- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak boleslavští odboráři kolik máte připraveno?
A to s tim nepocitali kdyz vedeli,ze podvadi? tak to proste chodi,ze podvodnik v slusne zemi je potrestan a tak neni treba je litovat. Take pri prodeji auta musi kazdy zaplatit nefalesnymi penezmi, nebo by snad mohli platit nejakymi vytisknutymi na kopirce? Lide predpokladaji, ze vyrobek ma param,etry,ktere udavaji, autio neni za stovku.
Analytici tomu opět hodně rozumí. VW okrade své dodavatele tak, jak to dělá už mnoho let naprosto běžně, aby měl na své lži. Těším se na obličeje analytiků, až zjistí, že VW zaplatil desítky miliard EURO pokutu, ale jeho zisk klesl pouze o 2%. Analytici tento fakt budou hodnotit tak, že se s těžkou situací vypořádal VW excelentně. To, že okradl své dodavatele tak, že to už některé firmy položilo, je ani nenapadlo. Absurdní.
No hlavne ze tomu rozumis Ty.Ja bych navrhl pockat,az se vysetrovatele domluvi,bude to pres nekolik judikatur a co vymysl v trestnepravni rovine (pokuty) co ve vecnepravni rovine plneni limitu u 11 mil automobilu ,pockat az se dozvime kde napriklad akcionar vezme zdroje pro sanaci techto mimoradnych ztrat,jak se to projevi v bilanci a ratingu firmy,zejmena v jejim pristupu ke kapitalu.Je verejnym tajemstvim ze kapacity automotiv jsou cca 30% nad rovnovaznym stavem,kdokoliv nabidne svoji pozici k redukci,je vitan a ostani hraci mu to osladi co nejvic.A financni supi uz taky krouzi,citi masicko zraneneho kusu,delat jakekoliv zavery v teto situaci,zejmena ty pozitivni ze se nic nestalo a nkdo to calne a cirkus jede dal,je hodne posetile
Raději měli investovat do ceny práce svých poctivých zaměstnanců.
to je prohra jako u stalingradu,vw padne,pežot to jsou auuta,lepší
Pokud to bude prohra tak pro ekonomiku a kupní sílu celé EU.Máte vůbec představu kolik zaměstnává VW lidí v celé unii.To s těma autama od žabozroutu nemyslíte vážně doufám!
Ono to nebude tak horké jak se novináři snaží prodat. GM dostal pokutu 900 mil. USD za vadné spínací skříňky, které vypínaly motor a při souvicejcích nehodách zemřelo až 169 lidí a výrobce o závadě věděl. Ta výše pokuty 18 mld. USD je jenom první nástřel, ve finále to bude řádově níže. Třeba takový Hyunda a Kia za lhaní o tabulkové spořebě dostali shodně 100 mil. USD. Byvalý ředitel EPA prohlásil, že za tohle si zaslouží realnou pokutu v řádech stovek mil. USD, už ale nemluví o miliardách. Dosavadní rekord je 1 mld. USD pro 6 výrobců dieselu v 1997. Horší je kriminální vyšetřování, kterému se třeba GM pokutou a spolupráci při vyšetřování vyhnulo. VW podle mne se bude snažit o to samé. Tam zase bude nějaká obří pokuta rekord je pro BNP 1 mld. USD. Soudy se zákazníky budou na dlouho a s nejistým výsledkem - musí se prokázat škoda vzniklá zákazníkovi. Například GM se za uznanou vadu s následkem smrti se s pozůstalými soudí několik let zatím bez výsledku. Takže hlavní následek bude ztráta renomé a prodejů, což se bude týkat hlavně USA. Kde na druhé straně VW pořád paběrkuje s podílem 3,6% trhu aut takže dopad nebude tak veliký.
To zní rozumně, navíc zasazené do kontextu jiných případů.
Takovéto poplašné zprávy jsou nejlepší. Takže aby jsme to shrnuli. Skandál v Evropě kde Vw prodal 8 z 11 mil. aut nebude tak velký neboť si Němci nenechají položit motor své ekonomiky. Ve finále v tom stejně pojedou všechni. Ta rekordní pokuta v USA je první nástřel. V reálu to nebude tak horké, vždyť falšovane tabulkové spotřeby aut dostala Kia a Hyundai pokutu 100 mil. USD.
ta pokuta se dá spočítat, je to asi 5$ za překročení limitu o 0,01 na auto
Ať se vyfláknou na nějaké amíky a odejdou z toho trhu. :-) Aféra GM, která stála lidké životy se ututlala. A z několika gramů NOx se dělá tragédie.
nekolik gramu NOx? niekde vysiel clanok, ze tychto par gramov navyse sposobilo v mestach smrt cca 1700 ludi. A to nie som ziadny ekofasoun, ale to je IMHo slusny dopad
tak nejvíc VW ublížilo to, že všechny ostatní diesely jsou naprosto OK
Opravdu jsou všechny ostatní diesely naprosto OK?