Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropu a Austrálii spojí přímá linka, rekordní let potrvá 18 hodin

Technologický pokrok a nižší ceny paliva přinášejí velký skok v civilním letectví. Evropu a Austrálii během několika let spojí přímé lety. Nástup nových typů letadel s větším doletem přinese i souboj aerolinek o nejdelší linku na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P56a70v53e47l 60M84a86r10e55š 8365600577445

Linka Evropa Austrálie by (kvůli vzdálenosti) byla ideální  pro nadzvuková dopravní letadla, dávala by tam větší smysl, než  transatlantik Londýn - N.Y.

 Moderního nástupce  Concorde se ale asi jen tak nedočkáme

0/0
26.10.2015 21:53

M58a35r57e29k 88N25e12t68o78l87i62c42k96ý 6934590958

18ti hodinovej let. Pro me tedy zhmotnela nocni mura.

0/0
20.10.2015 10:16

P40a79v31e66l 10O98d90r81a10z76i51l 6444989647520

Tak jestli raděj 20-30 hodin poleháváte střídavě v letadlech a na letištích...

+6/0
21.10.2015 11:30

M43i62c67h46a15l 15M32i78l56l14e25r 9776822899152

kazdemu podle jejich cestovnich predstav a priorit.

Zminena linka Perth-Londyn rozhodne nebude vyhovovat kazdemu cestujicimu, zvlast kdyz musi nejdriv letet z vychodniho pobrezi do Perthu.

Radsi nez 4 hodiny do Perthu, par hodin na prestup a pak 18 hodin do Londyna, davam prednost letet odtud primo 14 hodin do Dubaje, 2hod pauzu v Dubaji, osvezeni a odtud dalsich kolem 8 hod do Londyna.

Muj soused zas pro zmenu dava prednost letet odtud 7 1/2 hod do Singapore, pauzu 1 1/2 hodiny, do Dubaje 7 1/2 hodiny, pauzu na prestup/osvezeni 1 1/2 az 2 hodiny a odtud dalsich kolem 8 hod do Londyna.

Zavedeni prime linky PER - LHR proste jenom dava lidem dalsi alternativu cestovnich planu.

0/0
21.10.2015 12:53

T63o89m37á13š 25T56a38t89í43č59e44k 5740292210738

Osvěžení na letišti je opravdu sen každého bonvivána.

0/0
26.10.2015 17:49

M67i68c23h45a29l 78M38i57l53l90e17r 9106732629832

Kdyz jsi prave vystoupil z letadla po nepretrzitem 14hodinovem letu, ktery predchazely alespon dalsi predchozi 4 hodiny od odjezdu z domova, mas minimalne 1 1/2 hodiny na letisti v Dubaji (pri nekterych spojenich dokonce 4 hodiny) a pred sebou dalsi let 6- 8 hodinovy let do destinace, plus alespon dalsi 2 hodiny nez se dostanes do domu nebo hotelu, tak jestli vyuzijes moznosti se uprostred cesty osvezit a prevleknout nebo se tomu smejes a povazujes to za prebytecne bonvivanstvi samozrejme zalezi na tom, jestli se radis mezi cistotne cestujici vedel nichz je prijemne cestovat, nebo cestujici prasata.

0/0
27.10.2015 16:32

T30o17m91á94š 22T60a16t94í48č94e14k 5720342850708

Tak já su schopné se hardcore vykoupat aji na letadlové toaletě. :-) Já jsem to spíš myslel na tu všeobecnou atmosféru na letištích - na mě to působí tak, že mám jako co nejrychleji odtam zmizet.

0/0
27.10.2015 21:00

M39i13c67h82a46l 56M63i47l70l35e34r 9426832229172

Kazdy si jiste rad zkrati cekani v tranzitu mezi spoji na minimum, ale kontrolu casu maji aerolinky.

Kdyz se jedna o mezipristani, pauza trva 90minut az 2 hodiny. U prestupu na jine letadlo existuji minimalni doporucene casy, ale nevyplaci se vybrat ty nejkratsi, protoze se i jen pri malem zpozdeni priletajiciho letadla muze stat, ze cestujici prestup nestihne nebo ze to nestihne jeho zavazadlo.

Osobne davam prednost vetsi pauze, nezli nervakum zda stihnu prestup.

