Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chceme jet první! České dráhy bojují s RegioJetem už i o jízdní řády

Konkurenční boj mezi Českými drahami a soukromníky se přesouvá také do jízdních řádů. Dopravcům se často nelíbí, jak pouštějí dispečeři Správy železniční dopravní cesty jednotlivé vlaky na trať. Mají pocit, že by měla jet jako první právě jejich souprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39i39c48h16a74l 89H32r22u92š41o48v27s85k71ý 2136646746435

Každý dopravce má svojí klientelu. Já jezdím Leo expresem, do RegioJetu nebo Pendolina bych nevsedl. Takže zdržovat rychlejší vlak je blbost.

0/0
23.12.2015 9:37

L32u55m40í27r 50V59i59t26h79a 2107727546752

Líbí se mi, jak se tu hořekuje nad arogancí soukromníků a inteligencí jejich zaměstnanců.

A jak rádo se přitom zapomíná na to, že kdyby nebylo Jančury a Novotného, dodneška bychom jezdili na kožence a na záchod by se nedalo ani podívat, natož vstoupit. Teprve nástup soukromníků zvedl kulturu cestování, a to přesto, že jezdí bez dotací.

0/0
8.12.2015 10:53

L31u27b94o50š 38O87b38r49u75č24a 6781424806781

ja jsem rad, ze jezdi RJ a LE (plus pendolino).. na trati Olomouc-Praha jezdim 2-4x tydne

pamatuju si casy, kdyz v patek nebylo mozne slusne cestovat, protoze prvni trida byla obsazena ajzbonakama jedoucima na vikend, roztazeni byly po celem vagone, vsude umastene papiry od chlebicku a gothaje a lahvace

vzdycky mi bylo lito cizincu, kteri timhle jedou (obcas si nemeli kam sednout, mistenky jim do jednicky neprodali (tam bude urcite volno a pani ajzbonaci by se nemeli kde rozvalovat)

ted je ta kultura o dost lepsi, ale prave jen diky LE a RJ (neboli konkurenci)

to, ze SZDC ve spojeni s CD zneprijemnuji cestu soukromym dopravcum beru jako nutne zlo..

+3/−3
21.10.2015 9:42

A47l87e68x 49T87o84r34o67k 1846651213883

SŽDC je státní organizace, proto logicky upřednostňuje ČD. Ale někdy je to až tak blbé, že to poškozuje i samotné ČD. V Pardubicích stál na nástupišti vedle sebe Regiojet a Slovenská strela do Prahy. Tím, že Regiojet nestaví v Kolíně, logicky měl jet první. Ale ne, oni pustili Slovenskou Strelu, kterou pak Regipjet v Kolíně předjel. Kdyby ta Strela jela za Regiojetem, možná i ona by nabrala menší zpoždění. 

Podobný případ na trati Ostrava - Přerov. Regiopjet a brněnské rychlíky jedou ve stejnou dobu. Oni pustí první brňák, aby ho pak Regiojet v Suchdole předjel. Nevím, ale kdyby ve všech případech pustili první vlak, který méně zastavuje, tak by to pomohlo i tomu druhému, jel by hned za ním a neztrácel čas předjížděním, kdy musí po odbočných kolejích a konečná ztráta je ještě větší. 

Hlavním problémem je ale jízdní řád, že ty vlaky lepí na sebe, ty se pak vzájemně předjíždějí (viz rychlíky od Žiliny, Vsetína a Luhačovic) apod. 

Kdo tu zmiňuje 10 vozů, to není žádný problém, kdysi bylo běžných 16 - 18 vozů a zvládlo se, byť v Jablunkově se brával postrk. Ale jízdní řád s tím počítal, tak žádný problém. A tak lepší jeden dlouhý vlak než 3 krátké, které si navzájem překážejí. Dnes je tak napěchovaný,slovo rezerva neexistuje, zpoždění mají všechny vlaky, i naklápěcí Pendolina, protože za 3 hodiny Ostrava - Praha jednoduše nelze stihnout. To by ta trať musela být vyšperkovaná a to jak víme není - viz včerejší televizní zprávy z Ústí nad Orlicí. Časy,kdy i půlhodinové zpoždění nebyl problém dohnat, jsou už dávno pryč. Kdyby ten jízdní řád konečně sestavovali ti,co jezdí vlakem a ne z kanceláří, tak by to vypadalo mnohem lépe.  Např, úsek Olomouc - Hranice se za 30 min. nedá stihnout ani náhodou, i kdyby bylo olomoucké nádraží plně průjezdné..  Chyba je v jízdném řádu.Kdyby se sestavil s rezervama tak není žádný problém, na natěsno, jam to vymyslel počítač, který nezná konkrétní situaci na trati. 

