Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podvodný software může být i v nových motorech, připouští Volkswagen

Volkswagen připustil, že u nových dieselových motorů používá software, který by mohl snižovat emise při testech. Americká agentura EPA nyní zjišťuje, zda nešlo o další nástroj k manipulacím s emisemi. Podle deníku Spiegel se do skandálu namočilo třicet manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V88á42c58l44a61v 25P91o54l59á72k 1905222880700

Přirovnání: Nahusti pneu na 2 atm. Během jízdy jsme zjistili 2,1 atm.Ty jsi podvodník, protože si pneu nahustil kompresorem, my jsme mysleli, že je nahustíš pumpičkou.

+1/−5
15.10.2015 0:28

L61u94k83á89š 77S31k36o82p83a32l 9286138565251

Jo tak tohle je slušně mimo :D

Správné přirovnání je: neumím vyrobit motor, který projde homologací? Termín začátku prodeje se blíží? Nevadí, udělám podvod, třeba se na to nepřijde ;) Že to auto má emise NOx 40x větší, než výrobce deklaruje ..

+3/0
15.10.2015 16:39

Z15d34e38n76e25k 82S52e73k52e91r77a 1662343457101

Nevadi vam ze se jedna o USA?;-)

0/0
14.10.2015 23:10

R12i14c86h65a29r92d 60P51ů14ž80a 9290609620588

jasně, pár maníků cosi vytváří, asi ve svém volném čase i když z toho nemají žádný osobní prospěch...to jsou hrozné žvásty. Nejspíš ta nová strategie VW

0/0
14.10.2015 22:22

J74a22k43u22b 44K39o53s 3486622450724

Nechápu proč Volkswagen takhle dobrovolně páchá harakiri, zejména když máslo na hlavě mají evidentně všichni. Tady by se hodil osvědčený přístup českých politiků. Zatloukat, zatloukat a zatloukat. A když ti to dokážou - tak zatloukat, zatloukat....

+3/−2
14.10.2015 19:51

J86a18n 31N40o96v10á63k 8110466837290

Zatím to evidentně nikomu jinému nedokázali.

+2/0
14.10.2015 22:14

J24a25k90u94b 22K72o86s 3716442630914

Ne. Nenom se prokázalo, že ty emise mají v reálu všichni podobné a vyšší :-)

+1/−1
14.10.2015 23:10

J21a93n 27F65r33o22l11í69k 6586640345294

Jenže ostatní automobilky používají jiný postup než VW.

0/0
15.10.2015 10:12

P55e15t52r 29T72y82č29k95a 6605212899912

;-D

+1/0
15.10.2015 16:09

P28e95t53r 43T40y75č75k72a 6385332259192

Jiný postup, ale stejný výsledek.

0/0
15.10.2015 16:09

M46i79c43h40a88l 45K23v70a58k 8907700495173

nj ale prave proto, ze je to jiny postup tak to neni podvod, ohnuli to kolem zakona, ale neporusili ho, mozna je ceka postih, ze to meli ocekavat a cist jako kazdy rozumny clovek, ale spis ne, kdezto VW opravdu vedome vytvoril software, ktery vedome prepina rezimy a porusuje zakon....no nic hucet do dubu se mi nechce, ale prectete si o tom neco, clanky uz jsou i od odborniku a nejen novinaru

+1/0
16.10.2015 13:53

M29a66r98t60i43n 95P60o81s37p73í14š25i56l 8365271886587

já si myslím, že v tom jsou namočeni hlavně všichni ekologové. A jak se tak postupně ukazuje, jedou v tom nejspíš všechny automobilky.

+2/−1
14.10.2015 18:48

J55a27n 80F37r20o36l13í84k 6646700755754

Až budeme mít Euro 15 z výfuků se bude linout levandulová.;-D

0/0
15.10.2015 10:13

M30i68c15h81a93l 33K55v18a73k 8767880285583

to budou smrady

0/0
16.10.2015 13:54

J64a51r68o35m73í87r 86Č53e69c41h 1243318357912

Jsem zvědavý jak dlouho se ještě média budou zabývat touto zhovadilou a vykonstruovaném kauzou.Myslím že svět a Evropa má daleko větší problémy než Dieselgate.IS, Sýrie,imigranti, Ukrajina,Řecko to jsou skutečné problémy k řešení a ne tahle přítomnost odporující uzdravení myšlení.

