Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velké slevy stavařů končí. Další úsek D1 nabízí za ceny projektu

Sdružení firem Metrostav a Swietelsky nabízí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nejnižší cenu za modernizaci dalšího úseku dálnice D1 z Psár do Soutic. Zatímco donedávna nabízely stavební firmy slevy v řádu desítek procent oproti předpokládané ceně, teď se ceny přiblížily hodnotě naceněné v projektu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78a58t75ú61š 43B60e59n26a77k 9728914312923

Ono dnes už poklesli aj ceny odhadované v projektoch, tie sa totiž určujú pomocou ocenovacých programov, kde sú ceny posielané raz za štvrť rok jednotlivými stavebnými firmami, takže keď sa začalo lacnejšie stavať tak po určitej dobe sa to prejaví aj na projektom odhadovaných cenách, onedlho opäť nastane situácia kedy sa bude stavať drahšie ako bol odhad v projekte.

+2/0
19.10.2015 20:21

P66e63t80r 33H65o74r48á89k 1489623409364

Práce je moc, stavby jsou prázdné, lidi nikde.

0/0
19.10.2015 19:02
Foto

J23i60n81d52r28a 18Š33a66v32e80l 8503482754245

No, škoda že nikdo nevysvětlil, jaký je rozdíl v ceně v rozšíření dálnice o 75cm nebo celý pruh. D1 už nyní kapacitně nestačí. Jde snad o to, aby měli stavebni firmy záhy další zakázky? Proč stavět pořádně, když se dá stavět pořád...

+1/0
19.10.2015 18:00

O93n95d83ř19e32j 27S96e48m49e14c84k49ý 8131206848225

Taky myslím, že by ideální bylo udělat rovnou třípruh. Rozdíl ovšem nebude ani tak v ceně, jako v papírování kolem.

+2/0
19.10.2015 18:21

J80i30n32d12ř27i89c48h 13Š83k72o69p20e84k 4225421570515

pokud by se dělalo na celý třípruh, tak se to nechá odhadnout (bez zakládání)

Problém je v zákonech - třetí pruh je nová stavba, takže papírování na roky včetně EIA. Tohle je jen oprava, takže jednodušší povolování

+3/0
19.10.2015 18:33

P54e93t63r 52H17o19r25á22k 1419483439674

Rozdíl v přípravě je tak 5 až 10 let.

+1/0
19.10.2015 19:01

J29i56ř47í 67K69o27c52u21r18e13k 6565804345588

Vhodné řešení kapacity D1 je dostavba R35 mezi Mohelnicí a Pardubicemi. Pak z D1 zmizí směr (Ostrava)-Olomouc-Praha, který se na stávající 1/35 nevejde. A R43, aby se Brno-Liberec nejezdilo přes Prahu, na stávající 1/43 se taky nevejde.

0/0
20.10.2015 1:00

J57a86n 62N37o71v36á97k 8630646897580

Omezit státní zakázky a ceny opět klesnou. Nemusí se všechno stavět najednou, když dálnice počkala 30 let, tak počká i další 2. Za pár let tu bude opět krize a ceny půjdou dolů.

+1/−1
19.10.2015 16:18
Foto

V37í22t 23M85a15c58h 4108688263530

Omezit výstavbu infrastruktury je veliká hloupost.

+1/0
19.10.2015 23:38

J22i72ř26í 51K24o15c39u40r51e47k 6815274585608

Obzvlášť, když jí půlka chybí.

0/0
20.10.2015 1:01

T38o58m13a76s 17A69u64g91u56s19t42y15n 6387356131530

jj, taliány už vyštípali, tak si můžou zase říct o ceny, na které jsou zvyklí...

+5/0
19.10.2015 16:00

M55a22r18t15i45n 23M46o84t56y30č67k32a 6231527757194

původní cena v projektu - 100%; sleva oproti projektu desítky %; konečnej účet 170% ceny původního projektu;-D;-D

+5/0
19.10.2015 15:24

P57e55t54r 33S61e55d87i30v26y 6167198195767

A divite se, kdyz levna cena nema sanci. Italove by mohli vypravet, jak s nimi bylo zameteno, protoze byli levni....

0/0
19.10.2015 15:18

P37a96v90e69l 19O52b25d24r21ž28á29l85e11k 6416774138432

Myslíte tu situaci, kdy na opakované dotazy zadavatele nebyli schopní tu mimořádně nízkou cenu vysvětlit ... vlastně neodpověděli vůbec?

Levní byli i Maďaři v Jeseníku nebo Číňani v Polsku - a jak to dopadlo.

+4/−1
19.10.2015 15:21

T32o50m75a76s 56A98u32g59u62s26t24y96n 6397746471530

Vysvětlit... proč to máte tak levné? No já nevim, oni (dodavatelé) mi to za tuhle cenu prodávají, tak je to prostě levný...

Některé věci se dost špatně vysvětlují...

0/0
19.10.2015 16:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.