Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko jako vrakoviště. Každé druhé auto z dovozu jezdí víc než deset let

Slabá koruna posílila export mladších ojetin z Česka, do země naopak míří z okolních zemí čím dál víc méně vyhovujících a hlavně starších aut. Ukazují to statistiky z centrálního registru vozidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R14a48d59e28k 13F93o47r43m85á25n83e15k 4138563177509

to je hloupý titulek "Česko jako vrakoviště". Na internetu se prodávají auta starší přes 10 let za 50 a více tisíc. To dle ceny neodpovídá?? Příklad: 10 let staré auto za 60 tisíc. 7 let staré auto 150 tisíc. Co myslíte, že si koupím?

0/0
27.10.2015 18:50

P70a41v65e45l 31P18e62l39c 2519403265

Moje ctrnact let stare auto je naprosto spolehlivej drzak. Krasnej dvoulitr se spotrebou do 8l/100km. Po tech 300 000 kilometrech driny uz samozrejme kapota misty rezne, ale s novym podvozkem za hubicku, je to auto bezpecne a s levnym provozem, skvelym vykonem a opakuji naprosto spolehlive. Klidne si piste, ze jezdim vrakem, ja vim, ze mam poklad.

0/0
20.10.2015 14:53

M81a34r97e61k 27J78a54n93e19č75k15a 1817896463161

Článek na podporu prodeje nových aut - splněno, článek na podporu operativního leasingu - splněno. Má smysl k tomu ještě něco psát? Ještě by měli naspat, že nová plechovka je in a starší auta jsou out, protože i takových oveček je stále dost ;-D

+3/0
9.10.2015 15:01

M28a87r12e30k 51H79r85u90b94y 6247112751158

Nj, AAA jsou ti pravi experti na zarucene nestocena, nebourana auta po prvnim majiteli ;-D

+1/0
9.10.2015 13:38

D95e85n29i76s 71W77i64t18z86k63u 3653361589617

přesně, razítko s brambory a hned je servisní knížka jak nová

+1/−1
9.10.2015 18:15

V97l73a64d59i74m98í25r 88F73i36b30i87g45e95r 5434131461264

Pohodička ne.:-)

http://www.autorevue.cz/galerie-podivejte-se-jak-se-v-rusku-dela-z-totalky-skody-octavia-nove-auto

0/0
10.10.2015 14:26

P12e48t97r 32N56o38v19á22k 3803966414344

Já myslím, že je deno jak je auto staré. Pokud plní limit emisí a následnou STK, tak není co řešit. Může mít i padesát let. Naopak auto staré tři roky s dírami v karoserii, vyšastaným motorem a demontovaným filtrem pevných částic na cestu nepatří. Takže věk vozu je irelevantní!!

Ale chápu stát a politiky, které živí automobilový průmysl........:-/

+2/0
9.10.2015 9:10

J46i93ř92í 27E86r26b39e64n 1353764896167

On ten automobilový průmysl živí přímo i nepřímo další statisíce lidí, ne jen pár desítek politiků...

+1/0
9.10.2015 9:25

M21i92c55h83a41l 68H74i83r26k49a 4347196630743

U dovozů z Německa kromě špatného kurzu je dnes jiný problém, do autobazarů začalo dělat hodně Turků a Rumunů a ti již nemají problém stáčet tachometry. Takže koupit ojetinu z Německa dnes znamená být více na pozoru než ještě před pár lety.

+4/−1
9.10.2015 9:05

M27i36c49h61a27l 27H57i49r89k36a 4947286180273

Bavil jsem se s člověkem přímo z oboru a čísla o prodeji nových vozů v ČR jsou zkreslena o 30 až 40 % ve smyslu, že vozidlo je v ČR zaregistrováno a následně vyvezeno. U Seatu se jedná dokonce o 80 %.

Na vývozu mladých ojetin je finančně závislých mnoho dealerů, neboť z prodeje nových vozů jim toho moc nezůstane a ze servisu také není jednoduché se uživit, když "každou chvíli" musejí dělat a těžké peníze rebrandingy. Navíc pro Evropu jsou to skutečně levná auta ve srovnání s nabídkou na jejich trhu, plno těchto aut kupují Němci, přitom tyto vozy dále pokračují na východ.

