Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropu a Austrálii spojí přímá linka, rekordní let potrvá 18 hodin

Technologický pokrok a nižší ceny paliva přinášejí velký skok v civilním letectví. Evropu a Austrálii během několika let spojí přímé lety. Nástup nových typů letadel s větším doletem přinese i souboj aerolinek o nejdelší linku na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P45a32v67e19l 12M62a77r25e75š 8245620547435

Linka Evropa Austrálie by (kvůli vzdálenosti) byla ideální  pro nadzvuková dopravní letadla, dávala by tam větší smysl, než  transatlantik Londýn - N.Y.

 Moderního nástupce  Concorde se ale asi jen tak nedočkáme

0/0
26.10.2015 21:53

M70a25r25e53k 48N13e59t96o62l37i72c16k18ý 6674460948

18ti hodinovej let. Pro me tedy zhmotnela nocni mura.

0/0
20.10.2015 10:16

P75a98v49e16l 80O72d92r88a90z40i71l 6754969897120

Tak jestli raděj 20-30 hodin poleháváte střídavě v letadlech a na letištích...

+6/0
21.10.2015 11:30

M93i10c89h44a57l 81M11i11l33l52e40r 9496552679692

kazdemu podle jejich cestovnich predstav a priorit.

Zminena linka Perth-Londyn rozhodne nebude vyhovovat kazdemu cestujicimu, zvlast kdyz musi nejdriv letet z vychodniho pobrezi do Perthu.

Radsi nez 4 hodiny do Perthu, par hodin na prestup a pak 18 hodin do Londyna, davam prednost letet odtud primo 14 hodin do Dubaje, 2hod pauzu v Dubaji, osvezeni a odtud dalsich kolem 8 hod do Londyna.

Muj soused zas pro zmenu dava prednost letet odtud 7 1/2 hod do Singapore, pauzu 1 1/2 hodiny, do Dubaje 7 1/2 hodiny, pauzu na prestup/osvezeni 1 1/2 az 2 hodiny a odtud dalsich kolem 8 hod do Londyna.

Zavedeni prime linky PER - LHR proste jenom dava lidem dalsi alternativu cestovnich planu.

0/0
21.10.2015 12:53

T95o81m14á32š 85T32a31t81í67č73e34k 5220582470238

Osvěžení na letišti je opravdu sen každého bonvivána.

0/0
26.10.2015 17:49

M25i49c80h35a70l 82M64i36l95l49e18r 9396522339762

Kdyz jsi prave vystoupil z letadla po nepretrzitem 14hodinovem letu, ktery predchazely alespon dalsi predchozi 4 hodiny od odjezdu z domova, mas minimalne 1 1/2 hodiny na letisti v Dubaji (pri nekterych spojenich dokonce 4 hodiny) a pred sebou dalsi let 6- 8 hodinovy let do destinace, plus alespon dalsi 2 hodiny nez se dostanes do domu nebo hotelu, tak jestli vyuzijes moznosti se uprostred cesty osvezit a prevleknout nebo se tomu smejes a povazujes to za prebytecne bonvivanstvi samozrejme zalezi na tom, jestli se radis mezi cistotne cestujici vedel nichz je prijemne cestovat, nebo cestujici prasata.

0/0
27.10.2015 16:32

T50o16m65á68š 58T14a11t71í77č53e55k 5860742940758

Tak já su schopné se hardcore vykoupat aji na letadlové toaletě. :-) Já jsem to spíš myslel na tu všeobecnou atmosféru na letištích - na mě to působí tak, že mám jako co nejrychleji odtam zmizet.

0/0
27.10.2015 21:00

M55i40c28h67a25l 43M98i46l38l27e71r 9146632269302

Kazdy si jiste rad zkrati cekani v tranzitu mezi spoji na minimum, ale kontrolu casu maji aerolinky.

Kdyz se jedna o mezipristani, pauza trva 90minut az 2 hodiny. U prestupu na jine letadlo existuji minimalni doporucene casy, ale nevyplaci se vybrat ty nejkratsi, protoze se i jen pri malem zpozdeni priletajiciho letadla muze stat, ze cestujici prestup nestihne nebo ze to nestihne jeho zavazadlo.

Osobne davam prednost vetsi pauze, nezli nervakum zda stihnu prestup.

