Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní skandál VW Škodu neovlivní, míní Zeman. Nevidí pro to žádný důvod

Automobilka Škoda Auto podle prezidenta Miloše Zemana nebude mít potíže kvůli skandálu s falšováním emisí u motorů koncernu Volkswagen. Manipulaci s výsledky testů považuje za ostudu, nemyslí si ale, že ovlivní další rozvoj koncernu. Už vůbec nevidí důvod, proč by měla tratit Škoda Auto, která je prý nejúspěšnějším podnikem koncernu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S21t46a39n29i95s56l74a36v 24T49e71s30a33ř 9107984402354

Proč by prezidenta měla znervóznit Škodovka, když ho neznepokojuje ani to, že ho za bílého dne připravili o standartu? Pro vojsko je to obvykle největší potupa, pro vrchního velitele ozbrojených sil MZ to je jen něco jako vandalismus Rv

+1/0
8.10.2015 14:18

K46a74r13e65l 18Č11e18r31n95ý 6105613322751

Prezidentovi možná někdo zapomněl říct , že Škoda je jedna ze značek VW. Jinak si to neumím vysvětlit.

0/0
7.10.2015 14:58

M69i39c94h13a30l 72K24r81č55á50l 6608858586352

Pominu naprostou neznalost pana prezidenta o problému a možných následcích ale v souvislosti s jeho výkladem jsem si vzpomněl na přirovnání: Nevadí že se Titanik potápí, do naší kajuty neteče a tak můžeme zůstat v klidu.

+1/−1
7.10.2015 10:25

Z86d41e87n64ě19k 10H90a42n45z11l 1131126452304

nač vyvolávat hysterii.

+1/0
7.10.2015 11:27

Z10d55e22n14ě48k 78H41a35n30z79l 1361256522894

nač vyvolávat hystérii

0/0
7.10.2015 11:28

P34a52v79e59l 74K31r88e17j44č52í31ř 2832361933926

Je to tak, pan prezident četl kdysi v Přítomnosti článek o budoucnosti s názvem: "Američtí židozednáři německý koncern nikdy nepoloží". Článek byl pochopitelně později zcenzurován.

0/0
7.10.2015 9:59

J27a36r92o84m54í94r 48Č81e20c55h 1543168677832

Díky za aspoň jednu pozitivní myšlenku pane rezidente.Nechápu jak může EU a Německo kopat do firmy která zaměstnává 100vky tisíc lidí napříč Evropou!!!Je to hyenismus.Pokud VW padne a sním půjdou s kopce značky jeho portfólia,tak pánbůh s náma.[>-]EU

+1/0
7.10.2015 8:56

J82i83n47d51ř20i58c33h 52Š69k98o18p91e20k 4695811630525

Německu je budoucnost ukradená. Viz přístup k uprchlické krizi.

0/−1
7.10.2015 9:45

K47a41r30e61l 98Č32e67r45n39ý 6135973492291

No právě: "VW padne a sním půjdou s kopce značky jeho portfólia,tak pánbůh s náma"  - v tomhle máte pravdu (i když snad to nebude tak zlé). Jenže prezident řekl evidentní pitomost, i když pozitivně.

0/0
7.10.2015 16:09

J75o81s49e59f 69S46i45l83h82a 3433752743669

Obdivuji naivitu nekterych diskutujicich. Prezidentova neznalost a naivita me neprekvapuje. Opravdu je to kolosalni stret, vetsi nez Exon Valdez, protoze ten americky pravnicky povl, jak to tady nekdo nazval, v tomto pripade muze lehce polozit VW na lopatky. I kdyz Skodovka ma vyhodu, ze neprodava na severoamerickem trhu, a tim padem neni ohrozena primarne, tak pokud pujde VW pod hladinu, tak samozrejme Skodovka a ceska ekonomika pude dolu i snim. Tohle bude odplata Necum, ktera bude pro nektere US pravniky svym zpusobem dohra 2. svetove valky...

