Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieselgate se rozrůstá: vysoké emise odhalily testy u dalších čtyř značek

Organizace Emissions Analytics naměřila u modelů výrobců Mercedes-Benz, Honda, Mazda a Mitsubishi v reálném provozu výrazně vyšší emise, než jaké vykázaly při oficiálních testech. Zatím ale není důkaz o tom, že by tato auta využívala podvodný software, ke kterému se přiznal koncern Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28i84ř59í 79B97o81č91e71k 6699294985556

čím je palivo hustší a těžší tím větší jsou kompresní tlaky potřebné k jeho vznícení ale zároveň roste kroutící moment, proto platí přímá úměra: těžké palivo=robustní a velký motor s nízkými otáčkami (palivo musí stačit prohořet), lehké palivo= relativně malý motor s vysokými otáčkami (palivo hoří rychle) přičemž se tento vztah moc ovlivnit nedá chceme-li potenciál paliva využít co nejlépe. Takže benzín holt patří do motorek a aut, nafta do traktorů a nákladních vozů a mazut do lokomotiv, trajektů apod.

+1/0
15.10.2015 18:35

P78a52v49e14l 98K60o14š91u52t 5918742901624

Spočítejte si kamiony na silnicích. To je ta naše nenažranost, denně čerstvé, a to i o víkendech, dodávky just in time, a nafta hoří v motorech dvacet a více let starých - to nikomu nevadí? Tady je vidět v plné nahotě pokrytectví eurobyrokratů. Kdyby to mysleli s čistým prostředím vážně, polovina kamionů nejezdí.

+2/0
13.10.2015 9:47

P87ř69e17m16y80s83l 21H96r44o72m66a60d20a 2604776938491

Tak ono jen svícení aut přes den i v létě zvyšuje emise o téměř 2 %!!

0/0
12.10.2015 18:01

J91a65n 98B37l25a48n57a 3386205444

A až soudruzi v EU podepíší amíckým soudruhům další vázací akt, pak mto teprve začne  ............ V sobotu proběhla v německém hlavním městě mohutná demonstrace proti transatlantické obchodní dohodě (TTIP), největší demonstrace v této zemi za posledních deset let.

0/0
12.10.2015 10:21

J84a62r44o75m92i84r 87M44a92r31e63s 8620474245430

Takze nakonec se opravdu potvrdi co Peugeot Citroen rika poslednich par let, ze jejich auta jsou na nejvyssi urovni, akorat ze nemaji nemecky nebo asijsky emblem na kapote....

0/−7
11.10.2015 11:06

P80e18t75r 47V47i50n53t24r57l51í81k 3356634601

to určitě, kamarád jezdí dodávkou značky Peugeot asi už po třetí měnil kliku, protože se prostě láme.. kliku!!! Jsou to velmi nekvalitní značky aut...

+4/0
11.10.2015 16:26

J54a67r58o52s72l76a22v 80H38á90j67e34k 8710428114272

Vážení ač se to někomu líbí nebo ne, ta stopa za tím je americká. Rozesraná ekonomika Evropy a jejích největších tahounů, rozesraný sociální systém, americe jednostranně nahrává! Oni potom přijdou s pomocí (nejlépe s půjčkou většího objemu peněz, jenž tam tiskne soukromá banka), abychom mohli zaplatit správu země, důchody, státní úředníky apod. zadlužíme se mnohonásobně víc, než jsme schopní vyprodukovat a dojde ke skupování a likvidaci firem, německými počínaje. Stále píšu o celé Evropě. Tankery například jsou prakticky nastartovány po celou dobu životnosti a pálí nikoliv naftu, ale ropu po tunách. Ty ale po Evropě nejezdí.!!

+5/−3
10.10.2015 9:46

J37a12r61o22m80í67r 48K61r72á95l 4430199304279

Stopa je hlavně od těch pojašených "ochránců".  Jaderný pohon pro tankery a velké kontejnerové lodě je vyřešen, přepravci mají o ně zájem a provoz je podstatně levnější a hlavně to nezamořuje moře.  A i těch ropných havárií by ubylo, protože tanker může být masivnější.

+1/0
10.10.2015 11:25

J50a12n 62N80o41v76á94k 7145944508667

ale jaderných by přibylo ;-). Nikdy se na moři nedá zaručit taková úroveň bezpečnosti jako je u elektráren stojících na pevné zemi.

0/0
11.10.2015 12:42

S68t36a47n55i79s25l80a80v 56S34e53d32l12á48k 1735109197

Nijak to ovšem neomlouvá nikoho, aby lhal. Amikům by mohlo sklapnout, pokud by se zjistilo, že mají něco podobného v amerických autech.

