Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW kvůli emisnímu skandálu svolá v Evropě do servisu 8,5 milionu aut

Německý automobilový koncern Volkswagen oznámil, že svolá do servisů v Evropské unii zhruba 8,5 milionu vozidel, kterých se týká emisní skandál firmy. Akce má začít v lednu 2016, uvedla automobilka. V Česku by se podle nedávno uváděných údajů mohlo svolání týkat kolem 148 tisíc aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96e39n43d14a 24K19r85á58s31a 1249766118

Někde  jsem četl, že  ozonovou  vrstvu  nejvíc  poškozuje  plynatost  ( prdění)  krav!  ;-D

+1/0
16.10.2015 6:34

V76l27a83d34a 83S40i11m42o13n22i11k 3269963203535

Docela mne pobavilo, že ministr dopravy nějakého mikrostátečku organizuje svolávačku na auta. Takovou blbost jsme už dlouho neviděl a neslyšel.

+1/0
15.10.2015 22:05

I86v24o 16K12o72t59a81l38a 2858714950326

V případě povinné účasti na svolávací akci by mělvýrobce garantovat původní spotřebu a výkon motoru. Pokud by se uvedené parametryzměnily bez patřičné finanční kompenzace vůči zákazníkovi, čekal bych možnostvrácení vozidla a vystavení dobropisu na původní cenu.  Jsem spokojeným majitelem “postiženého“ DasAuta a jsem zvědavý,  jak celá “Das Drama“  kauza nakonec dopadne.

0/−1
15.10.2015 19:02

I27v48o 97K46o37t29a92l15a 2378704950276

P.S. absence mezer mezi slovy není způsobená závadou na mém vysílači :-P.

0/0
15.10.2015 19:12

P42e25t15e33r 84K38o27p17u14n64e97k 4440258213143

Navrhujem do jedného jediného a na 17:00.

0/0
15.10.2015 19:01

A50l93b88e96r62t 86K18á83m93e15n 9744738959141

Čo nevedeli roky vyriešiť zrazu dokážu šmahom ruky vyriešiť zvolávaním do servisov. Takže im zmenia SW a nebudú plniť platné emisné normy, alebo dokážu SW zmeniť tak, že podvod bude teraz už nedokázateľný

0/0
15.10.2015 18:44

L14a26d25a 28N88o69v57a53k 4582533577

haló haló, přijeďte, trochu vám seškrtíme auto... Pojede to pomaleji, ale zase to bude mít větší spotřebu...:-P

+2/0
15.10.2015 18:34

S53t88a28n62i49s63l31a25v 25R51o20s48e72c42k39ý 9335419211289

Je hezké, brát ohled  na životní prostředí, ale když jsou  země, které se nepřipojily k tzv. kjótskému protokolu a přitom jsou největšími znečišťovateli na světě, pak to jedině omezuje ekonomiky těch, které se snaží emise snížit, dochází ke zdražování produkce, ke snížení konkurenceschopnosti  apod.

+2/0
15.10.2015 18:31

V19á63c31l12a98v 48Č82e26r36m51á56k 4953450457494

Blbnutí s CO2 je skutečně jenom blbnutí a zlý úmysl. Smysl má řešit emise škodlivých látek, tedy kdysi olovo, teď NOx, jemný prach.

0/0
15.10.2015 19:02

J18a96k88u30b 54K51o53s 3576792610934

Pokud to bude povinné, tak rychle zazálohovat původní SW a přehrání v servisu s ním rychle zpátky. Protože to co tam nahrají možná bude mít nižší emise, ale pojede to naprd. Kdyby to šlo bez vlivu na optimální výkon motoru, dali by to tam rovnou.

+1/−1
15.10.2015 18:10

J76i51n84d58ř45i25c42h 40Š43k92o31p85e29k 4245661460945

nemusí to jet naprd.

Emise dusíku vznikají, když se spaluje palivo před nadbytku kyslíku. Takže stačí jen přidat palivo a klesnou NOxy

+1/−3
15.10.2015 18:17

J73i68n54d74ř13i33c34h 42Š44k20o66p76e65k 4165511500155

hele Molnár, to je fyzikálněchemický fakt. Mínusem ho nepopřeš ;-D

0/0
15.10.2015 18:18
Foto

I70m40r40i76c15h 40S63u15c11h56a86r20s69k16ý 8866143575821

klidně ať to krachne ;-D;-D;-D

0/−1
15.10.2015 18:07

B20l16a28ž73e28j 60M25o11t14y75č62k77a 8857797455230

zničí to chiptuning?

