Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliony motorů falšujících emise jsou z Maďarska. Ekonomice hrozí pád

Zhruba dva miliony z 11 milionů motorů, kterých se týká skandál kolem falšování emisních testů koncernem Volkswagen, vyrobila maďarská továrna divize Audi. Uvedl to v úterý maďarský ministr hospodářství Mihály Varga. Dodal, že maďarská vláda se nyní snaží posoudit, jaké dopady by skandál mohl mít na tamní ekonomiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L44a43d34i88s74l48a10v 70K48a33l70o76u82s 7315116801340

Pokud by totálně přemrštěná cena AUDI klesla na 1/3, a to SW kurvítko zmizelo, tak bych si ho snad i pořídil.;-D

0/0
6.10.2015 9:32

J53i67ř49í 78N23o65v87o32t93n53ý 2188692795817

Jestli kvůli jedné montovně zkrachuje celá ekonomika, tak potom pánbů s náma:-)

Maďaři mají alespoň ještě tu kukuřici.

0/0
2.10.2015 13:46

M12a22r91e22k 62H50r33u97b52y 6827502701868

Porad nejak nechapu, jak se na ekonomice muze nejak zasadneji projevit vada vyrobku ktery uz se nevyrabi? 8-o Vsichni (asi pro jistotu?) mlzi s dopady na urovni statisticke chyby, ale o konkretnich duvodech porad ticho po pesine ;-)

+1/0
2.10.2015 8:37

J50a89n 92G59a64z19d29a 6212358713547

Jak tak na to koukám, cenu akcií a společnosti vytváří z největší míry panika a strach. Pokud by se lidé nebáli blbostí, asi by nebylo lidstvo lidstvem. Auta VW jsou v zásadě pořád stejná, jenom se nebude vyrábět motor, jehož vývoj stál tolik, že ho nemohli vyhodit rovnou na papíře, ale udělali si tím ostudu. Právě kvůli jejich mizernému TDI, který vykazoval nejlepší hodnoty na papíře,  si lidé VW nekupovali. Upřímě řečeno, o VW nyní budu uvažovat více, než před skandálem. Myslím, že ale zůstanu dále u jiného auta, které je v zásadě papírově stejné, ale nekrade se a je bezporuchové.

+2/0
2.10.2015 7:47

M30a76r46e65k 79H93r91u11b68y 6517682631908

Podle mne se bude motor vyrabet dal - konstrukce je vicemene stejna, lisi se predevsim software.

0/0
2.10.2015 8:50

I18r47e39n10a 55P24l65a38c51h77e46t41k10o93v52á 1606594706760

nehrozi nic :-/

+1/−1
1.10.2015 22:18

P50e46t90r 84N13o67v27á58k 3903496124454

No to jsou zase novinářské kachny...!

Novináři, nezapoměli jste na urchlíky???

Je vidět že stačí nová kauza a už se starší věci hážou za hlavu..Rv

+1/0
1.10.2015 9:24

P80e36t12r 50M27a78r29e65č21e15k 1253771979988

No a co že Maďarsko vyrobilo x motorů?! Jde přece o jejich řídící jednotky. Nebo spíše sotware v nich.

+5/0
29.9.2015 17:18

B33o78h10u49s49l18a80v 91J23i53r27o61u36š42e37k 9645740882488

Přesně tak,přeci vyrábějí to,co jim nařídila firma

+1/0
29.9.2015 20:10

L42u65b15o97š 53C34h81l39u14m64s44k31ý 2220865138435

Nééé, může za o Lájos Fekete, co to tam na pásu montil.

+1/0
29.9.2015 22:44

F47r57a50n98t93i64š88e23k 58L32o64s 2520863372556

Negativní dopad to mít může, ale v ekonomice postavené na subdodávkách dle cizí dokumentace má negativní dopad i tvrdá stolice šéfa zahraničního majitele

+5/0
29.9.2015 15:26

O40n36d39ř65e43j 28L80o55š24o67t77h 9750362774322

USA nemají prach, EU nemá prachy, tak je potřeba řádně podojit toho, kdo je má. Jednou je to Microsoft, jednou Google, VW aa jiné firmy. Jinak moc nechápu Německou vládu, čekal bych, že se za VW trochu postaví, respektive ho hned nepochopí, výzvě ke klidu a vyšetření bez emocí.

+3/−1
29.9.2015 15:17

J14o74s32e98f 89V17a33l88a 9540773753913

bulvarni nesmysl

+2/−2
29.9.2015 14:21

M49a30r69t39i52n 76R19o13h93á82č 6319696256657

Copak?

+1/0
29.9.2015 14:57

L11u36b41o25š 88S62t44e35h28n89o 8292879471479

Pro lepší porozumění problematice emisí je možné si přečíst článek na tomto odkazu:

http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1667

+3/0
29.9.2015 14:01

P16e46t83r 86T66y35č41k35a 6545372359972

Takže pro EU ten motor vyhovuje. Takže skandál z toho dělají jen novináři.

