Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku přibývá vlaků z druhé ruky, RegioJet nakoupil další v Belgii

Evropští železniční dopravci si oblíbili Česko jako dobré odbytiště pro vlaky, které už nepotřebují. Další sedmdesátku použitých osobních vagonů kupuje soukromý RegioJet od belgického státního dopravce SNCB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a57x 46W38o22l72f 3885250809803

RJ fandím a doufám, že bude jezdit i Praha-Brno jižnější trasou přes Vysočinu. Když jedu do Ostravy, je pro mě jasnou volbou. Je tam dostatek prostoru a služby na podstatně vyšší úrovni, než v dražším Pendolinu. Taky je tam více místa než třeba v LE. Každou konkurenci vítám, protože na ní může zákaznik pouze vydělat. S nástupem soukromníků se i soudruzi z molochu ČD začali trochu snažit, i když je to stále bída. :)

+2/−4
1.10.2015 9:58

J71a19n 41K55o69b47ě75r89s80k47ý 1740476541583

Pro mě je naopak RegioJet volbou poslední, protože problémy s klimatizací a topením už nechci opakovat. Nejlepší je Business Leo a Pendolino.

+2/−2
1.10.2015 13:27

M56a49t80ú23š 20B83e32n12a90k 9608514372203

Skutočne do Leopoldova? Lebo som ich tam nikde nevidel a sú tam iba 3 vlečky - do depa ZSSKC - tam niesú, do liehovaru - tam by ich nemali kde upravovať a ani som si ich tam nevšimol, alebo do vezenia, čo by bolo zaujímavé. Nešli tie vozne náhodou niekde inam?

0/0
30.9.2015 22:02
Foto

T68o81m17á40š 15Z78e12l76e73n11k51a 4384226350196

To zase budou šroty. Po měsíci budou rozvrzane a se zažranou špínou všude kam oko dohlédne. No a o klimatizaci se nebavím už vůbec.......

+2/−1
30.9.2015 18:07
Foto

M76i50l64a17n 64L25a11n88g65e22r 3883293295800

Na redaktora článku mne mrzí, že se ani slovem nezmínil, že vagony nelze použít pro přepravu osob na invalidních vozících. To skutečně zaplevelíme zemi vagony, kterých se už na jih a západ od nás zbavují? Vytváří to bariéru na dalších čtyřicet let. Inu byznys je byznys a kšefty především. O postižené ať se postará někdo jiný!Rv

+4/−2
30.9.2015 18:05

R30o53m11a65n 67J59e75s67c72h70k79e 9568155217685

To nejsou jenom invalidi ale i lidi s kočárky. Také bych si přál více bezbariérových nádraží a zastávek a povinnost řadit jeden nízkopodlažní vagón.

0/0
6.10.2015 12:43

L86u11c17i81a46n 83P95a36p36a31z45i55a91n 5874207331575

Chudá země po devalvaci koruny nenabízí nic lepšího než chmurný pohled na sebevědomí národa, které je díky tomu velmi podlomené. ČNB to nevidí, neslyší a je jí to i jedno, hlavně, že budou odměny pro bankovní radu ČN|B.Nedivme se proto, že na lepší než odpadky ze západu už nemáme. Je to také důsledek chybné vlády pravicových vlád - éra Topolánka a Nečase nás stojí velmi mnoho.

+3/0
30.9.2015 12:51

V57e75r17o43n90i62k53a 62Š48k95v92á59r95o95v37á 5101810836746

Nejsou ta fota tak trochu mimo? Článek je o tom, jak naši dopravci nakupují v zahraničí vyřazené vozy a fotky jsou zcela nových vagonů, keré byly vyrobeny pro Regiojet.

A navíc s Regiojetem jsem letos jela několikrát, ale na t obrazovky v každé sedačce jsem nenarazila, jaká je to třída? Na jaké linky je Regiojet nasazuje?

