Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní skandál je hrozbou pro existenci VW, koncern má ale rezervy

Skandál kolem podvodů Volkswagenu v emisních testech je hrozbou pro životaschopnost firmy, je však možné ho překonat. Podle německého listu Welt am Sonntag to uvedl budoucí předseda dozorčí rady německé automobilové skupiny Hans Dieter Pötsch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47a75v23e55l 91R68e97z41n67i87c86e66k 3185234664632

Naučte prosím paní redaktorku vyslovovat slovo KONCERN. To co říká ona, tedy "Konzern" je strašná prasárna.... Stejně tak je správně KONCERT a nikoli "Konzert", jak se v Praze a jejím blízkém okolí rádo říká...

+1/0
5.10.2015 16:25

V17l70a14d52i66m93í38r 82M21i45k31s98a 3263851585639

Diesely v osobácích se mi vždy hnusily.

0/0
5.10.2015 14:24

J41a78n 17G49a90z61d78a 6942208953807

Teď to padlo na VW, zítra na někoho dalšího, který trochu povyroste. Můj vztah k TDI a k dieselům v osobácích to nezmění. Smrdí mi to, s dieselu ani po přemíře odlehčení benzínový motor do osobáku udělat asi nejde a takovéto auto ani nechci. Měl jsem služební VW se 110 kW TDI a jezdilo se mi s tím podobně jako s dodávkou a nebo traktorem, jenom v trochu luxusnějším provedení. Škoda, že VW neinvestoval více do hybridů, teď jim to půjde hůře.

+1/0
4.10.2015 20:47

A76l37e45š 30C57h44u80d18ý 1173556446118

Ale VW to přežije a to úplně jednoduše. Jenom prostě okrade své dodavate komponentů ještě více než je okrádal doposud. Někteří dodavatelé mají už dnes minimální marže, třeba jenom 5%. No tak jim VW ještě více utáhne ten provaz kolem krku a peníze na jejich průser a lži budou. A dodavatel to zase přezije. Akorát ta marže už bude třeba jenom 2%.

+1/0
4.10.2015 19:10

V52í47t 40K44o56v47á98ř25í80k 5391327351394

Idealni cas pro odborove svazy. Vyjednavaci pozice je ted nej v historii. :))

0/0
4.10.2015 14:12

R15o26b72e55r90t 18J41a70n23u60l54í74k 3255729644451

Amici budou zase mit na chvilku penize,.. Ja bych jim nedal ani ctvrtak a stahnul bych se!

0/0
4.10.2015 9:51

D77a50n17i95e77l 63T11s60c27h32e57r21n80a10y 2475142209902

No jo ale kdyz jim ty auta vypoustely do atmosfery rakovinotvorne plyny ? Ted bude chtit kazdej amerikanec odskodneni. Takze ted bude VUMV rychle najit podobne podvodne diesely, aby se to vykompenzovalo ;-D

0/0
5.10.2015 7:23

J51a27r18d62a 25S46o12k39o38l 1866848691411

Proč zde nedáte článek s vyjádřením odborníka?to co o tom někteří píší mi připadá že jsou specialisté na setrvačníková autíčka.

+4/0
4.10.2015 8:52

Š73t43ě79p13á87n 25V38a61n50ě25k 3213379677607

Největší hrozbou jsou bohužel v tomto novináři. Kvůli čtenosti kauzu patřičně přifukují a zveličují.

+2/0
4.10.2015 8:36

L29u88k23á23š 50R63y33c31h47l36ý 5247346693937

Minulý týden tu byl článek, že tento skandál koncern nijak zásadně neohrozí, včera nebo předevčírem, že ADAC zjistil, že podvádí více méně všichni a dnes zase že můžou padnout.

Jou jou dnes už není důležité co se píše, ale že se něco píše )))

+2/0
4.10.2015 8:14

T47o34m24á75š 57K90u82c77h11a95ř 3587871818391

Ale to, že může padnout, mi bohužel přijde mnohem reálnější, než že se skoro nic neděje. Přiznáním podvodu a viny si to pěkně pohnojili. Teď se s nimi může soudit pomalu každý, včetně těch, co jim někdo v rodině umřel na raka.

