Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko jako vrakoviště. Každé druhé auto z dovozu jezdí víc než deset let

Slabá koruna posílila export mladších ojetin z Česka, do země naopak míří z okolních zemí čím dál víc méně vyhovujících a hlavně starších aut. Ukazují to statistiky z centrálního registru vozidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R16a30d53e33k 18F16o14r15m35á83n18e19k 4808763137459

to je hloupý titulek "Česko jako vrakoviště". Na internetu se prodávají auta starší přes 10 let za 50 a více tisíc. To dle ceny neodpovídá?? Příklad: 10 let staré auto za 60 tisíc. 7 let staré auto 150 tisíc. Co myslíte, že si koupím?

0/0
27.10.2015 18:50

P68a22v78e19l 76P15e16l87c 2549653535

Moje ctrnact let stare auto je naprosto spolehlivej drzak. Krasnej dvoulitr se spotrebou do 8l/100km. Po tech 300 000 kilometrech driny uz samozrejme kapota misty rezne, ale s novym podvozkem za hubicku, je to auto bezpecne a s levnym provozem, skvelym vykonem a opakuji naprosto spolehlive. Klidne si piste, ze jezdim vrakem, ja vim, ze mam poklad.

0/0
20.10.2015 14:53

M19a78r43e65k 19J57a43n34e49č24k64a 1647116663461

Článek na podporu prodeje nových aut - splněno, článek na podporu operativního leasingu - splněno. Má smysl k tomu ještě něco psát? Ještě by měli naspat, že nová plechovka je in a starší auta jsou out, protože i takových oveček je stále dost ;-D

+3/0
9.10.2015 15:01

M41a22r52e18k 50H20r86u12b67y 6137572551768

Nj, AAA jsou ti pravi experti na zarucene nestocena, nebourana auta po prvnim majiteli ;-D

+1/0
9.10.2015 13:38

D10e23n65i77s 51W61i93t35z90k28u 3983611479527

přesně, razítko s brambory a hned je servisní knížka jak nová

+1/−1
9.10.2015 18:15

V63l31a14d56i76m51í39r 73F92i44b46i25g43e31r 5764751621614

Pohodička ne.:-)

http://www.autorevue.cz/galerie-podivejte-se-jak-se-v-rusku-dela-z-totalky-skody-octavia-nove-auto

0/0
10.10.2015 14:26

P12e65t33r 35N58o86v23á48k 3723206494934

Já myslím, že je deno jak je auto staré. Pokud plní limit emisí a následnou STK, tak není co řešit. Může mít i padesát let. Naopak auto staré tři roky s dírami v karoserii, vyšastaným motorem a demontovaným filtrem pevných částic na cestu nepatří. Takže věk vozu je irelevantní!!

Ale chápu stát a politiky, které živí automobilový průmysl........:-/

+2/0
9.10.2015 9:10

J53i56ř12í 66E33r80b63e55n 1793134466367

On ten automobilový průmysl živí přímo i nepřímo další statisíce lidí, ne jen pár desítek politiků...

+1/0
9.10.2015 9:25

M29i30c41h36a28l 71H58i25r65k46a 4587806280373

U dovozů z Německa kromě špatného kurzu je dnes jiný problém, do autobazarů začalo dělat hodně Turků a Rumunů a ti již nemají problém stáčet tachometry. Takže koupit ojetinu z Německa dnes znamená být více na pozoru než ještě před pár lety.

+4/−1
9.10.2015 9:05

M71i27c43h38a78l 28H33i98r89k89a 4227756970943

Bavil jsem se s člověkem přímo z oboru a čísla o prodeji nových vozů v ČR jsou zkreslena o 30 až 40 % ve smyslu, že vozidlo je v ČR zaregistrováno a následně vyvezeno. U Seatu se jedná dokonce o 80 %.

Na vývozu mladých ojetin je finančně závislých mnoho dealerů, neboť z prodeje nových vozů jim toho moc nezůstane a ze servisu také není jednoduché se uživit, když "každou chvíli" musejí dělat a těžké peníze rebrandingy. Navíc pro Evropu jsou to skutečně levná auta ve srovnání s nabídkou na jejich trhu, plno těchto aut kupují Němci, přitom tyto vozy dále pokračují na východ.

