Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hladolety se rozšiřují. Jídlo a pití zdarma zruší také ČSA

Po společnosti Travel Service ruší další český dopravce poskytování bezplatného občerstvení na palubách letadel. České aerolinie budou s výjimkou dvou linek jídlo a pití v ekonomické třídě pouze prodávat. Zavádí také nový tarif pro cestující bez odbaveného zavazadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i98r83o59s17l71a49v 81H44a59l74t32u22f 8179943398

Jen malý příklad pro pro let za obchodem z Prahy d Bruselu. 5.listopadu mám od 9:00 jednání v Bruselu. Ranním letem dne 5.11. se letět nedá, je to pozdě. Musím tedy 4.11. a 5.11. zpět. Cena letu s přestupem v AMS a při zpáteční cestě v CDG, s využitím nabídek AF a KLM: 8349,- Kč, nápoje a zavazadla + snack v ceně. S ČSA přímý let dne 4.11. odpoledne tam a 5.11.veřer zpět (doba odletu tam i návratu zpět se prakticky shoduje) je 13 190 Kč (dnes zatím s občerstvením, ale od prosince bez. Tedy kterou variantu byste zvolili? Rozdíl je pouhých 4 841,- Kč. Celkem zanedbatelný, že? ČSA jednoznačně Rv

0/0
25.10.2015 10:22

I40g70n35á86c 53M95r17k61v91i40č28k75a 2418252939315

autem za 1/2 ceny...

0/0
29.10.2015 14:06

J31i93r12i 45D66o47m23i68n55i81k 1341978241520

A brzy to tak bude všude u všech společností. Při nákupu letenky si z nabídky objednáte jen pití, svačinu a nebo celé jídlo, podle délky letu a vaší kapsy  a nároků. 

Co je na tom nepochopitelné ?

0/0
24.10.2015 13:31

M56a11r16t41i25n 50H86u56d68e85c90e31k 3673769539733

neni pravda.

0/0
29.10.2015 5:33

J49a28n 64L52u10k27á14š 7587723913562

CSA by si mely uvedomit, kdo je jejich klientela.

Zejmena lide letajici sluzebne, jimz letenku plati zamestnavatel, ale pripadne obcerstveni extra si plati ze sveho, maji jistou motivaci se hladoletum vyhybat.

Mozna vetsinu jejich pasazeru tvori turiste, kteri radi usetri. Nevim, ale nerekl bych.

+3/0
23.10.2015 22:39

M66i41c71h71a18l 47M49i82l26l68e98r 9986532449742

lide letajici sluzebne nedostavaji diety nebo nedostavaji proplacene jidlo cestou?

0/−1
24.10.2015 4:11

B35a26r54b44o79r46a 25S80v42o15b42o70d52o38v95á 6562687338920

Dostavaji ale asi nebudou chtit utratit pulku toho co maji na hlavni jidlo (pr veceri) za svacinu v letadle. To zase chapu

+1/0
24.10.2015 14:48

M30i24c95h24a81l 83M28i93l36l14e49r 9286212189342

ja bych to podal takhle: kdo vi, ze ma pred sebou delsi cestu a ma hlad, ten si sebou neco prinese z domova kdyz nechce utracet na letisti nebo v letadle.

0/−1
24.10.2015 15:13

I91g87n14á37c 22M20r50k59v39i65č74k76a 2958532299225

vodu ti do letadla nepustěj, takže zacáluješ tak 4 Eura za plechovku

0/0
29.10.2015 14:08

J40a75n 59L24u60k39á12š 7717603613522

Je zrejme, ze v CR nezijete, takze asi tak. Americti nebo svycarsti kolegove jidlo na sluzebnich cestach plati sluzebni kreditni kartou a jidlo maji cele proplacene. Tem to muze byt jedno.

V CR, jejiz obcane tvori vetsinu pasazeru CSA, dostavate pausalni diety a je na vas si jidlo zajistit ze sveho (Pokud v ramci cesty plnohodnotne jidlo dostanete, diety se vam krati.), tudiz je rozdil koupit bagetu za sve nebo ji dostat v letadle v cene. Bageta v letadle totiz neni dle smernic povazovana za plnohodnotne jidlo, tazke nekrati diety.

0/0
29.10.2015 17:34

D87a76v91i85d 31M62a27l46i17n52a 1400213810783

Takze dalsi nizkonakladovka?

