Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Virtuální autostop Jízdomat rychle roste, levnému tankování navzdory

Čtyři až pět tisíc lidí denně nabízí denně místo ve svém autě cizím lidem, které třeba nikdy ani neviděli. Největší služba na sdílení cest osobním autem zažívá v Česku velký boom. Odborníci na dopravu předvídají sdílení jízd autem velkou budoucnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46i34c13h30a31l 64O35t22t 7896249178585

párkrát jsem někoho pře jízdomat svezl, vždycky bez problémů, když jedete 350 km, tak se společnost celkem hodí, navíc se občas dozvíte zajímavé věci. R^

0/0
19.10.2015 15:01

L12u42k41á98š 73Š28m80a71h14e18l 2617664972634

No, jestli to má za dobu existence 172 tisíc registrací a 320 tisíc realizovaných jízd, tak naprostá většina lidí to použije jenom jednou, takže žádné davy se rozhodně nekonají (a že to vylidňuje autobusy, toho bych se nebál vůbec, uvědomte si, že vlaky použije ročně 170 milionů cestujících, což je 1.000x víc, než má tohle realizovaných jízd).

+1/0
18.10.2015 18:31

P35e54t31r 48B27e33z70s52t59a22r11o77s98t86i 2969796583531

Není to jen o této službě, tato služba slouží především na náhodné jízdy nebál bych se říct, že dnes v tomto odvětví bude mít podíl 10%, co se rozrostlo mnohem více jsou skupiny na FB cestujeme "od nás" do Prahy, Brna a podobně, které už mají významný podíl a jsou trasy, kde s přehledem odvezou dva autobusy... Přitom ceny autobusu jsou posledních deset let víceméně stejné, nedošlo ke zvýšení o více jak 10 Kc/100km na komerčních dálkových linkách, jenže za 10 let vzrostly ceny za použití zastávek, zavedl se mytny systém, AMS chce vyšší provize za jízdenky , Wi-Fi a datový tarif a přeci jen už to nejezdí Karosa s nízkou účetní hodnotou a hromadou dílů použitelných z rušených kusů...

0/0
18.10.2015 19:29

P59e79t96r 68B24e14z64s21t27a18r41o38s72t45i 2329676383791

Jinak mi to přijde asi to samé jako hospoda na vesnici, hospodský pokud chce fungovat, musí mít vše v pořádku, splňovat normy, odebírat nějaké smluvené pivo, tudíž se pod 20 Kč nedostane ani kdyby chtěl a potom se najde sebranka věčně opilých jedinců, říkající si SDHa zřídí si svůj výčep, kde pivo je dovezené někým , kdo do města jezdí za prací a prodávané za nákupní cenu....

0/0
18.10.2015 14:34

J90o51s96e83f 87A58d82d28o 7969943295920

Jednou jsem jel s ridicem, ktery podle me byl alkohol v krvi. Jel dost rychle ze jsem se bal o zivote a na konec asi pouze 100 km do cile si zapalil travu a povidal,ze ridi lepe kdyz je zhuleny.

+2/0
18.10.2015 14:25

J73a34n 58F18r16o27l65í65k 6396260825154

Pokud nemá řidič havaijní pojištění včetně spolujezdců je to pro něj v případě nehody hazard. Také bych si do auta asi těžko pustil cizího člověka a riskoval, že mě třeba přepadne a okrade. Ovšem každý je svého štěstí strůjce.

+1/−1
18.10.2015 14:08

M15a62r21t31i49n 65K55o41z58á27k 4884160569757

Jedna věc je brát stopaře a druhá věc používat služby jako je tahle. Tahle je výrazně bezpečnější. (Mluvím o tom přepadení a okradení, nikoliv havárii.)

+1/0
18.10.2015 15:04

V90l47a85s94t16i68m91i34l 43H17a78l64b39i14c11h 8713495736688

Ta tady už fungovalo hned po plyšáku a to ještě nebyl internet a mobily.V 1990 na podzim,spolu s manželkou jsme onehdy jeli na náštěvu do Vídně a nebyl problém sehnat s pomocí oné služby u  nás přímo ve městě dva spolucestující,na cestu tam i zpět,kteří dali polovinu na benzin.

0/0
18.10.2015 12:34
Foto

T90o77m35á47š 61S78m41o49l86í44k 3561442516603

Rád jezdím stopem.

