Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Virtuální autostop Jízdomat rychle roste, levnému tankování navzdory

Čtyři až pět tisíc lidí denně nabízí denně místo ve svém autě cizím lidem, které třeba nikdy ani neviděli. Největší služba na sdílení cest osobním autem zažívá v Česku velký boom. Odborníci na dopravu předvídají sdílení jízd autem velkou budoucnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i55c55h95a83l 61O82t11t 7876219158955

párkrát jsem někoho pře jízdomat svezl, vždycky bez problémů, když jedete 350 km, tak se společnost celkem hodí, navíc se občas dozvíte zajímavé věci. R^

0/0
19.10.2015 15:01

L14u93k24á15š 80Š70m44a17h15e53l 2227464962124

No, jestli to má za dobu existence 172 tisíc registrací a 320 tisíc realizovaných jízd, tak naprostá většina lidí to použije jenom jednou, takže žádné davy se rozhodně nekonají (a že to vylidňuje autobusy, toho bych se nebál vůbec, uvědomte si, že vlaky použije ročně 170 milionů cestujících, což je 1.000x víc, než má tohle realizovaných jízd).

+1/0
18.10.2015 18:31

P23e85t30r 83B93e86z54s93t12a57r60o15s53t85i 2789956653841

Není to jen o této službě, tato služba slouží především na náhodné jízdy nebál bych se říct, že dnes v tomto odvětví bude mít podíl 10%, co se rozrostlo mnohem více jsou skupiny na FB cestujeme "od nás" do Prahy, Brna a podobně, které už mají významný podíl a jsou trasy, kde s přehledem odvezou dva autobusy... Přitom ceny autobusu jsou posledních deset let víceméně stejné, nedošlo ke zvýšení o více jak 10 Kc/100km na komerčních dálkových linkách, jenže za 10 let vzrostly ceny za použití zastávek, zavedl se mytny systém, AMS chce vyšší provize za jízdenky , Wi-Fi a datový tarif a přeci jen už to nejezdí Karosa s nízkou účetní hodnotou a hromadou dílů použitelných z rušených kusů...

0/0
18.10.2015 19:29

P19e11t14r 13B11e56z38s51t46a30r70o14s42t18i 2979816483951

Jinak mi to přijde asi to samé jako hospoda na vesnici, hospodský pokud chce fungovat, musí mít vše v pořádku, splňovat normy, odebírat nějaké smluvené pivo, tudíž se pod 20 Kč nedostane ani kdyby chtěl a potom se najde sebranka věčně opilých jedinců, říkající si SDHa zřídí si svůj výčep, kde pivo je dovezené někým , kdo do města jezdí za prací a prodávané za nákupní cenu....

0/0
18.10.2015 14:34

J79o13s27e28f 51A19d91d66o 7549753275580

Jednou jsem jel s ridicem, ktery podle me byl alkohol v krvi. Jel dost rychle ze jsem se bal o zivote a na konec asi pouze 100 km do cile si zapalil travu a povidal,ze ridi lepe kdyz je zhuleny.

+2/0
18.10.2015 14:25

J38a19n 86F37r37o95l96í19k 6846730555524

Pokud nemá řidič havaijní pojištění včetně spolujezdců je to pro něj v případě nehody hazard. Také bych si do auta asi těžko pustil cizího člověka a riskoval, že mě třeba přepadne a okrade. Ovšem každý je svého štěstí strůjce.

+1/−1
18.10.2015 14:08

M50a34r33t96i24n 51K16o71z46á81k 4254610679907

Jedna věc je brát stopaře a druhá věc používat služby jako je tahle. Tahle je výrazně bezpečnější. (Mluvím o tom přepadení a okradení, nikoliv havárii.)

+1/0
18.10.2015 15:04

V59l93a21s44t12i62m33i87l 90H60a26l15b80i12c83h 8393205166578

Ta tady už fungovalo hned po plyšáku a to ještě nebyl internet a mobily.V 1990 na podzim,spolu s manželkou jsme onehdy jeli na náštěvu do Vídně a nebyl problém sehnat s pomocí oné služby u  nás přímo ve městě dva spolucestující,na cestu tam i zpět,kteří dali polovinu na benzin.

0/0
18.10.2015 12:34
Foto

T73o76m26á85š 93S51m12o68l54í21k 3551922356693

Rád jezdím stopem.

