Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emisní skandál je hrozbou pro existenci VW, koncern má ale rezervy

Skandál kolem podvodů Volkswagenu v emisních testech je hrozbou pro životaschopnost firmy, je však možné ho překonat. Podle německého listu Welt am Sonntag to uvedl budoucí předseda dozorčí rady německé automobilové skupiny Hans Dieter Pötsch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25a26v75e33l 13R46e38z39n27i47c21e59k 3575884444532

Naučte prosím paní redaktorku vyslovovat slovo KONCERN. To co říká ona, tedy "Konzern" je strašná prasárna.... Stejně tak je správně KONCERT a nikoli "Konzert", jak se v Praze a jejím blízkém okolí rádo říká...

+1/0
5.10.2015 16:25

V43l47a47d31i46m92í98r 89M54i45k91s29a 3653711445629

Diesely v osobácích se mi vždy hnusily.

0/0
5.10.2015 14:24

J50a38n 76G47a34z74d57a 6742698163847

Teď to padlo na VW, zítra na někoho dalšího, který trochu povyroste. Můj vztah k TDI a k dieselům v osobácích to nezmění. Smrdí mi to, s dieselu ani po přemíře odlehčení benzínový motor do osobáku udělat asi nejde a takovéto auto ani nechci. Měl jsem služební VW se 110 kW TDI a jezdilo se mi s tím podobně jako s dodávkou a nebo traktorem, jenom v trochu luxusnějším provedení. Škoda, že VW neinvestoval více do hybridů, teď jim to půjde hůře.

+1/0
4.10.2015 20:47

A94l44e77š 90C89h58u48d94ý 1313726796348

Ale VW to přežije a to úplně jednoduše. Jenom prostě okrade své dodavate komponentů ještě více než je okrádal doposud. Někteří dodavatelé mají už dnes minimální marže, třeba jenom 5%. No tak jim VW ještě více utáhne ten provaz kolem krku a peníze na jejich průser a lži budou. A dodavatel to zase přezije. Akorát ta marže už bude třeba jenom 2%.

+1/0
4.10.2015 19:10

V32í27t 85K78o66v53á18ř73í54k 5131577181284

Idealni cas pro odborove svazy. Vyjednavaci pozice je ted nej v historii. :))

0/0
4.10.2015 14:12

R68o88b71e60r40t 17J13a55n76u54l12í70k 3275759224891

Amici budou zase mit na chvilku penize,.. Ja bych jim nedal ani ctvrtak a stahnul bych se!

0/0
4.10.2015 9:51

D70a13n54i30e47l 95T90s30c61h41e40r90n85a68y 2715762629292

No jo ale kdyz jim ty auta vypoustely do atmosfery rakovinotvorne plyny ? Ted bude chtit kazdej amerikanec odskodneni. Takze ted bude VUMV rychle najit podobne podvodne diesely, aby se to vykompenzovalo ;-D

0/0
5.10.2015 7:23

J36a41r10d28a 92S24o23k40o11l 1226508471561

Proč zde nedáte článek s vyjádřením odborníka?to co o tom někteří píší mi připadá že jsou specialisté na setrvačníková autíčka.

+4/0
4.10.2015 8:52

Š78t89ě67p47á24n 66V74a79n71ě97k 3513989977767

Největší hrozbou jsou bohužel v tomto novináři. Kvůli čtenosti kauzu patřičně přifukují a zveličují.

+2/0
4.10.2015 8:36

L22u69k17á81š 35R18y96c48h80l89ý 5517206403177

Minulý týden tu byl článek, že tento skandál koncern nijak zásadně neohrozí, včera nebo předevčírem, že ADAC zjistil, že podvádí více méně všichni a dnes zase že můžou padnout.

Jou jou dnes už není důležité co se píše, ale že se něco píše )))

+2/0
4.10.2015 8:14

T17o93m77á78š 24K84u60c10h27a30ř 3567201878481

Ale to, že může padnout, mi bohužel přijde mnohem reálnější, než že se skoro nic neděje. Přiznáním podvodu a viny si to pěkně pohnojili. Teď se s nimi může soudit pomalu každý, včetně těch, co jim někdo v rodině umřel na raka.

