Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagen škrtne investice za miliardu eur. Po dodavatelích žádá obří slevy

Německý automobilový koncern Volkswagen sníží investice ve své největší divizi VW o zhruba miliardu eur ročně oproti původnímu plánu a urychlí proces snižování nákladů. Automobilka bude navíc podle německého tisku od svých dodavatelů požadovat snížení cen v celkovém rozsahu tři miliardy eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e72t45r 93J85a20r46o86š 2634261915117

Ja taktez zadam po VW obri slevy. Holt kazdej chceme neco.

0/0
13.10.2015 19:46

L32u43b80o43m34í55r 61H95o72k68r 7388487197934

Kdo ponese náklady za obří podvod bylo od začátku jasné. Němci ani VW to nebudou. Škrtnuté nebo snížené investice zasáhnou samozřejmě všechny koncernové značky, protože je zcela nemyslitelné, že by VW měl v investicích a vývoji zaostávat  a peníze se prostě vezmou od všech. Podobný princip se uplatnil i u našich domácích poboček zahraničních mateřských bank v době finanční krize. 

Logický je i tlak na dodavatele, neboť ti v Německu nejsou. Kdo řekl, že německý podvod zasáhne nejvíce českou ekonomiku, měl pravdu.

+3/0
13.10.2015 18:30

V42l24a45d60i37s47l66a84v 50B85u37r37y76š19e65k 3533766272214

podvod zasáhne celou automobilku, všechny koncerny, bude mít vliv na jejich ekonomiky a dodavatele, to je vážně geniální objev, to jsme netušili

0/0
14.10.2015 17:21

M70i18r13o51s93l84a68v 98B56u62č76e44k 6953833901764

Další z cest je - snížit ceny nových vozů a spokojit se s nižší marží. To ale VW jaksi neuvádí ... !?

0/0
13.10.2015 17:50

P31e51t13r 88J54a44r46o91š 2934151965787

Jako ze by akcionari meli mensi dividendy? No to si snad delate srandu, ne?

+1/0
13.10.2015 19:48

J52a39r29o90s21l37a47v 85S39t72u50p75k68a 6477209329734

se z toho synci trosku podelali....

0/−1
13.10.2015 17:43

V51l40k 52J84a41r43o12s73l37a65v 8363702

"Soudruzi udělali někde hybu"  a chtěj aby jim to zaplatili ostatní, pro Němce tento systém začíná být obvyklý  - viz  madam Merkel.Rv

+4/0
13.10.2015 17:42

R20a56d87e86k 88M56a26š43e84k 2324687462154

" ... jádrovým technologiím ... " - koukám že Google Translate se lehce seknul ...

+1/0
13.10.2015 17:22

M46i58c10h37a29l 17F33i24n27s51t73e54r92l20e 7959270263828

Hlava mi to nebere - Amíci najednou objevili jistou nesouvislost v softwaru VW, který tak dokázal upravit hodnoty zplodin, které by jinak převyšovaly povolené limity v USA ( že to zrovna vyšlo v době, kdy opanoval VW trůn největšího výrobce automobilů na světě jistě není náhodné) ...

Nechápu, proč je tedy taková hysterie skrz celou Evropu (?!), když do zdejších evropských norem se ony limity v pohodě vejdou ( jsou nastaveny tolerantněji než v USA). Notabene pak hlavně v Německu ?!  Mlčení konkurence VW rovněž o něčem vypovídá (namočení jsou v tom všichni)... 

Jediný, kdo na tom tak doopravdy vydělá je automobilový průmysl v USA, který tak jednoznačně vyšachuje velkého hráče z jeho trhu - a v tom vidím jediný a jednoznačný důvod, který dal vzniknout celé této nafouknuté kauze !!!

+7/0
13.10.2015 16:58

M70a21r24t28i25n 62F87i78l89i92p87c88z29y71k 3151791935843

Ano, je to hysterie. od představ, jak lidi přestanou kupovat vozy VW Group, jak klesnou jejich ceny u ojetin, až po prognózy o poklesu HDP zemí závislých na autoprůmyslu.

0/0
13.10.2015 17:36

P11a46v17e58l 12Z56a91j15í24č42e95k 8454300266670

taky pekna bekovina mit nejak moc zavisle hdp na autoprumyslu... navic vw byl vzdy nadhodnocen stejne jako skoda a to jen v dusledku patriotismu... a to se mozna moc nezmeni

0/−2
13.10.2015 17:47

P48a96v34e89l 27Z42a47j48í50č26e40k 8364380326120

prodeje na vw na us trhu jsou oproti evrope zanedbatelne... v globale uz gm vw porazil a byl za toyotou

+1/0
13.10.2015 17:46

J48a22n 25N20o25v79a74k 5221187679364

Nesnasim pojem "snizovani nakladu" !Je to pouze jiny vyraz pro "osulit kvalitu" a to je cesta do pekel pro kazdou firmu !

