Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko jako vrakoviště. Každé druhé auto z dovozu jezdí víc než deset let

Slabá koruna posílila export mladších ojetin z Česka, do země naopak míří z okolních zemí čím dál víc méně vyhovujících a hlavně starších aut. Ukazují to statistiky z centrálního registru vozidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R19a46d30e70k 34F52o39r75m57á33n50e29k 4498403917629

to je hloupý titulek "Česko jako vrakoviště". Na internetu se prodávají auta starší přes 10 let za 50 a více tisíc. To dle ceny neodpovídá?? Příklad: 10 let staré auto za 60 tisíc. 7 let staré auto 150 tisíc. Co myslíte, že si koupím?

0/0
27.10.2015 18:50

P73a96v71e69l 73P87e55l56c 2659943245

Moje ctrnact let stare auto je naprosto spolehlivej drzak. Krasnej dvoulitr se spotrebou do 8l/100km. Po tech 300 000 kilometrech driny uz samozrejme kapota misty rezne, ale s novym podvozkem za hubicku, je to auto bezpecne a s levnym provozem, skvelym vykonem a opakuji naprosto spolehlive. Klidne si piste, ze jezdim vrakem, ja vim, ze mam poklad.

0/0
20.10.2015 14:53

M92a56r44e50k 76J22a69n77e48č14k92a 1467196223951

Článek na podporu prodeje nových aut - splněno, článek na podporu operativního leasingu - splněno. Má smysl k tomu ještě něco psát? Ještě by měli naspat, že nová plechovka je in a starší auta jsou out, protože i takových oveček je stále dost ;-D

+3/0
9.10.2015 15:01

M64a52r74e26k 82H69r60u55b84y 6287182881698

Nj, AAA jsou ti pravi experti na zarucene nestocena, nebourana auta po prvnim majiteli ;-D

+1/0
9.10.2015 13:38

D30e89n72i15s 39W37i45t28z23k81u 3733161799617

přesně, razítko s brambory a hned je servisní knížka jak nová

+1/−1
9.10.2015 18:15

V52l57a79d60i61m57í77r 33F13i81b48i21g53e42r 5114581311674

Pohodička ne.:-)

http://www.autorevue.cz/galerie-podivejte-se-jak-se-v-rusku-dela-z-totalky-skody-octavia-nove-auto

0/0
10.10.2015 14:26

P33e10t57r 58N40o87v17á81k 3753766504694

Já myslím, že je deno jak je auto staré. Pokud plní limit emisí a následnou STK, tak není co řešit. Může mít i padesát let. Naopak auto staré tři roky s dírami v karoserii, vyšastaným motorem a demontovaným filtrem pevných částic na cestu nepatří. Takže věk vozu je irelevantní!!

Ale chápu stát a politiky, které živí automobilový průmysl........:-/

+2/0
9.10.2015 9:10

J10i20ř13í 18E17r96b15e67n 1563414916957

On ten automobilový průmysl živí přímo i nepřímo další statisíce lidí, ne jen pár desítek politiků...

+1/0
9.10.2015 9:25

M85i90c65h27a82l 13H27i64r60k16a 4817796140933

U dovozů z Německa kromě špatného kurzu je dnes jiný problém, do autobazarů začalo dělat hodně Turků a Rumunů a ti již nemají problém stáčet tachometry. Takže koupit ojetinu z Německa dnes znamená být více na pozoru než ještě před pár lety.

+4/−1
9.10.2015 9:05

M27i91c52h78a80l 10H82i43r81k37a 4177456340133

Bavil jsem se s člověkem přímo z oboru a čísla o prodeji nových vozů v ČR jsou zkreslena o 30 až 40 % ve smyslu, že vozidlo je v ČR zaregistrováno a následně vyvezeno. U Seatu se jedná dokonce o 80 %.

Na vývozu mladých ojetin je finančně závislých mnoho dealerů, neboť z prodeje nových vozů jim toho moc nezůstane a ze servisu také není jednoduché se uživit, když "každou chvíli" musejí dělat a těžké peníze rebrandingy. Navíc pro Evropu jsou to skutečně levná auta ve srovnání s nabídkou na jejich trhu, plno těchto aut kupují Němci, přitom tyto vozy dále pokračují na východ.

