Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky přepíší na hlavních tratích rychlostní rekordy. Je to náplast za výluky

Cestování na hlavních tratích v Česku bude od poloviny prosince s příchodem nového jízdního řádu rychlejší než dosud. Největší pozitivní skok čeká cestující mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Vyplývá to z finálních verzí jízdních řádů, které dokončila Správa železniční dopravní cesty a měla by je zveřejnit ještě v tomto týdnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93o66s83e36f 90Š12t13r35a65y12b65l 7829438259179

Mě je jedno za kolik hodin budu tam a tam.Mě štve že některé vagony jsou špinavé,neteče voda, z okna se nedá koukat a 1 km nové tratě výjde dvakrát či třikrát dráž než v zahraničí.Tak buď to stavějí amatéři anebo zlodějové,spíš to druhé a to mě nejvíc štve!!!!!!

0/0
12.12.2015 11:19

K16r49y55š57t29o84f 79L12a52n93í31k 1429410165485

to vypada, ze se zase vyplati IN100 i na koridoru, LE za 99,- uz nekoupite, takze se da ocekavat, ze i akcni CD za 181,- brzy skonci..

0/0
22.10.2015 11:14

M37a17t30ě53j 91Š20t64ě64p22á94n 2706299624456

Úúú, zrychlí se to o tři minuty... Spása se blíží. Stejně budou mít zas půl hodiny zpoždění, takže to bude stejně jedno..

0/0
22.10.2015 10:21

J74i57ř56í 74E87r74b72e22n 1483254166247

A Liberec se dočká kvalitního železničního spojení s Prahou kdy? ;-€

+3/0
21.10.2015 21:15

M64a40r42e68k 68M71a29r27t74i58n 8629884336950

Zřejmě nikdy, není k tomu politická vůle. Argumentem je, že má spojení po rychlostní silnici. To, že jiná města mají spojení jak po železnici, tak po silnici nebo se obojí buduje/modernizuje, jakoby neexistovalo. Holt Sudety, tady se na kraj tak nějak vždy zapomínalo. :-/

+2/0
21.10.2015 23:00

J25i93r66k51a 90D33v88o79ř85á67k 4505970973628

Za 30-40 let?

+2/0
22.10.2015 14:21

J95a93r11o28s87l51a59v 89T58y51s55l 8504287612899

Tak Liberec má aspoň tu rychlostní silnici ... Nejhůře z krajských měst jsou na tom Karlovy Vary. Ty nemají ani rychlostní silnici s Prahou, ani přímé železniční spojení ...

0/0
24.10.2015 19:52

T57o34m80á22š 92B21o35h44u25n94ě50k 3140373881588

6 minut ze 3 hodin. Zrychlení o jediné procento nám opravdu sebere hromadu vrásek.

Jako já jsem ajťák, a musím se smát až brečet když Intel mezigeneračně zrychlí své procesory o 5%, a naše dráhy nám tu dvaceti letech stagnace zrychlí o jediné procento!!! !!WOW!!

0/−8
21.10.2015 19:44

J58i34r41k12a 76D51v85o82ř35á16k 4915300203128

Doprava se prostě od IT liší, no.

+5/−1
21.10.2015 19:46

T58o55m32á36š 19B60o53h67u81n70ě48k 3240403371958

Ano.. V IT když je processor studený, zvýšíme jeho výkon nad rámec. Jenom v dopravě se z kopce brzdí (bez rekuperace)...aby se pod kopcem zase přidalo kvůli blížícímu se stoupání.

Nevím jak často vlakem jezdíte, ale vlaky zdaleka nejezdí maximální rychlostí pro daný úsek ani danou soupravu. V "doháněcím" módu jsou schopny nahnat I půl hodiny zpoždění, takže mi přijde směšné, proč tak rychle nejezdí normální. A stejné je to I s autobusy, keré jezdí na dálnici 100 km/h

0/0
21.10.2015 20:27

J27i32ř69í 27E56r55b12e57n 1563414446407

Jako že kdybychom polili vlakovou soupravu tekutým dusíkem, zrychlil by se provoz? ;-D

0/0
21.10.2015 21:24

T30o75m46á94š 63B55o77h16u68n84ě84k 3440253491898

Stačilo by prosté z kopce nebzrdit (pokud pod ním není zatáčka)..

0/0
21.10.2015 21:33

R51a70d62e62k 20J57a85n18a83t31a 9125636554552

Teda, zmatenější příspěvek už jsem dlouho nečetl.

