Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chceme jet první! České dráhy bojují s RegioJetem už i o jízdní řády

Konkurenční boj mezi Českými drahami a soukromníky se přesouvá také do jízdních řádů. Dopravcům se často nelíbí, jak pouštějí dispečeři Správy železniční dopravní cesty jednotlivé vlaky na trať. Mají pocit, že by měla jet jako první právě jejich souprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i28c90h75a24l 18H10r80u54š98o82v46s38k33ý 2326146736955

Každý dopravce má svojí klientelu. Já jezdím Leo expresem, do RegioJetu nebo Pendolina bych nevsedl. Takže zdržovat rychlejší vlak je blbost.

0/0
23.12.2015 9:37

L63u28m54í26r 18V55i88t40h43a 2267777876402

Líbí se mi, jak se tu hořekuje nad arogancí soukromníků a inteligencí jejich zaměstnanců.

A jak rádo se přitom zapomíná na to, že kdyby nebylo Jančury a Novotného, dodneška bychom jezdili na kožence a na záchod by se nedalo ani podívat, natož vstoupit. Teprve nástup soukromníků zvedl kulturu cestování, a to přesto, že jezdí bez dotací.

0/0
8.12.2015 10:53

L85u62b18o88š 47O66b74r44u46č55a 6431884606951

ja jsem rad, ze jezdi RJ a LE (plus pendolino).. na trati Olomouc-Praha jezdim 2-4x tydne

pamatuju si casy, kdyz v patek nebylo mozne slusne cestovat, protoze prvni trida byla obsazena ajzbonakama jedoucima na vikend, roztazeni byly po celem vagone, vsude umastene papiry od chlebicku a gothaje a lahvace

vzdycky mi bylo lito cizincu, kteri timhle jedou (obcas si nemeli kam sednout, mistenky jim do jednicky neprodali (tam bude urcite volno a pani ajzbonaci by se nemeli kde rozvalovat)

ted je ta kultura o dost lepsi, ale prave jen diky LE a RJ (neboli konkurenci)

to, ze SZDC ve spojeni s CD zneprijemnuji cestu soukromym dopravcum beru jako nutne zlo..

+3/−3
21.10.2015 9:42

A69l94e83x 57T50o87r83o18k 1696731663383

SŽDC je státní organizace, proto logicky upřednostňuje ČD. Ale někdy je to až tak blbé, že to poškozuje i samotné ČD. V Pardubicích stál na nástupišti vedle sebe Regiojet a Slovenská strela do Prahy. Tím, že Regiojet nestaví v Kolíně, logicky měl jet první. Ale ne, oni pustili Slovenskou Strelu, kterou pak Regipjet v Kolíně předjel. Kdyby ta Strela jela za Regiojetem, možná i ona by nabrala menší zpoždění. 

Podobný případ na trati Ostrava - Přerov. Regiopjet a brněnské rychlíky jedou ve stejnou dobu. Oni pustí první brňák, aby ho pak Regiojet v Suchdole předjel. Nevím, ale kdyby ve všech případech pustili první vlak, který méně zastavuje, tak by to pomohlo i tomu druhému, jel by hned za ním a neztrácel čas předjížděním, kdy musí po odbočných kolejích a konečná ztráta je ještě větší. 

Hlavním problémem je ale jízdní řád, že ty vlaky lepí na sebe, ty se pak vzájemně předjíždějí (viz rychlíky od Žiliny, Vsetína a Luhačovic) apod. 

Kdo tu zmiňuje 10 vozů, to není žádný problém, kdysi bylo běžných 16 - 18 vozů a zvládlo se, byť v Jablunkově se brával postrk. Ale jízdní řád s tím počítal, tak žádný problém. A tak lepší jeden dlouhý vlak než 3 krátké, které si navzájem překážejí. Dnes je tak napěchovaný,slovo rezerva neexistuje, zpoždění mají všechny vlaky, i naklápěcí Pendolina, protože za 3 hodiny Ostrava - Praha jednoduše nelze stihnout. To by ta trať musela být vyšperkovaná a to jak víme není - viz včerejší televizní zprávy z Ústí nad Orlicí. Časy,kdy i půlhodinové zpoždění nebyl problém dohnat, jsou už dávno pryč. Kdyby ten jízdní řád konečně sestavovali ti,co jezdí vlakem a ne z kanceláří, tak by to vypadalo mnohem lépe.  Např, úsek Olomouc - Hranice se za 30 min. nedá stihnout ani náhodou, i kdyby bylo olomoucké nádraží plně průjezdné..  Chyba je v jízdném řádu.Kdyby se sestavil s rezervama tak není žádný problém, na natěsno, jam to vymyslel počítač, který nezná konkrétní situaci na trati. 

