Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emisní skandál VW se rozšiřuje, může se týkat i novějších motorů

Skandál s manipulacemi při měření emisí u vozů automobilky Volkswagen s naftovými motory by se mohl ještě rozšířit. Automobilka nyní zkoumá, zda manipulace při měření emisí, které byly odhaleny u staršího motoru EA189, nebyly možné také u první verze motoru EA288 používaného od roku 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I97r95e70n95a 48P89l43a88c87h65e65t67k51o33v26á 3874974150857

porad to jsou jedny z nejlepsich aut na svete

+1/0
22.10.2015 23:23
Foto

J58a90r16o23m59í51r 37Č87e23c47h 1373448877932

Bezte už do zadele s touto pseudokauzou.Valí se na nás vlna islámu! To je opravdový problém. Ne nějaké prihlohlouple emise o kterých každý normálně myslící člověk ví že jsou nereálné.

+4/0
22.10.2015 18:48

V95á78c33l77a83v 95J48e69b92a41v20ý 8730489633576

Protože se sem valí statisíce migrantů, tak máme rezignovat na ochranu ovzduší a klidně si užívat rakoviny, která jde dieselům z výfuku? 8-o

0/−1
22.10.2015 23:48
Foto

J58a90r85o69m23í86r 57Č34e56c81h 1103528587402

Nedelejte z komára velblouda.Uvažujte selským rozumem.Dieselgate je jen mediálně nafoukla bublina z USA,za účelem oslabit ekonomiku EU.Rakovina je civilizační choroba,je to daň za konzumní způsob života bohužel. Zamyslete se nad tím třeba jaká je kvalita potravin v ČR a co jite,myslíte že ty Ecka a náhražky a chemikálie co jíme vám rakovinu nezpůsobuji?Navíc každý motor spalující fosilní pálivé není a nemůže být z principu ekologický to je jen pohádka pro veřejnost.

+1/0
22.10.2015 23:57
Foto

J53a51r63o63m62í20r 18Č41e85c37h 1973428477532

Řešením je používat šetrnější paliva vodík elektřinu plyn,jenže ropná loby je mocná a dokud poteče ropa nic se na tom moc nezmění.

0/0
23.10.2015 0:01
Foto

P98e93t55r 32J38a28n68o56v80s15k28ý 1458880472328

kamos rikal, ze to maji za ty bezence :)

+2/0
22.10.2015 15:45
Foto

J76a46r63o51m16í71r 82Č31e68c22h 1113938177172

Ty běžence budeme mít taky u nás.My to máme za co?

+1/0
22.10.2015 18:50

J50i50ř23í 78J22u52r65á37š90e44k 8367185190767

A už se ví, zda VW porušilo nějaké zákony?

0/0
22.10.2015 14:36

T25o70m43á33š 62F82i71r54b27a31c41h52e26r 9160760224580

Ono úplně stačí, že dobré jméno a prestiž značky je totálně v prd*li . To je někdy horší, než porušení nějakého zákona.

0/0
22.10.2015 14:52
Foto

B66o92h77u29m15i48l 55P29r25o96c61h16á50z45k89a 2843611903451

Jak říká kolega z práce: nafta patří do traktoru.

+2/−4
22.10.2015 14:21

L17a26d59i95s49l96a47v 16P58o90l19i11c42k63ý 5326665381477

No smoke, no fun.:-P

+2/0
22.10.2015 13:48

T22o20m32á87š 14K46u84c19h48a76ř 3847511668641

Double smoke, double fun. :-P

+2/0
22.10.2015 14:05

J25o40s15e41f 16H96l37a32d66ů41v95k37a 6165956291523

uš nekdo zjistil jestli ostatní auta to mají ok?nebo je to jen medialní likvidace vw?

+3/0
22.10.2015 13:25

J28i77ř60í 47G48a79b23r28i22e23l 8202400584707

Zatím ne. Pokud by to vědělo VW, tak už by se to objevilo. Už jsem o tom psal v jiné reakci. Pamatuji si, jak se psalo o problémech VW s pokusy spojit motory PD s fitrem s močovinou. Nakonec od PD koncern odešel také ke commonrailům. Systém PD může být kamenem úrazu.

+1/0
22.10.2015 14:12

P31a17v34e54l 85O11d57r89a60z41i19l 6894529897910

Kámen úrazu je diesel, spalující chudou směs.

+1/0
22.10.2015 15:40

S76l40a87v89o94m57í16r 90Š28t25ě44p27á86n 1298914852964

Fordy jsou ok Japonská auta také o Francouzech se vedou diskuze

0/−1
22.10.2015 14:24

J73i95ř20í 88J12u61r20á27š93e37k 8277285370587

Vzhledem k tomu, kolik mi žere moje 1.6 82kW diesel ve 308-čce, tak si myslím, že projde :-) Slibovali snad kolem čtyřech litrů, skutečnost je úplně jiná :-)

+1/0
22.10.2015 14:38

V37á32c36l45a81v 32J49e62b22a24v25ý 8150389503836

Některá auta jezdí na celkem čisté palivo, LPG, CNG, benzín...a tam to nebývá problém. ;-)

0/0
22.10.2015 23:49

T70o70m67á54š 22K26u55c79h13a73ř 3787771718111

Samozřejmě, že nějaká forma sw obechcávky je ve všech novějších motorech. Lišit se to bude pouze v tom, do jaké míry povolí změnt nastavení motoru.

