Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zastavit, či nezastavit? Spory o Českou Třebovou zbrzdily jízdní řád

Kompromisem skončily nekonečné debaty, kolik vlaků bude zastavovat v sedmnáctitisícové České Třebové na hlavní železniční trati mezi Čechami a Moravou. Spor nakonec opozdil i vydání nových jízdních řádů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S74t40a89n22i25s88l69a79v 59T88e40s46a32ř 9957724722224

OK, takže se nakoupily pendolína s max. rychlostí 250 km/h, pod ně se postavila trať, která jim umožňuje jezdit jen 160 km/h a po cestě ještě budou stavět u každý kupky hnoje. Výsledek? To už nebude ani těch ubohých průměrných 118 km/h (bez zastávky v ČT). To už bude rychlejší každá Fabia 1,2 HTP.

+1/0
16.10.2015 17:42
Foto

S37t76a68n31i13s74l47a70v 29T92e70s50a71ř 9757214332344

v české třebové je potřeba zastavovat, protože je tam železničářská škola a mladí železničáři chtějí na svou režijku cestovat rychlíkama

0/−1
16.10.2015 17:25

I65v34a84n 24R34ö91z83l22e54r 4822188173450

Prece vsichni dobre vedi, ze na velikosti nezalezi, ne ? ;-D

+1/0
14.10.2015 12:16

I29v85a31n 12R32ö91z17l60e98r 4912288923320

P.S melo to byt vlakno k Matusi Eliasovi 11.55 h :-P

0/0
14.10.2015 12:17

P27e28t18r 83V77i17n21a65ř 6713863573877

No a co teď, Jančurobijci, jaký je váš další argument proti tomu, že jsou České dráhy diletantský zastaralý přežitek pro trafikanty? ;-D

+1/−6
14.10.2015 11:52

M45i91r55e76k 29Z66á39v34o10d16n49ý 7472497830148

Co s tím má společného Jančura a jeho nabubřelé PR? Za to, že nebude část vlaků zastavovat v ČT nemohou ČD, ale hlupáci na MD :)

+6/−1
14.10.2015 12:01

R71a35d72e15k 91J90a16n72a75t38a 9755756954512

Přesně tak, zde nejde o ČD (ty zastaví, kde si MD řekne, jelikož MD je objednavatel), ale jedná se o spor mezi MD a starostou Třebové.

+5/−2
14.10.2015 12:04

R73o42m37a43n 66J40e45s39c40h42k62e 9938915267765

Zapomněl jste na cestující směr Brno. V Rakousku zastavují mezinárodní vlaky i v menších dírách - Unzmarkt.  - 5000 obyvatel. U nás je každý odborník, a přitom sám jezdí autem. Mne to připadá, že nárok mají pouze města od 100 000 nahoru. Ostatní utřou nos.

+1/−1
15.10.2015 11:40

R79a67d10e72k 44J85a91n65a93t65a 9805716254272

Jenže v Unzmarktu jsou ta EC jedinou vrstvou dálkové dopravy. V České Třebové jezdí směrem na Brno rychlíky.

+2/0
15.10.2015 16:30

O10l53d69ř87i59c67h 77J16a80n19e47č73e40k 8919206213981

A tytéž vlaky (mezinárodní je jen jeden pár, to jen tak na okraj) nezastavují ve spoustě mnohem větších měst - např. Baden, Ternitz, Kapfenberg - jak to? 8-o

Unzmarkt leží při hranici Štýrska s Korutany, řada regionálních vlaků ze směru Bruck an der Mur tam končí, dál přes zemskou hranici jich jede jen pár, takže to, že tam ten vlak zastaví, je jedinou možností, jak se do těch Korutan dostat.