Ad lokomotivy. 162 díky automatické regulace řízení a pulsním měničům s 10 v

+1/−4
9.10.2015 23:38

R88a56d57k20o 32K48ř47i64v26á10n89e31k 7740753455920

Ale pane Toroku, čímpak nás to tady krmíte? Nepíšete datum, ale hlavně nic o pořadí příjezdu do Pardubic. Nebylo to náhodou tak, že Slovenská strela přijela dřív, byla již odbavená a u RJ nikdo netušil, jak dlouho budou růžové postavičky stewardovat kolem vlaku? Měla zatím Strela jen tak stát a čekat, když během minuty mohl RJ vyrazit za ní? Navíc Strela jede 160 a rezervu na zastavení v Kolíně si obvykle před RJ vytvoří. Pokud se to třeba kvůli dopravní situaci nepovede, projíždějící RJ ji prostě předjede. Vidíte, že ten upřednostněný nebyly ČD.

Buďte rád, že jste jen internetový poradce a nejste dispečer. Ve Švýcarsku se dispečeři za chyby vraždí.:-)

+5/0
10.10.2015 15:03

M90a64r90t39i94n 25R61u47z96i46c73k22a 1482408226537

No v japonsku jde o minuty, tam by vrazdili i cestujici, kdyz se vlak zpozdi o dve minuty a oni pak nestihaji pripoje a to jde i v ramci jednoho dopravce.

0/0
13.10.2015 19:42

J13a36n 29N18e44š30p98o72r 4636778236632

Leda starou belu, na výpravčí a dispečery je naopak vyvíjen talk na upřednostnování vlaků RJ. Navíc mají oproti vlakům ČD, vyjma Pendolina, výhodu v druhu vlaku, takže musí jet napřed, i když mají nižší rychlost, a tím pádem brzdí za ním jedoucí vlak, který by mohl jet 160 km/h...

+3/0
13.10.2015 18:23

T67o60m91á35š 76Š62t12e89c 4498320885537

Pendolína a expresy a EC na Valašsko/Ostravsko sú predpisovo rovnaká kategória ako RJ – expresný vlak. Nejaké EC/IC/SC je už len marketingové označenie dopravcu pre cestujúcich, SŽDC tieto kategórie nemá a neriadi podľa nich dopravu. No a nad expresom je ešte medzinárodný expres, čo Pendolíno, idúce až na jednu košickú výnimku len na Ostravsko, nie je.

A inak tá rýchlosť Pardubice–Kolín: od Pardubic rozjazd na 160, ale už za Opočínkem brzdenie na 140 až do Přelouče. Opäť rozbeh, ale cez Řečany sa tiež musí trochu ubrať, lebo tam zvykne strieľať Mirel (lokomotívy 350, 380, súpravy LE). Potom už je len oblúk pri Záboří na 150, ale Pendolíno môže naplno a potom až po vjazd do Kolína 160. Keď vezmem, že je to od Přelouče po vjazd do Kolína asi 24,5 km, kde sa dá ísť rýchlosťou 160 km/h, tak oproti vlaku idúcemu 140 km/h tam získam závratných 80 sekúnd náskoku, tj. necelú minútu a pol. A to nepočítam s tým, že na začiatku to zrýchlenie na 160 tiež chvíľku trvá a na konci už treba začať brzdiť. Takže reálne minúta. To na odstanicovanie v Kolíně (EC) nestačí.

0/0
22.10.2015 22:46

M27i73c39h73a84l 71H30r20u50š87o35v12s29k89ý 2476706646285

Moc SŽDC ČD nezvýhodňuje, když se Pendolino plouží za RegioJetem.

