Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen škrtne investice za miliardu eur. Po dodavatelích žádá obří slevy

Německý automobilový koncern Volkswagen sníží investice ve své největší divizi VW o zhruba miliardu eur ročně oproti původnímu plánu a urychlí proces snižování nákladů. Automobilka bude navíc podle německého tisku od svých dodavatelů požadovat snížení cen v celkovém rozsahu tři miliardy eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e69t54r 77J74a78r42o94š 2564411975507

Ja taktez zadam po VW obri slevy. Holt kazdej chceme neco.

0/0
13.10.2015 19:46

L41u65b93o77m48í12r 88H90o21k87r 7128807977114

Kdo ponese náklady za obří podvod bylo od začátku jasné. Němci ani VW to nebudou. Škrtnuté nebo snížené investice zasáhnou samozřejmě všechny koncernové značky, protože je zcela nemyslitelné, že by VW měl v investicích a vývoji zaostávat  a peníze se prostě vezmou od všech. Podobný princip se uplatnil i u našich domácích poboček zahraničních mateřských bank v době finanční krize. 

Logický je i tlak na dodavatele, neboť ti v Německu nejsou. Kdo řekl, že německý podvod zasáhne nejvíce českou ekonomiku, měl pravdu.

+3/0
13.10.2015 18:30

V62l39a67d95i14s14l66a53v 78B44u85r57y79š54e32k 3823726752914

podvod zasáhne celou automobilku, všechny koncerny, bude mít vliv na jejich ekonomiky a dodavatele, to je vážně geniální objev, to jsme netušili

0/0
14.10.2015 17:21

M51i33r66o15s57l74a43v 60B57u55č58e66k 6723793721264

Další z cest je - snížit ceny nových vozů a spokojit se s nižší marží. To ale VW jaksi neuvádí ... !?

0/0
13.10.2015 17:50

P13e37t60r 36J93a83r87o86š 2584911905327

Jako ze by akcionari meli mensi dividendy? No to si snad delate srandu, ne?

+1/0
13.10.2015 19:48

J43a68r37o25s35l88a55v 76S94t33u19p30k70a 6527189979304

se z toho synci trosku podelali....

0/−1
13.10.2015 17:43

V77l22k 76J16a37r29o55s21l48a97v 8673452

"Soudruzi udělali někde hybu"  a chtěj aby jim to zaplatili ostatní, pro Němce tento systém začíná být obvyklý  - viz  madam Merkel.Rv

+4/0
13.10.2015 17:42

R79a56d65e83k 21M27a88š27e42k 2404837342954

" ... jádrovým technologiím ... " - koukám že Google Translate se lehce seknul ...

+1/0
13.10.2015 17:22

M31i78c27h40a65l 50F75i89n66s79t79e23r26l15e 7489810133868

Hlava mi to nebere - Amíci najednou objevili jistou nesouvislost v softwaru VW, který tak dokázal upravit hodnoty zplodin, které by jinak převyšovaly povolené limity v USA ( že to zrovna vyšlo v době, kdy opanoval VW trůn největšího výrobce automobilů na světě jistě není náhodné) ...

Nechápu, proč je tedy taková hysterie skrz celou Evropu (?!), když do zdejších evropských norem se ony limity v pohodě vejdou ( jsou nastaveny tolerantněji než v USA). Notabene pak hlavně v Německu ?!  Mlčení konkurence VW rovněž o něčem vypovídá (namočení jsou v tom všichni)... 

Jediný, kdo na tom tak doopravdy vydělá je automobilový průmysl v USA, který tak jednoznačně vyšachuje velkého hráče z jeho trhu - a v tom vidím jediný a jednoznačný důvod, který dal vzniknout celé této nafouknuté kauze !!!

+7/0
13.10.2015 16:58

M89a86r41t25i76n 53F45i59l35i28p79c86z47y37k 3521201165503

Ano, je to hysterie. od představ, jak lidi přestanou kupovat vozy VW Group, jak klesnou jejich ceny u ojetin, až po prognózy o poklesu HDP zemí závislých na autoprůmyslu.

0/0
13.10.2015 17:36

P37a80v82e56l 91Z55a22j75í85č69e93k 8214500446380

taky pekna bekovina mit nejak moc zavisle hdp na autoprumyslu... navic vw byl vzdy nadhodnocen stejne jako skoda a to jen v dusledku patriotismu... a to se mozna moc nezmeni

0/−2
13.10.2015 17:47

P53a93v46e63l 15Z12a73j93í16č25e56k 8194780426510

prodeje na vw na us trhu jsou oproti evrope zanedbatelne... v globale uz gm vw porazil a byl za toyotou

+1/0
13.10.2015 17:46

J70a16n 97N97o54v32a13k 5431947859124

Nesnasim pojem "snizovani nakladu" !Je to pouze jiny vyraz pro "osulit kvalitu" a to je cesta do pekel pro kazdou firmu !

