Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za falšováním údajů o emisích stálo několik inženýrů, tvrdí Volkswagen

Instalovat podvodný software do vozů VW nebylo firemní rozhodnutí. Za falšováním údajů o emisích naftových automobilů z koncernu Volkswagen pomocí speciálního softwaru stáli pouze jednotlivci. Řekl to ve čtvrtek vyšetřovacímu výboru amerického Kongresu šéf aktivit Volkswagenu ve Spojených státech Michael Horn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R59o55m37a42n 46V22í54c27e40n40e68c 2919192958772

Proč vymýšleli nějaký software? 1. když je to tak snadné opravit (10 hodin práce) a 2. hlavně to opravit lze tak, že emise budou v normě

0/0
12.10.2015 7:48
Foto

P32a41v62e89l 17S98z49l85a59u29e48r 9587630223237

Z mého pohledu jde o klasickou firemní praxi, kdy nadřízený podřízenému dá nůž na krk s tím, že "nějak to udělej, mě to vůbec nezajímá jak..." Že je pak pak klamán zákazník nebo překračován zákon, bývá managementu někde u pr...

0/0
11.10.2015 19:39

H72o81n13z57a 38P25o82s79t 4619719419935

Tohle je očividná sprostá lež. Tohle člověk udělá jen když k tomu byl donucen nenažraným managementem. Rozhodně ne nějakým svým rozhodnutím. Tomu snad nemůže věřit nikdo. Kór v německu, kde jsou na všechno procesy. Obětních beránků mi je líto.

0/0
9.10.2015 18:42

M63a66r59t18i67n 52N37o74v55o26t59n91ý 3786196691774

Lže, až se mu od huby práší. Co hlavně chybí, je motiv. Jaký by měli softwaroví inženýři zájem na tom, aby tam ten chubný software byl? Právě naopak - kdyby tam ten chybný software vědomě (a bez vědomí vedení) dávali, tak se přece mohli vystavit riziku, že za toto z firmy vyhodí.

0/0
9.10.2015 12:14

M23i97r62o89s15l26a67v 86Z87i61k66m61u48n61d 7109273754153

Motiv = dostali úkol snížit emise na stanovenou hodnotu. Protože věděli, že něco takového je nemožné bez nesmírné investice do vývoje a výzkumu, což nepřicházelo v úvahu, tak "si poradili" a vymysleli řešení podle vzoru "vlk se nažral koza zůstala celá", protože věděli, že měření emisí se dělá za klidu vozidla a nikoli za provozu (pohybu vozidla).

Kdyby nesplnili úkol "snížit emise", tak by je vyhodili ... TOP manažer houby rozumí SW ...

+1/0
9.10.2015 18:35

M84i29l98a20n 79U15ř36í47d67i56l 5317214779281

Hloupá výmluva hodná předškoláka.;-D

+1/0
9.10.2015 9:34

J65a62k18u50b 88F46e97i71f29a16r 7859749356939

Proboha to jsou bláboly.

To jako když v Albertu prodávali prošlé maso, tak to také bylo selhání jednotlivce.

RvRvRv

+1/0
9.10.2015 9:24

P25e42t25r 73N34ě50m77e12č27e57k 1632664582213

A teď tu o Šípkové Růžence ;-D

0/0
9.10.2015 7:50
Foto

O65l76d82ř47i16c42h 94V47y18k35y26d48a30l 1379901739294

No ... tak dojde ke svolávání a úpravám, které sníží výkon. Tak by mě zajímalo, jak se úprava pozná na STK. Každý majitel bude muset předložit certifikát ... či co? ;-)

0/0
9.10.2015 6:56

B61l22a73ž40e87j 94M14o93t15y37č63k45a 8607857315860

co to má společného s stk?

0/0
9.10.2015 8:57
Foto

L86u16k52á32š 47N67o91v97o77t33n89ý 6566847298508

Doposud ty auta STK neprošly? 8-o Na STK (a už vůbec ne na tom našem) nepoznají vůbec nic.

+1/0
9.10.2015 10:26

D21a53n38i12e54l 84C79i76v81i78š 3522113151416

VW stále lže

0/0
9.10.2015 6:44

D48a93n60i42e30l 47S51c80h92n29i74t62z64e14r 5561194841866

hm, a kdo nelže, nebudte naivní všichni lžou, jde jen o čas a způsob jak na to.

