Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagen upraví všech 11 milionů aut, které podvádějí s emisemi

Koncern Volkswagen upraví všech 11 milionů aut, které mají nainstalovaný software umožňující manipulovat s emisními zkouškami. V nadcházejících dnech o tom bude informovat všechny dotčené zákazníky, sdělil v úterý nový šéf automobilky Matthias Müller. VW tím hodlá napravit pošramocenou pověst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a35n 59V56e45l75i26z 3869477842940

Těžký úkol pro VW - přesvědčit zákazníky, aby do servisu přijeli. Pokud nepomůže stát tím, že zakáže provozovat vozy, které neprošly svolávačkou.

0/0
30.9.2015 18:19

I37g62n45á52c 46M33r42k84v73i94č21k11a 2888322329875

Ztratí tu výhodu vůči konkurenci, kterou však získal podvodem. Všude se vychvalovaly Tédéíčka, jak skvěle jedou a spotřeba 5 litrů - však je jasný, proč na ně konkurenti nestačili, protože nepodváděli.

Bejt zákazníkem tak na to svolání nejdu ani za zlatý prase. Přepíšou vám SW v řídicí jednotce motoru a bude to žrát víc a dynamika bude horší.

+1/0
30.9.2015 13:37

K83a84r75e33l 31L92o80p95a10t87a 8286207131167

Tak na jednu stranu vam vadi, ze podle vas ziskali neco podvodem vuci jinym, coz neni sice prokazano, ale budiz a vadi vam tdi. Kdyz byste to auto mel, tak nepujdete, protoze najednou je vam dobre, ze to tdi zere 5 litru a ze toho je dosazeno vuci ostatnim podle vas podvodem. Jste dobrej .]

0/−1
30.9.2015 14:02

J31a16n 77L96i64b40i80c53h 9512558885283

Na celou aféru doplatí akorát zákazníci, kteří si za auta opět připlatí a ekologická auta stejně jezdit nadále nebudou.

+2/0
30.9.2015 12:32

J87a28n 96L45i37b34i57c91h 9412208235633

Tak jsem zvědavý, kolik VW na té aféře tratí. Nakonec ho ekoteroristi dobře potopili. Celé nesmyslné testy emisí naprosto neodpovídající reálnému provozu jsou beztak zbytečná a oprudní šaškárna, kde se podvádí už desítky let, co první emisní omezení přišly v platnost.

0/−1
30.9.2015 12:31

J11a56n 66N45o64v27á22k 9395788524875

Četl jsem, že motory vybavené AdBlue podváděli tak, že v reálném provozu dávaly daleko menší dávky než při testech - tam bude náprava snadná, úprava SW - jen řidič bude muset do malé nádržky daleko častěji než dnes dolévat AdBue.

+1/0
29.9.2015 20:35

M42i14r34e90k 51G43a41j38e86r 5141426749820

Zrejme tak. Znamena to, ze to bude druhy podvod, tentokrat na zakaznikovi, co si auto koupil.

0/0
30.9.2015 9:05

M59i71r63e70k 27G71a94j17e52r 5761506969940

Zrejme tak. Znamena to, ze to bude druhy podvod, tentokrat na zakaznikovi, co si auto koupil.

0/0
30.9.2015 9:05

J25i36ř38í 26G20a75b10r85i91e21l 8452810234597

A častěji měnit výfuk? Ten problém bude asi větší.

0/0
30.9.2015 9:08

J12a33n 18D31l36o72u17h72ý 8116550943660

ale prd... Jen vám vymažou tu programovou část v řídící jednotce. ;-D

0/0
30.9.2015 9:58

D82a44n45i65e63l 36D95r36n17e13c 6221759386422

Měl by se především upravit způsob emisních zkoušek, aby více odpovídal reálným podmínkám, následně upravit příslušné emisní normy. Při návrhu emisních norem by se měl brát zřetel na dostupné technologie, tedy dostupné z hlediska financí, bezpečnost, komfortu a samozřejmě fyziky. A samozřejmě by se měly zrušit flotilové emise.

0/−1
29.9.2015 20:20

J48o35s80e57f 67V68o71j98t30e49k 2762892310244

Upřímně , nové auto jsem kupoval minulý rok , a když jsem přemýšlel jestli jít do nafty a nebo do benzínu , nakonec rozhodl pohled na diesely které po akceleraci prakticky nebyly v tom dýmu a smradu vidět , tak že jsem jednoznačně šel do 1,4 Tsi .  A bohužel je vidět že jsem se rozhodl správně.