0/0
18.10.2015 12:32

P40e35t27r 79B44e20z23s22t80a28r14o51s84t35i 2519396853761

Autobus: řidič profesionál, který má psychotesty, zdravotní prohlídku,nějakou pracovní dobu, pojištění a zodpovědnost vůči přepravovaným...  

Jizdomat: amatér bez testů, prohlídek a školení, jen základní povinné ručení, dálnice jen za poplatek známky, žádný poplatek za zastavení za účelem naložení...Za Florenc se například platí 300 Kč za vůz... Tudíž je jasné, že sice pocitem máme lepší službu, ale bez profesionálního zázemí, s vyšším rizikem nehody a s neplacením všech nákladů, které musí profesionál platit...

+1/−1
18.10.2015 11:44

J25a47n 64P96a65v10e34l 8263742298146

Šance nehody je u obou způsobů mizivá.

Co se konkurence týče, spolujízda nebere lidem práci. Co vím, v Čechách je nedostatek řidičů, takže řidiči se skutečně nemusí bát, že si práci nenaleznou.

0/0
18.10.2015 11:55

K88a86r71e36l 13K97r77p83a91t15a 5624546788965

Statistiky nehodovosti jasně prokazují, žes napsal blbost.

+2/0
18.10.2015 11:59

J16a42n 19P93a16v97e57l 8583792298146

Nenapsal. To, že má autobus možnost nehody nižší neznamená, že u auta jde do nebes. I u auta je ta možnost hodně malá.

0/0
18.10.2015 12:04

P95e42t69r 26B54e27z44s93t17a90r41o42s24t81i 2369726553921

Například spolujízda přes FB na trase Náchod-Brno dosáhla již takových rozměrů, že z pěti busů v neděli a podobného počtu v pracovní dny v roce 2010 je již jen jeden v pracovní dny, který ještě navíc aby někoho vezl ,zastavuje z Rychnova do Svitav jak tramvaj a jeden v neděli, který je rychlý, ale více jak 25 lidí do Brna nedoveze...přepravní směr se nezměnil, jen FB a koordinace na této trase a takovýchto tras začíná být více....

+1/0
18.10.2015 12:06

J70o61s92e85f 98K58r66a24l 3327683314567

Kompletní pojištění si může sjednat kdokoliv, na eliminaci magorů spolujízdy slouží hodnocení. Kámen úrazu je pouze pravidelná činnost řidiče, která splňuje definici podnikání a na to je třeba mít od státu povolení (podmínka opakované činnosti, jestli to je ziskové je irelevantní, příjem řidiče tam je). Brzy po nich může skočit státní orgán jako v případě Aukra (výpis ze systému), vyberou se ti nejvíc aktivní a na ty se zaměří a udělají exemplární tresty. Takže kdo chce takto "podnikat" tak musí mimo systém. :-)

0/0
18.10.2015 12:32

M40a17r51t32i16n 65K18o66z46á86k 4284590709167

Problém je, že obrat je obvykle natolik zanedbatelný, že těch, co by vytvářeli reálnou škodu je minimum.

0/0
18.10.2015 15:07
Foto

J74i10n94d21ř78i34c12h 64H18r67a21d20e43c20k59ý 4407946757723

To je sice pravda, ale máme (zatím ještě) svobodu volby. Takže ať si každý vybere, či pojede autobusem nebo se spolujízdou. Myslíte, že stojící cestující v autobuse na dálnici se má ve větším bezpečí než sedící osoba v autě, které řídí zpravidla taky někdo, kdo už hodně odjel, akorát na to nemá všemožné koncese, certifikáty, licence atd?

0/0
18.10.2015 12:35

P60e60t34r 89B91e74z70s63t87a56r82o43s42t24i 2929836663291

Stojící osoba v autobuse? Ano v některých dálkových může být někdo na stání, ale vždy to je jeho blbost, že si nekoupil mistenku... Jinak snad nechcete srovnávat zkušenosti někoho, kdo jednu trasu otočí jednou za týden s někým, kdo ji otočí dvakrát za den...

0/0
18.10.2015 13:02

F20r88a95n54t75i97š83e21k 94M32o97r17a16v91e51c 8867204552

Zkušenosti nejsou všechno. Dříve jsem jezdil do práce busem, na trase se střídali 2 řidiči, ten starší, už s šedivými vlasy, jezdil jako prase a nejednou jsme byli v situaci, kdy to jen o fous nikdo neodnesl.

