Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate se rozrůstá: vysoké emise odhalily testy u dalších čtyř značek

Organizace Emissions Analytics naměřila u modelů výrobců Mercedes-Benz, Honda, Mazda a Mitsubishi v reálném provozu výrazně vyšší emise, než jaké vykázaly při oficiálních testech. Zatím ale není důkaz o tom, že by tato auta využívala podvodný software, ke kterému se přiznal koncern Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29i34ř22í 22B41o46č49e98k 6149954345266

čím je palivo hustší a těžší tím větší jsou kompresní tlaky potřebné k jeho vznícení ale zároveň roste kroutící moment, proto platí přímá úměra: těžké palivo=robustní a velký motor s nízkými otáčkami (palivo musí stačit prohořet), lehké palivo= relativně malý motor s vysokými otáčkami (palivo hoří rychle) přičemž se tento vztah moc ovlivnit nedá chceme-li potenciál paliva využít co nejlépe. Takže benzín holt patří do motorek a aut, nafta do traktorů a nákladních vozů a mazut do lokomotiv, trajektů apod.

+1/0
15.10.2015 18:35

P39a11v91e33l 92K53o62š79u86t 5268162181424

Spočítejte si kamiony na silnicích. To je ta naše nenažranost, denně čerstvé, a to i o víkendech, dodávky just in time, a nafta hoří v motorech dvacet a více let starých - to nikomu nevadí? Tady je vidět v plné nahotě pokrytectví eurobyrokratů. Kdyby to mysleli s čistým prostředím vážně, polovina kamionů nejezdí.

+2/0
13.10.2015 9:47

P46ř38e68m33y97s76l 61H32r10o32m97a30d69a 2314416498891

Tak ono jen svícení aut přes den i v létě zvyšuje emise o téměř 2 %!!

0/0
12.10.2015 18:01

J89a38n 50B67l74a80n11a 3186265234

A až soudruzi v EU podepíší amíckým soudruhům další vázací akt, pak mto teprve začne  ............ V sobotu proběhla v německém hlavním městě mohutná demonstrace proti transatlantické obchodní dohodě (TTIP), největší demonstrace v této zemi za posledních deset let.

0/0
12.10.2015 10:21

J73a59r77o12m27i13r 78M94a17r80e75s 8160294725930

Takze nakonec se opravdu potvrdi co Peugeot Citroen rika poslednich par let, ze jejich auta jsou na nejvyssi urovni, akorat ze nemaji nemecky nebo asijsky emblem na kapote....

0/−7
11.10.2015 11:06

P39e77t92r 13V32i32n31t40r96l36í77k 3666744711

to určitě, kamarád jezdí dodávkou značky Peugeot asi už po třetí měnil kliku, protože se prostě láme.. kliku!!! Jsou to velmi nekvalitní značky aut...

+4/0
11.10.2015 16:26

J57a66r25o81s62l86a71v 32H29á80j26e90k 8360338674242

Vážení ač se to někomu líbí nebo ne, ta stopa za tím je americká. Rozesraná ekonomika Evropy a jejích největších tahounů, rozesraný sociální systém, americe jednostranně nahrává! Oni potom přijdou s pomocí (nejlépe s půjčkou většího objemu peněz, jenž tam tiskne soukromá banka), abychom mohli zaplatit správu země, důchody, státní úředníky apod. zadlužíme se mnohonásobně víc, než jsme schopní vyprodukovat a dojde ke skupování a likvidaci firem, německými počínaje. Stále píšu o celé Evropě. Tankery například jsou prakticky nastartovány po celou dobu životnosti a pálí nikoliv naftu, ale ropu po tunách. Ty ale po Evropě nejezdí.!!

+5/−3
10.10.2015 9:46

J82a18r77o72m44í12r 17K14r92á90l 4520299804759

Stopa je hlavně od těch pojašených "ochránců".  Jaderný pohon pro tankery a velké kontejnerové lodě je vyřešen, přepravci mají o ně zájem a provoz je podstatně levnější a hlavně to nezamořuje moře.  A i těch ropných havárií by ubylo, protože tanker může být masivnější.

+1/0
10.10.2015 11:25

J49a46n 14N32o58v23á59k 7335664848317

ale jaderných by přibylo ;-). Nikdy se na moři nedá zaručit taková úroveň bezpečnosti jako je u elektráren stojících na pevné zemi.

0/0
11.10.2015 12:42

S17t58a22n85i41s95l96a72v 81S52e68d87l11á36k 1555599217

Nijak to ovšem neomlouvá nikoho, aby lhal. Amikům by mohlo sklapnout, pokud by se zjistilo, že mají něco podobného v amerických autech.