0/0
9.10.2015 18:45

Ľ51u91d32o83v76í12t 17A38d70a52m93č65í86k 2654757757

Jasně múžou za to inženýři, tak jak na vojně můžou za všechno vojíni a ne ten kdo příkazy vydáva/rozhoduje. A propo`s jestli jsem manažér a nevím co mí lidé dělají nebo o tom nemám aspoň přehled, tak za to můžou stejně voni, že?

+2/0
9.10.2015 0:34

L63a27d57i35s90l76a97v 85S36l42e18z86á87k 4628943

Úkol zněl jasně, motor musí projít za každou cenu...

+4/0
8.10.2015 23:39

L83u98k66á77š 89M74a75l52v92i88n26s92k30y 2608494683758

No, moc pravděpodobně to nezní, ale úplně to asi vyloučit nelze. Pokud by to bylo tak jasné, jak si myslí většina zde diskutujících, tak pochybuji, že by se VW do takto "jasné" lži pustil. Zvlášť, když musí počítat s tím, že vyšetřování se bude chtít účastnit i americká strana. Já bych počkal až na závěrečnou zprávu.

0/0
8.10.2015 23:27

S64t49a86n44i75s59l37a94v 12S69e80d90l10á40k 1335249367

Jistěže je nutné počkat na závěrečnou zprávu.

Jednou jsem dělal jakési marginální měření pro Bosche. Jednalo se o marginální analýzu za asi 40 kKč. Schvválit tuto věc muselo šest jedinců. Ano, šest podpisů.

V automobilovém průmyslu a u jejich dodavatelů je vypracován systém auditů, kdy odběratel provádí audit kvality, který probíhá i týden.

To, že by vedení VW nevědělo o takovéto zásadní věci je absurdní. Smysl dnešních řečí je jen snížit dopady poškození prestiže a oddálit dopady na financování firmy (Vždyť on VW byl vlastně podveden několika zaměstnanci.).

0/0
9.10.2015 3:14

B58l26a60ž21e29j 59M87o74t64y45č74k83a 8777357855730

je to lež, ale protože se jako první přiznali tak tato lež bude přijmuta:-)

0/0
9.10.2015 9:00

M42a31r47t74i60n 18S48t39e81r86n 3142944604914

Úplně to vidím v barvách. Jsa softwarový inženýr, dobrovolně čistě pro zábavu programuju složitý věci, který po mně nikdo nechce. R^ ;-D

A to dělám úplně běžně i v případech, kdy i bez toho jen horko těžko stíhám deadlajny běžných nudných schválených projektů, a vymlouvám se, že se při plnění úkolů vyskytly nepředpokládané komplikace (tedy ještě jiné než ty, které se skutečně vyskytly) R^

+4/0
8.10.2015 23:25
Foto

M58i92r78o92s11l32a18v 63S44t89e98i69n21e23r 6618214343445

Všichni dostali úkol, naprogramovat ten motor tak, aby splnil požadavky testu. Že ty emise mimo test nebyly v hranicích, je snad logické, auto musí někdy s kopce na vysoké otáčky a bez plynu nebo naopak, do kopce atd.

Pokud si někdo chce stěžovat, tak prosím u zadavatelů parametrů pro testy- asi nebyly dost dobře nastavené. Trestat někoho za to, že se snažil splnit téměř nereálné požadavky je nespravedlivé.

+1/0
8.10.2015 23:17

S93t27a67n18i84s48l75a50v 77S30e39d42l55á92k 1235719867

Ovšem podvádět je hanebné. Navíc VW tvrdil, jak jeho naftové motory jsou nejekologičtější. Kam se hrabe benzín, že?

0/0
9.10.2015 3:17
Foto

P81e15t83r 33P63. 64V77e85s57e74l90s96k34y 7764701616693

Asi je nám všem jasné, že to bylo jinak (byť navzdory německé rigidní pečlivosti o tom asi zápis ze zasedání boardu nebude), ovšem asi nám je taky jasné, že tenhle malér už si snad VW zhoršovat nebude a nepřiznají to.

