Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tesla chce vyrábět elektromobily v Číně, snížilo by to ceny o třetinu

Americká automobilka Tesla Motors by mohla do dvou let začít vyrábět v Číně. Tvrdí to ředitel Elon Musk, podle kterého by místní výroba snížila ceny aut Tesly na největším automobilovém trhu světa o třetinu. Kde by továrna stála, se zatím neví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K38a59r28e71l 60J68a66n76í35k 9238542335154

Jestli přenese výrobu do Číny, tak podle mne přijde o dojem exkluzivity, minimálně pro americký a evropský trh. Ale i bohatí Číňané jistě koupí raději americké auto než čínské.

Plus Číňané je zkopírují tak jako tak, ale takhle naservírované to dokonce bude obdobně kvalitní. Všichni se stěhují více do levna nebo zpět blíže ke svým zákazníkům a Tesla chce jít opačnou cestou?

0/0
26.10.2015 10:40

J43a78n 91P23r48o54c91h87á80z85k22a 5156482308537

Cena snížená o třetinu, kvalita o polovinu...

+3/0
23.10.2015 21:56

J77i31n61d34ř67i34c65h 24Š27k40o50p14e23k 4695511870885

a to se vyplatíR^

0/0
24.10.2015 10:12

M32a81r39t84i91n 50B42ř56e14z68i57n73a 8168665210472

Velmi povedený design. K úplné dokonalosti tomu chybí nějaká V8 nebo V12.:-)

+1/−1
23.10.2015 21:37

M23a97r13t60i29n 65B79ř76e64z74i82n96a 8498785270382

Myšleno u  model Tesla S

0/0
23.10.2015 21:39

K96a32r81e66l 90N68e85d80o28p77i62l 7658186499214

Do dvou let výroba přesunuta do Činy a do čtyř let bude mít Cina vládní značku Tesslaa produkující vozy napadne podobne produkci automobilky Tesla. Budou se prodávat za třetinu Tesly. Jak by ne, ušetří za vývoj a výzkum.

+5/0
23.10.2015 19:58

S73v38a66t10o70p47l37u69k 66S11i61l29n27ý 4662456169358

Tak tomu je uz dnes. Nepamatuju si, jak se to auto jmenovalo, ale Tesle hako vy vypadlo z oka ;)

0/0
24.10.2015 22:37

P50a28t75r82i83k 54Z55a54b21r32a42n51s12k24y 1681249625193

jo jo Musk je hlupak a zacetecnik v byznysu,potrebuje radu od kapitanu prumyslu z diskuze na idnes

0/0
26.10.2015 6:16

K68a82r78e56l 89J69a62n24í64k 9388482685234

Muskova Tesla zatím nevydělává a i když jde o technologický skvost, není to samo o sobě argument pro úspěch. Také může jít o hype držící cenu akcií.

0/0
26.10.2015 10:41

S82v70a36t24o88p73l38u88k 82S20i55l58n25ý 4942276639868

Sám Musk prohlásil, že Tesla nebude v zisku dřív než v r. 2020, takže neustále opakovat, že je ve ztrátě a že investoři doufají v ziskovost je úplně mimo. Dnes mohutně investuje a má záporný cash-flow, Investice se budou vracet až po vybudování gigatovárny a rozjetí opravdu velkosériové výroby a vybudování většina superchargerů.

+1/0
23.10.2015 18:10

M92a15r63t57i75n 33V56o93k37o16u29n 9698893273156

presne tak

0/0
23.10.2015 23:27

J52a19n 58D80v75o10ř78á50k 4343292843727

Tesla hlavně bere horentní sumy dotací ze všech směrů. Jinak by tu už dávno nebyla...

0/−1
24.10.2015 21:03

S32v96a74t74o44p59l76u45k 42S14i64l16n47ý 4792296619668

Tak mi jmenujte aspon jednu dotaci, kterou bere.

0/0
24.10.2015 22:35

M18i29r92o92s49l15a16v 45Š46i87m86k23o 7645383382905

Dokud nebudou uhlíkové nanobaterie, tak elektroauta nemají šanci. Jen jako doplněk pro bohaté.