0/0
23.12.2015 9:40

M74i27c11h97a79l 46P53a48s45t84o38r31e14k 4804460748908

Já nedávno seděl v Olomouci na nástupišti a přišoural se RJ ze směru od Ostravy. Dobré 2 minuty mohl vlak odjet a měl volno. Ale než těch 10 stevardů ty cestující z a do vlaku dostalo tak 2 minuty nestačily. Pak se z ničeho nic návěstí změnilo na stůj a RJ čekal dalších 10 minut než dojelo Pendolíno vysypalo a nabralo cestující a odjelo. Takže tak. Když si RJ neumí pořádně sestavit jízdní řád a dává si, že bude v Olomouci stát 2 minuty, když mu nestačí ani 5 tak si myslím, že právem pyká. A nakonec to svádí na výluky a jen zbytečně zdržuje ostatní dopravce. Klasické RJ. Jinak je nesmysl, aby vlak který může jet 160km/h jel za vlakem který jede 140km/h a to ještě možná a nabíral na každém spoji obrovská zpoždění a je jedno jestli je to EC, SC, IC nebo Ex. Nemluvě o tom, že mimo vytížené dny by místo 3 vlaků různých dopravců za sebou stačil jen jeden a trati by se ulevilo. Místo toho tam jede LE s mizernou kapacitou a poloprázdné, ČD s 4 vagony a RJ sice s 10 vagony ale skoro prázdné. Pamatuju, když ČD jezdily IC mezi Ostravou a Prahou a mívaly přes 10 vagonů a stačilo to. Teď vlaků plná ... a akorát chaos.

+16/0
8.10.2015 11:07

M69i89r35o86s91l56a13v 22Z78i34k89m15u85n25d 7409343304563

Existuje kouzelná pomůcka, jmenuje se píšťalka ... pokud se po zastavení vlaku ihned použije, tak do cestujících jako když střelí ... takže z dvouminutového pobytu se dá udělat 30 vteřin ....

+3/0
9.10.2015 16:39

K71a51r28e92l 92V29o46l36n45ý 5802297835531

Tak doufejme ze bitvu nevyhraji.

0/−5
8.10.2015 9:29
Foto

A64l53a98n 76Ř79e39p41k82a 4705976

A důvod? :-P

0/0
8.10.2015 11:43

V85a11c21l63a42v 58H69a97j95e82k 3336749329

Dalším logickým postulátem by mělo být, že vlaky objednané státem či kraji by měly mít přednost před vlaky komerčního charakteru. Pokud si stát něco platí, mělo by být v jeho zájmu, aby jezdily pokud možno včas.:-):-):-)

+6/−7
7.10.2015 22:48

M71a76r96t15i49n 64R21u31z92i93c79k35a 1602868476597

Tak s tim nemuzu souhlasit... Dotace na jednotlive vlaky by nemeli omezovat jine vlaky, poskodilo by to zakazniky, ktere nezajima kdo dopravu zajistuje... je to proti volne soutezi...

Logickym krokem by naopak bylo, aby prednost dostavali ty vlaky, ktere neomezi provoz ostatnich, nikoliv to, ze je to mezistatni vlak a s ohledem na maximalni rychlost... Pustit na trat zpozdeny vlak tak, ze jiny vlak je omezen jeho rychlosti je prinejmensim podivne.

+4/0
7.10.2015 23:29

M94i88r73o11s53l42a91v 80B65u14č77e74k 6823323111304

p.Hajek, o tom to je .. Chcete více státu - nákladů, nebo levnou a kvalitní službu !? ...

+1/−1
8.10.2015 4:26

V88a31c36l10a82v 33H90a27j59e75k 3916169409

P.Bučku, a to je právě to o čem to je. Služba možná bude levná pro stát, ale bude levná i pro cestujícího??  Vysoutěžíte totiž zase monopolního dopravce s dlouhodobou smlouvou.

+1/0
8.10.2015 8:14

V38a80c70l31a47v 10H93a59j73e78k 3396839259

P. Růžička. Stát si objednává základní dopravní obslužnost tj. zabezpečení dopravy dětí do škol, a ostatní do práce nebo úřadů a za to si platí. Takže osobní doprava rozhodně není v tomto směru o volné soutěži, ale o zajištění tohoto záměru a to by měla být pro stát priorita. A je jedno zda to budou zajišťovat ČD nebo jiný dopravce. Vždy by tato doprava měla mít přednost před to komerční. Nenechte se oblbovat panem Sůrou a RJ. To co je na trati Praha Ostrava a na žádné jiné trati není a nebude.