0/0
18.10.2015 12:32

P46e46t13r 97B49e70z91s28t62a42r71o79s18t69i 2149876173701

Autobus: řidič profesionál, který má psychotesty, zdravotní prohlídku,nějakou pracovní dobu, pojištění a zodpovědnost vůči přepravovaným...  

Jizdomat: amatér bez testů, prohlídek a školení, jen základní povinné ručení, dálnice jen za poplatek známky, žádný poplatek za zastavení za účelem naložení...Za Florenc se například platí 300 Kč za vůz... Tudíž je jasné, že sice pocitem máme lepší službu, ale bez profesionálního zázemí, s vyšším rizikem nehody a s neplacením všech nákladů, které musí profesionál platit...

+1/−1
18.10.2015 11:44

J18a14n 92P23a42v17e26l 8923102938776

Šance nehody je u obou způsobů mizivá.

Co se konkurence týče, spolujízda nebere lidem práci. Co vím, v Čechách je nedostatek řidičů, takže řidiči se skutečně nemusí bát, že si práci nenaleznou.

0/0
18.10.2015 11:55

K75a45r67e90l 45K44r65p79a40t70a 5454656548245

Statistiky nehodovosti jasně prokazují, žes napsal blbost.

+2/0
18.10.2015 11:59

J83a24n 24P42a41v63e66l 8133832838306

Nenapsal. To, že má autobus možnost nehody nižší neznamená, že u auta jde do nebes. I u auta je ta možnost hodně malá.

0/0
18.10.2015 12:04

P75e32t13r 94B80e56z70s96t50a85r95o14s87t72i 2359486173751

Například spolujízda přes FB na trase Náchod-Brno dosáhla již takových rozměrů, že z pěti busů v neděli a podobného počtu v pracovní dny v roce 2010 je již jen jeden v pracovní dny, který ještě navíc aby někoho vezl ,zastavuje z Rychnova do Svitav jak tramvaj a jeden v neděli, který je rychlý, ale více jak 25 lidí do Brna nedoveze...přepravní směr se nezměnil, jen FB a koordinace na této trase a takovýchto tras začíná být více....

+1/0
18.10.2015 12:06

J10o72s48e47f 97K58r92a12l 3597673394207

Kompletní pojištění si může sjednat kdokoliv, na eliminaci magorů spolujízdy slouží hodnocení. Kámen úrazu je pouze pravidelná činnost řidiče, která splňuje definici podnikání a na to je třeba mít od státu povolení (podmínka opakované činnosti, jestli to je ziskové je irelevantní, příjem řidiče tam je). Brzy po nich může skočit státní orgán jako v případě Aukra (výpis ze systému), vyberou se ti nejvíc aktivní a na ty se zaměří a udělají exemplární tresty. Takže kdo chce takto "podnikat" tak musí mimo systém. :-)

0/0
18.10.2015 12:32

M71a60r82t70i68n 21K61o84z59á23k 4734670149377

Problém je, že obrat je obvykle natolik zanedbatelný, že těch, co by vytvářeli reálnou škodu je minimum.

0/0
18.10.2015 15:07

J86i20n35d68ř16i25c59h 36H83r20a81d37e33c54k12ý 4777966127673

To je sice pravda, ale máme (zatím ještě) svobodu volby. Takže ať si každý vybere, či pojede autobusem nebo se spolujízdou. Myslíte, že stojící cestující v autobuse na dálnici se má ve větším bezpečí než sedící osoba v autě, které řídí zpravidla taky někdo, kdo už hodně odjel, akorát na to nemá všemožné koncese, certifikáty, licence atd?

0/0
18.10.2015 12:35

P39e24t45r 31B27e14z23s85t31a26r85o98s79t43i 2709706813761

Stojící osoba v autobuse? Ano v některých dálkových může být někdo na stání, ale vždy to je jeho blbost, že si nekoupil mistenku... Jinak snad nechcete srovnávat zkušenosti někoho, kdo jednu trasu otočí jednou za týden s někým, kdo ji otočí dvakrát za den...

0/0
18.10.2015 13:02

F89r61a24n60t44i76š71e87k 40M87o16r82a81v26e71c 8987744232

Zkušenosti nejsou všechno. Dříve jsem jezdil do práce busem, na trase se střídali 2 řidiči, ten starší, už s šedivými vlasy, jezdil jako prase a nejednou jsme byli v situaci, kdy to jen o fous nikdo neodnesl.

