Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tesla chce vyrábět elektromobily v Číně, snížilo by to ceny o třetinu

Americká automobilka Tesla Motors by mohla do dvou let začít vyrábět v Číně. Tvrdí to ředitel Elon Musk, podle kterého by místní výroba snížila ceny aut Tesly na největším automobilovém trhu světa o třetinu. Kde by továrna stála, se zatím neví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K54a98r43e65l 79J86a45n55í85k 9628762855294

Jestli přenese výrobu do Číny, tak podle mne přijde o dojem exkluzivity, minimálně pro americký a evropský trh. Ale i bohatí Číňané jistě koupí raději americké auto než čínské.

Plus Číňané je zkopírují tak jako tak, ale takhle naservírované to dokonce bude obdobně kvalitní. Všichni se stěhují více do levna nebo zpět blíže ke svým zákazníkům a Tesla chce jít opačnou cestou?

0/0
26.10.2015 10:40

J31a63n 19P14r15o39c15h13á45z39k28a 5446192828457

Cena snížená o třetinu, kvalita o polovinu...

+3/0
23.10.2015 21:56

J14i43n21d33ř69i20c91h 26Š81k64o60p95e19k 4465761890265

a to se vyplatíR^

0/0
24.10.2015 10:12

M84a77r14t88i93n 21B56ř65e72z50i63n13a 8478445770622

Velmi povedený design. K úplné dokonalosti tomu chybí nějaká V8 nebo V12.:-)

+1/−1
23.10.2015 21:37

M20a81r29t64i61n 58B21ř71e92z31i50n77a 8198925980622

Myšleno u  model Tesla S

0/0
23.10.2015 21:39

K37a27r10e96l 66N10e54d26o21p22i54l 7288746289604

Do dvou let výroba přesunuta do Činy a do čtyř let bude mít Cina vládní značku Tesslaa produkující vozy napadne podobne produkci automobilky Tesla. Budou se prodávat za třetinu Tesly. Jak by ne, ušetří za vývoj a výzkum.

+5/0
23.10.2015 19:58

S22v60a41t82o65p18l96u52k 32S29i92l26n11ý 4882166869638

Tak tomu je uz dnes. Nepamatuju si, jak se to auto jmenovalo, ale Tesle hako vy vypadlo z oka ;)

0/0
24.10.2015 22:37

P57a64t50r20i27k 76Z64a52b80r73a48n50s45k66y 1521289135883

jo jo Musk je hlupak a zacetecnik v byznysu,potrebuje radu od kapitanu prumyslu z diskuze na idnes

0/0
26.10.2015 6:16

K65a57r61e25l 95J29a30n57í74k 9468162375254

Muskova Tesla zatím nevydělává a i když jde o technologický skvost, není to samo o sobě argument pro úspěch. Také může jít o hype držící cenu akcií.

0/0
26.10.2015 10:41

S31v15a66t64o27p62l20u12k 43S64i27l22n36ý 4322146819828

Sám Musk prohlásil, že Tesla nebude v zisku dřív než v r. 2020, takže neustále opakovat, že je ve ztrátě a že investoři doufají v ziskovost je úplně mimo. Dnes mohutně investuje a má záporný cash-flow, Investice se budou vracet až po vybudování gigatovárny a rozjetí opravdu velkosériové výroby a vybudování většina superchargerů.

+1/0
23.10.2015 18:10

M36a72r81t84i27n 31V16o94k48o53u90n 9958283893166

presne tak

0/0
23.10.2015 23:27

J74a46n 32D28v39o98ř87á10k 4493772633237

Tesla hlavně bere horentní sumy dotací ze všech směrů. Jinak by tu už dávno nebyla...

0/−1
24.10.2015 21:03

S96v97a82t91o96p53l91u63k 79S63i42l46n87ý 4452586319248

Tak mi jmenujte aspon jednu dotaci, kterou bere.

0/0
24.10.2015 22:35

M66i20r46o45s36l16a61v 85Š80i63m52k36o 7845813452485

Dokud nebudou uhlíkové nanobaterie, tak elektroauta nemají šanci. Jen jako doplněk pro bohaté.

