Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naftová auta už netáhnou. Na cenách v bazarech to ale není vidět

Úspěšné tažení dieselových motorů evropským trhem s novými auty končí. Aféra s emisemi u motorů koncernu Volkswagen může jejich pád ještě urychlit. Ceny ojetých aut se zatím podle autobazarů nemění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B80o66h55u47m22i11l90a 49Z90a84c95h83o20v67á 1588754455102

proc zase nezverejnuji moje prispevky? vzdyt jsem nenapsala nic sprosteho.

0/0
1.10.2015 2:38

P68e48t34r 88P64a81v92e78l55k11a 8180431327718

Vaše HTML nebo CMS nezvládá dolní index? CO2 ? nebo CO<sub>2</sub> 8-o

0/0
30.9.2015 11:41

R31a41d87a55n 83K37u84b61a10n21t 1193120629940

to je kvůli azbuce a jiným cizákům

0/0
30.9.2015 12:05

V86l17a74d19i55m92í40r 11C35i79h96l17a 8231328457183

Každému, kdo kdy jel za "tdi" (a ne jen VW) ze kterého se kouřilo jak z komína chemičky musí být jasné, že ty emise v reálu nemůžou být nízké.

+1/−1
30.9.2015 11:25

P55e21t39r 94T75y76č44k86a 6535132229232

Mě se kouří z hrnce když vařím na sporáku brambory. Asi si na to dám příště pozor.

+2/0
30.9.2015 11:33

V64l96a14d13i81m81í68r 53C48i22h56l24a 8961228847943

A je to černý kouř? :-)

+1/0
30.9.2015 11:44

R24a81d11a14n 63K92u97b86a65n53t 1483740779780

pokud má v chalupě černý mastný strop, tak topí naftou

+1/0
30.9.2015 12:06

M42i78l57o53š 56S31e67t83í51k 3259279424360

Tak to jste docela odvážnej kluk, vařit brambory v naftě. ;-)

0/0
30.9.2015 12:49

J73a52n 85P56a62v30e29l88k41a 3287271974811

Které emise?

0/0
1.10.2015 12:34

J94o98s48e88f 83K81r86á93l 5728811460274

Majitel dieslového auta je ve výhodě že platí menší spotřební dan ?? jak se to pozná ?. DPH je u PHM stejné a nevím o tom že by paliva u nás stály výrazně méně než jinde v Evropě ...

0/−2
30.9.2015 11:10

K78a16r46e70l 34N79o46v78o50t81n68y 6329271749315

DPH a spotrebni dan jsou dve rozdile veci...

+2/0
30.9.2015 11:13

J91o32s79e58f 37K64r25á13l 5508841680294

To mi je celkem jasné ale hledám m tu výhodu o které se v článku píše . Sportřební dan si neodečtu a   DPH u nafty je stejné jako u benzinu a jako majitel auta mám  stejnou sazbu při event. odpočtu . Výhodu mají možná pumpaři nebo , výrobci , distributoři nafty ale né majitel  dieslového motoru auta ...

0/0
30.9.2015 14:47

M28i93l47o89š 69S97e61t89í47k 3829709614210

Splést se může každý, příště si ale raději ověřte, o co jde:

cs.wikipedia.org

0/0
30.9.2015 12:51

V79o37j57t25a 61S68u47k 3117235647761

Vy mate zajimave cenove pocty v EU v techto vecech.Jinak benzin v USA je KC11.50 a nafta KC 11.80 dnes.Proste umite se dobre okradat navzajem.;-([>-]!!

+1/0
30.9.2015 10:55

M96a59r54t94i98n 57F19i16l18i75p95c93z80y61k 3501381785843

Nebojte, my vám to připomeneme, až vás rozbolí v USA zub a vy budete muset k zubaři v USA.

Ale podle mého si raději zaplatíte letenky a přiletíte se ošetřit do České republiky, že?

+2/−2
30.9.2015 11:21

R61a92d70a88n 20K53u92b63a91n69t 1573210149650

;-D Takový argument mě tedy nenapadl.

