Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky přepíší na hlavních tratích rychlostní rekordy. Je to náplast za výluky

Cestování na hlavních tratích v Česku bude od poloviny prosince s příchodem nového jízdního řádu rychlejší než dosud. Největší pozitivní skok čeká cestující mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Vyplývá to z finálních verzí jízdních řádů, které dokončila Správa železniční dopravní cesty a měla by je zveřejnit ještě v tomto týdnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27o88s87e34f 68Š43t30r17a45y53b40l 7169398449169

Mě je jedno za kolik hodin budu tam a tam.Mě štve že některé vagony jsou špinavé,neteče voda, z okna se nedá koukat a 1 km nové tratě výjde dvakrát či třikrát dráž než v zahraničí.Tak buď to stavějí amatéři anebo zlodějové,spíš to druhé a to mě nejvíc štve!!!!!!

0/0
12.12.2015 11:19

K65r95y18š75t82o69f 41L48a68n20í25k 1989360135575

to vypada, ze se zase vyplati IN100 i na koridoru, LE za 99,- uz nekoupite, takze se da ocekavat, ze i akcni CD za 181,- brzy skonci..

0/0
22.10.2015 11:14

M12a69t81ě63j 19Š79t54ě65p17á80n 2766271

Úúú, zrychlí se to o tři minuty... Spása se blíží. Stejně budou mít zas půl hodiny zpoždění, takže to bude stejně jedno..

0/0
22.10.2015 10:21

J39i25ř46í 10E95r98b20e91n 1623534476307

A Liberec se dočká kvalitního železničního spojení s Prahou kdy? ;-€

+3/0
21.10.2015 21:15

M10a62r78e18k 78M13a35r48t39i28n 8249244686380

Zřejmě nikdy, není k tomu politická vůle. Argumentem je, že má spojení po rychlostní silnici. To, že jiná města mají spojení jak po železnici, tak po silnici nebo se obojí buduje/modernizuje, jakoby neexistovalo. Holt Sudety, tady se na kraj tak nějak vždy zapomínalo. :-/

+2/0
21.10.2015 23:00

J48i17r54k13a 54D32v45o48ř40á84k 4885110453958

Za 30-40 let?

+2/0
22.10.2015 14:21

J11a63r27o82s54l66a94v 79T41y46s20l 8144357542819

Tak Liberec má aspoň tu rychlostní silnici ... Nejhůře z krajských měst jsou na tom Karlovy Vary. Ty nemají ani rychlostní silnici s Prahou, ani přímé železniční spojení ...

0/0
24.10.2015 19:52

T89o83m60á20š 93B62o24h90u98n35ě63k 3750423671988

6 minut ze 3 hodin. Zrychlení o jediné procento nám opravdu sebere hromadu vrásek.

Jako já jsem ajťák, a musím se smát až brečet když Intel mezigeneračně zrychlí své procesory o 5%, a naše dráhy nám tu dvaceti letech stagnace zrychlí o jediné procento!!! !!WOW!!

0/−8
21.10.2015 19:44

J76i42r91k30a 23D84v46o34ř39á17k 4285530543408

Doprava se prostě od IT liší, no.

+5/−1
21.10.2015 19:46

T21o55m95á80š 72B97o27h89u34n13ě13k 3790503411468

Ano.. V IT když je processor studený, zvýšíme jeho výkon nad rámec. Jenom v dopravě se z kopce brzdí (bez rekuperace)...aby se pod kopcem zase přidalo kvůli blížícímu se stoupání.

Nevím jak často vlakem jezdíte, ale vlaky zdaleka nejezdí maximální rychlostí pro daný úsek ani danou soupravu. V "doháněcím" módu jsou schopny nahnat I půl hodiny zpoždění, takže mi přijde směšné, proč tak rychle nejezdí normální. A stejné je to I s autobusy, keré jezdí na dálnici 100 km/h

0/0
21.10.2015 20:27

J30i36ř86í 61E86r91b79e91n 1783574106267

Jako že kdybychom polili vlakovou soupravu tekutým dusíkem, zrychlil by se provoz? ;-D

0/0
21.10.2015 21:24

T85o43m30á69š 59B21o21h57u92n27ě54k 3150793471898

Stačilo by prosté z kopce nebzrdit (pokud pod ním není zatáčka)..

0/0
21.10.2015 21:33

R49a22d38e43k 37J45a17n53a73t97a 9835946284102

Teda, zmatenější příspěvek už jsem dlouho nečetl.