0/−1
23.10.2015 17:37

M67a91r97t50i69n 97V98o74k97o52u93n 9818883803516

nejdrive rikali Elonovi ze elektricke auto nikdy nebude rychle, tak udelal tesla roadster. Pak ze nikdy neudeje dost kilometru, pak ze ho nikdy nedokaze prodavat, tak udelal model s a ted rikate, ze to nebude masovka. po gigafactory bude, nebojte, co Elon rekne to plati

+1/0
23.10.2015 23:28

L62a38d78i35s21l52a75v 60K70u76d40l21a71c37e20k 8528780609119

To auto muze zvladat cokoliv ale jeho cena sama o sobe masove rozsireni vylucuje. Az Tesla zacne vyrabet lidove vozitko na nakup a kratkou cestu do prace za opravdu lidovou cenu tak masovemu rozsireni opravdu zacnu verit. To ale zacnou drive vyrabet cinane na zaklade vypujcene Tesla technologie.

0/0
4.11.2015 10:37

P49e77t65r 33B73o95c22e47k 1707386632660

Slyšel jste někdy o LiFe? ;-D;-D;-D

0/0
24.10.2015 12:07

L14u91d81ě11k 72B55r12u19m36o24v25s46k78ý 8921660877123

jo bude to potřeba, "hoplíku zafíře" když se jí při testu roztočily zadní kolečka, ukázala 4 x víc emisí...HEHEHEHE

0/0
23.10.2015 16:14

P69a41v51e12l 37M79a12t84o72u55š60e25k 5390387898414

Čína je hlavně jednou z mála zemí na světě, která hodlá elektromobily skutečně významně rozšiřovat, nikoli je v zájmu ropné lobby vyrábět v nejnutnějším, tj. nejnižším možném počtu a všude vyzdvihovat jejich nevýhody, jak se to dělá na Západě.

+1/−3
23.10.2015 15:04

J22o73s16e79f 55V18a78l32a 9570903223623

nejde o lobby ale o to, ze na zapade je (jeste) dovoleno svobodne myslet. V celem retezci elktroauto-akumulator-prenosova sit-elektarna-fosilni palivo ( 95% veskere elektricke energie je stale z fosilnich paliv a odstaveni JE bude pomer fosilnich paliv jeste vyssi) tak v celem retezci se spotrebuje na kilometr jizdy Tesly vice fosilniho paliva nez u klasickeho auta - navic je testa drazzi a mene spolehliva......

+2/−1
23.10.2015 16:55

R50o85m93a13n 54B59í67l68ý 5310245115637

Já mám pocit, že ekoteroristi nemyslí už vůbec. Každý den si propláchnou mozek zeleným absintem a celý svět pak vidí zeleně. Rv

+1/−2
23.10.2015 17:01

J11o98s87e82f 56V57a21l84a 9860563473803

THC je taky zelenina :-)

+1/0
23.10.2015 17:38

M92a80r32t23i32n 71V79o78k88o88u31n 9328683663226

vam proste prijde uplne normalni tezit a spalovat fosilni paliva, o kterych se vi ze jednou dojdou a vi se ze nici nasi planetu, presto vam to neprijde divne

0/0
23.10.2015 23:30

J84i78ř32í 72K89o58c15u25r53e19k 6905484115428

Uhlí mělo dojít v roce 1970, ropa měla dojít v roce 2010. Jakto? Zničí planetu. HAHA.

0/0
24.10.2015 15:45

J11a77n 63V39e56s31e60l77ý 5444543982521

Takbyste s tím myšlením měl začít. Třeba si naštudovat z čeho se ve světě vyrábí elektřina: http://www.tsp-data-portal.org/Breakdown-of-Electricity-Generation-by-Energy-Source#tspQvChart

Pro ostatní: uhlí 39%, plyn 22%, ropa 5%. A zatímco výstavba uhelných elektráren jde celosvětově do háje, bezemisní zdroje utěšeně rostou.

