Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW uvolní místo elektroautům, míní obchodník s emisními povolenkami

Kauza kolem Volkswagenu je obrovské selhání. Nejen samotných automobilek, ale i kontrolních mechanismů. Je smutné, že se to muselo zjistit v USA, říká v rozhovoru pro MF DNES investor Jan Pravda. Dodává, že v Americe to Volkswagenu zřejmě zlomí vaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a97n 60M16o88r10á32v66e31k 6430313161591

za IQenergy držíme palce elektromobilitě, ale není práve Tesla masivně dodotováno penězi z burzy?

0/0
17.10.2015 5:14

M72a52r45t52i47n 66K63o47u54š20a 6675814574

Je skutečně zarážející, jak se drtivá většina ekologů zamilovala do elektromobilů.

Přitom ekologické, je šetřit energií.

Možná nemají tu informaci z fyziky základní školy, že účinnosti se násobí.

Tedy , že auto na spalovací motor má účinnost zhruba podobnou , jako elektrárna, řekněme 40 procent.

Elektromobil ji má vynásobenou nekolikanásobnou transformací, přenosem a hlavně účinností dobíjení.

Tedy auto...0,4.

Elektromobil 0,4x0,95x0,9x0,95x0,6=0,194 ...tedy asi jako parní lokomotiva.

Čísla jsou uvedena pro příklad, ale skutečnost nebude o mnoho lepší,

0/0
14.10.2015 14:22

M59i92c14h84a42e35l 63R67a38d13a 4710277758436

Velice zajímavý článek. Na rozdíl od pana Pravdy jsem však toho názoru, že emisní povolenky jsou jedním z důvodů neustále se zhoršujících klimatických změn. Namísto reálné změny totiž umožňují legálně prezentovat jen změny virtuální a přesouvat odpovědnost na jinou destinaci. Při tomto kroku se však zamomnělo, ze Zeměkoule je jen jedna.

Jako zajímavou návaznost si pak dovolím linknout na svůj blog starý jen několik dní, kde je v reportáži německo veřejnoprávní televize jak rozevřené nůžky jsou mezi prezentovanou "skutečností" a realitou v oblasti výroby elektromobilů německými automobilkami. Reportáž i článek vznikly před Dieselgate. http://radamichael.blog.idnes.cz/c/475064/gruene-mobilitaet-nemecka-elektromobilita-a-ceska-prevence.html

0/0
13.10.2015 8:58

M86i15c45h70a15l 21P22a56v43l43á53t 9683253144679

A nechtel by se pan zivit necim moralne prijatelnejsim, treba obchodovat s heroinem?

0/0
12.10.2015 11:45
Foto

M76a87r92t33i41n 50V39o61i45g10t94s 9512900449490

Nejvtipnější na tom je, jak srovnává elektromobily v EU, kde plive na dotace, s elektromobily v USA, které jsou v zisku jen díky prodeji emisních povolenek, a prodej je podpořen vládními dotacemi (příp. úlevami na dani) přímo koncovým zákazníkům.

+6/0
11.10.2015 12:52

A73n35t70o33n76í41n 18S49v62o69b44o13d59a 3694413739202

Tesla má na každém autě prodělek pár tisíc dolarů

0/−1
11.10.2015 12:59

J59a10n 60V25e78s92e43l92ý 5564533102691

Tesla má ka každém voze zisk okolo 20%. Jen jej celý (a ještě mnohem víc) investuje do dalšího nárůstu produkce.

+1/−1
11.10.2015 17:27

F20r68a30n21t93i69š28e97k 90F36l35i67n48t39a 1624960469793

Myslím, že při tom vychvalování elektromobilů zapomněl pan obchodník se špinavým vzduchem na jeden zásadní problém, a tím je, kromě nízké hustoty energie vuložené v současných typech akumulátorů, i jejich velice omezená životnost. A tyto akumulátory obsahují velké množství látek, které nejsou právě přátelské pro životní prostředí. V současné době jezdí elektromobilů málo, ale co až se rozšíří masově? Vznikne problém s jejich ne právě levnou likvidací, což se jistě projeví v ceně elektromobilů nebo to vygeneruje další problém pro životní prostředí. A obdobná situace nás za nějaký čas čeká u solárních panelů, které se již masově rozšířily.

