Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bouřka s emisemi vyčistí vzduch, říká bývalý šéf Škody Kulhánek

Volkswagen zaplatí v USA velké pokuty, v Evropě k tomu není důvod. Myslím, že tohle celé dává velkou budoucnost pohonům na CNG, u kterých není problém s emisemi oxidů dusíku či prachu, říká v rozhovoru pro MF DNES bývalý šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a68n 67J15i64r16o15u34s57e26k 7643279974781

Horst Fuchs má řešení. Stačí rozlešit a odolá to i přímému ohni...

0/0
12.10.2015 16:34

M89i53r12o47s69l72a27v 13Z30i48k30m59u55n25d 7219453934213

Konečně rozumný pohled na věc ....

+7/0
11.10.2015 15:03

T87o86m50á64š 63M56á50č79e50k 2974135101429

Nikdo zatím neřekl to nejdůležitější : EU

Pokud se budou Emisní limity zpřísňovat stejným tempem tak za pár let budou povoleny jen litrové motory v malých autech. Dvoulitrové a větší motory prostě tyto nesmyslné normy splnit nemohou.!!

+2/0
11.10.2015 10:35

M19a59r50t81i82n 22D22y61t56r65y47c65h 7434554588191

i s litrovým motorem dojedete tam kam potřebujete. ;-)

0/0
12.10.2015 8:36

V46l80a69d16i20m91í48r 87K48ú89n 5285916750154

Podvodníci v Americe zaplatí pokutu, a v Evropě nic? Takže my můžeme dál dýchat otrávený vzduch? I když jsou v USA normy tvrdší, jejich 35 - 40 násobné překročení je přece zločin! Ovšem kšeft je kšeft, že, a - jak říkal Klaus -, o peníze jde vždy až v první řadě

A o zdraví v poslední.

!!----:-(----:-(----!!

0/−15
11.10.2015 0:21

P26e48t87r 92U31r16a60m 1942220383747

V Evrope nic, protoze je to legalni a VW zadnou normu neporusuje. Podekujte EU.

+4/0
11.10.2015 1:16

M73i88c18h96a19l 83F46i94n48s93t62e61r95l28e 7979670113928

Zkuste raději své rozhořčení rozmělnit třeba nad systémem nesmyslného převážení produktů v rámci EU z jednoho konce na druhý. Nebo třeba z Číny. Pak si podrobně prostudujte co a na co má jaký škodlivý vliv - minimálně dojdete na to, že osobní doprava oproti komerční je v řádku do deseti procent!!! 

Z toho vyplývá, že celá kauza je uměle vyvolaná - místo vykřikování nesmyslů, by si měli všichni raději prostudovat, o čem tato kauza ve skutečnosti je !!! Pan Kulhánek to vyjádřil přesně !!!

+1/0
11.10.2015 4:25

J43a31n 92H68a80v59r30d27a 3556624372126

Doporučuji studený obklad na čelo, nohy naopak do teplé vody v lavoru a do ústního otvoru nějaký zklidňovač.

+1/0
11.10.2015 8:14

J85i85ř57í 77K44o27č59í 9794509802447

Bývalý pan ředitel předhodil stádu oslavnej článek na VW -AUDi.Prej Americký auta "nemaj" kvalitu zpracování  a sám jezdí v CITIGU a AUDI.To zavání Bohnicema.Americký auta měli už v třicátých letech minulého století například klima.

+1/−15
10.10.2015 23:12

P55e80t66r 32N84o36v95o13t17n91y 1921280931

Co je jim to platný v roce 2015 , co měli v třicátých letech.

+11/−1
10.10.2015 23:16

P53e79t30r 36D47l88o66u89h41ý 3215901762758

A jaká je souvislost mezi kvalitou zpracování a klimou ve třicátých letech?

+11/0
10.10.2015 23:50

R48o49b63e50r51t 23T92o49m58e22c10z92e96k 8411294662335

Ten motory TDI znečištěný vzduch se bude čistit hodně dlouho.

+4/0
10.10.2015 22:49

P94e92t91r 39H83a89v46e39l52k13a 7919763648489

Docela by mě zajímalo, jak se rozliší vzduch znečištěný motory TDI od vzduchu znečištěného jiným způsobem?

