Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bouřka s emisemi vyčistí vzduch, říká bývalý šéf Škody Kulhánek

Volkswagen zaplatí v USA velké pokuty, v Evropě k tomu není důvod. Myslím, že tohle celé dává velkou budoucnost pohonům na CNG, u kterých není problém s emisemi oxidů dusíku či prachu, říká v rozhovoru pro MF DNES bývalý šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a91n 72J22i43r76o40u85s54e62k 7753429784981

Horst Fuchs má řešení. Stačí rozlešit a odolá to i přímému ohni...

0/0
12.10.2015 16:34

M25i28r45o31s74l33a75v 28Z26i49k67m65u89n25d 7469273844543

Konečně rozumný pohled na věc ....

+7/0
11.10.2015 15:03

T91o32m86á89š 43M55á40č92e25k 2884595831309

Nikdo zatím neřekl to nejdůležitější : EU

Pokud se budou Emisní limity zpřísňovat stejným tempem tak za pár let budou povoleny jen litrové motory v malých autech. Dvoulitrové a větší motory prostě tyto nesmyslné normy splnit nemohou.!!

+2/0
11.10.2015 10:35

M80a13r49t49i27n 83D52y87t26r91y29c75h 7324534778861

i s litrovým motorem dojedete tam kam potřebujete. ;-)

0/0
12.10.2015 8:36

V25l48a36d76i30m49í55r 21K34ú83n 5885906810184

Podvodníci v Americe zaplatí pokutu, a v Evropě nic? Takže my můžeme dál dýchat otrávený vzduch? I když jsou v USA normy tvrdší, jejich 35 - 40 násobné překročení je přece zločin! Ovšem kšeft je kšeft, že, a - jak říkal Klaus -, o peníze jde vždy až v první řadě

A o zdraví v poslední.

!!----:-(----:-(----!!

0/−15
11.10.2015 0:21

P85e67t41r 29U86r61a49m 1742290433417

V Evrope nic, protoze je to legalni a VW zadnou normu neporusuje. Podekujte EU.

+4/0
11.10.2015 1:16

M66i75c40h67a23l 21F12i61n15s98t50e32r16l98e 7409560373258

Zkuste raději své rozhořčení rozmělnit třeba nad systémem nesmyslného převážení produktů v rámci EU z jednoho konce na druhý. Nebo třeba z Číny. Pak si podrobně prostudujte co a na co má jaký škodlivý vliv - minimálně dojdete na to, že osobní doprava oproti komerční je v řádku do deseti procent!!! 

Z toho vyplývá, že celá kauza je uměle vyvolaná - místo vykřikování nesmyslů, by si měli všichni raději prostudovat, o čem tato kauza ve skutečnosti je !!! Pan Kulhánek to vyjádřil přesně !!!

+1/0
11.10.2015 4:25

J42a93n 61H16a18v15r60d43a 3126654252476

Doporučuji studený obklad na čelo, nohy naopak do teplé vody v lavoru a do ústního otvoru nějaký zklidňovač.

+1/0
11.10.2015 8:14

J49i29ř92í 45K63o73č24í 9534219722857

Bývalý pan ředitel předhodil stádu oslavnej článek na VW -AUDi.Prej Americký auta "nemaj" kvalitu zpracování  a sám jezdí v CITIGU a AUDI.To zavání Bohnicema.Americký auta měli už v třicátých letech minulého století například klima.

+1/−15
10.10.2015 23:12

P38e75t18r 45N45o34v30o56t15n21y 1591850481

Co je jim to platný v roce 2015 , co měli v třicátých letech.

+11/−1
10.10.2015 23:16

P79e59t66r 35D17l79o19u46h45ý 3675591312388

A jaká je souvislost mezi kvalitou zpracování a klimou ve třicátých letech?

+11/0
10.10.2015 23:50

R70o44b65e42r83t 13T69o18m32e39c10z69e24k 8181814182205

Ten motory TDI znečištěný vzduch se bude čistit hodně dlouho.

+4/0
10.10.2015 22:49

P35e88t42r 54H65a13v17e87l46k41a 7639483918189

Docela by mě zajímalo, jak se rozliší vzduch znečištěný motory TDI od vzduchu znečištěného jiným způsobem?

