Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní skandál VW Škodu neovlivní, míní Zeman. Nevidí pro to žádný důvod

Automobilka Škoda Auto podle prezidenta Miloše Zemana nebude mít potíže kvůli skandálu s falšováním emisí u motorů koncernu Volkswagen. Manipulaci s výsledky testů považuje za ostudu, nemyslí si ale, že ovlivní další rozvoj koncernu. Už vůbec nevidí důvod, proč by měla tratit Škoda Auto, která je prý nejúspěšnějším podnikem koncernu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S39t47a20n74i58s78l90a76v 94T47e54s21a56ř 9907904142374

Proč by prezidenta měla znervóznit Škodovka, když ho neznepokojuje ani to, že ho za bílého dne připravili o standartu? Pro vojsko je to obvykle největší potupa, pro vrchního velitele ozbrojených sil MZ to je jen něco jako vandalismus Rv

+1/0
8.10.2015 14:18

K84a31r45e50l 10Č27e66r66n17ý 6565243112181

Prezidentovi možná někdo zapomněl říct , že Škoda je jedna ze značek VW. Jinak si to neumím vysvětlit.

0/0
7.10.2015 14:58

M38i67c97h10a62l 63K51r28č16á79l 6418318316442

Pominu naprostou neznalost pana prezidenta o problému a možných následcích ale v souvislosti s jeho výkladem jsem si vzpomněl na přirovnání: Nevadí že se Titanik potápí, do naší kajuty neteče a tak můžeme zůstat v klidu.

+1/−1
7.10.2015 10:25

Z26d39e28n96ě27k 22H39a46n34z16l 1461116782214

nač vyvolávat hysterii.

+1/0
7.10.2015 11:27

Z73d95e24n49ě57k 87H67a22n89z35l 1561746742194

nač vyvolávat hystérii

0/0
7.10.2015 11:28

P86a14v33e21l 62K92r60e29j16č76í13ř 2372211233286

Je to tak, pan prezident četl kdysi v Přítomnosti článek o budoucnosti s názvem: "Američtí židozednáři německý koncern nikdy nepoloží". Článek byl pochopitelně později zcenzurován.

0/0
7.10.2015 9:59

J50a22r93o51m61í92r 59Č14e65c21h 1433398917282

Díky za aspoň jednu pozitivní myšlenku pane rezidente.Nechápu jak může EU a Německo kopat do firmy která zaměstnává 100vky tisíc lidí napříč Evropou!!!Je to hyenismus.Pokud VW padne a sním půjdou s kopce značky jeho portfólia,tak pánbůh s náma.[>-]EU

+1/0
7.10.2015 8:56

J64i13n65d91ř32i69c31h 78Š34k86o59p70e60k 4115721860635

Německu je budoucnost ukradená. Viz přístup k uprchlické krizi.

0/−1
7.10.2015 9:45

K37a62r55e77l 90Č26e81r56n53ý 6825483402871

No právě: "VW padne a sním půjdou s kopce značky jeho portfólia,tak pánbůh s náma"  - v tomhle máte pravdu (i když snad to nebude tak zlé). Jenže prezident řekl evidentní pitomost, i když pozitivně.

0/0
7.10.2015 16:09

J92o71s81e94f 29S26i42l75h20a 3503412853839

Obdivuji naivitu nekterych diskutujicich. Prezidentova neznalost a naivita me neprekvapuje. Opravdu je to kolosalni stret, vetsi nez Exon Valdez, protoze ten americky pravnicky povl, jak to tady nekdo nazval, v tomto pripade muze lehce polozit VW na lopatky. I kdyz Skodovka ma vyhodu, ze neprodava na severoamerickem trhu, a tim padem neni ohrozena primarne, tak pokud pujde VW pod hladinu, tak samozrejme Skodovka a ceska ekonomika pude dolu i snim. Tohle bude odplata Necum, ktera bude pro nektere US pravniky svym zpusobem dohra 2. svetove valky...