Vyhovuje mi mit cas na zminene osvezeni, projit se kolem obchodu, treba neco koupit a pak v jedne z restauraci kavaren ci v klubu (lounge) neco snit a vypit, prip. odeslat email a beze spechu jit na gate na dalsi spojeni.

0/0
28.10.2015 11:52

V56e64r36o58n39i36k82a 33Š98k22v60á73r74o49v24á 5151140706816

12 hodin letu ještě v pohodě zvládnu letěla, jsem již několikrát,ale 14 hodin (Řím - Buenos Aires) to již byla muka.

0/0
19.10.2015 8:34
Foto

S60t13a42n90i26s37l65a69v 30T68e86s28a32ř 9817414482494

a po 18 hodinách budou cestující z letadla vynášet i se sedačkama :-/

0/0
16.10.2015 19:58

M46i74c56h44a55l 79M67i70l84l81e88r 9966562299302

na dlouhych letech v economy je dulezite jit se obcas projit, protahnout se a zacvicit si.

Nejdelsi lety, ktere jsem prozatim absolvoval, byly 14 hodin mezi Melbourne a Dubaji a mezi Singapore a Londynem. Povazuji za vyhodu, ze to bylo v novejsich dobach v A380 kde je na tyhle aktivity vic mista.

V tomto smeru jsou nejlepsi Emirates, kde economy zabira celou dolni palubu vcetne predniho foyeru mezi kabinami pro pasazery a schody do kokpitu. Tam je behem letu nejvic mista.

Qantas jeste nema B787-9 ve sve flotile a nemohu posoudit rozvrzeni sedadel, ale presto davame prednost letet s mezipristanim a mit moznost se pritom projit a osvezit se.

Nektera velka letiste jsou k cestujici verejnosti vice ohleduplna a poskytuji moznost umyti/ osprchovani/ osvezeni po dlouhem letu i pro ty, kdo nemaji pristup do lounges. (Dubaj)

Na nekterych (Heathrow terminal 3) maji lounge, kde jeden nemusi byt clenem klubu aerolinky nebo letet business/first, aby vyuzil jejich sluzeb. Staci zaplatit vstup na 3 hodinovy pobyt, coz se po 21hodin dlouhem letu s mezipristanim a pri nekolikahodinovem cekani na dalsi pripoj velmi vyplati.

http://www.no1traveller.com/heathrow-airport-lounge-terminal-3.htm

+2/0
17.10.2015 7:08

J70a11n 60M14a24z73ů20r30e72k 2658614638225

tak ekonomická třída na těchto dlouhých letech je upravená....tam to není jak sardinky v Wizzairu do Londýna.

0/0
18.10.2015 11:23

M93i37c90h43a11l 73M68i39l23l47e14r 9336732299402

FYI: prikladam link na tabulky sirek sedadel a vzdalenosti mezi nimi (tzv. pitch, merene jako vzdalenost mezi zadnimi stenami sedacek v rade za sebou) v economy. Je to pro druhy letadel pouzivane ruznymi aerolinkami na dlouhe lety nad 6 hodin. Vsechny udaje jsou v palcich, nasobit 2.54 pro prevod na cm.

http://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php

0/0
18.10.2015 13:14

J55a75n 71L73a49k66o56m31ý 7311375335754

Je fajn, že rekordní lety budou v A350, B777 a B787. Ale zase kdyby si někfo objednal A380 a spodní palubu obětoval nádržím, může lítat z bodu A zpět do bodu A kolem světa nonstop

0/0
16.10.2015 15:58

M35i53r82o77s92l25a55v 75Z57i90k55m95u81n59d 7909573634553

Mohou doplňovat palivo za letu ... to je pouze věc technické úpravy a logistického zajištění ...

0/0
16.10.2015 16:23

L79u49k53á78š 74O96m92á87č24k54a 5471164691156

Ty jsi dobrý komik.

0/0
16.10.2015 18:23

M76i96r42o84s39l68a20v 18Z28i53k82m63u29n75d 7919883754983

A proč, technicky to je možné. Jaký je technický rozdíl mezi vojenským a civilním letadlem ....

0/0
17.10.2015 14:07

J66i74ř56í 83K32o56c77u85r84e15k 6105104385508

By byl moc těžký a nevzlétl

0/0
17.10.2015 16:47

J31a49n 28M83a26z15ů27r94e44k 2718314988945

tam by význam hrála i váha....hlavně od určitého bodu je už linka neefektivní...není to tak, že nejdelší linka zaručí ziskovost. On ten přestup je často pohodlnější, než těch 18 hodin sedět v letadle.