V Rakousku mezinárodní vlaky staví v ještě menších dírách - např. railjety z Prahy do Grazu staví na Semmeringu, kde v docházkové vzdálenosti od nádraží nežije skoro nikdo a kdo by tam chtěl dojet autem, má už lepší dojet na nádraží třeba do Gloggnitzu nebo Mürzzuschlagu. Ale opět - ze Semmeringu směrem do Štýrska jedou jeden až dva spoje denně.

A v mnoha rakouských dírách jsou ty zastávky dálkových vlaků jednou za 2 hodiny jediné železniční spojení se světem, protože tam regionální vlaky vůbec nejezdí - namátkou St. Anton am Arlberg, Bad Gastein.

Srovnávejte prosím srovnatelné. Z Třebové směr do Brna jezdí spousta vlaků, tak tam nemusí stavět všechny.

+2/0
15.10.2015 17:30

R74o38m91a17n 37J13e41s19c58h18k47e 9718615947245

Právě proto, že nechci zajíždět až do Brna a pak se vracet má smysl zastavit v České Třebové.

0/0
15.10.2015 19:02
Foto

P28e39t86e71r 74J44a34b47l70o98n58o61v98s13k93y 1819546931901

St.Anton am Arlberg-jedno z najznámejších zimných lyžiarských stredísk.Bol som tam ale v lete,a na stanici nebola otvorená ani pokladňa na lístky,otvoria ju až pred Vianocami...

+1/0
18.10.2015 13:49

O51l78d17ř88i96c22h 60J39a51n29e16č53e85k 8939296433531

když se tak oháníte tou velikostí - proč by všechno mělo stavět v Třebové, když EC a railjety nestaví ve větších městech jako Blansko, Svitavy, Ústí nad Orlicí nebo Kolín (jen půlka z nich)?

+1/0
15.10.2015 17:41

R30a44d75e74k 36N67e92u58m75a13n37n 5252752638535

proč hlupáci?

+1/0
14.10.2015 12:51

R80o20m25a16n 38J42e74s21c45h92k14e 9418265237635

Má naprosto pravdu. V tomto státě se počítají města od 100 000 obyvatel, v Rakousku mezinárodní vlak zastaví i v malém 5000 městě Unzmarkt.

Jízdní řád se dělá pro Pražáky, ostatní mají smůlu.

+2/−1
15.10.2015 11:42

O42l64d59ř73i46c77h 28J63a83n85e58č23e92k 8839456623861

viz výše - velikost sídla není jediné kritérium. podstatné je i to, kolik dalších vlaků tam zastavuje.

+1/0
15.10.2015 17:32

P75e34t43r 69V87i89n11a77ř 6183983823697

Aa, uz jsou tu. :) CD samozřejmě za nic nemohou.. Panove, ani dnes jste nezklamali..

0/−4
14.10.2015 12:53

M93i50r78e93k 42Z47á76v51o38d84n34ý 7262357390568

Tak mi panečku řekni, za co konkrétně mohou, že vlaky nebudou zastavovat v ČT?

+2/0
14.10.2015 12:58

R25a48d89e75k 81J15a38n16a81t52a 9755516634802

Ano, nemohou. Přečtěte si ten článek. Jde o politický spor mezi regionálními politiky, ministerstvem dopravy, do kterého se vložil jeden vládní poslanec.

+1/−1
14.10.2015 13:10
Foto

B64r47o93n58i68s42l16a64v 79G55a16b93r34y12š 2512189171

Zajímalo by mě, co si vymyslíte. Jak moc České dráhy mohou ovlivnit to, jestli tam budou nebo nebudou zastavovat?

+3/0
14.10.2015 13:18

J40a40n 73K61o87b42ě27r77s40k86ý 1670366271893

Jak souvisí ČD s tím, že v ČT bude stavět míň vlaků ? Vůbec nijak vlaky objednává MD vy chytrolíne.

