Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen upraví všech 11 milionů aut, které podvádějí s emisemi

Koncern Volkswagen upraví všech 11 milionů aut, které mají nainstalovaný software umožňující manipulovat s emisními zkouškami. V nadcházejících dnech o tom bude informovat všechny dotčené zákazníky, sdělil v úterý nový šéf automobilky Matthias Müller. VW tím hodlá napravit pošramocenou pověst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a61n 78V35e19l10i27z 3939707602860

Těžký úkol pro VW - přesvědčit zákazníky, aby do servisu přijeli. Pokud nepomůže stát tím, že zakáže provozovat vozy, které neprošly svolávačkou.

0/0
30.9.2015 18:19

I69g87n44á45c 85M45r89k23v78i69č96k92a 2128322169625

Ztratí tu výhodu vůči konkurenci, kterou však získal podvodem. Všude se vychvalovaly Tédéíčka, jak skvěle jedou a spotřeba 5 litrů - však je jasný, proč na ně konkurenti nestačili, protože nepodváděli.

Bejt zákazníkem tak na to svolání nejdu ani za zlatý prase. Přepíšou vám SW v řídicí jednotce motoru a bude to žrát víc a dynamika bude horší.

+1/0
30.9.2015 13:37

K58a51r76e80l 55L10o47p88a63t25a 8296557241147

Tak na jednu stranu vam vadi, ze podle vas ziskali neco podvodem vuci jinym, coz neni sice prokazano, ale budiz a vadi vam tdi. Kdyz byste to auto mel, tak nepujdete, protoze najednou je vam dobre, ze to tdi zere 5 litru a ze toho je dosazeno vuci ostatnim podle vas podvodem. Jste dobrej .]

0/−1
30.9.2015 14:02

J78a58n 18L59i20b83i35c86h 9782168475783

Na celou aféru doplatí akorát zákazníci, kteří si za auta opět připlatí a ekologická auta stejně jezdit nadále nebudou.

+2/0
30.9.2015 12:32

J57a69n 39L58i55b29i55c51h 9742278885153

Tak jsem zvědavý, kolik VW na té aféře tratí. Nakonec ho ekoteroristi dobře potopili. Celé nesmyslné testy emisí naprosto neodpovídající reálnému provozu jsou beztak zbytečná a oprudní šaškárna, kde se podvádí už desítky let, co první emisní omezení přišly v platnost.

0/−1
30.9.2015 12:31

J85a31n 98N80o29v65á88k 9755198984205

Četl jsem, že motory vybavené AdBlue podváděli tak, že v reálném provozu dávaly daleko menší dávky než při testech - tam bude náprava snadná, úprava SW - jen řidič bude muset do malé nádržky daleko častěji než dnes dolévat AdBue.

+1/0
29.9.2015 20:35

M88i43r91e48k 80G74a78j45e38r 5121966399170

Zrejme tak. Znamena to, ze to bude druhy podvod, tentokrat na zakaznikovi, co si auto koupil.

0/0
30.9.2015 9:05

M39i17r95e72k 14G49a85j89e53r 5311376219120

Zrejme tak. Znamena to, ze to bude druhy podvod, tentokrat na zakaznikovi, co si auto koupil.

0/0
30.9.2015 9:05

J15i30ř89í 40G38a78b46r80i95e66l 8162470804717

A častěji měnit výfuk? Ten problém bude asi větší.

0/0
30.9.2015 9:08

J38a88n 86D17l55o24u68h73ý 8336920833350

ale prd... Jen vám vymažou tu programovou část v řídící jednotce. ;-D

0/0
30.9.2015 9:58

D32a19n66i66e15l 80D46r74n54e87c 6141989326602

Měl by se především upravit způsob emisních zkoušek, aby více odpovídal reálným podmínkám, následně upravit příslušné emisní normy. Při návrhu emisních norem by se měl brát zřetel na dostupné technologie, tedy dostupné z hlediska financí, bezpečnost, komfortu a samozřejmě fyziky. A samozřejmě by se měly zrušit flotilové emise.

0/−1
29.9.2015 20:20

J58o21s72e10f 58V91o41j20t96e13k 2462742220514

Upřímně , nové auto jsem kupoval minulý rok , a když jsem přemýšlel jestli jít do nafty a nebo do benzínu , nakonec rozhodl pohled na diesely které po akceleraci prakticky nebyly v tom dýmu a smradu vidět , tak že jsem jednoznačně šel do 1,4 Tsi .  A bohužel je vidět že jsem se rozhodl správně.