0/0
15.10.2015 17:55

J53i36n16d27ř68i38c90h 68Š11k76o47p32e73k 4145781710175

pokud ano, tak by to šlo brát jako zničení investice do chipu

0/0
15.10.2015 17:59

M33a40r43e85k 95F21l79e60k13a35č 1877512320691

To bude prča až 8,5 milionu aut neprojde příští dva roky technickou;-D

+3/−5
15.10.2015 17:54

J16i74n55d62ř60i96c40h 23Š81k25o58p72e51k 4235921370105

zjisti si, co se na emisích u nafťáků měří

+5/0
15.10.2015 18:00

V95l89a70d62a 49S11i37m56o24n35i65k 3649123133275

Vy asi netušíte, že se na STK nebavíme o stejné věci jako u homologačních zkoušek, že ne ?

0/0
15.10.2015 22:02
Foto

M77i16r40o57s27l50a27v 74S75t19e57i28n36e32r 1695665678753

I stojící auto (při testu, nebo na semaforu na křižovatce) musí omezit emise. Proto považuji ten software, který při stojícím automobilu ty emise přidusí, za optimální. Ve městě nevzniká smog průjezdem vozů, ale jejich častým zastavováním a rozjížděním na plný plyn.

Vidět v tom podvod je účelové obvinění, jedná se o nekalou konkurenci.

+2/−2
15.10.2015 17:46

P35e90t60e61r 17M66o72l28n15á45r 8705734582799

Lenže tie optimálne emisie má produkovať stále a to aj bez toho podvodného softwaru ,a nie len vtedy keď stojí na semafore ako teraz ,len čo sa pohne už to 40 násobne presahuje hodnoty chápeš ?

+1/−2
15.10.2015 18:08

Z21d41e93n44ě81k 45H19a58n77z25l 1931526902814

A do servisu se dostavi tak 30% majitelů

+1/0
15.10.2015 17:39

J10o34s54e68f 97U87l75m22a65n 8260980738835

No, jestli mi tam nahrajou jiný software, který akorát zvýší spotřebu, tak to se na nějakou svolávací akci asi vyprdnu.

+1/0
15.10.2015 17:38

P98e45t81e13r 12M60o77l16n93á37r 8355834312669

To nebude také jednoduché,stanice STK budú mať v systéme čo to auto bolo alebo nebolo na tej zvolávačke a kto a kde "opravu" vykonával ,ak Ta v systéme nenájdu auto sa bude považovať za nespôsobilé cestnej premávky,je to to isté ako keby si mal napr. špatné brzdy ,je to pič**na ale je to tak ,zákony a normy EU platia nekompromisne a nedá sa  povedať  na nějakou svolávací akci asi vyprdnu. To si môžu dovoliť povedať len Nemci imigrantom ,na hranice Schengenu sa vyprednete a prídte ;-D EU Rv

0/0
15.10.2015 18:17
Foto

M75i22r44o66s64l75a89v 27S80t90e12i74n69e13r 1985745778443

Hysterie nebere konce. Kvůli zcela nevýznamné emisi kyselých oxidů dusíku, které se s vodní parou okamžite spojí do "kyselého deště" který vadí hlavně rostlinám,  taková akce.

Množství, které vyrábí osobní vozy, je nejméně o řád menší, než emise stejných složek kdejakým vytápěním. I v kotlech na ústřední topení je kvůli účinnosti přebytek kyslíku a vysoké teploty.

Zde je zase vidět problém přebujelého úřednictva EU, které předstírá aktivitu neustálým zpevňováním norem pro výrobce aut.

+7/−4
15.10.2015 17:37

J18e61n20d23a 95K22r90á91s23a 1749166958

Možná  se mýlím, ale aféra  začala  v USA. ..

+1/0
15.10.2015 18:07

P29e83t76r 31N10o10v31á58k 1445977922805

Emise oxdů dusíku jsou vysoce toxické i pro živočichy (včetně lidí).

0/0
15.10.2015 19:23

J64a90k10u36b 89Š73m17í28d 5590891751696

Mám pocit, že se akorát ukázala pravda a tou je, že diesel do osobních aut nepatří, proč nejezdí masově auta na CNG nebo LPG ? Když by už výrobce auto vybavil dostatečně velikou nádrží, přimazáváním ventilů atd., pochybuji že by si takový auta nikdo nekupoval...

+5/−5
15.10.2015 17:36

Z55d61e25n31ě74k 71Z61a24j21í83č70e27k 2973482138985

To je smesne;-D Jak se nas snaží vsici ochránit před zlým VW ajeho krvelacnymi motory ...;-D Přitom to do teď jezdilo naprosto paradne a žádný problém sme s tím.neměli...:D Ze dne na den začal ten ošklivý motor pozirat děti k veceri ..;-D VW je zbytecne moc pokakany.. Takovejch automobilek melo problémy a to v oblastech kde ohrozovali zákazníky přímo na životě.. Hyundai udavala falešnou spotřebu a v podstate to nikdo neřešil.. A VW se nechává zbytecne zahnat do kouta a delat ze sebe největšího darebaka automobilového průmyslu..