Vlaky samozřejmě rekuperovat umí, dokonce i v ČR. A co se týká stoupání a klesání, vysokorychlostní vlaky často k ušetření nákladů využívají přelévání kinetické a potencionální energie. Dole jedou o něco rychleji než nahoře. Typickým příkladem je trať Frankfurt-Köln.

A to, že vlaky nejezdí nejvyšší rychlostí je dáno právě tím, že jízdní řád má rezervy, takže to obvykle není nutné. A při dohánění zpoždění právě tou maximální rychlostí jedou ... k tomu tam ty rezervy jsou. Samozřejmě, pokud v cestě nepřekáží jiný, pomalejší vlak, což je na našich kapacitně přetížených tratích běžné.

+1/0
21.10.2015 21:37

R97a12d62e27k 91J46a52n44a62t89a 9505176144102

1) 6 minut ze 3 hodin není "jediné procento", ale 3,33%, pane "ajťáku".

2) když už mluvíte o dvaceti letech, tak si uvědomte, že před dvaceti lety se z Prahy do Ostravy jezdilo přes 5 hodin. Takže těch 6 minut se v průměru zrychluej každý rok ...

3) Moorův zákon v dopravě opravdu neplatí. To bychom už jezdili rychlostí světla :-) Platí jiné zákony, ve fyzice spousta sil roste s druhou mocninou rychlosti a to není tak jednoduché řešit.

+6/0
21.10.2015 20:22

J23i82r23k63a 13D96v60o90ř80á54k 4475980923958

I když pravda, určitá mnohem konzervativnější obdoba Moorova zákona platí i na železnici. Třeba speciální rekordní jízda: r. 1903 - 206 km/h (elektrická), r. 1975 - 403 km/h, r. 1990 - 513 km/h, r. 2007 - 574 km/.

Jízdy s cestujícími: r. 1938 - 203 km/h (parní),  asi 2010 - 380 km/h.

0/0
22.10.2015 14:38

T76o34m95á30š 69B50o88h27u41n31ě66k 3820853521618

A ve výsledku u nás vlaky jezdí 100, metro 70 a tramvaje 40.

I ty stare renovované střepy jsou specifikované na 160 km/h a tratě na mnohem vice.

Nikdo tu nechce lámat rychlostní rekordy, ale za zrychlení bych považoval třeba půl hodinu ze tří. Ne 6 minut. To je asi stejně užitečné jako když vám náhodou neujede metro.

0/0
22.10.2015 17:36

J46i62r81k97a 18D60v76o30ř58á97k 4965400573238

Ty vaše rychlosti jsou dost mimo mísu. Maximální rychlosti kterými tyhle dopravní prostředky běžně jezdí (mají povoleno jezdit) jsou expresní vlaky 160, metro 80, tramvaje 50. Průměrné rychlosti kterých dosahují včetně brždění a hlavně čekání ve stanicích jsou Pendolino 115, metro 40, tramvaje 30 km/h. A s tím se už moc udělat nedá kromě stavby zcela nových moderních tratí.

0/0
23.10.2015 9:24

J44i85r70k79a 68D57v20o37ř14á53k 4315110153328

Pokud jde o staré renovované střepy z Rakouska, jsou na 200 km/h, stejně jako lokomotivy 380, spousta dalších rychlíkových vozů a také Pendolino s momentálně platnou homologací.

0/0
23.10.2015 9:28

J45i42ř53í 97S62c60h32w40a12c22h 8328264188766

ajťáku a co se tak naučit číst? !WOW!;-( ;-D

+1/0
21.10.2015 23:22

T84o92m65á95š 66V25e36l98e31n50d42o53r98f 1856398502948

Konečně také jedno normální ilustrační foto..;-D

+2/0
21.10.2015 14:11

J94i37ř60í 22K81o22c14u73r61e55k 6285594705588

Tohle by se k tomu moc nehodilo.

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/sncf036.jpg

+1/0
21.10.2015 18:45

M28a24r65t38i28n 23O79p16l19o93c83k30ý 5715844572850

Kdyby raději vlaky jezdily podle současného jízdného řádu přesně. Na trati 300 Brno-Přerov věčně osobní vlaky i dvacet, třicet minut zpožděné. Rychlíky teď v době výluky taky ale ikdyž není výluka tak vlak který by jel přesně je spíše vyjímka. Olomouc-Praha taky ani nepamatuju kdy jsem jel přesně. Jedině snad vlaky railjet Brno-Wien jezdí řekněme v toleranci +-5 minut ale ne vždy.

+1/−2
21.10.2015 12:18

V70l84a82s62t60i66m89i61l 29F63i47a81l86a 1192261154

Tam je to problematické páč je tam jednokolejka.Jedna výluka a máte problém na celé trase u všech vlaků kvůli vykřižování.

