Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Analytici: Skandál táhne Volkswagen k zemi, ztratí desítky miliard

Skandál kolem falšování testů emisí bude německý automobilový koncern Volkswagen podle analytiků pravděpodobně stát desítky miliard eur. Náklady na pokuty, právní spory a svolávání automobilů by mohly překročit 35 miliard eur. Podle švýcarské Crédit Suisse skandál s emisemi automobilku vyjde na 78 miliard eur. Navíc se předpokládá, že aféra bude mít negativní dopad na prodej automobilky a poškodí její pověst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B74ě45l90a 62H52o51r70á50k64o19v87á 1238512559200

Tak boleslavští odboráři kolik máte připraveno?

0/0
7.10.2015 20:10

B76o86h14u74m23i95l85a 43Z24a95c63h65o90v26á 1168504445132

http://gloria.tv/media/K4k1X8v1C74

0/0
6.10.2015 21:21

B93o51h14u54m60i43l48a 48Z85a87c75h20o51v47á 1948564705912

A to s tim nepocitali kdyz vedeli,ze podvadi? tak to proste chodi,ze podvodnik v slusne zemi je potrestan a tak neni treba je litovat. Take pri prodeji auta musi kazdy zaplatit nefalesnymi penezmi, nebo by snad mohli platit nejakymi vytisknutymi na  kopirce? Lide predpokladaji, ze vyrobek ma param,etry,ktere udavaji, autio neni za stovku.

0/−2
6.10.2015 20:53

A30l23e42š 78C78h58u57d47ý 1563876156588

Analytici tomu opět hodně rozumí. VW okrade své dodavatele tak, jak to dělá už mnoho let naprosto běžně, aby měl na své lži. Těším se na obličeje analytiků, až zjistí, že VW zaplatil desítky miliard EURO pokutu, ale jeho zisk klesl pouze o 2%. Analytici tento fakt budou hodnotit tak, že se s těžkou situací vypořádal VW excelentně. To, že okradl své dodavatele tak, že to už některé firmy položilo, je ani nenapadlo. Absurdní.

+1/−1
6.10.2015 19:20

K47a12r47e78l 47C60e67r71n42y 2535400749567

No hlavne ze tomu rozumis Ty.Ja bych navrhl pockat,az se vysetrovatele domluvi,bude to pres nekolik judikatur a co vymysl v trestnepravni rovine (pokuty) co ve vecnepravni rovine plneni limitu u 11 mil automobilu ,pockat az se dozvime kde napriklad akcionar vezme zdroje pro sanaci techto mimoradnych ztrat,jak se to projevi v bilanci a ratingu firmy,zejmena v jejim pristupu ke kapitalu.Je verejnym tajemstvim ze kapacity automotiv jsou cca 30% nad rovnovaznym stavem,kdokoliv nabidne svoji pozici k redukci,je vitan a ostani hraci mu to osladi co nejvic.A financni supi uz taky krouzi,citi masicko zraneneho kusu,delat jakekoliv zavery v teto situaci,zejmena ty pozitivni ze se nic nestalo a nkdo to calne a cirkus jede dal,je hodne posetile

0/0
8.10.2015 8:21

L10u54c48i85a21n 27P95a69p44a58z23i89a60n 5714357941125

Raději měli investovat do ceny práce svých poctivých zaměstnanců.

0/0
6.10.2015 13:54

M94i91l59o79š 39K37o18v14a68č 7575948136290

to je prohra jako u stalingradu,vw padne,pežot to jsou auuta,lepší

+1/−1
6.10.2015 12:49
Foto

J87a69r11o14m31í58r 13Č98e69c75h 1863628777662

Pokud to bude prohra tak pro ekonomiku a kupní sílu celé EU.Máte vůbec představu kolik zaměstnává VW lidí v celé unii.To s těma autama od žabozroutu nemyslíte vážně doufám!

