Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Naftová auta už netáhnou. Na cenách v bazarech to ale není vidět

Úspěšné tažení dieselových motorů evropským trhem s novými auty končí. Aféra s emisemi u motorů koncernu Volkswagen může jejich pád ještě urychlit. Ceny ojetých aut se zatím podle autobazarů nemění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B94o97h46u15m62i34l47a 45Z13a18c56h66o94v95á 1898964825642

proc zase nezverejnuji moje prispevky? vzdyt jsem nenapsala nic sprosteho.

0/0
1.10.2015 2:38

P48e26t30r 12P30a96v36e61l40k32a 8260871727758

Vaše HTML nebo CMS nezvládá dolní index? CO2 ? nebo CO<sub>2</sub> 8-o

0/0
30.9.2015 11:41

T59o57m92á62š 69H30o57u60š36k18a 2525483364227

to je kvůli azbuce a jiným cizákům

0/0
30.9.2015 12:05

V52l76a23d58i22m76í46r 80C12i92h76l48a 8771118927243

Každému, kdo kdy jel za "tdi" (a ne jen VW) ze kterého se kouřilo jak z komína chemičky musí být jasné, že ty emise v reálu nemůžou být nízké.

+1/−1
30.9.2015 11:25

P29e25t44r 79T16y46č12k37a 6375612179862

Mě se kouří z hrnce když vařím na sporáku brambory. Asi si na to dám příště pozor.

+2/0
30.9.2015 11:33

V89l22a59d80i70m24í19r 63C19i67h74l94a 8391788557983

A je to černý kouř? :-)

+1/0
30.9.2015 11:44

T85o30m52á56š 67H21o88u36š14k55a 2155153734857

pokud má v chalupě černý mastný strop, tak topí naftou

+1/0
30.9.2015 12:06

M31i60l69o59š 89S89e43t94í77k 3629909384150

Tak to jste docela odvážnej kluk, vařit brambory v naftě. ;-)

0/0
30.9.2015 12:49

J61a50n 48P50a37v90e12l50k16a 3187601284781

Které emise?

0/0
1.10.2015 12:34

J32o32s76e24f 19K13r89á33l 5458231350794

Majitel dieslového auta je ve výhodě že platí menší spotřební dan ?? jak se to pozná ?. DPH je u PHM stejné a nevím o tom že by paliva u nás stály výrazně méně než jinde v Evropě ...

0/−2
30.9.2015 11:10

K87a65r65e89l 51N88o64v38o15t37n85y 6649141769245

DPH a spotrebni dan jsou dve rozdile veci...

+2/0
30.9.2015 11:13

J70o44s25e51f 19K40r21á66l 5218271630534

To mi je celkem jasné ale hledám m tu výhodu o které se v článku píše . Sportřební dan si neodečtu a   DPH u nafty je stejné jako u benzinu a jako majitel auta mám  stejnou sazbu při event. odpočtu . Výhodu mají možná pumpaři nebo , výrobci , distributoři nafty ale né majitel  dieslového motoru auta ...

0/0
30.9.2015 14:47

M86i48l81o25š 36S23e70t49í35k 3469609634290

Splést se může každý, příště si ale raději ověřte, o co jde:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spot%C5%99ebn%C3%AD_da%C5%88

0/0
30.9.2015 12:51

V94o89j72t94a 45S22u20k 3417885287881

Vy mate zajimave cenove pocty v EU v techto vecech.Jinak benzin v USA je KC11.50 a nafta KC 11.80 dnes.Proste umite se dobre okradat navzajem.;-([>-]!!

+1/0
30.9.2015 10:55

M30a71r26t48i75n 98F54i71l87i44p76c88z33y21k 3591511435373

Nebojte, my vám to připomeneme, až vás rozbolí v USA zub a vy budete muset k zubaři v USA.

Ale podle mého si raději zaplatíte letenky a přiletíte se ošetřit do České republiky, že?

+2/−2
30.9.2015 11:21

T88o34m82á60š 32H23o49u48š70k74a 2155533214967

;-D Takový argument mě tedy nenapadl.