Ad lokomotivy. 162 díky automatické regulace řízení a pulsním měničům s 10 v

+1/−4
9.10.2015 23:38

R44a17d50k33o 80K46ř22i58v74á60n35e69k 7220893185790

Ale pane Toroku, čímpak nás to tady krmíte? Nepíšete datum, ale hlavně nic o pořadí příjezdu do Pardubic. Nebylo to náhodou tak, že Slovenská strela přijela dřív, byla již odbavená a u RJ nikdo netušil, jak dlouho budou růžové postavičky stewardovat kolem vlaku? Měla zatím Strela jen tak stát a čekat, když během minuty mohl RJ vyrazit za ní? Navíc Strela jede 160 a rezervu na zastavení v Kolíně si obvykle před RJ vytvoří. Pokud se to třeba kvůli dopravní situaci nepovede, projíždějící RJ ji prostě předjede. Vidíte, že ten upřednostněný nebyly ČD.

Buďte rád, že jste jen internetový poradce a nejste dispečer. Ve Švýcarsku se dispečeři za chyby vraždí.:-)

+5/0
10.10.2015 15:03

M68a45r90t47i94n 59R66u79z69i58c52k93a 1392128416197

No v japonsku jde o minuty, tam by vrazdili i cestujici, kdyz se vlak zpozdi o dve minuty a oni pak nestihaji pripoje a to jde i v ramci jednoho dopravce.

0/0
13.10.2015 19:42

J62a95n 41N58e23š52p38o15r 4386158706192

Leda starou belu, na výpravčí a dispečery je naopak vyvíjen talk na upřednostnování vlaků RJ. Navíc mají oproti vlakům ČD, vyjma Pendolina, výhodu v druhu vlaku, takže musí jet napřed, i když mají nižší rychlost, a tím pádem brzdí za ním jedoucí vlak, který by mohl jet 160 km/h...

+3/0
13.10.2015 18:23

T69o24m45á60š 79Š14t48e34c 4828280425847

Pendolína a expresy a EC na Valašsko/Ostravsko sú predpisovo rovnaká kategória ako RJ – expresný vlak. Nejaké EC/IC/SC je už len marketingové označenie dopravcu pre cestujúcich, SŽDC tieto kategórie nemá a neriadi podľa nich dopravu. No a nad expresom je ešte medzinárodný expres, čo Pendolíno, idúce až na jednu košickú výnimku len na Ostravsko, nie je.

A inak tá rýchlosť Pardubice–Kolín: od Pardubic rozjazd na 160, ale už za Opočínkem brzdenie na 140 až do Přelouče. Opäť rozbeh, ale cez Řečany sa tiež musí trochu ubrať, lebo tam zvykne strieľať Mirel (lokomotívy 350, 380, súpravy LE). Potom už je len oblúk pri Záboří na 150, ale Pendolíno môže naplno a potom až po vjazd do Kolína 160. Keď vezmem, že je to od Přelouče po vjazd do Kolína asi 24,5 km, kde sa dá ísť rýchlosťou 160 km/h, tak oproti vlaku idúcemu 140 km/h tam získam závratných 80 sekúnd náskoku, tj. necelú minútu a pol. A to nepočítam s tým, že na začiatku to zrýchlenie na 160 tiež chvíľku trvá a na konci už treba začať brzdiť. Takže reálne minúta. To na odstanicovanie v Kolíně (EC) nestačí.

0/0
22.10.2015 22:46

M49i69c62h32a93l 27H29r71u28š26o16v25s57k58ý 2656266166855

Moc SŽDC ČD nezvýhodňuje, když se Pendolino plouží za RegioJetem.

