- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Spíš mi chybí srovnání kvality. NAjdu kudy jezdí a kdy staví? Dočkám se toho autobusu? Dostanu se tam kam chci, i v noci? Pojedu promrzlý nebo spocený? Pojedou se mnou vágusové a ožralí cizinci, co nablijí do topení? Budu schopen si najít spojení sám? Budu schopen si sám zjistit svoje povinnosti, tarify, zony, abych neplatil pokutu?
tak třeba v norském Tromso, kde cesta autobusem po městě cca. velikosti Zlína stojí nějakých 30 norských korun, jsem měl sakra problém najít kdy odkud a kudy která linka jede
btw Bratislava od 1.11.2015 dviha cestovne.. 15min=0.70€, 30min=0.90€, 60min=1.20€
Jo, o tom jsem taky slyšel. Přitom tamní doprava je neuvěřitelně zoufalá a na mnohem horší úrovni než v menším Brně.
Opět jeden deb.....ní článek. Zajímal by mne přepočet jak dlouho musí obyvatel pracovat na jednu jízdu. Pokud je denní mzda v Dánsku 3000 Kč tak 110 Kč není moc
tak si ty platy najděte v jiném článku a přepočítejte si to sám.
proč by proboha neustále všichni měli všechno přepočítávat na příjmy? absolutní čísla jsou taky potřeba.
Holt "kupecké" počty anebo matematika základní školy ... neboli počty občana socialistického Československa cestujícího s devizovým příslibem v ekvivalentu 300 USD prodávaným SBČS s trojnásobným předražením (přirážka na rozvoj cestovního ruchu), takže kornoutek zmrzliny prodávané v ČSSR za korunu stál v západním Německu v přepočtu přes DM dvacku ...
Škoda, že si pan autor nedal práci s tím, porovnat řekněme cenu tzv. Tageskarte = celodenní neboli 24 hodinové jízdenka s cenou jízdenky pro jednotlivou jízdu nebo spočítat, kolik jízdenek pro jednotlivou jízdu si lze koupit za průměrný měsíční plat v dané zemi ...
Je s podivem, že ty "drahé" jízdenky vycházejí levněji než v Praze, např. Tageskarte ve Švýcarsku stojí obvykle mezi 2 a 2,5 násobkem ceny pro jednotlivou jízdu ....
Říká se tomu přepočet podle parity kupní síly. Autor článku to buď neznal nebo okázale ignoroval.
V Talinu už není MHD zadarmo? Jednu dobu to tam zkoušeli, tak to už není, neví někdo?
Ne zadarmo je ve švýcarském lyžařském středisku Crans-Montana, takže obyvatelé tam nemusí jezdit auty ...
Nepíše se tam ale, že když si koupíte turistickou kartu tak ta je za pár Euro a jezdíte kam chcete i příměstským vlakem.Jako prémii máte vstupy do muzeí zdarma.
Klasika, milion přepočítávačů na výplaty. Holt ekonomika na světě prostě nefunguje tak, že když máme 3x menší výplatu než v Německu, tak dostaneme naftu z rafinerie, nebo autobus z továrny 3x levněji než Němci. To prostě není možné. Dá se reálně ušetřit tak leda na mzdových prostředcích, ale to nepovažuji za šťastné. Navíc bysme byli ještě více v začarovaném kruhu. Oni odírají chudáky řidiče apod...
Hlavne v doprave mzdove naklady nejsou zas tak moc dulezite
Nechápu jaké má takové srovnávání smysl už třeba vzhledem k minimálním mzdám, politice uhlíkové stopy a morálního charakteru.
Spíše by bylo nasnadě napsat, kolik stojí v těch městech roční jízdenka. Protože to se týká obyvatel, ne jednorázová jízdenka, která je důležitá akorát pro turisty, a ti to vlastně neřeší!
Právě že řeší, co když chci do Kodaně na výlet? Roční jízdenka v Kodani mě nezajímá.
Tak a teď nám ještě prepocitejte na dolary, jaký má plat obyvatel Kodane a jaký v Praze. Anebo ještě lepší - jaký důchod bere v USD babička z Karlína a jaký penzista z Valby( to je okres Kodane,kdo by nevedel).
prepocitejte si to sama, kdyz to chcete vedet