Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hladolety se rozšiřují. Jídlo a pití zdarma zruší také ČSA

Po společnosti Travel Service ruší další český dopravce poskytování bezplatného občerstvení na palubách letadel. České aerolinie budou s výjimkou dvou linek jídlo a pití v ekonomické třídě pouze prodávat. Zavádí také nový tarif pro cestující bez odbaveného zavazadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i90r52o73s94l85a40v 49H20a95l60t10u47f 8769213488

Jen malý příklad pro pro let za obchodem z Prahy d Bruselu. 5.listopadu mám od 9:00 jednání v Bruselu. Ranním letem dne 5.11. se letět nedá, je to pozdě. Musím tedy 4.11. a 5.11. zpět. Cena letu s přestupem v AMS a při zpáteční cestě v CDG, s využitím nabídek AF a KLM: 8349,- Kč, nápoje a zavazadla + snack v ceně. S ČSA přímý let dne 4.11. odpoledne tam a 5.11.veřer zpět (doba odletu tam i návratu zpět se prakticky shoduje) je 13 190 Kč (dnes zatím s občerstvením, ale od prosince bez. Tedy kterou variantu byste zvolili? Rozdíl je pouhých 4 841,- Kč. Celkem zanedbatelný, že? ČSA jednoznačně Rv

0/0
25.10.2015 10:22

I34g22n68á47c 21M24r70k76v27i38č16k73a 2928212249855

autem za 1/2 ceny...

0/0
29.10.2015 14:06

J41i74r34i 19D17o34m82i12n13i35k 1591788721390

A brzy to tak bude všude u všech společností. Při nákupu letenky si z nabídky objednáte jen pití, svačinu a nebo celé jídlo, podle délky letu a vaší kapsy  a nároků. 

Co je na tom nepochopitelné ?

0/0
24.10.2015 13:31

M47a73r28t67i27n 83H73u27d20e26c79e38k 3123289689113

neni pravda.

0/0
29.10.2015 5:33

J42a46n 13L49u85k60á44š 7467233253152

CSA by si mely uvedomit, kdo je jejich klientela.

Zejmena lide letajici sluzebne, jimz letenku plati zamestnavatel, ale pripadne obcerstveni extra si plati ze sveho, maji jistou motivaci se hladoletum vyhybat.

Mozna vetsinu jejich pasazeru tvori turiste, kteri radi usetri. Nevim, ale nerekl bych.

+3/0
23.10.2015 22:39

M43i63c18h20a45l 26M47i64l76l36e28r 9916552689562

lide letajici sluzebne nedostavaji diety nebo nedostavaji proplacene jidlo cestou?

0/−1
24.10.2015 4:11

B10a17r98b89o54r53a 98S83v65o58b46o36d36o97v87á 6662337808690

Dostavaji ale asi nebudou chtit utratit pulku toho co maji na hlavni jidlo (pr veceri) za svacinu v letadle. To zase chapu

+1/0
24.10.2015 14:48

M58i22c75h61a70l 28M66i12l30l45e65r 9196842569392

ja bych to podal takhle: kdo vi, ze ma pred sebou delsi cestu a ma hlad, ten si sebou neco prinese z domova kdyz nechce utracet na letisti nebo v letadle.

0/−1
24.10.2015 15:13

I91g86n45á16c 26M24r87k20v19i35č78k67a 2118382509385

vodu ti do letadla nepustěj, takže zacáluješ tak 4 Eura za plechovku

0/0
29.10.2015 14:08

J40a34n 32L86u85k51á93š 7327373833352

Je zrejme, ze v CR nezijete, takze asi tak. Americti nebo svycarsti kolegove jidlo na sluzebnich cestach plati sluzebni kreditni kartou a jidlo maji cele proplacene. Tem to muze byt jedno.

V CR, jejiz obcane tvori vetsinu pasazeru CSA, dostavate pausalni diety a je na vas si jidlo zajistit ze sveho (Pokud v ramci cesty plnohodnotne jidlo dostanete, diety se vam krati.), tudiz je rozdil koupit bagetu za sve nebo ji dostat v letadle v cene. Bageta v letadle totiz neni dle smernic povazovana za plnohodnotne jidlo, tazke nekrati diety.

0/0
29.10.2015 17:34

D41a81v45i22d 79M26a50l50i57n74a 1450453630413

Takze dalsi nizkonakladovka?