+1/−1
9.10.2015 9:01

M53a63r21t91i17n 60D71y49t31r88y97c71h 7594844198931

To je zase článek!.... Hlavně podpořit spotřebu... za chvíli bude vrak každé auto starší než dva roky... Je mi blivno z toho, když vidím tu povrchnost lidí... Cokoli starší než 6 měsíců je out... To se probereme, až nám budou skládky vyhozených věcí přetékat na zahrady??? Nebo se zamyslíme a budeme vyrábět a kupovat jen věci s nějakou přidanou hodnotou a slušnou životností? I auto může bez problémů jezdit dvacet let a nemusí to být zdaleka vrak.

+5/0
9.10.2015 8:36

A37l33e14š 23B79e22n24e76š 3596905232527

V Německu jsem si vytipoval několik aut, tak aby jsem je za jeden den stihl objet. Žádný z velkýho města. 1. bylo od bazaristy - rumuna. Během chvilky jsem jel raději dál...

Další stálo v autorizovaným sevisu, ale bylo s italskejma dokladama - taky tak vypadalo - hrůza. 

A třetí, co jsem ten den mohl stihnout bylo taky u autorizovaného prodejce a tentokrát v super stavu, se serviskou, 100% km neutočené.

Ještě mě sami vyřídili převozní značky, kde jsem zaplatil jen to, co se zaplatilo na úřadě. Auto bylo 8 let starý a již 2 roky nemělo žádnou závadu. A to mě vyšlo cca o 20% levněji, než v čr. A to je při ceně pod 200 tis hodně znatelnej rozdíl. 

Tak že příště jedu v klidu do němec pro auto zase!

+1/0
8.10.2015 23:06

D19e37n19i47s 77W23i21t96z93k89u 3713521329767

ty si mě pobavil, prej nestočenej tacháč. hele a jak podle hospodské pověry vypadá auto z Itálie?

0/0
9.10.2015 7:05

M69a63r80t19i50n 96D34y86t10r83y41c21h 7334404488441

V kufru je v koberci stočená mrtvola.... ;-D;-D;-D

+3/0
9.10.2015 8:38

T41o25m46á29š 40Z92e78m60a92n 3455738224985

V roce 2000 bylo 10 leté auto celkem popelnice bez ochrany před korozí, deformačních zón atd..

Dnes je to auto z roku 2005 - To už je i např. Octavia II a to opravdu není (pokud je v dobrém stavu) nebezpečná popelnice. Naopak to technicky převyšuje většinu nových low-costových alternativ.

Nebo vám snad nějaké dnešní auto přijde lepší než jiné z roku 2005? Ten posun už protě není takový a naopak si ušetřítu řadu "radoští" jakou jsou eko-kurvítka a dotykové displeje.

p.s. Nissan Terrano 2 z roku 1999 prostě odmítá zdechnout a dál si odkroutí těch pár km ročně co po něm chci při vožení bordelu z chaty a opačně.

+2/0
8.10.2015 22:08

J47i61ř60í 89E12r52b60e95n 1503504266277

Moje felicie z roku 1996 taky odmítala zdechnout, pád z montážní plošiny přežila jen s ulomeným zrcátkem a kdyby beznadějně nezrezla, jezdí dodnes. Do šrotu ale šla předloni s 315.000 km na tachometru...

0/0
9.10.2015 9:27

P31e37t35r 15V66o89ň80k57a 2597573559163

Až bude mít pracující dělník na nové auto tak si jej koupí, zatím má jen na to 10-15 let staré. Já nevím čemu se pořád divíRv

+4/0
8.10.2015 20:21

J13o46s75e83f 29H25o14n32e22š 7861622310793

To znamená,že auto starší 10 let je vrak?Kdo to "vymyslel"

+10/0
8.10.2015 19:12

V30l31a87d87i47m90í74r 30F11i18b65i53g55e36r 5554921631494

Tak to mám 2 roky a budu mít vrak:-). No ale myslím že si ho nechám i tak když jezdí bez poruch.