+2/0
6.10.2015 16:37

P88e64t56r 98K94u45b47í50č45e82k 2957293257215

Ono to nebude tak horké jak se novináři snaží prodat. GM dostal pokutu 900 mil. USD za vadné spínací skříňky, které vypínaly motor a při souvicejcích nehodách zemřelo až 169 lidí a výrobce o závadě věděl. Ta výše pokuty 18 mld. USD je jenom první nástřel, ve finále to bude řádově níže. Třeba takový Hyunda a Kia za lhaní o tabulkové spořebě dostali shodně 100 mil. USD. Byvalý ředitel EPA prohlásil, že za tohle si zaslouží realnou pokutu v řádech stovek mil. USD, už ale nemluví o miliardách. Dosavadní rekord je 1 mld. USD pro 6 výrobců dieselu v 1997. Horší je kriminální vyšetřování, kterému se třeba GM pokutou a spolupráci při vyšetřování vyhnulo. VW podle mne se bude snažit o to samé. Tam zase bude nějaká obří pokuta rekord je pro BNP 1 mld. USD. Soudy se zákazníky budou na dlouho a s nejistým výsledkem - musí se prokázat škoda vzniklá zákazníkovi. Například GM se za uznanou vadu s následkem smrti se s pozůstalými soudí několik let zatím bez výsledku. Takže hlavní následek bude ztráta renomé a prodejů, což se bude týkat hlavně USA. Kde na druhé straně VW pořád paběrkuje s podílem 3,6% trhu aut takže dopad nebude tak veliký.

+7/0
6.10.2015 12:47

M76i17c58h47a74l 41H38i35r30k59a 4677146450983

To zní rozumně, navíc zasazené do kontextu jiných případů.

+3/0
6.10.2015 13:14

D95e31n82i91s 75W58i50t24z13k10u 3943171829507

u GM je to trošku jinak, tam už probíhají jenom soudy u aut vyrobených před rokem 2009, kdy šlo GM do konkurzu. všechny vozy po roce 2009 jsou už vyrovnané a i na ty vozy před rokem 2009 má GM zvláštní fond

0/0
6.10.2015 13:27
Foto

J35a65r25o91m87í91r 38Č52e72c22h 1623288107782

Konečně názor normálně rozumě smýšlejících člověka. Díky za něj.

0/0
6.10.2015 16:40

L69u63k31a93s 40P29a25v51l89i14c39e18k 4918811200866

Rozdil mezi VW a zbytkem je ten ze se k tomu firma priznala coz jim mozna pomuze trochu snizit pokutu od federalni vlady, ale zaroven to ulehcilo zalobu vlastniku aut a tam budou nejvetsi naklady pro automobilky.  Vlastnici mohou pozadovat plnou nahradu at jiz vymenou vozu ci pozadavkem navratu hotovosti, uroku ze splatky atd.  VW vedome podvadelo od zacatku narozdil od kauzy GM kde se to firma snazila problemy na ktere pozdei prisla "jen" skryt.  Osobne si myslim ze tato kauza je spise podobna s kauzou banek a jejich chovani behem krize.  Tady muzete vydet kolik tyto banky zaplatily za vedome obchazeni zakonu i kdyz se k tomu pri mimosoudnim vyrovnani papirove nepriznaly.  http://www.wsj.com/articles/SB10001424127887323808204579084932990175004

+1/−1
6.10.2015 20:09

P66e88t96r 83K89u42b23í29č36e72k 2897143877555

Takovéto poplašné zprávy jsou nejlepší. Takže aby jsme to shrnuli. Skandál v Evropě kde Vw prodal 8 z 11 mil. aut nebude tak velký neboť si Němci nenechají položit motor své ekonomiky. Ve finále v tom stejně pojedou všechni. Ta rekordní pokuta v USA je první nástřel. V reálu to nebude tak horké, vždyť falšovane tabulkové spotřeby aut dostala Kia a Hyundai pokutu 100 mil. USD.