+5/−1
11.10.2015 12:37

V90í14t 36O83ž91a90n83a 1338938415364

pletete si likvidaci s recyklací, akumulátory se dají recyklovat téměř ze 100%

0/−1
12.10.2015 10:56

J39a29k87u18b 78F51e11i24f90a65r 7109229756289

Pán je podle mě trochu pokrytec, když sám obchoduje s povolenkami a kritizuje VW a ještě k tomu si hraje na vizionáře.

Elektroauta jsou bohužel hudba pořád ještě dost vzdálené budoucnosti. A to především ve městech a aglomeracích a jen v některých zemích.

Problémem je stále technologie, resp. její cena. Tesla je super auťák, ale moc lidí si ho dovolit nemůže. A dostatek levné a čisté energie je další slabina.

+5/0
11.10.2015 11:59

A32n73t91o76n48í39n 46S55v76o61b95o42d35a 3764393379692

BMW i VW nabízí elektrická auta kolem milionů, Tesla má delší dojezd, ale cena je jinde :-(

0/0
11.10.2015 11:52

J75a85k70u61b 17F47e59i68f87a61r 7829559236909

Bohužel i mega je hodně, podívejte co jezdí po silnicích...

+1/0
11.10.2015 12:00

A90n60t64o68n26í90n 56S54v12o88b83o51d35a 3224463259332

Potom je možnost CNG za 270 000 Kč, ale to je stejně jedno, protože u nás jsou nová auta pro většinu drahá

0/0
11.10.2015 12:05

J83a62k94u33b 35F14e66i24f36a42r 7179609766639

ano, přesně tak. Je jedno, že to pak bude jezdit za nula nula nic na kilometr, když si to nemůžete dovolit pořídit.

+3/0
11.10.2015 12:07

A98n62t70o14n80í69n 18S22v46o22b30o83d80a 3764653229462

V rodině jezdí tři auta na plyn, zvolili jsme ekonomicky výhodná auta. Elektrika zatím výhodná není. Auto na CNG za běžnou životnost nestojí i s plynem a servisem mega :-(,

0/0
11.10.2015 12:14

P31ř71e38m97y92s28l 66K64y56s97e53l89á57k 3481933344355

Chtěl jsem jen poznamenat, že je směšné jak je pán ekologicky smýšlející a pak se živí prodejem "odpustků" ne emise. Myslím, že je čas na nového Jana Husa. To co děláte pane je největší pokrytectví jaké jsem kdy viděl. A Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou. Pro masové použití zcela o ničem. VW v Americe neskončí, protože se může schovat za americké značky které ovládá. A ruku na srdce kdo z obyčejných Američanů to ví? Všichni si přece kupují tradiční americkou značku.

+15/−1
11.10.2015 11:48
Foto

J84i87ř63í 17K65r54á25k70o26r82a 9139513

"Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou."

Aktuální model má dojezd 500 km a dobu nabití půl hodiny. V plánu jsou baterie s kapacitou na dojezd až 800 km a dobu dobití čtvrt hodiny. Před deseti lety měly elektromobily dojezd 200km a baterie se nabíjely několik hodin.

Škoda Oktavia TDI s nádrží 55l má dojezd tak 1000 km.

Já v tom vidím pokrok. Vy ne?

+2/−2
11.10.2015 11:57

P33ř89e58m24y94s85l 87K47y65s16e44l14á49k 3341713634325

A teď cena obou modelů a životnost? A jsme tam kde jsme byli. Ano pokrok to je ale pořád masové využití moc nehrozí.

