Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW uvolní místo elektroautům, míní obchodník s emisními povolenkami

Kauza kolem Volkswagenu je obrovské selhání. Nejen samotných automobilek, ale i kontrolních mechanismů. Je smutné, že se to muselo zjistit v USA, říká v rozhovoru pro MF DNES investor Jan Pravda. Dodává, že v Americe to Volkswagenu zřejmě zlomí vaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a18n 28M85o69r39á37v61e94k 6210773171401

za IQenergy držíme palce elektromobilitě, ale není práve Tesla masivně dodotováno penězi z burzy?

0/0
17.10.2015 5:14

M86a30r72t74i85n 83K66o68u23š79a 6905154114

Je skutečně zarážející, jak se drtivá většina ekologů zamilovala do elektromobilů.

Přitom ekologické, je šetřit energií.

Možná nemají tu informaci z fyziky základní školy, že účinnosti se násobí.

Tedy , že auto na spalovací motor má účinnost zhruba podobnou , jako elektrárna, řekněme 40 procent.

Elektromobil ji má vynásobenou nekolikanásobnou transformací, přenosem a hlavně účinností dobíjení.

Tedy auto...0,4.

Elektromobil 0,4x0,95x0,9x0,95x0,6=0,194 ...tedy asi jako parní lokomotiva.

Čísla jsou uvedena pro příklad, ale skutečnost nebude o mnoho lepší,

0/0
14.10.2015 14:22

M38i10c38h21a40e60l 15R11a97d35a 4510447408256

Velice zajímavý článek. Na rozdíl od pana Pravdy jsem však toho názoru, že emisní povolenky jsou jedním z důvodů neustále se zhoršujících klimatických změn. Namísto reálné změny totiž umožňují legálně prezentovat jen změny virtuální a přesouvat odpovědnost na jinou destinaci. Při tomto kroku se však zamomnělo, ze Zeměkoule je jen jedna.

Jako zajímavou návaznost si pak dovolím linknout na svůj blog starý jen několik dní, kde je v reportáži německo veřejnoprávní televize jak rozevřené nůžky jsou mezi prezentovanou "skutečností" a realitou v oblasti výroby elektromobilů německými automobilkami. Reportáž i článek vznikly před Dieselgate. http://radamichael.blog.idnes.cz/c/475064/gruene-mobilitaet-nemecka-elektromobilita-a-ceska-prevence.html

0/0
13.10.2015 8:58

M46i20c58h54a40l 41P65a76v41l53á56t 9433763484959

A nechtel by se pan zivit necim moralne prijatelnejsim, treba obchodovat s heroinem?

0/0
12.10.2015 11:45
Foto

M78a13r64t13i27n 87V41o85i84g83t92s 9172560759420

Nejvtipnější na tom je, jak srovnává elektromobily v EU, kde plive na dotace, s elektromobily v USA, které jsou v zisku jen díky prodeji emisních povolenek, a prodej je podpořen vládními dotacemi (příp. úlevami na dani) přímo koncovým zákazníkům.

+6/0
11.10.2015 12:52

A21n32t31o89n53í65n 74S45v30o42b75o24d92a 3124913189402

Tesla má na každém autě prodělek pár tisíc dolarů

0/−1
11.10.2015 12:59

J83a75n 66V68e49s69e68l35ý 5964853952221

Tesla má ka každém voze zisk okolo 20%. Jen jej celý (a ještě mnohem víc) investuje do dalšího nárůstu produkce.

+1/−1
11.10.2015 17:27

F28r70a62n62t64i56š78e78k 33F37l21i43n69t40a 1314830809713

Myslím, že při tom vychvalování elektromobilů zapomněl pan obchodník se špinavým vzduchem na jeden zásadní problém, a tím je, kromě nízké hustoty energie vuložené v současných typech akumulátorů, i jejich velice omezená životnost. A tyto akumulátory obsahují velké množství látek, které nejsou právě přátelské pro životní prostředí. V současné době jezdí elektromobilů málo, ale co až se rozšíří masově? Vznikne problém s jejich ne právě levnou likvidací, což se jistě projeví v ceně elektromobilů nebo to vygeneruje další problém pro životní prostředí. A obdobná situace nás za nějaký čas čeká u solárních panelů, které se již masově rozšířily.

