Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Klientů lichvářské firmy se zastal soud. Zastavil exekuce

Soud se zastal lidí, kteří se v případě nesplácení půjček dostali do exekuční pasti. Rozhodl, že exekuci způsobenou předraženou půjčkou lze zastavit. Využil nález Ústavního soudu z konce loňského roku, který tak pomohl zarazit exekuci dlužníků firmy Tommy Stachi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D82a37v72i36d 97V65o32z19á84k 7865744806599

<!--td {border: 1px solid #ccc;}br {mso-data-placement:same-cell;}-->

Dobrýden.

Jedobře, že se někdo snaží bojovat s protizákonnými exekucemi. Je třeba si aleuvědomit, že lze tímto postupem dosáhnout pouze zastavení exekucí. Povinnosthradit úvěr dlužníkovi zůstává. Nacházíte-li se tedy v situaci, kdynejste schopni své dluhy splácet, zbývá Vám pouze jediné řešení, a to jeoddlužení dle insolvenčního zákona. Samozřejmě mimo splacení Vašich dluhů.

Hezký den JUDr. David Vozák, www.abivia.cz

0/0
27.10.2015 9:38

R97o53m95a52n 11M36a20r36t14í61n20e59k 3293420650978

Klidně bych těmto lidem půjčoval, nemuseli by mi splacet takové sumy, stačilo by jen 3- 4násobek pujčené částky za dejme tomu 2-3 roky..

0/0
23.10.2015 17:56

M13a66g84d67a21l10é76n61a 47S87o38m64m83e60r18o10v80á 9427275283274

Od společnosti Tommy Stachi jsem si půjčila, jelikož se nám s manželem rozbilo auto. Jednou se nám stalo, že jsme nemohli splácet. Ze společnosti nám zavolali a já jim vysvětlila mou situaci a vše jsme vyřešili bez pokut atd. Myslím si, že problém byl spíš v tom, že paní si půjčila, půjčku nesplácela a myslela si, že vše vyšumí. Někteří lidé si asi myslí, že si můžou půjčit a peníze nevracet - opravdu nechápu její mentalitu.

0/0
17.10.2015 20:09

P61e21t43r 77S72v56o33b21o26d48a 7462891524

Jeste aby bylo jasne jaci lide si vetsinou pujcuji 15k v nebankovnim.

Par znamym jsem totiz podobnou castku pujcoval. (Podotykam ze bez uroku .. proste pratelska pujcka) Scenar byl prakticky VZDY stejny.

Pred pujckou:

"Neboj za 2 mesice mam premie a mas to vsechno do korunu zpet", "Moc dekuju vytahls me trn z paty udelam pro to VSECHNO, vazne VSECHNO !!!", "Neboj kazdej mesic dostanes hned po vejplate 2000 at je do vanoc z krku" atd. atd.

Po pujcce vetsinou nasleduje:

Prvni mesic vetsinou hned po vyplate 2000. dalsi mesic uz vetsinou jen 1000 se slovy "sorry je to spatny", Pak dalsi mesic nic a kdyz se dalsi mesic ozvu tak po 14 dnech 500,- se slovy "na ty vydriduchu vic NEMAM"

Vetsinou pak ty lidi vidi nekde na mejdanu, v hospode, s krabickou cigaret, jak shani dovolenou, jak postuji fotky z dovolene, nebo nesou plne tasky dobrot z tesca.

"udelam pro to VSECHNO !!!" po 3 mesicich uz daaavno neplati. A kdykoliv me prinesou jakoukoliv splatku (casto o dost mensi nez puvodne dohodnutou a naslibovanou) tak mam pocit skoro jako bych je okradal a byl jsem nejaky zly kapitalista. A to vsechno prestoze na zacatku byla pratelska bezurocna pujcka kterou oni potrebovali "pro vytrzeni trnu z paty" a ja na ni nijak sebemin neprofitoval.

Sorry ale kdybych mel takhle pujcovat abych vydelal a ne jako charita a blboun kamarad. Tak tyhle lidi bych posilal do exekuce bez mrknuti oka a v klidu bych si u toho vychutnal doutnik.

+5/0
15.10.2015 14:10

P85e83t18r 95B91í86l53e28k 7903637479805

taky jsem tak přišel o kamaráda..

0/0
15.10.2015 19:37
Foto

E29v11a 11P59á48n10e48k 8790849147724

Bez diskuze toto je masakr, nicmene doufam, ze pani musela doplatit aspon to, co si pujcila plus primerene penale.

