Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Virtuální autostop Jízdomat rychle roste, levnému tankování navzdory

Čtyři až pět tisíc lidí denně nabízí denně místo ve svém autě cizím lidem, které třeba nikdy ani neviděli. Největší služba na sdílení cest osobním autem zažívá v Česku velký boom. Odborníci na dopravu předvídají sdílení jízd autem velkou budoucnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i26c96h27a35l 85O70t85t 7406469528735

párkrát jsem někoho pře jízdomat svezl, vždycky bez problémů, když jedete 350 km, tak se společnost celkem hodí, navíc se občas dozvíte zajímavé věci. R^

0/0
19.10.2015 15:01

L32u95k87á98š 54Š12m63a11h57e69l 2547404192864

No, jestli to má za dobu existence 172 tisíc registrací a 320 tisíc realizovaných jízd, tak naprostá většina lidí to použije jenom jednou, takže žádné davy se rozhodně nekonají (a že to vylidňuje autobusy, toho bych se nebál vůbec, uvědomte si, že vlaky použije ročně 170 milionů cestujících, což je 1.000x víc, než má tohle realizovaných jízd).

+1/0
18.10.2015 18:31

P20e52t17r 36B49e82z97s24t40a16r21o64s94t50i 2769216503681

Není to jen o této službě, tato služba slouží především na náhodné jízdy nebál bych se říct, že dnes v tomto odvětví bude mít podíl 10%, co se rozrostlo mnohem více jsou skupiny na FB cestujeme "od nás" do Prahy, Brna a podobně, které už mají významný podíl a jsou trasy, kde s přehledem odvezou dva autobusy... Přitom ceny autobusu jsou posledních deset let víceméně stejné, nedošlo ke zvýšení o více jak 10 Kc/100km na komerčních dálkových linkách, jenže za 10 let vzrostly ceny za použití zastávek, zavedl se mytny systém, AMS chce vyšší provize za jízdenky , Wi-Fi a datový tarif a přeci jen už to nejezdí Karosa s nízkou účetní hodnotou a hromadou dílů použitelných z rušených kusů...

0/0
18.10.2015 19:29

P49e38t65r 86B32e59z60s84t23a12r58o44s70t65i 2179476743281

Jinak mi to přijde asi to samé jako hospoda na vesnici, hospodský pokud chce fungovat, musí mít vše v pořádku, splňovat normy, odebírat nějaké smluvené pivo, tudíž se pod 20 Kč nedostane ani kdyby chtěl a potom se najde sebranka věčně opilých jedinců, říkající si SDHa zřídí si svůj výčep, kde pivo je dovezené někým , kdo do města jezdí za prací a prodávané za nákupní cenu....

0/0
18.10.2015 14:34

J77o14s96e68f 75A17d65d80o 7869883165220

Jednou jsem jel s ridicem, ktery podle me byl alkohol v krvi. Jel dost rychle ze jsem se bal o zivote a na konec asi pouze 100 km do cile si zapalil travu a povidal,ze ridi lepe kdyz je zhuleny.

+2/0
18.10.2015 14:25

J33a46n 29F85r90o80l31í32k 6296570755634

Pokud nemá řidič havaijní pojištění včetně spolujezdců je to pro něj v případě nehody hazard. Také bych si do auta asi těžko pustil cizího člověka a riskoval, že mě třeba přepadne a okrade. Ovšem každý je svého štěstí strůjce.

+1/−1
18.10.2015 14:08

M69a94r65t94i44n 55K57o56z75á58k 4424460709797

Jedna věc je brát stopaře a druhá věc používat služby jako je tahle. Tahle je výrazně bezpečnější. (Mluvím o tom přepadení a okradení, nikoliv havárii.)

+1/0
18.10.2015 15:04

V62l57a31s51t72i70m77i11l 78H21a25l84b74i35c26h 8523975306378

Ta tady už fungovalo hned po plyšáku a to ještě nebyl internet a mobily.V 1990 na podzim,spolu s manželkou jsme onehdy jeli na náštěvu do Vídně a nebyl problém sehnat s pomocí oné služby u  nás přímo ve městě dva spolucestující,na cestu tam i zpět,kteří dali polovinu na benzin.

0/0
18.10.2015 12:34
Foto

T42o98m79á50š 69S45m41o40l59í46k 3741132816243

Rád jezdím stopem.

