Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naftová auta už netáhnou. Na cenách v bazarech to ale není vidět

Úspěšné tažení dieselových motorů evropským trhem s novými auty končí. Aféra s emisemi u motorů koncernu Volkswagen může jejich pád ještě urychlit. Ceny ojetých aut se zatím podle autobazarů nemění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B21o82h24u17m81i30l55a 57Z76a36c74h43o54v47á 1608964605662

proc zase nezverejnuji moje prispevky? vzdyt jsem nenapsala nic sprosteho.

0/0
1.10.2015 2:38

P90e49t51r 28P58a82v69e56l42k96a 8720731147938

Vaše HTML nebo CMS nezvládá dolní index? CO2 ? nebo CO<sub>2</sub> 8-o

0/0
30.9.2015 11:41

R93a57d22a74n 49K90u60b17a19n45t 1263250299210

to je kvůli azbuce a jiným cizákům

0/0
30.9.2015 12:05

V89l37a94d95i72m23í22r 31C13i68h64l65a 8331228727233

Každému, kdo kdy jel za "tdi" (a ne jen VW) ze kterého se kouřilo jak z komína chemičky musí být jasné, že ty emise v reálu nemůžou být nízké.

+1/−1
30.9.2015 11:25

P59e14t62r 70T48y60č89k47a 6315202749402

Mě se kouří z hrnce když vařím na sporáku brambory. Asi si na to dám příště pozor.

+2/0
30.9.2015 11:33

V41l41a82d41i67m50í45r 51C68i76h76l41a 8801808357193

A je to černý kouř? :-)

+1/0
30.9.2015 11:44

R15a84d35a36n 94K46u32b66a20n65t 1503500769140

pokud má v chalupě černý mastný strop, tak topí naftou

+1/0
30.9.2015 12:06

M58i50l13o47š 90S71e36t80í33k 3659719374700

Tak to jste docela odvážnej kluk, vařit brambory v naftě. ;-)

0/0
30.9.2015 12:49

J89a36n 85P39a67v78e63l38k25a 3347481134451

Které emise?

0/0
1.10.2015 12:34

J94o59s73e56f 83K94r10á91l 5718271890764

Majitel dieslového auta je ve výhodě že platí menší spotřební dan ?? jak se to pozná ?. DPH je u PHM stejné a nevím o tom že by paliva u nás stály výrazně méně než jinde v Evropě ...

0/−2
30.9.2015 11:10

K43a44r46e77l 13N12o70v33o18t60n75y 6829791219815

DPH a spotrebni dan jsou dve rozdile veci...

+2/0
30.9.2015 11:13

J96o49s30e34f 77K97r86á36l 5418301580184

To mi je celkem jasné ale hledám m tu výhodu o které se v článku píše . Sportřební dan si neodečtu a   DPH u nafty je stejné jako u benzinu a jako majitel auta mám  stejnou sazbu při event. odpočtu . Výhodu mají možná pumpaři nebo , výrobci , distributoři nafty ale né majitel  dieslového motoru auta ...

0/0
30.9.2015 14:47

M86i42l69o97š 63S67e48t89í45k 3299909464300

Splést se může každý, příště si ale raději ověřte, o co jde:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spot%C5%99ebn%C3%AD_da%C5%88

0/0
30.9.2015 12:51

V46o42j21t86a 98S97u72k 3147835277931

Vy mate zajimave cenove pocty v EU v techto vecech.Jinak benzin v USA je KC11.50 a nafta KC 11.80 dnes.Proste umite se dobre okradat navzajem.;-([>-]!!

+1/0
30.9.2015 10:55

M32a96r64t98i44n 56F19i46l82i52p61c46z74y89k 3771281225713

Nebojte, my vám to připomeneme, až vás rozbolí v USA zub a vy budete muset k zubaři v USA.

Ale podle mého si raději zaplatíte letenky a přiletíte se ošetřit do České republiky, že?

+2/−2
30.9.2015 11:21

R90a61d30a38n 87K56u61b54a25n53t 1313600449820

;-D Takový argument mě tedy nenapadl.

