Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní skandál VW se rozšiřuje, může se týkat i novějších motorů

Skandál s manipulacemi při měření emisí u vozů automobilky Volkswagen s naftovými motory by se mohl ještě rozšířit. Automobilka nyní zkoumá, zda manipulace při měření emisí, které byly odhaleny u staršího motoru EA189, nebyly možné také u první verze motoru EA288 používaného od roku 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I38r75e31n72a 73P12l42a42c25h51e14t49k66o41v14á 3384664980177

porad to jsou jedny z nejlepsich aut na svete

+1/0
22.10.2015 23:23

J68a52r21o94m88í34r 29Č17e69c12h 1743768467732

Bezte už do zadele s touto pseudokauzou.Valí se na nás vlna islámu! To je opravdový problém. Ne nějaké prihlohlouple emise o kterých každý normálně myslící člověk ví že jsou nereálné.

+4/0
22.10.2015 18:48

V63á53c64l69a56v 41J50e61b42a87v81ý 8180589733826

Protože se sem valí statisíce migrantů, tak máme rezignovat na ochranu ovzduší a klidně si užívat rakoviny, která jde dieselům z výfuku? 8-o

0/−1
22.10.2015 23:48

J98a16r31o69m87í42r 60Č26e80c42h 1473548937722

Nedelejte z komára velblouda.Uvažujte selským rozumem.Dieselgate je jen mediálně nafoukla bublina z USA,za účelem oslabit ekonomiku EU.Rakovina je civilizační choroba,je to daň za konzumní způsob života bohužel. Zamyslete se nad tím třeba jaká je kvalita potravin v ČR a co jite,myslíte že ty Ecka a náhražky a chemikálie co jíme vám rakovinu nezpůsobuji?Navíc každý motor spalující fosilní pálivé není a nemůže být z principu ekologický to je jen pohádka pro veřejnost.

+1/0
22.10.2015 23:57

J39a50r73o66m74í12r 87Č48e67c20h 1663658167192

Řešením je používat šetrnější paliva vodík elektřinu plyn,jenže ropná loby je mocná a dokud poteče ropa nic se na tom moc nezmění.

0/0
23.10.2015 0:01
Foto

P33e22t80r 75J54a33n69o95v53s17k58ý 1408130362838

kamos rikal, ze to maji za ty bezence :)

+2/0
22.10.2015 15:45

J37a18r86o56m88í12r 46Č17e51c82h 1703948597472

Ty běžence budeme mít taky u nás.My to máme za co?

+1/0
22.10.2015 18:50

J21i12ř31í 35J50u92r67á61š71e98k 8697125430967

A už se ví, zda VW porušilo nějaké zákony?

0/0
22.10.2015 14:36

T66o17m43á98š 60F64i40r11b79a19c27h16e85r 9150390914830

Ono úplně stačí, že dobré jméno a prestiž značky je totálně v prd*li . To je někdy horší, než porušení nějakého zákona.

0/0
22.10.2015 14:52
Foto

B38o20h57u41m14i37l 14P61r43o25c75h46á86z86k85a 2683491503431

Jak říká kolega z práce: nafta patří do traktoru.

+2/−4
22.10.2015 14:21

L49a71d43i93s17l19a32v 22P18o43l16i62c32k79ý 5256405901857

No smoke, no fun.:-P

+2/0
22.10.2015 13:48

T64o61m79á39š 46K27u48c63h64a91ř 3317411478451

Double smoke, double fun. :-P

+2/0
22.10.2015 14:05

J64o94s52e22f 94H25l49a32d81ů24v95k28a 6365626531653

uš nekdo zjistil jestli ostatní auta to mají ok?nebo je to jen medialní likvidace vw?

+3/0
22.10.2015 13:25

J70i55ř93í 81G84a87b62r19i34e25l 8542530534397

Zatím ne. Pokud by to vědělo VW, tak už by se to objevilo. Už jsem o tom psal v jiné reakci. Pamatuji si, jak se psalo o problémech VW s pokusy spojit motory PD s fitrem s močovinou. Nakonec od PD koncern odešel také ke commonrailům. Systém PD může být kamenem úrazu.

+1/0
22.10.2015 14:12

P89a76v94e69l 97O36d37r13a44z75i45l 6414799647420

Kámen úrazu je diesel, spalující chudou směs.

+1/0
22.10.2015 15:40

S28l89a85v19o97m31í75r 46Š64t60ě75p42á42n 1868784702954

Fordy jsou ok Japonská auta také o Francouzech se vedou diskuze

0/−1
22.10.2015 14:24

J77i51ř34í 29J32u65r64á27š38e67k 8207285460527

Vzhledem k tomu, kolik mi žere moje 1.6 82kW diesel ve 308-čce, tak si myslím, že projde :-) Slibovali snad kolem čtyřech litrů, skutečnost je úplně jiná :-)

+1/0
22.10.2015 14:38

V18á97c76l16a35v 68J43e55b18a24v39ý 8400199323926

Některá auta jezdí na celkem čisté palivo, LPG, CNG, benzín...a tam to nebývá problém. ;-)

0/0
22.10.2015 23:49

T94o25m65á14š 49K63u37c40h22a95ř 3337311918691

Samozřejmě, že nějaká forma sw obechcávky je ve všech novějších motorech. Lišit se to bude pouze v tom, do jaké míry povolí změnt nastavení motoru.