+1/−1
9.10.2015 9:01

M72a80r89t34i58n 90D21y62t81r35y80c22h 7324564178951

To je zase článek!.... Hlavně podpořit spotřebu... za chvíli bude vrak každé auto starší než dva roky... Je mi blivno z toho, když vidím tu povrchnost lidí... Cokoli starší než 6 měsíců je out... To se probereme, až nám budou skládky vyhozených věcí přetékat na zahrady??? Nebo se zamyslíme a budeme vyrábět a kupovat jen věci s nějakou přidanou hodnotou a slušnou životností? I auto může bez problémů jezdit dvacet let a nemusí to být zdaleka vrak.

+5/0
9.10.2015 8:36

A68l83e62š 22B98e13n24e73š 3586715582707

V Německu jsem si vytipoval několik aut, tak aby jsem je za jeden den stihl objet. Žádný z velkýho města. 1. bylo od bazaristy - rumuna. Během chvilky jsem jel raději dál...

Další stálo v autorizovaným sevisu, ale bylo s italskejma dokladama - taky tak vypadalo - hrůza. 

A třetí, co jsem ten den mohl stihnout bylo taky u autorizovaného prodejce a tentokrát v super stavu, se serviskou, 100% km neutočené.

Ještě mě sami vyřídili převozní značky, kde jsem zaplatil jen to, co se zaplatilo na úřadě. Auto bylo 8 let starý a již 2 roky nemělo žádnou závadu. A to mě vyšlo cca o 20% levněji, než v čr. A to je při ceně pod 200 tis hodně znatelnej rozdíl. 

Tak že příště jedu v klidu do němec pro auto zase!

+1/0
8.10.2015 23:06

D13e29n87i23s 60W56i20t45z59k98u 3603721629637

ty si mě pobavil, prej nestočenej tacháč. hele a jak podle hospodské pověry vypadá auto z Itálie?

0/0
9.10.2015 7:05

M54a24r80t15i94n 10D42y92t66r20y64c94h 7284694658251

V kufru je v koberci stočená mrtvola.... ;-D;-D;-D

+3/0
9.10.2015 8:38

T74o85m41á50š 59Z61e46m67a60n 3745468704465

V roce 2000 bylo 10 leté auto celkem popelnice bez ochrany před korozí, deformačních zón atd..

Dnes je to auto z roku 2005 - To už je i např. Octavia II a to opravdu není (pokud je v dobrém stavu) nebezpečná popelnice. Naopak to technicky převyšuje většinu nových low-costových alternativ.

Nebo vám snad nějaké dnešní auto přijde lepší než jiné z roku 2005? Ten posun už protě není takový a naopak si ušetřítu řadu "radoští" jakou jsou eko-kurvítka a dotykové displeje.

p.s. Nissan Terrano 2 z roku 1999 prostě odmítá zdechnout a dál si odkroutí těch pár km ročně co po něm chci při vožení bordelu z chaty a opačně.

+2/0
8.10.2015 22:08

J69i33ř88í 58E44r58b98e91n 1533764586377

Moje felicie z roku 1996 taky odmítala zdechnout, pád z montážní plošiny přežila jen s ulomeným zrcátkem a kdyby beznadějně nezrezla, jezdí dodnes. Do šrotu ale šla předloni s 315.000 km na tachometru...

0/0
9.10.2015 9:27

P19e61t77r 57V64o38ň49k78a 2437333739413

Až bude mít pracující dělník na nové auto tak si jej koupí, zatím má jen na to 10-15 let staré. Já nevím čemu se pořád divíRv

+4/0
8.10.2015 20:21

J22o14s91e77f 23H53o29n63e70š 7561962860743

To znamená,že auto starší 10 let je vrak?Kdo to "vymyslel"

+10/0
8.10.2015 19:12

V45l83a21d65i33m31í18r 82F22i49b98i68g19e95r 5464951911124

Tak to mám 2 roky a budu mít vrak:-). No ale myslím že si ho nechám i tak když jezdí bez poruch.

