Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velké slevy stavařů končí. Další úsek D1 nabízí za ceny projektu

Sdružení firem Metrostav a Swietelsky nabízí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nejnižší cenu za modernizaci dalšího úseku dálnice D1 z Psár do Soutic. Zatímco donedávna nabízely stavební firmy slevy v řádu desítek procent oproti předpokládané ceně, teď se ceny přiblížily hodnotě naceněné v projektu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a48t98ú58š 15B30e97n23a85k 9248514592573

Ono dnes už poklesli aj ceny odhadované v projektoch, tie sa totiž určujú pomocou ocenovacých programov, kde sú ceny posielané raz za štvrť rok jednotlivými stavebnými firmami, takže keď sa začalo lacnejšie stavať tak po určitej dobe sa to prejaví aj na projektom odhadovaných cenách, onedlho opäť nastane situácia kedy sa bude stavať drahšie ako bol odhad v projekte.

+2/0
19.10.2015 20:21

P15e44t77r 86H14o37r11á77k 1879663969854

Práce je moc, stavby jsou prázdné, lidi nikde.

0/0
19.10.2015 19:02
Foto

J39i34n39d87r41a 30Š41a16v41e64l 8843252664115

No, škoda že nikdo nevysvětlil, jaký je rozdíl v ceně v rozšíření dálnice o 75cm nebo celý pruh. D1 už nyní kapacitně nestačí. Jde snad o to, aby měli stavebni firmy záhy další zakázky? Proč stavět pořádně, když se dá stavět pořád...

+1/0
19.10.2015 18:00

O68n44d79ř90e64j 81S73e23m42e43c44k31ý 8211516158445

Taky myslím, že by ideální bylo udělat rovnou třípruh. Rozdíl ovšem nebude ani tak v ceně, jako v papírování kolem.

+2/0
19.10.2015 18:21

J80i87n51d52ř69i51c20h 18Š57k22o72p71e89k 4175581470615

pokud by se dělalo na celý třípruh, tak se to nechá odhadnout (bez zakládání)

Problém je v zákonech - třetí pruh je nová stavba, takže papírování na roky včetně EIA. Tohle je jen oprava, takže jednodušší povolování

+3/0
19.10.2015 18:33

P74e49t68r 57H56o59r65á30k 1549183719854

Rozdíl v přípravě je tak 5 až 10 let.

+1/0
19.10.2015 19:01

J71i85ř60í 24K76o81c20u11r34e66k 6345224685498

Vhodné řešení kapacity D1 je dostavba R35 mezi Mohelnicí a Pardubicemi. Pak z D1 zmizí směr (Ostrava)-Olomouc-Praha, který se na stávající 1/35 nevejde. A R43, aby se Brno-Liberec nejezdilo přes Prahu, na stávající 1/43 se taky nevejde.

0/0
20.10.2015 1:00

J58a47n 92N35o90v89á73k 8780106427570

Omezit státní zakázky a ceny opět klesnou. Nemusí se všechno stavět najednou, když dálnice počkala 30 let, tak počká i další 2. Za pár let tu bude opět krize a ceny půjdou dolů.

+1/−1
19.10.2015 16:18
Foto

V31í17t 26M60a45c21h 4148578433170

Omezit výstavbu infrastruktury je veliká hloupost.

+1/0
19.10.2015 23:38

J53i25ř25í 40K51o37c92u53r13e62k 6955704945448

Obzvlášť, když jí půlka chybí.

0/0
20.10.2015 1:01

T87o48m43a16s 47A28u47g72u91s74t28y44n 6277756421760

jj, taliány už vyštípali, tak si můžou zase říct o ceny, na které jsou zvyklí...

+5/0
19.10.2015 16:00

M59a43r68t16i10n 25M84o19t40y54č61k74a 6511987497774

původní cena v projektu - 100%; sleva oproti projektu desítky %; konečnej účet 170% ceny původního projektu;-D;-D

+5/0
19.10.2015 15:24

P91e11t30r 92S83e20d14i39v53y 6567538295947

A divite se, kdyz levna cena nema sanci. Italove by mohli vypravet, jak s nimi bylo zameteno, protoze byli levni....

0/0
19.10.2015 15:18

P62a88v58e47l 65O43b58d97r12ž69á69l13e25k 6396144518862

Myslíte tu situaci, kdy na opakované dotazy zadavatele nebyli schopní tu mimořádně nízkou cenu vysvětlit ... vlastně neodpověděli vůbec?

Levní byli i Maďaři v Jeseníku nebo Číňani v Polsku - a jak to dopadlo.

+4/−1
19.10.2015 15:21

T39o33m67a27s 29A41u66g11u31s96t68y26n 6177606461920

Vysvětlit... proč to máte tak levné? No já nevim, oni (dodavatelé) mi to za tuhle cenu prodávají, tak je to prostě levný...

Některé věci se dost špatně vysvětlují...

0/0
19.10.2015 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.