Vyhovuje mi mit cas na zminene osvezeni, projit se kolem obchodu, treba neco koupit a pak v jedne z restauraci kavaren ci v klubu (lounge) neco snit a vypit, prip. odeslat email a beze spechu jit na gate na dalsi spojeni.

0/0
28.10.2015 11:52

V63e72r77o65n11i56k68a 12Š60k47v30á72r34o93v52á 5251490916966

12 hodin letu ještě v pohodě zvládnu letěla, jsem již několikrát,ale 14 hodin (Řím - Buenos Aires) to již byla muka.

0/0
19.10.2015 8:34
Foto

S12t78a22n79i29s22l34a85v 12T95e79s47a10ř 9247194502944

a po 18 hodinách budou cestující z letadla vynášet i se sedačkama :-/

0/0
16.10.2015 19:58

M48i53c31h51a60l 87M13i27l32l46e95r 9676262469522

na dlouhych letech v economy je dulezite jit se obcas projit, protahnout se a zacvicit si.

Nejdelsi lety, ktere jsem prozatim absolvoval, byly 14 hodin mezi Melbourne a Dubaji a mezi Singapore a Londynem. Povazuji za vyhodu, ze to bylo v novejsich dobach v A380 kde je na tyhle aktivity vic mista.

V tomto smeru jsou nejlepsi Emirates, kde economy zabira celou dolni palubu vcetne predniho foyeru mezi kabinami pro pasazery a schody do kokpitu. Tam je behem letu nejvic mista.

Qantas jeste nema B787-9 ve sve flotile a nemohu posoudit rozvrzeni sedadel, ale presto davame prednost letet s mezipristanim a mit moznost se pritom projit a osvezit se.

Nektera velka letiste jsou k cestujici verejnosti vice ohleduplna a poskytuji moznost umyti/ osprchovani/ osvezeni po dlouhem letu i pro ty, kdo nemaji pristup do lounges. (Dubaj)

Na nekterych (Heathrow terminal 3) maji lounge, kde jeden nemusi byt clenem klubu aerolinky nebo letet business/first, aby vyuzil jejich sluzeb. Staci zaplatit vstup na 3 hodinovy pobyt, coz se po 21hodin dlouhem letu s mezipristanim a pri nekolikahodinovem cekani na dalsi pripoj velmi vyplati.

http://www.no1traveller.com/heathrow-airport-lounge-terminal-3.htm

+2/0
17.10.2015 7:08

J90a39n 39M27a66z91ů40r65e85k 2478274168215

tak ekonomická třída na těchto dlouhých letech je upravená....tam to není jak sardinky v Wizzairu do Londýna.

0/0
18.10.2015 11:23

M93i97c31h72a16l 48M96i26l55l10e44r 9626742369372

FYI: prikladam link na tabulky sirek sedadel a vzdalenosti mezi nimi (tzv. pitch, merene jako vzdalenost mezi zadnimi stenami sedacek v rade za sebou) v economy. Je to pro druhy letadel pouzivane ruznymi aerolinkami na dlouhe lety nad 6 hodin. Vsechny udaje jsou v palcich, nasobit 2.54 pro prevod na cm.

http://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php

0/0
18.10.2015 13:14

J82a93n 68L44a13k49o80m23ý 7761905435824

Je fajn, že rekordní lety budou v A350, B777 a B787. Ale zase kdyby si někfo objednal A380 a spodní palubu obětoval nádržím, může lítat z bodu A zpět do bodu A kolem světa nonstop

0/0
16.10.2015 15:58

M54i54r10o77s54l48a15v 11Z76i46k60m14u50n20d 7259183444703

Mohou doplňovat palivo za letu ... to je pouze věc technické úpravy a logistického zajištění ...

0/0
16.10.2015 16:23

L81u63k51á58š 52O19m56á83č32k66a 5481974521286

Ty jsi dobrý komik.

0/0
16.10.2015 18:23

M67i42r95o49s18l48a40v 22Z63i20k29m47u32n85d 7809603904383

A proč, technicky to je možné. Jaký je technický rozdíl mezi vojenským a civilním letadlem ....

0/0
17.10.2015 14:07

J13i29ř17í 20K26o16c56u57r59e85k 6155194615678

By byl moc těžký a nevzlétl

0/0
17.10.2015 16:47

J96a30n 91M85a98z95ů69r22e84k 2108124608305

tam by význam hrála i váha....hlavně od určitého bodu je už linka neefektivní...není to tak, že nejdelší linka zaručí ziskovost. On ten přestup je často pohodlnější, než těch 18 hodin sedět v letadle.