+8/−5
15.10.2015 17:35

S53t29a10n20i67s39l58a15v 21R64o11s48e67c86k46ý 9385189161749

Hlavně, že máme normy na kde co ( emise, vysavače, edisonky, okurky a banány), ale hlídat hranice si neumíme.

+5/−1
15.10.2015 17:28

L47u83b98o82š 71M45a77š68í79n 9299826387508

To je docela dost aut.

0/0
15.10.2015 17:24

D69u17š73a39n 89H65a12n26z13e20ľ 2195200709235

docela me zajima zpusob opravy, upravi ridici jednotku a lidi vic neprojdou emisema? nebo to fakt opravi? myslim, ze pokud by oprava byla tak jednoducha tak ji udelaji hned a nevymysli podvod, ale asi to tak jednoduche nebude

+1/0
15.10.2015 17:24

A55n34d47r41e19j 91K73r65á25l 7545466375745

Je to jen muj laickej nazor, ale upravej to tak, aby sedely emise, akorat to zacne vic zrat. A budou doufat, ze se z pripadnejch zalob za nedodrzeni jinejch parametru nejak vykroutej.

0/0
15.10.2015 17:33

J88i69n78d85ř38i35c60h 78Š60k22o16p48e51k 4145571440735

tak ze žalob na spotřebu strach mít nebudou. Už dnes spotřeba v TP s realitou moc nesedí

+1/0
15.10.2015 17:46

P88e71t11r 31Č32e44r41m86á73k 9468765149910

Taky jsem zvědavej jak by to chtěli udělat, ale s emisema u STK to nemá nic společného

0/0
15.10.2015 17:44

K29a92r61e90l 23L56o33p34a80t83a 8206447941217

Tak na to bych se jim zvysoka jako VW vyprd. Až otestují všechny ostatní značky aut u všech modelů co existují, protože jak se postupně ukazuje ty překračují též, by to měli začít řešit. A jako majitel vozu bych se rozhodně nedostavil aby mi někdo zmršil auto něčím narychlo sfouklym jen tak aby se neřeklo když to nebyl schopen vyřešit předtim.

+7/−2
15.10.2015 17:15

P66e87t25r 30N50o65v73á36k 1525667342465

Jen a pouze VW používal speciální software pro homologační testy. Je šokující, že motory od VW nebyly schopny bez úpravy software splnit homologační normu v laboratorních podmínkách.

0/0
15.10.2015 19:31

M97i64c88h82a73l 68F92i23n86s60t90e11r20l49e 7179860893868

Jasně, celá Evropa se může zbláznit...

Koho napadlo, že za tím může být i zcela jiná "politika"?! 

USA, kde problém "vznikl" jej předložila zrovinka právě v momentě, kdy se během tohoto roku VW dostal na první místo v prodeji svých produktů před japonskou Toyotu. Ty motory nejsou nové a toto "zjištění" tak doopravdy mohli v Americe "zjistit" již daleko dříve - jen se čekalo na ten správný okamžik. A aby se neřeklo, tak se v současnosti snaží zdiskreditovat i dalšího velkého konkurenta - Toyotu . A to tím, že údajně začne vyšetřovat, jak to že v rukou teroristů končí právě vozy této značky - i když tento fakt je znám opět již delší dobu. Podotýkám, že automobilový průmysl v USA během krize silně utrpěl. Tak proč neukázat na ty, kteří ukrajují z jeho koláče.

Některé evropské instituce opravdu nechápu, obvzlášt, když se začíná ukazovat, že celá kauza se zcela určitě nebude týkat jen jednoho výrobce...RvRvRv

+6/0
15.10.2015 17:00
Foto

M36i32r10o93s17l57a60v 82S50t62e29i34n48e55r 1315865358263

Zrovna Jeep s třílitrovým Dieslem  v testech ADAC podle  US- metodiky vynikl několikanásobně vyššími emisemi NOx než kterýkoliv jiný testovaný vůz. To jim v USA ovšem jaksi nechtě uniklo....

+2/0
15.10.2015 17:40

M93i36c69h35a28l 27F16i15n96s24t20e11r57l85e 7459640393118

Jasně, taky bych rád viděl výsledky měření emisí u amerických automobilů. Zvlášť, když ty jejich jsou oproti těm evropským daleko přísnější. Kdo je však změří, když se do Evropy dovezou jejich auta upravená na evropské normy. Nehledě,že amerických aut se tu neprodá rozhodně tolik, co evropských a japonských ve Státech.

