Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW uvolní místo elektroautům, míní obchodník s emisními povolenkami

Kauza kolem Volkswagenu je obrovské selhání. Nejen samotných automobilek, ale i kontrolních mechanismů. Je smutné, že se to muselo zjistit v USA, říká v rozhovoru pro MF DNES investor Jan Pravda. Dodává, že v Americe to Volkswagenu zřejmě zlomí vaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a79n 39M58o91r73á87v53e69k 6210583211611

za IQenergy držíme palce elektromobilitě, ale není práve Tesla masivně dodotováno penězi z burzy?

0/0
17.10.2015 5:14

M65a88r23t11i44n 50K15o18u17š63a 6975794764

Je skutečně zarážející, jak se drtivá většina ekologů zamilovala do elektromobilů.

Přitom ekologické, je šetřit energií.

Možná nemají tu informaci z fyziky základní školy, že účinnosti se násobí.

Tedy , že auto na spalovací motor má účinnost zhruba podobnou , jako elektrárna, řekněme 40 procent.

Elektromobil ji má vynásobenou nekolikanásobnou transformací, přenosem a hlavně účinností dobíjení.

Tedy auto...0,4.

Elektromobil 0,4x0,95x0,9x0,95x0,6=0,194 ...tedy asi jako parní lokomotiva.

Čísla jsou uvedena pro příklad, ale skutečnost nebude o mnoho lepší,

0/0
14.10.2015 14:22

M43i72c43h20a77e66l 34R69a87d58a 4150167408376

Velice zajímavý článek. Na rozdíl od pana Pravdy jsem však toho názoru, že emisní povolenky jsou jedním z důvodů neustále se zhoršujících klimatických změn. Namísto reálné změny totiž umožňují legálně prezentovat jen změny virtuální a přesouvat odpovědnost na jinou destinaci. Při tomto kroku se však zamomnělo, ze Zeměkoule je jen jedna.

Jako zajímavou návaznost si pak dovolím linknout na svůj blog starý jen několik dní, kde je v reportáži německo veřejnoprávní televize jak rozevřené nůžky jsou mezi prezentovanou "skutečností" a realitou v oblasti výroby elektromobilů německými automobilkami. Reportáž i článek vznikly před Dieselgate. http://radamichael.blog.idnes.cz/c/475064/gruene-mobilitaet-nemecka-elektromobilita-a-ceska-prevence.html

0/0
13.10.2015 8:58

M66i21c72h64a48l 35P22a76v80l30á47t 9443433454889

A nechtel by se pan zivit necim moralne prijatelnejsim, treba obchodovat s heroinem?

0/0
12.10.2015 11:45
Foto

M31a44r87t52i83n 66V33o55i88g44t25s 9472280549200

Nejvtipnější na tom je, jak srovnává elektromobily v EU, kde plive na dotace, s elektromobily v USA, které jsou v zisku jen díky prodeji emisních povolenek, a prodej je podpořen vládními dotacemi (příp. úlevami na dani) přímo koncovým zákazníkům.

+6/0
11.10.2015 12:52

A55n76t74o62n56í12n 10S33v69o22b64o69d18a 3944843659892

Tesla má na každém autě prodělek pár tisíc dolarů

0/−1
11.10.2015 12:59

J52a48n 50V24e71s69e50l15ý 5314323292791

Tesla má ka každém voze zisk okolo 20%. Jen jej celý (a ještě mnohem víc) investuje do dalšího nárůstu produkce.

+1/−1
11.10.2015 17:27

F81r11a66n86t46i15š98e25k 87F34l43i54n68t35a 1944800659103

Myslím, že při tom vychvalování elektromobilů zapomněl pan obchodník se špinavým vzduchem na jeden zásadní problém, a tím je, kromě nízké hustoty energie vuložené v současných typech akumulátorů, i jejich velice omezená životnost. A tyto akumulátory obsahují velké množství látek, které nejsou právě přátelské pro životní prostředí. V současné době jezdí elektromobilů málo, ale co až se rozšíří masově? Vznikne problém s jejich ne právě levnou likvidací, což se jistě projeví v ceně elektromobilů nebo to vygeneruje další problém pro životní prostředí. A obdobná situace nás za nějaký čas čeká u solárních panelů, které se již masově rozšířily.

