Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vývojář ze Škodovky míří napravovat pošramocenou pověst Volkswagenu

Šéf výzkumu a vývoje české divize Škoda Auto Frank Welsch nahradí ředitele vývoje koncernu Volkswagen Heinze-Jakoba Neussera. Ten byl již v září září suspendován spolu s řediteli výzkumu a vývoje luxusní značky Audi a značky sportovních vozů Porsche v rámci vyšetřování skandálu s emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F39r65a79n26t82i83s77e71k 68M26i52k63e12s 8583727180662

Dekuji Vam za odpoved, ostatni mistri mne odbyli. Neni to obsah CO Vy pisete kyslicnik uhlicity?

0/0
8.10.2015 22:17

G33e36o14r59g 83K35o87m94b47e93r25e13c 9904891826841

Vývojář ze Škodovky ;-D;-D;-D Neslo by to trochu bulvarneji?

0/0
8.10.2015 17:29

F47r68a51n58t74i74s55e76k 36M58i79k28e55s 8363317630172

Nejsem ani odbornik automobilovy ani znaly v motorech. Vysvetli mi nekdo jak mohou ovlivnovat koncentrace splodin pri mereni naftovych emisi. Kdyz prijedu s mojim benzinovym autem na mereni emisi, daji sondu do vyfuku a na pristroji

 jim to ukaze nejakou hodnotu. K ridici jednotce auta se nepripojuj,i  takze nemuze software nic ovlivnovat. V cem je problem?;-€

0/0
8.10.2015 11:34
Foto

I49v96a65n 85K54o78p80t54a 5377872461827

Mluvíte o jiném měření.

+4/0
8.10.2015 11:43

L56u64k34á62š 79Š27l20e14h66o17f58e61r 1573829565759

Tady se nejedná o měření emisí na STK...

+3/0
8.10.2015 12:25

M17a76r90t66i92n 49F83i49l84i29p61c24z72y77k 3291461675403

Měření emisí na stanicích TK je něco úplně jiného, než homologace vozu pro danou emisní normu. U té se sleduje mnohem více emisních plynů, než u měření emisí u TK, kde se sleduje pouze obsah CO2 a kouřivost.

Problém u VW je ten, že pokud řídící jednotka vyhodonotila, že je vůz měřen, tak upravila parametry motoru a cykly vypalování filtru NOx, aby normám vyhověla. Pokud se jednalo o běžný provoz, řídící jednotka omezovala vypalování filtru NOx, čímž bylo dosaženo nižší spotřeby a lepšího výkonu, ovšem za cenu několikanásobného překročení emisí NOx.

+2/0
8.10.2015 12:30
Foto

V53o12j24t92ě92c55h 14P52a13v82l89í16k 5344951954348

Přesně tak. Jen bych nehovořil o vypalování, ale regeneraci, protože se jedná o redukční a ne oxidační proces.

Jo a u benzínu se na emisích v rámci STK neměří CO2, ale CO a HC, u dieselu pak ta kouřivost. CO2 se neměří už proto, že z principu je hlavní složkou toho, co jde z výfuku ...

+2/0
8.10.2015 12:55

M78i30c20h55a26l 63P25a50v22l94á96t 9583883934399

Ono je treba predevsim nehovorit o zadnem filtru NOx. Protoze v predmetnych motorech zadny takovy filtr neni. Ridici jednotka proto nemohla nic s filtrem ovlivnovat. Ona ovlivnovala zjednodusene receno bohatost smesi.

+1/0
8.10.2015 14:03
Foto

V38o24j89t51ě13c73h 92P83a96v20l87í95k 5804661934228

V motorech samozřejmě filtr není. Ale mnohé z vozů v současné aféře jsou vybaveny katalyzátorem s vrstvou uhličitanu barnatého, jinak zvaným LNT. Jeho funkcí je zachytávání NOx a je nutné ho regenrovat pomocí bohaté směsi.

Proto se také hovoří o různých způsobech opravy podle typu vozu. Některé potřebují jen úpravu SW, ale jiné i nové vstřiky, případně celý katalyzátor, nebo systém SCR, případně je oprava nemožná a je nutná výměna celé pohonné jednotky. V takovém případě vyjde VW levněji vyměnit celý vůz.

0/0
8.10.2015 14:10

O36l28i75n 52F50i26l56d84a 3362489976513

Takže jde jen o upgrade software u 11 mil. řídících jednotek :-)R^

0/−1
8.10.2015 11:14

P79a60v17e92l 23R87y60b77a 8191161530319

u některých objemů toto stačit nebude, viz aktuální informace na motoristických webech ;)

0/0
8.10.2015 12:28

J15a36n 36J57a15n74e29č69e54k 9100843310706

Tož hodně štěstí s tým pertinaxem :-P

+4/0
8.10.2015 11:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.