0/0
15.10.2015 13:36

P44e52t77r 68S17v94o37b19o54d58a 7762681664

Pokud vim tak napr. v pripadech ze ve smlouve schazi udaj o RPSN a je smlouva uznana neplatna tak misto toho ze uvazuje jako by RPSN = zakladni urokova sazba CNB (a nebo PRIBOR ? ted nevim)

Kazdopadne oboje temer 0% v soucane dobe ale dluh se zaplatit musi.

Predpokladal bych tedy ze minilalne to co si pujcila i v tomto pripade musi vratit.

0/0
15.10.2015 13:44

P56e52t59r 12S75v81o29b72o23d76a 7342341914

Jako ok je to lichva co si budem povidat.

Ale uvedomte si ze dluznik do toho sel "dobrovolne" a kdyz ten uver podepisoval zadne nasledky neresil (take dobrovolne). Ted si to po case nechal rozlezet v hlave a zacal resit ty nasledky a najednou by vsechno (dost pozde) vzal radeji zpet.

Ted trochu jinej pripad.

Jdete na zabavu a uvidite tam hezkou slecnu. Pozvete ji na sklenicku na dve a nakonec ji ukecate k jednomu nezavaznemu sexovani na coz ona dobrovolne pristoupi bez zatezovani se nasledky.

Jenze druhej den az si uvedomi co udelala tak bude resit hlavne ty nasledky. Mozna se zamilovala a chce ted vic nez jedno nezavazne sexovani. Mozna ma rodinu a radeji by naopak vsechno vymazala. Nenapadne ji nic lepsiho nez dat vas k soudu pro znasilneni protoze prece je jasne ze po 2 dcl vina byla "v krajni nouzi" a jednala "pod natlakem", "nemela cas si to promyslet" a navic souhlasila s "jednostranne vyhodnou" nabidkou jejiz nasledky ji ted nici cely zivot atd. atd.

0/0
15.10.2015 13:29

R47a74d74o11s37l12a45v 88K53l64a26u96d90a 5544738534532

Bože ty to vidíš;-D

0/0
15.10.2015 13:45

P21e47t64r 60S48v42o12b40o28d12a 7782611674

Tak ted nevim jestli souhlasite, protestujete, nebo se jen bavite :D

0/0
15.10.2015 13:52

P68e13t90r 83S83v62o78b46o52d91a 7612951664

Tak takovym parametrum rikam poradna lichva :D

Ale jedna vec proste zustava pravdou. I kdyz v clanku se pise o "jednostranne" sepsane smlouve tk dulzite je uvedomit si ze ta smlouva byla "dvoustranne" podepsana.

0/0
15.10.2015 10:38

V30a98c56l19a18v 57M80e77d98e39k 5801602675265

tím jednostranně se myslí jednostranně výhodná. 

Zákon říká, že smlouva je neplatná, pokud je podepsaná v tísni, pod nátlakem, nebo v rozporu s dobrými mravy.

0/0
15.10.2015 11:52

J32i80ř81í 43P52l37a13v51s19k38ý 9240776971839

ano, pujcit si a nevracet dle domluvy skutecne je v rozporu s dobrymi mravy ... v tom nejsme ve sporu.

+2/0
15.10.2015 11:56

V67a74c93l71a97v 51M74e80d41e71k 5911692135865

půjčit někomu, u koho předpokládám, že nebude splácet, a celý svůj bussines stavět na exekuci je v rozporu s dobrými mravy.

+1/0
15.10.2015 12:10

J90i14ř61í 13P33l94a62v24s70k20ý 9280526391269

spousta dluzniku na splaceni ma, jenom splacet docela obycejne nechce ... radeji si koupi krabicku cigaret, nebo novy mobil. muze takove chovani veritel pred uzavrenim smlouvy ocekavat ?

+1/0
15.10.2015 12:13

R57a47d80o93s79l81a92v 40K64l85a87u68d73a 5564108494712

Co furt máte s tou krabičkou cigaret a novým mobilem? Proč máte zapotřebí neustále tuhle kravinu opakovat?

0/0
15.10.2015 12:17

J60i66ř10í 63P28l34a62v73s74k88ý 9150596321619

protoze znam celou radu dluzniku, kteri na svoje dobrovolne uzavrene zavazky uprimne yebou, a pred splacenim uprednostnuji uspokojovani svych vlastnich potreb ... a jakmile zaklepe na dvere exekutor, zacnou jecet cosi o nespravedlnosti sveta a prohnilosti kapitalismu.

