Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Babiš vyslyšel Jančurovy prosby, vložil se do jeho sporu o rychlíky

České dráhy přišly o jistotu, že bez soutěže získají na deset let provoz na rychlíkové lince R13 mezi Brnem, Břeclaví a Olomoucí. Po nátlaku majitele RegioJetu Radima Jančury se do problému vložil i ministr financí Andrej Babiš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T59o60m92á61š 68Z56e82l65e46n23k11a 4534816910266

Jancura nezvladne rychlikovou vozbu. Je to jen populisticky sasek.

+10/−2
15.10.2015 18:31

P50a50v53e63l 68D20v18o21ř88á74k 3209834526482

A dopadne to jako s řidiči autobusů u BusLine... http://liberec.idnes.cz/stavka-plat-mzda-tarif-protest-jablonecka-vyzva-busline-pkk-/liberec-zpravy.aspx?c=A151015_121753_liberec-zpravy_ddt

+2/0
15.10.2015 18:25

M91i94c96h69a57l 83P62a57s64t12o70r95e87k 4594490308858

Ať už jde Jančura a s ním i ostatní do... Stát koupí vlaky za přispění evropských fondů a bude tam jezdit RJ. Proč ne ČD? Vždyť vlaky budou pro oba stejné. Nebo ČD s tím vlakem jezdí jinak než RJ? Nevím proč pořád někdo protěžuje RJ. V podstatě Jančura nic nedokázal, jen se cpe na lukrativní trati, kde nemůže nikdo prodělat ani kdyby se... Ať mu dají trati z horní do dolní, které jsou v katastrofálním stavu a ať si tam podniká. A až tam něco ukáže. Zatím se nacpal na OVA PHA a plná držka keců a stále nevidím ty supernové vagóny s 5 třídami, kinem a já nevím co ještě sliboval. Jediné co vidím jsou staré křápy, které nemají pořádnou klimu ani WIFi a provozuje je někdo kdo si ani neumí sestavit jízdní řád aby fungoval.

+14/−2
15.10.2015 16:46
Foto

M33i70c90h14a94l 13S21m31í74t89k50a 8834494783816

Perfektne napsano

+4/−1
15.10.2015 18:13

M72a80r92e74k 18M58a84r31t68i65n 8879944986660

Však aj jeho dotovaná linka na Slovensku má problémy... http://firenet.cz/zeleznice/regiojet/2464-jancurova-lokalka-na-slovensku-dela-cestujicim-problemy-se-zpozdenim-i-toaletami

+1/−1
15.10.2015 20:59

J48a22r32o39s34l88a97v 29K77o11m89o12ň 1660454624861

pořád se řeší cena a trh, že vše vyřeší. Ale jak vidím, tak kvůli neustálým snižováním nákladů jakýchkoliv společností to pak vypadá tak, že v letecké dopravě na pár hodin letu nedostanete nic a možná při delším letu něco. Podobně to může skončit i tady. Za pár let si budete muset donést do prázdného vozu svou židli a cestovat takto, bude jen holá skříň vozu bez ničeho. Výhoda bude ta,že si můžete sednou kamkoli, dokud se i tak nezavede povinné místenkování :). Nevidím důvod, proč by neměl jeden dopravce zajišťovat osobní dopravu v rámci dopravní obsluhy státu v celém státu.  Stačí mi ten chaos v autobusové dopravě, plno dopravců, plno jízdenek, přitom kupovat "první" kilometry je nejdražší. Jeden nečeká na druhého apod. Což je dnes i u vlaků mezi dopravci. Jen je zbytečný celý aparát ředitelů a pod. Ti by nebyli potřeba. Pokud stát si prosadí určité vozy a zaplatí, tak je pořídí každý dopravce, tudíž i státní. Než nechávat zisk jiným, viz silnice a jejich stavby.

+7/0
15.10.2015 15:48

B67r23o27n30i27s16l86a67v 36G21a24b21r15y82š 6365464320

Není všechno zlato, co je žluté:

http://firenet.cz/zeleznice/regiojet/2464-jancurova-lokalka-na-slovensku-dela-cestujicim-problemy-se-zpozdenim-i-toaletami

+8/−1
15.10.2015 15:15

J35a75n 32J11e71m27e48l56k82a 1825730

S tím zas nesouhlasím, viděl jsem něco jiného. Tam Jančura udělal kus práce. Jednak jeho vlaky jsou rozhodně stokrát lepší než roztřepaná regionova nebo 810. Dále zavedl spěšné vlaky. Má perfektní jízdní řád. Dokáže přitáhnout cestující na lázně. Má parkování zdarma. Slováci navíc mají zamřížované odkladiště kol. A vedle autobusové terminály. Klobouk  dolů. 

