Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropu a Austrálii spojí přímá linka, rekordní let potrvá 18 hodin

Technologický pokrok a nižší ceny paliva přinášejí velký skok v civilním letectví. Evropu a Austrálii během několika let spojí přímé lety. Nástup nových typů letadel s větším doletem přinese i souboj aerolinek o nejdelší linku na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75a96v75e74l 32M97a16r28e24š 8835960877625

Linka Evropa Austrálie by (kvůli vzdálenosti) byla ideální  pro nadzvuková dopravní letadla, dávala by tam větší smysl, než  transatlantik Londýn - N.Y.

 Moderního nástupce  Concorde se ale asi jen tak nedočkáme

0/0
26.10.2015 21:53

M56a42r53e23k 48N45e35t30o18l16i91c78k65ý 6634410398

18ti hodinovej let. Pro me tedy zhmotnela nocni mura.

0/0
20.10.2015 10:16

P26a68v97e17l 21O83d63r67a54z48i60l 6944309787470

Tak jestli raděj 20-30 hodin poleháváte střídavě v letadlech a na letištích...

+6/0
21.10.2015 11:30

M31i14c31h20a14l 36M80i17l31l27e12r 9676902839942

kazdemu podle jejich cestovnich predstav a priorit.

Zminena linka Perth-Londyn rozhodne nebude vyhovovat kazdemu cestujicimu, zvlast kdyz musi nejdriv letet z vychodniho pobrezi do Perthu.

Radsi nez 4 hodiny do Perthu, par hodin na prestup a pak 18 hodin do Londyna, davam prednost letet odtud primo 14 hodin do Dubaje, 2hod pauzu v Dubaji, osvezeni a odtud dalsich kolem 8 hod do Londyna.

Muj soused zas pro zmenu dava prednost letet odtud 7 1/2 hod do Singapore, pauzu 1 1/2 hodiny, do Dubaje 7 1/2 hodiny, pauzu na prestup/osvezeni 1 1/2 az 2 hodiny a odtud dalsich kolem 8 hod do Londyna.

Zavedeni prime linky PER - LHR proste jenom dava lidem dalsi alternativu cestovnich planu.

0/0
21.10.2015 12:53

T65o43m74á88š 96T25a97t80í51č71e78k 5840672100838

Osvěžení na letišti je opravdu sen každého bonvivána.

0/0
26.10.2015 17:49

M39i98c39h68a69l 74M44i52l36l13e45r 9616762889192

Kdyz jsi prave vystoupil z letadla po nepretrzitem 14hodinovem letu, ktery predchazely alespon dalsi predchozi 4 hodiny od odjezdu z domova, mas minimalne 1 1/2 hodiny na letisti v Dubaji (pri nekterych spojenich dokonce 4 hodiny) a pred sebou dalsi let 6- 8 hodinovy let do destinace, plus alespon dalsi 2 hodiny nez se dostanes do domu nebo hotelu, tak jestli vyuzijes moznosti se uprostred cesty osvezit a prevleknout nebo se tomu smejes a povazujes to za prebytecne bonvivanstvi samozrejme zalezi na tom, jestli se radis mezi cistotne cestujici vedel nichz je prijemne cestovat, nebo cestujici prasata.

0/0
27.10.2015 16:32

T26o71m83á59š 81T27a30t41í80č32e33k 5320782480358

Tak já su schopné se hardcore vykoupat aji na letadlové toaletě. :-) Já jsem to spíš myslel na tu všeobecnou atmosféru na letištích - na mě to působí tak, že mám jako co nejrychleji odtam zmizet.

0/0
27.10.2015 21:00

M50i22c17h46a86l 12M37i32l23l30e31r 9896472859612

Kazdy si jiste rad zkrati cekani v tranzitu mezi spoji na minimum, ale kontrolu casu maji aerolinky.

Kdyz se jedna o mezipristani, pauza trva 90minut az 2 hodiny. U prestupu na jine letadlo existuji minimalni doporucene casy, ale nevyplaci se vybrat ty nejkratsi, protoze se i jen pri malem zpozdeni priletajiciho letadla muze stat, ze cestujici prestup nestihne nebo ze to nestihne jeho zavazadlo.

Osobne davam prednost vetsi pauze, nezli nervakum zda stihnu prestup.

