Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW kvůli emisnímu skandálu svolá v Evropě do servisu 8,5 milionu aut

Německý automobilový koncern Volkswagen oznámil, že svolá do servisů v Evropské unii zhruba 8,5 milionu vozidel, kterých se týká emisní skandál firmy. Akce má začít v lednu 2016, uvedla automobilka. V Česku by se podle nedávno uváděných údajů mohlo svolání týkat kolem 148 tisíc aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49e97n34d79a 84K97r64á72s58a 1219876108

Někde  jsem četl, že  ozonovou  vrstvu  nejvíc  poškozuje  plynatost  ( prdění)  krav!  ;-D

+1/0
16.10.2015 6:34

V41l56a53d14a 34S96i84m67o57n69i14k 3979493723235

Docela mne pobavilo, že ministr dopravy nějakého mikrostátečku organizuje svolávačku na auta. Takovou blbost jsme už dlouho neviděl a neslyšel.

+1/0
15.10.2015 22:05

I29v16o 57K95o75t86a67l66a 2738494440586

V případě povinné účasti na svolávací akci by mělvýrobce garantovat původní spotřebu a výkon motoru. Pokud by se uvedené parametryzměnily bez patřičné finanční kompenzace vůči zákazníkovi, čekal bych možnostvrácení vozidla a vystavení dobropisu na původní cenu.  Jsem spokojeným majitelem “postiženého“ DasAuta a jsem zvědavý,  jak celá “Das Drama“  kauza nakonec dopadne.

0/−1
15.10.2015 19:02

I71v51o 77K54o72t28a56l72a 2198574540226

P.S. absence mezer mezi slovy není způsobená závadou na mém vysílači :-P.

0/0
15.10.2015 19:12

P35e70t92e75r 78K92o36p39u21n83e45k 4660118253223

Navrhujem do jedného jediného a na 17:00.

0/0
15.10.2015 19:01

A23l73b89e79r63t 89K47á23m25e79n 9254418789921

Čo nevedeli roky vyriešiť zrazu dokážu šmahom ruky vyriešiť zvolávaním do servisov. Takže im zmenia SW a nebudú plniť platné emisné normy, alebo dokážu SW zmeniť tak, že podvod bude teraz už nedokázateľný

0/0
15.10.2015 18:44

L10a14d70a 60N44o69v14a92k 4902863807

haló haló, přijeďte, trochu vám seškrtíme auto... Pojede to pomaleji, ale zase to bude mít větší spotřebu...:-P

+2/0
15.10.2015 18:34

S22t14a46n87i16s20l52a57v 16R43o97s29e77c90k31ý 9875579771959

Je hezké, brát ohled  na životní prostředí, ale když jsou  země, které se nepřipojily k tzv. kjótskému protokolu a přitom jsou největšími znečišťovateli na světě, pak to jedině omezuje ekonomiky těch, které se snaží emise snížit, dochází ke zdražování produkce, ke snížení konkurenceschopnosti  apod.

+2/0
15.10.2015 18:31

V63á61c57l46a21v 78Č73e15r66m54á17k 4293820127984

Blbnutí s CO2 je skutečně jenom blbnutí a zlý úmysl. Smysl má řešit emise škodlivých látek, tedy kdysi olovo, teď NOx, jemný prach.

0/0
15.10.2015 19:02

J50a85k11u34b 18K68o71s 3836712580114

Pokud to bude povinné, tak rychle zazálohovat původní SW a přehrání v servisu s ním rychle zpátky. Protože to co tam nahrají možná bude mít nižší emise, ale pojede to naprd. Kdyby to šlo bez vlivu na optimální výkon motoru, dali by to tam rovnou.

+1/−1
15.10.2015 18:10

J84i92n69d23ř81i56c24h 94Š33k28o64p66e34k 4185421150855

nemusí to jet naprd.

Emise dusíku vznikají, když se spaluje palivo před nadbytku kyslíku. Takže stačí jen přidat palivo a klesnou NOxy

+1/−3
15.10.2015 18:17

J12i98n23d25ř26i78c49h 45Š85k32o69p36e91k 4765851870205

hele Molnár, to je fyzikálněchemický fakt. Mínusem ho nepopřeš ;-D

0/0
15.10.2015 18:18
Foto

I93m80r45i52c72h 59S15u87c77h79a85r28s75k26ý 8756623845811

klidně ať to krachne ;-D;-D;-D

0/−1
15.10.2015 18:07

B72l44a84ž67e24j 29M76o94t34y54č67k41a 8507787785240

zničí to chiptuning?