+6/−1
13.10.2015 16:45

V19i47k55t82o53r 72H70o30j79k73a 7799891754513

Možná ano, někdy ne.

0/0
13.10.2015 16:57

K62a97r66e41l 71T30i63l82l21i92n82g30e19r 6104876730845

No možná je to víc politické než si myslíme. Představa, že VW jako obří zaměstnavatel (včetně dodavatelů atd...) začne utahovat kohouty může lecjakého státního regulátora dost přitlačit ke zdi... Tahle zpráva možná míří někam úplně jinam....

+2/0
13.10.2015 16:38

T31o90m32a98s 92H66a71b66a64l17a 8527375674323

lecjakého ne, iba evropského, ostatní si smlsnou

0/0
13.10.2015 16:58

K48a68r61e81l 17T79i46l47l71i36n36g61e98r 6334636690425

Ano, jenže většina těch aut byla prodána právě na ty "relevantní" trhy - do Evropy. Může to být motivace i pro nezanedbatelný lobbing na politické úrovni ze strany Německa na USA. Navíc Volkswagen je v Chattanooze v USA a jinde taky významný zaměstnavatel (v USA jsou to cca. desetitisíce míst v Mexiku samozřejmě ještě víc).

0/0
13.10.2015 17:08

Z16d87e63n67ě84k 28D62u14f98e69k 2144654558

Jsem zvědav jak budou odboráři teď vydupávat navýšení platu dělníkům ve Škoda Auto na další období,  když se takhle VW chová ke svým dodavatelům, kteří za nic nemůžou. Pár manažírků a inženýrků VW, kteří se rozhodli pro toto softwarové  řešení určitě o své peníze nepřijde, ale dodavatelé o ně přijít můžou. Zajímavý přístup. Spíš bych očekával škrty v reklamě, podpoře sportu atd., ale hojit se na dodavatelích nevím nevím, zda tohle je správná cesta.

+14/0
13.10.2015 16:25

Z40d83e34n60ě80k 49Z48a16j65í15č78e83k 2293952728405

A zaměstnanci škoda auto za to můžou ? Nebo co tím chtěl básník říci ;-D Ti už za to vůbec nemohou.. Škoda doplatila na centrální řízení... Dokonce si myslím, že by mohla i Volkswagen žalovat... Snad se z toho do budoucna poučí a dojde k decentralizaci..

0/0
13.10.2015 17:40

M67a48r13t93i74n 45B48e13r63a63n 1494978763181

VW zada slevy ? Fok. Proc by meli dodavatele zlevnovat ? snad VW to podelal.

+1/0
13.10.2015 16:24

A19l41e81š 25C95h51u36d47ý 1523236316358

A je to tady. Lži a podvody VW zaplatí jeho dodavatelé. Jsou firmy, které už škrty nepřežijí. Teď by se měli dodavatelé spojit a praštít pěstí do stolu. Ne, vaše podvody my platit nebudeme ;-)

+8/0
13.10.2015 16:12

M50o81n83i83k65a 32H89a73b41a30n11o70v80a 7938443317956

Za rohem jsou další, kteří by chtěly u VW získat zakázky. Myslím, že to není fér rozložit ztráty z podvodu na dodavatele, ale to je tak všechno co k tomu můžou ti dodavatelé říci.

+3/0
13.10.2015 16:15

A26l10e49š 39C57h94u47d11ý 1133986306138

Jste zaměstnána ve firmě, která je jedním z dodavatelů VW? A kde máte ty fronty dodavatelů, kteří by chtěli dodávat do VW? Opravdu už to není tak slavné, jako před 10 lety, kdy byla konkurence tvrdá a bylo jí hodně. Dnes už jsou na nohách opravdu jen ti silní, kteří, mnohdy sami podvádějí. Naprosto upřímně.

+1/0
13.10.2015 16:18

V29l95a88d71i48m94í66r 29F78i97b27i18g13e75r 5884401201444

Ony ty emisní normy to je docela síla

https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisn%C3%AD_norma_Euro

hlavně u dieslů se to snižuje docela drsně.