0/−1
23.10.2015 17:37

M59a33r96t62i41n 83V19o23k80o72u48n 9538513433956

nejdrive rikali Elonovi ze elektricke auto nikdy nebude rychle, tak udelal tesla roadster. Pak ze nikdy neudeje dost kilometru, pak ze ho nikdy nedokaze prodavat, tak udelal model s a ted rikate, ze to nebude masovka. po gigafactory bude, nebojte, co Elon rekne to plati

+1/0
23.10.2015 23:28

L79a27d82i26s10l91a79v 82K90u68d38l97a71c89e31k 8778750369259

To auto muze zvladat cokoliv ale jeho cena sama o sobe masove rozsireni vylucuje. Az Tesla zacne vyrabet lidove vozitko na nakup a kratkou cestu do prace za opravdu lidovou cenu tak masovemu rozsireni opravdu zacnu verit. To ale zacnou drive vyrabet cinane na zaklade vypujcene Tesla technologie.

0/0
4.11.2015 10:37

P86e55t32r 97B35o33c19e78k 1217756662610

Slyšel jste někdy o LiFe? ;-D;-D;-D

0/0
24.10.2015 12:07

L92u13d91ě16k 95B81r22u37m97o78v50s16k92ý 8121850467323

jo bude to potřeba, "hoplíku zafíře" když se jí při testu roztočily zadní kolečka, ukázala 4 x víc emisí...HEHEHEHE

0/0
23.10.2015 16:14

P58a94v71e27l 36M55a49t57o28u56š91e89k 5220687168334

Čína je hlavně jednou z mála zemí na světě, která hodlá elektromobily skutečně významně rozšiřovat, nikoli je v zájmu ropné lobby vyrábět v nejnutnějším, tj. nejnižším možném počtu a všude vyzdvihovat jejich nevýhody, jak se to dělá na Západě.

+1/−3
23.10.2015 15:04

J16o45s93e79f 82V35a94l63a 9970263173153

nejde o lobby ale o to, ze na zapade je (jeste) dovoleno svobodne myslet. V celem retezci elktroauto-akumulator-prenosova sit-elektarna-fosilni palivo ( 95% veskere elektricke energie je stale z fosilnich paliv a odstaveni JE bude pomer fosilnich paliv jeste vyssi) tak v celem retezci se spotrebuje na kilometr jizdy Tesly vice fosilniho paliva nez u klasickeho auta - navic je testa drazzi a mene spolehliva......

+2/−1
23.10.2015 16:55

R25o14m33a46n 71B56í61l80ý 5940435665567

Já mám pocit, že ekoteroristi nemyslí už vůbec. Každý den si propláchnou mozek zeleným absintem a celý svět pak vidí zeleně. Rv

+1/−2
23.10.2015 17:01

J51o58s77e34f 29V46a85l20a 9430813863663

THC je taky zelenina :-)

+1/0
23.10.2015 17:38

M91a66r49t33i98n 18V29o19k48o44u41n 9238333553286

vam proste prijde uplne normalni tezit a spalovat fosilni paliva, o kterych se vi ze jednou dojdou a vi se ze nici nasi planetu, presto vam to neprijde divne

0/0
23.10.2015 23:30

J65i16ř34í 38K72o77c46u37r34e56k 6705444605408

Uhlí mělo dojít v roce 1970, ropa měla dojít v roce 2010. Jakto? Zničí planetu. HAHA.

0/0
24.10.2015 15:45

J95a70n 43V27e66s54e14l17ý 5374813852241

Takbyste s tím myšlením měl začít. Třeba si naštudovat z čeho se ve světě vyrábí elektřina: http://www.tsp-data-portal.org/Breakdown-of-Electricity-Generation-by-Energy-Source#tspQvChart

Pro ostatní: uhlí 39%, plyn 22%, ropa 5%. A zatímco výstavba uhelných elektráren jde celosvětově do háje, bezemisní zdroje utěšeně rostou.