+4/0
11.10.2015 12:01

P88ř72e36m58y55s91l 76K57y39s65e26l23á36k 3751443634235

A k tomu cena za ujetý kilometr? A jak tady pán napsal až na to začne jezdit více aut tak spotřební daň na elektřinu udělá své.

+1/0
11.10.2015 12:02

A33n17t93o75n61í62n 15S85v69o77b52o59d67a 3414823609482

Myslíte jak se mluví od revoluce o dodanění LPG, aktuálně Benzina 13,20 :-), kdo to riskl, ušetřil stovky tisíc Kč

0/0
11.10.2015 12:09

P37ř19e75m91y77s97l 81K65y65s30e70l34á38k 3391103504365

Neschopnost parlamentu je jedna věc. A druhá je že podpora LPG atd je vlastně ekologickým krokem ne?

0/0
11.10.2015 19:15
Foto

J10i64ř68í 55K36r20á30k71o84r23a 9339963

Podobné výtky jsem slyšel na chytré telefony zhruba před deseti lety. Leckdy stačí málo, aby se daný obchodní model rozšířil a postupnou evolucí se z něj stal model životaschopný.

Mimochodem, víte, jak vypadaly automobily před sto lety? I tehdy zcela jistě existovali lidé, kteří jim nedávali příliš velkou šanci. Neefektivní pohonná jednotka, potřeba bohaté infrastruktury, špatně dostupná ropa, vysoká cena, vysoké provozní náklady atd.

Zamyslete se nad tím. ;-)

+1/−1
11.10.2015 13:44

V71í33ť43a 62K87r48u35t86i30š 1550194225197

Před nějakými 110 lety byly elektromobily možná dokonce dal, než auta se spalovaky. Ale za tohle období svou konkurenceschopnost spíš ztrácely. I Tesla je zatím postavena na silných dotacích (USA, Norsko...). Pokud budou "běžně " dostupná elektroauta nabízet ctvrtinovy dojezd s komplikovanym dobíjením, třikrát tak vysokou cenu, tak to stále bude okrajová záležitost pro nadšence a hracicky, co neví co s penězi.

+2/0
11.10.2015 14:30

A95n42t43o61n41í47n 52S19v40o40b27o90d91a 3104983549302

Za co mají bohatí utrácet? Takto aspoň podporují vývoj spousty technologií, které se časem mohou použít v běžném životě

+1/0
11.10.2015 14:40
Foto

J91i83ř57í 68K92r95á36k71o49r89a 9739623

Dojezd už dávno není čtvrtinový a nejnovější baterie se dají dobít za čtvrt hodiny. Pokrok nezastavíš. Nesmíte číst ABC z roku raz dva. Navíc se většina cest odehraje po městě nebo v řádu desítek kilometrů, takže tahle výtka je tak mimo, jako máloco.

Co se týče ceny, tak i ty smartphony se dnes kupují za cenu, kterou by za telefon lidé před deseti lety ani náhodou nedali. Všechno je to o přidané hodnotě.

Co se mě týče, zrušil bych všechny dotace - od nafty, přes infrastrukturu až po ekonesmysly. A zrušil bych i dodatečné zdanění jako je spotřební daň. Nechal bych to na volném trhu a vidělo by se.

+1/−2
11.10.2015 14:50

V15í54ť54a 56K46r40u77t86i20š 1530744795867

Reálný dojezd Leafu, e-Golfu nebo nejslabší Tesly je někde okolo 160-200 km, a to nesmí moc mrznout nebo být naopak moc horko. Běžné konvenční auto má dojezd okolo 700-1000 km.

Ano,nejsilnější Tesla 85 má papírový dojezd okolo 480 km, reálný tudíž 400. A za tento dvojnásobný dojezd chce výrobce pouhých 20.000 USD navrch proti základu.

