Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní skandál VW se rozšiřuje, může se týkat i novějších motorů

Skandál s manipulacemi při měření emisí u vozů automobilky Volkswagen s naftovými motory by se mohl ještě rozšířit. Automobilka nyní zkoumá, zda manipulace při měření emisí, které byly odhaleny u staršího motoru EA189, nebyly možné také u první verze motoru EA288 používaného od roku 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I34r61e13n87a 21P26l33a26c93h39e94t71k52o55v47á 1826924806830

porad to jsou jedny z nejlepsich aut na svete

+1/0
22.10.2015 23:23

J68a76r55o69m71í13r 95Č38e44c70h 1493748317682

Bezte už do zadele s touto pseudokauzou.Valí se na nás vlna islámu! To je opravdový problém. Ne nějaké prihlohlouple emise o kterých každý normálně myslící člověk ví že jsou nereálné.

+4/0
22.10.2015 18:48

V41á10c50l46a20v 75J56e42b36a94v72ý 8300799783936

Protože se sem valí statisíce migrantů, tak máme rezignovat na ochranu ovzduší a klidně si užívat rakoviny, která jde dieselům z výfuku? 8-o

0/−1
22.10.2015 23:48

J52a36r94o65m56í10r 66Č31e65c74h 1523498757572

Nedelejte z komára velblouda.Uvažujte selským rozumem.Dieselgate je jen mediálně nafoukla bublina z USA,za účelem oslabit ekonomiku EU.Rakovina je civilizační choroba,je to daň za konzumní způsob života bohužel. Zamyslete se nad tím třeba jaká je kvalita potravin v ČR a co jite,myslíte že ty Ecka a náhražky a chemikálie co jíme vám rakovinu nezpůsobuji?Navíc každý motor spalující fosilní pálivé není a nemůže být z principu ekologický to je jen pohádka pro veřejnost.

+1/0
22.10.2015 23:57

J94a35r96o93m30í15r 45Č71e35c59h 1533888947552

Řešením je používat šetrnější paliva vodík elektřinu plyn,jenže ropná loby je mocná a dokud poteče ropa nic se na tom moc nezmění.

0/0
23.10.2015 0:01
Foto

P74e90t77r 59J69a42n78o24v49s17k98ý 1128660572118

kamos rikal, ze to maji za ty bezence :)

+2/0
22.10.2015 15:45

J70a61r79o31m45í42r 74Č67e84c18h 1523448977472

Ty běžence budeme mít taky u nás.My to máme za co?

+1/0
22.10.2015 18:50

J98i19ř80í 18J88u71r95á41š73e34k 8367495950327

A už se ví, zda VW porušilo nějaké zákony?

0/0
22.10.2015 14:36

T39o45m29á43š 82F90i14r24b21a24c37h70e66r 9470420604320

Ono úplně stačí, že dobré jméno a prestiž značky je totálně v prd*li . To je někdy horší, než porušení nějakého zákona.

0/0
22.10.2015 14:52
Foto

B43o68h43u40m27i37l 16P34r83o75c43h22á83z98k15a 2953541333111

Jak říká kolega z práce: nafta patří do traktoru.

+2/−4
22.10.2015 14:21

L26a48d30i86s33l70a48v 24P70o56l20i72c97k14ý 5906955311687

No smoke, no fun.:-P

+2/0
22.10.2015 13:48

T25o15m61á53š 10K70u17c14h18a24ř 3687141688491

Double smoke, double fun. :-P

+2/0
22.10.2015 14:05

J98o22s72e98f 71H29l29a69d70ů26v42k36a 6785836461893

uš nekdo zjistil jestli ostatní auta to mají ok?nebo je to jen medialní likvidace vw?

+3/0
22.10.2015 13:25

J24i82ř10í 44G11a32b40r18i43e21l 8722630664797

Zatím ne. Pokud by to vědělo VW, tak už by se to objevilo. Už jsem o tom psal v jiné reakci. Pamatuji si, jak se psalo o problémech VW s pokusy spojit motory PD s fitrem s močovinou. Nakonec od PD koncern odešel také ke commonrailům. Systém PD může být kamenem úrazu.

+1/0
22.10.2015 14:12

P73a70v43e46l 73O36d83r71a36z60i51l 6814779817680

Kámen úrazu je diesel, spalující chudou směs.

+1/0
22.10.2015 15:40

S62l80a91v30o18m78í67r 80Š38t40ě64p11á10n 1448154492544

Fordy jsou ok Japonská auta také o Francouzech se vedou diskuze

0/−1
22.10.2015 14:24

J97i37ř79í 67J10u94r22á20š38e72k 8117315620417

Vzhledem k tomu, kolik mi žere moje 1.6 82kW diesel ve 308-čce, tak si myslím, že projde :-) Slibovali snad kolem čtyřech litrů, skutečnost je úplně jiná :-)

+1/0
22.10.2015 14:38

V69á58c26l22a12v 92J95e84b50a42v15ý 8410459393316

Některá auta jezdí na celkem čisté palivo, LPG, CNG, benzín...a tam to nebývá problém. ;-)

0/0
22.10.2015 23:49

T43o26m37á32š 71K23u77c86h56a52ř 3517291298851

Samozřejmě, že nějaká forma sw obechcávky je ve všech novějších motorech. Lišit se to bude pouze v tom, do jaké míry povolí změnt nastavení motoru.

