Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Analytici: Skandál táhne Volkswagen k zemi, ztratí desítky miliard

Skandál kolem falšování testů emisí bude německý automobilový koncern Volkswagen podle analytiků pravděpodobně stát desítky miliard eur. Náklady na pokuty, právní spory a svolávání automobilů by mohly překročit 35 miliard eur. Podle švýcarské Crédit Suisse skandál s emisemi automobilku vyjde na 78 miliard eur. Navíc se předpokládá, že aféra bude mít negativní dopad na prodej automobilky a poškodí její pověst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B80ě80l24a 91H85o58r93á45k20o35v65á 1318112289920

Tak boleslavští odboráři kolik máte připraveno?

0/0
7.10.2015 20:10

B26o77h57u26m76i81l11a 16Z49a13c66h98o43v90á 1748504895422

http://gloria.tv/media/K4k1X8v1C74

0/0
6.10.2015 21:21

B78o82h54u20m60i66l28a 24Z26a35c40h26o10v77á 1918864315872

A to s tim nepocitali kdyz vedeli,ze podvadi? tak to proste chodi,ze podvodnik v slusne zemi je potrestan a tak neni treba je litovat. Take pri prodeji auta musi kazdy zaplatit nefalesnymi penezmi, nebo by snad mohli platit nejakymi vytisknutymi na  kopirce? Lide predpokladaji, ze vyrobek ma param,etry,ktere udavaji, autio neni za stovku.

0/−2
6.10.2015 20:53

A21l61e13š 84C78h74u73d87ý 1293586606538

Analytici tomu opět hodně rozumí. VW okrade své dodavatele tak, jak to dělá už mnoho let naprosto běžně, aby měl na své lži. Těším se na obličeje analytiků, až zjistí, že VW zaplatil desítky miliard EURO pokutu, ale jeho zisk klesl pouze o 2%. Analytici tento fakt budou hodnotit tak, že se s těžkou situací vypořádal VW excelentně. To, že okradl své dodavatele tak, že to už některé firmy položilo, je ani nenapadlo. Absurdní.

+1/−1
6.10.2015 19:20

K44a83r74e88l 32C44e47r15n27y 2905960629657

No hlavne ze tomu rozumis Ty.Ja bych navrhl pockat,az se vysetrovatele domluvi,bude to pres nekolik judikatur a co vymysl v trestnepravni rovine (pokuty) co ve vecnepravni rovine plneni limitu u 11 mil automobilu ,pockat az se dozvime kde napriklad akcionar vezme zdroje pro sanaci techto mimoradnych ztrat,jak se to projevi v bilanci a ratingu firmy,zejmena v jejim pristupu ke kapitalu.Je verejnym tajemstvim ze kapacity automotiv jsou cca 30% nad rovnovaznym stavem,kdokoliv nabidne svoji pozici k redukci,je vitan a ostani hraci mu to osladi co nejvic.A financni supi uz taky krouzi,citi masicko zraneneho kusu,delat jakekoliv zavery v teto situaci,zejmena ty pozitivni ze se nic nestalo a nkdo to calne a cirkus jede dal,je hodne posetile

0/0
8.10.2015 8:21

L75u74c33i13a87n 17P55a69p85a38z37i39a93n 5144797461715

Raději měli investovat do ceny práce svých poctivých zaměstnanců.

0/0
6.10.2015 13:54

M47i69l62o71š 89K55o50v21a54č 7565498256700

to je prohra jako u stalingradu,vw padne,pežot to jsou auuta,lepší

+1/−1
6.10.2015 12:49

J30a64r49o28m13í98r 49Č84e40c50h 1143838587552

Pokud to bude prohra tak pro ekonomiku a kupní sílu celé EU.Máte vůbec představu kolik zaměstnává VW lidí v celé unii.To s těma autama od žabozroutu nemyslíte vážně doufám!