0/0
15.10.2015 17:55

J24i61n69d42ř38i48c18h 37Š48k97o63p26e20k 4155931730165

pokud ano, tak by to šlo brát jako zničení investice do chipu

0/0
15.10.2015 17:59

M94a23r52e34k 35F66l25e75k76a35č 1597292460381

To bude prča až 8,5 milionu aut neprojde příští dva roky technickou;-D

+3/−5
15.10.2015 17:54

J17i49n61d11ř24i92c51h 52Š33k36o57p29e25k 4655601840285

zjisti si, co se na emisích u nafťáků měří

+5/0
15.10.2015 18:00

V60l93a34d55a 64S35i88m87o94n53i66k 3609233573175

Vy asi netušíte, že se na STK nebavíme o stejné věci jako u homologačních zkoušek, že ne ?

0/0
15.10.2015 22:02
Foto

M11i69r55o76s58l14a79v 79S64t52e88i26n76e16r 6508584243915

I stojící auto (při testu, nebo na semaforu na křižovatce) musí omezit emise. Proto považuji ten software, který při stojícím automobilu ty emise přidusí, za optimální. Ve městě nevzniká smog průjezdem vozů, ale jejich častým zastavováním a rozjížděním na plný plyn.

Vidět v tom podvod je účelové obvinění, jedná se o nekalou konkurenci.

+2/−2
15.10.2015 17:46

P16e98t35e22r 82M51o23l71n22á28r 8485834902209

Lenže tie optimálne emisie má produkovať stále a to aj bez toho podvodného softwaru ,a nie len vtedy keď stojí na semafore ako teraz ,len čo sa pohne už to 40 násobne presahuje hodnoty chápeš ?

+1/−2
15.10.2015 18:08

Z77d49e27n55ě20k 82H35a24n80z23l 1681126752194

A do servisu se dostavi tak 30% majitelů

+1/0
15.10.2015 17:39

J21o81s53e94f 51U68l16m58a81n 8870850148635

No, jestli mi tam nahrajou jiný software, který akorát zvýší spotřebu, tak to se na nějakou svolávací akci asi vyprdnu.

+1/0
15.10.2015 17:38

P85e90t60e40r 79M61o77l48n37á87r 8935484412669

To nebude také jednoduché,stanice STK budú mať v systéme čo to auto bolo alebo nebolo na tej zvolávačke a kto a kde "opravu" vykonával ,ak Ta v systéme nenájdu auto sa bude považovať za nespôsobilé cestnej premávky,je to to isté ako keby si mal napr. špatné brzdy ,je to pič**na ale je to tak ,zákony a normy EU platia nekompromisne a nedá sa  povedať  na nějakou svolávací akci asi vyprdnu. To si môžu dovoliť povedať len Nemci imigrantom ,na hranice Schengenu sa vyprednete a prídte ;-D EU Rv

0/0
15.10.2015 18:17
Foto

M91i28r21o52s79l74a13v 59S40t74e53i42n32e14r 6288674393685

Hysterie nebere konce. Kvůli zcela nevýznamné emisi kyselých oxidů dusíku, které se s vodní parou okamžite spojí do "kyselého deště" který vadí hlavně rostlinám,  taková akce.

Množství, které vyrábí osobní vozy, je nejméně o řád menší, než emise stejných složek kdejakým vytápěním. I v kotlech na ústřední topení je kvůli účinnosti přebytek kyslíku a vysoké teploty.

Zde je zase vidět problém přebujelého úřednictva EU, které předstírá aktivitu neustálým zpevňováním norem pro výrobce aut.

+7/−4
15.10.2015 17:37

J15e29n48d33a 30K82r88á50s96a 1699836938

Možná  se mýlím, ale aféra  začala  v USA. ..

+1/0
15.10.2015 18:07

P58e55t20r 11N23o40v69á45k 1155387592355

Emise oxdů dusíku jsou vysoce toxické i pro živočichy (včetně lidí).

0/0
15.10.2015 19:23

J59a84k86u47b 38Š73m29í68d 5580351421226

Mám pocit, že se akorát ukázala pravda a tou je, že diesel do osobních aut nepatří, proč nejezdí masově auta na CNG nebo LPG ? Když by už výrobce auto vybavil dostatečně velikou nádrží, přimazáváním ventilů atd., pochybuji že by si takový auta nikdo nekupoval...

+5/−5
15.10.2015 17:36

Z27d67e97n38ě63k 39Z77a42j75í45č25e96k 2313302898875

To je smesne;-D Jak se nas snaží vsici ochránit před zlým VW ajeho krvelacnymi motory ...;-D Přitom to do teď jezdilo naprosto paradne a žádný problém sme s tím.neměli...:D Ze dne na den začal ten ošklivý motor pozirat děti k veceri ..;-D VW je zbytecne moc pokakany.. Takovejch automobilek melo problémy a to v oblastech kde ohrozovali zákazníky přímo na životě.. Hyundai udavala falešnou spotřebu a v podstate to nikdo neřešil.. A VW se nechává zbytecne zahnat do kouta a delat ze sebe největšího darebaka automobilového průmyslu..

