Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hladolety se rozšiřují. Jídlo a pití zdarma zruší také ČSA

Po společnosti Travel Service ruší další český dopravce poskytování bezplatného občerstvení na palubách letadel. České aerolinie budou s výjimkou dvou linek jídlo a pití v ekonomické třídě pouze prodávat. Zavádí také nový tarif pro cestující bez odbaveného zavazadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46i13r39o41s57l23a93v 15H76a36l14t27u57f 8629573688

Jen malý příklad pro pro let za obchodem z Prahy d Bruselu. 5.listopadu mám od 9:00 jednání v Bruselu. Ranním letem dne 5.11. se letět nedá, je to pozdě. Musím tedy 4.11. a 5.11. zpět. Cena letu s přestupem v AMS a při zpáteční cestě v CDG, s využitím nabídek AF a KLM: 8349,- Kč, nápoje a zavazadla + snack v ceně. S ČSA přímý let dne 4.11. odpoledne tam a 5.11.veřer zpět (doba odletu tam i návratu zpět se prakticky shoduje) je 13 190 Kč (dnes zatím s občerstvením, ale od prosince bez. Tedy kterou variantu byste zvolili? Rozdíl je pouhých 4 841,- Kč. Celkem zanedbatelný, že? ČSA jednoznačně Rv

0/0
25.10.2015 10:22

I63g11n62á45c 39M59r60k11v84i35č11k47a 2828252139405

autem za 1/2 ceny...

0/0
29.10.2015 14:06

J81i71r13i 64D22o32m96i18n53i33k 1971398601530

A brzy to tak bude všude u všech společností. Při nákupu letenky si z nabídky objednáte jen pití, svačinu a nebo celé jídlo, podle délky letu a vaší kapsy  a nároků. 

Co je na tom nepochopitelné ?

0/0
24.10.2015 13:31

M12a58r10t11i52n 98H75u21d69e70c20e64k 3633949209313

neni pravda.

0/0
29.10.2015 5:33

J65a76n 74L88u58k35á68š 7967933953952

CSA by si mely uvedomit, kdo je jejich klientela.

Zejmena lide letajici sluzebne, jimz letenku plati zamestnavatel, ale pripadne obcerstveni extra si plati ze sveho, maji jistou motivaci se hladoletum vyhybat.

Mozna vetsinu jejich pasazeru tvori turiste, kteri radi usetri. Nevim, ale nerekl bych.

+3/0
23.10.2015 22:39

M80i83c74h36a21l 38M32i20l21l12e41r 9626542399702

lide letajici sluzebne nedostavaji diety nebo nedostavaji proplacene jidlo cestou?

0/−1
24.10.2015 4:11

B84a83r48b27o50r29a 72S30v93o30b89o55d44o59v77á 6592227708250

Dostavaji ale asi nebudou chtit utratit pulku toho co maji na hlavni jidlo (pr veceri) za svacinu v letadle. To zase chapu

+1/0
24.10.2015 14:48

M30i59c40h23a72l 69M47i84l46l65e16r 9766432449442

ja bych to podal takhle: kdo vi, ze ma pred sebou delsi cestu a ma hlad, ten si sebou neco prinese z domova kdyz nechce utracet na letisti nebo v letadle.

0/−1
24.10.2015 15:13

I70g28n84á44c 25M75r43k50v84i76č49k24a 2788192259545

vodu ti do letadla nepustěj, takže zacáluješ tak 4 Eura za plechovku

0/0
29.10.2015 14:08

J21a10n 88L58u73k77á54š 7487863183552

Je zrejme, ze v CR nezijete, takze asi tak. Americti nebo svycarsti kolegove jidlo na sluzebnich cestach plati sluzebni kreditni kartou a jidlo maji cele proplacene. Tem to muze byt jedno.

V CR, jejiz obcane tvori vetsinu pasazeru CSA, dostavate pausalni diety a je na vas si jidlo zajistit ze sveho (Pokud v ramci cesty plnohodnotne jidlo dostanete, diety se vam krati.), tudiz je rozdil koupit bagetu za sve nebo ji dostat v letadle v cene. Bageta v letadle totiz neni dle smernic povazovana za plnohodnotne jidlo, tazke nekrati diety.

0/0
29.10.2015 17:34

D45a33v54i68d 74M30a21l45i48n12a 1950323260573

Takze dalsi nizkonakladovka?