+5/−1
11.10.2015 12:37

V84í75t 79O54ž39a33n69a 1548648335364

pletete si likvidaci s recyklací, akumulátory se dají recyklovat téměř ze 100%

0/−1
12.10.2015 10:56

J22a42k40u39b 81F63e90i41f49a37r 7229829976129

Pán je podle mě trochu pokrytec, když sám obchoduje s povolenkami a kritizuje VW a ještě k tomu si hraje na vizionáře.

Elektroauta jsou bohužel hudba pořád ještě dost vzdálené budoucnosti. A to především ve městech a aglomeracích a jen v některých zemích.

Problémem je stále technologie, resp. její cena. Tesla je super auťák, ale moc lidí si ho dovolit nemůže. A dostatek levné a čisté energie je další slabina.

+5/0
11.10.2015 11:59

A16n43t50o97n82í44n 17S60v62o96b33o97d25a 3114803209662

BMW i VW nabízí elektrická auta kolem milionů, Tesla má delší dojezd, ale cena je jinde :-(

0/0
11.10.2015 11:52

J59a68k91u28b 79F77e30i42f23a62r 7509359286309

Bohužel i mega je hodně, podívejte co jezdí po silnicích...

+1/0
11.10.2015 12:00

A84n47t14o12n20í86n 55S62v27o91b70o44d57a 3934733139372

Potom je možnost CNG za 270 000 Kč, ale to je stejně jedno, protože u nás jsou nová auta pro většinu drahá

0/0
11.10.2015 12:05

J44a25k38u96b 80F26e90i48f83a80r 7159639646389

ano, přesně tak. Je jedno, že to pak bude jezdit za nula nula nic na kilometr, když si to nemůžete dovolit pořídit.

+3/0
11.10.2015 12:07

A39n30t82o70n57í88n 82S60v34o29b54o66d80a 3404333259122

V rodině jezdí tři auta na plyn, zvolili jsme ekonomicky výhodná auta. Elektrika zatím výhodná není. Auto na CNG za běžnou životnost nestojí i s plynem a servisem mega :-(,

0/0
11.10.2015 12:14
Foto

P49ř51e27m92y41s53l 27K57y12s87e72l23á16k 3391703784185

Chtěl jsem jen poznamenat, že je směšné jak je pán ekologicky smýšlející a pak se živí prodejem "odpustků" ne emise. Myslím, že je čas na nového Jana Husa. To co děláte pane je největší pokrytectví jaké jsem kdy viděl. A Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou. Pro masové použití zcela o ničem. VW v Americe neskončí, protože se může schovat za americké značky které ovládá. A ruku na srdce kdo z obyčejných Američanů to ví? Všichni si přece kupují tradiční americkou značku.

+15/−1
11.10.2015 11:48
Foto

J88i38ř92í 39K45r72á17k60o54r80a 9179973

"Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou."

Aktuální model má dojezd 500 km a dobu nabití půl hodiny. V plánu jsou baterie s kapacitou na dojezd až 800 km a dobu dobití čtvrt hodiny. Před deseti lety měly elektromobily dojezd 200km a baterie se nabíjely několik hodin.

Škoda Oktavia TDI s nádrží 55l má dojezd tak 1000 km.

Já v tom vidím pokrok. Vy ne?

+2/−2
11.10.2015 11:57
Foto

P65ř65e29m38y24s33l 33K40y22s37e79l41á52k 3631573384435

A teď cena obou modelů a životnost? A jsme tam kde jsme byli. Ano pokrok to je ale pořád masové využití moc nehrozí.

