Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chceme jet první! České dráhy bojují s RegioJetem už i o jízdní řády

Konkurenční boj mezi Českými drahami a soukromníky se přesouvá také do jízdních řádů. Dopravcům se často nelíbí, jak pouštějí dispečeři Správy železniční dopravní cesty jednotlivé vlaky na trať. Mají pocit, že by měla jet jako první právě jejich souprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i10c10h10a10l 10H10r10u10š10o10v10s10k10ý 2106106106105

Každý dopravce má svojí klientelu. Já jezdím Leo expresem, do RegioJetu nebo Pendolina bych nevsedl. Takže zdržovat rychlejší vlak je blbost.

0/0
23.12.2015 9:37

L10u10m10í10r 10V10i10t10h10a 2107107106102

Líbí se mi, jak se tu hořekuje nad arogancí soukromníků a inteligencí jejich zaměstnanců.

A jak rádo se přitom zapomíná na to, že kdyby nebylo Jančury a Novotného, dodneška bychom jezdili na kožence a na záchod by se nedalo ani podívat, natož vstoupit. Teprve nástup soukromníků zvedl kulturu cestování, a to přesto, že jezdí bez dotací.

0/0
8.12.2015 10:53

L10u10b10o10š 10O10b10r10u10č10a 6101104106101

ja jsem rad, ze jezdi RJ a LE (plus pendolino).. na trati Olomouc-Praha jezdim 2-4x tydne

pamatuju si casy, kdyz v patek nebylo mozne slusne cestovat, protoze prvni trida byla obsazena ajzbonakama jedoucima na vikend, roztazeni byly po celem vagone, vsude umastene papiry od chlebicku a gothaje a lahvace

vzdycky mi bylo lito cizincu, kteri timhle jedou (obcas si nemeli kam sednout, mistenky jim do jednicky neprodali (tam bude urcite volno a pani ajzbonaci by se nemeli kde rozvalovat)

ted je ta kultura o dost lepsi, ale prave jen diky LE a RJ (neboli konkurenci)

to, ze SZDC ve spojeni s CD zneprijemnuji cestu soukromym dopravcum beru jako nutne zlo..

+3/−3
21.10.2015 9:42

A10l10e10x 10T10o10r10o10k 1106101103103

SŽDC je státní organizace, proto logicky upřednostňuje ČD. Ale někdy je to až tak blbé, že to poškozuje i samotné ČD. V Pardubicích stál na nástupišti vedle sebe Regiojet a Slovenská strela do Prahy. Tím, že Regiojet nestaví v Kolíně, logicky měl jet první. Ale ne, oni pustili Slovenskou Strelu, kterou pak Regipjet v Kolíně předjel. Kdyby ta Strela jela za Regiojetem, možná i ona by nabrala menší zpoždění. 

Podobný případ na trati Ostrava - Přerov. Regiopjet a brněnské rychlíky jedou ve stejnou dobu. Oni pustí první brňák, aby ho pak Regiojet v Suchdole předjel. Nevím, ale kdyby ve všech případech pustili první vlak, který méně zastavuje, tak by to pomohlo i tomu druhému, jel by hned za ním a neztrácel čas předjížděním, kdy musí po odbočných kolejích a konečná ztráta je ještě větší. 

Hlavním problémem je ale jízdní řád, že ty vlaky lepí na sebe, ty se pak vzájemně předjíždějí (viz rychlíky od Žiliny, Vsetína a Luhačovic) apod. 

Kdo tu zmiňuje 10 vozů, to není žádný problém, kdysi bylo běžných 16 - 18 vozů a zvládlo se, byť v Jablunkově se brával postrk. Ale jízdní řád s tím počítal, tak žádný problém. A tak lepší jeden dlouhý vlak než 3 krátké, které si navzájem překážejí. Dnes je tak napěchovaný,slovo rezerva neexistuje, zpoždění mají všechny vlaky, i naklápěcí Pendolina, protože za 3 hodiny Ostrava - Praha jednoduše nelze stihnout. To by ta trať musela být vyšperkovaná a to jak víme není - viz včerejší televizní zprávy z Ústí nad Orlicí. Časy,kdy i půlhodinové zpoždění nebyl problém dohnat, jsou už dávno pryč. Kdyby ten jízdní řád konečně sestavovali ti,co jezdí vlakem a ne z kanceláří, tak by to vypadalo mnohem lépe.  Např, úsek Olomouc - Hranice se za 30 min. nedá stihnout ani náhodou, i kdyby bylo olomoucké nádraží plně průjezdné..  Chyba je v jízdném řádu.Kdyby se sestavil s rezervama tak není žádný problém, na natěsno, jam to vymyslel počítač, který nezná konkrétní situaci na trati. 

