Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy uspěly, zablokovaly soutěž na rychlíky. Navzdory svému majiteli

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal předběžným opatřením ministerstvu dopravy uzavření smlouvy s vítězem soutěže na provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. Stalo se tak na základě žádosti Českých drah, které se snaží zatím všemi možnými soutěžemi další tendr na provoz rychlíků zablokovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A60l23a83n 71Ř13e53p69k98a 4515586

Správně! Pokud vím, tak ti mamlasi na ministerstvu ještě ani nedohodli vzájemně uznávání jízdného. Odmítám mít na železnici takový bordel jako v autobusech, nebo-li do každého busu jiná jízdenka a ještě většinou jen placena hotověRv

+3/−2
14.10.2015 11:50

L14i49b30o68r 52Z84a82v34ř65e25l 8289416101182

Špatně, nehodlám krmit soukromou firmu, nechci uznáváni jizdenek. Kdo chce a touzi jezdit se soukromnikem, ať si platí dvě jízdenky.

0/0
17.10.2015 11:10

P50e73t73r 89Š49r10á45m85e89k 4464843238198

Žádný respekt k soudnímu rozhodnutí? Co takhle napsat na jakém základě tak soud rozhodl.

+1/0
14.10.2015 0:07

V80a23c45l79a18v 16H39a76j89e35k 3916749849

Když nakonec třeba vyhraje GVTR tak dotace bude 74,7 Kč na km (vlakový) a možná k tomu dotace za nařízené slevy, záleží na tom, jak byla zakázka definována. Podmínky jsem nečetl. V současnosti ty slevy  mají myslím ČD zahrnuty v ceně za vlm a navíc asi nesou i riziko tržeb.

+2/0
13.10.2015 23:07

M48i49l43a95n 28C22h74a30l39u79p78a 7594506227273

ÚOHS má dvojí metr. U všech výběrových řízení na stavby v obcích se musí vybrat to nejlevnější, i když je na 100 honů poznat, že to je podvod a firma jen shrábne peníze a nic nebo téměř nic nepostaví a tady nejednou předražená nabídka ČD nevadí.

+1/0
13.10.2015 17:51

M58a82r83t39i74n 97R52u52z79i47c33k92a 1782738826487

Nepeletete si nahodou dve veci, ...

0/−2
13.10.2015 19:12

M96i73l25a95n 46C56h50a66l10u43p64a 7514426657303

Já ne.

+2/0
13.10.2015 19:23

M66a92r21t28i17n 50R62u10z86i95c96k63a 1572948286947

Ja myslim, ze u tech stavebnich VR jde vetsinou o napadnuti vysledku VR... kdyz uz je tzv. "po vsem", kdezto zde jde o predbezne opatreni, takze VR muze dal probihat,...

0/−1
13.10.2015 19:29

M56i56l41a80n 85C35h26a79l11u41p26a 7384406437103

To ano, ale jak bylo uvedeno dráhy tak získají další rok provozování spoje přímo z ruky, bez soutěže. Takže vítěz sporu je zřejmý.

+1/0
13.10.2015 19:39

V19a23c27l65a10v 67H54a74j96e44k 3726379109

Je škoda , že pan Sůra neuvádí na jakém věcném základě úřad rozhodl.

+5/0
13.10.2015 14:17

J49a92n 92S71ů81r47a 4175943113832

Předběžné opatření není rozhodování o meritu věci.

+1/0
13.10.2015 14:45

P44e40t76r 40N26o75v34o33t68n53y 1941860491

Pochybuju, že mají ČD lidi na ÚOHSu, takže ty tendry asi cinklé být musí. Pokud se to MD nelíbí, bude muset nějak protlačit legislativní změnu.

0/−1
13.10.2015 13:35

I39v39a28n 37H11o80l44a46s 5227977258407

>takže ty tendry asi cinklé být musí

Ale nemusí, jde o předběžné opatření, tzn., existuje pouze důvodné podezření, které zatím nebyl čas zcela potvrdit, nebo vyvrátit.

+2/0
13.10.2015 14:16

P18e48t54r 56N91o35v15o18t38n82y 1341320361

V tom případě platí moje druhá věta. MD si musí prosadit změnu legislativy tak, aby nebylo možné vydávat taková předběžná opatření.

0/−1
13.10.2015 14:21

V37a98c71l21a13v 83H15a62j52e62k 3416629209

V minulé diskusi na článkem mistra Sůry kde o tomto výběrovém řízení píše zaznělo. že podstatou odvolání ČD je skutečnost, že se cítí být podmínkami znevýhodněni proti ostatním dopravcům a to proto, že mají ze zákona povinnost uznávat režijky určeného okruhu zaměstnanců MD, DÚ, SŽDC, ČDIS a statisícové armády důchodců, kteroužto povinnost ostatní dopravci nemají. To se samozřejmě promítá do ekonomické kalkulace nabídkové ceny.

