Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Analytici: Skandál táhne Volkswagen k zemi, ztratí desítky miliard

Skandál kolem falšování testů emisí bude německý automobilový koncern Volkswagen podle analytiků pravděpodobně stát desítky miliard eur. Náklady na pokuty, právní spory a svolávání automobilů by mohly překročit 35 miliard eur. Podle švýcarské Crédit Suisse skandál s emisemi automobilku vyjde na 78 miliard eur. Navíc se předpokládá, že aféra bude mít negativní dopad na prodej automobilky a poškodí její pověst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B49ě26l39a 77H52o67r84á59k35o37v21á 1928932449120

Tak boleslavští odboráři kolik máte připraveno?

0/0
7.10.2015 20:10

B41o73h63u68m88i34l84a 19Z51a18c57h86o45v83á 1128394405592

http://gloria.tv/media/K4k1X8v1C74

0/0
6.10.2015 21:21

B81o10h92u61m10i70l21a 34Z79a93c56h13o21v43á 1158794615962

A to s tim nepocitali kdyz vedeli,ze podvadi? tak to proste chodi,ze podvodnik v slusne zemi je potrestan a tak neni treba je litovat. Take pri prodeji auta musi kazdy zaplatit nefalesnymi penezmi, nebo by snad mohli platit nejakymi vytisknutymi na  kopirce? Lide predpokladaji, ze vyrobek ma param,etry,ktere udavaji, autio neni za stovku.

0/−2
6.10.2015 20:53

A58l58e78š 86C63h16u87d69ý 1943796496758

Analytici tomu opět hodně rozumí. VW okrade své dodavatele tak, jak to dělá už mnoho let naprosto běžně, aby měl na své lži. Těším se na obličeje analytiků, až zjistí, že VW zaplatil desítky miliard EURO pokutu, ale jeho zisk klesl pouze o 2%. Analytici tento fakt budou hodnotit tak, že se s těžkou situací vypořádal VW excelentně. To, že okradl své dodavatele tak, že to už některé firmy položilo, je ani nenapadlo. Absurdní.

+1/−1
6.10.2015 19:20

K33a97r80e42l 22C44e18r78n72y 2925570649547

No hlavne ze tomu rozumis Ty.Ja bych navrhl pockat,az se vysetrovatele domluvi,bude to pres nekolik judikatur a co vymysl v trestnepravni rovine (pokuty) co ve vecnepravni rovine plneni limitu u 11 mil automobilu ,pockat az se dozvime kde napriklad akcionar vezme zdroje pro sanaci techto mimoradnych ztrat,jak se to projevi v bilanci a ratingu firmy,zejmena v jejim pristupu ke kapitalu.Je verejnym tajemstvim ze kapacity automotiv jsou cca 30% nad rovnovaznym stavem,kdokoliv nabidne svoji pozici k redukci,je vitan a ostani hraci mu to osladi co nejvic.A financni supi uz taky krouzi,citi masicko zraneneho kusu,delat jakekoliv zavery v teto situaci,zejmena ty pozitivni ze se nic nestalo a nkdo to calne a cirkus jede dal,je hodne posetile

0/0
8.10.2015 8:21

L90u62c47i95a23n 81P64a32p14a79z80i79a94n 5454857731395

Raději měli investovat do ceny práce svých poctivých zaměstnanců.

0/0
6.10.2015 13:54

M74i40l84o14š 69K58o31v77a31č 7695718816330

to je prohra jako u stalingradu,vw padne,pežot to jsou auuta,lepší

+1/−1
6.10.2015 12:49

J65a10r24o41m72í53r 49Č72e81c96h 1833528297272

Pokud to bude prohra tak pro ekonomiku a kupní sílu celé EU.Máte vůbec představu kolik zaměstnává VW lidí v celé unii.To s těma autama od žabozroutu nemyslíte vážně doufám!