+2/0
4.10.2015 12:36

D10a12n95i35e57l 85T81s49c25h73e43r15n17a52y 2945522889622

Presne tak, umyslne vypoustely na trh vrazdici auta, ktera umyslne vypoustela rakovinotvorne plyny, ale u nemcu je to tradice. Takze vsichni postizeni hura pro odskodneni. Hlavne americani

0/0
5.10.2015 7:20
Foto

T54o43m23á26š 10K45r79á75l 1762518875262

too big to fail !!

0/0
4.10.2015 8:01

T63o61m 80K93l30í45č40n87í76k 5830214965195

Norma stanoví maximální emise v průběhu zkušebního cyklu. Tomu se všechny automobilky musí chcanechca přizpůsobit. Výsledkem je, že auta jsou v homologačních testech šetrná, ale v reálném provozu nikoliv. To samé platí i pro měření spotŕeby. Je to skandální? Podle mě ne víc, než že naše předpisy stanovují nesmyslné a nesplnitelné hodnoty. Pokud chceme někoho žalovat, proč ne taky ekologisty?

Rozdíl je i v chápání práva mezi USA a EU, "naši ví", že tabulkové hodnoty v katalogu jsou šméčko, v USA naopak trvají na tom, že co je napsané, musí platit - viz skandál Hyundai se spotřebou. 

Přesto se téhle hysterii moc nedivím, Evropou táhnou stovky tisíc imigrantů, tak je potřeba odvést pozornost jinam. Hlavně v Německu.

+7/0
4.10.2015 7:53

G50e41o51r83g 40K81o57m17b94e43r48e25c 9834111596541

hlavne je ted nutne odvest pozornost od TTIP. Jestli to ty vypatlanci za Evropu podepisou tak panbu s nami. Pak uz opravdu zbyva zdvihnout kotvu a zmizet nekde hodne daleko. To i ti uprchlici jsou proti TTIP prochazka rajskou zahradou.

+3/0
4.10.2015 8:14

J80a18n 40L61u97k19á80š 7347223323592

To, ze proti TTIP protestuje vase squadra a weby jako aeronet, ac24, ci sputnik, je spolehliva indikace, ze to nejspis bude naprosto v poradku.

+1/0
5.10.2015 23:10

M21i10r85o69s31l26a16v 59Z14i38k91m46u68n39d 7199673284423

A začne se slovíčkařit, zda to co je na papíře je "v provozu" (jak se to objektivně zjistí, protože každý řidič má jiný styl jízdy) nebo zda jde o hodnoty při volnoběhu ... nebo při měření "na zkušební stolici" ...

0/0
4.10.2015 14:51

J78a45n 44L80u43k94á75š 7797453213402

Kdyby VW mel nastaveny urcity rezim chodu motoru pro styl jizdy odpovidajici zkusebni stolici, problem by to nebyl.

Problem je ten, ze VW detekoval testovani a mel rezim ciste pro nej, ale pri jizde to bylo uplne jinak.

0/0
5.10.2015 22:59

G59e26o71r18g 32K46o17m19b72e26r97e76c 9504551256871

hlavne ze tohle jim nevadi/nesmrdi http://news.xinhuanet.com/english/photo/2012-06/04/131628898_61n.jpg

tim ale nejsem proti aby VW dostal pokutu za podvod. Protoze podvod vzdy zustane podvodem.

0/0
4.10.2015 7:41

J71o71s31e88f 51N62á90d42b85ě25l40a 3665895936512

Podvádět se nemá. Snad nepadne i česká škodovka. To by totiž prakticky jediná úspěšná privatizace padla pěkně na pusinku.

0/0
4.10.2015 7:41

P80ř94e29m53y22s30l 38M46o92r11a58v54a 4263793671923

Jestli někdo podvádí, tak moc zákonodárná, tím, že nám i automobilkám tvrdí, že spalování fosilních paliv jde (téměř) bez emisí.