0/0
30.9.2015 11:23

M29a92r94t64i95n 31F72i35l90i88p74c83z27y10k 3481831845703

Tak v každé zemi je něco, že.

Já právě znám pár takových, co "machrují" s cenami v USA a když je píchne v zádeli, tak letí prvním letadlem přes oceán, aby se u nás nechali ošetřit a nejlépe zdarma.

+3/0
30.9.2015 11:28

T75o14m10á93š 15H68o48u12š98k37a 2385783664447

jj mám ve Vídni rodinu. Jediný náklad na lékařskou péči je jízdenka Student agency

+1/0
30.9.2015 12:07

J32a79r69o40m26í94r 54K21r63á62l 4420939854489

Možná si platí pojištění, to Vás nenapadlo ?

0/0
30.9.2015 12:10

M95a49r98t86i89n 43F76i17l95i35p86c36z25y92k 3321451965213

Tak si jej zkuste v USA platit ... a posaďte se na zadek z toho, kolik byste měl platit za srovnatelnou péči, jako u nás ... a mimochodem na léčebné zákroky u stomatologa se pojistit nedá. I v USA je přímá účast pacienta u stomatologů.

A abyste měl představu, tak jen za to, že se posadíte do křesla a stomatolog vám prohlédne ústa a zjistí příčinu, tak zaplatíte 200$.

U nás celkem běžné odstranění nervu a výplň stojí kolem 4000$ v USA

+1/0
30.9.2015 12:29

B32o39h60u47m40i17l67a 89Z26a64c50h47o61v21á 1818104165592

Snad nechcete tvrdit, ze v CR je zubar zadarmo? jsou to palety a navic si platite na to zdravotni pojisteni. V USA kdyz si platite  dental insurance, mate to tez  zdara. Je na Vas, zda si pojisteni platite, jenze v CR musite. V USA je povinna zdravotni, ne dental, nebo na leky. Ale ty  dostanete levneji bez insurance, nezli jen priplatky na leky v CR!

0/0
1.10.2015 2:37

K37a50r88e32l 67N25o82v43o53t88n79y 2611885289640

Hlavne doufam, ze brzo skonci zvyhodnovani nafty proti benzinu diky o 2 koruny nizsi spotrebni dani. Vzhledem k nizsi spotrebe dieslu se pak neni cemu divit, ze lidi vic hledi na penezenku, nez na ekologii.

Soucasna dan - nafta 10,90 Kc za kazdy litr, benzin dokonce 12,84 Kc za litr, je i tak dost premrstena, a zvyhodnovani dieslu je z toho dost ocividne.

0/0
30.9.2015 10:35

P30e71t55r 86T58y18č90k29a 6985272219662

Nafta nemůže být dražší, protože to prodraží autodopravu a následně všechno zboží. Už tak to Kalousek u nafty přehnal a mezinárodní přepravci přestali v ČR tankovat.

+1/0
30.9.2015 10:45

K58a72r74e53l 24N85o72v18o55t32n98y 2701445639950

Vzdyt preci nerikam, ze by nafta mela zdrazovat. Naopak, obe dane povazuju za premrstene. Ale aby to bylo fer, mela by se spotrebni dan benzinu snizit na uroven spotrebni dane na naftu. Kazdy produkt, ktery je statem zvyhodneny, se proste bude prodavat lepe, pritom diesly jsou objektivne vzato vzdycky mene ekologicke - tak kdyz uz se stat chce ohanet ekologii, proc podporuje naftu na ukor benzinu?

0/0
30.9.2015 10:51

J63a77n 20J64a75n31e81č40e49k 9350223570506

Pokud vím, tak je spotřební daň za naftu oproti benzínu nižší snad v celé Evropě, takže vůle českých zákonodárců tohle řešit asi bude nulová. A jsou státy, kde je Mineralölsteuer ještě vyšší.

0/0
30.9.2015 10:58

T45o31m88á15š 55H58o33u70š77k44a 2645743254207

Myslím, že nafta (připomínám dobu nedávno minulou) bude vždy levnější. Než nastal boom dieselů, stála polovinu toho co benzín.