+2/0
4.10.2015 12:36

D64a43n57i28e94l 46T11s69c93h39e25r38n59a40y 2195772959142

Presne tak, umyslne vypoustely na trh vrazdici auta, ktera umyslne vypoustela rakovinotvorne plyny, ale u nemcu je to tradice. Takze vsichni postizeni hura pro odskodneni. Hlavne americani

0/0
5.10.2015 7:20
Foto

T36o66m72á77š 29K71r84á23l 1252218515862

too big to fail !!

0/0
4.10.2015 8:01

T35o24m 29K57l83í46č41n32í24k 5920164465105

Norma stanoví maximální emise v průběhu zkušebního cyklu. Tomu se všechny automobilky musí chcanechca přizpůsobit. Výsledkem je, že auta jsou v homologačních testech šetrná, ale v reálném provozu nikoliv. To samé platí i pro měření spotŕeby. Je to skandální? Podle mě ne víc, než že naše předpisy stanovují nesmyslné a nesplnitelné hodnoty. Pokud chceme někoho žalovat, proč ne taky ekologisty?

Rozdíl je i v chápání práva mezi USA a EU, "naši ví", že tabulkové hodnoty v katalogu jsou šméčko, v USA naopak trvají na tom, že co je napsané, musí platit - viz skandál Hyundai se spotřebou. 

Přesto se téhle hysterii moc nedivím, Evropou táhnou stovky tisíc imigrantů, tak je potřeba odvést pozornost jinam. Hlavně v Německu.

+7/0
4.10.2015 7:53

G48e63o84r35g 30K90o49m34b51e82r30e75c 9854241856421

hlavne je ted nutne odvest pozornost od TTIP. Jestli to ty vypatlanci za Evropu podepisou tak panbu s nami. Pak uz opravdu zbyva zdvihnout kotvu a zmizet nekde hodne daleko. To i ti uprchlici jsou proti TTIP prochazka rajskou zahradou.

+3/0
4.10.2015 8:14

J80a31n 88L28u16k13á10š 7197113553722

To, ze proti TTIP protestuje vase squadra a weby jako aeronet, ac24, ci sputnik, je spolehliva indikace, ze to nejspis bude naprosto v poradku.

+1/0
5.10.2015 23:10

M46i72r89o43s60l35a77v 80Z18i10k87m93u30n11d 7619833414983

A začne se slovíčkařit, zda to co je na papíře je "v provozu" (jak se to objektivně zjistí, protože každý řidič má jiný styl jízdy) nebo zda jde o hodnoty při volnoběhu ... nebo při měření "na zkušební stolici" ...

0/0
4.10.2015 14:51

J80a96n 32L54u88k43á71š 7267283923442

Kdyby VW mel nastaveny urcity rezim chodu motoru pro styl jizdy odpovidajici zkusebni stolici, problem by to nebyl.

Problem je ten, ze VW detekoval testovani a mel rezim ciste pro nej, ale pri jizde to bylo uplne jinak.

0/0
5.10.2015 22:59

G62e75o33r73g 27K13o61m61b49e68r50e18c 9424771426921

hlavne ze tohle jim nevadi/nesmrdi http://news.xinhuanet.com/english/photo/2012-06/04/131628898_61n.jpg

tim ale nejsem proti aby VW dostal pokutu za podvod. Protoze podvod vzdy zustane podvodem.

0/0
4.10.2015 7:41

J36o67s27e54f 29N68á19d30b58ě49l90a 3825565706432

Podvádět se nemá. Snad nepadne i česká škodovka. To by totiž prakticky jediná úspěšná privatizace padla pěkně na pusinku.

0/0
4.10.2015 7:41

P16ř83e45m54y34s63l 29M12o96r98a32v90a 4403393871883

Jestli někdo podvádí, tak moc zákonodárná, tím, že nám i automobilkám tvrdí, že spalování fosilních paliv jde (téměř) bez emisí.