+6/−1
13.10.2015 16:45

V10i67k74t64o23r 77H45o57j92k43a 7159551114483

Možná ano, někdy ne.

0/0
13.10.2015 16:57

K63a85r76e40l 45T45i42l43l43i98n87g22e52r 6894156490595

No možná je to víc politické než si myslíme. Představa, že VW jako obří zaměstnavatel (včetně dodavatelů atd...) začne utahovat kohouty může lecjakého státního regulátora dost přitlačit ke zdi... Tahle zpráva možná míří někam úplně jinam....

+2/0
13.10.2015 16:38

T51o77m13a11s 15H29a50b11a77l73a 8317485184643

lecjakého ne, iba evropského, ostatní si smlsnou

0/0
13.10.2015 16:58

K59a96r58e89l 46T36i12l58l49i68n65g33e74r 6754116350545

Ano, jenže většina těch aut byla prodána právě na ty "relevantní" trhy - do Evropy. Může to být motivace i pro nezanedbatelný lobbing na politické úrovni ze strany Německa na USA. Navíc Volkswagen je v Chattanooze v USA a jinde taky významný zaměstnavatel (v USA jsou to cca. desetitisíce míst v Mexiku samozřejmě ještě víc).

0/0
13.10.2015 17:08

Z51d53e82n62ě77k 96D46u57f66e35k 2384664718

Jsem zvědav jak budou odboráři teď vydupávat navýšení platu dělníkům ve Škoda Auto na další období,  když se takhle VW chová ke svým dodavatelům, kteří za nic nemůžou. Pár manažírků a inženýrků VW, kteří se rozhodli pro toto softwarové  řešení určitě o své peníze nepřijde, ale dodavatelé o ně přijít můžou. Zajímavý přístup. Spíš bych očekával škrty v reklamě, podpoře sportu atd., ale hojit se na dodavatelích nevím nevím, zda tohle je správná cesta.

+14/0
13.10.2015 16:25

Z21d94e35n43ě38k 24Z92a10j68í22č57e92k 2373442458805

A zaměstnanci škoda auto za to můžou ? Nebo co tím chtěl básník říci ;-D Ti už za to vůbec nemohou.. Škoda doplatila na centrální řízení... Dokonce si myslím, že by mohla i Volkswagen žalovat... Snad se z toho do budoucna poučí a dojde k decentralizaci..

0/0
13.10.2015 17:40

M53a74r10t51i29n 78B93e34r12a81n 1104228413791

VW zada slevy ? Fok. Proc by meli dodavatele zlevnovat ? snad VW to podelal.

+1/0
13.10.2015 16:24

A11l72e90š 77C56h70u97d41ý 1473856426538

A je to tady. Lži a podvody VW zaplatí jeho dodavatelé. Jsou firmy, které už škrty nepřežijí. Teď by se měli dodavatelé spojit a praštít pěstí do stolu. Ne, vaše podvody my platit nebudeme ;-)

+8/0
13.10.2015 16:12

M82o40n35i69k50a 62H11a76b22a59n38o24v52a 7428103107416

Za rohem jsou další, kteří by chtěly u VW získat zakázky. Myslím, že to není fér rozložit ztráty z podvodu na dodavatele, ale to je tak všechno co k tomu můžou ti dodavatelé říci.

+3/0
13.10.2015 16:15

A56l24e80š 67C87h21u83d11ý 1583866746818

Jste zaměstnána ve firmě, která je jedním z dodavatelů VW? A kde máte ty fronty dodavatelů, kteří by chtěli dodávat do VW? Opravdu už to není tak slavné, jako před 10 lety, kdy byla konkurence tvrdá a bylo jí hodně. Dnes už jsou na nohách opravdu jen ti silní, kteří, mnohdy sami podvádějí. Naprosto upřímně.

+1/0
13.10.2015 16:18

V22l36a24d19i74m94í63r 98F42i40b46i20g64e66r 5504441761354

Ony ty emisní normy to je docela síla

https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisn%C3%AD_norma_Euro

hlavně u dieslů se to snižuje docela drsně.

