Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliony motorů falšujících emise jsou z Maďarska. Ekonomice hrozí pád

Zhruba dva miliony z 11 milionů motorů, kterých se týká skandál kolem falšování emisních testů koncernem Volkswagen, vyrobila maďarská továrna divize Audi. Uvedl to v úterý maďarský ministr hospodářství Mihály Varga. Dodal, že maďarská vláda se nyní snaží posoudit, jaké dopady by skandál mohl mít na tamní ekonomiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L21a10d20i79s64l54a14v 26K37a32l26o53u48s 7215696601560

Pokud by totálně přemrštěná cena AUDI klesla na 1/3, a to SW kurvítko zmizelo, tak bych si ho snad i pořídil.;-D

0/0
6.10.2015 9:32

J93i23ř65í 11N83o72v31o93t46n73ý 2648322415307

Jestli kvůli jedné montovně zkrachuje celá ekonomika, tak potom pánbů s náma:-)

Maďaři mají alespoň ještě tu kukuřici.

0/0
2.10.2015 13:46

M38a85r14e21k 89H64r31u67b16y 6447232781418

Porad nejak nechapu, jak se na ekonomice muze nejak zasadneji projevit vada vyrobku ktery uz se nevyrabi? 8-o Vsichni (asi pro jistotu?) mlzi s dopady na urovni statisticke chyby, ale o konkretnich duvodech porad ticho po pesine ;-)

+1/0
2.10.2015 8:37

J91a91n 38G69a67z71d15a 6912758233297

Jak tak na to koukám, cenu akcií a společnosti vytváří z největší míry panika a strach. Pokud by se lidé nebáli blbostí, asi by nebylo lidstvo lidstvem. Auta VW jsou v zásadě pořád stejná, jenom se nebude vyrábět motor, jehož vývoj stál tolik, že ho nemohli vyhodit rovnou na papíře, ale udělali si tím ostudu. Právě kvůli jejich mizernému TDI, který vykazoval nejlepší hodnoty na papíře,  si lidé VW nekupovali. Upřímě řečeno, o VW nyní budu uvažovat více, než před skandálem. Myslím, že ale zůstanu dále u jiného auta, které je v zásadě papírově stejné, ale nekrade se a je bezporuchové.

+2/0
2.10.2015 7:47

M37a37r88e84k 28H79r49u93b94y 6117862671438

Podle mne se bude motor vyrabet dal - konstrukce je vicemene stejna, lisi se predevsim software.

0/0
2.10.2015 8:50

I98r79e95n34a 35P16l30a87c14h41e39t12k18o13v96á 3604364370627

nehrozi nic :-/

+1/−1
1.10.2015 22:18

P71e84t83r 62N75o45v49á35k 3943296824394

No to jsou zase novinářské kachny...!

Novináři, nezapoměli jste na urchlíky???

Je vidět že stačí nová kauza a už se starší věci hážou za hlavu..Rv

+1/0
1.10.2015 9:24

P14e33t93r 70M86a75r79e65č68e91k 1403321949588

No a co že Maďarsko vyrobilo x motorů?! Jde přece o jejich řídící jednotky. Nebo spíše sotware v nich.

+5/0
29.9.2015 17:18

B82o20h76u51s42l68a73v 34J94i57r24o26u30š87e85k 9795350672318

Přesně tak,přeci vyrábějí to,co jim nařídila firma

+1/0
29.9.2015 20:10

L11u35b77o23š 42C19h84l55u71m92s79k53ý 2610665268625

Nééé, může za o Lájos Fekete, co to tam na pásu montil.

+1/0
29.9.2015 22:44

F38r58a52n85t23i65š79e38k 46L56o69s 2550903782876

Negativní dopad to mít může, ale v ekonomice postavené na subdodávkách dle cizí dokumentace má negativní dopad i tvrdá stolice šéfa zahraničního majitele

+5/0
29.9.2015 15:26

O66n72d11ř92e33j 14L96o43š42o57t23h 9110402254142

USA nemají prach, EU nemá prachy, tak je potřeba řádně podojit toho, kdo je má. Jednou je to Microsoft, jednou Google, VW aa jiné firmy. Jinak moc nechápu Německou vládu, čekal bych, že se za VW trochu postaví, respektive ho hned nepochopí, výzvě ke klidu a vyšetření bez emocí.

+3/−1
29.9.2015 15:17

J62o59s13e35f 56V30a81l81a 9170453543493

bulvarni nesmysl

+2/−2
29.9.2015 14:21

M85a48r39t63i91n 14R22o80h59á72č 6929576416257

Copak?

+1/0
29.9.2015 14:57

L20u37b10o63š 48S22t42e92h20n51o 8652329661849

Pro lepší porozumění problematice emisí je možné si přečíst článek na tomto odkazu:

http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1667

+3/0
29.9.2015 14:01

P89e92t57r 77T64y29č57k92a 6285582199362

Takže pro EU ten motor vyhovuje. Takže skandál z toho dělají jen novináři.