0/0
23.10.2015 21:26

M63i66r57o16s16l31a49v 16Z91i19k52m60u93n73d 7619853414763

Já pamatuji vnitrostátní linky s IL-14, např. z Prahy do Holešova (Gottwaldov), tam nebyla ani letuška, před odletem dostal každý cucavý bonbon a pak se letělo jen se dvoučlennou posádkou. Let trval hodinu ... letenka stála 60 Kčs, pak 90 Kčs, v sobotu sleva na 50 Kčs, stálo to míň než jízdenka vlakem (64 Kčs) + 1,10 Kčs   jízdenka trolejbusem z Otrokovic do Gottwaldova ... občerstvení se dávalo na mezistátních linkách, případně na spojích pro cestovní kanceláře ...

+2/0
23.10.2015 14:59

J59a67n 61L82u46k79á53š 7237773163222

Gottwaldov se nyni jmenuje Zlin, ne Holesov.

+1/0
23.10.2015 22:45

R68o98m64a77n 44J95e71s53c64h53k40e 9128815837825

Holešov není Gottwaldov. A že by tam jezdil trolejbus to také nevím. A jízné 1,1 Kčs také nepamatuji. V celém Československu byly jednotné ceny 1 Kčs.

0/0
24.10.2015 7:01

M43i69r67o53s83l31a20v 63Z60i24k27m79u29n76d 7619913524423

Kdybyste uměl číst, tak jsem napsal o jízdence MHD z Otrokovic do (tehdy) Gottwaldova. Ze Gottwaldova (dnes Zlína) se na vlak jezdilo za "socíku" trolejbusem, vlaků jezdilo velice málo ... (cca 6 - 7 párů denně). Jízdní doba vlaku a trolejbusu, případně posilového autobusu byla stejná ... tím spíše, že nádraží bylo tehdy cca 10 minut chůze od zastávky MHD Náměstí Práce ... takže cesta MHD byla v konečném důsledku rychlejší ...

V Československu stála jízdenka MHD v 60. letech minulého století 0,60 Kčs (v důsledku měnové reformy v roce 1953, do níž stála 3 koruny > pak přepočet 5 : 1 na 60 haléřů). Z Gottwaldova do Otrokovic byla dvě tarifní pásma (původně byla hranice pásma v Malenovicích na točně, kde končila část spojů linky D.

 Od roku 1964 kdy byla zprovozněna linka M ke "Strojírnám" se pásmo posunulo ke "Strojírnám"). V každém pásmu se jezdilo za 0,60 Kčs (poloviční jízdenka 0,30 Kčs), pro jízdu v obou pásmech bylo samostatné jízdné 1,10 Kčs (poloviční 0,60 Kčs).

Někdy kolem roku 1970 se zvýšilo jízdné v MHD jednotně na korunu, mezi Gottwaldovem a Otrokovicemi se pak jezdilo za 2 Kčs (pásma byla zachována). Později "někdo" přišel na to, že příslušný cenový výměr nezná tarifní pásma v MHD, takže se i do / z Otrokovic jezdilo za korunu ...

+1/0
26.10.2015 9:43

R93o33m19a87n 82J58e76s89c41h76k32e 9298645797975

Číst umím. Psal jste, že jste letěl letadlem z Prahy do Holešova. A pak trolejbusem do Zlína ? Jaksi Vám to nepasuje ?

0/0
26.10.2015 16:34

R63a45d83e55k 34S31v90í57t45i14l 7627270264519

Letiště Holešov je kousek SSZ od Zlína.

0/0
5.11.2015 8:03

V76e12r60o86n68i86k60a 72Š55k85v19á75r93o88v43á 5411400586466

V době, kdy nelze brát do letadla nápoje, tak bych určitě zavedla ve všech letadlech povinně zdarma rozlévanou vodu, ostatní ať se prodává. Lidé tak nemají na výběr, buď budou několik hodin bez nápojů, což v klimatizovaném prostoru je leckdy problém, nebo to, co ušetří za letenku, mnohonásobně zaplatí na nápojích.

+5/0
23.10.2015 9:20

M80i64c40h77a46l 27M20i13l74l73e82r 9306412609472

napoje lze do letadla brat: opatrit si je po bezpecnostni kontrole nakupem nebo naplnenim prazdne lahve u fomntanky nebo na toalete. S vyjimkou maleho mnozstvi gatu, kde nejsou toalety.