Nelze to zaměňovat za nehospodárný způsob jízdy řidiče. Pokud se s benzínovým dvoulitrem krotím, tak mimo město jezdím kolem 6.5 litru na 100. Pokud jedu ostře jsem na 9l. Pokud zapnu k tomu sporovní režim, jsem na 10. Ve městě je to horší a klidně se lze dostat i na 13l.

0/0
10.10.2015 13:30

J89a10r79o77m71í17r 73K26r31á18l 4610689504429

Tak zrovna VW ještě před několika lety patřil k těm, co jim papírová spotřeba odpovídala realitě, zatímco jiní měli na papíře klidně i o 2 litry míň.

+1/0
10.10.2015 17:32

D97a65n70i23e98l 21S24c27h26n28i37t49z69e26r 5571404781926

i na americké automobilky dojde, je to otázka času

0/0
10.10.2015 20:21

J13a94r93o14s50l86a89v 64B39i80r63n92e72r 4288865822218

ja s benzinovou Mazdou 3 r,v. 2014 ,2.0 benzin,120 koní...dlouhodobý prumer 6.4.Jezdim normalne,zadna eko jizda.Asi tak.

0/0
12.10.2015 19:41

J33o45s76e59f 11Š97e75m82e63l59í43k 7679131980727

Docela mo to připomíná jeden starý fórek:

Tý, Jožo, očul si, že Anča z horného koncá má henten oný.... AIDS?

Fíha, a to je večšie ako Mercédes?

Baže, v tém pojede celá dědina.

.

No a stejně je to i s těmahle emisema - nakonec se provalí, že v tom jedou všichni. ;-)

+4/0
10.10.2015 8:10

J76a81n 74U47l46r14i61c29h 7360193568838

Což by bylo nejlepší řešení, nakonec by se to nedotklo nikoho.

+1/0
10.10.2015 9:18

R45a61d34i64m 30P81o43l46á17š43e26k 9526933949389

Omyl. Nedotkne se to výrazně už vyrobených aut a možná nyní vyráběných typů motorů a aut.

Ale pro nové motory a nová auta to bude znamenat, i když limity budou papírově stejné, že motory budou muset být podstatně složitější. Tim budou podstatně dražší, přitom jejich výkon a jejich dynamika klidně může být proti současným motorům i horší.

Neboli nakonec to budou stejná nebo horší auta za výrazně vyšší cenu než jaká je dnes.

+1/0
10.10.2015 10:05

V67l33a39d30i71m76í63r 30K94r45a21i45d73l 8283824566

Emisemi je zanesena celá EU, zejména Německo. A ještě se to podporuje.

+2/0
10.10.2015 7:46

V32l90a50d90i46m11í35r 78K46r30a65i36d69l 8483584936

To vypadá, že to snad ani nikdo nikdy neměřil. A to je k tomu určeno tolik organizací. Asi se při tom pilo jenom kafe a koukalo do papírů.

0/0
10.10.2015 7:43

V52l18a32d61i13m78í35r 21Z67a97u13š69k83a 5701962717873

Měří se to soustavně a v různých režimech už léta. 6e čísla nesedí, se rovněž ví už léta. Jenom se s tím dosud nic nedělalo.

0/−1
10.10.2015 9:15

P59e68t29r 12N54o46v30á31k 1135517342565

Neměří, protože neexistuje jednotná metodika testů...

0/0
12.10.2015 19:39

J96a92r34o96m61í50r 31K20r59á94l 4290229244789

;-D No vida.  Když jsem před pár dny napsal. že VW zřejmě nebude sám, byl jsem bohatě ominusován. ;-)

+8/−2
10.10.2015 7:40

M78i13l31o19š 62S59e67t63í81k 3889899734500

Nic překvapujícího, tady se nenosí říkat nepříjemnou pravdu.

+1/0
10.10.2015 9:38

M63a84r40t80i74n 83D86y21t10r19y44c86h 7184564508771

tak máte jeden ode mně za ten narcismus. ;-)

+1/0
12.10.2015 8:45

P98e73t10r 89N39o67v51á28k 1815417712955

Ale VW je zatím sám - ostatním se nepodařilo zatím prokázat podvádění při homologaci motorů. To, že předepsané testy při homologaci v EU jsou spíše pro legraci je snad každému zasvěcenému člověku jasné...

