Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW kvůli emisnímu skandálu svolá v Evropě do servisu 8,5 milionu aut

Německý automobilový koncern Volkswagen oznámil, že svolá do servisů v Evropské unii zhruba 8,5 milionu vozidel, kterých se týká emisní skandál firmy. Akce má začít v lednu 2016, uvedla automobilka. V Česku by se podle nedávno uváděných údajů mohlo svolání týkat kolem 148 tisíc aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50e79n82d70a 18K98r63á15s18a 1499726218

Někde  jsem četl, že  ozonovou  vrstvu  nejvíc  poškozuje  plynatost  ( prdění)  krav!  ;-D

+1/0
16.10.2015 6:34

V78l67a10d20a 67S47i68m51o91n96i12k 3119133983155

Docela mne pobavilo, že ministr dopravy nějakého mikrostátečku organizuje svolávačku na auta. Takovou blbost jsme už dlouho neviděl a neslyšel.

+1/0
15.10.2015 22:05

I98v33o 53K38o92t60a21l10a 2558494660906

V případě povinné účasti na svolávací akci by mělvýrobce garantovat původní spotřebu a výkon motoru. Pokud by se uvedené parametryzměnily bez patřičné finanční kompenzace vůči zákazníkovi, čekal bych možnostvrácení vozidla a vystavení dobropisu na původní cenu.  Jsem spokojeným majitelem “postiženého“ DasAuta a jsem zvědavý,  jak celá “Das Drama“  kauza nakonec dopadne.

0/−1
15.10.2015 19:02

I31v80o 56K11o73t59a28l88a 2628764520326

P.S. absence mezer mezi slovy není způsobená závadou na mém vysílači :-P.

0/0
15.10.2015 19:12

P26e55t23e72r 57K82o79p68u14n10e58k 4150848943433

Navrhujem do jedného jediného a na 17:00.

0/0
15.10.2015 19:01

A28l28b56e98r64t 27K79á76m29e21n 9494118369521

Čo nevedeli roky vyriešiť zrazu dokážu šmahom ruky vyriešiť zvolávaním do servisov. Takže im zmenia SW a nebudú plniť platné emisné normy, alebo dokážu SW zmeniť tak, že podvod bude teraz už nedokázateľný

0/0
15.10.2015 18:44

L79a25d46a 56N11o15v76a15k 4962373977

haló haló, přijeďte, trochu vám seškrtíme auto... Pojede to pomaleji, ale zase to bude mít větší spotřebu...:-P

+2/0
15.10.2015 18:34

S65t85a31n27i79s97l94a88v 64R83o70s43e29c52k67ý 9975749451529

Je hezké, brát ohled  na životní prostředí, ale když jsou  země, které se nepřipojily k tzv. kjótskému protokolu a přitom jsou největšími znečišťovateli na světě, pak to jedině omezuje ekonomiky těch, které se snaží emise snížit, dochází ke zdražování produkce, ke snížení konkurenceschopnosti  apod.

+2/0
15.10.2015 18:31

V46á43c78l42a60v 29Č43e68r37m92á37k 4513230597714

Blbnutí s CO2 je skutečně jenom blbnutí a zlý úmysl. Smysl má řešit emise škodlivých látek, tedy kdysi olovo, teď NOx, jemný prach.

0/0
15.10.2015 19:02

J65a60k93u55b 12K40o51s 3156462870954

Pokud to bude povinné, tak rychle zazálohovat původní SW a přehrání v servisu s ním rychle zpátky. Protože to co tam nahrají možná bude mít nižší emise, ale pojede to naprd. Kdyby to šlo bez vlivu na optimální výkon motoru, dali by to tam rovnou.

+1/−1
15.10.2015 18:10

J54i12n36d58ř47i77c39h 60Š83k60o32p16e88k 4655601640365

nemusí to jet naprd.

Emise dusíku vznikají, když se spaluje palivo před nadbytku kyslíku. Takže stačí jen přidat palivo a klesnou NOxy

+1/−3
15.10.2015 18:17

J60i70n55d29ř30i69c80h 11Š46k79o89p50e15k 4905731940715

hele Molnár, to je fyzikálněchemický fakt. Mínusem ho nepopřeš ;-D

0/0
15.10.2015 18:18
Foto

I33m87r65i11c44h 89S72u82c97h86a15r38s86k65ý 8456793865771

klidně ať to krachne ;-D;-D;-D

0/−1
15.10.2015 18:07

B85l27a49ž35e81j 65M76o46t40y58č69k43a 8557407425920

zničí to chiptuning?