Cestujici by se ale meli hlasite ozyvat a masove pozadovat od sveho prepravce aby zajistil prisun vody na gate prave pro tento pripad. Treba zapojit do akce media a uverejnovat svuj pozadavek jejich pomoci. Take take zapojit sve zvolene zastupce v parlamentu, at pomohou.

Pokud by se nekomu zdalo pozadani o pomoc od zvolenych zastupcu smesne, meli by si uvedomit ze v ruznych demokratickych zemich jsou lide zvykli se na poslance obracet s mnoha osobnimi problemy, ktere vytvorila byrokracie nebo nejaka organizace s nedomyslene ustavenymi pravidly.

Treba i kvuli mistnim koncilem nespravne udelene pokute za parkovani - ano, poslancuv vedouci uradu zavolal dotycnemu uradu a pozadal o presetreni volicova odvolani, ktere predtim zamitli.   Za 15 minut urednice zavolala zpet, rekla ze presetrili a uznali volicovo odvolani. Byl jsem u toho.

+1/−1
24.10.2015 4:23

J64a73n 70P42o95s91p47i90s89i97l 7466577376115

Uz delsi dobu nejsem plne spokojeny s kvalitou sluzeb CSA a v porovnani s radou jinych leteckych spolecnosti je CSA kvalitou sluzeb na slabsim prumeru. A nyni jeste strategie "cenu letenky nechame stejnou, ale budete si navic doplacet za jidlo" mne jednoznacne prinuti k poohlednuti se po jine spolecnosti. Nastesti leteckych spolecnosti je dost a i kdyz bude letenka drazsi, tak radeji s jinou nez s takovymi "vyzirkami". 

Od te doby co pan Tvrdik pohrbil CSA, tak vsechen dalsi management, kope jen hlubsi a hlubsi hrob.

+1/0
23.10.2015 7:49

K24a14r72e13l 79L44a86n45a 34I23n68g57. 9836851982

Brzy bude i příplatek za místo k sezení a nutnost platit za vstupenku do letadla...

0/0
23.10.2015 6:33

M71a65r76t25i55n 33H69u69d97e62c54e43k 3733509789103

"Firma to vysvětluje i tím, že nechce vnucovat lidem bezplatné neatraktivní občerstvení, ale nabízet kvalitní jídlo za rozumnou cenu těm cestujícím, kteří o tuto službu stojí."

Tak to jsme uz zvedavy na to kvalitni jido. Dale by me mooooc zajimalo jak to bude s lety na ktere je CSA jako posledni prestupni let. Jelikoz CSA neni zatim schopno kooperovat s jinymi asijskymi aerolinkami na spojovackach a zabookovani sedadel, tak uz vidim jak to bude fungovat pri  "nakupu jidla predem" kdyz treba poletim s BA ci Aeroflotem prestup v Londyne ci Moskve (a jinych destinacich).

+1/0
23.10.2015 6:20

M69i82c11h60a68l 20M26i61l25l60e29r 9496562729472

prestup v Londyne by nemel byt problem vzhledem k poctu obchodu, kde je mozne zakoupit jidlo a piti za prijatelnou cenu s dlouhou otviraci dobou. Mluvim o Heathrow, ale predpokladam ze ve Stanstedu a Gatwicku je situace podobna.

0/0
24.10.2015 4:29

B18a60r90b28o42r68a 41S80v76o54b43o74d50o35v10á 6222937548230

Zalezi na tom kolik casu mate na prestup

0/0
24.10.2015 14:52

J98a74r81o35m39í60r 48F25o98b94e14r 3308221344257

Nechaji aspoň pytlíky na blití nebo ty budou taky za 8 euro, co protečou nebo za 12 euro, co neprotečou? ;-D

+6/0
22.10.2015 21:27

J46a82r82o31s46l41a37v 11H33r16o35b45a75ř 2365251487343

Zlaté létání před listopadem 89,záměrně nepíšu za totality.Ta totíž nyní pokračuje a čím dál více.

+3/−3
22.10.2015 18:43

M93a43r73t71i35n 35S60e66d92o52n41a 2845726346319

Zlate letani? Kdyz jenom let po Evrope stal vice nez mesicni prijem?

+3/0
22.10.2015 21:13
Foto

I49m34r87i27c39h 71S18u80c70h72a57r28s14k25ý 8726883835561

Děkuji za dobrou zprávu ;-D;-D;-D každý musí pochopit, že zadarmo ani kuře nehrabe.

