Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Babiš vyslyšel Jančurovy prosby, vložil se do jeho sporu o rychlíky

České dráhy přišly o jistotu, že bez soutěže získají na deset let provoz na rychlíkové lince R13 mezi Brnem, Břeclaví a Olomoucí. Po nátlaku majitele RegioJetu Radima Jančury se do problému vložil i ministr financí Andrej Babiš.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jancura nezvladne rychlikovou vozbu. Je to jen populisticky sasek.

10 2
možnosti
MP

Ať už jde Jančura a s ním i ostatní do... Stát koupí vlaky za přispění evropských fondů a bude tam jezdit RJ. Proč ne ČD? Vždyť vlaky budou pro oba stejné. Nebo ČD s tím vlakem jezdí jinak než RJ? Nevím proč pořád někdo protěžuje RJ. V podstatě Jančura nic nedokázal, jen se cpe na lukrativní trati, kde nemůže nikdo prodělat ani kdyby se... Ať mu dají trati z horní do dolní, které jsou v katastrofálním stavu a ať si tam podniká. A až tam něco ukáže. Zatím se nacpal na OVA PHA a plná držka keců a stále nevidím ty supernové vagóny s 5 třídami, kinem a já nevím co ještě sliboval. Jediné co vidím jsou staré křápy, které nemají pořádnou klimu ani WIFi a provozuje je někdo kdo si ani neumí sestavit jízdní řád aby fungoval.

14 2
možnosti
Foto

Perfektne napsano

4 1
možnosti
JK

pořád se řeší cena a trh, že vše vyřeší. Ale jak vidím, tak kvůli neustálým snižováním nákladů jakýchkoliv společností to pak vypadá tak, že v letecké dopravě na pár hodin letu nedostanete nic a možná při delším letu něco. Podobně to může skončit i tady. Za pár let si budete muset donést do prázdného vozu svou židli a cestovat takto, bude jen holá skříň vozu bez ničeho. Výhoda bude ta,že si můžete sednou kamkoli, dokud se i tak nezavede povinné místenkování :). Nevidím důvod, proč by neměl jeden dopravce zajišťovat osobní dopravu v rámci dopravní obsluhy státu v celém státu.  Stačí mi ten chaos v autobusové dopravě, plno dopravců, plno jízdenek, přitom kupovat "první" kilometry je nejdražší. Jeden nečeká na druhého apod. Což je dnes i u vlaků mezi dopravci. Jen je zbytečný celý aparát ředitelů a pod. Ti by nebyli potřeba. Pokud stát si prosadí určité vozy a zaplatí, tak je pořídí každý dopravce, tudíž i státní. Než nechávat zisk jiným, viz silnice a jejich stavby.

7 0
možnosti
JJ

J60a22n 59J88e18m73e47l94k86a

16. 10. 2015 6:44

S tím zas nesouhlasím, viděl jsem něco jiného. Tam Jančura udělal kus práce. Jednak jeho vlaky jsou rozhodně stokrát lepší než roztřepaná regionova nebo 810. Dále zavedl spěšné vlaky. Má perfektní jízdní řád. Dokáže přitáhnout cestující na lázně. Má parkování zdarma. Slováci navíc mají zamřížované odkladiště kol. A vedle autobusové terminály. Klobouk  dolů. 

Kéž by tam někdo dotáhl naše soudruhy na exkurzi, aby se přiučili.

Na úplně stejné příměstské 80kové trati Ostrava Frenštát si o tom můžeme nechat zdát. Spěšné vlaky "nejdou" - trať je přece jednokolejná. Odkladiště kol s čipovkou - scifi. Parkovací místa ve stanici, do které nainvestovali 0.5miliardy nula bodou - Přece tam nejsou od toho aby to řešili.. ;-D Zákazníky do vlaku netřeba.. U Slováků žádné podchody - u nás nutné podchody za 0,3mld na stanici, do kterých pak teče, platí se za revize a opravy výtahů a uklid po vandalech.