0/−1
23.10.2015 18:30

J31a83n 22V19o65p60i86č90k98a 8983172332744

Do haje jo? Tak se podivej zrovna na tu Cinu ;-)

0/0
23.10.2015 19:36

J89a43n 75V17e69s23e79l40ý 5774553872531

Myslíte tu zemi, kde mají výstavbu vodních elektráren největší na světě, jaderných elektráren největší na světě, větrných elektráren největší na světě, solárních elektráren největší na světě? Zemi, kde jen loni poklesla spotřeba uhlí o 5%?

0/0
24.10.2015 5:01

J68o39s20e89f 33K10r87a27l 3907163834407

Nejspíš to bude tím, že soudruh prezident ČLR se nenechává zatlačovat ropnou lobby, udělají si budovatelskou pětiletku na baterie a hotovo, lidi dole se ptát nebudou. :-)

0/0
23.10.2015 17:24

J41i10ř35í 87K23o51c11u77r55e15k 6805414265128

A jak je teda možné, že ropné lobby utekl Elon Musk a vyrábí elektromobily v nenulovém počtu? Nula je nejnižší možný počet. Totéž BMW .

Jak je vlastně vůbec možné, že všemocné ropné lobby utekly elektrické vlaky a tramvaje? Jaktože všeovládající ropná lobby nedokázala zabránit nástupu atomových elektráren? Svítilo by se petrolejkama. 8-o

0/0
24.10.2015 15:44

M36a84r84t71i89n 15P65l30a21c91h57t79a 1194751161459

Nechápu tu zelenou cenovou demagogii....která způsobuje odliv pracovních příležitostí do Číny , kde dochází k totálním nevratným ekologickým škodám.

Toto zelené pokrytectví stejně skončí velkým krachem....vždyť tu zelenou technologii stejně budou vyrábět elektřinou z jaderných či uhelných elektráren. Rv

+1/−1
23.10.2015 15:03

J56o98s37e90f 75V37a22l54a 9520643143853

to je prave ten vtip "lokalni ekologie" Na mem dvorku mi bude lip, pokud prehazim svuj hnuj pres plot na souseduv dvorek. A jeste ho narknu z toho, ze vedle toho jeho smradu se neda bydlet.......eventuelne z kukurice, kterou by mel soused na pul roku k veceri si necham vyrobit "ekologicke" pohonne hmoty. Co na tom, ze soused bude mit hlad, protoze ten uz nebude po zvyseni cen potravin na kukurici mit penize

0/0
23.10.2015 17:43

J74i22ř34í 38Z57ý16k97a 9609423151440

vzhledem k nepříliš dobrým statistikám spolehlivosti vozů Tesla bych byl s přesunem výroby do Číny opatrný.

A jak už tu zaznělo, výroba v Číně = odevzdání know how.

+12/0
23.10.2015 14:41

J92a34n 75V78e23s95e64l70ý 5914123482691

Tak jsem se díval na ty "nepříliš dobré statistiky". Celé haló je okolo první série (Tesla S už je v současnosti po dvou upgradech). Nedostatky byly ve smyslu - špatně těsnící střešní okno, podivné zvuky karoserie, které v hlučném a vibrujícím spalováku neslyšíte, jedna šarže nekvalitních motorů (už jsou všechny dávno vyměněné), potíže s kličkami od vozu. Všechno prkotiny, které už jsou dnes dávno vyřešené. To není jak zabijácká auta od GM, která se sama zapálí.

0/0
23.10.2015 18:25

V34í42ť88a 20K60r56u72t26i47š 1500604435467

Jasně - prkotiny. A co tahle limitovaná speciální série Tesly "Firestarter"?

http://www.auto.cz/automobily-tesla-trapi-pozary-akcie-firmy-klesaji-77711

0/0
23.10.2015 18:53

J78a33n 51V60e68s18e83l24ý 5924923962501

Jo, o téhle akci vím, neslo to tehdy všechny znaky PR kampaně konkurence a podfuku. Ale nic, Tesly S mají od té doby na podvozku titanový plát.