+2/0
8.10.2015 8:20

M49a44r86t45i47n 69R92u59z45i39c60k46a 1752718966557

Stat si tuto zakladni sluzbu muze objednavat i u soukromeho dopravce. To mj. pisete i vy. To ale neni o dotacich, mluvim obecne nezminuji trat PHA-OVA protoze ani vy ji nezminujete. Ja s vami prakticky souhlasim, ale zasadni chybu vidim v tom vasem vyjadreni komercni - protoze tim narazite na vlaky bez dotaci, ale i ty mohou lide vyuzivat na ceste do prace, na jednani a tykaji se take dopravni obsluznosti a to, ze lidem uleti letadlo, nebo se nebudou moci spolehnout na vlak, byt je komercni (me jako zakaznika nezajima zda je vlak dotovan, objednavan krajem/statem nebo ne), tak pojedu autem. V zajmu SZDC - potazmo statu by melo byt to, aby vsechny vlaky meli pokud mozno zadne nebo minimalni zpozdeni a tudiz by tak meli byt uprednostneny vlaky tak, aby toto zpozdeni opravdu bylo minimalni.

Neni mozne aby na trat SZDC pustilo zastavkovy vlak (objednany statem) pred rychlikem, ktereho bude brzdit a zvysovat jeho zpozdeni jen proto, ze je komercni. Samozrejme to musi fungovat tak, aby zastavkovy vlak nestal pul hodiny, protoze se ceka na rychlik, ale tak aby byla zohlednena rychlost vlaku, jeho jizdni rad a zpozdeni ktere ma. Pripominam, ze polohy vlaku SZDC zna naprosto presne vcetne vyluk na tratich - a zpozdeni na nich vzniklych a potazmo zna i jizdni rad a na zaklade toho se ma rozhodovat. To ze pusti pomalejsi vlak na trat tesne pred rychlejsim je dost podivne.

+1/0
13.10.2015 20:00

P51a76v49e85l 49K37r33á16l 5530449314178

To, co říkáte, je obecná poučka. Na železnici se ale zatím nepotvrzuje.

0/0
8.10.2015 11:22
Foto

P69a25v51e95l 26M66a82r56e40š 8235370317225

Takže pomalá Regionova s jednou babkou bude mít na koridorové trati přednost před EC Berlin-Vídeň, protože ten zbytečný motoráček platí stát??

+1/−1
8.10.2015 8:36

V79a91c50l20a83v 70H38a96j14e32k 3116889969

A je ten motoráček opravdu zbytečný?? No zkuste se někoho zeptat jak se jezdí osobními vlaky třeba z Olomouce do Zábřeha. Už to tu myslím zaznělo. Je to totiž také o regulaci přidělování kapacity dráhy.

+2/0
8.10.2015 8:58

R75o22m21a79n 90J12e47s85c89h30k86e 9648305197875

Pokud jede na čas, tak by měla jet Regionova první. Co je zpožděné má počkat. V té Regionově jedou cestující do hokny - do zaměstnání. O kolika cestujících v EC to můžete říci ?

+1/−1
8.10.2015 9:19

M50i24r37o48s27l73a68v 44Z81i95k68m73u92n20d 7659913504163

Paradoxně, pokud by ten motoráček jel jako náhrada mezistátního vlaku, tak bude mít i při rychlosti 80 km/h přednost před rychlejšími vlaky ...

+2/0
8.10.2015 16:43

V28a90c70l44a60v 32H35a83j35e89k 3716629549

Pak se samozřejmě nabízí zcela logická otázka, zda jsou kategorie vlaků správně stanovené, či zda jsou vlaky zde uvedených dopravců zařazeny do správných kategorií.

+3/−1
7.10.2015 22:31

F63r61a50n55t88i94š61e70k 33N16o77v38á82k 6321385546751

Hoši z ČD jsou trapní. Nejde o to, který vlak jede o 5 minut dřív. U mě (a jak jsem se bavil se spolucestujíécími tak snad u všech) jde spíš o to, který dopravce poskytuje služby přiměřené jednadvacátému století. RJ asi zaměstnance lépe platí, nebo lépe vybírá, ale prostě nemají kyselé xichty. A narozdíl od hopkajícího a cukavého pendolina jsem se v RJ zatím neopařil čajem. Což beru jako zážitek, který si dopřávám nerad.

