Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen upraví všech 11 milionů aut, které podvádějí s emisemi

Koncern Volkswagen upraví všech 11 milionů aut, které mají nainstalovaný software umožňující manipulovat s emisními zkouškami. V nadcházejících dnech o tom bude informovat všechny dotčené zákazníky, sdělil v úterý nový šéf automobilky Matthias Müller. VW tím hodlá napravit pošramocenou pověst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a14n 22V89e35l40i95z 3849637762710

Těžký úkol pro VW - přesvědčit zákazníky, aby do servisu přijeli. Pokud nepomůže stát tím, že zakáže provozovat vozy, které neprošly svolávačkou.

0/0
30.9.2015 18:19

I30g80n73á11c 76M77r92k54v59i70č42k26a 2658342509535

Ztratí tu výhodu vůči konkurenci, kterou však získal podvodem. Všude se vychvalovaly Tédéíčka, jak skvěle jedou a spotřeba 5 litrů - však je jasný, proč na ně konkurenti nestačili, protože nepodváděli.

Bejt zákazníkem tak na to svolání nejdu ani za zlatý prase. Přepíšou vám SW v řídicí jednotce motoru a bude to žrát víc a dynamika bude horší.

+1/0
30.9.2015 13:37

K43a80r24e59l 19L46o48p60a71t36a 8926437471607

Tak na jednu stranu vam vadi, ze podle vas ziskali neco podvodem vuci jinym, coz neni sice prokazano, ale budiz a vadi vam tdi. Kdyz byste to auto mel, tak nepujdete, protoze najednou je vam dobre, ze to tdi zere 5 litru a ze toho je dosazeno vuci ostatnim podle vas podvodem. Jste dobrej .]

0/−1
30.9.2015 14:02

J84a63n 22L49i97b95i59c35h 9242348775483

Na celou aféru doplatí akorát zákazníci, kteří si za auta opět připlatí a ekologická auta stejně jezdit nadále nebudou.

+2/0
30.9.2015 12:32

J53a72n 67L59i77b18i21c80h 9852478255263

Tak jsem zvědavý, kolik VW na té aféře tratí. Nakonec ho ekoteroristi dobře potopili. Celé nesmyslné testy emisí naprosto neodpovídající reálnému provozu jsou beztak zbytečná a oprudní šaškárna, kde se podvádí už desítky let, co první emisní omezení přišly v platnost.

0/−1
30.9.2015 12:31

J98a93n 86N39o63v25á92k 9385428204725

Četl jsem, že motory vybavené AdBlue podváděli tak, že v reálném provozu dávaly daleko menší dávky než při testech - tam bude náprava snadná, úprava SW - jen řidič bude muset do malé nádržky daleko častěji než dnes dolévat AdBue.

+1/0
29.9.2015 20:35

M46i65r39e19k 25G75a94j36e51r 5911596679390

Zrejme tak. Znamena to, ze to bude druhy podvod, tentokrat na zakaznikovi, co si auto koupil.

0/0
30.9.2015 9:05

M48i90r50e55k 28G30a60j90e75r 5811846819130

Zrejme tak. Znamena to, ze to bude druhy podvod, tentokrat na zakaznikovi, co si auto koupil.

0/0
30.9.2015 9:05

J31i92ř14í 61G41a81b24r62i51e83l 8822810694877

A častěji měnit výfuk? Ten problém bude asi větší.

0/0
30.9.2015 9:08

J35a79n 85D76l18o52u41h21ý 8426630113610

ale prd... Jen vám vymažou tu programovou část v řídící jednotce. ;-D

0/0
30.9.2015 9:58

D59a34n89i43e44l 46D14r63n44e22c 6221879496742

Měl by se především upravit způsob emisních zkoušek, aby více odpovídal reálným podmínkám, následně upravit příslušné emisní normy. Při návrhu emisních norem by se měl brát zřetel na dostupné technologie, tedy dostupné z hlediska financí, bezpečnost, komfortu a samozřejmě fyziky. A samozřejmě by se měly zrušit flotilové emise.

0/−1
29.9.2015 20:20

J83o56s78e12f 24V74o41j53t52e48k 2442702510284

Upřímně , nové auto jsem kupoval minulý rok , a když jsem přemýšlel jestli jít do nafty a nebo do benzínu , nakonec rozhodl pohled na diesely které po akceleraci prakticky nebyly v tom dýmu a smradu vidět , tak že jsem jednoznačně šel do 1,4 Tsi .  A bohužel je vidět že jsem se rozhodl správně.