0/0
18.10.2015 19:47

M51a88r18t64i91n 38K38o20z96á21k 4114930629827

Jízdomat totiž, překvapivě, není komerční služba, ti lidé by tam narozdíl od autobuskáků a taxikářů jeli i bez vás. Že se prostě s někým dohodnu aby mě vzal a přispěju mu na benzín na tom nic nemění.

0/0
18.10.2015 15:06

K29a11r16e49l 52K77r78p67a58t38a 5724356798485

Takže na přepravu osob už nebude potřeba koncese?

8-o

0/−1
18.10.2015 11:28

R44a68d36o79s67l56a29v 92K68l34a69u84d32a 5344798594852

Máš neuvěřitelně blbé otázky, kterými hodláš zpochybnit rozhodnutí o UBER. Tvůj problém když nechápeš rozdíl.

0/0
18.10.2015 11:35

K45a34r33e62l 80K20r32p56a95t44a 5834396788915

Než bych vlezl někomu do auta s tři dny starým ŘP, s kdovíjakou TK, to raději pojedu vlakem.

0/0
18.10.2015 11:45

J66i58r88k75a 37V84o30j36v15o63d36i41n 6811797677555

Každý člověk na jizdomatu má své hodnocení od lidí, které vezl nebo svezl. Podle toho se rozhodnete.

+1/0
18.10.2015 12:03

J53a86n 98P52a36v10e56l 8853622588146

Tipl bych si, že pan Krpata je důchodce a nebo řidič, který se zbytečně bojí o práci. Tudíž se pečlivě snaží hledat, co by náhodou mohlo být špatně.

0/0
18.10.2015 12:05

F33i70l22i45p 62K89o42h12o36u42t 7570513737640

Ještě existuje v Praze Wunder a ten je o spolujízdě, neplatí se za km ale dává se dýško.

0/0
18.10.2015 11:20

P19a29t68r35i48k 37S51v87o49b89o95d39a 3359651656125

Tomuto já říkám nasadit krok pro ušetření stovky...

+1/−1
18.10.2015 10:28

M13a22r78t80i96n 64V92e28j72m51o48l76a 1403231953458

Já Jízdomat používám i pro poslání balíčků. Funguje to skvěle.

+1/0
18.10.2015 10:18

R34a86d26o80s86l59a24v 30K61l44a30u32d48a 5324638764452

Jak moc skvěle? Kolik toho tímto způsobem pošlete a kolik klasickým?

0/0
18.10.2015 11:10

M34a39r45t72i92n 67V53e36j50m62o95l88a 1743571363938

Několik měsíčně. Používám vždy když potřebuju dostat zboží někam ještě ten den. Jinak samozřejmě používám nějakou přepravní službu, která si zboží i vyzvedne... U Jízdomatu se samozřejmě logicky předpokládá, že balíček musím k řidiči dopravit sám. Není to tak pohodlné, ale v případě akutní potřeby je to super možnost.

0/0
18.10.2015 21:12

J60a15r48o48s84l24a52v 96Š57t28r61e44i70t 4783494870713

A koho to zajímá? To tu v diskuzich budeme bečet nad rozlitým mlékem?

0/0
18.10.2015 10:09

J40i16n83d59ř71i41c29h 72H54r46a95d28e41c85k86ý 4937376867273

Jen víc takových projektů!!! Ukazuje to, že spousta odvětví může fungovat bez dotací z veřejných rozpočtů. Přestaňme už konečně dotovat autobusy a regulovat taxislužbu a jízdomat se rozvine ještě víc - třeba i mimo internet. Jen se netěším, až taxikářská lobby a odborové hnutí autobusáků zatlačí na vládu, aby se to zakázalo.

+3/−1
18.10.2015 10:05

R25a37d60o19s85l47a24v 74K16l19a65u70d22a 5184268444512

Zatím se nic takového neukazuje. Hodí se to jen pro určité skupiny obyvatel a jen v určitých místech. Nakonec nejatraktivnější jsou "jízdy", kde i autobusy nikdo nedotuje. Často se vám ale stane že zrovna v místě kde jste nikdo nic takového neposkytuje, nebo naopak nikdo nejede tam kam potřebujete. Tohle nikdo zakazovat nebude, protože je to v podstatě stopování.