0/−1
23.10.2015 18:30

J56a18n 17V26o63p11i73č28k29a 8143182532234

Do haje jo? Tak se podivej zrovna na tu Cinu ;-)

0/0
23.10.2015 19:36

J87a54n 39V24e76s38e73l67ý 5784513722971

Myslíte tu zemi, kde mají výstavbu vodních elektráren největší na světě, jaderných elektráren největší na světě, větrných elektráren největší na světě, solárních elektráren největší na světě? Zemi, kde jen loni poklesla spotřeba uhlí o 5%?

0/0
24.10.2015 5:01

J94o66s10e23f 58K77r52a51l 3587313374297

Nejspíš to bude tím, že soudruh prezident ČLR se nenechává zatlačovat ropnou lobby, udělají si budovatelskou pětiletku na baterie a hotovo, lidi dole se ptát nebudou. :-)

0/0
23.10.2015 17:24

J18i92ř68í 69K41o20c91u61r88e14k 6775984745918

A jak je teda možné, že ropné lobby utekl Elon Musk a vyrábí elektromobily v nenulovém počtu? Nula je nejnižší možný počet. Totéž BMW .

Jak je vlastně vůbec možné, že všemocné ropné lobby utekly elektrické vlaky a tramvaje? Jaktože všeovládající ropná lobby nedokázala zabránit nástupu atomových elektráren? Svítilo by se petrolejkama. 8-o

0/0
24.10.2015 15:44

M60a52r22t55i77n 66P43l27a68c44h72t15a 1704351641119

Nechápu tu zelenou cenovou demagogii....která způsobuje odliv pracovních příležitostí do Číny , kde dochází k totálním nevratným ekologickým škodám.

Toto zelené pokrytectví stejně skončí velkým krachem....vždyť tu zelenou technologii stejně budou vyrábět elektřinou z jaderných či uhelných elektráren. Rv

+1/−1
23.10.2015 15:03

J64o66s26e20f 16V82a68l13a 9350673593203

to je prave ten vtip "lokalni ekologie" Na mem dvorku mi bude lip, pokud prehazim svuj hnuj pres plot na souseduv dvorek. A jeste ho narknu z toho, ze vedle toho jeho smradu se neda bydlet.......eventuelne z kukurice, kterou by mel soused na pul roku k veceri si necham vyrobit "ekologicke" pohonne hmoty. Co na tom, ze soused bude mit hlad, protoze ten uz nebude po zvyseni cen potravin na kukurici mit penize

0/0
23.10.2015 17:43

J19i90ř87í 11Z48ý65k26a 9109393121520

vzhledem k nepříliš dobrým statistikám spolehlivosti vozů Tesla bych byl s přesunem výroby do Číny opatrný.

A jak už tu zaznělo, výroba v Číně = odevzdání know how.

+12/0
23.10.2015 14:41

J70a84n 89V34e34s96e36l48ý 5654963862481

Tak jsem se díval na ty "nepříliš dobré statistiky". Celé haló je okolo první série (Tesla S už je v současnosti po dvou upgradech). Nedostatky byly ve smyslu - špatně těsnící střešní okno, podivné zvuky karoserie, které v hlučném a vibrujícím spalováku neslyšíte, jedna šarže nekvalitních motorů (už jsou všechny dávno vyměněné), potíže s kličkami od vozu. Všechno prkotiny, které už jsou dnes dávno vyřešené. To není jak zabijácká auta od GM, která se sama zapálí.

0/0
23.10.2015 18:25

V21í81ť64a 85K76r83u18t29i19š 1170334185767

Jasně - prkotiny. A co tahle limitovaná speciální série Tesly "Firestarter"?

http://www.auto.cz/automobily-tesla-trapi-pozary-akcie-firmy-klesaji-77711

0/0
23.10.2015 18:53

J56a71n 66V14e18s64e71l62ý 5234553342251

Jo, o téhle akci vím, neslo to tehdy všechny znaky PR kampaně konkurence a podfuku. Ale nic, Tesly S mají od té doby na podvozku titanový plát.