0/0
8.10.2015 23:02

J10i42ř34í 50P17a39u27l 3606545867342

Za falšováním údajů o emisích stálo několik inženýrů, žádný manager, několik uklizeček a jeden vrátný.:-P

+6/0
8.10.2015 23:00

P12e43t16r 55P48o36l79á16š50e20k 3401611884329

Neni jinak než s souhlasit,škoda jen že ty miliardy určené na zamazání praskleho problemu nejsou určeny pro aplikaci ekologicky šetrných motorů.

0/0
8.10.2015 22:57
Foto

J36a73r84o53s52l53a68v 79M85o91u80r46e45č73e74k 1660726187778

Lzive zvasty. Ti neposlusni inzenyri to udelali jen tak, pro sve poteseni. A nikdo to nevedel. Lepsi bajky ani Ezop nenapsal. Hnusna lziva firma.

0/0
8.10.2015 22:55

Z52u83z24k68a 44D57o97s96t63a21l58i69k79o44v28á 7802659418173

a co pracovní místa? přeci nezlikvidujou celej podnik. A pohádky mám rádi všichni ;-D;-D ( asi )

0/0
8.10.2015 22:57

M11a43r65e31k 57Ž24a74b11č89í15k 5406832477317

Trochu to nechápu. Úprava aut by trvala pár hodin a parametry se změní v podstatě kosmeticky - to jako stálo za to riskovat případné obrovské ztráty nějakým podvodným softwarem ? A další věc ohledně podvodného softwaru - tak buď to normu splňovalo, nebo ne. To, že byl software nastaven na normu je problém normy a obecně filozofie měření, tak jak to teda je, že je z toho takový průser?

0/0
8.10.2015 22:55

S46t48a22n15i49s94l54a55v 14S68e36d32l10á11k 1275929197

Průšvih to je proto, že je tam jiná větev provoz a jiná test. Jak byste se asi tvářil, kdyby vám někdo něco prodával a tvrdil, že to má nějaké vlastnosti, které v provozu neplní? Norma není normou jen tak. Je to pravidlo co má produkt splňovat. Platí to u auta nebo u pálenky či čehokoliv jiného.

0/0
9.10.2015 3:21

O34n64d17ř43e85j 61B66u53r69e56š 5170904333379

A teď tu o Karkulce pane Horn:-P

0/0
8.10.2015 22:52

I21v47o 94G97o79v67a60n 1903229557

A pořád lžou jako když tiskne;-O, kam se to ti Němci dotali8-o

0/0
8.10.2015 22:42

J86a61r61o30s90l73a98v 71P21r30o58c81h23á50z59k85a 2543604798485

větší krávovinu jsme snad ještě neslyšel, toho člověka bych měli povesit nad grand kanonem

+3/0
8.10.2015 22:35

J47a64r80o41s25l83a15v 13P47o34l58e43n52s61k55y 5336104469

Tak doufám ze se s příslušnými inzenyry aspon velkoryse vyrovnaj když uz to vezmou 'dobrovolne' na sebe :)

+4/0
8.10.2015 22:15

M62i95c56h44a79l 12D77v38o33ř54á47k 9925229987210

"jo a klucí co kdyby jsme z dobroty duše vymysleli potají sw díky kterému by auta byla poté konkurenceschopnější." 

"Jasný pepíku, teď mám zrovna 2 týdny času nastuduji ty homologační zkoušky, a ty to pak ve svým volným čase nakódíš.  Standa z QA to pak nějak potají schválí."

+1/0
8.10.2015 22:15

M72a18r32t80i30n 14B17e68r95a34n 1854718253381

Kecy, oni dodrzuji ISO a svevolne si nekdo z nich upravi program protp ze stat dal prisnejsi normy. Lzou.

+2/0
8.10.2015 22:03

M61a93r35e85k 18N97e82t91o12l83i78c62k86ý 6594590648

;-D Jasně. Svévolně se rozhodli. A soft napsali ve volném čase mimo pracovní dobu.

+9/0
8.10.2015 21:55

Z54u21z58k31a 79D53o33s52t78a41l54i37k59o20v92á 7392629988703

;-D;-D;-D

0/0
8.10.2015 22:55

P60e21t17r 14S11o37k80o15l 8472121667271

Zpunktovala to vedoucí úklízečka o svačinové pauze na dámských záchodcích!