0/0
10.10.2015 14:28

V45l58a57d46i40s65l31a78v 98B56u93r66y61š64e89k 1819282547384

je to začarovanej kruh, na počátku je vždy snaha ušetřit a tam někteří lidé přestávají racionálně uvažovat, proč kupovat špekáčky z masa, když ty z mouky vypadají skvěle a s auty je to podobný, člověku je líto dát 500 či 600 tisíc za slušný auto, tak koupí se starej krám, nejdřív se raduje, jak vychytračil, stálo to milion a já to mám za sto tisíc, to ho blaží, ale časem příjdou opravy, odtahy ze zahraničí, podplácení na TK, vyšší spotřeba pohonných hmot, nižší bezpečnost a nakonec si člověk říká. jestli na tom něco ušetřil, jesli mu to stálo za to, že ušetřím 20 tisíc za rok, kdoví jestli a jezdí ve starým krámu

0/−6
8.10.2015 18:43

V22l20a12d64i57s10l63a91v 19B13u57r82y66š78e54k 1609382267984

jo a ten kruh je v tom, že lidi kupují starý krámy, protože údajně nemají peníze a nemají peníze, protože je nacpou do těch starých krámů, aby jezdily

0/−6
8.10.2015 18:47

P53a54v44e54l 31Š60e87v55č87í44k 6770365769900

Peníze mám, nové auto si ale nekoupím. To si raději investuji do něčeho hodnotnějšího, než do naleštěné předražené plechovky. Stačí, aby projelo bránou Mototechny a hned je kus prodejní ceny pryč. Koupit ale slušné auto z druhé ruky a nekoupit plečku s přetáčeným tachometrem a připadně rovnané po bouračce také není jednoduché. A navíc jezdím na motorce a klidně i vlakem takže šetřím i takto, než jezdit s neosazeným nevyužitým autem. Znám spousty lidi kteří mají nová auta a žiji z ruky do huby. Pro spousty lidí je auto odznakem úspěšnosti. Když jsem začal v roce 89 podnikat, tak jsem jezdil Avii a Škodovkou 120 dovezenou z rakouského šroťáku. Jezdil jsem a obchodoval s firmami a moc důstojně na parkovišti plném moderních aut šéfů nevypadalo. Fabriky ale již dávno dodýchaly, já funguji stále. Po pár letech jsem místo Škodovky koupil ojetého Forda a kromě toho že jsem se Škodou párkrát vařil mi naprosto nic neuteklo a peníze za reprezentaci mi zůstaly. Teď se právě rozhlížím po nějakém malém autě na nákupy a pro pani. Dojedu si pro něj někam do Německa a bude to ještě z doby kdy v něm bylo málo kurvítek a také bez turba. A především si nechám poradit model od známých kteří jsou z branže a poradí, jakých modelů se vyvarovat. Je tedy fakt, že i při nákupu ojetiny nemá smysl jít výhradně po ceně, pár stovek EUR se vyplatí přidat. A hlavně nakupovat prověřené auto se servisní historii a rozumnou kilometráži.

+2/0
8.10.2015 19:21

J66i78ř91í 43J92u10ř45i75c73a 2218743511

Ne, že bych s Vámi nesouhlasil, ale pokud tu napíšete to něco hodnotnějšího co byste si koupil místo auta, najdete tu deset komentářů stejného ražení jako je ten Váš. Každý vidí hodnoty jinde a někdo holt v autě.

0/0
8.10.2015 22:04

P73a37v86e17l 13Š60e64v28č11í82k 6760655799140

Běžte se podívat někam na likvidaci aut u lisu. Kdysi jsem to chvíli pozoroval u šrotaře v Rakousku. Na tehdejší dobu zvenčí krásná auta a když to lis začal mačkat, vyhřezl z podvozku rez a byla z něj kostka šrotu. Je to spotřební zboží na pár let které má sloužit a ne žádný klenot a modla. Mezi auty jsou samozřejmě klenoty, ať již historické hodnoty, čí mimořádnou technickou úrovni, nebavíme se snad ale o nějakém nádherném Jaguáru či Ferrari, ale o komerčních plechovkách chrlených v statisících kusů. A je jedno zda Octavia, Audi či Logan.