0/0
15.10.2015 17:55

J92i37n75d69ř59i35c65h 55Š46k71o92p95e18k 4925331140355

pokud ano, tak by to šlo brát jako zničení investice do chipu

0/0
15.10.2015 17:59

M14a94r19e54k 82F62l83e44k67a52č 1417342370521

To bude prča až 8,5 milionu aut neprojde příští dva roky technickou;-D

+3/−5
15.10.2015 17:54

J58i96n54d71ř51i52c20h 18Š35k91o82p78e45k 4935821490325

zjisti si, co se na emisích u nafťáků měří

+5/0
15.10.2015 18:00

V65l45a39d30a 35S46i83m48o53n23i84k 3259673223245

Vy asi netušíte, že se na STK nebavíme o stejné věci jako u homologačních zkoušek, že ne ?

0/0
15.10.2015 22:02
Foto

M22i43r50o46s21l47a60v 61S82t93e86i82n62e10r 6828484493835

I stojící auto (při testu, nebo na semaforu na křižovatce) musí omezit emise. Proto považuji ten software, který při stojícím automobilu ty emise přidusí, za optimální. Ve městě nevzniká smog průjezdem vozů, ale jejich častým zastavováním a rozjížděním na plný plyn.

Vidět v tom podvod je účelové obvinění, jedná se o nekalou konkurenci.

+2/−2
15.10.2015 17:46

P12e19t67e90r 23M38o70l17n87á13r 8975964322209

Lenže tie optimálne emisie má produkovať stále a to aj bez toho podvodného softwaru ,a nie len vtedy keď stojí na semafore ako teraz ,len čo sa pohne už to 40 násobne presahuje hodnoty chápeš ?

+1/−2
15.10.2015 18:08

Z33d69e63n33ě60k 42H13a20n27z83l 1761466412594

A do servisu se dostavi tak 30% majitelů

+1/0
15.10.2015 17:39

J10o85s53e39f 46U74l82m19a15n 8530510378185

No, jestli mi tam nahrajou jiný software, který akorát zvýší spotřebu, tak to se na nějakou svolávací akci asi vyprdnu.

+1/0
15.10.2015 17:38

P50e40t72e58r 83M96o63l72n38á39r 8285254882509

To nebude také jednoduché,stanice STK budú mať v systéme čo to auto bolo alebo nebolo na tej zvolávačke a kto a kde "opravu" vykonával ,ak Ta v systéme nenájdu auto sa bude považovať za nespôsobilé cestnej premávky,je to to isté ako keby si mal napr. špatné brzdy ,je to pič**na ale je to tak ,zákony a normy EU platia nekompromisne a nedá sa  povedať  na nějakou svolávací akci asi vyprdnu. To si môžu dovoliť povedať len Nemci imigrantom ,na hranice Schengenu sa vyprednete a prídte ;-D EU Rv

0/0
15.10.2015 18:17
Foto

M98i97r49o17s45l90a38v 57S86t26e54i66n85e45r 6498594583785

Hysterie nebere konce. Kvůli zcela nevýznamné emisi kyselých oxidů dusíku, které se s vodní parou okamžite spojí do "kyselého deště" který vadí hlavně rostlinám,  taková akce.

Množství, které vyrábí osobní vozy, je nejméně o řád menší, než emise stejných složek kdejakým vytápěním. I v kotlech na ústřední topení je kvůli účinnosti přebytek kyslíku a vysoké teploty.

Zde je zase vidět problém přebujelého úřednictva EU, které předstírá aktivitu neustálým zpevňováním norem pro výrobce aut.

+7/−4
15.10.2015 17:37

J18e15n93d69a 86K21r28á62s44a 1959376578

Možná  se mýlím, ale aféra  začala  v USA. ..

+1/0
15.10.2015 18:07

P23e20t31r 84N42o20v17á13k 1445907262215

Emise oxdů dusíku jsou vysoce toxické i pro živočichy (včetně lidí).

0/0
15.10.2015 19:23

J82a84k41u38b 39Š77m36í87d 5780691451806

Mám pocit, že se akorát ukázala pravda a tou je, že diesel do osobních aut nepatří, proč nejezdí masově auta na CNG nebo LPG ? Když by už výrobce auto vybavil dostatečně velikou nádrží, přimazáváním ventilů atd., pochybuji že by si takový auta nikdo nekupoval...

+5/−5
15.10.2015 17:36

Z45d14e37n62ě94k 26Z38a93j60í59č68e41k 2563632608175

To je smesne;-D Jak se nas snaží vsici ochránit před zlým VW ajeho krvelacnymi motory ...;-D Přitom to do teď jezdilo naprosto paradne a žádný problém sme s tím.neměli...:D Ze dne na den začal ten ošklivý motor pozirat děti k veceri ..;-D VW je zbytecne moc pokakany.. Takovejch automobilek melo problémy a to v oblastech kde ohrozovali zákazníky přímo na životě.. Hyundai udavala falešnou spotřebu a v podstate to nikdo neřešil.. A VW se nechává zbytecne zahnat do kouta a delat ze sebe největšího darebaka automobilového průmyslu..