+1/0
14.10.2015 13:20

M82i95c85h90a90l 74P56a92v32l91á45t 9923823814579

Hodila by se jizliva poznamka, ze MD je stejne jen pobockou CD, ale tu malokdo z mistnich vydycha. :o)

0/0
14.10.2015 15:53

J12a86n 97K74o22b45ě76r12s92k31ý 1300256271813

Však já to ani nevyvracím. Já jsem pro konkurenci ČD, ale s jasně danými pravidly pro tarif. Obojí musí jít. Mě je úplně jedno kdo mě bude přepravovat, hlavně že to bude na jednu jízdenku s možností placení po internetu.

+1/−1
14.10.2015 16:14

F73r79a46n88t71i20š17e42k 20N75o60v23á17k 6471385676141

Ještě že řeší tak důležité věci. kam by to došlo, kdyby řešili třeba to, proč ČR nemá jedinou vysokorychlostní trať a vlak z Berlína do Vídně jede zbytečně trasou o 200 km delší. (a mimo ČR)

0/0
14.10.2015 11:42

M60i68r74e53k 88Z92á24v80o22d80n13ý 7642707750578

Upřímně, mě mnohem více zajímá, jestli zastaví vlak tam kde potřebuji, než jestli Neměc pojede do Rakouska přes ČR. Problém vysokorychlostní tratě je samozřejmě mnohem komplikovanější, než potenciálně rychlé rozhodnutí zastavit/nezastavit. A otázka přínosnosti vysokorychlostní tratě se samozřejmě řeší (jen nikdo nemá odvahu říci bude x nebude).

+1/0
14.10.2015 11:59

R74a29d52e54k 55J31a72n73a24t91a 9205466604142

Jenže Němec jedoucí do Rakouska zaplatí na jízdném několikanásobek toho, co Čech (zvláště ten jedoucí s režijkou do ČT). Takže dost pomáhá ke snížení ztráty těch vlaků. A kdybychom měli v té trase VRT, nebyly by ty vlaky musely být dotované vůbec, naopak, daně by šly od dorpavců do státní kasy ...

+2/0
14.10.2015 12:16

M97i48r44e87k 70Z60á49v72o92d79n65ý 7642757900178

Ano, máte pravdu. Nicméně z toho by také vyplývalo, že ta trať by byla vlastně pro Němce, kteří jsou ochotni za to zaplatit. Pochybuji, že by se našlo mnoho jedinců v ČR, kteří by byli ochotni za vlak platit skokově 5x tolik.

+1/−1
14.10.2015 12:24

R52a71d44e28k 85J93a64n91a82t45a 9415856544822

Proč myslíte? Jízdenky pro Němce by byly prostě dražší, jako jsou dražší teď.

Zatímco Čech platí za cestu Praha-Brno 210 Kč, Němec ten samý úsek, tím samým EuroCity vlakem jede za cca 900 Kč. Jen proto, že jízdenku koupit v e-shopu DB. Počítám základní ceny, s akčními jízdekami to vyjde jinak, ale i tak jízdenka koupená v Německu stojí více ...

+3/0
14.10.2015 13:16

M42i51r42e19k 82Z73á45v24o93d19n35ý 7832817480868

No to tedy nejede. Stejně tak jako Čech v Německu jezdí za německé ceny, tak Němec v Česku jezdí za české ceny. Nebo si skutečně myslíte, že trasa Praha - Berlín je pro Čecha levnější, než pro Němce?

+1/0
14.10.2015 13:39

R88a78d40e64k 31J51a57n91a60t65a 9485156644972

To jsem netvrdil. Trvdil jsem, že člověk tranzitující přes ČR v mezinárodním vlaku (pravděpodobně Němec, jízdneku koupil v e-shopu DB), platí na v přepočtu na km za český úsek několikrát více, než člověk, který jede Praha-Brno na jízdenku z e-shopu ČD (tj. pravděpodobně Čech).

0/0
14.10.2015 13:49

P55a83v16e65l 40M50a47t55o81u12š54e91k 5580627188434

Pokud ji koupí (např. Berlin - Budapest / Wien) za 29 až 49 Euro, což není problém, tak by si tím nebyl tak jist.