Nafta je dle mého odpadní produkt z výroby benzínu. Snad nám nějaký chemik řekne více. Nafta je prostě nechtěné dítě, které muí Evropa dobře prodat.

+1/0
30.9.2015 10:49

K18a97r71e84l 52N93o22v37o50t88n62y 2451445759420

Jasne, ale to je trzni chovani - zvedne se poptavka, zvedne se cena, s tim nic nenadelame. Ale vadi mi, ze stat naftu podporuje na ukor benzinu. At snizi spotrebni dan z benzinu na uroven nafty, do te doby se nikdo nemuze divit, ze lidi kupuji radsi diesly.

0/0
30.9.2015 10:53

T35o28m11á38š 31H71o34u42š92k24a 2855393354857

tím míním, že trh stejně určí svoji cenu bez ohledu na daň. Prostě je to jak s jogurtem za 13 Kč. Obsah stojí 2,- Kč

0/0
30.9.2015 11:22

J42a54r89o59m21í72r 42K76r50á69l 4620389174809

Je to naopak.  Při výrobě nafty je jako "odpad" benzín.

+2/0
30.9.2015 12:11

A10n52d20r24e57j 37O51l26e62k45s92a 3475831657781

Naopak, nafta je komplexnější směs uhlovodíků, energeticky obsažnější. Benzín je jejím podílem.

0/0
30.9.2015 15:00

J69i65n63d85ř51i18c43h 72Š85k32o12p10e58k 4765401750925

nižší daň u nafty může být proto, že je kompenzována vyšším prodaným objemem

0/0
30.9.2015 21:11

T63o53m41á50š 14H71o81u96š43k25a 2915533654737

Atmosferický šestiválec s automatickou převodovkou. Asi nic lepšího není.

Traktor s karoserií osobního auta je něco odpudivého. A co motorka diesel?

 http://richieast.com/wp-content/uploads/Ducati-Monster-Diesel-1.jpg

+3/−1
30.9.2015 10:18

J88a75n 97J80a13n98e51č65e71k 9660793340906

Atmosferický šestiválec s automatickou převodovkou, ve městě s přehledem za 16 litrů - jízda pěkná, ale není to pro každého ;-)

+3/0
30.9.2015 10:29

K54a37t92e49ř32i69n10a 82V40ý33b37o65r93n81á 6870179919

Když už dáte přes mega za auto, tak vás už těch pár kaček za benzín nevytrhne. :-)

+2/0
30.9.2015 10:34

J51a28n 29J57a23n33e59č95e36k 9750503970806

No mě ne, já to píšu obecně, aby někdo nebyl překvapenej až koupí ojetýho benzínovýho šestiválce.

+1/0
30.9.2015 10:37

P74e70t78r 79T36y69č49k75a 6685832659902

Při nájezdu 20tis. za rok a spotřebě 16l to dělá za rok vic nez 100tis. Kč. TDI se spotřebou 6 to bude mít za 36 tis.

+1/−1
30.9.2015 10:54

K57a52t69e24ř19i26n63a 57V79ý25b60o15r42n41á 6140429529

Kdo ale najezdí 20 000 km výhradně po městě? Neznám nikoho, kdo by s takovým autem taxikařil. Ale obecně se dá říci, že náklady na palivo jsou v podobném poměru, jako cena auta.

0/0
30.9.2015 11:02

J94a92n 58J84a59n58e66č85e24k 9540283670256

Jednoduchým výpočtem to dělá 80 km denně (250 pracovní dnů), to není ani málo ani moc.

0/0
30.9.2015 11:08

T81o43m62á66š 65H80o89u80š27k59a 2865493104587

počkal jsem jak to spočítáte. Průměrná kombinovaná s převahou města... spotřeba u 3,3 l je 12,4/100km  a u 2,5l 9,8/100km

na rychlostních silnicích 3,3l 9,8/100km a 2,5 l 8,2/100km. 

Pro zajímavost Peugeot 307 sw benzín 1,6 l žere jak mlýn.