0/0
6.10.2015 12:02

D94e78n22i44s 44W40i28t93z63k26u 3113171519637

ta pokuta se dá spočítat, je to asi 5$ za překročení limitu o 0,01 na auto

0/0
6.10.2015 12:22

P33e71t19r 61K32u30b94í70č30e15k 2827783307185

Tak to není, ten návrh pokuty = počet "vadných" aut x průměrná cena vozu.

0/0
6.10.2015 12:30

D74e13n56i34s 46W12i57t44z38k78u 3463741559487

to je omyl, 5$ za překročení o 0,01. když to auto překročí o 0,5 , tak je to 5*50* všechna vozidla

0/0
6.10.2015 12:34

P94e42t67r 88K35u71b65í13č10e80k 2527643357985

Tady je to spočítáno. 37 000 USD x 482 000 aut.

http://www.wired.com/2015/09/vw-going-pay-smog-scandal-much/

0/0
6.10.2015 12:52

D17e91n39i61s 60W96i85t88z22k54u 3813141609747

aha, tak já tady počítán jenom emisní kompenzace, které je pravděpodobně také čekají, dík

0/0
6.10.2015 13:21

P37e79t81r 85M54a48r32e34č72e25k 1893941459198

Ať se vyfláknou na nějaké amíky a odejdou z toho trhu. :-) Aféra GM, která stála lidké životy se ututlala. A z několika gramů NOx se dělá tragédie.

+1/0
6.10.2015 11:59

J10a55n 53M93a46r32t44i30n 6862170239

nekolik gramu NOx? niekde vysiel clanok, ze tychto par gramov navyse sposobilo v mestach smrt cca 1700 ludi. A to nie som ziadny ekofasoun, ale to je IMHo slusny dopad

0/0
6.10.2015 12:10

D93e50n19i53s 54W44i52t66z14k37u 3713101699787

nic se neututlalo, akcie GM šli dolů a firma vyplatila 900M $ na zastavení stíhání, 575M $ vyplatila na civilní žaloby a dalších 625M $ má ve zvláštním fondu na další civilní žaloby

0/0
6.10.2015 12:19

J79a60n 84Š66e65s46t70á12k 3498799229974

tak nejvíc VW ublížilo to, že všechny ostatní diesely jsou naprosto OK;-D

+2/−1
6.10.2015 11:46

M38a20r23t52i92n 59F94i77l41i53p80c25z28y69k 3551511785143

Opravdu jsou všechny ostatní diesely naprosto OK?

+2/0
6.10.2015 11:50

J71a82n 53Š33e67s51t82á45k 3308509759334

a proč jsem dal asi nakonec smiley?;-D

+1/0
6.10.2015 12:07

P48a68v73e42l 45Š24o55r89e83l 6775508747106

Doufám, že jsou nyní všichni objímači stromů spokojeni... EU by se měla postavit na stranu VW jen ze sociálních důvodů, protože dopad bude mít celá aféra zejména na zaměstnance VW

+1/0
6.10.2015 11:25

I48g16o13r 50J46a76n24í59č69e74k 5493257849863

Jací objímači stromů? Když zákon stanoví, že se nemá krást, lidi budou krást a přijde se na to, budou za pitomci, ti, co napsali ten zákon?

+3/−1
6.10.2015 11:45

K11a19r23e73l 37L64o29p42a55t54a 8366197371337

Když zákon stanoví, že nemáte sahat na vlastní ženu a vy to uděláte... budete blb vy nebo ten který ten zákon schválil? Není to tak jednoduché jak to popisujete

0/0
6.10.2015 12:01

M23a86r14t12i58n 66S13e76d41o79n13a 5987193870989

VW nikdo vyrabet spatne diesly nenutil, delal to dobrovlne za ucelem navyseni zisku. Jednani VW je rozporu nejem se zakony (US ci EU) ale hlavne etikou. Neprimo rika podvadet se - na napravu mel rok casu a neudelal nic.