0/0
15.10.2015 17:49

M45a14r57e41k 32K89o28l39m92a61n 5226444787321

Typický zájemce o Lamborghini se jako první jde určitě ptát na emise.

+5/0
15.10.2015 16:59

M23i90c91h63a27l 10F14i82n87s11t60e45r72l48e 7159420883838

A co teprve takový Vin Diesel... ?!

+2/0
15.10.2015 17:29

T26o30m50á31š 67B62a13š79a17n88d33a 2532929612450

"...Musíme v prvé řadě chránit zákazníky, kteří mají vozy s těmito dieselovými motory. Uživatelé těchto aut s inkriminovanými dieselovými motory nákupem a provozováním takového auta nic neprovedli a za problémy s motory nemohou..." 8-o Nevěřím vlastním očím! A co takhle chránit před nadměrnými škodlivinami všechny ostatní, kteří si smradlavý diesel nekoupili? Chápu, že náklady na nápravu musí nést automobilka, ale není přece možné nechat ty statisíce rakovinotvorných motorů jen tak jezdit.

A kdo tady argumentuje nereálnými normami, měl by si uvědomit, že dieslový motor není jediný, který může pohánět auto. Když automobilka neumí vyrobit takový dieslový motor, který plní normy, má vyrábět na takové palivo, které je splní.

+2/−1
15.10.2015 16:57

M86i86c65h92a80l 47F38i96n62s26t55e79r86l27e 7789330603728

Problém je, že tento stav vyvolaly špatné právní normy. Automobilky na to dříve poukazovaly, nicméně je nikdo nevyslyšel. Má se řešit příčina, ne důsledek !!!

+1/0
15.10.2015 17:04

M58i80c91h32a38l 59F46i92n25s58t43e17r97l98e 7849610483488

Omlouvám se, reaguji na příspěvek pod tímto, ne na tento...:-/

0/0
15.10.2015 17:05

T17o45m87á32š 87B14a22š82a26n61d38a 2642729802640

Pokud je cílem nějakých norem snížení emisí, těžko se budu ohlížet na automobilky, v jejichž bytostném zájmu je emise nejlépe vůbec neřešit. Normy jsou na ochranu nás všech. Férové by bylo přiznat, že diesel prostě nikdy nebude tak čistý, aby ty normy splnil a tak musí být nahrazen jiným pohonem, který nemá s plněním limitů problémy. To je celé.

+1/0
15.10.2015 17:13

M44i86c15h93a42l 64F30i10n45s80t14e81r47l80e 7869420263848

Férové by bylo, nejdříve než vydám jakoukoliv právní normu, analyzovat, kdo je opravdu největším znečišťovatelem ovzduší... Poté se zaměřit hlavně na dopravu nákladní, neboť ta ho znečišťuje z devadesáti procent a pak teprve na tu osobní, která se stará o zbytek...Proč je tomu naopak..., ví bůh...

+2/0
15.10.2015 17:21

T22o64m90á39š 35B92a86š20a55n43d83a 2632609852610

Normy samozřejmě existují pro všechny druhy znečičtění a znečišťovatelů, vč. průmyslových podniků, nákladní, lodní i letecké dopravy. Vymáhání jejich dodržování je ovšem věc druhá a zvlášť u nás se jejich porušování ve velkém toleruje. Stačí pohrozit propouštěním a úřady rychle couvnou. Maximálně udělí symbolickou pokutu.

Samostatnou kapitolou jsou stanice emisní kontroly, kterými projde naprosto cokoliv.

0/0
15.10.2015 17:35

K52a63r22e78l 66L16o83p85a45t51a 8506827311737

On to neplní ani ten benzinový, takže navrhněte další motor...

+1/0
15.10.2015 17:16

A12n38d29r21e78j 59K26r72á14l 7605226165315

Dalsi motory jsou navrzene, akorat nefunguji, jak je potreba, nebo jsou tak drahe, ze budou jezdit jen politici, kteri o tech emisich rozhoduji. R^

0/0
15.10.2015 17:35
Foto

M18i86r25o80s30l28a30v 94S27t73e63i59n78e38r 1785555868833

I směs uhlovodíků, zvaná Natural je škodlivá- obsahuje místo tetraethylu olova řadu složek, jako acetom toluen, benzol, které zvyšují oktanové číslo. U moderních motorů, které benzin přímo vstřikují, je tentýž problém s NOx. Vysoké tlaky, vysoké teploty a přebytek kyslíku mají stejné emise, jenom je dosud- v důvěře k "čistému" benzinu nikdo neměří.

Jedno je však jisté- vozy s malou spotřebou produkují také méně spalin, tudíž emisí.

0/0
15.10.2015 17:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.