Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úzkokolejky se bojí o miliony z EU, tak vozí podivné rampy pro vozíčkáře

K nezvyklému řešení nízkopodlažnosti svých vozů se uchýlila společnost Jindřichohradecké místní dráhy. Aby zachránila dotace v řádu desítek milionů korun na modernizaci svých vlaků, vozí ve vagonech rozměrné rampy pro nástup vozíčkářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F82r95a81n64t86i19š87e62k 79J92í63r40a 2717859554564

no u té parní lokomotivy a historických vagonů, to bude vypadat moc pěkně;-D;-D;-Daž žije kocourkov

0/0
25.10.2015 20:56

F38r28a19n72t87i59š98e75k 12V68a90n94ě44k 1107674897867

No, tak to chci vydět až zůstane vozíčkář držkou nabořený v té lavičce po tom sjezdu.;-D

+1/0
25.10.2015 13:32

V98l43a93s41t96i58m54i23l 86S72v93o62b45o85d38a 7503428355584

Ta rampa je celkem zajímavá (super je možnost složení jako spacák), její použití je v tomto případě podivné, to ano.

0/0
25.10.2015 10:28
Foto

I45m39r29i72c32h 92S15u86c43h84a93r88s97k29ý 8406143945671

Dle mého názoru musí zvítězit zdravý rozum ;-) ta rozkládací plošina plní všechny požadavky pro bezpečný nástup a výstup všech vozíčkářů tak i kočárků. [>-]R^ Dále nutí obsluhu vlaku k pohybovým činnostem a bližšímu kontaktu s cestujícími. Za mou osobu jim děkuji, že dokázali i někdy nesmyslný požadavek EU :-/ vyřešit. R^R^R^

+4/0
25.10.2015 9:45

P57e94t34r 77N74e39c15h85a87n39i73c38k59ý 7573716268570

Hašišbedna do Kaprounu nejezdí

0/0
25.10.2015 7:43

P61a49v96e63l 22S34o35b60o18t10k39a 5180684

DOTACE JSOU ZLO!

Myslete pravicově - co si na sebe nevydělá, nechť zanikne.

+4/−5
25.10.2015 3:22

V56l87a18s20t37i39m89i87l 44S93v93o56b62o10d11a 7543558295594

Problém je, že si řada věcí na sebe nevydělá kvůli státní měnové expanzi, státním norem atd. atd.

Dotace jsou zlo tedy také z toho důvodu, že vytvářejí určitou iluzi o pestrosti současného systému, protože udržují v chodu něco, co by v současném systému nebylo, ale neznamená to, že by to neexistovalo, nebyla-li by měnová expanze, trh oklešťující normy atd.

+1/0
25.10.2015 10:34

M47i70r68o87s47l16a17v 96Z69i65k50m14u53n76d 7879103654683

Výborný nápad, politické strany nebudou dotovány ze státní prostředků, nebudou mít nárok na dary, budou muset žít jen z členských příspěvků ...

+3/0
25.10.2015 10:47

F13r69a62n16t29i31š59e19k 29N27o39v77á97k 6181975836621

Dotaci dostanete, ale dáte z ní pěkně nalízat kamarádovi. Vyrábí nesmyslné rampy, které pro jejich cenu nikdo nechce, tak je pěkně koupíte! Velebnosti, chce se mi zvracet!

+1/−3
25.10.2015 2:25

H48o95n49z46a 51K49a90r83á79s46e34k 1385161582558

Nízkopodlažní vozidla pomohou (při aspoň jakž takž vysokém nástupišti) lidem s pohybovým omezením, s kočárky a také lidem na vozíku. Tato znouzcenost pomůže pouze vozíčkářům (i ten kočárek bude do hašišbedny zvednut raději strojvedoucím/průvodčím "ručně", než aby se rozkládala nějaká plošina).

+7/0
24.10.2015 23:35

V34a65l55e63r90i44e 10M 3153812283837

Jsem na vozíku a jednou sme tou úzkokolejkou chtěly jet. Mělo to hlavní problém a to cena. Vzhledem, že k nadraží musím autem, tak by to byla cesta tam i zpět. Jinak celkem dobrá a lehká plošina, ale ten náklon??? To je o hubu. :-/

+2/−5
24.10.2015 19:43

R57a87d49e47k 20N36e55u68m89a25n13n 5292162308255

cena?

jako že to bylo dražší než to auto?