0/−4
7.10.2015 7:45

J92i75r62k83a 77D98v55o12ř17á74k 4465320833618

Myslím že to přeháníte. VW může mít nepříjemné potíže ale proč by šmankote měl jít pod hladinu? Pokuty vydrží. Inkriminované motory se už nevyrábějí, takže tady ztráta nebude. Co se týče současných motorů, je na tom věcně stejně jako ostatní automobilky. Problém může být s panikou na trhu, ostudou a poškozením dobrého jména. Ale jak se kauza rozvíjí, zdaleka v tom nebude jediný, čili ve srovnání s konkurencí by ten problém fatální být neměl.

+3/0
7.10.2015 9:20

J79a16n 80N54e34m12e49c 9338356517590

Ano, pokuty pravděpodobně vydrží ... nepříjemná je ta "skvrna" na jménu, hlavně v případě značky, která si zakládala na spolehlivosti (a tedy i férovosti) - ta se asi ještě nějakou dobu potáhne.

Co mě překvapuje je ta konkurance - zdá se, že problémy jsou (skoro) u všech značek, ale na druhou strnu tam bylo překročení o 40,50, ...%, zatímco u VW to letělo na x násobek limitu - zdá se, že tady je prostě průšvih o řád větší (tedy podle zpráv v tisku).

0/−2
7.10.2015 11:18

M10i45c27h68a64l 97P53a85v41l38á90t 9813543344989

Behem par mesicu budou mit uplne tu samou "skvrnu na jmenu" uplne vsechny automobilky. Pak budou mit maslo na hlave politici, protoze pripustily iracionalni normy a jeste mene racionalni testovani.

+1/0
7.10.2015 15:13

K92a27r68e17l 12Č37e84r83n65ý 6765113872501

1) O emise nejde - ty nejsou výrazně odlišné od konkurence, jde o podvádění - použití nedovoleného způsobu, jak se vejít norem. A v tom může a možná bude VW sám.

2) Normy možná jsou nesmyslné z hlediska výsledných emisí v provozu (metodika měření), ale splnitelné jsou - nejspíš za cenu o něco horších provozních vlastností.

0/0
7.10.2015 16:06

J72a26r69o50s20l34a77v 62P37r43o51c75h91á45z51k33a 2873334368305

Typický rusko-komunistický přístup = vlastně se nic nestalo je to v pohodě, klidně nás dál kupujte, klidně nás dál volte...

+1/−3
7.10.2015 7:43

Z35d18e32n64ě27k 49H31a24n60z61l 1901626192134

To je správný přístup

+1/0
7.10.2015 8:27

J23i24r67k50a 71D30v55o45ř65á82k 4265400203918

A proč by se VW neměl dál kupovat? Podvádějící motory už se neprodávají a ostatní jsou na tom stejně jako u ostatních výrobců. Co se asi stane bude, že ztratí hodně nebo všechno na trhu v USA. Přinejmenším tam neprorazí s dieselem,;-D ale to ostatní také ne.

+2/0
7.10.2015 9:38

P43e60t76r 53T74y67č24k63a 6935152329702

Zákazník který kupuje ekologicky diesel se cítí být podveden? Pak je ovšem podveden skoro při každém nákupu.

0/0
7.10.2015 7:20

J12i63r11k75a 52D87v66o88ř31á37k 4645470613158

Podveden se může cítit zákazník téměř každé automobilky, fixlují skoro všichni, protože to pravidla EU umožňují, nebo k tomu přímo vybízí.

+1/0
7.10.2015 9:22

J73a89r52o48m47í85r 38Č39e79c10h 1833478877502

Ekologický diesel?Co to je za blbost.Žádné auto spalující fosilní paliva není a nemůže být ekologické. To je pohádka které nemůže rozumný člověk věřit.

