili jsme to a když nám to neprošlo, ptž čtenáři nejsou blbí, tak to změníme a děláme že nic. ;-D;-D;-D

+7/0
29.9.2015 18:27

J72a49n 46S74ů59r26a 4445413103902

Text nebyl nijak upravován.

+1/0
29.9.2015 18:28
Foto

T25o23m71á63š 59Z72e22l83e44n32k84a 4344716250426

Zase se ozýváme arogantní HonzoLb???

+1/−1
30.9.2015 18:09

M58a53r35t30i36n 32J95i58r46o78u17s62e12k 7366275705348

Pane Jurečko, víte co je zajímavé? Že nerozumíte psanému textu, který jste chytře použil v úvodním příspěvku jako citát. "Jde o největší vozy RegioJetu počtem míst (80 míst)" Vy tomu textu nerozumíte, je tam doslovně napsáno "počtem míst". Co se tedy na textu upravovalo? ;-D

0/0
30.9.2015 0:58

M53a92t14ú88š 75B66e50n55a58k 9818554862323

napchať 80 miest do vozňu kde sa dá napchať pohodlne iba okolo 72 miest je sadizmus.

+2/0
30.9.2015 22:11

J37a17n 45V83a43l12a71l77í50k 6276139390366

p. redaktore kolik koženek na své cestě jste potkal?

a kolik koženek jezdí na té trase co Jančura?

+9/0
29.9.2015 20:34

O40n73d47ř50e67j 11P73l41í98v50a 9870205621933

Na Jančurově trase jezdí koženek dost, jen ale bohužel s námi, kterým Jančura nezastavuje

0/−1
30.9.2015 1:26

J88a50n 29N68e92š32p29o18r 4816198196312

Pane Sůro, stále tady je otázka počtu spojů a tím pádem počtu vozů na síti, které musí ČD nahrazovat. Nezdá se vám, že je ono číslo u RJ, který se soustředí na jednu trať, několikanásobně menší? A kdyby nasadily ČD modernizované vozy pouze na trať, kde se přetlačují s RJ a LE, budete dštít síru, že na ostatních tratích jezdí koženky...

+4/−1
30.9.2015 9:19

M37i93r67o12s46l54a17v 29Z78i27k28m51u45n71d 7539293644383

Nikoli, ty západoevropské velkoprostorové vozy s deseti okny měly standardně (mají) 80 sedaček ... Vozy s 11 okny jich měly 88 ... až v rámci modernizací se obvykle u vstupních dveří jedna dvousedačka nahradila jednosedačkou ...

+1/0
29.9.2015 19:23

J94a65n 40V72a45l46a75l79í61k 6706349660426

Rád bych viděl ty vozy před rekonstrukcí. Foto by nebylo?

+9/0
29.9.2015 17:18

V48l98a79s90t21i46m19i10l 68S50v68o71b69o42d46a 7593838115904

To vedle typických vlaků ČD z 25. ruky bude vypadat jak diamant :-D.

+2/−17
29.9.2015 16:53

J24a24n 16N72e75š30p74o87r 4836278136702

Ještě nezapomeňte dodat, že jste vlakem 20 let nejel.

+15/0
29.9.2015 16:59

V57l34a97s62t22i49m15i23l 56S29v91o29b85o77d12a 7203798425404

To nemohu dodat, protože jím jezdím ;-). Dobrá, osobáky jsou ok, ale rychlíky jsou příšerný.

+2/−3
29.9.2015 17:54

M62a89t43ě54j 95V38o98n21d50ř51i74č49k67a 4314890848696

Vozy odebrány ČD: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz229.php ,

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz235.php

Jedná se o OBDOBNÉ vozy, jako odebírá Regiojet.

0/0
29.9.2015 20:39

J78a27n 32V53a20l35a69l48í35k 6316549710586

Ja ty vozy jak vypadaji nevidel vy ano?

+2/0
29.9.2015 17:19

F27r62a85n64t90i31š51e21k 51V42a30n30ě29k 1447534197217

Zlaté kupé.

+1/−3
29.9.2015 16:36

J85a54r25e21k 76K34a46l12i62v78o92d13a 7316883411886

Jak jsem uz tady nekolikrat psal, trikrat slava velkoprostoru.