+1/−1
9.10.2015 9:01

M22a17r80t98i29n 96D15y37t54r85y30c10h 7614344388171

To je zase článek!.... Hlavně podpořit spotřebu... za chvíli bude vrak každé auto starší než dva roky... Je mi blivno z toho, když vidím tu povrchnost lidí... Cokoli starší než 6 měsíců je out... To se probereme, až nám budou skládky vyhozených věcí přetékat na zahrady??? Nebo se zamyslíme a budeme vyrábět a kupovat jen věci s nějakou přidanou hodnotou a slušnou životností? I auto může bez problémů jezdit dvacet let a nemusí to být zdaleka vrak.

+5/0
9.10.2015 8:36

A96l31e48š 94B18e45n21e51š 3336275122307

V Německu jsem si vytipoval několik aut, tak aby jsem je za jeden den stihl objet. Žádný z velkýho města. 1. bylo od bazaristy - rumuna. Během chvilky jsem jel raději dál...

Další stálo v autorizovaným sevisu, ale bylo s italskejma dokladama - taky tak vypadalo - hrůza. 

A třetí, co jsem ten den mohl stihnout bylo taky u autorizovaného prodejce a tentokrát v super stavu, se serviskou, 100% km neutočené.

Ještě mě sami vyřídili převozní značky, kde jsem zaplatil jen to, co se zaplatilo na úřadě. Auto bylo 8 let starý a již 2 roky nemělo žádnou závadu. A to mě vyšlo cca o 20% levněji, než v čr. A to je při ceně pod 200 tis hodně znatelnej rozdíl. 

Tak že příště jedu v klidu do němec pro auto zase!

+1/0
8.10.2015 23:06

D39e51n24i52s 73W62i12t58z64k59u 3613311329447

ty si mě pobavil, prej nestočenej tacháč. hele a jak podle hospodské pověry vypadá auto z Itálie?

0/0
9.10.2015 7:05

M71a57r18t77i66n 98D70y82t91r89y37c13h 7864754948391

V kufru je v koberci stočená mrtvola.... ;-D;-D;-D

+3/0
9.10.2015 8:38

T74o11m93á84š 96Z13e71m76a36n 3975318794515

V roce 2000 bylo 10 leté auto celkem popelnice bez ochrany před korozí, deformačních zón atd..

Dnes je to auto z roku 2005 - To už je i např. Octavia II a to opravdu není (pokud je v dobrém stavu) nebezpečná popelnice. Naopak to technicky převyšuje většinu nových low-costových alternativ.

Nebo vám snad nějaké dnešní auto přijde lepší než jiné z roku 2005? Ten posun už protě není takový a naopak si ušetřítu řadu "radoští" jakou jsou eko-kurvítka a dotykové displeje.

p.s. Nissan Terrano 2 z roku 1999 prostě odmítá zdechnout a dál si odkroutí těch pár km ročně co po něm chci při vožení bordelu z chaty a opačně.

+2/0
8.10.2015 22:08

J46i69ř26í 71E73r73b63e43n 1543604136597

Moje felicie z roku 1996 taky odmítala zdechnout, pád z montážní plošiny přežila jen s ulomeným zrcátkem a kdyby beznadějně nezrezla, jezdí dodnes. Do šrotu ale šla předloni s 315.000 km na tachometru...

0/0
9.10.2015 9:27

P56e58t33r 25V69o75ň36k62a 2357833599363

Až bude mít pracující dělník na nové auto tak si jej koupí, zatím má jen na to 10-15 let staré. Já nevím čemu se pořád divíRv

+4/0
8.10.2015 20:21

J47o46s68e84f 40H51o67n76e89š 7411542300203

To znamená,že auto starší 10 let je vrak?Kdo to "vymyslel"

+10/0
8.10.2015 19:12

V40l22a12d41i95m30í49r 90F34i50b53i47g61e65r 5324941261254

Tak to mám 2 roky a budu mít vrak:-). No ale myslím že si ho nechám i tak když jezdí bez poruch.