+1/−1
22.10.2015 18:13

S78y35l77v60a 52Š20p56o31r64k52o87v95á 5256602810139

jak ZADARMO? To jídlo bylo v onom rozdílu ceny letenky mezi společností, kde se jídlo a pití nepodávalo, a mezi ostatními. Ovšem ČSA v podstatě zdražuje - protože cenu letenky nechá, jídlo nedá - a to, co platila za občerstvení, jí zůstane na tučné odměny jejich masnažerů

+4/−1
22.10.2015 18:57

R95o50m47a96n 19J61e85s61c13h98k77e 9168555517305

Moc chytrý nejste. Cena letenky není zadarmo.

0/0
24.10.2015 7:04

J63a56n 38L92u97k52á87š 7817773693172

Kdysi jsem s nimi opravdu rad letal, jelikoz jejich palubni servis patril k absolutni spicce.

To ale bylo jeste pred Tvrdikem a davno jiz tomu. Uz par let mam pocit, ze smeruji z economy class do cattle class a ted se to jen potvrdilo.

+1/0
22.10.2015 17:19

M17a64r92t74i56n96a 46V10a28n32k51o85v47á 4277493252572

Pravda, před 17 lety měla společnost nerezové příbory, jídlo, dezert, kávu, víno, panáka...nyní už jen noviny a pytlík buraku...letam celou tuhle dobu do SWE, letos SAS, sice taky hladolet bez novin, jen kafe, ale cena příznivější než CSA a lepší Gate ve Sto...

0/0
22.10.2015 18:33

M53a41r49t74i22n 32S33t48r86a66k82a 7600178679688

A to je přesně to, o čem se tu celou dobu bavíme... Když už ČSA nedokáže konkurovat kvalitou služeb, musí nastavit na skvělou a atraktivní úroveň pro zákazníka něco jiného, tj. cenu. A když nedokáže konkurovat kvalitou služeb ani cenou, tak...? Je to asi trend. Bohužel. Trend manažerů, který bych nakopal do zadku, bejt akcionář. Leda že bych byl akcionář, mající nějaký záměry, o kterých nemám teď jako běžnej cestující ani páru :-)

+3/0
22.10.2015 18:45

M36i11c53h30a68l 37M51i80l68l55e32r 9976222709892

pred 17 lety byly letenky drazsi a cesta letadlem se porad jeste povazovala za "prilezitost" a nadech neceho 'lepsiho".

Dnes je letani, zvlast na kratsi vzdalenosti, proste jen preprava z A do B, ktera nepotrebuje nekolikachodove jidlo, nerez pribory ani panaka.

0/0
24.10.2015 7:06

D75a57n36i40e38l 45Ř29e41h93á41č68e36k 5687393631497

Sranda. Palubní odpadkové koše budou plné prázných konzerv od paštik, lančmídů, papíru od krájeného sálamu, pytlíků od rohlíků atd

+1/−3
22.10.2015 17:14

M21a63r81e58k 45V72y29m56a29z11a60l 5808296892340

Vy si tento sortiment na palubu letadel berete? Jste socka? Na letenku máte, ale na občerstvení už, ne? Rv

+1/−2
22.10.2015 19:58

D21a76n95i89e35l 33Ř76e39h32á16č69e59k 5887983111817

Někdo nezná slovo ironie. NJN, je to cizí slovo...

0/0
22.10.2015 20:14

V50e15r15o20n43i39k21a 53Š13k38v79á20r36o84v48á 5211140166576

Ono je docela rozdíl mít na letenku a mít na občerstvení. Mnoho lidí má na tu letenku právě proto, že si nekupuje to předražené letadlové a letštní občarstvení.

0/0
23.10.2015 9:27

M58i71c49h38a25l 44M33i58l51l75e22r 9396572289282

zajimave za pobocka spolecnosti Virgin, Virgin Australia, presla v dubnu uplne opacnym smerem nez CSA. Zavedla obcerstveni na palube a podavana zavazadla v cene letenky. Prinutila ji ke zmene konkurence Qantasu.

Od zahajeni sve existence v Australii se Virgin propagovala jako levnejsi konkurence pro australsky Qantas a nabizela levnejsi letenky pro cestujici bez podavaneho zavazadla. Za zavazadlo byl priplatek. Veskere jidlo a pitii na palube se muselo kupovat, krome kalisku vody, ktery byl zdarma.