0/0
30.9.2015 11:23

M34a98r87t56i42n 83F91i87l38i75p62c62z69y31k 3481481655743

Tak v každé zemi je něco, že.

Já právě znám pár takových, co "machrují" s cenami v USA a když je píchne v zádeli, tak letí prvním letadlem přes oceán, aby se u nás nechali ošetřit a nejlépe zdarma.

+3/0
30.9.2015 11:28

R66a48d71a35n 97K22u96b60a33n19t 1473640229540

jj mám ve Vídni rodinu. Jediný náklad na lékařskou péči je jízdenka Student agency

+1/0
30.9.2015 12:07

J83a35r46o68m57í83r 14K79r96á15l 4590859964319

Možná si platí pojištění, to Vás nenapadlo ?

0/0
30.9.2015 12:10

M25a27r10t38i10n 35F72i64l98i58p42c48z83y17k 3851791905763

Tak si jej zkuste v USA platit ... a posaďte se na zadek z toho, kolik byste měl platit za srovnatelnou péči, jako u nás ... a mimochodem na léčebné zákroky u stomatologa se pojistit nedá. I v USA je přímá účast pacienta u stomatologů.

A abyste měl představu, tak jen za to, že se posadíte do křesla a stomatolog vám prohlédne ústa a zjistí příčinu, tak zaplatíte 200$.

U nás celkem běžné odstranění nervu a výplň stojí kolem 4000$ v USA

+1/0
30.9.2015 12:29

B51o52h25u14m19i92l64a 39Z38a96c89h87o31v27á 1258914105462

Snad nechcete tvrdit, ze v CR je zubar zadarmo? jsou to palety a navic si platite na to zdravotni pojisteni. V USA kdyz si platite  dental insurance, mate to tez  zdara. Je na Vas, zda si pojisteni platite, jenze v CR musite. V USA je povinna zdravotni, ne dental, nebo na leky. Ale ty  dostanete levneji bez insurance, nezli jen priplatky na leky v CR!

0/0
1.10.2015 2:37

K22a26r49e94l 53N54o35v20o95t92n84y 2551475579300

Hlavne doufam, ze brzo skonci zvyhodnovani nafty proti benzinu diky o 2 koruny nizsi spotrebni dani. Vzhledem k nizsi spotrebe dieslu se pak neni cemu divit, ze lidi vic hledi na penezenku, nez na ekologii.

Soucasna dan - nafta 10,90 Kc za kazdy litr, benzin dokonce 12,84 Kc za litr, je i tak dost premrstena, a zvyhodnovani dieslu je z toho dost ocividne.

0/0
30.9.2015 10:35

P52e10t26r 40T47y74č57k23a 6945262789982

Nafta nemůže být dražší, protože to prodraží autodopravu a následně všechno zboží. Už tak to Kalousek u nafty přehnal a mezinárodní přepravci přestali v ČR tankovat.

+1/0
30.9.2015 10:45

K69a29r44e57l 95N84o67v63o97t76n14y 2401985649240

Vzdyt preci nerikam, ze by nafta mela zdrazovat. Naopak, obe dane povazuju za premrstene. Ale aby to bylo fer, mela by se spotrebni dan benzinu snizit na uroven spotrebni dane na naftu. Kazdy produkt, ktery je statem zvyhodneny, se proste bude prodavat lepe, pritom diesly jsou objektivne vzato vzdycky mene ekologicke - tak kdyz uz se stat chce ohanet ekologii, proc podporuje naftu na ukor benzinu?

0/0
30.9.2015 10:51

J48a20n 14J28a11n96e12č75e79k 9670703560466

Pokud vím, tak je spotřební daň za naftu oproti benzínu nižší snad v celé Evropě, takže vůle českých zákonodárců tohle řešit asi bude nulová. A jsou státy, kde je Mineralölsteuer ještě vyšší.

0/0
30.9.2015 10:58

R94a84d11a29n 95K40u39b93a27n92t 1243350129980

Myslím, že nafta (připomínám dobu nedávno minulou) bude vždy levnější. Než nastal boom dieselů, stála polovinu toho co benzín.

