Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní skandál je hrozbou pro existenci VW, koncern má ale rezervy

Skandál kolem podvodů Volkswagenu v emisních testech je hrozbou pro životaschopnost firmy, je však možné ho překonat. Podle německého listu Welt am Sonntag to uvedl budoucí předseda dozorčí rady německé automobilové skupiny Hans Dieter Pötsch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90a17v96e77l 84R35e80z28n55i20c83e47k 3365924244872

Naučte prosím paní redaktorku vyslovovat slovo KONCERN. To co říká ona, tedy "Konzern" je strašná prasárna.... Stejně tak je správně KONCERT a nikoli "Konzert", jak se v Praze a jejím blízkém okolí rádo říká...

+1/0
5.10.2015 16:25

V55l59a12d48i82m72í81r 58M40i18k51s91a 3653971145389

Diesely v osobácích se mi vždy hnusily.

0/0
5.10.2015 14:24

J31a73n 30G36a79z79d62a 6792198963787

Teď to padlo na VW, zítra na někoho dalšího, který trochu povyroste. Můj vztah k TDI a k dieselům v osobácích to nezmění. Smrdí mi to, s dieselu ani po přemíře odlehčení benzínový motor do osobáku udělat asi nejde a takovéto auto ani nechci. Měl jsem služební VW se 110 kW TDI a jezdilo se mi s tím podobně jako s dodávkou a nebo traktorem, jenom v trochu luxusnějším provedení. Škoda, že VW neinvestoval více do hybridů, teď jim to půjde hůře.

+1/0
4.10.2015 20:47

A31l56e85š 19C85h16u68d56ý 1853166566228

Ale VW to přežije a to úplně jednoduše. Jenom prostě okrade své dodavate komponentů ještě více než je okrádal doposud. Někteří dodavatelé mají už dnes minimální marže, třeba jenom 5%. No tak jim VW ještě více utáhne ten provaz kolem krku a peníze na jejich průser a lži budou. A dodavatel to zase přezije. Akorát ta marže už bude třeba jenom 2%.

+1/0
4.10.2015 19:10

V27í35t 48K47o76v83á88ř62í56k 5151557261624

Idealni cas pro odborove svazy. Vyjednavaci pozice je ted nej v historii. :))

0/0
4.10.2015 14:12

R71o86b18e74r95t 32J38a84n93u59l12í53k 3975649844951

Amici budou zase mit na chvilku penize,.. Ja bych jim nedal ani ctvrtak a stahnul bych se!

0/0
4.10.2015 9:51

D51a28n32i73e60l 13T11s40c42h85e94r30n44a31y 2255112689562

No jo ale kdyz jim ty auta vypoustely do atmosfery rakovinotvorne plyny ? Ted bude chtit kazdej amerikanec odskodneni. Takze ted bude VUMV rychle najit podobne podvodne diesely, aby se to vykompenzovalo ;-D

0/0
5.10.2015 7:23

J23a29r59d81a 88S83o28k36o32l 1756468921771

Proč zde nedáte článek s vyjádřením odborníka?to co o tom někteří píší mi připadá že jsou specialisté na setrvačníková autíčka.

+4/0
4.10.2015 8:52

Š28t13ě65p15á86n 32V51a12n68ě85k 3773419207367

Největší hrozbou jsou bohužel v tomto novináři. Kvůli čtenosti kauzu patřičně přifukují a zveličují.

+2/0
4.10.2015 8:36

L17u50k72á43š 10R84y51c51h65l46ý 5687386473557

Minulý týden tu byl článek, že tento skandál koncern nijak zásadně neohrozí, včera nebo předevčírem, že ADAC zjistil, že podvádí více méně všichni a dnes zase že můžou padnout.

Jou jou dnes už není důležité co se píše, ale že se něco píše )))

+2/0
4.10.2015 8:14

T33o79m35á93š 49K17u76c27h77a25ř 3377771278531

Ale to, že může padnout, mi bohužel přijde mnohem reálnější, než že se skoro nic neděje. Přiznáním podvodu a viny si to pěkně pohnojili. Teď se s nimi může soudit pomalu každý, včetně těch, co jim někdo v rodině umřel na raka.

