Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní skandál je hrozbou pro existenci VW, koncern má ale rezervy

Skandál kolem podvodů Volkswagenu v emisních testech je hrozbou pro životaschopnost firmy, je však možné ho překonat. Podle německého listu Welt am Sonntag to uvedl budoucí předseda dozorčí rady německé automobilové skupiny Hans Dieter Pötsch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50a95v86e94l 12R68e33z62n36i49c19e74k 3605824974442

Naučte prosím paní redaktorku vyslovovat slovo KONCERN. To co říká ona, tedy "Konzern" je strašná prasárna.... Stejně tak je správně KONCERT a nikoli "Konzert", jak se v Praze a jejím blízkém okolí rádo říká...

+1/0
5.10.2015 16:25

V21l16a76d48i42m53í24r 21M64i30k52s48a 3493671675929

Diesely v osobácích se mi vždy hnusily.

0/0
5.10.2015 14:24

J77a74n 60G76a34z10d15a 6972948693487

Teď to padlo na VW, zítra na někoho dalšího, který trochu povyroste. Můj vztah k TDI a k dieselům v osobácích to nezmění. Smrdí mi to, s dieselu ani po přemíře odlehčení benzínový motor do osobáku udělat asi nejde a takovéto auto ani nechci. Měl jsem služební VW se 110 kW TDI a jezdilo se mi s tím podobně jako s dodávkou a nebo traktorem, jenom v trochu luxusnějším provedení. Škoda, že VW neinvestoval více do hybridů, teď jim to půjde hůře.

+1/0
4.10.2015 20:47

A34l97e45š 89C76h81u81d91ý 1203926416528

Ale VW to přežije a to úplně jednoduše. Jenom prostě okrade své dodavate komponentů ještě více než je okrádal doposud. Někteří dodavatelé mají už dnes minimální marže, třeba jenom 5%. No tak jim VW ještě více utáhne ten provaz kolem krku a peníze na jejich průser a lži budou. A dodavatel to zase přezije. Akorát ta marže už bude třeba jenom 2%.

+1/0
4.10.2015 19:10

V95í81t 74K40o80v26á83ř22í67k 5801257961844

Idealni cas pro odborove svazy. Vyjednavaci pozice je ted nej v historii. :))

0/0
4.10.2015 14:12

R32o30b20e20r10t 78J53a72n15u89l22í28k 3405749654671

Amici budou zase mit na chvilku penize,.. Ja bych jim nedal ani ctvrtak a stahnul bych se!

0/0
4.10.2015 9:51

D74a57n98i45e31l 63T94s58c68h34e81r21n56a80y 2525812489142

No jo ale kdyz jim ty auta vypoustely do atmosfery rakovinotvorne plyny ? Ted bude chtit kazdej amerikanec odskodneni. Takze ted bude VUMV rychle najit podobne podvodne diesely, aby se to vykompenzovalo ;-D

0/0
5.10.2015 7:23

J54a61r70d81a 19S24o87k79o90l 1906628221501

Proč zde nedáte článek s vyjádřením odborníka?to co o tom někteří píší mi připadá že jsou specialisté na setrvačníková autíčka.

+4/0
4.10.2015 8:52

Š50t27ě54p91á32n 26V61a63n67ě35k 3613519757967

Největší hrozbou jsou bohužel v tomto novináři. Kvůli čtenosti kauzu patřičně přifukují a zveličují.

+2/0
4.10.2015 8:36

L42u25k33á46š 39R78y36c30h14l96ý 5927486843577

Minulý týden tu byl článek, že tento skandál koncern nijak zásadně neohrozí, včera nebo předevčírem, že ADAC zjistil, že podvádí více méně všichni a dnes zase že můžou padnout.

Jou jou dnes už není důležité co se píše, ale že se něco píše )))

+2/0
4.10.2015 8:14

T50o72m13á95š 55K83u40c92h12a87ř 3307651868491

Ale to, že může padnout, mi bohužel přijde mnohem reálnější, než že se skoro nic neděje. Přiznáním podvodu a viny si to pěkně pohnojili. Teď se s nimi může soudit pomalu každý, včetně těch, co jim někdo v rodině umřel na raka.