P.S.: Mám dotaz. Odkazujete se na článek, kde je fotka černé Tesly S s ohořelým nabouraným předkem. A zajímalo by mě, co jí v tom kufru shořelo? Každopádně kabina řidiče, podlaha s bateriemi a elektromotor na zadní osem zůstaly vpořádku.

P.P.S.: Viděl jsem několik marných laboratorních pokusů zapálit NMC baterie ze současných e-mobilů.

0/0
24.10.2015 5:10

J61i43ř41í 55K98o42c93u72r73e63k 6145254265868

To víte, v emerickém filmu vybouchne i tramvaj. Ohořelý předek auta? To bude určitě tím, že vybouchla nádrž na LPG umístěná vzadu. Zvlněné kotouče? Technik na STK přece musí vědět líp než vy, že máte kotouče a né 4 bubny. A netěsní vám posilovač brzd. Určitě tam je, i na autě z roku 1962, teshnik STK musí mít pravdu. Dalo by se pokračovat.

0/0
24.10.2015 15:51

Z10d84e42n27ě55k 83H24a44n76z26l 1411296412424

Ať prijdou do Česka,tady se to bude montovat levněji než v Číně. Lidem stačí 50kč na hodinu

+6/0
23.10.2015 14:40

M39a84r20t48i95n 22K19a94r38á84s90e50k 9278493728158

V automoilkach tak 200 na hodinu.... A vozit auta z cr do ciny je vskutku genitalni napad....

0/0
23.10.2015 19:45

J68o46s44e51f 31M83u38ž60á74t51k66o 5465973647393

Když chcete v číně prodávat, musíte to v číně vyrábět, přizvat partnery a odevzdat jim know how. Jen zoufalec se nechá vydírat.

+7/0
23.10.2015 14:39

M67a22r61t39i43n 78P92e76t30ř73í90k 4892139421631

Zajímavé. Pár týdnů / měsíců zpátky se (nejen) tady člověk dočetl, že spousta zahraničních firem opouští Čínu coby "výrobnu" z důvodu zvyšujících se mezd / mzdových požadavků ze strany zaměstnanců. Holt ne každý Číňan chce dělat za almužnu...

Som z toho volaký zmätěný, pán generál 8-o;-)

+3/0
23.10.2015 14:31

M43a95r94t13i21n 71T81e95s89a17ř 2119803873303

O třetinu levnější elektroauta stále mají prostor pro velkou marži, takže možná až takovou almužnu dostávat nebudou. "Značkové zboží" se tam stále vyplatí vyrábět a kupní sílu už na to mají. Desetimiliony aut za rok ne, ale statisíce či miliony ano. A vozový park v průmyslových městech už teď vypadá rozhodně líp, než v ČR.

+1/0
23.10.2015 16:07

R70o51m57a40n 29B61í81l15ý 5860435705897

Tak to vypadá všude krom Ruska.

0/0
23.10.2015 17:04

S53v67a31t57o91p47l56u42k 86S33i50l13n60ý 4282946409658

Ten vypadá líp i např. v Kyjevě. Byl jsem tam před měsícem a tolik luxusních aut nevidíte ani v Praze.

0/0
23.10.2015 18:12

S48v36a76t22o87p98l12u48k 42S72i22l12n60ý 4902176699498

Z toho ale vůbec zmatený být nemusíte. Jednak auta jsou specifickým výrobkem, kdy je vždy jednodušší a ekonomičtější vyrábět pro daný trh v dané zemi, nebo aspoň v daném regionu a jednak na auta dovážená do Číny je uvaleno vysoké clo, takže i z toho důvodu se vyplatí je vyrábět na místě.

0/0
23.10.2015 18:08

M81a38r38t68i59n 18K42a41r87á82s28e16k 9368673428868

Auta nejsou trenky aby se vyrabely v zemich kde je nejlevnejsi pracovni sila.... Vyrabeji se tam kde se pridavaji a kde je na dobra infrastruktura

0/0
23.10.2015 19:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.