Ruzni cestujici si ale spocitali, ze kdyz chteji podat zavazadlo a mit cestou nejake obcerstveni a piti, zvlast kdyz se jedna o lety v dobe obeda nebo vecere, vyjde je to v souctu levneji letet s Qantasem "all inclusive" nez si priplacet extra a letet s Virgin.

Qantas pri letech po - pa mezi 17:30 a 20:00 vecer serviruje s teplou veceri nejen nealko napoje, ale take pivo a vino zdarma (nelako napojen jsou zdarma, ale za pivo a vino se mimo tuto dobu plati zvlast).

Take povoluje 2x7kg kabinova zavazadla, ne 1x7kg jako Virgin.

+1/0
22.10.2015 17:06

L19u74k24a78s 89C81o65d52r 6858952530651

Presne tak. Trendem poslednich let je u "klasickejch" dopravcu zlepsovani sluzeb, nikoliv jejich zhorsovani. Jinak Virgin Australia sympaticky zlepsili i moznost ziskavani mili a uznavani statusu napric hlavnimi partnery (Virgin Atlantic, Virgin America, Singapore Airlines...), takze pro me jsou pro litani po Australii #1.

+1/0
22.10.2015 17:11

M12i47c67h57a55l 81M51i52l19l11e76r 9886752209792

na domacich linkach davame prednost Qantasu.

Kdyz letime na NZ, tak Emirates, ktere tam leti s A380 pres Sydney nebo Melbourne jako posledni cast letu z Dubaje. Qantas a Virgin Australia letaji na NZ s B737.

Nas soused tuhle letel na NZ na sluzebni cestu a namisto letu s Emirates, ktery si vyzadal, mu dali Virgin Australia tam i zpet.

Popsal cestu slovni hrickou jako "Vergin'-on-ridiculous" - uz nikdy vice". Zdejsi prezdivka nazvu aerolinky Virgin je totiz vergin'-on-ridiculous = hranici se smesnosti

+1/−1
22.10.2015 17:31

L68u77k89a97s 32C91o18d74r 6728962340261

Od nas nastesti lita do Aucklandu prima linka od Air New Zealand se zbrusu novym 789, takze neni duvod volit cokoliv jinyho :-) Ale ani ten jejich 772, co to lital driv, nebyl spatnej - tady jsem napsal recenzi...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=8046

0/−1
22.10.2015 17:40

M75i91c29h62a41l 71M77i30l21l83e28r 9666572159742

s Air NZ jsme leteli nekolikrat na NZ i dal na Tahiti. B747, B767, B777.

Ted se nam ale vic vyplati koupit si letenku na let s Emirates pres Qantas kvuli Qantas FF a vyuziti lounges Qantas Clubu.

0/−1
22.10.2015 17:47

M18a17r97t34i12n 79S11t96r73a94k97a 7310738939718

Zběsilé minusování osoby Jaroslav Pánek moc nechápu :-) Asi těm číslům a zkratkám nerozumí, tak to radši omínusuje :-)

+1/0
22.10.2015 18:12

M93i59c30h65a75l 59M88i48l44l27e97r 9886682839592

;-DR^

0/0
23.10.2015 4:23
Foto

E33v49a 26P26á98n67e74k 8720319457734

To jidlo tedy nebylo nic moc, rekneme si to na rovinu. pokazde kdyz cestuji letadlem, tak je to nejaka glajda. Radsi si neco poradneho koupit v pripade, ze budu mit hlad.

+1/0
22.10.2015 17:03

T93o55m66á43š 50T13a36t48í89č67e45k 5910392250288

TAP servíruje poživatelné jídlo. Asi to souvisí s kulinářskou rozmazleností Portugalců.

+1/0
22.10.2015 17:59

M68a62r17t14i89n 41S22t24r71a57k14a 7570938149298

Tak ještě jednou a naposledy. Lítám myslím si relativně často, během roku za letenky utratím v součtu se služebními cestami kolem 200 tisíc korun. A přestávám vidět jakýkoli důvod, proč letět s ČSA - s výjimkou několika málo destinací, kam létají za relativně rozumné ceny přímé spoje. 

Pokud mi bude záležet na ceně (když letím na služební cestu, tak můj zaměstnavatel opravdu řeší, jestli letenka stojí 3 nebo 10 tisíc, pokud je na vybranou), pak bude vždy existovat levnější varianta, než je ČSA. 

