- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Linka Evropa Austrálie by (kvůli vzdálenosti) byla ideální pro nadzvuková dopravní letadla, dávala by tam větší smysl, než transatlantik Londýn - N.Y.
Moderního nástupce Concorde se ale asi jen tak nedočkáme
18ti hodinovej let. Pro me tedy zhmotnela nocni mura.
Tak jestli raděj 20-30 hodin poleháváte střídavě v letadlech a na letištích...
12 hodin letu ještě v pohodě zvládnu letěla, jsem již několikrát,ale 14 hodin (Řím - Buenos Aires) to již byla muka.
a po 18 hodinách budou cestující z letadla vynášet i se sedačkama
na dlouhych letech v economy je dulezite jit se obcas projit, protahnout se a zacvicit si.
Nejdelsi lety, ktere jsem prozatim absolvoval, byly 14 hodin mezi Melbourne a Dubaji a mezi Singapore a Londynem. Povazuji za vyhodu, ze to bylo v novejsich dobach v A380 kde je na tyhle aktivity vic mista.
V tomto smeru jsou nejlepsi Emirates, kde economy zabira celou dolni palubu vcetne predniho foyeru mezi kabinami pro pasazery a schody do kokpitu. Tam je behem letu nejvic mista.
Qantas jeste nema B787-9 ve sve flotile a nemohu posoudit rozvrzeni sedadel, ale presto davame prednost letet s mezipristanim a mit moznost se pritom projit a osvezit se.
Nektera velka letiste jsou k cestujici verejnosti vice ohleduplna a poskytuji moznost umyti/ osprchovani/ osvezeni po dlouhem letu i pro ty, kdo nemaji pristup do lounges. (Dubaj)
Na nekterych (Heathrow terminal 3) maji lounge, kde jeden nemusi byt clenem klubu aerolinky nebo letet business/first, aby vyuzil jejich sluzeb. Staci zaplatit vstup na 3 hodinovy pobyt, coz se po 21hodin dlouhem letu s mezipristanim a pri nekolikahodinovem cekani na dalsi pripoj velmi vyplati.
http://www.no1traveller.com/heathrow-airport-lounge-terminal-3.htm
Je fajn, že rekordní lety budou v A350, B777 a B787. Ale zase kdyby si někfo objednal A380 a spodní palubu obětoval nádržím, může lítat z bodu A zpět do bodu A kolem světa nonstop
Mohou doplňovat palivo za letu ... to je pouze věc technické úpravy a logistického zajištění ...
Pane Codr,věřte mi.Já jsem žil 30 let v Australii a měl jsem takové cestovatelské
zaměstnání tak jsem toho tam prolétal hodně.Mohl bych se mýlit,ale to byla taková
hrůza,že je to nezapomenutelné.
Civilni letectvi je muj velky zivotni konicek a ruzne netradicni lety, destinace a typy letadel primo vyhledavam po celem svete (ostatne jako cela komunita podobne postizenych jedincu). K te historce o nonstop letu mam velmi rezervovany pristup z nekolika duvodu:
- v zadnem z dostupnych pramenu se mi nepovedlo dohledat sebemensi zminku o tom, ze by takovy nonstop let existoval (a to ani v ramci specialnich letu typu positioning / ferry atd.), coz je u tak raritniho a jedinecneho letu (zvlast nonstop segment z Australie do Londyna, ktery se leti z velke casti proti vetru) vice nez podezrele
- letecka spolecnost nemela k dispozici letadlo, co by neco takoveho zvladlo bez masivnich jednorazovych uprav, ktere by nebyly ekonomicky ospravedlnitelne (a pokud by je skutecne provedla, urcite by o takove technicke rarite existovala spousta zaznamu na leteckych serverech)
- v letovych radech jsou tyhle lety vypsane s mezipristanim
- link na diskuzi jsem poslal dalsim lidem z letecke komunity a nikdo z nich o nicem podobnem neslysel
Pane Korec,nechci zpochybnovat to co jste napsal,ale Quantas měl obvykle těch
mezipřistání nejvíce.Já jsem s ním letěl kdysi a to byl na trase Londýn,Frankfurt,
Bělehrad,Bahrajn,Singapur,Sydney,Melbourne. Bylo to Jumbo,(B-747) a někdy
létal místo Bělehradu přes Atheny.To bylo koncem 70.let, a já mám také rád ty
Jumba.
Neslo o beznou linku s cestujicimi, ale o specialni rekordni let s upravenym letadlem. Vice podrobnosti a zajimavosti o tom letu se da najit v tomhle clanku
http://www.airwaysmuseum.com/Qantas%201st%20England-Aust%20non-stop%201989.htm
Já nemohu věřit tomu,co tady čtu.V Květnu a Listopadu '99 jsem letěl s Lauda Air z
Melbourne,(Australie) do Vídně a zpět.Letoun Boeing 777 to letěl bez mezipřistání
ze Sydney do Vídně za 21a1/2 hodiny a 21hod. Jedna cesta byla o půl hod.kratší a
už nevím která.
To byla nezapomenutelná muka,bylo tam ještě málo místa.Tehdy jsem si slíbil,že už
to nikdy neudělám.Každé mezipřistání je na tak dlouhé cestě velká úleva.Ta bolest
v kolenou je děsná a tu cestu vám naprosto znechutí.
zvlaste kdyz mezi evropou a australii je tolik zajimavych mist na jednodenni odpocinek. 17 hodin v plechovce pri svem prijmu ktery mi veli uzivat ekonomickou tridu by jsem rozhodne nebyl schopen dat.
V prvni tride kde se da pohodlne spat by to ale urcite slo
No, doufejme, ze tam nebudou litat Travel Service. 18 hodin bez vody muze byt nebezpecne.
Taky to nebude pro socky co jim jednou za rok na dvě hodiny letu vadí dát 50 Kč za vodu
Natankováno na 18h letu, to už je hodně lákavej cíl pro teroristy.