- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tento clovek v mnoha vecech dokazal ze nelze. Zatim uskutecnil vse, co si predsevzal. Jeho spolecnosti peclive sleduji vyvoj technologii baterii i solarnich panelu. A dokonce nedavno napsal i vyjadreni. Proste vse krome Li- Ion je zatim v plenkach a ma spoustu nedoresenych Achylovych pat. V cem podle vas lze? Bez nej by dodnes jezdily auta jen na ropu a rutinni lety na obeznou drahu by staly dvakrat tolik. Chce to vic optimismu. Ti co se ke vsemu stavi negativne, nikdy svet nikam neposunuli. A svet ted pokrok potrebuje vic, nez kdy driv.
nasledujici clanek se bude jmenovat : "Musk vyviji cloveka na elektrinu" to idnesu plati za reklamu, ze o nem neustale pisou ? Zatim pokud vim, tak jeho aktivity jsou sice zajimave, ale silne nedotazene a daleko za ocekavanim. No, s jeho jmenim muze podnikat i tak, ze podniky bude dotovat................at se dari.......!
Citace ze článku: I Tesla má však své kritiky. Ti upozorňují na fakt, že přestože se vozidla tváří jako ekologická, napájení se stále získává z rozvodné sítě a v konečném důsledku se tak opět spotřebovávají fosilní paliva.
Tvrdím, že toto tvrzení je pokrytecký alibismus.
Tak za prvé. Část této energie je získávána z obnovitelných zdrojů.
Za druhé: Pokud má elektromobil výfuk v tepelné elektrárně, spalovací motor má výfuky hned 3 a ten vlastní je mnohem větší ne ten pomyslný, protože účinnost splovacího motoru je někde kolem 2-35%, oproti > 85% elektromotoru. Stejně tak tepelná elekrárna má vyšší účinnost, někde kolem 45%. Další výfuk je v rafinerii, která potřebuje hodně tepla na destilaci a krakování, které se produkuje spalováním převážně fosilních paliv, často odpadů a také potřebuje elektřinu na čištění, běžně 1-7kWh/l benzínu.
Když to shrnu, jedn výfuk zamořuje prostředí ve městě, druhý okolí refinerie a třetí je v elektrárně.
1. vice nez 90% elektriny se vyrabi z fosilni paliv. tendence -> bude to spise vice nez mene kvuli odstavovani JE. cast ziskana z OZE je v celosvetovem meritku zanedbatelna a navic k nicemu, nebot se neda nejak ulozit. 2. ucinost moderniho spalovaciho motoru je srovnatelna s tepelnou elektrarnou - zhruba okolo 35%. Moderni diesel jako stacionarni zdroj pro dieselelektrickou lokomotivu ma ucinnost 41%. Ztraty prenosem a ulozenim elektricke energie jsou radove v desitkach %, treba precerpavaci elektrarna ma ucinnost okolo 45%. Ztraty v zasobovani elektroauta elektrinou budou radove stejne nebo vyssi nez u vyroby a dopravy pohonnych hmot k autu. Pokud mam ale uz benzin u auta, nemam zadne dalsi problemy- zatimco elektromobil nema uz 100 let vyvinuty zadne technicky odpovidajici akumulatory urcene pro potrebny provoz, vyroba a recyklace akumulatoru je draha, extremne zatezujici zivotni prostredi a nektere slozky do soucasne pouzivanych vykonnych akumulatoru (Li) se ani na zemi nenachazeji v potrebnem mnozstvi, aby se mohly pouzit hromadne do vyroby akumulatoru pro elektromobily. 3. a na zaver perlicka - elektromobil je pro mesto, kde lide nebydli na vlastnich pozemcich zcela nepouzitelny, protoze v bytove zastavbe nelze na ulici zaparkovat a nabijet. To lze jenom ve vile
Možná budou, ale nejdřív v příštím století, až baterie budou vážit míň než nádrž s 20% paliva. Letadlo s téměř prázdnými nádržemi je lepší než s téměř prázdnými bateriemi. U lodí je to ještě o něčem jiném - jezdí na mazut, tedy na velmi levné palivo. Elektřina bude muset hodně, ale hodně zlevnit.
Ukazuje se, že elektromobilita může nabídnout takové výhody, že těžká a drahá baterie není na překážku. Navíc, porovnávat hmotnost baterie a hmotnost nádrže je nesmysl. Zkuste zvážit elektrony v bateriii a porovnat je s hmotností paliva.
Relevantní je porovnání hmotnosti celé pohonné soustavy, a tam už to tak výrazně nevýhodně pro elektromobil nevychází.
Pokud se týče ceny elektřiny, provoz je výrazně levnější, než u spalováků, stejně tak i servis.
Ne ne...budoucností jsou staré a dobré benzínové motory
To je jen další otravná móda...snad to brzy přejde
Nepřejde, jezdí toho už po světě asi milión (elektromobily a plug-in hybridy). Prodeje stoupají docela strmě a například Norsko má kolem 25% prodejů několik posledních měsíců jenom v elektromobilech. A hlavně, kdo toho sedne, tak už by neměnil. Skvělá akcelerace, tichá jízda, dva pedály, ale vystačíte skoro s jedním, levný provoz.
Objevili Ameriku. V Brně jezdí baterníky na prýglu - přehradě více než 60 let dodnes.
Musk jen bohatne na hlouposti lidí.
Když budou baterie s kapacitou cca 20 MJ/kg tak s nimi Jumbo vzlétne. Ale bude jich muset pár vyhodit před přistáním, stejně jako nemůže přistát, když má plné nádrže. Takže je třeba jít někam k 35-40 MJ/kg. Při účinnosti spalovací turbíny cca 60 % budou mít ty baterie 60 % hmotnosti plných nádrží. S tím už se přistát dá, ale pořád je taháte s sebou. 40 MJ je asi 11 kWh. A cena za kilogram baterií musí jít pod 20 násobek ceny Jet-A1. Jinak to nebude konkurence schopné. (Jo jasně s regulacemi a dotacemi se dá rozvážet pizza vlakem levněji než na skůtru)
No on netvrdi ze ty letadla a lode budou na baterky.... ale treba za 100 let to pujde i na baterky...
Zbožná přání. Kapacitní baterie neexistují. Letadlo na každého pasažéra spotřebuje cca 3 litry paliva na 100 km, tedy jako pi jízdě autem ve 2.
Boening 747 spotřebuje na 14 minut letu to co já v autě projezdím za 8 let. Takže soudruh miliardář bude muset napřed natáhnout kolem zeměkoule trolej. Lodě jsou na tom lépe.Takový tanker si poveze své baterie a ještě mu zbude místo na pár litrů ropy.