Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velké slevy stavařů končí. Další úsek D1 nabízí za ceny projektu

Sdružení firem Metrostav a Swietelsky nabízí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nejnižší cenu za modernizaci dalšího úseku dálnice D1 z Psár do Soutic. Zatímco donedávna nabízely stavební firmy slevy v řádu desítek procent oproti předpokládané ceně, teď se ceny přiblížily hodnotě naceněné v projektu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a77t71ú86š 45B63e59n95a95k 9658624272563

Ono dnes už poklesli aj ceny odhadované v projektoch, tie sa totiž určujú pomocou ocenovacých programov, kde sú ceny posielané raz za štvrť rok jednotlivými stavebnými firmami, takže keď sa začalo lacnejšie stavať tak po určitej dobe sa to prejaví aj na projektom odhadovaných cenách, onedlho opäť nastane situácia kedy sa bude stavať drahšie ako bol odhad v projekte.

+2/0
19.10.2015 20:21

P56e52t72r 58H10o64r38á64k 1969843499964

Práce je moc, stavby jsou prázdné, lidi nikde.

0/0
19.10.2015 19:02
Foto

J11i91n46d43r32a 10Š90a64v93e50l 8293162144725

No, škoda že nikdo nevysvětlil, jaký je rozdíl v ceně v rozšíření dálnice o 75cm nebo celý pruh. D1 už nyní kapacitně nestačí. Jde snad o to, aby měli stavebni firmy záhy další zakázky? Proč stavět pořádně, když se dá stavět pořád...

+1/0
19.10.2015 18:00

O57n60d95ř81e22j 22S95e72m93e23c92k11ý 8221626248225

Taky myslím, že by ideální bylo udělat rovnou třípruh. Rozdíl ovšem nebude ani tak v ceně, jako v papírování kolem.

+2/0
19.10.2015 18:21

J80i92n32d88ř43i70c22h 61Š72k65o71p62e61k 4165321660545

pokud by se dělalo na celý třípruh, tak se to nechá odhadnout (bez zakládání)

Problém je v zákonech - třetí pruh je nová stavba, takže papírování na roky včetně EIA. Tohle je jen oprava, takže jednodušší povolování

+3/0
19.10.2015 18:33

P37e17t77r 67H25o71r36á11k 1389963329504

Rozdíl v přípravě je tak 5 až 10 let.

+1/0
19.10.2015 19:01

J31i86ř37í 50K81o69c36u82r24e38k 6855484445188

Vhodné řešení kapacity D1 je dostavba R35 mezi Mohelnicí a Pardubicemi. Pak z D1 zmizí směr (Ostrava)-Olomouc-Praha, který se na stávající 1/35 nevejde. A R43, aby se Brno-Liberec nejezdilo přes Prahu, na stávající 1/43 se taky nevejde.

0/0
20.10.2015 1:00

J56a50n 42N20o87v90á35k 8560846557460

Omezit státní zakázky a ceny opět klesnou. Nemusí se všechno stavět najednou, když dálnice počkala 30 let, tak počká i další 2. Za pár let tu bude opět krize a ceny půjdou dolů.

+1/−1
19.10.2015 16:18
Foto

V53í65t 31M94a86c15h 4738888203510

Omezit výstavbu infrastruktury je veliká hloupost.

+1/0
19.10.2015 23:38

J46i94ř82í 39K97o30c39u33r16e24k 6855674275188

Obzvlášť, když jí půlka chybí.

0/0
20.10.2015 1:01

T41o24m73a12s 80A14u38g13u15s87t36y33n 6227586331650

jj, taliány už vyštípali, tak si můžou zase říct o ceny, na které jsou zvyklí...

+5/0
19.10.2015 16:00

M77a16r31t40i51n 94M52o26t85y35č17k30a 6581167197284

původní cena v projektu - 100%; sleva oproti projektu desítky %; konečnej účet 170% ceny původního projektu;-D;-D

+5/0
19.10.2015 15:24

P46e86t66r 45S71e56d25i54v96y 6177538985787

A divite se, kdyz levna cena nema sanci. Italove by mohli vypravet, jak s nimi bylo zameteno, protoze byli levni....

0/0
19.10.2015 15:18

P46a57v11e37l 87O12b53d23r87ž18á15l57e24k 6226274368302

Myslíte tu situaci, kdy na opakované dotazy zadavatele nebyli schopní tu mimořádně nízkou cenu vysvětlit ... vlastně neodpověděli vůbec?

Levní byli i Maďaři v Jeseníku nebo Číňani v Polsku - a jak to dopadlo.

+4/−1
19.10.2015 15:21

T19o69m39a81s 98A96u21g34u30s59t17y20n 6437886901250

Vysvětlit... proč to máte tak levné? No já nevim, oni (dodavatelé) mi to za tuhle cenu prodávají, tak je to prostě levný...

Některé věci se dost špatně vysvětlují...

0/0
19.10.2015 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.