Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bouřka s emisemi vyčistí vzduch, říká bývalý šéf Škody Kulhánek

Volkswagen zaplatí v USA velké pokuty, v Evropě k tomu není důvod. Myslím, že tohle celé dává velkou budoucnost pohonům na CNG, u kterých není problém s emisemi oxidů dusíku či prachu, říká v rozhovoru pro MF DNES bývalý šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a84n 25J93i82r92o51u36s77e14k 7583489164401

Horst Fuchs má řešení. Stačí rozlešit a odolá to i přímému ohni...

0/0
12.10.2015 16:34

M22i53r65o61s92l42a96v 18Z16i23k43m40u31n24d 7179323724533

Konečně rozumný pohled na věc ....

+7/0
11.10.2015 15:03

T97o29m90á28š 43M34á19č60e74k 2374455851819

Nikdo zatím neřekl to nejdůležitější : EU

Pokud se budou Emisní limity zpřísňovat stejným tempem tak za pár let budou povoleny jen litrové motory v malých autech. Dvoulitrové a větší motory prostě tyto nesmyslné normy splnit nemohou.!!

+2/0
11.10.2015 10:35

M51a68r18t25i11n 66D61y37t77r24y47c77h 7114604518711

i s litrovým motorem dojedete tam kam potřebujete. ;-)

0/0
12.10.2015 8:36

V36l28a54d40i15m50í86r 48K93ú20n 5415526420674

Podvodníci v Americe zaplatí pokutu, a v Evropě nic? Takže my můžeme dál dýchat otrávený vzduch? I když jsou v USA normy tvrdší, jejich 35 - 40 násobné překročení je přece zločin! Ovšem kšeft je kšeft, že, a - jak říkal Klaus -, o peníze jde vždy až v první řadě

A o zdraví v poslední.

!!----:-(----:-(----!!

0/−15
11.10.2015 0:21

P69e71t30r 41U90r71a22m 1972150653217

V Evrope nic, protoze je to legalni a VW zadnou normu neporusuje. Podekujte EU.

+4/0
11.10.2015 1:16

M29i14c53h49a41l 72F67i88n47s18t89e54r76l10e 7809680313908

Zkuste raději své rozhořčení rozmělnit třeba nad systémem nesmyslného převážení produktů v rámci EU z jednoho konce na druhý. Nebo třeba z Číny. Pak si podrobně prostudujte co a na co má jaký škodlivý vliv - minimálně dojdete na to, že osobní doprava oproti komerční je v řádku do deseti procent!!! 

Z toho vyplývá, že celá kauza je uměle vyvolaná - místo vykřikování nesmyslů, by si měli všichni raději prostudovat, o čem tato kauza ve skutečnosti je !!! Pan Kulhánek to vyjádřil přesně !!!

+1/0
11.10.2015 4:25

J35a18n 94H19a54v74r56d69a 3686784582386

Doporučuji studený obklad na čelo, nohy naopak do teplé vody v lavoru a do ústního otvoru nějaký zklidňovač.

+1/0
11.10.2015 8:14

J22i88ř29í 88K30o82č94í 9534779672837

Bývalý pan ředitel předhodil stádu oslavnej článek na VW -AUDi.Prej Americký auta "nemaj" kvalitu zpracování  a sám jezdí v CITIGU a AUDI.To zavání Bohnicema.Americký auta měli už v třicátých letech minulého století například klima.

+1/−15
10.10.2015 23:12

P53e30t60r 81N75o64v90o90t52n76y 1241400121

Co je jim to platný v roce 2015 , co měli v třicátých letech.

+11/−1
10.10.2015 23:16

P30e20t58r 77D91l71o14u88h39ý 3195941102358

A jaká je souvislost mezi kvalitou zpracování a klimou ve třicátých letech?

+11/0
10.10.2015 23:50

R86o79b97e73r77t 22T66o34m50e88c93z92e80k 8151774872155

Ten motory TDI znečištěný vzduch se bude čistit hodně dlouho.

+4/0
10.10.2015 22:49

P61e97t58r 26H67a20v33e27l60k15a 7639943248209

Docela by mě zajímalo, jak se rozliší vzduch znečištěný motory TDI od vzduchu znečištěného jiným způsobem?