0/0
30.9.2015 11:23

M58a51r14t41i69n 82F90i10l71i80p98c47z92y79k 3731211185293

Tak v každé zemi je něco, že.

Já právě znám pár takových, co "machrují" s cenami v USA a když je píchne v zádeli, tak letí prvním letadlem přes oceán, aby se u nás nechali ošetřit a nejlépe zdarma.

+3/0
30.9.2015 11:28

R54a90d21a36n 41K11u67b76a51n82t 1113930929600

jj mám ve Vídni rodinu. Jediný náklad na lékařskou péči je jízdenka Student agency

+1/0
30.9.2015 12:07

J90a26r62o26m47í73r 86K51r87á10l 4610579564879

Možná si platí pojištění, to Vás nenapadlo ?

0/0
30.9.2015 12:10

M18a67r73t50i41n 23F40i89l90i46p25c71z40y11k 3161481275693

Tak si jej zkuste v USA platit ... a posaďte se na zadek z toho, kolik byste měl platit za srovnatelnou péči, jako u nás ... a mimochodem na léčebné zákroky u stomatologa se pojistit nedá. I v USA je přímá účast pacienta u stomatologů.

A abyste měl představu, tak jen za to, že se posadíte do křesla a stomatolog vám prohlédne ústa a zjistí příčinu, tak zaplatíte 200$.

U nás celkem běžné odstranění nervu a výplň stojí kolem 4000$ v USA

+1/0
30.9.2015 12:29

B86o16h86u11m62i20l94a 69Z55a66c49h33o35v79á 1538214885432

Snad nechcete tvrdit, ze v CR je zubar zadarmo? jsou to palety a navic si platite na to zdravotni pojisteni. V USA kdyz si platite  dental insurance, mate to tez  zdara. Je na Vas, zda si pojisteni platite, jenze v CR musite. V USA je povinna zdravotni, ne dental, nebo na leky. Ale ty  dostanete levneji bez insurance, nezli jen priplatky na leky v CR!

0/0
1.10.2015 2:37

K24a37r52e60l 46N60o35v71o78t32n11y 2561495819600

Hlavne doufam, ze brzo skonci zvyhodnovani nafty proti benzinu diky o 2 koruny nizsi spotrebni dani. Vzhledem k nizsi spotrebe dieslu se pak neni cemu divit, ze lidi vic hledi na penezenku, nez na ekologii.

Soucasna dan - nafta 10,90 Kc za kazdy litr, benzin dokonce 12,84 Kc za litr, je i tak dost premrstena, a zvyhodnovani dieslu je z toho dost ocividne.

0/0
30.9.2015 10:35

P44e86t69r 80T31y66č20k39a 6465532839322

Nafta nemůže být dražší, protože to prodraží autodopravu a následně všechno zboží. Už tak to Kalousek u nafty přehnal a mezinárodní přepravci přestali v ČR tankovat.

+1/0
30.9.2015 10:45

K51a23r89e91l 85N89o26v15o13t42n43y 2551495509370

Vzdyt preci nerikam, ze by nafta mela zdrazovat. Naopak, obe dane povazuju za premrstene. Ale aby to bylo fer, mela by se spotrebni dan benzinu snizit na uroven spotrebni dane na naftu. Kazdy produkt, ktery je statem zvyhodneny, se proste bude prodavat lepe, pritom diesly jsou objektivne vzato vzdycky mene ekologicke - tak kdyz uz se stat chce ohanet ekologii, proc podporuje naftu na ukor benzinu?

0/0
30.9.2015 10:51

J48a25n 47J53a20n98e51č74e45k 9650503170216

Pokud vím, tak je spotřební daň za naftu oproti benzínu nižší snad v celé Evropě, takže vůle českých zákonodárců tohle řešit asi bude nulová. A jsou státy, kde je Mineralölsteuer ještě vyšší.

0/0
30.9.2015 10:58

R56a26d22a23n 92K75u12b30a65n41t 1193690599640

Myslím, že nafta (připomínám dobu nedávno minulou) bude vždy levnější. Než nastal boom dieselů, stála polovinu toho co benzín.