+5/0
30.9.2015 9:17

T15o33m92á54š 98N18o54v73o79t49n51ý 8209241

Dobrý den, tyto vozy jsou nasazovány na spojích do Košic, Havířova i Návsí, jsou vidět v rezervačním systému. Je to třída standard, tzn. nejlevnější.

0/0
30.9.2015 10:02

J93a72n 23K23o58b24ě34r62s20k87ý 1860876101973

No sláva že se konečně vrací ty jídelní vozy R^ Akorát nechápu ty tajemství kolem toho kdy i po opakovaných dotazech mnoha cestujících nebyl RegioJet schopen odpovědět proč ty vozy byly odstaveny a jak dlouho to bude trvat. Holt o třídu lepší informace :-/ Ale dokud nebudou na všech spojích tak stejně na JLV nemá a zvláště ted jejich podzimní nabídka je fakt dobrá a chutná R^;-)

+2/0
29.9.2015 22:58

Š35t49e61f79a86n 64F26r77i58č49a 7302438623516

Pan Sůra by mohl vzít u Jančury job jako předseda inventarizační komise. Žádný vagon se nezašantročí.

0/0
29.9.2015 22:41

K20r43y47š53t33o79f 45L46a80n12í46k 1709940875275

koukam na novy jizdni rad a moc nadseny z toho nejsem. uz i LE rusi vecerni spoj ze Svinova do Prahy, ještě ze tam CD nechaly toho Kosicana, aspoň něco, i když skoro o hodinu dřív.

+5/0
29.9.2015 21:52

J32a94n 28K58o56b73ě86r25s32k73ý 1600746731393

To je bohužel negativní důsledek té tzv. konkurence. Ruší se okrajové spoje. Proto jsem rád za dotované EC Hradčany jedoucí v 20:16 z Olomouce i když se to soukromníkům nelíbí R^

+10/0
29.9.2015 22:45

T59o71m 48J79u86r19e85č17k51a 6505282945885

"Jde o největší vozy RegioJetu počtem míst (80 míst)"

Vozy nejsou nijak větší. Pouze do nich nacpali 80 sedaček namísto 48-66 co mají vozy RegioJetu teď.

+5/0
29.9.2015 17:26

J77a65n 91S68ů41r31a 4585103913552

Zatímco České dráhy na státem objednaných spojích nabízí luxusní spojení koženkovými vozy řady B s kapacitou 80 míst, kde si mohou cestující dopřát luxusu osmi lidí v jednom kupé.

+4/−15
29.9.2015 18:18

T55o47m 28J45u82r71e78č93k30a 6725972115255

Koukám, čertík z krabičky vyletěl přesně jak jsem čekal. ;-D

Tak ještě jednou - jak jsou ty vozy rozměrově větší oproti jiným vozům RJ? Nebo opět nám pan "novinář" píše tak, jak mu bylo zadáno, aby zvednutí počtu sedadel ve voze bylo prodáno jako vlastně zlepšení pro cestující? :-P

+10/0
29.9.2015 18:23

J37a83n 86S45ů75r13a 4985393793892

V textu je jasně napsáno, že vozy jsou největší z hlediska počtu míst. Hezký večer a děkuji za Vaši dlouhotrvající přízeň, které si nesmírně vážím.

+4/−8
29.9.2015 18:25

T81o27m 82J11u25r60e81č27k82a 6225532125965

Ano, najednou se text "záhadně" upravil. No co, zkusili jsme to a když nám to neprošlo, ptž čtenáři nejsou blbí, tak to změníme a děláme že nic. ;-D;-D;-D

+7/0
29.9.2015 18:27

J25a39n 91S86ů78r52a 4275793603932

Text nebyl nijak upravován.

+1/0
29.9.2015 18:28
Foto

T78o56m92á37š 31Z28e29l12e73n38k63a 4264296310886

Zase se ozýváme arogantní HonzoLb???