0/0
23.10.2015 21:26

M96i87r51o61s91l87a44v 29Z17i25k80m53u31n16d 7159113924213

Já pamatuji vnitrostátní linky s IL-14, např. z Prahy do Holešova (Gottwaldov), tam nebyla ani letuška, před odletem dostal každý cucavý bonbon a pak se letělo jen se dvoučlennou posádkou. Let trval hodinu ... letenka stála 60 Kčs, pak 90 Kčs, v sobotu sleva na 50 Kčs, stálo to míň než jízdenka vlakem (64 Kčs) + 1,10 Kčs   jízdenka trolejbusem z Otrokovic do Gottwaldova ... občerstvení se dávalo na mezistátních linkách, případně na spojích pro cestovní kanceláře ...

+2/0
23.10.2015 14:59

J92a86n 14L83u76k52á43š 7557313223982

Gottwaldov se nyni jmenuje Zlin, ne Holesov.

+1/0
23.10.2015 22:45

R86o81m59a86n 51J32e20s96c43h84k31e 9438525477255

Holešov není Gottwaldov. A že by tam jezdil trolejbus to také nevím. A jízné 1,1 Kčs také nepamatuji. V celém Československu byly jednotné ceny 1 Kčs.

0/0
24.10.2015 7:01

M14i63r44o96s29l50a68v 44Z52i51k47m19u83n67d 7849483544873

Kdybyste uměl číst, tak jsem napsal o jízdence MHD z Otrokovic do (tehdy) Gottwaldova. Ze Gottwaldova (dnes Zlína) se na vlak jezdilo za "socíku" trolejbusem, vlaků jezdilo velice málo ... (cca 6 - 7 párů denně). Jízdní doba vlaku a trolejbusu, případně posilového autobusu byla stejná ... tím spíše, že nádraží bylo tehdy cca 10 minut chůze od zastávky MHD Náměstí Práce ... takže cesta MHD byla v konečném důsledku rychlejší ...

V Československu stála jízdenka MHD v 60. letech minulého století 0,60 Kčs (v důsledku měnové reformy v roce 1953, do níž stála 3 koruny > pak přepočet 5 : 1 na 60 haléřů). Z Gottwaldova do Otrokovic byla dvě tarifní pásma (původně byla hranice pásma v Malenovicích na točně, kde končila část spojů linky D.

 Od roku 1964 kdy byla zprovozněna linka M ke "Strojírnám" se pásmo posunulo ke "Strojírnám"). V každém pásmu se jezdilo za 0,60 Kčs (poloviční jízdenka 0,30 Kčs), pro jízdu v obou pásmech bylo samostatné jízdné 1,10 Kčs (poloviční 0,60 Kčs).

Někdy kolem roku 1970 se zvýšilo jízdné v MHD jednotně na korunu, mezi Gottwaldovem a Otrokovicemi se pak jezdilo za 2 Kčs (pásma byla zachována). Později "někdo" přišel na to, že příslušný cenový výměr nezná tarifní pásma v MHD, takže se i do / z Otrokovic jezdilo za korunu ...

+1/0
26.10.2015 9:43

R96o94m26a93n 70J70e29s62c77h82k24e 9598125817505

Číst umím. Psal jste, že jste letěl letadlem z Prahy do Holešova. A pak trolejbusem do Zlína ? Jaksi Vám to nepasuje ?

0/0
26.10.2015 16:34

R33a15d27e50k 66S76v11í67t41i89l 7527980794719

Letiště Holešov je kousek SSZ od Zlína.

0/0
5.11.2015 8:03

V86e59r27o46n93i97k58a 28Š19k47v50á35r57o30v16á 5651680366876

V době, kdy nelze brát do letadla nápoje, tak bych určitě zavedla ve všech letadlech povinně zdarma rozlévanou vodu, ostatní ať se prodává. Lidé tak nemají na výběr, buď budou několik hodin bez nápojů, což v klimatizovaném prostoru je leckdy problém, nebo to, co ušetří za letenku, mnohonásobně zaplatí na nápojích.

+5/0
23.10.2015 9:20

M17i11c27h60a43l 37M47i40l27l24e35r 9396802769632

napoje lze do letadla brat: opatrit si je po bezpecnostni kontrole nakupem nebo naplnenim prazdne lahve u fomntanky nebo na toalete. S vyjimkou maleho mnozstvi gatu, kde nejsou toalety.