+5/−2
10.10.2015 23:31

J54a41r18o60m56í62r 52K51r51á15l 4100139314179

Rakušani umějí odlišit elektřinu z Temelína od ostatní, tak co se obrátit na ně ? ;-)

+1/0
11.10.2015 8:53

J36o53z90e34f 70S74t86e94b82i82l19a 3655727145217

Každá konkurence v automobilovém průmyslu je dobrá ;-)

0/0
10.10.2015 22:25

L69a89d57a 80N57o60v47a64k 4332683197

aha, takže je to tak, že se stejným motorem lze jet se spotřebou čtyři litry, nebo dvacet.. a žádné testy tedy nemají smysl....;-D

+2/−2
10.10.2015 21:37

M70a51r51t49i33n 82D86y24t32r26y58c10h 7524934738671

Asi chápu tu jeho myšlenku, testy smysl mají, ale je potřeba poctivě přiznat, že test v laboratoři a na silnici budou mít vždy odlišné výsledky, protože soubor proměnných je prostě příliš velký... ;-)

0/0
12.10.2015 8:39

J45a34n 76M 6473960787460

Hezkej rozhovor. Ke kolonam jeste dodam: prispivaj k nim semafory, schvalne nekdy kouknete kolik casu maj cervenou vsichni, ridici na sebe cumi a krizovatka prazdna. V noci uz k nim absolutne neni zadnej duvod. Pritom kdyz nahodou na Bulharu v Praze semafory maj poruchu, tak fronty zmizej, nehody se nekonaj.

+10/0
10.10.2015 21:30

M39a44r20t55i49n 59N74e16r35m11u12t 9647267528419

u nás jsem si toho nevšiml, v noci je červená jen pár desítek sekund a červená všem je snad jen sekundu

0/0
11.10.2015 2:04

J42a84r82d85a 88S88o53k40o57l 1386628861781

Konečně fundovaný článek a ne ty věčné žvásty pisálků kteří do auta stěží natankují.

+21/−2
10.10.2015 20:20

J29a97n 90F70r73o72l14í20k 6876710415744

Přece nebude hnojit na svého masochlebodárce. Na celé té kauze jsou legrační městské emisní zony. Kam nebude moci jet benziňák s katalyzátorem tam se dostane traktor s Euro 6-150 s falšovanými testy.;-)

+2/−1
10.10.2015 23:11

M71i50c52h73a51l 91Z18e51l91e92n43ý 6624243925576

Kulhanek je velmi chytry chlapik a ma nadhled.

To, co pisou v tomto clanku, rikal nedavno v CRo a byly to opravdu velmi kvalitni infomace bez environmentalisticke hysterie nebo nemeckeho sebemrskacstvi.

+18/−1
10.10.2015 20:17

R50i90c78h96a21r95d 87P36ů16ž12a 9200939510798

V Evropě nikdo podvedená nebyl??? Nižší emise se dělaly úpravou software, který upravoval výkon motoru. Vyšší emise vznikají vyšší spotřebou...takže podvedení jsou ve finále právě zákazníci, kteří platí vyšší spotřebu!!!

+3/−18
10.10.2015 20:00

R36o32m95a20n 54P24o26l12á87č82e86k 5706779375

U frantíků je spotřeba cca 50% navíc... To mi přijde jako větší průser...

+6/−1
10.10.2015 20:04

M36a15r56t18i59n 78K56a68r96á92s43e63k 9758623258668

Vyssi emise nejsou dusledek vyssi spotreby.... Kdyz o necem nemam sajn tak radsi mlcim coz?

+6/0
10.10.2015 21:25

R48i80c24h98a22r65d 21P65ů14ž47a 9430339870908

tak to abyste mlčel ;) Z čeho bude víc kouře, když spálím kyblík uhlí nebo když ho bude vagon??? Takže oslíci zpět do stáje

0/−2
11.10.2015 15:27

P23e34t34r 19D97l79o96u63h84ý 3915101792628

Aneb jak ze sebe udělat blb*e v diskuzi. Na spotřebě závisí emise CO2, o které tu vůbec nejde. Ono by se stačilo zamyslet. Uvádí se, že emise oxidu dusíku (o které jde) jsou v reálu 10x-40x vyšší. Opravdu si nevšimnete, že auto má 10x-40x vyšší spotřebu?

+7/0
10.10.2015 22:01

P98e26t21r 60D50l49o71u26h47ý 3895631372238

... jen pro doplnění. Vyšší spotřebu vám zajistí právě úprava software, na kterou bude VW svolávat auta. Takže hurá do servisu. Získáte vyšší spotřebu a nižší výkon.

