Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emisní skandál VW Škodu neovlivní, míní Zeman. Nevidí pro to žádný důvod

Automobilka Škoda Auto podle prezidenta Miloše Zemana nebude mít potíže kvůli skandálu s falšováním emisí u motorů koncernu Volkswagen. Manipulaci s výsledky testů považuje za ostudu, nemyslí si ale, že ovlivní další rozvoj koncernu. Už vůbec nevidí důvod, proč by měla tratit Škoda Auto, která je prý nejúspěšnějším podnikem koncernu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S85t69a68n79i54s63l45a60v 83T17e71s83a21ř 9287714112244

Proč by prezidenta měla znervóznit Škodovka, když ho neznepokojuje ani to, že ho za bílého dne připravili o standartu? Pro vojsko je to obvykle největší potupa, pro vrchního velitele ozbrojených sil MZ to je jen něco jako vandalismus Rv

+1/0
8.10.2015 14:18

K91a64r28e74l 12Č40e13r59n93ý 6695353602651

Prezidentovi možná někdo zapomněl říct , že Škoda je jedna ze značek VW. Jinak si to neumím vysvětlit.

0/0
7.10.2015 14:58

M15i20c93h89a46l 20K52r10č22á15l 6268648306842

Pominu naprostou neznalost pana prezidenta o problému a možných následcích ale v souvislosti s jeho výkladem jsem si vzpomněl na přirovnání: Nevadí že se Titanik potápí, do naší kajuty neteče a tak můžeme zůstat v klidu.

+1/−1
7.10.2015 10:25

Z49d41e58n65ě21k 63H44a56n75z33l 1781836392654

nač vyvolávat hysterii.

+1/0
7.10.2015 11:27

Z60d93e19n10ě28k 11H60a88n31z80l 1601576232794

nač vyvolávat hystérii

0/0
7.10.2015 11:28

P58a12v20e81l 54K62r28e44j13č24í96ř 2302581443696

Je to tak, pan prezident četl kdysi v Přítomnosti článek o budoucnosti s názvem: "Američtí židozednáři německý koncern nikdy nepoloží". Článek byl pochopitelně později zcenzurován.

0/0
7.10.2015 9:59
Foto

J86a79r61o20m16í64r 11Č82e87c51h 1373838607162

Díky za aspoň jednu pozitivní myšlenku pane rezidente.Nechápu jak může EU a Německo kopat do firmy která zaměstnává 100vky tisíc lidí napříč Evropou!!!Je to hyenismus.Pokud VW padne a sním půjdou s kopce značky jeho portfólia,tak pánbůh s náma.[>-]EU

+1/0
7.10.2015 8:56

J75i16n29d62ř90i95c78h 45Š39k61o39p70e32k 4455861580775

Německu je budoucnost ukradená. Viz přístup k uprchlické krizi.

0/−1
7.10.2015 9:45

K52a89r63e81l 55Č21e31r49n24ý 6365393822561

No právě: "VW padne a sním půjdou s kopce značky jeho portfólia,tak pánbůh s náma"  - v tomhle máte pravdu (i když snad to nebude tak zlé). Jenže prezident řekl evidentní pitomost, i když pozitivně.

0/0
7.10.2015 16:09

J68o49s30e53f 79S33i82l28h17a 3583652853509

Obdivuji naivitu nekterych diskutujicich. Prezidentova neznalost a naivita me neprekvapuje. Opravdu je to kolosalni stret, vetsi nez Exon Valdez, protoze ten americky pravnicky povl, jak to tady nekdo nazval, v tomto pripade muze lehce polozit VW na lopatky. I kdyz Skodovka ma vyhodu, ze neprodava na severoamerickem trhu, a tim padem neni ohrozena primarne, tak pokud pujde VW pod hladinu, tak samozrejme Skodovka a ceska ekonomika pude dolu i snim. Tohle bude odplata Necum, ktera bude pro nektere US pravniky svym zpusobem dohra 2. svetove valky...