Cestujici by se ale meli hlasite ozyvat a masove pozadovat od sveho prepravce aby zajistil prisun vody na gate prave pro tento pripad. Treba zapojit do akce media a uverejnovat svuj pozadavek jejich pomoci. Take take zapojit sve zvolene zastupce v parlamentu, at pomohou.

Pokud by se nekomu zdalo pozadani o pomoc od zvolenych zastupcu smesne, meli by si uvedomit ze v ruznych demokratickych zemich jsou lide zvykli se na poslance obracet s mnoha osobnimi problemy, ktere vytvorila byrokracie nebo nejaka organizace s nedomyslene ustavenymi pravidly.

Treba i kvuli mistnim koncilem nespravne udelene pokute za parkovani - ano, poslancuv vedouci uradu zavolal dotycnemu uradu a pozadal o presetreni volicova odvolani, ktere predtim zamitli.   Za 15 minut urednice zavolala zpet, rekla ze presetrili a uznali volicovo odvolani. Byl jsem u toho.

+1/−1
24.10.2015 4:23

J96a21n 37P98o83s45p55i34s55i98l 7406297356755

Uz delsi dobu nejsem plne spokojeny s kvalitou sluzeb CSA a v porovnani s radou jinych leteckych spolecnosti je CSA kvalitou sluzeb na slabsim prumeru. A nyni jeste strategie "cenu letenky nechame stejnou, ale budete si navic doplacet za jidlo" mne jednoznacne prinuti k poohlednuti se po jine spolecnosti. Nastesti leteckych spolecnosti je dost a i kdyz bude letenka drazsi, tak radeji s jinou nez s takovymi "vyzirkami". 

Od te doby co pan Tvrdik pohrbil CSA, tak vsechen dalsi management, kope jen hlubsi a hlubsi hrob.

+1/0
23.10.2015 7:49

K20a20r83e85l 39L53a82n78a 58I98n84g60. 9696201862

Brzy bude i příplatek za místo k sezení a nutnost platit za vstupenku do letadla...

0/0
23.10.2015 6:33

M91a32r25t94i76n 53H52u67d57e98c88e32k 3643719359863

"Firma to vysvětluje i tím, že nechce vnucovat lidem bezplatné neatraktivní občerstvení, ale nabízet kvalitní jídlo za rozumnou cenu těm cestujícím, kteří o tuto službu stojí."

Tak to jsme uz zvedavy na to kvalitni jido. Dale by me mooooc zajimalo jak to bude s lety na ktere je CSA jako posledni prestupni let. Jelikoz CSA neni zatim schopno kooperovat s jinymi asijskymi aerolinkami na spojovackach a zabookovani sedadel, tak uz vidim jak to bude fungovat pri  "nakupu jidla predem" kdyz treba poletim s BA ci Aeroflotem prestup v Londyne ci Moskve (a jinych destinacich).

+1/0
23.10.2015 6:20

M38i17c20h91a47l 25M29i95l90l33e53r 9376582509842

prestup v Londyne by nemel byt problem vzhledem k poctu obchodu, kde je mozne zakoupit jidlo a piti za prijatelnou cenu s dlouhou otviraci dobou. Mluvim o Heathrow, ale predpokladam ze ve Stanstedu a Gatwicku je situace podobna.

0/0
24.10.2015 4:29

B60a93r64b44o21r47a 95S20v79o43b65o41d28o80v54á 6922557928370

Zalezi na tom kolik casu mate na prestup

0/0
24.10.2015 14:52

J58a73r41o13m76í98r 83F10o74b79e62r 3288241304507

Nechaji aspoň pytlíky na blití nebo ty budou taky za 8 euro, co protečou nebo za 12 euro, co neprotečou? ;-D

+6/0
22.10.2015 21:27

J48a47r14o76s70l51a27v 68H23r81o66b81a62ř 2645711527983

Zlaté létání před listopadem 89,záměrně nepíšu za totality.Ta totíž nyní pokračuje a čím dál více.

+3/−3
22.10.2015 18:43

M43a12r56t56i11n 30S32e41d43o48n22a 5207153620139

Zlate letani? Kdyz jenom let po Evrope stal vice nez mesicni prijem?

+3/0
22.10.2015 21:13
Foto

I22m14r60i14c54h 18S88u60c86h31a24r43s62k27ý 8266273225251

Děkuji za dobrou zprávu ;-D;-D;-D každý musí pochopit, že zadarmo ani kuře nehrabe.

