Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za falšováním údajů o emisích stálo několik inženýrů, tvrdí Volkswagen

Instalovat podvodný software do vozů VW nebylo firemní rozhodnutí. Za falšováním údajů o emisích naftových automobilů z koncernu Volkswagen pomocí speciálního softwaru stáli pouze jednotlivci. Řekl to ve čtvrtek vyšetřovacímu výboru amerického Kongresu šéf aktivit Volkswagenu ve Spojených státech Michael Horn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R41o79m75a43n 30V47í11c21e31n39e32c 2299482648112

Proč vymýšleli nějaký software? 1. když je to tak snadné opravit (10 hodin práce) a 2. hlavně to opravit lze tak, že emise budou v normě

0/0
12.10.2015 7:48
Foto

P92a80v94e29l 85S85z36l55a81u32e92r 9927780893147

Z mého pohledu jde o klasickou firemní praxi, kdy nadřízený podřízenému dá nůž na krk s tím, že "nějak to udělej, mě to vůbec nezajímá jak..." Že je pak pak klamán zákazník nebo překračován zákon, bývá managementu někde u pr...

0/0
11.10.2015 19:39

H16o27n53z40a 27P98o67s21t 4839579699905

Tohle je očividná sprostá lež. Tohle člověk udělá jen když k tomu byl donucen nenažraným managementem. Rozhodně ne nějakým svým rozhodnutím. Tomu snad nemůže věřit nikdo. Kór v německu, kde jsou na všechno procesy. Obětních beránků mi je líto.

0/0
9.10.2015 18:42

M74a28r76t48i78n 28N89o72v89o17t53n90ý 3666156341934

Lže, až se mu od huby práší. Co hlavně chybí, je motiv. Jaký by měli softwaroví inženýři zájem na tom, aby tam ten chubný software byl? Právě naopak - kdyby tam ten chybný software vědomě (a bez vědomí vedení) dávali, tak se přece mohli vystavit riziku, že za toto z firmy vyhodí.

0/0
9.10.2015 12:14

M20i36r54o32s30l27a32v 14Z75i17k46m12u34n69d 7209713264943

Motiv = dostali úkol snížit emise na stanovenou hodnotu. Protože věděli, že něco takového je nemožné bez nesmírné investice do vývoje a výzkumu, což nepřicházelo v úvahu, tak "si poradili" a vymysleli řešení podle vzoru "vlk se nažral koza zůstala celá", protože věděli, že měření emisí se dělá za klidu vozidla a nikoli za provozu (pohybu vozidla).

Kdyby nesplnili úkol "snížit emise", tak by je vyhodili ... TOP manažer houby rozumí SW ...

+1/0
9.10.2015 18:35

M61i36l14a83n 24U74ř87í26d23i97l 5737614739221

Hloupá výmluva hodná předškoláka.;-D

+1/0
9.10.2015 9:34

J73a73k11u56b 13F46e69i56f95a71r 7719709816879

Proboha to jsou bláboly.

To jako když v Albertu prodávali prošlé maso, tak to také bylo selhání jednotlivce.

RvRvRv

+1/0
9.10.2015 9:24

P47e30t96r 81N74ě70m53e97č89e35k 1222784442143

A teď tu o Šípkové Růžence ;-D

0/0
9.10.2015 7:50
Foto

O13l33d40ř23i42c34h 38V60y67k62y68d78a35l 1149401419224

No ... tak dojde ke svolávání a úpravám, které sníží výkon. Tak by mě zajímalo, jak se úprava pozná na STK. Každý majitel bude muset předložit certifikát ... či co? ;-)

0/0
9.10.2015 6:56

B52l92a10ž77e92j 11M90o85t12y68č75k82a 8747447335120

co to má společného s stk?

0/0
9.10.2015 8:57
Foto

L52u71k41á58š 38N57o58v85o61t43n23ý 6956457488668

Doposud ty auta STK neprošly? 8-o Na STK (a už vůbec ne na tom našem) nepoznají vůbec nic.

+1/0
9.10.2015 10:26

D57a23n68i85e44l 35C20i32v49i36š 3402643611766

VW stále lže

0/0
9.10.2015 6:44

D92a27n44i76e69l 60S68c10h62n24i45t50z91e40r 5661774891656

hm, a kdo nelže, nebudte naivní všichni lžou, jde jen o čas a způsob jak na to.

