Diskuze
Chceme jet první! České dráhy bojují s RegioJetem už i o jízdní řády
Děkujeme za pochopení.
M92i42c77h37a86l 61H86r97u61š45o78v29s84k33ý
Každý dopravce má svojí klientelu. Já jezdím Leo expresem, do RegioJetu nebo Pendolina bych nevsedl. Takže zdržovat rychlejší vlak je blbost.
L61u94m76í71r 62V27i46t81h37a
Líbí se mi, jak se tu hořekuje nad arogancí soukromníků a inteligencí jejich zaměstnanců.
A jak rádo se přitom zapomíná na to, že kdyby nebylo Jančury a Novotného, dodneška bychom jezdili na kožence a na záchod by se nedalo ani podívat, natož vstoupit. Teprve nástup soukromníků zvedl kulturu cestování, a to přesto, že jezdí bez dotací.
L36u29b17o61š 82O59b33r30u56č27a
ja jsem rad, ze jezdi RJ a LE (plus pendolino).. na trati Olomouc-Praha jezdim 2-4x tydne
pamatuju si casy, kdyz v patek nebylo mozne slusne cestovat, protoze prvni trida byla obsazena ajzbonakama jedoucima na vikend, roztazeni byly po celem vagone, vsude umastene papiry od chlebicku a gothaje a lahvace
vzdycky mi bylo lito cizincu, kteri timhle jedou (obcas si nemeli kam sednout, mistenky jim do jednicky neprodali (tam bude urcite volno a pani ajzbonaci by se nemeli kde rozvalovat)
ted je ta kultura o dost lepsi, ale prave jen diky LE a RJ (neboli konkurenci)
to, ze SZDC ve spojeni s CD zneprijemnuji cestu soukromym dopravcum beru jako nutne zlo..
A24l40e27x 47T38o23r35o14k
SŽDC je státní organizace, proto logicky upřednostňuje ČD. Ale někdy je to až tak blbé, že to poškozuje i samotné ČD. V Pardubicích stál na nástupišti vedle sebe Regiojet a Slovenská strela do Prahy. Tím, že Regiojet nestaví v Kolíně, logicky měl jet první. Ale ne, oni pustili Slovenskou Strelu, kterou pak Regipjet v Kolíně předjel. Kdyby ta Strela jela za Regiojetem, možná i ona by nabrala menší zpoždění.
Podobný případ na trati Ostrava - Přerov. Regiopjet a brněnské rychlíky jedou ve stejnou dobu. Oni pustí první brňák, aby ho pak Regiojet v Suchdole předjel. Nevím, ale kdyby ve všech případech pustili první vlak, který méně zastavuje, tak by to pomohlo i tomu druhému, jel by hned za ním a neztrácel čas předjížděním, kdy musí po odbočných kolejích a konečná ztráta je ještě větší.
Hlavním problémem je ale jízdní řád, že ty vlaky lepí na sebe, ty se pak vzájemně předjíždějí (viz rychlíky od Žiliny, Vsetína a Luhačovic) apod.
Kdo tu zmiňuje 10 vozů, to není žádný problém, kdysi bylo běžných 16 - 18 vozů a zvládlo se, byť v Jablunkově se brával postrk. Ale jízdní řád s tím počítal, tak žádný problém. A tak lepší jeden dlouhý vlak než 3 krátké, které si navzájem překážejí. Dnes je tak napěchovaný,slovo rezerva neexistuje, zpoždění mají všechny vlaky, i naklápěcí Pendolina, protože za 3 hodiny Ostrava - Praha jednoduše nelze stihnout. To by ta trať musela být vyšperkovaná a to jak víme není - viz včerejší televizní zprávy z Ústí nad Orlicí. Časy,kdy i půlhodinové zpoždění nebyl problém dohnat, jsou už dávno pryč. Kdyby ten jízdní řád konečně sestavovali ti,co jezdí vlakem a ne z kanceláří, tak by to vypadalo mnohem lépe. Např, úsek Olomouc - Hranice se za 30 min. nedá stihnout ani náhodou, i kdyby bylo olomoucké nádraží plně průjezdné.. Chyba je v jízdném řádu.Kdyby se sestavil s rezervama tak není žádný problém, na natěsno, jam to vymyslel počítač, který nezná konkrétní situaci na trati.
Ad lokomotivy. 162 díky automatické regulace řízení a pulsním měničům s 10 v
R73a61d39k66o 46K58ř40i65v76á27n67e72k
Ale pane Toroku, čímpak nás to tady krmíte? Nepíšete datum, ale hlavně nic o pořadí příjezdu do Pardubic. Nebylo to náhodou tak, že Slovenská strela přijela dřív, byla již odbavená a u RJ nikdo netušil, jak dlouho budou růžové postavičky stewardovat kolem vlaku? Měla zatím Strela jen tak stát a čekat, když během minuty mohl RJ vyrazit za ní? Navíc Strela jede 160 a rezervu na zastavení v Kolíně si obvykle před RJ vytvoří. Pokud se to třeba kvůli dopravní situaci nepovede, projíždějící RJ ji prostě předjede. Vidíte, že ten upřednostněný nebyly ČD.
Buďte rád, že jste jen internetový poradce a nejste dispečer. Ve Švýcarsku se dispečeři za chyby vraždí.