+2/0
13.10.2015 14:28

I15v23a65n 47H31o42l60a10s 5187367788757

Předběžné opatření existovat musí (protože někdy se musí určité právní kroky pozastavit, než bude jasno, protože jinak by už do šlo k nevratným změnám), jde jenom o to, kdy se využije.

+3/0
13.10.2015 15:55

P76e27t88r 78N20o56v14o94t11n73y 1811710341

Pak mi neni jasne, na co si MD stěžuje. Melo začít soutezit vcas a vse by se stihlo.

+1/0
13.10.2015 23:41

M18a23r20t76i65n 85R22u93z81i29c91k51a 1902608906707

Naopak, myslim si, ze je to celkem opodstatnene podat namitku uz v prubehu souteze, takze zadavatel musi ted naopak dobre zvazit aby nevybral zamerne podhodnocenou zakazku - treba taky zamerne domluvenou??? Neuvazujte jen v tomto pripade, ale globalne kde to v jinych pripadech muze pomoci...

0/0
13.10.2015 19:17

R36a29d71e92k 45J36a66n26a82t41a 9155376664192

Úplně by stačilo vyhlašovat ta výběrová řízení včas. V Německu není neovyklé soutěžit 3-4 roky před začátkem provozu. Pak se to všechno stihne i se všemi odvoláními - která jsou běžná u jakýchkoliv soutěží, nejen na železnici.

+2/0
13.10.2015 21:15

J41a40n 93K22o22b29ě50r32s51k50ý 1660816931973

Největší problém je že se neví jak to bude s tarifní integrací. Krajské IDS jsou fajn, ale když člověk potřebuje jet do sousedního kraje nebo jenom do nezaintegrované oblasti tak je problém. Někde to funguje třeba IDS JMK. Stát by měl něco takového vytvořit v celostátním měřítku. To co udělali ČD teď se mi nelíbí ale jejich boj za síťovost podporuji. MD by konečně mělo řešit tarifní integraci.

+6/0
13.10.2015 13:14

V96a37c29l94a22v 34H73a53j19e78k 3886809569

problém není ani tak tarifní integrace, spočívající v jednotném tarifu, či uznávání jízdenek druhých dopravců jako spravedlivý systém dělby tržeb z těchto jízdenek mezi dopravce.

+2/0
13.10.2015 14:10

M93a93r33t79i84n 36R72u86z60i56c77k48a 1712308136767

Vsak to neni problem, kdyz lze uznavat jizdenky MHD ve vlacich CD, lze to i mezi dopravci, ... jenom chtit...

0/0
13.10.2015 19:19

V31a35c62l42a67v 28H55a22j20e24k 3426449869

Ono to tak jednoduché zase není jak si představujete.

0/0
13.10.2015 22:51

V31a25c32l40a72v 56H38a28j69e80k 3556309209

A pak kromě pravidel rozdělení tržeb musí existovat i nějaký rozúčtovaný SW a ten nevznikne ze dne na den.

0/0
13.10.2015 22:55

A46l79a50n 56Ř50e13p70k75a 4875526

Ale jelikož jsou různé IDS, kde se jedna jízdenka uznává napříč různými dopravci tak ten SW už musí existovat. Nemusí se tedy asi dělat nový, stačí ho jen upravit a koupit licenci na něho.

0/0
14.10.2015 11:53

V36a48c87l74a48v 21H69a70j92e38k 3986389419

každý IDS je jiný a jiné jsou i princip podílování a také technologie zpracování. Z těch karetních používá každý jiný SW. U ostatních dávají dopravci papírové podklady nebo excelovské tabulky. Ale mimoto ještě funguje Instut garance historických tržeb. Probléémem nejsou busy ale MHD a železnice, kde není technologicky možné prokazatelně podchytit každého cestujícího. Navíc Většina IDS má zónový tarif, železniční dopravci naopak kilometrický.

0/0
14.10.2015 20:58

M55a17r98t72i74n 58R61u54z17i21c57k81a 1742708626727

Ja mysli, ze pokud cestuji mezi kraji, tak vetsinou vyuziji dalkove vlaky, navaznost v okrajovych castech kraju vetsinou neni o velke poptavce.

Nicmene mate pravdu v tom, ze celostatni vlaky by meli jezdit v taktu v pravidelnem intervalu a s moznosti navazne dopravu prave formou krajskych ev. mestsktych IDS...

