Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Rychlovlaky ve Španělsku jezdí třistapadesátkou. U nás to prý nejde

Ve Španělsku staví kilometr tratě pro vlaky jedoucí rychlostí 350 kilometrů v hodině levněji, než za kolik v Česku stavíme koleje pro soupravy jedoucí polovičním tempem. České úřady tvrdí, že stavba moderních železnic je příliš drahá. Ve skutečnosti však počítají se zbytečně vysokými náklady.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Málokdo si uvědomuje co opravdu znamená VRT, to je přerod celé dopravy ve státě, trat je sice drahá, ale provoz na ní je velmi levný, žádné stále rozjíždění a brzdění a ztráty energií z tohoto, úplně to změní život ve státě. Třeba představa, že bydlíte v Ostravě a můžete dojíždět za prací denně do Prahy, tohle vše opravdu jde...Je to složitá problematika, třeba vám stačí méně vlaků, prostě vlak to otočí denně do Prahy z Ostravy 6x, pak vám stačí pár jednotek na pokrytí provozu atd.

Myslíte že němci jsou blbí když tyhle tratě staví ve velkém? [>-]

2 0
možnosti

Placaté Španělsko? Tak tohle je centrálni "placka" mezi Madridem a Barcou.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/San_Lorenzo_desde_El_hombre.jpg

1 0
možnosti

Mezi Valladolid a Leonem je opravdu většinou rovinatá krajina s malými převýšeními. 

Viz.: http://mapy.cz/zemepisna?mereni-vzdalenosti&x=-5.8303792&y=42.2602086&z=8&rm=tobT4wkDkTtnGt4woQ..

0 0
možnosti

u nás je extrémně drahá každá státní stavba, jsme prostě klasický banánová republika, při každých volbách je tohle jedno z hlavních témat, každý hrdě hlásá jak se s korupcí a předražeností státních zakázek tvrdě a nekompromisně vypořádá, viz naposled Babiš (všichni jsou zloději a on zachrání stovky miliard) ovšem realita je stále stejné, nebo spíše stále horší, máme nejdražší na světě dálnice, železnice, tunely, mosty. Prostě jsme klasický slovanský stát, vládnout si neumíme za to krást ano, jistě slované směrem na východ kradou ještě více ale to není velká útěcha

1 1
možnosti

Nádherný příklad o "banánovosti" dávají letadla CASA. Vyšetřovaná i ve Španělsku pro předražení a korupci při nákupu. ČR je nakoupila za skoro dvojnásobnou cenu než Španělé.

1 0
možnosti

Není o jenom o tom, jak se stavba realizuje. Podívejme se také na ceny vstupů, tedy za kolik nakupuje například kolejnice ADIF a za kolik SŽDC. Potom už to není záležitost pouze terénu...

0 0
možnosti

Srovnávat trať po rovině a v naší krajině není ošidné, ale je nesmysl. Nicméně dalším nesmyslem jsou argumenty, že VRT jsou příliš drahé.

1 0
možnosti

P58e33t28r 94N22a22j63d49e68k

6. 10. 2015 17:58

200 mld za trať z Prahy do Brna opravdu není moc, to je skoro zadarmo.

2 0
možnosti

U nás jsou totiž tunely i na mostech ;-D

5 0
možnosti

P35e96t16r 21Š30l75e46g34r

6. 10. 2015 15:12

"Pro vedení VRT jsou ve Španělsku v této oblasti výrazně příznivější podmínky z hlediska uspořádání terénu, stejně tak i hustoty osídlení, kdy trať je možné vést výrazně přímějším způsobem v porovnání s podmínkami v rozdrobené zástavbě v prostředí ČR,“ reagoval Zdeněk Neusar z resortu dopravy.

České Ministerstvo dopravy by mělo říct, kde jsou nás v trase VRT hory vysoké přes 1200 metrů, které překonává VRT Madrid - Barcelona, nebo dokonce přes 2000 metrů, která překonává VRT Madrid - Valladolid. Prodloužení díky větší klikatosti z titulu zástavby rozhodně cenu nenavýší jako tunely, které jsou potřebné ve Španělsku, zatímco u nás nikoliv.

Jinak ceny ve Španělsku jsou nízké, protože

a) staví ve velkém (slevy z rozsahu), efektivně (minimalizace mezistavů, zařízení stavenišť apod.) - a propos to že se úsek pár km koridoru u nás modernizuje 3 roky, neznamená, že celý třeba 100 km úsek je za 3 roky, spíše tak za 10 a více

b) zhotovitele soutěží po profesích, tedy zvlášť umělé stavby, zvlášť svršek, trakci a zabzař a telco - monopolistické firmy nemohou moderovat soutěž o veřejné zakázky

c) nemají monopoly jako u nás na pražce firma ŽPSV (personálně spjatá se současnými i bývalými manažery SŽDC) nebo na zabezpečovací zařízení jako AŽD Praha.

9 1
možnosti

Rychlovlaky pro rychlost 350 km jsou podle mne pro ČR skutečně nesmysl - při velikosti naší země by stejně stavěly jen v Praze a možná v Brně. No a kvůli dvěma zastávkám (a občanům bydlícím v těchto lokalitách, kteří by měli možnost tento rychlovlak reálně využívat) mi připadá výše investice a především další zprznění krajiny a zemědělské půdy jako naprostá blbost.

1 13
možnosti

Naprosto vadná představa o provozu VRT. Víte, že šinkansenová trať má zastávku každých 30 km? Proč asi?

5 0
možnosti
Foto

dyk je to stejně jedno, i kdyby se zlevnila výstavba tratí, tak se stejně najde způsob, jak ty prachy vysosat nějak bokem. Například tím, že se postaví trať na 160 km/h a pak se na ní koupí zbytečně soupravy na 250 km/h Rv

0 0
možnosti

Ta disproporce je samozřejmě do určité míry špatně, Na druhou stranu, je zcela běžné, že vlak má teoreticky vyšší rychlost než trať, např. vlak na 350-360 km/h jezdí po trati která má provozovanou rychlost jen 300-310 km/h. V rámci přesnosti, žádné soupravy na 250 v ČR nejsou, ty nejrychlejší mají 200-230.

0 0
možnosti
Foto

Opravdu si tu někdo myslí, že Španělsko je správné pro srovnávání ceny a kvality?

0 0
možnosti

P78e65t37r 90N31a83j37d49e67k

6. 10. 2015 12:56

Opravdu si někdo myslí, že Španělé jsou oproti nám v něčem zaostalí?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

KOMENTÁŘ: O cenách benzínu rozhodne Izrael. Konkrétně jeho touha po odvetě

20. dubna 2024

Premium Jak drahé bude letní cestování, o tom rozhodne zejména podoba reakce Izraele na nedávnou smršť...

ČEZ zažaloval ČNB kvůli pokutě za zpoždění informace mající vliv na akcie

20. dubna 2024  12:44

Polostátní energetická společnost ČEZ zažalovala Českou národní banku (ČNB) kvůli milionové pokutě...

Řecko omezí rybolov vlečnými sítěmi. Připojte se, vybízejí EU ochránci přírody

20. dubna 2024

Řecko se stalo první zemí v Evropě, která vyhlásila zákaz rybolovu vlečnými sítěmi pro lov při dně...

Elektromobily by mohly v Norsku vytlačit z vrcholu diesely už do dvou let

20. dubna 2024  10:52

V Norsku, které je průkopníkem v odklonu od automobilů se spalovacími motory, se mohou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!