Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VW uvolní místo elektroautům, míní obchodník s emisními povolenkami

Kauza kolem Volkswagenu je obrovské selhání. Nejen samotných automobilek, ale i kontrolních mechanismů. Je smutné, že se to muselo zjistit v USA, říká v rozhovoru pro MF DNES investor Jan Pravda. Dodává, že v Americe to Volkswagenu zřejmě zlomí vaz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J55a34n 69M57o45r89á24v78e97k

17. 10. 2015 5:14

za IQenergy držíme palce elektromobilitě, ale není práve Tesla masivně dodotováno penězi z burzy?

0 0
možnosti
MK

Je skutečně zarážející, jak se drtivá většina ekologů zamilovala do elektromobilů.

Přitom ekologické, je šetřit energií.

Možná nemají tu informaci z fyziky základní školy, že účinnosti se násobí.

Tedy , že auto na spalovací motor má účinnost zhruba podobnou , jako elektrárna, řekněme 40 procent.

Elektromobil ji má vynásobenou nekolikanásobnou transformací, přenosem a hlavně účinností dobíjení.

Tedy auto...0,4.

Elektromobil 0,4x0,95x0,9x0,95x0,6=0,194 ...tedy asi jako parní lokomotiva.

Čísla jsou uvedena pro příklad, ale skutečnost nebude o mnoho lepší,

0 0
možnosti
MR

Velice zajímavý článek. Na rozdíl od pana Pravdy jsem však toho názoru, že emisní povolenky jsou jedním z důvodů neustále se zhoršujících klimatických změn. Namísto reálné změny totiž umožňují legálně prezentovat jen změny virtuální a přesouvat odpovědnost na jinou destinaci. Při tomto kroku se však zamomnělo, ze Zeměkoule je jen jedna.

Jako zajímavou návaznost si pak dovolím linknout na svůj blog starý jen několik dní, kde je v reportáži německo veřejnoprávní televize jak rozevřené nůžky jsou mezi prezentovanou "skutečností" a realitou v oblasti výroby elektromobilů německými automobilkami. Reportáž i článek vznikly před Dieselgate. http://radamichael.blog.idnes.cz/c/475064/gruene-mobilitaet-nemecka-elektromobilita-a-ceska-prevence.html

0 0
možnosti
MP

A nechtel by se pan zivit necim moralne prijatelnejsim, treba obchodovat s heroinem?

0 0
možnosti
Foto

Nejvtipnější na tom je, jak srovnává elektromobily v EU, kde plive na dotace, s elektromobily v USA, které jsou v zisku jen díky prodeji emisních povolenek, a prodej je podpořen vládními dotacemi (příp. úlevami na dani) přímo koncovým zákazníkům.

6 0
možnosti
AS

Tesla má na každém autě prodělek pár tisíc dolarů

0 1
možnosti
FF

Myslím, že při tom vychvalování elektromobilů zapomněl pan obchodník se špinavým vzduchem na jeden zásadní problém, a tím je, kromě nízké hustoty energie vuložené v současných typech akumulátorů, i jejich velice omezená životnost. A tyto akumulátory obsahují velké množství látek, které nejsou právě přátelské pro životní prostředí. V současné době jezdí elektromobilů málo, ale co až se rozšíří masově? Vznikne problém s jejich ne právě levnou likvidací, což se jistě projeví v ceně elektromobilů nebo to vygeneruje další problém pro životní prostředí. A obdobná situace nás za nějaký čas čeká u solárních panelů, které se již masově rozšířily.

5 1
možnosti
VO

V60í26t 14O50ž62a88n59a

12. 10. 2015 10:56

pletete si likvidaci s recyklací, akumulátory se dají recyklovat téměř ze 100%

0 1
možnosti
JF

Pán je podle mě trochu pokrytec, když sám obchoduje s povolenkami a kritizuje VW a ještě k tomu si hraje na vizionáře.

Elektroauta jsou bohužel hudba pořád ještě dost vzdálené budoucnosti. A to především ve městech a aglomeracích a jen v některých zemích.

Problémem je stále technologie, resp. její cena. Tesla je super auťák, ale moc lidí si ho dovolit nemůže. A dostatek levné a čisté energie je další slabina.

5 0
možnosti
AS

BMW i VW nabízí elektrická auta kolem milionů, Tesla má delší dojezd, ale cena je jinde :-(

0 0
možnosti
JF

Bohužel i mega je hodně, podívejte co jezdí po silnicích...

1 0
možnosti
PK

Chtěl jsem jen poznamenat, že je směšné jak je pán ekologicky smýšlející a pak se živí prodejem "odpustků" ne emise. Myslím, že je čas na nového Jana Husa. To co děláte pane je největší pokrytectví jaké jsem kdy viděl. A Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou. Pro masové použití zcela o ničem. VW v Americe neskončí, protože se může schovat za americké značky které ovládá. A ruku na srdce kdo z obyčejných Američanů to ví? Všichni si přece kupují tradiční americkou značku.

15 1
možnosti
JK

"Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou."

Aktuální model má dojezd 500 km a dobu nabití půl hodiny. V plánu jsou baterie s kapacitou na dojezd až 800 km a dobu dobití čtvrt hodiny. Před deseti lety měly elektromobily dojezd 200km a baterie se nabíjely několik hodin.

Škoda Oktavia TDI s nádrží 55l má dojezd tak 1000 km.

Já v tom vidím pokrok. Vy ne?

2 2
možnosti
Foto

J64a98n 36Č39e73r35m44á70k

11. 10. 2015 11:43

tak jsem si přečetl notný kus diskuse... Vše se točí kolem čistého vzduchu a peněz... Nevím, zda elektromobily mají nějakou velkou budoucnost, neboť zapomínáme stále na dvě věci. Samotná výroba a likvidace a také výroba elektřiny... Řekněme, že výroba baterií a vozů se časem dořeší (zajímavá myšlenka třeba byla na čerpačce měnit elektrolyt), ale hlavní problém je vyřešit výrobu samotného proudu. Jde o prostý přesun emisí ze silnic do elektráren a jestli to nějak pomůže8-o...  A pak je tu vážení samotná cena energie. Státy mají nyní obrovské příjmy z daní uvalených na pohonné hmoty... Co myslíte, nechají se o ně obrat tím, že lidé budou jezdit a všemožně přecházet na elektřinu?... 8-o

4 0
možnosti
JZ

J55i19ř39í 88Z86ý23k64a

11. 10. 2015 11:47

děláte jako kdyby výroba auta se spalovákem byla naprosto čistá, stejně tak jako kdyby benzin a nafta tekly přímo ze země. Obojí je stejné svinstvo jako výroba baterií a výroba el. energie z uhelek (ta se používá i při zpracování ropy, výrobě součástí automobilů ... ).

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo

26. dubna 2024

Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku

26. dubna 2024  15:26

Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...

Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami

26. dubna 2024  13:38

Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!