Nelze to zaměňovat za nehospodárný způsob jízdy řidiče. Pokud se s benzínovým dvoulitrem krotím, tak mimo město jezdím kolem 6.5 litru na 100. Pokud jedu ostře jsem na 9l. Pokud zapnu k tomu sporovní režim, jsem na 10. Ve městě je to horší a klidně se lze dostat i na 13l.

0/0
10.10.2015 13:30

J87a70r44o52m50í53r 41K79r86á13l 4740549634599

Tak zrovna VW ještě před několika lety patřil k těm, co jim papírová spotřeba odpovídala realitě, zatímco jiní měli na papíře klidně i o 2 litry míň.

+1/0
10.10.2015 17:32

D51a92n50i37e53l 93S27c61h93n54i56t97z32e79r 5571124941136

i na americké automobilky dojde, je to otázka času

0/0
10.10.2015 20:21

J62a48r44o94s49l78a65v 14B80i16r53n92e32r 4278285922278

ja s benzinovou Mazdou 3 r,v. 2014 ,2.0 benzin,120 koní...dlouhodobý prumer 6.4.Jezdim normalne,zadna eko jizda.Asi tak.

0/0
12.10.2015 19:41

J94o60s98e11f 64Š92e36m76e89l95í52k 7309601320837

Docela mo to připomíná jeden starý fórek:

Tý, Jožo, očul si, že Anča z horného koncá má henten oný.... AIDS?

Fíha, a to je večšie ako Mercédes?

Baže, v tém pojede celá dědina.

.

No a stejně je to i s těmahle emisema - nakonec se provalí, že v tom jedou všichni. ;-)

+4/0
10.10.2015 8:10

J17a70n 90U25l24r55i53c71h 7700483238218

Což by bylo nejlepší řešení, nakonec by se to nedotklo nikoho.

+1/0
10.10.2015 9:18

R17a11d31i38m 79P39o62l62á51š95e11k 9976543189289

Omyl. Nedotkne se to výrazně už vyrobených aut a možná nyní vyráběných typů motorů a aut.

Ale pro nové motory a nová auta to bude znamenat, i když limity budou papírově stejné, že motory budou muset být podstatně složitější. Tim budou podstatně dražší, přitom jejich výkon a jejich dynamika klidně může být proti současným motorům i horší.

Neboli nakonec to budou stejná nebo horší auta za výrazně vyšší cenu než jaká je dnes.

+1/0
10.10.2015 10:05

V59l82a23d82i30m83í69r 84K60r36a12i78d70l 8503874386

Emisemi je zanesena celá EU, zejména Německo. A ještě se to podporuje.

+2/0
10.10.2015 7:46

V62l51a80d28i74m67í67r 72K90r96a69i41d21l 8693914696

To vypadá, že to snad ani nikdo nikdy neměřil. A to je k tomu určeno tolik organizací. Asi se při tom pilo jenom kafe a koukalo do papírů.

0/0
10.10.2015 7:43

V15l37a92d87i57m64í91r 37Z47a26u70š11k76a 5591912217623

Měří se to soustavně a v různých režimech už léta. 6e čísla nesedí, se rovněž ví už léta. Jenom se s tím dosud nic nedělalo.

0/−1
10.10.2015 9:15

P67e48t55r 73N89o52v91á24k 1495917322245

Neměří, protože neexistuje jednotná metodika testů...

0/0
12.10.2015 19:39

J37a73r90o43m41í73r 42K57r98á79l 4960589534809

;-D No vida.  Když jsem před pár dny napsal. že VW zřejmě nebude sám, byl jsem bohatě ominusován. ;-)

+8/−2
10.10.2015 7:40

M58i96l66o94š 40S15e57t78í53k 3309469954240

Nic překvapujícího, tady se nenosí říkat nepříjemnou pravdu.

+1/0
10.10.2015 9:38

M83a11r73t17i72n 69D23y19t51r78y66c45h 7854584638621

tak máte jeden ode mně za ten narcismus. ;-)

+1/0
12.10.2015 8:45

P86e51t96r 29N19o93v94á57k 1545617262655

Ale VW je zatím sám - ostatním se nepodařilo zatím prokázat podvádění při homologaci motorů. To, že předepsané testy při homologaci v EU jsou spíše pro legraci je snad každému zasvěcenému člověku jasné...