0/0
9.10.2015 18:45

Ľ29u18d35o60v75í46t 67A39d42a48m91č31í96k 2914967197

Jasně múžou za to inženýři, tak jak na vojně můžou za všechno vojíni a ne ten kdo příkazy vydáva/rozhoduje. A propo`s jestli jsem manažér a nevím co mí lidé dělají nebo o tom nemám aspoň přehled, tak za to můžou stejně voni, že?

+2/0
9.10.2015 0:34

L67a26d77i29s75l86a97v 57S60l53e50z92á43k 4788643

Úkol zněl jasně, motor musí projít za každou cenu...

+4/0
8.10.2015 23:39

L70u45k73á44š 53M51a42l51v97i18n39s28k29y 2188404263528

No, moc pravděpodobně to nezní, ale úplně to asi vyloučit nelze. Pokud by to bylo tak jasné, jak si myslí většina zde diskutujících, tak pochybuji, že by se VW do takto "jasné" lži pustil. Zvlášť, když musí počítat s tím, že vyšetřování se bude chtít účastnit i americká strana. Já bych počkal až na závěrečnou zprávu.

0/0
8.10.2015 23:27

S10t70a89n42i19s76l10a31v 95S73e95d62l83á30k 1855339567

Jistěže je nutné počkat na závěrečnou zprávu.

Jednou jsem dělal jakési marginální měření pro Bosche. Jednalo se o marginální analýzu za asi 40 kKč. Schvválit tuto věc muselo šest jedinců. Ano, šest podpisů.

V automobilovém průmyslu a u jejich dodavatelů je vypracován systém auditů, kdy odběratel provádí audit kvality, který probíhá i týden.

To, že by vedení VW nevědělo o takovéto zásadní věci je absurdní. Smysl dnešních řečí je jen snížit dopady poškození prestiže a oddálit dopady na financování firmy (Vždyť on VW byl vlastně podveden několika zaměstnanci.).

0/0
9.10.2015 3:14

B52l66a35ž73e78j 20M46o67t78y49č29k37a 8967497605160

je to lež, ale protože se jako první přiznali tak tato lež bude přijmuta:-)

0/0
9.10.2015 9:00

M24a69r74t83i12n 43S74t41e30r12n 3442424644454

Úplně to vidím v barvách. Jsa softwarový inženýr, dobrovolně čistě pro zábavu programuju složitý věci, který po mně nikdo nechce. R^ ;-D

A to dělám úplně běžně i v případech, kdy i bez toho jen horko těžko stíhám deadlajny běžných nudných schválených projektů, a vymlouvám se, že se při plnění úkolů vyskytly nepředpokládané komplikace (tedy ještě jiné než ty, které se skutečně vyskytly) R^

+4/0
8.10.2015 23:25
Foto

M86i54r92o95s10l25a46v 75S30t60e52i73n40e37r 1795925978333

Všichni dostali úkol, naprogramovat ten motor tak, aby splnil požadavky testu. Že ty emise mimo test nebyly v hranicích, je snad logické, auto musí někdy s kopce na vysoké otáčky a bez plynu nebo naopak, do kopce atd.

Pokud si někdo chce stěžovat, tak prosím u zadavatelů parametrů pro testy- asi nebyly dost dobře nastavené. Trestat někoho za to, že se snažil splnit téměř nereálné požadavky je nespravedlivé.

+1/0
8.10.2015 23:17

S45t56a68n59i20s49l53a19v 91S93e52d76l74á13k 1135439617

Ovšem podvádět je hanebné. Navíc VW tvrdil, jak jeho naftové motory jsou nejekologičtější. Kam se hrabe benzín, že?

0/0
9.10.2015 3:17
Foto

P73e43t11r 49P44. 68V47e49s24e40l37s13k46y 7604361146203

Asi je nám všem jasné, že to bylo jinak (byť navzdory německé rigidní pečlivosti o tom asi zápis ze zasedání boardu nebude), ovšem asi nám je taky jasné, že tenhle malér už si snad VW zhoršovat nebude a nepřiznají to.