+1/0
22.10.2015 13:25

T30o87m71á89š 66F17i94r59b83a20c63h56e20r 9830950724960

Deutschland, Deutschland über alles ... ;-D

0/0
22.10.2015 13:22

J32i69ř43í 33S66t59r72á25n41s80k51ý 4331707139534

Nafta prostě musí kouřit :-P

https://www.youtube.com/watch?v=9-ehCmN_79M

+1/0
22.10.2015 13:07

P77e60t91r 35M52a24r70š43á88l20e86k 9575902644159

VW teď pyká za svou drzost a aroganci prosazovat naftové motory v USA. Ostatní výrobci měli tolik soudnosti, aby to nedělali. V Evropě by se na to nikdy nepřišlo.

+13/0
22.10.2015 12:41

Z70d83e39n76ě55k 18D37u77f62e38k 2984744348

Automobilka VW zkoumá??? Zkoumá??? To by tam měli pěkný bordel a podlomili by německou preciznost. Oni moc dobře vědí, kde je jaký software a kde jsou úpravy, aby motory mohly projít na testech, aby vyhověly ekoteroristům.

+1/−4
22.10.2015 12:27

J35o52s36e22f 16Š19e78m59e91l69í29k 7819611360547

Ještě pořád jsem nějak nepochopil, v čem je ten skandál. Například jak se projeví během prvních čtyřech let provozu, kdy nepojedu na STK.

+2/0
22.10.2015 12:20

Z22d79e12n81ě59k 36W20e67r92n93h57a45r49t 6827385962538

On se neprojeví, ani když na STK pojedete, nebo když půjdete v rámci STK měřit emise. Ten SW je navržen na homologační testy, které většina aut nikdy neabsolvuje. Při běžné STK a měření emisí se to neaktivuje. A navíc se to týká jen NOx, takže i kdyby se ten SW nějakou náhodou zapnul, tak ten údaj se u nás při STK vůbec neměří.

+6/0
22.10.2015 12:25

L49e45n17k46a 83M73e50y 1806852559778

Jde o to, ze instalovani softwaru pro zkresleni emisi je podvod, ktery ma sve koreny v obrovske chamtivosti. Pokud by VW chtelo dodrzet predepsane emise, muselo by do vyvoje a vyroby hardwaru inverstovat mnohem vice financnich prostredku. Ale jelikoz predstavenstvo VW nemelo dost a rozhodlo se setrit na spatnem miste, tedy na ukor spotrebitelu, je treba mu poradne zatopit.

+1/−9
22.10.2015 12:27

M23a20r93t93i81n 81F64i82l35i27p24c97z25y83k 3431281585733

Tak na úkor spotřebitelů nešetřil, protože tím, že obcházel emisní limity, tak šetřil zákazníkovu kapsu.

Hamižnil na jiném místě a to na konkurenci, která limity plní, ovšem za cenu dodatečných nákladnějších uprav motoru, než lacinou úpravou SW. VW tak jistě prodával s vyšší marží, než ostatní.

+2/−2
22.10.2015 12:37

Z38d75e63n72ě75k 42W25e28r18n38h15a60r10t 6737795412548

No, už se "přiznalo" tuším i Volvo, že má také detekci režimu, v jakém to auto zrovna je. Ale naopak - motor je přiškrcený pořád, ale v případě jízdy se změní charakteristika spalování tak, aby umožnila dynamickou jízdu. Možná to není tak okaté, jako u VW, ale princip je stejný - motor se chová jinak, když jede, než v jiných režimech. V některých režimech jde na výkon, v jiných na emise.

+1/0
22.10.2015 12:42

M82a98r62t62i67n 27F54i70l36i34p47c91z61y49k 3551911165563

Ano, toto údajně některé automobilky používají, zatímco VW to fixloval obráceně a to je ten hlavní problém.

+3/0
22.10.2015 12:45

Z79d24e49n44ě61k 77W62e73r36n77h74a26r49t 6277835392608

problém to je, ale že by to byl nějaký významný rozdíl, si nemyslím... To je jako se hádat o to, zda je zebra černá s bílými pruhy nebo bílá s černými...

+3/−1
22.10.2015 12:49

M28a94r20t70i57n 18F12i48l17i77p36c56z87y58k 3681921265103

Ano, to je, ale četl jsem článek o tom, že z pohledu výkladu podmínek pro udělení emisních norem v tom rozdíl právě je..