0/−1
29.9.2015 18:48

P38e81t37r 15M14a15r69š79á23l89e85k 9695712364829

Než se ti to TSI vysype. U VW je to prašť jako uhoď.

+3/0
29.9.2015 20:19

J34a88n 63N56o96v13á95k 9725738104515

Žádný současný nový diesel při akceleraci nekouří - pokud je v pořádku.

Filtry pevných částic dnes mají všechny.

+6/0
29.9.2015 20:30

M24a34r16t30i90n 91S38t17e92h26l82í98k 1924620791440

Ono TSI se spotřebou oleje někdy i víc než litr na 1000km taky nepatří mezi zrovna ekologické motory. Navíc přímovstřikové začíná trápit stejný problém jako nafty a to je tvorba částic, takže je jen otázkou času, než se budou tyhle turbo(kompresorové) motory s nízkým obsahem vybavovat hitparádou filtrů.

0/0
29.9.2015 21:23

M30a85r39t85i65n 58S85t18e48h88l77í19k 1544640171360

Zde je i článek: http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv

0/0
29.9.2015 21:24

K62a88r79e63l 59J32i96r56o61u78š19e10k 5345946112757

Německo vyzývá k rychlému zrušení sankcí proti Rusku.http://www.welt.de/politik/deutschland/article146952409/SPD-Politiker-wollen-Sanktionen-gegen-Putin-beenden.html?wtrid=socialmedia.socialflow....socialflow_twitter

+2/−1
29.9.2015 17:41

J62o81s20e42f 87R44i92e38g26e66r 5408235824834

to je jednoduchy, jak to upravi:

OLD:

if (NEDC_active) {

   loadMap(NEDC_optim);

} else {

   loadMap(normal);

}

NEW:

loadMap(normal);

a je to ... jakypak 6.5 miliardy ...

0/0
29.9.2015 17:01

M52a84r88t29i19n 23K98a30r22á32s39e76k 1178554579614

Jen aby. Když budou chtít dodržet tu slibovanou a naměřenou ekologickou zátěž, bude to spíš permanentně

loadMap(NEDC_optim);

:-)

Čili auto sice moc nepojede, ale bude těžce ekologické.

+3/0
29.9.2015 17:14

M22i47c23h25a37l 44P31a29v91l69á60t 9633953284189

Tak jednoduche to neni. Auto nepojede, auto bude vic zrat, motor nevydrzi,.. plus jakakoli kombinace uvedenych "bezva" vlastnosti.

+2/0
29.9.2015 17:16

J24a72n 19L92a29k80o24m81ý 7121545495584

A to je dobře pro ekonomiku, protože majitel půjde rychle pro nový a ekologii, protože šáhne po benzínu ;-D

+1/0
29.9.2015 18:38

M80a65r79t87i45n 75K14a29r27á96s55e49k 1318654969594

No uvidíme co VW vymyslí. Doufám že z toho budou mít máslo na hlavě i ekologové, kteří teď budou mít daleko méně možností tvrdit, jak krásně to snižování jde a že mají motory ještě dost prostoru kam snižovat. Teda jestli se změní metodika a začne se pracovat víc s reálnýma hodnotama. Čekal bych, že budou velice blízko starým dieselům bez elektroniky s mechanickým vstřikováním. Protože spotřebou je ty nové převyšují.

+1/0
29.9.2015 19:36

J58a59n 12N12o13v18á65k 9675248354765

pevné částice, HCx a NOx mohou být dalko nižší - máme katalyzátory, filtry pevných částic, AdBlue...

0/0
29.9.2015 20:41

V47í40t 45O67ž74a77n63a 1658488145344

fajn, k motoru postavíme stejně velké zařízení, které bude vše filtrovat a čistit

0/0
30.9.2015 13:33

Z58d75e11n20ě68k 33J87o36n32á31š 9651329986520

Docela by mě zajímalo, jak toho chtějí dosáhnout. Spousta těch aut už je starších, takže nejezdí du autorizovaných servisů.

+1/0
29.9.2015 16:47

J46a50n 24J96a65n61e67č38e73k 9830583320766

V Česku toho nedosáhnou. Já kdybych neprošel technickou, tak musím do autorizovaného servisu.

0/0
29.9.2015 16:56

P85e64t27r 91P35o73s10p36í10š91i48l 4428794876126

Mě, jako majitele dotčeného auta, by zajímalo , jakým způsobem chtějí mé auto upravit a jaké to bude mít následky pro chování motoru. Tyhle obecný kecy mě ale vůbec nezajímají.