+1/−1
30.9.2015 18:09

M61a21r17t29i94n 14J10i97r91o10u66s33e85k 7296785855218

Pane Jurečko, víte co je zajímavé? Že nerozumíte psanému textu, který jste chytře použil v úvodním příspěvku jako citát. "Jde o největší vozy RegioJetu počtem míst (80 míst)" Vy tomu textu nerozumíte, je tam doslovně napsáno "počtem míst". Co se tedy na textu upravovalo? ;-D

0/0
30.9.2015 0:58

M34a34t55ú79š 96B41e79n52a54k 9578364822743

napchať 80 miest do vozňu kde sa dá napchať pohodlne iba okolo 72 miest je sadizmus.

+2/0
30.9.2015 22:11
Foto

J35a77n 79V78a59l56a23l78í61k 6116789890686

p. redaktore kolik koženek na své cestě jste potkal?

a kolik koženek jezdí na té trase co Jančura?

+9/0
29.9.2015 20:34

O51n12d48ř42e90j 48P13l18í46v32a 9890185181653

Na Jančurově trase jezdí koženek dost, jen ale bohužel s námi, kterým Jančura nezastavuje

0/−1
30.9.2015 1:26

J59a91n 22N38e73š30p21o30r 4176758726492

Pane Sůro, stále tady je otázka počtu spojů a tím pádem počtu vozů na síti, které musí ČD nahrazovat. Nezdá se vám, že je ono číslo u RJ, který se soustředí na jednu trať, několikanásobně menší? A kdyby nasadily ČD modernizované vozy pouze na trať, kde se přetlačují s RJ a LE, budete dštít síru, že na ostatních tratích jezdí koženky...

+4/−1
30.9.2015 9:19

M26i83r42o44s64l13a76v 57Z97i88k13m50u49n89d 7599833274683

Nikoli, ty západoevropské velkoprostorové vozy s deseti okny měly standardně (mají) 80 sedaček ... Vozy s 11 okny jich měly 88 ... až v rámci modernizací se obvykle u vstupních dveří jedna dvousedačka nahradila jednosedačkou ...

+1/0
29.9.2015 19:23
Foto

J23a29n 66V44a83l15a41l89í57k 6816929780616

Rád bych viděl ty vozy před rekonstrukcí. Foto by nebylo?

+9/0
29.9.2015 17:18

V31l57a58s14t47i14m68i73l 91S29v14o25b19o12d61a 7543568605964

To vedle typických vlaků ČD z 25. ruky bude vypadat jak diamant :-D.

+2/−17
29.9.2015 16:53

J10a49n 40N87e43š84p93o83r 4616718346252

Ještě nezapomeňte dodat, že jste vlakem 20 let nejel.

+15/0
29.9.2015 16:59

V35l49a40s98t12i44m30i84l 90S96v64o97b19o64d81a 7393588795914

To nemohu dodat, protože jím jezdím ;-). Dobrá, osobáky jsou ok, ale rychlíky jsou příšerný.

+2/−3
29.9.2015 17:54

M56a42t61ě90j 27V46o63n73d51ř75i79č53k47a 4524880148226

Vozy odebrány ČD: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz229.php ,

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz235.php

Jedná se o OBDOBNÉ vozy, jako odebírá Regiojet.

0/0
29.9.2015 20:39
Foto

J74a80n 75V62a58l95a97l90í83k 6586579840146

Ja ty vozy jak vypadaji nevidel vy ano?

+2/0
29.9.2015 17:19

F11r36a29n19t43i96š88e84k 65V57a36n64ě76k 1477484187597

Zlaté kupé.

+1/−3
29.9.2015 16:36

J85a44r83e15k 76K98a83l92i65v57o13d42a 7426423611466

Jak jsem uz tady nekolikrat psal, trikrat slava velkoprostoru.

+3/−1
30.9.2015 3:07

L31i65b46o56r 58Z66a32v56ř85e20l 8149386231502

Ano, rychleji vás okradou a žádné relativní soukromí a klid na čtení nebo cokoliv jiného!