0/0
12.10.2015 19:38
Foto

M58a29r70t96i45n 58V58y55s35t71r34č88i40l 1709167278

Jerremy to napsal dobře...Za všechno můžou pomatení aktivisté, zastal se Clarkson Volkswagenu

+7/−1
10.10.2015 7:32
Foto

K98a58r53e56l 93W25á65g78n48e75r 4157895169257

No zřejmě to mají Američani dobře vymyšlené - přivést do problémů ty nejznámější automobilové koncerny - a pak hupky, šupky, na evropský trh ;-)

+4/−2
10.10.2015 6:13

M61a20r52t57i60n 32K17o68z10á37k 4104170379247

To víte, že jo. Za vším je spiknutí USA! Ty mohou za všechno. I za to, že podváději evropské automobilky.

+5/−1
10.10.2015 7:28

J27a17r88o48m86í76r 58K94r17á69l 4700429624919

No, ony ty americké automobilky jaksi moc dieselů nevyrábějí.

+1/0
10.10.2015 7:38

J57o68s52e68f 48Š20e20m23e46l82í20k 7839191390587

Já se docela divím, že si to tam jako osobní auto někdo koupil.

0/0
10.10.2015 8:11

V25l56a85d87i51m61í41r 86Z66a12u39š66k65a 5131812857273

Poslašte, oni mají prostě emisní normy šité na benziny, páč tam dlouho v osobácích nic jiné nejezdilo. kdyby se tam VW za každou cenu, i za cenu podvodu, nechtěl narvat, tak skadnál nebouchne v USA, ale o pár let později v EU. Pokud by teda úplatní europolitici nedonutili své podřízené přihmouřit oko.

0/0
10.10.2015 8:56

T68o25m 20P41o83d40l67e26s14n13y 6703162382

Jiste, bude vyprodej a pak v duchu pravidel TTIP diktat. ;-) Ja to rikal, ale je to marny, je to marny a je to marny...

0/0
10.10.2015 10:57

M13i66c28h46a91l 23T83o54m21i39n26s80k85ý 9651195527534

Žer diesely při rozjezdu zakouří, tak to je jen technický problém. Buď ucpaný EGR ventil a nebo prasklinka v turbohadici. Motor nedostane kyslík a nedojde k dokonalému spálení.

+1/0
10.10.2015 6:10

V20l63a95d91i24m92í29r 27Z40a25u28š70k46a 5571692807383

Kyslík z EGR ventilu??

0/0
10.10.2015 8:57

T97o71m48á29š 21M67a12t71ě57j 9855938593972

Ono je primarni problem v normach...

CO2 limity vedou k nutnosti:

1) mit diesely (prototze emise,CO2 se rozopocitavaji na celoumodelovou radu)

2) mit usporne diesely, ktere maji vyssi produkci NOx nez kdyby se jim povolila trochu vetsi spotreba

3) nuti vyrabet vysokotlake turbobenziny (kyete maji nizkou spotrebu jen v testu),ale ty nove produkuji mikrosaze stejne jako diesely (akorat u dieselu se kontroluji, ale u benalu ne)

Uvolnit limity na CO2 a vse bude v cajku...

(vyresi se tim problem NOx)

+4/0
10.10.2015 0:39

V73l58a73d60i92m16í20r 45Z88a72u97š28k60a 5971652837733

Skvělé a výstižné. Jen kdyby si to přečetli ti ekopomatenci v Bruselu.

0/0
10.10.2015 8:59

M81i55l10o57š 67S47e14t33í98k 3949929294660

Ale to oni snad i vědí, jenomže koho by pak buzerovali? Najednou by se zjistitlo, že jsou k ničemu a měli by jít dělat něco užitečného? Toho bohdá nebude, aby se úředník vzdal svého teplého místečka.

+1/0
10.10.2015 9:42

M17a35r66t42i50n 69K96a85r64á63s70e91k 9198973498118

Jako ze by evropani najednou zacalo vesele kupovat auta s vyssi spotrebou?

0/0
10.10.2015 10:25

V59l69a46d87i82m13í47r 59Z50a16u20š68k36a 5931202267253

Spotřeba dieselu by reálně stoupla tak max. o 0,5l/100km, spíše ale méně. Na tom by nikdo nezkrachoval. Na druhé straně bychom pak všichni dýchali čistčí vzduch. Mám-li si vybrat mezi NOx a CO2 - a tak ten problém v současnosti stojí, tak beru CO2 jako menší zlo. Vyřešit oboje současně by znamenalo zrušit diesely a jezdit benzínem- a tam je spotřeba ještě vyšší.

