Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečné přejezdy budou hlídat laserová čidla, chce Ťok

Nešťastnou bilanci úmrtí na železničních přejezdech chce ministerstvo dopravy zarazit nasazením moderních zlepšováků. Do konce roku by se mohly na kritických místech objevit například laserové skenery. Vlak před překážkou zastaví nebo jen zpomalí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55i55r19k90a 59D96v54o18ř14á56k 4625390563638

Všechna ta čidla jsou nesmyslná, přinesou víc problémů než užitku. Prodlouží dobu, kdy se nesmí na přejezd vjet a tedy motivaci řidičů ten zákon porušit! Jediné co má smysl je vjezd na červenou opravdu trestat podobně jako vysokou rychlost. Kamera - foto - správní řízení - pokuta a body za půl řidičáku, v případě cizince a vyhýbání se správnímu řízení vyhoštění.

+1/0
8.10.2015 11:01

J98i72ř25í 14E56r46b90e58n 1453644656497

Hlavně ono stačí před tím čidlem mávnout rukou a vynutit si tak zpomalení rychlíku z 90 na 30 km/h...

Který zvídavý sedmiletý kluk by to nezkusil! :-)

+1/0
8.10.2015 20:14

P94e27t23r 29M13i58c15h98a84l 2900264761392

Souhlas. Kamera se záznamem a tvrdý trest. Těch zbytečně zastavených vlaků by asi byly mraky.

0/0
9.10.2015 0:23
Foto

V91o72j66t40ě88c63h 32P42a26v29l93í41k 5964911284538

Ač je to velmi kruté, myslím, že má smysl vlak zastavovat jen kvůli překážkám, které jsou pro něj hrozbou. Tedy motorovým vozidlům dostatečné velikosti.

0/0
9.10.2015 9:18

L95u20k53á34š 19V12a36ň94u83r53a 1135344563773

Co s lidma, kteri na cervenou vjedou na prejezd? Treba jim zabavit auto? Nebo sebrat ridicak na 5let? Nebo by mohli zafinancovat ty lasery. Treba z prodeje zabavenych aut.

0/0
7.10.2015 20:53

J18i55r48k73a 64D73v33o28ř55á11k 4425170773968

Úplně by stačilo je DOOPRAVDY potrestat tak jak je to v současném zákoně.

+1/0
8.10.2015 10:44

L28u86k15á65š 86V54a87ň80u71r51a 1305884453703

Co je to za vopruz? Lidskou blbost chce řešit vyhazováním státních peněz?

+2/−2
7.10.2015 13:23

M55a45r59e97k 84H47r21u48b92y 6337372531298

Hmm, dalsi pokus ohnout fyziku? Ta prednost vlaku na prejezdu neni jen tak - setrvacnost neokecaji ani lejzrova, ani treba plazmova cidla:-P

+3/0
7.10.2015 9:59
Foto

V77o63j52t91ě12c33h 39P75a95v48l47í46k 5124891374828

Nic není potřeba ohýbat, jen je potřeba vlaku dát vědět o překážce na trati dostatečně dopředu, v případě Pendolina jedoucího 160 km/h je to 38 sekund.

0/0
7.10.2015 16:24

M96a53r74e37k 61M72a20r50t43i31n 8409854796930

Co to je dostatečně v předstihu? A jak jste přišel na těch 38 sekund? Do té teorie by neuškodilo trochu praxe.

0/0
7.10.2015 19:27

V81a37c42l34a20v 26H29a58j27e64k 3166949589

jo to by mne také zajímalo. Pán je zjevně zcela mimo realitu. Na studénce by nám svoji vizi mohl dostatečně demonstrovat. Od zavření závor do příjezdu Pendolina zbývá několik sekund. Tohle ani přenos informace o překážce a automatický stop vlaku moc nepořeší. Je třeba řešit příčinu a tou je řidič a auto. Proč se neřeší jak autu zabránit vjezd na přejezd ve výstraze??

