Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podvodný software může být i v nových motorech, připouští Volkswagen

Volkswagen připustil, že u nových dieselových motorů používá software, který by mohl snižovat emise při testech. Americká agentura EPA nyní zjišťuje, zda nešlo o další nástroj k manipulacím s emisemi. Podle deníku Spiegel se do skandálu namočilo třicet manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49á68c81l60a62v 67P84o71l44á41k 1505312580190

Přirovnání: Nahusti pneu na 2 atm. Během jízdy jsme zjistili 2,1 atm.Ty jsi podvodník, protože si pneu nahustil kompresorem, my jsme mysleli, že je nahustíš pumpičkou.

+1/−5
15.10.2015 0:28

L23u89k54á24š 81S65k54o70p80a71l 9106608325481

Jo tak tohle je slušně mimo :D

Správné přirovnání je: neumím vyrobit motor, který projde homologací? Termín začátku prodeje se blíží? Nevadí, udělám podvod, třeba se na to nepřijde ;) Že to auto má emise NOx 40x větší, než výrobce deklaruje ..

+3/0
15.10.2015 16:39

Z36d23e77n20e86k 82S75e20k63e59r20a 1602643257911

Nevadi vam ze se jedna o USA?;-)

0/0
14.10.2015 23:10

R82i76c19h62a32r80d 22P35ů36ž18a 9630489770878

jasně, pár maníků cosi vytváří, asi ve svém volném čase i když z toho nemají žádný osobní prospěch...to jsou hrozné žvásty. Nejspíš ta nová strategie VW

0/0
14.10.2015 22:22

J19a59k11u44b 46K45o31s 3626402430744

Nechápu proč Volkswagen takhle dobrovolně páchá harakiri, zejména když máslo na hlavě mají evidentně všichni. Tady by se hodil osvědčený přístup českých politiků. Zatloukat, zatloukat a zatloukat. A když ti to dokážou - tak zatloukat, zatloukat....

+3/−2
14.10.2015 19:51

J43a13n 35N93o13v31á11k 8380786967940

Zatím to evidentně nikomu jinému nedokázali.

+2/0
14.10.2015 22:14

J90a96k10u67b 24K86o50s 3116332440964

Ne. Nenom se prokázalo, že ty emise mají v reálu všichni podobné a vyšší :-)

+1/−1
14.10.2015 23:10

J32a53n 10F19r25o27l79í70k 6306450745874

Jenže ostatní automobilky používají jiný postup než VW.

0/0
15.10.2015 10:12

P88e76t85r 41T33y86č61k20a 6985892249682

;-D

+1/0
15.10.2015 16:09

P13e44t78r 30T44y21č38k20a 6395462809802

Jiný postup, ale stejný výsledek.

0/0
15.10.2015 16:09

M93i92c16h82a57l 17K76v58a25k 8197210895373

nj ale prave proto, ze je to jiny postup tak to neni podvod, ohnuli to kolem zakona, ale neporusili ho, mozna je ceka postih, ze to meli ocekavat a cist jako kazdy rozumny clovek, ale spis ne, kdezto VW opravdu vedome vytvoril software, ktery vedome prepina rezimy a porusuje zakon....no nic hucet do dubu se mi nechce, ale prectete si o tom neco, clanky uz jsou i od odborniku a nejen novinaru

+1/0
16.10.2015 13:53

M54a27r24t70i34n 96P41o39s40p15í79š48i59l 8365181166647

já si myslím, že v tom jsou namočeni hlavně všichni ekologové. A jak se tak postupně ukazuje, jedou v tom nejspíš všechny automobilky.

+2/−1
14.10.2015 18:48

J57a52n 95F14r47o39l79í78k 6616900235644

Až budeme mít Euro 15 z výfuků se bude linout levandulová.;-D

0/0
15.10.2015 10:13

M53i93c33h87a92l 88K93v24a48k 8157480485513

to budou smrady

0/0
16.10.2015 13:54
Foto

J63a87r35o43m97í80r 67Č52e59c60h 1673928327172

Jsem zvědavý jak dlouho se ještě média budou zabývat touto zhovadilou a vykonstruovaném kauzou.Myslím že svět a Evropa má daleko větší problémy než Dieselgate.IS, Sýrie,imigranti, Ukrajina,Řecko to jsou skutečné problémy k řešení a ne tahle přítomnost odporující uzdravení myšlení.