Kéž by tam někdo dotáhl naše soudruhy na exkurzi, aby se přiučili.

Na úplně stejné příměstské 80kové trati Ostrava Frenštát si o tom můžeme nechat zdát. Spěšné vlaky "nejdou" - trať je přece jednokolejná. Odkladiště kol s čipovkou - scifi. Parkovací místa ve stanici, do které nainvestovali 0.5miliardy nula bodou - Přece tam nejsou od toho aby to řešili.. ;-D Zákazníky do vlaku netřeba.. U Slováků žádné podchody - u nás nutné podchody za 0,3mld na stanici, do kterých pak teče, platí se za revize a opravy výtahů a uklid po vandalech.

+2/−2
16.10.2015 6:44

R95o17m67a82n 63J32e13s11c36h84k48e 9278945267525

Blbá Regionova je nízkopodlažní, tam může nastoupit maminka sama s kočárkem. Do toho žlutého zázraku se bez pomoci nedostanete. Jančura akorát předjíždí. Jel sem rychlíkem ŽSR a my stály. Za tohle Jančurovi zastavím vlak. Toto se nedělá.

+1/0
16.10.2015 7:36

J65a62n 86J14e65m95e17l74k29a 1235360

A talent není nízkopodlažní?

0/0
16.10.2015 10:25

R20o45m22a55n 13J77e58s13c84h61k24e 9178535327295

Já si nevšiml, že by Jančura jezdil s talentem.

0/0
16.10.2015 11:43

J14a43n 31N98e90š83p82o76r 4106958896292

Jezdí tam na jediné trati... A ta parkoviště a zamřížované odkladiště kol postavil taky Jančura?

+1/0
16.10.2015 7:41

J95a69n 40J21e60m17e43l18k75a 1895900

A však tady jde o celý přístup. Jízdní řád, legislativa, správce kolejí.. To jsou parkoviště, místa na kol, řešení bez podchodů, kde jsou zbytečné (stejně jako v Rakousku).

0/0
16.10.2015 10:25

P71e91t24r 27K66l48a80u11d72a 5958220724870

Problém je hlavně v tom, že v ČR děláme věci systémem pokus - omyl. Například v Německu mezi Regensburgem a Weidenem jezdí 3 dotovaní dopravci.  Když si koupíte jízdenku, je Vám jedno, kdo přijede (a platí to i o většině jízdenek síťových). Autobusy zde tvoří pouze napaječe železnic, takže si vzájemně nekonkurují. Nejprve bychom měli sjednotit tarifní podmínky a pak vyhlašovat soutěže. A ne jako v Polsku.... 3 dopravci, na nádraží 3 různé pokladny.

+13/0
15.10.2015 12:07

J70a85n 90V36a29l60a38l78í13k 6806679830886

To uz s těmi pokladny už tady je

+6/0
15.10.2015 12:16

B90r82o95n91i24s84l94a67v 41G18a28b90r68y59š 6425574190

Ten nápad už tady byl dávno. Ale když se lidi neumí domluvit a je pro ně všechno problém, jde to těžko.

+1/0
15.10.2015 12:34

P28e32t72r 28N47e72c46h57a26n48i69c39k43ý 7233206458980

Jaká domluva, stát platí, stát vlastní infrastrukturu i národního dopravce, tak může určit podmínky. Nakreslí sloty, určí tarif, určí dotaci za km, vybere dopravce do jednotlivých sad, platí jim fix, objednané služby kontroluje a hotovo

0/0
15.10.2015 19:36

B64r90o19n88i10s29l58a12v 74G27a59b28r10y68š 6685294690

No vždyť jo. Ministerstvo jsou lidi, politika jsou lidi, ti naši ale nejsou tak osvícení jako v Německu nebo Švýcarsku.

0/0
15.10.2015 19:39

J33a57n 65N65e28š64p58o29r 4776368776282

Jančura by byl první, kdo by to rozkopl, ten chce všechno možné, než jakoukoliv kooperaci při zajišťování osobní dopravy. Nakonec, jeho idea při vstupu na koleje, kromě pěti vozových tříd a dalších ptákovin, vyzněla jako snaha o zrušení ČD...

+1/0
16.10.2015 7:44

V70a77c84l77a57v 23H43a91j28e18k 3436729979

Jenomže tak to od státu nastavené není, možná ve Švýcarsku. Mělo by to být v podmínkách soutěže nebo součástí licence provozovatele drážní dopravy. A než že jako vlastník bude stát nutit národního dopravce do podmínek, které ho jasně znevýhodňují a případně i přímo poškozují. Jako vlastník by teoreticky mohl, ale nedává to moc smysl.

