Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podvodný software může být i v nových motorech, připouští Volkswagen

Volkswagen připustil, že u nových dieselových motorů používá software, který by mohl snižovat emise při testech. Americká agentura EPA nyní zjišťuje, zda nešlo o další nástroj k manipulacím s emisemi. Podle deníku Spiegel se do skandálu namočilo třicet manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V51á85c63l42a20v 83P84o54l60á36k 1855112260420

Přirovnání: Nahusti pneu na 2 atm. Během jízdy jsme zjistili 2,1 atm.Ty jsi podvodník, protože si pneu nahustil kompresorem, my jsme mysleli, že je nahustíš pumpičkou.

+1/−5
15.10.2015 0:28

L10u74k45á91š 38S98k93o78p57a52l 9976628795741

Jo tak tohle je slušně mimo :D

Správné přirovnání je: neumím vyrobit motor, který projde homologací? Termín začátku prodeje se blíží? Nevadí, udělám podvod, třeba se na to nepřijde ;) Že to auto má emise NOx 40x větší, než výrobce deklaruje ..

+3/0
15.10.2015 16:39

Z46d77e57n43e44k 95S48e54k48e45r51a 1902703457601

Nevadi vam ze se jedna o USA?;-)

0/0
14.10.2015 23:10

R86i46c57h28a46r56d 62P14ů32ž69a 9400439720388

jasně, pár maníků cosi vytváří, asi ve svém volném čase i když z toho nemají žádný osobní prospěch...to jsou hrozné žvásty. Nejspíš ta nová strategie VW

0/0
14.10.2015 22:22

J21a43k57u14b 19K17o81s 3776512650294

Nechápu proč Volkswagen takhle dobrovolně páchá harakiri, zejména když máslo na hlavě mají evidentně všichni. Tady by se hodil osvědčený přístup českých politiků. Zatloukat, zatloukat a zatloukat. A když ti to dokážou - tak zatloukat, zatloukat....

+3/−2
14.10.2015 19:51

J92a55n 36N98o50v46á38k 8570276697160

Zatím to evidentně nikomu jinému nedokázali.

+2/0
14.10.2015 22:14

J50a43k42u28b 82K73o35s 3736142610754

Ne. Nenom se prokázalo, že ty emise mají v reálu všichni podobné a vyšší :-)

+1/−1
14.10.2015 23:10

J25a37n 12F92r86o61l37í78k 6196930905974

Jenže ostatní automobilky používají jiný postup než VW.

0/0
15.10.2015 10:12

P53e11t36r 14T80y32č12k84a 6545672159912

;-D

+1/0
15.10.2015 16:09

P23e70t90r 34T17y51č77k61a 6675272399972

Jiný postup, ale stejný výsledek.

0/0
15.10.2015 16:09

M96i56c58h76a29l 47K60v21a59k 8447880265563

nj ale prave proto, ze je to jiny postup tak to neni podvod, ohnuli to kolem zakona, ale neporusili ho, mozna je ceka postih, ze to meli ocekavat a cist jako kazdy rozumny clovek, ale spis ne, kdezto VW opravdu vedome vytvoril software, ktery vedome prepina rezimy a porusuje zakon....no nic hucet do dubu se mi nechce, ale prectete si o tom neco, clanky uz jsou i od odborniku a nejen novinaru

+1/0
16.10.2015 13:53

M69a53r50t12i75n 30P57o32s19p79í26š69i13l 8705661256387

já si myslím, že v tom jsou namočeni hlavně všichni ekologové. A jak se tak postupně ukazuje, jedou v tom nejspíš všechny automobilky.

+2/−1
14.10.2015 18:48

J40a35n 70F37r17o34l73í34k 6656170165924

Až budeme mít Euro 15 z výfuků se bude linout levandulová.;-D

0/0
15.10.2015 10:13

M42i77c80h73a77l 47K97v37a59k 8907960815753

to budou smrady

0/0
16.10.2015 13:54

J86a76r42o16m26í75r 93Č95e30c14h 1623558287622

Jsem zvědavý jak dlouho se ještě média budou zabývat touto zhovadilou a vykonstruovaném kauzou.Myslím že svět a Evropa má daleko větší problémy než Dieselgate.IS, Sýrie,imigranti, Ukrajina,Řecko to jsou skutečné problémy k řešení a ne tahle přítomnost odporující uzdravení myšlení.