+1/0
15.10.2015 12:25

R79a98d44o63s83l33a21v 75K32l14a96u72d95a 5264448354872

To se pohybujete v zajímavé společnosti.

0/0
15.10.2015 12:28

J66i70ř69í 55P91l72a26v92s29k55ý 9400166171149

az vam budou dluzit radove desitky lidi za odebrane zbozi a sluzby, budete se zrejme pohybovat v podobne spolecnosti taktez ...

0/0
15.10.2015 12:32

R35a14d62o35s88l74a21v 45K65l47a48u89d76a 5594308614652

Já mám pokladnu. Zboží lidem nedávám na xicht:-)

0/0
15.10.2015 12:36

P56e39t63r 26S91v61o91b33o16d71a 7472891144

pujcit si u nekoho s predpokladem ze nebudu splacet a celou pujcku stavet na tom ze exekutor na me bude kratkej, pripadne ze u soudu budu argumentovat lichvou a domahat se zpetne zruseni smlouvy je take v rozporu s dobrymi mravy.

Tak a ted jak z toho ven.

0/0
15.10.2015 14:17

R65a44d26o95s92l46a91v 62K19l45a23u55d35a 5134188534812

To jste ale úplně vedle. Půjčky jsou pochopitelně vymahatelné a tak je to dobře. Není ale možné aby kvůli jedný televizi dotyčný přišel o všechno a šel pod most.

0/0
15.10.2015 14:22

P49e42t97r 93S74v58o76b50o19d22a 7112431644

Neni ale ani mozne aby si nekdo pujcoval a nesplacel. A cim dele se bude vyhybat splaceni tim bude vetsi sance ze mu to soud promine protoze poplatky budou uz "moc velke".

Pujcit treba 10.000,- na 2 mesice nebankovne za 10% urok proste nejde protoze ty vydela nejakych 150,-, ale vy musite zaplatit zerii s tim spojenou (lidi, reklamu, vybaveni, dane, atd.) a nakonec chcete i neco vydelat. Proto je RPSN u techhle pujcek tak vysoke protoze za 10% by se to nevyplatilo ani kdyby 100% klientu bylo bezproblemovych (a to opravdu neni). Ti co delaji problemy tak jdou do exekuce .. protoze jak jinak to chcete resit kdyz neplati a nekomunikuji ? jenze exekutor proste neco stoji, ma take vydaje, musi platit lidi vybaveni, dane atd. a nakonec chce i neco vydelat. Dale pravnik a soud take neco stoji atd.

Jasne ze pak "PRI NESPLACENI" a nechani to "VYHNIT" vypada na prvni pohled ze z castky 15.000,- se "nejakym hnusnym kouzlem" stalo nekolikanasobne vic. Ale to se stalo prave proto ze to dluznik "nechal vyhnit" a pres nesplaceni, nekomunikaci dosel az k soudu a exekutorovi. Takze jeho pripadem se zabyvalo postupne nejmene 10 lidi vcetne soudce atd. a jejich prace a cas proste neco stoji.

On v 99% neprijde o vsechno protoze podepsal nevyhodny uver, ale protoze to "nechal vyhnit" a zajit az takhle daleko. A protoze nekomunikoval a nejednal tak nakonec az soud a exekutor musi zasahnout.

Je to asi stejne jako by jste rekl ze nemuzeme prece lidi nechat umrit na poskrabani se o hrebik. A to take nenechame. Ale pokud se nekdo rizne o stary rezavy hrebik. Nenecha si to vycistit. Kdyz mu to otece nezajde s tim doktorovi. Kdyz mu to zmodra a zasmradne tak tvrdosijne odmita nechat se vysetrit. Tak ano potom takovy clovek muze i z blbeho skrabnuti o hrebik umrit. A uplne stejne muze clovek prijit o vsechno kvuli blbe televizi.

+1/0
15.10.2015 15:25

R67a49d97o75s42l82a54v 60K63l36a24u73d92a 5304278124462

Co to furt drmolíte? 8-o  Pochopitelně že náklady na soud, penále a exekutora j potřeba zaplatit.... Problémem  je těch 312.000 Kč nějaká pokuta..... Jste schopný pochopit, že to je částka která je hodně divná a naprosto neodůvodnitelná?