Ad lokomotivy. 162 díky automatické regulace řízení a pulsním měničům s 10 v

+1/−4
9.10.2015 23:38

R10a10d10k10o 10K10ř10i10v10á10n10e10k 7100103105100

Ale pane Toroku, čímpak nás to tady krmíte? Nepíšete datum, ale hlavně nic o pořadí příjezdu do Pardubic. Nebylo to náhodou tak, že Slovenská strela přijela dřív, byla již odbavená a u RJ nikdo netušil, jak dlouho budou růžové postavičky stewardovat kolem vlaku? Měla zatím Strela jen tak stát a čekat, když během minuty mohl RJ vyrazit za ní? Navíc Strela jede 160 a rezervu na zastavení v Kolíně si obvykle před RJ vytvoří. Pokud se to třeba kvůli dopravní situaci nepovede, projíždějící RJ ji prostě předjede. Vidíte, že ten upřednostněný nebyly ČD.

Buďte rád, že jste jen internetový poradce a nejste dispečer. Ve Švýcarsku se dispečeři za chyby vraždí.:-)

+5/0
10.10.2015 15:03

M10a10r10t10i10n 10R10u10z10i10c10k10a 1102108106107

No v japonsku jde o minuty, tam by vrazdili i cestujici, kdyz se vlak zpozdi o dve minuty a oni pak nestihaji pripoje a to jde i v ramci jednoho dopravce.

0/0
13.10.2015 19:42

J10a10n 10N10e10š10p10o10r 4106108106102

Leda starou belu, na výpravčí a dispečery je naopak vyvíjen talk na upřednostnování vlaků RJ. Navíc mají oproti vlakům ČD, vyjma Pendolina, výhodu v druhu vlaku, takže musí jet napřed, i když mají nižší rychlost, a tím pádem brzdí za ním jedoucí vlak, který by mohl jet 160 km/h...

+3/0
13.10.2015 18:23

T10o10m10á10š 10Š10t10e10c 4108100105107

Pendolína a expresy a EC na Valašsko/Ostravsko sú predpisovo rovnaká kategória ako RJ – expresný vlak. Nejaké EC/IC/SC je už len marketingové označenie dopravcu pre cestujúcich, SŽDC tieto kategórie nemá a neriadi podľa nich dopravu. No a nad expresom je ešte medzinárodný expres, čo Pendolíno, idúce až na jednu košickú výnimku len na Ostravsko, nie je.

A inak tá rýchlosť Pardubice–Kolín: od Pardubic rozjazd na 160, ale už za Opočínkem brzdenie na 140 až do Přelouče. Opäť rozbeh, ale cez Řečany sa tiež musí trochu ubrať, lebo tam zvykne strieľať Mirel (lokomotívy 350, 380, súpravy LE). Potom už je len oblúk pri Záboří na 150, ale Pendolíno môže naplno a potom až po vjazd do Kolína 160. Keď vezmem, že je to od Přelouče po vjazd do Kolína asi 24,5 km, kde sa dá ísť rýchlosťou 160 km/h, tak oproti vlaku idúcemu 140 km/h tam získam závratných 80 sekúnd náskoku, tj. necelú minútu a pol. A to nepočítam s tým, že na začiatku to zrýchlenie na 160 tiež chvíľku trvá a na konci už treba začať brzdiť. Takže reálne minúta. To na odstanicovanie v Kolíně (EC) nestačí.

0/0
22.10.2015 22:46

M10i10c10h10a10l 10H10r10u10š10o10v10s10k10ý 2106106106105

Moc SŽDC ČD nezvýhodňuje, když se Pendolino plouží za RegioJetem.