+2/0
6.10.2015 16:37

P98e62t26r 97K31u15b42í27č27e78k 2507313137255

Ono to nebude tak horké jak se novináři snaží prodat. GM dostal pokutu 900 mil. USD za vadné spínací skříňky, které vypínaly motor a při souvicejcích nehodách zemřelo až 169 lidí a výrobce o závadě věděl. Ta výše pokuty 18 mld. USD je jenom první nástřel, ve finále to bude řádově níže. Třeba takový Hyunda a Kia za lhaní o tabulkové spořebě dostali shodně 100 mil. USD. Byvalý ředitel EPA prohlásil, že za tohle si zaslouží realnou pokutu v řádech stovek mil. USD, už ale nemluví o miliardách. Dosavadní rekord je 1 mld. USD pro 6 výrobců dieselu v 1997. Horší je kriminální vyšetřování, kterému se třeba GM pokutou a spolupráci při vyšetřování vyhnulo. VW podle mne se bude snažit o to samé. Tam zase bude nějaká obří pokuta rekord je pro BNP 1 mld. USD. Soudy se zákazníky budou na dlouho a s nejistým výsledkem - musí se prokázat škoda vzniklá zákazníkovi. Například GM se za uznanou vadu s následkem smrti se s pozůstalými soudí několik let zatím bez výsledku. Takže hlavní následek bude ztráta renomé a prodejů, což se bude týkat hlavně USA. Kde na druhé straně VW pořád paběrkuje s podílem 3,6% trhu aut takže dopad nebude tak veliký.

+7/0
6.10.2015 12:47

M28i90c21h91a49l 79H24i80r65k62a 4727426330663

To zní rozumně, navíc zasazené do kontextu jiných případů.

+3/0
6.10.2015 13:14

D92e42n10i60s 50W40i32t25z14k71u 3493761899477

u GM je to trošku jinak, tam už probíhají jenom soudy u aut vyrobených před rokem 2009, kdy šlo GM do konkurzu. všechny vozy po roce 2009 jsou už vyrovnané a i na ty vozy před rokem 2009 má GM zvláštní fond

0/0
6.10.2015 13:27

J82a44r90o51m49í33r 53Č89e85c90h 1123488137282

Konečně názor normálně rozumě smýšlejících člověka. Díky za něj.

0/0
6.10.2015 16:40

L95u63k35a88s 80P75a33v83l78i88c79e72k 4928131860496

Rozdil mezi VW a zbytkem je ten ze se k tomu firma priznala coz jim mozna pomuze trochu snizit pokutu od federalni vlady, ale zaroven to ulehcilo zalobu vlastniku aut a tam budou nejvetsi naklady pro automobilky.  Vlastnici mohou pozadovat plnou nahradu at jiz vymenou vozu ci pozadavkem navratu hotovosti, uroku ze splatky atd.  VW vedome podvadelo od zacatku narozdil od kauzy GM kde se to firma snazila problemy na ktere pozdei prisla "jen" skryt.  Osobne si myslim ze tato kauza je spise podobna s kauzou banek a jejich chovani behem krize.  Tady muzete vydet kolik tyto banky zaplatily za vedome obchazeni zakonu i kdyz se k tomu pri mimosoudnim vyrovnani papirove nepriznaly.  http://www.wsj.com/articles/SB10001424127887323808204579084932990175004

+1/−1
6.10.2015 20:09

P52e72t89r 75K97u31b71í31č91e10k 2227133567185

Takovéto poplašné zprávy jsou nejlepší. Takže aby jsme to shrnuli. Skandál v Evropě kde Vw prodal 8 z 11 mil. aut nebude tak velký neboť si Němci nenechají položit motor své ekonomiky. Ve finále v tom stejně pojedou všechni. Ta rekordní pokuta v USA je první nástřel. V reálu to nebude tak horké, vždyť falšovane tabulkové spotřeby aut dostala Kia a Hyundai pokutu 100 mil. USD.