0/0
10.10.2015 14:28

V61l19a88d34i36s14l77a12v 13B92u35r68y24š13e13k 1149392627334

je to začarovanej kruh, na počátku je vždy snaha ušetřit a tam někteří lidé přestávají racionálně uvažovat, proč kupovat špekáčky z masa, když ty z mouky vypadají skvěle a s auty je to podobný, člověku je líto dát 500 či 600 tisíc za slušný auto, tak koupí se starej krám, nejdřív se raduje, jak vychytračil, stálo to milion a já to mám za sto tisíc, to ho blaží, ale časem příjdou opravy, odtahy ze zahraničí, podplácení na TK, vyšší spotřeba pohonných hmot, nižší bezpečnost a nakonec si člověk říká. jestli na tom něco ušetřil, jesli mu to stálo za to, že ušetřím 20 tisíc za rok, kdoví jestli a jezdí ve starým krámu

0/−6
8.10.2015 18:43

V30l38a63d19i45s22l95a24v 47B77u84r44y81š72e25k 1929202307154

jo a ten kruh je v tom, že lidi kupují starý krámy, protože údajně nemají peníze a nemají peníze, protože je nacpou do těch starých krámů, aby jezdily

0/−6
8.10.2015 18:47

P85a96v63e92l 27Š56e64v65č36í50k 6440575369680

Peníze mám, nové auto si ale nekoupím. To si raději investuji do něčeho hodnotnějšího, než do naleštěné předražené plechovky. Stačí, aby projelo bránou Mototechny a hned je kus prodejní ceny pryč. Koupit ale slušné auto z druhé ruky a nekoupit plečku s přetáčeným tachometrem a připadně rovnané po bouračce také není jednoduché. A navíc jezdím na motorce a klidně i vlakem takže šetřím i takto, než jezdit s neosazeným nevyužitým autem. Znám spousty lidi kteří mají nová auta a žiji z ruky do huby. Pro spousty lidí je auto odznakem úspěšnosti. Když jsem začal v roce 89 podnikat, tak jsem jezdil Avii a Škodovkou 120 dovezenou z rakouského šroťáku. Jezdil jsem a obchodoval s firmami a moc důstojně na parkovišti plném moderních aut šéfů nevypadalo. Fabriky ale již dávno dodýchaly, já funguji stále. Po pár letech jsem místo Škodovky koupil ojetého Forda a kromě toho že jsem se Škodou párkrát vařil mi naprosto nic neuteklo a peníze za reprezentaci mi zůstaly. Teď se právě rozhlížím po nějakém malém autě na nákupy a pro pani. Dojedu si pro něj někam do Německa a bude to ještě z doby kdy v něm bylo málo kurvítek a také bez turba. A především si nechám poradit model od známých kteří jsou z branže a poradí, jakých modelů se vyvarovat. Je tedy fakt, že i při nákupu ojetiny nemá smysl jít výhradně po ceně, pár stovek EUR se vyplatí přidat. A hlavně nakupovat prověřené auto se servisní historii a rozumnou kilometráži.

+2/0
8.10.2015 19:21

J70i95ř86í 97J10u53ř21i40c89a 2398343271

Ne, že bych s Vámi nesouhlasil, ale pokud tu napíšete to něco hodnotnějšího co byste si koupil místo auta, najdete tu deset komentářů stejného ražení jako je ten Váš. Každý vidí hodnoty jinde a někdo holt v autě.

0/0
8.10.2015 22:04

P57a53v94e97l 20Š91e82v33č76í36k 6660455469610

Běžte se podívat někam na likvidaci aut u lisu. Kdysi jsem to chvíli pozoroval u šrotaře v Rakousku. Na tehdejší dobu zvenčí krásná auta a když to lis začal mačkat, vyhřezl z podvozku rez a byla z něj kostka šrotu. Je to spotřební zboží na pár let které má sloužit a ne žádný klenot a modla. Mezi auty jsou samozřejmě klenoty, ať již historické hodnoty, čí mimořádnou technickou úrovni, nebavíme se snad ale o nějakém nádherném Jaguáru či Ferrari, ale o komerčních plechovkách chrlených v statisících kusů. A je jedno zda Octavia, Audi či Logan.