+3/−1
30.9.2015 3:07

L70i49b98o46r 73Z44a18v78ř95e31l 8659626201312

Ano, rychleji vás okradou a žádné relativní soukromí a klid na čtení nebo cokoliv jiného!

+1/−1
30.9.2015 17:54

J71a44r89e80k 37K74a51l44i31v69o10d32a 7756963331196

Ano, v kupé mezi šesti či dokonce osmi lidmi mám skutečně klid a soukromí...

+1/0
30.9.2015 19:06

P44e73t29r 41N42e85c48h52a61n41i83c31k25ý 7223316898420

Za ty ceny, za které se u nás jezdí mi to přijde jako maximum možné. A i ty starší vozy mohou být pohodlné, ba i pohodlnější než nové "designové skvosty"

+7/0
29.9.2015 16:04

S45v27a28t91o89p23l91u68k 61S70i13l24n18ý 4812966569338

Dodnes pamatuji na 50 let staré vlaky ÖBB řady 4010, kterým se co do pohodlí žádné moderní vozy nevyrovnají. 

Viz: https://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96BB_4010#/media/File:OBB4010_interior_view_1st_class.jpg

+2/0
29.9.2015 17:58

M86i75r80o82s56l30a10v 67Z20i37k52m74u47n96d 7609643574563

Bohužel, Transalpin byl skutečně luxusním vozidlem, kterému vychvalovaná "luxusní" Pendolina nebo Railjety nesahají ani po kotníky .... Naproti tomu jsem minulý týden v Maďarsku na osobním vlaku natrefil na modernizovaný velkoprostor 2. třídy s uspořádáním sedaček 2+1 (54 místa) připomínající Transaplnin. Fajnové sedačky o nichž si lze v Pendolinu nebo Railjetu jen zdát ... Domovská stanice Debrecen ...

DALŠÍM luxusním vozidlem byla švýcarská "Šedá myš", čtyřsystémové vozidlo ze 60. let minulého století, kdy nějaká elektronika nebyla ...

Mezi velmi kvalitní vozy patří dvojkové osobní vozy ZSSK jezdící na dálkových R / IC / EC / Ex / Zr nebo i osobních vlacích ...

+1/0
29.9.2015 19:37

P64a90v32e94l 31M66a10t58o63u33š39e40k 5510507858964

Češi se zkrátka musí cítit jako největší frajeři a snobi, a dopravce, který jim ve vlaku nenabídne kino, si zřejmě za chvíli ani neškrtne. Že ten vlak jinak jede jako za starého Rakouska? Nevadí. Rád bych připomněl, že takovou pitomost jsem neviděl ani v Rakousku, Německu nebo Švýcarsku, a to ani v 1. třídě. Tam sice cestující nemůže čumět do bedny, ale za to ho dráhy přepraví rychle a spolehlivě do cíle. Ve Švýcarsku prakticky ani nepotřebuje jízdní řád, protože mezi 5. ranní a 1. noční následujícího dne jezdí vlaky neustále v pravidelném taktu a je úplně, kterou společností cestuje, protože se jízdenky navzájem uznávají. V Česku už sice po 19. hodině často nemám vůbec šanci se dostat vlakem dále než 50 km, ale za to mám v některých vlacích obrazovky a v jiných na WC tapety s lesními výjevy...

+4/−4
29.9.2015 16:00

R93a38d98k29o 53K57ř65i31v86á97n83e85k 7630233785370

Pokud by ve Švýcarsku jezdil Regiojet nebo LEO s povinnou rezervací a bez ročních jízdenek, tak by uznávání dokladů pro ně taky nebylo proveditelné, byli by částečně zaintegrovaní exoti jako lanovky a Glacier expres.:-)

Soukromníci tam provozují celé tratě, které si nevysoutěžili, ale před 150 lety postavili. Všude jinde zajištují železniční dopravu SBB (státní dráhy). To jsou ale hnusní odboráři a bolševici, ti Švýcaři. Jak tam někdo může žít?:-)