+4/0
14.10.2015 18:40

S55t71a57n57i40s88l16a60v 52R45o19s74e42c92k43ý 9495819491909

Pro EU a její všemožné orgány je jednodušší nařizovat emisní normy, narovnávat okurky apod, než řešit opravdu zásadní věci než např. ochrana hranic.

+6/0
14.10.2015 19:43

J18a60r70o60m26í38r 96Č86e88c76h 1983738677712

To máte svatou pravdu.Je to hrůza.

+1/0
14.10.2015 19:44
Foto

K96a62r61e11l 29H40r86u69š57k90a 2261891638237

Nj, "manažerské rozhodnutí": Ten novej model prostě do konce roku dodáte, jinak všichni letíte! A zařiďte si to, jak chcete!!

+1/0
14.10.2015 18:36
Foto

M54i59r36o91s42l80a43v 82S94t10e95i41n12e90r 6288714743465

Tady vůbec nejde o trochu nějakého stopového smrádku v emisích, ale o odrovnání konkurenta. Samozřejmě programy musí vyhovět ve všech režimech- i stojící auto před křižovatkou nesmí smrdět. Pro městský provoz bych považoval za nutné, při rychlostech pod 50 km/h emise potlačit, jak jen to jde, i když to sníží účinnost. Při 120 nejste ve městě, tam na tom tak nesejde, jestli je něčeho 0,08% nebo 0,8%.

Jak se do programování začnou míchat právníci, je technika a věda v koncích.

+5/0
14.10.2015 18:33

J45i16r69k94a 79D86v79o30ř59á31k 4905230693988

Zčásti si protiřečíte. Snížit účinnost znamená zvýšit spotřebu a tedy i emise CO2. Ale určitě by to stálo za to, kdyby se tím snížily emise NOx, které jsou jedovaté v místě, kdežto CO2 škodí až globálně. Stálo by to za to, i kdyby to znamenalo kontrolovat "reálně" všechny automobilky a vzdát se poněkud fantaskní Euro 6.

+3/0
14.10.2015 19:39

M48i43c72h44a27l 72K80v35a90k 8627790665103

presne tak, lidi si pletou ucinnost, spotrebu, emise, CO2, NOx, atd. tech pojmu je hodne a problem je, ze si tyto veliciny vzajemne podrazi nohy, takze se musi premyslet jak spravne nastavit, a o to se VW snazil, ale bohuzel spis ke svemu prospechu nez k prospechu jinych...kdyby to slo idealne tak to uz tady davno jezdi, ale je nutne volit kompromisy

0/0
16.10.2015 13:57

P32a97v84l77a 39S29k50o53u28m17a83l63o55v14á 4619590820610

Tak v nových motorech to máte taky jo ;-D ? A co Klingoni, nemaj v tom prsty ;-D ?

.

A co ten neskutečnej černej dým a smrad z toho otřesnýho nafťáku, kterej akceleruje, že zavírám ventilačku a okýnka, už nebude ;-D ?

.

Norma EURO 6 znamená, že ten černej dým a smrad, co vypustí dýzl na křižovatce při startu se dá přežít ;-D ?

+1/−1
14.10.2015 18:29
Foto

M13i86r35o42s62l57a54v 36S57t72e63i80n78e41r 6108304783965

Milá Pavlo, diskuze není o kouři (pevných částicích) nýbrž o stopových sloučeninách dusíku (naprosto neviditelné okem) které se ve spojení s vodou, tedy i mlhou nebo deštěm, mění v kyselý déšť.

