Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastavit, či nezastavit? Spory o Českou Třebovou zbrzdily jízdní řád

Kompromisem skončily nekonečné debaty, kolik vlaků bude zastavovat v sedmnáctitisícové České Třebové na hlavní železniční trati mezi Čechami a Moravou. Spor nakonec opozdil i vydání nových jízdních řádů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S23t67a62n63i64s68l60a69v 95T73e91s10a45ř 9797984522354

OK, takže se nakoupily pendolína s max. rychlostí 250 km/h, pod ně se postavila trať, která jim umožňuje jezdit jen 160 km/h a po cestě ještě budou stavět u každý kupky hnoje. Výsledek? To už nebude ani těch ubohých průměrných 118 km/h (bez zastávky v ČT). To už bude rychlejší každá Fabia 1,2 HTP.

+1/0
16.10.2015 17:42
Foto

S66t97a21n59i17s42l44a93v 93T83e47s59a37ř 9697624502784

v české třebové je potřeba zastavovat, protože je tam železničářská škola a mladí železničáři chtějí na svou režijku cestovat rychlíkama

0/−1
16.10.2015 17:25

I27v43a20n 16R61ö98z88l88e84r 4132438123100

Prece vsichni dobre vedi, ze na velikosti nezalezi, ne ? ;-D

+1/0
14.10.2015 12:16

I38v18a18n 23R95ö20z13l21e55r 4942258743760

P.S melo to byt vlakno k Matusi Eliasovi 11.55 h :-P

0/0
14.10.2015 12:17

P95e62t48r 11V44i88n94a36ř 6413463343667

No a co teď, Jančurobijci, jaký je váš další argument proti tomu, že jsou České dráhy diletantský zastaralý přežitek pro trafikanty? ;-D

+1/−6
14.10.2015 11:52

M86i88r35e49k 52Z46á64v38o85d54n90ý 7332327230928

Co s tím má společného Jančura a jeho nabubřelé PR? Za to, že nebude část vlaků zastavovat v ČT nemohou ČD, ale hlupáci na MD :)

+6/−1
14.10.2015 12:01

R10a61d54e55k 55J34a23n72a67t13a 9565836934282

Přesně tak, zde nejde o ČD (ty zastaví, kde si MD řekne, jelikož MD je objednavatel), ale jedná se o spor mezi MD a starostou Třebové.

+5/−2
14.10.2015 12:04

R70o85m21a55n 18J83e11s53c55h45k47e 9618865677315

Zapomněl jste na cestující směr Brno. V Rakousku zastavují mezinárodní vlaky i v menších dírách - Unzmarkt.  - 5000 obyvatel. U nás je každý odborník, a přitom sám jezdí autem. Mne to připadá, že nárok mají pouze města od 100 000 nahoru. Ostatní utřou nos.

+1/−1
15.10.2015 11:40

R73a90d82e82k 23J80a28n65a24t32a 9205616754612

Jenže v Unzmarktu jsou ta EC jedinou vrstvou dálkové dopravy. V České Třebové jezdí směrem na Brno rychlíky.

+2/0
15.10.2015 16:30

O81l48d89ř80i44c66h 83J15a22n76e15č18e98k 8179986203181

A tytéž vlaky (mezinárodní je jen jeden pár, to jen tak na okraj) nezastavují ve spoustě mnohem větších měst - např. Baden, Ternitz, Kapfenberg - jak to? 8-o

Unzmarkt leží při hranici Štýrska s Korutany, řada regionálních vlaků ze směru Bruck an der Mur tam končí, dál přes zemskou hranici jich jede jen pár, takže to, že tam ten vlak zastaví, je jedinou možností, jak se do těch Korutan dostat.

