Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen škrtne investice za miliardu eur. Po dodavatelích žádá obří slevy

Německý automobilový koncern Volkswagen sníží investice ve své největší divizi VW o zhruba miliardu eur ročně oproti původnímu plánu a urychlí proces snižování nákladů. Automobilka bude navíc podle německého tisku od svých dodavatelů požadovat snížení cen v celkovém rozsahu tři miliardy eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63e86t65r 74J86a42r48o15š 2374661675267

Ja taktez zadam po VW obri slevy. Holt kazdej chceme neco.

0/0
13.10.2015 19:46

L53u15b40o84m26í37r 86H68o94k38r 7568827277724

Kdo ponese náklady za obří podvod bylo od začátku jasné. Němci ani VW to nebudou. Škrtnuté nebo snížené investice zasáhnou samozřejmě všechny koncernové značky, protože je zcela nemyslitelné, že by VW měl v investicích a vývoji zaostávat  a peníze se prostě vezmou od všech. Podobný princip se uplatnil i u našich domácích poboček zahraničních mateřských bank v době finanční krize. 

Logický je i tlak na dodavatele, neboť ti v Německu nejsou. Kdo řekl, že německý podvod zasáhne nejvíce českou ekonomiku, měl pravdu.

+3/0
13.10.2015 18:30

V57l43a19d95i20s67l16a78v 78B21u68r48y77š62e28k 3723476822344

podvod zasáhne celou automobilku, všechny koncerny, bude mít vliv na jejich ekonomiky a dodavatele, to je vážně geniální objev, to jsme netušili

0/0
14.10.2015 17:21

M33i20r11o56s77l43a70v 94B75u41č68e58k 6183913681684

Další z cest je - snížit ceny nových vozů a spokojit se s nižší marží. To ale VW jaksi neuvádí ... !?

0/0
13.10.2015 17:50

P90e71t27r 69J57a57r46o36š 2604731575887

Jako ze by akcionari meli mensi dividendy? No to si snad delate srandu, ne?

+1/0
13.10.2015 19:48

J16a75r65o19s10l92a48v 47S41t61u28p75k95a 6217129479514

se z toho synci trosku podelali....

0/−1
13.10.2015 17:43

V19l39k 85J92a59r80o74s64l63a75v 8613632

"Soudruzi udělali někde hybu"  a chtěj aby jim to zaplatili ostatní, pro Němce tento systém začíná být obvyklý  - viz  madam Merkel.Rv

+4/0
13.10.2015 17:42

R15a66d35e92k 92M98a91š75e30k 2534397652514

" ... jádrovým technologiím ... " - koukám že Google Translate se lehce seknul ...

+1/0
13.10.2015 17:22

M81i16c44h22a58l 26F39i93n26s38t37e44r97l21e 7949100393958

Hlava mi to nebere - Amíci najednou objevili jistou nesouvislost v softwaru VW, který tak dokázal upravit hodnoty zplodin, které by jinak převyšovaly povolené limity v USA ( že to zrovna vyšlo v době, kdy opanoval VW trůn největšího výrobce automobilů na světě jistě není náhodné) ...

Nechápu, proč je tedy taková hysterie skrz celou Evropu (?!), když do zdejších evropských norem se ony limity v pohodě vejdou ( jsou nastaveny tolerantněji než v USA). Notabene pak hlavně v Německu ?!  Mlčení konkurence VW rovněž o něčem vypovídá (namočení jsou v tom všichni)... 

Jediný, kdo na tom tak doopravdy vydělá je automobilový průmysl v USA, který tak jednoznačně vyšachuje velkého hráče z jeho trhu - a v tom vidím jediný a jednoznačný důvod, který dal vzniknout celé této nafouknuté kauze !!!

+7/0
13.10.2015 16:58

M13a46r75t55i44n 21F76i19l64i56p46c57z67y62k 3341501735783

Ano, je to hysterie. od představ, jak lidi přestanou kupovat vozy VW Group, jak klesnou jejich ceny u ojetin, až po prognózy o poklesu HDP zemí závislých na autoprůmyslu.

0/0
13.10.2015 17:36

P28a88v10e73l 31Z29a38j95í86č56e98k 8464270766840

taky pekna bekovina mit nejak moc zavisle hdp na autoprumyslu... navic vw byl vzdy nadhodnocen stejne jako skoda a to jen v dusledku patriotismu... a to se mozna moc nezmeni

0/−2
13.10.2015 17:47

P47a44v96e68l 16Z60a10j10í80č17e74k 8464790806680

prodeje na vw na us trhu jsou oproti evrope zanedbatelne... v globale uz gm vw porazil a byl za toyotou

+1/0
13.10.2015 17:46

J81a72n 70N30o30v20a16k 5131727539354

Nesnasim pojem "snizovani nakladu" !Je to pouze jiny vyraz pro "osulit kvalitu" a to je cesta do pekel pro kazdou firmu !