0/0
13.10.2015 16:11

J12i17ř15í 51K35o23c81u95r92e85k 6465814615338

Což lze otočit a říct, že diesly byly zpočátku velice zvýhodněné díky benevolentním normám a tak vývoj benzínových motorů zpomalil.

+1/0
13.10.2015 19:18

J34a21r98o41s97l77a11v 27H28a82m40á36č80e16k 6173906688952

Tak třeba ušetříme 3 miliardy, které si někdo nachystal na zakázečky v zoně Kvasiny...[>-]EU

+2/0
13.10.2015 16:09

J22o96s77e69f 75M88a52c12h79a81r95á46č92e48k 3421636632

Ono je to svým způsobem pochopitelné. Každý to dělá. např. banky taky lehce zdraží úvěry, poplatky apod. a nejsou ani trochu drzé si dát ještě do motta, že jsou inspirováni klienty. 

Jenomže taky VW dosáhlo ztráty vlastní chybou v podstatě podvodem.

0/0
13.10.2015 15:53

V28í21t 12B13r39z14o33b17o40h51a69t21ý 7780392903921

Co je podvod a podvod není je takové zkreslené. Mnohdy soudy v "jasném" případu podvodu řeknou, že se o podvod ještě nejednalo a naopak jako podvod uznají jiné jednání, které se podvodu ani zdaleka nepřibližuje. Holt doba je zlá :-)

0/0
13.10.2015 16:13

V36i55l72é43m 64K45l19i88k94a 5963295306811

Tak Winterkorn a všichni vrcholní manažeři VW by mohli začít tím, že na umoření pokut dají něco ze svých nahrabaných miliónů €.. Nevěřím ani vteřinu, že o těch švindlech nevěděli..

+3/0
13.10.2015 15:50

P88e90t92r 26K52o87v78á65ř 2919826929534

ona je otazka, jestli to byl opravdu svindl. To, ze ridici jednotka auta pozna kde asi jedete a podle toho upravi parametry vozu je stara vec. Co je TAK HROZNE SPATNEHO na tom, pridat mod "uzivatel je magor, protoze turuje motor a netoci se kola a nejsou zatizena zadna sedadla", na ktery RJ bude reagovat minimalizaci dodavaneho paliva a tedy emisi? Vzdyt na takovem chovani ridicich jednotek jsou dnes ZALOZENA auta (hlavne hybridy, mimochodem)...

0/0
13.10.2015 16:10

V62i45k47t81o89r 10H52o14j52k66a 7919691304973

Je to zcela standardní jednání. VW je zákazník dodavatelů, takže si poroučí a buď se dodavatelé přizpůsobí, nebo VW zpět ustoupí od požadavků, aby mu měl kdo dodávat. Teď má VW průšvih, a protože akcionáři chtějí své peníze, tak VW musí šetřit. Když vkládáme my své peníze do banky či kamkoliv jinam, tak taky chceme, aby šetřili třeba i za cenu, že budou propouštět nebo budou vydělávat méně jejich dodavatelé. Nebo je tu někdo ochotný vzdát se svých zisků z vkladů z bank či dobrovolně zvýšit daně (jako "akcionář" státu), aby se jejich dodavatelé měli lépe?

0/0
13.10.2015 15:47

J82o11s23e18f 41N83o13v35á51k 6593750942369

takže zase mají Němci párty a snaží se vnutit placení (nejen) východu. PPP

+7/0
13.10.2015 15:43

D50a22n37i43e72l 78K88r11o10n71e16r 7154964756257

TCP/IP

0/0
13.10.2015 15:55

L38u31k98á33š 94S53k15o76p51a83l 9506188495361

Jinak žádat slevy mohou ... ti kvalitnější dodavatelé se jim na to vyfláknou a ti méně kvalitní na to přistoupí a VW spadne kvalitou někam k autům z Indie :)

+5/−1
13.10.2015 15:41

P93e87t16r 94K73o12v91á25ř 2339296899414

nepravdepodobne. Kvalitnejsi dodavatele na to pristoupi a snizeny procentni zisk budou sanovat zvysenim obratu, protoze vytlaci ony "mene kvalitni", protoze cena se slevou bude na jejich urovni...

+2/0
13.10.2015 16:05

E96m81i39l 17D12u44d18a 8875952296603

kdybych sefoval VW tak bych se zbavil seatu a bugatti. Skodovka by vyrabela skutecne low auta jako dacie pro renault.  Stale nechapu jaky dava smysl superb, ktery pro koncern prokazatelne neziska nove zakazniky jen je bere Passatu a castecne audi a4. Volkswagen potrebuje americke managery, ti by udelali bez nejakeho citu poradek

+2/−10
13.10.2015 15:40

J51a98n 81N44o44v84á58k 9325698484745

Jako třeba v Tatře?