0/0
10.10.2015 14:28

V88l16a54d86i64s75l75a75v 35B45u92r15y43š74e13k 1349452677924

je to začarovanej kruh, na počátku je vždy snaha ušetřit a tam někteří lidé přestávají racionálně uvažovat, proč kupovat špekáčky z masa, když ty z mouky vypadají skvěle a s auty je to podobný, člověku je líto dát 500 či 600 tisíc za slušný auto, tak koupí se starej krám, nejdřív se raduje, jak vychytračil, stálo to milion a já to mám za sto tisíc, to ho blaží, ale časem příjdou opravy, odtahy ze zahraničí, podplácení na TK, vyšší spotřeba pohonných hmot, nižší bezpečnost a nakonec si člověk říká. jestli na tom něco ušetřil, jesli mu to stálo za to, že ušetřím 20 tisíc za rok, kdoví jestli a jezdí ve starým krámu

0/−6
8.10.2015 18:43

V69l21a66d79i84s12l38a20v 40B73u87r58y39š57e47k 1729252357424

jo a ten kruh je v tom, že lidi kupují starý krámy, protože údajně nemají peníze a nemají peníze, protože je nacpou do těch starých krámů, aby jezdily

0/−6
8.10.2015 18:47

P65a21v21e70l 64Š38e36v94č73í89k 6490305899860

Peníze mám, nové auto si ale nekoupím. To si raději investuji do něčeho hodnotnějšího, než do naleštěné předražené plechovky. Stačí, aby projelo bránou Mototechny a hned je kus prodejní ceny pryč. Koupit ale slušné auto z druhé ruky a nekoupit plečku s přetáčeným tachometrem a připadně rovnané po bouračce také není jednoduché. A navíc jezdím na motorce a klidně i vlakem takže šetřím i takto, než jezdit s neosazeným nevyužitým autem. Znám spousty lidi kteří mají nová auta a žiji z ruky do huby. Pro spousty lidí je auto odznakem úspěšnosti. Když jsem začal v roce 89 podnikat, tak jsem jezdil Avii a Škodovkou 120 dovezenou z rakouského šroťáku. Jezdil jsem a obchodoval s firmami a moc důstojně na parkovišti plném moderních aut šéfů nevypadalo. Fabriky ale již dávno dodýchaly, já funguji stále. Po pár letech jsem místo Škodovky koupil ojetého Forda a kromě toho že jsem se Škodou párkrát vařil mi naprosto nic neuteklo a peníze za reprezentaci mi zůstaly. Teď se právě rozhlížím po nějakém malém autě na nákupy a pro pani. Dojedu si pro něj někam do Německa a bude to ještě z doby kdy v něm bylo málo kurvítek a také bez turba. A především si nechám poradit model od známých kteří jsou z branže a poradí, jakých modelů se vyvarovat. Je tedy fakt, že i při nákupu ojetiny nemá smysl jít výhradně po ceně, pár stovek EUR se vyplatí přidat. A hlavně nakupovat prověřené auto se servisní historii a rozumnou kilometráži.

+2/0
8.10.2015 19:21

J10i92ř37í 31J35u68ř84i36c64a 2458123461

Ne, že bych s Vámi nesouhlasil, ale pokud tu napíšete to něco hodnotnějšího co byste si koupil místo auta, najdete tu deset komentářů stejného ražení jako je ten Váš. Každý vidí hodnoty jinde a někdo holt v autě.

0/0
8.10.2015 22:04

P86a63v57e94l 11Š87e98v12č11í80k 6580495119510

Běžte se podívat někam na likvidaci aut u lisu. Kdysi jsem to chvíli pozoroval u šrotaře v Rakousku. Na tehdejší dobu zvenčí krásná auta a když to lis začal mačkat, vyhřezl z podvozku rez a byla z něj kostka šrotu. Je to spotřební zboží na pár let které má sloužit a ne žádný klenot a modla. Mezi auty jsou samozřejmě klenoty, ať již historické hodnoty, čí mimořádnou technickou úrovni, nebavíme se snad ale o nějakém nádherném Jaguáru či Ferrari, ale o komerčních plechovkách chrlených v statisících kusů. A je jedno zda Octavia, Audi či Logan.