0/0
8.10.2015 22:48

J79i56ř69í 73E12r30b58e75n 1203764386947

Komerčními plechovkami byla de facto všechna velkosériová auta, počínaje Škorou 420 Popular, Pragou Alfa a Tatrou 57.

0/0
9.10.2015 9:29

P20a76v93e54l 16Š33e68v98č98í21k 6690375399520

Jmenovaná se sice dělala sériově, dnes, pokud se zachovala, tak jsou cenění veteráni. :-P Což se z moderních plechovek vyráběných automaty nestane.

0/0
9.10.2015 9:53

J73i12ř90í 44E38r50b60e47n 1723644706267

Vaše teorie poněkud kulhá v porovnání s realitou: ceněnými veterány jsou dnes totiž už i hromadně vyráběná embéčka, stovky i stodvacítky užovky. Škodovek s motorem vzadu bylo vyrobeno cca 3,5 milionu, ale zachovalou abyste pohledal - takový vůz dnes už stojí i několik desítek tisíc korun a jeho cena bude už jen stoupat.

A ceněnými veterány se pomalu stávají už i první generace favoritů.

0/0
10.10.2015 19:28

P37a13v68e80l 42Š27e68v25č80í15k 6390315299430

U jmenovaných aut má cenu především věnovaná práce, když někdo z prakticky bezcenného šrotu zrenovuje auto které vypadá lépe než z fabriky. Podobně jako se renovují Jawy kývačky. Je ale sakra rozdíl mít nějaké repasovanou stovku a třeba Aerovku. Ty stodvacítky, nedej bůh favoriti jsou veterání pro chudé. ;-D

0/0
10.10.2015 20:05

J75i47ř62í 67J85u41ř43i59c55a 2558833751

A co to ma společného s mým komentem?

0/0
9.10.2015 13:21

P48a86v43e72l 14Š39e83v89č94í64k 6390275789510

Jen jsem měl dojem, že auta považujete za hodnotu. Asi došlo k nedorozumění, tak pardon. Nepřemýšlel jsem, ale psal.

0/0
9.10.2015 13:35
Foto

I67v24a70n 67K71o68p24t94a 5747222841147

V Německu můžete koupit to samé jako u nás. Stoceny nalesteny vrak, zvlášť pokud tedy chcete něco jako popisujete. Žádnou jistotu nevidím.

0/0
8.10.2015 22:08

P77a38v82e77l 57Š23e95v65č78í81k 6800185119100

Nebudu vám to vymlouvat, mýlíte se, zatím jsme vždy nakoupil dobře, včetně motocyklů. Je samozřejmě i možnost, napálit se i tam. Při dávce opatrnosti a zkušenostech ale daleko menší než u nás.  Čas slušně vydělávajícího Němce má jinou hodnotu než nějakého českého šmudly co kšeftuje s auty. A nebude jej mařit předěláváním pro pár stovek nějaké plečky na "vońavku", jak tomu říkají naší drbani z branže. Klidně si koupím auto nenaleštěné s nějakou odřeninou, ale prokazatelným servisem a původem. Stav si dokážu ověřit a odhadnout co má za sebou.

+2/0
8.10.2015 22:39

J47a39n 47N20o17v44a88k 5441737289874

Pane Burysek hloupy nazor, asi autum moc nerozumite...