0/0
7.10.2015 21:36
Foto

V96o21j61t82ě57c82h 64P94a78v61l25í66k 5154531114588

Zabránění vjezdu na přejezd při výstraze je samozřejmě nutno řešit jako první, bez toho by se vlaky zastavovaly každou chvíli. Ač už jsem to psal v dřívějším příspěvku, zopakuji zde představu fungování přejezdu, navrženo pro příklad Studénka, kde má přejezd délku 39m od závor k závorám:

t+0s: Spuštění výstrahy

t+4s: Kamerový systém začíná pokutovat vjetí na přejezd

t+16s: Spuštění závor na vjezdu, Kamerového systém pokutuje i objetí vstupní závory, počátek detekce přítomnosti vozidla s případným vydáním radiového příkazu vlaku k automatickému zpomalení

t+26s Počátek detekce přítomnosti vozidla s případným vydáním radiového příkazu vlaku k automatickému nouzovému zastavení

t+44s Uzavření závor na výjezdu, kamerový systém pokutuje za ohrožení provozu, rozsvěcí se nápis "proražte závoru, opusťte přejezd vlak za 15 .. 14 .. 13 ...)

t+60s Průjezd vlaku

t+64s Zvedání všech závor

t+70s: Zrušení výstrahy

Celé to vyjde na jednu minutu a deset sekund, což je jen o deset sekund déle, než dnes.

0/0
8.10.2015 8:47

J80i92r52k95a 12D65v19o13ř77á79k 4205630473358

Deset-dvacet sekund před příjezdem vlaku vám tam vjede auto. Co ty lasery, masery a grasery udělají? ;-D

0/0
8.10.2015 10:47
Foto

V20o31j66t23ě23c38h 81P48a82v12l24í97k 5124741264668

Aby tam vjelo auto v t+40 až t+50, musí ignorovat blikající červená světla a ještě k tomu prorazit nebo protisměrem přes zábranu (vysoký obrubník na silnici mezi směry) objet zavřenou závoru na vjezdu. Pokud pak bude ignorovat i blikající výzvu "proražte závoru, opusťte přejezd" a zůstane tam, dojde ke srážce v rychlosti mezi 75-120 km/h, podle toho jak pozdě tam vjede.

To znamená, že potřebujete mnohonásobně většího debila, který musí udělat hned několik dopravních přestupků za sebou aby se to stalo, a i pak srážka bude mít menší následky než dnes, kdy strojvedoucí brzdil jen cca 4 sekundy.

+1/0
8.10.2015 12:39

J14i71ř27í 10E46r70b62e98n 1563404126577

Hernajs člověče, to zní až příliš logicky na to, aby se to mohlo realizovat... ;-)

0/0
8.10.2015 20:16
Foto

V15o77j71t10ě57c52h 51P93a10v90l39í71k 5754411204498

Na 38 sekund jsem přišel z parametrů brzdné soustavy a hmotnosti soupravy ETR 680 Pendolino a maximální traťové rychlosti v ČR 160 km/h. Zbytek je fyzika. 

Dostatečně v předstihu pak znamená nastavit časování přejezdu tak, aby v okamžiku, kdy se dá očekávat opuštění přejezdu všemi normálně se chovajícími vozidly, měl vlak ještě alespoň těch 38 sekund na zastavení. Lepší je samozřejmě o něco delší čas, aby ihned nemusel brzdit nouzovou brzdou.

0/0
8.10.2015 8:36

J80i13r62k44a 85D20v74o48ř45á46k 4875480683678

Měl jste v té své "fyzice" na kolejích mokré listí?

0/0
8.10.2015 10:48
Foto

V66o82j36t33ě43c15h 39P24a50v58l33í32k 5664221424558

Mokré listí je zcela nezajímavé, s tím se setká jen první náprava a dalších 27 už ne.

+1/0
8.10.2015 12:21

O33l14d60ř22i27c53h 76J66a71n93e12č33e64k 8209636123341

chcete tím říct, že bude na přejezdech zavedena přednost řidičů - pirátů před vlaky?! 8-o Rv

za nehody na přejezdech jsou v drtivé většině případů zodpovědní řidiči, kteří na ně vjíždí ve chvíli, kdy tam nemají nic dělat. a ve většině případů při nich i sami (resp. jejich spolucestující) umírají. ano, jsou výjimky, á la Studénka. ale reakcí na takové případy má být zamezení, aby auta na přejezd vjížděla, když nesmí, ne omezení železniční dopravy !!;-€

+4/−1
7.10.2015 7:59
Foto

V41o34j56t44ě52c97h 14P20a66v61l13í20k 5624531614158

Pokud za takovou přednost na přejezdu pokaždé zaplatí tučnou pokutu (a to i když zrovna vlak neomezí), tak je to přestane bavit. I o tom je lepší vybavení přejezdu. 