+4/0
11.10.2015 12:01
Foto

P76ř26e65m93y67s34l 93K54y33s40e61l88á98k 3121183534495

A k tomu cena za ujetý kilometr? A jak tady pán napsal až na to začne jezdit více aut tak spotřební daň na elektřinu udělá své.

+1/0
11.10.2015 12:02

A50n43t91o15n17í72n 14S58v79o74b14o69d97a 3324453369292

Myslíte jak se mluví od revoluce o dodanění LPG, aktuálně Benzina 13,20 :-), kdo to riskl, ušetřil stovky tisíc Kč

0/0
11.10.2015 12:09
Foto

P11ř26e59m68y32s88l 12K71y30s65e97l46á67k 3141483784635

Neschopnost parlamentu je jedna věc. A druhá je že podpora LPG atd je vlastně ekologickým krokem ne?

0/0
11.10.2015 19:15
Foto

J64i55ř30í 88K37r75á32k11o61r26a 9319493

Podobné výtky jsem slyšel na chytré telefony zhruba před deseti lety. Leckdy stačí málo, aby se daný obchodní model rozšířil a postupnou evolucí se z něj stal model životaschopný.

Mimochodem, víte, jak vypadaly automobily před sto lety? I tehdy zcela jistě existovali lidé, kteří jim nedávali příliš velkou šanci. Neefektivní pohonná jednotka, potřeba bohaté infrastruktury, špatně dostupná ropa, vysoká cena, vysoké provozní náklady atd.

Zamyslete se nad tím. ;-)

+1/−1
11.10.2015 13:44

V73í60ť86a 83K39r13u84t18i22š 1300414755557

Před nějakými 110 lety byly elektromobily možná dokonce dal, než auta se spalovaky. Ale za tohle období svou konkurenceschopnost spíš ztrácely. I Tesla je zatím postavena na silných dotacích (USA, Norsko...). Pokud budou "běžně " dostupná elektroauta nabízet ctvrtinovy dojezd s komplikovanym dobíjením, třikrát tak vysokou cenu, tak to stále bude okrajová záležitost pro nadšence a hracicky, co neví co s penězi.

+2/0
11.10.2015 14:30

A48n49t25o55n17í54n 48S70v61o64b40o87d50a 3474613139472

Za co mají bohatí utrácet? Takto aspoň podporují vývoj spousty technologií, které se časem mohou použít v běžném životě

+1/0
11.10.2015 14:40
Foto

J43i60ř36í 49K28r13á81k24o28r39a 9879903

Dojezd už dávno není čtvrtinový a nejnovější baterie se dají dobít za čtvrt hodiny. Pokrok nezastavíš. Nesmíte číst ABC z roku raz dva. Navíc se většina cest odehraje po městě nebo v řádu desítek kilometrů, takže tahle výtka je tak mimo, jako máloco.

Co se týče ceny, tak i ty smartphony se dnes kupují za cenu, kterou by za telefon lidé před deseti lety ani náhodou nedali. Všechno je to o přidané hodnotě.

Co se mě týče, zrušil bych všechny dotace - od nafty, přes infrastrukturu až po ekonesmysly. A zrušil bych i dodatečné zdanění jako je spotřební daň. Nechal bych to na volném trhu a vidělo by se.

+1/−2
11.10.2015 14:50

V78í34ť51a 45K79r24u54t89i34š 1150774805337

Reálný dojezd Leafu, e-Golfu nebo nejslabší Tesly je někde okolo 160-200 km, a to nesmí moc mrznout nebo být naopak moc horko. Běžné konvenční auto má dojezd okolo 700-1000 km.

Ano,nejsilnější Tesla 85 má papírový dojezd okolo 480 km, reálný tudíž 400. A za tento dvojnásobný dojezd chce výrobce pouhých 20.000 USD navrch proti základu.