+5/0
29.9.2015 16:44

M55a80r17t45i25n 38S36t48e67h82l51í65k 1554840911520

Pravděpodobně upraví palivovou mapu, výkon se asi moc nezmění ale spotřeba paliva bude vyšší, hlavně při konstantních rychlostech (dálnice).

+2/0
29.9.2015 16:47

P87e90t47r 32P19o40s95p91í32š71i51l 4538124806276

Jenže já to chci slyšet od das Auto a ne ze zdejší diskuze. Spíše mi připadá, že si nevědí rady a vydávají prázdná prohlášení, aby se situace trochu uklidnila.

+1/0
29.9.2015 17:15

M76i58c22h56a65l 47R42e92j50z46e96k 5436507685271

Ja nevim, ale byl nekde popsan princip toho podvodu. Docela by me to zajimalo. Emise se prece nemeri napichnitim na comp auta, ale skutecne co leze z vyfuku. Navic jaka technologie snizuje NOx nebo v tomto pripade spis NO2 ktere je nebezpecnejsi. To tam strikali cpavek?

0/0
29.9.2015 16:07

M24i44c57h13a56l 94K57r78č71á59l 6888848726732

Ano byl. Motor poznal že se měří emise a nastavil se tak ( zřejmě podstatně snížil výkon ) aby měření prošlo. Takže pokud s takto nastaveným motorem budete chtít s autem jezdit, tak to moc nepojede.

+3/0
29.9.2015 16:14

T83o34m66á50š 15K91n52a97i29f53l 6193930507100

Tohle se netýkalo běžného emisního testu na stk, ale jen a pouze homologacniho měření pri schvalování auta.

0/0
29.9.2015 16:21

J35a74n 88J36a73n17e37č92e50k 9540853690976

No já si tedy myslím, že se to týkalo běžného emisního testu na stk v USA, protože kdyby to mělo být pouze pro homologační měření, tak ten software bude jen u série určené k testování a nikoli u 11mio aut

+1/0
29.9.2015 16:26

J86a62n 67N80o73v68á19k 9265788554385

V USA jsou jiné předpisy než v EU - žádné jednorázové certiikované homologační testy tam stát nedělá, ale může si kdykoliv ověřit údaje deklarované výrobcem.

0/0
29.9.2015 20:49

M57a26r29t94i89n 47S18t16e93h31l14í82k 1324250761440

Nikoliv, vznik NOx je podmíněný velkým množstvím vzduchu na malé množství nafty. Zjednodušeně je směs chudá, což motoru zas tak nevadí. Pokud by byla směs optimální, na každou částici kyslíku je i částice uhlíku (paliva), pokud je ale uhlíků málo, vlivem teploty a tlaku se kyslík váže s dusíkem právě za vzniku NOx sloučenin. Prakticky tedy NOx je důsledkem snahy o snížení spotřeby a když vůz zjistil že je na měření přidal palivo a ubral výkon, tím omezil vznik NOx protože směs byla bohatší. Nejsem v tom znalý, jen jsem to takto četl :-)

+7/0
29.9.2015 16:45

M79i43c78h80a80l 16R15e89j40z47e78k 5506847335301

Diky za vysvetleni.

0/0
29.9.2015 17:42

M78i45c40h20a53l 21S47t55e41b47l90o 5479931134397

O nic nejde...hloupý software, který žádného uživatele nezajímá!!

0/0
29.9.2015 16:07

M51i13c38h87a75l 46K97r74č31á52l 6368888566212

Jde v podstatě o přežití koncernu. Těžko někdo může nechat jezdit po silnici 11 milionů aut s neplatnou homologací.

0/0
29.9.2015 16:16

J95a33n 81J72a52n67e51č22e70k 9640963340116

Koncern to přežije, už jen kvůli případnému dopadu na ekonomiku a nezaměstnanost se najde politické řešení. Malou automobilku by to položilo.

0/0
29.9.2015 16:19

T41o88m43á22š 11K59n87a44i49f62l 6183860327140

Na platnost homologace to nemá žádný vliv. Tahle oprava ani nijak nebude řešit emise v běžném provozu.

Jediné co bude delat, tak ze bude vyřazena ta část, která se aktivovala pri homologaci.

+1/0
29.9.2015 16:22

R23o87b83b64e64r35t 58B17e64r27g94e35r 2615274809

Jak ti nebude mít vliv na homologaci? 

Pokud se ona mapa smaže tak se autu může vzít homologace. Ta se mi může vzít i tak pokud ji bylo dosaženo podvodem  coz zřejmě bylo

0/0
29.9.2015 16:25

T41o62m73á15š 18K40n19a50i75f11l 6223700437240

Ne, změna mapy nemá na homologaci vliv.

