Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy zlevní první třídu, znovu zdraží poplatek za kolo

Základní tarif Českých drah má s příchodem nového jízdního řádu v prosinci zůstat na stejné úrovni. Změny čekají ale cestující v první třídě. Rozdíl proti ceně jízdenky v druhé třídě se výrazně zmenší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A32n12t82o28n95í94n 89N42o31v96á79k 7431957850977

To je docela úlet, na trase kde jezdím jezdí vozy 1. tř. s kupé - 9 x 6 míst 2. tř. je kupé 10 x 8 míst nebo velkoprostorový 86 míst, takže po této slevě za plně obsazený vůz 1. tř. vyberou méně než za plně obsazený vůz 2. tř.

Kdyby radši místo slev vylepšili jedničku aby těch 50% bylo lépe zdůvodnitelných.

0/0
14.10.2015 21:26

A93n26d95r92e50j 13O47l87e31k50s28a 3135391907261

První třídou jsem jel s ČD v životě jen několikrát, ale vždycky to byl průser. Buď seděli na plyšovejch sedačkách smradlaví posunovači a bavili se jako kdyby byli hluchý, nebo byl vagon smradlavej a zašlej celej, nebo byla první třída v Pendolinu obsazená psychopatickejma sebestřednejma týpkama, který by do vlaku vůbec neměli nastupovat.

0/0
14.10.2015 10:52

J79i56r29k82a 18D33v24o68ř30á30k 4725220873878

No, aspoň že režijka posunovačům už do 1. třídy neplatí a prastaré vagóny 1. třídy mizí ve štoťáku a nahrazujou je rakušáky .

0/0
14.10.2015 17:08

P58e61t43r 67M89u11d36r28o89c20h 9821447802421

Je jeste jeden duvod, proc cestuju 1. tridou. Nechci se nikoho dotknout, ale 1. tridou cestuji lidi, kteri na to proste maji. Z meho pozorovani to driv byli lidi v drtive vetsine s predplatnym casovym kuponem (5 tis./rok neni zrovna malo). V obdobi chripek apod. ve 2. tride kazdy 5. kasle a smrka, je temer jiste, ze tam neco chytnete, driv, nebo pozdeji. Proste proto, ze si v praci nemuzou vzit neschopenku, protoze takovy vypadek ve mzde je pro ne velmi citelny. V 1. tride jezdi nemocnych minimum - zrejme jsou na tom prijmove lepe, takze pro ne neni problem nachlazeni nebo nemoc poradne vylezet a netrousit ji mezi lidmi. A kdyz uz tam nahodou nekdo takovy cestuje, tak alespon vi, ze si ma dat pred usta kapesnik...

+2/−5
14.10.2015 6:49

O10l92d65ř98i26c50h 50J60a60n86e61č82e35k 8959746293381

já myslím, že ti ostatní v 1. třídě jsou na tom úplně stejně jako Vy - nemohou si vzít neschopenku, protože takový výpadek ve mzdě by pro ně byl velmi citelný ;-)

+7/0
14.10.2015 7:19

R24a59d38e68k 16J60a23n37a63t97a 9895456454472

Výpadek ve mzdě by byl v absolutní hodnotě vyšší, ale méně citelný. Lidé s vyššími příjmy mají zpravidla úspory, nežijí od výplaty k výplatě ....

+2/−1
14.10.2015 8:02

P37e90t24r 75M63u31d55r71o46c37h 9961737812831

No, ja moc nemocny nebyvam, tak 1-2 nachlazeni rocne, ale chripku uz jsem nemel tak 5 let a anginy prestaly okamzite, jakmile jsem odesel z byvale prace v klimatizovane budove. Ale pokud citim, ze na me neco leze, zalehnu a vypotim se. Kdyz se to chyti vcas, staci cca 3 dny (obvykle prodlouzeny vikend). Jsem doma a prskam tak maximalne na psa. Chapu duvody lidi, kteri s nachlazenim (pozdeji chripkou) chodi do prace, ale ohleduplne vuci ostatnim to proste neni...