0/0
30.9.2015 11:19

D19á73š46a 94D65o16s32t73á90l17o15v96á 1929123380932

Jenže takový benzín bude mít 2x takový výkon. Zapomeňte, že nějaké 2.0 TDI bude čistě po městě jezdit za 6. Spíše 9-10 je realita. K tomu připočtěte turba, vstřiky, atd a jste na tom samém a stále máte traktor.

0/0
1.10.2015 8:30

M71a44r89e63k 42M27a51l75ý 1752328521710

Přesně, moje řeč :-)

0/0
30.9.2015 10:42

F76r43a70n45t59i98š57e21k 76T59o61m61a91n 6173524556

Autor, absolutně neví o čem píše!!! Připadá mi jako histerka, co vyvádí, když jí chlap zahnul s jinou  :-).

+1/0
30.9.2015 10:18

T60o67m86á87š 51H33o86u52š58k45a 2265913324707

Holt na strojní fakultě se novinařina nevyučuje. I když s gramatikou je na tom strojař možná lépe než novinář.

0/0
30.9.2015 10:20

K29a42r63e60l 96N56o46v69o47t93n54y 6269261219815

Tahle diskuse je pomalu vetsi sranda, nez diskuse o sexu na ona.dnes.cz. Myslet si, ze cesky automobilovy trh, zalozeny prevazne na na nakupech vraku z bazaru, bude mit nejaky vliv na produkci a cenu dieselovych motoru, je dost smesne. V Cechach se (zatim) ekologie moc neresi, na rozdil od napr. Nemecka. Ziju v Mnichove, znam to tady a vim, ze VW ma veliky problem, protoze vic jak 75% nemeckych ridicu resi pri nakupu auta emise. Takze pokud VW tuhle aferu nezvladne, tak je to opravdu konec dieselu v osobacich. Tech par vraku, co stoji v AAA rychle zmizi a je vymalovano. A pokud si nekdo vynda z auta DPF a vyda se do Nemecka, tak prosim. Ale jen do doby, nez potkate prvni policajty. Pokud to bude moc cudit a smrdet, tak Vas poslou okamzite na STK a tam se na to dukladne podivaji. No a vy pujdete domu pesky s peknou pokutou.

+4/−1
30.9.2015 10:18

T38o71m35á73š 95H24o17u45š64k29a 2535553284857

hm to nechápu. Na venkově, konkrétně u Plzně se mi chlubili, že si všichni kdo mají rozum vyndávají filtry a a katalyzátory......:-/

0/0
30.9.2015 10:22

K23a82r65e88l 16N40o29v96o40t20n94y 6199901299925

Plzen je v Cechach :-)

0/0
30.9.2015 10:23

T43o34m16á74š 69H30o73u89š27k36a 2565213954987

No vždyť s vámi souhlasímR^

komentuju mentalitu nás  na venkově. I technická je pořád nějak divně dělaná. Zkušenost zez Plzně.

0/0
30.9.2015 10:27

K41a53r11e27l 83N34o20v87o37t20n80y 6629401409245

Aha, spatne jsem rozumnel, pardon...

+1/0
30.9.2015 10:38

J77a85n 33K86o52k31e93š 4465790571648

no vidite a náš europoslanec novinářům tahal triko, že nezná v životě nikoho, kdo by kupoval auto s ohledem na nějaké emise čehokoliv... 

já si velmi dobře pamatuji centrum Paříže v roce 98, kdy byla novinka TDI 66kw a nikdo to neznal. Neříkám že byl vzduch užasnej ale dalo se dýchat... po 15ti letech všech tdi,tdci,hdi atd je tam nedychatelno, ostatně stejnou zkušenost jsem udělal po měsíci bytí v miami a návratu do berlína, kde jsem si říkal že asi chcípnu smradem

0/0
30.9.2015 10:36

B48ě91l47a 62H58o28r32á97k97o66v93á 1908162949810

No tak zrovna v Paříži v roce 90 při půlhodinovém popojíždění v tunelu několik aut řešilo na výjezdu zdravotní potíže... Benzin s třistatisícema v té době a 35° také nic moc ...

0/0
30.9.2015 11:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.