+2/0
4.10.2015 12:36

D85a36n18i39e42l 27T55s64c66h54e32r42n23a30y 2235562989832

Presne tak, umyslne vypoustely na trh vrazdici auta, ktera umyslne vypoustela rakovinotvorne plyny, ale u nemcu je to tradice. Takze vsichni postizeni hura pro odskodneni. Hlavne americani

0/0
5.10.2015 7:20
Foto

T40o13m22á94š 31K65r94á91l 1652488225452

too big to fail !!

0/0
4.10.2015 8:01

T26o73m 91K85l43í77č87n63í15k 5670124855155

Norma stanoví maximální emise v průběhu zkušebního cyklu. Tomu se všechny automobilky musí chcanechca přizpůsobit. Výsledkem je, že auta jsou v homologačních testech šetrná, ale v reálném provozu nikoliv. To samé platí i pro měření spotŕeby. Je to skandální? Podle mě ne víc, než že naše předpisy stanovují nesmyslné a nesplnitelné hodnoty. Pokud chceme někoho žalovat, proč ne taky ekologisty?

Rozdíl je i v chápání práva mezi USA a EU, "naši ví", že tabulkové hodnoty v katalogu jsou šméčko, v USA naopak trvají na tom, že co je napsané, musí platit - viz skandál Hyundai se spotřebou. 

Přesto se téhle hysterii moc nedivím, Evropou táhnou stovky tisíc imigrantů, tak je potřeba odvést pozornost jinam. Hlavně v Německu.

+7/0
4.10.2015 7:53

G58e73o23r69g 20K79o54m87b46e35r82e37c 9904141526431

hlavne je ted nutne odvest pozornost od TTIP. Jestli to ty vypatlanci za Evropu podepisou tak panbu s nami. Pak uz opravdu zbyva zdvihnout kotvu a zmizet nekde hodne daleko. To i ti uprchlici jsou proti TTIP prochazka rajskou zahradou.

+3/0
4.10.2015 8:14

J50a60n 16L51u30k38á57š 7497373853452

To, ze proti TTIP protestuje vase squadra a weby jako aeronet, ac24, ci sputnik, je spolehliva indikace, ze to nejspis bude naprosto v poradku.

+1/0
5.10.2015 23:10

M68i44r77o72s11l35a89v 72Z91i81k32m55u68n66d 7579783484193

A začne se slovíčkařit, zda to co je na papíře je "v provozu" (jak se to objektivně zjistí, protože každý řidič má jiný styl jízdy) nebo zda jde o hodnoty při volnoběhu ... nebo při měření "na zkušební stolici" ...

0/0
4.10.2015 14:51

J57a51n 72L44u29k64á16š 7947443833302

Kdyby VW mel nastaveny urcity rezim chodu motoru pro styl jizdy odpovidajici zkusebni stolici, problem by to nebyl.

Problem je ten, ze VW detekoval testovani a mel rezim ciste pro nej, ale pri jizde to bylo uplne jinak.

0/0
5.10.2015 22:59

G25e72o41r33g 44K85o52m67b62e80r12e11c 9414601606281

hlavne ze tohle jim nevadi/nesmrdi http://news.xinhuanet.com/english/photo/2012-06/04/131628898_61n.jpg

tim ale nejsem proti aby VW dostal pokutu za podvod. Protoze podvod vzdy zustane podvodem.

0/0
4.10.2015 7:41

J15o46s83e72f 58N19á40d79b43ě71l33a 3255235656162

Podvádět se nemá. Snad nepadne i česká škodovka. To by totiž prakticky jediná úspěšná privatizace padla pěkně na pusinku.

0/0
4.10.2015 7:41

P89ř16e52m75y19s89l 31M34o80r14a20v84a 4373553501403

Jestli někdo podvádí, tak moc zákonodárná, tím, že nám i automobilkám tvrdí, že spalování fosilních paliv jde (téměř) bez emisí.

