Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate se rozrůstá: vysoké emise odhalily testy u dalších čtyř značek

Organizace Emissions Analytics naměřila u modelů výrobců Mercedes-Benz, Honda, Mazda a Mitsubishi v reálném provozu výrazně vyšší emise, než jaké vykázaly při oficiálních testech. Zatím ale není důkaz o tom, že by tato auta využívala podvodný software, ke kterému se přiznal koncern Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i76ř81í 43B23o29č16e92k 6519254685506

čím je palivo hustší a těžší tím větší jsou kompresní tlaky potřebné k jeho vznícení ale zároveň roste kroutící moment, proto platí přímá úměra: těžké palivo=robustní a velký motor s nízkými otáčkami (palivo musí stačit prohořet), lehké palivo= relativně malý motor s vysokými otáčkami (palivo hoří rychle) přičemž se tento vztah moc ovlivnit nedá chceme-li potenciál paliva využít co nejlépe. Takže benzín holt patří do motorek a aut, nafta do traktorů a nákladních vozů a mazut do lokomotiv, trajektů apod.

+1/0
15.10.2015 18:35

P79a19v27e21l 28K84o71š44u37t 5538762841794

Spočítejte si kamiony na silnicích. To je ta naše nenažranost, denně čerstvé, a to i o víkendech, dodávky just in time, a nafta hoří v motorech dvacet a více let starých - to nikomu nevadí? Tady je vidět v plné nahotě pokrytectví eurobyrokratů. Kdyby to mysleli s čistým prostředím vážně, polovina kamionů nejezdí.

+2/0
13.10.2015 9:47

P59ř61e92m79y56s94l 46H58r14o30m74a89d63a 2334726228331

Tak ono jen svícení aut přes den i v létě zvyšuje emise o téměř 2 %!!

0/0
12.10.2015 18:01

J55a88n 32B91l75a45n25a 3866575484

A až soudruzi v EU podepíší amíckým soudruhům další vázací akt, pak mto teprve začne  ............ V sobotu proběhla v německém hlavním městě mohutná demonstrace proti transatlantické obchodní dohodě (TTIP), největší demonstrace v této zemi za posledních deset let.

0/0
12.10.2015 10:21

J79a33r54o34m33i15r 58M43a68r54e98s 8710674725130

Takze nakonec se opravdu potvrdi co Peugeot Citroen rika poslednich par let, ze jejich auta jsou na nejvyssi urovni, akorat ze nemaji nemecky nebo asijsky emblem na kapote....

0/−7
11.10.2015 11:06

P30e15t96r 46V37i30n47t70r24l29í31k 3956574661

to určitě, kamarád jezdí dodávkou značky Peugeot asi už po třetí měnil kliku, protože se prostě láme.. kliku!!! Jsou to velmi nekvalitní značky aut...

+4/0
11.10.2015 16:26

J84a57r64o69s47l97a78v 79H74á50j66e58k 8740398524782

Vážení ač se to někomu líbí nebo ne, ta stopa za tím je americká. Rozesraná ekonomika Evropy a jejích největších tahounů, rozesraný sociální systém, americe jednostranně nahrává! Oni potom přijdou s pomocí (nejlépe s půjčkou většího objemu peněz, jenž tam tiskne soukromá banka), abychom mohli zaplatit správu země, důchody, státní úředníky apod. zadlužíme se mnohonásobně víc, než jsme schopní vyprodukovat a dojde ke skupování a likvidaci firem, německými počínaje. Stále píšu o celé Evropě. Tankery například jsou prakticky nastartovány po celou dobu životnosti a pálí nikoliv naftu, ale ropu po tunách. Ty ale po Evropě nejezdí.!!

+5/−3
10.10.2015 9:46

J55a26r63o29m71í24r 19K89r21á20l 4580849834209

Stopa je hlavně od těch pojašených "ochránců".  Jaderný pohon pro tankery a velké kontejnerové lodě je vyřešen, přepravci mají o ně zájem a provoz je podstatně levnější a hlavně to nezamořuje moře.  A i těch ropných havárií by ubylo, protože tanker může být masivnější.

+1/0
10.10.2015 11:25

J13a83n 62N84o12v68á51k 7165974358157

ale jaderných by přibylo ;-). Nikdy se na moři nedá zaručit taková úroveň bezpečnosti jako je u elektráren stojících na pevné zemi.

0/0
11.10.2015 12:42

S51t35a31n94i70s71l72a40v 70S49e74d78l92á47k 1235429557

Nijak to ovšem neomlouvá nikoho, aby lhal. Amikům by mohlo sklapnout, pokud by se zjistilo, že mají něco podobného v amerických autech.