0/0
14.10.2015 8:26

O64l14d60ř97i61c94h 32J16a21n35e48č79e37k 8449286603151

sorry prve jsem špatně četl - hodil jsem si větu "Prostě proto, že si v práci nemůžou vzít neschopenku (atd.)" do 1. osoby, neboli myslel jsem, že to myslíte na sebe a nechápal jsem, proč Vy při nachlazení jedete do práce (1. třídou) a od ostatních podobných očekáváte, že zůstanou doma ;-)

nevím, na nemocenské tráví čas většinou spíše nízkopříjmoví. ti s lepšími příjmy řeší malá nachlazení spíše dovolenou, právě proto, že by je to stálo spoustu peněz, případně mají v práci 'sick days' nebo možnost tu a tam pracovat z domova. ono se to ale těžko srovnává, protože mezi nízkopříjmovými je nejspíš nemocnost o něco vyšší.

každopádně ale souhlas, že 1. třída je obecně "zdravější prostředí" - už jen kvůli nižšímu počtu cestujících ve voze. sám obvykle jezdím 1. třídou a když jsem pak někdy loni v zimě jednou musel jet prvním ranním spojem, kde 1. třída není, a všude kolem to kašlalo a chrchlalo, příjemné to rozhodně nebylo.

+3/−1
14.10.2015 9:52

R24o23m58a69n 68J58e42s53c73h66k76e 9328405947345

Musíte poděkovat poslancům, první 3 dny člověk marodí zadarmo. Sám jsem po 5 letech měl minulý týden neschopenku. Obvykle si beru 2-3 dovolenou, už mne došla, zbývají mne 2 dny. Proto tolik lidí přechází

nachlazení apod.

0/0
14.10.2015 12:40

P75a57v32e12l 98Ř37a50p22e41k 7262646749955

To není dobrá zpráva. Dosud byla jízdenka do první třídy účinným řešením, jak se při cestování vyhnout styku s lůzou. Pokud se lůza nacpe i do první třídy, tak asi dám vlaku sbohem.

+2/−5
13.10.2015 21:59

O35l85d37ř20i41c22h 83J24a21n24e15č71e17k 8349946283101

klid, oni tu 1. třídu zlevnili už před rokem - ale tehdy jen u jízdenek nad 120km, teď i u kratších. a že by v 1. třídě teď bylo k nepřežití jsem si nevšiml.

0/0
13.10.2015 23:13

A74n25d11r72e31j 14O41l28e32k63s11a 3805421157931

Dej, oni první třídou stejně jezděj hlavně zaměstnanci drah v montérkách.

+1/0
14.10.2015 10:47

V62l16a66d45i55m44í19r 55K79a23l60i52v60o94d74a 5424316226650

Pokud jste jí dosud jezdil, řekl bych podle vašeho komentu, že lůza už se tam vozila dávno :-P

+2/0
14.10.2015 18:41

M11a63r12e74k 30Š53i19m87o76n 2214137818158

Dráha má na přepravu cestujících s jízdním kolem monopol. Zdražení poplatku by měl schválit antimonopolní úřad.

+3/−5
13.10.2015 19:20

J30a52n 64N49e87š49p82o89r 4296448866212

Monopol? RJ a LE snad bojují o to, aby mohli přepravovat kola? Nějak jsem si nevšim´....

0/0
13.10.2015 19:59

R78o53m46a53n 89J42e87s24c40h51k90e 9868855227365

U nás jezdí pouze ČD -  takže monopol.

0/0
14.10.2015 12:41

M66a66t97ú52š 97E17l39i98a94š 3540856914485

Ako vtip dobré ;) R^

0/0
14.10.2015 9:09

M31a46t65ě75j 90V95o75n17d64ř96i44č32k87a 4504630398646

V první řadě bych rad upozornil na fatální faktickou chybu, a sice výše příplatku - dosud se za první třídu nepřiplácelo 150%, ale 50, nově 30!!!

Tento krok rozhodně chválím, neboť v některých vlacích jezdí první třída poloprázdná, její zlevnění může nalakat dost lidí (včetně mě :-) ), již se k němu rozhodly i jiné evropské železniční společnosti. Problém může nastat jen u některých mezinárodních vlaku (včetně railjetu), kde již dnes bývá někdy 1. třída slušné obsazena, tam budou muset dráhy asi posílit. V souvislosti s tím mě napadá, zdali by neměla klesnout i cena časové jízdenky do 1. třídy.

Naopak kritizuji zvýšení ceny za síťové jízdenky, jak již někdo napsal, někdejší SoNe bývala perfektním produktem, dnes je již její vyhodnost diskutabilni, což je obrovska skoda.

