Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku přibývá vlaků z druhé ruky, RegioJet nakoupil další v Belgii

Evropští železniční dopravci si oblíbili Česko jako dobré odbytiště pro vlaky, které už nepotřebují. Další sedmdesátku použitých osobních vagonů kupuje soukromý RegioJet od belgického státního dopravce SNCB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25a11x 67W52o20l46f 3555770979663

RJ fandím a doufám, že bude jezdit i Praha-Brno jižnější trasou přes Vysočinu. Když jedu do Ostravy, je pro mě jasnou volbou. Je tam dostatek prostoru a služby na podstatně vyšší úrovni, než v dražším Pendolinu. Taky je tam více místa než třeba v LE. Každou konkurenci vítám, protože na ní může zákaznik pouze vydělat. S nástupem soukromníků se i soudruzi z molochu ČD začali trochu snažit, i když je to stále bída. :)

+2/−4
1.10.2015 9:58

J48a40n 40K59o31b21ě82r57s52k21ý 1390436241913

Pro mě je naopak RegioJet volbou poslední, protože problémy s klimatizací a topením už nechci opakovat. Nejlepší je Business Leo a Pendolino.

+2/−2
1.10.2015 13:27

M15a92t86ú83š 38B33e81n89a48k 9288264442123

Skutočne do Leopoldova? Lebo som ich tam nikde nevidel a sú tam iba 3 vlečky - do depa ZSSKC - tam niesú, do liehovaru - tam by ich nemali kde upravovať a ani som si ich tam nevšimol, alebo do vezenia, čo by bolo zaujímavé. Nešli tie vozne náhodou niekde inam?

0/0
30.9.2015 22:02
Foto

T71o37m60á64š 63Z71e74l87e48n98k79a 4694306800446

To zase budou šroty. Po měsíci budou rozvrzane a se zažranou špínou všude kam oko dohlédne. No a o klimatizaci se nebavím už vůbec.......

+2/−1
30.9.2015 18:07
Foto

M37i12l85a67n 52L59a15n53g67e92r 3683433365580

Na redaktora článku mne mrzí, že se ani slovem nezmínil, že vagony nelze použít pro přepravu osob na invalidních vozících. To skutečně zaplevelíme zemi vagony, kterých se už na jih a západ od nás zbavují? Vytváří to bariéru na dalších čtyřicet let. Inu byznys je byznys a kšefty především. O postižené ať se postará někdo jiný!Rv

+4/−2
30.9.2015 18:05

R91o21m43a85n 19J21e30s90c56h74k71e 9498135657935

To nejsou jenom invalidi ale i lidi s kočárky. Také bych si přál více bezbariérových nádraží a zastávek a povinnost řadit jeden nízkopodlažní vagón.

0/0
6.10.2015 12:43

L17u24c18i51a46n 62P45a41p58a91z51i65a82n 5914707941375

Chudá země po devalvaci koruny nenabízí nic lepšího než chmurný pohled na sebevědomí národa, které je díky tomu velmi podlomené. ČNB to nevidí, neslyší a je jí to i jedno, hlavně, že budou odměny pro bankovní radu ČN|B.Nedivme se proto, že na lepší než odpadky ze západu už nemáme. Je to také důsledek chybné vlády pravicových vlád - éra Topolánka a Nečase nás stojí velmi mnoho.

+3/0
30.9.2015 12:51

V48e39r56o86n46i82k21a 69Š23k45v55á21r94o13v56á 5481590606786

Nejsou ta fota tak trochu mimo? Článek je o tom, jak naši dopravci nakupují v zahraničí vyřazené vozy a fotky jsou zcela nových vagonů, keré byly vyrobeny pro Regiojet.

A navíc s Regiojetem jsem letos jela několikrát, ale na t obrazovky v každé sedačce jsem nenarazila, jaká je to třída? Na jaké linky je Regiojet nasazuje?