Nelze to zaměňovat za nehospodárný způsob jízdy řidiče. Pokud se s benzínovým dvoulitrem krotím, tak mimo město jezdím kolem 6.5 litru na 100. Pokud jedu ostře jsem na 9l. Pokud zapnu k tomu sporovní režim, jsem na 10. Ve městě je to horší a klidně se lze dostat i na 13l.

0/0
10.10.2015 13:30

J79a35r87o29m94í90r 40K62r74á21l 4530509204149

Tak zrovna VW ještě před několika lety patřil k těm, co jim papírová spotřeba odpovídala realitě, zatímco jiní měli na papíře klidně i o 2 litry míň.

+1/0
10.10.2015 17:32

D19a64n92i66e72l 83S67c26h48n86i21t53z48e63r 5181834911646

i na americké automobilky dojde, je to otázka času

0/0
10.10.2015 20:21

J54a19r60o28s98l27a32v 39B40i64r18n96e60r 4858295382708

ja s benzinovou Mazdou 3 r,v. 2014 ,2.0 benzin,120 koní...dlouhodobý prumer 6.4.Jezdim normalne,zadna eko jizda.Asi tak.

0/0
12.10.2015 19:41

J68o37s53e56f 68Š70e21m19e48l41í82k 7469901980657

Docela mo to připomíná jeden starý fórek:

Tý, Jožo, očul si, že Anča z horného koncá má henten oný.... AIDS?

Fíha, a to je večšie ako Mercédes?

Baže, v tém pojede celá dědina.

.

No a stejně je to i s těmahle emisema - nakonec se provalí, že v tom jedou všichni. ;-)

+4/0
10.10.2015 8:10

J37a61n 85U65l93r57i46c92h 7480503538378

Což by bylo nejlepší řešení, nakonec by se to nedotklo nikoho.

+1/0
10.10.2015 9:18

R60a40d88i60m 67P29o34l47á24š63e20k 9976493899179

Omyl. Nedotkne se to výrazně už vyrobených aut a možná nyní vyráběných typů motorů a aut.

Ale pro nové motory a nová auta to bude znamenat, i když limity budou papírově stejné, že motory budou muset být podstatně složitější. Tim budou podstatně dražší, přitom jejich výkon a jejich dynamika klidně může být proti současným motorům i horší.

Neboli nakonec to budou stejná nebo horší auta za výrazně vyšší cenu než jaká je dnes.

+1/0
10.10.2015 10:05

V89l78a89d56i92m72í19r 41K32r33a43i72d75l 8203904596

Emisemi je zanesena celá EU, zejména Německo. A ještě se to podporuje.

+2/0
10.10.2015 7:46

V17l28a27d82i57m18í52r 32K78r71a73i27d23l 8973744666

To vypadá, že to snad ani nikdo nikdy neměřil. A to je k tomu určeno tolik organizací. Asi se při tom pilo jenom kafe a koukalo do papírů.

0/0
10.10.2015 7:43

V53l67a39d13i69m59í95r 43Z87a31u57š37k43a 5851602707143

Měří se to soustavně a v různých režimech už léta. 6e čísla nesedí, se rovněž ví už léta. Jenom se s tím dosud nic nedělalo.

0/−1
10.10.2015 9:15

P71e60t90r 31N71o33v41á69k 1475337242115

Neměří, protože neexistuje jednotná metodika testů...

0/0
12.10.2015 19:39

J44a23r19o35m67í16r 32K51r61á55l 4460679304489

;-D No vida.  Když jsem před pár dny napsal. že VW zřejmě nebude sám, byl jsem bohatě ominusován. ;-)

+8/−2
10.10.2015 7:40

M69i85l93o94š 45S85e23t56í19k 3359249754310

Nic překvapujícího, tady se nenosí říkat nepříjemnou pravdu.

+1/0
10.10.2015 9:38

M95a16r70t98i22n 71D29y85t86r44y27c17h 7274544478611

tak máte jeden ode mně za ten narcismus. ;-)

+1/0
12.10.2015 8:45

P20e14t53r 62N50o83v71á83k 1525387782255

Ale VW je zatím sám - ostatním se nepodařilo zatím prokázat podvádění při homologaci motorů. To, že předepsané testy při homologaci v EU jsou spíše pro legraci je snad každému zasvěcenému člověku jasné...

