Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tesla chce vyrábět elektromobily v Číně, snížilo by to ceny o třetinu

Americká automobilka Tesla Motors by mohla do dvou let začít vyrábět v Číně. Tvrdí to ředitel Elon Musk, podle kterého by místní výroba snížila ceny aut Tesly na největším automobilovém trhu světa o třetinu. Kde by továrna stála, se zatím neví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K14a78r18e59l 58J44a68n21í96k 9888602125624

Jestli přenese výrobu do Číny, tak podle mne přijde o dojem exkluzivity, minimálně pro americký a evropský trh. Ale i bohatí Číňané jistě koupí raději americké auto než čínské.

Plus Číňané je zkopírují tak jako tak, ale takhle naservírované to dokonce bude obdobně kvalitní. Všichni se stěhují více do levna nebo zpět blíže ke svým zákazníkům a Tesla chce jít opačnou cestou?

0/0
26.10.2015 10:40

J37a98n 81P81r21o63c18h44á40z64k49a 5916762158387

Cena snížená o třetinu, kvalita o polovinu...

+3/0
23.10.2015 21:56

J26i63n25d28ř22i26c35h 49Š65k32o66p24e48k 4645701640335

a to se vyplatíR^

0/0
24.10.2015 10:12

M16a64r95t81i61n 46B55ř11e92z18i49n38a 8268825520162

Velmi povedený design. K úplné dokonalosti tomu chybí nějaká V8 nebo V12.:-)

+1/−1
23.10.2015 21:37

M51a57r81t69i47n 84B37ř86e43z58i25n96a 8258535720742

Myšleno u  model Tesla S

0/0
23.10.2015 21:39

K40a42r36e79l 32N75e79d18o23p34i14l 7768956339824

Do dvou let výroba přesunuta do Činy a do čtyř let bude mít Cina vládní značku Tesslaa produkující vozy napadne podobne produkci automobilky Tesla. Budou se prodávat za třetinu Tesly. Jak by ne, ušetří za vývoj a výzkum.

+5/0
23.10.2015 19:58

S79v59a71t89o82p10l27u47k 78S77i61l33n46ý 4482396579298

Tak tomu je uz dnes. Nepamatuju si, jak se to auto jmenovalo, ale Tesle hako vy vypadlo z oka ;)

0/0
24.10.2015 22:37

P43a18t95r88i12k 29Z40a71b49r67a45n43s18k40y 1631609775643

jo jo Musk je hlupak a zacetecnik v byznysu,potrebuje radu od kapitanu prumyslu z diskuze na idnes

0/0
26.10.2015 6:16

K35a34r70e72l 57J91a63n58í27k 9988382405774

Muskova Tesla zatím nevydělává a i když jde o technologický skvost, není to samo o sobě argument pro úspěch. Také může jít o hype držící cenu akcií.

0/0
26.10.2015 10:41

S65v14a69t67o10p44l79u59k 28S98i50l25n64ý 4822396479238

Sám Musk prohlásil, že Tesla nebude v zisku dřív než v r. 2020, takže neustále opakovat, že je ve ztrátě a že investoři doufají v ziskovost je úplně mimo. Dnes mohutně investuje a má záporný cash-flow, Investice se budou vracet až po vybudování gigatovárny a rozjetí opravdu velkosériové výroby a vybudování většina superchargerů.

+1/0
23.10.2015 18:10

M11a54r80t23i14n 86V56o85k25o41u39n 9838303123406

presne tak

0/0
23.10.2015 23:27

J70a11n 40D72v49o40ř28á79k 4273452353837

Tesla hlavně bere horentní sumy dotací ze všech směrů. Jinak by tu už dávno nebyla...

0/−1
24.10.2015 21:03

S55v17a73t62o25p44l26u53k 56S27i72l78n57ý 4832526679148

Tak mi jmenujte aspon jednu dotaci, kterou bere.

0/0
24.10.2015 22:35

M95i39r26o68s78l23a34v 19Š88i17m93k31o 7365453872305

Dokud nebudou uhlíkové nanobaterie, tak elektroauta nemají šanci. Jen jako doplněk pro bohaté.