2 2
možnosti
PK

P79e56t97r 30K33l34a25u10d58a

15. 10. 2015 12:07

Problém je hlavně v tom, že v ČR děláme věci systémem pokus - omyl. Například v Německu mezi Regensburgem a Weidenem jezdí 3 dotovaní dopravci.  Když si koupíte jízdenku, je Vám jedno, kdo přijede (a platí to i o většině jízdenek síťových). Autobusy zde tvoří pouze napaječe železnic, takže si vzájemně nekonkurují. Nejprve bychom měli sjednotit tarifní podmínky a pak vyhlašovat soutěže. A ne jako v Polsku.... 3 dopravci, na nádraží 3 různé pokladny.

13 0
možnosti
Foto

J23a16n 95V40a75l43a48l61í30k

15. 10. 2015 12:16

To uz s těmi pokladny už tady je

6 0
možnosti
JK

Hezká komedie. Ale opět jeden zásadní problém: tarifní. Já po téhle trati těmi rychlíky občas jezdím a velká část cestujících z těch rychlíků přestupuje někam dál. Nejvíce asi z Hulína do Kroměříže, z Otrokovic do Zlína atd. Takže se pokračuje naváznými vlaky ČD. A ty připoje jsou občas od těhle rychlíků a občas od Luhačovických rychlíků které se vzájemně doplňují. Takže pokud tam bude jezdit soukromý dopravce neuznávající tarif ČD tak zhoršení a o 50 % méně spojů. Je opravdu super pořídit si IN kartu s aplikací a traťovkou a pak zjistit, že mu třeba za rok nemusí platit. Takže výzva pro MD: Když chcete pouštět na koleje soukromníky (proti tomu nemám nic) tak už konečně určete nějaký jednotný tarif na železnici který bude platit u všech. Nechávat dohodu na dopravcích je hloupost!!

14 0
možnosti
VH

Nemí problém tarif, ale vyúčtování mezi dopravcem na tratích či úsecích, kde ji jezdí více. A srovnávání s IDS není v tomto relevantní.

1 0
možnosti

P65e26t76r 49Č87a90d84a

15. 10. 2015 11:16

Vydelecne spoje se privatizuji, aby jsme ty nevydelecne mohli jeste vice dotovat.

7 0
možnosti
PN

P11e30t46r 25N50a56j53d15e68k

15. 10. 2015 11:19

To už dávno neplatí.

0 1
možnosti

A11l88a12n 14Ř94e39p67k19a

15. 10. 2015 11:00

Regiojet by převzal InterPantery od drah? No ty dopadnou vzhledem k tomu, jak se (ne)stará třeba o klimu u svých současných vozů.. to budou brzy na odpis, ovšem hlavně že tam bude kávička zadarmo :D  R^

15 3
možnosti
PN

To by mě celkem zajímalo, jak by to bylo při "předání" těchto jednotek Jančurovi. Samotné jednotky budou uhrazeny z EU, ale zázemí pro údržbu, vyškolení zaměstnanců, know-how. To si bude muset dopravce zřejmě zařídit za své. A už to vidím u Regiojetu.

6 0
možnosti
MC

O tom kdo je padouch a kdo hrdina má většina diskutujících jasno a tak se s vámi nebudu hádat. Ale jak může někdo v době kdy se soutěží o každé hov.. v uzavřít smlouvu se státem na 10 let bez  výběrového řízení ?

2 3
možnosti
PN

Protože nikdo jiný neumí službu dodat v požadované kvalitě?

5 2
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím

7. května 2024  12:05

Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...

Zájem o letenky do USA stoupl. Je to pro nás důležitý trh, hlásí Ruzyně

10. května 2024  15:51

Češi měli letos v únoru a březnu vyšší zájem o letenky do měst v Severní Americe než ve stejném...

Nezaměstnanost v Česku klesla na 3,7 procenta, roli hrají sezonní práce

10. května 2024  13:48

Nezaměstnanost v Česku v dubnu klesla na 3,7 procenta z březnových 3,9 procenta. Úřady práce...

Naštvaní zemědělci opět potáhnou na Prahu. Vláda situaci spíš zhoršuje, tvrdí

10. května 2024  13:37

Další kolo protestních zemědělských akcí proběhne ve středu 22. května v Praze. Ve pátek o tom...

Prezident Gen Digital Ondřej Vlček odstoupil z funkce. Bude v představenstvu

10. května 2024  10:50

Prezident antivirové společnosti Gen Digital Ondřej Vlček odstoupil z funkce, zůstane členem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!