+5/−1
11.10.2015 12:37

V43í19t 53O74ž14a62n45a 1598868545644

pletete si likvidaci s recyklací, akumulátory se dají recyklovat téměř ze 100%

0/−1
12.10.2015 10:56

J27a87k64u18b 46F45e74i94f21a23r 7709139686549

Pán je podle mě trochu pokrytec, když sám obchoduje s povolenkami a kritizuje VW a ještě k tomu si hraje na vizionáře.

Elektroauta jsou bohužel hudba pořád ještě dost vzdálené budoucnosti. A to především ve městech a aglomeracích a jen v některých zemích.

Problémem je stále technologie, resp. její cena. Tesla je super auťák, ale moc lidí si ho dovolit nemůže. A dostatek levné a čisté energie je další slabina.

+5/0
11.10.2015 11:59

A86n56t32o13n37í79n 59S73v65o96b22o40d16a 3664203259762

BMW i VW nabízí elektrická auta kolem milionů, Tesla má delší dojezd, ale cena je jinde :-(

0/0
11.10.2015 11:52

J23a37k89u88b 44F47e38i59f80a66r 7579899716169

Bohužel i mega je hodně, podívejte co jezdí po silnicích...

+1/0
11.10.2015 12:00

A95n45t10o88n41í64n 96S21v84o74b77o98d91a 3264753349162

Potom je možnost CNG za 270 000 Kč, ale to je stejně jedno, protože u nás jsou nová auta pro většinu drahá

0/0
11.10.2015 12:05

J54a85k49u14b 13F31e21i48f32a46r 7679769526329

ano, přesně tak. Je jedno, že to pak bude jezdit za nula nula nic na kilometr, když si to nemůžete dovolit pořídit.

+3/0
11.10.2015 12:07

A30n72t81o61n54í71n 26S52v63o29b93o37d79a 3794733239352

V rodině jezdí tři auta na plyn, zvolili jsme ekonomicky výhodná auta. Elektrika zatím výhodná není. Auto na CNG za běžnou životnost nestojí i s plynem a servisem mega :-(,

0/0
11.10.2015 12:14
Foto

P75ř50e40m74y18s20l 22K44y63s70e76l15á12k 3681403824755

Chtěl jsem jen poznamenat, že je směšné jak je pán ekologicky smýšlející a pak se živí prodejem "odpustků" ne emise. Myslím, že je čas na nového Jana Husa. To co děláte pane je největší pokrytectví jaké jsem kdy viděl. A Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou. Pro masové použití zcela o ničem. VW v Americe neskončí, protože se může schovat za americké značky které ovládá. A ruku na srdce kdo z obyčejných Američanů to ví? Všichni si přece kupují tradiční americkou značku.

+15/−1
11.10.2015 11:48
Foto

J78i97ř58í 30K46r69á27k72o56r74a 9109173

"Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou."

Aktuální model má dojezd 500 km a dobu nabití půl hodiny. V plánu jsou baterie s kapacitou na dojezd až 800 km a dobu dobití čtvrt hodiny. Před deseti lety měly elektromobily dojezd 200km a baterie se nabíjely několik hodin.

Škoda Oktavia TDI s nádrží 55l má dojezd tak 1000 km.

Já v tom vidím pokrok. Vy ne?

+2/−2
11.10.2015 11:57
Foto

P36ř10e43m37y71s58l 26K55y52s27e95l73á43k 3101843904435

A teď cena obou modelů a životnost? A jsme tam kde jsme byli. Ano pokrok to je ale pořád masové využití moc nehrozí.