+1/0
18.10.2015 11:25

J20a76r27o95s35l78a47v 49V93o58l92n74ý 4854167535822

Pane Codr,věřte mi.Já jsem žil 30 let v Australii a měl jsem takové cestovatelské

zaměstnání tak jsem toho tam prolétal hodně.Mohl bych se mýlit,ale to byla taková

hrůza,že je to nezapomenutelné.

0/−3
16.10.2015 15:29

L15u17k27a24s 42C42o78d56r 6178712690811

Civilni letectvi je muj velky zivotni konicek a ruzne netradicni lety, destinace a typy letadel primo vyhledavam po celem svete (ostatne jako cela komunita podobne postizenych jedincu). K te historce o nonstop letu mam velmi rezervovany pristup z nekolika duvodu:

- v zadnem z dostupnych pramenu se mi nepovedlo dohledat sebemensi zminku o tom, ze by takovy nonstop let existoval (a to ani v ramci specialnich letu typu positioning / ferry atd.), coz je u tak raritniho a jedinecneho letu (zvlast nonstop segment z Australie do Londyna, ktery se leti z velke casti proti vetru) vice nez podezrele

- letecka spolecnost nemela k dispozici letadlo, co by neco takoveho zvladlo bez masivnich jednorazovych uprav, ktere by nebyly ekonomicky ospravedlnitelne (a pokud by je skutecne provedla, urcite by o takove technicke rarite existovala spousta zaznamu na leteckych serverech)

- v letovych radech jsou tyhle lety vypsane s mezipristanim

- link na diskuzi jsem poslal dalsim lidem z letecke komunity a nikdo z nich o nicem podobnem neslysel

+3/0
16.10.2015 15:44

J71a39r84o61s32l60a66v 18V67o19l73n30ý 4894117365902

Pane Korec,nechci zpochybnovat to co jste napsal,ale Quantas měl obvykle těch

mezipřistání nejvíce.Já jsem s ním letěl kdysi a to byl na trase Londýn,Frankfurt,

Bělehrad,Bahrajn,Singapur,Sydney,Melbourne. Bylo to Jumbo,(B-747) a někdy

létal místo Bělehradu přes Atheny.To bylo koncem 70.let, a já mám také rád ty

Jumba.

0/0
16.10.2015 14:45

L35u19k40a97s 72C21o39d63r 6138842620771

Neslo o beznou linku s cestujicimi, ale o specialni rekordni let s upravenym letadlem. Vice podrobnosti a zajimavosti o tom letu se da najit v tomhle clanku

http://www.airwaysmuseum.com/Qantas%201st%20England-Aust%20non-stop%201989.htm

0/0
16.10.2015 14:48

M97i69c87h63a19l 65M76i63l73l40e51r 9346482459252

zadny Quantas neexistuje

 Australska aerolinka se jmenuje Qantas = historicka zkratka z Queensland and Northern Territory Aerial Services

V 60. a 70.letech mela radu mezipristani kazda aerolinka, ktera letala az do Australie. KLM, Lufthansa atd.

0/0
16.10.2015 18:53

J95a43r95o33s40l16a87v 30V97o40l70n18ý 4594107305582

Já nemohu věřit tomu,co tady čtu.V Květnu a Listopadu '99 jsem letěl s Lauda Air z

Melbourne,(Australie) do Vídně a zpět.Letoun Boeing 777 to letěl bez mezipřistání

ze Sydney do Vídně za 21a1/2 hodiny a 21hod. Jedna cesta byla o půl hod.kratší a

už nevím která.

To byla nezapomenutelná muka,bylo tam ještě málo místa.Tehdy jsem si slíbil,že už

to nikdy neudělám.Každé mezipřistání je na tak dlouhé cestě velká úleva.Ta bolest

v kolenou je děsná a tu cestu vám naprosto znechutí.

0/0
16.10.2015 13:13

J47a97n 88S20e96m30i20k 4214337332719

zvlaste kdyz mezi evropou a australii je tolik zajimavych mist na jednodenni odpocinek. 17 hodin v plechovce pri svem prijmu ktery mi veli uzivat ekonomickou tridu by jsem rozhodne nebyl schopen dat.