+1/0
14.10.2015 14:30

M13i54r76e13k 14Z15á75v64o12d35n49ý 7892757700778

Neplatí. Kdyby tomu tak bylo, tak každý Němec si koupí lístek na portálu ČD. Platí stejně až na rozdíly v devizovém kurzu. Na české straně je dopravce ČD a platí se jeho ceny, na Německé straně je dopravce DB a platí se jeho ceny.

+1/−2
14.10.2015 14:39

O19l47d67ř19i12c68h 52J40a11n41e17č76e85k 8729726883481

a krom toho taky existuje mezinárodní tarif, podle nějž se i na území ČR platí zhruba německé ceny

0/0
14.10.2015 16:35

O57l57d21ř70i12c60h 91J79a28n14e40č89e60k 8709836133911

a že si každý Němec (resp. obecně cizinec) koupí lístek na portálu ČD? hahaha - očividně o tom nemáte ani páru. spousta lidí jezdí z Vídně do Prahy na jednu jízdenku koupenou v Rakousku za mezinárodní tarif (nějakých 40 eur nebo ještě víc), ačkoliv koupí mezinárodní jízdenky z Vídně do Břeclavi + vnitrostátní z Břeclavi do Prahy na eshopu ČD se dá polovina nebo ještě víc ušetřit.

0/−1
14.10.2015 16:40

M16i33r48e59k 48Z90á72v52o45d94n36ý 7292137900228

Takovou snůšku nesmyslů jsem snad nečetl. Jděte si raději hrát na píseček. Lidé nejsou tak hloupý, jak si myslíte :)

0/−1
14.10.2015 17:19

M86i91r41e64k 98Z75á58v55o87d89n97ý 7382627780408

hloupí :)

0/0
14.10.2015 17:19

O56l13d83ř78i48c34h 38J98a66n84e67č35e16k 8339726753371

já narozdíl od Vás nesedím doma u internetu, já těmi mezinárodními vlaky opravdu jezdím, takže mám představu o cenách a za co ti lidé opravdu jezdí.

ani bych tak netvrdil, že jsou hloupí, spíš prostě nevědí, že jinde to jde levněji. na železniční jízdenky neexistují vyhledávače jako na letenky.

Praha - Vídeň v eshopu ČD základní jízdné 1132 Kč, Vídeň - Praha v eshopu ÖBB 61,80 eur, tedy cca. 1700 Kč. a pokud si koupíte zvlášť u ÖBB jízdenku na rakouský úsek a zvlášť u ČD na český, bude to ještě levnější. jestli nevěříte, najděte si to sám.

a tady máte důkaz, že si pan Janata nevymýšlí:

http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/jizdenka/ceniky-jizdneho/-9220/

0/0
16.10.2015 8:48

M90i53r97e28k 16Z84á37v43o60d45n57ý 7602207370928

Praha - ÚnL = 106 km, 119 Kč (web ČD), Praha - Drážďany = 192 km, 712 Kč (web ČD), Praha - Berlín = 1706 Kč (web ČD), Praha - Berlín = 67,60 EUR = 1832 Kč (DB) ... až budeš chtít pseudošotouši poučovat, tak si zkus laskavě najít fakta.

0/−1
14.10.2015 17:25

M22i88r90e52k 49Z64á66v83o86d34n56ý 7952737680348

Když budu chtít číst nesmysly, půjdu raději na K-Report... papa

0/−1
14.10.2015 17:26

R81a21d62e17k 84J64a60n34a70t75a 9495286124752

Vždyť to vidíte sám. Ten rozdíl 1706 Kč a 1832 Kč. Víte, čím je dán?

Tím, že u základních mezinárodních jízdenek český úsek (141 tarifních km) prodávají ČD za 10,80 EUR, kdežto DB za dvojnásobek (21.6 EUR).

