Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy uspěly, zablokovaly soutěž na rychlíky. Navzdory svému majiteli

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal předběžným opatřením ministerstvu dopravy uzavření smlouvy s vítězem soutěže na provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. Stalo se tak na základě žádosti Českých drah, které se snaží zatím všemi možnými soutěžemi další tendr na provoz rychlíků zablokovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A67l95a45n 65Ř96e66p96k12a 4425786

Správně! Pokud vím, tak ti mamlasi na ministerstvu ještě ani nedohodli vzájemně uznávání jízdného. Odmítám mít na železnici takový bordel jako v autobusech, nebo-li do každého busu jiná jízdenka a ještě většinou jen placena hotověRv

+3/−2
14.10.2015 11:50

L34i56b69o29r 33Z68a25v81ř75e81l 8119106631232

Špatně, nehodlám krmit soukromou firmu, nechci uznáváni jizdenek. Kdo chce a touzi jezdit se soukromnikem, ať si platí dvě jízdenky.

0/0
17.10.2015 11:10

P54e41t69r 87Š20r45á93m91e35k 4364113578118

Žádný respekt k soudnímu rozhodnutí? Co takhle napsat na jakém základě tak soud rozhodl.

+1/0
14.10.2015 0:07

V76a39c59l79a47v 67H29a61j80e68k 3276279559

Když nakonec třeba vyhraje GVTR tak dotace bude 74,7 Kč na km (vlakový) a možná k tomu dotace za nařízené slevy, záleží na tom, jak byla zakázka definována. Podmínky jsem nečetl. V současnosti ty slevy  mají myslím ČD zahrnuty v ceně za vlm a navíc asi nesou i riziko tržeb.

+2/0
13.10.2015 23:07

M67i17l98a32n 63C66h42a31l20u64p96a 7194916957843

ÚOHS má dvojí metr. U všech výběrových řízení na stavby v obcích se musí vybrat to nejlevnější, i když je na 100 honů poznat, že to je podvod a firma jen shrábne peníze a nic nebo téměř nic nepostaví a tady nejednou předražená nabídka ČD nevadí.

+1/0
13.10.2015 17:51

M41a30r43t27i74n 67R48u52z26i11c62k41a 1442618726727

Nepeletete si nahodou dve veci, ...

0/−2
13.10.2015 19:12

M52i69l64a77n 86C92h13a71l44u25p79a 7654736627703

Já ne.

+2/0
13.10.2015 19:23

M55a71r43t30i59n 34R98u52z87i29c63k82a 1302118346977

Ja myslim, ze u tech stavebnich VR jde vetsinou o napadnuti vysledku VR... kdyz uz je tzv. "po vsem", kdezto zde jde o predbezne opatreni, takze VR muze dal probihat,...

0/−1
13.10.2015 19:29

M68i46l91a54n 48C37h27a96l47u27p71a 7824586867813

To ano, ale jak bylo uvedeno dráhy tak získají další rok provozování spoje přímo z ruky, bez soutěže. Takže vítěz sporu je zřejmý.

+1/0
13.10.2015 19:39

V77a63c40l16a69v 10H41a22j47e52k 3266759589

Je škoda , že pan Sůra neuvádí na jakém věcném základě úřad rozhodl.

+5/0
13.10.2015 14:17

J32a20n 81S70ů19r27a 4205283803182

Předběžné opatření není rozhodování o meritu věci.

+1/0
13.10.2015 14:45

P31e27t54r 45N81o42v62o25t93n10y 1461850291

Pochybuju, že mají ČD lidi na ÚOHSu, takže ty tendry asi cinklé být musí. Pokud se to MD nelíbí, bude muset nějak protlačit legislativní změnu.

0/−1
13.10.2015 13:35

I89v93a64n 96H37o33l54a11s 5317607688747

>takže ty tendry asi cinklé být musí

Ale nemusí, jde o předběžné opatření, tzn., existuje pouze důvodné podezření, které zatím nebyl čas zcela potvrdit, nebo vyvrátit.

+2/0
13.10.2015 14:16

P37e44t10r 73N40o76v62o95t55n18y 1881240631

V tom případě platí moje druhá věta. MD si musí prosadit změnu legislativy tak, aby nebylo možné vydávat taková předběžná opatření.

0/−1
13.10.2015 14:21

V58a79c83l36a32v 75H22a45j90e91k 3766539299

V minulé diskusi na článkem mistra Sůry kde o tomto výběrovém řízení píše zaznělo. že podstatou odvolání ČD je skutečnost, že se cítí být podmínkami znevýhodněni proti ostatním dopravcům a to proto, že mají ze zákona povinnost uznávat režijky určeného okruhu zaměstnanců MD, DÚ, SŽDC, ČDIS a statisícové armády důchodců, kteroužto povinnost ostatní dopravci nemají. To se samozřejmě promítá do ekonomické kalkulace nabídkové ceny.