0/0
15.10.2015 16:07

F35r87a25n62t88i96š57e15k 70N69o67v28á51k 6371785616741

Ale ono podepsat smlouvu o tom, že si půjčím peníze s úmyslem, že je nevrátím je také v rozporu s mravy. Dokonce je to trestný čin podvod.

+1/0
15.10.2015 11:57

R79a55d16o37s37l74a70v 37K88l78a70u79d10a 5644568324162

V tomto případě ne. Každý kdo půjčuje peníze má přístup k informacím o klientovi. Ten klient nedosáhl na bankovní úvěr, proto se obrátil jinam kde pochopitelně věděli že možná nebude mít na zaplacení. To je také důvod vysokých úroků, které soud uznal. Neuznal nesmyslnou pokutu.

0/0
15.10.2015 12:04

J74i74ř54í 49P15l59a10v28s37k21ý 9840926441849

pokud dluznikovi ta smluvni pokuta nevadila pri uzareni smlouvy ani pri predani vypujcenych penez, proc by mu takova pokuta mela vadit pozdeji ?

+1/0
15.10.2015 12:16

R85a93d41o54s46l56a40v 97K60l50a91u61d18a 5774438904692

Přestaňte ze sebe dělat blbce. Taková smlouva je zkrátka neplatná. Je v rozporu se zákonem.

0/0
15.10.2015 12:19

J12i71ř28í 30P14l86a30v40s50k55ý 9360196471589

stejne tak, jako je v rozporu se zakonem si pujcit s umyslem nedostat svym vlastnim zavazkum ...

+1/0
15.10.2015 12:26

M52i94r43e85k 92K15o32v11a85c59i44k 5751931971237

Podle mě dobré rozhodnutí.

Při těch podmínkách je jasné, že takovou smlouvu může uzavřít jenom zoufalec, kterého by normální finanční ústav odmítnul. Společnost tedy vysloveně počítá s neplacením a následným očesáním dlužníka o poslední spodky.

Pro půjčování peněz by měla platit jasná pravidla - jak pro dlužníka, tak pro věřitele. Mezi ty by mělo patřit prověření klienta a posouzení schopnosti splácet. Společnost, která to neudělá, by neměla mít možnost vymáhat své pohledávky právní cestou.

0/0
15.10.2015 10:15

J97i90ř49í 92P29l24a89v72s65k64ý 9890546341159

velka cast dluzniku splacet muze, ale docela obycejne nechce ... radeji si misto toho koupi dalsi krabicku cigaret, nebo novy mobil.

0/0
15.10.2015 10:24

R15a83d70o51s13l42a19v 22K43l56a96u63d78a 5694428704682

Ten kdo splácet může dostane půjčku od banky, která má úroky s porovnáním s tímto směšné. Do problémů s takovou firmou není problém se dostat. Jakmile jednou nezaplatí, půjčka nekyne tak že už nemá šanci. S tím ta firma počítá.

0/0
15.10.2015 10:40

J20i36ř41í 36P57l45a68v53s39k37ý 9150706301389

a nuti snad nekdo dluznika nezaplatit jednu splatku ?

0/0
15.10.2015 10:42

R25a77d76o79s53l59a14v 51K94l80a88u77d15a 5454328594202

Vás je pro tuhle planetu škoda. Ne, lidi nejsou dokonalý. Tedy pochopitelně kromě vás.

+1/0
15.10.2015 10:48

J12i32ř93í 30P43l97a72v78s36k35ý 9810586121809

ne, ani ja nejsem dokonaly ... ale za svoje vlastni chyby nesu plnou zodpovednost a nesnazim se svalovat vinu na vsechny okolo. pokud nekdo za svoje vlastni chyby odpovednost nest nechce nebo nedokaze, necht se takovy clovek ve vlastnim zajmu necha zbavit svepravnosti.

0/0
15.10.2015 11:15

R17a72d36o68s48l11a92v 61K26l19a15u83d46a 5554678664632

Co to melete? Pokud někdo podniká s cílem někoho zruinovat, pak je to špatně. Od toho si platíme stát aby k něčemu takovému nedocházelo. To není žádné svalování viny na všechny okolo.

0/0
15.10.2015 11:20

J18i16ř76í 93P67l97a44v93s43k77ý 9170746331789

podepsala smlouvu ? podepsala. ci je to blbost ? jeji. splacela ? nesplacela. ci je to blbost ? jeji.

pokud necemu nerozumim, tak to ani nepodepisu ... a pokud podepisu s vedomim, ze stejne se ustanovenim smlouvy ridit nebudu, pak nejsem neboha obet systemu, ale sprosty podvodnik.