0/0
23.10.2015 21:26

M78i66r79o91s82l60a96v 34Z51i42k16m52u51n15d 7539253764713

Já pamatuji vnitrostátní linky s IL-14, např. z Prahy do Holešova (Gottwaldov), tam nebyla ani letuška, před odletem dostal každý cucavý bonbon a pak se letělo jen se dvoučlennou posádkou. Let trval hodinu ... letenka stála 60 Kčs, pak 90 Kčs, v sobotu sleva na 50 Kčs, stálo to míň než jízdenka vlakem (64 Kčs) + 1,10 Kčs   jízdenka trolejbusem z Otrokovic do Gottwaldova ... občerstvení se dávalo na mezistátních linkách, případně na spojích pro cestovní kanceláře ...

+2/0
23.10.2015 14:59

J10a64n 89L40u17k78á32š 7587223403512

Gottwaldov se nyni jmenuje Zlin, ne Holesov.

+1/0
23.10.2015 22:45

R88o53m22a15n 53J65e20s45c29h28k33e 9668835797705

Holešov není Gottwaldov. A že by tam jezdil trolejbus to také nevím. A jízné 1,1 Kčs také nepamatuji. V celém Československu byly jednotné ceny 1 Kčs.

0/0
24.10.2015 7:01

M11i43r55o28s48l86a11v 58Z17i50k11m51u82n80d 7799483214213

Kdybyste uměl číst, tak jsem napsal o jízdence MHD z Otrokovic do (tehdy) Gottwaldova. Ze Gottwaldova (dnes Zlína) se na vlak jezdilo za "socíku" trolejbusem, vlaků jezdilo velice málo ... (cca 6 - 7 párů denně). Jízdní doba vlaku a trolejbusu, případně posilového autobusu byla stejná ... tím spíše, že nádraží bylo tehdy cca 10 minut chůze od zastávky MHD Náměstí Práce ... takže cesta MHD byla v konečném důsledku rychlejší ...

V Československu stála jízdenka MHD v 60. letech minulého století 0,60 Kčs (v důsledku měnové reformy v roce 1953, do níž stála 3 koruny > pak přepočet 5 : 1 na 60 haléřů). Z Gottwaldova do Otrokovic byla dvě tarifní pásma (původně byla hranice pásma v Malenovicích na točně, kde končila část spojů linky D.

 Od roku 1964 kdy byla zprovozněna linka M ke "Strojírnám" se pásmo posunulo ke "Strojírnám"). V každém pásmu se jezdilo za 0,60 Kčs (poloviční jízdenka 0,30 Kčs), pro jízdu v obou pásmech bylo samostatné jízdné 1,10 Kčs (poloviční 0,60 Kčs).

Někdy kolem roku 1970 se zvýšilo jízdné v MHD jednotně na korunu, mezi Gottwaldovem a Otrokovicemi se pak jezdilo za 2 Kčs (pásma byla zachována). Později "někdo" přišel na to, že příslušný cenový výměr nezná tarifní pásma v MHD, takže se i do / z Otrokovic jezdilo za korunu ...

+1/0
26.10.2015 9:43

R60o53m25a92n 46J96e49s42c79h56k52e 9768965167605

Číst umím. Psal jste, že jste letěl letadlem z Prahy do Holešova. A pak trolejbusem do Zlína ? Jaksi Vám to nepasuje ?

0/0
26.10.2015 16:34

R45a77d87e12k 93S91v63í86t94i14l 7637510234369

Letiště Holešov je kousek SSZ od Zlína.

0/0
5.11.2015 8:03

V63e49r79o21n55i33k36a 55Š17k95v57á78r15o17v54á 5151390526946

V době, kdy nelze brát do letadla nápoje, tak bych určitě zavedla ve všech letadlech povinně zdarma rozlévanou vodu, ostatní ať se prodává. Lidé tak nemají na výběr, buď budou několik hodin bez nápojů, což v klimatizovaném prostoru je leckdy problém, nebo to, co ušetří za letenku, mnohonásobně zaplatí na nápojích.

+5/0
23.10.2015 9:20

M90i47c13h90a45l 27M29i95l65l29e87r 9816552359152

napoje lze do letadla brat: opatrit si je po bezpecnostni kontrole nakupem nebo naplnenim prazdne lahve u fomntanky nebo na toalete. S vyjimkou maleho mnozstvi gatu, kde nejsou toalety.