0/0
22.10.2015 13:05

P26e14t48r 46N84o10v93á90k 1765947202835

Rozdíl je v množství emisí. A software řešení VW znamená mnohonásobné překročení emisních norem proti řešení motorů Volvo.

0/0
22.10.2015 14:03

M29a17r32t88i36n 95F94i85l31i16p47c94z54y10k 3361261485283

Na to jste prosím přišel jak?

0/0
22.10.2015 14:26

P15e32t33r 27N66o34v21á81k 1205207762665

Byly zveřejněny testy motorů a VW vede v množství emisí.

0/0
22.10.2015 20:48

J32i58ř28í 33B97a31r71t97á40k 9770205658524

v prve rade v pouziti zakazaneho softwaru, na to se nabaluji pokuty, zaloby na nahradu skody atd.

0/0
22.10.2015 12:27

Z91d83e72n76ě51k 57W89e86r60n11h50a96r76t 6547855842198

definujte "zakázaný software"? Kým zakázaný? Co je konkrétně zakázané? Jaký zákon jaké země to zakázal?

+3/−1
22.10.2015 12:34

P31e51t17r 92M50a96r43š34á92l48e56k 9685682894369

Počkejte na soudy v USA, tam už ten pojem "zakázaný/podvodný software" vydefinují dostatečně. A VW bude platit jak mourovatý, když měl tu drzost prosazovat diesely na americkém trhu a ještě je nazývat clean diesel.

0/−1
22.10.2015 12:39

M47a10r24t82i26n 50F70i56l77i36p30c76z84y23k 3301221455343

Zatím je to jen o tom, že jde o klamání spotřebitelů v tom, že auto splňuje ekologickou normu, přičemž ji zřejmě nesplňuje.

0/0
22.10.2015 12:43

P69e41t64r 82M11a60r56š62á67l62e93k 9385182644599

Nemyslím si, že to v USA bude bráno jen jako klamání spotřebitelů.

0/0
22.10.2015 12:44

M46a19r50t91i24n 25F59i94l39i66p29c30z57y21k 3711361205433

Zatím to ale tak je a zatím se mluví pouze o klamání spotřebitelů.

0/0
22.10.2015 12:46

P81e29t93r 81N26o22v31á69k 1865137932825

Z pohledu EU je to pouze klamání spotřebitelů, ale v USA je klamání spotřebitelů závažné porušení zákona.

0/0
22.10.2015 13:53

M96a21r21t35i75n 21F71i53l20i69p19c46z35y26k 3801401975513

V USA  bylo zahájeno vyšetřování Volkswagenu kvůli klamání spotřebitelů ... takto je vyšetřování definováno.

Jestli je to či není závažné porušení není vůbec podstatné.

Opravdu nevím, proč to do toho motáte.

0/0
22.10.2015 14:24

P95e35t82r 93N36o44v65á64k 1915377692545

Do ničeho nic nemotám, jen zdůrazňují, že klamání spotřebitelů je v EU scela běžný "sport"...

0/0
22.10.2015 20:54

Z37d56e10n56ě68k 18W18e31r44n59h63a66r33t 6227205562568

Ano, to je pravda. Jenže se pořád bavíme o USA, tam to problém je. V EU ale norma na NOx není, tudíž jí jaksi nemohli porušit.

+2/0
22.10.2015 12:46

M98a41r90t70i45n 17F67i10l13i84p75c69z20y29k 3431821655413

EU normy taky stanovují podíl NOx ...

+1/0
22.10.2015 12:47

Z61d45e78n56ě72k 31W76e16r45n71h26a70r23t 6347185182918

ano, v USA je to něco jiného, tam NOx sledují a tudíž se tam dá mluvit o podvodu. V Evropě nikoliv. 

A taky si myslím, že to celé je spíš "politický" problém, který způsobilo VW snahou se dostat na trh v USA. Dostali za to přes prsty.

+1/−1
22.10.2015 12:44

M95a77r82t91i49n 42F55i65l32i41p61c34z40y30k 3821661795573

V EU se taky NOx sleduje, ale hranice je aktuálně 3x výše.

+2/0
22.10.2015 12:45

P20e77t51r 67M68a93r38š70á95l83e41k 9705512604119

Ono vůbec spousta lidí má problém pochopit, že podvádět se nemá.

+3/−2
22.10.2015 12:33

R36u47d15o81l49f 22P13e32k90á50r88e24k 9812151509423

Spousta lidí má problém pochopit, že přírodní zákony nelze měnit hlasováním... "aféra" je jen důsledek a dokládá kreativitu a schopnosti inženýrů VW se vyrovnat s nesmylnými předpisy, metodikou měření etc.

+3/−2
22.10.2015 12:54

P13e43t76r 97M40a49r37š18á87l62e78k 9465712334609

Aféra především dokládá to, že VW podváděl při měření emisí. VW se měl v USA s emisními limity vyrovnat jako ostatní výrobci, vůbec tam diesely nenabízet.

+1/0
22.10.2015 12:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.