0/0
18.10.2015 12:32

P20e28t72r 11B77e83z14s85t67a26r53o78s59t79i 2329396323601

Autobus: řidič profesionál, který má psychotesty, zdravotní prohlídku,nějakou pracovní dobu, pojištění a zodpovědnost vůči přepravovaným...  

Jizdomat: amatér bez testů, prohlídek a školení, jen základní povinné ručení, dálnice jen za poplatek známky, žádný poplatek za zastavení za účelem naložení...Za Florenc se například platí 300 Kč za vůz... Tudíž je jasné, že sice pocitem máme lepší službu, ale bez profesionálního zázemí, s vyšším rizikem nehody a s neplacením všech nákladů, které musí profesionál platit...

+1/−1
18.10.2015 11:44

J21a19n 38P79a81v17e60l 8153402398276

Šance nehody je u obou způsobů mizivá.

Co se konkurence týče, spolujízda nebere lidem práci. Co vím, v Čechách je nedostatek řidičů, takže řidiči se skutečně nemusí bát, že si práci nenaleznou.

0/0
18.10.2015 11:55

K64a13r18e43l 69K63r17p53a51t29a 5464326558405

Statistiky nehodovosti jasně prokazují, žes napsal blbost.

+2/0
18.10.2015 11:59

J62a96n 89P85a60v18e29l 8233242918726

Nenapsal. To, že má autobus možnost nehody nižší neznamená, že u auta jde do nebes. I u auta je ta možnost hodně malá.

0/0
18.10.2015 12:04

P84e40t45r 65B49e71z52s73t67a13r23o45s45t88i 2269246853801

Například spolujízda přes FB na trase Náchod-Brno dosáhla již takových rozměrů, že z pěti busů v neděli a podobného počtu v pracovní dny v roce 2010 je již jen jeden v pracovní dny, který ještě navíc aby někoho vezl ,zastavuje z Rychnova do Svitav jak tramvaj a jeden v neděli, který je rychlý, ale více jak 25 lidí do Brna nedoveze...přepravní směr se nezměnil, jen FB a koordinace na této trase a takovýchto tras začíná být více....

+1/0
18.10.2015 12:06

J40o74s85e82f 48K28r19a69l 3297793314967

Kompletní pojištění si může sjednat kdokoliv, na eliminaci magorů spolujízdy slouží hodnocení. Kámen úrazu je pouze pravidelná činnost řidiče, která splňuje definici podnikání a na to je třeba mít od státu povolení (podmínka opakované činnosti, jestli to je ziskové je irelevantní, příjem řidiče tam je). Brzy po nich může skočit státní orgán jako v případě Aukra (výpis ze systému), vyberou se ti nejvíc aktivní a na ty se zaměří a udělají exemplární tresty. Takže kdo chce takto "podnikat" tak musí mimo systém. :-)

0/0
18.10.2015 12:32

M51a88r25t69i83n 33K70o87z11á56k 4924580869377

Problém je, že obrat je obvykle natolik zanedbatelný, že těch, co by vytvářeli reálnou škodu je minimum.

0/0
18.10.2015 15:07
Foto

J49i60n54d95ř44i92c43h 41H82r26a86d12e90c27k55ý 4787526727523

To je sice pravda, ale máme (zatím ještě) svobodu volby. Takže ať si každý vybere, či pojede autobusem nebo se spolujízdou. Myslíte, že stojící cestující v autobuse na dálnici se má ve větším bezpečí než sedící osoba v autě, které řídí zpravidla taky někdo, kdo už hodně odjel, akorát na to nemá všemožné koncese, certifikáty, licence atd?

0/0
18.10.2015 12:35

P69e61t33r 29B74e14z91s53t96a78r82o81s36t94i 2219786583251

Stojící osoba v autobuse? Ano v některých dálkových může být někdo na stání, ale vždy to je jeho blbost, že si nekoupil mistenku... Jinak snad nechcete srovnávat zkušenosti někoho, kdo jednu trasu otočí jednou za týden s někým, kdo ji otočí dvakrát za den...

0/0
18.10.2015 13:02

F32r45a37n63t19i16š98e82k 81M42o53r41a32v13e29c 8157264742

Zkušenosti nejsou všechno. Dříve jsem jezdil do práce busem, na trase se střídali 2 řidiči, ten starší, už s šedivými vlasy, jezdil jako prase a nejednou jsme byli v situaci, kdy to jen o fous nikdo neodnesl.