+2/0
13.10.2015 16:17

R78a37d61o81m25í91r 75K46r78u80p78i58č91k67a 9974922660775

Tim, ze se tam nalaka vice lidi, ovsem pro mnoho lidi ztrati 1. trida atraktivitu. Vetsina lidi co znam, ji nejezdi proto, ze by to tam bylo nejak lepsi ci pohodlnejsi, ale proto, ze tam je vyrazne mene lidi a tudiz mensi sance narazit na nejake pochybne spolucestujici.

+7/0
13.10.2015 17:17

M74a74t10ě90j 19V15o70n69d31ř75i64č56k52a 4104440268276

Ano, to je pravda, i já s oblibou prohlašuji, že luxus jedničky ČD zpočívá v tom, že s ní nikdo nejezdí. Ale na tom dráhy nevydělají. Navíc cestující jako děti a další rušivé elementy v jedničce stejně necekam, protože takovehle skupiny cestujících čili na nejnižší cenu.

0/0
13.10.2015 19:26

P33e20t32r 39Č69e28r95v19e26n27ý 3246961982505

To byste se divil, kolik lidí jezdí s dětmi osobními vlaky v Praze a okolí první třídou.

0/0
13.10.2015 20:17

A65n19t74o88n38í72n 68N31o89v22á93k 7251217890357

Souhlas, dokud to bylo jen nad 120 km, tak se to moc neprojevilo, třetina už není tolik jako polovina, taky z toho nemám radost.

0/0
14.10.2015 21:09

O79l44d41ř74i43c87h 70J36a18n56e77č89e74k 8919896733691

to je to, vlaky ČD jsou dost rozdílné a zatímco někde je 1. třída prázdná, jinde je docela plná. jo ty railjety jsou v tomhle průšvih a s tím ČD bohužel těžko něco udělají, protože do railjetu nejde jednoduše přidat další vagon. jenže když ony ČD vlastně neví co chtějí - nejprve si objednaly railjety s malou 1. třídou, protože tím moc lidí nejezdilo (v rakouských railjetech má 1. třída o vagon víc) a ta je teď najednou plná? se snad radši měli vykašlat na business class, ta v soupravách ÖBB je sice výborná, ale úsporné české řešení na houby - sedíte uprostřed otevřeného prostoru a nemáte k dispozici ani pořádný stolek Rv přitom si nejsem jistý, nakolik zrovna v railjetech zlevnění 1. třídy ji naplnilo - hádám, že tam většina cestujících budou IN100 a cizinci za mezinárodní tarif.

"cena časové jízdenky do 1. třídy" - máte na mysli časový doplatek? jo, to by bylo rozumné, přinejmenším u těch krátkodobých, výhodnost týdenního razantně poklesla :-(

+1/0
13.10.2015 23:23

R80a19d54e80k 63J70a70n56a94t42a 9965386234572

"do railjetu nejde jednoduše přidat další vagon"

do railjetu přidat další vagon jde:

- buď připojíte vagon na konec soupravy (tím ztrácite obousměrnost, ale tu klasické vlaky taky nemají) - ÖBB takto občas railjety posiluje

- nebo koupíte "railjetový" vagon a zapojíte ho "natrvalo" doprostřed - údajně toto ČD plánují, po té, co zájem cestujících na lince Praha-Wien předčil očekávání.

+1/0
14.10.2015 8:12

O38l70d39ř81i84c49h 62J21a79n39e11č28e21k 8489976763411

ano jde, ale je to o dost složitější, než u "běžného vlaku", jako např. EC do Maďarska, kde stačí sehnat odpovídající volný vagon a do vlaku ho prostě připojit. ten vagon se musí vyrobit (to především) a pak do té soupravy zamontovat.

ano já vím, že ÖBB na jižní větvi ve víkendových špičkách railjety posilují připojením normálních vozů na konec soupravy. ale to není řešení pro standardní provoz, právě proto, že by se neustále muselo přepojovat, navíc do toho přívěsku potřebujete dalšího průvodčího a už vůbec to není řešení pro 1. třídu, z níž by se nedalo dostat do jídelního vozu.

osmivozová jednotka by navíc u ÖBB mohla způsobit problémy tím, že po spřažení s dalším railjetem by se nemusely vejít na nástupiště - nicméně dva railjety se spřahují jen na západní větvi a tam jednotky ČD nejezdí.

pokud ČD do svých railjetů přidají druhý vagon 1. třídy, vadit mi to rozhodně nebude :-) ale nemyslel jsem si, že by o tom mohly opravdu reálně uvažovat.

