Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy uspěly, zablokovaly soutěž na rychlíky. Navzdory svému majiteli

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal předběžným opatřením ministerstvu dopravy uzavření smlouvy s vítězem soutěže na provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. Stalo se tak na základě žádosti Českých drah, které se snaží zatím všemi možnými soutěžemi další tendr na provoz rychlíků zablokovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A46l93a25n 78Ř62e18p78k92a 4325636

Správně! Pokud vím, tak ti mamlasi na ministerstvu ještě ani nedohodli vzájemně uznávání jízdného. Odmítám mít na železnici takový bordel jako v autobusech, nebo-li do každého busu jiná jízdenka a ještě většinou jen placena hotověRv

+3/−2
14.10.2015 11:50

L11i58b98o64r 19Z65a52v90ř48e73l 8199496661162

Špatně, nehodlám krmit soukromou firmu, nechci uznáváni jizdenek. Kdo chce a touzi jezdit se soukromnikem, ať si platí dvě jízdenky.

0/0
17.10.2015 11:10

P50e94t51r 85Š57r63á93m24e86k 4854693448128

Žádný respekt k soudnímu rozhodnutí? Co takhle napsat na jakém základě tak soud rozhodl.

+1/0
14.10.2015 0:07

V24a56c88l58a70v 75H18a41j82e64k 3146809139

Když nakonec třeba vyhraje GVTR tak dotace bude 74,7 Kč na km (vlakový) a možná k tomu dotace za nařízené slevy, záleží na tom, jak byla zakázka definována. Podmínky jsem nečetl. V současnosti ty slevy  mají myslím ČD zahrnuty v ceně za vlm a navíc asi nesou i riziko tržeb.

+2/0
13.10.2015 23:07

M97i88l59a93n 12C76h15a53l67u22p85a 7814676587723

ÚOHS má dvojí metr. U všech výběrových řízení na stavby v obcích se musí vybrat to nejlevnější, i když je na 100 honů poznat, že to je podvod a firma jen shrábne peníze a nic nebo téměř nic nepostaví a tady nejednou předražená nabídka ČD nevadí.

+1/0
13.10.2015 17:51

M50a11r25t50i65n 15R77u38z16i86c29k91a 1932168926247

Nepeletete si nahodou dve veci, ...

0/−2
13.10.2015 19:12

M81i54l61a41n 31C81h88a41l13u71p86a 7294536217523

Já ne.

+2/0
13.10.2015 19:23

M27a17r95t55i10n 95R54u18z61i96c72k18a 1382968986757

Ja myslim, ze u tech stavebnich VR jde vetsinou o napadnuti vysledku VR... kdyz uz je tzv. "po vsem", kdezto zde jde o predbezne opatreni, takze VR muze dal probihat,...

0/−1
13.10.2015 19:29

M46i79l91a93n 87C61h64a57l68u56p63a 7194436337883

To ano, ale jak bylo uvedeno dráhy tak získají další rok provozování spoje přímo z ruky, bez soutěže. Takže vítěz sporu je zřejmý.

+1/0
13.10.2015 19:39

V96a13c24l42a71v 49H93a49j96e73k 3576159409

Je škoda , že pan Sůra neuvádí na jakém věcném základě úřad rozhodl.

+5/0
13.10.2015 14:17

J35a36n 80S78ů16r97a 4775903563222

Předběžné opatření není rozhodování o meritu věci.

+1/0
13.10.2015 14:45

P75e79t36r 13N61o22v43o88t59n92y 1501190981

Pochybuju, že mají ČD lidi na ÚOHSu, takže ty tendry asi cinklé být musí. Pokud se to MD nelíbí, bude muset nějak protlačit legislativní změnu.

0/−1
13.10.2015 13:35

I93v73a19n 78H43o65l58a31s 5477677258607

>takže ty tendry asi cinklé být musí

Ale nemusí, jde o předběžné opatření, tzn., existuje pouze důvodné podezření, které zatím nebyl čas zcela potvrdit, nebo vyvrátit.

+2/0
13.10.2015 14:16

P93e97t57r 78N18o95v18o27t95n25y 1631790921

V tom případě platí moje druhá věta. MD si musí prosadit změnu legislativy tak, aby nebylo možné vydávat taková předběžná opatření.

0/−1
13.10.2015 14:21

V80a72c26l47a54v 53H27a90j46e30k 3856659889

V minulé diskusi na článkem mistra Sůry kde o tomto výběrovém řízení píše zaznělo. že podstatou odvolání ČD je skutečnost, že se cítí být podmínkami znevýhodněni proti ostatním dopravcům a to proto, že mají ze zákona povinnost uznávat režijky určeného okruhu zaměstnanců MD, DÚ, SŽDC, ČDIS a statisícové armády důchodců, kteroužto povinnost ostatní dopravci nemají. To se samozřejmě promítá do ekonomické kalkulace nabídkové ceny.