+1/−1
22.10.2015 18:13

S89y75l24v85a 47Š91p90o13r56k48o19v82á 5306112710619

jak ZADARMO? To jídlo bylo v onom rozdílu ceny letenky mezi společností, kde se jídlo a pití nepodávalo, a mezi ostatními. Ovšem ČSA v podstatě zdražuje - protože cenu letenky nechá, jídlo nedá - a to, co platila za občerstvení, jí zůstane na tučné odměny jejich masnažerů

+4/−1
22.10.2015 18:57

R28o58m51a67n 91J93e88s93c66h95k23e 9988185977805

Moc chytrý nejste. Cena letenky není zadarmo.

0/0
24.10.2015 7:04

J30a94n 91L91u47k23á46š 7887743653622

Kdysi jsem s nimi opravdu rad letal, jelikoz jejich palubni servis patril k absolutni spicce.

To ale bylo jeste pred Tvrdikem a davno jiz tomu. Uz par let mam pocit, ze smeruji z economy class do cattle class a ted se to jen potvrdilo.

+1/0
22.10.2015 17:19

M26a85r13t48i21n40a 22V60a55n63k98o62v72á 4317833302952

Pravda, před 17 lety měla společnost nerezové příbory, jídlo, dezert, kávu, víno, panáka...nyní už jen noviny a pytlík buraku...letam celou tuhle dobu do SWE, letos SAS, sice taky hladolet bez novin, jen kafe, ale cena příznivější než CSA a lepší Gate ve Sto...

0/0
22.10.2015 18:33

M53a34r93t88i57n 39S21t12r10a16k79a 7690808459158

A to je přesně to, o čem se tu celou dobu bavíme... Když už ČSA nedokáže konkurovat kvalitou služeb, musí nastavit na skvělou a atraktivní úroveň pro zákazníka něco jiného, tj. cenu. A když nedokáže konkurovat kvalitou služeb ani cenou, tak...? Je to asi trend. Bohužel. Trend manažerů, který bych nakopal do zadku, bejt akcionář. Leda že bych byl akcionář, mající nějaký záměry, o kterých nemám teď jako běžnej cestující ani páru :-)

+3/0
22.10.2015 18:45

M78i26c38h36a76l 80M91i73l86l76e85r 9296742409922

pred 17 lety byly letenky drazsi a cesta letadlem se porad jeste povazovala za "prilezitost" a nadech neceho 'lepsiho".

Dnes je letani, zvlast na kratsi vzdalenosti, proste jen preprava z A do B, ktera nepotrebuje nekolikachodove jidlo, nerez pribory ani panaka.

0/0
24.10.2015 7:06

D39a74n91i62e68l 77Ř22e37h32á95č55e18k 5987383221547

Sranda. Palubní odpadkové koše budou plné prázných konzerv od paštik, lančmídů, papíru od krájeného sálamu, pytlíků od rohlíků atd

+1/−3
22.10.2015 17:14

M75a93r27e27k 67V51y66m91a69z75a52l 5128256692620

Vy si tento sortiment na palubu letadel berete? Jste socka? Na letenku máte, ale na občerstvení už, ne? Rv

+1/−2
22.10.2015 19:58

D35a81n35i74e86l 39Ř15e52h51á20č48e25k 5977543841457

Někdo nezná slovo ironie. NJN, je to cizí slovo...

0/0
22.10.2015 20:14

V64e86r48o72n74i97k46a 74Š21k17v49á95r76o18v45á 5831290806856

Ono je docela rozdíl mít na letenku a mít na občerstvení. Mnoho lidí má na tu letenku právě proto, že si nekupuje to předražené letadlové a letštní občarstvení.

0/0
23.10.2015 9:27

M55i73c56h86a78l 88M63i22l73l25e41r 9276752709312

zajimave za pobocka spolecnosti Virgin, Virgin Australia, presla v dubnu uplne opacnym smerem nez CSA. Zavedla obcerstveni na palube a podavana zavazadla v cene letenky. Prinutila ji ke zmene konkurence Qantasu.

Od zahajeni sve existence v Australii se Virgin propagovala jako levnejsi konkurence pro australsky Qantas a nabizela levnejsi letenky pro cestujici bez podavaneho zavazadla. Za zavazadlo byl priplatek. Veskere jidlo a pitii na palube se muselo kupovat, krome kalisku vody, ktery byl zdarma.