Vlaky samozřejmě rekuperovat umí, dokonce i v ČR. A co se týká stoupání a klesání, vysokorychlostní vlaky často k ušetření nákladů využívají přelévání kinetické a potencionální energie. Dole jedou o něco rychleji než nahoře. Typickým příkladem je trať Frankfurt-Köln.

A to, že vlaky nejezdí nejvyšší rychlostí je dáno právě tím, že jízdní řád má rezervy, takže to obvykle není nutné. A při dohánění zpoždění právě tou maximální rychlostí jedou ... k tomu tam ty rezervy jsou. Samozřejmě, pokud v cestě nepřekáží jiný, pomalejší vlak, což je na našich kapacitně přetížených tratích běžné.

+1/0
21.10.2015 21:37

R97a75d93e74k 29J33a91n45a74t83a 9685626314372

1) 6 minut ze 3 hodin není "jediné procento", ale 3,33%, pane "ajťáku".

2) když už mluvíte o dvaceti letech, tak si uvědomte, že před dvaceti lety se z Prahy do Ostravy jezdilo přes 5 hodin. Takže těch 6 minut se v průměru zrychluej každý rok ...

3) Moorův zákon v dopravě opravdu neplatí. To bychom už jezdili rychlostí světla :-) Platí jiné zákony, ve fyzice spousta sil roste s druhou mocninou rychlosti a to není tak jednoduché řešit.

+6/0
21.10.2015 20:22

J41i47r35k11a 16D64v59o85ř92á78k 4345820433668

I když pravda, určitá mnohem konzervativnější obdoba Moorova zákona platí i na železnici. Třeba speciální rekordní jízda: r. 1903 - 206 km/h (elektrická), r. 1975 - 403 km/h, r. 1990 - 513 km/h, r. 2007 - 574 km/.

Jízdy s cestujícími: r. 1938 - 203 km/h (parní),  asi 2010 - 380 km/h.

0/0
22.10.2015 14:38

T62o73m61á90š 32B59o70h19u89n69ě95k 3260973161948

A ve výsledku u nás vlaky jezdí 100, metro 70 a tramvaje 40.

I ty stare renovované střepy jsou specifikované na 160 km/h a tratě na mnohem vice.

Nikdo tu nechce lámat rychlostní rekordy, ale za zrychlení bych považoval třeba půl hodinu ze tří. Ne 6 minut. To je asi stejně užitečné jako když vám náhodou neujede metro.

0/0
22.10.2015 17:36

J77i92r57k36a 58D75v46o95ř10á56k 4895950213818

Ty vaše rychlosti jsou dost mimo mísu. Maximální rychlosti kterými tyhle dopravní prostředky běžně jezdí (mají povoleno jezdit) jsou expresní vlaky 160, metro 80, tramvaje 50. Průměrné rychlosti kterých dosahují včetně brždění a hlavně čekání ve stanicích jsou Pendolino 115, metro 40, tramvaje 30 km/h. A s tím se už moc udělat nedá kromě stavby zcela nových moderních tratí.

0/0
23.10.2015 9:24

J24i49r46k88a 34D82v11o32ř76á39k 4705660323568

Pokud jde o staré renovované střepy z Rakouska, jsou na 200 km/h, stejně jako lokomotivy 380, spousta dalších rychlíkových vozů a také Pendolino s momentálně platnou homologací.

0/0
23.10.2015 9:28

J64i15ř89í 66S53c90h25w85a76c55h 8848894268766

ajťáku a co se tak naučit číst? !WOW!;-( ;-D

+1/0
21.10.2015 23:22

T43o41m63á58š 36V75e30l58e36n72d33o92r54f 1256278642918

Konečně také jedno normální ilustrační foto..;-D

+2/0
21.10.2015 14:11

J52i89ř40í 94K66o32c51u30r65e38k 6725904145448

Tohle by se k tomu moc nehodilo.

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/sncf036.jpg

+1/0
21.10.2015 18:45

M66a33r71t43i97n 17O17p95l80o44c55k62ý 5935304962690

Kdyby raději vlaky jezdily podle současného jízdného řádu přesně. Na trati 300 Brno-Přerov věčně osobní vlaky i dvacet, třicet minut zpožděné. Rychlíky teď v době výluky taky ale ikdyž není výluka tak vlak který by jel přesně je spíše vyjímka. Olomouc-Praha taky ani nepamatuju kdy jsem jel přesně. Jedině snad vlaky railjet Brno-Wien jezdí řekněme v toleranci +-5 minut ale ne vždy.

+1/−2
21.10.2015 12:18

V69l58a89s92t47i35m45i64l 76F18i22a38l69a 1462561674

Tam je to problematické páč je tam jednokolejka.Jedna výluka a máte problém na celé trase u všech vlaků kvůli vykřižování.