0/−4
7.10.2015 7:45

J65i84r94k89a 54D79v74o16ř84á13k 4335670183608

Myslím že to přeháníte. VW může mít nepříjemné potíže ale proč by šmankote měl jít pod hladinu? Pokuty vydrží. Inkriminované motory se už nevyrábějí, takže tady ztráta nebude. Co se týče současných motorů, je na tom věcně stejně jako ostatní automobilky. Problém může být s panikou na trhu, ostudou a poškozením dobrého jména. Ale jak se kauza rozvíjí, zdaleka v tom nebude jediný, čili ve srovnání s konkurencí by ten problém fatální být neměl.

+3/0
7.10.2015 9:20

J15a92n 82N85e50m73e70c 9948946787880

Ano, pokuty pravděpodobně vydrží ... nepříjemná je ta "skvrna" na jménu, hlavně v případě značky, která si zakládala na spolehlivosti (a tedy i férovosti) - ta se asi ještě nějakou dobu potáhne.

Co mě překvapuje je ta konkurance - zdá se, že problémy jsou (skoro) u všech značek, ale na druhou strnu tam bylo překročení o 40,50, ...%, zatímco u VW to letělo na x násobek limitu - zdá se, že tady je prostě průšvih o řád větší (tedy podle zpráv v tisku).

0/−2
7.10.2015 11:18

M35i51c95h14a55l 45P88a84v68l49á57t 9273213284959

Behem par mesicu budou mit uplne tu samou "skvrnu na jmenu" uplne vsechny automobilky. Pak budou mit maslo na hlave politici, protoze pripustily iracionalni normy a jeste mene racionalni testovani.

+1/0
7.10.2015 15:13

K87a27r10e26l 59Č85e38r58n18ý 6435563752711

1) O emise nejde - ty nejsou výrazně odlišné od konkurence, jde o podvádění - použití nedovoleného způsobu, jak se vejít norem. A v tom může a možná bude VW sám.

2) Normy možná jsou nesmyslné z hlediska výsledných emisí v provozu (metodika měření), ale splnitelné jsou - nejspíš za cenu o něco horších provozních vlastností.

0/0
7.10.2015 16:06

J67a53r85o96s21l72a26v 57P96r50o96c74h70á23z79k38a 2543254368825

Typický rusko-komunistický přístup = vlastně se nic nestalo je to v pohodě, klidně nás dál kupujte, klidně nás dál volte...

+1/−3
7.10.2015 7:43

Z22d39e78n86ě55k 33H45a33n81z30l 1671516632234

To je správný přístup

+1/0
7.10.2015 8:27

J65i69r26k22a 56D27v49o90ř76á13k 4515880713588

A proč by se VW neměl dál kupovat? Podvádějící motory už se neprodávají a ostatní jsou na tom stejně jako u ostatních výrobců. Co se asi stane bude, že ztratí hodně nebo všechno na trhu v USA. Přinejmenším tam neprorazí s dieselem,;-D ale to ostatní také ne.

+2/0
7.10.2015 9:38

P91e58t37r 73T97y50č87k37a 6925752769812

Zákazník který kupuje ekologicky diesel se cítí být podveden? Pak je ovšem podveden skoro při každém nákupu.

0/0
7.10.2015 7:20

J55i20r57k58a 23D67v38o13ř78á65k 4715480123828

Podveden se může cítit zákazník téměř každé automobilky, fixlují skoro všichni, protože to pravidla EU umožňují, nebo k tomu přímo vybízí.

+1/0
7.10.2015 9:22
Foto

J14a43r72o73m61í66r 50Č31e70c63h 1363908717742

Ekologický diesel?Co to je za blbost.Žádné auto spalující fosilní paliva není a nemůže být ekologické. To je pohádka které nemůže rozumný člověk věřit.