0/0
12.10.2015 19:38
Foto

M39a39r52t17i71n 75V80y55s74t63r48č46i40l 1919667138

Jerremy to napsal dobře...Za všechno můžou pomatení aktivisté, zastal se Clarkson Volkswagenu

+7/−1
10.10.2015 7:32
Foto

K21a73r75e51l 21W23á14g89n26e73r 4607345279887

No zřejmě to mají Američani dobře vymyšlené - přivést do problémů ty nejznámější automobilové koncerny - a pak hupky, šupky, na evropský trh ;-)

+4/−2
10.10.2015 6:13

M61a92r51t24i24n 69K79o91z78á45k 4794690319347

To víte, že jo. Za vším je spiknutí USA! Ty mohou za všechno. I za to, že podváději evropské automobilky.

+5/−1
10.10.2015 7:28

J19a60r52o98m75í83r 25K69r67á95l 4540289254479

No, ony ty americké automobilky jaksi moc dieselů nevyrábějí.

+1/0
10.10.2015 7:38

J27o55s11e30f 31Š56e74m85e53l87í76k 7529421400807

Já se docela divím, že si to tam jako osobní auto někdo koupil.

0/0
10.10.2015 8:11

V95l15a40d53i81m64í16r 23Z17a34u51š14k46a 5331832287693

Poslašte, oni mají prostě emisní normy šité na benziny, páč tam dlouho v osobácích nic jiné nejezdilo. kdyby se tam VW za každou cenu, i za cenu podvodu, nechtěl narvat, tak skadnál nebouchne v USA, ale o pár let později v EU. Pokud by teda úplatní europolitici nedonutili své podřízené přihmouřit oko.

0/0
10.10.2015 8:56

T51o64m 53P60o89d78l49e98s76n44y 6733982202

Jiste, bude vyprodej a pak v duchu pravidel TTIP diktat. ;-) Ja to rikal, ale je to marny, je to marny a je to marny...

0/0
10.10.2015 10:57

M97i41c82h38a85l 98T48o87m71i64n61s48k87ý 9221955157704

Žer diesely při rozjezdu zakouří, tak to je jen technický problém. Buď ucpaný EGR ventil a nebo prasklinka v turbohadici. Motor nedostane kyslík a nedojde k dokonalému spálení.

+1/0
10.10.2015 6:10

V49l30a13d58i81m89í75r 37Z44a24u60š14k82a 5871712487183

Kyslík z EGR ventilu??

0/0
10.10.2015 8:57

T23o52m71á62š 93M97a28t30ě63j 9925878973512

Ono je primarni problem v normach...

CO2 limity vedou k nutnosti:

1) mit diesely (prototze emise,CO2 se rozopocitavaji na celoumodelovou radu)

2) mit usporne diesely, ktere maji vyssi produkci NOx nez kdyby se jim povolila trochu vetsi spotreba

3) nuti vyrabet vysokotlake turbobenziny (kyete maji nizkou spotrebu jen v testu),ale ty nove produkuji mikrosaze stejne jako diesely (akorat u dieselu se kontroluji, ale u benalu ne)

Uvolnit limity na CO2 a vse bude v cajku...

(vyresi se tim problem NOx)

+4/0
10.10.2015 0:39

V89l36a12d71i72m34í78r 17Z49a59u92š61k58a 5631332367663

Skvělé a výstižné. Jen kdyby si to přečetli ti ekopomatenci v Bruselu.

0/0
10.10.2015 8:59

M81i73l76o49š 14S81e61t97í85k 3359159394610

Ale to oni snad i vědí, jenomže koho by pak buzerovali? Najednou by se zjistitlo, že jsou k ničemu a měli by jít dělat něco užitečného? Toho bohdá nebude, aby se úředník vzdal svého teplého místečka.

+1/0
10.10.2015 9:42

M35a82r48t46i72n 70K76a79r26á97s23e39k 9168133228698

Jako ze by evropani najednou zacalo vesele kupovat auta s vyssi spotrebou?

0/0
10.10.2015 10:25

V41l49a64d95i37m35í16r 34Z73a50u32š30k19a 5741482527123

Spotřeba dieselu by reálně stoupla tak max. o 0,5l/100km, spíše ale méně. Na tom by nikdo nezkrachoval. Na druhé straně bychom pak všichni dýchali čistčí vzduch. Mám-li si vybrat mezi NOx a CO2 - a tak ten problém v současnosti stojí, tak beru CO2 jako menší zlo. Vyřešit oboje současně by znamenalo zrušit diesely a jezdit benzínem- a tam je spotřeba ještě vyšší.

