Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky přepíší na hlavních tratích rychlostní rekordy. Je to náplast za výluky

Cestování na hlavních tratích v Česku bude od poloviny prosince s příchodem nového jízdního řádu rychlejší než dosud. Největší pozitivní skok čeká cestující mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Vyplývá to z finálních verzí jízdních řádů, které dokončila Správa železniční dopravní cesty a měla by je zveřejnit ještě v tomto týdnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53o74s90e11f 81Š44t78r50a55y38b56l 7689538959969

Mě je jedno za kolik hodin budu tam a tam.Mě štve že některé vagony jsou špinavé,neteče voda, z okna se nedá koukat a 1 km nové tratě výjde dvakrát či třikrát dráž než v zahraničí.Tak buď to stavějí amatéři anebo zlodějové,spíš to druhé a to mě nejvíc štve!!!!!!

0/0
12.12.2015 11:19

K78r82y24š72t17o83f 94L93a33n20í36k 1559220775265

to vypada, ze se zase vyplati IN100 i na koridoru, LE za 99,- uz nekoupite, takze se da ocekavat, ze i akcni CD za 181,- brzy skonci..

0/0
22.10.2015 11:14

M39a71t82ě63j 88Š59t13ě82p49á12n 2766311

Úúú, zrychlí se to o tři minuty... Spása se blíží. Stejně budou mít zas půl hodiny zpoždění, takže to bude stejně jedno..

0/0
22.10.2015 10:21

J34i70ř92í 73E70r39b93e28n 1183194626627

A Liberec se dočká kvalitního železničního spojení s Prahou kdy? ;-€

+3/0
21.10.2015 21:15

M82a58r80e66k 89M54a87r65t71i39n 8979834846880

Zřejmě nikdy, není k tomu politická vůle. Argumentem je, že má spojení po rychlostní silnici. To, že jiná města mají spojení jak po železnici, tak po silnici nebo se obojí buduje/modernizuje, jakoby neexistovalo. Holt Sudety, tady se na kraj tak nějak vždy zapomínalo. :-/

+2/0
21.10.2015 23:00

J16i47r75k10a 74D70v40o62ř69á32k 4405460643268

Za 30-40 let?

+2/0
22.10.2015 14:21

J27a59r17o30s19l30a80v 40T78y45s91l 8934237202589

Tak Liberec má aspoň tu rychlostní silnici ... Nejhůře z krajských měst jsou na tom Karlovy Vary. Ty nemají ani rychlostní silnici s Prahou, ani přímé železniční spojení ...

0/0
24.10.2015 19:52

T94o72m18á87š 80B32o55h51u17n44ě90k 3310303871578

6 minut ze 3 hodin. Zrychlení o jediné procento nám opravdu sebere hromadu vrásek.

Jako já jsem ajťák, a musím se smát až brečet když Intel mezigeneračně zrychlí své procesory o 5%, a naše dráhy nám tu dvaceti letech stagnace zrychlí o jediné procento!!! !!WOW!!

0/−8
21.10.2015 19:44

J35i53r89k70a 47D22v31o76ř74á63k 4185750683398

Doprava se prostě od IT liší, no.

+5/−1
21.10.2015 19:46

T17o79m56á29š 13B74o59h31u57n82ě93k 3710173981858

Ano.. V IT když je processor studený, zvýšíme jeho výkon nad rámec. Jenom v dopravě se z kopce brzdí (bez rekuperace)...aby se pod kopcem zase přidalo kvůli blížícímu se stoupání.

Nevím jak často vlakem jezdíte, ale vlaky zdaleka nejezdí maximální rychlostí pro daný úsek ani danou soupravu. V "doháněcím" módu jsou schopny nahnat I půl hodiny zpoždění, takže mi přijde směšné, proč tak rychle nejezdí normální. A stejné je to I s autobusy, keré jezdí na dálnici 100 km/h

0/0
21.10.2015 20:27

J27i98ř60í 51E30r19b48e14n 1513714456727

Jako že kdybychom polili vlakovou soupravu tekutým dusíkem, zrychlil by se provoz? ;-D

0/0
21.10.2015 21:24

T94o43m33á72š 55B86o21h10u63n44ě12k 3260233961148

Stačilo by prosté z kopce nebzrdit (pokud pod ním není zatáčka)..

0/0
21.10.2015 21:33

R95a16d76e75k 15J31a90n56a64t57a 9335486304682

Teda, zmatenější příspěvek už jsem dlouho nečetl.

