Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliony motorů falšujících emise jsou z Maďarska. Ekonomice hrozí pád

Zhruba dva miliony z 11 milionů motorů, kterých se týká skandál kolem falšování emisních testů koncernem Volkswagen, vyrobila maďarská továrna divize Audi. Uvedl to v úterý maďarský ministr hospodářství Mihály Varga. Dodal, že maďarská vláda se nyní snaží posoudit, jaké dopady by skandál mohl mít na tamní ekonomiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L40a93d53i34s62l22a87v 37K74a39l70o98u60s 7305636251800

Pokud by totálně přemrštěná cena AUDI klesla na 1/3, a to SW kurvítko zmizelo, tak bych si ho snad i pořídil.;-D

0/0
6.10.2015 9:32

J72i88ř15í 14N33o95v30o50t84n30ý 2468932985657

Jestli kvůli jedné montovně zkrachuje celá ekonomika, tak potom pánbů s náma:-)

Maďaři mají alespoň ještě tu kukuřici.

0/0
2.10.2015 13:46

M45a45r73e15k 86H10r95u54b32y 6107352361628

Porad nejak nechapu, jak se na ekonomice muze nejak zasadneji projevit vada vyrobku ktery uz se nevyrabi? 8-o Vsichni (asi pro jistotu?) mlzi s dopady na urovni statisticke chyby, ale o konkretnich duvodech porad ticho po pesine ;-)

+1/0
2.10.2015 8:37

J52a55n 77G44a67z44d12a 6522918793627

Jak tak na to koukám, cenu akcií a společnosti vytváří z největší míry panika a strach. Pokud by se lidé nebáli blbostí, asi by nebylo lidstvo lidstvem. Auta VW jsou v zásadě pořád stejná, jenom se nebude vyrábět motor, jehož vývoj stál tolik, že ho nemohli vyhodit rovnou na papíře, ale udělali si tím ostudu. Právě kvůli jejich mizernému TDI, který vykazoval nejlepší hodnoty na papíře,  si lidé VW nekupovali. Upřímě řečeno, o VW nyní budu uvažovat více, než před skandálem. Myslím, že ale zůstanu dále u jiného auta, které je v zásadě papírově stejné, ale nekrade se a je bezporuchové.

+2/0
2.10.2015 7:47

M29a19r55e23k 80H24r91u62b19y 6857472281598

Podle mne se bude motor vyrabet dal - konstrukce je vicemene stejna, lisi se predevsim software.

0/0
2.10.2015 8:50

I16r84e64n27a 65P14l77a95c43h76e94t16k85o78v58á 3954224530657

nehrozi nic :-/

+1/−1
1.10.2015 22:18

P20e16t67r 89N49o40v51á85k 3433736534664

No to jsou zase novinářské kachny...!

Novináři, nezapoměli jste na urchlíky???

Je vidět že stačí nová kauza a už se starší věci hážou za hlavu..Rv

+1/0
1.10.2015 9:24

P17e94t44r 42M65a95r41e81č18e52k 1483941259858

No a co že Maďarsko vyrobilo x motorů?! Jde přece o jejich řídící jednotky. Nebo spíše sotware v nich.

+5/0
29.9.2015 17:18

B89o35h14u81s56l88a33v 55J50i10r17o57u35š35e50k 9415220632318

Přesně tak,přeci vyrábějí to,co jim nařídila firma

+1/0
29.9.2015 20:10

L48u20b57o49š 78C95h33l72u59m93s27k42ý 2150185238915

Nééé, může za o Lájos Fekete, co to tam na pásu montil.

+1/0
29.9.2015 22:44

F12r48a21n43t68i91š54e25k 94L85o51s 2810153642636

Negativní dopad to mít může, ale v ekonomice postavené na subdodávkách dle cizí dokumentace má negativní dopad i tvrdá stolice šéfa zahraničního majitele

+5/0
29.9.2015 15:26

O48n21d54ř34e21j 96L76o68š16o60t96h 9240802234192

USA nemají prach, EU nemá prachy, tak je potřeba řádně podojit toho, kdo je má. Jednou je to Microsoft, jednou Google, VW aa jiné firmy. Jinak moc nechápu Německou vládu, čekal bych, že se za VW trochu postaví, respektive ho hned nepochopí, výzvě ke klidu a vyšetření bez emocí.

+3/−1
29.9.2015 15:17

J88o16s51e77f 22V91a72l27a 9460763593293

bulvarni nesmysl

+2/−2
29.9.2015 14:21

M42a62r64t58i79n 68R31o84h14á28č 6369226686347

Copak?

+1/0
29.9.2015 14:57

L79u14b82o71š 76S73t12e85h95n44o 8392379521719

Pro lepší porozumění problematice emisí je možné si přečíst článek na tomto odkazu:

http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1667

+3/0
29.9.2015 14:01

P75e92t18r 56T60y76č44k15a 6505112279542

Takže pro EU ten motor vyhovuje. Takže skandál z toho dělají jen novináři.