Vyhovuje mi mit cas na zminene osvezeni, projit se kolem obchodu, treba neco koupit a pak v jedne z restauraci kavaren ci v klubu (lounge) neco snit a vypit, prip. odeslat email a beze spechu jit na gate na dalsi spojeni.

0/0
28.10.2015 11:52

V62e31r90o42n54i16k11a 18Š27k66v19á66r58o45v46á 5511650146116

12 hodin letu ještě v pohodě zvládnu letěla, jsem již několikrát,ale 14 hodin (Řím - Buenos Aires) to již byla muka.

0/0
19.10.2015 8:34
Foto

S61t33a54n39i12s16l87a49v 69T38e60s36a82ř 9557284682114

a po 18 hodinách budou cestující z letadla vynášet i se sedačkama :-/

0/0
16.10.2015 19:58

M41i45c92h29a49l 13M88i78l77l44e78r 9856762779642

na dlouhych letech v economy je dulezite jit se obcas projit, protahnout se a zacvicit si.

Nejdelsi lety, ktere jsem prozatim absolvoval, byly 14 hodin mezi Melbourne a Dubaji a mezi Singapore a Londynem. Povazuji za vyhodu, ze to bylo v novejsich dobach v A380 kde je na tyhle aktivity vic mista.

V tomto smeru jsou nejlepsi Emirates, kde economy zabira celou dolni palubu vcetne predniho foyeru mezi kabinami pro pasazery a schody do kokpitu. Tam je behem letu nejvic mista.

Qantas jeste nema B787-9 ve sve flotile a nemohu posoudit rozvrzeni sedadel, ale presto davame prednost letet s mezipristanim a mit moznost se pritom projit a osvezit se.

Nektera velka letiste jsou k cestujici verejnosti vice ohleduplna a poskytuji moznost umyti/ osprchovani/ osvezeni po dlouhem letu i pro ty, kdo nemaji pristup do lounges. (Dubaj)

Na nekterych (Heathrow terminal 3) maji lounge, kde jeden nemusi byt clenem klubu aerolinky nebo letet business/first, aby vyuzil jejich sluzeb. Staci zaplatit vstup na 3 hodinovy pobyt, coz se po 21hodin dlouhem letu s mezipristanim a pri nekolikahodinovem cekani na dalsi pripoj velmi vyplati.

http://www.no1traveller.com/heathrow-airport-lounge-terminal-3.htm

+2/0
17.10.2015 7:08

J85a45n 33M37a18z91ů87r36e66k 2658404788655

tak ekonomická třída na těchto dlouhých letech je upravená....tam to není jak sardinky v Wizzairu do Londýna.

0/0
18.10.2015 11:23

M40i35c21h39a76l 44M20i29l20l80e21r 9306642599342

FYI: prikladam link na tabulky sirek sedadel a vzdalenosti mezi nimi (tzv. pitch, merene jako vzdalenost mezi zadnimi stenami sedacek v rade za sebou) v economy. Je to pro druhy letadel pouzivane ruznymi aerolinkami na dlouhe lety nad 6 hodin. Vsechny udaje jsou v palcich, nasobit 2.54 pro prevod na cm.

http://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php

0/0
18.10.2015 13:14

J70a18n 63L91a60k94o50m46ý 7311895595194

Je fajn, že rekordní lety budou v A350, B777 a B787. Ale zase kdyby si někfo objednal A380 a spodní palubu obětoval nádržím, může lítat z bodu A zpět do bodu A kolem světa nonstop

0/0
16.10.2015 15:58

M52i19r36o63s19l33a32v 48Z52i33k49m18u41n67d 7459743644223

Mohou doplňovat palivo za letu ... to je pouze věc technické úpravy a logistického zajištění ...

0/0
16.10.2015 16:23

L17u53k41á63š 64O57m11á47č28k70a 5891874881486

Ty jsi dobrý komik.

0/0
16.10.2015 18:23

M27i35r66o20s83l27a12v 95Z41i20k81m47u68n55d 7609923594743

A proč, technicky to je možné. Jaký je technický rozdíl mezi vojenským a civilním letadlem ....

0/0
17.10.2015 14:07

J81i19ř82í 15K76o88c53u78r61e70k 6155614585638

By byl moc těžký a nevzlétl

0/0
17.10.2015 16:47

J43a11n 90M15a10z35ů89r47e20k 2208214308815

tam by význam hrála i váha....hlavně od určitého bodu je už linka neefektivní...není to tak, že nejdelší linka zaručí ziskovost. On ten přestup je často pohodlnější, než těch 18 hodin sedět v letadle.