+4/0
14.10.2015 18:40

S86t43a91n71i15s28l73a86v 21R56o59s65e46c24k91ý 9255529131579

Pro EU a její všemožné orgány je jednodušší nařizovat emisní normy, narovnávat okurky apod, než řešit opravdu zásadní věci než např. ochrana hranic.

+6/0
14.10.2015 19:43
Foto

J62a83r51o54m44í63r 19Č54e22c92h 1433648947702

To máte svatou pravdu.Je to hrůza.

+1/0
14.10.2015 19:44
Foto

K80a16r80e56l 43H42r30u77š76k75a 2771831418437

Nj, "manažerské rozhodnutí": Ten novej model prostě do konce roku dodáte, jinak všichni letíte! A zařiďte si to, jak chcete!!

+1/0
14.10.2015 18:36
Foto

M53i60r44o17s64l45a68v 33S45t87e57i17n94e72r 1605925778913

Tady vůbec nejde o trochu nějakého stopového smrádku v emisích, ale o odrovnání konkurenta. Samozřejmě programy musí vyhovět ve všech režimech- i stojící auto před křižovatkou nesmí smrdět. Pro městský provoz bych považoval za nutné, při rychlostech pod 50 km/h emise potlačit, jak jen to jde, i když to sníží účinnost. Při 120 nejste ve městě, tam na tom tak nesejde, jestli je něčeho 0,08% nebo 0,8%.

Jak se do programování začnou míchat právníci, je technika a věda v koncích.

+5/0
14.10.2015 18:33

J64i93r65k17a 20D68v19o69ř36á84k 4165740763598

Zčásti si protiřečíte. Snížit účinnost znamená zvýšit spotřebu a tedy i emise CO2. Ale určitě by to stálo za to, kdyby se tím snížily emise NOx, které jsou jedovaté v místě, kdežto CO2 škodí až globálně. Stálo by to za to, i kdyby to znamenalo kontrolovat "reálně" všechny automobilky a vzdát se poněkud fantaskní Euro 6.

+3/0
14.10.2015 19:39

M31i74c10h61a57l 35K98v58a11k 8567700915983

presne tak, lidi si pletou ucinnost, spotrebu, emise, CO2, NOx, atd. tech pojmu je hodne a problem je, ze si tyto veliciny vzajemne podrazi nohy, takze se musi premyslet jak spravne nastavit, a o to se VW snazil, ale bohuzel spis ke svemu prospechu nez k prospechu jinych...kdyby to slo idealne tak to uz tady davno jezdi, ale je nutne volit kompromisy

0/0
16.10.2015 13:57

P35a47v56l26a 82S97k84o28u46m77a46l49o75v97á 4939180830260

Tak v nových motorech to máte taky jo ;-D ? A co Klingoni, nemaj v tom prsty ;-D ?

.

A co ten neskutečnej černej dým a smrad z toho otřesnýho nafťáku, kterej akceleruje, že zavírám ventilačku a okýnka, už nebude ;-D ?

.

Norma EURO 6 znamená, že ten černej dým a smrad, co vypustí dýzl na křižovatce při startu se dá přežít ;-D ?

+1/−1
14.10.2015 18:29
Foto

M69i21r96o84s29l71a98v 44S51t91e15i92n18e46r 1285685828323

Milá Pavlo, diskuze není o kouři (pevných částicích) nýbrž o stopových sloučeninách dusíku (naprosto neviditelné okem) které se ve spojení s vodou, tedy i mlhou nebo deštěm, mění v kyselý déšť.