+2/0
4.10.2015 12:36

D54a42n81i49e77l 56T20s85c58h41e45r18n36a76y 2475292469582

Presne tak, umyslne vypoustely na trh vrazdici auta, ktera umyslne vypoustela rakovinotvorne plyny, ale u nemcu je to tradice. Takze vsichni postizeni hura pro odskodneni. Hlavne americani

0/0
5.10.2015 7:20
Foto

T84o95m77á87š 60K82r91á13l 1582898715572

too big to fail !!

0/0
4.10.2015 8:01

T15o32m 66K96l96í32č64n29í59k 5900444475305

Norma stanoví maximální emise v průběhu zkušebního cyklu. Tomu se všechny automobilky musí chcanechca přizpůsobit. Výsledkem je, že auta jsou v homologačních testech šetrná, ale v reálném provozu nikoliv. To samé platí i pro měření spotŕeby. Je to skandální? Podle mě ne víc, než že naše předpisy stanovují nesmyslné a nesplnitelné hodnoty. Pokud chceme někoho žalovat, proč ne taky ekologisty?

Rozdíl je i v chápání práva mezi USA a EU, "naši ví", že tabulkové hodnoty v katalogu jsou šméčko, v USA naopak trvají na tom, že co je napsané, musí platit - viz skandál Hyundai se spotřebou. 

Přesto se téhle hysterii moc nedivím, Evropou táhnou stovky tisíc imigrantů, tak je potřeba odvést pozornost jinam. Hlavně v Německu.

+7/0
4.10.2015 7:53

G92e57o41r79g 10K78o58m77b78e92r31e75c 9654811976561

hlavne je ted nutne odvest pozornost od TTIP. Jestli to ty vypatlanci za Evropu podepisou tak panbu s nami. Pak uz opravdu zbyva zdvihnout kotvu a zmizet nekde hodne daleko. To i ti uprchlici jsou proti TTIP prochazka rajskou zahradou.

+3/0
4.10.2015 8:14

J74a96n 30L23u11k35á23š 7507393793242

To, ze proti TTIP protestuje vase squadra a weby jako aeronet, ac24, ci sputnik, je spolehliva indikace, ze to nejspis bude naprosto v poradku.

+1/0
5.10.2015 23:10

M63i26r97o93s60l39a67v 66Z34i60k32m58u20n22d 7789353384453

A začne se slovíčkařit, zda to co je na papíře je "v provozu" (jak se to objektivně zjistí, protože každý řidič má jiný styl jízdy) nebo zda jde o hodnoty při volnoběhu ... nebo při měření "na zkušební stolici" ...

0/0
4.10.2015 14:51

J31a40n 50L65u72k84á92š 7247343293662

Kdyby VW mel nastaveny urcity rezim chodu motoru pro styl jizdy odpovidajici zkusebni stolici, problem by to nebyl.

Problem je ten, ze VW detekoval testovani a mel rezim ciste pro nej, ale pri jizde to bylo uplne jinak.

0/0
5.10.2015 22:59

G44e89o50r30g 64K94o61m80b98e69r45e96c 9254721946521

hlavne ze tohle jim nevadi/nesmrdi http://news.xinhuanet.com/english/photo/2012-06/04/131628898_61n.jpg

tim ale nejsem proti aby VW dostal pokutu za podvod. Protoze podvod vzdy zustane podvodem.

0/0
4.10.2015 7:41

J48o19s11e31f 10N83á14d18b48ě73l97a 3535235116462

Podvádět se nemá. Snad nepadne i česká škodovka. To by totiž prakticky jediná úspěšná privatizace padla pěkně na pusinku.

0/0
4.10.2015 7:41

P15ř48e98m89y69s81l 38M55o27r27a53v39a 4753843431353

Jestli někdo podvádí, tak moc zákonodárná, tím, že nám i automobilkám tvrdí, že spalování fosilních paliv jde (téměř) bez emisí.