0/0
8.10.2015 22:48

J58i17ř63í 29E90r53b96e70n 1383634206517

Komerčními plechovkami byla de facto všechna velkosériová auta, počínaje Škorou 420 Popular, Pragou Alfa a Tatrou 57.

0/0
9.10.2015 9:29

P89a66v57e39l 56Š75e68v28č50í71k 6460785889600

Jmenovaná se sice dělala sériově, dnes, pokud se zachovala, tak jsou cenění veteráni. :-P Což se z moderních plechovek vyráběných automaty nestane.

0/0
9.10.2015 9:53

J30i87ř84í 29E44r86b29e82n 1193774726457

Vaše teorie poněkud kulhá v porovnání s realitou: ceněnými veterány jsou dnes totiž už i hromadně vyráběná embéčka, stovky i stodvacítky užovky. Škodovek s motorem vzadu bylo vyrobeno cca 3,5 milionu, ale zachovalou abyste pohledal - takový vůz dnes už stojí i několik desítek tisíc korun a jeho cena bude už jen stoupat.

A ceněnými veterány se pomalu stávají už i první generace favoritů.

0/0
10.10.2015 19:28

P53a58v49e25l 34Š92e84v58č97í41k 6540715349810

U jmenovaných aut má cenu především věnovaná práce, když někdo z prakticky bezcenného šrotu zrenovuje auto které vypadá lépe než z fabriky. Podobně jako se renovují Jawy kývačky. Je ale sakra rozdíl mít nějaké repasovanou stovku a třeba Aerovku. Ty stodvacítky, nedej bůh favoriti jsou veterání pro chudé. ;-D

0/0
10.10.2015 20:05

J80i82ř10í 85J69u83ř40i39c32a 2198853191

A co to ma společného s mým komentem?

0/0
9.10.2015 13:21

P29a33v31e16l 56Š78e66v20č31í19k 6770355479530

Jen jsem měl dojem, že auta považujete za hodnotu. Asi došlo k nedorozumění, tak pardon. Nepřemýšlel jsem, ale psal.

0/0
9.10.2015 13:35
Foto

I93v39a62n 88K42o23p93t61a 5157452821327

V Německu můžete koupit to samé jako u nás. Stoceny nalesteny vrak, zvlášť pokud tedy chcete něco jako popisujete. Žádnou jistotu nevidím.

0/0
8.10.2015 22:08

P18a87v15e24l 36Š39e39v24č73í61k 6370915839740

Nebudu vám to vymlouvat, mýlíte se, zatím jsme vždy nakoupil dobře, včetně motocyklů. Je samozřejmě i možnost, napálit se i tam. Při dávce opatrnosti a zkušenostech ale daleko menší než u nás.  Čas slušně vydělávajícího Němce má jinou hodnotu než nějakého českého šmudly co kšeftuje s auty. A nebude jej mařit předěláváním pro pár stovek nějaké plečky na "vońavku", jak tomu říkají naší drbani z branže. Klidně si koupím auto nenaleštěné s nějakou odřeninou, ale prokazatelným servisem a původem. Stav si dokážu ověřit a odhadnout co má za sebou.

+2/0
8.10.2015 22:39

J15a23n 60N70o15v74a48k 5251897109754

Pane Burysek hloupy nazor, asi autum moc nerozumite...