+1/0
7.10.2015 15:38
Foto

R87a59d30e62k 27K11u28j91í43n88e40k 7373734300707

Pravdu má, chlapec.A ty akcie jim taky nepadají ;-D

+2/0
7.10.2015 7:16

L15i94b39o90r 68B93e34n20e54š 1662464412716

:-)

0/0
12.10.2015 18:49

J82a11n 90H14l10a25v11a70t17ý 7119302607868

Je to samozřejmě umělé nafouknutá aféra, které se právnický póvl chytl, jelikož to sype. Jen opravdový hippie-greenpeace-mumbo-jumbo člověk si vybírá kvůli tomu, kolil emisí auto produkuje a takový člověk většinou vybere hybrid, či elektriku (která má výfuk ne na autě, ale v Dětmarovicích v uhelné elektrárně). Je to jen bublina a Zeman má pravdu.

+2/0
7.10.2015 6:57

Z80d55e63n18ě19k 22H18a68n73z14l 1541556292564

VW je větší aféra než havarie Exxon Valdez

0/−2
6.10.2015 23:48

P62e49t74r 94P80r68a55c18h42a96r 3353375

Zkouším malý výpočet, protože si myslím, že je ten 35-tinásobek zase nějaká kachna (opravte mě, jestli se mýlím):

1) automobilky udávají cca 0.2kg na kilometr, jestli 35x, pak je to cca 7kg na 1km

2) měrná hmotnost CO2 je snad 2kg na metr krychlový

3) 7kg dává 3.5 metry krychlové na 1km, jeden km ujedeme tak za 50-60 sekund

     (m3 je tak 1000000cm3, tj 3.5 mil. cm3)

4) při průřezu výfuku 10cm2 odhaduju výstupní rychlost plynů z výfuku na:

     3.5M/10cm2 = 350k cm/50s = 7000 cm / s = 70m/s = 250km/h

5) korelace na podíl CO2 ve výfuku např. 20procent, takže mýtus busted, protože by se jednalo o rychlost přes 1000km/hodinu, což by bylo na žalobu na obecné ohrožení. 

:-/

Otáčky:

a) když 3500litru je 20%, to je 5x3.5k = cca 20000 litru / za 50-60 sekund, tj. za minutu b) je to čtyřtakt, takže motor to dá za 20000/0,5 = 40000 otáček   (na km, to je na 50-60 sekund) c) mýtus busted ještě jednou, TDI asi nedá 40 tisíc otáček za min. :-P

0/0
6.10.2015 23:29

J57i29n98d97ř93i19c40h 81Š22k78o55p46e57k 4345321130185

nebudu tvou teorii přidělávat celou, ale hodím ti šutr do vstupních dat.

Emise NOx jsou v g/km, ne kg. Euro 3 má 0,5 g/km, EURO 5 0,08 g/km

0/0
7.10.2015 7:00

J95i46r58k80a 68D47v30o41ř15á49k 4905400723238

Ne, o CO2 tu nejde.

0/0
7.10.2015 9:24

J65a81n 80L63i88b68i75c20h 9442258475433

VW - das Schwindel Auto

0/−2
6.10.2015 23:17

J83i92n38d47ř56i45c52h 98Š45k60o76p56e88k 4805771660875

;-D fakt ?

0/0
7.10.2015 7:00

D69a49n50i49e64l 89S63v75o69b43o43d42a 6855112431439

Rudej, senilní nok z hradu ať už jde tam, kam slunce nesvití.

0/−3
6.10.2015 22:45

J35a63r37o12m67í91r 54Č87e73c77h 1153158347732

Urážíte jedinou hlavu státu,která první od revoluce hájí zájmy Českého státu na rozdíl od předchozích Venců.Hamba vám.;-ORv

+1/−1
7.10.2015 8:50

D17a90n18i32e74l 74S95v93o28b13o74d71a 6855112181659

Každý den on uráží mě, dehonestuje úřad a sere na hlavu celé společnosti. Někteří to nevidí.

+1/−1
7.10.2015 9:05

J58a58r42o23m63í27r 50Č63e30c76h 1933618757862

Je to diskuse o autech proto nebudu reagovat na napádání prezidenta ČR.Jsem jeho volič a jsem tomu rád.Pokud se to někomu nelíbí je to jeho problém, já zase nesnášel právdoláskaře V.H.Rozprodal celou republiku společně s druhým V.K.[>-]

+1/0
7.10.2015 9:53

J83i57r50k95a 36D52v34o63ř35á67k 4465400443348

Svými výplody naopak tvář ČR často velmi poškozuje. Ale tohle je diskuse o autech.