+2/0
6.10.2015 16:37

P46e58t38r 40K67u68b54í52č37e98k 2927843297825

Ono to nebude tak horké jak se novináři snaží prodat. GM dostal pokutu 900 mil. USD za vadné spínací skříňky, které vypínaly motor a při souvicejcích nehodách zemřelo až 169 lidí a výrobce o závadě věděl. Ta výše pokuty 18 mld. USD je jenom první nástřel, ve finále to bude řádově níže. Třeba takový Hyunda a Kia za lhaní o tabulkové spořebě dostali shodně 100 mil. USD. Byvalý ředitel EPA prohlásil, že za tohle si zaslouží realnou pokutu v řádech stovek mil. USD, už ale nemluví o miliardách. Dosavadní rekord je 1 mld. USD pro 6 výrobců dieselu v 1997. Horší je kriminální vyšetřování, kterému se třeba GM pokutou a spolupráci při vyšetřování vyhnulo. VW podle mne se bude snažit o to samé. Tam zase bude nějaká obří pokuta rekord je pro BNP 1 mld. USD. Soudy se zákazníky budou na dlouho a s nejistým výsledkem - musí se prokázat škoda vzniklá zákazníkovi. Například GM se za uznanou vadu s následkem smrti se s pozůstalými soudí několik let zatím bez výsledku. Takže hlavní následek bude ztráta renomé a prodejů, což se bude týkat hlavně USA. Kde na druhé straně VW pořád paběrkuje s podílem 3,6% trhu aut takže dopad nebude tak veliký.

+7/0
6.10.2015 12:47

M91i43c59h16a53l 25H18i72r89k74a 4107806950853

To zní rozumně, navíc zasazené do kontextu jiných případů.

+3/0
6.10.2015 13:14

D16e28n57i86s 41W10i13t61z26k26u 3813561259767

u GM je to trošku jinak, tam už probíhají jenom soudy u aut vyrobených před rokem 2009, kdy šlo GM do konkurzu. všechny vozy po roce 2009 jsou už vyrovnané a i na ty vozy před rokem 2009 má GM zvláštní fond

0/0
6.10.2015 13:27

J37a49r35o28m79í66r 92Č96e90c97h 1403438467732

Konečně názor normálně rozumě smýšlejících člověka. Díky za něj.

0/0
6.10.2015 16:40

L68u62k39a85s 71P67a45v18l51i15c52e28k 4798391260436

Rozdil mezi VW a zbytkem je ten ze se k tomu firma priznala coz jim mozna pomuze trochu snizit pokutu od federalni vlady, ale zaroven to ulehcilo zalobu vlastniku aut a tam budou nejvetsi naklady pro automobilky.  Vlastnici mohou pozadovat plnou nahradu at jiz vymenou vozu ci pozadavkem navratu hotovosti, uroku ze splatky atd.  VW vedome podvadelo od zacatku narozdil od kauzy GM kde se to firma snazila problemy na ktere pozdei prisla "jen" skryt.  Osobne si myslim ze tato kauza je spise podobna s kauzou banek a jejich chovani behem krize.  Tady muzete vydet kolik tyto banky zaplatily za vedome obchazeni zakonu i kdyz se k tomu pri mimosoudnim vyrovnani papirove nepriznaly.  http://www.wsj.com/articles/SB10001424127887323808204579084932990175004

+1/−1
6.10.2015 20:09

P33e95t98r 40K45u49b49í81č10e38k 2927193377595

Takovéto poplašné zprávy jsou nejlepší. Takže aby jsme to shrnuli. Skandál v Evropě kde Vw prodal 8 z 11 mil. aut nebude tak velký neboť si Němci nenechají položit motor své ekonomiky. Ve finále v tom stejně pojedou všechni. Ta rekordní pokuta v USA je první nástřel. V reálu to nebude tak horké, vždyť falšovane tabulkové spotřeby aut dostala Kia a Hyundai pokutu 100 mil. USD.