+7/0
10.10.2015 22:49

J48a45n 51F55r41o23l45í18k 6126290385504

Jenže pokud do servisu nepůjdete můžou Vám u příští STK poslat auto do kytek. Takhle máte pořád alibi, že do toho výrobce zasáhl a pokud blbě musí nést důsledky.

0/−1
10.10.2015 23:14

P52e26t86r 51N26o38v17o21t85n57y 1661860361

A jak do kytek? Copak stk měří NOx?

+1/0
10.10.2015 23:19

P81e81t48r 28D96l85o44u54h70ý 3655571282438

Alibi jsou Vám k ničemu. Buď auto splní limity, nebo ne. A můžete být v klidu, i bez úpravy SW auto projde.

+2/−1
10.10.2015 23:22

P46e68t65r 26D89l24o90u31h10ý 3965551392958

Pane Kočí, můžete rozvést Váš myšlenkový pochod, který vyústil k udělení mínusu? Chcete snad tvrdit, že VW vyrobila cca. 11 milionů aut, které neprojdou STK (nebo obdobou v jiných zemích)? To by byla skutečná kauza. Ale ono je to trochu jinak.

+1/0
10.10.2015 23:43

M72a35r30t12i62n 86D83y67t15r40y62c69h 7834324528151

Zaplatíte vyšší spotřebu, pokud budete mít na pedálu cihlu, to především... Zbytek prohlášení je vážně k smíchu... A vůbec, co máte za auto? Hyundai?

0/0
12.10.2015 8:42

M96i55c30h93a97l 94P70a51v29l40á76t 9713443604819

Ono jde o emise NOx. A ty muzete paradoxne snizit(sic!) tim, ze budete vstrikovat vice paliva, nez je nezbytne nutne. Takze by pak auto zralo vic.

Nicmene chapu, ze tenhle vztah NOx vs. palivo nemusi byt pro nektere lidi pochopitelny, protoze to chce neco vedet o chemii a fyzice.

0/0
12.10.2015 14:39
Foto

M50i72r67o89s70l29a50v 62S93t40e58i77n63e35r 6638294403685

VW je na správné cestě. Kvalita se projeví zpravidla až po letech, ale dobrá pověst vydrží mnoho. Mercedes si dobrou pověst získal v osmdesátých a devadesátých letech, ale to je už minulost. Dnes z těch let přežívá už jenom BMW a Audi- podobně, jako VW, fanatičtí hlídači kvality. Levná auta jsou z Indie, Rumunska nebo z Turecka. Německo vsadilo na kvalitu a to se přeneslo i na Škodu a Seat.

Do Ameriky se musí vyvážet značky jako Horch, DKW a podobné pozůstatky nacionálního socialismu. DKW patřila k Autounion, takže je to i V.A.G. značka.

+1/−2
10.10.2015 19:42

Š77t93ě98p98á18n 12V74a39n59ě59k 3433559177957

Přání otcem myšlenky. BMW se mi vždy líbilo, po zkušenostech v rodině se 3mi auty, opravdu ne, děkuji. Právě BMW žije z profitu minulosti. Audi je fajn, Mercedes taktéž.

0/0
10.10.2015 23:23

J69i78ř80í 28K21o63č62í 9444779152667

Mercedes a BMW měli dobrou pověst už před sto lety. Například značku Horch právě Hitler zakázal.DKW a Autounion byly značky pro chudý.To by v Americe neprošlo.Jinak VW právě vyrábí v zemích co cituješ.

+1/0
10.10.2015 23:25

R98o66m46a91n 87P93o76l56á41č75e81k 5876519725

Je tam zajímavá myšlenka. Hodit američanům pro ně "no name" značku. Že by se Škoda nebo Seat dočkaly americké cesty? :-)

+6/0
10.10.2015 18:52

M58a87r94t89i89n 13K60y83p50r 2812935554814

Je to zajímavé, navíc se v minulosti ukázalo, že to funguje. Svého času to Toyota udělala ještě tvrdším způsobem - marketingoví mágové přesvědčili management, že nemá cenu uvádět na americký trh auta vyšší třídy pod značkou Toyota, která je u zákazníků příliš zafixovaná jako výrobce levných aut a že jednodušší než měnit image Toyoty bude přijít s úplně novou značkou. A tak vznikl Lexus. A vyšlo to.:-)

+10/0
10.10.2015 19:45

M11i29l14a25n 58Ř31í92h51a 3126173928665

zajímavá myšlenka, asi na tom něco bude.