0/0
6.10.2015 12:02

D57e11n37i14s 28W50i45t60z94k24u 3233971649117

ta pokuta se dá spočítat, je to asi 5$ za překročení limitu o 0,01 na auto

0/0
6.10.2015 12:22

P70e76t40r 50K12u45b48í39č58e36k 2297743917145

Tak to není, ten návrh pokuty = počet "vadných" aut x průměrná cena vozu.

0/0
6.10.2015 12:30

D95e79n62i30s 37W69i41t78z44k88u 3843461139907

to je omyl, 5$ za překročení o 0,01. když to auto překročí o 0,5 , tak je to 5*50* všechna vozidla

0/0
6.10.2015 12:34

P76e74t61r 98K65u69b59í25č69e71k 2107203697285

Tady je to spočítáno. 37 000 USD x 482 000 aut.

http://www.wired.com/2015/09/vw-going-pay-smog-scandal-much/

0/0
6.10.2015 12:52

D52e10n83i53s 57W41i64t25z60k92u 3703941699917

aha, tak já tady počítán jenom emisní kompenzace, které je pravděpodobně také čekají, dík

0/0
6.10.2015 13:21

P41e51t65r 65M41a57r62e82č74e30k 1193311539798

Ať se vyfláknou na nějaké amíky a odejdou z toho trhu. :-) Aféra GM, která stála lidké životy se ututlala. A z několika gramů NOx se dělá tragédie.

+1/0
6.10.2015 11:59

J20a90n 30M26a10r23t35i44n 6142400879

nekolik gramu NOx? niekde vysiel clanok, ze tychto par gramov navyse sposobilo v mestach smrt cca 1700 ludi. A to nie som ziadny ekofasoun, ale to je IMHo slusny dopad

0/0
6.10.2015 12:10

D71e36n61i24s 68W38i70t10z67k82u 3283161439777

nic se neututlalo, akcie GM šli dolů a firma vyplatila 900M $ na zastavení stíhání, 575M $ vyplatila na civilní žaloby a dalších 625M $ má ve zvláštním fondu na další civilní žaloby

0/0
6.10.2015 12:19

J21a65n 69Š34e63s44t36á86k 3838149689714

tak nejvíc VW ublížilo to, že všechny ostatní diesely jsou naprosto OK;-D

+2/−1
6.10.2015 11:46

M53a93r55t65i96n 46F34i77l69i30p10c67z16y91k 3471311845963

Opravdu jsou všechny ostatní diesely naprosto OK?

+2/0
6.10.2015 11:50

J90a84n 86Š48e87s57t65á19k 3508959619834

a proč jsem dal asi nakonec smiley?;-D

+1/0
6.10.2015 12:07

P52a56v55e95l 83Š75o53r11e85l 6805818647186

Doufám, že jsou nyní všichni objímači stromů spokojeni... EU by se měla postavit na stranu VW jen ze sociálních důvodů, protože dopad bude mít celá aféra zejména na zaměstnance VW

+1/0
6.10.2015 11:25

I90g64o11r 28J71a95n14í11č86e22k 5833847159153

Jací objímači stromů? Když zákon stanoví, že se nemá krást, lidi budou krást a přijde se na to, budou za pitomci, ti, co napsali ten zákon?

+3/−1
6.10.2015 11:45

K97a10r86e95l 37L26o84p77a53t22a 8196177701767

Když zákon stanoví, že nemáte sahat na vlastní ženu a vy to uděláte... budete blb vy nebo ten který ten zákon schválil? Není to tak jednoduché jak to popisujete

0/0
6.10.2015 12:01

M83a20r20t13i31n 40S96e91d63o89n77a 2105566826659

VW nikdo vyrabet spatne diesly nenutil, delal to dobrovlne za ucelem navyseni zisku. Jednani VW je rozporu nejem se zakony (US ci EU) ale hlavne etikou. Neprimo rika podvadet se - na napravu mel rok casu a neudelal nic.