Potíž je totiž v tom, že srážku odnese nejen nezodpovědný řidič, ale mnohdy i lidé ve vlaku, vlak, provoz na trati ...

+1/0
7.10.2015 16:18

V89a23c83l87a55v 49H22a15j68e60k 3486129159

Asi je to špatně. Pokud někdo vjede na přejezd ve výstraze mělo by se to vždy vzhledem k možným následkům posuzovat jako trestný čin obecného ohrožení, takže kamery a důsledné trestní stíhání (pokuta + zákaz činnosti). Tohle stejně nehodě typu Studénka nezabrání v tomto konkrétním případě nepovede ani k významnému snížení rychlosti vlaku.

+2/0
7.10.2015 17:18
Foto

V58o39j93t30ě97c34h 87P84a20v80l16í55k 5124601904728

To je, samozřejmě, nesmysl. O obecné ohrožení jde až když neopustí přejezd ve vyklízecí době, tedy do uzavření závor. Do toho okamžiku na přejezdu zcela legálně podle vyhlášek i norem smí vozidlo být. Pokud na přejezd vjede ve výstraze, jde jen o přestupek.

0/0
8.10.2015 8:50

J56i18ř49í 50E28r73b96e79n 1243774906217

Být na přejezdu smí, ale vjet ne.

Vzhledem k tomu, že vjetím na přejezd ve výstraze řidič vědomě ohrožuje zdraví a životy desítek až stovek lidí ve vlakové spoupravě, bych to za přestupek nepovažoval. Analogicky: ukrást desetimetrový kabel je taky jen přestupek. Pokud ale vedl k požárnímu výtahu, je to jasné obecné ohrožení...

0/0
8.10.2015 20:19
Foto

V51o74j90t58ě12c14h 17P32a18v88l64í29k 5734301784428

Pokud konáním v rozporu se zákonem (vjetím na přejezd ve výstraze), dosáhl pouze stavu (přítomnost na přejezdu ve výstraze, ale před uzavřením závor), do kterého se mohl dostat zcela legálním způsobem (pomalou jízdou), není možno to kvalifikovat jako obecné ohrožení.

0/0
9.10.2015 9:30

J76i41n53d88ř31i41c22h 52Š97k61o86p83e41k 4245161290425

Jen nesmysly a kraviny.

Stačilo by na každý přejezd dát kameru a nedočkavce jedoucí na červenou pokutovat. Ideálně k tomu zpřísnit zákon - profík s autem nad 3,5 t průjezd na červenou - první provinění 1 bez papírů, běžný řidič na rok bez papírů po 2 projetí na červenou třeba během 4 let

+4/−1
7.10.2015 7:03

O75l42d44ř88i56c53h 96J53a68n63e66č53e30k 8759966933641

to je nutná podmínka pro to, aby čidla zastavující vlaky mohla smysluplně fungovat.

vjedeš na přejezd, když tam nemáš co dělat - dobrá, vlak tě nerozpráší, ale zastaví, ale ty za to bez jakýchkoliv vytáček dostaneš pokutu v řádu desetitisíců, při prvním prohřešku navíc hromadu bodů a při druhém přijdeš o papíry.

protože když by zůstalo jen u toho zastavování vlaků, čehož se v Česku dost obávám, tak se ještě zvýší bezohlednost řidičů na přejezdech, protože výrazně klesne riziko, že budou potrestáni srážkou.

+3/0
7.10.2015 8:08

J12i82n34d12ř89i19c62h 48Š60k49o26p32e89k 4935821450855

jenže to skončí přesně jak píšeš. Negramotní trotlové polezou na červenou na přejezd, protože budou vědět, že to vlak zastaví. A trest žádný

+3/0
7.10.2015 8:18

M96a86r44e52k 30H86r55u45b61y 6777542981768

Stacilo by aby u tech proflaklych prejezdu obcashlidali policajti. Par drsnych pokut a ono by to ty chytraky preslo - jenze to by se zase nedalo utratit tolik penez...

+1/0
7.10.2015 9:57

J84i89n89d76ř21i33c93h 40Š84k33o81p49e95k 4135791300785

a hlavně by zase lidi nadávali na policejní kontroly, tak se radši nedělá nic.