+9/−2
29.9.2015 16:25

M41i10r24o98s12l86a18v 69Z54i13k54m61u69n59d 7719943284813

SBB jsou z právního hlediska "soukromník" coby akciovka a v rámci dělby práce tam jezdí "všichni téměř všude", společnost THURBO jezdí až do Churu po kolejích SBB, společnost SOB jezdí osobní vlaky do Sargansu, BLS opustila dálkovou dopravu i na své někdejším mateřské trati z přes Lötschberg a jezdí regionální dopravu ... SBB jezdí přímé vlaky z Bernu do Bulle po trati TPF (dříve GFM), vlaky TPF (ex GFM) jezdí z Bulle přímé vlaky do Fribourgu/Freibergu ... SBB jezdí do německého Zell im Wiesental více než desetiletí místo DB ...

S nesmysly typu povinná rezervace se lze setkat jen na Bernina a Glacier Expresu, přičemž na Bernina Expresu se lze svézt bez povinné rezervace ve špičkovém Allegru se stejným výhledem a komfortem (akorát o 14 CHF / €) levněji o rezervaci ... Vozy s rezervací pro zahraniční turisty bývají nacpány, Allegro je poloprázdné. Zážitek z Glacieru lze nahradit jízdou "normálními" vlaky bez rezervace  a to ještě levněji ... V "obyčejných" dálkových vlacích IC rezervace neexistuje, vyhrazují se místa pro skupiny, často v posilových vozech, aby se neodčerpávala kapacita ostatní soupravy pro "pravidelné cestující" ... Všichni jezdí podle jednoho jízdného, uznávají celostátní slevy (GeneralAbo, HalbtaxAbo) - nejen železniční, ale i autobusoví, lodní, lanovkoví dopravci, ale i dopravci provozující MHD ...  Žlutý nebo Černý dopravce by si ve Švýcarsku, pokud by neakceptoval místní pravidla,  neškrtl ... K nějakému svobodnému podnikání v osobní dopravě ve Švýcarsku je asi tak daleko, jako má Kájínek k čistému trestnímu rejstříku ... a kupodivu tahle nesvoboda (diktatura) vyhovuje občanům, obcím, podnikatelům, kantonům i konfederaci .... JAK JE TO MOŽNÉ ????

+6/0
29.9.2015 19:56

P16e38t69r 35N89e64c42h68a70n90i35c57k17ý 7773356458110

Že se po 19. hodině nemáte kam dostat je vina MD a Krajů, kteří na okrajovou dopravu prostě dlabou.

+5/0
29.9.2015 18:06

J52a30k41u49b 37S17e22m31e68r70á12d 2177176701521

nejvic k placi je, ze i ty ojete vlaky jsou porad o dost lepsi, nez co tady vetsinou jezdi

+5/−9
29.9.2015 15:55

J85a48n 24V75a50l33a40l69í95k 6576349470206

Jestli umíte číst tak se ty vagony celé předělají

0/0
29.9.2015 17:13

Z82d18e36n79ě62k 31H12o68m37o27l73k68a 6970436635165

Mají zajímavé argumenty v tom článku. Zajímavé také je, že ojeté vagóny ne vlaky jsou OK, ale ojetá auta jsou fuj a blé a musí se zakázat a zpřísnit i dovezení ojetého prdu

+1/−10
29.9.2015 15:48
Foto

A89l45a54n 33Ř15e85p45k85a 4185926

On je taky rozdíl mezi ojetým autem a vagonem, víme? Např. auto je po 10 letech snad na odpis, vagon ještě zdaleka ne. ;-)

+5/0
29.9.2015 15:57

S40v98a72t77o35p10l14u59k 26S84i62l92n40ý 4292286549788

Základní problém je ten, že průměrná životnost vagonu je cca 30 let. Auta tak 10 ....

+1/0
29.9.2015 18:00

K27r28y26š84t29o86f 87L30a53n83í87k 1799480975625

no, krome Toyoty, tam bych to videl na 20 :-)

0/0
29.9.2015 21:45

M88a61t13ú34š 72B20e48n78a62k 9888404112483

a to sú potom takmer všetky vozne Regiojetu po životnosti, kedže majú okolo 30-35 rokov.

0/0
30.9.2015 22:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.