+3/−30
7.10.2015 14:58

P34e37t46r 57N12e28c26h15a62n15i23c43k47ý 7783716298500

Na tom docela záleží, pokud máte přípoje, v RJ jsem se s dopravních informací nedozvěděl většinou vůbec nic, mnoho stevardek by dovzdělat potřebovala i v zeměpise. Systém povinné rezervace do kupé je dost nešťastný, protože vás klidně přidělí k bandě pěti ožralých poláků a vy si nemáte kam jinam sednout

+10/0
7.10.2015 15:36

P15e21t51r 63N75o96v87o44t93n84y 1921150761

Ale nepolejete se čajem. ;-D

+6/−1
7.10.2015 15:59
Foto

L98u95c38i59e 65E43d26m96o61n43d33s50o35n 3899471373855

Horkým čajem jsem se polila dneska v kavárně, A to jsem nikam necestovala. ;-D

+5/0
7.10.2015 17:35

K36a15r19e42l 26Ř26e13h22á57č40e57k 9222170421332

Mě naprosto vytáčí, jako cestujícího v Pendolinu, že se každou druhou cestu táhneme za pomalým regiojetem a nabere zbytečně zpoždění až 15 minut. Takže na tomto problému není nic trapného.

+16/−1
7.10.2015 16:09

T10o85m15a27s 15A87u23g37u13s53t53y77n 6277236491170

Není nad to být buzerován a vyhazován za jedno neusmátí se. Proto jsou na Vás všichni u RJ tak nasmátí...

+6/0
7.10.2015 16:15
Foto

P50a17v18e57l 87M94a44r82e78š 8355460177135

Jak říká p. Pohlreich - úsměv nic nestojí a v businessu vám ohromně pomůže -

0/0
8.10.2015 8:32
Foto

L67u83c53i10e 10E49d49m84o30n32d97s23o76n 3169871723485

No vidíte, a já na své trase Brno - Česká Třebová potkávám samé milé a usměvavé, a hlavně ochotné průvodčí. Pozoruji, že na některé se cestující i přímo těší. (třeba takovýho Karla);-D No a ty vaše "kyselé ksichty" sedí v hojném počtu okolo, jedno jestli jedu čd nebo RJ. A ze mě jsou celkem neklidní. ;-D 

P.S. Pokud toužíte mít stovky neproplacených přesčasů, tak RJ je ta pravá firma pro vás. Nikdo z mých známých u něj dlouho nevydržel.

+15/0
7.10.2015 17:32
Foto

P84a98v17e32l 17M15a97r84e45š 8145500327475

Nikdo ty vaše známé v RJ ani v jiné firmě nedrží násilím.

Můžou jít třeba ke státním ČD, tam jsou na líný odboráře zvyklí

0/−11
8.10.2015 8:40

D78a50v15i34d 44G68a98j77d27a 5720109322291

Zato na Vás nejsou nikde zvědaví,tak opruzujete na netu

0/0
13.10.2015 1:21
Foto

A84l20a44n 20Ř88e55p19k40a 4495476

Tak RJ rozhodně zaměstnance lépe neplatí, spíš daleko hůře. Taky toho nemusejí umět tolik, co průvodčí u ČD, steward/ka u RJ/SK slouží vlastně hlavně pro roznos nápojů a potravin, občas podání informace takže za to se lepší plat ani moc čekat nedá. Však si na netu najdete zkušenosti s prací u RJ/SA... A ČD mají dobré, i špatné zaměstnance (jako každá firma). Dobrých je sice většina, ale špatné zkušenosti se bohužel rychleji šíří (a v době soc.sítí extra rychle).

+6/0
7.10.2015 20:08
Foto

P98a79v60e78l 55M25a64r45e98š 8625820527565

Na netu najdete POUZE špatné zkušenosti a recenze.Spokojený zaměstnanec / klient nemá důvod psát zkušenost na internet.

Takže v toto brát internet s hodně velkou rezervou

+1/−1
8.10.2015 8:43
Foto

A17l51a70n 29Ř72e70p67k35a 4175106

A to je zásadní problém- většina lidi umí jen nadávat a kritizovat co zase bylo špatně, málokdo umí i pochválit! Lidi si myslí, že pozitivní zkušenosti je automatická a ani je nenapadne napsat pochvalu, ale když se něco pokazí tak hned se ohánějí stížnostmi na všechny stravy:-P To jsem teď myslel hlavně z pohledu zákazníka, i když i zaměstnanec může firmu pochválit (pokud to není na náborové stránce, tam to pak vypadá jako PR článek :D)

+4/0
8.10.2015 11:42

P86e30t87r 49M34a24r93š22o16u38n 5135168536836

no za poslední měsíce vede ve zpoždění jednoznačně RJ a není to  5 minut. A vlak, který by nemusel, se plouží za nimi, protože jim to rychlejc nejede... a to je fakt. navíc tím pak zpožďují i vlaky připojující se na koridor od Brna....