+5/−2
10.10.2015 23:31

J57a24r16o63m84í89r 71K37r55á25l 4400569304659

Rakušani umějí odlišit elektřinu z Temelína od ostatní, tak co se obrátit na ně ? ;-)

+1/0
11.10.2015 8:53

J65o91z70e36f 37S34t42e69b87i83l15a 3405587535477

Každá konkurence v automobilovém průmyslu je dobrá ;-)

0/0
10.10.2015 22:25

L71a16d68a 39N30o52v55a18k 4542963277

aha, takže je to tak, že se stejným motorem lze jet se spotřebou čtyři litry, nebo dvacet.. a žádné testy tedy nemají smysl....;-D

+2/−2
10.10.2015 21:37

M48a96r42t27i24n 18D82y50t32r53y69c36h 7204674758861

Asi chápu tu jeho myšlenku, testy smysl mají, ale je potřeba poctivě přiznat, že test v laboratoři a na silnici budou mít vždy odlišné výsledky, protože soubor proměnných je prostě příliš velký... ;-)

0/0
12.10.2015 8:39

J35a32n 57M 6533410277890

Hezkej rozhovor. Ke kolonam jeste dodam: prispivaj k nim semafory, schvalne nekdy kouknete kolik casu maj cervenou vsichni, ridici na sebe cumi a krizovatka prazdna. V noci uz k nim absolutne neni zadnej duvod. Pritom kdyz nahodou na Bulharu v Praze semafory maj poruchu, tak fronty zmizej, nehody se nekonaj.

+10/0
10.10.2015 21:30

M83a18r70t26i98n 23N20e82r26m39u20t 9857447378699

u nás jsem si toho nevšiml, v noci je červená jen pár desítek sekund a červená všem je snad jen sekundu

0/0
11.10.2015 2:04

J68a95r57d17a 31S92o12k79o57l 1716548641291

Konečně fundovaný článek a ne ty věčné žvásty pisálků kteří do auta stěží natankují.

+21/−2
10.10.2015 20:20

J85a95n 52F85r31o17l58í18k 6526910835374

Přece nebude hnojit na svého masochlebodárce. Na celé té kauze jsou legrační městské emisní zony. Kam nebude moci jet benziňák s katalyzátorem tam se dostane traktor s Euro 6-150 s falšovanými testy.;-)

+2/−1
10.10.2015 23:11

M22i69c53h95a10l 81Z40e59l65e62n61ý 6954333955956

Kulhanek je velmi chytry chlapik a ma nadhled.

To, co pisou v tomto clanku, rikal nedavno v CRo a byly to opravdu velmi kvalitni infomace bez environmentalisticke hysterie nebo nemeckeho sebemrskacstvi.

+18/−1
10.10.2015 20:17

R80i38c23h53a53r57d 90P96ů29ž85a 9330639370778

V Evropě nikdo podvedená nebyl??? Nižší emise se dělaly úpravou software, který upravoval výkon motoru. Vyšší emise vznikají vyšší spotřebou...takže podvedení jsou ve finále právě zákazníci, kteří platí vyšší spotřebu!!!

+3/−18
10.10.2015 20:00

R61o26m13a73n 79P18o32l57á82č56e89k 5236159625

U frantíků je spotřeba cca 50% navíc... To mi přijde jako větší průser...

+6/−1
10.10.2015 20:04

M33a44r56t62i35n 20K76a78r39á48s39e78k 9318723338198

Vyssi emise nejsou dusledek vyssi spotreby.... Kdyz o necem nemam sajn tak radsi mlcim coz?

+6/0
10.10.2015 21:25

R76i27c13h81a13r46d 57P31ů52ž86a 9720339550668

tak to abyste mlčel ;) Z čeho bude víc kouře, když spálím kyblík uhlí nebo když ho bude vagon??? Takže oslíci zpět do stáje

0/−2
11.10.2015 15:27

P62e40t52r 37D72l84o39u70h38ý 3265101822868

Aneb jak ze sebe udělat blb*e v diskuzi. Na spotřebě závisí emise CO2, o které tu vůbec nejde. Ono by se stačilo zamyslet. Uvádí se, že emise oxidu dusíku (o které jde) jsou v reálu 10x-40x vyšší. Opravdu si nevšimnete, že auto má 10x-40x vyšší spotřebu?

+7/0
10.10.2015 22:01

P64e43t11r 85D58l33o72u78h72ý 3205321592868

... jen pro doplnění. Vyšší spotřebu vám zajistí právě úprava software, na kterou bude VW svolávat auta. Takže hurá do servisu. Získáte vyšší spotřebu a nižší výkon.

