Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zastavit, či nezastavit? Spory o Českou Třebovou zbrzdily jízdní řád

Kompromisem skončily nekonečné debaty, kolik vlaků bude zastavovat v sedmnáctitisícové České Třebové na hlavní železniční trati mezi Čechami a Moravou. Spor nakonec opozdil i vydání nových jízdních řádů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S82t71a61n18i92s29l17a74v 51T83e50s68a69ř 9637624702614

OK, takže se nakoupily pendolína s max. rychlostí 250 km/h, pod ně se postavila trať, která jim umožňuje jezdit jen 160 km/h a po cestě ještě budou stavět u každý kupky hnoje. Výsledek? To už nebude ani těch ubohých průměrných 118 km/h (bez zastávky v ČT). To už bude rychlejší každá Fabia 1,2 HTP.

+1/0
16.10.2015 17:42
Foto

S77t39a67n25i27s47l13a85v 96T82e28s40a55ř 9907984202654

v české třebové je potřeba zastavovat, protože je tam železničářská škola a mladí železničáři chtějí na svou režijku cestovat rychlíkama

0/−1
16.10.2015 17:25

I72v61a33n 47R82ö48z41l18e57r 4192598963310

Prece vsichni dobre vedi, ze na velikosti nezalezi, ne ? ;-D

+1/0
14.10.2015 12:16

I81v73a55n 69R17ö59z25l56e43r 4702898423190

P.S melo to byt vlakno k Matusi Eliasovi 11.55 h :-P

0/0
14.10.2015 12:17

P91e32t53r 94V77i69n53a96ř 6963983513787

No a co teď, Jančurobijci, jaký je váš další argument proti tomu, že jsou České dráhy diletantský zastaralý přežitek pro trafikanty? ;-D

+1/−6
14.10.2015 11:52

M93i90r36e17k 69Z38á52v88o74d10n53ý 7832857820498

Co s tím má společného Jančura a jeho nabubřelé PR? Za to, že nebude část vlaků zastavovat v ČT nemohou ČD, ale hlupáci na MD :)

+6/−1
14.10.2015 12:01

R38a90d42e14k 73J56a18n63a61t41a 9885536344842

Přesně tak, zde nejde o ČD (ty zastaví, kde si MD řekne, jelikož MD je objednavatel), ale jedná se o spor mezi MD a starostou Třebové.

+5/−2
14.10.2015 12:04

R13o89m22a68n 88J49e73s42c46h53k43e 9908775697195

Zapomněl jste na cestující směr Brno. V Rakousku zastavují mezinárodní vlaky i v menších dírách - Unzmarkt.  - 5000 obyvatel. U nás je každý odborník, a přitom sám jezdí autem. Mne to připadá, že nárok mají pouze města od 100 000 nahoru. Ostatní utřou nos.

+1/−1
15.10.2015 11:40

R93a29d58e87k 67J17a19n74a30t44a 9275526174962

Jenže v Unzmarktu jsou ta EC jedinou vrstvou dálkové dopravy. V České Třebové jezdí směrem na Brno rychlíky.

+2/0
15.10.2015 16:30

O62l44d50ř24i79c79h 94J70a80n15e68č64e58k 8959606393641

A tytéž vlaky (mezinárodní je jen jeden pár, to jen tak na okraj) nezastavují ve spoustě mnohem větších měst - např. Baden, Ternitz, Kapfenberg - jak to? 8-o

Unzmarkt leží při hranici Štýrska s Korutany, řada regionálních vlaků ze směru Bruck an der Mur tam končí, dál přes zemskou hranici jich jede jen pár, takže to, že tam ten vlak zastaví, je jedinou možností, jak se do těch Korutan dostat.