0/−1
29.9.2015 18:48

P79e43t58r 36M40a63r29š38á83l49e55k 9155562894569

Než se ti to TSI vysype. U VW je to prašť jako uhoď.

+3/0
29.9.2015 20:19

J79a87n 46N81o67v46á29k 9965378964215

Žádný současný nový diesel při akceleraci nekouří - pokud je v pořádku.

Filtry pevných částic dnes mají všechny.

+6/0
29.9.2015 20:30

M45a24r25t86i46n 73S21t36e68h62l49í96k 1774680611630

Ono TSI se spotřebou oleje někdy i víc než litr na 1000km taky nepatří mezi zrovna ekologické motory. Navíc přímovstřikové začíná trápit stejný problém jako nafty a to je tvorba částic, takže je jen otázkou času, než se budou tyhle turbo(kompresorové) motory s nízkým obsahem vybavovat hitparádou filtrů.

0/0
29.9.2015 21:23

M85a35r52t20i78n 24S29t42e12h94l31í83k 1944810161610

Zde je i článek: http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv

0/0
29.9.2015 21:24

K25a94r49e13l 51J47i74r43o77u86š37e17k 5815196772297

Německo vyzývá k rychlému zrušení sankcí proti Rusku.http://www.welt.de/politik/deutschland/article146952409/SPD-Politiker-wollen-Sanktionen-gegen-Putin-beenden.html?wtrid=socialmedia.socialflow....socialflow_twitter

+2/−1
29.9.2015 17:41

J14o60s92e54f 26R28i96e26g80e22r 5908245884264

to je jednoduchy, jak to upravi:

OLD:

if (NEDC_active) {

   loadMap(NEDC_optim);

} else {

   loadMap(normal);

}

NEW:

loadMap(normal);

a je to ... jakypak 6.5 miliardy ...

0/0
29.9.2015 17:01

M53a62r10t33i12n 38K64a20r25á20s90e73k 1328514169464

Jen aby. Když budou chtít dodržet tu slibovanou a naměřenou ekologickou zátěž, bude to spíš permanentně

loadMap(NEDC_optim);

:-)

Čili auto sice moc nepojede, ale bude těžce ekologické.

+3/0
29.9.2015 17:14

M32i34c74h26a33l 11P37a89v43l27á78t 9673903594329

Tak jednoduche to neni. Auto nepojede, auto bude vic zrat, motor nevydrzi,.. plus jakakoli kombinace uvedenych "bezva" vlastnosti.

+2/0
29.9.2015 17:16

J35a22n 33L84a55k72o37m70ý 7761675685304

A to je dobře pro ekonomiku, protože majitel půjde rychle pro nový a ekologii, protože šáhne po benzínu ;-D

+1/0
29.9.2015 18:38

M90a69r70t48i39n 26K40a47r65á31s22e27k 1338294239234

No uvidíme co VW vymyslí. Doufám že z toho budou mít máslo na hlavě i ekologové, kteří teď budou mít daleko méně možností tvrdit, jak krásně to snižování jde a že mají motory ještě dost prostoru kam snižovat. Teda jestli se změní metodika a začne se pracovat víc s reálnýma hodnotama. Čekal bych, že budou velice blízko starým dieselům bez elektroniky s mechanickým vstřikováním. Protože spotřebou je ty nové převyšují.

+1/0
29.9.2015 19:36

J11a85n 77N45o24v89á49k 9915238534925

pevné částice, HCx a NOx mohou být dalko nižší - máme katalyzátory, filtry pevných částic, AdBlue...

0/0
29.9.2015 20:41

V11í52t 20O50ž77a52n60a 1408738345444

fajn, k motoru postavíme stejně velké zařízení, které bude vše filtrovat a čistit

0/0
30.9.2015 13:33

Z32d50e97n78ě56k 22J93o98n64á42š 9591359836980

Docela by mě zajímalo, jak toho chtějí dosáhnout. Spousta těch aut už je starších, takže nejezdí du autorizovaných servisů.

+1/0
29.9.2015 16:47

J31a53n 40J50a77n56e94č45e24k 9870363240536

V Česku toho nedosáhnou. Já kdybych neprošel technickou, tak musím do autorizovaného servisu.

0/0
29.9.2015 16:56

P69e66t92r 55P87o77s78p44í79š66i67l 4768544926586

Mě, jako majitele dotčeného auta, by zajímalo , jakým způsobem chtějí mé auto upravit a jaké to bude mít následky pro chování motoru. Tyhle obecný kecy mě ale vůbec nezajímají.