+3/0
4.10.2015 7:59

J83a67n 45M11a57t59o20u70š15e41k 6616887710614

existují způsoby jak se přiblížit čistému hoření a také způsoby jak likvidovat následně produkty nedokonalého hoření. V tom problém není a s nadsázkou lze říci, že vozidlo E6 nasává špinavý vzduch a vypouští pouze H2O, N2 a CO2

0/0
4.10.2015 13:58

S37t54a95n74i21s94l88a83v 51R37o83s22e13c68k47ý 9335129341929

Co je pro zdraví rizikovější, vdechování výparů nafty nebo benzínu ( nemyslím emise, ale opravdu výpary)?

0/0
4.10.2015 6:16

M40i48c56h76a64l 57N40o94v80á70k 7770389417614

Samozřejmě benzín, ale pouze v případě, kdyby jste vešel do zcela uzavřené místnosti a tyto výpary dýchal, neboť benzín obsahuje vyšší koncentrace jedovatých složek. Ale v otevřeném prostoru je benzínový výpar dobře rozložitelný a lépe mísitelný se vzduchem i vodou a tyto výpary neničí životní prostředí natolik jako nafta.

+3/0
4.10.2015 6:51

K28a75r65e87l 62V43o55v51e10s 1264178262459

Tomu se cinske, indicke automobilky smeji.

+1/0
4.10.2015 6:01

D56a50d33a80k 38P37e95t40r 7221800774418

Díky neskutečným finančním nárokům majitelů aut, zvláště z USA, se rezervy rychle rozplynou. Doživotní újma na duševním zdraví, že jsem znečišťoval dětem životní prostředí, není za pár milionů pro jednotlivce. Výrobce cigaret a nejenom ti, dobře vědí. Právníci  v USA  jdou do boje.

0/0
4.10.2015 4:41

J26i80ř98í 18L22i73b98e51r 6598830920812

Celé mi to přijde na hlavu postavené. Jsou předepsané emisní testy, které ani v nejmenším neodpovídají realitě. VW je splní a všichni se diví, že reálně je to jinak. Tak by se měli nad sebou zamyslet tvůrci testů, aby vozidlo bylo testováno tak, jak odpovídá reálnému provozu. Pak bychom se třeba i z velkého TP dozvěděli reálnou spotřebu motoru, a ne tu fantasmagorickou, co lze těžko splnit. :-(

+11/0
4.10.2015 4:41

J45o48s89e46f 88Č48e39r68v47e22n82i54c57k88ý 9489114451313

Mám pátou Škodovku v dieselu od roku 1996 a u žádné mi nedělalo problém jezdit se spotřebou pod hodnotou uváděnou v techničáku.

0/0
4.10.2015 10:00

J16i94ř86í 55L45i62b56e43r 6868520180742

Známý se mi onehdy svěřil, že to umí taky. Třeba na dálnici kvůli tomu jezdí max. 80 km/hod. Raději ani nechci vědět, co si o něm myslí řidiči, kteří ho předjíždějí, a kolik nebezpečných situací takto pomalou jízdou způsobil.

+1/0
4.10.2015 11:07

J84o71s57e51f 45Č88e46r58v50e73n50i18c93k14ý 9969544601323

Nevím proč do toho taháš dálnici. Kolika procenty má být dálnice zastoupena v náběhu kilometrů?

Já jezdím úplně normálně. Běžně dosahují (bez dálnice) jízdních průměrů těsně pod 70 km/h a to při dojíždění do práce do Plzně projíždím několik obcí cestou od Klatov.

0/0
4.10.2015 12:27

J34i97ř15í 37L77i96b93e88r 6138360890552

Netuším, odkdy si tykáme, ale budiž. Ne každý má slušné vychování. Cesta po dálnicích u mne činí více, jak 80 % ujetých kilometrů, ať už po Čechách směrem na Moravu, nebo Německo. Jízdní průměry mám podstatně vyšší a na spotřebu udanou v TP se při ježdění takovém, abych nezdržoval ostatní, nelze v žádném případě dostat. To mne stojí nemálo peněz při vyúčtování dle předpisů daných našimi zákony. Proto bych byl raději, kdyby v TP byla udávaná reálná spotřeba.

