Diskuze

Babiš vyslyšel Jančurovy prosby, vložil se do jeho sporu o rychlíky

České dráhy přišly o jistotu, že bez soutěže získají na deset let provoz na rychlíkové lince R13 mezi Brnem, Břeclaví a Olomoucí. Po nátlaku majitele RegioJetu Radima Jančury se do problému vložil i ministr financí Andrej Babiš.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jancura nezvladne rychlikovou vozbu. Je to jen populisticky sasek.

10 2
možnosti

Ať už jde Jančura a s ním i ostatní do... Stát koupí vlaky za přispění evropských fondů a bude tam jezdit RJ. Proč ne ČD? Vždyť vlaky budou pro oba stejné. Nebo ČD s tím vlakem jezdí jinak než RJ? Nevím proč pořád někdo protěžuje RJ. V podstatě Jančura nic nedokázal, jen se cpe na lukrativní trati, kde nemůže nikdo prodělat ani kdyby se... Ať mu dají trati z horní do dolní, které jsou v katastrofálním stavu a ať si tam podniká. A až tam něco ukáže. Zatím se nacpal na OVA PHA a plná držka keců a stále nevidím ty supernové vagóny s 5 třídami, kinem a já nevím co ještě sliboval. Jediné co vidím jsou staré křápy, které nemají pořádnou klimu ani WIFi a provozuje je někdo kdo si ani neumí sestavit jízdní řád aby fungoval.

14 2
možnosti
Foto

Perfektne napsano

4 1
možnosti

pořád se řeší cena a trh, že vše vyřeší. Ale jak vidím, tak kvůli neustálým snižováním nákladů jakýchkoliv společností to pak vypadá tak, že v letecké dopravě na pár hodin letu nedostanete nic a možná při delším letu něco. Podobně to může skončit i tady. Za pár let si budete muset donést do prázdného vozu svou židli a cestovat takto, bude jen holá skříň vozu bez ničeho. Výhoda bude ta,že si můžete sednou kamkoli, dokud se i tak nezavede povinné místenkování :). Nevidím důvod, proč by neměl jeden dopravce zajišťovat osobní dopravu v rámci dopravní obsluhy státu v celém státu.  Stačí mi ten chaos v autobusové dopravě, plno dopravců, plno jízdenek, přitom kupovat "první" kilometry je nejdražší. Jeden nečeká na druhého apod. Což je dnes i u vlaků mezi dopravci. Jen je zbytečný celý aparát ředitelů a pod. Ti by nebyli potřeba. Pokud stát si prosadí určité vozy a zaplatí, tak je pořídí každý dopravce, tudíž i státní. Než nechávat zisk jiným, viz silnice a jejich stavby.

7 0
možnosti

J53a27n 13J24e40m98e27l77k74a

16. 10. 2015 6:44

S tím zas nesouhlasím, viděl jsem něco jiného. Tam Jančura udělal kus práce. Jednak jeho vlaky jsou rozhodně stokrát lepší než roztřepaná regionova nebo 810. Dále zavedl spěšné vlaky. Má perfektní jízdní řád. Dokáže přitáhnout cestující na lázně. Má parkování zdarma. Slováci navíc mají zamřížované odkladiště kol. A vedle autobusové terminály. Klobouk  dolů. 

Kéž by tam někdo dotáhl naše soudruhy na exkurzi, aby se přiučili.

Na úplně stejné příměstské 80kové trati Ostrava Frenštát si o tom můžeme nechat zdát. Spěšné vlaky "nejdou" - trať je přece jednokolejná. Odkladiště kol s čipovkou - scifi. Parkovací místa ve stanici, do které nainvestovali 0.5miliardy nula bodou - Přece tam nejsou od toho aby to řešili.. ;-D Zákazníky do vlaku netřeba.. U Slováků žádné podchody - u nás nutné podchody za 0,3mld na stanici, do kterých pak teče, platí se za revize a opravy výtahů a uklid po vandalech.

2 2
možnosti

P74e41t10r 37K54l93a39u44d40a

15. 10. 2015 12:07

Problém je hlavně v tom, že v ČR děláme věci systémem pokus - omyl. Například v Německu mezi Regensburgem a Weidenem jezdí 3 dotovaní dopravci.  Když si koupíte jízdenku, je Vám jedno, kdo přijede (a platí to i o většině jízdenek síťových). Autobusy zde tvoří pouze napaječe železnic, takže si vzájemně nekonkurují. Nejprve bychom měli sjednotit tarifní podmínky a pak vyhlašovat soutěže. A ne jako v Polsku.... 3 dopravci, na nádraží 3 různé pokladny.

13 0
možnosti
Foto

J16a94n 49V56a96l61a81l66í67k

15. 10. 2015 12:16

To uz s těmi pokladny už tady je

6 0
možnosti

Hezká komedie. Ale opět jeden zásadní problém: tarifní. Já po téhle trati těmi rychlíky občas jezdím a velká část cestujících z těch rychlíků přestupuje někam dál. Nejvíce asi z Hulína do Kroměříže, z Otrokovic do Zlína atd. Takže se pokračuje naváznými vlaky ČD. A ty připoje jsou občas od těhle rychlíků a občas od Luhačovických rychlíků které se vzájemně doplňují. Takže pokud tam bude jezdit soukromý dopravce neuznávající tarif ČD tak zhoršení a o 50 % méně spojů. Je opravdu super pořídit si IN kartu s aplikací a traťovkou a pak zjistit, že mu třeba za rok nemusí platit. Takže výzva pro MD: Když chcete pouštět na koleje soukromníky (proti tomu nemám nic) tak už konečně určete nějaký jednotný tarif na železnici který bude platit u všech. Nechávat dohodu na dopravcích je hloupost!!

14 0
možnosti

Nemí problém tarif, ale vyúčtování mezi dopravcem na tratích či úsecích, kde ji jezdí více. A srovnávání s IDS není v tomto relevantní.

1 0
možnosti

P93e76t44r 66Č42a72d45a

15. 10. 2015 11:16

Vydelecne spoje se privatizuji, aby jsme ty nevydelecne mohli jeste vice dotovat.

7 0
možnosti

P95e29t50r 42N72a41j84d81e59k

15. 10. 2015 11:19

To už dávno neplatí.

0 1
možnosti

A21l56a58n 58Ř23e77p16k13a

15. 10. 2015 11:00

Regiojet by převzal InterPantery od drah? No ty dopadnou vzhledem k tomu, jak se (ne)stará třeba o klimu u svých současných vozů.. to budou brzy na odpis, ovšem hlavně že tam bude kávička zadarmo :D  R^

15 3
možnosti

To by mě celkem zajímalo, jak by to bylo při "předání" těchto jednotek Jančurovi. Samotné jednotky budou uhrazeny z EU, ale zázemí pro údržbu, vyškolení zaměstnanců, know-how. To si bude muset dopravce zřejmě zařídit za své. A už to vidím u Regiojetu.

6 0
možnosti

O tom kdo je padouch a kdo hrdina má většina diskutujících jasno a tak se s vámi nebudu hádat. Ale jak může někdo v době kdy se soutěží o každé hov.. v uzavřít smlouvu se státem na 10 let bez  výběrového řízení ?

2 3
možnosti

Protože nikdo jiný neumí službu dodat v požadované kvalitě?

5 2
možnosti