0/0
8.10.2015 19:25

V86l82a25d60i52s22l30a87v 98B61u55r16y27š17e26k 1319232727854

Pane Novák, zjevně jste jeden z těch chytráků, kteří mají pocit, že jim někdo dá něco zadarmo, asi ekonomice moc nerozumíte a proto taky nemáte na nový auto i když jim rozumíte

0/−3
8.10.2015 20:29

J43a62n 65N71o31v84a56k 5631157499254

Pane Burysek, prosim nesudte, kdyz mne vubec neznate. Nerikam, ze jsem proti novym autum, pro firmy jako firemni vozy je to samozrejme vyhodne,ale pro soukromou osobu, kdo jezdi pouze po meste do prace, je to prave z toho ekonomickeho hlediska nevyhodne. Vase argumenty ohledne starsich aut jsou ale uplne mimo. A mate pravdu nove auto jsem si nikdy nekoupil, protoze nejsem hloupy. Momentalne mam ojety Range Rover, za ktery jsem dal u oficialniho dealera necelych 1.7milionu misto 3.2 za noveho (neziju v CR, kdyby se Vam ten RR nezdal realny). Investoval jsem do neho cca 200 tis za preventivni vymenu veci, ktere se mohou pokazit a mam uplny klid. Reknete mi jediny duvod, proc bych si mel koupit toho noveho za 3.2 mil ??? O dalsich autech, ktere jsem mel se mi uz nechce psat.Ale moje zkusenosti jsou stejne. Kupovat si jako soukroma osoba, nove auto je blbost.

+1/0
8.10.2015 21:43

V42l64a64d89i69s39l80a14v 35B68u59r30y12š48e91k 3323306132904

se souzením jste začal vy

0/0
9.10.2015 8:37

J23i75n70d86ř83i34c30h 21Š92k75o95p58e25k 4475821280895

zase to tak nepřeháněj.

Větší spotřebu než uvádí TP mají nová auta, čím novější, tím je rozdíl vyšší

Odtah z ciziny ? A proč jako ? Kdo jezdí často, má pojištění. Kdo je trouba, zaplatí to ze svého a je úplně jedno, zda má auto nové či staré

0/0
8.10.2015 19:31

V51l37a46d85i49s18l46a26v 83B42u63r32y39š62e36k 1599232367494

Na starši auto jsou větší náklady, nový jsou zase dražší při nákupu, nakonec když se všechno spočítá, tak nula od nuly pojde, sám jsem to několikrát počítal a je to tak, nikdo vám zadarmo nic nedá, to je naivní představa

0/−2
8.10.2015 20:38

P71r76o79u64z49a 28Z86d38e39n20ě43k 4816292306113

Náklady za 20 let starý diesel kupovaný jako 15 letý vyšli 0,70 Kč/km bez PHM (tzn. kupní cena, ND, opravy, pojištění). Pokud bychom v té době kupovali nové auto stejně velké vyšlo by to na nejméně na 4-5 Kč/km.

0/0
9.10.2015 0:47

V79l92a66d14i72s66l34a69v 10B91u66r87y63š22e68k 3973126212424

náklady za 5 let na nový ford kuga 2,0 TDCi 4x4 2,50 Kč na km, stejný vůz pětiletý s výměnou pneumatik, baterie, setrvačníku, vstřikovačů, filtru pevných částic by vyšlo na 3,80 za kilometr

0/−2
9.10.2015 8:43

J55o22s70e71f 96N67o61v79á17k 2162492595434

Kuga stojí 610kKč. Tedy neberu-li další náklady, tak 610 /2.50 = 244 tisíc najetých kilometrů.

244 tisíc * 3,80 je 927 tisíc. 380 stojí pět let starej. Takže tu tvrdíte, že za pět let nacpete do oprav půl milionu. A teď tu o perníkové chaloupce.

+1/0
9.10.2015 9:46

V12l37a81d43i91s19l62a82v 47B16u79r71y81š39e33k 1259702217414

počítáte kraviny, kuga stála 670 tisíc, za 5 let ztratila hodnotu 250 tisíc, najeto zhruba 100 tisíc je 2,5 na kilometr, pětiletá stojí 420 tisíc, za 5 let ztratí 200 tisíc korun hodnoty, což je sice při najetí dalších 100 tisíc kilometrů jen 2 koruny, ale dalších180 tisí korun budou stát opravy, to jsou skutečná reálná čísla, ne nějaké vaše teorie

0/−2
9.10.2015 10:02

R70o85b73e87r19t 30H69o45m21o86l27k63a 2590422322841

Nebo koupíte ojetinu za 900 Eur, pak s ní 8 let jezdíte za 7 litrů na 100km, provoz včetně servisu vás stojí 6000,- ročně a nakonec jí za 10000Kč prodáte když už velikostně nestačí. TK plní zcela regulérní, bezpečnost potřebujete jen při bouračce, opravy budou i u nového (a o to dražší) a odtah ze zahraničí jako proč?