Nafta je dle mého odpadní produkt z výroby benzínu. Snad nám nějaký chemik řekne více. Nafta je prostě nechtěné dítě, které muí Evropa dobře prodat.

+1/0
30.9.2015 10:49

K54a41r53e35l 35N81o25v82o90t31n16y 2401225519710

Jasne, ale to je trzni chovani - zvedne se poptavka, zvedne se cena, s tim nic nenadelame. Ale vadi mi, ze stat naftu podporuje na ukor benzinu. At snizi spotrebni dan z benzinu na uroven nafty, do te doby se nikdo nemuze divit, ze lidi kupuji radsi diesly.

0/0
30.9.2015 10:53

R25a55d30a49n 18K93u55b26a30n41t 1553740349280

tím míním, že trh stejně určí svoji cenu bez ohledu na daň. Prostě je to jak s jogurtem za 13 Kč. Obsah stojí 2,- Kč

0/0
30.9.2015 11:22

J59a15r44o50m49í85r 29K14r22á24l 4810399414429

Je to naopak.  Při výrobě nafty je jako "odpad" benzín.

+2/0
30.9.2015 12:11

A31n91d86r45e89j 77O92l26e62k48s19a 3555601847361

Naopak, nafta je komplexnější směs uhlovodíků, energeticky obsažnější. Benzín je jejím podílem.

0/0
30.9.2015 15:00

J15i93n35d50ř58i72c70h 10Š95k70o11p84e94k 4515181340365

nižší daň u nafty může být proto, že je kompenzována vyšším prodaným objemem

0/0
30.9.2015 21:11

R64a23d83a98n 48K68u38b43a49n65t 1873800119390

Atmosferický šestiválec s automatickou převodovkou. Asi nic lepšího není.

Traktor s karoserií osobního auta je něco odpudivého. A co motorka diesel?

 http://richieast.com/wp-content/uploads/Ducati-Monster-Diesel-1.jpg

+3/−1
30.9.2015 10:18

J39a67n 28J84a19n87e13č89e82k 9580303850496

Atmosferický šestiválec s automatickou převodovkou, ve městě s přehledem za 16 litrů - jízda pěkná, ale není to pro každého ;-)

+3/0
30.9.2015 10:29

K29a76t17e30ř20i40n84a 29V95ý71b52o15r54n66á 6210259339

Když už dáte přes mega za auto, tak vás už těch pár kaček za benzín nevytrhne. :-)

+2/0
30.9.2015 10:34

J14a22n 24J68a71n55e37č33e32k 9240483600336

No mě ne, já to píšu obecně, aby někdo nebyl překvapenej až koupí ojetýho benzínovýho šestiválce.

+1/0
30.9.2015 10:37

P11e49t27r 81T88y23č71k58a 6665692699542

Při nájezdu 20tis. za rok a spotřebě 16l to dělá za rok vic nez 100tis. Kč. TDI se spotřebou 6 to bude mít za 36 tis.

+1/−1
30.9.2015 10:54

K20a71t55e42ř13i42n46a 78V66ý35b25o73r34n59á 6150619929

Kdo ale najezdí 20 000 km výhradně po městě? Neznám nikoho, kdo by s takovým autem taxikařil. Ale obecně se dá říci, že náklady na palivo jsou v podobném poměru, jako cena auta.

0/0
30.9.2015 11:02

J86a18n 69J79a45n48e50č64e36k 9830313110606

Jednoduchým výpočtem to dělá 80 km denně (250 pracovní dnů), to není ani málo ani moc.

0/0
30.9.2015 11:08

R55a54d54a98n 26K44u64b76a89n20t 1153240549440

počkal jsem jak to spočítáte. Průměrná kombinovaná s převahou města... spotřeba u 3,3 l je 12,4/100km  a u 2,5l 9,8/100km

na rychlostních silnicích 3,3l 9,8/100km a 2,5 l 8,2/100km. 

Pro zajímavost Peugeot 307 sw benzín 1,6 l žere jak mlýn.