M73i20c14h95a11l 67P53a34s25t12o21r58e72k
Já nedávno seděl v Olomouci na nástupišti a přišoural se RJ ze směru od Ostravy. Dobré 2 minuty mohl vlak odjet a měl volno. Ale než těch 10 stevardů ty cestující z a do vlaku dostalo tak 2 minuty nestačily. Pak se z ničeho nic návěstí změnilo na stůj a RJ čekal dalších 10 minut než dojelo Pendolíno vysypalo a nabralo cestující a odjelo. Takže tak. Když si RJ neumí pořádně sestavit jízdní řád a dává si, že bude v Olomouci stát 2 minuty, když mu nestačí ani 5 tak si myslím, že právem pyká. A nakonec to svádí na výluky a jen zbytečně zdržuje ostatní dopravce. Klasické RJ. Jinak je nesmysl, aby vlak který může jet 160km/h jel za vlakem který jede 140km/h a to ještě možná a nabíral na každém spoji obrovská zpoždění a je jedno jestli je to EC, SC, IC nebo Ex. Nemluvě o tom, že mimo vytížené dny by místo 3 vlaků různých dopravců za sebou stačil jen jeden a trati by se ulevilo. Místo toho tam jede LE s mizernou kapacitou a poloprázdné, ČD s 4 vagony a RJ sice s 10 vagony ale skoro prázdné. Pamatuju, když ČD jezdily IC mezi Ostravou a Prahou a mívaly přes 10 vagonů a stačilo to. Teď vlaků plná ... a akorát chaos.
M19i30r76o38s43l48a91v 41Z17i75k50m68u81n58d
Existuje kouzelná pomůcka, jmenuje se píšťalka ... pokud se po zastavení vlaku ihned použije, tak do cestujících jako když střelí ... takže z dvouminutového pobytu se dá udělat 30 vteřin ....
V12a37c54l42a84v 94H13a97j30e14k
Dalším logickým postulátem by mělo být, že vlaky objednané státem či kraji by měly mít přednost před vlaky komerčního charakteru. Pokud si stát něco platí, mělo by být v jeho zájmu, aby jezdily pokud možno včas.
M88a24r15t93i55n 92R72u78z90i52c45k35a
Tak s tim nemuzu souhlasit... Dotace na jednotlive vlaky by nemeli omezovat jine vlaky, poskodilo by to zakazniky, ktere nezajima kdo dopravu zajistuje... je to proti volne soutezi...
Logickym krokem by naopak bylo, aby prednost dostavali ty vlaky, ktere neomezi provoz ostatnich, nikoliv to, ze je to mezistatni vlak a s ohledem na maximalni rychlost... Pustit na trat zpozdeny vlak tak, ze jiny vlak je omezen jeho rychlosti je prinejmensim podivne.
V69a73c13l19a20v 37H43a32j43e12k
Pak se samozřejmě nabízí zcela logická otázka, zda jsou kategorie vlaků správně stanovené, či zda jsou vlaky zde uvedených dopravců zařazeny do správných kategorií.
F20r10a97n75t13i84š73e95k 89N51o44v84á14k
Hoši z ČD jsou trapní. Nejde o to, který vlak jede o 5 minut dřív. U mě (a jak jsem se bavil se spolucestujíécími tak snad u všech) jde spíš o to, který dopravce poskytuje služby přiměřené jednadvacátému století. RJ asi zaměstnance lépe platí, nebo lépe vybírá, ale prostě nemají kyselé xichty. A narozdíl od hopkajícího a cukavého pendolina jsem se v RJ zatím neopařil čajem. Což beru jako zážitek, který si dopřávám nerad.
P26e41t54r 21N49e88c88h66a12n84i67c81k85ý
Na tom docela záleží, pokud máte přípoje, v RJ jsem se s dopravních informací nedozvěděl většinou vůbec nic, mnoho stevardek by dovzdělat potřebovala i v zeměpise. Systém povinné rezervace do kupé je dost nešťastný, protože vás klidně přidělí k bandě pěti ožralých poláků a vy si nemáte kam jinam sednout
B91r69o85n81i61s86l14a14v 94G79a88b86r15y94š
Koukám, že se tady sešlo spousta odborníků na postup přidělování kapacity dopravní cesty a stanovení časových poloh spojů.
M92a89r84t69i48n 74R93u95z87i21c93k22a
no, pokud se dva zpozdene vlaky sejdou v jedne stanici a prednost dostane pomalejsi souprava, ktera pak dale brzdi ostatni vlaky... jen proto, ze je to predpis, ... no pak nevim, zda predpis neni nastaven spatne...
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Odchod norských miliardářů láká i jejich bankéře. Všichni míří do Švýcarska
Prudké zvýšení daní z bohatství a dividend, které provedla norská levicová vláda, přimělo desítky...
Lagos zpoplatnil vstup na veřejné pláže. Nigerijci se na ně už nedostanou
Nigerijská metropole Lagos se pyšní rozsáhlými plážemi s bílým pískem. Za horkých dní skýtaly...
KOMENTÁŘ: O cenách benzínu rozhodne Izrael. Konkrétně jeho touha po odvetě
Premium Jak drahé bude letní cestování, o tom rozhodne zejména podoba reakce Izraele na nedávnou smršť...
ČEZ zažaloval ČNB kvůli pokutě za zpoždění informace mající vliv na akcie
Polostátní energetická společnost ČEZ zažalovala Českou národní banku (ČNB) kvůli milionové pokutě...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!