Kouř, který v zimě tak často vidíte, není specifický pro diesly. Každý studený motor spaluje špatně a tak utíká do vzduchu nespálený benzol, xylol a jiné přísady benzinu, viditelné je ale dělá vodní pára. Však si všimněte na křižovatce, jak těm před vámi stojícím vozům cosi kape z výfuku.

0/0
14.10.2015 18:39

J79i67r33k76a 90D40v84o96ř63á22k 4815360153498

Čmoud leze leckdy i při akceleraci, když je motor už dávno horký.

0/0
14.10.2015 19:41
Foto

J26a40r10o80m11í49r 27Č83e26c47h 1553918227532

Ano samozřejmě pokud nakrmite motor palivem tak to je bohužel normální,hodně tomu také napomáhají ty vymoženosti jako EGR ventil který vrací část spalin spět do sání a tím znečišťují motor a kazí normální spalovací proces.Já ho dávno zaslepil a odpojil a ejhle motor má lepší tah o 3 dcl mi klesla spotřeba a kouří tak o 40% méně.Tak nevím kde je chyba.

+1/0
14.10.2015 19:55

M69i98c31h16a24l 70N38o25v92á92k 7290659107324

Hlavně vypnutý egr napomáhá čoudění.

Egr sice slouží k potlačení NOx, ale při vypnutém egru motor neví co se vzduchem, kterýho má až příliž a rázem velké množství vzduchu prorazí neusazený bordel ve výfuku. To pak po takovém autě zůstávají saze na cestě...Rv

0/0
15.10.2015 6:43
Foto

J18a86r61o25m86í65r 75Č77e45c46h 1663438157942

No myslel jsem si že množství nasavaneho vzduchu a poměr paliva určuje řídící jednotka motoru spolu s vahou vzduchu,proč můj motor s vypnutym EGR ventilem lépe jede má menší spotřebu a míň coudi?Navíc je to znát i na čistotě motorového oleje?

0/0
15.10.2015 6:54

Z51d84e30n97ě28k 40H36a64n90z75l 1211446212104

Kam se hrabou uprchlíci

+1/0
14.10.2015 18:12

L46u17k60á45š 48V93e75s39e84l40ý 7154563765913

V Evrope se automobilky domluvily, Amikum se konkurence nelibila, tak na nednoho ukazali. Bude konec predrazenych dieslu a za catek drazsih benzinu.

+3/0
14.10.2015 18:06

M31a49r33t69i18n 59B50e75r27a69n 1534738103891

Horn lze. Firma mela plnit emisni normy a je blbost aby par manazeru rozhodlo o tom jak je bude plnit.

0/0
14.10.2015 18:02

P49e97t27r 94U63r15a97m 1662840133917

Ktery zakon ci narizeni urcuje, jaky software je nepripustny?

+2/0
14.10.2015 17:59

J69a52n 52Š40v12a94r65c 8117826368334

Hezká pohádka. Teď prosím tu o Karkulce. Aneb nevěřím tomu, že o tom vedení nevědělo. Dokonce byl se ani nedivil, kdyby zadání vyšlo právě od něj.

+5/−1
14.10.2015 16:58

Z63d93e92n86ě45k 54H83a53n15z87l 1601216792244

Moc koukáte na Akta X

0/0
14.10.2015 18:39
Foto

M32i50r96o28s63l63a63v 29S76t47e16i97n45e24r 1745875728263

Samozřejmě, vedení zadalo, udělat ten motor na normu E5 nebo E6. Jak jste to udělal, se žádný šéf nebude ptát- hlavně když předložíte správný výsledek testu.

Asi jste ještě nikdy nedostal nějaký úkol. Kdo se snaží, ale nemá úspěch, ten poletí, ale velkým obloukem.

0/0
14.10.2015 18:43

J63i26r43k33a 12D76v68o53ř82á40k 4975130183418

Přesně tak. To je typický způsob zadávání podřízeným, typu "firma se nenají vašeho idealismu, mě jde o to, co se skutečně měří, čili musí se splnit platná norma".