+3/0
4.10.2015 7:59

J91a76n 41M53a15t32o96u66š60e85k 6426817900954

existují způsoby jak se přiblížit čistému hoření a také způsoby jak likvidovat následně produkty nedokonalého hoření. V tom problém není a s nadsázkou lze říci, že vozidlo E6 nasává špinavý vzduch a vypouští pouze H2O, N2 a CO2

0/0
4.10.2015 13:58

S17t67a97n33i40s58l25a82v 34R70o19s62e82c14k55ý 9535389331149

Co je pro zdraví rizikovější, vdechování výparů nafty nebo benzínu ( nemyslím emise, ale opravdu výpary)?

0/0
4.10.2015 6:16

M47i15c76h80a56l 40N81o50v41á38k 7830489567644

Samozřejmě benzín, ale pouze v případě, kdyby jste vešel do zcela uzavřené místnosti a tyto výpary dýchal, neboť benzín obsahuje vyšší koncentrace jedovatých složek. Ale v otevřeném prostoru je benzínový výpar dobře rozložitelný a lépe mísitelný se vzduchem i vodou a tyto výpary neničí životní prostředí natolik jako nafta.

+3/0
4.10.2015 6:51

K30a19r85e41l 51V53o83v19e18s 1514708442519

Tomu se cinske, indicke automobilky smeji.

+1/0
4.10.2015 6:01

D48a92d21a16k 57P19e76t52r 7891400864518

Díky neskutečným finančním nárokům majitelů aut, zvláště z USA, se rezervy rychle rozplynou. Doživotní újma na duševním zdraví, že jsem znečišťoval dětem životní prostředí, není za pár milionů pro jednotlivce. Výrobce cigaret a nejenom ti, dobře vědí. Právníci  v USA  jdou do boje.

0/0
4.10.2015 4:41

J91i57ř18í 82L54i50b31e61r 6968620930682

Celé mi to přijde na hlavu postavené. Jsou předepsané emisní testy, které ani v nejmenším neodpovídají realitě. VW je splní a všichni se diví, že reálně je to jinak. Tak by se měli nad sebou zamyslet tvůrci testů, aby vozidlo bylo testováno tak, jak odpovídá reálnému provozu. Pak bychom se třeba i z velkého TP dozvěděli reálnou spotřebu motoru, a ne tu fantasmagorickou, co lze těžko splnit. :-(

+11/0
4.10.2015 4:41

J22o85s78e30f 38Č96e34r19v21e88n42i57c30k32ý 9359394791223

Mám pátou Škodovku v dieselu od roku 1996 a u žádné mi nedělalo problém jezdit se spotřebou pod hodnotou uváděnou v techničáku.

0/0
4.10.2015 10:00

J39i77ř97í 89L59i94b75e35r 6638100480812

Známý se mi onehdy svěřil, že to umí taky. Třeba na dálnici kvůli tomu jezdí max. 80 km/hod. Raději ani nechci vědět, co si o něm myslí řidiči, kteří ho předjíždějí, a kolik nebezpečných situací takto pomalou jízdou způsobil.

+1/0
4.10.2015 11:07

J53o85s97e51f 93Č71e39r56v24e92n16i76c39k13ý 9259604621313

Nevím proč do toho taháš dálnici. Kolika procenty má být dálnice zastoupena v náběhu kilometrů?

Já jezdím úplně normálně. Běžně dosahují (bez dálnice) jízdních průměrů těsně pod 70 km/h a to při dojíždění do práce do Plzně projíždím několik obcí cestou od Klatov.

0/0
4.10.2015 12:27

J25i90ř81í 84L32i26b70e31r 6358820540122

Netuším, odkdy si tykáme, ale budiž. Ne každý má slušné vychování. Cesta po dálnicích u mne činí více, jak 80 % ujetých kilometrů, ať už po Čechách směrem na Moravu, nebo Německo. Jízdní průměry mám podstatně vyšší a na spotřebu udanou v TP se při ježdění takovém, abych nezdržoval ostatní, nelze v žádném případě dostat. To mne stojí nemálo peněz při vyúčtování dle předpisů daných našimi zákony. Proto bych byl raději, kdyby v TP byla udávaná reálná spotřeba.