0/0
13.10.2015 19:35

Š39t72e20f43a71n 95F91r83i81č88a 7162988203616

Nepochybuji o tom, že rozbíjení plošné sítě je proti zájmům cestující veřejnosti. A pokud byl tendr vyhlášen tak, že ÚHOS považoval za vhodné vydat předběžné opatření, tak asi úplně v pořádku nebyl.

+7/−5
13.10.2015 12:22

I91v20a17n 48H94o48l51a40s 5947277358977

> že rozbíjení plošné sítě je proti zájmům cestující veřejnosti

Funkčnost sítě lze zajistit nejen provozním monopolem, monopol je naopak pro cestující většinou nevýhodný.

+5/−3
13.10.2015 12:30

P36a39v91e72l 49P16r96o63k64o87p 6948682585240

> Funkčnost sítě lze zajistit nejen provozním monopolem

Rozbití provozního monopolu neznamená zachování funkční sítě, její rozložení v podobě různého tarifu každého dopravce je pro cestující většinou nevýhodné.

+4/−1
13.10.2015 12:50

I24v90a84n 52H61o43l54a28s 5477747368757

Pán nikdy neslyšel o integrovaných dopravních systémech??

+1/0
13.10.2015 12:53

N24i31k97o77l92a17j 73M76a64l53í88k 5264653920231

A fungují snad tady v ČR? Opravdu jen někde... a pán je takový optimista, že v případě železnice věří, že by to najednou fungovalo aspoň dobře?

+2/−1
13.10.2015 12:56

I97v37a31n 21H78o45l34a36s 5487207738737

To už ale není původní tvrzení, že rozbití monopolu znamená (vždy) tarifní nevýhodu pro cestujícího, že???

Stačí se podívat na IDS JmK, jak to fungovat může. Tedy nefungování není "fyzikální vlastnost", ale spíš neochota dopravců se domluvit a neschopnost zastřešovatele to vyřešit.

+2/0
13.10.2015 13:00

N63i72k18o91l26a45j 72M91a74l64í86k 5944873940801

IDSJmk funguje, souhlasim. Jasne, kdyby tady byly alespon snahy, o nejaky funkci system s tim, ze by se vzalo neco co funguje a rozsirilo na celorepublikove pouziti, bylo by to bozi a tolika lide by to zjednodusilo zivot. Mne by pak bylo burt, kdo me veze, hlavne, ze jedu. Ale vzhledem k tomu, ze takove snahy tady nejsou (a jsem presvedceny, ze tim se ma zacit! Aby kazdy dopravce, kdo se hlasi do tendru garantoval, ze vstoupi do takoveho integrovaneho systemu), tak radeji budu podporovat monopol CD, protoze chci jet na jednu jizdenku a chci jet tim spojem, ktery mi vyjde, kdyz prijdu na nadrazi.

+1/0
13.10.2015 13:49

I59v69a11n 67H85o68l30a56s 5907257638577

Až na to, že právě ČD svým nezájmem vznik nadkrajských dopravních systémů dlouhodobě blokuje. Třeba v oblasti elektronických jízdenek a dalších obecných standardů to mohly být ČD jako dopravce působící na celém území republiky, kdo mohl a měl vytvořit jednotnou otevřenou elektronickou jízdenku (čipovku), kterou by jistě rádi všichni ostatní dopravci a integrované systémy využili také. Jenže ČD v té době, kdy to bylo požadováno, zamrzly u EPIKu a dál ani krok.

Z hlediska ČD je svým způsobem logické, protože jakákoliv integrace v principu snižuje jejich hlavní konkurenční výhodu celoplošné síťovosti, takže to holt nakonec bude muset udělat MD (a stejně tak řadu dalších věcí). 

I JmK musel dát ČD na začátku (a i v průběhu, viz ztřeba nutnost zřízení regionálního dispečera, který byl při řešení mimořádností v dopravě věnovat větší pozornost i noČD integrovaným spojům) nůž na krk, aby byly ochotny jednat nikoliv z pozice síly.

0/−1
13.10.2015 14:00

J40a88n 93K59o66b28ě42r19s14k56ý 1600716791923

Co se týče elektronického placení tak ČD jsou na tom opravdu dobře. Přes aplikaci MůjVlak platím kartou i jízdenky na krátké vzdálenosti. A šušká se, že má byt vylepšený eShop který bude mít možnost i nahrát si na něj kredit a z něj platit jízdenky stejně jako bezplatné storno.