0/0
6.10.2015 12:49

J97a91n 30S39k68á43c82e68l 6368109729839

Jděte už s těmi varovnými signály pryč. Běžného spotřebitele tato skutečnost vůbec nezajímá. Pokud jsou emisní limity nastaveny na level nesplnitelnosti, tak prostě jiná cesta není. Prodej se ještě zvýší, prtože cena VW půjde dolů podle mého názoru, a nikdo v tomto státě, Evropě nevěří, že by ji to položilo. V USA je to zbožné přání, nepodaří se jim to.

+8/−1
6.10.2015 11:16

D85e70n93i91s 49W14i32t46z60k61u 3203811379887

vy když proděláváte, tak zlevňujete?

+2/0
6.10.2015 11:20

J97a42n 81Š93e33s64t20á54k 3568569449884

ANO, pak totiž prodám víc, a budu tak mít na soudy;-D

0/0
6.10.2015 11:44

J96i63ř79í 14B45a75r58t92á28k 9890705848214

to je zajimava a netradicni logika

0/0
6.10.2015 11:46

K59a14r64e61l 46L39o19p56a40t54a 8846357541157

Překvapením pro vás je, že to i funguje.

0/0
6.10.2015 12:03

J48a28n 74Š25e46s44t15á25k 3358819809574

Proč netradiční? Když prodám sto kusů se ziskem tisíc dolarů za jeden, je to menší zisk než prodej sto tisíc kusů se ziskem deset dolarů za jeden

0/0
6.10.2015 12:06

D73e16n78i94s 78W52i20t19z22k15u 3163891939207

počty teda nic moc a ještě jste nezaplatil ani za zvýšenou výrobu

0/0
6.10.2015 12:26

J14a78n 49Š33e34s28t20á30k 3528539109244

sorry, za Vaše počty fakt nemůžu, ale že jste to Vy, tak když prodám stovku se ziskem tyčku na jeden kus, tak mám zisk sto tisíc dolarů, když prodám druhou variantu, tak mám zisk zisk 10 x 100 000, tedy celkem?

Jinak se omlouvám, že jsem nepřiložil podrobnou kalkulaci nákladů atd. ale  jen na okraj, čím víc vyrábíte, tím víc se náklady snižují

0/0
6.10.2015 16:32

D54e47n75i54s 88W38i79t64z81k45u 3503611599157

a ty auta rostou na stromech, sami padají do prodeje a sami se prodávají? neděláte na MF?

0/0
6.10.2015 11:58

J82a43n 95Š36e22s68t35á52k 3348109459844

a ostatním snad ano?

0/0
6.10.2015 12:08

D58e56n38i63s 84W35i50t77z37k65u 3703451609277

ne, ale vy chcete víc prodat, tak musíte i víc vyrobit. vy fakt děláte na MF

0/0
6.10.2015 12:24

L60á24ď54a 32V43r98a71n74ý 7238368868557

V USA je jim to u zadele. Oni nenutili VW přesvědčovat je, že mají diesel, který se vyrovná normě na benzín.

0/0
6.10.2015 11:25

M27i86c54h29a94l 51N53o52v53á31k 7180529807644

Pane, vy to nedokážete pochopit. My tu řešíme akurát tak EKOvýpalné. Ale že některé země zavádějí měsíční daně na základě toho kolik vyletí z výfuku spalin. Některá města mají například vjezd do center pod Euro X úplně zakázán a tato vyhláška se každým rokem upravuje a stupňuje, např. co tři roky vyšší číslo. Nám je to u zadku, dokud nepříjde vláda se super nápadem zavést povinné ručení na úkor nejen obsahu, ale také i plnitelnosti Eko. To by jste už brečel, kdyby jste si koupil auto s EKO 6 a pak vám ho upraví na EKO 5.Rv

0/0
6.10.2015 11:26

M35a18r36t54i77n 35F90i61l51i74p37c79z77y11k 3841861815253

Evropskou homlogaci motor EA189 zřejmě splňuje i bez úprav, bude to řečeno v průběhu 14 dní.