0/0
8.10.2015 19:25

V42l76a71d24i66s27l84a33v 34B70u77r15y16š82e47k 1949322797424

Pane Novák, zjevně jste jeden z těch chytráků, kteří mají pocit, že jim někdo dá něco zadarmo, asi ekonomice moc nerozumíte a proto taky nemáte na nový auto i když jim rozumíte

0/−3
8.10.2015 20:29

J12a70n 14N66o17v80a11k 5441407179824

Pane Burysek, prosim nesudte, kdyz mne vubec neznate. Nerikam, ze jsem proti novym autum, pro firmy jako firemni vozy je to samozrejme vyhodne,ale pro soukromou osobu, kdo jezdi pouze po meste do prace, je to prave z toho ekonomickeho hlediska nevyhodne. Vase argumenty ohledne starsich aut jsou ale uplne mimo. A mate pravdu nove auto jsem si nikdy nekoupil, protoze nejsem hloupy. Momentalne mam ojety Range Rover, za ktery jsem dal u oficialniho dealera necelych 1.7milionu misto 3.2 za noveho (neziju v CR, kdyby se Vam ten RR nezdal realny). Investoval jsem do neho cca 200 tis za preventivni vymenu veci, ktere se mohou pokazit a mam uplny klid. Reknete mi jediny duvod, proc bych si mel koupit toho noveho za 3.2 mil ??? O dalsich autech, ktere jsem mel se mi uz nechce psat.Ale moje zkusenosti jsou stejne. Kupovat si jako soukroma osoba, nove auto je blbost.

+1/0
8.10.2015 21:43

V91l96a14d48i92s62l66a98v 16B43u51r67y59š14e36k 3173536872664

se souzením jste začal vy

0/0
9.10.2015 8:37

J78i26n45d57ř97i14c38h 19Š63k43o65p81e54k 4255501780805

zase to tak nepřeháněj.

Větší spotřebu než uvádí TP mají nová auta, čím novější, tím je rozdíl vyšší

Odtah z ciziny ? A proč jako ? Kdo jezdí často, má pojištění. Kdo je trouba, zaplatí to ze svého a je úplně jedno, zda má auto nové či staré

0/0
8.10.2015 19:31

V11l67a88d83i37s32l73a97v 60B12u53r62y80š72e57k 1559732377664

Na starši auto jsou větší náklady, nový jsou zase dražší při nákupu, nakonec když se všechno spočítá, tak nula od nuly pojde, sám jsem to několikrát počítal a je to tak, nikdo vám zadarmo nic nedá, to je naivní představa

0/−2
8.10.2015 20:38

P56r48o16u43z64a 53Z12d65e49n60ě95k 4516192356553

Náklady za 20 let starý diesel kupovaný jako 15 letý vyšli 0,70 Kč/km bez PHM (tzn. kupní cena, ND, opravy, pojištění). Pokud bychom v té době kupovali nové auto stejně velké vyšlo by to na nejméně na 4-5 Kč/km.

0/0
9.10.2015 0:47

V16l84a97d81i51s93l71a59v 46B11u84r55y82š69e18k 3363796872824

náklady za 5 let na nový ford kuga 2,0 TDCi 4x4 2,50 Kč na km, stejný vůz pětiletý s výměnou pneumatik, baterie, setrvačníku, vstřikovačů, filtru pevných částic by vyšlo na 3,80 za kilometr

0/−2
9.10.2015 8:43

J32o41s93e34f 34N40o34v65á33k 2462632595434

Kuga stojí 610kKč. Tedy neberu-li další náklady, tak 610 /2.50 = 244 tisíc najetých kilometrů.

244 tisíc * 3,80 je 927 tisíc. 380 stojí pět let starej. Takže tu tvrdíte, že za pět let nacpete do oprav půl milionu. A teď tu o perníkové chaloupce.

+1/0
9.10.2015 9:46

V37l35a66d71i56s91l85a71v 83B88u68r41y78š96e29k 1949412347264

počítáte kraviny, kuga stála 670 tisíc, za 5 let ztratila hodnotu 250 tisíc, najeto zhruba 100 tisíc je 2,5 na kilometr, pětiletá stojí 420 tisíc, za 5 let ztratí 200 tisíc korun hodnoty, což je sice při najetí dalších 100 tisíc kilometrů jen 2 koruny, ale dalších180 tisí korun budou stát opravy, to jsou skutečná reálná čísla, ne nějaké vaše teorie

0/−2
9.10.2015 10:02

R63o35b13e23r21t 60H73o50m26o37l48k23a 2820512502281

Nebo koupíte ojetinu za 900 Eur, pak s ní 8 let jezdíte za 7 litrů na 100km, provoz včetně servisu vás stojí 6000,- ročně a nakonec jí za 10000Kč prodáte když už velikostně nestačí. TK plní zcela regulérní, bezpečnost potřebujete jen při bouračce, opravy budou i u nového (a o to dražší) a odtah ze zahraničí jako proč?