+1/0
15.10.2015 11:38

V69a45c77l17a69v 42M19e63d20e19k 5191702765215

smlouva byla uznána jako nezákonná, tudíž je úplně jedno, že ji podepsala.

0/0
15.10.2015 11:43

R38a23d36o32s67l67a27v 50K95l13a22u14d38a 5344548664242

Žádná smlouva nesmí být protizákonná. Ještě něco?

0/0
15.10.2015 11:52

L54i51b84o36r 23N10e77v60r95k30l97a 7522661849584

Tento zpusob podnikani - lichva - by se mel zakazat. Je to stejne, jako s drogama. Vsichni vedi, ze je to spatne, vsem prijeti dela dobre - a vsichni na to dojedou. Nevidim v tom rozdil. Na tohle nefunguje ani vzdelani, financni gramotnost ci rozum. Proto kvete jak obchod s drogama, tak i lichvarske pujcky - ty zatim legalne.

0/0
15.10.2015 9:53

A36l66e82š 15L64i79s52o64v20s51k94ý 9819148572372

Papež to říká furt dokola: V centru pozornosti není člověk, ale peníze. A apoštol Pavel v listu Římanům(?): "Kořenem všeho zla je láska k penězům."

0/0
15.10.2015 9:51

K80a38r65e52l 93S25c35h35i11e10s36s54e17r 5706952527527

Nemá redakce k dispozici sp. zn. uváděného nálezu ÚS ?

0/0
15.10.2015 9:34

R46o37s54t11i66s70l60a59v 73C98a30h25a 8705151950552

Bez ohledu na silenost smluvnich pokut te firmy si myslim, ze je dobre se zaptat:

clovek, ktery si pujci u takove firmy, ma porad jeste volebni pravo, nebo ho jiz byl zbaven?

+1/0
15.10.2015 9:23

T48o91m27á23š 10P42e64l21i40k57á14n 1639531961

Paní Eva a všichni jí podobní by si ale mělu uvědomit jednu věc - když si půjčím, musím to vrátit. Takhle mě přijde rozhodnutí soudu také zcela nemorální.

Takoví lidé vidí omezeně lehce nabytých 15K, jdou si koupit mobil, kabelku, udělají pařbu a pak jim přijde nemorální, když chce prachy někdo vrátit.

+3/−2
15.10.2015 8:23

R57a49d55e52k 38D66o29l82e79ž71a94l 2909443500360

V pořadu Krotitelé dluhů byla společnost Tommi Stachi uvedena jako jedna z mála, která má jednoznačně uvedeny všechny poplatky ve smlouvě písmem velkým jak kráva a velmi srozumitelně.. tak jestli to někdo podepíše, tak pardon, ale může si za to sám.

http://www.ceskatelevize.cz/porady/10213556322-krotitele-dluhu/

+1/0
15.10.2015 8:04

V14a84c38l30a57v 60M31e13d34e38k 5461942895885

zákon říká, že smlouva sepsaná v rozporu s dobrými mravy, je od počátku neplatná.

0/0
15.10.2015 11:40

F35r23a56n94t30i11š72e75k 25N62o66v88á29k 6191465516151

Podmínky dost drastické, ale proč si paní půjčovala a nevracela? Jak říkají, měla na to rok kdy je naprosto ignorovala. Určitá solidnost v jednání musí být z obou stran, tady očividně narazil lump na lumpa.

+1/0
15.10.2015 8:02

O50l29d69a 14S52l28a35v32a49t95a 2273516277104

Tohle je fakt prehnany, RPSN 200%, pokuta 200 za den ...

Clovek kterej neco takoveho podepise by mel prijit o obcanku a ne o pul mega.

+2/0
15.10.2015 8:00
Foto

L30u34b91o89š 45H80a44n48u29s 4357417191232

Ano. Odevzdat občanku a zpátky na strom.

0/0
15.10.2015 8:52

M67i90r71o12s93l86a86v 40Z54i70k29m31u70n37d 7689973604753

největším  trestem pro lichváře by bylo rozhodnutí soudu o zániku dluhu a povinnost za nemravné konání odškodnit "klienta" dvojnásobkem částky, kterou si půjčil ... do doby zaplacení zablokovat majetek ...

+1/−3
15.10.2015 7:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.