0/0
4.10.2015 18:51

J60o86s60e71f 36Č20e95r15v53e58n63i86c79k41ý 9549784611413

A co to je reálná spotřeba? Spotřeba při ježdění po dálnici z 10% ujeté vzdálenosti? Nebo 20%? Nebo Vámi udávaných 80%? Nebo to tam má být uvedeno po 10%? Každý reálně uvažující řidič si dokáže zhodnotit, jestli hodnoty v techničáku sedí nebo ne.

PS: nemám problém začít vykat tomu, kdo si (na diskuzích běžně užívané) tykání nepřeje. Ale nezapisuji si, komu tykání vadí, takže se mohu opakovat.

0/0
5.10.2015 15:07

J65i11ř82í 63L27i19b69e56r 6938590560562

"Každý reálně uvažující řidič si dokáže zhodnotit, jestli hodnoty v TP sedí, nebo ne". No, a ony nesedí a nevím, kam se mám obrátit buď k tomu, aby seděly, nebo aby služebně ujeté kilometry soukromým autem byly propláceny podle reality. Asi by byl k tomu potřeba "reálně uvažující zákonodárce", takoví se bohužel vyskytují řidčeji, než bílé velryby. Momentálně mám obavu, že se v Evropě nevyskytuje žádný, tudy asi cesta nepovede. A tak nakonec soudím, že lepší by bylo v TP uvádět reálnou spotřebu, ne tu, která je tam teď. Možná by stačilo jen uvádět dvě - městský provoz a při 130 km/h, pak by jejich průměr byl podstatně blíže pravdě. :-)

0/0
5.10.2015 15:28

J85o20s68e94f 22Č62e57r32v77e85n57i54c78k75ý 9439284571453

Až na to, že by zákonodárci těžko povolili podle této, podle vás reálné, spotřeby provádět vyúčtování. Prostě to je nesmysl. Dál už nemá cenu tohle rozebírat. Nikdo vás nemůže nutit jezdit tak, aby jste měl spotřebu vyšší, než je reálně dosažitelné pro vyúčtování.

0/0
5.10.2015 17:41

J52i25ř36í 70L70i87b71e96r 6698500120792

To jste mne špatně pochopil. Mne nikdo nenutí, abych měl spotřebu vyšší (a ani se o to sám nesnažím), než je uvedená v TP. Ona prostě vyšší je, cca o jeden litr na 100 km, než ta uvedená, a rád bych byl, aby tyto hodnoty byly de facto i de iure (pro potřeby vyúčtování) stejné.

0/0
5.10.2015 17:47

J26o46s58e96f 71Č53e27r84v29e90n31i38c63k78ý 9539384841503

Sakra, ale ta spotřeba  v TP nevychází z toho, že dané auto bude jezdit z 80% po dálnici. To fakt nemá cenu.

0/0
5.10.2015 19:48

J74i50ř98í 57L16i41b29e24r 6488790320242

Ty naše vzájemné komentáře jsou trochu "mimoběžné", řekl bych. Vezmu to úplně z jiné strany. Manželka jezdí svým autem výhradně po městě (ani dálniční známku nemá), a jezdí zcela defenzivně, žádné rychlé rozjezdy, ani brzdění. Auto má psanou spotřebu pro město v TP 6,6 l/100 km, realita je 8,4 až 8,5 litru/100 km. V tom případě je metodika měření použitá pro TP totálně na houby, protože naprosto neodpovídá realitě. Kdyby byl rozdíl deci nebo dvě, nebudu mít námitky. Ale takřka dva litry rozdílu je sakra moc, a to je auto v naprostém pořádku. :-(

0/0
5.10.2015 21:29

J92o16s29e96f 69Č21e94r81v14e89n10i71c25k60ý 9929974171913

A já se tedy vrátím na začátek. Jen zopakuji, že všech 5 Škodovek v dieselu, které jsem měl, tak v režimu "kombinace" jsem se se spotřebou vešel pod psanou hodnotu. A to s běžným způsobem jízdy. Nevím, co by to auto udělalo jen při jízdě po městě.