0/0
13.10.2015 16:11

J23i69ř97í 98K90o70c60u85r93e29k 6515684905758

Což lze otočit a říct, že diesly byly zpočátku velice zvýhodněné díky benevolentním normám a tak vývoj benzínových motorů zpomalil.

+1/0
13.10.2015 19:18

J36a93r10o32s23l14a76v 46H46a11m98á25č76e69k 6133316698482

Tak třeba ušetříme 3 miliardy, které si někdo nachystal na zakázečky v zoně Kvasiny...[>-]EU

+2/0
13.10.2015 16:09

J34o32s72e14f 83M22a45c53h57a88r11á44č57e73k 3491706832

Ono je to svým způsobem pochopitelné. Každý to dělá. např. banky taky lehce zdraží úvěry, poplatky apod. a nejsou ani trochu drzé si dát ještě do motta, že jsou inspirováni klienty. 

Jenomže taky VW dosáhlo ztráty vlastní chybou v podstatě podvodem.

0/0
13.10.2015 15:53

V69í65t 27B31r71z57o76b33o96h10a74t92ý 7900812723581

Co je podvod a podvod není je takové zkreslené. Mnohdy soudy v "jasném" případu podvodu řeknou, že se o podvod ještě nejednalo a naopak jako podvod uznají jiné jednání, které se podvodu ani zdaleka nepřibližuje. Holt doba je zlá :-)

0/0
13.10.2015 16:13

V12i43l67é12m 31K19l87i86k68a 5563875456121

Tak Winterkorn a všichni vrcholní manažeři VW by mohli začít tím, že na umoření pokut dají něco ze svých nahrabaných miliónů €.. Nevěřím ani vteřinu, že o těch švindlech nevěděli..

+3/0
13.10.2015 15:50

P53e35t74r 16K84o42v64á51ř 2279616739954

ona je otazka, jestli to byl opravdu svindl. To, ze ridici jednotka auta pozna kde asi jedete a podle toho upravi parametry vozu je stara vec. Co je TAK HROZNE SPATNEHO na tom, pridat mod "uzivatel je magor, protoze turuje motor a netoci se kola a nejsou zatizena zadna sedadla", na ktery RJ bude reagovat minimalizaci dodavaneho paliva a tedy emisi? Vzdyt na takovem chovani ridicich jednotek jsou dnes ZALOZENA auta (hlavne hybridy, mimochodem)...

0/0
13.10.2015 16:10

V80i86k21t69o59r 66H16o38j84k54a 7399801684623

Je to zcela standardní jednání. VW je zákazník dodavatelů, takže si poroučí a buď se dodavatelé přizpůsobí, nebo VW zpět ustoupí od požadavků, aby mu měl kdo dodávat. Teď má VW průšvih, a protože akcionáři chtějí své peníze, tak VW musí šetřit. Když vkládáme my své peníze do banky či kamkoliv jinam, tak taky chceme, aby šetřili třeba i za cenu, že budou propouštět nebo budou vydělávat méně jejich dodavatelé. Nebo je tu někdo ochotný vzdát se svých zisků z vkladů z bank či dobrovolně zvýšit daně (jako "akcionář" státu), aby se jejich dodavatelé měli lépe?

0/0
13.10.2015 15:47

J59o77s40e61f 25N69o40v30á52k 6743980862159

takže zase mají Němci párty a snaží se vnutit placení (nejen) východu. PPP

+7/0
13.10.2015 15:43

D48a17n17i84e81l 92K16r49o32n76e26r 7194884806177

TCP/IP

0/0
13.10.2015 15:55

L26u97k95á93š 46S32k81o86p20a64l 9466148645591

Jinak žádat slevy mohou ... ti kvalitnější dodavatelé se jim na to vyfláknou a ti méně kvalitní na to přistoupí a VW spadne kvalitou někam k autům z Indie :)

+5/−1
13.10.2015 15:41

P43e46t69r 72K61o66v30á77ř 2699566879624

nepravdepodobne. Kvalitnejsi dodavatele na to pristoupi a snizeny procentni zisk budou sanovat zvysenim obratu, protoze vytlaci ony "mene kvalitni", protoze cena se slevou bude na jejich urovni...

+2/0
13.10.2015 16:05

E22m37i11l 24D52u35d87a 8335142546783

kdybych sefoval VW tak bych se zbavil seatu a bugatti. Skodovka by vyrabela skutecne low auta jako dacie pro renault.  Stale nechapu jaky dava smysl superb, ktery pro koncern prokazatelne neziska nove zakazniky jen je bere Passatu a castecne audi a4. Volkswagen potrebuje americke managery, ti by udelali bez nejakeho citu poradek

+2/−10
13.10.2015 15:40

J15a49n 81N65o30v95á29k 9445888504895

Jako třeba v Tatře?