+7/0
10.10.2015 22:49

J85a34n 19F47r46o53l32í71k 6846980355934

Jenže pokud do servisu nepůjdete můžou Vám u příští STK poslat auto do kytek. Takhle máte pořád alibi, že do toho výrobce zasáhl a pokud blbě musí nést důsledky.

0/−1
10.10.2015 23:14

P10e47t79r 16N87o86v80o30t58n91y 1871510111

A jak do kytek? Copak stk měří NOx?

+1/0
10.10.2015 23:19

P23e98t82r 86D89l30o30u76h85ý 3985141602908

Alibi jsou Vám k ničemu. Buď auto splní limity, nebo ne. A můžete být v klidu, i bez úpravy SW auto projde.

+2/−1
10.10.2015 23:22

P78e55t59r 24D79l44o75u90h58ý 3845911722838

Pane Kočí, můžete rozvést Váš myšlenkový pochod, který vyústil k udělení mínusu? Chcete snad tvrdit, že VW vyrobila cca. 11 milionů aut, které neprojdou STK (nebo obdobou v jiných zemích)? To by byla skutečná kauza. Ale ono je to trochu jinak.

+1/0
10.10.2015 23:43

M32a51r39t37i92n 46D67y45t32r54y49c84h 7934784158271

Zaplatíte vyšší spotřebu, pokud budete mít na pedálu cihlu, to především... Zbytek prohlášení je vážně k smíchu... A vůbec, co máte za auto? Hyundai?

0/0
12.10.2015 8:42

M23i48c75h54a96l 18P35a70v44l22á52t 9753193644239

Ono jde o emise NOx. A ty muzete paradoxne snizit(sic!) tim, ze budete vstrikovat vice paliva, nez je nezbytne nutne. Takze by pak auto zralo vic.

Nicmene chapu, ze tenhle vztah NOx vs. palivo nemusi byt pro nektere lidi pochopitelny, protoze to chce neco vedet o chemii a fyzice.

0/0
12.10.2015 14:39
Foto

M89i24r16o96s77l47a57v 15S66t92e54i55n10e19r 6398844653705

VW je na správné cestě. Kvalita se projeví zpravidla až po letech, ale dobrá pověst vydrží mnoho. Mercedes si dobrou pověst získal v osmdesátých a devadesátých letech, ale to je už minulost. Dnes z těch let přežívá už jenom BMW a Audi- podobně, jako VW, fanatičtí hlídači kvality. Levná auta jsou z Indie, Rumunska nebo z Turecka. Německo vsadilo na kvalitu a to se přeneslo i na Škodu a Seat.

Do Ameriky se musí vyvážet značky jako Horch, DKW a podobné pozůstatky nacionálního socialismu. DKW patřila k Autounion, takže je to i V.A.G. značka.

+1/−2
10.10.2015 19:42

Š73t45ě46p26á27n 85V24a25n68ě91k 3793939917357

Přání otcem myšlenky. BMW se mi vždy líbilo, po zkušenostech v rodině se 3mi auty, opravdu ne, děkuji. Právě BMW žije z profitu minulosti. Audi je fajn, Mercedes taktéž.

0/0
10.10.2015 23:23

J67i41ř59í 69K87o80č36í 9784649432187

Mercedes a BMW měli dobrou pověst už před sto lety. Například značku Horch právě Hitler zakázal.DKW a Autounion byly značky pro chudý.To by v Americe neprošlo.Jinak VW právě vyrábí v zemích co cituješ.

+1/0
10.10.2015 23:25

R60o51m61a34n 60P15o37l85á14č45e28k 5766739955

Je tam zajímavá myšlenka. Hodit američanům pro ně "no name" značku. Že by se Škoda nebo Seat dočkaly americké cesty? :-)

+6/0
10.10.2015 18:52

M29a82r61t78i65n 34K72y11p28r 2862685584684

Je to zajímavé, navíc se v minulosti ukázalo, že to funguje. Svého času to Toyota udělala ještě tvrdším způsobem - marketingoví mágové přesvědčili management, že nemá cenu uvádět na americký trh auta vyšší třídy pod značkou Toyota, která je u zákazníků příliš zafixovaná jako výrobce levných aut a že jednodušší než měnit image Toyoty bude přijít s úplně novou značkou. A tak vznikl Lexus. A vyšlo to.:-)

+10/0
10.10.2015 19:45

M96i84l43a93n 79Ř12í17h65a 3446613908175

zajímavá myšlenka, asi na tom něco bude.