0/−1
23.10.2015 17:37

M41a49r21t62i26n 93V67o75k54o23u96n 9328823883966

nejdrive rikali Elonovi ze elektricke auto nikdy nebude rychle, tak udelal tesla roadster. Pak ze nikdy neudeje dost kilometru, pak ze ho nikdy nedokaze prodavat, tak udelal model s a ted rikate, ze to nebude masovka. po gigafactory bude, nebojte, co Elon rekne to plati

+1/0
23.10.2015 23:28

L71a24d82i87s28l66a14v 41K82u64d72l18a50c93e26k 8218390519469

To auto muze zvladat cokoliv ale jeho cena sama o sobe masove rozsireni vylucuje. Az Tesla zacne vyrabet lidove vozitko na nakup a kratkou cestu do prace za opravdu lidovou cenu tak masovemu rozsireni opravdu zacnu verit. To ale zacnou drive vyrabet cinane na zaklade vypujcene Tesla technologie.

0/0
4.11.2015 10:37

P17e72t88r 51B19o37c63e71k 1557816902500

Slyšel jste někdy o LiFe? ;-D;-D;-D

0/0
24.10.2015 12:07

L30u91d45ě79k 47B48r26u30m26o98v65s55k88ý 8171530737583

jo bude to potřeba, "hoplíku zafíře" když se jí při testu roztočily zadní kolečka, ukázala 4 x víc emisí...HEHEHEHE

0/0
23.10.2015 16:14

P43a83v54e84l 74M26a17t29o14u54š33e56k 5210327508414

Čína je hlavně jednou z mála zemí na světě, která hodlá elektromobily skutečně významně rozšiřovat, nikoli je v zájmu ropné lobby vyrábět v nejnutnějším, tj. nejnižším možném počtu a všude vyzdvihovat jejich nevýhody, jak se to dělá na Západě.

+1/−3
23.10.2015 15:04

J44o80s72e69f 55V77a93l18a 9350473513263

nejde o lobby ale o to, ze na zapade je (jeste) dovoleno svobodne myslet. V celem retezci elktroauto-akumulator-prenosova sit-elektarna-fosilni palivo ( 95% veskere elektricke energie je stale z fosilnich paliv a odstaveni JE bude pomer fosilnich paliv jeste vyssi) tak v celem retezci se spotrebuje na kilometr jizdy Tesly vice fosilniho paliva nez u klasickeho auta - navic je testa drazzi a mene spolehliva......

+2/−1
23.10.2015 16:55

R10o43m64a63n 14B37í70l36ý 5150755135837

Já mám pocit, že ekoteroristi nemyslí už vůbec. Každý den si propláchnou mozek zeleným absintem a celý svět pak vidí zeleně. Rv

+1/−2
23.10.2015 17:01

J25o74s91e25f 68V19a93l58a 9340213173443

THC je taky zelenina :-)

+1/0
23.10.2015 17:38

M83a27r80t48i74n 29V47o33k98o17u84n 9488903283296

vam proste prijde uplne normalni tezit a spalovat fosilni paliva, o kterych se vi ze jednou dojdou a vi se ze nici nasi planetu, presto vam to neprijde divne

0/0
23.10.2015 23:30

J49i94ř44í 65K40o96c56u94r62e62k 6355974405878

Uhlí mělo dojít v roce 1970, ropa měla dojít v roce 2010. Jakto? Zničí planetu. HAHA.

0/0
24.10.2015 15:45

J27a15n 91V98e80s45e33l87ý 5954163672521

Takbyste s tím myšlením měl začít. Třeba si naštudovat z čeho se ve světě vyrábí elektřina: http://www.tsp-data-portal.org/Breakdown-of-Electricity-Generation-by-Energy-Source#tspQvChart

Pro ostatní: uhlí 39%, plyn 22%, ropa 5%. A zatímco výstavba uhelných elektráren jde celosvětově do háje, bezemisní zdroje utěšeně rostou.