+2/0
13.10.2015 14:28

I81v93a36n 16H10o66l85a70s 5547967628517

Předběžné opatření existovat musí (protože někdy se musí určité právní kroky pozastavit, než bude jasno, protože jinak by už do šlo k nevratným změnám), jde jenom o to, kdy se využije.

+3/0
13.10.2015 15:55

P62e33t82r 88N73o80v15o49t43n77y 1531690731

Pak mi neni jasne, na co si MD stěžuje. Melo začít soutezit vcas a vse by se stihlo.

+1/0
13.10.2015 23:41

M97a84r56t38i46n 52R33u29z21i93c67k68a 1482188326387

Naopak, myslim si, ze je to celkem opodstatnene podat namitku uz v prubehu souteze, takze zadavatel musi ted naopak dobre zvazit aby nevybral zamerne podhodnocenou zakazku - treba taky zamerne domluvenou??? Neuvazujte jen v tomto pripade, ale globalne kde to v jinych pripadech muze pomoci...

0/0
13.10.2015 19:17

R91a14d81e31k 84J69a52n38a56t27a 9205706144852

Úplně by stačilo vyhlašovat ta výběrová řízení včas. V Německu není neovyklé soutěžit 3-4 roky před začátkem provozu. Pak se to všechno stihne i se všemi odvoláními - která jsou běžná u jakýchkoliv soutěží, nejen na železnici.

+2/0
13.10.2015 21:15

J13a50n 65K42o11b80ě39r41s18k54ý 1380326511383

Největší problém je že se neví jak to bude s tarifní integrací. Krajské IDS jsou fajn, ale když člověk potřebuje jet do sousedního kraje nebo jenom do nezaintegrované oblasti tak je problém. Někde to funguje třeba IDS JMK. Stát by měl něco takového vytvořit v celostátním měřítku. To co udělali ČD teď se mi nelíbí ale jejich boj za síťovost podporuji. MD by konečně mělo řešit tarifní integraci.

+6/0
13.10.2015 13:14

V24a29c34l72a81v 20H50a73j70e48k 3886389419

problém není ani tak tarifní integrace, spočívající v jednotném tarifu, či uznávání jízdenek druhých dopravců jako spravedlivý systém dělby tržeb z těchto jízdenek mezi dopravce.

+2/0
13.10.2015 14:10

M27a81r28t41i61n 25R34u89z27i13c16k16a 1502988606957

Vsak to neni problem, kdyz lze uznavat jizdenky MHD ve vlacich CD, lze to i mezi dopravci, ... jenom chtit...

0/0
13.10.2015 19:19

V36a91c61l28a23v 24H36a91j46e88k 3926459399

Ono to tak jednoduché zase není jak si představujete.

0/0
13.10.2015 22:51

V78a27c52l71a49v 21H59a88j23e75k 3176269479

A pak kromě pravidel rozdělení tržeb musí existovat i nějaký rozúčtovaný SW a ten nevznikne ze dne na den.

0/0
13.10.2015 22:55
Foto

A96l26a27n 65Ř41e20p89k77a 4445556

Ale jelikož jsou různé IDS, kde se jedna jízdenka uznává napříč různými dopravci tak ten SW už musí existovat. Nemusí se tedy asi dělat nový, stačí ho jen upravit a koupit licenci na něho.

0/0
14.10.2015 11:53

V36a19c27l13a55v 36H93a72j31e87k 3606479849

každý IDS je jiný a jiné jsou i princip podílování a také technologie zpracování. Z těch karetních používá každý jiný SW. U ostatních dávají dopravci papírové podklady nebo excelovské tabulky. Ale mimoto ještě funguje Instut garance historických tržeb. Probléémem nejsou busy ale MHD a železnice, kde není technologicky možné prokazatelně podchytit každého cestujícího. Navíc Většina IDS má zónový tarif, železniční dopravci naopak kilometrický.

0/0
14.10.2015 20:58

M62a43r10t87i10n 16R23u25z54i12c75k26a 1192738796567

Ja mysli, ze pokud cestuji mezi kraji, tak vetsinou vyuziji dalkove vlaky, navaznost v okrajovych castech kraju vetsinou neni o velke poptavce.

Nicmene mate pravdu v tom, ze celostatni vlaky by meli jezdit v taktu v pravidelnem intervalu a s moznosti navazne dopravu prave formou krajskych ev. mestsktych IDS...