V Rakousku mezinárodní vlaky staví v ještě menších dírách - např. railjety z Prahy do Grazu staví na Semmeringu, kde v docházkové vzdálenosti od nádraží nežije skoro nikdo a kdo by tam chtěl dojet autem, má už lepší dojet na nádraží třeba do Gloggnitzu nebo Mürzzuschlagu. Ale opět - ze Semmeringu směrem do Štýrska jedou jeden až dva spoje denně.

A v mnoha rakouských dírách jsou ty zastávky dálkových vlaků jednou za 2 hodiny jediné železniční spojení se světem, protože tam regionální vlaky vůbec nejezdí - namátkou St. Anton am Arlberg, Bad Gastein.

Srovnávejte prosím srovnatelné. Z Třebové směr do Brna jezdí spousta vlaků, tak tam nemusí stavět všechny.

+2/0
15.10.2015 17:30

R39o93m52a46n 69J94e46s27c65h93k25e 9918335707955

Právě proto, že nechci zajíždět až do Brna a pak se vracet má smysl zastavit v České Třebové.

0/0
15.10.2015 19:02
Foto

P66e44t82e18r 92J75a97b88l24o33n48o52v28s12k58y 1229246891781

St.Anton am Arlberg-jedno z najznámejších zimných lyžiarských stredísk.Bol som tam ale v lete,a na stanici nebola otvorená ani pokladňa na lístky,otvoria ju až pred Vianocami...

+1/0
18.10.2015 13:49

O87l57d64ř59i92c49h 14J96a23n84e79č77e56k 8449716973231

když se tak oháníte tou velikostí - proč by všechno mělo stavět v Třebové, když EC a railjety nestaví ve větších městech jako Blansko, Svitavy, Ústí nad Orlicí nebo Kolín (jen půlka z nich)?

+1/0
15.10.2015 17:41

R22a51d45e87k 40N14e38u23m30a51n27n 5242172818115

proč hlupáci?

+1/0
14.10.2015 12:51

R11o54m81a48n 11J84e88s68c88h78k84e 9148445547905

Má naprosto pravdu. V tomto státě se počítají města od 100 000 obyvatel, v Rakousku mezinárodní vlak zastaví i v malém 5000 městě Unzmarkt.

Jízdní řád se dělá pro Pražáky, ostatní mají smůlu.

+2/−1
15.10.2015 11:42

O17l55d14ř44i10c71h 53J90a57n52e36č46e72k 8969856823161

viz výše - velikost sídla není jediné kritérium. podstatné je i to, kolik dalších vlaků tam zastavuje.

+1/0
15.10.2015 17:32

P13e77t75r 12V62i33n95a38ř 6323823563197

Aa, uz jsou tu. :) CD samozřejmě za nic nemohou.. Panove, ani dnes jste nezklamali..

0/−4
14.10.2015 12:53

M55i98r93e67k 38Z43á70v20o71d80n38ý 7572627340948

Tak mi panečku řekni, za co konkrétně mohou, že vlaky nebudou zastavovat v ČT?

+2/0
14.10.2015 12:58

R74a48d26e70k 12J94a78n11a65t78a 9885546314172

Ano, nemohou. Přečtěte si ten článek. Jde o politický spor mezi regionálními politiky, ministerstvem dopravy, do kterého se vložil jeden vládní poslanec.

+1/−1
14.10.2015 13:10
Foto

B16r77o88n96i80s11l53a42v 77G43a62b25r72y43š 2312499281

Zajímalo by mě, co si vymyslíte. Jak moc České dráhy mohou ovlivnit to, jestli tam budou nebo nebudou zastavovat?

+3/0
14.10.2015 13:18

J48a37n 38K31o88b15ě21r53s23k76ý 1970376881493

Jak souvisí ČD s tím, že v ČT bude stavět míň vlaků ? Vůbec nijak vlaky objednává MD vy chytrolíne.