+4/0
11.10.2015 12:01
Foto

P16ř19e46m60y48s48l 94K67y39s44e22l67á32k 3611743544335

A k tomu cena za ujetý kilometr? A jak tady pán napsal až na to začne jezdit více aut tak spotřební daň na elektřinu udělá své.

+1/0
11.10.2015 12:02

A52n22t33o57n67í11n 63S65v64o17b18o74d53a 3644793319222

Myslíte jak se mluví od revoluce o dodanění LPG, aktuálně Benzina 13,20 :-), kdo to riskl, ušetřil stovky tisíc Kč

0/0
11.10.2015 12:09
Foto

P60ř31e14m15y86s60l 48K69y42s23e14l87á29k 3651303294205

Neschopnost parlamentu je jedna věc. A druhá je že podpora LPG atd je vlastně ekologickým krokem ne?

0/0
11.10.2015 19:15
Foto

J56i71ř67í 85K48r18á82k93o82r40a 9869913

Podobné výtky jsem slyšel na chytré telefony zhruba před deseti lety. Leckdy stačí málo, aby se daný obchodní model rozšířil a postupnou evolucí se z něj stal model životaschopný.

Mimochodem, víte, jak vypadaly automobily před sto lety? I tehdy zcela jistě existovali lidé, kteří jim nedávali příliš velkou šanci. Neefektivní pohonná jednotka, potřeba bohaté infrastruktury, špatně dostupná ropa, vysoká cena, vysoké provozní náklady atd.

Zamyslete se nad tím. ;-)

+1/−1
11.10.2015 13:44

V22í31ť21a 14K29r61u76t56i43š 1710504195647

Před nějakými 110 lety byly elektromobily možná dokonce dal, než auta se spalovaky. Ale za tohle období svou konkurenceschopnost spíš ztrácely. I Tesla je zatím postavena na silných dotacích (USA, Norsko...). Pokud budou "běžně " dostupná elektroauta nabízet ctvrtinovy dojezd s komplikovanym dobíjením, třikrát tak vysokou cenu, tak to stále bude okrajová záležitost pro nadšence a hracicky, co neví co s penězi.

+2/0
11.10.2015 14:30

A76n78t91o91n19í82n 97S23v30o33b26o48d88a 3104473529712

Za co mají bohatí utrácet? Takto aspoň podporují vývoj spousty technologií, které se časem mohou použít v běžném životě

+1/0
11.10.2015 14:40
Foto

J33i82ř82í 87K40r27á16k60o41r32a 9209763

Dojezd už dávno není čtvrtinový a nejnovější baterie se dají dobít za čtvrt hodiny. Pokrok nezastavíš. Nesmíte číst ABC z roku raz dva. Navíc se většina cest odehraje po městě nebo v řádu desítek kilometrů, takže tahle výtka je tak mimo, jako máloco.

Co se týče ceny, tak i ty smartphony se dnes kupují za cenu, kterou by za telefon lidé před deseti lety ani náhodou nedali. Všechno je to o přidané hodnotě.

Co se mě týče, zrušil bych všechny dotace - od nafty, přes infrastrukturu až po ekonesmysly. A zrušil bych i dodatečné zdanění jako je spotřební daň. Nechal bych to na volném trhu a vidělo by se.

+1/−2
11.10.2015 14:50

V52í86ť36a 34K86r19u74t50i25š 1970794375977

Reálný dojezd Leafu, e-Golfu nebo nejslabší Tesly je někde okolo 160-200 km, a to nesmí moc mrznout nebo být naopak moc horko. Běžné konvenční auto má dojezd okolo 700-1000 km.

Ano,nejsilnější Tesla 85 má papírový dojezd okolo 480 km, reálný tudíž 400. A za tento dvojnásobný dojezd chce výrobce pouhých 20.000 USD navrch proti základu.

