Diskuze

VW uvolní místo elektroautům, míní obchodník s emisními povolenkami

Kauza kolem Volkswagenu je obrovské selhání. Nejen samotných automobilek, ale i kontrolních mechanismů. Je smutné, že se to muselo zjistit v USA, říká v rozhovoru pro MF DNES investor Jan Pravda. Dodává, že v Americe to Volkswagenu zřejmě zlomí vaz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J41a81n 46M19o98r94á73v92e39k

17. 10. 2015 5:14

za IQenergy držíme palce elektromobilitě, ale není práve Tesla masivně dodotováno penězi z burzy?

0 0
možnosti

Je skutečně zarážející, jak se drtivá většina ekologů zamilovala do elektromobilů.

Přitom ekologické, je šetřit energií.

Možná nemají tu informaci z fyziky základní školy, že účinnosti se násobí.

Tedy , že auto na spalovací motor má účinnost zhruba podobnou , jako elektrárna, řekněme 40 procent.

Elektromobil ji má vynásobenou nekolikanásobnou transformací, přenosem a hlavně účinností dobíjení.

Tedy auto...0,4.

Elektromobil 0,4x0,95x0,9x0,95x0,6=0,194 ...tedy asi jako parní lokomotiva.

Čísla jsou uvedena pro příklad, ale skutečnost nebude o mnoho lepší,

0 0
možnosti

Velice zajímavý článek. Na rozdíl od pana Pravdy jsem však toho názoru, že emisní povolenky jsou jedním z důvodů neustále se zhoršujících klimatických změn. Namísto reálné změny totiž umožňují legálně prezentovat jen změny virtuální a přesouvat odpovědnost na jinou destinaci. Při tomto kroku se však zamomnělo, ze Zeměkoule je jen jedna.

Jako zajímavou návaznost si pak dovolím linknout na svůj blog starý jen několik dní, kde je v reportáži německo veřejnoprávní televize jak rozevřené nůžky jsou mezi prezentovanou "skutečností" a realitou v oblasti výroby elektromobilů německými automobilkami. Reportáž i článek vznikly před Dieselgate. http://radamichael.blog.idnes.cz/c/475064/gruene-mobilitaet-nemecka-elektromobilita-a-ceska-prevence.html

0 0
možnosti

A nechtel by se pan zivit necim moralne prijatelnejsim, treba obchodovat s heroinem?

0 0
možnosti
Foto

Nejvtipnější na tom je, jak srovnává elektromobily v EU, kde plive na dotace, s elektromobily v USA, které jsou v zisku jen díky prodeji emisních povolenek, a prodej je podpořen vládními dotacemi (příp. úlevami na dani) přímo koncovým zákazníkům.

6 0
možnosti

Tesla má na každém autě prodělek pár tisíc dolarů

0 1
možnosti

Myslím, že při tom vychvalování elektromobilů zapomněl pan obchodník se špinavým vzduchem na jeden zásadní problém, a tím je, kromě nízké hustoty energie vuložené v současných typech akumulátorů, i jejich velice omezená životnost. A tyto akumulátory obsahují velké množství látek, které nejsou právě přátelské pro životní prostředí. V současné době jezdí elektromobilů málo, ale co až se rozšíří masově? Vznikne problém s jejich ne právě levnou likvidací, což se jistě projeví v ceně elektromobilů nebo to vygeneruje další problém pro životní prostředí. A obdobná situace nás za nějaký čas čeká u solárních panelů, které se již masově rozšířily.

5 1
možnosti

V39í47t 62O28ž85a86n73a

12. 10. 2015 10:56

pletete si likvidaci s recyklací, akumulátory se dají recyklovat téměř ze 100%

0 1
možnosti

Pán je podle mě trochu pokrytec, když sám obchoduje s povolenkami a kritizuje VW a ještě k tomu si hraje na vizionáře.

Elektroauta jsou bohužel hudba pořád ještě dost vzdálené budoucnosti. A to především ve městech a aglomeracích a jen v některých zemích.

Problémem je stále technologie, resp. její cena. Tesla je super auťák, ale moc lidí si ho dovolit nemůže. A dostatek levné a čisté energie je další slabina.

5 0
možnosti

BMW i VW nabízí elektrická auta kolem milionů, Tesla má delší dojezd, ale cena je jinde :-(

0 0
možnosti

Bohužel i mega je hodně, podívejte co jezdí po silnicích...

1 0
možnosti

Chtěl jsem jen poznamenat, že je směšné jak je pán ekologicky smýšlející a pak se živí prodejem "odpustků" ne emise. Myslím, že je čas na nového Jana Husa. To co děláte pane je největší pokrytectví jaké jsem kdy viděl. A Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou. Pro masové použití zcela o ničem. VW v Americe neskončí, protože se může schovat za americké značky které ovládá. A ruku na srdce kdo z obyčejných Američanů to ví? Všichni si přece kupují tradiční americkou značku.

15 1
možnosti

"Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou."

Aktuální model má dojezd 500 km a dobu nabití půl hodiny. V plánu jsou baterie s kapacitou na dojezd až 800 km a dobu dobití čtvrt hodiny. Před deseti lety měly elektromobily dojezd 200km a baterie se nabíjely několik hodin.

Škoda Oktavia TDI s nádrží 55l má dojezd tak 1000 km.

Já v tom vidím pokrok. Vy ne?

2 2
možnosti
Foto

J12a88n 38Č54e47r69m67á79k

11. 10. 2015 11:43

tak jsem si přečetl notný kus diskuse... Vše se točí kolem čistého vzduchu a peněz... Nevím, zda elektromobily mají nějakou velkou budoucnost, neboť zapomínáme stále na dvě věci. Samotná výroba a likvidace a také výroba elektřiny... Řekněme, že výroba baterií a vozů se časem dořeší (zajímavá myšlenka třeba byla na čerpačce měnit elektrolyt), ale hlavní problém je vyřešit výrobu samotného proudu. Jde o prostý přesun emisí ze silnic do elektráren a jestli to nějak pomůže8-o...  A pak je tu vážení samotná cena energie. Státy mají nyní obrovské příjmy z daní uvalených na pohonné hmoty... Co myslíte, nechají se o ně obrat tím, že lidé budou jezdit a všemožně přecházet na elektřinu?... 8-o

4 0
možnosti

J41i74ř31í 97Z53ý43k32a

11. 10. 2015 11:47

děláte jako kdyby výroba auta se spalovákem byla naprosto čistá, stejně tak jako kdyby benzin a nafta tekly přímo ze země. Obojí je stejné svinstvo jako výroba baterií a výroba el. energie z uhelek (ta se používá i při zpracování ropy, výrobě součástí automobilů ... ).

2 1
možnosti