Ruzni cestujici si ale spocitali, ze kdyz chteji podat zavazadlo a mit cestou nejake obcerstveni a piti, zvlast kdyz se jedna o lety v dobe obeda nebo vecere, vyjde je to v souctu levneji letet s Qantasem "all inclusive" nez si priplacet extra a letet s Virgin.

Qantas pri letech po - pa mezi 17:30 a 20:00 vecer serviruje s teplou veceri nejen nealko napoje, ale take pivo a vino zdarma (nelako napojen jsou zdarma, ale za pivo a vino se mimo tuto dobu plati zvlast).

Take povoluje 2x7kg kabinova zavazadla, ne 1x7kg jako Virgin.

+1/0
22.10.2015 17:06

L67u65k59a81s 23C61o16d36r 6388212270971

Presne tak. Trendem poslednich let je u "klasickejch" dopravcu zlepsovani sluzeb, nikoliv jejich zhorsovani. Jinak Virgin Australia sympaticky zlepsili i moznost ziskavani mili a uznavani statusu napric hlavnimi partnery (Virgin Atlantic, Virgin America, Singapore Airlines...), takze pro me jsou pro litani po Australii #1.

+1/0
22.10.2015 17:11

M13i55c43h40a79l 23M34i14l59l18e23r 9906852959192

na domacich linkach davame prednost Qantasu.

Kdyz letime na NZ, tak Emirates, ktere tam leti s A380 pres Sydney nebo Melbourne jako posledni cast letu z Dubaje. Qantas a Virgin Australia letaji na NZ s B737.

Nas soused tuhle letel na NZ na sluzebni cestu a namisto letu s Emirates, ktery si vyzadal, mu dali Virgin Australia tam i zpet.

Popsal cestu slovni hrickou jako "Vergin'-on-ridiculous" - uz nikdy vice". Zdejsi prezdivka nazvu aerolinky Virgin je totiz vergin'-on-ridiculous = hranici se smesnosti

+1/−1
22.10.2015 17:31

L81u62k47a90s 17C77o10d46r 6248262630301

Od nas nastesti lita do Aucklandu prima linka od Air New Zealand se zbrusu novym 789, takze neni duvod volit cokoliv jinyho :-) Ale ani ten jejich 772, co to lital driv, nebyl spatnej - tady jsem napsal recenzi...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=8046

0/−1
22.10.2015 17:40

M13i42c21h50a59l 49M76i45l23l70e69r 9966862959572

s Air NZ jsme leteli nekolikrat na NZ i dal na Tahiti. B747, B767, B777.

Ted se nam ale vic vyplati koupit si letenku na let s Emirates pres Qantas kvuli Qantas FF a vyuziti lounges Qantas Clubu.

0/−1
22.10.2015 17:47

M96a63r16t50i68n 32S74t20r27a56k58a 7790178949768

Zběsilé minusování osoby Jaroslav Pánek moc nechápu :-) Asi těm číslům a zkratkám nerozumí, tak to radši omínusuje :-)

+1/0
22.10.2015 18:12

M42i93c64h96a70l 82M56i75l11l50e36r 9556422459482

;-DR^

0/0
23.10.2015 4:23
Foto

E75v31a 20P89á14n87e27k 8620579787434

To jidlo tedy nebylo nic moc, rekneme si to na rovinu. pokazde kdyz cestuji letadlem, tak je to nejaka glajda. Radsi si neco poradneho koupit v pripade, ze budu mit hlad.

+1/0
22.10.2015 17:03

T20o46m39á42š 92T27a65t15í74č91e64k 5920402600358

TAP servíruje poživatelné jídlo. Asi to souvisí s kulinářskou rozmazleností Portugalců.

+1/0
22.10.2015 17:59

M79a59r74t67i80n 48S63t84r21a20k13a 7840848859388

Tak ještě jednou a naposledy. Lítám myslím si relativně často, během roku za letenky utratím v součtu se služebními cestami kolem 200 tisíc korun. A přestávám vidět jakýkoli důvod, proč letět s ČSA - s výjimkou několika málo destinací, kam létají za relativně rozumné ceny přímé spoje. 

Pokud mi bude záležet na ceně (když letím na služební cestu, tak můj zaměstnavatel opravdu řeší, jestli letenka stojí 3 nebo 10 tisíc, pokud je na vybranou), pak bude vždy existovat levnější varianta, než je ČSA. 