+3/0
4.10.2015 7:59

J34a27n 16M14a18t23o31u88š96e34k 6386317160154

existují způsoby jak se přiblížit čistému hoření a také způsoby jak likvidovat následně produkty nedokonalého hoření. V tom problém není a s nadsázkou lze říci, že vozidlo E6 nasává špinavý vzduch a vypouští pouze H2O, N2 a CO2

0/0
4.10.2015 13:58

S50t28a78n74i27s81l30a11v 13R67o42s35e37c86k91ý 9185749621279

Co je pro zdraví rizikovější, vdechování výparů nafty nebo benzínu ( nemyslím emise, ale opravdu výpary)?

0/0
4.10.2015 6:16

M31i15c48h82a88l 42N66o72v40á56k 7860909167394

Samozřejmě benzín, ale pouze v případě, kdyby jste vešel do zcela uzavřené místnosti a tyto výpary dýchal, neboť benzín obsahuje vyšší koncentrace jedovatých složek. Ale v otevřeném prostoru je benzínový výpar dobře rozložitelný a lépe mísitelný se vzduchem i vodou a tyto výpary neničí životní prostředí natolik jako nafta.

+3/0
4.10.2015 6:51

K86a60r39e75l 51V62o85v71e32s 1234488702829

Tomu se cinske, indicke automobilky smeji.

+1/0
4.10.2015 6:01

D85a44d95a88k 59P75e14t84r 7981110454888

Díky neskutečným finančním nárokům majitelů aut, zvláště z USA, se rezervy rychle rozplynou. Doživotní újma na duševním zdraví, že jsem znečišťoval dětem životní prostředí, není za pár milionů pro jednotlivce. Výrobce cigaret a nejenom ti, dobře vědí. Právníci  v USA  jdou do boje.

0/0
4.10.2015 4:41

J41i60ř18í 89L54i26b76e36r 6948490360622

Celé mi to přijde na hlavu postavené. Jsou předepsané emisní testy, které ani v nejmenším neodpovídají realitě. VW je splní a všichni se diví, že reálně je to jinak. Tak by se měli nad sebou zamyslet tvůrci testů, aby vozidlo bylo testováno tak, jak odpovídá reálnému provozu. Pak bychom se třeba i z velkého TP dozvěděli reálnou spotřebu motoru, a ne tu fantasmagorickou, co lze těžko splnit. :-(

+11/0
4.10.2015 4:41

J41o32s98e40f 58Č81e35r44v28e58n80i38c43k67ý 9369254121533

Mám pátou Škodovku v dieselu od roku 1996 a u žádné mi nedělalo problém jezdit se spotřebou pod hodnotou uváděnou v techničáku.

0/0
4.10.2015 10:00

J86i58ř93í 85L19i12b77e81r 6778950700442

Známý se mi onehdy svěřil, že to umí taky. Třeba na dálnici kvůli tomu jezdí max. 80 km/hod. Raději ani nechci vědět, co si o něm myslí řidiči, kteří ho předjíždějí, a kolik nebezpečných situací takto pomalou jízdou způsobil.

+1/0
4.10.2015 11:07

J86o45s17e42f 56Č36e75r72v36e27n75i10c70k81ý 9799794561853

Nevím proč do toho taháš dálnici. Kolika procenty má být dálnice zastoupena v náběhu kilometrů?

Já jezdím úplně normálně. Běžně dosahují (bez dálnice) jízdních průměrů těsně pod 70 km/h a to při dojíždění do práce do Plzně projíždím několik obcí cestou od Klatov.

0/0
4.10.2015 12:27

J88i61ř33í 50L62i77b68e55r 6238960620762

Netuším, odkdy si tykáme, ale budiž. Ne každý má slušné vychování. Cesta po dálnicích u mne činí více, jak 80 % ujetých kilometrů, ať už po Čechách směrem na Moravu, nebo Německo. Jízdní průměry mám podstatně vyšší a na spotřebu udanou v TP se při ježdění takovém, abych nezdržoval ostatní, nelze v žádném případě dostat. To mne stojí nemálo peněz při vyúčtování dle předpisů daných našimi zákony. Proto bych byl raději, kdyby v TP byla udávaná reálná spotřeba.