+10/0
29.9.2015 14:12

J59o38s14e70f 78V39a18l86a 9220673443743

pokud si prectu bezne nemecke noviny, tak to asi tak je. jenom zatim nechapu vyjadreni VW ze fixlovalo i v Evrope. Pokud ovsem vubec nekdy takove vyjadreni opravdu vzniklo........

0/0
29.9.2015 14:22
Foto

V27o55j66t29ě29c51h 26P58a18v21l19í79k 5604911894748

To jste z toho vyčetl jak?

+1/0
29.9.2015 14:32

P63e81t54r 31T23y72č80k35a 6655102299642

Ony by v evropských verzích vozidel ani dvě verze softwaru být nemusely, protože se u homologační zkoušky jedná o zcela vlažný provozní režim, jakousi klidnou pomalou jízdu. V simulovaném městském režimu se auto v homologačním testu spíše plouží a na dálnici pak dosahuje rychlosti do 130 km/h přičemž se na plyn zkrátka moc zhurta nešlape.

0/0
29.9.2015 14:33

J59a18n 58M43a57t73o58u87š48e30k 6816747380104

kromě jiného, do 120 km/h

+1/0
29.9.2015 14:39

J29o92s60e98f 77V25a96l46a 9130623293763

v Frankfurter Allgemeine pise novinar, ze EU normu by splnil jmenovany motor levou zadni i s normalnim SW

+1/0
29.9.2015 14:39
Foto

V72o54j74t40ě63c29h 32P60a98v10l62í75k 5324861424118

Pokud se potvrdí podezření (viz třeba The Verge), že zcela vynechává regenerační cykly pro LNT katalyzátor, tak by neprošel.

0/−1
29.9.2015 14:42
Foto

V35o42j98t78ě92c22h 52P86a74v65l31í13k 5674221144948

S tím líným režimem máte pravdu. Jenže emise NOx (na rozdíl od sazí) ochotně vznikají i při líném režimu. Když v USA auta VW v laboratoři ošálili, aby si myslela, že jsou na silnici, neprošla ani na jejich též relativně líném městském profilu.

0/0
29.9.2015 14:41

P23e79t11r 14M23a18r65e61č51e76k 1103291409838

Ovšem amíci mají tvrdší normy. Na emise z průmyslu kašlou. Protože firmy si tam tak snadno nenechají diktovat. Tak jdou po emisích z aut.

0/−1
29.9.2015 17:22
Foto

V76o90j82t94ě21c70h 62P50a83v59l11í86k 5644961964298

Americká norma dle CAA pro NOx je 0.12 gramů na kilometr. Euro 5 je 0.18 gramu na kilometr, Euro 6 je 0.08 gramu na kilometr.

Americká norma je tedy přesně mezi Euro 5 a Euro 6.

A na emise z průmyslu se tam fakt nekašle. :-)

+1/0
29.9.2015 19:46
Foto

V92o86j95t66ě62c51h 84P38a86v27l76í47k 5374251224338

Ještě bych měl připomenout, že při 40x překročení je fakt jedno, jestli je limit 0.12 (US) nebo 0.18 (EU).

+1/0
29.9.2015 19:47
Foto

V12o36j52t68ě64c32h 83P23a32v73l30í34k 5164531184928

Dobře napsané.

0/0
29.9.2015 14:36

M93a25r22e67k 47D77e39m73č18á67k 9985304856625

Tak hrozí ekonomice pád nebo zpomalení růstu o půl procenta?

0/0
29.9.2015 13:49

M34a89r55t43i35n 60R73o17h81á14č 6419976106827

Pokud by byl růst nad 0,5%, pak jen zpolamuje, pokud pod 0,4% pak pád. ;-)

0/0
29.9.2015 13:50

S69t64a33n75i63s16l49a26v 59M37o13k34r95ý 8787602956332

A pokud pod 0,3 tak tu mame recesi a novou svetovou ekonomickou krizi ;-D

+1/0
29.9.2015 13:53

M62a36r69t48i39n 77R71o27h57á28č 6859426186367

No já bych si z toho nedělal srandu, protože krizi nejvíce pociťují ty nejnižší vrstvy, které mají stejné právo volit...

0/0
29.9.2015 14:56

K57a15r87e62l 82K50a11v63k57a 9499759167626

ja bich ti Aujdyni sakasal ;-D

0/0
29.9.2015 13:44

D94a56n56a 40K97o59c40i26á92n33o38v56á 2363578759468

Jak tak tady čtu články, nemůžu se ubránit dojmu, že jsou tak stupidní záměrně. 

Cíleně zvyšují nasštvanost čtenářů, gradují odpor k chování EU, invazi a naší vládě, a to může mít, podle mého jediný účel. V tu správnou chvíli převezme kormidlo veřejného mínění zdejší majitel a povede voliče k svému cíli. Jinak si to neumím vysvětlit, zvláště s tím: Zprávy, kterým můžete věřit...

Mocnou zbraň si Babiš koupil8-o.