+5/−2
10.10.2015 23:31

J64a80r50o76m20í92r 78K98r11á72l 4770799304649

Rakušani umějí odlišit elektřinu z Temelína od ostatní, tak co se obrátit na ně ? ;-)

+1/0
11.10.2015 8:53

J83o20z66e35f 10S33t57e96b51i18l28a 3685737555267

Každá konkurence v automobilovém průmyslu je dobrá ;-)

0/0
10.10.2015 22:25

L16a13d38a 36N77o38v22a40k 4372663947

aha, takže je to tak, že se stejným motorem lze jet se spotřebou čtyři litry, nebo dvacet.. a žádné testy tedy nemají smysl....;-D

+2/−2
10.10.2015 21:37

M35a62r95t85i47n 87D88y68t42r49y48c37h 7934894628671

Asi chápu tu jeho myšlenku, testy smysl mají, ale je potřeba poctivě přiznat, že test v laboratoři a na silnici budou mít vždy odlišné výsledky, protože soubor proměnných je prostě příliš velký... ;-)

0/0
12.10.2015 8:39

J39a41n 57M 6503280327810

Hezkej rozhovor. Ke kolonam jeste dodam: prispivaj k nim semafory, schvalne nekdy kouknete kolik casu maj cervenou vsichni, ridici na sebe cumi a krizovatka prazdna. V noci uz k nim absolutne neni zadnej duvod. Pritom kdyz nahodou na Bulharu v Praze semafory maj poruchu, tak fronty zmizej, nehody se nekonaj.

+10/0
10.10.2015 21:30

M94a69r49t52i51n 35N71e79r38m67u15t 9967947108659

u nás jsem si toho nevšiml, v noci je červená jen pár desítek sekund a červená všem je snad jen sekundu

0/0
11.10.2015 2:04

J70a39r78d15a 23S75o67k74o43l 1466258701821

Konečně fundovaný článek a ne ty věčné žvásty pisálků kteří do auta stěží natankují.

+21/−2
10.10.2015 20:20

J97a79n 26F75r13o79l11í25k 6976440475424

Přece nebude hnojit na svého masochlebodárce. Na celé té kauze jsou legrační městské emisní zony. Kam nebude moci jet benziňák s katalyzátorem tam se dostane traktor s Euro 6-150 s falšovanými testy.;-)

+2/−1
10.10.2015 23:11

M70i69c19h69a87l 91Z67e67l73e70n27ý 6704223195166

Kulhanek je velmi chytry chlapik a ma nadhled.

To, co pisou v tomto clanku, rikal nedavno v CRo a byly to opravdu velmi kvalitni infomace bez environmentalisticke hysterie nebo nemeckeho sebemrskacstvi.

+18/−1
10.10.2015 20:17

R36i94c15h16a36r64d 88P80ů58ž51a 9390939240978

V Evropě nikdo podvedená nebyl??? Nižší emise se dělaly úpravou software, který upravoval výkon motoru. Vyšší emise vznikají vyšší spotřebou...takže podvedení jsou ve finále právě zákazníci, kteří platí vyšší spotřebu!!!

+3/−18
10.10.2015 20:00

R49o72m94a41n 72P51o15l57á15č54e53k 5566129185

U frantíků je spotřeba cca 50% navíc... To mi přijde jako větší průser...

+6/−1
10.10.2015 20:04

M37a61r54t62i92n 72K73a30r91á37s20e76k 9818873598278

Vyssi emise nejsou dusledek vyssi spotreby.... Kdyz o necem nemam sajn tak radsi mlcim coz?

+6/0
10.10.2015 21:25

R58i96c52h68a33r97d 32P39ů49ž66a 9100789890608

tak to abyste mlčel ;) Z čeho bude víc kouře, když spálím kyblík uhlí nebo když ho bude vagon??? Takže oslíci zpět do stáje

0/−2
11.10.2015 15:27

P61e79t61r 79D52l96o96u75h11ý 3515331292798

Aneb jak ze sebe udělat blb*e v diskuzi. Na spotřebě závisí emise CO2, o které tu vůbec nejde. Ono by se stačilo zamyslet. Uvádí se, že emise oxidu dusíku (o které jde) jsou v reálu 10x-40x vyšší. Opravdu si nevšimnete, že auto má 10x-40x vyšší spotřebu?

+7/0
10.10.2015 22:01

P66e30t95r 69D26l96o86u95h56ý 3135431842398

... jen pro doplnění. Vyšší spotřebu vám zajistí právě úprava software, na kterou bude VW svolávat auta. Takže hurá do servisu. Získáte vyšší spotřebu a nižší výkon.