+5/0
29.9.2015 16:44

M20a43r75t67i21n 29S33t22e19h61l26í39k 1984180621700

Pravděpodobně upraví palivovou mapu, výkon se asi moc nezmění ale spotřeba paliva bude vyšší, hlavně při konstantních rychlostech (dálnice).

+2/0
29.9.2015 16:47

P63e12t51r 37P15o18s54p80í55š48i29l 4648854626956

Jenže já to chci slyšet od das Auto a ne ze zdejší diskuze. Spíše mi připadá, že si nevědí rady a vydávají prázdná prohlášení, aby se situace trochu uklidnila.

+1/0
29.9.2015 17:15

M84i97c83h12a47l 29R25e94j29z57e57k 5406387575781

Ja nevim, ale byl nekde popsan princip toho podvodu. Docela by me to zajimalo. Emise se prece nemeri napichnitim na comp auta, ale skutecne co leze z vyfuku. Navic jaka technologie snizuje NOx nebo v tomto pripade spis NO2 ktere je nebezpecnejsi. To tam strikali cpavek?

0/0
29.9.2015 16:07

M70i81c18h12a64l 34K27r86č49á64l 6618308296912

Ano byl. Motor poznal že se měří emise a nastavil se tak ( zřejmě podstatně snížil výkon ) aby měření prošlo. Takže pokud s takto nastaveným motorem budete chtít s autem jezdit, tak to moc nepojede.

+3/0
29.9.2015 16:14

T63o47m58á22š 76K28n54a95i69f43l 6553670827930

Tohle se netýkalo běžného emisního testu na stk, ale jen a pouze homologacniho měření pri schvalování auta.

0/0
29.9.2015 16:21

J79a73n 78J95a12n84e66č20e61k 9300373780976

No já si tedy myslím, že se to týkalo běžného emisního testu na stk v USA, protože kdyby to mělo být pouze pro homologační měření, tak ten software bude jen u série určené k testování a nikoli u 11mio aut

+1/0
29.9.2015 16:26

J57a29n 50N27o10v32á40k 9805978444635

V USA jsou jiné předpisy než v EU - žádné jednorázové certiikované homologační testy tam stát nedělá, ale může si kdykoliv ověřit údaje deklarované výrobcem.

0/0
29.9.2015 20:49

M20a12r81t10i47n 61S43t81e40h47l22í69k 1674590441610

Nikoliv, vznik NOx je podmíněný velkým množstvím vzduchu na malé množství nafty. Zjednodušeně je směs chudá, což motoru zas tak nevadí. Pokud by byla směs optimální, na každou částici kyslíku je i částice uhlíku (paliva), pokud je ale uhlíků málo, vlivem teploty a tlaku se kyslík váže s dusíkem právě za vzniku NOx sloučenin. Prakticky tedy NOx je důsledkem snahy o snížení spotřeby a když vůz zjistil že je na měření přidal palivo a ubral výkon, tím omezil vznik NOx protože směs byla bohatší. Nejsem v tom znalý, jen jsem to takto četl :-)

+7/0
29.9.2015 16:45

M80i12c26h30a43l 78R69e35j55z52e43k 5326377115941

Diky za vysvetleni.

0/0
29.9.2015 17:42

M44i20c68h93a29l 84S28t57e27b48l96o 5419841874607

O nic nejde...hloupý software, který žádného uživatele nezajímá!!

0/0
29.9.2015 16:07

M89i81c47h50a38l 64K77r11č83á49l 6768358566142

Jde v podstatě o přežití koncernu. Těžko někdo může nechat jezdit po silnici 11 milionů aut s neplatnou homologací.

0/0
29.9.2015 16:16

J38a16n 79J44a12n11e11č73e39k 9590423330836

Koncern to přežije, už jen kvůli případnému dopadu na ekonomiku a nezaměstnanost se najde politické řešení. Malou automobilku by to položilo.

0/0
29.9.2015 16:19

T77o33m11á92š 81K74n64a69i94f81l 6973460277430

Na platnost homologace to nemá žádný vliv. Tahle oprava ani nijak nebude řešit emise v běžném provozu.

Jediné co bude delat, tak ze bude vyřazena ta část, která se aktivovala pri homologaci.

+1/0
29.9.2015 16:22

R35o28b27b92e37r23t 28B20e68r61g38e82r 2865854609

Jak ti nebude mít vliv na homologaci? 

Pokud se ona mapa smaže tak se autu může vzít homologace. Ta se mi může vzít i tak pokud ji bylo dosaženo podvodem  coz zřejmě bylo

0/0
29.9.2015 16:25

T32o14m27á53š 86K53n98a89i67f11l 6693850187560

Ne, změna mapy nemá na homologaci vliv.