+1/0
18.10.2015 11:25

J27a87r55o86s34l21a24v 15V79o64l21n58ý 4774657155642

Pane Codr,věřte mi.Já jsem žil 30 let v Australii a měl jsem takové cestovatelské

zaměstnání tak jsem toho tam prolétal hodně.Mohl bych se mýlit,ale to byla taková

hrůza,že je to nezapomenutelné.

0/−3
16.10.2015 15:29

L40u90k79a60s 27C13o66d63r 6548922330831

Civilni letectvi je muj velky zivotni konicek a ruzne netradicni lety, destinace a typy letadel primo vyhledavam po celem svete (ostatne jako cela komunita podobne postizenych jedincu). K te historce o nonstop letu mam velmi rezervovany pristup z nekolika duvodu:

- v zadnem z dostupnych pramenu se mi nepovedlo dohledat sebemensi zminku o tom, ze by takovy nonstop let existoval (a to ani v ramci specialnich letu typu positioning / ferry atd.), coz je u tak raritniho a jedinecneho letu (zvlast nonstop segment z Australie do Londyna, ktery se leti z velke casti proti vetru) vice nez podezrele

- letecka spolecnost nemela k dispozici letadlo, co by neco takoveho zvladlo bez masivnich jednorazovych uprav, ktere by nebyly ekonomicky ospravedlnitelne (a pokud by je skutecne provedla, urcite by o takove technicke rarite existovala spousta zaznamu na leteckych serverech)

- v letovych radech jsou tyhle lety vypsane s mezipristanim

- link na diskuzi jsem poslal dalsim lidem z letecke komunity a nikdo z nich o nicem podobnem neslysel

+3/0
16.10.2015 15:44

J44a97r71o93s55l17a36v 89V16o83l79n50ý 4444577635452

Pane Korec,nechci zpochybnovat to co jste napsal,ale Quantas měl obvykle těch

mezipřistání nejvíce.Já jsem s ním letěl kdysi a to byl na trase Londýn,Frankfurt,

Bělehrad,Bahrajn,Singapur,Sydney,Melbourne. Bylo to Jumbo,(B-747) a někdy

létal místo Bělehradu přes Atheny.To bylo koncem 70.let, a já mám také rád ty

Jumba.

0/0
16.10.2015 14:45

L78u56k31a69s 84C82o78d29r 6418692630241

Neslo o beznou linku s cestujicimi, ale o specialni rekordni let s upravenym letadlem. Vice podrobnosti a zajimavosti o tom letu se da najit v tomhle clanku

http://www.airwaysmuseum.com/Qantas%201st%20England-Aust%20non-stop%201989.htm

0/0
16.10.2015 14:48

M31i90c41h41a86l 39M70i80l92l27e12r 9706382259572

zadny Quantas neexistuje

 Australska aerolinka se jmenuje Qantas = historicka zkratka z Queensland and Northern Territory Aerial Services

V 60. a 70.letech mela radu mezipristani kazda aerolinka, ktera letala az do Australie. KLM, Lufthansa atd.

0/0
16.10.2015 18:53

J56a21r38o26s68l48a31v 84V96o70l63n98ý 4614297515612

Já nemohu věřit tomu,co tady čtu.V Květnu a Listopadu '99 jsem letěl s Lauda Air z

Melbourne,(Australie) do Vídně a zpět.Letoun Boeing 777 to letěl bez mezipřistání

ze Sydney do Vídně za 21a1/2 hodiny a 21hod. Jedna cesta byla o půl hod.kratší a

už nevím která.

To byla nezapomenutelná muka,bylo tam ještě málo místa.Tehdy jsem si slíbil,že už

to nikdy neudělám.Každé mezipřistání je na tak dlouhé cestě velká úleva.Ta bolest

v kolenou je děsná a tu cestu vám naprosto znechutí.

0/0
16.10.2015 13:13

J85a52n 22S68e24m51i47k 4624147862829

zvlaste kdyz mezi evropou a australii je tolik zajimavych mist na jednodenni odpocinek. 17 hodin v plechovce pri svem prijmu ktery mi veli uzivat ekonomickou tridu by jsem rozhodne nebyl schopen dat.