0/0
23.12.2015 9:40

M18i88c87h56a19l 55P22a90s24t34o63r17e36k 4434630568198

Já nedávno seděl v Olomouci na nástupišti a přišoural se RJ ze směru od Ostravy. Dobré 2 minuty mohl vlak odjet a měl volno. Ale než těch 10 stevardů ty cestující z a do vlaku dostalo tak 2 minuty nestačily. Pak se z ničeho nic návěstí změnilo na stůj a RJ čekal dalších 10 minut než dojelo Pendolíno vysypalo a nabralo cestující a odjelo. Takže tak. Když si RJ neumí pořádně sestavit jízdní řád a dává si, že bude v Olomouci stát 2 minuty, když mu nestačí ani 5 tak si myslím, že právem pyká. A nakonec to svádí na výluky a jen zbytečně zdržuje ostatní dopravce. Klasické RJ. Jinak je nesmysl, aby vlak který může jet 160km/h jel za vlakem který jede 140km/h a to ještě možná a nabíral na každém spoji obrovská zpoždění a je jedno jestli je to EC, SC, IC nebo Ex. Nemluvě o tom, že mimo vytížené dny by místo 3 vlaků různých dopravců za sebou stačil jen jeden a trati by se ulevilo. Místo toho tam jede LE s mizernou kapacitou a poloprázdné, ČD s 4 vagony a RJ sice s 10 vagony ale skoro prázdné. Pamatuju, když ČD jezdily IC mezi Ostravou a Prahou a mívaly přes 10 vagonů a stačilo to. Teď vlaků plná ... a akorát chaos.

+16/0
8.10.2015 11:07

M52i88r16o21s21l85a98v 89Z53i17k30m13u30n48d 7329273954203

Existuje kouzelná pomůcka, jmenuje se píšťalka ... pokud se po zastavení vlaku ihned použije, tak do cestujících jako když střelí ... takže z dvouminutového pobytu se dá udělat 30 vteřin ....

+3/0
9.10.2015 16:39

K53a96r92e59l 17V19o12l13n93ý 5182217895721

Tak doufejme ze bitvu nevyhraji.

0/−5
8.10.2015 9:29

A61l11a49n 22Ř36e10p73k96a 4135886

A důvod? :-P

0/0
8.10.2015 11:43

V65a47c91l86a92v 85H41a89j39e33k 3206589269

Dalším logickým postulátem by mělo být, že vlaky objednané státem či kraji by měly mít přednost před vlaky komerčního charakteru. Pokud si stát něco platí, mělo by být v jeho zájmu, aby jezdily pokud možno včas.:-):-):-)

+6/−7
7.10.2015 22:48

M92a81r95t18i18n 90R89u78z63i44c67k12a 1802358946267

Tak s tim nemuzu souhlasit... Dotace na jednotlive vlaky by nemeli omezovat jine vlaky, poskodilo by to zakazniky, ktere nezajima kdo dopravu zajistuje... je to proti volne soutezi...

Logickym krokem by naopak bylo, aby prednost dostavali ty vlaky, ktere neomezi provoz ostatnich, nikoliv to, ze je to mezistatni vlak a s ohledem na maximalni rychlost... Pustit na trat zpozdeny vlak tak, ze jiny vlak je omezen jeho rychlosti je prinejmensim podivne.

+4/0
7.10.2015 23:29

M31i23r49o18s35l93a69v 27B24u19č18e76k 6303593491514

p.Hajek, o tom to je .. Chcete více státu - nákladů, nebo levnou a kvalitní službu !? ...

+1/−1
8.10.2015 4:26

V51a33c29l54a14v 65H88a21j97e86k 3126139339

P.Bučku, a to je právě to o čem to je. Služba možná bude levná pro stát, ale bude levná i pro cestujícího??  Vysoutěžíte totiž zase monopolního dopravce s dlouhodobou smlouvou.

+1/0
8.10.2015 8:14

V84a22c60l45a73v 17H19a69j50e89k 3976229779

P. Růžička. Stát si objednává základní dopravní obslužnost tj. zabezpečení dopravy dětí do škol, a ostatní do práce nebo úřadů a za to si platí. Takže osobní doprava rozhodně není v tomto směru o volné soutěži, ale o zajištění tohoto záměru a to by měla být pro stát priorita. A je jedno zda to budou zajišťovat ČD nebo jiný dopravce. Vždy by tato doprava měla mít přednost před to komerční. Nenechte se oblbovat panem Sůrou a RJ. To co je na trati Praha Ostrava a na žádné jiné trati není a nebude.