To, že se většina cest odehraje ve městě je sice pěkné, ale pokud potřebuji občas jet dal, než je akční rádius elektromobilu, ztrácí smysl, neboť v záloze musím mít tak jako tak běžné auto. A o tom, jak uživatelsky příjemné je jezdit na delší trasy emobilem tu někdo nedávno uváděl odkaz na popis cesty Leafem do Chorvatska, což byl skutečně adrenalinový zážitek pro nadšence.

+2/−1
11.10.2015 18:37

M27a53r41t45i67n 51K30a76r34á78s93e24k 9518103168638

Cena tesly odpovida spalovaci konkurenci..... Zivotnost problem nebude (akumulatory maji zaruku na 8 let, takze nejskych 12 urcite vydrzi, a 12 lete auto i spalovaci ma zanedbatelnou zustarkovou hodnotu)

+1/−1
11.10.2015 14:13

A29n66t35o44n88í46n 46S11v98o59b67o36d61a 3124623469812

Jaké je americké srovnatelné auto? Když nebudu požadovat stejnou akceleraci? To je parametr, který klasická auta nezvládnou. K ceně Tesly je potřeba přičíst dotaci firmy na každé auto, protože se prodávají pod cenou

+1/−1
11.10.2015 14:36

M59a92r96t13i43n 93K21a44r59á43s65e10k 9258123888758

No to ze tesla auto dotuje je konecnemu spotrebiteli jedno, PSA je v pekelne ztrate a taky to nikdo neresi pri posuzovani ceny auta.

Jinak tesly jsou, co jsem slysel perfektne zpracovana auta, takze snese srovnani spis treba s BMW nez lacine zpracovanym americkym sportakem, ve vykonnejsich verzich vyjde i to BWM spise draz.

Jasne pokud chcete auto na bezne jezdeni, pro rodinu, nebo vam staci lepsi sedan se slabsim motorem, tak sezenete mnohem levnejsi auta....

+1/−1
11.10.2015 22:07
Foto

P94ř20e62m76y73s69l 97K85y15s10e77l15á83k 3751343294355

Co to plácáte. Ty ceny se rovnají dosti rozežraným sporťákům v řádech milionů. Žádné auto za půl mega to není. 8 let v jakých podmínkách? Navíc ty akumulátory mají pořád stejný výkon v různých teplotách? Ani ne a že to v subtropech jakž takž funguje je jedna věc, ale v průměrné zimě se vám ty hodnoty sesypou jak domeček. z karet.

+2/−1
11.10.2015 19:13

J86a89k96u53b 27F46e16i42f47a85r 7129519886649

No až to cenově bude alespoň trochu, jen trochu srovnatelné s tou vámi zmiňovanou Oktávkou, pak to bude opravdu pokrok.

+3/0
11.10.2015 12:02

J98i34r69i 61V86o59r56r16e64t82h 2439356690339

Neni to 500km, je to 420km u modelu s nejvetsi baterii (= dost velky priplatek). Bezne prodavany model ma 300km s uspornou jizdou a dobrych podminek. Takze bezpecne spis tak 250km.

+2/0
11.10.2015 14:58

G22e57o53r42g 86K94o41m36b64e55r68e32c 9724791306521

Aktuální model má dojezd 500 km a dobu nabití půl hodiny.

Jo dobiti za pul hodiny ale ne na 100%. Pouze na 70-80%

Navic pri dnesnim uspechanym zivote chci videt toho kdo nekde pul hodiny jen tak lelkuje.

+2/0
11.10.2015 20:10

M60a78t72ú62š 91B12e41n85a68k 9298114272383

Má to pár háčikov, veľkosti kotvy záoceánskej ľode. Ono je pekne, že to má dojazd 400km (500 leda na papiery), ale keď je najbližšia nabíjacia stanica cez 200km, tak je to k ničomu. Navyše ani zriadenie "vlastnej" stanice nieje výhra, kedže na to treba garáž s prípojkou 400V a pár desiatok ampérov, čo je niekde na sídlisku nereálne. Nabíjanie je samozrejme v rádoch hodín, ono to rýchlonabíjanie je mimo reality domácností. Ono stále platí fyzika a vťah, že watt =prúd krát napätie.

