Diskuze

Šlechtová musela otočit. Pojišťovny nebudou za cestovky ručit neomezeně

Senátoři po velké kritice ze strany pojišťoven a cestovních kanceláří podstatně upravili zákon o cestovních ruchu - především tu část, podle které měly pojišťovny platit sto procent škod při krachu cestovek, jak navrhovala ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová. Až dosud platily jen do výše pojistné částky, která však v některých případech nestačila na pokrytí škod.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Proč se pojišťovny cukají? V čem mají problém? V neschopnosti pojišťoven pojistit určitý počet konkrétních zájezdů? Každý zájezd má svou přesnou cenu, kterou klient uhradí cestovce. Tato úhrada pokrývá veškeré náklady a přiměřený zisk. Neměl by tedy být ani problém vyčíslit pojistné. Jde jen o to, najít vhodný způsob jak to udělat. Rozhodně se však nejedná o nekonečnou výši rizik. Právě naopak, rizika jsou exaktně vyčíslitelná.

0 1
možnosti

K94a51r72e75l 53V52l58k

27. 10. 2015 10:02

Přiměřený zisk! 8-o

0 0
možnosti

Byl to tragický a amatérský návrh. Podle této logiky by vše mělo být povinně pojištěno se 100% krytím.

4 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Pojištění je dobrovolné! rozložení rizika. Pojištění má mírnit!!! škody, nikoliv je řešit..., neb je pak velké pokušení spekulovat, s poj. podvody! ;-€...

1 0
možnosti

J84o65s22e17f 57H62o47n60e69š

25. 10. 2015 19:09

Co když je limit sjednán nízký?Pojištovny by měly  nahlížet do učetnictví a požadovat doplatek.Občan nemůže dělat nic-ani nezjistí výši limitu a nemůže zjistit podpojištěnost.Takže problem limitů by se měl řešit jinak a ne na ukor občanů

0 1
možnosti

Oprvadu nechápu,proč by zrovna klienti cestovek měli mít zaručeno 100% krytí svých pohledávek.  Toto pojištění by se mělo vztahovat jen na náklady na repatriaci, nic jiného.

0 0
možnosti

Proč to řešit složitě, když to jde jednoduše:

Klidně to šlo udělat tak,že pojišťovny budou ručit do sjednaného limitu, přičemž limit si stanoví cestovka a nesmí tento limit při sjednávání zájezdů překročit

1 0
možnosti

ole

tak to bylo doposud a některé později padlé cestovky na to kašlaly

0 0
možnosti

opravdu nechápu, které IQ 55 dostalo nápad, že pojišťovna by měla platit neomezeně bez ohledu na částku, na kterou se někdo pojistí

to bych si mohl taky pojistit barák na 200000, zaplatit za pojistku 9 stovek a kdyby mi to "někdo zapálil", tak bych dostal pár mega??? nebo pár desítek mega - shořely mi zásoby?

4 0
možnosti

A k čemu je vlastně povinné pojištění ? Jestli lidi neumějí sami přemýšlet a jdou za co nejnižší cenou , jako slepí, tak doplácejí jen a pouze na svou vlastní omezenost. (použil bych jiný výraz, ale ten se nelíbí cenzorům) než komukoliv svěřím své peníze, navíc předem, tak si setsakramentsky dobře nejdříve zjistím, komu je dávám a za co.

jestli je špatně a nebo vůbec pojištěný, tak mu nedám ani korunu..... 

Jinak všechny cestovky jsou stejně, jako všechny pojišťovny jen velký podvod. Jestli chci cestovat levně a přitom bezpečně, tak cestuji zásadně  po vlastní ose. Koupit si dnes letenku a hotel kdekoliv ve světě je otázkou deseti minut. A maximálně za polovinu ceny jakékoliv cestovky.

1 1
možnosti

do některých destinací ne

1 0
možnosti

Nechápu jednu zásadní věc. V čem jsou služby cestovní kanceláře tak speciální, že vůbec stát nařizuje povinné pojištění??? Právo na dovolenou je něco extra? Proč nejsou povinně pojišteny realitky a stavební společnosti, u kterých klienti můžou při krachu přijít o celoživotní úspory? Celé to povinné pojištění je naprostá pitomost. Je přece věcí klienta, aby si vybral důvěryhodnou cestovní kancelář, případně si zaplatil individuálně komerční pojištění zrušeného zájezdu. U cestovek bych maximálně zavedl nějaký povinný příspěvek do garančního fondu, ze kterého by se případně zaplatil návrat klientů z ciziny, pokud by během pobytu cestovka zkrachovala. Ale ručit za plnou výši ceny neuskutečněného zájezdu nebo za dokončení pobytu v plánované délce, to je prostě luxus, který v jiných oborech neexistuje a nevidím žádný důvod, proč by taková garance musela být zrovna u zájezdů.

8 0
možnosti

M97a26r91e81k 73Š96i86m90o41n

25. 10. 2015 14:03

Já zas nechápu, jak může být cestovka podpojištěná. I kdyby cestovka měla každý den podávat hlášení, kolik zájezdů je prodaných a kolik je v realizaci, tak to číslo je prostě jasné.

0 5
možnosti