0/0
6.10.2015 12:49

J43a70n 21S77k70á54c11e97l 6848539489329

Jděte už s těmi varovnými signály pryč. Běžného spotřebitele tato skutečnost vůbec nezajímá. Pokud jsou emisní limity nastaveny na level nesplnitelnosti, tak prostě jiná cesta není. Prodej se ještě zvýší, prtože cena VW půjde dolů podle mého názoru, a nikdo v tomto státě, Evropě nevěří, že by ji to položilo. V USA je to zbožné přání, nepodaří se jim to.

+8/−1
6.10.2015 11:16

D22e20n88i18s 63W34i37t27z75k12u 3793621749187

vy když proděláváte, tak zlevňujete?

+2/0
6.10.2015 11:20

J15a45n 96Š27e36s69t12á22k 3198509979384

ANO, pak totiž prodám víc, a budu tak mít na soudy;-D

0/0
6.10.2015 11:44

J10i31ř81í 21B34a58r82t17á83k 9800745808244

to je zajimava a netradicni logika

0/0
6.10.2015 11:46

K75a29r64e88l 40L90o57p13a62t49a 8646117661267

Překvapením pro vás je, že to i funguje.

0/0
6.10.2015 12:03

J78a30n 10Š11e47s20t34á34k 3158459639774

Proč netradiční? Když prodám sto kusů se ziskem tisíc dolarů za jeden, je to menší zisk než prodej sto tisíc kusů se ziskem deset dolarů za jeden

0/0
6.10.2015 12:06

D31e79n67i33s 33W70i25t13z60k49u 3463321789597

počty teda nic moc a ještě jste nezaplatil ani za zvýšenou výrobu

0/0
6.10.2015 12:26

J50a35n 46Š81e26s20t67á41k 3148859829794

sorry, za Vaše počty fakt nemůžu, ale že jste to Vy, tak když prodám stovku se ziskem tyčku na jeden kus, tak mám zisk sto tisíc dolarů, když prodám druhou variantu, tak mám zisk zisk 10 x 100 000, tedy celkem?

Jinak se omlouvám, že jsem nepřiložil podrobnou kalkulaci nákladů atd. ale  jen na okraj, čím víc vyrábíte, tím víc se náklady snižují

0/0
6.10.2015 16:32

D36e70n88i50s 23W29i34t62z68k76u 3453381259937

a ty auta rostou na stromech, sami padají do prodeje a sami se prodávají? neděláte na MF?

0/0
6.10.2015 11:58

J85a62n 65Š38e83s76t32á87k 3688989869324

a ostatním snad ano?

0/0
6.10.2015 12:08

D28e53n19i88s 74W80i49t53z43k53u 3243191359267

ne, ale vy chcete víc prodat, tak musíte i víc vyrobit. vy fakt děláte na MF

0/0
6.10.2015 12:24

L96á25ď89a 72V88r18a66n32ý 7348148758757

V USA je jim to u zadele. Oni nenutili VW přesvědčovat je, že mají diesel, který se vyrovná normě na benzín.

0/0
6.10.2015 11:25

M12i15c57h48a12l 88N63o89v11á80k 7520799127644

Pane, vy to nedokážete pochopit. My tu řešíme akurát tak EKOvýpalné. Ale že některé země zavádějí měsíční daně na základě toho kolik vyletí z výfuku spalin. Některá města mají například vjezd do center pod Euro X úplně zakázán a tato vyhláška se každým rokem upravuje a stupňuje, např. co tři roky vyšší číslo. Nám je to u zadku, dokud nepříjde vláda se super nápadem zavést povinné ručení na úkor nejen obsahu, ale také i plnitelnosti Eko. To by jste už brečel, kdyby jste si koupil auto s EKO 6 a pak vám ho upraví na EKO 5.Rv

0/0
6.10.2015 11:26

M87a70r59t41i48n 55F12i66l79i16p96c94z19y78k 3651941295153

Evropskou homlogaci motor EA189 zřejmě splňuje i bez úprav, bude to řečeno v průběhu 14 dní.