+5/−3
29.9.2015 13:43

M23a72r66t81i73n 60R90o59h33á88č 6279756526237

Ono jsou toho plné noviny všude na světě. Není třeba to brát tak histericky a hned uvažovat o spiknutí.

+4/0
29.9.2015 13:46

D29a49n32a 79K82o25c83i12á41n35o30v41á 2213638349368

nevěřím mu ani slovo

0/−1
29.9.2015 13:52

M24a52r86t21i36n 12R49o79h36á43č 6649956166197

Komu?

0/0
29.9.2015 14:57

D42a63n72a 79K13o87c33i55á74n60o61v20á 2403418619428

majiteli tohoto plátku přece

0/−1
29.9.2015 14:58

M48a36r34t96i74n 73R87o41h86á26č 6109526536487

No ale máte svobodou volbu si o tom přečíst v jiných novinách. Pro sem teda chodíte a ještě k tomu komentujete? 8-o

+2/0
29.9.2015 15:05

T60o86m94á32š 91K65r67á41l 3608468127689

janosik andrej, cisar tomio, .... to vsechno jsou ekonomicti migranti. videl bych to spis na svateho vaclava, mozna milouse, ale u nej neni jiste kdy se vrati ze zeme zla. preci jen mu obama ukradl projev primo z trenek a tento unik se bude muset prosetrit. mozna povstane nekdo uplne jiny, nebo se treba vrati miroslav sladek. republikani jsou ted v oblibe ;-D

0/0
29.9.2015 13:56

P76e36t58r 25V71i17n28t93r93l37í70k 3196434681

autoři - iDnes? Rv

0/0
29.9.2015 13:39

B75ě40l91a 85H86o80r12á36k10o74v25á 1188482949730

Může mi nějaký odborník vysvětlit co ten SW přenastaví aby se za stejnou dobu zrychlilo na 120km/h a následně v provozu se 40x vyšši škodlivinou? To samé, když při ustálené rychlosti nepumpuju s plynovým pedálem, nač mi je nastavení s násobkem škodlivin?

.

0/0
29.9.2015 13:36

Č17e75s87t94m16í95r 61P82r71o54c92h33á59z53k32a 8258850878331

Nejsem odborník, proto prodávám jak jsem četl. Ten program prý nějakým způsobem pozná, že je auto na testeru a automaticky přepne na jakýsi ekologický mód.

0/0
29.9.2015 13:40

M89a36r49t73i58n 31J65i50r36o83u98s62e67k 7336295865618

To auto to pozná velice snadno: musí se vypořádat s tůrováním motoru bez odevzdávaného výkonu. Zatím jsem se totiž nikde nedočetl, že by šlo o testování emisí na VÁLCÍCH s motorem v ZÁTĚŽI.

0/0
29.9.2015 13:47
Foto

V82o24j37t71ě23c57h 29P41a93v56l52í81k 5764581394308

Zkuste číst i články jinde než na iDnesu. Tam se dozvíte, že homologační testy se dělají na dynamometru, tedy brzdě/válcích a simulují (byť ne příliš přesně) městský provoz včetně setrvačnosti vozu.

0/0
29.9.2015 13:54

J25o14s46e66f 11V38a72l49a 9550343983723

ale pokud vim, tak prave na tech "EU-valcich" by to i VW bez svindl-SW mel zvladnout bez chyby. Udajne je problem jenom s kalifornskym testem.....

0/0
29.9.2015 14:25
Foto

V90o34j10t39ě66c70h 42P71a59v61l75í78k 5304421644738

To je velká otázka. Technicky na to má určitě. Ale podle zpráv z USA v silničním (normálním) režimu na emise kašle úplně.

0/0
29.9.2015 14:43

B23ě68l59a 34H69o42r52á28k82o30v59á 1548502879250

No, ale jak ten ekologickej mód dokáže stejné zrychlení jednou tak a podruhé jinak. Pravděpodobně je metoda měření absolutně odtržená od reality. Osobně nemám problém dosahovat předepsané spotřeby. Nejezdím ale 150 a neblokuju před každou třicíkou...

0/0
29.9.2015 13:50
Foto

V88o57j56t49ě69c55h 22P24a15v26l67í69k 5624381674468

Ten SW v normálním provozu úplně vypíná regeneraci LNT katalyzátoru, který se nasytí přestane fungovat a propouští NOx skrz. Při testech regeneruje o sto šest (každých pár minut).

+1/−1
29.9.2015 13:46

S68t73a97n35i85s74l73a12v 58M80o81k56r46ý 8217872306712

A v cem ma ten LNT negativni vlastnosti ze ho maji pri normalnim modu vypnuty? Zvysuje spotrebu nebo neco takoveho?

0/0
29.9.2015 13:48
Foto

V45o85j30t72ě91c94h 28P11a53v53l18í12k 5714881884248

Ano, zvyšuje spotřebu. Regeneruje se totiž pomocí paliva.

0/0
29.9.2015 13:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.