+1/0
18.10.2015 11:25

J48a88r49o72s16l60a90v 50V92o41l62n33ý 4434807205282

Pane Codr,věřte mi.Já jsem žil 30 let v Australii a měl jsem takové cestovatelské

zaměstnání tak jsem toho tam prolétal hodně.Mohl bych se mýlit,ale to byla taková

hrůza,že je to nezapomenutelné.

0/−3
16.10.2015 15:29

L48u35k64a24s 58C35o47d84r 6788102690881

Civilni letectvi je muj velky zivotni konicek a ruzne netradicni lety, destinace a typy letadel primo vyhledavam po celem svete (ostatne jako cela komunita podobne postizenych jedincu). K te historce o nonstop letu mam velmi rezervovany pristup z nekolika duvodu:

- v zadnem z dostupnych pramenu se mi nepovedlo dohledat sebemensi zminku o tom, ze by takovy nonstop let existoval (a to ani v ramci specialnich letu typu positioning / ferry atd.), coz je u tak raritniho a jedinecneho letu (zvlast nonstop segment z Australie do Londyna, ktery se leti z velke casti proti vetru) vice nez podezrele

- letecka spolecnost nemela k dispozici letadlo, co by neco takoveho zvladlo bez masivnich jednorazovych uprav, ktere by nebyly ekonomicky ospravedlnitelne (a pokud by je skutecne provedla, urcite by o takove technicke rarite existovala spousta zaznamu na leteckych serverech)

- v letovych radech jsou tyhle lety vypsane s mezipristanim

- link na diskuzi jsem poslal dalsim lidem z letecke komunity a nikdo z nich o nicem podobnem neslysel

+3/0
16.10.2015 15:44

J23a79r43o14s65l24a16v 64V27o33l81n74ý 4794577785802

Pane Korec,nechci zpochybnovat to co jste napsal,ale Quantas měl obvykle těch

mezipřistání nejvíce.Já jsem s ním letěl kdysi a to byl na trase Londýn,Frankfurt,

Bělehrad,Bahrajn,Singapur,Sydney,Melbourne. Bylo to Jumbo,(B-747) a někdy

létal místo Bělehradu přes Atheny.To bylo koncem 70.let, a já mám také rád ty

Jumba.

0/0
16.10.2015 14:45

L65u31k84a46s 43C73o98d31r 6118892410351

Neslo o beznou linku s cestujicimi, ale o specialni rekordni let s upravenym letadlem. Vice podrobnosti a zajimavosti o tom letu se da najit v tomhle clanku

http://www.airwaysmuseum.com/Qantas%201st%20England-Aust%20non-stop%201989.htm

0/0
16.10.2015 14:48

M18i15c68h49a45l 83M85i74l18l79e57r 9636332419462

zadny Quantas neexistuje

 Australska aerolinka se jmenuje Qantas = historicka zkratka z Queensland and Northern Territory Aerial Services

V 60. a 70.letech mela radu mezipristani kazda aerolinka, ktera letala az do Australie. KLM, Lufthansa atd.

0/0
16.10.2015 18:53

J81a13r78o76s25l61a47v 62V76o19l38n62ý 4144747745632

Já nemohu věřit tomu,co tady čtu.V Květnu a Listopadu '99 jsem letěl s Lauda Air z

Melbourne,(Australie) do Vídně a zpět.Letoun Boeing 777 to letěl bez mezipřistání

ze Sydney do Vídně za 21a1/2 hodiny a 21hod. Jedna cesta byla o půl hod.kratší a

už nevím která.

To byla nezapomenutelná muka,bylo tam ještě málo místa.Tehdy jsem si slíbil,že už

to nikdy neudělám.Každé mezipřistání je na tak dlouhé cestě velká úleva.Ta bolest

v kolenou je děsná a tu cestu vám naprosto znechutí.

0/0
16.10.2015 13:13

J30a40n 30S88e19m52i34k 4214567252429

zvlaste kdyz mezi evropou a australii je tolik zajimavych mist na jednodenni odpocinek. 17 hodin v plechovce pri svem prijmu ktery mi veli uzivat ekonomickou tridu by jsem rozhodne nebyl schopen dat.