+7/0
10.10.2015 22:49

J38a24n 23F35r71o94l40í41k 6746400245114

Jenže pokud do servisu nepůjdete můžou Vám u příští STK poslat auto do kytek. Takhle máte pořád alibi, že do toho výrobce zasáhl a pokud blbě musí nést důsledky.

0/−1
10.10.2015 23:14

P45e62t30r 82N94o11v44o14t27n65y 1181530961

A jak do kytek? Copak stk měří NOx?

+1/0
10.10.2015 23:19

P82e80t12r 63D15l75o28u94h23ý 3675811612758

Alibi jsou Vám k ničemu. Buď auto splní limity, nebo ne. A můžete být v klidu, i bez úpravy SW auto projde.

+2/−1
10.10.2015 23:22

P38e87t48r 90D89l80o68u80h44ý 3665231602128

Pane Kočí, můžete rozvést Váš myšlenkový pochod, který vyústil k udělení mínusu? Chcete snad tvrdit, že VW vyrobila cca. 11 milionů aut, které neprojdou STK (nebo obdobou v jiných zemích)? To by byla skutečná kauza. Ale ono je to trochu jinak.

+1/0
10.10.2015 23:43

M97a79r21t72i16n 69D38y88t23r37y76c69h 7644954168311

Zaplatíte vyšší spotřebu, pokud budete mít na pedálu cihlu, to především... Zbytek prohlášení je vážně k smíchu... A vůbec, co máte za auto? Hyundai?

0/0
12.10.2015 8:42

M94i47c30h29a32l 16P25a78v73l28á71t 9383113464459

Ono jde o emise NOx. A ty muzete paradoxne snizit(sic!) tim, ze budete vstrikovat vice paliva, nez je nezbytne nutne. Takze by pak auto zralo vic.

Nicmene chapu, ze tenhle vztah NOx vs. palivo nemusi byt pro nektere lidi pochopitelny, protoze to chce neco vedet o chemii a fyzice.

0/0
12.10.2015 14:39
Foto

M50i53r73o29s24l11a93v 75S91t46e89i24n60e70r 1305345848613

VW je na správné cestě. Kvalita se projeví zpravidla až po letech, ale dobrá pověst vydrží mnoho. Mercedes si dobrou pověst získal v osmdesátých a devadesátých letech, ale to je už minulost. Dnes z těch let přežívá už jenom BMW a Audi- podobně, jako VW, fanatičtí hlídači kvality. Levná auta jsou z Indie, Rumunska nebo z Turecka. Německo vsadilo na kvalitu a to se přeneslo i na Škodu a Seat.

Do Ameriky se musí vyvážet značky jako Horch, DKW a podobné pozůstatky nacionálního socialismu. DKW patřila k Autounion, takže je to i V.A.G. značka.

+1/−2
10.10.2015 19:42

Š59t48ě28p91á40n 79V90a63n42ě97k 3863969107867

Přání otcem myšlenky. BMW se mi vždy líbilo, po zkušenostech v rodině se 3mi auty, opravdu ne, děkuji. Právě BMW žije z profitu minulosti. Audi je fajn, Mercedes taktéž.

0/0
10.10.2015 23:23

J76i91ř35í 25K90o75č90í 9304109712387

Mercedes a BMW měli dobrou pověst už před sto lety. Například značku Horch právě Hitler zakázal.DKW a Autounion byly značky pro chudý.To by v Americe neprošlo.Jinak VW právě vyrábí v zemích co cituješ.

+1/0
10.10.2015 23:25

R81o41m91a64n 17P52o92l86á75č51e96k 5266589225

Je tam zajímavá myšlenka. Hodit američanům pro ně "no name" značku. Že by se Škoda nebo Seat dočkaly americké cesty? :-)

+6/0
10.10.2015 18:52

M93a38r59t68i94n 87K93y46p13r 2462675454154

Je to zajímavé, navíc se v minulosti ukázalo, že to funguje. Svého času to Toyota udělala ještě tvrdším způsobem - marketingoví mágové přesvědčili management, že nemá cenu uvádět na americký trh auta vyšší třídy pod značkou Toyota, která je u zákazníků příliš zafixovaná jako výrobce levných aut a že jednodušší než měnit image Toyoty bude přijít s úplně novou značkou. A tak vznikl Lexus. A vyšlo to.:-)

+10/0
10.10.2015 19:45

M43i18l69a38n 48Ř55í63h58a 3476983988345

zajímavá myšlenka, asi na tom něco bude.