0/0
4.10.2015 18:51

J14o38s72e82f 71Č44e31r10v21e10n48i38c27k69ý 9829924251373

A co to je reálná spotřeba? Spotřeba při ježdění po dálnici z 10% ujeté vzdálenosti? Nebo 20%? Nebo Vámi udávaných 80%? Nebo to tam má být uvedeno po 10%? Každý reálně uvažující řidič si dokáže zhodnotit, jestli hodnoty v techničáku sedí nebo ne.

PS: nemám problém začít vykat tomu, kdo si (na diskuzích běžně užívané) tykání nepřeje. Ale nezapisuji si, komu tykání vadí, takže se mohu opakovat.

0/0
5.10.2015 15:07

J32i96ř35í 90L16i19b20e46r 6828380730102

"Každý reálně uvažující řidič si dokáže zhodnotit, jestli hodnoty v TP sedí, nebo ne". No, a ony nesedí a nevím, kam se mám obrátit buď k tomu, aby seděly, nebo aby služebně ujeté kilometry soukromým autem byly propláceny podle reality. Asi by byl k tomu potřeba "reálně uvažující zákonodárce", takoví se bohužel vyskytují řidčeji, než bílé velryby. Momentálně mám obavu, že se v Evropě nevyskytuje žádný, tudy asi cesta nepovede. A tak nakonec soudím, že lepší by bylo v TP uvádět reálnou spotřebu, ne tu, která je tam teď. Možná by stačilo jen uvádět dvě - městský provoz a při 130 km/h, pak by jejich průměr byl podstatně blíže pravdě. :-)

0/0
5.10.2015 15:28

J23o77s19e59f 22Č46e37r86v20e44n57i55c74k88ý 9229944331913

Až na to, že by zákonodárci těžko povolili podle této, podle vás reálné, spotřeby provádět vyúčtování. Prostě to je nesmysl. Dál už nemá cenu tohle rozebírat. Nikdo vás nemůže nutit jezdit tak, aby jste měl spotřebu vyšší, než je reálně dosažitelné pro vyúčtování.

0/0
5.10.2015 17:41

J94i74ř39í 84L74i64b51e22r 6328620720342

To jste mne špatně pochopil. Mne nikdo nenutí, abych měl spotřebu vyšší (a ani se o to sám nesnažím), než je uvedená v TP. Ona prostě vyšší je, cca o jeden litr na 100 km, než ta uvedená, a rád bych byl, aby tyto hodnoty byly de facto i de iure (pro potřeby vyúčtování) stejné.

0/0
5.10.2015 17:47

J61o91s35e20f 85Č69e28r67v56e45n65i38c26k86ý 9499784251263

Sakra, ale ta spotřeba  v TP nevychází z toho, že dané auto bude jezdit z 80% po dálnici. To fakt nemá cenu.

0/0
5.10.2015 19:48

J96i25ř23í 89L43i98b69e37r 6138540170102

Ty naše vzájemné komentáře jsou trochu "mimoběžné", řekl bych. Vezmu to úplně z jiné strany. Manželka jezdí svým autem výhradně po městě (ani dálniční známku nemá), a jezdí zcela defenzivně, žádné rychlé rozjezdy, ani brzdění. Auto má psanou spotřebu pro město v TP 6,6 l/100 km, realita je 8,4 až 8,5 litru/100 km. V tom případě je metodika měření použitá pro TP totálně na houby, protože naprosto neodpovídá realitě. Kdyby byl rozdíl deci nebo dvě, nebudu mít námitky. Ale takřka dva litry rozdílu je sakra moc, a to je auto v naprostém pořádku. :-(

0/0
5.10.2015 21:29

J24o73s23e84f 81Č65e29r64v12e51n75i64c44k58ý 9199114671873

A já se tedy vrátím na začátek. Jen zopakuji, že všech 5 Škodovek v dieselu, které jsem měl, tak v režimu "kombinace" jsem se se spotřebou vešel pod psanou hodnotu. A to s běžným způsobem jízdy. Nevím, co by to auto udělalo jen při jízdě po městě.

