- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
párkrát jsem někoho pře jízdomat svezl, vždycky bez problémů, když jedete 350 km, tak se společnost celkem hodí, navíc se občas dozvíte zajímavé věci.
No, jestli to má za dobu existence 172 tisíc registrací a 320 tisíc realizovaných jízd, tak naprostá většina lidí to použije jenom jednou, takže žádné davy se rozhodně nekonají (a že to vylidňuje autobusy, toho bych se nebál vůbec, uvědomte si, že vlaky použije ročně 170 milionů cestujících, což je 1.000x víc, než má tohle realizovaných jízd).
Není to jen o této službě, tato služba slouží především na náhodné jízdy nebál bych se říct, že dnes v tomto odvětví bude mít podíl 10%, co se rozrostlo mnohem více jsou skupiny na FB cestujeme "od nás" do Prahy, Brna a podobně, které už mají významný podíl a jsou trasy, kde s přehledem odvezou dva autobusy... Přitom ceny autobusu jsou posledních deset let víceméně stejné, nedošlo ke zvýšení o více jak 10 Kc/100km na komerčních dálkových linkách, jenže za 10 let vzrostly ceny za použití zastávek, zavedl se mytny systém, AMS chce vyšší provize za jízdenky , Wi-Fi a datový tarif a přeci jen už to nejezdí Karosa s nízkou účetní hodnotou a hromadou dílů použitelných z rušených kusů...
Jinak mi to přijde asi to samé jako hospoda na vesnici, hospodský pokud chce fungovat, musí mít vše v pořádku, splňovat normy, odebírat nějaké smluvené pivo, tudíž se pod 20 Kč nedostane ani kdyby chtěl a potom se najde sebranka věčně opilých jedinců, říkající si SDHa zřídí si svůj výčep, kde pivo je dovezené někým , kdo do města jezdí za prací a prodávané za nákupní cenu....
Jednou jsem jel s ridicem, ktery podle me byl alkohol v krvi. Jel dost rychle ze jsem se bal o zivote a na konec asi pouze 100 km do cile si zapalil travu a povidal,ze ridi lepe kdyz je zhuleny.
Pokud nemá řidič havaijní pojištění včetně spolujezdců je to pro něj v případě nehody hazard. Také bych si do auta asi těžko pustil cizího člověka a riskoval, že mě třeba přepadne a okrade. Ovšem každý je svého štěstí strůjce.
Jedna věc je brát stopaře a druhá věc používat služby jako je tahle. Tahle je výrazně bezpečnější. (Mluvím o tom přepadení a okradení, nikoliv havárii.)
Ta tady už fungovalo hned po plyšáku a to ještě nebyl internet a mobily.V 1990 na podzim,spolu s manželkou jsme onehdy jeli na náštěvu do Vídně a nebyl problém sehnat s pomocí oné služby u nás přímo ve městě dva spolucestující,na cestu tam i zpět,kteří dali polovinu na benzin.
Autobus: řidič profesionál, který má psychotesty, zdravotní prohlídku,nějakou pracovní dobu, pojištění a zodpovědnost vůči přepravovaným...
Jizdomat: amatér bez testů, prohlídek a školení, jen základní povinné ručení, dálnice jen za poplatek známky, žádný poplatek za zastavení za účelem naložení...Za Florenc se například platí 300 Kč za vůz... Tudíž je jasné, že sice pocitem máme lepší službu, ale bez profesionálního zázemí, s vyšším rizikem nehody a s neplacením všech nákladů, které musí profesionál platit...
Šance nehody je u obou způsobů mizivá.
Co se konkurence týče, spolujízda nebere lidem práci. Co vím, v Čechách je nedostatek řidičů, takže řidiči se skutečně nemusí bát, že si práci nenaleznou.
Takže na přepravu osob už nebude potřeba koncese
Máš neuvěřitelně blbé otázky, kterými hodláš zpochybnit rozhodnutí o UBER. Tvůj problém když nechápeš rozdíl.
Ještě existuje v Praze Wunder a ten je o spolujízdě, neplatí se za km ale dává se dýško.