Pokud mi bude záležet na službách, tak horší než nulové jako budou u ČSA nejsou nikde, Může to být jenom lepší. Proto bude vždy existovat zajímavější varianta. 

Takže jen za mě přijdou ČSA ročně o pár desítek tisíc korun, místo mě bude lítat prázdná sedačka a ta se jim určitě vyplatí víc. Protože si troufám tvrdit, že podobně uvažuje spousta lidí. Ano, jsou vyprodané lety a budou vyprodané i dál, ale jsou i lety, na kterých v A319 sedí třeba 40 lidí. Tak si z těch 40 udělejte 20, váš problém. Tedy pokud pak zas nepůjdete brečet na vládu, aby vás zachraňovala, jako to bylo před pár lety. 

S ČSA lítat nebudu už z principu, protože tohle jejich uvažování je šílený. Něco je "trend", tak tam jdeme po hlavě. Co takhle bejt levnější a nabídnout kvalitní služby, tím přilákat cestující, zvýšit tržby a vydělávat takhle? Když to přirovnám k pekárně, tak je mi sympatičtější ta, která prodává skvělý rohlíky po dvou korunách, i když má na kusu jen třicet halířů, ale prodá jich 10 tisíc, než ta, která napeče 200 průměrnejch a aby se uživila, tak za každej chce padesát korun a argumentuje tím, že je to trend, případně "že to něco stojí to upéct, takovej rohlík".

+6/−3
22.10.2015 16:18

R86a98d29e11k 64J43a81n11a75t94a 9615306934912

Obávám se, že buď nevíte přesně o čem mluvíte, nebo nelétáte z Prahy. Praha je základna ČSA - tj. všechny lety ČSA z Prahy jsou přímé. Pokud vidíte z Prahy "let ČSA s přestupem", pak to není let ČSA, ale spíše nabídka někoho z aliance, na kterou nemá ČSA velký vliv. Dále není pravda, že je ČSA vždy dražší. O pár stránek níže jsem uvedl příklad (a destinaci jsem si nevymyslel, ale přebral od jiného diskutujícího), kdy tomu tak není.

Hub pro dálkové lety s přestupem z Prahy nikdy nebude (pro nikoho, nejen pro ČSA, na to prostě Praha nemá) a proto ani ČSA (pokud má zůstat českou společností) se nemůže orientovat tímto směrem (funguje to jen částečně díky určité exkluzivitě na ex-sovetském trhu, ale ta exkluzivita se postupně omezuje).

Takže ČSA se musí orientovat jen na lety po Evropě a tam je hlavním konkurentem kdo? Přece tzv. lowcosty, kde nedostanete zadarmo vůbec nic, dokonce si u některých připlatíte i za příliš velké kabinové zavazadlo nebo check-in na letišti.

+3/0
22.10.2015 16:42

O86l57d85ř11i80c98h 21J64a27n54e41č81e40k 8939856453551

'Pokud vidíte z Prahy "let ČSA s přestupem", pak to není let ČSA, ale spíše nabídka někoho z aliance, na kterou nemá ČSA velký vliv': Tady se obávám, že nemáte pravdu. Nevím, jak to v takovýchto případech funguje - kdo jak ceny určuje, kdo z toho má jaké peníze - nicméně tentýž let s přestupem můžete u jednotlivých 'participujících' společností sehnat za různé peníze. Asi před 5 lety jsem sháněl Praha - Lisabon a tentýž let s přestupem v Paříži - bylo to něco jako Praha - Paříž letadlem ČSA a Paříž - Lisabon s Air France (tehdy ještě na lince do Paříže spolupracovali) stál u ČSA přes 15 tisíc, u AF ani ne třetinu. Obdobně celkem určitě dostanete různé ceny za tentýž let Wien - Frankfurt - XYZ u Austrian a u Lufthansy, tam je to ještě absurdnější, protože Austrian jsou ve vlastnictví Lufthansy.

Se zbytkem víceméně souhlas, i když mě překvapilo, když zhruba právě v té době, kdy jsem u ČSA narazil na ten předražený spoj do Lisabonu, si kamarádka, která létala Moskva - Barcelona lety s ČSA s přestupem v Praze docela pochvalovala jako výhodné.

0/0
22.10.2015 16:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.