+1/0
7.10.2015 15:38
Foto

R23a93d56e41k 40K23u44j61í33n23e50k 7363854870717

Pravdu má, chlapec.A ty akcie jim taky nepadají ;-D

+2/0
7.10.2015 7:16

L53i63b28o23r 19B41e34n48e92š 1312314952626

:-)

0/0
12.10.2015 18:49

J79a59n 41H97l34a18v36a72t13ý 7599392107428

Je to samozřejmě umělé nafouknutá aféra, které se právnický póvl chytl, jelikož to sype. Jen opravdový hippie-greenpeace-mumbo-jumbo člověk si vybírá kvůli tomu, kolil emisí auto produkuje a takový člověk většinou vybere hybrid, či elektriku (která má výfuk ne na autě, ale v Dětmarovicích v uhelné elektrárně). Je to jen bublina a Zeman má pravdu.

+2/0
7.10.2015 6:57

Z36d80e44n76ě48k 29H56a39n78z65l 1141606142614

VW je větší aféra než havarie Exxon Valdez

0/−2
6.10.2015 23:48

P31e91t46r 91P22r64a70c43h89a93r 5875626621879

Zkouším malý výpočet, protože si myslím, že je ten 35-tinásobek zase nějaká kachna (opravte mě, jestli se mýlím):

1) automobilky udávají cca 0.2kg na kilometr, jestli 35x, pak je to cca 7kg na 1km

2) měrná hmotnost CO2 je snad 2kg na metr krychlový

3) 7kg dává 3.5 metry krychlové na 1km, jeden km ujedeme tak za 50-60 sekund

     (m3 je tak 1000000cm3, tj 3.5 mil. cm3)

4) při průřezu výfuku 10cm2 odhaduju výstupní rychlost plynů z výfuku na:

     3.5M/10cm2 = 350k cm/50s = 7000 cm / s = 70m/s = 250km/h

5) korelace na podíl CO2 ve výfuku např. 20procent, takže mýtus busted, protože by se jednalo o rychlost přes 1000km/hodinu, což by bylo na žalobu na obecné ohrožení. 

:-/

Otáčky:

a) když 3500litru je 20%, to je 5x3.5k = cca 20000 litru / za 50-60 sekund, tj. za minutu b) je to čtyřtakt, takže motor to dá za 20000/0,5 = 40000 otáček   (na km, to je na 50-60 sekund) c) mýtus busted ještě jednou, TDI asi nedá 40 tisíc otáček za min. :-P

0/0
6.10.2015 23:29

J72i50n14d88ř22i76c15h 53Š14k26o82p12e49k 4335101930375

nebudu tvou teorii přidělávat celou, ale hodím ti šutr do vstupních dat.

Emise NOx jsou v g/km, ne kg. Euro 3 má 0,5 g/km, EURO 5 0,08 g/km

0/0
7.10.2015 7:00

J47i30r55k14a 80D65v67o26ř44á71k 4925890493888

Ne, o CO2 tu nejde.

0/0
7.10.2015 9:24

J84a65n 67L65i38b61i24c47h 9362568775863

VW - das Schwindel Auto

0/−2
6.10.2015 23:17

J30i18n20d25ř46i43c95h 66Š50k41o17p82e91k 4845461720765

;-D fakt ?

0/0
7.10.2015 7:00

D14a22n63i63e37l 96S45v80o67b70o42d22a 6105922981369

Rudej, senilní nok z hradu ať už jde tam, kam slunce nesvití.

0/−3
6.10.2015 22:45
Foto

J92a44r58o15m29í34r 58Č92e82c47h 1523588837732

Urážíte jedinou hlavu státu,která první od revoluce hájí zájmy Českého státu na rozdíl od předchozích Venců.Hamba vám.;-ORv

+1/−1
7.10.2015 8:50

D53a24n51i69e32l 43S24v32o92b21o74d43a 6785712631539

Každý den on uráží mě, dehonestuje úřad a sere na hlavu celé společnosti. Někteří to nevidí.

+1/−1
7.10.2015 9:05
Foto

J50a47r17o56m97í49r 86Č66e57c78h 1623698807882

Je to diskuse o autech proto nebudu reagovat na napádání prezidenta ČR.Jsem jeho volič a jsem tomu rád.Pokud se to někomu nelíbí je to jeho problém, já zase nesnášel právdoláskaře V.H.Rozprodal celou republiku společně s druhým V.K.[>-]

+1/0
7.10.2015 9:53

J53i85r95k93a 27D27v70o39ř70á64k 4225690513468

Svými výplody naopak tvář ČR často velmi poškozuje. Ale tohle je diskuse o autech.