0/0
30.9.2015 11:19

D24á11š17a 64D63o66s95t72á81l61o83v40á 1369173900482

Jenže takový benzín bude mít 2x takový výkon. Zapomeňte, že nějaké 2.0 TDI bude čistě po městě jezdit za 6. Spíše 9-10 je realita. K tomu připočtěte turba, vstřiky, atd a jste na tom samém a stále máte traktor.

0/0
1.10.2015 8:30

M16a61r56e64k 73M68a29l78ý 1602878271380

Přesně, moje řeč :-)

0/0
30.9.2015 10:42

F19r27a58n74t30i93š16e50k 34T76o66m47a92n 6593804716

Autor, absolutně neví o čem píše!!! Připadá mi jako histerka, co vyvádí, když jí chlap zahnul s jinou  :-).

+1/0
30.9.2015 10:18

R46a41d14a38n 68K97u71b98a62n96t 1783490429870

Holt na strojní fakultě se novinařina nevyučuje. I když s gramatikou je na tom strojař možná lépe než novinář.

0/0
30.9.2015 10:20

K84a12r78e77l 44N72o43v35o64t15n23y 6849971809835

Tahle diskuse je pomalu vetsi sranda, nez diskuse o sexu na ona.dnes.cz. Myslet si, ze cesky automobilovy trh, zalozeny prevazne na na nakupech vraku z bazaru, bude mit nejaky vliv na produkci a cenu dieselovych motoru, je dost smesne. V Cechach se (zatim) ekologie moc neresi, na rozdil od napr. Nemecka. Ziju v Mnichove, znam to tady a vim, ze VW ma veliky problem, protoze vic jak 75% nemeckych ridicu resi pri nakupu auta emise. Takze pokud VW tuhle aferu nezvladne, tak je to opravdu konec dieselu v osobacich. Tech par vraku, co stoji v AAA rychle zmizi a je vymalovano. A pokud si nekdo vynda z auta DPF a vyda se do Nemecka, tak prosim. Ale jen do doby, nez potkate prvni policajty. Pokud to bude moc cudit a smrdet, tak Vas poslou okamzite na STK a tam se na to dukladne podivaji. No a vy pujdete domu pesky s peknou pokutou.

+4/−1
30.9.2015 10:18

R88a26d80a19n 48K16u23b55a23n98t 1493290859740

hm to nechápu. Na venkově, konkrétně u Plzně se mi chlubili, že si všichni kdo mají rozum vyndávají filtry a a katalyzátory......:-/

0/0
30.9.2015 10:22

K67a95r36e10l 91N87o80v44o24t80n45y 6989121169485

Plzen je v Cechach :-)

0/0
30.9.2015 10:23

R32a55d23a73n 27K77u18b61a68n32t 1493770889320

No vždyť s vámi souhlasímR^

komentuju mentalitu nás  na venkově. I technická je pořád nějak divně dělaná. Zkušenost zez Plzně.

0/0
30.9.2015 10:27

K64a45r32e24l 48N88o47v27o57t96n88y 6959181819665

Aha, spatne jsem rozumnel, pardon...

+1/0
30.9.2015 10:38

J37a13n 17K20o48k74e75š 4935150211578

no vidite a náš europoslanec novinářům tahal triko, že nezná v životě nikoho, kdo by kupoval auto s ohledem na nějaké emise čehokoliv... 

já si velmi dobře pamatuji centrum Paříže v roce 98, kdy byla novinka TDI 66kw a nikdo to neznal. Neříkám že byl vzduch užasnej ale dalo se dýchat... po 15ti letech všech tdi,tdci,hdi atd je tam nedychatelno, ostatně stejnou zkušenost jsem udělal po měsíci bytí v miami a návratu do berlína, kde jsem si říkal že asi chcípnu smradem

0/0
30.9.2015 10:36

B88ě86l74a 41H68o48r12á55k90o26v98á 1758872679580

No tak zrovna v Paříži v roce 90 při půlhodinovém popojíždění v tunelu několik aut řešilo na výjezdu zdravotní potíže... Benzin s třistatisícema v té době a 35° také nic moc ...

0/0
30.9.2015 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.