0/0
8.10.2015 23:02

J95i18ř75í 36P43a52u51l 3906335527332

Za falšováním údajů o emisích stálo několik inženýrů, žádný manager, několik uklizeček a jeden vrátný.:-P

+6/0
8.10.2015 23:00

P53e84t48r 70P96o74l16á59š96e83k 3111861314209

Neni jinak než s souhlasit,škoda jen že ty miliardy určené na zamazání praskleho problemu nejsou určeny pro aplikaci ekologicky šetrných motorů.

0/0
8.10.2015 22:57
Foto

J95a19r25o15s54l42a26v 72M64o16u93r66e35č40e89k 1580586207268

Lzive zvasty. Ti neposlusni inzenyri to udelali jen tak, pro sve poteseni. A nikdo to nevedel. Lepsi bajky ani Ezop nenapsal. Hnusna lziva firma.

0/0
8.10.2015 22:55

Z24u95z38k90a 66D16o71s54t76a16l36i94k31o54v26á 7472439358843

a co pracovní místa? přeci nezlikvidujou celej podnik. A pohádky mám rádi všichni ;-D;-D ( asi )

0/0
8.10.2015 22:57

M77a20r16e79k 29Ž42a76b39č49í75k 5686472357897

Trochu to nechápu. Úprava aut by trvala pár hodin a parametry se změní v podstatě kosmeticky - to jako stálo za to riskovat případné obrovské ztráty nějakým podvodným softwarem ? A další věc ohledně podvodného softwaru - tak buď to normu splňovalo, nebo ne. To, že byl software nastaven na normu je problém normy a obecně filozofie měření, tak jak to teda je, že je z toho takový průser?

0/0
8.10.2015 22:55

S69t16a24n66i27s58l98a82v 86S48e65d38l21á72k 1225189917

Průšvih to je proto, že je tam jiná větev provoz a jiná test. Jak byste se asi tvářil, kdyby vám někdo něco prodával a tvrdil, že to má nějaké vlastnosti, které v provozu neplní? Norma není normou jen tak. Je to pravidlo co má produkt splňovat. Platí to u auta nebo u pálenky či čehokoliv jiného.

0/0
9.10.2015 3:21

O55n32d72ř41e16j 17B25u19r58e89š 5760314783179

A teď tu o Karkulce pane Horn:-P

0/0
8.10.2015 22:52

I68v11o 15G60o47v12a79n 1263769857

A pořád lžou jako když tiskne;-O, kam se to ti Němci dotali8-o

0/0
8.10.2015 22:42

J94a32r67o24s90l30a13v 26P40r82o22c25h61á57z63k97a 2973574688685

větší krávovinu jsme snad ještě neslyšel, toho člověka bych měli povesit nad grand kanonem

+3/0
8.10.2015 22:35

J31a60r18o40s96l37a15v 22P74o16l22e39n55s86k46y 5826494119

Tak doufám ze se s příslušnými inzenyry aspon velkoryse vyrovnaj když uz to vezmou 'dobrovolne' na sebe :)

+4/0
8.10.2015 22:15

M27i37c85h59a89l 95D94v53o48ř57á95k 9485139317560

"jo a klucí co kdyby jsme z dobroty duše vymysleli potají sw díky kterému by auta byla poté konkurenceschopnější." 

"Jasný pepíku, teď mám zrovna 2 týdny času nastuduji ty homologační zkoušky, a ty to pak ve svým volným čase nakódíš.  Standa z QA to pak nějak potají schválí."

+1/0
8.10.2015 22:15

M17a63r43t24i36n 26B63e25r90a51n 1344698813691

Kecy, oni dodrzuji ISO a svevolne si nekdo z nich upravi program protp ze stat dal prisnejsi normy. Lzou.

+2/0
8.10.2015 22:03

M74a20r79e58k 96N40e41t81o71l70i21c45k53ý 6874570258

;-D Jasně. Svévolně se rozhodli. A soft napsali ve volném čase mimo pracovní dobu.

+9/0
8.10.2015 21:55

Z35u13z89k82a 47D32o12s68t23a83l63i22k94o18v65á 7352229828733

;-D;-D;-D

0/0
8.10.2015 22:55

P46e25t89r 15S90o25k35o91l 8722121897721

Zpunktovala to vedoucí úklízečka o svačinové pauze na dámských záchodcích!