0/0
6.10.2015 11:29

D36e97n79i33s 90W81i46t74z92k16u 3733161929457

kdo ještě nemá novou haťapku, tak je nejvyšší čas, než ten šunt zdraží

0/0
6.10.2015 11:13

M78i61c44h45a65l 85N81o18v30á35k 7340139547674

Kdyby se tu nezáváděly emise, tak už je tu dávno tisíce mrtvých na špatné ovzduší. Stačí, když to znají v evropě pamětníci z 50.let z Londýna viz. wikipedie. https://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%BD_smog_1952 .

Všimněte si, když ve velké míře víří prachové částice. Diesel tomu nasadí třešničku na dortu. A emise jsou do toho, že se s každým rokem navyšuje hustota dopravy. Takže vesměs jsme neustále v blízkosti této hranice, v určitých oblastech překračují normy i více než měsíc a ve starším věku si vážení poneseme následky všichni...!!

0/0
6.10.2015 11:05

M71a75r50t67i43n 36F36i53l65i54p84c45z72y41k 3591961545763

Současné přímovstřikové benzíny nejsou v produkci sazí na tom nijak lépe, než diesely, navíc nemají filtr na zachycení částic sazí.

Zkuste se podívat na výfuky dnešních přímovstřikových benzínů a podívejte se na výfuk dieselu s DPF/FAP filtrem. Jestli sázíte, že u dieselu je černý a u benzínu uvidíte téměř čistý plech, tak se mýlíte, je to přesně naopak.

0/0
6.10.2015 11:27

M67i44c43h97a48l 50N50o25v39á54k 7890599967654

Benzín má také "zachycovače" a jsou mnohem účinnější a to především kvůli vyššímu stupní spalování. Čím větší teplota, tím víc toho je spáleno a zničeno ve vyšším žáru, i on má skoro stejný systém, na rozdíl od dieslů jsou ale bezúdržbové a životnost je počítána v letech nikoliv v nájezdu, proto se o tom tolik nemluví.:-)

+1/0
6.10.2015 11:50

M78a90r17t31i40n 32F47i58l19i51p18c77z89y80k 3491191765693

Pletete si akorát filtr pevných částic o kterém mluvím s katalyzátorem.

To je asi tak vše.

Přimovstřikové benzíny mají mnohem vyšší emise pevných částic než diesely s DPF filtrem, o zavedení podobných filtrů i pro přímovstřikové benzíny se uvažuje.

+1/0
6.10.2015 12:03

M37i78c35h85a32l 37N76o11v27á92k 7200969987754

Některé FAP, či DPF fungují pomocí kapalin, jiné občasným nažhavením stejně jako katalyzátor pane především s tím začal Peugeot, některé VW to mají také, ale u benzínu je vyšší teplota jakmile se zahřeje i výfuk tak spaliny utíkají opravdu minimálně, bohužel pokud se výfuk nezahřeje a krátkodobě popojíždí, vidíme jak z motoru ukápává voda. Takže smůla, to co vyprodukuje diesel tolik ve svém motoru nespálí, neboť nemá dostatek žáru a ani náhražky FAP, které to dělají jednou za x tisíc km to nemůžou dohnat i když zachycují co jde...:-)

0/0
6.10.2015 12:12

M94a86r78t93i49n 51F75i24l54i29p84c34z55y40k 3711591445883

Pane, opravdu pořád melete o něčem jiném.

Já vám znovu opakuji, že se bavíme o konkrétních emisích pevných částic a ne o emisích plynů, k jejichž redukci slouží katalyzátor především.

Emise pevných částí u přímovstřikových benzínu jsou v některých režimech, zejména při vysokém zatížení až 10x vyšší, než u dieselů, které jsou opratřeny filtrem pro tyto částice. Částice paliva se nestačí při vysokém zatížení v cyklu spálit, spečou se do sazí a ničím nezachyceny vylétnou z výfuku.

Přímovstřikové benzíny podobné filtry pevných částic jako diesely nemají, ale jejich nasazení se plánuje.

+1/0
6.10.2015 12:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.