0/−1
29.9.2015 18:48

P11e68t43r 79M71a96r47š76á57l87e49k 9705682804489

Než se ti to TSI vysype. U VW je to prašť jako uhoď.

+3/0
29.9.2015 20:19

J60a95n 38N96o16v37á66k 9785888214625

Žádný současný nový diesel při akceleraci nekouří - pokud je v pořádku.

Filtry pevných částic dnes mají všechny.

+6/0
29.9.2015 20:30

M27a88r81t71i41n 75S13t34e91h46l73í44k 1394610351220

Ono TSI se spotřebou oleje někdy i víc než litr na 1000km taky nepatří mezi zrovna ekologické motory. Navíc přímovstřikové začíná trápit stejný problém jako nafty a to je tvorba částic, takže je jen otázkou času, než se budou tyhle turbo(kompresorové) motory s nízkým obsahem vybavovat hitparádou filtrů.

0/0
29.9.2015 21:23

M87a97r62t63i78n 12S55t45e20h77l90í62k 1164480501540

Zde je i článek: http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv

0/0
29.9.2015 21:24

K97a98r65e71l 73J33i94r13o95u34š50e86k 5345826502987

Německo vyzývá k rychlému zrušení sankcí proti Rusku.http://www.welt.de/politik/deutschland/article146952409/SPD-Politiker-wollen-Sanktionen-gegen-Putin-beenden.html?wtrid=socialmedia.socialflow....socialflow_twitter

+2/−1
29.9.2015 17:41

J52o73s86e75f 42R75i51e49g96e28r 5648915344584

to je jednoduchy, jak to upravi:

OLD:

if (NEDC_active) {

   loadMap(NEDC_optim);

} else {

   loadMap(normal);

}

NEW:

loadMap(normal);

a je to ... jakypak 6.5 miliardy ...

0/0
29.9.2015 17:01

M35a91r79t12i69n 15K65a32r26á63s57e75k 1388954619564

Jen aby. Když budou chtít dodržet tu slibovanou a naměřenou ekologickou zátěž, bude to spíš permanentně

loadMap(NEDC_optim);

:-)

Čili auto sice moc nepojede, ale bude těžce ekologické.

+3/0
29.9.2015 17:14

M91i46c89h24a29l 40P95a11v56l78á44t 9723463254979

Tak jednoduche to neni. Auto nepojede, auto bude vic zrat, motor nevydrzi,.. plus jakakoli kombinace uvedenych "bezva" vlastnosti.

+2/0
29.9.2015 17:16

J13a32n 93L63a44k30o12m65ý 7861505765444

A to je dobře pro ekonomiku, protože majitel půjde rychle pro nový a ekologii, protože šáhne po benzínu ;-D

+1/0
29.9.2015 18:38

M90a24r84t82i15n 58K81a97r34á94s32e11k 1568574179644

No uvidíme co VW vymyslí. Doufám že z toho budou mít máslo na hlavě i ekologové, kteří teď budou mít daleko méně možností tvrdit, jak krásně to snižování jde a že mají motory ještě dost prostoru kam snižovat. Teda jestli se změní metodika a začne se pracovat víc s reálnýma hodnotama. Čekal bych, že budou velice blízko starým dieselům bez elektroniky s mechanickým vstřikováním. Protože spotřebou je ty nové převyšují.

+1/0
29.9.2015 19:36

J54a17n 61N98o32v10á22k 9545368394745

pevné částice, HCx a NOx mohou být dalko nižší - máme katalyzátory, filtry pevných částic, AdBlue...

0/0
29.9.2015 20:41

V15í24t 11O98ž10a43n56a 1908518745794

fajn, k motoru postavíme stejně velké zařízení, které bude vše filtrovat a čistit

0/0
30.9.2015 13:33

Z20d76e24n24ě50k 55J25o38n18á36š 9681129436860

Docela by mě zajímalo, jak toho chtějí dosáhnout. Spousta těch aut už je starších, takže nejezdí du autorizovaných servisů.

+1/0
29.9.2015 16:47

J38a32n 18J60a49n79e67č14e59k 9800643760146

V Česku toho nedosáhnou. Já kdybych neprošel technickou, tak musím do autorizovaného servisu.

0/0
29.9.2015 16:56

P79e35t75r 47P39o50s39p65í16š83i92l 4908854856336

Mě, jako majitele dotčeného auta, by zajímalo , jakým způsobem chtějí mé auto upravit a jaké to bude mít následky pro chování motoru. Tyhle obecný kecy mě ale vůbec nezajímají.