+10/0
29.9.2015 14:12

J26o73s37e30f 53V62a83l33a 9150963573393

pokud si prectu bezne nemecke noviny, tak to asi tak je. jenom zatim nechapu vyjadreni VW ze fixlovalo i v Evrope. Pokud ovsem vubec nekdy takove vyjadreni opravdu vzniklo........

0/0
29.9.2015 14:22
Foto

V88o23j57t23ě11c79h 19P64a39v70l96í57k 5984431124888

To jste z toho vyčetl jak?

+1/0
29.9.2015 14:32

P34e75t81r 13T89y89č45k69a 6975962459662

Ony by v evropských verzích vozidel ani dvě verze softwaru být nemusely, protože se u homologační zkoušky jedná o zcela vlažný provozní režim, jakousi klidnou pomalou jízdu. V simulovaném městském režimu se auto v homologačním testu spíše plouží a na dálnici pak dosahuje rychlosti do 130 km/h přičemž se na plyn zkrátka moc zhurta nešlape.

0/0
29.9.2015 14:33

J14a23n 42M19a88t54o97u53š77e28k 6336737280694

kromě jiného, do 120 km/h

+1/0
29.9.2015 14:39

J68o55s76e79f 31V19a59l93a 9980393253533

v Frankfurter Allgemeine pise novinar, ze EU normu by splnil jmenovany motor levou zadni i s normalnim SW

+1/0
29.9.2015 14:39
Foto

V49o97j77t86ě25c13h 43P51a60v25l38í86k 5674531444578

Pokud se potvrdí podezření (viz třeba The Verge), že zcela vynechává regenerační cykly pro LNT katalyzátor, tak by neprošel.

0/−1
29.9.2015 14:42
Foto

V21o15j51t17ě84c29h 30P89a92v27l75í36k 5164191244138

S tím líným režimem máte pravdu. Jenže emise NOx (na rozdíl od sazí) ochotně vznikají i při líném režimu. Když v USA auta VW v laboratoři ošálili, aby si myslela, že jsou na silnici, neprošla ani na jejich též relativně líném městském profilu.

0/0
29.9.2015 14:41

P93e44t14r 98M75a89r13e29č40e75k 1193521279888

Ovšem amíci mají tvrdší normy. Na emise z průmyslu kašlou. Protože firmy si tam tak snadno nenechají diktovat. Tak jdou po emisích z aut.

0/−1
29.9.2015 17:22
Foto

V21o76j74t11ě81c92h 86P17a68v29l77í87k 5924961374178

Americká norma dle CAA pro NOx je 0.12 gramů na kilometr. Euro 5 je 0.18 gramu na kilometr, Euro 6 je 0.08 gramu na kilometr.

Americká norma je tedy přesně mezi Euro 5 a Euro 6.

A na emise z průmyslu se tam fakt nekašle. :-)

+1/0
29.9.2015 19:46
Foto

V44o50j11t34ě92c33h 48P45a81v30l12í32k 5754181204778

Ještě bych měl připomenout, že při 40x překročení je fakt jedno, jestli je limit 0.12 (US) nebo 0.18 (EU).

+1/0
29.9.2015 19:47
Foto

V72o13j16t97ě60c14h 37P30a26v85l74í83k 5314861964158

Dobře napsané.

0/0
29.9.2015 14:36

M90a33r40e67k 50D91e95m86č37á39k 9295614896635

Tak hrozí ekonomice pád nebo zpomalení růstu o půl procenta?

0/0
29.9.2015 13:49

M41a60r19t98i25n 89R90o38h55á39č 6239796186167

Pokud by byl růst nad 0,5%, pak jen zpolamuje, pokud pod 0,4% pak pád. ;-)

0/0
29.9.2015 13:50

S58t64a23n93i33s96l40a52v 76M52o36k79r16ý 8287702316842

A pokud pod 0,3 tak tu mame recesi a novou svetovou ekonomickou krizi ;-D

+1/0
29.9.2015 13:53

M75a39r61t54i24n 74R32o71h16á24č 6629766116537

No já bych si z toho nedělal srandu, protože krizi nejvíce pociťují ty nejnižší vrstvy, které mají stejné právo volit...

0/0
29.9.2015 14:56

K70a82r88e38l 72K25a34v37k92a 9339879837666

ja bich ti Aujdyni sakasal ;-D

0/0
29.9.2015 13:44

D72a44n82a 72K67o33c54i47á50n56o61v44á 2883908319278

Jak tak tady čtu články, nemůžu se ubránit dojmu, že jsou tak stupidní záměrně. 

Cíleně zvyšují nasštvanost čtenářů, gradují odpor k chování EU, invazi a naší vládě, a to může mít, podle mého jediný účel. V tu správnou chvíli převezme kormidlo veřejného mínění zdejší majitel a povede voliče k svému cíli. Jinak si to neumím vysvětlit, zvláště s tím: Zprávy, kterým můžete věřit...

Mocnou zbraň si Babiš koupil8-o.