0/0
8.10.2015 22:48

J69i54ř75í 56E40r76b79e90n 1983984616277

Komerčními plechovkami byla de facto všechna velkosériová auta, počínaje Škorou 420 Popular, Pragou Alfa a Tatrou 57.

0/0
9.10.2015 9:29

P45a26v62e76l 80Š33e78v78č86í60k 6670795409270

Jmenovaná se sice dělala sériově, dnes, pokud se zachovala, tak jsou cenění veteráni. :-P Což se z moderních plechovek vyráběných automaty nestane.

0/0
9.10.2015 9:53

J70i57ř89í 83E11r35b62e88n 1393904106267

Vaše teorie poněkud kulhá v porovnání s realitou: ceněnými veterány jsou dnes totiž už i hromadně vyráběná embéčka, stovky i stodvacítky užovky. Škodovek s motorem vzadu bylo vyrobeno cca 3,5 milionu, ale zachovalou abyste pohledal - takový vůz dnes už stojí i několik desítek tisíc korun a jeho cena bude už jen stoupat.

A ceněnými veterány se pomalu stávají už i první generace favoritů.

0/0
10.10.2015 19:28

P79a97v71e81l 37Š86e54v85č24í48k 6640345129530

U jmenovaných aut má cenu především věnovaná práce, když někdo z prakticky bezcenného šrotu zrenovuje auto které vypadá lépe než z fabriky. Podobně jako se renovují Jawy kývačky. Je ale sakra rozdíl mít nějaké repasovanou stovku a třeba Aerovku. Ty stodvacítky, nedej bůh favoriti jsou veterání pro chudé. ;-D

0/0
10.10.2015 20:05

J85i10ř26í 18J85u95ř26i23c15a 2318113251

A co to ma společného s mým komentem?

0/0
9.10.2015 13:21

P96a36v63e56l 85Š71e75v63č52í80k 6170145339790

Jen jsem měl dojem, že auta považujete za hodnotu. Asi došlo k nedorozumění, tak pardon. Nepřemýšlel jsem, ale psal.

0/0
9.10.2015 13:35
Foto

I34v54a12n 32K92o65p80t57a 5497612711317

V Německu můžete koupit to samé jako u nás. Stoceny nalesteny vrak, zvlášť pokud tedy chcete něco jako popisujete. Žádnou jistotu nevidím.

0/0
8.10.2015 22:08

P14a14v10e66l 92Š49e80v21č88í28k 6310675619920

Nebudu vám to vymlouvat, mýlíte se, zatím jsme vždy nakoupil dobře, včetně motocyklů. Je samozřejmě i možnost, napálit se i tam. Při dávce opatrnosti a zkušenostech ale daleko menší než u nás.  Čas slušně vydělávajícího Němce má jinou hodnotu než nějakého českého šmudly co kšeftuje s auty. A nebude jej mařit předěláváním pro pár stovek nějaké plečky na "vońavku", jak tomu říkají naší drbani z branže. Klidně si koupím auto nenaleštěné s nějakou odřeninou, ale prokazatelným servisem a původem. Stav si dokážu ověřit a odhadnout co má za sebou.

+2/0
8.10.2015 22:39

J57a48n 10N15o92v21a84k 5161707709204

Pane Burysek hloupy nazor, asi autum moc nerozumite...