+5/0
29.9.2015 16:44

M95a86r76t91i91n 48S60t63e88h86l91í92k 1254420721430

Pravděpodobně upraví palivovou mapu, výkon se asi moc nezmění ale spotřeba paliva bude vyšší, hlavně při konstantních rychlostech (dálnice).

+2/0
29.9.2015 16:47

P87e74t18r 85P87o78s69p61í28š50i94l 4518464846646

Jenže já to chci slyšet od das Auto a ne ze zdejší diskuze. Spíše mi připadá, že si nevědí rady a vydávají prázdná prohlášení, aby se situace trochu uklidnila.

+1/0
29.9.2015 17:15

M61i12c74h21a20l 30R10e87j27z87e42k 5606147655171

Ja nevim, ale byl nekde popsan princip toho podvodu. Docela by me to zajimalo. Emise se prece nemeri napichnitim na comp auta, ale skutecne co leze z vyfuku. Navic jaka technologie snizuje NOx nebo v tomto pripade spis NO2 ktere je nebezpecnejsi. To tam strikali cpavek?

0/0
29.9.2015 16:07

M50i90c97h97a15l 22K25r33č15á54l 6918348556172

Ano byl. Motor poznal že se měří emise a nastavil se tak ( zřejmě podstatně snížil výkon ) aby měření prošlo. Takže pokud s takto nastaveným motorem budete chtít s autem jezdit, tak to moc nepojede.

+3/0
29.9.2015 16:14

T83o97m61á23š 74K81n71a24i53f55l 6553550237130

Tohle se netýkalo běžného emisního testu na stk, ale jen a pouze homologacniho měření pri schvalování auta.

0/0
29.9.2015 16:21

J29a80n 37J78a62n29e44č82e36k 9220783190696

No já si tedy myslím, že se to týkalo běžného emisního testu na stk v USA, protože kdyby to mělo být pouze pro homologační měření, tak ten software bude jen u série určené k testování a nikoli u 11mio aut

+1/0
29.9.2015 16:26

J76a29n 14N36o31v47á74k 9515168694455

V USA jsou jiné předpisy než v EU - žádné jednorázové certiikované homologační testy tam stát nedělá, ale může si kdykoliv ověřit údaje deklarované výrobcem.

0/0
29.9.2015 20:49

M59a20r61t94i76n 93S78t34e84h46l70í84k 1204180971430

Nikoliv, vznik NOx je podmíněný velkým množstvím vzduchu na malé množství nafty. Zjednodušeně je směs chudá, což motoru zas tak nevadí. Pokud by byla směs optimální, na každou částici kyslíku je i částice uhlíku (paliva), pokud je ale uhlíků málo, vlivem teploty a tlaku se kyslík váže s dusíkem právě za vzniku NOx sloučenin. Prakticky tedy NOx je důsledkem snahy o snížení spotřeby a když vůz zjistil že je na měření přidal palivo a ubral výkon, tím omezil vznik NOx protože směs byla bohatší. Nejsem v tom znalý, jen jsem to takto četl :-)

+7/0
29.9.2015 16:45

M37i73c38h84a92l 70R54e50j76z78e13k 5486857775521

Diky za vysvetleni.

0/0
29.9.2015 17:42

M18i28c41h11a67l 50S20t97e89b51l92o 5989601784847

O nic nejde...hloupý software, který žádného uživatele nezajímá!!

0/0
29.9.2015 16:07

M75i61c91h62a80l 79K60r29č68á80l 6178228196982

Jde v podstatě o přežití koncernu. Těžko někdo může nechat jezdit po silnici 11 milionů aut s neplatnou homologací.

0/0
29.9.2015 16:16

J51a69n 15J52a45n12e44č98e20k 9170913440746

Koncern to přežije, už jen kvůli případnému dopadu na ekonomiku a nezaměstnanost se najde politické řešení. Malou automobilku by to položilo.

0/0
29.9.2015 16:19

T77o15m18á94š 91K57n23a97i32f87l 6653190717110

Na platnost homologace to nemá žádný vliv. Tahle oprava ani nijak nebude řešit emise v běžném provozu.

Jediné co bude delat, tak ze bude vyřazena ta část, která se aktivovala pri homologaci.

+1/0
29.9.2015 16:22

R16o31b11b26e79r15t 54B54e48r58g98e50r 2705924419

Jak ti nebude mít vliv na homologaci? 

Pokud se ona mapa smaže tak se autu může vzít homologace. Ta se mi může vzít i tak pokud ji bylo dosaženo podvodem  coz zřejmě bylo

0/0
29.9.2015 16:25

T86o24m56á72š 84K68n71a55i81f83l 6333520897780

Ne, změna mapy nemá na homologaci vliv.