0/0
8.10.2015 22:26

Z57d13e45n78ě87k 11H21a47n52z34l 1921546422154

Vše je jen o penězích

0/0
8.10.2015 18:31

J70a90n 21M47a95l17ý 6341214542214

Haha...no já si rád nechám svoji 13 let starou Lancii Lybru SW R5 2,4JTD plnící EURO3  i dnes na emisích na čistotu....s průměrnou spotřebou 6,5l/100 Km. Dvouzónovou klimou, vícprvkovou nápravou a vůbec vším tíl luxusem co nabízí. A když vezmu v potaz že si mohu koupit Fabii Combi holobrátko, nebo 5 Lanciíí....no pseudoekosoudruzi z EU...likvidujte si průmysl jak chcete, ale já prostě nevidím racionální důvod ke koupi nového vozu. NEVIDÍM !

+2/0
8.10.2015 16:47

A82l50e69š 44J45a74n85á89č38e78k 3713914956543

Lidi maj rozum poslední dobrý auta se dělali do roku 2000 pak to nemá cenu kupovat sou to šunty. Když někdo chce ať si koupí nový aušus, já si svojí 25 letou terénní toyotu s pořádným motorem nechám dál.

+1/0
8.10.2015 16:28

J37a61n 24M64a70l86ý 6671284182204

Ano, do roku 2000, resp. auta s datem konstrukce v 90 letech jsou TOP kvalita ze všech úhlů pohledů...od té doby je to jen řízená životnost. Což sice je rádoby ekologické v 5 letém horizontu, ale v dlouhodobém horizontu jde o kontraproduktivní produ s vyššími náklady na jedinečné suroviny.

+1/0
8.10.2015 16:49

J66a57n 11M45a54l42ý 1925459584348

Před 2 měsíci jsem koupil 16 let starýho Focuse z Německa a třeba z toho dostaňte pupínky.

0/0
8.10.2015 16:27

J95a47n 41M75a12l76ý 6481124262624

No to asi bouchnu :-D

0/0
8.10.2015 16:50

P42a78v94e65l 19Š43e92v68č50í67k 6530635419580

V červnu jsem odstavil 29 let starého Fordíka Sierru jménem Karel. Mám ještě docela nového Passáta a Karla jsme měli jako druhé auto, které jsem mohl bez obav nechávat na liduprázdném nádraží a také se s nim moje paní nebála jezdit, Pašík je na ni moc velký a silný.

Motor u Karla má již hodně najeto a v zimě startuje na první otočení i při dvacítkách pod nulou a to se Pašíkovi až tak tak nechce.

Mít dnes možnost volby mezi novou Sierrou z fabriky a novým Passatem, tak volím Sierru. Mám u ni v podstatě stejnou spotřebu a je to jednoduché neskutečně spolehlivé auto prakticky bez kurvítek, kterých je naopak v Passatu hejna a děsím se, až se mi v cizině rozsvítí červená stopka v palubovce a budu rukojmí servisu. Náš Karel je již Karel Druhý, s jeho předchůdcem jsem najel cca přes 300k a s K2 něco přes 150k, prakticky bez investic, 2x chladič, výfuky, disky a destičky, lanko spojky a pružinka na vstřikovacím čerpadle. Vše si dělám sám. Karla Druhého jsem koupil za 350 EUR.

U auta nepotřebuji klimatizaci, posilovač řízení, ABS, tempomat, palubní počítač a tisíc čudlíků a kontrolek na palubovce. Obávám se, že již nikdy takové auto nebudu mít. A je zvláštní, že když natočím Pašíka, smrdí víc než Karel. Takže si nemyslím, že by více zatěžoval planetu.

+2/0
8.10.2015 16:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.