+1/0
14.10.2015 13:20

M87i48c12h65a12l 48P59a81v32l51á42t 9693823174869

Hodila by se jizliva poznamka, ze MD je stejne jen pobockou CD, ale tu malokdo z mistnich vydycha. :o)

0/0
14.10.2015 15:53

J32a44n 78K26o59b49ě27r92s85k26ý 1710776531663

Však já to ani nevyvracím. Já jsem pro konkurenci ČD, ale s jasně danými pravidly pro tarif. Obojí musí jít. Mě je úplně jedno kdo mě bude přepravovat, hlavně že to bude na jednu jízdenku s možností placení po internetu.

+1/−1
14.10.2015 16:14

F34r54a14n88t93i74š75e69k 77N28o10v68á66k 6151865886291

Ještě že řeší tak důležité věci. kam by to došlo, kdyby řešili třeba to, proč ČR nemá jedinou vysokorychlostní trať a vlak z Berlína do Vídně jede zbytečně trasou o 200 km delší. (a mimo ČR)

0/0
14.10.2015 11:42

M32i13r65e90k 41Z28á21v38o98d70n55ý 7252487390708

Upřímně, mě mnohem více zajímá, jestli zastaví vlak tam kde potřebuji, než jestli Neměc pojede do Rakouska přes ČR. Problém vysokorychlostní tratě je samozřejmě mnohem komplikovanější, než potenciálně rychlé rozhodnutí zastavit/nezastavit. A otázka přínosnosti vysokorychlostní tratě se samozřejmě řeší (jen nikdo nemá odvahu říci bude x nebude).

+1/0
14.10.2015 11:59

R96a95d37e80k 87J42a21n62a66t59a 9265906824212

Jenže Němec jedoucí do Rakouska zaplatí na jízdném několikanásobek toho, co Čech (zvláště ten jedoucí s režijkou do ČT). Takže dost pomáhá ke snížení ztráty těch vlaků. A kdybychom měli v té trase VRT, nebyly by ty vlaky musely být dotované vůbec, naopak, daně by šly od dorpavců do státní kasy ...

+2/0
14.10.2015 12:16

M16i96r96e49k 73Z86á75v92o35d92n59ý 7932137300538

Ano, máte pravdu. Nicméně z toho by také vyplývalo, že ta trať by byla vlastně pro Němce, kteří jsou ochotni za to zaplatit. Pochybuji, že by se našlo mnoho jedinců v ČR, kteří by byli ochotni za vlak platit skokově 5x tolik.

+1/−1
14.10.2015 12:24

R38a87d38e61k 51J17a89n60a47t43a 9705546384732

Proč myslíte? Jízdenky pro Němce by byly prostě dražší, jako jsou dražší teď.

Zatímco Čech platí za cestu Praha-Brno 210 Kč, Němec ten samý úsek, tím samým EuroCity vlakem jede za cca 900 Kč. Jen proto, že jízdenku koupit v e-shopu DB. Počítám základní ceny, s akčními jízdekami to vyjde jinak, ale i tak jízdenka koupená v Německu stojí více ...

+3/0
14.10.2015 13:16

M67i94r46e26k 58Z49á28v50o89d96n28ý 7482147690448

No to tedy nejede. Stejně tak jako Čech v Německu jezdí za německé ceny, tak Němec v Česku jezdí za české ceny. Nebo si skutečně myslíte, že trasa Praha - Berlín je pro Čecha levnější, než pro Němce?

+1/0
14.10.2015 13:39

R30a93d38e89k 18J37a70n86a38t41a 9145256454582

To jsem netvrdil. Trvdil jsem, že člověk tranzitující přes ČR v mezinárodním vlaku (pravděpodobně Němec, jízdneku koupil v e-shopu DB), platí na v přepočtu na km za český úsek několikrát více, než člověk, který jede Praha-Brno na jízdenku z e-shopu ČD (tj. pravděpodobně Čech).

0/0
14.10.2015 13:49

P16a12v42e47l 28M67a96t23o76u53š80e35k 5870977418434

Pokud ji koupí (např. Berlin - Budapest / Wien) za 29 až 49 Euro, což není problém, tak by si tím nebyl tak jist.