+3/0
14.10.2015 10:12

V26l51a23d15i66m18í71r 19K72a84l79i10v89o42d22a 5594286176600

V první řadě bych Vás rdá upozornil, že špatně čtete. V článku je uvedeno naprosto správně, že lístek do I: stál 150% ceny třídy II. Ne, že je o 150% draží, ale že stojí 150% základní ceny. To je správně  ;-)

0/0
14.10.2015 18:44

M91a16t49ě20j 58V10o79n52d61ř52i32č72k78a 4624260548256

Ouu, máte pravdu :-/ Rv (palec dolu tam nepatri, jen mi nejde smazat ;-D

0/0
15.10.2015 6:20
Foto

S52t85a43n54i59s60l94a53v 21T64e77s97a89ř 9747964982134

České dráhy a první třída? To samé jako Smradlavý osel se sedačkou Recaro.

0/−4
13.10.2015 16:04

J14a14n 89N88e73š64p59o57r 4516848786252

Teď jsem přeskočil z NHL z dikuze o krizi Bostonu Bruins, kterou uzavíral příspěvek, že klub, za který hrál Růžička, nemůže být úspěšný. A hleďme, hned první příspěvek tady má stějně infantilní úroveň...

+1/0
13.10.2015 16:18

V24a29c91l43a37v 65H98a51j92e22k 3866699209

Kupte si i místenku. Pak si sednete

0/0
13.10.2015 13:48
Foto

J37a57n 41V16a98l24a35l75í46k 6396609400856

V pendolinech je až na servis a barvu sedaček první třída shodná s druhou,

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-prvni-trida-ceny-kola-jizdenky-fjn-/eko-doprava.aspx?c=A151012_165406_eko-doprava_suj

tak s tím nesouhlasím v 1 je víc místa pro nohy o proti 2

+1/−1
13.10.2015 13:16

P86e36t85r 12N74e81c79h39a90n71i44c69k34ý 7753556168890

Což je stejné jako v tichém oddíle 2, jenže to je tím, že to je přebarvená 1

+1/0
13.10.2015 13:35
Foto

J27a44n 79V60a26l33a53l58í37k 6596139780846

jj vím proto v pedolínu jezdím v tichým

0/0
13.10.2015 18:13

J68i61r56k49a 39D23v48o28ř40á16k 4405290643238

Ještě jste zapomněl na důležitý rozdíl. Jedou tam většinou trochu jiný lidi.

+5/0
13.10.2015 14:05

R70a81d33e67k 29J84a29n93a79t78a 9685636814362

Přesně tak. Junior sportovních klubů na zájezdě, či rodičů s dětmi na výletě je v 1. třídě výrazně méně a proto vyšší šance prožít cestu v klidu.

To je ostatně hlavní důvod, proč třídy existují i v letadlech. Cestující se tolik peněz nepříplácejí za to jídlo na porcelánu nebo o 10cm širší sedadlo, ale za "lepší" spolucestující.

+6/0
13.10.2015 14:11

J74a24k78u10b 54K31o20r86e30c 6944610171863

jenomže v letadlech rozdíl v ceně je několik stovek procent

0/0
13.10.2015 22:21

R59a20d14o60m94í13r 61K71r35u68p39i27č59k89a 9884812860845

To zcela urcite ne, 1. i 2. trida v Pendolinu je co do rozlozeni sedadel naproto totozna. Jde to lehce dohledat na netu, i na webu CD jsou nakresy vagonu. Lisi se vskutku pouze barvou sedacek, kobercem na podlaze a servisem. Plus sedadla prvni tridy maji jack na sluchatka, ale myslim, ze z toho uz davno nic nehraje.

