Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliony motorů falšujících emise jsou z Maďarska. Ekonomice hrozí pád

Zhruba dva miliony z 11 milionů motorů, kterých se týká skandál kolem falšování emisních testů koncernem Volkswagen, vyrobila maďarská továrna divize Audi. Uvedl to v úterý maďarský ministr hospodářství Mihály Varga. Dodal, že maďarská vláda se nyní snaží posoudit, jaké dopady by skandál mohl mít na tamní ekonomiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L63a89d75i57s22l74a72v 98K83a20l82o24u59s 7145686921870

Pokud by totálně přemrštěná cena AUDI klesla na 1/3, a to SW kurvítko zmizelo, tak bych si ho snad i pořídil.;-D

0/0
6.10.2015 9:32

J65i54ř71í 38N54o27v93o53t27n44ý 2308182715217

Jestli kvůli jedné montovně zkrachuje celá ekonomika, tak potom pánbů s náma:-)

Maďaři mají alespoň ještě tu kukuřici.

0/0
2.10.2015 13:46

M93a95r34e87k 97H93r97u23b96y 6947872711358

Porad nejak nechapu, jak se na ekonomice muze nejak zasadneji projevit vada vyrobku ktery uz se nevyrabi? 8-o Vsichni (asi pro jistotu?) mlzi s dopady na urovni statisticke chyby, ale o konkretnich duvodech porad ticho po pesine ;-)

+1/0
2.10.2015 8:37

J43a69n 13G74a73z77d85a 6942898213557

Jak tak na to koukám, cenu akcií a společnosti vytváří z největší míry panika a strach. Pokud by se lidé nebáli blbostí, asi by nebylo lidstvo lidstvem. Auta VW jsou v zásadě pořád stejná, jenom se nebude vyrábět motor, jehož vývoj stál tolik, že ho nemohli vyhodit rovnou na papíře, ale udělali si tím ostudu. Právě kvůli jejich mizernému TDI, který vykazoval nejlepší hodnoty na papíře,  si lidé VW nekupovali. Upřímě řečeno, o VW nyní budu uvažovat více, než před skandálem. Myslím, že ale zůstanu dále u jiného auta, které je v zásadě papírově stejné, ale nekrade se a je bezporuchové.

+2/0
2.10.2015 7:47

M96a44r14e28k 66H56r77u54b66y 6747622161868

Podle mne se bude motor vyrabet dal - konstrukce je vicemene stejna, lisi se predevsim software.

0/0
2.10.2015 8:50

I91r73e95n63a 77P55l77a40c41h29e98t65k54o19v85á 1476684466300

nehrozi nic :-/

+1/−1
1.10.2015 22:18

P27e47t91r 17N81o51v25á61k 3903686154774

No to jsou zase novinářské kachny...!

Novináři, nezapoměli jste na urchlíky???

Je vidět že stačí nová kauza a už se starší věci hážou za hlavu..Rv

+1/0
1.10.2015 9:24

P65e24t45r 98M20a71r98e12č26e25k 1913291879358

No a co že Maďarsko vyrobilo x motorů?! Jde přece o jejich řídící jednotky. Nebo spíše sotware v nich.

+5/0
29.9.2015 17:18

B86o34h36u78s87l21a64v 76J67i27r55o53u77š25e84k 9485940872268

Přesně tak,přeci vyrábějí to,co jim nařídila firma

+1/0
29.9.2015 20:10

L66u17b95o49š 40C30h33l32u46m19s55k48ý 2880905668595

Nééé, může za o Lájos Fekete, co to tam na pásu montil.

+1/0
29.9.2015 22:44

F94r72a64n81t79i51š85e36k 34L43o43s 2130803562726

Negativní dopad to mít může, ale v ekonomice postavené na subdodávkách dle cizí dokumentace má negativní dopad i tvrdá stolice šéfa zahraničního majitele

+5/0
29.9.2015 15:26

O46n76d44ř49e40j 97L18o68š71o90t71h 9340562444932

USA nemají prach, EU nemá prachy, tak je potřeba řádně podojit toho, kdo je má. Jednou je to Microsoft, jednou Google, VW aa jiné firmy. Jinak moc nechápu Německou vládu, čekal bych, že se za VW trochu postaví, respektive ho hned nepochopí, výzvě ke klidu a vyšetření bez emocí.

+3/−1
29.9.2015 15:17

J18o43s32e75f 94V56a37l38a 9300933513243

bulvarni nesmysl

+2/−2
29.9.2015 14:21

M68a88r43t95i97n 12R75o52h66á42č 6289306816607

Copak?

+1/0
29.9.2015 14:57

L33u34b82o70š 81S24t45e62h19n86o 8682869471399

Pro lepší porozumění problematice emisí je možné si přečíst článek na tomto odkazu:

http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1667

+3/0
29.9.2015 14:01

P24e10t49r 91T12y68č87k74a 6295752129452

Takže pro EU ten motor vyhovuje. Takže skandál z toho dělají jen novináři.