0/0
6.10.2015 12:02

D56e97n62i38s 91W62i86t94z83k57u 3403281979297

ta pokuta se dá spočítat, je to asi 5$ za překročení limitu o 0,01 na auto

0/0
6.10.2015 12:22

P74e61t86r 62K80u57b73í43č44e16k 2387293237565

Tak to není, ten návrh pokuty = počet "vadných" aut x průměrná cena vozu.

0/0
6.10.2015 12:30

D85e42n74i36s 80W90i58t54z64k50u 3473621559387

to je omyl, 5$ za překročení o 0,01. když to auto překročí o 0,5 , tak je to 5*50* všechna vozidla

0/0
6.10.2015 12:34

P22e50t98r 27K51u29b17í48č51e39k 2377793847235

Tady je to spočítáno. 37 000 USD x 482 000 aut.

http://www.wired.com/2015/09/vw-going-pay-smog-scandal-much/

0/0
6.10.2015 12:52

D63e56n10i72s 49W40i19t50z81k14u 3463161709297

aha, tak já tady počítán jenom emisní kompenzace, které je pravděpodobně také čekají, dík

0/0
6.10.2015 13:21

P95e45t25r 27M11a45r31e92č17e21k 1763921489468

Ať se vyfláknou na nějaké amíky a odejdou z toho trhu. :-) Aféra GM, která stála lidké životy se ututlala. A z několika gramů NOx se dělá tragédie.

+1/0
6.10.2015 11:59

J90a44n 97M10a16r44t90i18n 6492740239

nekolik gramu NOx? niekde vysiel clanok, ze tychto par gramov navyse sposobilo v mestach smrt cca 1700 ludi. A to nie som ziadny ekofasoun, ale to je IMHo slusny dopad

0/0
6.10.2015 12:10

D24e29n70i67s 94W79i44t58z86k52u 3153241209777

nic se neututlalo, akcie GM šli dolů a firma vyplatila 900M $ na zastavení stíhání, 575M $ vyplatila na civilní žaloby a dalších 625M $ má ve zvláštním fondu na další civilní žaloby

0/0
6.10.2015 12:19

J49a91n 69Š49e88s94t55á91k 3718599479154

tak nejvíc VW ublížilo to, že všechny ostatní diesely jsou naprosto OK;-D

+2/−1
6.10.2015 11:46

M45a10r35t38i87n 95F50i14l86i25p59c34z21y40k 3421441605933

Opravdu jsou všechny ostatní diesely naprosto OK?

+2/0
6.10.2015 11:50

J84a29n 87Š32e66s52t30á68k 3608789679324

a proč jsem dal asi nakonec smiley?;-D

+1/0
6.10.2015 12:07

P56a21v30e89l 43Š44o33r58e63l 6195738157906

Doufám, že jsou nyní všichni objímači stromů spokojeni... EU by se měla postavit na stranu VW jen ze sociálních důvodů, protože dopad bude mít celá aféra zejména na zaměstnance VW

+1/0
6.10.2015 11:25

I33g41o45r 37J57a61n20í40č76e73k 5273267239423

Jací objímači stromů? Když zákon stanoví, že se nemá krást, lidi budou krást a přijde se na to, budou za pitomci, ti, co napsali ten zákon?

+3/−1
6.10.2015 11:45

K81a17r28e44l 70L46o63p67a47t14a 8316967971217

Když zákon stanoví, že nemáte sahat na vlastní ženu a vy to uděláte... budete blb vy nebo ten který ten zákon schválil? Není to tak jednoduché jak to popisujete

0/0
6.10.2015 12:01

M12a39r74t55i82n 40S42e21d84o40n12a 2265566916789

VW nikdo vyrabet spatne diesly nenutil, delal to dobrovlne za ucelem navyseni zisku. Jednani VW je rozporu nejem se zakony (US ci EU) ale hlavne etikou. Neprimo rika podvadet se - na napravu mel rok casu a neudelal nic.