0/0
10.10.2015 19:55

M55i93l20a33n 44K78r74á76l 8123958471411

cituji: Není podstatné, jaké národnosti je šéf automobilky, já sám k tomu přišel jak slepý k houslím. Tuhle větu málo kdo řekne z velkých šéfů.

+23/0
10.10.2015 18:33

H61o14n83z44a 44J38e54l95i71n47e59k 7776150238

řekl-protože už není šéf

+2/0
10.10.2015 22:49

M58i69c93h63a55l 38J60a43n49o92š82e23k 3680670926671

S takovým rozhovorem jste mohli přijít dříve. Ale zase by nebylo o čem psát, kdy lidé nesmyslné šílenství kolem "kauzy" pochopili...

+16/0
10.10.2015 17:38

J12i46ř70í 38K76o43c71u29r23e19k 6535134625178

Velice moc se mi líbila ta věta o kolonách. Že mají velký dopad na ovzduší, narozdíl od plynulé jízdy. Pán je evidnetně nezmanipulovaný zklidňovačskou ideologií a "dobrodiní" retardérů.

+22/−1
10.10.2015 17:24

L44a41d27i31s30l15a81v 48K50v18a80s27n64i89č60k31a 1683867133145

Evidentně nechápete funkci retardérů, Po přejetí máte jet plynule zpomalenou rychlostí, ne hned zase zrychlit, jak to asi děláte. Když budete chtít, jistě to pochopíte.

+1/−3
10.10.2015 21:24

M44a22r17t76i45n 25K97a74r49á46s83e56k 9808423588518

No je rozdil mezi pomalou jizdou a kolonou. Kolony cilene nikdo nevytvari snad az jeden naky pokus, ponala jizda je naopak do emisi nejlepsi

+1/0
10.10.2015 21:29

V94á47c47l87a84v 63J95e61b57a59v78ý 8800689913496

Hlavní doprava má běhat po páteřních komunikacích, které mají mít dostatečnou kapacitu. Vše ostatní má být uzpůsobeno tak, aby tam jezdili jen ti, kteří tam mají cíl, tedy vyloučit tranzit. A opravdu není vhodné, aby naprostým středem města jako je Praha běžela 3-4 proudá silnice, která rozetne město a udusí obyvatele centra. Tam prostě retardace provozu musí být, aby tranzit jezdil po těch páteřních trasách.

Ale to pochopíte za 20-30 let, až nevylezete schody nebo dostanete rakovinu z výfukových splodin od  prasečích dieslů. ;-)

+3/0
10.10.2015 21:50

V66l10a57d71i31m34í49r 84K15ú16n 5175976130334

Dávno se prokazatelně zjistilo, že magistrála neslouží k průjezdu Prahou, aby třeba auta od Brna po ní projela do Ústí. Praha je prostě velké město s bezpočtem aut, a tak třeba z Pankráce na Vinohrady, anebo  dále do centra, se  jinak než po magistrále prostě jet nedá. U Bulhara nebo za Vltavou pak ta auta z ní sjedou, ale to už jsou na ni najetá další auta z centra nebo ze Žižkova, atd.  A je jich (v obou směrech). tolik, že přesto je magistrála stále plná. Po zneprůjezdnění to bude katastrofa. Myslete, prosím, pane Jebavý!

0/0
11.10.2015 0:38

M33i46r31o40s18l35a31v 49G24r28o80s25s54m29a84n45n 8262169574

Nebude. Ale bude to bolet, hlavně na začátku. Přesto myslím, že to stojí zato. Zkuste se někdy projít po Legerově. A teď si představte, že tam bydlí lidé.

0/0
11.10.2015 1:23

M95i27r56o32s69l37a27v 54G61r41o80s77s65m92a38n33n 8232569504

Retardéry jsou nepříjemná věc a stále jich přibývá. I na trasách autobusů. Ale pan Kulhánek spíše mluvil o tom, že dálnice zajišťují plynulou jízdu namísto kolon. O tom úplně přesvědčen nejsem. Kolony jsou hlavně ve městech a jejich blízkosti. A čím je větší kapacita komunikací mezi městy, tím náchylnější jsou městské komunikace ke vzniku kolon.

0/0
11.10.2015 1:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.