0/0
13.10.2015 19:35

Š81t55e60f44a70n 26F62r31i18č13a 7622288133846

Nepochybuji o tom, že rozbíjení plošné sítě je proti zájmům cestující veřejnosti. A pokud byl tendr vyhlášen tak, že ÚHOS považoval za vhodné vydat předběžné opatření, tak asi úplně v pořádku nebyl.

+7/−5
13.10.2015 12:22

I37v86a58n 41H64o32l40a32s 5887707308397

> že rozbíjení plošné sítě je proti zájmům cestující veřejnosti

Funkčnost sítě lze zajistit nejen provozním monopolem, monopol je naopak pro cestující většinou nevýhodný.

+5/−3
13.10.2015 12:30

P80a17v51e85l 46P61r23o26k48o42p 6108132235460

> Funkčnost sítě lze zajistit nejen provozním monopolem

Rozbití provozního monopolu neznamená zachování funkční sítě, její rozložení v podobě různého tarifu každého dopravce je pro cestující většinou nevýhodné.

+4/−1
13.10.2015 12:50

I80v77a79n 96H53o93l22a68s 5737877678777

Pán nikdy neslyšel o integrovaných dopravních systémech??

+1/0
13.10.2015 12:53

N19i57k25o59l65a88j 23M41a44l54í79k 5314663100141

A fungují snad tady v ČR? Opravdu jen někde... a pán je takový optimista, že v případě železnice věří, že by to najednou fungovalo aspoň dobře?

+2/−1
13.10.2015 12:56

I86v46a94n 86H55o27l28a50s 5627517918277

To už ale není původní tvrzení, že rozbití monopolu znamená (vždy) tarifní nevýhodu pro cestujícího, že???

Stačí se podívat na IDS JmK, jak to fungovat může. Tedy nefungování není "fyzikální vlastnost", ale spíš neochota dopravců se domluvit a neschopnost zastřešovatele to vyřešit.

+2/0
13.10.2015 13:00

N35i26k21o43l62a28j 68M51a65l10í88k 5754203880811

IDSJmk funguje, souhlasim. Jasne, kdyby tady byly alespon snahy, o nejaky funkci system s tim, ze by se vzalo neco co funguje a rozsirilo na celorepublikove pouziti, bylo by to bozi a tolika lide by to zjednodusilo zivot. Mne by pak bylo burt, kdo me veze, hlavne, ze jedu. Ale vzhledem k tomu, ze takove snahy tady nejsou (a jsem presvedceny, ze tim se ma zacit! Aby kazdy dopravce, kdo se hlasi do tendru garantoval, ze vstoupi do takoveho integrovaneho systemu), tak radeji budu podporovat monopol CD, protoze chci jet na jednu jizdenku a chci jet tim spojem, ktery mi vyjde, kdyz prijdu na nadrazi.

+1/0
13.10.2015 13:49

I11v35a97n 57H39o52l89a35s 5327787118227

Až na to, že právě ČD svým nezájmem vznik nadkrajských dopravních systémů dlouhodobě blokuje. Třeba v oblasti elektronických jízdenek a dalších obecných standardů to mohly být ČD jako dopravce působící na celém území republiky, kdo mohl a měl vytvořit jednotnou otevřenou elektronickou jízdenku (čipovku), kterou by jistě rádi všichni ostatní dopravci a integrované systémy využili také. Jenže ČD v té době, kdy to bylo požadováno, zamrzly u EPIKu a dál ani krok.

Z hlediska ČD je svým způsobem logické, protože jakákoliv integrace v principu snižuje jejich hlavní konkurenční výhodu celoplošné síťovosti, takže to holt nakonec bude muset udělat MD (a stejně tak řadu dalších věcí). 

I JmK musel dát ČD na začátku (a i v průběhu, viz ztřeba nutnost zřízení regionálního dispečera, který byl při řešení mimořádností v dopravě věnovat větší pozornost i noČD integrovaným spojům) nůž na krk, aby byly ochotny jednat nikoliv z pozice síly.

0/−1
13.10.2015 14:00

J59a90n 17K62o17b73ě71r86s24k33ý 1210266131973

Co se týče elektronického placení tak ČD jsou na tom opravdu dobře. Přes aplikaci MůjVlak platím kartou i jízdenky na krátké vzdálenosti. A šušká se, že má byt vylepšený eShop který bude mít možnost i nahrát si na něj kredit a z něj platit jízdenky stejně jako bezplatné storno.