To, že se většina cest odehraje ve městě je sice pěkné, ale pokud potřebuji občas jet dal, než je akční rádius elektromobilu, ztrácí smysl, neboť v záloze musím mít tak jako tak běžné auto. A o tom, jak uživatelsky příjemné je jezdit na delší trasy emobilem tu někdo nedávno uváděl odkaz na popis cesty Leafem do Chorvatska, což byl skutečně adrenalinový zážitek pro nadšence.

+2/−1
11.10.2015 18:37

M61a85r40t77i60n 86K45a77r45á88s23e11k 9898713118568

Cena tesly odpovida spalovaci konkurenci..... Zivotnost problem nebude (akumulatory maji zaruku na 8 let, takze nejskych 12 urcite vydrzi, a 12 lete auto i spalovaci ma zanedbatelnou zustarkovou hodnotu)

+1/−1
11.10.2015 14:13

A34n13t55o88n48í29n 21S94v10o69b80o72d80a 3484683979202

Jaké je americké srovnatelné auto? Když nebudu požadovat stejnou akceleraci? To je parametr, který klasická auta nezvládnou. K ceně Tesly je potřeba přičíst dotaci firmy na každé auto, protože se prodávají pod cenou

+1/−1
11.10.2015 14:36

M73a23r64t83i29n 28K50a62r23á62s15e51k 9388703678138

No to ze tesla auto dotuje je konecnemu spotrebiteli jedno, PSA je v pekelne ztrate a taky to nikdo neresi pri posuzovani ceny auta.

Jinak tesly jsou, co jsem slysel perfektne zpracovana auta, takze snese srovnani spis treba s BMW nez lacine zpracovanym americkym sportakem, ve vykonnejsich verzich vyjde i to BWM spise draz.

Jasne pokud chcete auto na bezne jezdeni, pro rodinu, nebo vam staci lepsi sedan se slabsim motorem, tak sezenete mnohem levnejsi auta....

+1/−1
11.10.2015 22:07
Foto

P24ř23e64m79y86s95l 41K73y45s77e89l16á72k 3951953294245

Co to plácáte. Ty ceny se rovnají dosti rozežraným sporťákům v řádech milionů. Žádné auto za půl mega to není. 8 let v jakých podmínkách? Navíc ty akumulátory mají pořád stejný výkon v různých teplotách? Ani ne a že to v subtropech jakž takž funguje je jedna věc, ale v průměrné zimě se vám ty hodnoty sesypou jak domeček. z karet.

+2/−1
11.10.2015 19:13

J22a69k66u35b 14F27e32i76f81a89r 7479519386439

No až to cenově bude alespoň trochu, jen trochu srovnatelné s tou vámi zmiňovanou Oktávkou, pak to bude opravdu pokrok.

+3/0
11.10.2015 12:02

J67i91r16i 90V93o12r38r69e24t95h 2689486750559

Neni to 500km, je to 420km u modelu s nejvetsi baterii (= dost velky priplatek). Bezne prodavany model ma 300km s uspornou jizdou a dobrych podminek. Takze bezpecne spis tak 250km.

+2/0
11.10.2015 14:58

G34e62o54r70g 45K17o10m29b25e33r53e12c 9134261266331

Aktuální model má dojezd 500 km a dobu nabití půl hodiny.

Jo dobiti za pul hodiny ale ne na 100%. Pouze na 70-80%

Navic pri dnesnim uspechanym zivote chci videt toho kdo nekde pul hodiny jen tak lelkuje.

+2/0
11.10.2015 20:10

M52a70t15ú16š 32B55e44n46a49k 9868884942703

Má to pár háčikov, veľkosti kotvy záoceánskej ľode. Ono je pekne, že to má dojazd 400km (500 leda na papiery), ale keď je najbližšia nabíjacia stanica cez 200km, tak je to k ničomu. Navyše ani zriadenie "vlastnej" stanice nieje výhra, kedže na to treba garáž s prípojkou 400V a pár desiatok ampérov, čo je niekde na sídlisku nereálne. Nabíjanie je samozrejme v rádoch hodín, ono to rýchlonabíjanie je mimo reality domácností. Ono stále platí fyzika a vťah, že watt =prúd krát napätie.