Vlaky samozřejmě rekuperovat umí, dokonce i v ČR. A co se týká stoupání a klesání, vysokorychlostní vlaky často k ušetření nákladů využívají přelévání kinetické a potencionální energie. Dole jedou o něco rychleji než nahoře. Typickým příkladem je trať Frankfurt-Köln.

A to, že vlaky nejezdí nejvyšší rychlostí je dáno právě tím, že jízdní řád má rezervy, takže to obvykle není nutné. A při dohánění zpoždění právě tou maximální rychlostí jedou ... k tomu tam ty rezervy jsou. Samozřejmě, pokud v cestě nepřekáží jiný, pomalejší vlak, což je na našich kapacitně přetížených tratích běžné.

+1/0
21.10.2015 21:37

R74a14d57e66k 11J63a86n33a20t47a 9835946984312

1) 6 minut ze 3 hodin není "jediné procento", ale 3,33%, pane "ajťáku".

2) když už mluvíte o dvaceti letech, tak si uvědomte, že před dvaceti lety se z Prahy do Ostravy jezdilo přes 5 hodin. Takže těch 6 minut se v průměru zrychluej každý rok ...

3) Moorův zákon v dopravě opravdu neplatí. To bychom už jezdili rychlostí světla :-) Platí jiné zákony, ve fyzice spousta sil roste s druhou mocninou rychlosti a to není tak jednoduché řešit.

+6/0
21.10.2015 20:22

J82i96r43k38a 32D15v51o96ř74á94k 4405510143868

I když pravda, určitá mnohem konzervativnější obdoba Moorova zákona platí i na železnici. Třeba speciální rekordní jízda: r. 1903 - 206 km/h (elektrická), r. 1975 - 403 km/h, r. 1990 - 513 km/h, r. 2007 - 574 km/.

Jízdy s cestujícími: r. 1938 - 203 km/h (parní),  asi 2010 - 380 km/h.

0/0
22.10.2015 14:38

T68o24m31á48š 90B41o88h39u53n58ě21k 3430273711958

A ve výsledku u nás vlaky jezdí 100, metro 70 a tramvaje 40.

I ty stare renovované střepy jsou specifikované na 160 km/h a tratě na mnohem vice.

Nikdo tu nechce lámat rychlostní rekordy, ale za zrychlení bych považoval třeba půl hodinu ze tří. Ne 6 minut. To je asi stejně užitečné jako když vám náhodou neujede metro.

0/0
22.10.2015 17:36

J39i91r19k31a 69D72v67o24ř94á25k 4245260763398

Ty vaše rychlosti jsou dost mimo mísu. Maximální rychlosti kterými tyhle dopravní prostředky běžně jezdí (mají povoleno jezdit) jsou expresní vlaky 160, metro 80, tramvaje 50. Průměrné rychlosti kterých dosahují včetně brždění a hlavně čekání ve stanicích jsou Pendolino 115, metro 40, tramvaje 30 km/h. A s tím se už moc udělat nedá kromě stavby zcela nových moderních tratí.

0/0
23.10.2015 9:24

J61i35r59k59a 10D63v94o25ř45á14k 4675420533528

Pokud jde o staré renovované střepy z Rakouska, jsou na 200 km/h, stejně jako lokomotivy 380, spousta dalších rychlíkových vozů a také Pendolino s momentálně platnou homologací.

0/0
23.10.2015 9:28

J83i26ř88í 87S78c11h45w13a31c29h 8448234108106

ajťáku a co se tak naučit číst? !WOW!;-( ;-D

+1/0
21.10.2015 23:22

T36o32m75á24š 21V98e90l33e61n82d27o17r10f 1236558142638

Konečně také jedno normální ilustrační foto..;-D

+2/0
21.10.2015 14:11

J36i29ř25í 39K77o35c36u46r75e93k 6585134395258

Tohle by se k tomu moc nehodilo.

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/sncf036.jpg

+1/0
21.10.2015 18:45

M63a93r88t23i37n 52O31p53l60o60c64k16ý 5705704102310

Kdyby raději vlaky jezdily podle současného jízdného řádu přesně. Na trati 300 Brno-Přerov věčně osobní vlaky i dvacet, třicet minut zpožděné. Rychlíky teď v době výluky taky ale ikdyž není výluka tak vlak který by jel přesně je spíše vyjímka. Olomouc-Praha taky ani nepamatuju kdy jsem jel přesně. Jedině snad vlaky railjet Brno-Wien jezdí řekněme v toleranci +-5 minut ale ne vždy.

+1/−2
21.10.2015 12:18

V57l27a64s17t93i84m70i57l 95F49i76a44l14a 1422291314

Tam je to problematické páč je tam jednokolejka.Jedna výluka a máte problém na celé trase u všech vlaků kvůli vykřižování.