+3/0
4.10.2015 7:59

J76a56n 49M44a58t11o47u24š93e65k 6136257770224

existují způsoby jak se přiblížit čistému hoření a také způsoby jak likvidovat následně produkty nedokonalého hoření. V tom problém není a s nadsázkou lze říci, že vozidlo E6 nasává špinavý vzduch a vypouští pouze H2O, N2 a CO2

0/0
4.10.2015 13:58

S77t15a77n35i43s33l96a32v 17R38o16s65e29c54k96ý 9765789891699

Co je pro zdraví rizikovější, vdechování výparů nafty nebo benzínu ( nemyslím emise, ale opravdu výpary)?

0/0
4.10.2015 6:16

M60i23c36h16a36l 84N15o46v31á60k 7680609147344

Samozřejmě benzín, ale pouze v případě, kdyby jste vešel do zcela uzavřené místnosti a tyto výpary dýchal, neboť benzín obsahuje vyšší koncentrace jedovatých složek. Ale v otevřeném prostoru je benzínový výpar dobře rozložitelný a lépe mísitelný se vzduchem i vodou a tyto výpary neničí životní prostředí natolik jako nafta.

+3/0
4.10.2015 6:51

K84a31r26e22l 14V95o63v91e53s 1494208382919

Tomu se cinske, indicke automobilky smeji.

+1/0
4.10.2015 6:01

D80a91d26a26k 86P22e54t26r 7971510974518

Díky neskutečným finančním nárokům majitelů aut, zvláště z USA, se rezervy rychle rozplynou. Doživotní újma na duševním zdraví, že jsem znečišťoval dětem životní prostředí, není za pár milionů pro jednotlivce. Výrobce cigaret a nejenom ti, dobře vědí. Právníci  v USA  jdou do boje.

0/0
4.10.2015 4:41

J49i37ř86í 75L71i48b77e11r 6408430330792

Celé mi to přijde na hlavu postavené. Jsou předepsané emisní testy, které ani v nejmenším neodpovídají realitě. VW je splní a všichni se diví, že reálně je to jinak. Tak by se měli nad sebou zamyslet tvůrci testů, aby vozidlo bylo testováno tak, jak odpovídá reálnému provozu. Pak bychom se třeba i z velkého TP dozvěděli reálnou spotřebu motoru, a ne tu fantasmagorickou, co lze těžko splnit. :-(

+11/0
4.10.2015 4:41

J64o73s93e16f 68Č69e85r95v96e91n34i53c14k43ý 9809484581173

Mám pátou Škodovku v dieselu od roku 1996 a u žádné mi nedělalo problém jezdit se spotřebou pod hodnotou uváděnou v techničáku.

0/0
4.10.2015 10:00

J85i78ř28í 70L64i67b76e25r 6808100420362

Známý se mi onehdy svěřil, že to umí taky. Třeba na dálnici kvůli tomu jezdí max. 80 km/hod. Raději ani nechci vědět, co si o něm myslí řidiči, kteří ho předjíždějí, a kolik nebezpečných situací takto pomalou jízdou způsobil.

+1/0
4.10.2015 11:07

J60o46s68e46f 61Č22e28r48v57e38n64i12c53k57ý 9139434711383

Nevím proč do toho taháš dálnici. Kolika procenty má být dálnice zastoupena v náběhu kilometrů?

Já jezdím úplně normálně. Běžně dosahují (bez dálnice) jízdních průměrů těsně pod 70 km/h a to při dojíždění do práce do Plzně projíždím několik obcí cestou od Klatov.

0/0
4.10.2015 12:27

J66i38ř52í 33L57i53b61e93r 6198350380522

Netuším, odkdy si tykáme, ale budiž. Ne každý má slušné vychování. Cesta po dálnicích u mne činí více, jak 80 % ujetých kilometrů, ať už po Čechách směrem na Moravu, nebo Německo. Jízdní průměry mám podstatně vyšší a na spotřebu udanou v TP se při ježdění takovém, abych nezdržoval ostatní, nelze v žádném případě dostat. To mne stojí nemálo peněz při vyúčtování dle předpisů daných našimi zákony. Proto bych byl raději, kdyby v TP byla udávaná reálná spotřeba.