0/0
18.10.2015 19:47

M26a41r78t91i51n 49K46o61z98á44k 4594170789477

Jízdomat totiž, překvapivě, není komerční služba, ti lidé by tam narozdíl od autobuskáků a taxikářů jeli i bez vás. Že se prostě s někým dohodnu aby mě vzal a přispěju mu na benzín na tom nic nemění.

0/0
18.10.2015 15:06

K96a63r30e37l 25K16r52p27a30t90a 5324596108645

Takže na přepravu osob už nebude potřeba koncese?

8-o

0/−1
18.10.2015 11:28

R56a78d61o31s77l46a62v 27K45l40a93u87d27a 5574168634332

Máš neuvěřitelně blbé otázky, kterými hodláš zpochybnit rozhodnutí o UBER. Tvůj problém když nechápeš rozdíl.

0/0
18.10.2015 11:35

K74a63r15e44l 67K82r91p88a20t32a 5974206868685

Než bych vlezl někomu do auta s tři dny starým ŘP, s kdovíjakou TK, to raději pojedu vlakem.

0/0
18.10.2015 11:45

J90i48r80k14a 30V81o37j38v41o84d79i27n 6891437377885

Každý člověk na jizdomatu má své hodnocení od lidí, které vezl nebo svezl. Podle toho se rozhodnete.

+1/0
18.10.2015 12:03

J93a20n 65P67a57v95e94l 8303872958696

Tipl bych si, že pan Krpata je důchodce a nebo řidič, který se zbytečně bojí o práci. Tudíž se pečlivě snaží hledat, co by náhodou mohlo být špatně.

0/0
18.10.2015 12:05

F42i67l24i63p 16K57o70h12o48u46t 7520853817940

Ještě existuje v Praze Wunder a ten je o spolujízdě, neplatí se za km ale dává se dýško.

0/0
18.10.2015 11:20

P45a31t29r64i50k 91S57v60o30b37o86d53a 3299211936535

Tomuto já říkám nasadit krok pro ušetření stovky...

+1/−1
18.10.2015 10:28

M59a25r33t21i94n 70V27e31j72m69o29l40a 1873521503348

Já Jízdomat používám i pro poslání balíčků. Funguje to skvěle.

+1/0
18.10.2015 10:18

R83a72d22o74s74l64a47v 13K21l80a46u85d75a 5624388594172

Jak moc skvěle? Kolik toho tímto způsobem pošlete a kolik klasickým?

0/0
18.10.2015 11:10

M94a85r36t61i69n 10V74e13j97m90o79l72a 1273711773858

Několik měsíčně. Používám vždy když potřebuju dostat zboží někam ještě ten den. Jinak samozřejmě používám nějakou přepravní službu, která si zboží i vyzvedne... U Jízdomatu se samozřejmě logicky předpokládá, že balíček musím k řidiči dopravit sám. Není to tak pohodlné, ale v případě akutní potřeby je to super možnost.

0/0
18.10.2015 21:12

J62a68r56o98s29l77a94v 77Š30t10r23e33i40t 4543204410693

A koho to zajímá? To tu v diskuzich budeme bečet nad rozlitým mlékem?

0/0
18.10.2015 10:09
Foto

J32i92n66d24ř72i24c71h 46H70r75a73d67e40c93k18ý 4677986237923

Jen víc takových projektů!!! Ukazuje to, že spousta odvětví může fungovat bez dotací z veřejných rozpočtů. Přestaňme už konečně dotovat autobusy a regulovat taxislužbu a jízdomat se rozvine ještě víc - třeba i mimo internet. Jen se netěším, až taxikářská lobby a odborové hnutí autobusáků zatlačí na vládu, aby se to zakázalo.

+3/−1
18.10.2015 10:05

R80a59d87o26s90l58a41v 69K85l50a72u52d80a 5474138934782

Zatím se nic takového neukazuje. Hodí se to jen pro určité skupiny obyvatel a jen v určitých místech. Nakonec nejatraktivnější jsou "jízdy", kde i autobusy nikdo nedotuje. Často se vám ale stane že zrovna v místě kde jste nikdo nic takového neposkytuje, nebo naopak nikdo nejede tam kam potřebujete. Tohle nikdo zakazovat nebude, protože je to v podstatě stopování.