0/0
6.10.2015 12:49

J46a12n 72S29k11á50c50e44l 6748139689379

Jděte už s těmi varovnými signály pryč. Běžného spotřebitele tato skutečnost vůbec nezajímá. Pokud jsou emisní limity nastaveny na level nesplnitelnosti, tak prostě jiná cesta není. Prodej se ještě zvýší, prtože cena VW půjde dolů podle mého názoru, a nikdo v tomto státě, Evropě nevěří, že by ji to položilo. V USA je to zbožné přání, nepodaří se jim to.

+8/−1
6.10.2015 11:16

D64e92n41i16s 59W63i98t37z47k97u 3713431819107

vy když proděláváte, tak zlevňujete?

+2/0
6.10.2015 11:20

J70a32n 87Š41e53s88t70á87k 3118119589764

ANO, pak totiž prodám víc, a budu tak mít na soudy;-D

0/0
6.10.2015 11:44

J95i70ř60í 93B10a51r24t13á77k 9270535348524

to je zajimava a netradicni logika

0/0
6.10.2015 11:46

K62a57r63e41l 48L39o38p46a11t78a 8276567421597

Překvapením pro vás je, že to i funguje.

0/0
6.10.2015 12:03

J65a75n 91Š39e56s81t67á37k 3758529969294

Proč netradiční? Když prodám sto kusů se ziskem tisíc dolarů za jeden, je to menší zisk než prodej sto tisíc kusů se ziskem deset dolarů za jeden

0/0
6.10.2015 12:06

D29e78n31i53s 78W62i88t90z41k17u 3563611719297

počty teda nic moc a ještě jste nezaplatil ani za zvýšenou výrobu

0/0
6.10.2015 12:26

J40a94n 90Š43e46s67t91á44k 3468119349234

sorry, za Vaše počty fakt nemůžu, ale že jste to Vy, tak když prodám stovku se ziskem tyčku na jeden kus, tak mám zisk sto tisíc dolarů, když prodám druhou variantu, tak mám zisk zisk 10 x 100 000, tedy celkem?

Jinak se omlouvám, že jsem nepřiložil podrobnou kalkulaci nákladů atd. ale  jen na okraj, čím víc vyrábíte, tím víc se náklady snižují

0/0
6.10.2015 16:32

D76e69n94i29s 86W88i50t19z19k66u 3783351489927

a ty auta rostou na stromech, sami padají do prodeje a sami se prodávají? neděláte na MF?

0/0
6.10.2015 11:58

J52a67n 46Š58e29s39t67á37k 3518719469424

a ostatním snad ano?

0/0
6.10.2015 12:08

D15e39n37i83s 41W29i28t64z85k29u 3953211299667

ne, ale vy chcete víc prodat, tak musíte i víc vyrobit. vy fakt děláte na MF

0/0
6.10.2015 12:24

L21á61ď20a 72V26r64a93n52ý 7248338978877

V USA je jim to u zadele. Oni nenutili VW přesvědčovat je, že mají diesel, který se vyrovná normě na benzín.

0/0
6.10.2015 11:25

M81i93c55h48a27l 32N81o53v82á20k 7810349357584

Pane, vy to nedokážete pochopit. My tu řešíme akurát tak EKOvýpalné. Ale že některé země zavádějí měsíční daně na základě toho kolik vyletí z výfuku spalin. Některá města mají například vjezd do center pod Euro X úplně zakázán a tato vyhláška se každým rokem upravuje a stupňuje, např. co tři roky vyšší číslo. Nám je to u zadku, dokud nepříjde vláda se super nápadem zavést povinné ručení na úkor nejen obsahu, ale také i plnitelnosti Eko. To by jste už brečel, kdyby jste si koupil auto s EKO 6 a pak vám ho upraví na EKO 5.Rv

0/0
6.10.2015 11:26

M17a82r17t33i71n 35F38i61l28i16p27c78z55y81k 3471611245133

Evropskou homlogaci motor EA189 zřejmě splňuje i bez úprav, bude to řečeno v průběhu 14 dní.