Cestujici by se ale meli hlasite ozyvat a masove pozadovat od sveho prepravce aby zajistil prisun vody na gate prave pro tento pripad. Treba zapojit do akce media a uverejnovat svuj pozadavek jejich pomoci. Take take zapojit sve zvolene zastupce v parlamentu, at pomohou.

Pokud by se nekomu zdalo pozadani o pomoc od zvolenych zastupcu smesne, meli by si uvedomit ze v ruznych demokratickych zemich jsou lide zvykli se na poslance obracet s mnoha osobnimi problemy, ktere vytvorila byrokracie nebo nejaka organizace s nedomyslene ustavenymi pravidly.

Treba i kvuli mistnim koncilem nespravne udelene pokute za parkovani - ano, poslancuv vedouci uradu zavolal dotycnemu uradu a pozadal o presetreni volicova odvolani, ktere predtim zamitli.   Za 15 minut urednice zavolala zpet, rekla ze presetrili a uznali volicovo odvolani. Byl jsem u toho.

+1/−1
24.10.2015 4:23

J26a17n 72P65o51s81p33i89s69i91l 7546257856565

Uz delsi dobu nejsem plne spokojeny s kvalitou sluzeb CSA a v porovnani s radou jinych leteckych spolecnosti je CSA kvalitou sluzeb na slabsim prumeru. A nyni jeste strategie "cenu letenky nechame stejnou, ale budete si navic doplacet za jidlo" mne jednoznacne prinuti k poohlednuti se po jine spolecnosti. Nastesti leteckych spolecnosti je dost a i kdyz bude letenka drazsi, tak radeji s jinou nez s takovymi "vyzirkami". 

Od te doby co pan Tvrdik pohrbil CSA, tak vsechen dalsi management, kope jen hlubsi a hlubsi hrob.

+1/0
23.10.2015 7:49

K42a88r74e21l 55L32a88n59a 57I43n92g35. 9376691352

Brzy bude i příplatek za místo k sezení a nutnost platit za vstupenku do letadla...

0/0
23.10.2015 6:33

M28a23r12t52i98n 90H46u42d73e10c23e66k 3563439989903

"Firma to vysvětluje i tím, že nechce vnucovat lidem bezplatné neatraktivní občerstvení, ale nabízet kvalitní jídlo za rozumnou cenu těm cestujícím, kteří o tuto službu stojí."

Tak to jsme uz zvedavy na to kvalitni jido. Dale by me mooooc zajimalo jak to bude s lety na ktere je CSA jako posledni prestupni let. Jelikoz CSA neni zatim schopno kooperovat s jinymi asijskymi aerolinkami na spojovackach a zabookovani sedadel, tak uz vidim jak to bude fungovat pri  "nakupu jidla predem" kdyz treba poletim s BA ci Aeroflotem prestup v Londyne ci Moskve (a jinych destinacich).

+1/0
23.10.2015 6:20

M12i42c48h33a40l 23M70i98l13l25e65r 9596382719252

prestup v Londyne by nemel byt problem vzhledem k poctu obchodu, kde je mozne zakoupit jidlo a piti za prijatelnou cenu s dlouhou otviraci dobou. Mluvim o Heathrow, ale predpokladam ze ve Stanstedu a Gatwicku je situace podobna.

0/0
24.10.2015 4:29

B54a63r63b50o77r51a 71S86v65o94b56o10d20o42v64á 6412267578520

Zalezi na tom kolik casu mate na prestup

0/0
24.10.2015 14:52

J90a92r87o46m94í15r 52F13o49b82e34r 3868131124847

Nechaji aspoň pytlíky na blití nebo ty budou taky za 8 euro, co protečou nebo za 12 euro, co neprotečou? ;-D

+6/0
22.10.2015 21:27

J68a12r92o91s31l48a39v 55H82r37o82b23a60ř 2655471837483

Zlaté létání před listopadem 89,záměrně nepíšu za totality.Ta totíž nyní pokračuje a čím dál více.

+3/−3
22.10.2015 18:43

M11a85r79t32i65n 26S68e45d35o48n32a 2135406186529

Zlate letani? Kdyz jenom let po Evrope stal vice nez mesicni prijem?

+3/0
22.10.2015 21:13
Foto

I96m35r73i62c48h 34S36u13c61h47a15r19s21k90ý 8906463125981

Děkuji za dobrou zprávu ;-D;-D;-D každý musí pochopit, že zadarmo ani kuře nehrabe.