+2/0
18.10.2015 10:26

R21a71d88m54i83l61a 58S12i30m19č88á15k14o65v40á 5415273595195

a jak je to, v případě nehody, kdy řidič zodpovídá za spolujezdce? může ten "cizí" spolujezdec po mně vymáhat nějaké odškodné nebo to pokrývá povinné ručení?

0/0
18.10.2015 10:00

J44a75n 75P64a41v54e84l 8953972328916

Je to jako když si vezmete do auta stopaře. Spolujezdec nemá žádnou odpovědnost a Vy za něj máte odpovědnost, pokud nějak zanedbáte své povinnosti a zraníte ho.

např. http://www.allianz.cz/vse-o-allianz/tiskove-centrum/tiskovy-archiv/rok-2011/Allianz-pojistovna-upozornuje--Skody-na-zdravi-a-majetku-stopare-kryje-povinne-ruceni-59.html

0/0
18.10.2015 10:04

K29a37r10e39l 56K37r33p47a96t97a 5394246698485

Pokud někdo vozí za úplatu, což vozí, bude mít po nehodě problém. A to nejen s finančním úřadem.

0/0
18.10.2015 10:57

R51a63d81o84s41l21a63v 87K92l58a12u45d16a 5574108984642

On nevozí za úplatu. Pouze si nechá proplatit část prokazatelných nákladů.

+1/0
18.10.2015 10:58

K59a78r37e89l 61K15r74p18a13t18a 5784626208155

To bude dost těžko prokazovat.

0/0
18.10.2015 11:29

R61a15d26o89s89l13a21v 66K21l38a40u43d50a 5374218304752

To prokáže velmi snadno. Třeba potvrzením od zaměstnavatele.

0/0
18.10.2015 11:33

K47a97r43e78l 44K41r57p88a57t16a 5754376138835

Co mu pro případný soud potvrdí zaměstnavatel?

Prokazatelné náklady na provoz jeho soukromého vozidla?

0/0
18.10.2015 11:47

R35a81d53o49s39l89a66v 19K94l52a92u67d98a 5584288644472

Potvrdí mu že jel do práce.

0/0
18.10.2015 11:48

J96a81n 41P41a64v76e36l 8263732678106

Není problém někoho svézt za úplatu. Podobný příjem do určité výše se nedaní a finančák to nezajímá. A tipl bych si, že ani nesplňuje definici podnikání. Tady nejde o soustavnou činnost za účelem zisku, ale občasnou za účelem snížení nákladů na danou činnost.

+1/0
18.10.2015 12:01

R42a95d45m38i18l54a 15S60i96m86č81á40k18o37v12á 5895843765425

díky

0/0
18.10.2015 11:21

P97a70v92e68l 77V55a70n52č70á15k 3264335644325

Trapně napsaný PR článek ...

0/−4
18.10.2015 9:52
Foto

T65o76m97á17š 64K58i53r53o66v 1675608255517

Co je na tom trapného? Já sám jízdomat využívám (jako řidič) celkem pravidelně8-o

0/0
18.10.2015 10:23

V32o13j61t86ě51c49h 41T68o39r48á37č 2666811466112

Clanek zajimavy, pristup amatersky, promrhana sance. Nainstaloval jsem, nejde se registrovat, mazu to.

0/−3
18.10.2015 9:35

T44o55m79a63s 26A17u51g60u13s81t29y27n 6877546131350

hmmm, tolik uživatelů a vám to nejede. kde asi bude chyba? ;-D

Já službu používám pravidelně...

+2/−1
18.10.2015 10:15

V18o62j13t47ě48c18h 27T74o82r32á63č 2366371706492

Ze ty delas ve statni sfere?

0/0
18.10.2015 11:04
Foto

T81o21m52á18š 20K86i96r97o43v 1805528575147

Jestli nebude chyba někde mezi klávesnicí a židlí. Já jsem se zaregistroval celkem rychle:-P

+1/0
18.10.2015 10:24

V31o31j53t23ě35c23h 29T13o78r98á61č 2356381156792

A dalsich 20 lidi zase ne, jak je videt v recenzich na google store. Tak nevim.

0/0
18.10.2015 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.