0/0
4.10.2015 18:51

J87o84s62e70f 41Č86e83r66v81e67n29i20c58k57ý 9249264261163

A co to je reálná spotřeba? Spotřeba při ježdění po dálnici z 10% ujeté vzdálenosti? Nebo 20%? Nebo Vámi udávaných 80%? Nebo to tam má být uvedeno po 10%? Každý reálně uvažující řidič si dokáže zhodnotit, jestli hodnoty v techničáku sedí nebo ne.

PS: nemám problém začít vykat tomu, kdo si (na diskuzích běžně užívané) tykání nepřeje. Ale nezapisuji si, komu tykání vadí, takže se mohu opakovat.

0/0
5.10.2015 15:07

J63i42ř53í 52L43i13b83e37r 6888240840672

"Každý reálně uvažující řidič si dokáže zhodnotit, jestli hodnoty v TP sedí, nebo ne". No, a ony nesedí a nevím, kam se mám obrátit buď k tomu, aby seděly, nebo aby služebně ujeté kilometry soukromým autem byly propláceny podle reality. Asi by byl k tomu potřeba "reálně uvažující zákonodárce", takoví se bohužel vyskytují řidčeji, než bílé velryby. Momentálně mám obavu, že se v Evropě nevyskytuje žádný, tudy asi cesta nepovede. A tak nakonec soudím, že lepší by bylo v TP uvádět reálnou spotřebu, ne tu, která je tam teď. Možná by stačilo jen uvádět dvě - městský provoz a při 130 km/h, pak by jejich průměr byl podstatně blíže pravdě. :-)

0/0
5.10.2015 15:28

J13o92s19e15f 49Č78e48r82v26e26n58i14c55k98ý 9199424741983

Až na to, že by zákonodárci těžko povolili podle této, podle vás reálné, spotřeby provádět vyúčtování. Prostě to je nesmysl. Dál už nemá cenu tohle rozebírat. Nikdo vás nemůže nutit jezdit tak, aby jste měl spotřebu vyšší, než je reálně dosažitelné pro vyúčtování.

0/0
5.10.2015 17:41

J38i44ř76í 12L70i95b97e44r 6518590860132

To jste mne špatně pochopil. Mne nikdo nenutí, abych měl spotřebu vyšší (a ani se o to sám nesnažím), než je uvedená v TP. Ona prostě vyšší je, cca o jeden litr na 100 km, než ta uvedená, a rád bych byl, aby tyto hodnoty byly de facto i de iure (pro potřeby vyúčtování) stejné.

0/0
5.10.2015 17:47

J96o69s81e24f 64Č36e10r53v18e44n77i42c89k47ý 9839494951443

Sakra, ale ta spotřeba  v TP nevychází z toho, že dané auto bude jezdit z 80% po dálnici. To fakt nemá cenu.

0/0
5.10.2015 19:48

J93i51ř62í 89L84i49b89e11r 6318230170142

Ty naše vzájemné komentáře jsou trochu "mimoběžné", řekl bych. Vezmu to úplně z jiné strany. Manželka jezdí svým autem výhradně po městě (ani dálniční známku nemá), a jezdí zcela defenzivně, žádné rychlé rozjezdy, ani brzdění. Auto má psanou spotřebu pro město v TP 6,6 l/100 km, realita je 8,4 až 8,5 litru/100 km. V tom případě je metodika měření použitá pro TP totálně na houby, protože naprosto neodpovídá realitě. Kdyby byl rozdíl deci nebo dvě, nebudu mít námitky. Ale takřka dva litry rozdílu je sakra moc, a to je auto v naprostém pořádku. :-(

0/0
5.10.2015 21:29

J36o88s95e22f 28Č88e31r41v43e81n41i30c90k92ý 9659434211323

A já se tedy vrátím na začátek. Jen zopakuji, že všech 5 Škodovek v dieselu, které jsem měl, tak v režimu "kombinace" jsem se se spotřebou vešel pod psanou hodnotu. A to s běžným způsobem jízdy. Nevím, co by to auto udělalo jen při jízdě po městě.