+1/−1
30.9.2015 17:54

J46a22r55e10k 52K80a84l30i17v70o71d16a 7116633551336

Ano, v kupé mezi šesti či dokonce osmi lidmi mám skutečně klid a soukromí...

+1/0
30.9.2015 19:06

P29e35t69r 27N29e87c81h84a12n98i34c78k75ý 7623586468800

Za ty ceny, za které se u nás jezdí mi to přijde jako maximum možné. A i ty starší vozy mohou být pohodlné, ba i pohodlnější než nové "designové skvosty"

+7/0
29.9.2015 16:04

S19v56a59t60o57p22l53u74k 59S58i45l91n12ý 4422136319258

Dodnes pamatuji na 50 let staré vlaky ÖBB řady 4010, kterým se co do pohodlí žádné moderní vozy nevyrovnají. 

Viz: https://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96BB_4010#/media/File:OBB4010_interior_view_1st_class.jpg

+2/0
29.9.2015 17:58

M91i83r50o40s65l43a22v 31Z30i75k28m36u82n36d 7609243554493

Bohužel, Transalpin byl skutečně luxusním vozidlem, kterému vychvalovaná "luxusní" Pendolina nebo Railjety nesahají ani po kotníky .... Naproti tomu jsem minulý týden v Maďarsku na osobním vlaku natrefil na modernizovaný velkoprostor 2. třídy s uspořádáním sedaček 2+1 (54 místa) připomínající Transaplnin. Fajnové sedačky o nichž si lze v Pendolinu nebo Railjetu jen zdát ... Domovská stanice Debrecen ...

DALŠÍM luxusním vozidlem byla švýcarská "Šedá myš", čtyřsystémové vozidlo ze 60. let minulého století, kdy nějaká elektronika nebyla ...

Mezi velmi kvalitní vozy patří dvojkové osobní vozy ZSSK jezdící na dálkových R / IC / EC / Ex / Zr nebo i osobních vlacích ...

+1/0
29.9.2015 19:37

P16a43v78e53l 74M20a81t37o85u48š80e80k 5830427948354

Češi se zkrátka musí cítit jako největší frajeři a snobi, a dopravce, který jim ve vlaku nenabídne kino, si zřejmě za chvíli ani neškrtne. Že ten vlak jinak jede jako za starého Rakouska? Nevadí. Rád bych připomněl, že takovou pitomost jsem neviděl ani v Rakousku, Německu nebo Švýcarsku, a to ani v 1. třídě. Tam sice cestující nemůže čumět do bedny, ale za to ho dráhy přepraví rychle a spolehlivě do cíle. Ve Švýcarsku prakticky ani nepotřebuje jízdní řád, protože mezi 5. ranní a 1. noční následujícího dne jezdí vlaky neustále v pravidelném taktu a je úplně, kterou společností cestuje, protože se jízdenky navzájem uznávají. V Česku už sice po 19. hodině často nemám vůbec šanci se dostat vlakem dále než 50 km, ale za to mám v některých vlacích obrazovky a v jiných na WC tapety s lesními výjevy...

+4/−4
29.9.2015 16:00

R31a91d12k67o 87K36ř83i42v30á39n26e24k 7450123945850

Pokud by ve Švýcarsku jezdil Regiojet nebo LEO s povinnou rezervací a bez ročních jízdenek, tak by uznávání dokladů pro ně taky nebylo proveditelné, byli by částečně zaintegrovaní exoti jako lanovky a Glacier expres.:-)

Soukromníci tam provozují celé tratě, které si nevysoutěžili, ale před 150 lety postavili. Všude jinde zajištují železniční dopravu SBB (státní dráhy). To jsou ale hnusní odboráři a bolševici, ti Švýcaři. Jak tam někdo může žít?:-)

+9/−2
29.9.2015 16:25

M67i62r59o55s14l19a56v 64Z90i84k62m38u87n35d 7509953434793

SBB jsou z právního hlediska "soukromník" coby akciovka a v rámci dělby práce tam jezdí "všichni téměř všude", společnost THURBO jezdí až do Churu po kolejích SBB, společnost SOB jezdí osobní vlaky do Sargansu, BLS opustila dálkovou dopravu i na své někdejším mateřské trati z přes Lötschberg a jezdí regionální dopravu ... SBB jezdí přímé vlaky z Bernu do Bulle po trati TPF (dříve GFM), vlaky TPF (ex GFM) jezdí z Bulle přímé vlaky do Fribourgu/Freibergu ... SBB jezdí do německého Zell im Wiesental více než desetiletí místo DB ...