V prvni tride kde se da pohodlne spat by to ale urcite slo

+1/0
16.10.2015 13:39

L51u61k54a59s 40C69o34d32r 6188122520931

Nerikam, ze te historce o nonstop letu neverim, ale podle letoveho radu mel na tehle lince Lauda Air mezipristani bud v Bangkoku nebo v KL, pripadne na Bali (podle toho, co to bylo za let). Pripadny nonstop let je navic vyrazne nad moznostmi 777-200ER, co meli ve flotile (jediny stroj tohoto typu, ktery by to dovedl, byl ten Boeingem specialne upraveny rekordman z roku 1997).

+4/0
16.10.2015 13:52

R74o98m16a44n 69K33o40r19e61c 9506642252278

Létal to Austrian, nejdříve pod značkou Lauda, později pod svou. Viz:

"Austrian was the last European-based airline offering direct flights from Melbourne to Europe, initially using the Lauda brand, and then Austrian airlines aircraft"

https://en.wikipedia.org/wiki/Austrian_Airlines

A ještě zajímavost:

"In 1989 Qantas set a world distance record for commercial jets when a Boeing 747–400 flew non stop London to Sydney in just over 20 hours"

https://en.wikipedia.org/wiki/Kangaroo_Route

Holt, stará dobrá 747... mám je rád dodnes :-)

0/0
16.10.2015 14:01

L26u56k42a14s 72C75o21d81r 6658782330521

Jenom bych rad upozornil na par veci:

- direct neznamena non-stop

- Boeing cas od casu provadel rekordni lety coby marketingovy nastroj, vicemene to vypadalo tak, ze do carga zabudovali dalsi palivove nadrze (ostatne nabizeli to i aerolinkam jako dodatecnou vybavu, ale v pripade modelu 777 nebyla moc ekonomicky atraktivni), par let po 747-400 udelal rekord prave 777-200ER, o kterem jsem psal, aby vsechny rekordy nakonec prekonal specialne upraveny 777-200LR na trase z Hongkongu do Londyna (pres Atlantik a Pacifik). Vice treba zde...

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/2430547/

+3/0
16.10.2015 14:17

M20i32c39h36a95l 43M59i42l58l46e68r 9186172779392

"offering direct flights from Melbourne to Europe,"

Direct flights v kontextu vubec neznamena bez pristani, ale bez nutnosti prestupovat. Tzn. meli mezipristani a pak pokracovali v letu.

0/0
16.10.2015 18:45

J73a76n 31S11ů95r38a 4425243223902

Žádné letadlo dosud z Evropy do Austrálie nedolétne. Lauda Air měl mezipřistání v Kuala Lumpur.

+5/0
16.10.2015 15:50

P27a44v36e41l 21O19d29r81a91z58i10l 6104829647160

Asi to pan Volný prospal.

0/0
21.10.2015 11:34

M15i82c68h78a86l 34M96i93l45l47e15r 9446772369232

uz ti asi neslouzi pamet, ale Lauda NIKDY neletal non-stop mezi Melbourne a Vidni.

 PS. Rodina, kterou zname, s nimi v 1999 letela - byla to jejich prvni cesta z Australie do Evropy a kdeco si tenkrat dokumentovali a udelali z toho fotoalbum.

0/0
16.10.2015 18:48

M77i18c26h44a77l 97M33i10l46l37e48r 9356242289382

....ani neletal non-stop mezi Sydney a Vidni.

Ruzne evropske aerolinky provozovaly prime lety mezi Evropou a Australii, s mezipristranim na nekterem asijskem letisti. Primy let znamenal, ze se nemuselo prestupovat na jine letadlo a nemusela presunovat zavazadla.

Vetsina letala do Sydney, ale nektere jeste dal do Melbourne. Moje mama letela jednou takhle s KLM, podruhe s Lufthansou.

0/0
16.10.2015 19:11

D72a93v65i93d 90G54r72u45n35d66e29l 7503902938164

No, doufejme, ze tam nebudou litat Travel Service. 18 hodin bez vody muze byt nebezpecne.

+2/0
16.10.2015 13:11

R74o51m55a77n 79P91o83l47á85č17e80k 5816319505

Taky to nebude pro socky co jim jednou za rok na dvě hodiny letu vadí dát 50 Kč za vodu ;-D

+1/−9
16.10.2015 13:44

D47a97v82i75d 16G73r20u77n82d44e67l 7153712908764

Mel to byt vtip. Ale nemam moc rad vyraz "socky". Nekdy staci velmi malinko k tomu, abyste se do teto kategorie dostal taky.