P.S.: Mám dotaz. Odkazujete se na článek, kde je fotka černé Tesly S s ohořelým nabouraným předkem. A zajímalo by mě, co jí v tom kufru shořelo? Každopádně kabina řidiče, podlaha s bateriemi a elektromotor na zadní osem zůstaly vpořádku.

P.P.S.: Viděl jsem několik marných laboratorních pokusů zapálit NMC baterie ze současných e-mobilů.

0/0
24.10.2015 5:10

J58i44ř16í 98K28o92c23u31r52e75k 6285824795488

To víte, v emerickém filmu vybouchne i tramvaj. Ohořelý předek auta? To bude určitě tím, že vybouchla nádrž na LPG umístěná vzadu. Zvlněné kotouče? Technik na STK přece musí vědět líp než vy, že máte kotouče a né 4 bubny. A netěsní vám posilovač brzd. Určitě tam je, i na autě z roku 1962, teshnik STK musí mít pravdu. Dalo by se pokračovat.

0/0
24.10.2015 15:51

Z25d30e82n43ě63k 61H81a56n77z35l 1681436562414

Ať prijdou do Česka,tady se to bude montovat levněji než v Číně. Lidem stačí 50kč na hodinu

+6/0
23.10.2015 14:40

M24a85r96t36i39n 69K28a48r12á29s89e23k 9198853348798

V automoilkach tak 200 na hodinu.... A vozit auta z cr do ciny je vskutku genitalni napad....

0/0
23.10.2015 19:45

J53o82s34e68f 48M50u78ž79á91t71k43o 5125663797403

Když chcete v číně prodávat, musíte to v číně vyrábět, přizvat partnery a odevzdat jim know how. Jen zoufalec se nechá vydírat.

+7/0
23.10.2015 14:39

M84a45r81t16i65n 78P90e53t19ř30í76k 4282629521491

Zajímavé. Pár týdnů / měsíců zpátky se (nejen) tady člověk dočetl, že spousta zahraničních firem opouští Čínu coby "výrobnu" z důvodu zvyšujících se mezd / mzdových požadavků ze strany zaměstnanců. Holt ne každý Číňan chce dělat za almužnu...

Som z toho volaký zmätěný, pán generál 8-o;-)

+3/0
23.10.2015 14:31

M52a94r32t96i81n 85T19e87s91a73ř 2169273443673

O třetinu levnější elektroauta stále mají prostor pro velkou marži, takže možná až takovou almužnu dostávat nebudou. "Značkové zboží" se tam stále vyplatí vyrábět a kupní sílu už na to mají. Desetimiliony aut za rok ne, ale statisíce či miliony ano. A vozový park v průmyslových městech už teď vypadá rozhodně líp, než v ČR.

+1/0
23.10.2015 16:07

R35o25m80a31n 88B15í77l36ý 5780675115617

Tak to vypadá všude krom Ruska.

0/0
23.10.2015 17:04

S39v24a47t71o32p26l36u51k 29S48i78l68n97ý 4532746579898

Ten vypadá líp i např. v Kyjevě. Byl jsem tam před měsícem a tolik luxusních aut nevidíte ani v Praze.

0/0
23.10.2015 18:12

S42v59a60t56o84p83l15u94k 95S72i47l70n25ý 4252646959298

Z toho ale vůbec zmatený být nemusíte. Jednak auta jsou specifickým výrobkem, kdy je vždy jednodušší a ekonomičtější vyrábět pro daný trh v dané zemi, nebo aspoň v daném regionu a jednak na auta dovážená do Číny je uvaleno vysoké clo, takže i z toho důvodu se vyplatí je vyrábět na místě.

0/0
23.10.2015 18:08

M55a93r49t29i50n 89K90a91r47á86s46e22k 9328443398298

Auta nejsou trenky aby se vyrabely v zemich kde je nejlevnejsi pracovni sila.... Vyrabeji se tam kde se pridavaji a kde je na dobra infrastruktura

0/0
23.10.2015 19:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.