+2/0
8.10.2015 8:20

M93a97r82t23i57n 13R94u26z60i56c16k50a 1212658346387

Stat si tuto zakladni sluzbu muze objednavat i u soukromeho dopravce. To mj. pisete i vy. To ale neni o dotacich, mluvim obecne nezminuji trat PHA-OVA protoze ani vy ji nezminujete. Ja s vami prakticky souhlasim, ale zasadni chybu vidim v tom vasem vyjadreni komercni - protoze tim narazite na vlaky bez dotaci, ale i ty mohou lide vyuzivat na ceste do prace, na jednani a tykaji se take dopravni obsluznosti a to, ze lidem uleti letadlo, nebo se nebudou moci spolehnout na vlak, byt je komercni (me jako zakaznika nezajima zda je vlak dotovan, objednavan krajem/statem nebo ne), tak pojedu autem. V zajmu SZDC - potazmo statu by melo byt to, aby vsechny vlaky meli pokud mozno zadne nebo minimalni zpozdeni a tudiz by tak meli byt uprednostneny vlaky tak, aby toto zpozdeni opravdu bylo minimalni.

Neni mozne aby na trat SZDC pustilo zastavkovy vlak (objednany statem) pred rychlikem, ktereho bude brzdit a zvysovat jeho zpozdeni jen proto, ze je komercni. Samozrejme to musi fungovat tak, aby zastavkovy vlak nestal pul hodiny, protoze se ceka na rychlik, ale tak aby byla zohlednena rychlost vlaku, jeho jizdni rad a zpozdeni ktere ma. Pripominam, ze polohy vlaku SZDC zna naprosto presne vcetne vyluk na tratich - a zpozdeni na nich vzniklych a potazmo zna i jizdni rad a na zaklade toho se ma rozhodovat. To ze pusti pomalejsi vlak na trat tesne pred rychlejsim je dost podivne.

+1/0
13.10.2015 20:00

P19a48v91e65l 93K38r95á56l 5400569524398

To, co říkáte, je obecná poučka. Na železnici se ale zatím nepotvrzuje.

0/0
8.10.2015 11:22

P81a10v43e30l 42M36a70r89e38š 8835380977185

Takže pomalá Regionova s jednou babkou bude mít na koridorové trati přednost před EC Berlin-Vídeň, protože ten zbytečný motoráček platí stát??

+1/−1
8.10.2015 8:36

V17a34c65l54a94v 61H50a84j40e40k 3506169559

A je ten motoráček opravdu zbytečný?? No zkuste se někoho zeptat jak se jezdí osobními vlaky třeba z Olomouce do Zábřeha. Už to tu myslím zaznělo. Je to totiž také o regulaci přidělování kapacity dráhy.

+2/0
8.10.2015 8:58

R83o64m12a35n 82J11e59s64c44h59k23e 9848175847935

Pokud jede na čas, tak by měla jet Regionova první. Co je zpožděné má počkat. V té Regionově jedou cestující do hokny - do zaměstnání. O kolika cestujících v EC to můžete říci ?

+1/−1
8.10.2015 9:19

M44i10r35o19s92l57a86v 14Z40i12k45m94u11n53d 7509683914243

Paradoxně, pokud by ten motoráček jel jako náhrada mezistátního vlaku, tak bude mít i při rychlosti 80 km/h přednost před rychlejšími vlaky ...

+2/0
8.10.2015 16:43

V86a51c16l86a12v 11H37a47j52e71k 3736519689

Pak se samozřejmě nabízí zcela logická otázka, zda jsou kategorie vlaků správně stanovené, či zda jsou vlaky zde uvedených dopravců zařazeny do správných kategorií.

+3/−1
7.10.2015 22:31

F86r76a55n50t40i15š41e22k 96N96o59v71á32k 6461155576211

Hoši z ČD jsou trapní. Nejde o to, který vlak jede o 5 minut dřív. U mě (a jak jsem se bavil se spolucestujíécími tak snad u všech) jde spíš o to, který dopravce poskytuje služby přiměřené jednadvacátému století. RJ asi zaměstnance lépe platí, nebo lépe vybírá, ale prostě nemají kyselé xichty. A narozdíl od hopkajícího a cukavého pendolina jsem se v RJ zatím neopařil čajem. Což beru jako zážitek, který si dopřávám nerad.