+2/0
29.9.2015 16:32

R94o50b47b53e63r38t 16B10e70r75g93e75r 2705474859

Nejde o změnu mapy,  jde o změnu parametrů nutných pro homologaci.

0/0
29.9.2015 16:36

M49a41r17t95i18n 98K44a80r24á72s14e46k 1178624519644

Vypadá to že o tom víte něco víc než většina lidí tady v diskuzi. Nechcete se trochu rozpovídat, jakým způsobem se dodrží podmínky na základě kterých bylo auto homologováno, když najednou nebude mít tuhle vychytávku v rukávu? Nebo splní v té době platné limity i bez vychytávky? Nebo jim už nikdo homologaci nesebere, i když nebudou splňovat stená kritéria jako při udělení?

Děkuju.

0/0
29.9.2015 17:44

J25a91n 69N76o56v80á96k 9875738474695

V EU můžete při homologaci mít v ŘJ jiný SW než při běžném provozu. Ono to asi vyplývá z toho, že SW ŘJ se běžně aktualizuje.

0/0
29.9.2015 20:39

M86a79r39t46i91n 32M11i44k93o25l62á43š79e23k 7360730493

Nyní zkusme spekulovat, jaké budou důsledky tohoto skandálu.

1. Nepochybně dojde k posílení vlivu vládních intitucí, které se budou domáhat větší míry dohledu nad automobilovým trhem. Kromě vyjádření programového manažera ICCT jménem German, který volá po větší vládní kontrole, ke stejnému závěru dospěli i čeští zelení experti v čele se známým dopravním demagogem Šutou, kteří celou aféru uvítali. Těším se, jak a na základě čeho budou nyní zelení experti obhajovat nízkoemisní zóny. Dosud tvrdili, že fungují a přinášejí měřitelný přínos, otázka je, jak je to vůbec možné.

2. Skandál je na samém počátku a ve finále půjde o celou dieselovou technologii. Pokračováním bude obdobné zjištění u více výrobců a pro jiné druhy emisí z dieselů. To také znamená, že lze úspěšně napadnout různé emisní regulace, jako například nízkoemisní zóny, ekologické penalizace a daně. Jejich existenci brzy nebude možné zdůvodnit. Dá se říci, že počínaje tímto týdnem se systém pokut za to, že nemáte dost peněz na drahé auto (ekodaň) změnil v trosky. Dokonce se může ukázat, že ta stará „neekologická“ auta jsou ekologičtější než ta nová „ekologická“.

3. Volkswagen bude muset nějakým způsobem opravit vadná auta v Americe. Taková oprava však prakticky nepřichází v úvahu. Mohou odstranit z řídící jednotky fejkovací kód, ale pak nebudou vozidla plnit emisní specifikaci. Nebo mohou řídící jednotky naflashovat tak, aby fungovaly  pořád  jako při testu, ale to nejspíš dopadne na jízdní vlastnosti a životnost vozidel do té míry, že je zákazníci začnou reklamovat. Další možností je retrofit zařízení na vstřikování močoviny (SCR), což ovšem představuje náklady několik tisíc EUR na auto. Kromě postihu od státních autorit, který bude nevyhnutelný, bude VW čelit civilním žalobám od zákazníků, kteří zaplatili za clean diesel a dostali čoudomet.  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+3/0
29.9.2015 15:59

T26o31m52á57š 16F60i11r15b93a89c14h51e53r 9420580474220

Snížení výkonu a zvýšení spotřeby. A to se vyplatí ;-D

0/0
29.9.2015 15:45

J63i51ř76í 79J80u45r71á68š35e11k 8807225550507

Zajímalo by mě, kdyby ve svolávacím dopise uvedli, že se majitelům zvýší spotřeba třeba na 1,5 násobek a sníží emise na normou stanovené limity, kolik ekologicky orientovaných lidí by na úpravu SW přistoupilo.

+3/0
29.9.2015 15:56

T82o41m80á66š 30K88n62a36i78f33l 6523120287580

Nebudou tam nic takového mít důvod uvádět, protože ta změna nic takového neudělá.

0/0
29.9.2015 16:11

T90o60m66á24š 31K26n71a58i92f68l 6803580837320

Tahle "náprava" nic takokvého dělat nebude. Výkon, a všechny parametry toho auta, budou zachovány.

jediné, co bude "změněno", bude to, že bude odstraněna ta část, která pokud zjistila, že auto jede "homologační" cyklus, tak se přepla do "úsporného" režimu.

0/0
29.9.2015 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.