+6/−1
13.10.2015 16:45

V15i24k89t62o64r 20H29o79j81k24a 7889531144723

Možná ano, někdy ne.

0/0
13.10.2015 16:57

K67a87r10e91l 24T53i90l26l15i86n27g72e56r 6554646370385

No možná je to víc politické než si myslíme. Představa, že VW jako obří zaměstnavatel (včetně dodavatelů atd...) začne utahovat kohouty může lecjakého státního regulátora dost přitlačit ke zdi... Tahle zpráva možná míří někam úplně jinam....

+2/0
13.10.2015 16:38

T92o95m61a34s 94H84a90b54a20l36a 8607105864673

lecjakého ne, iba evropského, ostatní si smlsnou

0/0
13.10.2015 16:58

K82a26r26e57l 51T28i12l80l39i80n23g97e83r 6744466470725

Ano, jenže většina těch aut byla prodána právě na ty "relevantní" trhy - do Evropy. Může to být motivace i pro nezanedbatelný lobbing na politické úrovni ze strany Německa na USA. Navíc Volkswagen je v Chattanooze v USA a jinde taky významný zaměstnavatel (v USA jsou to cca. desetitisíce míst v Mexiku samozřejmě ještě víc).

0/0
13.10.2015 17:08

Z33d27e85n60ě59k 18D20u43f92e24k 2104694438

Jsem zvědav jak budou odboráři teď vydupávat navýšení platu dělníkům ve Škoda Auto na další období,  když se takhle VW chová ke svým dodavatelům, kteří za nic nemůžou. Pár manažírků a inženýrků VW, kteří se rozhodli pro toto softwarové  řešení určitě o své peníze nepřijde, ale dodavatelé o ně přijít můžou. Zajímavý přístup. Spíš bych očekával škrty v reklamě, podpoře sportu atd., ale hojit se na dodavatelích nevím nevím, zda tohle je správná cesta.

+14/0
13.10.2015 16:25

Z63d65e14n98ě59k 88Z39a39j16í84č19e90k 2243312528805

A zaměstnanci škoda auto za to můžou ? Nebo co tím chtěl básník říci ;-D Ti už za to vůbec nemohou.. Škoda doplatila na centrální řízení... Dokonce si myslím, že by mohla i Volkswagen žalovat... Snad se z toho do budoucna poučí a dojde k decentralizaci..

0/0
13.10.2015 17:40

M86a17r78t72i88n 86B75e68r80a31n 1654188463181

VW zada slevy ? Fok. Proc by meli dodavatele zlevnovat ? snad VW to podelal.

+1/0
13.10.2015 16:24

A34l87e80š 69C46h58u42d79ý 1753866576428

A je to tady. Lži a podvody VW zaplatí jeho dodavatelé. Jsou firmy, které už škrty nepřežijí. Teď by se měli dodavatelé spojit a praštít pěstí do stolu. Ne, vaše podvody my platit nebudeme ;-)

+8/0
13.10.2015 16:12

M93o20n11i50k68a 92H88a89b22a37n92o89v70a 7748773377406

Za rohem jsou další, kteří by chtěly u VW získat zakázky. Myslím, že to není fér rozložit ztráty z podvodu na dodavatele, ale to je tak všechno co k tomu můžou ti dodavatelé říci.

+3/0
13.10.2015 16:15

A78l66e72š 31C69h75u84d13ý 1433606166318

Jste zaměstnána ve firmě, která je jedním z dodavatelů VW? A kde máte ty fronty dodavatelů, kteří by chtěli dodávat do VW? Opravdu už to není tak slavné, jako před 10 lety, kdy byla konkurence tvrdá a bylo jí hodně. Dnes už jsou na nohách opravdu jen ti silní, kteří, mnohdy sami podvádějí. Naprosto upřímně.

+1/0
13.10.2015 16:18

V54l37a13d85i41m54í81r 58F78i79b96i24g57e28r 5224591861794

Ony ty emisní normy to je docela síla

https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisn%C3%AD_norma_Euro

hlavně u dieslů se to snižuje docela drsně.