0/−1
7.10.2015 9:26

J37i94r16k52a 79D17v28o56ř72á20k 4205880493548

Urážení hlavy státu sice není ta nejsprávnější věc co jeden může udělat, ale je to bohužel přesně ten způsob komunikace, který současný prezident rád volí. Člověk by skoro chtěl říct, že teprve tím se s ním dostává na stejnou vlnu.:-P

0/−1
7.10.2015 9:42

M12i97l80a44n 28V41á28c26h30a 4895744641417

"Carder řekl Reuters, že nemohl uvěřit tomu, že by v reálném provozu motory dosahovaly tak odlišných výsledků. Na silnicích totiž vypouštěly do ovzduší až pětatřicetkrát víc oxidu dusíku, než byly povolené limity.

Skutečně není pro to vůbec, ale opravdu vůbec žádný důvod. ;-)

+1/0
6.10.2015 22:17

J94i32r74k76a 32D81v26o35ř34á69k 4515800673678

Předpokládám, že číslo 35x nebylo trvalé ale také jen nějaké maximum v nějakém režimu. Nicméně normu v reálném provozu jistě velmi překračuje, podobně jako mnoho jiných značek.

0/0
7.10.2015 9:28

J37a84n 40M84a46t12o78u60š37e86k 6116227130154

jeden rozuměl počasí druhý automotive 8-o

0/0
6.10.2015 21:52

J21i73r26k77a 24D75v33o33ř96á43k 4865160333288

Ten předchozí nemluvil o počasí, ale o tom to tu není. (Byla to změna podnebí, když už.)

0/0
7.10.2015 9:40

D76e38n39i63s 59W73i89t41z89k14u 3373621619437

aby taky ne,tady lžou od presidenta všichni,tak je to jedno;-D

0/−1
6.10.2015 21:43

J94a86n75a 19P78e20t24r60o52v72á 7665912447144

pro pražskou kavárnu je Zeman problém i kdyby tvrdil, že se Země točí kolem Slunce...

+1/−3
6.10.2015 21:34

V86i96l96é40m 78P60ř83í98h57o47d61a 2384259793837

Pražská kavárna ví, že Země se točí kolem Slunce a Ovčáček rotuje, jak Zeman píská.

+2/0
6.10.2015 22:28

J22i49r61k23a 88D38v20o66ř77á36k 4235140263848

Kdyby Zeman tvrdil, že se Země otáčí kolem Slunce, udělal by ze sebe pěkného blba co nechápe význam slov. Nepřekvapilo by mě to.

0/0
7.10.2015 9:30

T65o96m67á38š 85H53a92t16a96n 3839113599950

No jestli mu tato prognóza vyjde stejně dobře jako ty předešlé, tak Škodka frčí k bankrotu.

+1/−1
6.10.2015 21:32

V39i38k56t49o94r 44N75á40r32o14ž77n55ý 3759762398

Tak už mohu konečně klidně spát :-)

0/0
6.10.2015 21:23

A29l13e65š 56C66h23u90d49ý 1933106396358

Je něco, čemu by Zeman nerozuměl?

+5/0
6.10.2015 21:22

J90i15r52k77a 22D38v42o79ř38á30k 4855270683498

Zas mě tolik nepřekvapuje ani nevadí, že se k tomu Zeman vyjádřil. Je to problém který by eventuelně naší ekonomiku mohl i nezanedbatelně zasáhnout. Takže něco k tomu říct je v pořádku.

0/0
7.10.2015 9:33

L53u42k91á89š 82G20r76ü62n86d92e28l 4547922815472

Má pravdu ten chlapec, zatímco lžidnes z toho asi bude mít divoký spaní ;-)

+2/0
6.10.2015 21:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.