+5/0
30.9.2015 9:17

T60o90m88á95š 55N79o83v93o66t54n46ý 8979841

Dobrý den, tyto vozy jsou nasazovány na spojích do Košic, Havířova i Návsí, jsou vidět v rezervačním systému. Je to třída standard, tzn. nejlevnější.

0/0
30.9.2015 10:02

J78a43n 10K73o19b16ě69r41s95k81ý 1320266891303

No sláva že se konečně vrací ty jídelní vozy R^ Akorát nechápu ty tajemství kolem toho kdy i po opakovaných dotazech mnoha cestujících nebyl RegioJet schopen odpovědět proč ty vozy byly odstaveny a jak dlouho to bude trvat. Holt o třídu lepší informace :-/ Ale dokud nebudou na všech spojích tak stejně na JLV nemá a zvláště ted jejich podzimní nabídka je fakt dobrá a chutná R^;-)

+2/0
29.9.2015 22:58

Š62t88e94f27a33n 40F91r44i46č59a 7432108163616

Pan Sůra by mohl vzít u Jančury job jako předseda inventarizační komise. Žádný vagon se nezašantročí.

0/0
29.9.2015 22:41

K87r53y24š75t46o69f 41L60a12n81í39k 1529900465635

koukam na novy jizdni rad a moc nadseny z toho nejsem. uz i LE rusi vecerni spoj ze Svinova do Prahy, ještě ze tam CD nechaly toho Kosicana, aspoň něco, i když skoro o hodinu dřív.

+5/0
29.9.2015 21:52

J18a65n 78K64o59b31ě15r71s37k23ý 1670926441963

To je bohužel negativní důsledek té tzv. konkurence. Ruší se okrajové spoje. Proto jsem rád za dotované EC Hradčany jedoucí v 20:16 z Olomouce i když se to soukromníkům nelíbí R^

+10/0
29.9.2015 22:45

T50o39m 18J98u18r52e52č66k55a 6795302875115

"Jde o největší vozy RegioJetu počtem míst (80 míst)"

Vozy nejsou nijak větší. Pouze do nich nacpali 80 sedaček namísto 48-66 co mají vozy RegioJetu teď.

+5/0
29.9.2015 17:26

J85a22n 87S80ů49r54a 4795383923642

Zatímco České dráhy na státem objednaných spojích nabízí luxusní spojení koženkovými vozy řady B s kapacitou 80 míst, kde si mohou cestující dopřát luxusu osmi lidí v jednom kupé.

+4/−15
29.9.2015 18:18

T45o56m 40J82u80r86e62č78k76a 6965632615525

Koukám, čertík z krabičky vyletěl přesně jak jsem čekal. ;-D

Tak ještě jednou - jak jsou ty vozy rozměrově větší oproti jiným vozům RJ? Nebo opět nám pan "novinář" píše tak, jak mu bylo zadáno, aby zvednutí počtu sedadel ve voze bylo prodáno jako vlastně zlepšení pro cestující? :-P

+10/0
29.9.2015 18:23

J30a52n 81S93ů21r50a 4205973443712

V textu je jasně napsáno, že vozy jsou největší z hlediska počtu míst. Hezký večer a děkuji za Vaši dlouhotrvající přízeň, které si nesmírně vážím.

+4/−8
29.9.2015 18:25

T29o28m 59J49u41r27e47č63k67a 6565742725525

Ano, najednou se text "záhadně" upravil. No co, zkusili jsme to a když nám to neprošlo, ptž čtenáři nejsou blbí, tak to změníme a děláme že nic. ;-D;-D;-D

+7/0
29.9.2015 18:27

J77a69n 70S79ů91r11a 4535893463332

Text nebyl nijak upravován.

+1/0
29.9.2015 18:28
Foto

T68o66m38á67š 60Z68e86l82e65n10k84a 4204636310476

Zase se ozýváme arogantní HonzoLb???