0/0
8.10.2015 22:26

Z36d40e35n16ě92k 58H59a18n15z90l 1101246372384

Vše je jen o penězích

0/0
8.10.2015 18:31

J63a45n 94M18a88l57ý 6381484722234

Haha...no já si rád nechám svoji 13 let starou Lancii Lybru SW R5 2,4JTD plnící EURO3  i dnes na emisích na čistotu....s průměrnou spotřebou 6,5l/100 Km. Dvouzónovou klimou, vícprvkovou nápravou a vůbec vším tíl luxusem co nabízí. A když vezmu v potaz že si mohu koupit Fabii Combi holobrátko, nebo 5 Lanciíí....no pseudoekosoudruzi z EU...likvidujte si průmysl jak chcete, ale já prostě nevidím racionální důvod ke koupi nového vozu. NEVIDÍM !

+2/0
8.10.2015 16:47

A31l72e51š 94J30a52n29á39č58e53k 3963844456143

Lidi maj rozum poslední dobrý auta se dělali do roku 2000 pak to nemá cenu kupovat sou to šunty. Když někdo chce ať si koupí nový aušus, já si svojí 25 letou terénní toyotu s pořádným motorem nechám dál.

+1/0
8.10.2015 16:28

J48a22n 35M64a81l28ý 6301554172814

Ano, do roku 2000, resp. auta s datem konstrukce v 90 letech jsou TOP kvalita ze všech úhlů pohledů...od té doby je to jen řízená životnost. Což sice je rádoby ekologické v 5 letém horizontu, ale v dlouhodobém horizontu jde o kontraproduktivní produ s vyššími náklady na jedinečné suroviny.

+1/0
8.10.2015 16:49

J32a80n 67M51a52l74ý 1565869674228

Před 2 měsíci jsem koupil 16 let starýho Focuse z Německa a třeba z toho dostaňte pupínky.

0/0
8.10.2015 16:27

J83a29n 16M64a87l62ý 6701704652824

No to asi bouchnu :-D

0/0
8.10.2015 16:50

P41a78v10e89l 69Š76e31v72č66í53k 6910755649690

V červnu jsem odstavil 29 let starého Fordíka Sierru jménem Karel. Mám ještě docela nového Passáta a Karla jsme měli jako druhé auto, které jsem mohl bez obav nechávat na liduprázdném nádraží a také se s nim moje paní nebála jezdit, Pašík je na ni moc velký a silný.

Motor u Karla má již hodně najeto a v zimě startuje na první otočení i při dvacítkách pod nulou a to se Pašíkovi až tak tak nechce.

Mít dnes možnost volby mezi novou Sierrou z fabriky a novým Passatem, tak volím Sierru. Mám u ni v podstatě stejnou spotřebu a je to jednoduché neskutečně spolehlivé auto prakticky bez kurvítek, kterých je naopak v Passatu hejna a děsím se, až se mi v cizině rozsvítí červená stopka v palubovce a budu rukojmí servisu. Náš Karel je již Karel Druhý, s jeho předchůdcem jsem najel cca přes 300k a s K2 něco přes 150k, prakticky bez investic, 2x chladič, výfuky, disky a destičky, lanko spojky a pružinka na vstřikovacím čerpadle. Vše si dělám sám. Karla Druhého jsem koupil za 350 EUR.

U auta nepotřebuji klimatizaci, posilovač řízení, ABS, tempomat, palubní počítač a tisíc čudlíků a kontrolek na palubovce. Obávám se, že již nikdy takové auto nebudu mít. A je zvláštní, že když natočím Pašíka, smrdí víc než Karel. Takže si nemyslím, že by více zatěžoval planetu.

+2/0
8.10.2015 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.