+8/−5
15.10.2015 17:35

S49t51a74n73i23s76l58a14v 35R85o33s15e27c10k69ý 9435509841139

Hlavně, že máme normy na kde co ( emise, vysavače, edisonky, okurky a banány), ale hlídat hranice si neumíme.

+5/−1
15.10.2015 17:28

L95u15b78o50š 48M73a87š27í31n 9359726967828

To je docela dost aut.

0/0
15.10.2015 17:24

D23u75š79a39n 28H70a17n32z36e78ľ 2575690409145

docela me zajima zpusob opravy, upravi ridici jednotku a lidi vic neprojdou emisema? nebo to fakt opravi? myslim, ze pokud by oprava byla tak jednoducha tak ji udelaji hned a nevymysli podvod, ale asi to tak jednoduche nebude

+1/0
15.10.2015 17:24

A88n43d59r98e96j 16K77r56á21l 7445716335345

Je to jen muj laickej nazor, ale upravej to tak, aby sedely emise, akorat to zacne vic zrat. A budou doufat, ze se z pripadnejch zalob za nedodrzeni jinejch parametru nejak vykroutej.

0/0
15.10.2015 17:33

J48i88n41d82ř98i23c35h 31Š14k33o88p14e31k 4245951730775

tak ze žalob na spotřebu strach mít nebudou. Už dnes spotřeba v TP s realitou moc nesedí

+1/0
15.10.2015 17:46

P10e92t77r 43Č83e37r86m75á72k 9108755449290

Taky jsem zvědavej jak by to chtěli udělat, ale s emisema u STK to nemá nic společného

0/0
15.10.2015 17:44

K94a29r17e78l 89L31o25p73a31t97a 8696507181307

Tak na to bych se jim zvysoka jako VW vyprd. Až otestují všechny ostatní značky aut u všech modelů co existují, protože jak se postupně ukazuje ty překračují též, by to měli začít řešit. A jako majitel vozu bych se rozhodně nedostavil aby mi někdo zmršil auto něčím narychlo sfouklym jen tak aby se neřeklo když to nebyl schopen vyřešit předtim.

+7/−2
15.10.2015 17:15

P60e12t97r 44N40o65v39á15k 1405127462705

Jen a pouze VW používal speciální software pro homologační testy. Je šokující, že motory od VW nebyly schopny bez úpravy software splnit homologační normu v laboratorních podmínkách.

0/0
15.10.2015 19:31

M44i64c49h40a50l 19F16i73n34s31t73e24r93l26e 7209180423858

Jasně, celá Evropa se může zbláznit...

Koho napadlo, že za tím může být i zcela jiná "politika"?! 

USA, kde problém "vznikl" jej předložila zrovinka právě v momentě, kdy se během tohoto roku VW dostal na první místo v prodeji svých produktů před japonskou Toyotu. Ty motory nejsou nové a toto "zjištění" tak doopravdy mohli v Americe "zjistit" již daleko dříve - jen se čekalo na ten správný okamžik. A aby se neřeklo, tak se v současnosti snaží zdiskreditovat i dalšího velkého konkurenta - Toyotu . A to tím, že údajně začne vyšetřovat, jak to že v rukou teroristů končí právě vozy této značky - i když tento fakt je znám opět již delší dobu. Podotýkám, že automobilový průmysl v USA během krize silně utrpěl. Tak proč neukázat na ty, kteří ukrajují z jeho koláče.

Některé evropské instituce opravdu nechápu, obvzlášt, když se začíná ukazovat, že celá kauza se zcela určitě nebude týkat jen jednoho výrobce...RvRvRv

+6/0
15.10.2015 17:00
Foto

M87i21r58o27s98l98a69v 30S56t15e92i64n97e70r 6288644873495

Zrovna Jeep s třílitrovým Dieslem  v testech ADAC podle  US- metodiky vynikl několikanásobně vyššími emisemi NOx než kterýkoliv jiný testovaný vůz. To jim v USA ovšem jaksi nechtě uniklo....

+2/0
15.10.2015 17:40

M49i53c45h27a63l 77F34i36n79s33t29e46r48l29e 7969970253588

Jasně, taky bych rád viděl výsledky měření emisí u amerických automobilů. Zvlášť, když ty jejich jsou oproti těm evropským daleko přísnější. Kdo je však změří, když se do Evropy dovezou jejich auta upravená na evropské normy. Nehledě,že amerických aut se tu neprodá rozhodně tolik, co evropských a japonských ve Státech.