V Rakousku mezinárodní vlaky staví v ještě menších dírách - např. railjety z Prahy do Grazu staví na Semmeringu, kde v docházkové vzdálenosti od nádraží nežije skoro nikdo a kdo by tam chtěl dojet autem, má už lepší dojet na nádraží třeba do Gloggnitzu nebo Mürzzuschlagu. Ale opět - ze Semmeringu směrem do Štýrska jedou jeden až dva spoje denně.

A v mnoha rakouských dírách jsou ty zastávky dálkových vlaků jednou za 2 hodiny jediné železniční spojení se světem, protože tam regionální vlaky vůbec nejezdí - namátkou St. Anton am Arlberg, Bad Gastein.

Srovnávejte prosím srovnatelné. Z Třebové směr do Brna jezdí spousta vlaků, tak tam nemusí stavět všechny.

+2/0
15.10.2015 17:30

R11o20m15a89n 66J54e41s84c72h48k77e 9928635987715

Právě proto, že nechci zajíždět až do Brna a pak se vracet má smysl zastavit v České Třebové.

0/0
15.10.2015 19:02
Foto

P69e16t17e71r 29J58a25b22l12o88n49o56v44s18k34y 1789336601931

St.Anton am Arlberg-jedno z najznámejších zimných lyžiarských stredísk.Bol som tam ale v lete,a na stanici nebola otvorená ani pokladňa na lístky,otvoria ju až pred Vianocami...

+1/0
18.10.2015 13:49

O47l67d44ř29i45c60h 39J15a55n19e10č28e81k 8819496773401

když se tak oháníte tou velikostí - proč by všechno mělo stavět v Třebové, když EC a railjety nestaví ve větších městech jako Blansko, Svitavy, Ústí nad Orlicí nebo Kolín (jen půlka z nich)?

+1/0
15.10.2015 17:41

R14a96d27e47k 95N26e72u69m58a37n46n 5282892478365

proč hlupáci?

+1/0
14.10.2015 12:51

R48o12m70a87n 35J67e28s19c65h92k88e 9308735617675

Má naprosto pravdu. V tomto státě se počítají města od 100 000 obyvatel, v Rakousku mezinárodní vlak zastaví i v malém 5000 městě Unzmarkt.

Jízdní řád se dělá pro Pražáky, ostatní mají smůlu.

+2/−1
15.10.2015 11:42

O55l48d28ř63i75c10h 70J28a56n74e11č11e67k 8379286623911

viz výše - velikost sídla není jediné kritérium. podstatné je i to, kolik dalších vlaků tam zastavuje.

+1/0
15.10.2015 17:32

P81e78t53r 39V37i43n19a91ř 6783763163167

Aa, uz jsou tu. :) CD samozřejmě za nic nemohou.. Panove, ani dnes jste nezklamali..

0/−4
14.10.2015 12:53

M31i90r87e80k 48Z29á47v40o51d40n60ý 7662277510388

Tak mi panečku řekni, za co konkrétně mohou, že vlaky nebudou zastavovat v ČT?

+2/0
14.10.2015 12:58

R74a57d98e97k 47J20a78n80a17t50a 9845356724332

Ano, nemohou. Přečtěte si ten článek. Jde o politický spor mezi regionálními politiky, ministerstvem dopravy, do kterého se vložil jeden vládní poslanec.

+1/−1
14.10.2015 13:10

B24r81o74n36i23s43l73a69v 49G43a62b58r65y95š 6325604640

Zajímalo by mě, co si vymyslíte. Jak moc České dráhy mohou ovlivnit to, jestli tam budou nebo nebudou zastavovat?

+3/0
14.10.2015 13:18

J69a23n 98K90o50b78ě78r21s37k72ý 1370856491123

Jak souvisí ČD s tím, že v ČT bude stavět míň vlaků ? Vůbec nijak vlaky objednává MD vy chytrolíne.