0/0
6.10.2015 11:29

D22e98n77i44s 94W94i50t34z55k45u 3243261719197

kdo ještě nemá novou haťapku, tak je nejvyšší čas, než ten šunt zdraží

0/0
6.10.2015 11:13

M70i34c29h94a72l 91N65o30v72á44k 7350519507164

Kdyby se tu nezáváděly emise, tak už je tu dávno tisíce mrtvých na špatné ovzduší. Stačí, když to znají v evropě pamětníci z 50.let z Londýna viz. wikipedie. https://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%BD_smog_1952 .

Všimněte si, když ve velké míře víří prachové částice. Diesel tomu nasadí třešničku na dortu. A emise jsou do toho, že se s každým rokem navyšuje hustota dopravy. Takže vesměs jsme neustále v blízkosti této hranice, v určitých oblastech překračují normy i více než měsíc a ve starším věku si vážení poneseme následky všichni...!!

0/0
6.10.2015 11:05

M78a84r34t15i61n 47F67i12l85i53p75c63z90y23k 3981661515633

Současné přímovstřikové benzíny nejsou v produkci sazí na tom nijak lépe, než diesely, navíc nemají filtr na zachycení částic sazí.

Zkuste se podívat na výfuky dnešních přímovstřikových benzínů a podívejte se na výfuk dieselu s DPF/FAP filtrem. Jestli sázíte, že u dieselu je černý a u benzínu uvidíte téměř čistý plech, tak se mýlíte, je to přesně naopak.

0/0
6.10.2015 11:27

M43i87c34h84a58l 69N32o36v49á90k 7350439187534

Benzín má také "zachycovače" a jsou mnohem účinnější a to především kvůli vyššímu stupní spalování. Čím větší teplota, tím víc toho je spáleno a zničeno ve vyšším žáru, i on má skoro stejný systém, na rozdíl od dieslů jsou ale bezúdržbové a životnost je počítána v letech nikoliv v nájezdu, proto se o tom tolik nemluví.:-)

+1/0
6.10.2015 11:50

M54a44r55t69i20n 19F63i34l51i68p48c74z29y18k 3111511315163

Pletete si akorát filtr pevných částic o kterém mluvím s katalyzátorem.

To je asi tak vše.

Přimovstřikové benzíny mají mnohem vyšší emise pevných částic než diesely s DPF filtrem, o zavedení podobných filtrů i pro přímovstřikové benzíny se uvažuje.

+1/0
6.10.2015 12:03

M91i71c17h61a81l 93N35o63v82á34k 7970769757524

Některé FAP, či DPF fungují pomocí kapalin, jiné občasným nažhavením stejně jako katalyzátor pane především s tím začal Peugeot, některé VW to mají také, ale u benzínu je vyšší teplota jakmile se zahřeje i výfuk tak spaliny utíkají opravdu minimálně, bohužel pokud se výfuk nezahřeje a krátkodobě popojíždí, vidíme jak z motoru ukápává voda. Takže smůla, to co vyprodukuje diesel tolik ve svém motoru nespálí, neboť nemá dostatek žáru a ani náhražky FAP, které to dělají jednou za x tisíc km to nemůžou dohnat i když zachycují co jde...:-)

0/0
6.10.2015 12:12

M45a31r18t55i67n 38F55i42l98i19p46c65z46y83k 3501231355963

Pane, opravdu pořád melete o něčem jiném.

Já vám znovu opakuji, že se bavíme o konkrétních emisích pevných částic a ne o emisích plynů, k jejichž redukci slouží katalyzátor především.

Emise pevných částí u přímovstřikových benzínu jsou v některých režimech, zejména při vysokém zatížení až 10x vyšší, než u dieselů, které jsou opratřeny filtrem pro tyto částice. Částice paliva se nestačí při vysokém zatížení v cyklu spálit, spečou se do sazí a ničím nezachyceny vylétnou z výfuku.

Přímovstřikové benzíny podobné filtry pevných částic jako diesely nemají, ale jejich nasazení se plánuje.

+1/0
6.10.2015 12:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.