Do zdvoukolejnění se s tím nic neudělá - tedy v době výluk.

+3/0
21.10.2015 12:22

J46i29ř70í 68K50o98c68u65r21e41k 6765924325298

380, 320, 100, 45, 45, 29, 22, 19  Velikosti měst v tisíci obyvatelích, které ta jednokolejka spojuje přímo nebo odbočkou.  A jezdí se tam 70-90. ;-€

A to jsem vědomě neuvedl sever Slovácka, Valašsko a města na Ostravsku, a v okolí Olomouce. Stejně jako sídla pod 10 tisíc obyvatel. Jestli jsem na někoho zapomněl, omlouvám se.

0/0
21.10.2015 18:36
Foto

P92a49v36e78l 68M19a42k64o22v97e53c 8968865281

Bombastický titulek a skutek utek...Tragický spolek ajznboňáků (ČD + SŽDC), kteří parazitují na penězích daňových poplatníků je jedním z posledních živých reliktů předlistopadového režimu...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/469920/vyzyvam-ceske-drahy.html

0/−26
21.10.2015 11:59

P54a24v93e77l 27M90a97t51o90u17š58e91k 5260737308954

Jestli vidíte parazity pouze u ČD a SŽDC, tak vám závidím.

+5/0
21.10.2015 12:43
Foto

P54a90v18e31l 75M28a37k72o25v47e87c 8558305281

Parazitů je bohužel mnohem více, ale mnou zmiňovaní jsou asi nejviditelnější...

+1/−8
21.10.2015 13:07

V76l42a49s76t49i47m21i79l 47F40i21a71l72a 1182511944

Nejviditelnější paraziti jsou politici, kteří rozkradou, nebo se podílejí na odklonu 40 - 400 mld korun ročně. Na to že jich je dohromady 300 kusů je to darda.

Vedle toho jsou ČD a SŽDC a spol, kteří zaměstnávají kolem 50.000 lidí úplní čučkaři.

Ale hlavně že jste si plivnul

+2/−1
21.10.2015 13:32
Foto

P93a93v76e65l 76M35a30k54o78v77e74c 8558655461

S těmi politiky se asi shodneme, ale proč uvádíte počet zaměstnanců vyšší o 20 tisíc, tomu nerozumím. Nedostatek informací nebo úmyslně zavádějící lži? 

Ale hlavně, že jste si ulevil...:-)

0/−2
21.10.2015 13:51

V52l66a40s29t44i50m49i30l 79F35i28a87l23a 1812111314

Si nastudujte zaměstnanci ČD, SŽDC,CARGO je to spíš jeětě víc.

Nedostatek info máte vy

+1/0
21.10.2015 14:40

R49a58d97e68k 81J51a12n63a87t56a 9975986364282

Pravda je někde mezi.

ČD včetně Carga: 24 231

SŽDC: 17 200

celkem: 41 431

(údaje z roku 2014)

0/0
21.10.2015 17:51
Foto

P67a85v61e58l 27M38a69k51o68v91e96c 8348225351

Vycházel jsem z oficiálních údajů ČD a SŽDC...Asi je tam 20 000 "černých duší". Jinak si nedovedu vysvětlit, proč by uváděli o 20 000 méně, než mají podle Vás ...:-)

0/0
22.10.2015 9:22

M63a23r47t72i55n 78H50o55u87b79a 6833921499118

taky jste si ulevil? vy parazite

+2/−2
21.10.2015 14:42
Foto

P58a91v80e57l 33M54a22k91o34v98e44c 8378745691

Nemám žádnou potřebu si "ulevovat" na internetových diskusích. Tím parazitem myslíte konkrétně co? Nebo si jen tak "ulevujete"?:-)

0/0
22.10.2015 9:19

L18i51b79o11r 66Z18a23v85ř96e15l 8289786931222

Ve vašich řadách je jich řádově daleko víc, než v zmiňovaných ČD.

0/−1
22.10.2015 4:29
Foto

P72a68v34e28l 92M42a75k97o83v54e53c 8218685541

Jaké řady máte na mysli? Můžete být prosím konkrétní? Děkuji. Nikdy jsem nic neukradl, peníze jsem vždy dostal pouze za odvedenou práci a řádně jsem každý příjem zdanil.