+1/−1
30.9.2015 18:09

M31a60r38t43i95n 14J76i56r98o13u33s49e69k 7276965905808

Pane Jurečko, víte co je zajímavé? Že nerozumíte psanému textu, který jste chytře použil v úvodním příspěvku jako citát. "Jde o největší vozy RegioJetu počtem míst (80 míst)" Vy tomu textu nerozumíte, je tam doslovně napsáno "počtem míst". Co se tedy na textu upravovalo? ;-D

0/0
30.9.2015 0:58

M81a93t89ú81š 13B58e86n93a80k 9738194722663

napchať 80 miest do vozňu kde sa dá napchať pohodlne iba okolo 72 miest je sadizmus.

+2/0
30.9.2015 22:11

J66a16n 49V42a70l49a24l56í50k 6296919200386

p. redaktore kolik koženek na své cestě jste potkal?

a kolik koženek jezdí na té trase co Jančura?

+9/0
29.9.2015 20:34

O63n37d28ř26e64j 67P19l14í38v68a 9400645271123

Na Jančurově trase jezdí koženek dost, jen ale bohužel s námi, kterým Jančura nezastavuje

0/−1
30.9.2015 1:26

J51a48n 24N40e67š83p42o46r 4266108376552

Pane Sůro, stále tady je otázka počtu spojů a tím pádem počtu vozů na síti, které musí ČD nahrazovat. Nezdá se vám, že je ono číslo u RJ, který se soustředí na jednu trať, několikanásobně menší? A kdyby nasadily ČD modernizované vozy pouze na trať, kde se přetlačují s RJ a LE, budete dštít síru, že na ostatních tratích jezdí koženky...

+4/−1
30.9.2015 9:19

M57i75r34o40s74l97a71v 73Z94i59k74m63u18n50d 7629623384473

Nikoli, ty západoevropské velkoprostorové vozy s deseti okny měly standardně (mají) 80 sedaček ... Vozy s 11 okny jich měly 88 ... až v rámci modernizací se obvykle u vstupních dveří jedna dvousedačka nahradila jednosedačkou ...

+1/0
29.9.2015 19:23

J18a76n 52V47a72l17a35l87í33k 6356959270206

Rád bych viděl ty vozy před rekonstrukcí. Foto by nebylo?

+9/0
29.9.2015 17:18

V28l87a19s19t43i79m96i92l 42S92v53o16b91o72d60a 7313278305784

To vedle typických vlaků ČD z 25. ruky bude vypadat jak diamant :-D.

+2/−17
29.9.2015 16:53

J18a78n 91N60e12š20p12o26r 4156858746452

Ještě nezapomeňte dodat, že jste vlakem 20 let nejel.

+15/0
29.9.2015 16:59

V77l77a48s56t74i98m40i29l 82S40v53o75b83o98d40a 7803448745664

To nemohu dodat, protože jím jezdím ;-). Dobrá, osobáky jsou ok, ale rychlíky jsou příšerný.

+2/−3
29.9.2015 17:54

M16a14t26ě19j 41V35o37n16d98ř40i63č91k16a 4664560748386

Vozy odebrány ČD: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz229.php ,

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz235.php

Jedná se o OBDOBNÉ vozy, jako odebírá Regiojet.

0/0
29.9.2015 20:39

J52a26n 84V32a85l11a95l76í34k 6256769120786

Ja ty vozy jak vypadaji nevidel vy ano?

+2/0
29.9.2015 17:19

F31r81a39n29t68i40š61e68k 17V30a46n91ě41k 1887284487477

Zlaté kupé.

+1/−3
29.9.2015 16:36

J18a36r34e11k 38K27a88l44i29v13o29d41a 7176193601136

Jak jsem uz tady nekolikrat psal, trikrat slava velkoprostoru.

+3/−1
30.9.2015 3:07

L29i18b80o61r 86Z97a26v23ř69e45l 8949486391532

Ano, rychleji vás okradou a žádné relativní soukromí a klid na čtení nebo cokoliv jiného!