+1/0
14.10.2015 13:20

M58i91c52h86a13l 35P26a82v78l23á14t 9713613934109

Hodila by se jizliva poznamka, ze MD je stejne jen pobockou CD, ale tu malokdo z mistnich vydycha. :o)

0/0
14.10.2015 15:53

J35a32n 68K35o38b12ě12r93s57k66ý 1290396491743

Však já to ani nevyvracím. Já jsem pro konkurenci ČD, ale s jasně danými pravidly pro tarif. Obojí musí jít. Mě je úplně jedno kdo mě bude přepravovat, hlavně že to bude na jednu jízdenku s možností placení po internetu.

+1/−1
14.10.2015 16:14

F71r17a54n24t11i22š31e90k 57N49o66v98á16k 6951255616661

Ještě že řeší tak důležité věci. kam by to došlo, kdyby řešili třeba to, proč ČR nemá jedinou vysokorychlostní trať a vlak z Berlína do Vídně jede zbytečně trasou o 200 km delší. (a mimo ČR)

0/0
14.10.2015 11:42

M90i39r39e20k 71Z80á46v61o72d59n61ý 7172707600698

Upřímně, mě mnohem více zajímá, jestli zastaví vlak tam kde potřebuji, než jestli Neměc pojede do Rakouska přes ČR. Problém vysokorychlostní tratě je samozřejmě mnohem komplikovanější, než potenciálně rychlé rozhodnutí zastavit/nezastavit. A otázka přínosnosti vysokorychlostní tratě se samozřejmě řeší (jen nikdo nemá odvahu říci bude x nebude).

+1/0
14.10.2015 11:59

R24a55d88e20k 74J70a53n51a78t29a 9465666124922

Jenže Němec jedoucí do Rakouska zaplatí na jízdném několikanásobek toho, co Čech (zvláště ten jedoucí s režijkou do ČT). Takže dost pomáhá ke snížení ztráty těch vlaků. A kdybychom měli v té trase VRT, nebyly by ty vlaky musely být dotované vůbec, naopak, daně by šly od dorpavců do státní kasy ...

+2/0
14.10.2015 12:16

M13i64r90e16k 45Z71á36v13o24d18n12ý 7532447630918

Ano, máte pravdu. Nicméně z toho by také vyplývalo, že ta trať by byla vlastně pro Němce, kteří jsou ochotni za to zaplatit. Pochybuji, že by se našlo mnoho jedinců v ČR, kteří by byli ochotni za vlak platit skokově 5x tolik.

+1/−1
14.10.2015 12:24

R21a53d19e89k 86J74a29n84a87t40a 9515446784582

Proč myslíte? Jízdenky pro Němce by byly prostě dražší, jako jsou dražší teď.

Zatímco Čech platí za cestu Praha-Brno 210 Kč, Němec ten samý úsek, tím samým EuroCity vlakem jede za cca 900 Kč. Jen proto, že jízdenku koupit v e-shopu DB. Počítám základní ceny, s akčními jízdekami to vyjde jinak, ale i tak jízdenka koupená v Německu stojí více ...

+3/0
14.10.2015 13:16

M78i71r19e71k 66Z94á78v17o19d27n83ý 7702567450488

No to tedy nejede. Stejně tak jako Čech v Německu jezdí za německé ceny, tak Němec v Česku jezdí za české ceny. Nebo si skutečně myslíte, že trasa Praha - Berlín je pro Čecha levnější, než pro Němce?

+1/0
14.10.2015 13:39

R34a83d81e74k 43J14a75n97a35t22a 9765256854602

To jsem netvrdil. Trvdil jsem, že člověk tranzitující přes ČR v mezinárodním vlaku (pravděpodobně Němec, jízdneku koupil v e-shopu DB), platí na v přepočtu na km za český úsek několikrát více, než člověk, který jede Praha-Brno na jízdenku z e-shopu ČD (tj. pravděpodobně Čech).

0/0
14.10.2015 13:49

P83a95v60e79l 39M52a74t72o53u29š11e92k 5410457108714

Pokud ji koupí (např. Berlin - Budapest / Wien) za 29 až 49 Euro, což není problém, tak by si tím nebyl tak jist.