0/0
26.10.2015 15:31

V63í78t 40K75o38u82b92a 6116700494618

Speciálně ve stanici Kaproun bude tohle zařízení opravdu k ničemu, ale je fakt, že vlaková zastávka uprostřed lesa asi nebude vozíčkáři moc navštěvovaná. Kdo tu trať někdy projel (já minimálně 2x ročně) tak asi ví, že zde je požadavek na bezbariérovost vcelku nesmysl

+15/0
24.10.2015 19:17

J73a27n 16D84l14o14u45h45ý 7674729980319

Mno je snad kazdemu jasne, ze rampa je ve vlaku jen kvuli nejakemu EU nesmyslnemu pozadavku. Prakticke vyuziti bude nulove, ale hlavne ze se splnilo zadani :-D. Jestlize tri lidi nebo dva lidi jsou potreba k rozlozeni, pak je rychlejsi vozickare ve dvou zdvihnout do vlaku...

+15/0
24.10.2015 18:06

J58i83ř89í 94E31r10b64e75n 1393604706377

"Nesmyslný" požadavek si zadal poskytovatel dotace. Kdyby o ni JHMD nežádaly, tak žádnou rampu pořizovat nemusejí.

Je to mimochodem dobrý obchod: pořizovací cena rampy v řádu maximálně tisícikorun, inkasovaná dotace v řádu milionů...

0/0
24.10.2015 21:30

J79o88s27e48f 53S81v58á66r54o19v64s15k16ý 3261976953445

Kdyby o dotaci nepožádali, tak tam dnes úzkokolejka zřejmě nejezdí. A nezáviďte jim milionovou dotaci. Víte co koštuje provoz takové dráhy. Je to podle mne lepší investice jak do jiných rozmarů, za které se zde rozfracaly milióny z EU fondů.

+7/0
25.10.2015 0:19

I12v25a78n 28H21o66l75a17s 5347187208757

>: pořizovací cena rampy v řádu maximálně tisícikorun,

Můžeš ji za takovou cenu vyrábět a nabízet, chytráku!!

0/0
25.10.2015 22:32

K27a60r18e51l 76D33o43k75t65o55r 4507349544490

Přijde mi to jako dost drsné řešení pro vozíčkáře. Sklon je jedna věc a pak to taky vypadá, že to vyžaduje dost široké nástupiště bez překážek, jako jsou lavičky, koše, aby se na to vůbec dalo najet. To by možná bylo jednodušší vozíčkáře nakládat rukama.

+9/0
24.10.2015 16:05

R98a27d44e84k 66J93a58n59a40t64a 9355356634202

Tak pořádné nástupiště (v definované výšce nad temenem kolejnice) potřebuje i každý nízkopodlažní vlak. Tady se řeší připravenost na straně vlaku. Prostě "nový" vlak musí vyhovovat nějakým normám, bez ohledu na to, zda na celé trati již byla proevdena rekonstrukce na nástupiště odpovídající normám, nebo ne ...

+4/0
24.10.2015 18:40

J98i36ř86í 15E51r42b45e98n 1883874556187

Přesně tak, vlak má životnost třicet-čtyřicet let, za tu dobu se můžou nástupiště změnit k nepoznání i několikrát...

+1/0
24.10.2015 21:24

K56a28r20e67l 49D23o71k70t42o31r 4677349904740

Ano, tento vlak je i s plošinou nepřipravený. A o to mi jde, neměl jsem v úmyslu předělávat nástupiště. Jen jsem poukázal, že na obrázku tam není ani dost místa pro to, aby tam vozíčkář najel. Celkově mi tohle řešení přijde v praxi jako velká pitomost.

+1/0
25.10.2015 9:47

J89a60n 65F58i90a45l68a 7184497115459

Jak je velká poptávka pro přepravu vozíčkářů? Jeden týdně? Nebylo by levnější zaplatit jim taxi?

+18/−2
24.10.2015 15:53

J50o96s67e43f 57V84a98l85a 9760163123513

vzhledem k tomu, ze bezbarierovy pristup byl (alespon podle clanku) podminkou mnohamilionove dotace, tak i kdyby v JC kraji nebyl jediny vozickar, tak kvuli te dotaci tam nejake zarizeni musi byt.....to da rozum......