0/0
10.10.2015 10:56

M32a65r72t60i28n 56K95a85r86á27s91e39k 9648583488648

No ale NOx se resi mnohem vic nez CO2. A motor s SCR s adblue si s tim umi relativme efektivne poradit a prito to neni mekaka extremne slozita soucastka

0/0
10.10.2015 11:08

V31l48a35d55i40m82í13r 87Z17a90u44š58k37a 5581702527533

Normy pro NOx i CO2 jsou sice jiné, ale stejně závazné. A nemylte se, ani s SCR není úplně jednoduché současné normy splnit - budou-li se měřit v nějakém reálném testovacím cyklu jako WLTP a ne v dosavadním NEDC.

0/0
10.10.2015 11:25

P75e86t42r 75S49t41e23j50s12k94a85l 3549308854576

Zase se ale zameruji jenom na homolagacni testy novych modelu, pritom auta uz jezdici v provozu nikdo neresi. Nase STK meri u benzinu labdu, uhlovodiky,... a u nasobne skodlivejsi nafty meri jenom kourivost a to jeste jenom na urovni roku 1994, tedy nepozna ani odstraneny DPF/FAP. NOx nemeri vubec, pritom prave ten je neskodlivejsi. Kdy se toto bude resit?

+1/0
9.10.2015 23:33
Foto

V70o14j15t54ě84c69h 84P48a61v84l53í36k 5224461574388

Cílem STK (SME) je jen poznat rozbitý motor. Pokud jsou měřené parametry (lambda, ...) v normě, očekává se, že není porouchaný a tedy pracuje tak jak byl navržen a schválen při homolgaci.

Investice na dovybavení všech SME infračervenými a hmotnostními spektrometry tak aby bylo možno opravdu změřit všechny emisní složky je prozatím finančně nereálné.

+4/0
9.10.2015 23:41

P55e49t84r 87S71t16e87j81s17k21a15l 3389868264426

Jakoze ted platim nejakych 500Kc za to ze mi zjisti ze nefunguje labda. To zjistim i sam pokud sviti kontrolka MIL. Za tech 500Kc za 20 let by se dalo koupit X spektometru. Ted je to jenom zbytecny poplatek za nic.

+1/0
9.10.2015 23:46

J85a15n 85M86a33t53o25u66š82e90k 6476807900954

to by jste viděl co je aut co jsou úplně v kopru a nesvítí jim vůbec nic, holt dneska se kromě stáčení kilometrů i zhasínají kontrolky :-/

+3/0
9.10.2015 23:49
Foto

V14o10j14t53ě66c39h 14P44a97v84l64í25k 5334471724648

Z těch 500 Kč se musí zaplatit nájem budovy, platy zaměstnanců, údržba zařízení a celá spousta dalších provozních nákladů.  Jo pokud byste byl ochoten zaplatit 5000 Kč za měření emisí, tak pak by to jistě možné bylo.

+2/0
9.10.2015 23:56

P55e61t44r 51S66t31e35j58s33k83a40l 3829128954336

Podle meho ma emise a STK delat stat. Soukromnik nema motivaci merit spravne. Jeho motivaci je vydelat a aby zakaznik prisel opet a rad. Takze kazde auto projde bud oficialne, nebo neoficialne.

0/0
11.10.2015 14:47

M34a96r84e12k 21G11a83j30d85a 4373514166102

Za chvíli zjistí, že emise nesplňuje ani TESLA S. ;-D

+3/0
9.10.2015 23:25

J31a17n 30F77r92o27l44í85k 6466480395824

Respektive elektrárna, která vyrábí proud pro baterie Tesly.;-D

+4/0
10.10.2015 0:53

V74e54r29o81n98i31k42a 11L61a40c28n47á 6454618634711

Ano, ano tenhle výfuk kouří jinde!!

+2/0
10.10.2015 6:02

H40a57n23a 25P24a34c36u26l63o62v88á 2836606479876

Pouhých 10 největších uhelných elektráren v Evropě emituje dle studie IPPC ročně 319 miliard gramů NOx. Pokud někdo chce, aby auta emitovala 0,08 g NOx na kilometr a přijmeme za svůj předpoklad, že průměrný vůz v Evropě najede 15 000 km ročně (a zřejmě nebude zcela nemístný), pak si tu někdo přeje, aby s ročními emisemi NOx pouhých 10 velkých elektráren korespondovaly roční emise 265 833 333 naftových aut. Pro představu - v Evropě je dnes registrováno asi 264 milionů vozů, na naftu z nich nejezdí ani polovina.

+5/0
10.10.2015 7:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.