0/−4
7.10.2015 7:45

J41i94r83k12a 42D31v19o67ř59á90k 4615390713418

Myslím že to přeháníte. VW může mít nepříjemné potíže ale proč by šmankote měl jít pod hladinu? Pokuty vydrží. Inkriminované motory se už nevyrábějí, takže tady ztráta nebude. Co se týče současných motorů, je na tom věcně stejně jako ostatní automobilky. Problém může být s panikou na trhu, ostudou a poškozením dobrého jména. Ale jak se kauza rozvíjí, zdaleka v tom nebude jediný, čili ve srovnání s konkurencí by ten problém fatální být neměl.

+3/0
7.10.2015 9:20

J83a96n 12N52e87m12e24c 9458286837750

Ano, pokuty pravděpodobně vydrží ... nepříjemná je ta "skvrna" na jménu, hlavně v případě značky, která si zakládala na spolehlivosti (a tedy i férovosti) - ta se asi ještě nějakou dobu potáhne.

Co mě překvapuje je ta konkurance - zdá se, že problémy jsou (skoro) u všech značek, ale na druhou strnu tam bylo překročení o 40,50, ...%, zatímco u VW to letělo na x násobek limitu - zdá se, že tady je prostě průšvih o řád větší (tedy podle zpráv v tisku).

0/−2
7.10.2015 11:18

M69i76c13h60a93l 40P46a19v40l35á30t 9273803514639

Behem par mesicu budou mit uplne tu samou "skvrnu na jmenu" uplne vsechny automobilky. Pak budou mit maslo na hlave politici, protoze pripustily iracionalni normy a jeste mene racionalni testovani.

+1/0
7.10.2015 15:13

K43a85r50e82l 78Č80e83r97n58ý 6985503732371

1) O emise nejde - ty nejsou výrazně odlišné od konkurence, jde o podvádění - použití nedovoleného způsobu, jak se vejít norem. A v tom může a možná bude VW sám.

2) Normy možná jsou nesmyslné z hlediska výsledných emisí v provozu (metodika měření), ale splnitelné jsou - nejspíš za cenu o něco horších provozních vlastností.

0/0
7.10.2015 16:06

J35a89r10o58s73l71a17v 11P91r85o18c37h28á53z31k57a 2153264288545

Typický rusko-komunistický přístup = vlastně se nic nestalo je to v pohodě, klidně nás dál kupujte, klidně nás dál volte...

+1/−3
7.10.2015 7:43

Z39d13e72n71ě89k 57H85a68n28z39l 1881866392534

To je správný přístup

+1/0
7.10.2015 8:27

J32i31r97k12a 72D59v92o57ř26á66k 4945520743178

A proč by se VW neměl dál kupovat? Podvádějící motory už se neprodávají a ostatní jsou na tom stejně jako u ostatních výrobců. Co se asi stane bude, že ztratí hodně nebo všechno na trhu v USA. Přinejmenším tam neprorazí s dieselem,;-D ale to ostatní také ne.

+2/0
7.10.2015 9:38

P21e17t10r 22T80y54č97k45a 6125702149502

Zákazník který kupuje ekologicky diesel se cítí být podveden? Pak je ovšem podveden skoro při každém nákupu.

0/0
7.10.2015 7:20

J49i18r98k28a 36D24v78o11ř85á35k 4155390183178

Podveden se může cítit zákazník téměř každé automobilky, fixlují skoro všichni, protože to pravidla EU umožňují, nebo k tomu přímo vybízí.

+1/0
7.10.2015 9:22

J46a39r90o91m26í91r 22Č83e97c23h 1883498787402

Ekologický diesel?Co to je za blbost.Žádné auto spalující fosilní paliva není a nemůže být ekologické. To je pohádka které nemůže rozumný člověk věřit.