+4/0
14.10.2015 18:40

S29t76a76n20i23s50l39a76v 11R44o95s35e33c68k86ý 9785499381889

Pro EU a její všemožné orgány je jednodušší nařizovat emisní normy, narovnávat okurky apod, než řešit opravdu zásadní věci než např. ochrana hranic.

+6/0
14.10.2015 19:43

J61a29r57o40m28í48r 40Č22e95c22h 1733278287582

To máte svatou pravdu.Je to hrůza.

+1/0
14.10.2015 19:44
Foto

K84a77r60e82l 79H82r40u46š20k74a 2971201898527

Nj, "manažerské rozhodnutí": Ten novej model prostě do konce roku dodáte, jinak všichni letíte! A zařiďte si to, jak chcete!!

+1/0
14.10.2015 18:36
Foto

M35i19r50o63s34l66a65v 42S71t45e57i71n82e38r 6428634373265

Tady vůbec nejde o trochu nějakého stopového smrádku v emisích, ale o odrovnání konkurenta. Samozřejmě programy musí vyhovět ve všech režimech- i stojící auto před křižovatkou nesmí smrdět. Pro městský provoz bych považoval za nutné, při rychlostech pod 50 km/h emise potlačit, jak jen to jde, i když to sníží účinnost. Při 120 nejste ve městě, tam na tom tak nesejde, jestli je něčeho 0,08% nebo 0,8%.

Jak se do programování začnou míchat právníci, je technika a věda v koncích.

+5/0
14.10.2015 18:33

J77i75r48k89a 36D95v69o54ř57á25k 4195810413178

Zčásti si protiřečíte. Snížit účinnost znamená zvýšit spotřebu a tedy i emise CO2. Ale určitě by to stálo za to, kdyby se tím snížily emise NOx, které jsou jedovaté v místě, kdežto CO2 škodí až globálně. Stálo by to za to, i kdyby to znamenalo kontrolovat "reálně" všechny automobilky a vzdát se poněkud fantaskní Euro 6.

+3/0
14.10.2015 19:39

M57i86c86h86a70l 20K92v61a91k 8517150245343

presne tak, lidi si pletou ucinnost, spotrebu, emise, CO2, NOx, atd. tech pojmu je hodne a problem je, ze si tyto veliciny vzajemne podrazi nohy, takze se musi premyslet jak spravne nastavit, a o to se VW snazil, ale bohuzel spis ke svemu prospechu nez k prospechu jinych...kdyby to slo idealne tak to uz tady davno jezdi, ale je nutne volit kompromisy

0/0
16.10.2015 13:57

P18a10v12l13a 55S46k81o42u24m13a44l81o53v92á 4789180500320

Tak v nových motorech to máte taky jo ;-D ? A co Klingoni, nemaj v tom prsty ;-D ?

.

A co ten neskutečnej černej dým a smrad z toho otřesnýho nafťáku, kterej akceleruje, že zavírám ventilačku a okýnka, už nebude ;-D ?

.

Norma EURO 6 znamená, že ten černej dým a smrad, co vypustí dýzl na křižovatce při startu se dá přežít ;-D ?

+1/−1
14.10.2015 18:29
Foto

M88i13r49o23s94l50a55v 91S27t32e26i82n95e83r 6218714613545

Milá Pavlo, diskuze není o kouři (pevných částicích) nýbrž o stopových sloučeninách dusíku (naprosto neviditelné okem) které se ve spojení s vodou, tedy i mlhou nebo deštěm, mění v kyselý déšť.