0/0
6.10.2015 5:34

J25a71n 95L15u65k57á21š 7717573363492

Jeste byste mohl protestovat, aby i castka na amortizaci vozidla, kterou pri tech cestach dostavate, byla odpovidajici realite (tak tretinova az polovicni), ta nahrazuje i tento nesoulad spotreby.

0/0
5.10.2015 23:08

J57i66ř73í 59L56i31b91e24r 6418140820592

To, že částka na amortizaci vozidla je brána "ze vzduchu" a nikoli z pořizovací ceny vozu je snad zbytečné komentovat.

0/0
6.10.2015 7:01

M60a23r54e48k 57H54r83u88b68y 6697242381458

Jo, moje skodovka to na palubnim pocitaci taky tvrdi ;-) 

Listky od pumpy ale davaji jina cisla :-P

+1/0
4.10.2015 12:07

J18o17s65e73f 20Č17e91r25v54e84n12i14c87k37ý 9279864361823

Já psal  něco o palubní počítači? Samozřejmě to mám podle tankování.

0/0
4.10.2015 12:20

J42a21r45o90s21l19a63v 26M73o46u80r87e51č44e24k 1530226837588

VW vedou skutecni hlupaci-manazeri, kteri porucili tento podvod, kdyz je ani nenapadlo, ze ostatni tak hloupí nejsou, aby na to neprisli. Prilis domysliva firma s predrazenymi auty. Mysleli si, ze jsou se svymi vozy nadlide.

+2/−2
4.10.2015 4:24

M67i92c74h66a45l 68N69o45v52á66k 7560719817424

Souhlasím, jednalo se nejspíše o úmyslný podvod. Tedy poptávka po softwaru, který oklame limity. Ale to by neměl odskákat podnik, ale jednotlivci. Tedy pokud se ještě jedná o firmu, nikoliv o stát. Státní zaměstnanec takovou chybu udělat může v zájmu úspory daňových poplatníků a dalo by se to ututlat, ale firma okrádá lidi do vlastní kapsy.

0/−1
4.10.2015 6:56

T41i95b33o67r 27S94u56l20o 7930434541440

a ještě jedna věc, jezdím už dvacet let s dieselem za cca 6 litrů. Proč může někdo jezdit s autem co spolkne 15 litrů, ale plní normu na 15 litrů? Stejně to auto pořád veze jednoho člověka. To EU nevadí.

+3/−1
4.10.2015 1:53

J65i42ř66í 89R44a24m42e37š 8686884660532

protože splňuje limity na 15 litrů spotřeby plus každý nějaký gram hnusu z výfuku na víc nad limity stojí cca 2000 tis euro a to automobilka zaplatí a vybere v konečné ceně u zákazníka. Tyto nadstandartní ceny za limity bude platit i vw takže škodovky to klidně může prodražit o 250 tis a kupovat coctu za milion v plné palbě i víc bude později realita.

0/0
4.10.2015 7:12

L10u31b51o72š 20O59b27r74u97č55a 6201484896851

takze zpatky na zem.. bych chtel videt ekonomicky zdraveho cloveka ve Skoda Auto, ktery by povolil prodej takoveho auta.. ano, logicky to vychazi, ale obcas je dobre pouzit zdravy rozum

0/0
4.10.2015 8:33

T94i87b12o57r 98S41u21l11o 7130364781620

není žádnou hrozbou VW, ale naopak hrozbou pro naprosto nesmyslná nařízení EU ( i když si to dovolili říci v USA) Kdo konečně prozře, že technologicky 100 let strarý motor nemůže jezdit za 1 litr a 0 emisí.

+4/0
4.10.2015 1:49

K32a41t38e53ř72i51n38a 78S67l94a53v82í10k44o26v79á 6453205310273

Kdyby byla schválena a podepsána smlouva TTIP, tak už je VW v konkurzu.

+1/−3
4.10.2015 1:09

K98a58r29e53l 35V21o89v35e41s 1974288242929

A o to Americanum jde !

+2/0
4.10.2015 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.