+3/−30
7.10.2015 14:58

P90e30t69r 30N42e87c56h96a34n81i54c15k24ý 7393876438580

Na tom docela záleží, pokud máte přípoje, v RJ jsem se s dopravních informací nedozvěděl většinou vůbec nic, mnoho stevardek by dovzdělat potřebovala i v zeměpise. Systém povinné rezervace do kupé je dost nešťastný, protože vás klidně přidělí k bandě pěti ožralých poláků a vy si nemáte kam jinam sednout

+10/0
7.10.2015 15:36

P28e55t12r 19N62o60v11o89t54n55y 1251780631

Ale nepolejete se čajem. ;-D

+6/−1
7.10.2015 15:59
Foto

L31u89c41i78e 82E30d97m65o43n67d93s43o80n 3589671903825

Horkým čajem jsem se polila dneska v kavárně, A to jsem nikam necestovala. ;-D

+5/0
7.10.2015 17:35

K43a97r70e35l 41Ř89e74h43á86č33e93k 9552600391342

Mě naprosto vytáčí, jako cestujícího v Pendolinu, že se každou druhou cestu táhneme za pomalým regiojetem a nabere zbytečně zpoždění až 15 minut. Takže na tomto problému není nic trapného.

+16/−1
7.10.2015 16:09

T15o66m38a60s 55A60u71g12u41s78t33y60n 6257466781400

Není nad to být buzerován a vyhazován za jedno neusmátí se. Proto jsou na Vás všichni u RJ tak nasmátí...

+6/0
7.10.2015 16:15

P83a33v47e85l 61M64a67r78e92š 8755270967435

Jak říká p. Pohlreich - úsměv nic nestojí a v businessu vám ohromně pomůže -

0/0
8.10.2015 8:32
Foto

L19u61c39i68e 40E55d19m18o44n16d16s98o59n 3339231273505

No vidíte, a já na své trase Brno - Česká Třebová potkávám samé milé a usměvavé, a hlavně ochotné průvodčí. Pozoruji, že na některé se cestující i přímo těší. (třeba takovýho Karla);-D No a ty vaše "kyselé ksichty" sedí v hojném počtu okolo, jedno jestli jedu čd nebo RJ. A ze mě jsou celkem neklidní. ;-D 

P.S. Pokud toužíte mít stovky neproplacených přesčasů, tak RJ je ta pravá firma pro vás. Nikdo z mých známých u něj dlouho nevydržel.

+15/0
7.10.2015 17:32

P25a70v50e23l 85M95a62r44e78š 8445410487545

Nikdo ty vaše známé v RJ ani v jiné firmě nedrží násilím.

Můžou jít třeba ke státním ČD, tam jsou na líný odboráře zvyklí

0/−11
8.10.2015 8:40

D81a93v27i60d 23G67a64j58d62a 5450489112981

Zato na Vás nejsou nikde zvědaví,tak opruzujete na netu

0/0
13.10.2015 1:21

A21l63a78n 32Ř70e25p93k70a 4345146

Tak RJ rozhodně zaměstnance lépe neplatí, spíš daleko hůře. Taky toho nemusejí umět tolik, co průvodčí u ČD, steward/ka u RJ/SK slouží vlastně hlavně pro roznos nápojů a potravin, občas podání informace takže za to se lepší plat ani moc čekat nedá. Však si na netu najdete zkušenosti s prací u RJ/SA... A ČD mají dobré, i špatné zaměstnance (jako každá firma). Dobrých je sice většina, ale špatné zkušenosti se bohužel rychleji šíří (a v době soc.sítí extra rychle).

+6/0
7.10.2015 20:08

P44a75v68e72l 50M52a18r56e84š 8515800257965

Na netu najdete POUZE špatné zkušenosti a recenze.Spokojený zaměstnanec / klient nemá důvod psát zkušenost na internet.

Takže v toto brát internet s hodně velkou rezervou

+1/−1
8.10.2015 8:43

A54l62a58n 47Ř87e48p57k12a 4635786

A to je zásadní problém- většina lidi umí jen nadávat a kritizovat co zase bylo špatně, málokdo umí i pochválit! Lidi si myslí, že pozitivní zkušenosti je automatická a ani je nenapadne napsat pochvalu, ale když se něco pokazí tak hned se ohánějí stížnostmi na všechny stravy:-P To jsem teď myslel hlavně z pohledu zákazníka, i když i zaměstnanec může firmu pochválit (pokud to není na náborové stránce, tam to pak vypadá jako PR článek :D)

+4/0
8.10.2015 11:42

P56e51t88r 62M33a47r65š59o45u83n 5375378106406

no za poslední měsíce vede ve zpoždění jednoznačně RJ a není to  5 minut. A vlak, který by nemusel, se plouží za nimi, protože jim to rychlejc nejede... a to je fakt. navíc tím pak zpožďují i vlaky připojující se na koridor od Brna....