+8/−5
15.10.2015 17:35

S97t92a62n76i68s22l72a44v 95R50o21s33e50c24k45ý 9335229971839

Hlavně, že máme normy na kde co ( emise, vysavače, edisonky, okurky a banány), ale hlídat hranice si neumíme.

+5/−1
15.10.2015 17:28

L55u42b40o80š 75M60a26š59í23n 9699886257188

To je docela dost aut.

0/0
15.10.2015 17:24

D82u41š70a64n 71H65a52n14z94e62ľ 2425220279535

docela me zajima zpusob opravy, upravi ridici jednotku a lidi vic neprojdou emisema? nebo to fakt opravi? myslim, ze pokud by oprava byla tak jednoducha tak ji udelaji hned a nevymysli podvod, ale asi to tak jednoduche nebude

+1/0
15.10.2015 17:24

A91n61d10r90e83j 33K45r44á55l 7665226865265

Je to jen muj laickej nazor, ale upravej to tak, aby sedely emise, akorat to zacne vic zrat. A budou doufat, ze se z pripadnejch zalob za nedodrzeni jinejch parametru nejak vykroutej.

0/0
15.10.2015 17:33

J51i62n58d73ř16i35c13h 49Š18k52o80p61e56k 4545781600785

tak ze žalob na spotřebu strach mít nebudou. Už dnes spotřeba v TP s realitou moc nesedí

+1/0
15.10.2015 17:46

P97e68t57r 16Č34e97r23m78á14k 9908715489850

Taky jsem zvědavej jak by to chtěli udělat, ale s emisema u STK to nemá nic společného

0/0
15.10.2015 17:44

K14a51r83e48l 11L51o45p88a35t86a 8246147821187

Tak na to bych se jim zvysoka jako VW vyprd. Až otestují všechny ostatní značky aut u všech modelů co existují, protože jak se postupně ukazuje ty překračují též, by to měli začít řešit. A jako majitel vozu bych se rozhodně nedostavil aby mi někdo zmršil auto něčím narychlo sfouklym jen tak aby se neřeklo když to nebyl schopen vyřešit předtim.

+7/−2
15.10.2015 17:15

P29e38t37r 78N66o83v75á68k 1535387202275

Jen a pouze VW používal speciální software pro homologační testy. Je šokující, že motory od VW nebyly schopny bez úpravy software splnit homologační normu v laboratorních podmínkách.

0/0
15.10.2015 19:31

M64i45c94h11a43l 40F11i32n48s38t76e18r52l37e 7249880713818

Jasně, celá Evropa se může zbláznit...

Koho napadlo, že za tím může být i zcela jiná "politika"?! 

USA, kde problém "vznikl" jej předložila zrovinka právě v momentě, kdy se během tohoto roku VW dostal na první místo v prodeji svých produktů před japonskou Toyotu. Ty motory nejsou nové a toto "zjištění" tak doopravdy mohli v Americe "zjistit" již daleko dříve - jen se čekalo na ten správný okamžik. A aby se neřeklo, tak se v současnosti snaží zdiskreditovat i dalšího velkého konkurenta - Toyotu . A to tím, že údajně začne vyšetřovat, jak to že v rukou teroristů končí právě vozy této značky - i když tento fakt je znám opět již delší dobu. Podotýkám, že automobilový průmysl v USA během krize silně utrpěl. Tak proč neukázat na ty, kteří ukrajují z jeho koláče.

Některé evropské instituce opravdu nechápu, obvzlášt, když se začíná ukazovat, že celá kauza se zcela určitě nebude týkat jen jednoho výrobce...RvRvRv

+6/0
15.10.2015 17:00
Foto

M43i12r50o88s92l49a76v 22S15t64e19i44n97e55r 6388824853985

Zrovna Jeep s třílitrovým Dieslem  v testech ADAC podle  US- metodiky vynikl několikanásobně vyššími emisemi NOx než kterýkoliv jiný testovaný vůz. To jim v USA ovšem jaksi nechtě uniklo....

+2/0
15.10.2015 17:40

M93i33c52h82a13l 60F68i90n61s28t35e38r68l86e 7969710933178

Jasně, taky bych rád viděl výsledky měření emisí u amerických automobilů. Zvlášť, když ty jejich jsou oproti těm evropským daleko přísnější. Kdo je však změří, když se do Evropy dovezou jejich auta upravená na evropské normy. Nehledě,že amerických aut se tu neprodá rozhodně tolik, co evropských a japonských ve Státech.