+11/0
24.10.2015 16:07

J83i46ř24í 67K24u95č36e65r53a 9835831178

potom nedá rozum podmínka té dotace. Nikdo netvrdí, že vozíčkáři nemají právo na dopravu, myslím si ale že vzhledem k jejich počtu a nákladům na úpravu všech vozů a stanic by prostě vyšla lépe individuální přeprava.

+12/−3
24.10.2015 16:11

J54o33s97e37f 88V58a64l81a 9510593983213

podminky dotaci nam neprislusi posuzovat. Dotace je proste dar a jak se rika, "darovanemu koni na zuby nekoukej" Uzkokolejka mela moznosti o dotaci pozadat nebo ne. Varianta vyjednat si jine podminky byla treba taky mozna. Ale vybrali si podminku s bezbarierovym pristupem, tak ji ted taky musi splnit. Apropos kazdy z nas muze byt behem nekolika vterin vozickar. Myslim si, ze pokud se na verejnou prepravu davaji dotace, tak by mela byt i bezbarierova........

+5/−1
24.10.2015 16:25

R35a29d45e62k 34N76e16u75m13a82n58n 5562492618325

ale je to dar z našich peněz

0/0
26.10.2015 15:33

M92a81t86ú48š 24B40e23n58a73k 9768544622773

Lenže to je segregácia zdravotne postihnutých a EÚ pretláča ich integráciu. Takže by to bolo proti politike EÚ, takže logicky by na to peniaze nedala.!!

+1/0
24.10.2015 17:05

R78a22d92e28k 63J72a18n25a84t10a 9455186304592

Přesně tak. Taky můžete zavřít vozíčkáře do ústavu. To je úplně nejlevnější (není teoreticky třeba ani ten vozíček), a tak to dělali komunisti.

Prostě je tady nějaká politika, aby se postižení mohli účastnit pokud možno samostatně normálního života, třeba jet s rodinou do divadla, bez nutnosti volat si speciální taxi. Třeba v příměstské dopravě kolem Prahy to docela jde. Nástupiště jsou vesměs ve správné vyšce, podlaha CityElefantů taky.

+4/−1
24.10.2015 18:45

V39l47a56d93i53s39l11a25v 30D29u65b26a 3340868158148

Informace o množství přepravovaných invalidů ročně by byla užitečná. Nejde o segregaci ale logiku. V místě kde nastoupí jeden za rok by se mu vyplatilo opravdu zaplatit taxi a vyšlo by nás to všechny laciněji. Já osobně bych jel radějk taxi než vlakem...

+3/0
24.10.2015 20:42

P49e74t13r 38M31a50r14š79o43u56n 5425678306736

to už můžeme spíše debatovat o tom, že nemuseli chtít dotaci, mohli si udelat vlak s nástupem třeba 5 m nad zemí po žebříku...

+1/0
24.10.2015 19:33

J70i63ř23í 93K14u37č23e47r16a 9155831348

Taky si myslím, bylo by to levnější a pro vozíčkáře ještě mnohem pohodlnější

+2/0
24.10.2015 16:09

F82r90a13n43t53i51š97e60k 23N40o14v80á83k 6351185356531

Ano, samozřejmě, že by bylo. A i pro stát mnohem levnejší, zaplatit to taxi. Ale dotační logika je trochu jiná. V podstatě se drží ideálu Sun Tzu, ať válka živí válku. Zde ať dotace živí dotaci. Dostanete dotaci, ale musíte si to nechat udělat od certifikovaných firem,z certifikovaných materiálů, s certifikovaným projektem atd. Každá ta firma musela za certifikaci (spočívající v jednom papíře s razítkem) moc pěkně zaplatit a teď si účtuje podstatně víc než konkurence bez papíru s razítkem. Což by normálně vedlo ke krachu, ale úředník jim ty kšefty dodá.

PS, je fajn, když na zateplení rodinného domku dostanete dotaci třeba 300 tisíc. jenže musíte mít certifikovaný projekt a udělá to certifikovaná firma z certifikovaných materiálů.. A zaplatíte o 350 tisíc víc, než kdyby to udělala normální firma z běžného rockwoolu nebo polystyrenu. Opravdu se to moc vyplatí..