0/0
23.12.2015 9:40

M10i10c10h10a10l 10P10a10s10t10o10r10e10k 4104100108108

Já nedávno seděl v Olomouci na nástupišti a přišoural se RJ ze směru od Ostravy. Dobré 2 minuty mohl vlak odjet a měl volno. Ale než těch 10 stevardů ty cestující z a do vlaku dostalo tak 2 minuty nestačily. Pak se z ničeho nic návěstí změnilo na stůj a RJ čekal dalších 10 minut než dojelo Pendolíno vysypalo a nabralo cestující a odjelo. Takže tak. Když si RJ neumí pořádně sestavit jízdní řád a dává si, že bude v Olomouci stát 2 minuty, když mu nestačí ani 5 tak si myslím, že právem pyká. A nakonec to svádí na výluky a jen zbytečně zdržuje ostatní dopravce. Klasické RJ. Jinak je nesmysl, aby vlak který může jet 160km/h jel za vlakem který jede 140km/h a to ještě možná a nabíral na každém spoji obrovská zpoždění a je jedno jestli je to EC, SC, IC nebo Ex. Nemluvě o tom, že mimo vytížené dny by místo 3 vlaků různých dopravců za sebou stačil jen jeden a trati by se ulevilo. Místo toho tam jede LE s mizernou kapacitou a poloprázdné, ČD s 4 vagony a RJ sice s 10 vagony ale skoro prázdné. Pamatuju, když ČD jezdily IC mezi Ostravou a Prahou a mívaly přes 10 vagonů a stačilo to. Teď vlaků plná ... a akorát chaos.

+16/0
8.10.2015 11:07

M10i10r10o10s10l10a10v 10Z10i10k10m10u10n10d 7109103104103

Existuje kouzelná pomůcka, jmenuje se píšťalka ... pokud se po zastavení vlaku ihned použije, tak do cestujících jako když střelí ... takže z dvouminutového pobytu se dá udělat 30 vteřin ....

+3/0
9.10.2015 16:39

K10a10r10e10l 10V10o10l10n10ý 5102107105101

Tak doufejme ze bitvu nevyhraji.

0/−5
8.10.2015 9:29
Foto

A10l10a10n 10Ř10e10p10k10a 4105106

A důvod? :-P

0/0
8.10.2015 11:43

V10a10c10l10a10v 10H10a10j10e10k 3106109109

Dalším logickým postulátem by mělo být, že vlaky objednané státem či kraji by měly mít přednost před vlaky komerčního charakteru. Pokud si stát něco platí, mělo by být v jeho zájmu, aby jezdily pokud možno včas.:-):-):-)

+6/−7
7.10.2015 22:48

M10a10r10t10i10n 10R10u10z10i10c10k10a 1102108106107

Tak s tim nemuzu souhlasit... Dotace na jednotlive vlaky by nemeli omezovat jine vlaky, poskodilo by to zakazniky, ktere nezajima kdo dopravu zajistuje... je to proti volne soutezi...

Logickym krokem by naopak bylo, aby prednost dostavali ty vlaky, ktere neomezi provoz ostatnich, nikoliv to, ze je to mezistatni vlak a s ohledem na maximalni rychlost... Pustit na trat zpozdeny vlak tak, ze jiny vlak je omezen jeho rychlosti je prinejmensim podivne.

+4/0
7.10.2015 23:29

M10i10r10o10s10l10a10v 10B10u10č10e10k 6103103101104

p.Hajek, o tom to je .. Chcete více státu - nákladů, nebo levnou a kvalitní službu !? ...

+1/−1
8.10.2015 4:26

V10a10c10l10a10v 10H10a10j10e10k 3106109109

P.Bučku, a to je právě to o čem to je. Služba možná bude levná pro stát, ale bude levná i pro cestujícího??  Vysoutěžíte totiž zase monopolního dopravce s dlouhodobou smlouvou.

+1/0
8.10.2015 8:14

V10a10c10l10a10v 10H10a10j10e10k 3106109109

P. Růžička. Stát si objednává základní dopravní obslužnost tj. zabezpečení dopravy dětí do škol, a ostatní do práce nebo úřadů a za to si platí. Takže osobní doprava rozhodně není v tomto směru o volné soutěži, ale o zajištění tohoto záměru a to by měla být pro stát priorita. A je jedno zda to budou zajišťovat ČD nebo jiný dopravce. Vždy by tato doprava měla mít přednost před to komerční. Nenechte se oblbovat panem Sůrou a RJ. To co je na trati Praha Ostrava a na žádné jiné trati není a nebude.