+3/0
7.10.2015 20:53
Foto

B18r16o10n21i83s82l15a51v 85G96a80b45r14y59š 2922329621

Koukám, že se tady sešlo spousta odborníků na postup přidělování kapacity dopravní cesty a stanovení časových poloh spojů. ;-D

+1/0
7.10.2015 13:59

M89a89r44t20i98n 88R58u69z13i89c32k73a 1312148876307

no, pokud se dva zpozdene vlaky sejdou v jedne stanici a prednost dostane pomalejsi souprava, ktera pak dale brzdi ostatni vlaky... jen proto, ze je to predpis, ... no pak nevim, zda predpis neni nastaven spatne...

+2/0
7.10.2015 23:33

M59i43c47h75a22l 39F25a34j20t 7509283146785

No tohle vymyslet ... to muselo dát hodně práce, jdětě si lehnout, třeba to pomůže

0/−1
7.10.2015 12:38
Foto

B87r34o41n15i53s57l22a48v 49G18a64b25r45y55š 2762819171

Nevím, kam se cirkusák a paštikář pořád cpou!!

Zákon 266/1994 Sb. o dráhách pojednává v § 34f odst. 1) a 2) o přidělování kapacity takto:

Přesahuje-li počet žádostí kapacitu dopravní cesty, je přídělce oprávněn přednostně

přidělit kapacitu dopravní cesty žadateli pro provozování: a) veřejné drážní dopravy k zajištění dopravních potřeb státu, b) veřejné drážní osobní dopravy k zajištění dopravní obslužnosti územního obvodu kraje, c) kombinované dopravy, d) drážní dopravy stanovené přídělcem v prohlášení o dráze.

(2) Při přidělování kapacity dopravní cesty podle odstavce 1 se postupuje v pořadí

stanoveném v odstavci 1.

Ani paštikář ani cirkusák nezajišťují dopravní potřeby státu. Už jen proto, že na dotčených tratích byly dříve ČD.

+11/−11
7.10.2015 12:04

J32a77n 30S60ů95r51a 4305183913812

A jaké potřeby státu zajišťuje pendolino?

+8/−5
7.10.2015 12:21

P75e26t71r 23N48e83c73h85a65n82i46c38k30ý 7523216208340

Pendolino je snad nejrychlejší jednotka, tak tam přece přednost vyplývá z toho, aby pomalejší nezpožďoval rychlejšího

+18/−5
7.10.2015 12:26

R81a59d76e83k 47J52a12n28a49t82a 9275916824212

Přesně tak. Pokud Jančurův vlak nejede ze Slovenska, je Pendolíno a jeho vlak rovnocenná kategorie a přednost se pak určí podle rychlosti.

Ale hlavní problém je ten, že Jančura má namalovaný nereální jízdní řád bez rezerv a tím si uzurpuje výhody oproti ostatním. Přitom rezervy jsou nutnost v každém technologickém systému.

Přirovnal bych to k výrobci výtahů, který by chtěl získat výhodu na trhu tím, že bude pro výteh stejné nosnosti používat tenčí lana než ostatní.

+16/−1
7.10.2015 12:36

P96e61t74r 45V31i76n93a26ř 6413703683217

Zdaleka ne. Vlaky LE jezdí stejnou rychlostí stejně jako EC ČD stejně rychle, tedy maximální povolenou rychlostí.. Zase jim tolik bezhlavě nefanděte.. ;-)

+1/0
7.10.2015 12:40

P97e70t93r 56N77e48c84h26a47n57i25c97k37ý 7723696948970

LE mají stejnou rychlost, ale nemají naklápění a mají více zastávek, navíc jsem předjetí Leoše Pendolinem ještě neviděl na trase Praha - Olomouc, kde mají zastavky nastejno. Na trase Olomouc - Ostrava, kde LE staví často to logiku má.

+2/0
7.10.2015 12:42

J10a55n 93K81o71b49ě76r55s16k88ý 1420406651283

A taky bývá společně s Pendolinem ten kterého zdržuje přetížený RegioJet ;-D

+2/0
7.10.2015 12:43
Foto

B15r24o36n54i41s34l91a15v 77G16a65b73r49y46š 2752189581

Vy zase tak moc nemusíte fandit paštikářovi. Jedině šílenec totiž jezdí na krev. A nechtějte slyšet, co si o těch jednotkách, které ten trouba provozuje na dálkových trasách, myslí Švýcaři, kteří je vyrábějí.

+5/−2
7.10.2015 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.