+1/−1
30.9.2015 17:54

J22a76r37e85k 17K50a77l76i92v63o50d84a 7486373421366

Ano, v kupé mezi šesti či dokonce osmi lidmi mám skutečně klid a soukromí...

+1/0
30.9.2015 19:06

P10e20t85r 88N21e79c47h85a60n19i20c21k41ý 7913326508150

Za ty ceny, za které se u nás jezdí mi to přijde jako maximum možné. A i ty starší vozy mohou být pohodlné, ba i pohodlnější než nové "designové skvosty"

+7/0
29.9.2015 16:04

S74v90a51t13o30p12l20u35k 51S25i27l20n12ý 4592876809438

Dodnes pamatuji na 50 let staré vlaky ÖBB řady 4010, kterým se co do pohodlí žádné moderní vozy nevyrovnají. 

Viz: https://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96BB_4010#/media/File:OBB4010_interior_view_1st_class.jpg

+2/0
29.9.2015 17:58

M44i83r61o50s41l41a39v 51Z35i96k39m66u45n10d 7409103794723

Bohužel, Transalpin byl skutečně luxusním vozidlem, kterému vychvalovaná "luxusní" Pendolina nebo Railjety nesahají ani po kotníky .... Naproti tomu jsem minulý týden v Maďarsku na osobním vlaku natrefil na modernizovaný velkoprostor 2. třídy s uspořádáním sedaček 2+1 (54 místa) připomínající Transaplnin. Fajnové sedačky o nichž si lze v Pendolinu nebo Railjetu jen zdát ... Domovská stanice Debrecen ...

DALŠÍM luxusním vozidlem byla švýcarská "Šedá myš", čtyřsystémové vozidlo ze 60. let minulého století, kdy nějaká elektronika nebyla ...

Mezi velmi kvalitní vozy patří dvojkové osobní vozy ZSSK jezdící na dálkových R / IC / EC / Ex / Zr nebo i osobních vlacích ...

+1/0
29.9.2015 19:37

P45a89v32e79l 18M75a62t69o63u29š75e58k 5590317398974

Češi se zkrátka musí cítit jako největší frajeři a snobi, a dopravce, který jim ve vlaku nenabídne kino, si zřejmě za chvíli ani neškrtne. Že ten vlak jinak jede jako za starého Rakouska? Nevadí. Rád bych připomněl, že takovou pitomost jsem neviděl ani v Rakousku, Německu nebo Švýcarsku, a to ani v 1. třídě. Tam sice cestující nemůže čumět do bedny, ale za to ho dráhy přepraví rychle a spolehlivě do cíle. Ve Švýcarsku prakticky ani nepotřebuje jízdní řád, protože mezi 5. ranní a 1. noční následujícího dne jezdí vlaky neustále v pravidelném taktu a je úplně, kterou společností cestuje, protože se jízdenky navzájem uznávají. V Česku už sice po 19. hodině často nemám vůbec šanci se dostat vlakem dále než 50 km, ale za to mám v některých vlacích obrazovky a v jiných na WC tapety s lesními výjevy...

+4/−4
29.9.2015 16:00

R56a48d87k63o 42K58ř21i61v93á14n79e67k 7160253865200

Pokud by ve Švýcarsku jezdil Regiojet nebo LEO s povinnou rezervací a bez ročních jízdenek, tak by uznávání dokladů pro ně taky nebylo proveditelné, byli by částečně zaintegrovaní exoti jako lanovky a Glacier expres.:-)

Soukromníci tam provozují celé tratě, které si nevysoutěžili, ale před 150 lety postavili. Všude jinde zajištují železniční dopravu SBB (státní dráhy). To jsou ale hnusní odboráři a bolševici, ti Švýcaři. Jak tam někdo může žít?:-)

+9/−2
29.9.2015 16:25

M32i85r52o89s20l64a74v 85Z86i71k76m20u75n76d 7479183364463

SBB jsou z právního hlediska "soukromník" coby akciovka a v rámci dělby práce tam jezdí "všichni téměř všude", společnost THURBO jezdí až do Churu po kolejích SBB, společnost SOB jezdí osobní vlaky do Sargansu, BLS opustila dálkovou dopravu i na své někdejším mateřské trati z přes Lötschberg a jezdí regionální dopravu ... SBB jezdí přímé vlaky z Bernu do Bulle po trati TPF (dříve GFM), vlaky TPF (ex GFM) jezdí z Bulle přímé vlaky do Fribourgu/Freibergu ... SBB jezdí do německého Zell im Wiesental více než desetiletí místo DB ...