To, že se většina cest odehraje ve městě je sice pěkné, ale pokud potřebuji občas jet dal, než je akční rádius elektromobilu, ztrácí smysl, neboť v záloze musím mít tak jako tak běžné auto. A o tom, jak uživatelsky příjemné je jezdit na delší trasy emobilem tu někdo nedávno uváděl odkaz na popis cesty Leafem do Chorvatska, což byl skutečně adrenalinový zážitek pro nadšence.

+2/−1
11.10.2015 18:37

M40a92r25t70i94n 48K36a41r10á62s34e63k 9498123458168

Cena tesly odpovida spalovaci konkurenci..... Zivotnost problem nebude (akumulatory maji zaruku na 8 let, takze nejskych 12 urcite vydrzi, a 12 lete auto i spalovaci ma zanedbatelnou zustarkovou hodnotu)

+1/−1
11.10.2015 14:13

A89n90t57o78n56í35n 84S72v44o55b69o31d67a 3204473189772

Jaké je americké srovnatelné auto? Když nebudu požadovat stejnou akceleraci? To je parametr, který klasická auta nezvládnou. K ceně Tesly je potřeba přičíst dotaci firmy na každé auto, protože se prodávají pod cenou

+1/−1
11.10.2015 14:36

M80a62r12t21i10n 54K51a47r30á15s90e29k 9918953388418

No to ze tesla auto dotuje je konecnemu spotrebiteli jedno, PSA je v pekelne ztrate a taky to nikdo neresi pri posuzovani ceny auta.

Jinak tesly jsou, co jsem slysel perfektne zpracovana auta, takze snese srovnani spis treba s BMW nez lacine zpracovanym americkym sportakem, ve vykonnejsich verzich vyjde i to BWM spise draz.

Jasne pokud chcete auto na bezne jezdeni, pro rodinu, nebo vam staci lepsi sedan se slabsim motorem, tak sezenete mnohem levnejsi auta....

+1/−1
11.10.2015 22:07

P79ř29e62m27y11s40l 15K17y52s35e48l78á14k 3731893244255

Co to plácáte. Ty ceny se rovnají dosti rozežraným sporťákům v řádech milionů. Žádné auto za půl mega to není. 8 let v jakých podmínkách? Navíc ty akumulátory mají pořád stejný výkon v různých teplotách? Ani ne a že to v subtropech jakž takž funguje je jedna věc, ale v průměrné zimě se vám ty hodnoty sesypou jak domeček. z karet.

+2/−1
11.10.2015 19:13

J85a68k48u43b 94F88e45i15f40a35r 7299929526529

No až to cenově bude alespoň trochu, jen trochu srovnatelné s tou vámi zmiňovanou Oktávkou, pak to bude opravdu pokrok.

+3/0
11.10.2015 12:02

J59i41r88i 86V89o84r90r76e50t57h 2949676740159

Neni to 500km, je to 420km u modelu s nejvetsi baterii (= dost velky priplatek). Bezne prodavany model ma 300km s uspornou jizdou a dobrych podminek. Takze bezpecne spis tak 250km.

+2/0
11.10.2015 14:58

G72e42o56r25g 75K14o15m37b88e97r83e40c 9264211696151

Aktuální model má dojezd 500 km a dobu nabití půl hodiny.

Jo dobiti za pul hodiny ale ne na 100%. Pouze na 70-80%

Navic pri dnesnim uspechanym zivote chci videt toho kdo nekde pul hodiny jen tak lelkuje.

+2/0
11.10.2015 20:10

M84a23t10ú82š 88B47e25n85a98k 9398344192273

Má to pár háčikov, veľkosti kotvy záoceánskej ľode. Ono je pekne, že to má dojazd 400km (500 leda na papiery), ale keď je najbližšia nabíjacia stanica cez 200km, tak je to k ničomu. Navyše ani zriadenie "vlastnej" stanice nieje výhra, kedže na to treba garáž s prípojkou 400V a pár desiatok ampérov, čo je niekde na sídlisku nereálne. Nabíjanie je samozrejme v rádoch hodín, ono to rýchlonabíjanie je mimo reality domácností. Ono stále platí fyzika a vťah, že watt =prúd krát napätie.