+3/0
11.10.2015 23:29
Foto

J20a92n 69Č40e51r58m13á59k 4429288765177

tak jsem si přečetl notný kus diskuse... Vše se točí kolem čistého vzduchu a peněz... Nevím, zda elektromobily mají nějakou velkou budoucnost, neboť zapomínáme stále na dvě věci. Samotná výroba a likvidace a také výroba elektřiny... Řekněme, že výroba baterií a vozů se časem dořeší (zajímavá myšlenka třeba byla na čerpačce měnit elektrolyt), ale hlavní problém je vyřešit výrobu samotného proudu. Jde o prostý přesun emisí ze silnic do elektráren a jestli to nějak pomůže8-o...  A pak je tu vážení samotná cena energie. Státy mají nyní obrovské příjmy z daní uvalených na pohonné hmoty... Co myslíte, nechají se o ně obrat tím, že lidé budou jezdit a všemožně přecházet na elektřinu?... 8-o

+4/0
11.10.2015 11:43

J55i90ř81í 66Z55ý33k91a 9599943591700

děláte jako kdyby výroba auta se spalovákem byla naprosto čistá, stejně tak jako kdyby benzin a nafta tekly přímo ze země. Obojí je stejné svinstvo jako výroba baterií a výroba el. energie z uhelek (ta se používá i při zpracování ropy, výrobě součástí automobilů ... ).

+2/−1
11.10.2015 11:47
Foto

J55a48n 80Č60e77r79m79á94k 4919108505947

ale to nikdo neříká... Pouze ekolobby a její fans se tváří, že elektro je spása světa a že jsou téměř bez problémů...

0/0
11.10.2015 11:54
Foto

P36ř66e15m43y68s37l 81K30y37s24e59l42á69k 3221193614735

Očividně o zpracování ropy nic nevíte. Je to energeticky teéměř nebo zcela soběstačný proces. Plyn z ropy se využívá k pohonu rafinérie. A jde zde o to, ž energie pro výrobu baterií a jejich likvidaci značně převyšuje jejich efekt. Čili ano ekologická výroba spalovacích motorů není, ale je v celkovém důsledku ekologičtější než elektromobily se vším všudy.

+4/−1
11.10.2015 11:58

J20a44n 71V64e68s77e80l55ý 5974413132921

Je to tak samostatný proces, že je polovina energie pryč ještě než se nalije benzín do nádrže.

+2/−1
11.10.2015 17:30

P46e25t39r 74P20a86v73l55a82t95a 7336380547361

Tak to je nejmenší problém. V Kalifornii už je jednotná daň za elektromobil 100 USD jako příspěvek na infrastrukturu, která se jinak platí ze spotřební daně ( 6% ).

Samotná výroba proudu je menší problém než ty baterie, jen je potřeba se přestat ohlížet na uřvané ekologisty. Jaderná energetika je svým potenciálem stále ještě na začátku.

+2/0
11.10.2015 11:49
Foto

J86a21n 98Č40e50r65m30á61k 4329868415437

1) s tím jádrem máte pravdu... Ovšem podívejte se do světa!... Politici holt poslouchají bulvár!... Např., když tsunami poničilo Fukušimu, JE před ukončením provozu a desetiletí starou, kde se projevilo, že JE zabezpečit lze (jinak by byla poškozena mnohem více), co všichni tzv. ekologové a především profiekologové dělali za vyrvál a jak zeraegovalo Německo?!!!  

2) A myslíte si, že peněz z provozu jednoho auta např. naše vláda bere pouhých 100 dolarů?...