+2/0
13.10.2015 14:28

I78v96a81n 12H96o45l70a53s 5397737758737

Předběžné opatření existovat musí (protože někdy se musí určité právní kroky pozastavit, než bude jasno, protože jinak by už do šlo k nevratným změnám), jde jenom o to, kdy se využije.

+3/0
13.10.2015 15:55

P97e97t51r 60N30o84v76o11t60n46y 1491940511

Pak mi neni jasne, na co si MD stěžuje. Melo začít soutezit vcas a vse by se stihlo.

+1/0
13.10.2015 23:41

M54a85r51t43i56n 53R14u60z27i59c86k41a 1402368846817

Naopak, myslim si, ze je to celkem opodstatnene podat namitku uz v prubehu souteze, takze zadavatel musi ted naopak dobre zvazit aby nevybral zamerne podhodnocenou zakazku - treba taky zamerne domluvenou??? Neuvazujte jen v tomto pripade, ale globalne kde to v jinych pripadech muze pomoci...

0/0
13.10.2015 19:17

R20a77d75e80k 75J10a23n52a24t71a 9325866234382

Úplně by stačilo vyhlašovat ta výběrová řízení včas. V Německu není neovyklé soutěžit 3-4 roky před začátkem provozu. Pak se to všechno stihne i se všemi odvoláními - která jsou běžná u jakýchkoliv soutěží, nejen na železnici.

+2/0
13.10.2015 21:15

J58a21n 15K11o45b98ě31r58s87k29ý 1880326641513

Největší problém je že se neví jak to bude s tarifní integrací. Krajské IDS jsou fajn, ale když člověk potřebuje jet do sousedního kraje nebo jenom do nezaintegrované oblasti tak je problém. Někde to funguje třeba IDS JMK. Stát by měl něco takového vytvořit v celostátním měřítku. To co udělali ČD teď se mi nelíbí ale jejich boj za síťovost podporuji. MD by konečně mělo řešit tarifní integraci.

+6/0
13.10.2015 13:14

V97a55c68l67a27v 24H29a15j22e19k 3686439189

problém není ani tak tarifní integrace, spočívající v jednotném tarifu, či uznávání jízdenek druhých dopravců jako spravedlivý systém dělby tržeb z těchto jízdenek mezi dopravce.

+2/0
13.10.2015 14:10

M74a62r80t52i90n 17R12u87z64i54c27k97a 1362698156767

Vsak to neni problem, kdyz lze uznavat jizdenky MHD ve vlacich CD, lze to i mezi dopravci, ... jenom chtit...

0/0
13.10.2015 19:19

V39a80c53l50a35v 33H34a48j67e44k 3246819889

Ono to tak jednoduché zase není jak si představujete.

0/0
13.10.2015 22:51

V53a87c85l26a92v 18H49a28j84e80k 3566119709

A pak kromě pravidel rozdělení tržeb musí existovat i nějaký rozúčtovaný SW a ten nevznikne ze dne na den.

0/0
13.10.2015 22:55
Foto

A55l64a61n 64Ř38e59p74k87a 4245826

Ale jelikož jsou různé IDS, kde se jedna jízdenka uznává napříč různými dopravci tak ten SW už musí existovat. Nemusí se tedy asi dělat nový, stačí ho jen upravit a koupit licenci na něho.

0/0
14.10.2015 11:53

V97a38c40l44a80v 36H12a64j82e76k 3486969199

každý IDS je jiný a jiné jsou i princip podílování a také technologie zpracování. Z těch karetních používá každý jiný SW. U ostatních dávají dopravci papírové podklady nebo excelovské tabulky. Ale mimoto ještě funguje Instut garance historických tržeb. Probléémem nejsou busy ale MHD a železnice, kde není technologicky možné prokazatelně podchytit každého cestujícího. Navíc Většina IDS má zónový tarif, železniční dopravci naopak kilometrický.

0/0
14.10.2015 20:58

M12a26r47t26i27n 90R23u87z45i11c16k47a 1532908656737

Ja mysli, ze pokud cestuji mezi kraji, tak vetsinou vyuziji dalkove vlaky, navaznost v okrajovych castech kraju vetsinou neni o velke poptavce.

Nicmene mate pravdu v tom, ze celostatni vlaky by meli jezdit v taktu v pravidelnem intervalu a s moznosti navazne dopravu prave formou krajskych ev. mestsktych IDS...