+2/0
8.10.2015 8:20

M10a10r10t10i10n 10R10u10z10i10c10k10a 1102108106107

Stat si tuto zakladni sluzbu muze objednavat i u soukromeho dopravce. To mj. pisete i vy. To ale neni o dotacich, mluvim obecne nezminuji trat PHA-OVA protoze ani vy ji nezminujete. Ja s vami prakticky souhlasim, ale zasadni chybu vidim v tom vasem vyjadreni komercni - protoze tim narazite na vlaky bez dotaci, ale i ty mohou lide vyuzivat na ceste do prace, na jednani a tykaji se take dopravni obsluznosti a to, ze lidem uleti letadlo, nebo se nebudou moci spolehnout na vlak, byt je komercni (me jako zakaznika nezajima zda je vlak dotovan, objednavan krajem/statem nebo ne), tak pojedu autem. V zajmu SZDC - potazmo statu by melo byt to, aby vsechny vlaky meli pokud mozno zadne nebo minimalni zpozdeni a tudiz by tak meli byt uprednostneny vlaky tak, aby toto zpozdeni opravdu bylo minimalni.

Neni mozne aby na trat SZDC pustilo zastavkovy vlak (objednany statem) pred rychlikem, ktereho bude brzdit a zvysovat jeho zpozdeni jen proto, ze je komercni. Samozrejme to musi fungovat tak, aby zastavkovy vlak nestal pul hodiny, protoze se ceka na rychlik, ale tak aby byla zohlednena rychlost vlaku, jeho jizdni rad a zpozdeni ktere ma. Pripominam, ze polohy vlaku SZDC zna naprosto presne vcetne vyluk na tratich - a zpozdeni na nich vzniklych a potazmo zna i jizdni rad a na zaklade toho se ma rozhodovat. To ze pusti pomalejsi vlak na trat tesne pred rychlejsim je dost podivne.

+1/0
13.10.2015 20:00

P10a10v10e10l 10K10r10á10l 5100109104108

To, co říkáte, je obecná poučka. Na železnici se ale zatím nepotvrzuje.

0/0
8.10.2015 11:22
Foto

P10a10v10e10l 10M10a10r10e10š 8105100107105

Takže pomalá Regionova s jednou babkou bude mít na koridorové trati přednost před EC Berlin-Vídeň, protože ten zbytečný motoráček platí stát??

+1/−1
8.10.2015 8:36

V10a10c10l10a10v 10H10a10j10e10k 3106109109

A je ten motoráček opravdu zbytečný?? No zkuste se někoho zeptat jak se jezdí osobními vlaky třeba z Olomouce do Zábřeha. Už to tu myslím zaznělo. Je to totiž také o regulaci přidělování kapacity dráhy.

+2/0
8.10.2015 8:58

R10o10m10a10n 10J10e10s10c10h10k10e 9108105107105

Pokud jede na čas, tak by měla jet Regionova první. Co je zpožděné má počkat. V té Regionově jedou cestující do hokny - do zaměstnání. O kolika cestujících v EC to můžete říci ?

+1/−1
8.10.2015 9:19

M10i10r10o10s10l10a10v 10Z10i10k10m10u10n10d 7109103104103

Paradoxně, pokud by ten motoráček jel jako náhrada mezistátního vlaku, tak bude mít i při rychlosti 80 km/h přednost před rychlejšími vlaky ...

+2/0
8.10.2015 16:43

V10a10c10l10a10v 10H10a10j10e10k 3106109109

Pak se samozřejmě nabízí zcela logická otázka, zda jsou kategorie vlaků správně stanovené, či zda jsou vlaky zde uvedených dopravců zařazeny do správných kategorií.

+3/−1
7.10.2015 22:31

F10r10a10n10t10i10š10e10k 10N10o10v10á10k 6101105106101

Hoši z ČD jsou trapní. Nejde o to, který vlak jede o 5 minut dřív. U mě (a jak jsem se bavil se spolucestujíécími tak snad u všech) jde spíš o to, který dopravce poskytuje služby přiměřené jednadvacátému století. RJ asi zaměstnance lépe platí, nebo lépe vybírá, ale prostě nemají kyselé xichty. A narozdíl od hopkajícího a cukavého pendolina jsem se v RJ zatím neopařil čajem. Což beru jako zážitek, který si dopřávám nerad.