0/0
10.10.2015 10:56

M20a96r66t78i19n 27K60a64r89á12s57e78k 9358733758588

No ale NOx se resi mnohem vic nez CO2. A motor s SCR s adblue si s tim umi relativme efektivne poradit a prito to neni mekaka extremne slozita soucastka

0/0
10.10.2015 11:08

V85l25a93d64i73m64í97r 56Z42a21u98š30k54a 5581162337743

Normy pro NOx i CO2 jsou sice jiné, ale stejně závazné. A nemylte se, ani s SCR není úplně jednoduché současné normy splnit - budou-li se měřit v nějakém reálném testovacím cyklu jako WLTP a ne v dosavadním NEDC.

0/0
10.10.2015 11:25

P85e14t92r 24S13t61e39j46s45k71a45l 3139758944246

Zase se ale zameruji jenom na homolagacni testy novych modelu, pritom auta uz jezdici v provozu nikdo neresi. Nase STK meri u benzinu labdu, uhlovodiky,... a u nasobne skodlivejsi nafty meri jenom kourivost a to jeste jenom na urovni roku 1994, tedy nepozna ani odstraneny DPF/FAP. NOx nemeri vubec, pritom prave ten je neskodlivejsi. Kdy se toto bude resit?

+1/0
9.10.2015 23:33
Foto

V57o53j60t87ě33c58h 46P45a42v68l32í76k 5154611444448

Cílem STK (SME) je jen poznat rozbitý motor. Pokud jsou měřené parametry (lambda, ...) v normě, očekává se, že není porouchaný a tedy pracuje tak jak byl navržen a schválen při homolgaci.

Investice na dovybavení všech SME infračervenými a hmotnostními spektrometry tak aby bylo možno opravdu změřit všechny emisní složky je prozatím finančně nereálné.

+4/0
9.10.2015 23:41

P52e50t54r 60S86t71e64j71s21k41a35l 3369288354216

Jakoze ted platim nejakych 500Kc za to ze mi zjisti ze nefunguje labda. To zjistim i sam pokud sviti kontrolka MIL. Za tech 500Kc za 20 let by se dalo koupit X spektometru. Ted je to jenom zbytecny poplatek za nic.

+1/0
9.10.2015 23:46

J95a15n 55M44a50t37o66u56š80e44k 6396617410834

to by jste viděl co je aut co jsou úplně v kopru a nesvítí jim vůbec nic, holt dneska se kromě stáčení kilometrů i zhasínají kontrolky :-/

+3/0
9.10.2015 23:49
Foto

V37o10j59t35ě49c62h 69P81a94v26l21í27k 5214181234428

Z těch 500 Kč se musí zaplatit nájem budovy, platy zaměstnanců, údržba zařízení a celá spousta dalších provozních nákladů.  Jo pokud byste byl ochoten zaplatit 5000 Kč za měření emisí, tak pak by to jistě možné bylo.

+2/0
9.10.2015 23:56

P21e47t69r 57S38t48e47j93s20k19a59l 3149178894766

Podle meho ma emise a STK delat stat. Soukromnik nema motivaci merit spravne. Jeho motivaci je vydelat a aby zakaznik prisel opet a rad. Takze kazde auto projde bud oficialne, nebo neoficialne.

0/0
11.10.2015 14:47

M11a72r94e44k 97G20a78j19d62a 4523354326602

Za chvíli zjistí, že emise nesplňuje ani TESLA S. ;-D

+3/0
9.10.2015 23:25

J28a39n 20F54r48o67l11í28k 6246710355984

Respektive elektrárna, která vyrábí proud pro baterie Tesly.;-D

+4/0
10.10.2015 0:53

V61e22r40o39n52i20k76a 86L36a44c25n47á 6234778444101

Ano, ano tenhle výfuk kouří jinde!!

+2/0
10.10.2015 6:02

H68a59n93a 84P22a25c43u91l79o48v59á 2686316749826

Pouhých 10 největších uhelných elektráren v Evropě emituje dle studie IPPC ročně 319 miliard gramů NOx. Pokud někdo chce, aby auta emitovala 0,08 g NOx na kilometr a přijmeme za svůj předpoklad, že průměrný vůz v Evropě najede 15 000 km ročně (a zřejmě nebude zcela nemístný), pak si tu někdo přeje, aby s ročními emisemi NOx pouhých 10 velkých elektráren korespondovaly roční emise 265 833 333 naftových aut. Pro představu - v Evropě je dnes registrováno asi 264 milionů vozů, na naftu z nich nejezdí ani polovina.

+5/0
10.10.2015 7:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.