+10/0
29.9.2015 14:12

J22o47s94e15f 66V78a18l61a 9380173553693

pokud si prectu bezne nemecke noviny, tak to asi tak je. jenom zatim nechapu vyjadreni VW ze fixlovalo i v Evrope. Pokud ovsem vubec nekdy takove vyjadreni opravdu vzniklo........

0/0
29.9.2015 14:22
Foto

V69o26j40t96ě16c28h 60P45a92v87l83í79k 5934881164818

To jste z toho vyčetl jak?

+1/0
29.9.2015 14:32

P21e40t32r 23T82y16č94k68a 6595722739302

Ony by v evropských verzích vozidel ani dvě verze softwaru být nemusely, protože se u homologační zkoušky jedná o zcela vlažný provozní režim, jakousi klidnou pomalou jízdu. V simulovaném městském režimu se auto v homologačním testu spíše plouží a na dálnici pak dosahuje rychlosti do 130 km/h přičemž se na plyn zkrátka moc zhurta nešlape.

0/0
29.9.2015 14:33

J90a41n 71M44a91t86o63u93š23e27k 6156127450144

kromě jiného, do 120 km/h

+1/0
29.9.2015 14:39

J93o86s59e22f 77V94a37l66a 9480113733583

v Frankfurter Allgemeine pise novinar, ze EU normu by splnil jmenovany motor levou zadni i s normalnim SW

+1/0
29.9.2015 14:39
Foto

V39o93j26t23ě98c33h 91P84a30v24l62í88k 5624261704888

Pokud se potvrdí podezření (viz třeba The Verge), že zcela vynechává regenerační cykly pro LNT katalyzátor, tak by neprošel.

0/−1
29.9.2015 14:42
Foto

V33o75j37t10ě65c11h 91P32a54v43l79í42k 5404291924488

S tím líným režimem máte pravdu. Jenže emise NOx (na rozdíl od sazí) ochotně vznikají i při líném režimu. Když v USA auta VW v laboratoři ošálili, aby si myslela, že jsou na silnici, neprošla ani na jejich též relativně líném městském profilu.

0/0
29.9.2015 14:41

P63e29t24r 92M48a68r74e17č28e89k 1393691949738

Ovšem amíci mají tvrdší normy. Na emise z průmyslu kašlou. Protože firmy si tam tak snadno nenechají diktovat. Tak jdou po emisích z aut.

0/−1
29.9.2015 17:22
Foto

V90o63j42t48ě14c32h 39P84a34v62l66í26k 5574971414688

Americká norma dle CAA pro NOx je 0.12 gramů na kilometr. Euro 5 je 0.18 gramu na kilometr, Euro 6 je 0.08 gramu na kilometr.

Americká norma je tedy přesně mezi Euro 5 a Euro 6.

A na emise z průmyslu se tam fakt nekašle. :-)

+1/0
29.9.2015 19:46
Foto

V39o85j43t30ě57c42h 33P32a34v14l61í44k 5604951354838

Ještě bych měl připomenout, že při 40x překročení je fakt jedno, jestli je limit 0.12 (US) nebo 0.18 (EU).

+1/0
29.9.2015 19:47
Foto

V14o64j14t19ě47c66h 37P39a16v25l24í91k 5624631444228

Dobře napsané.

0/0
29.9.2015 14:36

M50a11r41e40k 38D36e43m15č29á21k 9905714976175

Tak hrozí ekonomice pád nebo zpomalení růstu o půl procenta?

0/0
29.9.2015 13:49

M59a29r10t32i64n 61R71o56h63á74č 6819346826907

Pokud by byl růst nad 0,5%, pak jen zpolamuje, pokud pod 0,4% pak pád. ;-)

0/0
29.9.2015 13:50

S14t92a25n19i89s68l80a96v 60M23o42k13r32ý 8727792206322

A pokud pod 0,3 tak tu mame recesi a novou svetovou ekonomickou krizi ;-D

+1/0
29.9.2015 13:53

M32a19r93t33i51n 92R55o14h24á21č 6289466796687

No já bych si z toho nedělal srandu, protože krizi nejvíce pociťují ty nejnižší vrstvy, které mají stejné právo volit...

0/0
29.9.2015 14:56

K80a71r68e32l 94K38a10v66k14a 9909499397406

ja bich ti Aujdyni sakasal ;-D

0/0
29.9.2015 13:44

D51a67n10a 58K24o60c52i19á53n71o67v80á 2833308849478

Jak tak tady čtu články, nemůžu se ubránit dojmu, že jsou tak stupidní záměrně. 

Cíleně zvyšují nasštvanost čtenářů, gradují odpor k chování EU, invazi a naší vládě, a to může mít, podle mého jediný účel. V tu správnou chvíli převezme kormidlo veřejného mínění zdejší majitel a povede voliče k svému cíli. Jinak si to neumím vysvětlit, zvláště s tím: Zprávy, kterým můžete věřit...

Mocnou zbraň si Babiš koupil8-o.