0/0
12.10.2015 19:38
Foto

M31a65r10t10i53n 39V10y54s55t84r46č54i58l 1299827988

Jerremy to napsal dobře...Za všechno můžou pomatení aktivisté, zastal se Clarkson Volkswagenu

+7/−1
10.10.2015 7:32
Foto

K58a76r37e67l 67W18á56g24n19e31r 4687555319977

No zřejmě to mají Američani dobře vymyšlené - přivést do problémů ty nejznámější automobilové koncerny - a pak hupky, šupky, na evropský trh ;-)

+4/−2
10.10.2015 6:13

M25a68r43t50i70n 65K77o27z17á73k 4244470169647

To víte, že jo. Za vším je spiknutí USA! Ty mohou za všechno. I za to, že podváději evropské automobilky.

+5/−1
10.10.2015 7:28

J29a16r17o91m63í88r 83K93r61á50l 4560629574529

No, ony ty americké automobilky jaksi moc dieselů nevyrábějí.

+1/0
10.10.2015 7:38

J84o44s18e41f 98Š33e85m31e85l24í77k 7219431790587

Já se docela divím, že si to tam jako osobní auto někdo koupil.

0/0
10.10.2015 8:11

V30l93a52d70i49m59í88r 25Z60a63u66š19k40a 5741812987243

Poslašte, oni mají prostě emisní normy šité na benziny, páč tam dlouho v osobácích nic jiné nejezdilo. kdyby se tam VW za každou cenu, i za cenu podvodu, nechtěl narvat, tak skadnál nebouchne v USA, ale o pár let později v EU. Pokud by teda úplatní europolitici nedonutili své podřízené přihmouřit oko.

0/0
10.10.2015 8:56

T12o30m 73P31o39d16l15e17s40n43y 6843312762

Jiste, bude vyprodej a pak v duchu pravidel TTIP diktat. ;-) Ja to rikal, ale je to marny, je to marny a je to marny...

0/0
10.10.2015 10:57

M85i76c50h23a12l 30T61o19m86i13n35s54k92ý 9801455657754

Žer diesely při rozjezdu zakouří, tak to je jen technický problém. Buď ucpaný EGR ventil a nebo prasklinka v turbohadici. Motor nedostane kyslík a nedojde k dokonalému spálení.

+1/0
10.10.2015 6:10

V89l21a42d78i96m40í59r 83Z97a64u46š64k42a 5281552397383

Kyslík z EGR ventilu??

0/0
10.10.2015 8:57

T85o80m41á89š 60M78a78t61ě91j 9435708953832

Ono je primarni problem v normach...

CO2 limity vedou k nutnosti:

1) mit diesely (prototze emise,CO2 se rozopocitavaji na celoumodelovou radu)

2) mit usporne diesely, ktere maji vyssi produkci NOx nez kdyby se jim povolila trochu vetsi spotreba

3) nuti vyrabet vysokotlake turbobenziny (kyete maji nizkou spotrebu jen v testu),ale ty nove produkuji mikrosaze stejne jako diesely (akorat u dieselu se kontroluji, ale u benalu ne)

Uvolnit limity na CO2 a vse bude v cajku...

(vyresi se tim problem NOx)

+4/0
10.10.2015 0:39

V23l34a71d74i66m93í20r 43Z16a79u19š63k27a 5311962727313

Skvělé a výstižné. Jen kdyby si to přečetli ti ekopomatenci v Bruselu.

0/0
10.10.2015 8:59

M69i17l97o62š 52S58e83t43í98k 3599639984450

Ale to oni snad i vědí, jenomže koho by pak buzerovali? Najednou by se zjistitlo, že jsou k ničemu a měli by jít dělat něco užitečného? Toho bohdá nebude, aby se úředník vzdal svého teplého místečka.

+1/0
10.10.2015 9:42

M48a25r22t12i79n 33K40a69r53á87s45e27k 9528733618808

Jako ze by evropani najednou zacalo vesele kupovat auta s vyssi spotrebou?

0/0
10.10.2015 10:25

V96l60a56d63i29m21í10r 88Z85a59u81š23k89a 5331932607793

Spotřeba dieselu by reálně stoupla tak max. o 0,5l/100km, spíše ale méně. Na tom by nikdo nezkrachoval. Na druhé straně bychom pak všichni dýchali čistčí vzduch. Mám-li si vybrat mezi NOx a CO2 - a tak ten problém v současnosti stojí, tak beru CO2 jako menší zlo. Vyřešit oboje současně by znamenalo zrušit diesely a jezdit benzínem- a tam je spotřeba ještě vyšší.