+1/0
14.10.2015 14:30

M12i12r30e26k 27Z48á41v63o29d45n96ý 7182177840538

Neplatí. Kdyby tomu tak bylo, tak každý Němec si koupí lístek na portálu ČD. Platí stejně až na rozdíly v devizovém kurzu. Na české straně je dopravce ČD a platí se jeho ceny, na Německé straně je dopravce DB a platí se jeho ceny.

+1/−2
14.10.2015 14:39

O33l81d90ř83i93c85h 10J84a12n46e16č26e84k 8199816493721

a krom toho taky existuje mezinárodní tarif, podle nějž se i na území ČR platí zhruba německé ceny

0/0
14.10.2015 16:35

O54l94d38ř12i93c29h 41J66a70n77e27č82e69k 8889156913981

a že si každý Němec (resp. obecně cizinec) koupí lístek na portálu ČD? hahaha - očividně o tom nemáte ani páru. spousta lidí jezdí z Vídně do Prahy na jednu jízdenku koupenou v Rakousku za mezinárodní tarif (nějakých 40 eur nebo ještě víc), ačkoliv koupí mezinárodní jízdenky z Vídně do Břeclavi + vnitrostátní z Břeclavi do Prahy na eshopu ČD se dá polovina nebo ještě víc ušetřit.

0/−1
14.10.2015 16:40

M56i52r96e24k 47Z57á12v26o27d78n20ý 7322567530468

Takovou snůšku nesmyslů jsem snad nečetl. Jděte si raději hrát na píseček. Lidé nejsou tak hloupý, jak si myslíte :)

0/−1
14.10.2015 17:19

M95i33r62e22k 56Z51á38v62o59d27n32ý 7172827120418

hloupí :)

0/0
14.10.2015 17:19

O11l34d84ř62i39c52h 58J17a47n35e84č76e49k 8309446233331

já narozdíl od Vás nesedím doma u internetu, já těmi mezinárodními vlaky opravdu jezdím, takže mám představu o cenách a za co ti lidé opravdu jezdí.

ani bych tak netvrdil, že jsou hloupí, spíš prostě nevědí, že jinde to jde levněji. na železniční jízdenky neexistují vyhledávače jako na letenky.

Praha - Vídeň v eshopu ČD základní jízdné 1132 Kč, Vídeň - Praha v eshopu ÖBB 61,80 eur, tedy cca. 1700 Kč. a pokud si koupíte zvlášť u ÖBB jízdenku na rakouský úsek a zvlášť u ČD na český, bude to ještě levnější. jestli nevěříte, najděte si to sám.

a tady máte důkaz, že si pan Janata nevymýšlí:

http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/jizdenka/ceniky-jizdneho/-9220/

0/0
16.10.2015 8:48

M79i86r45e36k 91Z45á57v27o89d46n96ý 7242507280248

Praha - ÚnL = 106 km, 119 Kč (web ČD), Praha - Drážďany = 192 km, 712 Kč (web ČD), Praha - Berlín = 1706 Kč (web ČD), Praha - Berlín = 67,60 EUR = 1832 Kč (DB) ... až budeš chtít pseudošotouši poučovat, tak si zkus laskavě najít fakta.

0/−1
14.10.2015 17:25

M84i32r18e96k 71Z90á17v52o74d55n74ý 7302667610228

Když budu chtít číst nesmysly, půjdu raději na K-Report... papa

0/−1
14.10.2015 17:26

R38a81d19e82k 12J25a94n29a19t87a 9365446484152

Vždyť to vidíte sám. Ten rozdíl 1706 Kč a 1832 Kč. Víte, čím je dán?

Tím, že u základních mezinárodních jízdenek český úsek (141 tarifních km) prodávají ČD za 10,80 EUR, kdežto DB za dvojnásobek (21.6 EUR).