0/0
6.10.2015 5:34

J22a58n 48L17u64k44á50š 7177833423332

Jeste byste mohl protestovat, aby i castka na amortizaci vozidla, kterou pri tech cestach dostavate, byla odpovidajici realite (tak tretinova az polovicni), ta nahrazuje i tento nesoulad spotreby.

0/0
5.10.2015 23:08

J63i15ř86í 46L13i18b88e46r 6778290930272

To, že částka na amortizaci vozidla je brána "ze vzduchu" a nikoli z pořizovací ceny vozu je snad zbytečné komentovat.

0/0
6.10.2015 7:01

M64a10r21e19k 41H98r90u82b55y 6887972111578

Jo, moje skodovka to na palubnim pocitaci taky tvrdi ;-) 

Listky od pumpy ale davaji jina cisla :-P

+1/0
4.10.2015 12:07

J65o29s33e60f 70Č20e15r88v18e79n76i54c83k86ý 9849764961423

Já psal  něco o palubní počítači? Samozřejmě to mám podle tankování.

0/0
4.10.2015 12:20
Foto

J13a27r40o83s16l53a35v 19M18o91u58r77e73č16e84k 1870466877648

VW vedou skutecni hlupaci-manazeri, kteri porucili tento podvod, kdyz je ani nenapadlo, ze ostatni tak hloupí nejsou, aby na to neprisli. Prilis domysliva firma s predrazenymi auty. Mysleli si, ze jsou se svymi vozy nadlide.

+2/−2
4.10.2015 4:24

M85i17c19h88a38l 55N29o43v64á56k 7210169167584

Souhlasím, jednalo se nejspíše o úmyslný podvod. Tedy poptávka po softwaru, který oklame limity. Ale to by neměl odskákat podnik, ale jednotlivci. Tedy pokud se ještě jedná o firmu, nikoliv o stát. Státní zaměstnanec takovou chybu udělat může v zájmu úspory daňových poplatníků a dalo by se to ututlat, ale firma okrádá lidi do vlastní kapsy.

0/−1
4.10.2015 6:56

T55i94b83o27r 81S22u78l35o 7600114231400

a ještě jedna věc, jezdím už dvacet let s dieselem za cca 6 litrů. Proč může někdo jezdit s autem co spolkne 15 litrů, ale plní normu na 15 litrů? Stejně to auto pořád veze jednoho člověka. To EU nevadí.

+3/−1
4.10.2015 1:53

J39i16ř70í 68R95a50m96e21š 8216354930372

protože splňuje limity na 15 litrů spotřeby plus každý nějaký gram hnusu z výfuku na víc nad limity stojí cca 2000 tis euro a to automobilka zaplatí a vybere v konečné ceně u zákazníka. Tyto nadstandartní ceny za limity bude platit i vw takže škodovky to klidně může prodražit o 250 tis a kupovat coctu za milion v plné palbě i víc bude později realita.

0/0
4.10.2015 7:12

L11u37b86o19š 69O62b96r85u52č28a 6271214116691

takze zpatky na zem.. bych chtel videt ekonomicky zdraveho cloveka ve Skoda Auto, ktery by povolil prodej takoveho auta.. ano, logicky to vychazi, ale obcas je dobre pouzit zdravy rozum

0/0
4.10.2015 8:33

T64i74b84o59r 55S17u75l97o 7250234721940

není žádnou hrozbou VW, ale naopak hrozbou pro naprosto nesmyslná nařízení EU ( i když si to dovolili říci v USA) Kdo konečně prozře, že technologicky 100 let strarý motor nemůže jezdit za 1 litr a 0 emisí.

+4/0
4.10.2015 1:49

K59a70t18e93ř46i30n11a 55S26l54a35v68í64k97o14v37á 6873215870583

Kdyby byla schválena a podepsána smlouva TTIP, tak už je VW v konkurzu.

+1/−3
4.10.2015 1:09

K67a36r84e31l 36V60o78v85e60s 1134218722469

A o to Americanum jde !

+2/0
4.10.2015 5:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.