0/0
6.10.2015 5:34

J43a43n 21L28u74k60á79š 7677393263762

Jeste byste mohl protestovat, aby i castka na amortizaci vozidla, kterou pri tech cestach dostavate, byla odpovidajici realite (tak tretinova az polovicni), ta nahrazuje i tento nesoulad spotreby.

0/0
5.10.2015 23:08

J56i14ř46í 61L14i97b24e18r 6658190420422

To, že částka na amortizaci vozidla je brána "ze vzduchu" a nikoli z pořizovací ceny vozu je snad zbytečné komentovat.

0/0
6.10.2015 7:01

M12a46r84e49k 36H42r55u47b31y 6177562451888

Jo, moje skodovka to na palubnim pocitaci taky tvrdi ;-) 

Listky od pumpy ale davaji jina cisla :-P

+1/0
4.10.2015 12:07

J12o74s40e68f 27Č11e80r78v14e56n84i62c19k21ý 9629784881513

Já psal  něco o palubní počítači? Samozřejmě to mám podle tankování.

0/0
4.10.2015 12:20

J81a11r11o19s80l89a21v 52M35o83u77r55e49č57e10k 1720116327838

VW vedou skutecni hlupaci-manazeri, kteri porucili tento podvod, kdyz je ani nenapadlo, ze ostatni tak hloupí nejsou, aby na to neprisli. Prilis domysliva firma s predrazenymi auty. Mysleli si, ze jsou se svymi vozy nadlide.

+2/−2
4.10.2015 4:24

M49i47c18h60a63l 97N89o10v85á27k 7310919687424

Souhlasím, jednalo se nejspíše o úmyslný podvod. Tedy poptávka po softwaru, který oklame limity. Ale to by neměl odskákat podnik, ale jednotlivci. Tedy pokud se ještě jedná o firmu, nikoliv o stát. Státní zaměstnanec takovou chybu udělat může v zájmu úspory daňových poplatníků a dalo by se to ututlat, ale firma okrádá lidi do vlastní kapsy.

0/−1
4.10.2015 6:56

T64i73b44o86r 92S93u50l56o 7740744961100

a ještě jedna věc, jezdím už dvacet let s dieselem za cca 6 litrů. Proč může někdo jezdit s autem co spolkne 15 litrů, ale plní normu na 15 litrů? Stejně to auto pořád veze jednoho člověka. To EU nevadí.

+3/−1
4.10.2015 1:53

J58i16ř36í 61R46a19m39e93š 8486144730502

protože splňuje limity na 15 litrů spotřeby plus každý nějaký gram hnusu z výfuku na víc nad limity stojí cca 2000 tis euro a to automobilka zaplatí a vybere v konečné ceně u zákazníka. Tyto nadstandartní ceny za limity bude platit i vw takže škodovky to klidně může prodražit o 250 tis a kupovat coctu za milion v plné palbě i víc bude později realita.

0/0
4.10.2015 7:12

L47u21b89o89š 34O35b14r90u18č22a 6841824656841

takze zpatky na zem.. bych chtel videt ekonomicky zdraveho cloveka ve Skoda Auto, ktery by povolil prodej takoveho auta.. ano, logicky to vychazi, ale obcas je dobre pouzit zdravy rozum

0/0
4.10.2015 8:33

T17i38b43o91r 72S42u62l62o 7480824721330

není žádnou hrozbou VW, ale naopak hrozbou pro naprosto nesmyslná nařízení EU ( i když si to dovolili říci v USA) Kdo konečně prozře, že technologicky 100 let strarý motor nemůže jezdit za 1 litr a 0 emisí.

+4/0
4.10.2015 1:49

K80a21t61e74ř93i60n10a 93S49l81a13v59í32k48o69v16á 6903455310533

Kdyby byla schválena a podepsána smlouva TTIP, tak už je VW v konkurzu.

+1/−3
4.10.2015 1:09

K95a60r11e11l 60V55o40v40e86s 1834718172279

A o to Americanum jde !

+2/0
4.10.2015 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.