Kouř, který v zimě tak často vidíte, není specifický pro diesly. Každý studený motor spaluje špatně a tak utíká do vzduchu nespálený benzol, xylol a jiné přísady benzinu, viditelné je ale dělá vodní pára. Však si všimněte na křižovatce, jak těm před vámi stojícím vozům cosi kape z výfuku.

0/0
14.10.2015 18:39

J55i22r62k45a 59D74v43o83ř51á14k 4265260233528

Čmoud leze leckdy i při akceleraci, když je motor už dávno horký.

0/0
14.10.2015 19:41

J51a29r26o21m83í94r 15Č60e56c63h 1293588267402

Ano samozřejmě pokud nakrmite motor palivem tak to je bohužel normální,hodně tomu také napomáhají ty vymoženosti jako EGR ventil který vrací část spalin spět do sání a tím znečišťují motor a kazí normální spalovací proces.Já ho dávno zaslepil a odpojil a ejhle motor má lepší tah o 3 dcl mi klesla spotřeba a kouří tak o 40% méně.Tak nevím kde je chyba.

+1/0
14.10.2015 19:55

M16i59c70h81a41l 34N62o38v69á53k 7530749787204

Hlavně vypnutý egr napomáhá čoudění.

Egr sice slouží k potlačení NOx, ale při vypnutém egru motor neví co se vzduchem, kterýho má až příliž a rázem velké množství vzduchu prorazí neusazený bordel ve výfuku. To pak po takovém autě zůstávají saze na cestě...Rv

0/0
15.10.2015 6:43

J98a51r74o11m18í72r 41Č76e67c10h 1873668487932

No myslel jsem si že množství nasavaneho vzduchu a poměr paliva určuje řídící jednotka motoru spolu s vahou vzduchu,proč můj motor s vypnutym EGR ventilem lépe jede má menší spotřebu a míň coudi?Navíc je to znát i na čistotě motorového oleje?

0/0
15.10.2015 6:54

Z64d98e25n11ě58k 12H76a91n42z44l 1831886892224

Kam se hrabou uprchlíci

+1/0
14.10.2015 18:12

L58u71k66á18š 25V93e61s15e87l27ý 7494533985383

V Evrope se automobilky domluvily, Amikum se konkurence nelibila, tak na nednoho ukazali. Bude konec predrazenych dieslu a za catek drazsih benzinu.

+3/0
14.10.2015 18:06

M90a70r93t74i84n 67B73e69r37a52n 1264768433161

Horn lze. Firma mela plnit emisni normy a je blbost aby par manazeru rozhodlo o tom jak je bude plnit.

0/0
14.10.2015 18:02

P18e40t27r 29U81r29a27m 1952420783507

Ktery zakon ci narizeni urcuje, jaky software je nepripustny?

+2/0
14.10.2015 17:59

J54a41n 58Š21v96a60r15c 8137476108714

Hezká pohádka. Teď prosím tu o Karkulce. Aneb nevěřím tomu, že o tom vedení nevědělo. Dokonce byl se ani nedivil, kdyby zadání vyšlo právě od něj.

+5/−1
14.10.2015 16:58

Z50d18e13n31ě48k 88H43a24n91z47l 1601546962574

Moc koukáte na Akta X

0/0
14.10.2015 18:39
Foto

M10i30r70o79s21l94a38v 24S33t40e36i24n58e39r 6908214723945

Samozřejmě, vedení zadalo, udělat ten motor na normu E5 nebo E6. Jak jste to udělal, se žádný šéf nebude ptát- hlavně když předložíte správný výsledek testu.

Asi jste ještě nikdy nedostal nějaký úkol. Kdo se snaží, ale nemá úspěch, ten poletí, ale velkým obloukem.

0/0
14.10.2015 18:43

J16i46r89k18a 25D60v79o38ř61á27k 4865130933858

Přesně tak. To je typický způsob zadávání podřízeným, typu "firma se nenají vašeho idealismu, mě jde o to, co se skutečně měří, čili musí se splnit platná norma".