To že rozdíl, není přesně těch 10,80 EUR, je dáno prostě tím, že vy jste k přepočtu použil středový kurz 27,10, kdežto kurs pokladen ČD je dnes 27.60 ( viz http://jzk.cd.cz/everyone/jzk-osobni/index_cs.html )

0/0
14.10.2015 17:36

M76i87r39e91k 55Z45á25v80o32d21n69ý 7172657720708

Mimochodem, nedávno se řešil problém, že na portálu ČD stála jízdenka (díky odlišnému devizovému kurzu) více, než u DB. Prostě cena je jedna a ta se počítá zvlášť pro český úsek a pro německý úsek.

0/−1
14.10.2015 13:40

R19a21d67e19k 77J33a93n53a35t72a 9415866274252

Nemáte pravdu. Český úsek je u standardních mezinárodních jízdenek prodáván u ČD 2x levněji než u DB. Je to popsáno v dokumentu zvaném "Zvláštní ujednání ČD pro mezinárodní přepravu", v odstavci 5.1: http://www.cd.cz/infoservis/cim-se-ridime/-3939/

Vy jste měl na mysli pravděpodobně nějakou akční jízdenku, například Praha-Berlín za 29 EUR. Pak mohou být ceny stejné.

+1/0
14.10.2015 13:53

M12i31r61e89k 16Z98á94v64o49d37n53ý 7532597100928

Nerozumím. V 5.1 se nachází doklady potřebné k přepravě. Nicméně. Samozřejmě nemůže platit, že Čech platí českou cenu a Němec německou. Dokonce ani jízdní doklad vydaný ČD nemůže být (kromě výše popsaného devizového kurzu) odlišný od tarifu DB, protože na území ČR je dopravce ČD a na území Německa je to DB. Proto na území Česka platí české ceny a na území Německa německé ceny. Z toho důvodu když si koupíte lístek z Prahy do Berlína, platí na území ČR 6x nižší cenu za kilometr, než za ni platíte po přejetí hranice.

0/−2
14.10.2015 14:38

R10o28m90a88n 24J59e17s40c50h78k81e 9338625657595

Kolik mají VRT na trati Wien - Berlin Rakušáci a Němci ? To jsou náš vzor. Mají více peněz a z Dráždan do Berlína se jede hodně pomalu.

0/0
15.10.2015 11:48

M67i28r10e78k 11Z58á78v10o66d77n16ý 7692827240648

Jsem rád, že alespoň někdo z hnutí ANO se umí chovat rozumně, když na MD mají samé hlupáky.

+1/0
14.10.2015 11:21

P28a32v10e53l 16Ř81a52p72e66k 7172706799825

Ukažte mi jinou obec s nějakými 14 tisíci obyvateli, kde zastavuje tolik dálkových vlaků jako v ČT. Když některé ty vlaky jezdily celé roky přes Vysočinu, tak v ČT nějak zásadně trpěli? Kulový. I tak se měli luxusně.

+10/−1
14.10.2015 11:11

M18i82r46e38k 14Z80á19v53o74d57n51ý 7242987610228

Kdybyste nebyl slepý a podíval se na mapu a znal trochu místní poměry (směry cestujících), tak byste takové bláboly nevypouštěl z prstů.

+3/0
14.10.2015 11:18

J81o54s75e92f 75H32o55n80e78š 7551832170943

Tady nejde ani tak o obec se 14 tisíci,ale přestupní uzel na jiný směr

+1/0
14.10.2015 11:21

M60i91c17h30a74l 69T27ů30m48a 7113875734704

Kolin je taky přestupní uzel a EC tam ujizdej rychlíkum z vysociny o par minut ...

+1/0
14.10.2015 11:27

M89i69r80e85k 53Z54á68v69o28d89n23ý 7942577360368

Ale to přeci není problém ČT. V Kolíně samozřejmě mají zastavovat vlaky na Brno každou hodinu.

+1/0
14.10.2015 11:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.