0/0
11.10.2015 12:01

P61e56t69r 71P14a67v14l48a80t25a 7276380757751

1) Jenže jsou i země které na to kašlou. Indové i Čína ve velkém staví JE. Rusko má plně funkční elektrárny 4. generace, které mimo jiné staví právě v té Indii. Japonsko sice zachvátila hysterie, ale teď už potichu jaderky zase spouští, bez nich to nejde.

2) Naše rozhodně ne. A také ta naše spotřební daň rozpouští do rozpočtu, kdežto ta Americká ji směruje přímo do infrastruktury.

+1/−1
11.10.2015 12:18
Foto

J92a32n 97Č98e57r97m19á85k 4809578275537

1) Možná se do Ruska či Indie podíváme, ale kvůli autu se tam sotva kdo odstěhuje, že? 

2) to je přece jedno, kam se ty peníze dávají!... Důležitý je fakt, že je teď stát má!! A věří někdo tomu, že o ně stát bude chtít přijít?... A není to jen pár milionů;-D;-D;-D...

0/0
11.10.2015 12:25

P15e26t80r 46P83a87v19l89a34t50a 7686510627701

1) Hlavní je, že to někdo rozvíjí.

2) Jistě. Teď jde hlavně o to, aby se na to poukazovalo. Lidem tohle přirozeně vadí a je to cesta, jak zvyšovat tlak na politiku.

+1/0
11.10.2015 12:28
Foto

J81a83n 64Č82e53r94m91á68k 4509138325567

no, moc tomu nevěřím... ten tlak se zvyšuje už 25 let... (ale daně taky)...8-o

0/0
11.10.2015 12:46

Z20d47e21n63ě56k 22Z73á93l80i32š 2905634717213

VW uvolní místo elektrovozům? Dovolte abych se zasmál. I ty nejlepší elektromobily jsou na hony vzdáleny hromadnému nasazení. Limitem je kapacita baterií, jejich životnost a s tím související cena za km, kterou musíte připočítat k ceně elektřiny na dobíjení.  V zimně dojezd zhoršuje nutnost vytápět vůz také elektřinou. Srovnejte čas potřebný na dotankování nádrže nebo dobití baterie. (Existuje možnost výměny baterie. Kdo zaplatí stanice pro výměnu baterií?) Známe to všichni dobře z mobilních telefonů a i to mě vadí. Autoři těchto článků rádi zapomínají i na to, kde se bude brát elektřina pro dobíjení baterií těchto vozů? Spotřebiče v domácnosti mají běžně součtový příkon pohybující se od 5 do 10kW. Auto v garáži má příkon od 30 do 200kw (běžně prodávaná auta). Neznám skutečnou hodnotu příkonu všech aut v tomto státě. Nezná ji zřejmě nikdo. Pokud se tyto vozy budou dobíjet z rozvodné sítě musí vzniknout 15 až 30 nových elektráren výkonově podobných Temelínu. :-/

+9/−1
11.10.2015 11:39

P22e93t38r 19P43a88v19l32a56t50a 7446280857451

Na sociologických, filosofických a obecně humanitních fakultách se moc nepočítá. Její absolventi je pak politicky snaží tlačit nařízení, které jsou mimo realitu.

+6/0
11.10.2015 11:43
Foto

P68e49t43r 37V51a91n29d68a85s 2111934575131

Ano, to je velký problém. Absolventi škol humanitního zaměření mají základní mezery v tom, jak funguje technika a ekonomika.

+4/0
11.10.2015 12:10

M50a16r34t71i90n 87B71e71n10e14š 4773901205610

Pan je evidentne ekoterorista prizivujici se na celosvetovem podvodu, emisnich povolenkach.

+7/0
11.10.2015 11:31

V80e38n77d74u47l89a 26F53a45i14f15e28r13o71v78á 4658861263239

......celoplanetární výzva......

0/0
11.10.2015 11:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.