+2/0
13.10.2015 14:10

I10v47a42n 50H36o32l82a63s 5747667478517

Jenže já nemluvím o eShopu, ale o fyzické kartě jako univerzální elektronické jízdence, kterou by mohli využívat všichni dopravci v republice. Cestující by si pořídil jen jednu a každé dopravce nebo dopravní systém by mu tam nahrál požadovaný tarif. To sdružení integrovaných systémů v ČR po ČD požadovalo, ale marně.

0/0
13.10.2015 14:18

J87a15n 43K26o26b76ě62r87s42k12ý 1800156291753

Aha, tak pardon to jsem špatně pochopil. To by samozřejmě pomohlo a usnadnilo cestujícím život.

0/0
13.10.2015 14:21

V54a84c76l12a18v 38H87a92j67e82k 3236509889

Definovat In Kartu jako národní dopravní standard se ČD neúspěšně pokoušely, ale ty správné kompetence zřejmě budou na zcela jiných institucích.

0/0
13.10.2015 14:21

I40v73a75n 24H37o21l25a40s 5377757878397

> Definovat In Kartu jako národní dopravní standard

je samozřejmě blbost, když funguje jen jako pasivní identifikátor. To musí být karta, která je schopna sama nést určité informace.

0/−1
13.10.2015 14:34

V83a19c91l59a97v 65H37a30j60e77k 3976869719

To technicky schopna byla, respektive je. Funguje jako nosič jízdenek a zákaznických profilů v IDS IREDO a technicky je připravena i na ODIS, Tam je ale problém, že ji neumí přečíst ostatní dopravci, protože mají SW udělaný tak že na kartě hledá ODIS peněženku a ta na ní není, kaže ji dál nečnou a akce skončí chybou.

+1/0
13.10.2015 14:38

I57v18a63n 94H46o59l12a75s 5867327238667

In karta má nějaký čip?

0/0
13.10.2015 15:26

V86a53c92l13a44v 26H18a88j71e34k 3296949429

Mezi prvnimi Desfire 4 k, nyni EV1 8k

+2/0
13.10.2015 15:57

N69i26k85o29l38a62j 75M88a51l79í12k 5614453890251

I můj mobil s NFC dokáže načíst obsah InKarty. InKarta by jako standard byla super záležitost... a výhoda by byla, že narozdíl od nějaké OpenCard v Praze, kde se platí nějaké miliony jen za licence, tady by nic takového nemělo hrozit, protože už to funguje.

+2/0
13.10.2015 22:07

V84a63c95l85a78v 92H20a22j43e26k 3256609889

A od letošního června s multiaplikační strukturou společně vyvíjenou a tedy shodnou s Plzeňskou a karlovarskou kartou.To že na kartu ČD nenahrávají jízdenky na jednotlivou jízdu jejiná otázka, Dlouhodobé časové se stejně jako u IDS do čipu nahrávají.R^R^

0/0
13.10.2015 22:59

L96i10b32o88r 67Z61a76v43ř26e56l 8589696461762

Jen to ne

0/0
17.10.2015 11:17

N44i73k90o51l98a36j 92M13a18l37í42k 5264493580131

Jasně, v tomto vám budu muset dát za pravdu...

Ačkoliv si myslím, že ČD by daly dobrý základ něčemu takovému, je jasné, proč to neudělají...

Problém je, že jestli něco podobného začne připravovat MD, bojím se, že na 90 % to bude paskvil. Nevím, jaké je ideálně řešení. Teda asi vím - aby na MD se toho chopil někdo z oboru a nešlo zase o to to přihrát nějaké firmě a o peníze.

0/0
13.10.2015 16:11

M51a12r23t12i86n 90R51u56z22i93c82k22a 1812688176477

To neni o optimismu, toto opravdu funguje na nekterych mistech v CR a v zahranici je to naprosto bezne a naopak mnohem vyhodnejsi nez monopol, kde jste zavisly na sluzbach jednoho dopravce,... proc bych nemel mit jednu jizdenku na dojizdeni do mesta vlakem a po meste na misto urceni?

0/0
13.10.2015 19:24

R26a41d25i74m 48H52u74l25í34k 6959937907941

Už teď mají ČD tolik tarifních anomálií, že by se v tom nevyznalo ani prase...Třeba speciální tarif na trase Ostrava-Praha...

+2/−1
13.10.2015 12:54

R56a50d21e28k 39J73a53n44a67t58a 9855926264772

Představte si, že od kilometrického tarifu upustila už většina železnic ve vyspělé Evropě. Prostě cena je dána stanicemi X a Y - tj. rozsáhlou tabulkou, a také konkrétním vlakem ... cestující ji zjistí v e-shopu nebo u pokladny ...

Je to reakce na konkurenci (letadla, autobusy, jiné železniční dopravce), kteří mají taky různé ceny.

0/0
13.10.2015 21:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.