0/0
13.10.2015 19:35

Š68t26e36f87a58n 35F50r14i93č66a 7302568503226

Nepochybuji o tom, že rozbíjení plošné sítě je proti zájmům cestující veřejnosti. A pokud byl tendr vyhlášen tak, že ÚHOS považoval za vhodné vydat předběžné opatření, tak asi úplně v pořádku nebyl.

+7/−5
13.10.2015 12:22

I30v44a52n 10H77o87l89a62s 5647847978457

> že rozbíjení plošné sítě je proti zájmům cestující veřejnosti

Funkčnost sítě lze zajistit nejen provozním monopolem, monopol je naopak pro cestující většinou nevýhodný.

+5/−3
13.10.2015 12:30

P81a20v49e31l 91P90r10o58k44o33p 6568402445430

> Funkčnost sítě lze zajistit nejen provozním monopolem

Rozbití provozního monopolu neznamená zachování funkční sítě, její rozložení v podobě různého tarifu každého dopravce je pro cestující většinou nevýhodné.

+4/−1
13.10.2015 12:50

I10v20a37n 68H64o71l83a50s 5447857908127

Pán nikdy neslyšel o integrovaných dopravních systémech??

+1/0
13.10.2015 12:53

N78i45k39o25l26a57j 10M67a72l85í28k 5954303470451

A fungují snad tady v ČR? Opravdu jen někde... a pán je takový optimista, že v případě železnice věří, že by to najednou fungovalo aspoň dobře?

+2/−1
13.10.2015 12:56

I11v90a37n 53H52o50l43a63s 5427317298517

To už ale není původní tvrzení, že rozbití monopolu znamená (vždy) tarifní nevýhodu pro cestujícího, že???

Stačí se podívat na IDS JmK, jak to fungovat může. Tedy nefungování není "fyzikální vlastnost", ale spíš neochota dopravců se domluvit a neschopnost zastřešovatele to vyřešit.

+2/0
13.10.2015 13:00

N96i34k53o51l83a58j 18M49a65l72í53k 5304773940151

IDSJmk funguje, souhlasim. Jasne, kdyby tady byly alespon snahy, o nejaky funkci system s tim, ze by se vzalo neco co funguje a rozsirilo na celorepublikove pouziti, bylo by to bozi a tolika lide by to zjednodusilo zivot. Mne by pak bylo burt, kdo me veze, hlavne, ze jedu. Ale vzhledem k tomu, ze takove snahy tady nejsou (a jsem presvedceny, ze tim se ma zacit! Aby kazdy dopravce, kdo se hlasi do tendru garantoval, ze vstoupi do takoveho integrovaneho systemu), tak radeji budu podporovat monopol CD, protoze chci jet na jednu jizdenku a chci jet tim spojem, ktery mi vyjde, kdyz prijdu na nadrazi.

+1/0
13.10.2015 13:49

I27v83a61n 37H10o90l85a64s 5547237478547

Až na to, že právě ČD svým nezájmem vznik nadkrajských dopravních systémů dlouhodobě blokuje. Třeba v oblasti elektronických jízdenek a dalších obecných standardů to mohly být ČD jako dopravce působící na celém území republiky, kdo mohl a měl vytvořit jednotnou otevřenou elektronickou jízdenku (čipovku), kterou by jistě rádi všichni ostatní dopravci a integrované systémy využili také. Jenže ČD v té době, kdy to bylo požadováno, zamrzly u EPIKu a dál ani krok.

Z hlediska ČD je svým způsobem logické, protože jakákoliv integrace v principu snižuje jejich hlavní konkurenční výhodu celoplošné síťovosti, takže to holt nakonec bude muset udělat MD (a stejně tak řadu dalších věcí). 

I JmK musel dát ČD na začátku (a i v průběhu, viz ztřeba nutnost zřízení regionálního dispečera, který byl při řešení mimořádností v dopravě věnovat větší pozornost i noČD integrovaným spojům) nůž na krk, aby byly ochotny jednat nikoliv z pozice síly.

0/−1
13.10.2015 14:00

J11a87n 18K85o72b74ě24r46s34k50ý 1650756971953

Co se týče elektronického placení tak ČD jsou na tom opravdu dobře. Přes aplikaci MůjVlak platím kartou i jízdenky na krátké vzdálenosti. A šušká se, že má byt vylepšený eShop který bude mít možnost i nahrát si na něj kredit a z něj platit jízdenky stejně jako bezplatné storno.