+1/0
22.10.2015 13:25

T63o64m27á28š 17F66i44r64b80a53c11h62e32r 9430200884910

Deutschland, Deutschland über alles ... ;-D

0/0
22.10.2015 13:22

J56i42ř33í 43S51t54r24á96n88s79k66ý 4631207119474

Nafta prostě musí kouřit :-P

https://www.youtube.com/watch?v=9-ehCmN_79M

+1/0
22.10.2015 13:07

P50e85t54r 58M22a21r12š64á58l39e43k 9215122854409

VW teď pyká za svou drzost a aroganci prosazovat naftové motory v USA. Ostatní výrobci měli tolik soudnosti, aby to nedělali. V Evropě by se na to nikdy nepřišlo.

+13/0
22.10.2015 12:41

Z93d30e32n13ě76k 87D68u35f21e20k 2134314278

Automobilka VW zkoumá??? Zkoumá??? To by tam měli pěkný bordel a podlomili by německou preciznost. Oni moc dobře vědí, kde je jaký software a kde jsou úpravy, aby motory mohly projít na testech, aby vyhověly ekoteroristům.

+1/−4
22.10.2015 12:27

J85o76s10e70f 52Š63e21m46e87l60í76k 7799531760737

Ještě pořád jsem nějak nepochopil, v čem je ten skandál. Například jak se projeví během prvních čtyřech let provozu, kdy nepojedu na STK.

+2/0
22.10.2015 12:20

Z14d18e43n21ě20k 58W84e46r40n16h33a58r81t 6597425482198

On se neprojeví, ani když na STK pojedete, nebo když půjdete v rámci STK měřit emise. Ten SW je navržen na homologační testy, které většina aut nikdy neabsolvuje. Při běžné STK a měření emisí se to neaktivuje. A navíc se to týká jen NOx, takže i kdyby se ten SW nějakou náhodou zapnul, tak ten údaj se u nás při STK vůbec neměří.

+6/0
22.10.2015 12:25

L88e83n77k81a 38M71e67y 1476742939168

Jde o to, ze instalovani softwaru pro zkresleni emisi je podvod, ktery ma sve koreny v obrovske chamtivosti. Pokud by VW chtelo dodrzet predepsane emise, muselo by do vyvoje a vyroby hardwaru inverstovat mnohem vice financnich prostredku. Ale jelikoz predstavenstvo VW nemelo dost a rozhodlo se setrit na spatnem miste, tedy na ukor spotrebitelu, je treba mu poradne zatopit.

+1/−9
22.10.2015 12:27

M68a55r32t32i21n 93F31i13l75i91p21c68z11y39k 3691641285153

Tak na úkor spotřebitelů nešetřil, protože tím, že obcházel emisní limity, tak šetřil zákazníkovu kapsu.

Hamižnil na jiném místě a to na konkurenci, která limity plní, ovšem za cenu dodatečných nákladnějších uprav motoru, než lacinou úpravou SW. VW tak jistě prodával s vyšší marží, než ostatní.

+2/−2
22.10.2015 12:37

Z39d85e54n21ě66k 90W68e98r90n74h45a74r72t 6457635782768

No, už se "přiznalo" tuším i Volvo, že má také detekci režimu, v jakém to auto zrovna je. Ale naopak - motor je přiškrcený pořád, ale v případě jízdy se změní charakteristika spalování tak, aby umožnila dynamickou jízdu. Možná to není tak okaté, jako u VW, ale princip je stejný - motor se chová jinak, když jede, než v jiných režimech. V některých režimech jde na výkon, v jiných na emise.

+1/0
22.10.2015 12:42

M83a82r10t46i86n 38F39i72l27i77p25c76z52y68k 3171491425443

Ano, toto údajně některé automobilky používají, zatímco VW to fixloval obráceně a to je ten hlavní problém.

+3/0
22.10.2015 12:45

Z18d60e57n88ě41k 62W21e12r55n66h10a28r75t 6157315612848

problém to je, ale že by to byl nějaký významný rozdíl, si nemyslím... To je jako se hádat o to, zda je zebra černá s bílými pruhy nebo bílá s černými...

+3/−1
22.10.2015 12:49

M80a27r67t51i56n 24F48i49l22i53p32c48z16y37k 3351401105553

Ano, to je, ale četl jsem článek o tom, že z pohledu výkladu podmínek pro udělení emisních norem v tom rozdíl právě je..