+1/0
14.10.2015 14:30

M13i13r72e49k 48Z15á66v61o13d25n73ý 7952217460548

Neplatí. Kdyby tomu tak bylo, tak každý Němec si koupí lístek na portálu ČD. Platí stejně až na rozdíly v devizovém kurzu. Na české straně je dopravce ČD a platí se jeho ceny, na Německé straně je dopravce DB a platí se jeho ceny.

+1/−2
14.10.2015 14:39

O28l62d31ř58i43c86h 19J76a15n94e59č21e37k 8549426213431

a krom toho taky existuje mezinárodní tarif, podle nějž se i na území ČR platí zhruba německé ceny

0/0
14.10.2015 16:35

O62l35d49ř73i22c23h 20J44a89n93e27č35e37k 8109756423821

a že si každý Němec (resp. obecně cizinec) koupí lístek na portálu ČD? hahaha - očividně o tom nemáte ani páru. spousta lidí jezdí z Vídně do Prahy na jednu jízdenku koupenou v Rakousku za mezinárodní tarif (nějakých 40 eur nebo ještě víc), ačkoliv koupí mezinárodní jízdenky z Vídně do Břeclavi + vnitrostátní z Břeclavi do Prahy na eshopu ČD se dá polovina nebo ještě víc ušetřit.

0/−1
14.10.2015 16:40

M56i73r77e24k 51Z38á25v92o94d43n52ý 7552547330588

Takovou snůšku nesmyslů jsem snad nečetl. Jděte si raději hrát na píseček. Lidé nejsou tak hloupý, jak si myslíte :)

0/−1
14.10.2015 17:19

M14i54r50e17k 47Z98á96v25o59d79n67ý 7582447930718

hloupí :)

0/0
14.10.2015 17:19

O85l46d65ř47i82c21h 57J28a28n75e90č43e48k 8929756543471

já narozdíl od Vás nesedím doma u internetu, já těmi mezinárodními vlaky opravdu jezdím, takže mám představu o cenách a za co ti lidé opravdu jezdí.

ani bych tak netvrdil, že jsou hloupí, spíš prostě nevědí, že jinde to jde levněji. na železniční jízdenky neexistují vyhledávače jako na letenky.

Praha - Vídeň v eshopu ČD základní jízdné 1132 Kč, Vídeň - Praha v eshopu ÖBB 61,80 eur, tedy cca. 1700 Kč. a pokud si koupíte zvlášť u ÖBB jízdenku na rakouský úsek a zvlášť u ČD na český, bude to ještě levnější. jestli nevěříte, najděte si to sám.

a tady máte důkaz, že si pan Janata nevymýšlí:

http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/jizdenka/ceniky-jizdneho/-9220/

0/0
16.10.2015 8:48

M24i83r70e51k 29Z37á16v13o38d28n77ý 7442637840958

Praha - ÚnL = 106 km, 119 Kč (web ČD), Praha - Drážďany = 192 km, 712 Kč (web ČD), Praha - Berlín = 1706 Kč (web ČD), Praha - Berlín = 67,60 EUR = 1832 Kč (DB) ... až budeš chtít pseudošotouši poučovat, tak si zkus laskavě najít fakta.

0/−1
14.10.2015 17:25

M19i39r86e95k 25Z95á20v37o91d95n31ý 7882707170628

Když budu chtít číst nesmysly, půjdu raději na K-Report... papa

0/−1
14.10.2015 17:26

R75a65d13e22k 21J30a19n10a43t27a 9375416794812

Vždyť to vidíte sám. Ten rozdíl 1706 Kč a 1832 Kč. Víte, čím je dán?

Tím, že u základních mezinárodních jízdenek český úsek (141 tarifních km) prodávají ČD za 10,80 EUR, kdežto DB za dvojnásobek (21.6 EUR).