S nesmysly typu povinná rezervace se lze setkat jen na Bernina a Glacier Expresu, přičemž na Bernina Expresu se lze svézt bez povinné rezervace ve špičkovém Allegru se stejným výhledem a komfortem (akorát o 14 CHF / €) levněji o rezervaci ... Vozy s rezervací pro zahraniční turisty bývají nacpány, Allegro je poloprázdné. Zážitek z Glacieru lze nahradit jízdou "normálními" vlaky bez rezervace  a to ještě levněji ... V "obyčejných" dálkových vlacích IC rezervace neexistuje, vyhrazují se místa pro skupiny, často v posilových vozech, aby se neodčerpávala kapacita ostatní soupravy pro "pravidelné cestující" ... Všichni jezdí podle jednoho jízdného, uznávají celostátní slevy (GeneralAbo, HalbtaxAbo) - nejen železniční, ale i autobusoví, lodní, lanovkoví dopravci, ale i dopravci provozující MHD ...  Žlutý nebo Černý dopravce by si ve Švýcarsku, pokud by neakceptoval místní pravidla,  neškrtl ... K nějakému svobodnému podnikání v osobní dopravě ve Švýcarsku je asi tak daleko, jako má Kájínek k čistému trestnímu rejstříku ... a kupodivu tahle nesvoboda (diktatura) vyhovuje občanům, obcím, podnikatelům, kantonům i konfederaci .... JAK JE TO MOŽNÉ ????

+6/0
29.9.2015 19:56

P68e72t87r 71N17e84c14h62a38n39i17c86k51ý 7273856308340

Že se po 19. hodině nemáte kam dostat je vina MD a Krajů, kteří na okrajovou dopravu prostě dlabou.

+5/0
29.9.2015 18:06

J78a32k48u70b 39S17e49m38e98r11á43d 2467856581571

nejvic k placi je, ze i ty ojete vlaky jsou porad o dost lepsi, nez co tady vetsinou jezdi

+5/−9
29.9.2015 15:55
Foto

J51a57n 40V86a10l63a10l31í26k 6956329150476

Jestli umíte číst tak se ty vagony celé předělají

0/0
29.9.2015 17:13

Z15d63e37n59ě65k 85H78o65m36o40l39k72a 6860386705975

Mají zajímavé argumenty v tom článku. Zajímavé také je, že ojeté vagóny ne vlaky jsou OK, ale ojetá auta jsou fuj a blé a musí se zakázat a zpřísnit i dovezení ojetého prdu

+1/−10
29.9.2015 15:48

A55l14a86n 80Ř76e10p50k62a 4845986

On je taky rozdíl mezi ojetým autem a vagonem, víme? Např. auto je po 10 letech snad na odpis, vagon ještě zdaleka ne. ;-)

+5/0
29.9.2015 15:57

S18v81a10t43o32p34l52u21k 77S43i24l63n79ý 4592286279788

Základní problém je ten, že průměrná životnost vagonu je cca 30 let. Auta tak 10 ....

+1/0
29.9.2015 18:00

K70r11y25š11t18o95f 43L45a29n32í63k 1839300645295

no, krome Toyoty, tam bych to videl na 20 :-)

0/0
29.9.2015 21:45

M64a52t56ú40š 82B29e60n38a71k 9748894482363

a to sú potom takmer všetky vozne Regiojetu po životnosti, kedže majú okolo 30-35 rokov.

0/0
30.9.2015 22:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.