0/−1
7.10.2015 9:26

J40i85r55k86a 38D38v96o14ř51á37k 4745140373838

Urážení hlavy státu sice není ta nejsprávnější věc co jeden může udělat, ale je to bohužel přesně ten způsob komunikace, který současný prezident rád volí. Člověk by skoro chtěl říct, že teprve tím se s ním dostává na stejnou vlnu.:-P

0/−1
7.10.2015 9:42

M21i52l80a53n 51V13á66c87h46a 4845534461827

"Carder řekl Reuters, že nemohl uvěřit tomu, že by v reálném provozu motory dosahovaly tak odlišných výsledků. Na silnicích totiž vypouštěly do ovzduší až pětatřicetkrát víc oxidu dusíku, než byly povolené limity.

Skutečně není pro to vůbec, ale opravdu vůbec žádný důvod. ;-)

+1/0
6.10.2015 22:17

J20i76r51k44a 37D96v50o36ř71á33k 4745400513908

Předpokládám, že číslo 35x nebylo trvalé ale také jen nějaké maximum v nějakém režimu. Nicméně normu v reálném provozu jistě velmi překračuje, podobně jako mnoho jiných značek.

0/0
7.10.2015 9:28

J28a23n 88M86a28t28o83u67š28e48k 6796517480704

jeden rozuměl počasí druhý automotive 8-o

0/0
6.10.2015 21:52

J43i91r55k86a 37D98v91o46ř16á86k 4565490283158

Ten předchozí nemluvil o počasí, ale o tom to tu není. (Byla to změna podnebí, když už.)

0/0
7.10.2015 9:40

D52e77n65i40s 56W95i91t57z66k76u 3193571699837

aby taky ne,tady lžou od presidenta všichni,tak je to jedno;-D

0/−1
6.10.2015 21:43

J32a61n41a 48P94e14t21r44o75v81á 7165122397774

pro pražskou kavárnu je Zeman problém i kdyby tvrdil, že se Země točí kolem Slunce...

+1/−3
6.10.2015 21:34

V98i77l54é28m 36P61ř98í70h15o12d44a 2594949793427

Pražská kavárna ví, že Země se točí kolem Slunce a Ovčáček rotuje, jak Zeman píská.

+2/0
6.10.2015 22:28

J25i37r57k26a 72D26v66o72ř72á14k 4175160183118

Kdyby Zeman tvrdil, že se Země otáčí kolem Slunce, udělal by ze sebe pěkného blba co nechápe význam slov. Nepřekvapilo by mě to.

0/0
7.10.2015 9:30

T83o33m53á65š 23H57a87t31a90n 3319183849610

No jestli mu tato prognóza vyjde stejně dobře jako ty předešlé, tak Škodka frčí k bankrotu.

+1/−1
6.10.2015 21:32

V56i38k14t45o18r 40N12á60r53o57ž85n66ý 3609422148

Tak už mohu konečně klidně spát :-)

0/0
6.10.2015 21:23

A81l23e29š 54C89h69u31d78ý 1893926816328

Je něco, čemu by Zeman nerozuměl?

+5/0
6.10.2015 21:22

J53i93r46k36a 17D86v64o19ř44á68k 4685970753168

Zas mě tolik nepřekvapuje ani nevadí, že se k tomu Zeman vyjádřil. Je to problém který by eventuelně naší ekonomiku mohl i nezanedbatelně zasáhnout. Takže něco k tomu říct je v pořádku.

0/0
7.10.2015 9:33

L49u39k75á67š 98G61r24ü82n48d76e12l 4637932915352

Má pravdu ten chlapec, zatímco lžidnes z toho asi bude mít divoký spaní ;-)

+2/0
6.10.2015 21:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.