Do zdvoukolejnění se s tím nic neudělá - tedy v době výluk.

+3/0
21.10.2015 12:22

J32i38ř65í 68K82o81c29u57r83e56k 6195954485148

380, 320, 100, 45, 45, 29, 22, 19  Velikosti měst v tisíci obyvatelích, které ta jednokolejka spojuje přímo nebo odbočkou.  A jezdí se tam 70-90. ;-€

A to jsem vědomě neuvedl sever Slovácka, Valašsko a města na Ostravsku, a v okolí Olomouce. Stejně jako sídla pod 10 tisíc obyvatel. Jestli jsem na někoho zapomněl, omlouvám se.

0/0
21.10.2015 18:36
Foto

P38a30v32e95l 68M23a10k20o95v40e87c 8168655881

Bombastický titulek a skutek utek...Tragický spolek ajznboňáků (ČD + SŽDC), kteří parazitují na penězích daňových poplatníků je jedním z posledních živých reliktů předlistopadového režimu...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/469920/vyzyvam-ceske-drahy.html

0/−26
21.10.2015 11:59

P94a77v35e43l 86M87a39t65o63u38š86e86k 5390427188894

Jestli vidíte parazity pouze u ČD a SŽDC, tak vám závidím.

+5/0
21.10.2015 12:43
Foto

P26a49v26e71l 79M90a15k73o77v42e67c 8228415351

Parazitů je bohužel mnohem více, ale mnou zmiňovaní jsou asi nejviditelnější...

+1/−8
21.10.2015 13:07

V80l75a25s39t62i16m31i74l 19F60i73a72l65a 1932181804

Nejviditelnější paraziti jsou politici, kteří rozkradou, nebo se podílejí na odklonu 40 - 400 mld korun ročně. Na to že jich je dohromady 300 kusů je to darda.

Vedle toho jsou ČD a SŽDC a spol, kteří zaměstnávají kolem 50.000 lidí úplní čučkaři.

Ale hlavně že jste si plivnul

+2/−1
21.10.2015 13:32
Foto

P83a66v12e15l 23M47a89k92o19v13e71c 8608655531

S těmi politiky se asi shodneme, ale proč uvádíte počet zaměstnanců vyšší o 20 tisíc, tomu nerozumím. Nedostatek informací nebo úmyslně zavádějící lži? 

Ale hlavně, že jste si ulevil...:-)

0/−2
21.10.2015 13:51

V29l27a33s37t56i20m70i98l 79F12i68a51l40a 1642971164

Si nastudujte zaměstnanci ČD, SŽDC,CARGO je to spíš jeětě víc.

Nedostatek info máte vy

+1/0
21.10.2015 14:40

R35a21d64e95k 58J10a20n35a22t42a 9855316304582

Pravda je někde mezi.

ČD včetně Carga: 24 231

SŽDC: 17 200

celkem: 41 431

(údaje z roku 2014)

0/0
21.10.2015 17:51
Foto

P43a69v18e64l 41M56a48k37o47v97e20c 8838865981

Vycházel jsem z oficiálních údajů ČD a SŽDC...Asi je tam 20 000 "černých duší". Jinak si nedovedu vysvětlit, proč by uváděli o 20 000 méně, než mají podle Vás ...:-)

0/0
22.10.2015 9:22

M46a70r17t34i94n 12H77o60u94b69a 6943281179968

taky jste si ulevil? vy parazite

+2/−2
21.10.2015 14:42
Foto

P25a23v33e48l 78M30a67k97o43v74e33c 8508665961

Nemám žádnou potřebu si "ulevovat" na internetových diskusích. Tím parazitem myslíte konkrétně co? Nebo si jen tak "ulevujete"?:-)

0/0
22.10.2015 9:19

L73i66b84o73r 23Z20a88v50ř34e61l 8369276801822

Ve vašich řadách je jich řádově daleko víc, než v zmiňovaných ČD.

0/−1
22.10.2015 4:29
Foto

P74a48v69e22l 49M50a22k33o73v70e15c 8668405471

Jaké řady máte na mysli? Můžete být prosím konkrétní? Děkuji. Nikdy jsem nic neukradl, peníze jsem vždy dostal pouze za odvedenou práci a řádně jsem každý příjem zdanil.