0/0
13.10.2015 16:11

J75i83ř63í 51K44o17c90u68r72e50k 6345654655588

Což lze otočit a říct, že diesly byly zpočátku velice zvýhodněné díky benevolentním normám a tak vývoj benzínových motorů zpomalil.

+1/0
13.10.2015 19:18

J37a83r89o82s65l86a84v 43H33a55m81á98č85e75k 6163226578712

Tak třeba ušetříme 3 miliardy, které si někdo nachystal na zakázečky v zoně Kvasiny...[>-]EU

+2/0
13.10.2015 16:09

J52o55s80e39f 46M89a84c67h77a49r84á19č17e53k 3241416642

Ono je to svým způsobem pochopitelné. Každý to dělá. např. banky taky lehce zdraží úvěry, poplatky apod. a nejsou ani trochu drzé si dát ještě do motta, že jsou inspirováni klienty. 

Jenomže taky VW dosáhlo ztráty vlastní chybou v podstatě podvodem.

0/0
13.10.2015 15:53

V29í44t 31B76r31z91o90b50o40h95a62t17ý 7140922653371

Co je podvod a podvod není je takové zkreslené. Mnohdy soudy v "jasném" případu podvodu řeknou, že se o podvod ještě nejednalo a naopak jako podvod uznají jiné jednání, které se podvodu ani zdaleka nepřibližuje. Holt doba je zlá :-)

0/0
13.10.2015 16:13

V76i93l22é12m 55K53l53i91k79a 5293165926481

Tak Winterkorn a všichni vrcholní manažeři VW by mohli začít tím, že na umoření pokut dají něco ze svých nahrabaných miliónů €.. Nevěřím ani vteřinu, že o těch švindlech nevěděli..

+3/0
13.10.2015 15:50

P45e73t55r 71K44o51v91á23ř 2499756349884

ona je otazka, jestli to byl opravdu svindl. To, ze ridici jednotka auta pozna kde asi jedete a podle toho upravi parametry vozu je stara vec. Co je TAK HROZNE SPATNEHO na tom, pridat mod "uzivatel je magor, protoze turuje motor a netoci se kola a nejsou zatizena zadna sedadla", na ktery RJ bude reagovat minimalizaci dodavaneho paliva a tedy emisi? Vzdyt na takovem chovani ridicich jednotek jsou dnes ZALOZENA auta (hlavne hybridy, mimochodem)...

0/0
13.10.2015 16:10

V48i95k59t88o14r 69H45o90j52k79a 7759301284613

Je to zcela standardní jednání. VW je zákazník dodavatelů, takže si poroučí a buď se dodavatelé přizpůsobí, nebo VW zpět ustoupí od požadavků, aby mu měl kdo dodávat. Teď má VW průšvih, a protože akcionáři chtějí své peníze, tak VW musí šetřit. Když vkládáme my své peníze do banky či kamkoliv jinam, tak taky chceme, aby šetřili třeba i za cenu, že budou propouštět nebo budou vydělávat méně jejich dodavatelé. Nebo je tu někdo ochotný vzdát se svých zisků z vkladů z bank či dobrovolně zvýšit daně (jako "akcionář" státu), aby se jejich dodavatelé měli lépe?

0/0
13.10.2015 15:47

J73o89s77e83f 51N71o83v56á90k 6593880612429

takže zase mají Němci párty a snaží se vnutit placení (nejen) východu. PPP

+7/0
13.10.2015 15:43

D58a24n45i63e53l 45K77r66o15n56e42r 7904244466567

TCP/IP

0/0
13.10.2015 15:55

L56u92k93á78š 51S25k88o28p32a70l 9916828265641

Jinak žádat slevy mohou ... ti kvalitnější dodavatelé se jim na to vyfláknou a ti méně kvalitní na to přistoupí a VW spadne kvalitou někam k autům z Indie :)

+5/−1
13.10.2015 15:41

P48e67t38r 25K17o13v42á38ř 2439226759814

nepravdepodobne. Kvalitnejsi dodavatele na to pristoupi a snizeny procentni zisk budou sanovat zvysenim obratu, protoze vytlaci ony "mene kvalitni", protoze cena se slevou bude na jejich urovni...

+2/0
13.10.2015 16:05

E83m16i84l 31D50u59d57a 8465982446663

kdybych sefoval VW tak bych se zbavil seatu a bugatti. Skodovka by vyrabela skutecne low auta jako dacie pro renault.  Stale nechapu jaky dava smysl superb, ktery pro koncern prokazatelne neziska nove zakazniky jen je bere Passatu a castecne audi a4. Volkswagen potrebuje americke managery, ti by udelali bez nejakeho citu poradek

+2/−10
13.10.2015 15:40

J93a82n 89N42o34v26á40k 9815538944505

Jako třeba v Tatře?