0/0
8.10.2015 19:25

V81l38a45d44i49s85l11a83v 64B66u71r62y84š87e67k 1339222897154

Pane Novák, zjevně jste jeden z těch chytráků, kteří mají pocit, že jim někdo dá něco zadarmo, asi ekonomice moc nerozumíte a proto taky nemáte na nový auto i když jim rozumíte

0/−3
8.10.2015 20:29

J32a43n 70N98o18v41a56k 5441687609464

Pane Burysek, prosim nesudte, kdyz mne vubec neznate. Nerikam, ze jsem proti novym autum, pro firmy jako firemni vozy je to samozrejme vyhodne,ale pro soukromou osobu, kdo jezdi pouze po meste do prace, je to prave z toho ekonomickeho hlediska nevyhodne. Vase argumenty ohledne starsich aut jsou ale uplne mimo. A mate pravdu nove auto jsem si nikdy nekoupil, protoze nejsem hloupy. Momentalne mam ojety Range Rover, za ktery jsem dal u oficialniho dealera necelych 1.7milionu misto 3.2 za noveho (neziju v CR, kdyby se Vam ten RR nezdal realny). Investoval jsem do neho cca 200 tis za preventivni vymenu veci, ktere se mohou pokazit a mam uplny klid. Reknete mi jediny duvod, proc bych si mel koupit toho noveho za 3.2 mil ??? O dalsich autech, ktere jsem mel se mi uz nechce psat.Ale moje zkusenosti jsou stejne. Kupovat si jako soukroma osoba, nove auto je blbost.

+1/0
8.10.2015 21:43

V97l42a38d56i20s20l44a75v 49B42u29r83y95š35e84k 3843256262344

se souzením jste začal vy

0/0
9.10.2015 8:37

J86i71n25d64ř47i75c20h 39Š37k12o91p51e41k 4335281680385

zase to tak nepřeháněj.

Větší spotřebu než uvádí TP mají nová auta, čím novější, tím je rozdíl vyšší

Odtah z ciziny ? A proč jako ? Kdo jezdí často, má pojištění. Kdo je trouba, zaplatí to ze svého a je úplně jedno, zda má auto nové či staré

0/0
8.10.2015 19:31

V34l38a76d56i87s45l50a72v 12B59u73r72y32š56e41k 1279442727734

Na starši auto jsou větší náklady, nový jsou zase dražší při nákupu, nakonec když se všechno spočítá, tak nula od nuly pojde, sám jsem to několikrát počítal a je to tak, nikdo vám zadarmo nic nedá, to je naivní představa

0/−2
8.10.2015 20:38

P82r76o89u79z98a 80Z17d73e56n89ě87k 4606772666553

Náklady za 20 let starý diesel kupovaný jako 15 letý vyšli 0,70 Kč/km bez PHM (tzn. kupní cena, ND, opravy, pojištění). Pokud bychom v té době kupovali nové auto stejně velké vyšlo by to na nejméně na 4-5 Kč/km.

0/0
9.10.2015 0:47

V60l85a49d77i97s36l73a91v 45B26u46r65y14š55e60k 3333966592544

náklady za 5 let na nový ford kuga 2,0 TDCi 4x4 2,50 Kč na km, stejný vůz pětiletý s výměnou pneumatik, baterie, setrvačníku, vstřikovačů, filtru pevných částic by vyšlo na 3,80 za kilometr

0/−2
9.10.2015 8:43

J84o60s43e58f 76N74o80v71á92k 2812242985954

Kuga stojí 610kKč. Tedy neberu-li další náklady, tak 610 /2.50 = 244 tisíc najetých kilometrů.

244 tisíc * 3,80 je 927 tisíc. 380 stojí pět let starej. Takže tu tvrdíte, že za pět let nacpete do oprav půl milionu. A teď tu o perníkové chaloupce.

+1/0
9.10.2015 9:46

V16l76a94d54i76s65l73a46v 19B84u54r63y62š25e13k 1279952657894

počítáte kraviny, kuga stála 670 tisíc, za 5 let ztratila hodnotu 250 tisíc, najeto zhruba 100 tisíc je 2,5 na kilometr, pětiletá stojí 420 tisíc, za 5 let ztratí 200 tisíc korun hodnoty, což je sice při najetí dalších 100 tisíc kilometrů jen 2 koruny, ale dalších180 tisí korun budou stát opravy, to jsou skutečná reálná čísla, ne nějaké vaše teorie

0/−2
9.10.2015 10:02

R10o33b80e93r26t 37H71o13m27o64l79k19a 2300272492581

Nebo koupíte ojetinu za 900 Eur, pak s ní 8 let jezdíte za 7 litrů na 100km, provoz včetně servisu vás stojí 6000,- ročně a nakonec jí za 10000Kč prodáte když už velikostně nestačí. TK plní zcela regulérní, bezpečnost potřebujete jen při bouračce, opravy budou i u nového (a o to dražší) a odtah ze zahraničí jako proč?