0/0
16.10.2015 12:28

J78a53n 78K62o86b23ě80r20s51k12ý 1440676791493

Hezká komedie. Ale opět jeden zásadní problém: tarifní. Já po téhle trati těmi rychlíky občas jezdím a velká část cestujících z těch rychlíků přestupuje někam dál. Nejvíce asi z Hulína do Kroměříže, z Otrokovic do Zlína atd. Takže se pokračuje naváznými vlaky ČD. A ty připoje jsou občas od těhle rychlíků a občas od Luhačovických rychlíků které se vzájemně doplňují. Takže pokud tam bude jezdit soukromý dopravce neuznávající tarif ČD tak zhoršení a o 50 % méně spojů. Je opravdu super pořídit si IN kartu s aplikací a traťovkou a pak zjistit, že mu třeba za rok nemusí platit. Takže výzva pro MD: Když chcete pouštět na koleje soukromníky (proti tomu nemám nic) tak už konečně určete nějaký jednotný tarif na železnici který bude platit u všech. Nechávat dohodu na dopravcích je hloupost!!

+14/0
15.10.2015 11:24

V11a37c92l59a84v 97H30a68j61e79k 3336289519

Nemí problém tarif, ale vyúčtování mezi dopravcem na tratích či úsecích, kde ji jezdí více. A srovnávání s IDS není v tomto relevantní.

+1/0
15.10.2015 14:16

J13a50n 77K76o11b50ě58r84s57k80ý 1560686961613

No a to by MD mělo vyřešit než pustí konkurenci do dotovaných vlaků :-/

+1/0
15.10.2015 17:23

J34a61n 97N31e63š94p64o49r 4386918906942

V Břeclavi na Znojmo, Slovensko, do Rakouska, a to nemluvím o Brně, tram je to na všechny možné směry. Jak už jsem psal níže, pokud  by to nebylo přísně ošetřeno, aby si Jančura nedělal, co chce, šla by celá IDS JMK do kytek....

+2/0
16.10.2015 7:54

P58e43t31r 31Č40a18d51a 6616301950792

Vydelecne spoje se privatizuji, aby jsme ty nevydelecne mohli jeste vice dotovat.

+7/0
15.10.2015 11:16

P49e88t74r 95N24a52j51d44e77k 7387386323161

To už dávno neplatí.

0/−1
15.10.2015 11:19
Foto

A36l27a35n 95Ř87e18p84k37a 4485186

Regiojet by převzal InterPantery od drah? No ty dopadnou vzhledem k tomu, jak se (ne)stará třeba o klimu u svých současných vozů.. to budou brzy na odpis, ovšem hlavně že tam bude kávička zadarmo :D  R^

+15/−3
15.10.2015 11:00

P59e63t36r 24N59o35v37o88t19n71y 1401120511

To by mě celkem zajímalo, jak by to bylo při "předání" těchto jednotek Jančurovi. Samotné jednotky budou uhrazeny z EU, ale zázemí pro údržbu, vyškolení zaměstnanců, know-how. To si bude muset dopravce zřejmě zařídit za své. A už to vidím u Regiojetu.

+6/0
15.10.2015 11:09

R24o16m89a52n 23P49o48l60á79č15e91k 5976349815

Si to pronajme od ošklivých ČD ;-D

+5/0
15.10.2015 11:34
Foto

A34l36a34n 17Ř71e63p60k36a 4875636

Samozřejmě bude prskat, že za pronájem dráhy chtějí moc peněz (to už tu taky bylo) ;-D

+9/0
15.10.2015 11:46

M88i24l30a28n 12C11h43a95l63u86p33a 7544736117943

O tom kdo je padouch a kdo hrdina má většina diskutujících jasno a tak se s vámi nebudu hádat. Ale jak může někdo v době kdy se soutěží o každé hov.. v uzavřít smlouvu se státem na 10 let bez  výběrového řízení ?

+2/−3
15.10.2015 10:43

P84e34t67r 20N13o56v18o67t37n13y 1171840451

Protože nikdo jiný neumí službu dodat v požadované kvalitě?

+5/−2
15.10.2015 10:44

M16i93l79a59n 54C63h64a58l60u33p39a 7604126907643

Musím říct, že dělám ve stavebnictví a tady když výběrové řízení nevyhraje nejnižší cena, protože je to podvodník, co to prostě nemůže postavit, tak ÚOHS zadavatele zakázky ukřižuje a usmaží zaživa. Prostě argument kvality u ÚOHS v sektoru stavebnictví neexistuje!

0/0
15.10.2015 10:48

P37e27t47r 12N79e43c69h68a75n11i29c53k85ý 7673216598740

Když posledně stát vyslyšel Jančuru, tak jsme přišli o řadu okrajových spojů a na dotacích zaplatili desetinásobek toho co dřív :-P

+10/−1
15.10.2015 10:19

P96e36t21r 28N79o39v74o23t56n40y 1291740171

Tak to vám Sůra vysvětlí, že se to státu vrátí na větších poplatcích za cestu a na odvodech těch zoufalejch brigádníků, co Jančura najímá jako "stevardy".