To že rozdíl, není přesně těch 10,80 EUR, je dáno prostě tím, že vy jste k přepočtu použil středový kurz 27,10, kdežto kurs pokladen ČD je dnes 27.60 ( viz http://jzk.cd.cz/everyone/jzk-osobni/index_cs.html )

0/0
14.10.2015 17:36

M82i22r16e47k 39Z63á88v58o32d28n73ý 7432597320158

Mimochodem, nedávno se řešil problém, že na portálu ČD stála jízdenka (díky odlišnému devizovému kurzu) více, než u DB. Prostě cena je jedna a ta se počítá zvlášť pro český úsek a pro německý úsek.

0/−1
14.10.2015 13:40

R27a42d31e64k 11J78a59n72a84t88a 9295856624972

Nemáte pravdu. Český úsek je u standardních mezinárodních jízdenek prodáván u ČD 2x levněji než u DB. Je to popsáno v dokumentu zvaném "Zvláštní ujednání ČD pro mezinárodní přepravu", v odstavci 5.1: http://www.cd.cz/infoservis/cim-se-ridime/-3939/

Vy jste měl na mysli pravděpodobně nějakou akční jízdenku, například Praha-Berlín za 29 EUR. Pak mohou být ceny stejné.

+1/0
14.10.2015 13:53

M67i78r57e19k 66Z79á15v57o11d25n46ý 7122237630888

Nerozumím. V 5.1 se nachází doklady potřebné k přepravě. Nicméně. Samozřejmě nemůže platit, že Čech platí českou cenu a Němec německou. Dokonce ani jízdní doklad vydaný ČD nemůže být (kromě výše popsaného devizového kurzu) odlišný od tarifu DB, protože na území ČR je dopravce ČD a na území Německa je to DB. Proto na území Česka platí české ceny a na území Německa německé ceny. Z toho důvodu když si koupíte lístek z Prahy do Berlína, platí na území ČR 6x nižší cenu za kilometr, než za ni platíte po přejetí hranice.

0/−2
14.10.2015 14:38

R11o45m66a82n 93J32e24s46c60h74k49e 9148615427625

Kolik mají VRT na trati Wien - Berlin Rakušáci a Němci ? To jsou náš vzor. Mají více peněz a z Dráždan do Berlína se jede hodně pomalu.

0/0
15.10.2015 11:48

M49i44r13e94k 34Z60á94v84o49d65n34ý 7212837300498

Jsem rád, že alespoň někdo z hnutí ANO se umí chovat rozumně, když na MD mají samé hlupáky.

+1/0
14.10.2015 11:21

P96a13v62e39l 34Ř83a37p25e33k 7662616609835

Ukažte mi jinou obec s nějakými 14 tisíci obyvateli, kde zastavuje tolik dálkových vlaků jako v ČT. Když některé ty vlaky jezdily celé roky přes Vysočinu, tak v ČT nějak zásadně trpěli? Kulový. I tak se měli luxusně.

+10/−1
14.10.2015 11:11

M25i30r24e40k 74Z90á72v92o19d87n62ý 7862677180368

Kdybyste nebyl slepý a podíval se na mapu a znal trochu místní poměry (směry cestujících), tak byste takové bláboly nevypouštěl z prstů.

+3/0
14.10.2015 11:18

J43o47s46e74f 47H60o56n29e66š 7551722790443

Tady nejde ani tak o obec se 14 tisíci,ale přestupní uzel na jiný směr

+1/0
14.10.2015 11:21

M45i77c55h76a78l 27T71ů15m46a 7453175284914

Kolin je taky přestupní uzel a EC tam ujizdej rychlíkum z vysociny o par minut ...

+1/0
14.10.2015 11:27

M32i11r10e97k 96Z20á33v41o94d19n44ý 7672817520298

Ale to přeci není problém ČT. V Kolíně samozřejmě mají zastavovat vlaky na Brno každou hodinu.

+1/0
14.10.2015 11:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.