+3/0
7.10.2015 20:53

B88r53o61n61i37s11l69a46v 41G63a37b67r27y36š 6455694810

Koukám, že se tady sešlo spousta odborníků na postup přidělování kapacity dopravní cesty a stanovení časových poloh spojů. ;-D

+1/0
7.10.2015 13:59

M21a91r78t72i58n 66R74u40z30i14c49k75a 1232528106977

no, pokud se dva zpozdene vlaky sejdou v jedne stanici a prednost dostane pomalejsi souprava, ktera pak dale brzdi ostatni vlaky... jen proto, ze je to predpis, ... no pak nevim, zda predpis neni nastaven spatne...

+2/0
7.10.2015 23:33

M86i39c29h18a15l 97F16a40j50t 7879343226655

No tohle vymyslet ... to muselo dát hodně práce, jdětě si lehnout, třeba to pomůže

0/−1
7.10.2015 12:38

B96r67o75n46i56s91l23a73v 20G40a85b86r31y16š 6965294700

Nevím, kam se cirkusák a paštikář pořád cpou!!

Zákon 266/1994 Sb. o dráhách pojednává v § 34f odst. 1) a 2) o přidělování kapacity takto:

Přesahuje-li počet žádostí kapacitu dopravní cesty, je přídělce oprávněn přednostně

přidělit kapacitu dopravní cesty žadateli pro provozování: a) veřejné drážní dopravy k zajištění dopravních potřeb státu, b) veřejné drážní osobní dopravy k zajištění dopravní obslužnosti územního obvodu kraje, c) kombinované dopravy, d) drážní dopravy stanovené přídělcem v prohlášení o dráze.

(2) Při přidělování kapacity dopravní cesty podle odstavce 1 se postupuje v pořadí

stanoveném v odstavci 1.

Ani paštikář ani cirkusák nezajišťují dopravní potřeby státu. Už jen proto, že na dotčených tratích byly dříve ČD.

+11/−11
7.10.2015 12:04

J28a20n 36S69ů40r95a 4265603763222

A jaké potřeby státu zajišťuje pendolino?

+8/−5
7.10.2015 12:21

P85e48t32r 70N42e62c73h33a45n73i38c66k60ý 7863336758980

Pendolino je snad nejrychlejší jednotka, tak tam přece přednost vyplývá z toho, aby pomalejší nezpožďoval rychlejšího

+18/−5
7.10.2015 12:26

R42a30d82e90k 19J21a79n69a23t84a 9945656714582

Přesně tak. Pokud Jančurův vlak nejede ze Slovenska, je Pendolíno a jeho vlak rovnocenná kategorie a přednost se pak určí podle rychlosti.

Ale hlavní problém je ten, že Jančura má namalovaný nereální jízdní řád bez rezerv a tím si uzurpuje výhody oproti ostatním. Přitom rezervy jsou nutnost v každém technologickém systému.

Přirovnal bych to k výrobci výtahů, který by chtěl získat výhodu na trhu tím, že bude pro výteh stejné nosnosti používat tenčí lana než ostatní.

+16/−1
7.10.2015 12:36

P84e78t78r 37V35i87n69a53ř 6333573823607

Zdaleka ne. Vlaky LE jezdí stejnou rychlostí stejně jako EC ČD stejně rychle, tedy maximální povolenou rychlostí.. Zase jim tolik bezhlavě nefanděte.. ;-)

+1/0
7.10.2015 12:40

P55e41t60r 59N49e46c63h95a83n39i92c31k76ý 7373516108280

LE mají stejnou rychlost, ale nemají naklápění a mají více zastávek, navíc jsem předjetí Leoše Pendolinem ještě neviděl na trase Praha - Olomouc, kde mají zastavky nastejno. Na trase Olomouc - Ostrava, kde LE staví často to logiku má.

+2/0
7.10.2015 12:42

J77a77n 66K73o24b53ě86r80s58k96ý 1870396871963

A taky bývá společně s Pendolinem ten kterého zdržuje přetížený RegioJet ;-D

+2/0
7.10.2015 12:43

B35r17o57n65i48s18l63a44v 58G11a74b74r54y85š 6575604970

Vy zase tak moc nemusíte fandit paštikářovi. Jedině šílenec totiž jezdí na krev. A nechtějte slyšet, co si o těch jednotkách, které ten trouba provozuje na dálkových trasách, myslí Švýcaři, kteří je vyrábějí.

+5/−2
7.10.2015 12:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.