To že rozdíl, není přesně těch 10,80 EUR, je dáno prostě tím, že vy jste k přepočtu použil středový kurz 27,10, kdežto kurs pokladen ČD je dnes 27.60 ( viz http://jzk.cd.cz/everyone/jzk-osobni/index_cs.html )

0/0
14.10.2015 17:36

M61i91r95e17k 69Z90á27v21o46d51n42ý 7722437700808

Mimochodem, nedávno se řešil problém, že na portálu ČD stála jízdenka (díky odlišnému devizovému kurzu) více, než u DB. Prostě cena je jedna a ta se počítá zvlášť pro český úsek a pro německý úsek.

0/−1
14.10.2015 13:40

R27a25d89e64k 77J17a24n15a66t26a 9985896124982

Nemáte pravdu. Český úsek je u standardních mezinárodních jízdenek prodáván u ČD 2x levněji než u DB. Je to popsáno v dokumentu zvaném "Zvláštní ujednání ČD pro mezinárodní přepravu", v odstavci 5.1: http://www.cd.cz/infoservis/cim-se-ridime/-3939/

Vy jste měl na mysli pravděpodobně nějakou akční jízdenku, například Praha-Berlín za 29 EUR. Pak mohou být ceny stejné.

+1/0
14.10.2015 13:53

M19i44r55e67k 47Z23á62v77o23d95n70ý 7932277450668

Nerozumím. V 5.1 se nachází doklady potřebné k přepravě. Nicméně. Samozřejmě nemůže platit, že Čech platí českou cenu a Němec německou. Dokonce ani jízdní doklad vydaný ČD nemůže být (kromě výše popsaného devizového kurzu) odlišný od tarifu DB, protože na území ČR je dopravce ČD a na území Německa je to DB. Proto na území Česka platí české ceny a na území Německa německé ceny. Z toho důvodu když si koupíte lístek z Prahy do Berlína, platí na území ČR 6x nižší cenu za kilometr, než za ni platíte po přejetí hranice.

0/−2
14.10.2015 14:38

R50o39m81a34n 48J91e72s46c78h70k96e 9478865387895

Kolik mají VRT na trati Wien - Berlin Rakušáci a Němci ? To jsou náš vzor. Mají více peněz a z Dráždan do Berlína se jede hodně pomalu.

0/0
15.10.2015 11:48

M70i11r25e21k 37Z17á85v14o94d56n27ý 7482117930938

Jsem rád, že alespoň někdo z hnutí ANO se umí chovat rozumně, když na MD mají samé hlupáky.

+1/0
14.10.2015 11:21

P82a89v77e47l 26Ř86a27p64e62k 7172456979765

Ukažte mi jinou obec s nějakými 14 tisíci obyvateli, kde zastavuje tolik dálkových vlaků jako v ČT. Když některé ty vlaky jezdily celé roky přes Vysočinu, tak v ČT nějak zásadně trpěli? Kulový. I tak se měli luxusně.

+10/−1
14.10.2015 11:11

M96i50r75e75k 48Z32á34v68o78d15n18ý 7592647340858

Kdybyste nebyl slepý a podíval se na mapu a znal trochu místní poměry (směry cestujících), tak byste takové bláboly nevypouštěl z prstů.

+3/0
14.10.2015 11:18

J77o31s53e70f 51H84o86n16e68š 7481222130533

Tady nejde ani tak o obec se 14 tisíci,ale přestupní uzel na jiný směr

+1/0
14.10.2015 11:21

M45i61c14h90a18l 19T17ů54m79a 7503985784684

Kolin je taky přestupní uzel a EC tam ujizdej rychlíkum z vysociny o par minut ...

+1/0
14.10.2015 11:27

M34i14r83e68k 86Z61á61v40o86d40n63ý 7732557900198

Ale to přeci není problém ČT. V Kolíně samozřejmě mají zastavovat vlaky na Brno každou hodinu.

+1/0
14.10.2015 11:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.