0/0
6.10.2015 11:29

D85e53n47i33s 18W46i11t72z39k75u 3833101789847

kdo ještě nemá novou haťapku, tak je nejvyšší čas, než ten šunt zdraží

0/0
6.10.2015 11:13

M47i66c56h21a45l 90N61o72v59á30k 7750499317484

Kdyby se tu nezáváděly emise, tak už je tu dávno tisíce mrtvých na špatné ovzduší. Stačí, když to znají v evropě pamětníci z 50.let z Londýna viz. wikipedie. https://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%BD_smog_1952 .

Všimněte si, když ve velké míře víří prachové částice. Diesel tomu nasadí třešničku na dortu. A emise jsou do toho, že se s každým rokem navyšuje hustota dopravy. Takže vesměs jsme neustále v blízkosti této hranice, v určitých oblastech překračují normy i více než měsíc a ve starším věku si vážení poneseme následky všichni...!!

0/0
6.10.2015 11:05

M76a10r15t31i95n 78F48i80l21i82p73c70z31y98k 3941621775273

Současné přímovstřikové benzíny nejsou v produkci sazí na tom nijak lépe, než diesely, navíc nemají filtr na zachycení částic sazí.

Zkuste se podívat na výfuky dnešních přímovstřikových benzínů a podívejte se na výfuk dieselu s DPF/FAP filtrem. Jestli sázíte, že u dieselu je černý a u benzínu uvidíte téměř čistý plech, tak se mýlíte, je to přesně naopak.

0/0
6.10.2015 11:27

M36i42c40h88a34l 36N26o32v51á23k 7930269567684

Benzín má také "zachycovače" a jsou mnohem účinnější a to především kvůli vyššímu stupní spalování. Čím větší teplota, tím víc toho je spáleno a zničeno ve vyšším žáru, i on má skoro stejný systém, na rozdíl od dieslů jsou ale bezúdržbové a životnost je počítána v letech nikoliv v nájezdu, proto se o tom tolik nemluví.:-)

+1/0
6.10.2015 11:50

M24a61r95t38i69n 61F14i98l46i65p54c72z46y73k 3681611765953

Pletete si akorát filtr pevných částic o kterém mluvím s katalyzátorem.

To je asi tak vše.

Přimovstřikové benzíny mají mnohem vyšší emise pevných částic než diesely s DPF filtrem, o zavedení podobných filtrů i pro přímovstřikové benzíny se uvažuje.

+1/0
6.10.2015 12:03

M52i58c22h88a17l 87N74o78v15á72k 7370349867944

Některé FAP, či DPF fungují pomocí kapalin, jiné občasným nažhavením stejně jako katalyzátor pane především s tím začal Peugeot, některé VW to mají také, ale u benzínu je vyšší teplota jakmile se zahřeje i výfuk tak spaliny utíkají opravdu minimálně, bohužel pokud se výfuk nezahřeje a krátkodobě popojíždí, vidíme jak z motoru ukápává voda. Takže smůla, to co vyprodukuje diesel tolik ve svém motoru nespálí, neboť nemá dostatek žáru a ani náhražky FAP, které to dělají jednou za x tisíc km to nemůžou dohnat i když zachycují co jde...:-)

0/0
6.10.2015 12:12

M36a15r55t68i13n 66F92i25l22i36p94c74z43y60k 3891511625883

Pane, opravdu pořád melete o něčem jiném.

Já vám znovu opakuji, že se bavíme o konkrétních emisích pevných částic a ne o emisích plynů, k jejichž redukci slouží katalyzátor především.

Emise pevných částí u přímovstřikových benzínu jsou v některých režimech, zejména při vysokém zatížení až 10x vyšší, než u dieselů, které jsou opratřeny filtrem pro tyto částice. Částice paliva se nestačí při vysokém zatížení v cyklu spálit, spečou se do sazí a ničím nezachyceny vylétnou z výfuku.

Přímovstřikové benzíny podobné filtry pevných částic jako diesely nemají, ale jejich nasazení se plánuje.

+1/0
6.10.2015 12:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.