+10/0
29.9.2015 14:12

J12o32s12e85f 20V76a24l15a 9700533163813

pokud si prectu bezne nemecke noviny, tak to asi tak je. jenom zatim nechapu vyjadreni VW ze fixlovalo i v Evrope. Pokud ovsem vubec nekdy takove vyjadreni opravdu vzniklo........

0/0
29.9.2015 14:22
Foto

V16o36j44t91ě38c86h 96P68a46v37l89í65k 5254241924218

To jste z toho vyčetl jak?

+1/0
29.9.2015 14:32

P66e27t19r 50T53y21č20k19a 6905332419882

Ony by v evropských verzích vozidel ani dvě verze softwaru být nemusely, protože se u homologační zkoušky jedná o zcela vlažný provozní režim, jakousi klidnou pomalou jízdu. V simulovaném městském režimu se auto v homologačním testu spíše plouží a na dálnici pak dosahuje rychlosti do 130 km/h přičemž se na plyn zkrátka moc zhurta nešlape.

0/0
29.9.2015 14:33

J17a60n 23M45a86t74o70u37š84e65k 6646417600494

kromě jiného, do 120 km/h

+1/0
29.9.2015 14:39

J88o73s41e45f 70V94a82l12a 9480533443643

v Frankfurter Allgemeine pise novinar, ze EU normu by splnil jmenovany motor levou zadni i s normalnim SW

+1/0
29.9.2015 14:39
Foto

V37o93j26t34ě11c14h 54P18a61v84l24í54k 5784491524648

Pokud se potvrdí podezření (viz třeba The Verge), že zcela vynechává regenerační cykly pro LNT katalyzátor, tak by neprošel.

0/−1
29.9.2015 14:42
Foto

V36o11j62t76ě88c13h 32P45a76v54l62í45k 5154141224698

S tím líným režimem máte pravdu. Jenže emise NOx (na rozdíl od sazí) ochotně vznikají i při líném režimu. Když v USA auta VW v laboratoři ošálili, aby si myslela, že jsou na silnici, neprošla ani na jejich též relativně líném městském profilu.

0/0
29.9.2015 14:41

P11e31t47r 76M21a60r63e59č85e52k 1873131599868

Ovšem amíci mají tvrdší normy. Na emise z průmyslu kašlou. Protože firmy si tam tak snadno nenechají diktovat. Tak jdou po emisích z aut.

0/−1
29.9.2015 17:22
Foto

V65o30j52t28ě75c47h 90P66a74v34l71í80k 5564551514198

Americká norma dle CAA pro NOx je 0.12 gramů na kilometr. Euro 5 je 0.18 gramu na kilometr, Euro 6 je 0.08 gramu na kilometr.

Americká norma je tedy přesně mezi Euro 5 a Euro 6.

A na emise z průmyslu se tam fakt nekašle. :-)

+1/0
29.9.2015 19:46
Foto

V12o56j72t53ě52c57h 12P75a52v74l46í12k 5904461254288

Ještě bych měl připomenout, že při 40x překročení je fakt jedno, jestli je limit 0.12 (US) nebo 0.18 (EU).

+1/0
29.9.2015 19:47
Foto

V84o89j87t41ě92c86h 38P73a78v43l55í23k 5144401134188

Dobře napsané.

0/0
29.9.2015 14:36

M18a76r50e41k 40D16e43m18č28á75k 9745104116875

Tak hrozí ekonomice pád nebo zpomalení růstu o půl procenta?

0/0
29.9.2015 13:49

M75a38r18t53i94n 66R67o19h25á24č 6289976746187

Pokud by byl růst nad 0,5%, pak jen zpolamuje, pokud pod 0,4% pak pád. ;-)

0/0
29.9.2015 13:50

S12t88a71n22i71s38l93a24v 94M82o86k78r55ý 8797232266222

A pokud pod 0,3 tak tu mame recesi a novou svetovou ekonomickou krizi ;-D

+1/0
29.9.2015 13:53

M37a72r89t67i26n 14R59o44h46á49č 6979606356237

No já bych si z toho nedělal srandu, protože krizi nejvíce pociťují ty nejnižší vrstvy, které mají stejné právo volit...

0/0
29.9.2015 14:56

K41a40r34e15l 38K14a61v38k72a 9939609427346

ja bich ti Aujdyni sakasal ;-D

0/0
29.9.2015 13:44

D65a26n21a 86K95o98c12i89á35n83o50v84á 2843218769348

Jak tak tady čtu články, nemůžu se ubránit dojmu, že jsou tak stupidní záměrně. 

Cíleně zvyšují nasštvanost čtenářů, gradují odpor k chování EU, invazi a naší vládě, a to může mít, podle mého jediný účel. V tu správnou chvíli převezme kormidlo veřejného mínění zdejší majitel a povede voliče k svému cíli. Jinak si to neumím vysvětlit, zvláště s tím: Zprávy, kterým můžete věřit...

Mocnou zbraň si Babiš koupil8-o.