Do zdvoukolejnění se s tím nic neudělá - tedy v době výluk.

+3/0
21.10.2015 12:22

J66i40ř53í 16K34o41c76u20r15e74k 6635784235298

380, 320, 100, 45, 45, 29, 22, 19  Velikosti měst v tisíci obyvatelích, které ta jednokolejka spojuje přímo nebo odbočkou.  A jezdí se tam 70-90. ;-€

A to jsem vědomě neuvedl sever Slovácka, Valašsko a města na Ostravsku, a v okolí Olomouce. Stejně jako sídla pod 10 tisíc obyvatel. Jestli jsem na někoho zapomněl, omlouvám se.

0/0
21.10.2015 18:36
Foto

P65a74v74e71l 10M85a74k18o90v77e33c 8408265871

Bombastický titulek a skutek utek...Tragický spolek ajznboňáků (ČD + SŽDC), kteří parazitují na penězích daňových poplatníků je jedním z posledních živých reliktů předlistopadového režimu...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/469920/vyzyvam-ceske-drahy.html

0/−26
21.10.2015 11:59

P74a85v48e28l 40M42a48t39o27u93š96e25k 5500537118284

Jestli vidíte parazity pouze u ČD a SŽDC, tak vám závidím.

+5/0
21.10.2015 12:43
Foto

P31a91v44e76l 82M12a69k41o41v42e56c 8588485751

Parazitů je bohužel mnohem více, ale mnou zmiňovaní jsou asi nejviditelnější...

+1/−8
21.10.2015 13:07

V82l92a25s87t44i29m35i45l 47F79i80a35l57a 1802741844

Nejviditelnější paraziti jsou politici, kteří rozkradou, nebo se podílejí na odklonu 40 - 400 mld korun ročně. Na to že jich je dohromady 300 kusů je to darda.

Vedle toho jsou ČD a SŽDC a spol, kteří zaměstnávají kolem 50.000 lidí úplní čučkaři.

Ale hlavně že jste si plivnul

+2/−1
21.10.2015 13:32
Foto

P45a30v16e72l 56M40a94k49o14v72e25c 8178855971

S těmi politiky se asi shodneme, ale proč uvádíte počet zaměstnanců vyšší o 20 tisíc, tomu nerozumím. Nedostatek informací nebo úmyslně zavádějící lži? 

Ale hlavně, že jste si ulevil...:-)

0/−2
21.10.2015 13:51

V85l88a89s50t21i14m10i61l 19F80i91a85l54a 1642941564

Si nastudujte zaměstnanci ČD, SŽDC,CARGO je to spíš jeětě víc.

Nedostatek info máte vy

+1/0
21.10.2015 14:40

R53a88d66e56k 96J35a52n75a29t51a 9975746834712

Pravda je někde mezi.

ČD včetně Carga: 24 231

SŽDC: 17 200

celkem: 41 431

(údaje z roku 2014)

0/0
21.10.2015 17:51
Foto

P13a28v58e48l 92M90a45k16o69v70e84c 8828215341

Vycházel jsem z oficiálních údajů ČD a SŽDC...Asi je tam 20 000 "černých duší". Jinak si nedovedu vysvětlit, proč by uváděli o 20 000 méně, než mají podle Vás ...:-)

0/0
22.10.2015 9:22

M79a70r85t40i53n 56H29o36u49b39a 6103591469248

taky jste si ulevil? vy parazite

+2/−2
21.10.2015 14:42
Foto

P31a68v15e34l 77M46a77k72o36v15e70c 8148215461

Nemám žádnou potřebu si "ulevovat" na internetových diskusích. Tím parazitem myslíte konkrétně co? Nebo si jen tak "ulevujete"?:-)

0/0
22.10.2015 9:19

L28i95b71o23r 24Z27a95v57ř64e67l 8319366511762

Ve vašich řadách je jich řádově daleko víc, než v zmiňovaných ČD.

0/−1
22.10.2015 4:29
Foto

P78a28v47e43l 54M31a83k10o64v59e15c 8738565161

Jaké řady máte na mysli? Můžete být prosím konkrétní? Děkuji. Nikdy jsem nic neukradl, peníze jsem vždy dostal pouze za odvedenou práci a řádně jsem každý příjem zdanil.