Když vidím chování řidičů na silnicích, tak by se dalo vybírat na libovolném místě a ještě by si mohli vybrat, jaké přestupky budou oceňovat.

0/0
7.10.2015 10:12

V68a83c17l44a78v 19H59a21j81e94k 3776669389

Věčně by to měl být vždy trestný čin a ne přestupek.

+1/0
7.10.2015 17:19

J41i17ř49í 82E64r36b42e23n 1823584506547

No, vzhledem k tomu, co se na přejezdech za posledních pár let dělo, by na takovouto (!) policejní aktivitu nadávalo řádově méně lidí než za měření rychlosti na přehledné silnici I. třídy, kde je cedule "obec" třeba 200 m před prvním stavením...

0/0
8.10.2015 20:22

R22o63m61a12n 34J82e74s24c82h18k70e 9908425167795

Na našem přejezdu na koridoru Brno - Praha po vjetí do nesvíticího přejezdu spadly závory a uvěznily. Sám jsem to viděl dvakrát. Mne se to stalo také.

Čím jsem se provinil ?

Na upozornění SŽDC mne ani neráčilo odpovědět. Takhle funguje stát.

0/−1
7.10.2015 11:53

J39i64n38d37ř26i73c56h 90Š74k10o22p48e53k 4875651850345

pokud si přečteš můj příspěvek, tak píši "jedoucí na červenou"

0/0
7.10.2015 12:43

J66i89r66k55a 96D18v56o21ř12á51k 4545330463578

A který to je přejezd?

0/0
8.10.2015 10:52

R49o57m55a12n 57J53e31s34c80h64k71e 9868125217445

Já vím o dvou. Ve Skalici nad Svitavou nesvítí stabilně. U nás v Doubravici dvakrát spadly závory při nesvícení. Také jsem viděl na vlastní oči otevřené závory a vjezd nákladního vlaku tamtéž. Měl jste viděl bledého fíry.

0/0
8.10.2015 12:08

J31i36r27k32a 45D34v52o49ř34á41k 4555810253238

Provinil jste se přinejmenším tím, že jste neposlouchal, že přejezd zvoní. Ale nevím nevím jestli vám mám věřit tomu, že nesvítil. Spíš ne. Existují různé výpovědi, že přejezd nesvítil, přestože zároveň existují záznam z černé skříňky i třeba video, že svítil. To je negativní efekt závor: Člověk čumí na nedůležité závory a úplně vysklí to podstatné - červenou.

0/−1
8.10.2015 11:10

R32o11m67a38n 52J71e90s96c84h17k41e 9138425187115

V našem státě mohou být i hluší řidiči. Ti neslyší vůbec.

0/0
8.10.2015 12:20

J82i20ř16í 45E76r80b24e37n 1113104336967

Ale slepí by být neměli a dvojité červené blikačky by přehlédnout neměli. Výstražníky vzor SSSR byly svého času dost pokrokové, i když jejich bručivá výstraha byla vzhledem k vlnové délce zvuku mnohem méně pronikavá než klasický zvonek nebo cymbál s kladivem...

0/0
8.10.2015 20:44

R17o31m69a11n 71J15e20s57c62h14k58e 9588485527335

Problém je, že jsou zde přejezdy, které v klidu vůbec nesvítí. Například ve Skalici nad Svitavou. Ve vyhlášce je stanovená pouze maximální rychlost. Minimální není stanovená vůbec.

0/0
8.10.2015 21:48

F50r19a89n42t90i43š48e51k 31V48a46n48ě42k 1177734657377

Tím se nám hezky zvýší doba kdy bude přejezd uzavřen. Třeba ten přejezd u Studénky. Každou chvilku je dole, protože tam jezdí velké množství vlaků. Přejezd má předzváněcí dobu, než se přejezd uzavře a projede přes něj vlak. Což u Studénky bude minimálně pro rychlost vlaku 160 km/h. U pomalejších vlaků je samozřejmě doba uzavření závor a skutečným projetím vlaku delší. Jakmile tam dáme nějaké čidlo, které po uzavření závor vyšle do vlaku signál, že na přejezdu je překážka. Tak samozřejmě musíme zvýšit dobu uzavření přejezdu a projetím vlaku. Protože musíme započítat i dobu, kdy vlak začne reagovat a při rychlosti 160 km/h dokáže zastavit bezpečně před přejezdem na kterém uvázlo vozidlo. takže takový přejezd na koridoru Praha - Ostrava bude uzavřen skoro pořád.