Kouř, který v zimě tak často vidíte, není specifický pro diesly. Každý studený motor spaluje špatně a tak utíká do vzduchu nespálený benzol, xylol a jiné přísady benzinu, viditelné je ale dělá vodní pára. Však si všimněte na křižovatce, jak těm před vámi stojícím vozům cosi kape z výfuku.

0/0
14.10.2015 18:39

J60i45r22k83a 50D58v93o24ř65á59k 4625260763728

Čmoud leze leckdy i při akceleraci, když je motor už dávno horký.

0/0
14.10.2015 19:41

J40a79r27o62m22í95r 65Č31e30c83h 1913918797642

Ano samozřejmě pokud nakrmite motor palivem tak to je bohužel normální,hodně tomu také napomáhají ty vymoženosti jako EGR ventil který vrací část spalin spět do sání a tím znečišťují motor a kazí normální spalovací proces.Já ho dávno zaslepil a odpojil a ejhle motor má lepší tah o 3 dcl mi klesla spotřeba a kouří tak o 40% méně.Tak nevím kde je chyba.

+1/0
14.10.2015 19:55

M35i15c31h54a83l 81N62o32v26á89k 7130849827684

Hlavně vypnutý egr napomáhá čoudění.

Egr sice slouží k potlačení NOx, ale při vypnutém egru motor neví co se vzduchem, kterýho má až příliž a rázem velké množství vzduchu prorazí neusazený bordel ve výfuku. To pak po takovém autě zůstávají saze na cestě...Rv

0/0
15.10.2015 6:43

J76a94r56o86m17í47r 61Č82e66c65h 1103948237912

No myslel jsem si že množství nasavaneho vzduchu a poměr paliva určuje řídící jednotka motoru spolu s vahou vzduchu,proč můj motor s vypnutym EGR ventilem lépe jede má menší spotřebu a míň coudi?Navíc je to znát i na čistotě motorového oleje?

0/0
15.10.2015 6:54

Z98d57e65n23ě59k 40H53a40n70z91l 1901776562114

Kam se hrabou uprchlíci

+1/0
14.10.2015 18:12

L72u19k21á81š 62V86e94s25e96l33ý 7764283665693

V Evrope se automobilky domluvily, Amikum se konkurence nelibila, tak na nednoho ukazali. Bude konec predrazenych dieslu a za catek drazsih benzinu.

+3/0
14.10.2015 18:06

M71a27r25t61i36n 12B96e13r36a27n 1544828573321

Horn lze. Firma mela plnit emisni normy a je blbost aby par manazeru rozhodlo o tom jak je bude plnit.

0/0
14.10.2015 18:02

P63e84t93r 26U69r14a80m 1922560883227

Ktery zakon ci narizeni urcuje, jaky software je nepripustny?

+2/0
14.10.2015 17:59

J60a15n 14Š42v67a89r81c 8217866708974

Hezká pohádka. Teď prosím tu o Karkulce. Aneb nevěřím tomu, že o tom vedení nevědělo. Dokonce byl se ani nedivil, kdyby zadání vyšlo právě od něj.

+5/−1
14.10.2015 16:58

Z74d74e26n30ě97k 74H15a83n64z17l 1131466912424

Moc koukáte na Akta X

0/0
14.10.2015 18:39
Foto

M47i82r11o96s64l89a33v 68S71t24e50i91n97e93r 6588644113465

Samozřejmě, vedení zadalo, udělat ten motor na normu E5 nebo E6. Jak jste to udělal, se žádný šéf nebude ptát- hlavně když předložíte správný výsledek testu.

Asi jste ještě nikdy nedostal nějaký úkol. Kdo se snaží, ale nemá úspěch, ten poletí, ale velkým obloukem.

0/0
14.10.2015 18:43

J45i92r85k29a 51D53v83o82ř28á51k 4155570533118

Přesně tak. To je typický způsob zadávání podřízeným, typu "firma se nenají vašeho idealismu, mě jde o to, co se skutečně měří, čili musí se splnit platná norma".