0/0
10.10.2015 10:56

M17a43r70t47i14n 29K26a48r90á10s62e20k 9278343168208

No ale NOx se resi mnohem vic nez CO2. A motor s SCR s adblue si s tim umi relativme efektivne poradit a prito to neni mekaka extremne slozita soucastka

0/0
10.10.2015 11:08

V80l28a62d12i52m80í28r 14Z21a23u93š72k58a 5561632647503

Normy pro NOx i CO2 jsou sice jiné, ale stejně závazné. A nemylte se, ani s SCR není úplně jednoduché současné normy splnit - budou-li se měřit v nějakém reálném testovacím cyklu jako WLTP a ne v dosavadním NEDC.

0/0
10.10.2015 11:25

P66e71t66r 27S19t58e55j37s46k79a29l 3109358744426

Zase se ale zameruji jenom na homolagacni testy novych modelu, pritom auta uz jezdici v provozu nikdo neresi. Nase STK meri u benzinu labdu, uhlovodiky,... a u nasobne skodlivejsi nafty meri jenom kourivost a to jeste jenom na urovni roku 1994, tedy nepozna ani odstraneny DPF/FAP. NOx nemeri vubec, pritom prave ten je neskodlivejsi. Kdy se toto bude resit?

+1/0
9.10.2015 23:33
Foto

V56o17j78t51ě74c97h 77P64a62v51l42í92k 5154321744428

Cílem STK (SME) je jen poznat rozbitý motor. Pokud jsou měřené parametry (lambda, ...) v normě, očekává se, že není porouchaný a tedy pracuje tak jak byl navržen a schválen při homolgaci.

Investice na dovybavení všech SME infračervenými a hmotnostními spektrometry tak aby bylo možno opravdu změřit všechny emisní složky je prozatím finančně nereálné.

+4/0
9.10.2015 23:41

P52e98t55r 75S66t43e52j63s18k13a55l 3249438474836

Jakoze ted platim nejakych 500Kc za to ze mi zjisti ze nefunguje labda. To zjistim i sam pokud sviti kontrolka MIL. Za tech 500Kc za 20 let by se dalo koupit X spektometru. Ted je to jenom zbytecny poplatek za nic.

+1/0
9.10.2015 23:46

J21a87n 28M40a11t49o83u22š74e68k 6936127640674

to by jste viděl co je aut co jsou úplně v kopru a nesvítí jim vůbec nic, holt dneska se kromě stáčení kilometrů i zhasínají kontrolky :-/

+3/0
9.10.2015 23:49
Foto

V25o62j31t24ě14c86h 56P35a29v65l89í72k 5364871664938

Z těch 500 Kč se musí zaplatit nájem budovy, platy zaměstnanců, údržba zařízení a celá spousta dalších provozních nákladů.  Jo pokud byste byl ochoten zaplatit 5000 Kč za měření emisí, tak pak by to jistě možné bylo.

+2/0
9.10.2015 23:56

P31e49t28r 14S58t80e27j13s44k41a13l 3259428114976

Podle meho ma emise a STK delat stat. Soukromnik nema motivaci merit spravne. Jeho motivaci je vydelat a aby zakaznik prisel opet a rad. Takze kazde auto projde bud oficialne, nebo neoficialne.

0/0
11.10.2015 14:47

M49a50r98e50k 86G92a92j29d42a 4963634616972

Za chvíli zjistí, že emise nesplňuje ani TESLA S. ;-D

+3/0
9.10.2015 23:25

J73a21n 76F56r34o18l73í71k 6626450625664

Respektive elektrárna, která vyrábí proud pro baterie Tesly.;-D

+4/0
10.10.2015 0:53

V80e14r20o69n55i53k20a 86L64a90c32n84á 6874258174381

Ano, ano tenhle výfuk kouří jinde!!

+2/0
10.10.2015 6:02

H55a98n70a 60P27a64c15u70l29o36v67á 2176916339776

Pouhých 10 největších uhelných elektráren v Evropě emituje dle studie IPPC ročně 319 miliard gramů NOx. Pokud někdo chce, aby auta emitovala 0,08 g NOx na kilometr a přijmeme za svůj předpoklad, že průměrný vůz v Evropě najede 15 000 km ročně (a zřejmě nebude zcela nemístný), pak si tu někdo přeje, aby s ročními emisemi NOx pouhých 10 velkých elektráren korespondovaly roční emise 265 833 333 naftových aut. Pro představu - v Evropě je dnes registrováno asi 264 milionů vozů, na naftu z nich nejezdí ani polovina.

+5/0
10.10.2015 7:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.