+2/0
18.10.2015 10:26

R52a43d87m73i29l75a 40S77i55m78č26á41k74o49v42á 5905313725445

a jak je to, v případě nehody, kdy řidič zodpovídá za spolujezdce? může ten "cizí" spolujezdec po mně vymáhat nějaké odškodné nebo to pokrývá povinné ručení?

0/0
18.10.2015 10:00

J78a95n 96P22a57v65e23l 8623882748836

Je to jako když si vezmete do auta stopaře. Spolujezdec nemá žádnou odpovědnost a Vy za něj máte odpovědnost, pokud nějak zanedbáte své povinnosti a zraníte ho.

např. http://www.allianz.cz/vse-o-allianz/tiskove-centrum/tiskovy-archiv/rok-2011/Allianz-pojistovna-upozornuje--Skody-na-zdravi-a-majetku-stopare-kryje-povinne-ruceni-59.html

0/0
18.10.2015 10:04

K20a25r51e45l 50K93r98p53a95t61a 5294406398675

Pokud někdo vozí za úplatu, což vozí, bude mít po nehodě problém. A to nejen s finančním úřadem.

0/0
18.10.2015 10:57

R97a42d41o68s32l78a89v 44K80l64a54u54d30a 5404178154222

On nevozí za úplatu. Pouze si nechá proplatit část prokazatelných nákladů.

+1/0
18.10.2015 10:58

K51a13r71e68l 10K89r38p98a48t91a 5774766818595

To bude dost těžko prokazovat.

0/0
18.10.2015 11:29

R65a66d54o58s33l81a93v 65K94l92a74u43d86a 5904958724672

To prokáže velmi snadno. Třeba potvrzením od zaměstnavatele.

0/0
18.10.2015 11:33

K45a89r49e77l 37K66r97p97a52t12a 5694836868225

Co mu pro případný soud potvrdí zaměstnavatel?

Prokazatelné náklady na provoz jeho soukromého vozidla?

0/0
18.10.2015 11:47

R67a98d15o87s86l75a81v 83K33l27a85u17d78a 5934658124472

Potvrdí mu že jel do práce.

0/0
18.10.2015 11:48

J12a74n 34P41a85v42e81l 8373102558606

Není problém někoho svézt za úplatu. Podobný příjem do určité výše se nedaní a finančák to nezajímá. A tipl bych si, že ani nesplňuje definici podnikání. Tady nejde o soustavnou činnost za účelem zisku, ale občasnou za účelem snížení nákladů na danou činnost.

+1/0
18.10.2015 12:01

R79a78d34m81i18l79a 16S44i81m12č18á96k85o61v65á 5315913295875

díky

0/0
18.10.2015 11:21

P13a41v49e63l 66V18a61n79č80á65k 3324595864295

Trapně napsaný PR článek ...

0/−4
18.10.2015 9:52
Foto

T30o13m54á92š 13K97i97r87o31v 1305458935777

Co je na tom trapného? Já sám jízdomat využívám (jako řidič) celkem pravidelně8-o

0/0
18.10.2015 10:23

V47o78j30t20ě88c18h 21T52o29r39á25č 2666721556102

Clanek zajimavy, pristup amatersky, promrhana sance. Nainstaloval jsem, nejde se registrovat, mazu to.

0/−3
18.10.2015 9:35

T34o77m58a51s 30A77u64g57u21s38t87y31n 6887256201290

hmmm, tolik uživatelů a vám to nejede. kde asi bude chyba? ;-D

Já službu používám pravidelně...

+2/−1
18.10.2015 10:15

V27o71j40t24ě10c60h 55T43o51r74á76č 2116731386352

Ze ty delas ve statni sfere?

0/0
18.10.2015 11:04
Foto

T40o52m97á62š 52K71i93r72o98v 1825318195817

Jestli nebude chyba někde mezi klávesnicí a židlí. Já jsem se zaregistroval celkem rychle:-P

+1/0
18.10.2015 10:24

V11o86j31t36ě18c20h 96T94o41r41á98č 2736321256982

A dalsich 20 lidi zase ne, jak je videt v recenzich na google store. Tak nevim.

0/0
18.10.2015 11:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.