0/0
15.10.2015 17:49

M76a74r52e55k 34K31o35l45m23a14n 5396314787691

Typický zájemce o Lamborghini se jako první jde určitě ptát na emise.

+5/0
15.10.2015 16:59

M51i25c94h47a38l 60F98i88n30s12t86e57r85l76e 7949310473368

A co teprve takový Vin Diesel... ?!

+2/0
15.10.2015 17:29

T60o30m16á21š 55B47a98š30a56n66d46a 2642609402490

"...Musíme v prvé řadě chránit zákazníky, kteří mají vozy s těmito dieselovými motory. Uživatelé těchto aut s inkriminovanými dieselovými motory nákupem a provozováním takového auta nic neprovedli a za problémy s motory nemohou..." 8-o Nevěřím vlastním očím! A co takhle chránit před nadměrnými škodlivinami všechny ostatní, kteří si smradlavý diesel nekoupili? Chápu, že náklady na nápravu musí nést automobilka, ale není přece možné nechat ty statisíce rakovinotvorných motorů jen tak jezdit.

A kdo tady argumentuje nereálnými normami, měl by si uvědomit, že dieslový motor není jediný, který může pohánět auto. Když automobilka neumí vyrobit takový dieslový motor, který plní normy, má vyrábět na takové palivo, které je splní.

+2/−1
15.10.2015 16:57

M65i86c52h90a58l 42F43i18n86s53t50e67r75l45e 7589500903658

Problém je, že tento stav vyvolaly špatné právní normy. Automobilky na to dříve poukazovaly, nicméně je nikdo nevyslyšel. Má se řešit příčina, ne důsledek !!!

+1/0
15.10.2015 17:04

M13i69c57h62a39l 69F57i47n18s13t42e52r65l50e 7569180293898

Omlouvám se, reaguji na příspěvek pod tímto, ne na tento...:-/

0/0
15.10.2015 17:05

T52o40m87á93š 27B22a28š66a15n79d32a 2832979252540

Pokud je cílem nějakých norem snížení emisí, těžko se budu ohlížet na automobilky, v jejichž bytostném zájmu je emise nejlépe vůbec neřešit. Normy jsou na ochranu nás všech. Férové by bylo přiznat, že diesel prostě nikdy nebude tak čistý, aby ty normy splnil a tak musí být nahrazen jiným pohonem, který nemá s plněním limitů problémy. To je celé.

+1/0
15.10.2015 17:13

M97i57c70h90a12l 56F82i43n20s33t40e75r43l87e 7989200673258

Férové by bylo, nejdříve než vydám jakoukoliv právní normu, analyzovat, kdo je opravdu největším znečišťovatelem ovzduší... Poté se zaměřit hlavně na dopravu nákladní, neboť ta ho znečišťuje z devadesáti procent a pak teprve na tu osobní, která se stará o zbytek...Proč je tomu naopak..., ví bůh...

+2/0
15.10.2015 17:21

T68o96m60á76š 18B51a45š44a72n63d76a 2252339142260

Normy samozřejmě existují pro všechny druhy znečičtění a znečišťovatelů, vč. průmyslových podniků, nákladní, lodní i letecké dopravy. Vymáhání jejich dodržování je ovšem věc druhá a zvlášť u nás se jejich porušování ve velkém toleruje. Stačí pohrozit propouštěním a úřady rychle couvnou. Maximálně udělí symbolickou pokutu.

Samostatnou kapitolou jsou stanice emisní kontroly, kterými projde naprosto cokoliv.

0/0
15.10.2015 17:35

K96a66r91e85l 27L27o42p68a96t77a 8696867451837

On to neplní ani ten benzinový, takže navrhněte další motor...

+1/0
15.10.2015 17:16

A77n15d68r64e68j 39K27r93á31l 7485286545675

Dalsi motory jsou navrzene, akorat nefunguji, jak je potreba, nebo jsou tak drahe, ze budou jezdit jen politici, kteri o tech emisich rozhoduji. R^

0/0
15.10.2015 17:35
Foto

M82i28r65o94s10l35a58v 46S30t17e34i50n97e35r 6388634983485

I směs uhlovodíků, zvaná Natural je škodlivá- obsahuje místo tetraethylu olova řadu složek, jako acetom toluen, benzol, které zvyšují oktanové číslo. U moderních motorů, které benzin přímo vstřikují, je tentýž problém s NOx. Vysoké tlaky, vysoké teploty a přebytek kyslíku mají stejné emise, jenom je dosud- v důvěře k "čistému" benzinu nikdo neměří.

Jedno je však jisté- vozy s malou spotřebou produkují také méně spalin, tudíž emisí.

0/0
15.10.2015 17:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.