+1/−1
22.10.2015 18:13

S84y85l27v32a 61Š12p85o33r55k95o98v17á 5526512290399

jak ZADARMO? To jídlo bylo v onom rozdílu ceny letenky mezi společností, kde se jídlo a pití nepodávalo, a mezi ostatními. Ovšem ČSA v podstatě zdražuje - protože cenu letenky nechá, jídlo nedá - a to, co platila za občerstvení, jí zůstane na tučné odměny jejich masnažerů

+4/−1
22.10.2015 18:57

R25o35m91a84n 44J24e74s81c28h83k60e 9178565537435

Moc chytrý nejste. Cena letenky není zadarmo.

0/0
24.10.2015 7:04

J12a29n 13L54u31k35á74š 7727703753252

Kdysi jsem s nimi opravdu rad letal, jelikoz jejich palubni servis patril k absolutni spicce.

To ale bylo jeste pred Tvrdikem a davno jiz tomu. Uz par let mam pocit, ze smeruji z economy class do cattle class a ted se to jen potvrdilo.

+1/0
22.10.2015 17:19

M77a39r14t53i94n62a 88V80a75n65k54o26v64á 4707203442132

Pravda, před 17 lety měla společnost nerezové příbory, jídlo, dezert, kávu, víno, panáka...nyní už jen noviny a pytlík buraku...letam celou tuhle dobu do SWE, letos SAS, sice taky hladolet bez novin, jen kafe, ale cena příznivější než CSA a lepší Gate ve Sto...

0/0
22.10.2015 18:33

M77a51r77t75i12n 61S96t86r48a96k96a 7140508629308

A to je přesně to, o čem se tu celou dobu bavíme... Když už ČSA nedokáže konkurovat kvalitou služeb, musí nastavit na skvělou a atraktivní úroveň pro zákazníka něco jiného, tj. cenu. A když nedokáže konkurovat kvalitou služeb ani cenou, tak...? Je to asi trend. Bohužel. Trend manažerů, který bych nakopal do zadku, bejt akcionář. Leda že bych byl akcionář, mající nějaký záměry, o kterých nemám teď jako běžnej cestující ani páru :-)

+3/0
22.10.2015 18:45

M18i29c46h44a77l 73M88i96l27l74e77r 9776562129482

pred 17 lety byly letenky drazsi a cesta letadlem se porad jeste povazovala za "prilezitost" a nadech neceho 'lepsiho".

Dnes je letani, zvlast na kratsi vzdalenosti, proste jen preprava z A do B, ktera nepotrebuje nekolikachodove jidlo, nerez pribory ani panaka.

0/0
24.10.2015 7:06

D83a21n89i70e94l 29Ř97e48h75á76č17e65k 5557653911767

Sranda. Palubní odpadkové koše budou plné prázných konzerv od paštik, lančmídů, papíru od krájeného sálamu, pytlíků od rohlíků atd

+1/−3
22.10.2015 17:14

M35a13r34e18k 44V34y75m66a38z88a54l 5608106342830

Vy si tento sortiment na palubu letadel berete? Jste socka? Na letenku máte, ale na občerstvení už, ne? Rv

+1/−2
22.10.2015 19:58

D49a83n10i22e85l 23Ř78e66h11á20č80e70k 5667703181427

Někdo nezná slovo ironie. NJN, je to cizí slovo...

0/0
22.10.2015 20:14

V41e34r97o51n73i32k93a 13Š59k44v33á41r16o74v47á 5471500926666

Ono je docela rozdíl mít na letenku a mít na občerstvení. Mnoho lidí má na tu letenku právě proto, že si nekupuje to předražené letadlové a letštní občarstvení.

0/0
23.10.2015 9:27

M81i55c52h16a62l 55M45i32l97l63e63r 9186942309552

zajimave za pobocka spolecnosti Virgin, Virgin Australia, presla v dubnu uplne opacnym smerem nez CSA. Zavedla obcerstveni na palube a podavana zavazadla v cene letenky. Prinutila ji ke zmene konkurence Qantasu.

Od zahajeni sve existence v Australii se Virgin propagovala jako levnejsi konkurence pro australsky Qantas a nabizela levnejsi letenky pro cestujici bez podavaneho zavazadla. Za zavazadlo byl priplatek. Veskere jidlo a pitii na palube se muselo kupovat, krome kalisku vody, ktery byl zdarma.