+3/0
11.10.2015 23:29
Foto

J90a47n 37Č24e40r42m96á78k 4149268475467

tak jsem si přečetl notný kus diskuse... Vše se točí kolem čistého vzduchu a peněz... Nevím, zda elektromobily mají nějakou velkou budoucnost, neboť zapomínáme stále na dvě věci. Samotná výroba a likvidace a také výroba elektřiny... Řekněme, že výroba baterií a vozů se časem dořeší (zajímavá myšlenka třeba byla na čerpačce měnit elektrolyt), ale hlavní problém je vyřešit výrobu samotného proudu. Jde o prostý přesun emisí ze silnic do elektráren a jestli to nějak pomůže8-o...  A pak je tu vážení samotná cena energie. Státy mají nyní obrovské příjmy z daní uvalených na pohonné hmoty... Co myslíte, nechají se o ně obrat tím, že lidé budou jezdit a všemožně přecházet na elektřinu?... 8-o

+4/0
11.10.2015 11:43

J32i51ř90í 13Z59ý67k78a 9169453711800

děláte jako kdyby výroba auta se spalovákem byla naprosto čistá, stejně tak jako kdyby benzin a nafta tekly přímo ze země. Obojí je stejné svinstvo jako výroba baterií a výroba el. energie z uhelek (ta se používá i při zpracování ropy, výrobě součástí automobilů ... ).

+2/−1
11.10.2015 11:47
Foto

J66a90n 26Č34e27r69m25á46k 4789958195967

ale to nikdo neříká... Pouze ekolobby a její fans se tváří, že elektro je spása světa a že jsou téměř bez problémů...

0/0
11.10.2015 11:54

P59ř56e25m85y78s72l 35K80y96s61e45l66á94k 3331823494705

Očividně o zpracování ropy nic nevíte. Je to energeticky teéměř nebo zcela soběstačný proces. Plyn z ropy se využívá k pohonu rafinérie. A jde zde o to, ž energie pro výrobu baterií a jejich likvidaci značně převyšuje jejich efekt. Čili ano ekologická výroba spalovacích motorů není, ale je v celkovém důsledku ekologičtější než elektromobily se vším všudy.

+4/−1
11.10.2015 11:58

J54a13n 81V29e66s69e32l24ý 5184783182871

Je to tak samostatný proces, že je polovina energie pryč ještě než se nalije benzín do nádrže.

+2/−1
11.10.2015 17:30

P79e68t50r 22P54a41v55l43a81t10a 7426190907831

Tak to je nejmenší problém. V Kalifornii už je jednotná daň za elektromobil 100 USD jako příspěvek na infrastrukturu, která se jinak platí ze spotřební daně ( 6% ).

Samotná výroba proudu je menší problém než ty baterie, jen je potřeba se přestat ohlížet na uřvané ekologisty. Jaderná energetika je svým potenciálem stále ještě na začátku.

+2/0
11.10.2015 11:49
Foto

J15a55n 58Č39e92r86m75á74k 4339918365777

1) s tím jádrem máte pravdu... Ovšem podívejte se do světa!... Politici holt poslouchají bulvár!... Např., když tsunami poničilo Fukušimu, JE před ukončením provozu a desetiletí starou, kde se projevilo, že JE zabezpečit lze (jinak by byla poškozena mnohem více), co všichni tzv. ekologové a především profiekologové dělali za vyrvál a jak zeraegovalo Německo?!!!  

2) A myslíte si, že peněz z provozu jednoho auta např. naše vláda bere pouhých 100 dolarů?...