+1/0
22.10.2015 13:25

T26o35m21á78š 24F52i97r17b48a29c97h21e92r 9940430384770

Deutschland, Deutschland über alles ... ;-D

0/0
22.10.2015 13:22

J60i95ř81í 15S11t86r52á75n84s26k17ý 4951927269754

Nafta prostě musí kouřit :-P

https://www.youtube.com/watch?v=9-ehCmN_79M

+1/0
22.10.2015 13:07

P69e72t71r 28M62a43r38š90á11l44e14k 9445372384849

VW teď pyká za svou drzost a aroganci prosazovat naftové motory v USA. Ostatní výrobci měli tolik soudnosti, aby to nedělali. V Evropě by se na to nikdy nepřišlo.

+13/0
22.10.2015 12:41

Z10d35e59n69ě45k 27D42u43f50e50k 2934704278

Automobilka VW zkoumá??? Zkoumá??? To by tam měli pěkný bordel a podlomili by německou preciznost. Oni moc dobře vědí, kde je jaký software a kde jsou úpravy, aby motory mohly projít na testech, aby vyhověly ekoteroristům.

+1/−4
22.10.2015 12:27

J58o81s40e77f 56Š36e92m39e61l14í47k 7769251900477

Ještě pořád jsem nějak nepochopil, v čem je ten skandál. Například jak se projeví během prvních čtyřech let provozu, kdy nepojedu na STK.

+2/0
22.10.2015 12:20

Z77d72e11n52ě49k 34W56e70r77n59h81a35r29t 6777105102138

On se neprojeví, ani když na STK pojedete, nebo když půjdete v rámci STK měřit emise. Ten SW je navržen na homologační testy, které většina aut nikdy neabsolvuje. Při běžné STK a měření emisí se to neaktivuje. A navíc se to týká jen NOx, takže i kdyby se ten SW nějakou náhodou zapnul, tak ten údaj se u nás při STK vůbec neměří.

+6/0
22.10.2015 12:25

L60e97n22k54a 18M20e14y 1746332469328

Jde o to, ze instalovani softwaru pro zkresleni emisi je podvod, ktery ma sve koreny v obrovske chamtivosti. Pokud by VW chtelo dodrzet predepsane emise, muselo by do vyvoje a vyroby hardwaru inverstovat mnohem vice financnich prostredku. Ale jelikoz predstavenstvo VW nemelo dost a rozhodlo se setrit na spatnem miste, tedy na ukor spotrebitelu, je treba mu poradne zatopit.

+1/−9
22.10.2015 12:27

M20a67r31t67i54n 40F89i10l26i47p10c48z97y98k 3141581775353

Tak na úkor spotřebitelů nešetřil, protože tím, že obcházel emisní limity, tak šetřil zákazníkovu kapsu.

Hamižnil na jiném místě a to na konkurenci, která limity plní, ovšem za cenu dodatečných nákladnějších uprav motoru, než lacinou úpravou SW. VW tak jistě prodával s vyšší marží, než ostatní.

+2/−2
22.10.2015 12:37

Z91d36e11n15ě34k 31W16e80r42n12h48a64r29t 6387655352138

No, už se "přiznalo" tuším i Volvo, že má také detekci režimu, v jakém to auto zrovna je. Ale naopak - motor je přiškrcený pořád, ale v případě jízdy se změní charakteristika spalování tak, aby umožnila dynamickou jízdu. Možná to není tak okaté, jako u VW, ale princip je stejný - motor se chová jinak, když jede, než v jiných režimech. V některých režimech jde na výkon, v jiných na emise.

+1/0
22.10.2015 12:42

M33a29r91t35i12n 40F10i60l14i60p93c63z76y82k 3281771735273

Ano, toto údajně některé automobilky používají, zatímco VW to fixloval obráceně a to je ten hlavní problém.

+3/0
22.10.2015 12:45

Z22d11e14n86ě88k 64W15e75r69n70h60a21r95t 6257785172778

problém to je, ale že by to byl nějaký významný rozdíl, si nemyslím... To je jako se hádat o to, zda je zebra černá s bílými pruhy nebo bílá s černými...

+3/−1
22.10.2015 12:49

M55a46r34t40i31n 49F21i70l54i33p61c63z37y31k 3521281345773

Ano, to je, ale četl jsem článek o tom, že z pohledu výkladu podmínek pro udělení emisních norem v tom rozdíl právě je..