Ruzni cestujici si ale spocitali, ze kdyz chteji podat zavazadlo a mit cestou nejake obcerstveni a piti, zvlast kdyz se jedna o lety v dobe obeda nebo vecere, vyjde je to v souctu levneji letet s Qantasem "all inclusive" nez si priplacet extra a letet s Virgin.

Qantas pri letech po - pa mezi 17:30 a 20:00 vecer serviruje s teplou veceri nejen nealko napoje, ale take pivo a vino zdarma (nelako napojen jsou zdarma, ale za pivo a vino se mimo tuto dobu plati zvlast).

Take povoluje 2x7kg kabinova zavazadla, ne 1x7kg jako Virgin.

+1/0
22.10.2015 17:06

L22u35k12a81s 20C26o89d95r 6628502890461

Presne tak. Trendem poslednich let je u "klasickejch" dopravcu zlepsovani sluzeb, nikoliv jejich zhorsovani. Jinak Virgin Australia sympaticky zlepsili i moznost ziskavani mili a uznavani statusu napric hlavnimi partnery (Virgin Atlantic, Virgin America, Singapore Airlines...), takze pro me jsou pro litani po Australii #1.

+1/0
22.10.2015 17:11

M60i35c72h43a29l 73M13i36l85l87e28r 9446952389982

na domacich linkach davame prednost Qantasu.

Kdyz letime na NZ, tak Emirates, ktere tam leti s A380 pres Sydney nebo Melbourne jako posledni cast letu z Dubaje. Qantas a Virgin Australia letaji na NZ s B737.

Nas soused tuhle letel na NZ na sluzebni cestu a namisto letu s Emirates, ktery si vyzadal, mu dali Virgin Australia tam i zpet.

Popsal cestu slovni hrickou jako "Vergin'-on-ridiculous" - uz nikdy vice". Zdejsi prezdivka nazvu aerolinky Virgin je totiz vergin'-on-ridiculous = hranici se smesnosti

+1/−1
22.10.2015 17:31

L95u48k95a35s 37C21o59d61r 6218442680821

Od nas nastesti lita do Aucklandu prima linka od Air New Zealand se zbrusu novym 789, takze neni duvod volit cokoliv jinyho :-) Ale ani ten jejich 772, co to lital driv, nebyl spatnej - tady jsem napsal recenzi...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=8046

0/−1
22.10.2015 17:40

M49i90c58h88a65l 72M19i83l96l35e30r 9436442919932

s Air NZ jsme leteli nekolikrat na NZ i dal na Tahiti. B747, B767, B777.

Ted se nam ale vic vyplati koupit si letenku na let s Emirates pres Qantas kvuli Qantas FF a vyuziti lounges Qantas Clubu.

0/−1
22.10.2015 17:47

M69a33r17t66i85n 80S26t93r57a66k24a 7610358119738

Zběsilé minusování osoby Jaroslav Pánek moc nechápu :-) Asi těm číslům a zkratkám nerozumí, tak to radši omínusuje :-)

+1/0
22.10.2015 18:12

M60i97c60h90a62l 44M36i98l62l71e85r 9536122699282

;-DR^

0/0
23.10.2015 4:23

E61v90a 45P26á88n37e14k 8770819117334

To jidlo tedy nebylo nic moc, rekneme si to na rovinu. pokazde kdyz cestuji letadlem, tak je to nejaka glajda. Radsi si neco poradneho koupit v pripade, ze budu mit hlad.

+1/0
22.10.2015 17:03

T96o11m31á50š 21T82a81t32í73č32e82k 5530382580428

TAP servíruje poživatelné jídlo. Asi to souvisí s kulinářskou rozmazleností Portugalců.

+1/0
22.10.2015 17:59

M34a54r94t98i37n 24S33t38r15a33k25a 7180228459558

Tak ještě jednou a naposledy. Lítám myslím si relativně často, během roku za letenky utratím v součtu se služebními cestami kolem 200 tisíc korun. A přestávám vidět jakýkoli důvod, proč letět s ČSA - s výjimkou několika málo destinací, kam létají za relativně rozumné ceny přímé spoje. 

Pokud mi bude záležet na ceně (když letím na služební cestu, tak můj zaměstnavatel opravdu řeší, jestli letenka stojí 3 nebo 10 tisíc, pokud je na vybranou), pak bude vždy existovat levnější varianta, než je ČSA. 

