Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vývojář ze Škodovky míří napravovat pošramocenou pověst Volkswagenu

Šéf výzkumu a vývoje české divize Škoda Auto Frank Welsch nahradí ředitele vývoje koncernu Volkswagen Heinze-Jakoba Neussera. Ten byl již v září září suspendován spolu s řediteli výzkumu a vývoje luxusní značky Audi a značky sportovních vozů Porsche v rámci vyšetřování skandálu s emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F16r42a81n17t82i71s18e87k 90M11i45k53e52s 8203267700652

Dekuji Vam za odpoved, ostatni mistri mne odbyli. Neni to obsah CO Vy pisete kyslicnik uhlicity?

0/0
8.10.2015 22:17

G60e40o50r20g 26K41o76m75b18e76r21e12c 9874941846391

Vývojář ze Škodovky ;-D;-D;-D Neslo by to trochu bulvarneji?

0/0
8.10.2015 17:29

F89r54a41n10t12i64s97e66k 31M17i44k69e17s 8913657120662

Nejsem ani odbornik automobilovy ani znaly v motorech. Vysvetli mi nekdo jak mohou ovlivnovat koncentrace splodin pri mereni naftovych emisi. Kdyz prijedu s mojim benzinovym autem na mereni emisi, daji sondu do vyfuku a na pristroji

 jim to ukaze nejakou hodnotu. K ridici jednotce auta se nepripojuj,i  takze nemuze software nic ovlivnovat. V cem je problem?;-€

0/0
8.10.2015 11:34
Foto

I46v67a53n 97K91o64p31t65a 5757152951107

Mluvíte o jiném měření.

+4/0
8.10.2015 11:43

L20u79k98á57š 57Š67l80e35h26o33f60e38r 1853219585199

Tady se nejedná o měření emisí na STK...

+3/0
8.10.2015 12:25

M69a40r48t69i28n 45F84i38l48i71p46c55z49y44k 3791971315613

Měření emisí na stanicích TK je něco úplně jiného, než homologace vozu pro danou emisní normu. U té se sleduje mnohem více emisních plynů, než u měření emisí u TK, kde se sleduje pouze obsah CO2 a kouřivost.

Problém u VW je ten, že pokud řídící jednotka vyhodonotila, že je vůz měřen, tak upravila parametry motoru a cykly vypalování filtru NOx, aby normám vyhověla. Pokud se jednalo o běžný provoz, řídící jednotka omezovala vypalování filtru NOx, čímž bylo dosaženo nižší spotřeby a lepšího výkonu, ovšem za cenu několikanásobného překročení emisí NOx.

+2/0
8.10.2015 12:30
Foto

V35o16j33t89ě17c44h 17P44a84v20l51í29k 5474621784208

Přesně tak. Jen bych nehovořil o vypalování, ale regeneraci, protože se jedná o redukční a ne oxidační proces.

Jo a u benzínu se na emisích v rámci STK neměří CO2, ale CO a HC, u dieselu pak ta kouřivost. CO2 se neměří už proto, že z principu je hlavní složkou toho, co jde z výfuku ...

+2/0
8.10.2015 12:55

M17i65c45h64a61l 50P60a62v71l28á29t 9183883694839

Ono je treba predevsim nehovorit o zadnem filtru NOx. Protoze v predmetnych motorech zadny takovy filtr neni. Ridici jednotka proto nemohla nic s filtrem ovlivnovat. Ona ovlivnovala zjednodusene receno bohatost smesi.

+1/0
8.10.2015 14:03
Foto

V25o58j86t88ě96c83h 62P17a57v61l82í37k 5504521374308

V motorech samozřejmě filtr není. Ale mnohé z vozů v současné aféře jsou vybaveny katalyzátorem s vrstvou uhličitanu barnatého, jinak zvaným LNT. Jeho funkcí je zachytávání NOx a je nutné ho regenrovat pomocí bohaté směsi.

Proto se také hovoří o různých způsobech opravy podle typu vozu. Některé potřebují jen úpravu SW, ale jiné i nové vstřiky, případně celý katalyzátor, nebo systém SCR, případně je oprava nemožná a je nutná výměna celé pohonné jednotky. V takovém případě vyjde VW levněji vyměnit celý vůz.

0/0
8.10.2015 14:10

O26l17i86n 64F69i90l65d25a 3702549816383

Takže jde jen o upgrade software u 11 mil. řídících jednotek :-)R^

0/−1
8.10.2015 11:14

P54a72v87e25l 76R31y80b45a 8321141910309

u některých objemů toto stačit nebude, viz aktuální informace na motoristických webech ;)

0/0
8.10.2015 12:28

J19a80n 81J56a13n88e76č34e30k 9750903870716

Tož hodně štěstí s tým pertinaxem :-P

+4/0
8.10.2015 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.