Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky přepíší na hlavních tratích rychlostní rekordy. Je to náplast za výluky

Cestování na hlavních tratích v Česku bude od poloviny prosince s příchodem nového jízdního řádu rychlejší než dosud. Největší pozitivní skok čeká cestující mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Vyplývá to z finálních verzí jízdních řádů, které dokončila Správa železniční dopravní cesty a měla by je zveřejnit ještě v tomto týdnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73o36s66e47f 14Š59t88r23a54y29b72l 7589618909579

Mě je jedno za kolik hodin budu tam a tam.Mě štve že některé vagony jsou špinavé,neteče voda, z okna se nedá koukat a 1 km nové tratě výjde dvakrát či třikrát dráž než v zahraničí.Tak buď to stavějí amatéři anebo zlodějové,spíš to druhé a to mě nejvíc štve!!!!!!

0/0
12.12.2015 11:19

K33r18y94š65t58o89f 45L43a68n94í94k 1609690655245

to vypada, ze se zase vyplati IN100 i na koridoru, LE za 99,- uz nekoupite, takze se da ocekavat, ze i akcni CD za 181,- brzy skonci..

0/0
22.10.2015 11:14

M77a56t54ě32j 95Š45t41ě35p65á40n 2136401

Úúú, zrychlí se to o tři minuty... Spása se blíží. Stejně budou mít zas půl hodiny zpoždění, takže to bude stejně jedno..

0/0
22.10.2015 10:21

J90i66ř35í 94E34r54b36e40n 1363434156927

A Liberec se dočká kvalitního železničního spojení s Prahou kdy? ;-€

+3/0
21.10.2015 21:15

M84a37r92e96k 52M19a98r29t56i39n 8519264136380

Zřejmě nikdy, není k tomu politická vůle. Argumentem je, že má spojení po rychlostní silnici. To, že jiná města mají spojení jak po železnici, tak po silnici nebo se obojí buduje/modernizuje, jakoby neexistovalo. Holt Sudety, tady se na kraj tak nějak vždy zapomínalo. :-/

+2/0
21.10.2015 23:00

J94i21r90k81a 39D34v55o58ř53á75k 4435100693168

Za 30-40 let?

+2/0
22.10.2015 14:21

J42a35r86o43s50l61a47v 67T52y44s82l 8564417822829

Tak Liberec má aspoň tu rychlostní silnici ... Nejhůře z krajských měst jsou na tom Karlovy Vary. Ty nemají ani rychlostní silnici s Prahou, ani přímé železniční spojení ...

0/0
24.10.2015 19:52

T60o24m19á90š 94B58o25h48u54n14ě80k 3460363831268

6 minut ze 3 hodin. Zrychlení o jediné procento nám opravdu sebere hromadu vrásek.

Jako já jsem ajťák, a musím se smát až brečet když Intel mezigeneračně zrychlí své procesory o 5%, a naše dráhy nám tu dvaceti letech stagnace zrychlí o jediné procento!!! !!WOW!!

0/−8
21.10.2015 19:44

J62i51r48k91a 85D31v52o18ř74á50k 4905360673558

Doprava se prostě od IT liší, no.

+5/−1
21.10.2015 19:46

T97o81m92á71š 74B91o60h34u19n74ě56k 3270863411398

Ano.. V IT když je processor studený, zvýšíme jeho výkon nad rámec. Jenom v dopravě se z kopce brzdí (bez rekuperace)...aby se pod kopcem zase přidalo kvůli blížícímu se stoupání.

Nevím jak často vlakem jezdíte, ale vlaky zdaleka nejezdí maximální rychlostí pro daný úsek ani danou soupravu. V "doháněcím" módu jsou schopny nahnat I půl hodiny zpoždění, takže mi přijde směšné, proč tak rychle nejezdí normální. A stejné je to I s autobusy, keré jezdí na dálnici 100 km/h

0/0
21.10.2015 20:27

J69i24ř20í 83E35r81b41e17n 1493964616187

Jako že kdybychom polili vlakovou soupravu tekutým dusíkem, zrychlil by se provoz? ;-D

0/0
21.10.2015 21:24

T16o43m49á13š 32B56o92h56u31n87ě74k 3600903651388

Stačilo by prosté z kopce nebzrdit (pokud pod ním není zatáčka)..

0/0
21.10.2015 21:33

R42a73d44e68k 44J21a77n15a36t79a 9515416734662

Teda, zmatenější příspěvek už jsem dlouho nečetl.