+2/0
29.9.2015 16:32

R17o43b27b68e75r81t 56B45e31r28g14e73r 2195704729

Nejde o změnu mapy,  jde o změnu parametrů nutných pro homologaci.

0/0
29.9.2015 16:36

M20a94r88t14i47n 90K63a54r59á72s43e45k 1608254329504

Vypadá to že o tom víte něco víc než většina lidí tady v diskuzi. Nechcete se trochu rozpovídat, jakým způsobem se dodrží podmínky na základě kterých bylo auto homologováno, když najednou nebude mít tuhle vychytávku v rukávu? Nebo splní v té době platné limity i bez vychytávky? Nebo jim už nikdo homologaci nesebere, i když nebudou splňovat stená kritéria jako při udělení?

Děkuju.

0/0
29.9.2015 17:44

J15a71n 12N34o44v69á17k 9145388244105

V EU můžete při homologaci mít v ŘJ jiný SW než při běžném provozu. Ono to asi vyplývá z toho, že SW ŘJ se běžně aktualizuje.

0/0
29.9.2015 20:39

M84a22r79t77i82n 36M79i71k22o65l47á27š91e62k 7830530343

Nyní zkusme spekulovat, jaké budou důsledky tohoto skandálu.

1. Nepochybně dojde k posílení vlivu vládních intitucí, které se budou domáhat větší míry dohledu nad automobilovým trhem. Kromě vyjádření programového manažera ICCT jménem German, který volá po větší vládní kontrole, ke stejnému závěru dospěli i čeští zelení experti v čele se známým dopravním demagogem Šutou, kteří celou aféru uvítali. Těším se, jak a na základě čeho budou nyní zelení experti obhajovat nízkoemisní zóny. Dosud tvrdili, že fungují a přinášejí měřitelný přínos, otázka je, jak je to vůbec možné.

2. Skandál je na samém počátku a ve finále půjde o celou dieselovou technologii. Pokračováním bude obdobné zjištění u více výrobců a pro jiné druhy emisí z dieselů. To také znamená, že lze úspěšně napadnout různé emisní regulace, jako například nízkoemisní zóny, ekologické penalizace a daně. Jejich existenci brzy nebude možné zdůvodnit. Dá se říci, že počínaje tímto týdnem se systém pokut za to, že nemáte dost peněz na drahé auto (ekodaň) změnil v trosky. Dokonce se může ukázat, že ta stará „neekologická“ auta jsou ekologičtější než ta nová „ekologická“.

3. Volkswagen bude muset nějakým způsobem opravit vadná auta v Americe. Taková oprava však prakticky nepřichází v úvahu. Mohou odstranit z řídící jednotky fejkovací kód, ale pak nebudou vozidla plnit emisní specifikaci. Nebo mohou řídící jednotky naflashovat tak, aby fungovaly  pořád  jako při testu, ale to nejspíš dopadne na jízdní vlastnosti a životnost vozidel do té míry, že je zákazníci začnou reklamovat. Další možností je retrofit zařízení na vstřikování močoviny (SCR), což ovšem představuje náklady několik tisíc EUR na auto. Kromě postihu od státních autorit, který bude nevyhnutelný, bude VW čelit civilním žalobám od zákazníků, kteří zaplatili za clean diesel a dostali čoudomet.  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+3/0
29.9.2015 15:59

T40o30m41á23š 80F23i42r70b83a36c12h12e89r 9590890474150

Snížení výkonu a zvýšení spotřeby. A to se vyplatí ;-D

0/0
29.9.2015 15:45

J51i74ř80í 89J17u64r88á13š66e12k 8867785490507

Zajímalo by mě, kdyby ve svolávacím dopise uvedli, že se majitelům zvýší spotřeba třeba na 1,5 násobek a sníží emise na normou stanovené limity, kolik ekologicky orientovaných lidí by na úpravu SW přistoupilo.

+3/0
29.9.2015 15:56

T89o44m76á83š 96K11n29a70i79f18l 6923550337770

Nebudou tam nic takového mít důvod uvádět, protože ta změna nic takového neudělá.

0/0
29.9.2015 16:11

T80o62m74á10š 22K50n86a12i63f27l 6743400387550

Tahle "náprava" nic takokvého dělat nebude. Výkon, a všechny parametry toho auta, budou zachovány.

jediné, co bude "změněno", bude to, že bude odstraněna ta část, která pokud zjistila, že auto jede "homologační" cyklus, tak se přepla do "úsporného" režimu.

0/0
29.9.2015 16:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.