+10/0
13.10.2015 15:40

V49i17k73t61o97r 38N53á23r63o59ž65n74ý 3429152218

Naštěstí VW nešéfujete. ;-)

+10/0
13.10.2015 15:41

E47m49i50l 32D67u27d48a 8335712306343

:)

0/0
13.10.2015 15:44

V22l98a14d26i80m92í37r 87F65i44b23i75g97e59r 5174551301124

USA manageri umí udělat pořádek viz Tatra kterou úspěšně dovedli na pokraj bankrotu;-D

+5/0
13.10.2015 15:45

V44i26k25t10o28r 15N92á42r13o71ž81n32ý 3679502888

Spíše si kladu otázku , zda by se VW v rámci úspor neměl zbavit svých podílů ve firmách jako MAN či Scania.

U výrobců osobních aut jsou velké synergie , ze kterých VW profituje. Vyrobí napíklad jeden typ motoru a ten montuje do aut všech svých značek. Ale identické díly , které se montují do osobních aut jsou nepoužitelné v nákladních autech.

0/0
13.10.2015 15:54

O76n14d41ř24e59j 42F84r81a14n26c 4559121368

To není tak úplně pravda. Třeba Mercedes používá řadu stejných interiérových prvků pro osobáky i náklaďáky.

0/0
13.10.2015 16:36

J73a33r18o19m92í12r 68Č85e18c96h 1983848217872

S Americkými manažery?Dopadlo by to jako v Tatře Kopřivnice,ta se z amerického vedení hodně dlouho vzpamatovávala.RvTo už bychom vyráběli auta šlapací.Ty splňují stoprocentě eko normy.

0/0
13.10.2015 16:14

J34o25s83e22f 54M34a18c81h13a23r16á52č11e41k 3431946112

K čertu s celým VW. Jejich arogance vůči doavatelům, kterou jsem měl možnost poznat jako zástupce dodavatele přímo ve Wolfsburgu či Emdenu nezná mezí. Doufám, že je to položí. Dodavatelé se rozhodně bát o zakázky nemusejí. Hlad po autech bude i nadále a prostě přibude víc jiných značek. Ostatně, jak neslavně značka VW vznikla, tak stejně neslavně by mohla skončit..

+4/−7
13.10.2015 15:33

V58l89a15d39i48m72í22r 74F48i30b90i94g44e24r 5744301961304

Jestli taková pitomost jako vyšší emise položí jednu z největších automobilek světa, tak se svět opravdu zbláznil. Chápal bych to kdyby ta auta byla nějak nebezpečná(samovznícení, špatná konstrukce atd...) ale tohle asi ne.

Utahování šroubů dodavatelům bude mít akorát za následek že ty díly budou horší kvalita a nakonec budou mít další svolávačky, proto že chtěli ušetřit pár šupů.

+3/0
13.10.2015 15:38

R79i11c71h89a80r48d 25P36ů16ž78a 9950259830768

i ty svolávačky by zaplatil nakonec ten dodavatel. Změna specifikací je dost obtížná záležitost během běžícího projektu ;) Takže tohle nehrozí, jen prostě sponzoring od dodavatelů...

+1/0
13.10.2015 15:39

J13o82s61e96f 54M93a76c20h98a79r85á87č90e17k 3781906772

Jednal jste někdy s VW například s jejich oddělením vývoje nebo nákupu? Pitomost na úrovni vyšších emisí je pro ně jednozačním důvodem k takovým obstrukcím, že by to vaši firmu s klidem položilo. Kdo s VW přímo nejednal, neví, co je to za lidi resp. jakou politiku jejich vedení prosazuje. Je to hnus.

0/0
13.10.2015 15:45

V79i43k22t25o10r 86N10á34r89o33ž46n16ý 3949522148

No , myslel jsem si totéž. A pak jsem začal jednat s Korejci a řekl jsem si....zlaté VW , zlatí Němci...

+2/0
13.10.2015 15:47

J16o28s80e20f 91M67a10c74h84a33r60á89č11e61k 3361446972

S Korejci jsem nejednal, tak neumím soudit...

0/0
13.10.2015 15:50

V10i14l47é14m 42K50l87i81k74a 5953305146531

Japka jsou taky dost vostrý (Fanuc)..:-)

+1/0
13.10.2015 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.