V prvni tride kde se da pohodlne spat by to ale urcite slo

+1/0
16.10.2015 13:39

L98u62k52a17s 31C81o35d45r 6538912610771

Nerikam, ze te historce o nonstop letu neverim, ale podle letoveho radu mel na tehle lince Lauda Air mezipristani bud v Bangkoku nebo v KL, pripadne na Bali (podle toho, co to bylo za let). Pripadny nonstop let je navic vyrazne nad moznostmi 777-200ER, co meli ve flotile (jediny stroj tohoto typu, ktery by to dovedl, byl ten Boeingem specialne upraveny rekordman z roku 1997).

+4/0
16.10.2015 13:52

R30o43m40a14n 29K15o63r95e64c 9646552452168

Létal to Austrian, nejdříve pod značkou Lauda, později pod svou. Viz:

"Austrian was the last European-based airline offering direct flights from Melbourne to Europe, initially using the Lauda brand, and then Austrian airlines aircraft"

https://en.wikipedia.org/wiki/Austrian_Airlines

A ještě zajímavost:

"In 1989 Qantas set a world distance record for commercial jets when a Boeing 747–400 flew non stop London to Sydney in just over 20 hours"

https://en.wikipedia.org/wiki/Kangaroo_Route

Holt, stará dobrá 747... mám je rád dodnes :-)

0/0
16.10.2015 14:01

L17u98k46a28s 60C71o55d43r 6368122190841

Jenom bych rad upozornil na par veci:

- direct neznamena non-stop

- Boeing cas od casu provadel rekordni lety coby marketingovy nastroj, vicemene to vypadalo tak, ze do carga zabudovali dalsi palivove nadrze (ostatne nabizeli to i aerolinkam jako dodatecnou vybavu, ale v pripade modelu 777 nebyla moc ekonomicky atraktivni), par let po 747-400 udelal rekord prave 777-200ER, o kterem jsem psal, aby vsechny rekordy nakonec prekonal specialne upraveny 777-200LR na trase z Hongkongu do Londyna (pres Atlantik a Pacifik). Vice treba zde...

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/2430547/

+3/0
16.10.2015 14:17

M57i59c42h70a44l 69M44i25l75l34e34r 9546952889152

"offering direct flights from Melbourne to Europe,"

Direct flights v kontextu vubec neznamena bez pristani, ale bez nutnosti prestupovat. Tzn. meli mezipristani a pak pokracovali v letu.

0/0
16.10.2015 18:45

J49a26n 94S79ů12r79a 4605863553332

Žádné letadlo dosud z Evropy do Austrálie nedolétne. Lauda Air měl mezipřistání v Kuala Lumpur.

+5/0
16.10.2015 15:50

P36a67v43e11l 45O59d98r69a69z13i38l 6394719207670

Asi to pan Volný prospal.

0/0
21.10.2015 11:34

M66i39c65h89a13l 66M26i79l20l67e87r 9126742509502

uz ti asi neslouzi pamet, ale Lauda NIKDY neletal non-stop mezi Melbourne a Vidni.

 PS. Rodina, kterou zname, s nimi v 1999 letela - byla to jejich prvni cesta z Australie do Evropy a kdeco si tenkrat dokumentovali a udelali z toho fotoalbum.

0/0
16.10.2015 18:48

M55i24c82h71a73l 98M40i85l46l61e23r 9856392589492

....ani neletal non-stop mezi Sydney a Vidni.

Ruzne evropske aerolinky provozovaly prime lety mezi Evropou a Australii, s mezipristranim na nekterem asijskem letisti. Primy let znamenal, ze se nemuselo prestupovat na jine letadlo a nemusela presunovat zavazadla.

Vetsina letala do Sydney, ale nektere jeste dal do Melbourne. Moje mama letela jednou takhle s KLM, podruhe s Lufthansou.

0/0
16.10.2015 19:11

D59a23v38i63d 32G69r91u98n52d57e85l 7263872868624

No, doufejme, ze tam nebudou litat Travel Service. 18 hodin bez vody muze byt nebezpecne.

+2/0
16.10.2015 13:11

R87o34m69a39n 26P91o76l57á34č38e17k 5886169765

Taky to nebude pro socky co jim jednou za rok na dvě hodiny letu vadí dát 50 Kč za vodu ;-D

+1/−9
16.10.2015 13:44

D74a12v93i19d 27G68r45u54n88d33e62l 7683612948464

Mel to byt vtip. Ale nemam moc rad vyraz "socky". Nekdy staci velmi malinko k tomu, abyste se do teto kategorie dostal taky.