0/0
22.10.2015 9:14

F10r60a74n49t60i71š60e75k 17V24a68n30ě18k 1267264827727

Tak vám aspoň parazitující ČD ten den umožnili jet na rozdíl od soukromých dopravců jak píšete. Tak příště jeďte po dálnici a třeba budete spokojenější, pokud vás nějaký kamioňák třeba nestřelí na svodidla.:-)

+2/0
21.10.2015 17:50
Foto

P77a11v11e33l 78M98a82k61o35v19e45c 8898145931

Po zkušenosti s ČD jsem jel (opakovaně) po dálnici a byl jsem spokojenější...:-)Na kamiony si dávám velký pozor.

0/0
22.10.2015 9:16

V51l49a91s77t79i88m44i15l 26F21i70a45l54a 1292191794

Pane Sůra a kolik vrazí do modernizace Němci? Taky 40mld tedy 1,4 mld euro?

Vy to prostě musíte prodat, jakože ty ČD jsou oproti jiným neschopný.

Kdybysme do toho vrazili jak Němci, tak to taky jinak vypadá, to by bylo ale řevu.

Neříkám, že stejně u nás by se totiž polovina rozkradla.

+4/−2
21.10.2015 11:57

J50a87n 48S63ů49r26a 4265153173822

Kde píšu o neschopnosti ČD?

+3/−2
21.10.2015 13:16

V93l60a25s66t44i64m45i78l 24F11i97a46l75a 1932341234

Radši mi odpovězte kolik do infra vrazí Němci a kolik my

než slovíčkařit

+1/0
21.10.2015 14:44

J60i84ř16í 72E90r10b67e73n 1933774556487

Vy jste pana Sůru obvinil a on se ptá, jak jste na to obvinění přišel. To není slovíčkaření, to je docela přirozená reakce napadeného člověka.

+1/0
21.10.2015 21:23

V58l71a34s90t79i43m23i50l 79F12i59a85l38a 1802371194

Z kontextu to takto docela jasně vyznívá. Ano použil jiná slova pro totéž.

Ano je to slovíčkaření.

To mne nezajímá, zajímala by mne ta fakta, pan Sůra píše o železnici již dlouho, takže předpokládám, že je má v malíku, nebo by aspoň mohl, když se tím živí a dokola pořád nesrovnával nesrovnatelné.

Docela si v tom libuje.

0/−1
21.10.2015 21:39

J21a75n 92S69ů18r10a 4675543793252

Zkuste nejprve odpovědět na moji otázku. Hezký večer.

0/0
21.10.2015 22:49

T13o60m46a73s 85A41u15g58u50s42t73y87n 6347986101640

Prvni, kdo neodpovedel, ale jen polozil otazku, jste vy, pane Sura. Troska nadhledu a sebereflexe by neskodilo

0/−1
22.10.2015 16:16

J15i60ř26í 61K91o74c95u16r36e29k 6905244435988

Mno zkuste to přepočítat na kilometr tratí nebo na obyvatele. A ještě to prohnat paritou kupní síly.

+1/0
21.10.2015 18:08

V31l91a26s91t18i23m49i24l 96F97i68a76l87a 1612231154

Ale proč já? to chci právě po panu Sůrovi, když nás srovnává a navíc se tímto živí.

0/−1
21.10.2015 21:53

M48i73c77h93a65l 67P32a87s98t21o52r33e33k 4714440168888

A furt si bude někdo stěžovat, že je to málo podle toho co tady čtu. V Německu Drážďany HBf Berlín HBf 180km za 2h06min s EC a za 40EUR základní jízdné, nebo s ICE za 65EUR. U nás PHA OVA 356km za 3h7min s Pendolinem za 330Kč (12,2EUR) základní jízdné. Tak si furt nestěžujte. Zase tak zlé to není. A pro stěžovatele na kvalitu vlaků je potřeba si uvědomit, že nový vagon stojí cca 1milion EUR stejně tak u nás jako v Německu, ale jak je vidět tak tam je třeba u vzorového příkladu 10x dražší jízdné, takže si na ten vagon vydělají mnohem rychleji. Většina lidí co tady jen kritizuje sama nic nedokázala, ale furt bude prudit.

+16/0
21.10.2015 11:40

P72a53v21e73l 29M60a36t86o21u93š57e38k 5140757848634

Nový vagon stojí u nás stejně jako v Německu, ale ti, kteří ho u nás vyrobí, dostanou oproti těm, co ho vyrobí v Německu, v lepším případě čtvrtinový plat. To je začátek celého problému.

+1/−1
21.10.2015 12:11

R13a94d29e79k 37J19a57n47a15t27a 9875626234372

Pozor na to, že dálkové vagony ani jednotky u nás nikdo nevyrábí. V ČR se vyrábí jen regionální vlaky.

+5/0
21.10.2015 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.