+10/0
13.10.2015 15:40

V16i82k98t20o33r 72N32á23r97o78ž42n63ý 3569332478

Naštěstí VW nešéfujete. ;-)

+10/0
13.10.2015 15:41

E44m81i15l 10D61u40d73a 8375632946903

:)

0/0
13.10.2015 15:44

V67l57a39d73i96m30í91r 31F75i55b17i91g21e44r 5654821301804

USA manageri umí udělat pořádek viz Tatra kterou úspěšně dovedli na pokraj bankrotu;-D

+5/0
13.10.2015 15:45

V19i45k34t21o96r 49N76á26r69o86ž43n41ý 3559452248

Spíše si kladu otázku , zda by se VW v rámci úspor neměl zbavit svých podílů ve firmách jako MAN či Scania.

U výrobců osobních aut jsou velké synergie , ze kterých VW profituje. Vyrobí napíklad jeden typ motoru a ten montuje do aut všech svých značek. Ale identické díly , které se montují do osobních aut jsou nepoužitelné v nákladních autech.

0/0
13.10.2015 15:54

O41n15d74ř82e34j 81F22r70a34n56c 4909371888

To není tak úplně pravda. Třeba Mercedes používá řadu stejných interiérových prvků pro osobáky i náklaďáky.

0/0
13.10.2015 16:36
Foto

J93a65r95o56m53í56r 54Č59e66c56h 1603898967792

S Americkými manažery?Dopadlo by to jako v Tatře Kopřivnice,ta se z amerického vedení hodně dlouho vzpamatovávala.RvTo už bychom vyráběli auta šlapací.Ty splňují stoprocentě eko normy.

0/0
13.10.2015 16:14

J60o14s86e44f 10M70a77c79h38a89r98á95č97e95k 3731986632

K čertu s celým VW. Jejich arogance vůči doavatelům, kterou jsem měl možnost poznat jako zástupce dodavatele přímo ve Wolfsburgu či Emdenu nezná mezí. Doufám, že je to položí. Dodavatelé se rozhodně bát o zakázky nemusejí. Hlad po autech bude i nadále a prostě přibude víc jiných značek. Ostatně, jak neslavně značka VW vznikla, tak stejně neslavně by mohla skončit..

+4/−7
13.10.2015 15:33

V15l21a86d31i14m90í86r 87F98i90b64i73g58e24r 5924371111614

Jestli taková pitomost jako vyšší emise položí jednu z největších automobilek světa, tak se svět opravdu zbláznil. Chápal bych to kdyby ta auta byla nějak nebezpečná(samovznícení, špatná konstrukce atd...) ale tohle asi ne.

Utahování šroubů dodavatelům bude mít akorát za následek že ty díly budou horší kvalita a nakonec budou mít další svolávačky, proto že chtěli ušetřit pár šupů.

+3/0
13.10.2015 15:38

R66i46c21h90a66r21d 23P36ů15ž57a 9570579580848

i ty svolávačky by zaplatil nakonec ten dodavatel. Změna specifikací je dost obtížná záležitost během běžícího projektu ;) Takže tohle nehrozí, jen prostě sponzoring od dodavatelů...

+1/0
13.10.2015 15:39

J66o91s54e77f 19M57a55c23h10a56r10á79č22e15k 3781756162

Jednal jste někdy s VW například s jejich oddělením vývoje nebo nákupu? Pitomost na úrovni vyšších emisí je pro ně jednozačním důvodem k takovým obstrukcím, že by to vaši firmu s klidem položilo. Kdo s VW přímo nejednal, neví, co je to za lidi resp. jakou politiku jejich vedení prosazuje. Je to hnus.

0/0
13.10.2015 15:45

V67i95k43t17o61r 52N24á54r75o17ž76n85ý 3389392508

No , myslel jsem si totéž. A pak jsem začal jednat s Korejci a řekl jsem si....zlaté VW , zlatí Němci...

+2/0
13.10.2015 15:47

J41o78s16e66f 68M24a28c53h15a52r46á64č89e85k 3971186562

S Korejci jsem nejednal, tak neumím soudit...

0/0
13.10.2015 15:50

V38i51l88é61m 24K77l15i48k39a 5333425496781

Japka jsou taky dost vostrý (Fanuc)..:-)

+1/0
13.10.2015 15:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.