0/0
13.10.2015 17:20

O56l85d72ř14i60c15h 84J96a54n35e50č85e70k 8609426343181

máte pravdu, tak to je fakt docela úlet 8-o

když nic jiného, tak víc prostoru na délku bych v 1. třídě čekal každopádně.

jakkoliv pro nás menšího vzrůstu je tato výhoda relativní - nedosáhnu nohami na sedačku naproti ;-)

0/0
14.10.2015 7:32

N89i29k82o65l11a20j 11M15a84l60í50k 5634423370101

Když si připlácím za jedničku tak ne proto, aby mi tam někdo nabízel nějaké služby, ale abych tam měl klid - aby vagon nebyl obsazen na víc než 50 %, aby tam nebyly řvoucí děti, atd. Takže jsem teda proti zlevňování... jezdí jen dvě třídy, myslím si, že by mezi měl být rozdíl.

+13/−1
13.10.2015 10:39
Foto

B44r47o75n43i82s97l14a28v 62G50a77b21r84y64š 2182969911

Cože?? Proč by měly dráhy jezdit s polovičně vytíženým vozem??

+8/0
13.10.2015 10:54

O50l98d68ř98i31c82h 45J84a67n28e98č64e30k 8649266343161

to je samozřejmě hloupost, ale kapacita vlaku by měla být nastavena tak, aby 1. třída nebyla vytíženější než 2., pak totiž ta 1. poněkud postrádá smysl.

bohužel v ČD railjetech, kde je 1. třída jen jeden vagon, to mnohdy neplatí.

+8/0
13.10.2015 10:56
Foto

B47r93o26n59i35s14l71a65v 42G87a89b35r46y95š 2862689981

Pak bude samozřejmě lepší mít první třídu povinně místenkovou, dostaneme se pak na úroveň Pendolina.

+1/0
13.10.2015 11:02

O64l72d38ř78i60c12h 90J75a63n98e49č96e97k 8339526153461

co má vytížení části vlaku společného s tím, zda je to povinně místenkové? povinná místenkovost zajistí toliko to, že si všichni sednou, nemá ovšem nic společného s tím, nakolik je zaplněná 2. a 1. třída. to je čistě otázka nastavení kapacity, tedy kolik míst ten který spoj nabídne v té které třídě.

v povinně místenkových vlacích ČD je přeci prostřednictvím místenky především vybírán příplatek, o regulaci obsazenosti až tak moc nejde (mám teď na mysli místenky pro lidi, nikoliv rezervaci místa pro kolo).

+1/0
13.10.2015 12:10

M69a91r47e66k 46Š37i12m66o42n 2924207478708

Povinně místenková 1. třída především zajistí, že Vám nikdo nebude stát nad hlavou. A to je přesně to, co od 1. třídy chci.

+1/0
13.10.2015 19:22

P41e40t64r 65N90o86v55o54t45n13y 1491940361

Tak si přelezte do dvojky. To s jízdenkou do první třídz můžete.

0/−3
13.10.2015 13:23

M64a74r67e18k 44Š84i87m76o14n 2494127628378

A proč jsem si ji tedy kupoval?

+2/0
13.10.2015 19:22

O70l71d45ř67i91c52h 15J32a67n83e40č17e46k 8969596113651

souhlas, taky si 1. třídu kupuju hlavně kvůli klidu, pohodlí a menší obsazenosti.

souhlas, rozdíl by mezi třídami být měl.

když v 1. v dálkovém spoji dostanu zdarma vodu, nestěžuju si ;-)

+5/0
13.10.2015 10:54

D51a51v39i81d 62R44o57s97a 4170317702668

Od toho mate ticha kupe ... 1.trida neznamena klid, ale spis pohodli a komfort, deti tam muze byt cela skolka, pokud na to maji

+1/0
13.10.2015 11:34

O90l38d12ř38i29c25h 20J85a53n60e44č72e68k 8799436593701

to je otázka, jak moc se ty vyhrazené tiché oddíly dodržují ;-(

když jsou kupé, tak to není většinou tak zásadní, protože si většinou nějaké tiché najdete.

ano 1. třída neznamená automaticky klid - byznysmen v 1., kterému neustále zvoní telefon (ideálně s nějakou opravdu protivnou melodií) a on neustále hlasitě telefonuje, je mnohdy horší, než ta školka.

je nicméně fakt, že v 1. třídě zpravidla bývá větší klid, než v 2.

+7/0
13.10.2015 12:17
Foto

J47a35n 86V20a61l97a71l79í73k 6356239470606

když jedu v tichém oddíle a nějaký blb tam huláká do telefonu tak mu vynadám

+1/0
13.10.2015 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.