0/−1
23.10.2015 18:30

J14a75n 39V35o11p95i49č69k97a 8233682792194

Do haje jo? Tak se podivej zrovna na tu Cinu ;-)

0/0
23.10.2015 19:36

J86a88n 64V28e23s76e87l58ý 5164933242851

Myslíte tu zemi, kde mají výstavbu vodních elektráren největší na světě, jaderných elektráren největší na světě, větrných elektráren největší na světě, solárních elektráren největší na světě? Zemi, kde jen loni poklesla spotřeba uhlí o 5%?

0/0
24.10.2015 5:01

J66o54s94e40f 52K88r75a22l 3367303274687

Nejspíš to bude tím, že soudruh prezident ČLR se nenechává zatlačovat ropnou lobby, udělají si budovatelskou pětiletku na baterie a hotovo, lidi dole se ptát nebudou. :-)

0/0
23.10.2015 17:24

J61i65ř84í 37K42o73c57u34r81e21k 6915804155748

A jak je teda možné, že ropné lobby utekl Elon Musk a vyrábí elektromobily v nenulovém počtu? Nula je nejnižší možný počet. Totéž BMW .

Jak je vlastně vůbec možné, že všemocné ropné lobby utekly elektrické vlaky a tramvaje? Jaktože všeovládající ropná lobby nedokázala zabránit nástupu atomových elektráren? Svítilo by se petrolejkama. 8-o

0/0
24.10.2015 15:44

M29a27r19t46i19n 61P52l68a56c10h19t26a 1194471551539

Nechápu tu zelenou cenovou demagogii....která způsobuje odliv pracovních příležitostí do Číny , kde dochází k totálním nevratným ekologickým škodám.

Toto zelené pokrytectví stejně skončí velkým krachem....vždyť tu zelenou technologii stejně budou vyrábět elektřinou z jaderných či uhelných elektráren. Rv

+1/−1
23.10.2015 15:03

J88o69s29e13f 61V37a48l55a 9830573693413

to je prave ten vtip "lokalni ekologie" Na mem dvorku mi bude lip, pokud prehazim svuj hnuj pres plot na souseduv dvorek. A jeste ho narknu z toho, ze vedle toho jeho smradu se neda bydlet.......eventuelne z kukurice, kterou by mel soused na pul roku k veceri si necham vyrobit "ekologicke" pohonne hmoty. Co na tom, ze soused bude mit hlad, protoze ten uz nebude po zvyseni cen potravin na kukurici mit penize

0/0
23.10.2015 17:43

J74i74ř72í 89Z64ý33k70a 9659753261680

vzhledem k nepříliš dobrým statistikám spolehlivosti vozů Tesla bych byl s přesunem výroby do Číny opatrný.

A jak už tu zaznělo, výroba v Číně = odevzdání know how.

+12/0
23.10.2015 14:41

J73a10n 14V65e75s21e33l36ý 5124793922501

Tak jsem se díval na ty "nepříliš dobré statistiky". Celé haló je okolo první série (Tesla S už je v současnosti po dvou upgradech). Nedostatky byly ve smyslu - špatně těsnící střešní okno, podivné zvuky karoserie, které v hlučném a vibrujícím spalováku neslyšíte, jedna šarže nekvalitních motorů (už jsou všechny dávno vyměněné), potíže s kličkami od vozu. Všechno prkotiny, které už jsou dnes dávno vyřešené. To není jak zabijácká auta od GM, která se sama zapálí.

0/0
23.10.2015 18:25

V71í77ť52a 46K79r71u35t88i49š 1290774925827

Jasně - prkotiny. A co tahle limitovaná speciální série Tesly "Firestarter"?

http://www.auto.cz/automobily-tesla-trapi-pozary-akcie-firmy-klesaji-77711

0/0
23.10.2015 18:53

J20a53n 91V47e80s79e36l29ý 5944293972951

Jo, o téhle akci vím, neslo to tehdy všechny znaky PR kampaně konkurence a podfuku. Ale nic, Tesly S mají od té doby na podvozku titanový plát.