0/0
4.10.2015 18:51

J42o34s70e38f 44Č55e58r77v37e62n98i33c96k46ý 9719314591563

A co to je reálná spotřeba? Spotřeba při ježdění po dálnici z 10% ujeté vzdálenosti? Nebo 20%? Nebo Vámi udávaných 80%? Nebo to tam má být uvedeno po 10%? Každý reálně uvažující řidič si dokáže zhodnotit, jestli hodnoty v techničáku sedí nebo ne.

PS: nemám problém začít vykat tomu, kdo si (na diskuzích běžně užívané) tykání nepřeje. Ale nezapisuji si, komu tykání vadí, takže se mohu opakovat.

0/0
5.10.2015 15:07

J79i24ř72í 41L83i56b98e68r 6638810800712

"Každý reálně uvažující řidič si dokáže zhodnotit, jestli hodnoty v TP sedí, nebo ne". No, a ony nesedí a nevím, kam se mám obrátit buď k tomu, aby seděly, nebo aby služebně ujeté kilometry soukromým autem byly propláceny podle reality. Asi by byl k tomu potřeba "reálně uvažující zákonodárce", takoví se bohužel vyskytují řidčeji, než bílé velryby. Momentálně mám obavu, že se v Evropě nevyskytuje žádný, tudy asi cesta nepovede. A tak nakonec soudím, že lepší by bylo v TP uvádět reálnou spotřebu, ne tu, která je tam teď. Možná by stačilo jen uvádět dvě - městský provoz a při 130 km/h, pak by jejich průměr byl podstatně blíže pravdě. :-)

0/0
5.10.2015 15:28

J46o55s11e22f 60Č80e16r10v67e68n11i83c93k61ý 9909584861853

Až na to, že by zákonodárci těžko povolili podle této, podle vás reálné, spotřeby provádět vyúčtování. Prostě to je nesmysl. Dál už nemá cenu tohle rozebírat. Nikdo vás nemůže nutit jezdit tak, aby jste měl spotřebu vyšší, než je reálně dosažitelné pro vyúčtování.

0/0
5.10.2015 17:41

J53i48ř71í 77L13i39b38e10r 6498230380752

To jste mne špatně pochopil. Mne nikdo nenutí, abych měl spotřebu vyšší (a ani se o to sám nesnažím), než je uvedená v TP. Ona prostě vyšší je, cca o jeden litr na 100 km, než ta uvedená, a rád bych byl, aby tyto hodnoty byly de facto i de iure (pro potřeby vyúčtování) stejné.

0/0
5.10.2015 17:47

J91o76s96e64f 26Č53e31r84v84e89n24i58c88k20ý 9239874471323

Sakra, ale ta spotřeba  v TP nevychází z toho, že dané auto bude jezdit z 80% po dálnici. To fakt nemá cenu.

0/0
5.10.2015 19:48

J64i50ř80í 77L37i41b10e67r 6528710820592

Ty naše vzájemné komentáře jsou trochu "mimoběžné", řekl bych. Vezmu to úplně z jiné strany. Manželka jezdí svým autem výhradně po městě (ani dálniční známku nemá), a jezdí zcela defenzivně, žádné rychlé rozjezdy, ani brzdění. Auto má psanou spotřebu pro město v TP 6,6 l/100 km, realita je 8,4 až 8,5 litru/100 km. V tom případě je metodika měření použitá pro TP totálně na houby, protože naprosto neodpovídá realitě. Kdyby byl rozdíl deci nebo dvě, nebudu mít námitky. Ale takřka dva litry rozdílu je sakra moc, a to je auto v naprostém pořádku. :-(

0/0
5.10.2015 21:29

J41o92s70e91f 76Č34e86r38v44e47n37i12c10k62ý 9349224881913

A já se tedy vrátím na začátek. Jen zopakuji, že všech 5 Škodovek v dieselu, které jsem měl, tak v režimu "kombinace" jsem se se spotřebou vešel pod psanou hodnotu. A to s běžným způsobem jízdy. Nevím, co by to auto udělalo jen při jízdě po městě.