+6/−2
16.10.2015 13:51

P58a57v41e16l 40M62o96r79a46v47e46c 1884565784857

Souhlasím, navíc ty "socky" pořád mají na dovolenou v zahraničí, takže bych je úplně sockama nenazýval.

+2/0
16.10.2015 14:03

L19u72k50á93š 86O68m46á73č83k29a 5951954671206

A řekl ti už někdo, že tu vodu si můžeš koupit?

+1/0
16.10.2015 14:03

D19a74v29i92d 69G37r59u48n74d90e86l 7503282458374

Proc mi tykate? Nikdy jsem s vami ve Strane nebyl.

0/−6
16.10.2015 16:08

L69u84k63á98š 96O35m94á63č77k13a 5181214821576

Protože na internetových diskusích se běžně tyká. Jedná se o internetovou "netiketu". Je tomu už tak od roku 1997, to tys chodil ještě do školky.

+4/−1
16.10.2015 18:23

J85a43k66u38b 68N37e72b26u94r85k51a 6365697960589

Natankováno na 18h letu, to už je hodně lákavej cíl pro teroristy.

+2/−1
16.10.2015 12:28

A16u45g50u11s46t 24F44o42r95m70á84n23e21k 6515889600256

Konečně budou moci Evropané rychle emigrovat.

+8/0
16.10.2015 12:11

L75u90k88a56s 30C22o58d18r 6648522880761

Mne ted skoro devatenactihodinovej let z New Yorku do Singapuru prisel celkem v pohode. Clovek proste vecer nastoupil do letadla na Newarku, po startu si dal veceri, potom si rozlozil postel, dal si osm hodin slofika, probudil se v pulce letu, dal si dalsi jidlo, udelal nejakou praci na notebooku, dal si dalsich par hodin spanku a pak snidani tesne pred rannim priletem do Singapuru. Zadna unava, zadnej velkej jet lag, bylo to na pohodu.

0/0
16.10.2015 12:06

P57a70v64e97l 14M70o66r67a20v46e42c 1514115694677

Tak on ne každý má na Business class, tam je to v pohodě (jednou jsem letěl s Qatar Airways a bylo to super) ale 18 hodin v economi je něco jiného.

+4/0
16.10.2015 12:16

I83v23a61n 74V15r34b35a 9590780185112

aj 2x12 hodin do Sydney uplne staci. Pokial letim na dovolenku, zvycajne to planujem tak, ze niekde na polceste pozriem nieco zaujimave na 1-2 dni. Emiraty, Bangkok, Kuala-Lumpur...

+1/0
16.10.2015 12:24

L85u33k90a92s 81C71o54d64r 6488102290251

Ale tohle letadlo nemelo zadnou economy class, byl to all-business class model. Airbus 340-500 v provedeni pro 100 lidi (tj. kazdy mel vlastni box kde se dala rozlozit postel). Ostatne Singapore Airlines pocitaji i u te staronove linky s tim, ze tam s nejvetsi pravepodobnosti klasicka economy class nebude (kdo touzi po nizsim komfortu vymenou za levnejsi let, muze uz ted letet s mezipristanim z JFK pres Frankfurt v A380, tahle linka je porad v provozu)

0/0
16.10.2015 12:25

P16a80v32e92l 15M39o57r46a55v60e53c 1734935134777

Já vím že to bylo all business, ale každopádně jste platil cenu Business class která je tak 3 - 4 krát vyšší než economi. Jinak nejsem si jist že bude stejná když ji zrušili pro ztrátovost.

0/0
16.10.2015 12:29

L83u51k31a20s 85C89o12d83r 6438752270631

Spis osmkrat, ale to je ve finale jedno :-) Jinak duvody zruseni SQ21/22 a SQ37/38 by vydaly na malou knizku, seslo se tam vic veci najednou

0/0
16.10.2015 12:39

P70a96v46e30l 67M63o97r54a92v82e41c 1304305304707

Jo tak veřim že to asi nebyl jedinej důvod, jinak záleží jak u koho třeba Emirates je Praha - Dubai od 9 a business od 40.

0/0
16.10.2015 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.