0/−1
6.10.2015 20:46
Foto

V28o74j82t75ě24c15h 68P96a32v59l47í77k 5604571954338

Počítal jsem to, viz níže, doba uzavření závor je dnes cca 1 minuta a pro úplné zabezpečení před srážkou by se prodloužila na 1:10. Pro srážku v nižší rychlosti (jak navrhuje Ťok), by se prodloužit nemusela vůbec.

0/0
6.10.2015 20:56

L57i73b27o20r 66V41e63s68e78l48ý 2629356662762

Počítejte znovu, protože uzavřený přejezd už musíte mít v takové vzdálenosti, na kterou vlak zastaví, tj. vyhodnocení, reakční časy a následné brzdění.

0/0
6.10.2015 21:07

F50r87a47n30t40i73š69e56k 36V14a31n44ě68k 1827104727707

A co je to nižší rychlost? 120,100,80 km/h.? I při 80 km/h může dojít k úmrtí. Neumře vám ve vlaku dvacet lidí, ale třeba jen dva. Aby ten systém měl smysl, tak musí vlak před přejezdem úplně zastavit. Brzdná vzdálenost u vlaku při 160/h je prostě okolo kilometru, spíše více. Samozřejmě bude menší, když budete brzdit rychlobrzdou, ale to se vám v tom vlaku ti lidi pomlátí, takže z bezpečnostních důvodů by jste měl brzdit plynule. Ono se taky totiž může stát, že bude chyba systému a žádná překážka tam nebude. A těžko budete pak vysvětlovat cestujícímu, že tu ruku má zlomenou, protože to začalo brzdit omylem.Taky musíte ty zařízení instalovat do všech lokomotiv a u všech dopravců ,aby to mělo smysl a ne, aby to měly třeba jen pendolina. Kvůli sedmi vlakům drahý špás. Nebo signál volnosti přejezdu budete přenášet přes návěstidlo, ale na to máte normy. A návěstidlo bude muset být opět u rychlosti 160 km/h vzdáleno přes kilometr před přejezdem. Spíše by stát měl investovat do toho, aby vůbec kamiony nejezdily přes silnice nižších tříd a vybírat mýtné i za tyto úseky. I kdyby byl výběr prodělečný.

+1/0
6.10.2015 21:34
Foto

V90o49j24t84ě43c56h 55P70a86v20l23í96k 5754521424408

Energie srážky a tedy následky rostou s druhou mocninou rychlosti. Při nesnížení doby uzavření závor, by v modelovém případu Studénky srážka nastala při rychlosti 40 km/h. To by řidič, který by nestihl opustit své vozdilo nejspíše odnesl jen s lehkými zraněními.

Systémem "generální stop" je v ČR většina vlaků vybavena, takže až taková investice by to být nemusela.

0/0
6.10.2015 21:46

L54i19b59o39r 39V26e31s63e10l46ý 2229876312712

Spoléhat se na generální stop v době přechodu na GSM-R? Navíc GS ani není bezpečný.

+1/0
6.10.2015 21:51
Foto

V80o68j15t77ě70c84h 51P91a17v40l91í59k 5534621554598

Lepší než drátem do oka. GS pomocI GSM-R byl demonstrován již v roce 2007, takže v tom problém nevidím.

0/0
6.10.2015 21:56

L59i60b87o14r 24V73e50s43e40l73ý 2279596832952

Až to bude implementováno, tak možná ...

0/0
6.10.2015 22:03
Foto

V44o66j48t24ě39c54h 90P97a80v57l87í61k 5114281474798

Ty přejezdy taky nebudou hned. Pár let zabere jen analýza dostupných řešení, rozhodování, testování, plánování ...

+1/0
6.10.2015 22:16

P72e68t18r 50N85o61v10o27t56n16y 1281710461

1 minuta do příjezdu vlaku? Pak je to blbe ted.

0/0
6.10.2015 22:58
Foto

V95o66j91t18ě20c95h 34P20a38v32l10í67k 5614781404258

A jak by to podle Vás mělo být správně?

0/0
6.10.2015 23:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.