0/0
8.10.2015 22:26

Z37d59e15n56ě41k 85H17a75n75z87l 1931236582764

Vše je jen o penězích

0/0
8.10.2015 18:31

J53a96n 26M34a98l72ý 6341814782274

Haha...no já si rád nechám svoji 13 let starou Lancii Lybru SW R5 2,4JTD plnící EURO3  i dnes na emisích na čistotu....s průměrnou spotřebou 6,5l/100 Km. Dvouzónovou klimou, vícprvkovou nápravou a vůbec vším tíl luxusem co nabízí. A když vezmu v potaz že si mohu koupit Fabii Combi holobrátko, nebo 5 Lanciíí....no pseudoekosoudruzi z EU...likvidujte si průmysl jak chcete, ale já prostě nevidím racionální důvod ke koupi nového vozu. NEVIDÍM !

+2/0
8.10.2015 16:47

A15l62e55š 81J38a75n34á46č22e65k 3743674906193

Lidi maj rozum poslední dobrý auta se dělali do roku 2000 pak to nemá cenu kupovat sou to šunty. Když někdo chce ať si koupí nový aušus, já si svojí 25 letou terénní toyotu s pořádným motorem nechám dál.

+1/0
8.10.2015 16:28

J58a23n 25M15a28l37ý 6421584532494

Ano, do roku 2000, resp. auta s datem konstrukce v 90 letech jsou TOP kvalita ze všech úhlů pohledů...od té doby je to jen řízená životnost. Což sice je rádoby ekologické v 5 letém horizontu, ale v dlouhodobém horizontu jde o kontraproduktivní produ s vyššími náklady na jedinečné suroviny.

+1/0
8.10.2015 16:49

J20a82n 92M94a27l76ý 1345559804868

Před 2 měsíci jsem koupil 16 let starýho Focuse z Německa a třeba z toho dostaňte pupínky.

0/0
8.10.2015 16:27

J50a78n 39M34a47l10ý 6631574102914

No to asi bouchnu :-D

0/0
8.10.2015 16:50

P11a85v15e16l 75Š84e56v29č62í50k 6840555189150

V červnu jsem odstavil 29 let starého Fordíka Sierru jménem Karel. Mám ještě docela nového Passáta a Karla jsme měli jako druhé auto, které jsem mohl bez obav nechávat na liduprázdném nádraží a také se s nim moje paní nebála jezdit, Pašík je na ni moc velký a silný.

Motor u Karla má již hodně najeto a v zimě startuje na první otočení i při dvacítkách pod nulou a to se Pašíkovi až tak tak nechce.

Mít dnes možnost volby mezi novou Sierrou z fabriky a novým Passatem, tak volím Sierru. Mám u ni v podstatě stejnou spotřebu a je to jednoduché neskutečně spolehlivé auto prakticky bez kurvítek, kterých je naopak v Passatu hejna a děsím se, až se mi v cizině rozsvítí červená stopka v palubovce a budu rukojmí servisu. Náš Karel je již Karel Druhý, s jeho předchůdcem jsem najel cca přes 300k a s K2 něco přes 150k, prakticky bez investic, 2x chladič, výfuky, disky a destičky, lanko spojky a pružinka na vstřikovacím čerpadle. Vše si dělám sám. Karla Druhého jsem koupil za 350 EUR.

U auta nepotřebuji klimatizaci, posilovač řízení, ABS, tempomat, palubní počítač a tisíc čudlíků a kontrolek na palubovce. Obávám se, že již nikdy takové auto nebudu mít. A je zvláštní, že když natočím Pašíka, smrdí víc než Karel. Takže si nemyslím, že by více zatěžoval planetu.

+2/0
8.10.2015 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.