+5/−3
29.9.2015 13:43

M87a94r63t69i69n 55R47o30h74á83č 6229596976987

Ono jsou toho plné noviny všude na světě. Není třeba to brát tak histericky a hned uvažovat o spiknutí.

+4/0
29.9.2015 13:46

D94a16n82a 78K92o27c35i62á12n61o32v32á 2153568839298

nevěřím mu ani slovo

0/−1
29.9.2015 13:52

M53a91r83t13i83n 98R96o72h64á20č 6789896226217

Komu?

0/0
29.9.2015 14:57

D85a52n91a 35K87o43c12i16á27n59o98v35á 2923128469478

majiteli tohoto plátku přece

0/−1
29.9.2015 14:58

M49a90r45t54i40n 29R74o93h25á95č 6199206236827

No ale máte svobodou volbu si o tom přečíst v jiných novinách. Pro sem teda chodíte a ještě k tomu komentujete? 8-o

+2/0
29.9.2015 15:05

T48o44m49á89š 74K78r39á79l 3678498277469

janosik andrej, cisar tomio, .... to vsechno jsou ekonomicti migranti. videl bych to spis na svateho vaclava, mozna milouse, ale u nej neni jiste kdy se vrati ze zeme zla. preci jen mu obama ukradl projev primo z trenek a tento unik se bude muset prosetrit. mozna povstane nekdo uplne jiny, nebo se treba vrati miroslav sladek. republikani jsou ted v oblibe ;-D

0/0
29.9.2015 13:56

P73e34t14r 58V16i93n35t26r69l87í53k 3676794651

autoři - iDnes? Rv

0/0
29.9.2015 13:39

B77ě96l20a 91H34o91r91á44k20o64v84á 1128362669170

Může mi nějaký odborník vysvětlit co ten SW přenastaví aby se za stejnou dobu zrychlilo na 120km/h a následně v provozu se 40x vyšši škodlivinou? To samé, když při ustálené rychlosti nepumpuju s plynovým pedálem, nač mi je nastavení s násobkem škodlivin?

.

0/0
29.9.2015 13:36

Č69e33s95t36m92í55r 49P89r65o89c24h83á96z22k60a 8898810198181

Nejsem odborník, proto prodávám jak jsem četl. Ten program prý nějakým způsobem pozná, že je auto na testeru a automaticky přepne na jakýsi ekologický mód.

0/0
29.9.2015 13:40

M11a42r68t75i25n 35J54i39r24o48u73s13e66k 7676195105648

To auto to pozná velice snadno: musí se vypořádat s tůrováním motoru bez odevzdávaného výkonu. Zatím jsem se totiž nikde nedočetl, že by šlo o testování emisí na VÁLCÍCH s motorem v ZÁTĚŽI.

0/0
29.9.2015 13:47
Foto

V57o40j86t20ě38c17h 54P11a19v17l94í31k 5594731124918

Zkuste číst i články jinde než na iDnesu. Tam se dozvíte, že homologační testy se dělají na dynamometru, tedy brzdě/válcích a simulují (byť ne příliš přesně) městský provoz včetně setrvačnosti vozu.

0/0
29.9.2015 13:54

J28o65s74e10f 56V79a11l48a 9250353503903

ale pokud vim, tak prave na tech "EU-valcich" by to i VW bez svindl-SW mel zvladnout bez chyby. Udajne je problem jenom s kalifornskym testem.....

0/0
29.9.2015 14:25
Foto

V85o56j26t86ě21c95h 42P51a32v97l72í34k 5244731164278

To je velká otázka. Technicky na to má určitě. Ale podle zpráv z USA v silničním (normálním) režimu na emise kašle úplně.

0/0
29.9.2015 14:43

B59ě18l63a 74H71o21r48á12k43o10v17á 1778382489940

No, ale jak ten ekologickej mód dokáže stejné zrychlení jednou tak a podruhé jinak. Pravděpodobně je metoda měření absolutně odtržená od reality. Osobně nemám problém dosahovat předepsané spotřeby. Nejezdím ale 150 a neblokuju před každou třicíkou...

0/0
29.9.2015 13:50
Foto

V12o65j63t24ě61c90h 17P19a63v41l59í68k 5304921494858

Ten SW v normálním provozu úplně vypíná regeneraci LNT katalyzátoru, který se nasytí přestane fungovat a propouští NOx skrz. Při testech regeneruje o sto šest (každých pár minut).

+1/−1
29.9.2015 13:46

S82t73a83n87i17s70l75a29v 74M17o24k53r21ý 8877632236832

A v cem ma ten LNT negativni vlastnosti ze ho maji pri normalnim modu vypnuty? Zvysuje spotrebu nebo neco takoveho?

0/0
29.9.2015 13:48
Foto

V12o69j68t59ě59c53h 36P51a97v10l42í21k 5514281184938

Ano, zvyšuje spotřebu. Regeneruje se totiž pomocí paliva.

0/0
29.9.2015 13:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.