Vlaky samozřejmě rekuperovat umí, dokonce i v ČR. A co se týká stoupání a klesání, vysokorychlostní vlaky často k ušetření nákladů využívají přelévání kinetické a potencionální energie. Dole jedou o něco rychleji než nahoře. Typickým příkladem je trať Frankfurt-Köln.

A to, že vlaky nejezdí nejvyšší rychlostí je dáno právě tím, že jízdní řád má rezervy, takže to obvykle není nutné. A při dohánění zpoždění právě tou maximální rychlostí jedou ... k tomu tam ty rezervy jsou. Samozřejmě, pokud v cestě nepřekáží jiný, pomalejší vlak, což je na našich kapacitně přetížených tratích běžné.

+1/0
21.10.2015 21:37

R74a52d74e22k 83J53a90n68a70t33a 9695936844182

1) 6 minut ze 3 hodin není "jediné procento", ale 3,33%, pane "ajťáku".

2) když už mluvíte o dvaceti letech, tak si uvědomte, že před dvaceti lety se z Prahy do Ostravy jezdilo přes 5 hodin. Takže těch 6 minut se v průměru zrychluej každý rok ...

3) Moorův zákon v dopravě opravdu neplatí. To bychom už jezdili rychlostí světla :-) Platí jiné zákony, ve fyzice spousta sil roste s druhou mocninou rychlosti a to není tak jednoduché řešit.

+6/0
21.10.2015 20:22

J81i48r59k91a 69D52v97o43ř15á37k 4275960383378

I když pravda, určitá mnohem konzervativnější obdoba Moorova zákona platí i na železnici. Třeba speciální rekordní jízda: r. 1903 - 206 km/h (elektrická), r. 1975 - 403 km/h, r. 1990 - 513 km/h, r. 2007 - 574 km/.

Jízdy s cestujícími: r. 1938 - 203 km/h (parní),  asi 2010 - 380 km/h.

0/0
22.10.2015 14:38

T23o32m80á25š 28B88o55h44u10n48ě17k 3210473731138

A ve výsledku u nás vlaky jezdí 100, metro 70 a tramvaje 40.

I ty stare renovované střepy jsou specifikované na 160 km/h a tratě na mnohem vice.

Nikdo tu nechce lámat rychlostní rekordy, ale za zrychlení bych považoval třeba půl hodinu ze tří. Ne 6 minut. To je asi stejně užitečné jako když vám náhodou neujede metro.

0/0
22.10.2015 17:36

J20i97r50k35a 68D33v86o30ř58á71k 4315680413478

Ty vaše rychlosti jsou dost mimo mísu. Maximální rychlosti kterými tyhle dopravní prostředky běžně jezdí (mají povoleno jezdit) jsou expresní vlaky 160, metro 80, tramvaje 50. Průměrné rychlosti kterých dosahují včetně brždění a hlavně čekání ve stanicích jsou Pendolino 115, metro 40, tramvaje 30 km/h. A s tím se už moc udělat nedá kromě stavby zcela nových moderních tratí.

0/0
23.10.2015 9:24

J46i94r86k25a 62D54v47o52ř54á74k 4955610463488

Pokud jde o staré renovované střepy z Rakouska, jsou na 200 km/h, stejně jako lokomotivy 380, spousta dalších rychlíkových vozů a také Pendolino s momentálně platnou homologací.

0/0
23.10.2015 9:28

J20i84ř57í 15S34c39h93w38a76c70h 8688144368116

ajťáku a co se tak naučit číst? !WOW!;-( ;-D

+1/0
21.10.2015 23:22

T31o52m96á30š 24V95e63l53e29n95d83o28r65f 1666538742398

Konečně také jedno normální ilustrační foto..;-D

+2/0
21.10.2015 14:11

J17i85ř47í 20K73o23c25u43r11e53k 6185274265558

Tohle by se k tomu moc nehodilo.

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/sncf036.jpg

+1/0
21.10.2015 18:45

M58a28r45t31i11n 77O74p46l49o84c66k65ý 5615304162730

Kdyby raději vlaky jezdily podle současného jízdného řádu přesně. Na trati 300 Brno-Přerov věčně osobní vlaky i dvacet, třicet minut zpožděné. Rychlíky teď v době výluky taky ale ikdyž není výluka tak vlak který by jel přesně je spíše vyjímka. Olomouc-Praha taky ani nepamatuju kdy jsem jel přesně. Jedině snad vlaky railjet Brno-Wien jezdí řekněme v toleranci +-5 minut ale ne vždy.

+1/−2
21.10.2015 12:18

V36l84a12s41t61i28m87i90l 57F39i80a85l23a 1522551354

Tam je to problematické páč je tam jednokolejka.Jedna výluka a máte problém na celé trase u všech vlaků kvůli vykřižování.

