Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vývojář ze Škodovky míří napravovat pošramocenou pověst Volkswagenu

Šéf výzkumu a vývoje české divize Škoda Auto Frank Welsch nahradí ředitele vývoje koncernu Volkswagen Heinze-Jakoba Neussera. Ten byl již v září září suspendován spolu s řediteli výzkumu a vývoje luxusní značky Audi a značky sportovních vozů Porsche v rámci vyšetřování skandálu s emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F53r81a83n44t65i41s90e68k 67M71i35k22e76s 8163837250932

Dekuji Vam za odpoved, ostatni mistri mne odbyli. Neni to obsah CO Vy pisete kyslicnik uhlicity?

0/0
8.10.2015 22:17

G62e62o45r37g 57K78o67m97b36e68r70e89c 9854221856321

Vývojář ze Škodovky ;-D;-D;-D Neslo by to trochu bulvarneji?

0/0
8.10.2015 17:29

F60r77a67n41t18i90s32e81k 54M65i25k85e56s 8553547620602

Nejsem ani odbornik automobilovy ani znaly v motorech. Vysvetli mi nekdo jak mohou ovlivnovat koncentrace splodin pri mereni naftovych emisi. Kdyz prijedu s mojim benzinovym autem na mereni emisi, daji sondu do vyfuku a na pristroji

 jim to ukaze nejakou hodnotu. K ridici jednotce auta se nepripojuj,i  takze nemuze software nic ovlivnovat. V cem je problem?;-€

0/0
8.10.2015 11:34
Foto

I81v55a72n 10K57o26p34t14a 5767672141327

Mluvíte o jiném měření.

+4/0
8.10.2015 11:43

L97u77k84á23š 35Š54l55e16h56o61f54e71r 1223549135229

Tady se nejedná o měření emisí na STK...

+3/0
8.10.2015 12:25

M51a22r78t22i25n 36F34i39l40i59p60c30z50y17k 3131241645763

Měření emisí na stanicích TK je něco úplně jiného, než homologace vozu pro danou emisní normu. U té se sleduje mnohem více emisních plynů, než u měření emisí u TK, kde se sleduje pouze obsah CO2 a kouřivost.

Problém u VW je ten, že pokud řídící jednotka vyhodonotila, že je vůz měřen, tak upravila parametry motoru a cykly vypalování filtru NOx, aby normám vyhověla. Pokud se jednalo o běžný provoz, řídící jednotka omezovala vypalování filtru NOx, čímž bylo dosaženo nižší spotřeby a lepšího výkonu, ovšem za cenu několikanásobného překročení emisí NOx.

+2/0
8.10.2015 12:30
Foto

V32o67j46t10ě42c30h 10P16a54v34l92í28k 5374441714318

Přesně tak. Jen bych nehovořil o vypalování, ale regeneraci, protože se jedná o redukční a ne oxidační proces.

Jo a u benzínu se na emisích v rámci STK neměří CO2, ale CO a HC, u dieselu pak ta kouřivost. CO2 se neměří už proto, že z principu je hlavní složkou toho, co jde z výfuku ...

+2/0
8.10.2015 12:55

M91i34c55h35a19l 81P50a59v83l93á93t 9933843164539

Ono je treba predevsim nehovorit o zadnem filtru NOx. Protoze v predmetnych motorech zadny takovy filtr neni. Ridici jednotka proto nemohla nic s filtrem ovlivnovat. Ona ovlivnovala zjednodusene receno bohatost smesi.

+1/0
8.10.2015 14:03
Foto

V50o57j57t77ě79c54h 14P21a46v90l25í29k 5794141464418

V motorech samozřejmě filtr není. Ale mnohé z vozů v současné aféře jsou vybaveny katalyzátorem s vrstvou uhličitanu barnatého, jinak zvaným LNT. Jeho funkcí je zachytávání NOx a je nutné ho regenrovat pomocí bohaté směsi.

Proto se také hovoří o různých způsobech opravy podle typu vozu. Některé potřebují jen úpravu SW, ale jiné i nové vstřiky, případně celý katalyzátor, nebo systém SCR, případně je oprava nemožná a je nutná výměna celé pohonné jednotky. V takovém případě vyjde VW levněji vyměnit celý vůz.

0/0
8.10.2015 14:10

O32l84i78n 85F21i88l19d51a 3222849956503

Takže jde jen o upgrade software u 11 mil. řídících jednotek :-)R^

0/−1
8.10.2015 11:14

P58a35v15e22l 68R28y49b76a 8791861920509

u některých objemů toto stačit nebude, viz aktuální informace na motoristických webech ;)

0/0
8.10.2015 12:28

J47a30n 43J88a27n65e30č79e78k 9570623710106

Tož hodně štěstí s tým pertinaxem :-P

+4/0
8.10.2015 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.