S nesmysly typu povinná rezervace se lze setkat jen na Bernina a Glacier Expresu, přičemž na Bernina Expresu se lze svézt bez povinné rezervace ve špičkovém Allegru se stejným výhledem a komfortem (akorát o 14 CHF / €) levněji o rezervaci ... Vozy s rezervací pro zahraniční turisty bývají nacpány, Allegro je poloprázdné. Zážitek z Glacieru lze nahradit jízdou "normálními" vlaky bez rezervace  a to ještě levněji ... V "obyčejných" dálkových vlacích IC rezervace neexistuje, vyhrazují se místa pro skupiny, často v posilových vozech, aby se neodčerpávala kapacita ostatní soupravy pro "pravidelné cestující" ... Všichni jezdí podle jednoho jízdného, uznávají celostátní slevy (GeneralAbo, HalbtaxAbo) - nejen železniční, ale i autobusoví, lodní, lanovkoví dopravci, ale i dopravci provozující MHD ...  Žlutý nebo Černý dopravce by si ve Švýcarsku, pokud by neakceptoval místní pravidla,  neškrtl ... K nějakému svobodnému podnikání v osobní dopravě ve Švýcarsku je asi tak daleko, jako má Kájínek k čistému trestnímu rejstříku ... a kupodivu tahle nesvoboda (diktatura) vyhovuje občanům, obcím, podnikatelům, kantonům i konfederaci .... JAK JE TO MOŽNÉ ????

+6/0
29.9.2015 19:56

P52e91t21r 25N39e85c78h69a84n13i95c94k63ý 7483426648360

Že se po 19. hodině nemáte kam dostat je vina MD a Krajů, kteří na okrajovou dopravu prostě dlabou.

+5/0
29.9.2015 18:06

J72a78k49u86b 90S72e12m76e70r81á11d 2857276661701

nejvic k placi je, ze i ty ojete vlaky jsou porad o dost lepsi, nez co tady vetsinou jezdi

+5/−9
29.9.2015 15:55

J40a68n 71V94a97l16a56l65í21k 6496799700896

Jestli umíte číst tak se ty vagony celé předělají

0/0
29.9.2015 17:13

Z90d18e37n76ě20k 50H73o39m86o58l60k28a 6180476685145

Mají zajímavé argumenty v tom článku. Zajímavé také je, že ojeté vagóny ne vlaky jsou OK, ale ojetá auta jsou fuj a blé a musí se zakázat a zpřísnit i dovezení ojetého prdu

+1/−10
29.9.2015 15:48
Foto

A76l83a67n 46Ř34e63p93k76a 4475656

On je taky rozdíl mezi ojetým autem a vagonem, víme? Např. auto je po 10 letech snad na odpis, vagon ještě zdaleka ne. ;-)

+5/0
29.9.2015 15:57

S29v26a23t37o47p21l11u22k 84S61i53l33n75ý 4752916419538

Základní problém je ten, že průměrná životnost vagonu je cca 30 let. Auta tak 10 ....

+1/0
29.9.2015 18:00

K19r20y75š88t68o87f 60L43a65n22í33k 1649370235605

no, krome Toyoty, tam bych to videl na 20 :-)

0/0
29.9.2015 21:45

M39a53t30ú57š 26B58e21n49a26k 9958624162603

a to sú potom takmer všetky vozne Regiojetu po životnosti, kedže majú okolo 30-35 rokov.

0/0
30.9.2015 22:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.