+5/−3
29.9.2015 13:43

M75a34r92t45i11n 24R65o52h14á98č 6489636106237

Ono jsou toho plné noviny všude na světě. Není třeba to brát tak histericky a hned uvažovat o spiknutí.

+4/0
29.9.2015 13:46

D65a33n83a 87K64o63c84i79á76n77o78v19á 2663218259238

nevěřím mu ani slovo

0/−1
29.9.2015 13:52

M51a66r41t85i30n 69R63o91h64á26č 6749646566987

Komu?

0/0
29.9.2015 14:57

D93a98n14a 54K33o14c80i69á64n61o62v86á 2683388609308

majiteli tohoto plátku přece

0/−1
29.9.2015 14:58

M46a87r73t93i41n 36R47o86h71á98č 6919976676947

No ale máte svobodou volbu si o tom přečíst v jiných novinách. Pro sem teda chodíte a ještě k tomu komentujete? 8-o

+2/0
29.9.2015 15:05

T10o91m25á59š 13K23r61á66l 3268268187969

janosik andrej, cisar tomio, .... to vsechno jsou ekonomicti migranti. videl bych to spis na svateho vaclava, mozna milouse, ale u nej neni jiste kdy se vrati ze zeme zla. preci jen mu obama ukradl projev primo z trenek a tento unik se bude muset prosetrit. mozna povstane nekdo uplne jiny, nebo se treba vrati miroslav sladek. republikani jsou ted v oblibe ;-D

0/0
29.9.2015 13:56

P42e36t14r 59V14i12n39t76r56l45í14k 3366614161

autoři - iDnes? Rv

0/0
29.9.2015 13:39

B35ě20l22a 95H66o93r97á65k68o63v29á 1738382679140

Může mi nějaký odborník vysvětlit co ten SW přenastaví aby se za stejnou dobu zrychlilo na 120km/h a následně v provozu se 40x vyšši škodlivinou? To samé, když při ustálené rychlosti nepumpuju s plynovým pedálem, nač mi je nastavení s násobkem škodlivin?

.

0/0
29.9.2015 13:36

Č86e83s59t41m73í19r 31P77r73o65c64h93á17z89k96a 8628480128671

Nejsem odborník, proto prodávám jak jsem četl. Ten program prý nějakým způsobem pozná, že je auto na testeru a automaticky přepne na jakýsi ekologický mód.

0/0
29.9.2015 13:40

M19a35r14t20i89n 97J83i46r69o20u60s47e42k 7756565825178

To auto to pozná velice snadno: musí se vypořádat s tůrováním motoru bez odevzdávaného výkonu. Zatím jsem se totiž nikde nedočetl, že by šlo o testování emisí na VÁLCÍCH s motorem v ZÁTĚŽI.

0/0
29.9.2015 13:47
Foto

V45o31j74t31ě75c77h 48P85a45v25l33í10k 5144691224838

Zkuste číst i články jinde než na iDnesu. Tam se dozvíte, že homologační testy se dělají na dynamometru, tedy brzdě/válcích a simulují (byť ne příliš přesně) městský provoz včetně setrvačnosti vozu.

0/0
29.9.2015 13:54

J40o14s65e83f 26V49a15l68a 9980413793893

ale pokud vim, tak prave na tech "EU-valcich" by to i VW bez svindl-SW mel zvladnout bez chyby. Udajne je problem jenom s kalifornskym testem.....

0/0
29.9.2015 14:25
Foto

V28o94j82t55ě51c64h 86P90a29v60l73í14k 5394871234298

To je velká otázka. Technicky na to má určitě. Ale podle zpráv z USA v silničním (normálním) režimu na emise kašle úplně.

0/0
29.9.2015 14:43

B45ě59l34a 93H37o47r38á15k44o97v75á 1418642899150

No, ale jak ten ekologickej mód dokáže stejné zrychlení jednou tak a podruhé jinak. Pravděpodobně je metoda měření absolutně odtržená od reality. Osobně nemám problém dosahovat předepsané spotřeby. Nejezdím ale 150 a neblokuju před každou třicíkou...

0/0
29.9.2015 13:50
Foto

V36o71j78t86ě14c44h 43P80a18v85l65í41k 5754271744648

Ten SW v normálním provozu úplně vypíná regeneraci LNT katalyzátoru, který se nasytí přestane fungovat a propouští NOx skrz. Při testech regeneruje o sto šest (každých pár minut).

+1/−1
29.9.2015 13:46

S65t75a11n39i20s27l60a53v 68M70o87k28r14ý 8357802556302

A v cem ma ten LNT negativni vlastnosti ze ho maji pri normalnim modu vypnuty? Zvysuje spotrebu nebo neco takoveho?

0/0
29.9.2015 13:48
Foto

V83o42j48t48ě82c85h 56P66a71v29l58í92k 5654301294788

Ano, zvyšuje spotřebu. Regeneruje se totiž pomocí paliva.

0/0
29.9.2015 13:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.