+4/−4
15.10.2015 10:27

P86e72t94r 16N76e72c74h88a47n42i36c59k19ý 7903776618440

Pan Sůra by mohl napsat o zrušení Moravana, to je konec fakt Rv

+1/0
15.10.2015 19:37

J15a74n 65V28a11l36a92l37í26k 6986669720156

p.Sůra Co tak zjistit u ČD a Jančury jak by to bylo s tím jízdným aby se pak lidem nekomplikovalo cestování. Děkuji

+3/0
15.10.2015 10:15

J30a22n 37V55a35l22a65l23í71k 6146829120316

Hlavně at platí jedna jizdenka pro všechny dopravce na to by se měli zaměřit a ne ze když budu nekam cestovat tak nebudu kupovat 4 jizdenky

+9/−1
15.10.2015 10:07

M46a72r84t53i78n 64M31a78i78k84s69n41a30r 3534933798832

Vzdyt to neplati ani v ramci CD, pokud chcete využívat jejich slev :) Třeba když jedu Praha - Hradec Kralove - Horice, musim si koupit listek Praha - Hradec Kralove a Hradec Kralove - Horice, protože zvlast jsou lacinejsi nez dohromady :D nemluve o tom, ze pokud chci jet opacne, tak si je nemuzu ani koupit na jednom miste,protoze zlevněnou si muzu koupit jen v praze a hk :D

+5/−6
15.10.2015 10:46
Foto

A44l58a89n 79Ř69e31p39k95a 4635316

A nemůžete si zlevěnnou koupit přes eshop/aplikaci? ;-)

+3/0
15.10.2015 11:02

P35e31t48r 61N92a23j28d33e70k 7907526243231

Přesně tak to je. A pomatení nádražáci minusují jak o život.

+1/−4
15.10.2015 11:18

J92a49n 97K43o57b70ě65r79s44k68ý 1770346971673

Viz. můj příspěvek výše tam vysvětluji jaký tarifní problém by mohl nastat.

0/0
15.10.2015 11:25

P72e55t91r 25N31o49v67o67t56n52y 1621300791

Zaprvé - jednu jízdenku si koupit můžete a bude platná na celé trase(i když dražší než ta dělená). Zadruhé - můžete si dělenou koupit na jednom místě - v eshopu.

+3/−1
15.10.2015 11:29

P37e39t75r 55N22e52c15h75a66n75i80c41k62ý 7153606688510

I ta dělená je platná na celé trase

0/0
15.10.2015 14:06

V24a88c29l64a97v 44H60a97j90e53k 3806409869

Ale jsou to 2 přepravní smlouvy. Když Vám ujede přípoj nemáte nárok na návratek beze srážky, popř. úhradu náhradní dopravy či noclehu.

0/0
15.10.2015 14:21

P15e17t45r 98N17e38c12h78a85n25i66c79k35ý 7483496188150

Zatímco při přestupu Jančura-ČD nemáte nárok ani na počkání toho přípoje. Krom toho ceník Jančury je spíš taková loterie. Zkuste si naplánovat výlet měsíc dopředu s tím, že až budete vědět počet lidí, tak koupíte jízdenky

+2/0
15.10.2015 14:24

V61a94c82l21a26v 87H22a50j56e89k 3246179549

no to je ten přínos konkurenčního prostředí.

+1/0
15.10.2015 14:40

R76a74d32e10k 11J74a10n53a33t51a 9955626224192

Jenže existence akční slevy Praha-HK je dána právě tou nekoncepčností veřejné dopravy v ČR. Ta železniční sleva Praha-HK je kvůli autobusům jedoucím po D11, které nejsou integrované nikam, přitom jsou také dotovány, jen skrytě (přes velmi levnou dopravní cestu a daňové úlevy).

Pokud by byla doprava organizována jako ve Švýcarsku, tak by takové autobusy buď neexistovaly vůbec, nebo by v nich platily přesně ty samé jízdenky jako ve vlaku, takže by váš problém nevznikl.

+5/0
15.10.2015 12:44

P42e49t40r 64N34e59c50h44a75n77i90c31k94ý 7293216938870

Jenže když si koupíte Pha-HK můžete jet jakýmkoli vlakem na trase, stejně tak z HK do Hořic, nevážete se na jeden vlak

+1/0
15.10.2015 14:07

J55a87n 70V17a22l13a59l25í49k 6176399600516

At si Jancura vezme nakladni dopravu a muže si vlaky jezdit po celé republice

+1/0
15.10.2015 10:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.