0/0
6.10.2015 5:34

J25a49n 62L26u57k87á94š 7237483643632

Jeste byste mohl protestovat, aby i castka na amortizaci vozidla, kterou pri tech cestach dostavate, byla odpovidajici realite (tak tretinova az polovicni), ta nahrazuje i tento nesoulad spotreby.

0/0
5.10.2015 23:08

J58i10ř58í 12L35i58b31e86r 6968430870112

To, že částka na amortizaci vozidla je brána "ze vzduchu" a nikoli z pořizovací ceny vozu je snad zbytečné komentovat.

0/0
6.10.2015 7:01

M18a86r27e22k 77H77r73u17b87y 6777592551428

Jo, moje skodovka to na palubnim pocitaci taky tvrdi ;-) 

Listky od pumpy ale davaji jina cisla :-P

+1/0
4.10.2015 12:07

J95o24s44e82f 95Č62e84r31v74e85n46i77c10k74ý 9149124341913

Já psal  něco o palubní počítači? Samozřejmě to mám podle tankování.

0/0
4.10.2015 12:20
Foto

J58a37r48o54s39l40a74v 26M45o73u57r75e80č50e12k 1680386437858

VW vedou skutecni hlupaci-manazeri, kteri porucili tento podvod, kdyz je ani nenapadlo, ze ostatni tak hloupí nejsou, aby na to neprisli. Prilis domysliva firma s predrazenymi auty. Mysleli si, ze jsou se svymi vozy nadlide.

+2/−2
4.10.2015 4:24

M14i10c79h13a78l 43N11o79v44á77k 7130699147634

Souhlasím, jednalo se nejspíše o úmyslný podvod. Tedy poptávka po softwaru, který oklame limity. Ale to by neměl odskákat podnik, ale jednotlivci. Tedy pokud se ještě jedná o firmu, nikoliv o stát. Státní zaměstnanec takovou chybu udělat může v zájmu úspory daňových poplatníků a dalo by se to ututlat, ale firma okrádá lidi do vlastní kapsy.

0/−1
4.10.2015 6:56

T84i11b28o92r 51S83u14l17o 7790274201730

a ještě jedna věc, jezdím už dvacet let s dieselem za cca 6 litrů. Proč může někdo jezdit s autem co spolkne 15 litrů, ale plní normu na 15 litrů? Stejně to auto pořád veze jednoho člověka. To EU nevadí.

+3/−1
4.10.2015 1:53

J97i14ř95í 75R40a45m69e25š 8296914770332

protože splňuje limity na 15 litrů spotřeby plus každý nějaký gram hnusu z výfuku na víc nad limity stojí cca 2000 tis euro a to automobilka zaplatí a vybere v konečné ceně u zákazníka. Tyto nadstandartní ceny za limity bude platit i vw takže škodovky to klidně může prodražit o 250 tis a kupovat coctu za milion v plné palbě i víc bude později realita.

0/0
4.10.2015 7:12

L69u21b38o60š 40O47b42r14u52č22a 6941484826741

takze zpatky na zem.. bych chtel videt ekonomicky zdraveho cloveka ve Skoda Auto, ktery by povolil prodej takoveho auta.. ano, logicky to vychazi, ale obcas je dobre pouzit zdravy rozum

0/0
4.10.2015 8:33

T86i58b81o96r 30S62u91l15o 7440954821670

není žádnou hrozbou VW, ale naopak hrozbou pro naprosto nesmyslná nařízení EU ( i když si to dovolili říci v USA) Kdo konečně prozře, že technologicky 100 let strarý motor nemůže jezdit za 1 litr a 0 emisí.

+4/0
4.10.2015 1:49

K47a66t10e88ř43i92n33a 93S33l40a55v53í75k41o84v16á 6303855180563

Kdyby byla schválena a podepsána smlouva TTIP, tak už je VW v konkurzu.

+1/−3
4.10.2015 1:09

K91a65r58e20l 42V32o71v24e41s 1644758412769

A o to Americanum jde !

+2/0
4.10.2015 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.