+2/0
13.10.2015 14:10

I57v48a85n 56H28o75l65a44s 5277247638927

Jenže já nemluvím o eShopu, ale o fyzické kartě jako univerzální elektronické jízdence, kterou by mohli využívat všichni dopravci v republice. Cestující by si pořídil jen jednu a každé dopravce nebo dopravní systém by mu tam nahrál požadovaný tarif. To sdružení integrovaných systémů v ČR po ČD požadovalo, ale marně.

0/0
13.10.2015 14:18

J61a73n 45K90o88b64ě61r15s18k60ý 1570476801113

Aha, tak pardon to jsem špatně pochopil. To by samozřejmě pomohlo a usnadnilo cestujícím život.

0/0
13.10.2015 14:21

V47a11c67l76a24v 80H54a41j94e50k 3496749599

Definovat In Kartu jako národní dopravní standard se ČD neúspěšně pokoušely, ale ty správné kompetence zřejmě budou na zcela jiných institucích.

0/0
13.10.2015 14:21

I34v55a25n 72H91o97l23a22s 5977507328447

> Definovat In Kartu jako národní dopravní standard

je samozřejmě blbost, když funguje jen jako pasivní identifikátor. To musí být karta, která je schopna sama nést určité informace.

0/−1
13.10.2015 14:34

V56a64c96l89a96v 89H48a75j26e38k 3636759499

To technicky schopna byla, respektive je. Funguje jako nosič jízdenek a zákaznických profilů v IDS IREDO a technicky je připravena i na ODIS, Tam je ale problém, že ji neumí přečíst ostatní dopravci, protože mají SW udělaný tak že na kartě hledá ODIS peněženku a ta na ní není, kaže ji dál nečnou a akce skončí chybou.

+1/0
13.10.2015 14:38

I10v81a48n 29H78o94l51a23s 5147367588917

In karta má nějaký čip?

0/0
13.10.2015 15:26

V86a65c48l67a88v 49H60a44j42e66k 3266579519

Mezi prvnimi Desfire 4 k, nyni EV1 8k

+2/0
13.10.2015 15:57

N97i59k10o98l43a95j 91M49a33l90í26k 5744913280551

I můj mobil s NFC dokáže načíst obsah InKarty. InKarta by jako standard byla super záležitost... a výhoda by byla, že narozdíl od nějaké OpenCard v Praze, kde se platí nějaké miliony jen za licence, tady by nic takového nemělo hrozit, protože už to funguje.

+2/0
13.10.2015 22:07

V80a30c52l37a47v 96H19a34j98e18k 3376879139

A od letošního června s multiaplikační strukturou společně vyvíjenou a tedy shodnou s Plzeňskou a karlovarskou kartou.To že na kartu ČD nenahrávají jízdenky na jednotlivou jízdu jejiná otázka, Dlouhodobé časové se stejně jako u IDS do čipu nahrávají.R^R^

0/0
13.10.2015 22:59

L40i16b43o64r 89Z77a80v45ř50e24l 8709406661522

Jen to ne

0/0
17.10.2015 11:17

N63i73k32o91l95a30j 14M63a22l24í87k 5204543870341

Jasně, v tomto vám budu muset dát za pravdu...

Ačkoliv si myslím, že ČD by daly dobrý základ něčemu takovému, je jasné, proč to neudělají...

Problém je, že jestli něco podobného začne připravovat MD, bojím se, že na 90 % to bude paskvil. Nevím, jaké je ideálně řešení. Teda asi vím - aby na MD se toho chopil někdo z oboru a nešlo zase o to to přihrát nějaké firmě a o peníze.

0/0
13.10.2015 16:11

M11a89r15t17i88n 18R26u57z60i83c24k47a 1202408166807

To neni o optimismu, toto opravdu funguje na nekterych mistech v CR a v zahranici je to naprosto bezne a naopak mnohem vyhodnejsi nez monopol, kde jste zavisly na sluzbach jednoho dopravce,... proc bych nemel mit jednu jizdenku na dojizdeni do mesta vlakem a po meste na misto urceni?

0/0
13.10.2015 19:24

R96a80d54i54m 60H76u25l41í66k 6979767937281

Už teď mají ČD tolik tarifních anomálií, že by se v tom nevyznalo ani prase...Třeba speciální tarif na trase Ostrava-Praha...

+2/−1
13.10.2015 12:54

R76a79d33e91k 20J49a33n64a32t76a 9435466264702

Představte si, že od kilometrického tarifu upustila už většina železnic ve vyspělé Evropě. Prostě cena je dána stanicemi X a Y - tj. rozsáhlou tabulkou, a také konkrétním vlakem ... cestující ji zjistí v e-shopu nebo u pokladny ...

Je to reakce na konkurenci (letadla, autobusy, jiné železniční dopravce), kteří mají taky různé ceny.

0/0
13.10.2015 21:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.