Nafta je dle mého odpadní produkt z výroby benzínu. Snad nám nějaký chemik řekne více. Nafta je prostě nechtěné dítě, které muí Evropa dobře prodat.

+1/0
30.9.2015 10:49

K34a66r41e62l 41N70o70v26o24t40n12y 2391885659110

Jasne, ale to je trzni chovani - zvedne se poptavka, zvedne se cena, s tim nic nenadelame. Ale vadi mi, ze stat naftu podporuje na ukor benzinu. At snizi spotrebni dan z benzinu na uroven nafty, do te doby se nikdo nemuze divit, ze lidi kupuji radsi diesly.

0/0
30.9.2015 10:53

R43a60d92a19n 87K95u36b29a66n45t 1233620939520

tím míním, že trh stejně určí svoji cenu bez ohledu na daň. Prostě je to jak s jogurtem za 13 Kč. Obsah stojí 2,- Kč

0/0
30.9.2015 11:22

J78a73r33o83m13í87r 49K76r67á46l 4880149424539

Je to naopak.  Při výrobě nafty je jako "odpad" benzín.

+2/0
30.9.2015 12:11

A40n57d79r26e98j 90O86l14e58k34s68a 3485411577531

Naopak, nafta je komplexnější směs uhlovodíků, energeticky obsažnější. Benzín je jejím podílem.

0/0
30.9.2015 15:00

J65i14n50d13ř80i11c76h 17Š86k19o90p76e59k 4565151680205

nižší daň u nafty může být proto, že je kompenzována vyšším prodaným objemem

0/0
30.9.2015 21:11

R38a89d39a61n 12K69u32b46a72n61t 1733410959980

Atmosferický šestiválec s automatickou převodovkou. Asi nic lepšího není.

Traktor s karoserií osobního auta je něco odpudivého. A co motorka diesel?

  richieast.com

+3/−1
30.9.2015 10:18

J38a25n 18J29a14n41e60č76e48k 9880543970256

Atmosferický šestiválec s automatickou převodovkou, ve městě s přehledem za 16 litrů - jízda pěkná, ale není to pro každého ;-)

+3/0
30.9.2015 10:29

K32a83t10e93ř66i56n19a 90V36ý87b42o36r23n21á 6500789409

Když už dáte přes mega za auto, tak vás už těch pár kaček za benzín nevytrhne. :-)

+2/0
30.9.2015 10:34

J53a70n 24J56a27n44e62č56e75k 9530123180856

No mě ne, já to píšu obecně, aby někdo nebyl překvapenej až koupí ojetýho benzínovýho šestiválce.

+1/0
30.9.2015 10:37

P96e11t35r 31T43y91č73k46a 6505572959142

Při nájezdu 20tis. za rok a spotřebě 16l to dělá za rok vic nez 100tis. Kč. TDI se spotřebou 6 to bude mít za 36 tis.

+1/−1
30.9.2015 10:54

K70a67t97e37ř77i53n27a 49V34ý77b13o29r83n78á 6230859469

Kdo ale najezdí 20 000 km výhradně po městě? Neznám nikoho, kdo by s takovým autem taxikařil. Ale obecně se dá říci, že náklady na palivo jsou v podobném poměru, jako cena auta.

0/0
30.9.2015 11:02

J49a22n 55J44a59n44e40č28e37k 9230493520196

Jednoduchým výpočtem to dělá 80 km denně (250 pracovní dnů), to není ani málo ani moc.

0/0
30.9.2015 11:08

R20a78d49a20n 75K86u66b52a15n84t 1133790179530

počkal jsem jak to spočítáte. Průměrná kombinovaná s převahou města... spotřeba u 3,3 l je 12,4/100km  a u 2,5l 9,8/100km

na rychlostních silnicích 3,3l 9,8/100km a 2,5 l 8,2/100km. 

Pro zajímavost Peugeot 307 sw benzín 1,6 l žere jak mlýn.