+5/−3
29.9.2015 13:43

M82a77r74t75i97n 65R96o26h88á96č 6159606476457

Ono jsou toho plné noviny všude na světě. Není třeba to brát tak histericky a hned uvažovat o spiknutí.

+4/0
29.9.2015 13:46

D37a65n39a 17K59o37c32i50á93n53o56v16á 2293358379938

nevěřím mu ani slovo

0/−1
29.9.2015 13:52

M82a34r12t20i20n 55R23o17h68á16č 6469656826707

Komu?

0/0
29.9.2015 14:57

D27a92n98a 14K29o94c14i80á41n93o93v41á 2823318299918

majiteli tohoto plátku přece

0/−1
29.9.2015 14:58

M45a70r88t94i23n 80R57o37h35á81č 6529316486527

No ale máte svobodou volbu si o tom přečíst v jiných novinách. Pro sem teda chodíte a ještě k tomu komentujete? 8-o

+2/0
29.9.2015 15:05

T89o65m67á33š 35K62r16á25l 3168428897119

janosik andrej, cisar tomio, .... to vsechno jsou ekonomicti migranti. videl bych to spis na svateho vaclava, mozna milouse, ale u nej neni jiste kdy se vrati ze zeme zla. preci jen mu obama ukradl projev primo z trenek a tento unik se bude muset prosetrit. mozna povstane nekdo uplne jiny, nebo se treba vrati miroslav sladek. republikani jsou ted v oblibe ;-D

0/0
29.9.2015 13:56

P92e18t25r 78V71i91n87t75r70l75í76k 3876564461

autoři - iDnes? Rv

0/0
29.9.2015 13:39

B45ě71l78a 46H51o81r42á87k13o37v73á 1598942659850

Může mi nějaký odborník vysvětlit co ten SW přenastaví aby se za stejnou dobu zrychlilo na 120km/h a následně v provozu se 40x vyšši škodlivinou? To samé, když při ustálené rychlosti nepumpuju s plynovým pedálem, nač mi je nastavení s násobkem škodlivin?

.

0/0
29.9.2015 13:36

Č29e63s56t15m21í87r 49P21r55o19c60h42á71z81k24a 8888780758871

Nejsem odborník, proto prodávám jak jsem četl. Ten program prý nějakým způsobem pozná, že je auto na testeru a automaticky přepne na jakýsi ekologický mód.

0/0
29.9.2015 13:40

M43a46r68t89i17n 68J14i15r87o15u22s95e32k 7896505225308

To auto to pozná velice snadno: musí se vypořádat s tůrováním motoru bez odevzdávaného výkonu. Zatím jsem se totiž nikde nedočetl, že by šlo o testování emisí na VÁLCÍCH s motorem v ZÁTĚŽI.

0/0
29.9.2015 13:47
Foto

V45o58j95t60ě32c37h 89P48a70v16l88í48k 5934821164488

Zkuste číst i články jinde než na iDnesu. Tam se dozvíte, že homologační testy se dělají na dynamometru, tedy brzdě/válcích a simulují (byť ne příliš přesně) městský provoz včetně setrvačnosti vozu.

0/0
29.9.2015 13:54

J51o82s93e65f 96V52a82l43a 9320503953643

ale pokud vim, tak prave na tech "EU-valcich" by to i VW bez svindl-SW mel zvladnout bez chyby. Udajne je problem jenom s kalifornskym testem.....

0/0
29.9.2015 14:25
Foto

V20o80j40t12ě67c95h 40P39a30v82l23í41k 5984681974968

To je velká otázka. Technicky na to má určitě. Ale podle zpráv z USA v silničním (normálním) režimu na emise kašle úplně.

0/0
29.9.2015 14:43

B26ě49l20a 38H88o82r48á67k27o63v84á 1928742619370

No, ale jak ten ekologickej mód dokáže stejné zrychlení jednou tak a podruhé jinak. Pravděpodobně je metoda měření absolutně odtržená od reality. Osobně nemám problém dosahovat předepsané spotřeby. Nejezdím ale 150 a neblokuju před každou třicíkou...

0/0
29.9.2015 13:50
Foto

V81o40j35t37ě88c74h 85P79a97v52l76í28k 5684681624658

Ten SW v normálním provozu úplně vypíná regeneraci LNT katalyzátoru, který se nasytí přestane fungovat a propouští NOx skrz. Při testech regeneruje o sto šest (každých pár minut).

+1/−1
29.9.2015 13:46

S38t53a85n27i82s39l67a75v 37M42o72k83r13ý 8207462646682

A v cem ma ten LNT negativni vlastnosti ze ho maji pri normalnim modu vypnuty? Zvysuje spotrebu nebo neco takoveho?

0/0
29.9.2015 13:48
Foto

V54o41j10t73ě40c18h 32P39a68v22l84í22k 5644781974648

Ano, zvyšuje spotřebu. Regeneruje se totiž pomocí paliva.

0/0
29.9.2015 13:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.