+3/0
11.10.2015 23:29
Foto

J40a77n 16Č43e20r25m55á35k 4149258635747

tak jsem si přečetl notný kus diskuse... Vše se točí kolem čistého vzduchu a peněz... Nevím, zda elektromobily mají nějakou velkou budoucnost, neboť zapomínáme stále na dvě věci. Samotná výroba a likvidace a také výroba elektřiny... Řekněme, že výroba baterií a vozů se časem dořeší (zajímavá myšlenka třeba byla na čerpačce měnit elektrolyt), ale hlavní problém je vyřešit výrobu samotného proudu. Jde o prostý přesun emisí ze silnic do elektráren a jestli to nějak pomůže8-o...  A pak je tu vážení samotná cena energie. Státy mají nyní obrovské příjmy z daní uvalených na pohonné hmoty... Co myslíte, nechají se o ně obrat tím, že lidé budou jezdit a všemožně přecházet na elektřinu?... 8-o

+4/0
11.10.2015 11:43

J48i75ř82í 47Z90ý98k22a 9529893531970

děláte jako kdyby výroba auta se spalovákem byla naprosto čistá, stejně tak jako kdyby benzin a nafta tekly přímo ze země. Obojí je stejné svinstvo jako výroba baterií a výroba el. energie z uhelek (ta se používá i při zpracování ropy, výrobě součástí automobilů ... ).

+2/−1
11.10.2015 11:47
Foto

J43a68n 33Č78e27r18m31á58k 4289148575847

ale to nikdo neříká... Pouze ekolobby a její fans se tváří, že elektro je spása světa a že jsou téměř bez problémů...

0/0
11.10.2015 11:54
Foto

P55ř46e67m91y10s70l 97K47y54s51e41l82á78k 3611973574865

Očividně o zpracování ropy nic nevíte. Je to energeticky teéměř nebo zcela soběstačný proces. Plyn z ropy se využívá k pohonu rafinérie. A jde zde o to, ž energie pro výrobu baterií a jejich likvidaci značně převyšuje jejich efekt. Čili ano ekologická výroba spalovacích motorů není, ale je v celkovém důsledku ekologičtější než elektromobily se vším všudy.

+4/−1
11.10.2015 11:58

J75a52n 80V85e78s72e74l86ý 5454383262811

Je to tak samostatný proces, že je polovina energie pryč ještě než se nalije benzín do nádrže.

+2/−1
11.10.2015 17:30

P65e45t69r 90P90a36v10l33a16t21a 7816900157531

Tak to je nejmenší problém. V Kalifornii už je jednotná daň za elektromobil 100 USD jako příspěvek na infrastrukturu, která se jinak platí ze spotřební daně ( 6% ).

Samotná výroba proudu je menší problém než ty baterie, jen je potřeba se přestat ohlížet na uřvané ekologisty. Jaderná energetika je svým potenciálem stále ještě na začátku.

+2/0
11.10.2015 11:49
Foto

J91a37n 49Č10e64r19m73á70k 4519618765977

1) s tím jádrem máte pravdu... Ovšem podívejte se do světa!... Politici holt poslouchají bulvár!... Např., když tsunami poničilo Fukušimu, JE před ukončením provozu a desetiletí starou, kde se projevilo, že JE zabezpečit lze (jinak by byla poškozena mnohem více), co všichni tzv. ekologové a především profiekologové dělali za vyrvál a jak zeraegovalo Německo?!!!  

2) A myslíte si, že peněz z provozu jednoho auta např. naše vláda bere pouhých 100 dolarů?...