0/0
10.10.2015 19:55

M71i48l78a60n 63K92r96á91l 8763478151741

cituji: Není podstatné, jaké národnosti je šéf automobilky, já sám k tomu přišel jak slepý k houslím. Tuhle větu málo kdo řekne z velkých šéfů.

+23/0
10.10.2015 18:33

H48o86n24z63a 48J82e94l20i93n48e93k 7546220708

řekl-protože už není šéf

+2/0
10.10.2015 22:49

M65i38c30h78a16l 84J87a95n33o40š21e15k 3890270106581

S takovým rozhovorem jste mohli přijít dříve. Ale zase by nebylo o čem psát, kdy lidé nesmyslné šílenství kolem "kauzy" pochopili...

+16/0
10.10.2015 17:38

J89i34ř80í 97K50o19c43u78r87e63k 6345964555778

Velice moc se mi líbila ta věta o kolonách. Že mají velký dopad na ovzduší, narozdíl od plynulé jízdy. Pán je evidnetně nezmanipulovaný zklidňovačskou ideologií a "dobrodiní" retardérů.

+22/−1
10.10.2015 17:24

L10a83d15i51s32l40a63v 56K67v97a88s60n89i90č32k36a 1773157913925

Evidentně nechápete funkci retardérů, Po přejetí máte jet plynule zpomalenou rychlostí, ne hned zase zrychlit, jak to asi děláte. Když budete chtít, jistě to pochopíte.

+1/−3
10.10.2015 21:24

M89a14r30t40i71n 25K28a85r10á28s31e62k 9988763628218

No je rozdil mezi pomalou jizdou a kolonou. Kolony cilene nikdo nevytvari snad az jeden naky pokus, ponala jizda je naopak do emisi nejlepsi

+1/0
10.10.2015 21:29

V30á83c75l77a27v 36J77e23b10a60v58ý 8520879643376

Hlavní doprava má běhat po páteřních komunikacích, které mají mít dostatečnou kapacitu. Vše ostatní má být uzpůsobeno tak, aby tam jezdili jen ti, kteří tam mají cíl, tedy vyloučit tranzit. A opravdu není vhodné, aby naprostým středem města jako je Praha běžela 3-4 proudá silnice, která rozetne město a udusí obyvatele centra. Tam prostě retardace provozu musí být, aby tranzit jezdil po těch páteřních trasách.

Ale to pochopíte za 20-30 let, až nevylezete schody nebo dostanete rakovinu z výfukových splodin od  prasečích dieslů. ;-)

+3/0
10.10.2015 21:50

V56l91a63d83i20m79í83r 20K59ú25n 5445696670784

Dávno se prokazatelně zjistilo, že magistrála neslouží k průjezdu Prahou, aby třeba auta od Brna po ní projela do Ústí. Praha je prostě velké město s bezpočtem aut, a tak třeba z Pankráce na Vinohrady, anebo  dále do centra, se  jinak než po magistrále prostě jet nedá. U Bulhara nebo za Vltavou pak ta auta z ní sjedou, ale to už jsou na ni najetá další auta z centra nebo ze Žižkova, atd.  A je jich (v obou směrech). tolik, že přesto je magistrála stále plná. Po zneprůjezdnění to bude katastrofa. Myslete, prosím, pane Jebavý!

0/0
11.10.2015 0:38

M67i96r90o23s69l24a56v 31G26r25o71s77s52m27a71n63n 8692429224

Nebude. Ale bude to bolet, hlavně na začátku. Přesto myslím, že to stojí zato. Zkuste se někdy projít po Legerově. A teď si představte, že tam bydlí lidé.

0/0
11.10.2015 1:23

M63i92r16o17s23l77a10v 50G98r64o28s12s90m17a54n30n 8922609614

Retardéry jsou nepříjemná věc a stále jich přibývá. I na trasách autobusů. Ale pan Kulhánek spíše mluvil o tom, že dálnice zajišťují plynulou jízdu namísto kolon. O tom úplně přesvědčen nejsem. Kolony jsou hlavně ve městech a jejich blízkosti. A čím je větší kapacita komunikací mezi městy, tím náchylnější jsou městské komunikace ke vzniku kolon.

0/0
11.10.2015 1:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.