0/0
18.10.2015 19:47

M50a19r12t46i17n 70K23o18z34á34k 4774940499367

Jízdomat totiž, překvapivě, není komerční služba, ti lidé by tam narozdíl od autobuskáků a taxikářů jeli i bez vás. Že se prostě s někým dohodnu aby mě vzal a přispěju mu na benzín na tom nic nemění.

0/0
18.10.2015 15:06

K91a21r84e86l 75K16r83p35a16t79a 5784486658805

Takže na přepravu osob už nebude potřeba koncese?

8-o

0/−1
18.10.2015 11:28

R49a90d91o54s14l47a42v 56K26l73a81u35d40a 5674738584422

Máš neuvěřitelně blbé otázky, kterými hodláš zpochybnit rozhodnutí o UBER. Tvůj problém když nechápeš rozdíl.

0/0
18.10.2015 11:35

K10a81r71e24l 94K17r64p20a13t70a 5254126328665

Než bych vlezl někomu do auta s tři dny starým ŘP, s kdovíjakou TK, to raději pojedu vlakem.

0/0
18.10.2015 11:45

J68i14r42k67a 42V42o33j90v11o92d45i93n 6201147507745

Každý člověk na jizdomatu má své hodnocení od lidí, které vezl nebo svezl. Podle toho se rozhodnete.

+1/0
18.10.2015 12:03

J26a60n 57P47a78v65e93l 8663542828366

Tipl bych si, že pan Krpata je důchodce a nebo řidič, který se zbytečně bojí o práci. Tudíž se pečlivě snaží hledat, co by náhodou mohlo být špatně.

0/0
18.10.2015 12:05

F10i76l26i53p 93K16o22h30o97u98t 7400263197190

Ještě existuje v Praze Wunder a ten je o spolujízdě, neplatí se za km ale dává se dýško.

0/0
18.10.2015 11:20

P79a77t78r10i95k 59S68v37o53b63o54d84a 3869121206745

Tomuto já říkám nasadit krok pro ušetření stovky...

+1/−1
18.10.2015 10:28

M22a58r15t88i89n 34V75e90j10m13o91l30a 1763271303408

Já Jízdomat používám i pro poslání balíčků. Funguje to skvěle.

+1/0
18.10.2015 10:18

R53a86d76o74s71l32a62v 98K19l29a20u19d32a 5854808214292

Jak moc skvěle? Kolik toho tímto způsobem pošlete a kolik klasickým?

0/0
18.10.2015 11:10

M28a55r11t86i10n 91V67e47j60m36o43l24a 1563261263948

Několik měsíčně. Používám vždy když potřebuju dostat zboží někam ještě ten den. Jinak samozřejmě používám nějakou přepravní službu, která si zboží i vyzvedne... U Jízdomatu se samozřejmě logicky předpokládá, že balíček musím k řidiči dopravit sám. Není to tak pohodlné, ale v případě akutní potřeby je to super možnost.

0/0
18.10.2015 21:12

J86a67r71o37s24l27a11v 23Š90t90r83e80i21t 4533404480293

A koho to zajímá? To tu v diskuzich budeme bečet nad rozlitým mlékem?

0/0
18.10.2015 10:09
Foto

J18i50n39d23ř10i53c93h 19H36r21a95d28e84c62k12ý 4927236457273

Jen víc takových projektů!!! Ukazuje to, že spousta odvětví může fungovat bez dotací z veřejných rozpočtů. Přestaňme už konečně dotovat autobusy a regulovat taxislužbu a jízdomat se rozvine ještě víc - třeba i mimo internet. Jen se netěším, až taxikářská lobby a odborové hnutí autobusáků zatlačí na vládu, aby se to zakázalo.

+3/−1
18.10.2015 10:05

R18a82d14o11s53l87a95v 18K18l85a36u16d94a 5944938474752

Zatím se nic takového neukazuje. Hodí se to jen pro určité skupiny obyvatel a jen v určitých místech. Nakonec nejatraktivnější jsou "jízdy", kde i autobusy nikdo nedotuje. Často se vám ale stane že zrovna v místě kde jste nikdo nic takového neposkytuje, nebo naopak nikdo nejede tam kam potřebujete. Tohle nikdo zakazovat nebude, protože je to v podstatě stopování.