Pokud mi bude záležet na službách, tak horší než nulové jako budou u ČSA nejsou nikde, Může to být jenom lepší. Proto bude vždy existovat zajímavější varianta. 

Takže jen za mě přijdou ČSA ročně o pár desítek tisíc korun, místo mě bude lítat prázdná sedačka a ta se jim určitě vyplatí víc. Protože si troufám tvrdit, že podobně uvažuje spousta lidí. Ano, jsou vyprodané lety a budou vyprodané i dál, ale jsou i lety, na kterých v A319 sedí třeba 40 lidí. Tak si z těch 40 udělejte 20, váš problém. Tedy pokud pak zas nepůjdete brečet na vládu, aby vás zachraňovala, jako to bylo před pár lety. 

S ČSA lítat nebudu už z principu, protože tohle jejich uvažování je šílený. Něco je "trend", tak tam jdeme po hlavě. Co takhle bejt levnější a nabídnout kvalitní služby, tím přilákat cestující, zvýšit tržby a vydělávat takhle? Když to přirovnám k pekárně, tak je mi sympatičtější ta, která prodává skvělý rohlíky po dvou korunách, i když má na kusu jen třicet halířů, ale prodá jich 10 tisíc, než ta, která napeče 200 průměrnejch a aby se uživila, tak za každej chce padesát korun a argumentuje tím, že je to trend, případně "že to něco stojí to upéct, takovej rohlík".

+6/−3
22.10.2015 16:18

R15a47d43e23k 14J22a65n64a20t92a 9625246794422

Obávám se, že buď nevíte přesně o čem mluvíte, nebo nelétáte z Prahy. Praha je základna ČSA - tj. všechny lety ČSA z Prahy jsou přímé. Pokud vidíte z Prahy "let ČSA s přestupem", pak to není let ČSA, ale spíše nabídka někoho z aliance, na kterou nemá ČSA velký vliv. Dále není pravda, že je ČSA vždy dražší. O pár stránek níže jsem uvedl příklad (a destinaci jsem si nevymyslel, ale přebral od jiného diskutujícího), kdy tomu tak není.

Hub pro dálkové lety s přestupem z Prahy nikdy nebude (pro nikoho, nejen pro ČSA, na to prostě Praha nemá) a proto ani ČSA (pokud má zůstat českou společností) se nemůže orientovat tímto směrem (funguje to jen částečně díky určité exkluzivitě na ex-sovetském trhu, ale ta exkluzivita se postupně omezuje).

Takže ČSA se musí orientovat jen na lety po Evropě a tam je hlavním konkurentem kdo? Přece tzv. lowcosty, kde nedostanete zadarmo vůbec nic, dokonce si u některých připlatíte i za příliš velké kabinové zavazadlo nebo check-in na letišti.

+3/0
22.10.2015 16:42

O10l39d55ř96i72c37h 90J81a96n14e75č38e96k 8759576813171

'Pokud vidíte z Prahy "let ČSA s přestupem", pak to není let ČSA, ale spíše nabídka někoho z aliance, na kterou nemá ČSA velký vliv': Tady se obávám, že nemáte pravdu. Nevím, jak to v takovýchto případech funguje - kdo jak ceny určuje, kdo z toho má jaké peníze - nicméně tentýž let s přestupem můžete u jednotlivých 'participujících' společností sehnat za různé peníze. Asi před 5 lety jsem sháněl Praha - Lisabon a tentýž let s přestupem v Paříži - bylo to něco jako Praha - Paříž letadlem ČSA a Paříž - Lisabon s Air France (tehdy ještě na lince do Paříže spolupracovali) stál u ČSA přes 15 tisíc, u AF ani ne třetinu. Obdobně celkem určitě dostanete různé ceny za tentýž let Wien - Frankfurt - XYZ u Austrian a u Lufthansy, tam je to ještě absurdnější, protože Austrian jsou ve vlastnictví Lufthansy.

Se zbytkem víceméně souhlas, i když mě překvapilo, když zhruba právě v té době, kdy jsem u ČSA narazil na ten předražený spoj do Lisabonu, si kamarádka, která létala Moskva - Barcelona lety s ČSA s přestupem v Praze docela pochvalovala jako výhodné.

0/0
22.10.2015 16:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.