+10/0
13.10.2015 15:40

V88i39k55t46o37r 24N85á48r38o48ž16n83ý 3209542858

Naštěstí VW nešéfujete. ;-)

+10/0
13.10.2015 15:41

E95m22i20l 25D41u55d87a 8665642326783

:)

0/0
13.10.2015 15:44

V10l10a81d49i22m97í21r 31F47i70b67i16g97e73r 5464641261404

USA manageri umí udělat pořádek viz Tatra kterou úspěšně dovedli na pokraj bankrotu;-D

+5/0
13.10.2015 15:45

V98i64k70t21o43r 98N17á33r72o18ž43n10ý 3729902238

Spíše si kladu otázku , zda by se VW v rámci úspor neměl zbavit svých podílů ve firmách jako MAN či Scania.

U výrobců osobních aut jsou velké synergie , ze kterých VW profituje. Vyrobí napíklad jeden typ motoru a ten montuje do aut všech svých značek. Ale identické díly , které se montují do osobních aut jsou nepoužitelné v nákladních autech.

0/0
13.10.2015 15:54

O57n23d84ř66e87j 35F17r72a87n16c 4259371158

To není tak úplně pravda. Třeba Mercedes používá řadu stejných interiérových prvků pro osobáky i náklaďáky.

0/0
13.10.2015 16:36

J22a51r93o89m71í36r 64Č66e18c88h 1653818427872

S Americkými manažery?Dopadlo by to jako v Tatře Kopřivnice,ta se z amerického vedení hodně dlouho vzpamatovávala.RvTo už bychom vyráběli auta šlapací.Ty splňují stoprocentě eko normy.

0/0
13.10.2015 16:14

J35o12s87e47f 97M76a91c50h59a60r97á38č14e91k 3911816142

K čertu s celým VW. Jejich arogance vůči doavatelům, kterou jsem měl možnost poznat jako zástupce dodavatele přímo ve Wolfsburgu či Emdenu nezná mezí. Doufám, že je to položí. Dodavatelé se rozhodně bát o zakázky nemusejí. Hlad po autech bude i nadále a prostě přibude víc jiných značek. Ostatně, jak neslavně značka VW vznikla, tak stejně neslavně by mohla skončit..

+4/−7
13.10.2015 15:33

V28l71a11d21i30m24í53r 37F45i35b55i49g33e29r 5834541471804

Jestli taková pitomost jako vyšší emise položí jednu z největších automobilek světa, tak se svět opravdu zbláznil. Chápal bych to kdyby ta auta byla nějak nebezpečná(samovznícení, špatná konstrukce atd...) ale tohle asi ne.

Utahování šroubů dodavatelům bude mít akorát za následek že ty díly budou horší kvalita a nakonec budou mít další svolávačky, proto že chtěli ušetřit pár šupů.

+3/0
13.10.2015 15:38

R69i10c68h27a60r23d 70P90ů42ž90a 9430319720748

i ty svolávačky by zaplatil nakonec ten dodavatel. Změna specifikací je dost obtížná záležitost během běžícího projektu ;) Takže tohle nehrozí, jen prostě sponzoring od dodavatelů...

+1/0
13.10.2015 15:39

J35o84s47e20f 41M75a14c87h44a19r61á50č46e11k 3351416242

Jednal jste někdy s VW například s jejich oddělením vývoje nebo nákupu? Pitomost na úrovni vyšších emisí je pro ně jednozačním důvodem k takovým obstrukcím, že by to vaši firmu s klidem položilo. Kdo s VW přímo nejednal, neví, co je to za lidi resp. jakou politiku jejich vedení prosazuje. Je to hnus.

0/0
13.10.2015 15:45

V82i66k20t32o80r 45N11á21r87o49ž38n80ý 3619932238

No , myslel jsem si totéž. A pak jsem začal jednat s Korejci a řekl jsem si....zlaté VW , zlatí Němci...

+2/0
13.10.2015 15:47

J62o80s23e48f 80M73a23c70h75a80r65á58č64e19k 3751696642

S Korejci jsem nejednal, tak neumím soudit...

0/0
13.10.2015 15:50

V11i76l60é64m 62K51l53i48k46a 5983525356751

Japka jsou taky dost vostrý (Fanuc)..:-)

+1/0
13.10.2015 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.