V prvni tride kde se da pohodlne spat by to ale urcite slo

+1/0
16.10.2015 13:39

L27u94k66a16s 58C37o94d43r 6308162600321

Nerikam, ze te historce o nonstop letu neverim, ale podle letoveho radu mel na tehle lince Lauda Air mezipristani bud v Bangkoku nebo v KL, pripadne na Bali (podle toho, co to bylo za let). Pripadny nonstop let je navic vyrazne nad moznostmi 777-200ER, co meli ve flotile (jediny stroj tohoto typu, ktery by to dovedl, byl ten Boeingem specialne upraveny rekordman z roku 1997).

+4/0
16.10.2015 13:52

R70o19m48a89n 32K47o56r27e63c 9526812142368

Létal to Austrian, nejdříve pod značkou Lauda, později pod svou. Viz:

"Austrian was the last European-based airline offering direct flights from Melbourne to Europe, initially using the Lauda brand, and then Austrian airlines aircraft"

https://en.wikipedia.org/wiki/Austrian_Airlines

A ještě zajímavost:

"In 1989 Qantas set a world distance record for commercial jets when a Boeing 747–400 flew non stop London to Sydney in just over 20 hours"

https://en.wikipedia.org/wiki/Kangaroo_Route

Holt, stará dobrá 747... mám je rád dodnes :-)

0/0
16.10.2015 14:01

L58u34k28a74s 33C84o98d16r 6438702350411

Jenom bych rad upozornil na par veci:

- direct neznamena non-stop

- Boeing cas od casu provadel rekordni lety coby marketingovy nastroj, vicemene to vypadalo tak, ze do carga zabudovali dalsi palivove nadrze (ostatne nabizeli to i aerolinkam jako dodatecnou vybavu, ale v pripade modelu 777 nebyla moc ekonomicky atraktivni), par let po 747-400 udelal rekord prave 777-200ER, o kterem jsem psal, aby vsechny rekordy nakonec prekonal specialne upraveny 777-200LR na trase z Hongkongu do Londyna (pres Atlantik a Pacifik). Vice treba zde...

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/2430547/

+3/0
16.10.2015 14:17

M34i21c80h63a65l 10M51i85l74l28e10r 9576402869732

"offering direct flights from Melbourne to Europe,"

Direct flights v kontextu vubec neznamena bez pristani, ale bez nutnosti prestupovat. Tzn. meli mezipristani a pak pokracovali v letu.

0/0
16.10.2015 18:45

J76a16n 17S73ů22r61a 4785983123762

Žádné letadlo dosud z Evropy do Austrálie nedolétne. Lauda Air měl mezipřistání v Kuala Lumpur.

+5/0
16.10.2015 15:50

P68a95v31e60l 25O37d48r22a58z97i35l 6754629967510

Asi to pan Volný prospal.

0/0
21.10.2015 11:34

M39i27c60h40a34l 69M44i45l20l32e10r 9356952229782

uz ti asi neslouzi pamet, ale Lauda NIKDY neletal non-stop mezi Melbourne a Vidni.

 PS. Rodina, kterou zname, s nimi v 1999 letela - byla to jejich prvni cesta z Australie do Evropy a kdeco si tenkrat dokumentovali a udelali z toho fotoalbum.

0/0
16.10.2015 18:48

M54i21c78h86a96l 13M29i35l59l89e61r 9446812889472

....ani neletal non-stop mezi Sydney a Vidni.

Ruzne evropske aerolinky provozovaly prime lety mezi Evropou a Australii, s mezipristranim na nekterem asijskem letisti. Primy let znamenal, ze se nemuselo prestupovat na jine letadlo a nemusela presunovat zavazadla.

Vetsina letala do Sydney, ale nektere jeste dal do Melbourne. Moje mama letela jednou takhle s KLM, podruhe s Lufthansou.

0/0
16.10.2015 19:11

D10a53v19i32d 82G43r27u67n77d16e33l 7603202378254

No, doufejme, ze tam nebudou litat Travel Service. 18 hodin bez vody muze byt nebezpecne.

+2/0
16.10.2015 13:11

R11o51m10a78n 52P23o96l74á10č47e20k 5916119495

Taky to nebude pro socky co jim jednou za rok na dvě hodiny letu vadí dát 50 Kč za vodu ;-D

+1/−9
16.10.2015 13:44

D71a34v62i56d 72G32r55u26n73d39e44l 7373522108794

Mel to byt vtip. Ale nemam moc rad vyraz "socky". Nekdy staci velmi malinko k tomu, abyste se do teto kategorie dostal taky.