Do zdvoukolejnění se s tím nic neudělá - tedy v době výluk.

+3/0
21.10.2015 12:22

J13i49ř35í 98K29o45c51u96r63e69k 6455624525188

380, 320, 100, 45, 45, 29, 22, 19  Velikosti měst v tisíci obyvatelích, které ta jednokolejka spojuje přímo nebo odbočkou.  A jezdí se tam 70-90. ;-€

A to jsem vědomě neuvedl sever Slovácka, Valašsko a města na Ostravsku, a v okolí Olomouce. Stejně jako sídla pod 10 tisíc obyvatel. Jestli jsem na někoho zapomněl, omlouvám se.

0/0
21.10.2015 18:36
Foto

P60a93v37e36l 26M32a25k83o93v39e40c 8538735711

Bombastický titulek a skutek utek...Tragický spolek ajznboňáků (ČD + SŽDC), kteří parazitují na penězích daňových poplatníků je jedním z posledních živých reliktů předlistopadového režimu...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/469920/vyzyvam-ceske-drahy.html

0/−26
21.10.2015 11:59

P95a88v33e96l 39M41a61t21o94u16š54e89k 5420147768904

Jestli vidíte parazity pouze u ČD a SŽDC, tak vám závidím.

+5/0
21.10.2015 12:43
Foto

P81a34v48e48l 77M86a58k86o36v32e20c 8288545941

Parazitů je bohužel mnohem více, ale mnou zmiňovaní jsou asi nejviditelnější...

+1/−8
21.10.2015 13:07

V67l75a71s79t11i74m46i48l 33F20i55a49l98a 1302811364

Nejviditelnější paraziti jsou politici, kteří rozkradou, nebo se podílejí na odklonu 40 - 400 mld korun ročně. Na to že jich je dohromady 300 kusů je to darda.

Vedle toho jsou ČD a SŽDC a spol, kteří zaměstnávají kolem 50.000 lidí úplní čučkaři.

Ale hlavně že jste si plivnul

+2/−1
21.10.2015 13:32
Foto

P89a20v17e12l 56M16a14k34o92v19e39c 8468695171

S těmi politiky se asi shodneme, ale proč uvádíte počet zaměstnanců vyšší o 20 tisíc, tomu nerozumím. Nedostatek informací nebo úmyslně zavádějící lži? 

Ale hlavně, že jste si ulevil...:-)

0/−2
21.10.2015 13:51

V31l42a66s98t48i77m28i61l 13F11i54a43l10a 1372911384

Si nastudujte zaměstnanci ČD, SŽDC,CARGO je to spíš jeětě víc.

Nedostatek info máte vy

+1/0
21.10.2015 14:40

R86a37d14e10k 41J98a21n51a47t61a 9705476864902

Pravda je někde mezi.

ČD včetně Carga: 24 231

SŽDC: 17 200

celkem: 41 431

(údaje z roku 2014)

0/0
21.10.2015 17:51
Foto

P44a98v77e26l 88M22a82k98o81v13e17c 8378165151

Vycházel jsem z oficiálních údajů ČD a SŽDC...Asi je tam 20 000 "černých duší". Jinak si nedovedu vysvětlit, proč by uváděli o 20 000 méně, než mají podle Vás ...:-)

0/0
22.10.2015 9:22

M57a23r15t75i41n 63H31o12u41b69a 6743311319248

taky jste si ulevil? vy parazite

+2/−2
21.10.2015 14:42
Foto

P60a85v16e80l 74M21a66k54o65v83e47c 8798555861

Nemám žádnou potřebu si "ulevovat" na internetových diskusích. Tím parazitem myslíte konkrétně co? Nebo si jen tak "ulevujete"?:-)

0/0
22.10.2015 9:19

L55i10b91o13r 91Z15a93v34ř56e93l 8159326691422

Ve vašich řadách je jich řádově daleko víc, než v zmiňovaných ČD.

0/−1
22.10.2015 4:29
Foto

P67a17v51e67l 89M67a48k94o95v36e62c 8948485121

Jaké řady máte na mysli? Můžete být prosím konkrétní? Děkuji. Nikdy jsem nic neukradl, peníze jsem vždy dostal pouze za odvedenou práci a řádně jsem každý příjem zdanil.