+9/0
8.10.2015 21:47

A56l18e41š 79L73i23s92o58v18s69k82ý 9169768522552

A je srandovní, jak všecky ostatní automobilky jsou svorně zticha, neboť podvádějí všichni, ale jen VW byl chycenej :-))))))))

+3/−2
8.10.2015 21:46

P41e91t90r 48T10a86r87a97s52i46d17i56s 3928974478

Stejne jako ve vsech ostatnich automobilkach xD. Hlavne kecat, ono se na to za tyden stejne zapomene. Co mame dale?

0/0
8.10.2015 21:43

F84r50a22n24t97i28š28e40k 28L26i68m50p62a89u38c10h 2365583816494

Já mám Superba Diesel 2,0 Tdi a nemůžu si ho vynachválit. Za 5 let žádná porucha, nízká spotřeba, atd. Kdoví co ti amíci zase našli, aby pomohli Chrysleru a Fordu. Víc mi vadí čoud z teplárny.

+2/−2
8.10.2015 21:39

P22e56t62r 66Č40e67r19n87ý 8422652652107

Nakonec se zjistí, že to udělali o své vůli dva montážníci na lince.

+5/0
8.10.2015 21:21

Z60d69e84n41ě92k 61H53a37n22z61l 1711326402454

Zaměnili díl

+2/0
8.10.2015 21:32

P18e23t45r 80B97o21c57e35k 1387866552830

Aspoň nelžete - to to jako Bosch vyvynul na žádost pár pošahaných inženýrů, pak se od toho distancoval, pak se to přesto nasadilo do provozu, ačkoliv to k tomu nebylo určeno ;-D;-D;-D

+4/0
8.10.2015 21:18

L40e18n40k97a 61M59e68y 1886912159958

Je třeba ujasnit, že falšování emisí do jisté míry provádí všechny automobilky. Všichni o manipulaci věděli a min. od roku 2009 schvalovali, dokonce tlačili subdodavatele k vylepsování manipulace. Úprava byla ca az do roku 2009 zcela legální a je do dnešní doby jen částečně zakázána. Záležitost je technicky a právně mimořádně složitá, údajům médií v žádném případě nelze stoprocentně věřit. Do dnešního dne není jasné, jakým způsobem vozy dodatečně upravit, tak aby splnovali  EU směrnice. Subdodavatelé, kteří se na vývoji softwaru podíleji jsou pod silným tlakem VW a obávají se regresu. Tedy nelze seriozně říci, do kdy VW manipulační Software ze všech vozů odstraní.

+3/0
8.10.2015 21:06

M17a74r14t54i37n 60K83r40o35u93p41a 2111733959840

Jasně že to bylo selhání jednotlivce. ;-D

+16/0
8.10.2015 21:01

Z67d88e12n44ě56k 53H47a77n23z28l 1811636192714

Každej se jen ponizuje před Amerikou.Jenom se pořád omlouvat.Amerika ,asi neví co se děje v Evropě. Budou spokojený až 500 tisic lidi přijde o práci a Němci jim ještě podekujou

+1/−1
8.10.2015 21:01

T71o56m43á13š 26P38e16c92h65a30n73e53c 5569305896970

No tak se neměl VW ponižovat a prodávat do USA auta, u kterých uvádí špatné údaje a které nesplňují normy USA ... lhali? Lhali! ... Chlapče, vždyť ty podle tvých příspěvků vůbec nevíš co píšeš! Ty ponižování jedno ...

+2/−1
8.10.2015 21:38

Z16d65e11n76ě91k 79H86a57n57z52l 1681956902354

To je těžší zločin než někoho zabit

0/0
9.10.2015 1:04

J55i96ř74í 68H63y46n97e97k 8566672785740

Automobilky se ke svým dodavatelům chovají jako psi. Způsob jakým si v automotiv vynucují tzv . kvalitu je vztah feudál - poddaný. A mají to posvěceno normami ISO TS kde je celý proces vývoje  automobilu a jeho komponentů popsán a vlasně není ani principielně možné aby nějací vývojáři si dělali co chtějí aniž by o tom vedení nevědělo.

A nebo tam ve VW mají pěkný bordel.

Ale to je jedno - ať tak či tak , je dobré že  VW někdo přisrřihne ktrochu křídla.

+2/0
8.10.2015 20:59

T32o81m69á13š 96M27i86h25á21l25i61k 3420784910688

No ještě ze to nehodili na nějakýho dělníka na lince...

+5/0
8.10.2015 20:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.