P.S.: Mám dotaz. Odkazujete se na článek, kde je fotka černé Tesly S s ohořelým nabouraným předkem. A zajímalo by mě, co jí v tom kufru shořelo? Každopádně kabina řidiče, podlaha s bateriemi a elektromotor na zadní osem zůstaly vpořádku.

P.P.S.: Viděl jsem několik marných laboratorních pokusů zapálit NMC baterie ze současných e-mobilů.

0/0
24.10.2015 5:10

J61i36ř32í 56K54o88c48u33r12e93k 6465284525988

To víte, v emerickém filmu vybouchne i tramvaj. Ohořelý předek auta? To bude určitě tím, že vybouchla nádrž na LPG umístěná vzadu. Zvlněné kotouče? Technik na STK přece musí vědět líp než vy, že máte kotouče a né 4 bubny. A netěsní vám posilovač brzd. Určitě tam je, i na autě z roku 1962, teshnik STK musí mít pravdu. Dalo by se pokračovat.

0/0
24.10.2015 15:51

Z40d86e76n49ě95k 16H31a54n31z28l 1841556312524

Ať prijdou do Česka,tady se to bude montovat levněji než v Číně. Lidem stačí 50kč na hodinu

+6/0
23.10.2015 14:40

M73a55r51t79i56n 83K52a48r77á43s60e80k 9538903888738

V automoilkach tak 200 na hodinu.... A vozit auta z cr do ciny je vskutku genitalni napad....

0/0
23.10.2015 19:45

J35o49s47e49f 92M59u78ž98á23t76k50o 5405183467113

Když chcete v číně prodávat, musíte to v číně vyrábět, přizvat partnery a odevzdat jim know how. Jen zoufalec se nechá vydírat.

+7/0
23.10.2015 14:39

M33a45r73t77i59n 23P88e43t98ř59í61k 4532259681511

Zajímavé. Pár týdnů / měsíců zpátky se (nejen) tady člověk dočetl, že spousta zahraničních firem opouští Čínu coby "výrobnu" z důvodu zvyšujících se mezd / mzdových požadavků ze strany zaměstnanců. Holt ne každý Číňan chce dělat za almužnu...

Som z toho volaký zmätěný, pán generál 8-o;-)

+3/0
23.10.2015 14:31

M24a41r80t95i78n 47T15e38s92a94ř 2569383133163

O třetinu levnější elektroauta stále mají prostor pro velkou marži, takže možná až takovou almužnu dostávat nebudou. "Značkové zboží" se tam stále vyplatí vyrábět a kupní sílu už na to mají. Desetimiliony aut za rok ne, ale statisíce či miliony ano. A vozový park v průmyslových městech už teď vypadá rozhodně líp, než v ČR.

+1/0
23.10.2015 16:07

R53o44m12a76n 20B24í16l75ý 5410745835907

Tak to vypadá všude krom Ruska.

0/0
23.10.2015 17:04

S49v86a86t49o43p19l56u97k 44S68i44l39n98ý 4952936529788

Ten vypadá líp i např. v Kyjevě. Byl jsem tam před měsícem a tolik luxusních aut nevidíte ani v Praze.

0/0
23.10.2015 18:12

S31v30a20t81o88p64l57u84k 43S11i62l75n82ý 4662966149398

Z toho ale vůbec zmatený být nemusíte. Jednak auta jsou specifickým výrobkem, kdy je vždy jednodušší a ekonomičtější vyrábět pro daný trh v dané zemi, nebo aspoň v daném regionu a jednak na auta dovážená do Číny je uvaleno vysoké clo, takže i z toho důvodu se vyplatí je vyrábět na místě.

0/0
23.10.2015 18:08

M59a27r88t58i84n 98K39a68r47á19s15e12k 9808253718368

Auta nejsou trenky aby se vyrabely v zemich kde je nejlevnejsi pracovni sila.... Vyrabeji se tam kde se pridavaji a kde je na dobra infrastruktura

0/0
23.10.2015 19:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.