0/0
22.10.2015 9:14

F37r42a10n53t44i79š86e38k 83V30a15n95ě18k 1737874717227

Tak vám aspoň parazitující ČD ten den umožnili jet na rozdíl od soukromých dopravců jak píšete. Tak příště jeďte po dálnici a třeba budete spokojenější, pokud vás nějaký kamioňák třeba nestřelí na svodidla.:-)

+2/0
21.10.2015 17:50
Foto

P60a48v84e33l 93M15a21k11o26v83e49c 8918245671

Po zkušenosti s ČD jsem jel (opakovaně) po dálnici a byl jsem spokojenější...:-)Na kamiony si dávám velký pozor.

0/0
22.10.2015 9:16

V56l79a50s23t91i60m81i81l 10F94i45a63l48a 1172521424

Pane Sůra a kolik vrazí do modernizace Němci? Taky 40mld tedy 1,4 mld euro?

Vy to prostě musíte prodat, jakože ty ČD jsou oproti jiným neschopný.

Kdybysme do toho vrazili jak Němci, tak to taky jinak vypadá, to by bylo ale řevu.

Neříkám, že stejně u nás by se totiž polovina rozkradla.

+4/−2
21.10.2015 11:57

J48a44n 12S58ů54r27a 4545243423372

Kde píšu o neschopnosti ČD?

+3/−2
21.10.2015 13:16

V52l28a95s46t45i69m62i58l 26F66i60a95l20a 1402771474

Radši mi odpovězte kolik do infra vrazí Němci a kolik my

než slovíčkařit

+1/0
21.10.2015 14:44

J88i86ř40í 65E13r57b82e45n 1153884656237

Vy jste pana Sůru obvinil a on se ptá, jak jste na to obvinění přišel. To není slovíčkaření, to je docela přirozená reakce napadeného člověka.

+1/0
21.10.2015 21:23

V38l34a36s79t64i70m39i62l 14F58i98a93l85a 1572361744

Z kontextu to takto docela jasně vyznívá. Ano použil jiná slova pro totéž.

Ano je to slovíčkaření.

To mne nezajímá, zajímala by mne ta fakta, pan Sůra píše o železnici již dlouho, takže předpokládám, že je má v malíku, nebo by aspoň mohl, když se tím živí a dokola pořád nesrovnával nesrovnatelné.

Docela si v tom libuje.

0/−1
21.10.2015 21:39

J87a48n 90S27ů75r79a 4645363123702

Zkuste nejprve odpovědět na moji otázku. Hezký večer.

0/0
21.10.2015 22:49

T84o93m45a59s 40A56u13g48u29s90t40y79n 6407486101240

Prvni, kdo neodpovedel, ale jen polozil otazku, jste vy, pane Sura. Troska nadhledu a sebereflexe by neskodilo

0/−1
22.10.2015 16:16

J43i40ř86í 46K79o54c31u17r57e65k 6975474475588

Mno zkuste to přepočítat na kilometr tratí nebo na obyvatele. A ještě to prohnat paritou kupní síly.

+1/0
21.10.2015 18:08

V68l98a77s93t85i44m27i54l 27F52i89a46l37a 1442441174

Ale proč já? to chci právě po panu Sůrovi, když nás srovnává a navíc se tímto živí.

0/−1
21.10.2015 21:53

M17i51c27h60a45l 34P48a64s89t39o72r37e11k 4744570658118

A furt si bude někdo stěžovat, že je to málo podle toho co tady čtu. V Německu Drážďany HBf Berlín HBf 180km za 2h06min s EC a za 40EUR základní jízdné, nebo s ICE za 65EUR. U nás PHA OVA 356km za 3h7min s Pendolinem za 330Kč (12,2EUR) základní jízdné. Tak si furt nestěžujte. Zase tak zlé to není. A pro stěžovatele na kvalitu vlaků je potřeba si uvědomit, že nový vagon stojí cca 1milion EUR stejně tak u nás jako v Německu, ale jak je vidět tak tam je třeba u vzorového příkladu 10x dražší jízdné, takže si na ten vagon vydělají mnohem rychleji. Většina lidí co tady jen kritizuje sama nic nedokázala, ale furt bude prudit.

+16/0
21.10.2015 11:40

P70a32v40e11l 46M62a65t96o87u22š43e55k 5420267858714

Nový vagon stojí u nás stejně jako v Německu, ale ti, kteří ho u nás vyrobí, dostanou oproti těm, co ho vyrobí v Německu, v lepším případě čtvrtinový plat. To je začátek celého problému.

+1/−1
21.10.2015 12:11

R50a58d55e30k 85J22a43n59a22t13a 9555716884522

Pozor na to, že dálkové vagony ani jednotky u nás nikdo nevyrábí. V ČR se vyrábí jen regionální vlaky.

+5/0
21.10.2015 12:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.