+9/0
8.10.2015 21:47

A74l66e74š 26L30i79s98o31v51s18k21ý 9449228752282

A je srandovní, jak všecky ostatní automobilky jsou svorně zticha, neboť podvádějí všichni, ale jen VW byl chycenej :-))))))))

+3/−2
8.10.2015 21:46

P86e63t15r 85T32a69r24a21s10i45d96i97s 3678224408

Stejne jako ve vsech ostatnich automobilkach xD. Hlavne kecat, ono se na to za tyden stejne zapomene. Co mame dale?

0/0
8.10.2015 21:43

F39r65a32n21t87i54š29e91k 44L55i23m61p31a38u14c54h 2925253956474

Já mám Superba Diesel 2,0 Tdi a nemůžu si ho vynachválit. Za 5 let žádná porucha, nízká spotřeba, atd. Kdoví co ti amíci zase našli, aby pomohli Chrysleru a Fordu. Víc mi vadí čoud z teplárny.

+2/−2
8.10.2015 21:39

P38e67t26r 67Č13e59r55n74ý 8792332802417

Nakonec se zjistí, že to udělali o své vůli dva montážníci na lince.

+5/0
8.10.2015 21:21

Z19d21e77n54ě22k 11H86a73n66z70l 1691396182184

Zaměnili díl

+2/0
8.10.2015 21:32

P92e82t94r 89B14o82c70e73k 1127716492640

Aspoň nelžete - to to jako Bosch vyvynul na žádost pár pošahaných inženýrů, pak se od toho distancoval, pak se to přesto nasadilo do provozu, ačkoliv to k tomu nebylo určeno ;-D;-D;-D

+4/0
8.10.2015 21:18

L17e37n98k54a 21M20e73y 1816512199598

Je třeba ujasnit, že falšování emisí do jisté míry provádí všechny automobilky. Všichni o manipulaci věděli a min. od roku 2009 schvalovali, dokonce tlačili subdodavatele k vylepsování manipulace. Úprava byla ca az do roku 2009 zcela legální a je do dnešní doby jen částečně zakázána. Záležitost je technicky a právně mimořádně složitá, údajům médií v žádném případě nelze stoprocentně věřit. Do dnešního dne není jasné, jakým způsobem vozy dodatečně upravit, tak aby splnovali  EU směrnice. Subdodavatelé, kteří se na vývoji softwaru podíleji jsou pod silným tlakem VW a obávají se regresu. Tedy nelze seriozně říci, do kdy VW manipulační Software ze všech vozů odstraní.

+3/0
8.10.2015 21:06

M58a41r90t37i32n 79K66r96o85u58p93a 2661713789880

Jasně že to bylo selhání jednotlivce. ;-D

+16/0
8.10.2015 21:01

Z29d96e69n45ě19k 15H15a57n92z58l 1731226592594

Každej se jen ponizuje před Amerikou.Jenom se pořád omlouvat.Amerika ,asi neví co se děje v Evropě. Budou spokojený až 500 tisic lidi přijde o práci a Němci jim ještě podekujou

+1/−1
8.10.2015 21:01

T64o36m66á82š 32P46e58c23h55a48n93e44c 5749625156230

No tak se neměl VW ponižovat a prodávat do USA auta, u kterých uvádí špatné údaje a které nesplňují normy USA ... lhali? Lhali! ... Chlapče, vždyť ty podle tvých příspěvků vůbec nevíš co píšeš! Ty ponižování jedno ...

+2/−1
8.10.2015 21:38

Z70d37e75n31ě90k 76H22a16n10z53l 1531836962774

To je těžší zločin než někoho zabit

0/0
9.10.2015 1:04

J58i67ř16í 46H31y32n37e82k 8496422405150

Automobilky se ke svým dodavatelům chovají jako psi. Způsob jakým si v automotiv vynucují tzv . kvalitu je vztah feudál - poddaný. A mají to posvěceno normami ISO TS kde je celý proces vývoje  automobilu a jeho komponentů popsán a vlasně není ani principielně možné aby nějací vývojáři si dělali co chtějí aniž by o tom vedení nevědělo.

A nebo tam ve VW mají pěkný bordel.

Ale to je jedno - ať tak či tak , je dobré že  VW někdo přisrřihne ktrochu křídla.

+2/0
8.10.2015 20:59

T73o40m51á51š 79M87i46h46á38l67i87k 3230594820778

No ještě ze to nehodili na nějakýho dělníka na lince...

+5/0
8.10.2015 20:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.