+1/0
7.10.2015 15:38
Foto

R35a95d17e29k 10K86u33j87í27n18e59k 7583234830257

Pravdu má, chlapec.A ty akcie jim taky nepadají ;-D

+2/0
7.10.2015 7:16

L93i25b86o37r 82B40e19n95e33š 1402784532426

:-)

0/0
12.10.2015 18:49

J88a97n 41H12l35a60v92a36t76ý 7909552927228

Je to samozřejmě umělé nafouknutá aféra, které se právnický póvl chytl, jelikož to sype. Jen opravdový hippie-greenpeace-mumbo-jumbo člověk si vybírá kvůli tomu, kolil emisí auto produkuje a takový člověk většinou vybere hybrid, či elektriku (která má výfuk ne na autě, ale v Dětmarovicích v uhelné elektrárně). Je to jen bublina a Zeman má pravdu.

+2/0
7.10.2015 6:57

Z31d51e62n18ě85k 82H26a60n67z44l 1441166882414

VW je větší aféra než havarie Exxon Valdez

0/−2
6.10.2015 23:48

P93e92t80r 67P17r60a56c96h71a24r 3473365

Zkouším malý výpočet, protože si myslím, že je ten 35-tinásobek zase nějaká kachna (opravte mě, jestli se mýlím):

1) automobilky udávají cca 0.2kg na kilometr, jestli 35x, pak je to cca 7kg na 1km

2) měrná hmotnost CO2 je snad 2kg na metr krychlový

3) 7kg dává 3.5 metry krychlové na 1km, jeden km ujedeme tak za 50-60 sekund

     (m3 je tak 1000000cm3, tj 3.5 mil. cm3)

4) při průřezu výfuku 10cm2 odhaduju výstupní rychlost plynů z výfuku na:

     3.5M/10cm2 = 350k cm/50s = 7000 cm / s = 70m/s = 250km/h

5) korelace na podíl CO2 ve výfuku např. 20procent, takže mýtus busted, protože by se jednalo o rychlost přes 1000km/hodinu, což by bylo na žalobu na obecné ohrožení. 

:-/

Otáčky:

a) když 3500litru je 20%, to je 5x3.5k = cca 20000 litru / za 50-60 sekund, tj. za minutu b) je to čtyřtakt, takže motor to dá za 20000/0,5 = 40000 otáček   (na km, to je na 50-60 sekund) c) mýtus busted ještě jednou, TDI asi nedá 40 tisíc otáček za min. :-P

0/0
6.10.2015 23:29

J70i31n16d18ř42i70c76h 25Š95k73o88p43e97k 4845601600305

nebudu tvou teorii přidělávat celou, ale hodím ti šutr do vstupních dat.

Emise NOx jsou v g/km, ne kg. Euro 3 má 0,5 g/km, EURO 5 0,08 g/km

0/0
7.10.2015 7:00

J89i79r55k38a 87D77v87o50ř30á34k 4865130883798

Ne, o CO2 tu nejde.

0/0
7.10.2015 9:24

J85a92n 88L18i36b26i69c58h 9832548675513

VW - das Schwindel Auto

0/−2
6.10.2015 23:17

J23i46n51d79ř38i71c15h 76Š47k37o43p46e89k 4455231290335

;-D fakt ?

0/0
7.10.2015 7:00

D44a59n55i46e89l 43S75v55o71b23o19d50a 6605182501619

Rudej, senilní nok z hradu ať už jde tam, kam slunce nesvití.

0/−3
6.10.2015 22:45

J49a50r54o13m39í87r 72Č83e64c45h 1353468517272

Urážíte jedinou hlavu státu,která první od revoluce hájí zájmy Českého státu na rozdíl od předchozích Venců.Hamba vám.;-ORv

+1/−1
7.10.2015 8:50

D91a50n23i86e69l 45S26v89o15b95o88d39a 6875262121469

Každý den on uráží mě, dehonestuje úřad a sere na hlavu celé společnosti. Někteří to nevidí.

+1/−1
7.10.2015 9:05

J58a63r58o80m53í19r 75Č76e16c51h 1183428587302

Je to diskuse o autech proto nebudu reagovat na napádání prezidenta ČR.Jsem jeho volič a jsem tomu rád.Pokud se to někomu nelíbí je to jeho problém, já zase nesnášel právdoláskaře V.H.Rozprodal celou republiku společně s druhým V.K.[>-]

+1/0
7.10.2015 9:53

J97i58r65k66a 27D30v21o72ř90á47k 4255900863948

Svými výplody naopak tvář ČR často velmi poškozuje. Ale tohle je diskuse o autech.