+3/−30
7.10.2015 14:58

P10e10t10r 10N10e10c10h10a10n10i10c10k10ý 7103106108100

Na tom docela záleží, pokud máte přípoje, v RJ jsem se s dopravních informací nedozvěděl většinou vůbec nic, mnoho stevardek by dovzdělat potřebovala i v zeměpise. Systém povinné rezervace do kupé je dost nešťastný, protože vás klidně přidělí k bandě pěti ožralých poláků a vy si nemáte kam jinam sednout

+10/0
7.10.2015 15:36

P10e10t10r 10N10o10v10o10t10n10y 1101100101

Ale nepolejete se čajem. ;-D

+6/−1
7.10.2015 15:59
Foto

L10u10c10i10e 10E10d10m10o10n10d10s10o10n 3109101103105

Horkým čajem jsem se polila dneska v kavárně, A to jsem nikam necestovala. ;-D

+5/0
7.10.2015 17:35

K10a10r10e10l 10Ř10e10h10á10č10e10k 9102100101102

Mě naprosto vytáčí, jako cestujícího v Pendolinu, že se každou druhou cestu táhneme za pomalým regiojetem a nabere zbytečně zpoždění až 15 minut. Takže na tomto problému není nic trapného.

+16/−1
7.10.2015 16:09

T10o10m10a10s 10A10u10g10u10s10t10y10n 6107106101100

Není nad to být buzerován a vyhazován za jedno neusmátí se. Proto jsou na Vás všichni u RJ tak nasmátí...

+6/0
7.10.2015 16:15
Foto

P10a10v10e10l 10M10a10r10e10š 8105100107105

Jak říká p. Pohlreich - úsměv nic nestojí a v businessu vám ohromně pomůže -

0/0
8.10.2015 8:32
Foto

L10u10c10i10e 10E10d10m10o10n10d10s10o10n 3109101103105

No vidíte, a já na své trase Brno - Česká Třebová potkávám samé milé a usměvavé, a hlavně ochotné průvodčí. Pozoruji, že na některé se cestující i přímo těší. (třeba takovýho Karla);-D No a ty vaše "kyselé ksichty" sedí v hojném počtu okolo, jedno jestli jedu čd nebo RJ. A ze mě jsou celkem neklidní. ;-D 

P.S. Pokud toužíte mít stovky neproplacených přesčasů, tak RJ je ta pravá firma pro vás. Nikdo z mých známých u něj dlouho nevydržel.

+15/0
7.10.2015 17:32
Foto

P10a10v10e10l 10M10a10r10e10š 8105100107105

Nikdo ty vaše známé v RJ ani v jiné firmě nedrží násilím.

Můžou jít třeba ke státním ČD, tam jsou na líný odboráře zvyklí

0/−11
8.10.2015 8:40

D10a10v10i10d 10G10a10j10d10a 5100109102101

Zato na Vás nejsou nikde zvědaví,tak opruzujete na netu

0/0
13.10.2015 1:21
Foto

A10l10a10n 10Ř10e10p10k10a 4105106

Tak RJ rozhodně zaměstnance lépe neplatí, spíš daleko hůře. Taky toho nemusejí umět tolik, co průvodčí u ČD, steward/ka u RJ/SK slouží vlastně hlavně pro roznos nápojů a potravin, občas podání informace takže za to se lepší plat ani moc čekat nedá. Však si na netu najdete zkušenosti s prací u RJ/SA... A ČD mají dobré, i špatné zaměstnance (jako každá firma). Dobrých je sice většina, ale špatné zkušenosti se bohužel rychleji šíří (a v době soc.sítí extra rychle).

+6/0
7.10.2015 20:08
Foto

P10a10v10e10l 10M10a10r10e10š 8105100107105

Na netu najdete POUZE špatné zkušenosti a recenze.Spokojený zaměstnanec / klient nemá důvod psát zkušenost na internet.

Takže v toto brát internet s hodně velkou rezervou

+1/−1
8.10.2015 8:43
Foto

A10l10a10n 10Ř10e10p10k10a 4105106

A to je zásadní problém- většina lidi umí jen nadávat a kritizovat co zase bylo špatně, málokdo umí i pochválit! Lidi si myslí, že pozitivní zkušenosti je automatická a ani je nenapadne napsat pochvalu, ale když se něco pokazí tak hned se ohánějí stížnostmi na všechny stravy:-P To jsem teď myslel hlavně z pohledu zákazníka, i když i zaměstnanec může firmu pochválit (pokud to není na náborové stránce, tam to pak vypadá jako PR článek :D)

+4/0
8.10.2015 11:42

P10e10t10r 10M10a10r10š10o10u10n 5105108106106

no za poslední měsíce vede ve zpoždění jednoznačně RJ a není to  5 minut. A vlak, který by nemusel, se plouží za nimi, protože jim to rychlejc nejede... a to je fakt. navíc tím pak zpožďují i vlaky připojující se na koridor od Brna....