0/0
11.10.2015 12:01

P91e85t92r 71P70a92v26l91a26t92a 7936530507911

1) Jenže jsou i země které na to kašlou. Indové i Čína ve velkém staví JE. Rusko má plně funkční elektrárny 4. generace, které mimo jiné staví právě v té Indii. Japonsko sice zachvátila hysterie, ale teď už potichu jaderky zase spouští, bez nich to nejde.

2) Naše rozhodně ne. A také ta naše spotřební daň rozpouští do rozpočtu, kdežto ta Americká ji směruje přímo do infrastruktury.

+1/−1
11.10.2015 12:18
Foto

J36a15n 88Č54e69r72m37á82k 4649758645777

1) Možná se do Ruska či Indie podíváme, ale kvůli autu se tam sotva kdo odstěhuje, že? 

2) to je přece jedno, kam se ty peníze dávají!... Důležitý je fakt, že je teď stát má!! A věří někdo tomu, že o ně stát bude chtít přijít?... A není to jen pár milionů;-D;-D;-D...

0/0
11.10.2015 12:25

P31e22t14r 44P58a85v76l48a69t50a 7196380497911

1) Hlavní je, že to někdo rozvíjí.

2) Jistě. Teď jde hlavně o to, aby se na to poukazovalo. Lidem tohle přirozeně vadí a je to cesta, jak zvyšovat tlak na politiku.

+1/0
11.10.2015 12:28
Foto

J98a66n 21Č61e14r88m11á60k 4699848785317

no, moc tomu nevěřím... ten tlak se zvyšuje už 25 let... (ale daně taky)...8-o

0/0
11.10.2015 12:46

Z63d49e19n31ě26k 17Z91á17l94i78š 2215584457673

VW uvolní místo elektrovozům? Dovolte abych se zasmál. I ty nejlepší elektromobily jsou na hony vzdáleny hromadnému nasazení. Limitem je kapacita baterií, jejich životnost a s tím související cena za km, kterou musíte připočítat k ceně elektřiny na dobíjení.  V zimně dojezd zhoršuje nutnost vytápět vůz také elektřinou. Srovnejte čas potřebný na dotankování nádrže nebo dobití baterie. (Existuje možnost výměny baterie. Kdo zaplatí stanice pro výměnu baterií?) Známe to všichni dobře z mobilních telefonů a i to mě vadí. Autoři těchto článků rádi zapomínají i na to, kde se bude brát elektřina pro dobíjení baterií těchto vozů? Spotřebiče v domácnosti mají běžně součtový příkon pohybující se od 5 do 10kW. Auto v garáži má příkon od 30 do 200kw (běžně prodávaná auta). Neznám skutečnou hodnotu příkonu všech aut v tomto státě. Nezná ji zřejmě nikdo. Pokud se tyto vozy budou dobíjet z rozvodné sítě musí vzniknout 15 až 30 nových elektráren výkonově podobných Temelínu. :-/

+9/−1
11.10.2015 11:39

P73e52t66r 64P79a25v30l79a38t25a 7526240597881

Na sociologických, filosofických a obecně humanitních fakultách se moc nepočítá. Její absolventi je pak politicky snaží tlačit nařízení, které jsou mimo realitu.

+6/0
11.10.2015 11:43
Foto

P83e70t52r 28V65a36n31d36a39s 2471344125461

Ano, to je velký problém. Absolventi škol humanitního zaměření mají základní mezery v tom, jak funguje technika a ekonomika.

+4/0
11.10.2015 12:10

M41a96r30t54i62n 26B46e25n57e92š 4153151625110

Pan je evidentne ekoterorista prizivujici se na celosvetovem podvodu, emisnich povolenkach.

+7/0
11.10.2015 11:31

V83e21n92d77u12l56a 12F32a34i35f92e92r18o45v46á 4228281393769

......celoplanetární výzva......

0/0
11.10.2015 11:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.