Pokud mi bude záležet na službách, tak horší než nulové jako budou u ČSA nejsou nikde, Může to být jenom lepší. Proto bude vždy existovat zajímavější varianta. 

Takže jen za mě přijdou ČSA ročně o pár desítek tisíc korun, místo mě bude lítat prázdná sedačka a ta se jim určitě vyplatí víc. Protože si troufám tvrdit, že podobně uvažuje spousta lidí. Ano, jsou vyprodané lety a budou vyprodané i dál, ale jsou i lety, na kterých v A319 sedí třeba 40 lidí. Tak si z těch 40 udělejte 20, váš problém. Tedy pokud pak zas nepůjdete brečet na vládu, aby vás zachraňovala, jako to bylo před pár lety. 

S ČSA lítat nebudu už z principu, protože tohle jejich uvažování je šílený. Něco je "trend", tak tam jdeme po hlavě. Co takhle bejt levnější a nabídnout kvalitní služby, tím přilákat cestující, zvýšit tržby a vydělávat takhle? Když to přirovnám k pekárně, tak je mi sympatičtější ta, která prodává skvělý rohlíky po dvou korunách, i když má na kusu jen třicet halířů, ale prodá jich 10 tisíc, než ta, která napeče 200 průměrnejch a aby se uživila, tak za každej chce padesát korun a argumentuje tím, že je to trend, případně "že to něco stojí to upéct, takovej rohlík".

+6/−3
22.10.2015 16:18

R29a77d88e39k 47J35a76n21a59t12a 9705796954952

Obávám se, že buď nevíte přesně o čem mluvíte, nebo nelétáte z Prahy. Praha je základna ČSA - tj. všechny lety ČSA z Prahy jsou přímé. Pokud vidíte z Prahy "let ČSA s přestupem", pak to není let ČSA, ale spíše nabídka někoho z aliance, na kterou nemá ČSA velký vliv. Dále není pravda, že je ČSA vždy dražší. O pár stránek níže jsem uvedl příklad (a destinaci jsem si nevymyslel, ale přebral od jiného diskutujícího), kdy tomu tak není.

Hub pro dálkové lety s přestupem z Prahy nikdy nebude (pro nikoho, nejen pro ČSA, na to prostě Praha nemá) a proto ani ČSA (pokud má zůstat českou společností) se nemůže orientovat tímto směrem (funguje to jen částečně díky určité exkluzivitě na ex-sovetském trhu, ale ta exkluzivita se postupně omezuje).

Takže ČSA se musí orientovat jen na lety po Evropě a tam je hlavním konkurentem kdo? Přece tzv. lowcosty, kde nedostanete zadarmo vůbec nic, dokonce si u některých připlatíte i za příliš velké kabinové zavazadlo nebo check-in na letišti.

+3/0
22.10.2015 16:42

O78l47d17ř67i56c13h 59J82a81n73e18č72e71k 8269276943741

'Pokud vidíte z Prahy "let ČSA s přestupem", pak to není let ČSA, ale spíše nabídka někoho z aliance, na kterou nemá ČSA velký vliv': Tady se obávám, že nemáte pravdu. Nevím, jak to v takovýchto případech funguje - kdo jak ceny určuje, kdo z toho má jaké peníze - nicméně tentýž let s přestupem můžete u jednotlivých 'participujících' společností sehnat za různé peníze. Asi před 5 lety jsem sháněl Praha - Lisabon a tentýž let s přestupem v Paříži - bylo to něco jako Praha - Paříž letadlem ČSA a Paříž - Lisabon s Air France (tehdy ještě na lince do Paříže spolupracovali) stál u ČSA přes 15 tisíc, u AF ani ne třetinu. Obdobně celkem určitě dostanete různé ceny za tentýž let Wien - Frankfurt - XYZ u Austrian a u Lufthansy, tam je to ještě absurdnější, protože Austrian jsou ve vlastnictví Lufthansy.

Se zbytkem víceméně souhlas, i když mě překvapilo, když zhruba právě v té době, kdy jsem u ČSA narazil na ten předražený spoj do Lisabonu, si kamarádka, která létala Moskva - Barcelona lety s ČSA s přestupem v Praze docela pochvalovala jako výhodné.

0/0
22.10.2015 16:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.