+3/0
7.10.2015 20:53
Foto

B10r10o10n10i10s10l10a10v 10G10a10b10r10y10š 2102109101

Koukám, že se tady sešlo spousta odborníků na postup přidělování kapacity dopravní cesty a stanovení časových poloh spojů. ;-D

+1/0
7.10.2015 13:59

M10a10r10t10i10n 10R10u10z10i10c10k10a 1102108106107

no, pokud se dva zpozdene vlaky sejdou v jedne stanici a prednost dostane pomalejsi souprava, ktera pak dale brzdi ostatni vlaky... jen proto, ze je to predpis, ... no pak nevim, zda predpis neni nastaven spatne...

+2/0
7.10.2015 23:33

M10i10c10h10a10l 10F10a10j10t 7109103106105

No tohle vymyslet ... to muselo dát hodně práce, jdětě si lehnout, třeba to pomůže

0/−1
7.10.2015 12:38
Foto

B10r10o10n10i10s10l10a10v 10G10a10b10r10y10š 2102109101

Nevím, kam se cirkusák a paštikář pořád cpou!!

Zákon 266/1994 Sb. o dráhách pojednává v § 34f odst. 1) a 2) o přidělování kapacity takto:

Přesahuje-li počet žádostí kapacitu dopravní cesty, je přídělce oprávněn přednostně

přidělit kapacitu dopravní cesty žadateli pro provozování: a) veřejné drážní dopravy k zajištění dopravních potřeb státu, b) veřejné drážní osobní dopravy k zajištění dopravní obslužnosti územního obvodu kraje, c) kombinované dopravy, d) drážní dopravy stanovené přídělcem v prohlášení o dráze.

(2) Při přidělování kapacity dopravní cesty podle odstavce 1 se postupuje v pořadí

stanoveném v odstavci 1.

Ani paštikář ani cirkusák nezajišťují dopravní potřeby státu. Už jen proto, že na dotčených tratích byly dříve ČD.

+11/−11
7.10.2015 12:04

J10a10n 10S10ů10r10a 4105103103102

A jaké potřeby státu zajišťuje pendolino?

+8/−5
7.10.2015 12:21

P10e10t10r 10N10e10c10h10a10n10i10c10k10ý 7103106108100

Pendolino je snad nejrychlejší jednotka, tak tam přece přednost vyplývá z toho, aby pomalejší nezpožďoval rychlejšího

+18/−5
7.10.2015 12:26

R10a10d10e10k 10J10a10n10a10t10a 9105106104102

Přesně tak. Pokud Jančurův vlak nejede ze Slovenska, je Pendolíno a jeho vlak rovnocenná kategorie a přednost se pak určí podle rychlosti.

Ale hlavní problém je ten, že Jančura má namalovaný nereální jízdní řád bez rezerv a tím si uzurpuje výhody oproti ostatním. Přitom rezervy jsou nutnost v každém technologickém systému.

Přirovnal bych to k výrobci výtahů, který by chtěl získat výhodu na trhu tím, že bude pro výteh stejné nosnosti používat tenčí lana než ostatní.

+16/−1
7.10.2015 12:36

P10e10t10r 10V10i10n10a10ř 6103103103107

Zdaleka ne. Vlaky LE jezdí stejnou rychlostí stejně jako EC ČD stejně rychle, tedy maximální povolenou rychlostí.. Zase jim tolik bezhlavě nefanděte.. ;-)

+1/0
7.10.2015 12:40

P10e10t10r 10N10e10c10h10a10n10i10c10k10ý 7103106108100

LE mají stejnou rychlost, ale nemají naklápění a mají více zastávek, navíc jsem předjetí Leoše Pendolinem ještě neviděl na trase Praha - Olomouc, kde mají zastavky nastejno. Na trase Olomouc - Ostrava, kde LE staví často to logiku má.

+2/0
7.10.2015 12:42

J10a10n 10K10o10b10ě10r10s10k10ý 1100106101103

A taky bývá společně s Pendolinem ten kterého zdržuje přetížený RegioJet ;-D

+2/0
7.10.2015 12:43
Foto

B10r10o10n10i10s10l10a10v 10G10a10b10r10y10š 2102109101

Vy zase tak moc nemusíte fandit paštikářovi. Jedině šílenec totiž jezdí na krev. A nechtějte slyšet, co si o těch jednotkách, které ten trouba provozuje na dálkových trasách, myslí Švýcaři, kteří je vyrábějí.

+5/−2
7.10.2015 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.