0/0
22.10.2015 13:05

P28e29t94r 51N46o35v83á82k 1725717972115

Rozdíl je v množství emisí. A software řešení VW znamená mnohonásobné překročení emisních norem proti řešení motorů Volvo.

0/0
22.10.2015 14:03

M54a89r82t35i31n 73F91i60l45i18p48c28z19y88k 3631481385743

Na to jste prosím přišel jak?

0/0
22.10.2015 14:26

P87e75t58r 13N42o88v39á79k 1425677732515

Byly zveřejněny testy motorů a VW vede v množství emisí.

0/0
22.10.2015 20:48

J76i50ř21í 43B76a58r33t12á14k 9650175938814

v prve rade v pouziti zakazaneho softwaru, na to se nabaluji pokuty, zaloby na nahradu skody atd.

0/0
22.10.2015 12:27

Z21d56e32n37ě45k 30W43e43r95n20h35a60r50t 6577935952508

definujte "zakázaný software"? Kým zakázaný? Co je konkrétně zakázané? Jaký zákon jaké země to zakázal?

+3/−1
22.10.2015 12:34

P40e34t85r 92M40a96r17š75á22l15e25k 9365692314679

Počkejte na soudy v USA, tam už ten pojem "zakázaný/podvodný software" vydefinují dostatečně. A VW bude platit jak mourovatý, když měl tu drzost prosazovat diesely na americkém trhu a ještě je nazývat clean diesel.

0/−1
22.10.2015 12:39

M64a30r30t42i16n 52F96i46l40i18p80c40z84y81k 3351111385163

Zatím je to jen o tom, že jde o klamání spotřebitelů v tom, že auto splňuje ekologickou normu, přičemž ji zřejmě nesplňuje.

0/0
22.10.2015 12:43

P63e35t81r 17M88a79r58š25á61l32e25k 9275172354879

Nemyslím si, že to v USA bude bráno jen jako klamání spotřebitelů.

0/0
22.10.2015 12:44

M67a94r30t36i60n 88F96i42l87i55p84c59z66y32k 3921851135853

Zatím to ale tak je a zatím se mluví pouze o klamání spotřebitelů.

0/0
22.10.2015 12:46

P30e16t95r 85N56o41v50á83k 1905897732315

Z pohledu EU je to pouze klamání spotřebitelů, ale v USA je klamání spotřebitelů závažné porušení zákona.

0/0
22.10.2015 13:53

M22a10r54t52i27n 85F15i73l77i26p65c91z93y60k 3131301915923

V USA  bylo zahájeno vyšetřování Volkswagenu kvůli klamání spotřebitelů ... takto je vyšetřování definováno.

Jestli je to či není závažné porušení není vůbec podstatné.

Opravdu nevím, proč to do toho motáte.

0/0
22.10.2015 14:24

P68e46t21r 41N85o28v91á81k 1475877852765

Do ničeho nic nemotám, jen zdůrazňují, že klamání spotřebitelů je v EU scela běžný "sport"...

0/0
22.10.2015 20:54

Z97d16e68n65ě43k 83W15e24r14n16h80a38r18t 6137505132908

Ano, to je pravda. Jenže se pořád bavíme o USA, tam to problém je. V EU ale norma na NOx není, tudíž jí jaksi nemohli porušit.

+2/0
22.10.2015 12:46

M95a38r30t90i96n 31F37i19l80i24p35c59z45y47k 3261871105273

EU normy taky stanovují podíl NOx ...

+1/0
22.10.2015 12:47

Z58d32e37n27ě28k 24W76e87r62n65h81a32r82t 6777875892518

ano, v USA je to něco jiného, tam NOx sledují a tudíž se tam dá mluvit o podvodu. V Evropě nikoliv. 

A taky si myslím, že to celé je spíš "politický" problém, který způsobilo VW snahou se dostat na trh v USA. Dostali za to přes prsty.

+1/−1
22.10.2015 12:44

M59a65r84t10i84n 41F55i61l69i78p63c68z67y63k 3491171845903

V EU se taky NOx sleduje, ale hranice je aktuálně 3x výše.

+2/0
22.10.2015 12:45

P79e62t77r 19M15a24r19š68á70l37e57k 9415562714549

Ono vůbec spousta lidí má problém pochopit, že podvádět se nemá.

+3/−2
22.10.2015 12:33

R95u65d32o24l27f 72P90e80k65á58r44e23k 9282931119413

Spousta lidí má problém pochopit, že přírodní zákony nelze měnit hlasováním... "aféra" je jen důsledek a dokládá kreativitu a schopnosti inženýrů VW se vyrovnat s nesmylnými předpisy, metodikou měření etc.

+3/−2
22.10.2015 12:54

P24e96t85r 17M36a73r50š59á70l90e26k 9695282144389

Aféra především dokládá to, že VW podváděl při měření emisí. VW se měl v USA s emisními limity vyrovnat jako ostatní výrobci, vůbec tam diesely nenabízet.

+1/0
22.10.2015 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.