0/0
14.10.2015 19:45

J61i63r96i 40R44u33s36n14o42k 4355832727943

Ja myslim, ze nejake svacinarky taky pujdou.

+1/0
14.10.2015 16:55

L33a39d13i33s79l73a64v 48P60o66l91i14c19k98ý 5816425201377

Manažeři o tom nevěděli a ten počet taky nesedí.:-P

+10/0
14.10.2015 16:53

J30o45s49e61f 94H42l60a76d49ů67v11k13a 6635336521643

Jak to? Vždyť psaly ze za to může vrátný uklízečka a kuchař

0/0
14.10.2015 16:44

J56a97r57o93s16l38a38v 47P11l95a15c36h34e34t54k70a 7316976636369

Jeste nedavno to byla diverzni akce nekolika techniku.

0/0
14.10.2015 16:39

R55o70m44a70n 71Z13v34ě95ř46i56n13a 9671605537515

před týdnem:

"aféra je akcí několika inženýrů"

dnes:

"V podvodech VW se namočilo třicet manažerů"

za týden:

"aféra se rozrůstá, věděl to celý management"

:-)

0/0
14.10.2015 16:37

M82i84c26h30a91l 17J11a60r98o37š 7344520252235

Nakonec se ukáže, že to byla celosvětová dohoda všech firem i s homologační agenturou.

+4/−1
14.10.2015 16:42

J40i80r64k69a 25D19v84o63ř86á31k 4125130413118

Nedivil bych se, i když homoogační agentura k tomu není potřeba. Jde jen o to ji přesvědčit, aby měřila právě to co norma požaduje.

0/0
14.10.2015 19:46

A53d91a46m 74W79e81i70s85s 2153767709291

...já bych je uvolnil...

0/0
14.10.2015 16:32
Foto

M53a20r45t42i47n 60F19a81l16t75ý47n 9961446444668

"za falšováním údajů o emisích pomocí speciálního softwaru stálo pouze „pár softwarových inženýrů“ a že nešlo o firemní rozhodnutí"

Hihihi... to se tak vždycky říká. Pár blbečků se vyhodí, hlavně když "dobré jméno firmy jako celek" zůstane neposkvrněno, Vím o tom svoje. ;-)

+6/−3
14.10.2015 16:31

P29e96t94r 28M87a74r98e16č16e89k 1583711439528

Taky jste namočil firmu do průšvihu?

+2/−1
14.10.2015 16:34

J53a75n 87F98r95o64l74í27k 6536820515934

Dobré jméno firmy je v tomto případě v zadku. Alespoň v USA a západní části Evropy. Ti co kupují ojetiny ze západu s tacho na 120 tis. a reálu 250 se nějakými emisemi nezabývají. Často je jedno jestli jedu za nákladní Tatrou nebo vyšeptaným Golfem.

0/0
15.10.2015 10:19

V59á94c77l53a49v 40P44a24v51e87l20e58k 1820546536134

Ale líbí se mi... podvádí VW, ale pokuty a propad akcií chce převést na dodavatele citelným snížením cen dodávaných součástí 8-o

+1/0
14.10.2015 16:28

J38i52r88k87a 74D39v61o10ř59á97k 4475780913118

Kdyby VW nepodváděl, dodavatelé by neměli kšeft. Není to zas tak úplně nelogické.

0/0
14.10.2015 19:51

M53a21r76t92i24n 14H38o61c50e28k 5369285114647

třicet chudáků to odnese, protože to shora dostali nakázané a vedení se bude pakovat dál. nevěřím, že to vedení nevědělo a neiniciovalo v zájmu získat světové prvenství v prodeji. tohle si totiž vůbec nějakej manager nemůže dovolit, pokud mu to vedení neposvětí !!

+7/−1
14.10.2015 16:21
Foto

P65a38v25e51l 20M70a87k11o93v62e28c 8298425771

Nejdříve to vedení chtělo "hodit" na pár techniků, teď "přihodili" 30 manažerů, ale ve finále to "semele" i samotné nejvyšší vedení...

+1/0
14.10.2015 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.