+6/−2
16.10.2015 13:51

P72a52v18e96l 43M88o19r44a12v45e33c 1134775194837

Souhlasím, navíc ty "socky" pořád mají na dovolenou v zahraničí, takže bych je úplně sockama nenazýval.

+2/0
16.10.2015 14:03

L71u51k26á28š 15O81m70á13č47k15a 5681834771696

A řekl ti už někdo, že tu vodu si můžeš koupit?

+1/0
16.10.2015 14:03

D44a25v69i95d 94G36r94u12n93d66e60l 7613892608214

Proc mi tykate? Nikdy jsem s vami ve Strane nebyl.

0/−6
16.10.2015 16:08

L48u29k77á16š 89O67m91á21č34k93a 5971114481696

Protože na internetových diskusích se běžně tyká. Jedná se o internetovou "netiketu". Je tomu už tak od roku 1997, to tys chodil ještě do školky.

+4/−1
16.10.2015 18:23

J91a74k15u41b 73N66e30b63u16r81k81a 6885697570589

Natankováno na 18h letu, to už je hodně lákavej cíl pro teroristy.

+2/−1
16.10.2015 12:28

A66u52g90u20s91t 98F84o89r77m86á12n51e14k 6445129960346

Konečně budou moci Evropané rychle emigrovat.

+8/0
16.10.2015 12:11

L55u41k11a90s 55C30o25d92r 6898842220941

Mne ted skoro devatenactihodinovej let z New Yorku do Singapuru prisel celkem v pohode. Clovek proste vecer nastoupil do letadla na Newarku, po startu si dal veceri, potom si rozlozil postel, dal si osm hodin slofika, probudil se v pulce letu, dal si dalsi jidlo, udelal nejakou praci na notebooku, dal si dalsich par hodin spanku a pak snidani tesne pred rannim priletem do Singapuru. Zadna unava, zadnej velkej jet lag, bylo to na pohodu.

0/0
16.10.2015 12:06

P33a10v96e44l 61M66o51r16a89v56e70c 1164835364537

Tak on ne každý má na Business class, tam je to v pohodě (jednou jsem letěl s Qatar Airways a bylo to super) ale 18 hodin v economi je něco jiného.

+4/0
16.10.2015 12:16

I71v24a26n 28V14r84b56a 9420380555662

aj 2x12 hodin do Sydney uplne staci. Pokial letim na dovolenku, zvycajne to planujem tak, ze niekde na polceste pozriem nieco zaujimave na 1-2 dni. Emiraty, Bangkok, Kuala-Lumpur...

+1/0
16.10.2015 12:24

L21u32k75a27s 12C23o72d94r 6538852140171

Ale tohle letadlo nemelo zadnou economy class, byl to all-business class model. Airbus 340-500 v provedeni pro 100 lidi (tj. kazdy mel vlastni box kde se dala rozlozit postel). Ostatne Singapore Airlines pocitaji i u te staronove linky s tim, ze tam s nejvetsi pravepodobnosti klasicka economy class nebude (kdo touzi po nizsim komfortu vymenou za levnejsi let, muze uz ted letet s mezipristanim z JFK pres Frankfurt v A380, tahle linka je porad v provozu)

0/0
16.10.2015 12:25

P51a76v59e89l 44M97o69r93a17v28e75c 1524785734667

Já vím že to bylo all business, ale každopádně jste platil cenu Business class která je tak 3 - 4 krát vyšší než economi. Jinak nejsem si jist že bude stejná když ji zrušili pro ztrátovost.

0/0
16.10.2015 12:29

L18u20k75a66s 68C87o93d54r 6288402720541

Spis osmkrat, ale to je ve finale jedno :-) Jinak duvody zruseni SQ21/22 a SQ37/38 by vydaly na malou knizku, seslo se tam vic veci najednou

0/0
16.10.2015 12:39

P57a43v88e82l 66M67o16r73a50v53e93c 1224445684607

Jo tak veřim že to asi nebyl jedinej důvod, jinak záleží jak u koho třeba Emirates je Praha - Dubai od 9 a business od 40.

0/0
16.10.2015 13:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.