0/0
15.10.2015 17:49

M58a84r47e50k 40K80o87l58m67a40n 5666754537741

Typický zájemce o Lamborghini se jako první jde určitě ptát na emise.

+5/0
15.10.2015 16:59

M61i32c67h91a41l 51F93i93n48s74t72e88r95l36e 7689530453108

A co teprve takový Vin Diesel... ?!

+2/0
15.10.2015 17:29

T72o13m15á38š 63B12a13š15a46n75d29a 2652949232570

"...Musíme v prvé řadě chránit zákazníky, kteří mají vozy s těmito dieselovými motory. Uživatelé těchto aut s inkriminovanými dieselovými motory nákupem a provozováním takového auta nic neprovedli a za problémy s motory nemohou..." 8-o Nevěřím vlastním očím! A co takhle chránit před nadměrnými škodlivinami všechny ostatní, kteří si smradlavý diesel nekoupili? Chápu, že náklady na nápravu musí nést automobilka, ale není přece možné nechat ty statisíce rakovinotvorných motorů jen tak jezdit.

A kdo tady argumentuje nereálnými normami, měl by si uvědomit, že dieslový motor není jediný, který může pohánět auto. Když automobilka neumí vyrobit takový dieslový motor, který plní normy, má vyrábět na takové palivo, které je splní.

+2/−1
15.10.2015 16:57

M75i70c86h96a39l 15F82i16n64s90t97e74r67l90e 7909320983858

Problém je, že tento stav vyvolaly špatné právní normy. Automobilky na to dříve poukazovaly, nicméně je nikdo nevyslyšel. Má se řešit příčina, ne důsledek !!!

+1/0
15.10.2015 17:04

M30i74c79h71a55l 92F13i88n38s46t56e28r29l19e 7769750483608

Omlouvám se, reaguji na příspěvek pod tímto, ne na tento...:-/

0/0
15.10.2015 17:05

T96o66m47á70š 66B29a97š73a72n13d38a 2472549832950

Pokud je cílem nějakých norem snížení emisí, těžko se budu ohlížet na automobilky, v jejichž bytostném zájmu je emise nejlépe vůbec neřešit. Normy jsou na ochranu nás všech. Férové by bylo přiznat, že diesel prostě nikdy nebude tak čistý, aby ty normy splnil a tak musí být nahrazen jiným pohonem, který nemá s plněním limitů problémy. To je celé.

+1/0
15.10.2015 17:13

M65i19c91h81a94l 98F41i14n35s26t54e69r17l72e 7789650893258

Férové by bylo, nejdříve než vydám jakoukoliv právní normu, analyzovat, kdo je opravdu největším znečišťovatelem ovzduší... Poté se zaměřit hlavně na dopravu nákladní, neboť ta ho znečišťuje z devadesáti procent a pak teprve na tu osobní, která se stará o zbytek...Proč je tomu naopak..., ví bůh...

+2/0
15.10.2015 17:21

T52o71m11á29š 81B13a23š52a56n28d40a 2852989982110

Normy samozřejmě existují pro všechny druhy znečičtění a znečišťovatelů, vč. průmyslových podniků, nákladní, lodní i letecké dopravy. Vymáhání jejich dodržování je ovšem věc druhá a zvlášť u nás se jejich porušování ve velkém toleruje. Stačí pohrozit propouštěním a úřady rychle couvnou. Maximálně udělí symbolickou pokutu.

Samostatnou kapitolou jsou stanice emisní kontroly, kterými projde naprosto cokoliv.

0/0
15.10.2015 17:35

K43a32r52e67l 82L65o64p97a34t43a 8456507731377

On to neplní ani ten benzinový, takže navrhněte další motor...

+1/0
15.10.2015 17:16

A65n10d34r71e56j 38K41r34á63l 7885196775815

Dalsi motory jsou navrzene, akorat nefunguji, jak je potreba, nebo jsou tak drahe, ze budou jezdit jen politici, kteri o tech emisich rozhoduji. R^

0/0
15.10.2015 17:35
Foto

M55i83r84o93s39l54a70v 15S38t55e23i32n42e85r 6168134933485

I směs uhlovodíků, zvaná Natural je škodlivá- obsahuje místo tetraethylu olova řadu složek, jako acetom toluen, benzol, které zvyšují oktanové číslo. U moderních motorů, které benzin přímo vstřikují, je tentýž problém s NOx. Vysoké tlaky, vysoké teploty a přebytek kyslíku mají stejné emise, jenom je dosud- v důvěře k "čistému" benzinu nikdo neměří.

Jedno je však jisté- vozy s malou spotřebou produkují také méně spalin, tudíž emisí.

0/0
15.10.2015 17:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.