0/0
14.10.2015 19:45

J67i50r34i 52R98u19s88n15o18k 4505162537153

Ja myslim, ze nejake svacinarky taky pujdou.

+1/0
14.10.2015 16:55

L57a81d16i88s15l52a12v 10P56o49l60i62c59k52ý 5796175151277

Manažeři o tom nevěděli a ten počet taky nesedí.:-P

+10/0
14.10.2015 16:53

J65o66s96e89f 40H53l33a21d11ů36v55k86a 6775776441103

Jak to? Vždyť psaly ze za to může vrátný uklízečka a kuchař

0/0
14.10.2015 16:44

J77a34r45o44s25l51a10v 98P67l92a84c90h45e59t46k34a 7106456886869

Jeste nedavno to byla diverzni akce nekolika techniku.

0/0
14.10.2015 16:39

R48o60m91a75n 45Z80v40ě10ř72i11n61a 9811845257525

před týdnem:

"aféra je akcí několika inženýrů"

dnes:

"V podvodech VW se namočilo třicet manažerů"

za týden:

"aféra se rozrůstá, věděl to celý management"

:-)

0/0
14.10.2015 16:37

M11i82c68h81a50l 24J95a90r71o59š 7484300652765

Nakonec se ukáže, že to byla celosvětová dohoda všech firem i s homologační agenturou.

+4/−1
14.10.2015 16:42

J19i61r77k42a 55D22v39o73ř53á67k 4785700693978

Nedivil bych se, i když homoogační agentura k tomu není potřeba. Jde jen o to ji přesvědčit, aby měřila právě to co norma požaduje.

0/0
14.10.2015 19:46

A93d91a33m 18W60e44i92s33s 2273757169461

...já bych je uvolnil...

0/0
14.10.2015 16:32
Foto

M33a63r11t14i85n 42F20a43l95t90ý98n 9141516684398

"za falšováním údajů o emisích pomocí speciálního softwaru stálo pouze „pár softwarových inženýrů“ a že nešlo o firemní rozhodnutí"

Hihihi... to se tak vždycky říká. Pár blbečků se vyhodí, hlavně když "dobré jméno firmy jako celek" zůstane neposkvrněno, Vím o tom svoje. ;-)

+6/−3
14.10.2015 16:31

P71e18t25r 24M70a53r36e91č76e66k 1253221159418

Taky jste namočil firmu do průšvihu?

+2/−1
14.10.2015 16:34

J25a38n 60F66r49o75l16í19k 6516630925374

Dobré jméno firmy je v tomto případě v zadku. Alespoň v USA a západní části Evropy. Ti co kupují ojetiny ze západu s tacho na 120 tis. a reálu 250 se nějakými emisemi nezabývají. Často je jedno jestli jedu za nákladní Tatrou nebo vyšeptaným Golfem.

0/0
15.10.2015 10:19

V59á64c96l10a33v 13P18a74v62e61l18e60k 1910746786374

Ale líbí se mi... podvádí VW, ale pokuty a propad akcií chce převést na dodavatele citelným snížením cen dodávaných součástí 8-o

+1/0
14.10.2015 16:28

J18i36r28k27a 96D37v63o75ř70á53k 4845290633648

Kdyby VW nepodváděl, dodavatelé by neměli kšeft. Není to zas tak úplně nelogické.

0/0
14.10.2015 19:51

M98a72r60t76i25n 75H37o78c66e90k 5189965664617

třicet chudáků to odnese, protože to shora dostali nakázané a vedení se bude pakovat dál. nevěřím, že to vedení nevědělo a neiniciovalo v zájmu získat světové prvenství v prodeji. tohle si totiž vůbec nějakej manager nemůže dovolit, pokud mu to vedení neposvětí !!

+7/−1
14.10.2015 16:21
Foto

P76a51v15e57l 10M36a80k43o36v74e20c 8618365421

Nejdříve to vedení chtělo "hodit" na pár techniků, teď "přihodili" 30 manažerů, ale ve finále to "semele" i samotné nejvyšší vedení...

+1/0
14.10.2015 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.