0/0
10.10.2015 19:55

M86i52l17a86n 89K48r64á85l 8723678971731

cituji: Není podstatné, jaké národnosti je šéf automobilky, já sám k tomu přišel jak slepý k houslím. Tuhle větu málo kdo řekne z velkých šéfů.

+23/0
10.10.2015 18:33

H10o98n18z44a 59J32e73l64i11n45e40k 7116700508

řekl-protože už není šéf

+2/0
10.10.2015 22:49

M48i73c65h40a84l 30J70a70n77o81š65e24k 3380480146721

S takovým rozhovorem jste mohli přijít dříve. Ale zase by nebylo o čem psát, kdy lidé nesmyslné šílenství kolem "kauzy" pochopili...

+16/0
10.10.2015 17:38

J95i39ř86í 69K92o79c92u72r16e21k 6875364155508

Velice moc se mi líbila ta věta o kolonách. Že mají velký dopad na ovzduší, narozdíl od plynulé jízdy. Pán je evidnetně nezmanipulovaný zklidňovačskou ideologií a "dobrodiní" retardérů.

+22/−1
10.10.2015 17:24

L21a15d25i49s10l89a29v 42K81v76a13s38n31i36č78k44a 1933357603385

Evidentně nechápete funkci retardérů, Po přejetí máte jet plynule zpomalenou rychlostí, ne hned zase zrychlit, jak to asi děláte. Když budete chtít, jistě to pochopíte.

+1/−3
10.10.2015 21:24

M49a11r24t11i56n 68K79a92r33á73s42e44k 9658363698598

No je rozdil mezi pomalou jizdou a kolonou. Kolony cilene nikdo nevytvari snad az jeden naky pokus, ponala jizda je naopak do emisi nejlepsi

+1/0
10.10.2015 21:29

V98á87c47l23a53v 62J56e19b65a64v58ý 8660939713276

Hlavní doprava má běhat po páteřních komunikacích, které mají mít dostatečnou kapacitu. Vše ostatní má být uzpůsobeno tak, aby tam jezdili jen ti, kteří tam mají cíl, tedy vyloučit tranzit. A opravdu není vhodné, aby naprostým středem města jako je Praha běžela 3-4 proudá silnice, která rozetne město a udusí obyvatele centra. Tam prostě retardace provozu musí být, aby tranzit jezdil po těch páteřních trasách.

Ale to pochopíte za 20-30 let, až nevylezete schody nebo dostanete rakovinu z výfukových splodin od  prasečích dieslů. ;-)

+3/0
10.10.2015 21:50

V61l74a76d11i20m90í24r 91K40ú20n 5365186180444

Dávno se prokazatelně zjistilo, že magistrála neslouží k průjezdu Prahou, aby třeba auta od Brna po ní projela do Ústí. Praha je prostě velké město s bezpočtem aut, a tak třeba z Pankráce na Vinohrady, anebo  dále do centra, se  jinak než po magistrále prostě jet nedá. U Bulhara nebo za Vltavou pak ta auta z ní sjedou, ale to už jsou na ni najetá další auta z centra nebo ze Žižkova, atd.  A je jich (v obou směrech). tolik, že přesto je magistrála stále plná. Po zneprůjezdnění to bude katastrofa. Myslete, prosím, pane Jebavý!

0/0
11.10.2015 0:38

M68i72r93o65s28l45a15v 86G47r84o85s53s15m44a91n19n 8232979614

Nebude. Ale bude to bolet, hlavně na začátku. Přesto myslím, že to stojí zato. Zkuste se někdy projít po Legerově. A teď si představte, že tam bydlí lidé.

0/0
11.10.2015 1:23

M56i79r68o88s35l58a67v 83G94r17o13s26s54m48a73n96n 8902649104

Retardéry jsou nepříjemná věc a stále jich přibývá. I na trasách autobusů. Ale pan Kulhánek spíše mluvil o tom, že dálnice zajišťují plynulou jízdu namísto kolon. O tom úplně přesvědčen nejsem. Kolony jsou hlavně ve městech a jejich blízkosti. A čím je větší kapacita komunikací mezi městy, tím náchylnější jsou městské komunikace ke vzniku kolon.

0/0
11.10.2015 1:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.