0/0
11.10.2015 12:01

P76e73t92r 15P63a42v81l65a87t16a 7706910877351

1) Jenže jsou i země které na to kašlou. Indové i Čína ve velkém staví JE. Rusko má plně funkční elektrárny 4. generace, které mimo jiné staví právě v té Indii. Japonsko sice zachvátila hysterie, ale teď už potichu jaderky zase spouští, bez nich to nejde.

2) Naše rozhodně ne. A také ta naše spotřební daň rozpouští do rozpočtu, kdežto ta Americká ji směruje přímo do infrastruktury.

+1/−1
11.10.2015 12:18
Foto

J97a34n 80Č63e69r88m80á35k 4799468465457

1) Možná se do Ruska či Indie podíváme, ale kvůli autu se tam sotva kdo odstěhuje, že? 

2) to je přece jedno, kam se ty peníze dávají!... Důležitý je fakt, že je teď stát má!! A věří někdo tomu, že o ně stát bude chtít přijít?... A není to jen pár milionů;-D;-D;-D...

0/0
11.10.2015 12:25

P19e49t64r 85P66a57v22l39a21t48a 7886870907871

1) Hlavní je, že to někdo rozvíjí.

2) Jistě. Teď jde hlavně o to, aby se na to poukazovalo. Lidem tohle přirozeně vadí a je to cesta, jak zvyšovat tlak na politiku.

+1/0
11.10.2015 12:28
Foto

J27a51n 92Č55e67r28m69á73k 4569928225627

no, moc tomu nevěřím... ten tlak se zvyšuje už 25 let... (ale daně taky)...8-o

0/0
11.10.2015 12:46

Z77d94e74n71ě93k 79Z16á30l78i40š 2705934797883

VW uvolní místo elektrovozům? Dovolte abych se zasmál. I ty nejlepší elektromobily jsou na hony vzdáleny hromadnému nasazení. Limitem je kapacita baterií, jejich životnost a s tím související cena za km, kterou musíte připočítat k ceně elektřiny na dobíjení.  V zimně dojezd zhoršuje nutnost vytápět vůz také elektřinou. Srovnejte čas potřebný na dotankování nádrže nebo dobití baterie. (Existuje možnost výměny baterie. Kdo zaplatí stanice pro výměnu baterií?) Známe to všichni dobře z mobilních telefonů a i to mě vadí. Autoři těchto článků rádi zapomínají i na to, kde se bude brát elektřina pro dobíjení baterií těchto vozů? Spotřebiče v domácnosti mají běžně součtový příkon pohybující se od 5 do 10kW. Auto v garáži má příkon od 30 do 200kw (běžně prodávaná auta). Neznám skutečnou hodnotu příkonu všech aut v tomto státě. Nezná ji zřejmě nikdo. Pokud se tyto vozy budou dobíjet z rozvodné sítě musí vzniknout 15 až 30 nových elektráren výkonově podobných Temelínu. :-/

+9/−1
11.10.2015 11:39

P80e97t75r 78P94a36v77l86a87t17a 7456510297661

Na sociologických, filosofických a obecně humanitních fakultách se moc nepočítá. Její absolventi je pak politicky snaží tlačit nařízení, které jsou mimo realitu.

+6/0
11.10.2015 11:43
Foto

P94e33t55r 27V88a37n43d17a62s 2431514665151

Ano, to je velký problém. Absolventi škol humanitního zaměření mají základní mezery v tom, jak funguje technika a ekonomika.

+4/0
11.10.2015 12:10

M95a12r83t43i98n 75B42e26n65e18š 4793171795460

Pan je evidentne ekoterorista prizivujici se na celosvetovem podvodu, emisnich povolenkach.

+7/0
11.10.2015 11:31

V90e88n81d78u82l94a 67F62a61i81f87e83r39o93v90á 4888161393119

......celoplanetární výzva......

0/0
11.10.2015 11:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.