0/0
14.10.2015 19:45

J72i25r78i 54R67u82s29n71o68k 4445262547803

Ja myslim, ze nejake svacinarky taky pujdou.

+1/0
14.10.2015 16:55

L47a19d69i78s26l25a44v 56P62o80l98i48c30k58ý 5196805321317

Manažeři o tom nevěděli a ten počet taky nesedí.:-P

+10/0
14.10.2015 16:53

J72o38s73e34f 30H44l29a30d89ů96v91k56a 6985176561953

Jak to? Vždyť psaly ze za to může vrátný uklízečka a kuchař

0/0
14.10.2015 16:44

J31a44r22o61s81l87a73v 84P19l44a79c16h47e33t19k89a 7456236536259

Jeste nedavno to byla diverzni akce nekolika techniku.

0/0
14.10.2015 16:39

R16o22m87a35n 58Z95v35ě47ř64i15n81a 9911905337365

před týdnem:

"aféra je akcí několika inženýrů"

dnes:

"V podvodech VW se namočilo třicet manažerů"

za týden:

"aféra se rozrůstá, věděl to celý management"

:-)

0/0
14.10.2015 16:37

M74i68c70h49a83l 64J88a24r84o63š 7234810652865

Nakonec se ukáže, že to byla celosvětová dohoda všech firem i s homologační agenturou.

+4/−1
14.10.2015 16:42

J11i21r85k63a 40D89v19o55ř86á13k 4845620363298

Nedivil bych se, i když homoogační agentura k tomu není potřeba. Jde jen o to ji přesvědčit, aby měřila právě to co norma požaduje.

0/0
14.10.2015 19:46

A14d62a87m 24W23e96i44s31s 2743727689601

...já bych je uvolnil...

0/0
14.10.2015 16:32
Foto

M27a96r13t70i44n 23F68a59l62t93ý94n 9381596434268

"za falšováním údajů o emisích pomocí speciálního softwaru stálo pouze „pár softwarových inženýrů“ a že nešlo o firemní rozhodnutí"

Hihihi... to se tak vždycky říká. Pár blbečků se vyhodí, hlavně když "dobré jméno firmy jako celek" zůstane neposkvrněno, Vím o tom svoje. ;-)

+6/−3
14.10.2015 16:31

P29e80t66r 63M31a37r68e20č32e75k 1983671679518

Taky jste namočil firmu do průšvihu?

+2/−1
14.10.2015 16:34

J79a45n 22F93r78o72l22í52k 6256680715924

Dobré jméno firmy je v tomto případě v zadku. Alespoň v USA a západní části Evropy. Ti co kupují ojetiny ze západu s tacho na 120 tis. a reálu 250 se nějakými emisemi nezabývají. Často je jedno jestli jedu za nákladní Tatrou nebo vyšeptaným Golfem.

0/0
15.10.2015 10:19

V75á66c19l66a58v 63P79a80v25e49l18e19k 1460336576854

Ale líbí se mi... podvádí VW, ale pokuty a propad akcií chce převést na dodavatele citelným snížením cen dodávaných součástí 8-o

+1/0
14.10.2015 16:28

J79i93r45k54a 11D17v82o58ř82á43k 4795700143768

Kdyby VW nepodváděl, dodavatelé by neměli kšeft. Není to zas tak úplně nelogické.

0/0
14.10.2015 19:51

M65a97r91t37i60n 12H11o65c26e44k 5879865364397

třicet chudáků to odnese, protože to shora dostali nakázané a vedení se bude pakovat dál. nevěřím, že to vedení nevědělo a neiniciovalo v zájmu získat světové prvenství v prodeji. tohle si totiž vůbec nějakej manager nemůže dovolit, pokud mu to vedení neposvětí !!

+7/−1
14.10.2015 16:21
Foto

P37a12v57e55l 24M35a71k30o32v26e91c 8688835601

Nejdříve to vedení chtělo "hodit" na pár techniků, teď "přihodili" 30 manažerů, ale ve finále to "semele" i samotné nejvyšší vedení...

+1/0
14.10.2015 16:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.