0/0
30.9.2015 11:19

D82á84š95a 65D87o54s62t71á44l19o66v30á 1559513920282

Jenže takový benzín bude mít 2x takový výkon. Zapomeňte, že nějaké 2.0 TDI bude čistě po městě jezdit za 6. Spíše 9-10 je realita. K tomu připočtěte turba, vstřiky, atd a jste na tom samém a stále máte traktor.

0/0
1.10.2015 8:30

M19a86r31e95k 63M62a75l73ý 1672438451360

Přesně, moje řeč :-)

0/0
30.9.2015 10:42

F73r35a88n91t54i58š37e47k 29T68o66m66a23n 6543894946

Autor, absolutně neví o čem píše!!! Připadá mi jako histerka, co vyvádí, když jí chlap zahnul s jinou  :-).

+1/0
30.9.2015 10:18

R56a13d51a56n 84K83u39b60a85n88t 1443940639980

Holt na strojní fakultě se novinařina nevyučuje. I když s gramatikou je na tom strojař možná lépe než novinář.

0/0
30.9.2015 10:20

K11a34r77e87l 13N10o72v40o56t30n62y 6119721599595

Tahle diskuse je pomalu vetsi sranda, nez diskuse o sexu na ona.dnes.cz. Myslet si, ze cesky automobilovy trh, zalozeny prevazne na na nakupech vraku z bazaru, bude mit nejaky vliv na produkci a cenu dieselovych motoru, je dost smesne. V Cechach se (zatim) ekologie moc neresi, na rozdil od napr. Nemecka. Ziju v Mnichove, znam to tady a vim, ze VW ma veliky problem, protoze vic jak 75% nemeckych ridicu resi pri nakupu auta emise. Takze pokud VW tuhle aferu nezvladne, tak je to opravdu konec dieselu v osobacich. Tech par vraku, co stoji v AAA rychle zmizi a je vymalovano. A pokud si nekdo vynda z auta DPF a vyda se do Nemecka, tak prosim. Ale jen do doby, nez potkate prvni policajty. Pokud to bude moc cudit a smrdet, tak Vas poslou okamzite na STK a tam se na to dukladne podivaji. No a vy pujdete domu pesky s peknou pokutou.

+4/−1
30.9.2015 10:18

R82a76d93a95n 18K60u23b53a50n78t 1693820429160

hm to nechápu. Na venkově, konkrétně u Plzně se mi chlubili, že si všichni kdo mají rozum vyndávají filtry a a katalyzátory......:-/

0/0
30.9.2015 10:22

K70a29r75e60l 40N34o70v12o23t52n64y 6269681989515

Plzen je v Cechach :-)

0/0
30.9.2015 10:23

R82a54d36a19n 96K84u26b83a45n80t 1323160389680

No vždyť s vámi souhlasímR^

komentuju mentalitu nás  na venkově. I technická je pořád nějak divně dělaná. Zkušenost zez Plzně.

0/0
30.9.2015 10:27

K37a88r56e32l 60N86o46v30o93t12n40y 6829311469695

Aha, spatne jsem rozumnel, pardon...

+1/0
30.9.2015 10:38

J35a16n 46K70o87k34e20š 4695410581618

no vidite a náš europoslanec novinářům tahal triko, že nezná v životě nikoho, kdo by kupoval auto s ohledem na nějaké emise čehokoliv... 

já si velmi dobře pamatuji centrum Paříže v roce 98, kdy byla novinka TDI 66kw a nikdo to neznal. Neříkám že byl vzduch užasnej ale dalo se dýchat... po 15ti letech všech tdi,tdci,hdi atd je tam nedychatelno, ostatně stejnou zkušenost jsem udělal po měsíci bytí v miami a návratu do berlína, kde jsem si říkal že asi chcípnu smradem

0/0
30.9.2015 10:36

B43ě19l77a 75H23o49r34á31k90o45v36á 1568412209940

No tak zrovna v Paříži v roce 90 při půlhodinovém popojíždění v tunelu několik aut řešilo na výjezdu zdravotní potíže... Benzin s třistatisícema v té době a 35° také nic moc ...

0/0
30.9.2015 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.