0/0
22.10.2015 9:14

F57r30a37n61t17i44š56e40k 77V70a39n26ě29k 1367394227747

Tak vám aspoň parazitující ČD ten den umožnili jet na rozdíl od soukromých dopravců jak píšete. Tak příště jeďte po dálnici a třeba budete spokojenější, pokud vás nějaký kamioňák třeba nestřelí na svodidla.:-)

+2/0
21.10.2015 17:50
Foto

P51a51v33e86l 57M42a79k88o86v48e59c 8148645501

Po zkušenosti s ČD jsem jel (opakovaně) po dálnici a byl jsem spokojenější...:-)Na kamiony si dávám velký pozor.

0/0
22.10.2015 9:16

V96l65a91s75t35i66m53i25l 34F85i36a39l79a 1382731484

Pane Sůra a kolik vrazí do modernizace Němci? Taky 40mld tedy 1,4 mld euro?

Vy to prostě musíte prodat, jakože ty ČD jsou oproti jiným neschopný.

Kdybysme do toho vrazili jak Němci, tak to taky jinak vypadá, to by bylo ale řevu.

Neříkám, že stejně u nás by se totiž polovina rozkradla.

+4/−2
21.10.2015 11:57

J21a65n 83S61ů21r52a 4245243103872

Kde píšu o neschopnosti ČD?

+3/−2
21.10.2015 13:16

V57l72a29s95t95i36m23i30l 41F59i36a59l13a 1542311364

Radši mi odpovězte kolik do infra vrazí Němci a kolik my

než slovíčkařit

+1/0
21.10.2015 14:44

J26i47ř59í 28E61r51b24e48n 1363934296137

Vy jste pana Sůru obvinil a on se ptá, jak jste na to obvinění přišel. To není slovíčkaření, to je docela přirozená reakce napadeného člověka.

+1/0
21.10.2015 21:23

V38l53a51s76t75i47m18i80l 94F38i88a10l25a 1582951234

Z kontextu to takto docela jasně vyznívá. Ano použil jiná slova pro totéž.

Ano je to slovíčkaření.

To mne nezajímá, zajímala by mne ta fakta, pan Sůra píše o železnici již dlouho, takže předpokládám, že je má v malíku, nebo by aspoň mohl, když se tím živí a dokola pořád nesrovnával nesrovnatelné.

Docela si v tom libuje.

0/−1
21.10.2015 21:39

J21a60n 61S38ů39r84a 4355763643802

Zkuste nejprve odpovědět na moji otázku. Hezký večer.

0/0
21.10.2015 22:49

T35o15m57a80s 68A12u16g19u91s86t18y59n 6837656451500

Prvni, kdo neodpovedel, ale jen polozil otazku, jste vy, pane Sura. Troska nadhledu a sebereflexe by neskodilo

0/−1
22.10.2015 16:16

J40i87ř57í 59K12o12c55u11r36e75k 6415894725538

Mno zkuste to přepočítat na kilometr tratí nebo na obyvatele. A ještě to prohnat paritou kupní síly.

+1/0
21.10.2015 18:08

V28l73a22s93t21i13m32i23l 69F86i92a16l66a 1182141614

Ale proč já? to chci právě po panu Sůrovi, když nás srovnává a navíc se tímto živí.

0/−1
21.10.2015 21:53

M76i95c91h88a53l 47P28a15s78t32o59r55e53k 4914700268468

A furt si bude někdo stěžovat, že je to málo podle toho co tady čtu. V Německu Drážďany HBf Berlín HBf 180km za 2h06min s EC a za 40EUR základní jízdné, nebo s ICE za 65EUR. U nás PHA OVA 356km za 3h7min s Pendolinem za 330Kč (12,2EUR) základní jízdné. Tak si furt nestěžujte. Zase tak zlé to není. A pro stěžovatele na kvalitu vlaků je potřeba si uvědomit, že nový vagon stojí cca 1milion EUR stejně tak u nás jako v Německu, ale jak je vidět tak tam je třeba u vzorového příkladu 10x dražší jízdné, takže si na ten vagon vydělají mnohem rychleji. Většina lidí co tady jen kritizuje sama nic nedokázala, ale furt bude prudit.

+16/0
21.10.2015 11:40

P47a68v43e46l 88M53a42t27o27u27š70e65k 5950457468954

Nový vagon stojí u nás stejně jako v Německu, ale ti, kteří ho u nás vyrobí, dostanou oproti těm, co ho vyrobí v Německu, v lepším případě čtvrtinový plat. To je začátek celého problému.

+1/−1
21.10.2015 12:11

R74a98d44e96k 82J98a79n54a17t25a 9875526764682

Pozor na to, že dálkové vagony ani jednotky u nás nikdo nevyrábí. V ČR se vyrábí jen regionální vlaky.

+5/0
21.10.2015 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.