+6/−2
16.10.2015 13:51

P13a69v23e93l 68M14o88r56a31v69e42c 1814485354697

Souhlasím, navíc ty "socky" pořád mají na dovolenou v zahraničí, takže bych je úplně sockama nenazýval.

+2/0
16.10.2015 14:03

L22u51k33á63š 97O68m61á63č28k34a 5671504301106

A řekl ti už někdo, že tu vodu si můžeš koupit?

+1/0
16.10.2015 14:03

D26a32v32i72d 68G76r17u47n56d33e37l 7483422808664

Proc mi tykate? Nikdy jsem s vami ve Strane nebyl.

0/−6
16.10.2015 16:08

L93u15k46á84š 36O69m44á43č93k53a 5261134531896

Protože na internetových diskusích se běžně tyká. Jedná se o internetovou "netiketu". Je tomu už tak od roku 1997, to tys chodil ještě do školky.

+4/−1
16.10.2015 18:23

J70a95k45u21b 49N82e22b19u53r98k92a 6875547570279

Natankováno na 18h letu, to už je hodně lákavej cíl pro teroristy.

+2/−1
16.10.2015 12:28

A26u22g41u91s29t 83F40o23r34m26á55n35e61k 6365369560376

Konečně budou moci Evropané rychle emigrovat.

+8/0
16.10.2015 12:11

L33u34k47a78s 37C55o54d35r 6198752870341

Mne ted skoro devatenactihodinovej let z New Yorku do Singapuru prisel celkem v pohode. Clovek proste vecer nastoupil do letadla na Newarku, po startu si dal veceri, potom si rozlozil postel, dal si osm hodin slofika, probudil se v pulce letu, dal si dalsi jidlo, udelal nejakou praci na notebooku, dal si dalsich par hodin spanku a pak snidani tesne pred rannim priletem do Singapuru. Zadna unava, zadnej velkej jet lag, bylo to na pohodu.

0/0
16.10.2015 12:06

P53a44v49e59l 13M79o29r98a56v27e38c 1434685874837

Tak on ne každý má na Business class, tam je to v pohodě (jednou jsem letěl s Qatar Airways a bylo to super) ale 18 hodin v economi je něco jiného.

+4/0
16.10.2015 12:16

I26v58a74n 39V25r53b47a 9610450815392

aj 2x12 hodin do Sydney uplne staci. Pokial letim na dovolenku, zvycajne to planujem tak, ze niekde na polceste pozriem nieco zaujimave na 1-2 dni. Emiraty, Bangkok, Kuala-Lumpur...

+1/0
16.10.2015 12:24

L91u67k95a51s 68C80o59d93r 6348692380951

Ale tohle letadlo nemelo zadnou economy class, byl to all-business class model. Airbus 340-500 v provedeni pro 100 lidi (tj. kazdy mel vlastni box kde se dala rozlozit postel). Ostatne Singapore Airlines pocitaji i u te staronove linky s tim, ze tam s nejvetsi pravepodobnosti klasicka economy class nebude (kdo touzi po nizsim komfortu vymenou za levnejsi let, muze uz ted letet s mezipristanim z JFK pres Frankfurt v A380, tahle linka je porad v provozu)

0/0
16.10.2015 12:25

P27a67v48e72l 21M74o59r17a62v83e17c 1914895374467

Já vím že to bylo all business, ale každopádně jste platil cenu Business class která je tak 3 - 4 krát vyšší než economi. Jinak nejsem si jist že bude stejná když ji zrušili pro ztrátovost.

0/0
16.10.2015 12:29

L95u66k57a91s 79C78o53d85r 6938392280311

Spis osmkrat, ale to je ve finale jedno :-) Jinak duvody zruseni SQ21/22 a SQ37/38 by vydaly na malou knizku, seslo se tam vic veci najednou

0/0
16.10.2015 12:39

P21a75v30e25l 72M50o97r66a75v41e46c 1554715184447

Jo tak veřim že to asi nebyl jedinej důvod, jinak záleží jak u koho třeba Emirates je Praha - Dubai od 9 a business od 40.

0/0
16.10.2015 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.