0/−1
7.10.2015 9:26

J31i84r78k95a 17D57v93o26ř14á91k 4955930913578

Urážení hlavy státu sice není ta nejsprávnější věc co jeden může udělat, ale je to bohužel přesně ten způsob komunikace, který současný prezident rád volí. Člověk by skoro chtěl říct, že teprve tím se s ním dostává na stejnou vlnu.:-P

0/−1
7.10.2015 9:42

M30i52l24a15n 26V23á57c73h47a 4115304791617

"Carder řekl Reuters, že nemohl uvěřit tomu, že by v reálném provozu motory dosahovaly tak odlišných výsledků. Na silnicích totiž vypouštěly do ovzduší až pětatřicetkrát víc oxidu dusíku, než byly povolené limity.

Skutečně není pro to vůbec, ale opravdu vůbec žádný důvod. ;-)

+1/0
6.10.2015 22:17

J79i66r51k32a 59D91v71o83ř20á56k 4265840383778

Předpokládám, že číslo 35x nebylo trvalé ale také jen nějaké maximum v nějakém režimu. Nicméně normu v reálném provozu jistě velmi překračuje, podobně jako mnoho jiných značek.

0/0
7.10.2015 9:28

J82a52n 48M52a68t56o72u71š69e67k 6626217290534

jeden rozuměl počasí druhý automotive 8-o

0/0
6.10.2015 21:52

J97i34r85k34a 33D47v46o10ř29á63k 4285210483188

Ten předchozí nemluvil o počasí, ale o tom to tu není. (Byla to změna podnebí, když už.)

0/0
7.10.2015 9:40

D77e82n67i41s 54W53i89t20z36k80u 3763801369927

aby taky ne,tady lžou od presidenta všichni,tak je to jedno;-D

0/−1
6.10.2015 21:43

J41a28n84a 22P91e51t29r90o45v76á 7755592947244

pro pražskou kavárnu je Zeman problém i kdyby tvrdil, že se Země točí kolem Slunce...

+1/−3
6.10.2015 21:34

V21i92l97é78m 45P45ř90í92h85o36d27a 2864359233217

Pražská kavárna ví, že Země se točí kolem Slunce a Ovčáček rotuje, jak Zeman píská.

+2/0
6.10.2015 22:28

J93i81r13k55a 11D32v53o14ř32á95k 4375250793138

Kdyby Zeman tvrdil, že se Země otáčí kolem Slunce, udělal by ze sebe pěkného blba co nechápe význam slov. Nepřekvapilo by mě to.

0/0
7.10.2015 9:30

T32o95m63á60š 13H82a19t92a50n 3679243979580

No jestli mu tato prognóza vyjde stejně dobře jako ty předešlé, tak Škodka frčí k bankrotu.

+1/−1
6.10.2015 21:32

V24i38k21t68o97r 25N68á48r49o60ž79n90ý 3919242398

Tak už mohu konečně klidně spát :-)

0/0
6.10.2015 21:23

A46l74e61š 36C96h51u28d21ý 1293376216848

Je něco, čemu by Zeman nerozuměl?

+5/0
6.10.2015 21:22

J10i34r83k87a 86D61v82o92ř33á41k 4145220843428

Zas mě tolik nepřekvapuje ani nevadí, že se k tomu Zeman vyjádřil. Je to problém který by eventuelně naší ekonomiku mohl i nezanedbatelně zasáhnout. Takže něco k tomu říct je v pořádku.

0/0
7.10.2015 9:33

L38u69k68á65š 18G84r71ü88n65d38e81l 4247732745362

Má pravdu ten chlapec, zatímco lžidnes z toho asi bude mít divoký spaní ;-)

+2/0
6.10.2015 21:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.