+2/0
29.9.2015 16:32

R68o97b30b43e84r63t 92B64e62r52g84e74r 2365444249

Nejde o změnu mapy,  jde o změnu parametrů nutných pro homologaci.

0/0
29.9.2015 16:36

M63a15r42t65i34n 47K29a93r63á88s26e81k 1788214479214

Vypadá to že o tom víte něco víc než většina lidí tady v diskuzi. Nechcete se trochu rozpovídat, jakým způsobem se dodrží podmínky na základě kterých bylo auto homologováno, když najednou nebude mít tuhle vychytávku v rukávu? Nebo splní v té době platné limity i bez vychytávky? Nebo jim už nikdo homologaci nesebere, i když nebudou splňovat stená kritéria jako při udělení?

Děkuju.

0/0
29.9.2015 17:44

J16a34n 20N63o94v16á85k 9175498554215

V EU můžete při homologaci mít v ŘJ jiný SW než při běžném provozu. Ono to asi vyplývá z toho, že SW ŘJ se běžně aktualizuje.

0/0
29.9.2015 20:39

M87a22r57t31i62n 38M88i57k46o14l58á36š88e51k 7260510323

Nyní zkusme spekulovat, jaké budou důsledky tohoto skandálu.

1. Nepochybně dojde k posílení vlivu vládních intitucí, které se budou domáhat větší míry dohledu nad automobilovým trhem. Kromě vyjádření programového manažera ICCT jménem German, který volá po větší vládní kontrole, ke stejnému závěru dospěli i čeští zelení experti v čele se známým dopravním demagogem Šutou, kteří celou aféru uvítali. Těším se, jak a na základě čeho budou nyní zelení experti obhajovat nízkoemisní zóny. Dosud tvrdili, že fungují a přinášejí měřitelný přínos, otázka je, jak je to vůbec možné.

2. Skandál je na samém počátku a ve finále půjde o celou dieselovou technologii. Pokračováním bude obdobné zjištění u více výrobců a pro jiné druhy emisí z dieselů. To také znamená, že lze úspěšně napadnout různé emisní regulace, jako například nízkoemisní zóny, ekologické penalizace a daně. Jejich existenci brzy nebude možné zdůvodnit. Dá se říci, že počínaje tímto týdnem se systém pokut za to, že nemáte dost peněz na drahé auto (ekodaň) změnil v trosky. Dokonce se může ukázat, že ta stará „neekologická“ auta jsou ekologičtější než ta nová „ekologická“.

3. Volkswagen bude muset nějakým způsobem opravit vadná auta v Americe. Taková oprava však prakticky nepřichází v úvahu. Mohou odstranit z řídící jednotky fejkovací kód, ale pak nebudou vozidla plnit emisní specifikaci. Nebo mohou řídící jednotky naflashovat tak, aby fungovaly  pořád  jako při testu, ale to nejspíš dopadne na jízdní vlastnosti a životnost vozidel do té míry, že je zákazníci začnou reklamovat. Další možností je retrofit zařízení na vstřikování močoviny (SCR), což ovšem představuje náklady několik tisíc EUR na auto. Kromě postihu od státních autorit, který bude nevyhnutelný, bude VW čelit civilním žalobám od zákazníků, kteří zaplatili za clean diesel a dostali čoudomet.  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+3/0
29.9.2015 15:59

T47o51m86á40š 51F87i89r68b50a36c73h17e92r 9530530764250

Snížení výkonu a zvýšení spotřeby. A to se vyplatí ;-D

0/0
29.9.2015 15:45

J65i64ř73í 41J79u77r29á83š57e69k 8897815870267

Zajímalo by mě, kdyby ve svolávacím dopise uvedli, že se majitelům zvýší spotřeba třeba na 1,5 násobek a sníží emise na normou stanovené limity, kolik ekologicky orientovaných lidí by na úpravu SW přistoupilo.

+3/0
29.9.2015 15:56

T52o28m55á65š 60K65n51a47i84f82l 6233680847450

Nebudou tam nic takového mít důvod uvádět, protože ta změna nic takového neudělá.

0/0
29.9.2015 16:11

T79o30m48á92š 61K57n70a47i31f47l 6883800957570

Tahle "náprava" nic takokvého dělat nebude. Výkon, a všechny parametry toho auta, budou zachovány.

jediné, co bude "změněno", bude to, že bude odstraněna ta část, která pokud zjistila, že auto jede "homologační" cyklus, tak se přepla do "úsporného" režimu.

0/0
29.9.2015 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.