+2/0
18.10.2015 10:26

R86a80d85m24i77l27a 87S15i14m94č16á38k80o87v96á 5185223395455

a jak je to, v případě nehody, kdy řidič zodpovídá za spolujezdce? může ten "cizí" spolujezdec po mně vymáhat nějaké odškodné nebo to pokrývá povinné ručení?

0/0
18.10.2015 10:00

J13a48n 84P35a14v44e84l 8333982148106

Je to jako když si vezmete do auta stopaře. Spolujezdec nemá žádnou odpovědnost a Vy za něj máte odpovědnost, pokud nějak zanedbáte své povinnosti a zraníte ho.

např. http://www.allianz.cz/vse-o-allianz/tiskove-centrum/tiskovy-archiv/rok-2011/Allianz-pojistovna-upozornuje--Skody-na-zdravi-a-majetku-stopare-kryje-povinne-ruceni-59.html

0/0
18.10.2015 10:04

K33a89r24e36l 16K42r59p13a40t65a 5264946488925

Pokud někdo vozí za úplatu, což vozí, bude mít po nehodě problém. A to nejen s finančním úřadem.

0/0
18.10.2015 10:57

R88a79d36o97s38l97a82v 64K58l43a36u11d55a 5814788914932

On nevozí za úplatu. Pouze si nechá proplatit část prokazatelných nákladů.

+1/0
18.10.2015 10:58

K87a10r14e71l 25K23r54p80a64t58a 5194986798865

To bude dost těžko prokazovat.

0/0
18.10.2015 11:29

R52a45d41o25s64l57a35v 70K16l27a67u41d79a 5104148854772

To prokáže velmi snadno. Třeba potvrzením od zaměstnavatele.

0/0
18.10.2015 11:33

K34a47r71e37l 94K44r31p72a65t81a 5264736498725

Co mu pro případný soud potvrdí zaměstnavatel?

Prokazatelné náklady na provoz jeho soukromého vozidla?

0/0
18.10.2015 11:47

R65a77d56o82s64l24a65v 23K43l67a27u93d85a 5134838424532

Potvrdí mu že jel do práce.

0/0
18.10.2015 11:48

J76a78n 80P83a60v18e58l 8573112208516

Není problém někoho svézt za úplatu. Podobný příjem do určité výše se nedaní a finančák to nezajímá. A tipl bych si, že ani nesplňuje definici podnikání. Tady nejde o soustavnou činnost za účelem zisku, ale občasnou za účelem snížení nákladů na danou činnost.

+1/0
18.10.2015 12:01

R97a74d19m96i66l53a 11S62i33m26č49á70k21o20v13á 5135203105585

díky

0/0
18.10.2015 11:21

P27a88v33e37l 49V93a68n87č15á69k 3964345634135

Trapně napsaný PR článek ...

0/−4
18.10.2015 9:52
Foto

T24o25m68á58š 30K36i41r12o30v 1185368375177

Co je na tom trapného? Já sám jízdomat využívám (jako řidič) celkem pravidelně8-o

0/0
18.10.2015 10:23

V69o73j56t15ě48c56h 51T92o61r74á46č 2686121976652

Clanek zajimavy, pristup amatersky, promrhana sance. Nainstaloval jsem, nejde se registrovat, mazu to.

0/−3
18.10.2015 9:35

T94o92m36a91s 84A67u95g93u44s53t89y73n 6267246681240

hmmm, tolik uživatelů a vám to nejede. kde asi bude chyba? ;-D

Já službu používám pravidelně...

+2/−1
18.10.2015 10:15

V10o22j86t97ě24c58h 64T58o76r21á20č 2626491316882

Ze ty delas ve statni sfere?

0/0
18.10.2015 11:04
Foto

T27o38m75á16š 36K81i44r51o49v 1725788215607

Jestli nebude chyba někde mezi klávesnicí a židlí. Já jsem se zaregistroval celkem rychle:-P

+1/0
18.10.2015 10:24

V58o82j35t77ě92c60h 46T56o25r98á50č 2466381776242

A dalsich 20 lidi zase ne, jak je videt v recenzich na google store. Tak nevim.

0/0
18.10.2015 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.