0/0
22.10.2015 9:14

F43r80a68n49t45i81š17e52k 67V86a44n28ě27k 1737144477137

Tak vám aspoň parazitující ČD ten den umožnili jet na rozdíl od soukromých dopravců jak píšete. Tak příště jeďte po dálnici a třeba budete spokojenější, pokud vás nějaký kamioňák třeba nestřelí na svodidla.:-)

+2/0
21.10.2015 17:50
Foto

P51a93v10e93l 17M66a36k58o89v61e28c 8418215171

Po zkušenosti s ČD jsem jel (opakovaně) po dálnici a byl jsem spokojenější...:-)Na kamiony si dávám velký pozor.

0/0
22.10.2015 9:16

V50l70a88s24t82i97m80i90l 69F68i35a60l60a 1972351134

Pane Sůra a kolik vrazí do modernizace Němci? Taky 40mld tedy 1,4 mld euro?

Vy to prostě musíte prodat, jakože ty ČD jsou oproti jiným neschopný.

Kdybysme do toho vrazili jak Němci, tak to taky jinak vypadá, to by bylo ale řevu.

Neříkám, že stejně u nás by se totiž polovina rozkradla.

+4/−2
21.10.2015 11:57

J20a94n 26S56ů63r78a 4555213353242

Kde píšu o neschopnosti ČD?

+3/−2
21.10.2015 13:16

V41l89a55s29t88i21m56i78l 93F57i38a58l30a 1492311604

Radši mi odpovězte kolik do infra vrazí Němci a kolik my

než slovíčkařit

+1/0
21.10.2015 14:44

J34i41ř68í 56E15r38b33e85n 1503324246647

Vy jste pana Sůru obvinil a on se ptá, jak jste na to obvinění přišel. To není slovíčkaření, to je docela přirozená reakce napadeného člověka.

+1/0
21.10.2015 21:23

V53l70a24s76t87i68m65i89l 44F49i79a23l14a 1802141774

Z kontextu to takto docela jasně vyznívá. Ano použil jiná slova pro totéž.

Ano je to slovíčkaření.

To mne nezajímá, zajímala by mne ta fakta, pan Sůra píše o železnici již dlouho, takže předpokládám, že je má v malíku, nebo by aspoň mohl, když se tím živí a dokola pořád nesrovnával nesrovnatelné.

Docela si v tom libuje.

0/−1
21.10.2015 21:39

J73a61n 73S76ů34r13a 4545243523782

Zkuste nejprve odpovědět na moji otázku. Hezký večer.

0/0
21.10.2015 22:49

T18o13m66a68s 77A65u96g90u35s32t42y60n 6707616831410

Prvni, kdo neodpovedel, ale jen polozil otazku, jste vy, pane Sura. Troska nadhledu a sebereflexe by neskodilo

0/−1
22.10.2015 16:16

J25i83ř61í 54K52o34c34u55r21e88k 6575464405508

Mno zkuste to přepočítat na kilometr tratí nebo na obyvatele. A ještě to prohnat paritou kupní síly.

+1/0
21.10.2015 18:08

V26l10a33s19t59i61m33i75l 70F23i26a22l54a 1802441234

Ale proč já? to chci právě po panu Sůrovi, když nás srovnává a navíc se tímto živí.

0/−1
21.10.2015 21:53

M36i88c40h66a49l 49P70a30s40t16o70r76e81k 4854880338958

A furt si bude někdo stěžovat, že je to málo podle toho co tady čtu. V Německu Drážďany HBf Berlín HBf 180km za 2h06min s EC a za 40EUR základní jízdné, nebo s ICE za 65EUR. U nás PHA OVA 356km za 3h7min s Pendolinem za 330Kč (12,2EUR) základní jízdné. Tak si furt nestěžujte. Zase tak zlé to není. A pro stěžovatele na kvalitu vlaků je potřeba si uvědomit, že nový vagon stojí cca 1milion EUR stejně tak u nás jako v Německu, ale jak je vidět tak tam je třeba u vzorového příkladu 10x dražší jízdné, takže si na ten vagon vydělají mnohem rychleji. Většina lidí co tady jen kritizuje sama nic nedokázala, ale furt bude prudit.

+16/0
21.10.2015 11:40

P90a16v22e91l 72M86a22t74o24u75š30e85k 5910627308774

Nový vagon stojí u nás stejně jako v Německu, ale ti, kteří ho u nás vyrobí, dostanou oproti těm, co ho vyrobí v Německu, v lepším případě čtvrtinový plat. To je začátek celého problému.

+1/−1
21.10.2015 12:11

R98a83d48e39k 93J60a87n46a31t28a 9655326164712

Pozor na to, že dálkové vagony ani jednotky u nás nikdo nevyrábí. V ČR se vyrábí jen regionální vlaky.

+5/0
21.10.2015 12:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.