+2/0
13.10.2015 14:10

I93v93a26n 41H28o13l85a77s 5887427648367

Jenže já nemluvím o eShopu, ale o fyzické kartě jako univerzální elektronické jízdence, kterou by mohli využívat všichni dopravci v republice. Cestující by si pořídil jen jednu a každé dopravce nebo dopravní systém by mu tam nahrál požadovaný tarif. To sdružení integrovaných systémů v ČR po ČD požadovalo, ale marně.

0/0
13.10.2015 14:18

J24a34n 23K71o26b50ě91r71s52k93ý 1520356971293

Aha, tak pardon to jsem špatně pochopil. To by samozřejmě pomohlo a usnadnilo cestujícím život.

0/0
13.10.2015 14:21

V88a85c29l53a18v 47H89a74j50e30k 3876569269

Definovat In Kartu jako národní dopravní standard se ČD neúspěšně pokoušely, ale ty správné kompetence zřejmě budou na zcela jiných institucích.

0/0
13.10.2015 14:21

I52v59a83n 55H88o81l86a96s 5347137698237

> Definovat In Kartu jako národní dopravní standard

je samozřejmě blbost, když funguje jen jako pasivní identifikátor. To musí být karta, která je schopna sama nést určité informace.

0/−1
13.10.2015 14:34

V50a51c83l33a77v 52H33a69j74e19k 3436529899

To technicky schopna byla, respektive je. Funguje jako nosič jízdenek a zákaznických profilů v IDS IREDO a technicky je připravena i na ODIS, Tam je ale problém, že ji neumí přečíst ostatní dopravci, protože mají SW udělaný tak že na kartě hledá ODIS peněženku a ta na ní není, kaže ji dál nečnou a akce skončí chybou.

+1/0
13.10.2015 14:38

I23v75a49n 93H79o15l34a35s 5747517508637

In karta má nějaký čip?

0/0
13.10.2015 15:26

V46a35c81l48a44v 42H96a47j66e21k 3226869159

Mezi prvnimi Desfire 4 k, nyni EV1 8k

+2/0
13.10.2015 15:57

N36i79k46o72l92a74j 16M59a85l23í71k 5524543430891

I můj mobil s NFC dokáže načíst obsah InKarty. InKarta by jako standard byla super záležitost... a výhoda by byla, že narozdíl od nějaké OpenCard v Praze, kde se platí nějaké miliony jen za licence, tady by nic takového nemělo hrozit, protože už to funguje.

+2/0
13.10.2015 22:07

V92a72c55l71a78v 97H51a76j81e28k 3206719179

A od letošního června s multiaplikační strukturou společně vyvíjenou a tedy shodnou s Plzeňskou a karlovarskou kartou.To že na kartu ČD nenahrávají jízdenky na jednotlivou jízdu jejiná otázka, Dlouhodobé časové se stejně jako u IDS do čipu nahrávají.R^R^

0/0
13.10.2015 22:59

L69i51b77o42r 52Z56a22v93ř21e48l 8699246701272

Jen to ne

0/0
17.10.2015 11:17

N73i42k16o41l83a56j 82M74a24l66í78k 5964213620331

Jasně, v tomto vám budu muset dát za pravdu...

Ačkoliv si myslím, že ČD by daly dobrý základ něčemu takovému, je jasné, proč to neudělají...

Problém je, že jestli něco podobného začne připravovat MD, bojím se, že na 90 % to bude paskvil. Nevím, jaké je ideálně řešení. Teda asi vím - aby na MD se toho chopil někdo z oboru a nešlo zase o to to přihrát nějaké firmě a o peníze.

0/0
13.10.2015 16:11

M74a93r93t32i39n 77R66u12z98i45c83k90a 1212608306987

To neni o optimismu, toto opravdu funguje na nekterych mistech v CR a v zahranici je to naprosto bezne a naopak mnohem vyhodnejsi nez monopol, kde jste zavisly na sluzbach jednoho dopravce,... proc bych nemel mit jednu jizdenku na dojizdeni do mesta vlakem a po meste na misto urceni?

0/0
13.10.2015 19:24

R58a84d86i13m 17H67u56l92í96k 6749637207931

Už teď mají ČD tolik tarifních anomálií, že by se v tom nevyznalo ani prase...Třeba speciální tarif na trase Ostrava-Praha...

+2/−1
13.10.2015 12:54

R84a68d80e97k 37J42a50n57a60t47a 9525796474822

Představte si, že od kilometrického tarifu upustila už většina železnic ve vyspělé Evropě. Prostě cena je dána stanicemi X a Y - tj. rozsáhlou tabulkou, a také konkrétním vlakem ... cestující ji zjistí v e-shopu nebo u pokladny ...

Je to reakce na konkurenci (letadla, autobusy, jiné železniční dopravce), kteří mají taky různé ceny.

0/0
13.10.2015 21:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.