0/0
22.10.2015 13:05

P45e48t27r 53N32o63v51á28k 1145447352535

Rozdíl je v množství emisí. A software řešení VW znamená mnohonásobné překročení emisních norem proti řešení motorů Volvo.

0/0
22.10.2015 14:03

M25a17r39t57i86n 56F34i15l50i55p79c35z34y36k 3831331505463

Na to jste prosím přišel jak?

0/0
22.10.2015 14:26

P81e75t56r 97N35o83v24á13k 1285307952955

Byly zveřejněny testy motorů a VW vede v množství emisí.

0/0
22.10.2015 20:48

J94i95ř62í 25B75a74r17t13á25k 9110725538524

v prve rade v pouziti zakazaneho softwaru, na to se nabaluji pokuty, zaloby na nahradu skody atd.

0/0
22.10.2015 12:27

Z21d22e42n29ě80k 27W68e52r56n46h98a69r11t 6137215362908

definujte "zakázaný software"? Kým zakázaný? Co je konkrétně zakázané? Jaký zákon jaké země to zakázal?

+3/−1
22.10.2015 12:34

P60e39t19r 87M40a14r59š27á32l68e31k 9775912394639

Počkejte na soudy v USA, tam už ten pojem "zakázaný/podvodný software" vydefinují dostatečně. A VW bude platit jak mourovatý, když měl tu drzost prosazovat diesely na americkém trhu a ještě je nazývat clean diesel.

0/−1
22.10.2015 12:39

M44a65r15t12i95n 43F74i73l58i95p35c93z58y14k 3491831555733

Zatím je to jen o tom, že jde o klamání spotřebitelů v tom, že auto splňuje ekologickou normu, přičemž ji zřejmě nesplňuje.

0/0
22.10.2015 12:43

P15e23t42r 49M91a92r88š72á96l13e34k 9395872214809

Nemyslím si, že to v USA bude bráno jen jako klamání spotřebitelů.

0/0
22.10.2015 12:44

M92a66r14t69i45n 61F41i63l13i24p38c36z64y75k 3701581635183

Zatím to ale tak je a zatím se mluví pouze o klamání spotřebitelů.

0/0
22.10.2015 12:46

P45e52t47r 69N55o91v18á98k 1715147852615

Z pohledu EU je to pouze klamání spotřebitelů, ale v USA je klamání spotřebitelů závažné porušení zákona.

0/0
22.10.2015 13:53

M77a13r68t89i88n 67F86i51l91i69p89c83z15y83k 3251321395193

V USA  bylo zahájeno vyšetřování Volkswagenu kvůli klamání spotřebitelů ... takto je vyšetřování definováno.

Jestli je to či není závažné porušení není vůbec podstatné.

Opravdu nevím, proč to do toho motáte.

0/0
22.10.2015 14:24

P88e67t81r 90N27o65v87á84k 1665427642585

Do ničeho nic nemotám, jen zdůrazňují, že klamání spotřebitelů je v EU scela běžný "sport"...

0/0
22.10.2015 20:54

Z10d62e59n44ě34k 49W67e77r34n77h87a72r33t 6397675322478

Ano, to je pravda. Jenže se pořád bavíme o USA, tam to problém je. V EU ale norma na NOx není, tudíž jí jaksi nemohli porušit.

+2/0
22.10.2015 12:46

M25a81r29t41i89n 22F68i95l89i28p11c57z33y18k 3851871415353

EU normy taky stanovují podíl NOx ...

+1/0
22.10.2015 12:47

Z65d44e47n16ě90k 53W51e46r64n37h23a68r79t 6507155652358

ano, v USA je to něco jiného, tam NOx sledují a tudíž se tam dá mluvit o podvodu. V Evropě nikoliv. 

A taky si myslím, že to celé je spíš "politický" problém, který způsobilo VW snahou se dostat na trh v USA. Dostali za to přes prsty.

+1/−1
22.10.2015 12:44

M51a51r89t13i72n 41F42i75l25i58p90c45z45y62k 3161881905613

V EU se taky NOx sleduje, ale hranice je aktuálně 3x výše.

+2/0
22.10.2015 12:45

P40e92t73r 45M63a13r75š53á87l55e83k 9625742154819

Ono vůbec spousta lidí má problém pochopit, že podvádět se nemá.

+3/−2
22.10.2015 12:33

R28u82d24o10l91f 88P29e87k25á54r18e87k 9392741459613

Spousta lidí má problém pochopit, že přírodní zákony nelze měnit hlasováním... "aféra" je jen důsledek a dokládá kreativitu a schopnosti inženýrů VW se vyrovnat s nesmylnými předpisy, metodikou měření etc.

+3/−2
22.10.2015 12:54

P37e86t75r 69M11a32r75š97á12l57e88k 9785672704429

Aféra především dokládá to, že VW podváděl při měření emisí. VW se měl v USA s emisními limity vyrovnat jako ostatní výrobci, vůbec tam diesely nenabízet.

+1/0
22.10.2015 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.