+1/0
25.10.2015 2:46

J48o59s67e68f 87V60a45l52a 9620323913193

kdyby majitel drahy zadal rekonstrukci vozu profesionalum a ne designerum ( heslo "ponorka") tak mohli mit plosinu primo zabudovanou ve vagonu

+16/0
24.10.2015 15:32

K44a46r88e90l 24K45o30š54ť60á65l 8387341750325

Přesně tak, naprosto samoúčelný design a nakonec to ani nesplňuje to, co to mělo splňovat.

+4/0
24.10.2015 16:52

J72o13s98e63f 10K56u39b21e96š 9795405859324

Bohužel design není jediné zrpasené... Celkově je jízda tím naprosto odstrašující případ kam až může dojít hloupost...

+5/0
24.10.2015 16:55

A32n44t55o92n15í55n 96Z90e48l93e45n46ý 2464273201176

…požadavek úředníků z regionálního operačního programu, kteří nás nasměrovali přímo na dodavatele plošin…

Dobře to mají úředníci zařízeno, ale zase se pan ředitel nemusí bát, že by nedostal schválení. Pokud se tedy nezmění úředníci za jiné, kteří budou směrovat na jiného dodavatele.

+5/0
24.10.2015 15:27

J27a14n 17S12k58ř35i69v29á89n29e91k 3556446896

Takže oni dostali peníze na modernizaci a podmínkou bylo aby měli ve vozech plošiny, ty se tam ale nevešli? Tak tam dali podivnou rampu? A teď nadávají na EU. Nechápu.

+11/0
24.10.2015 15:13

J59a78r27o64s89l68a37v 42B92a78b82e26l 8263158181245

Plošiny se NEVEŠLY.

+3/0
24.10.2015 15:43

J15a20n 91S74k78ř68i32v67á28n24e41k 3956666456

děkuji. .:)

0/0
24.10.2015 16:19

M35i17l70a55n 47M11r56o85c48z92k51o36w45s79k69i 4640556857128

Pokud v projektu bylo i pro vozíčkáře, tak by měli vrátit peníze nebo nakoupit jiný vlak.

+2/0
24.10.2015 15:00

M72i23r83o40s38l78a67v 13Z47i95k67m10u19n27d 7619823254803

Pozor, jedná o osoby se sníženou pohyblivostí, tzn. i dětské kočárku apod.

0/0
25.10.2015 10:54

J89i96ř46í 68J66e19z44d88i40n75s79k40ý 8818442713409

Z svůj krátký život jsem ve vlaku neviděl ani jednoho vozíčkáře...

+4/−9
24.10.2015 14:44

D21a58v32i44d 57P71e17c71a 1775284451556

Ptal jste se proc asi?

+1/0
24.10.2015 14:54

Ř55e68h44o70ř 51V13l72a69s31á81k 2264464711706

Já jednou jednoho jo!

+2/0
24.10.2015 15:09

Ř69e32h24o17ř 29V87l68a36s82á88k 2514144321676

Konkrétně ve Ždáře nad Sázavou

0/0
24.10.2015 15:10

J59o46s66e69f 93K30u33b71e46š 9735295369474

A odkud prosím pocházíte? Já za poslední léta viděl vozíčkářů spoustu, ale asi je to tím, že vlakem jezdím prakticky každý den a to ještě hlavní trasu...

+1/0
24.10.2015 16:54

P88a11v61e40l 34K45e11l18n94a30r 7489350790

ČD za 1/2 roku 2000 vozíčkářů viz https://zeleznicar.cd.cz/assets/zeleznicar/zeleznicar_15_2015.pdf

+4/0
24.10.2015 18:15

R75a43d67e24k 30J64a97n24a62t57a 9735216324652

A to jsou jen ti v dálkových vlacích, kde se přeprava ohlašuje předem.

V nízkopodlažní příměstské dopravě (CityElefanty, RegioPantery apod.), může vozíčkář prostě přijet a nastoupit sám a nikam se to ani speciálně nezapočítá (jen jako ZTP jízdenka, ale tu si kupují i jinak postižení, než vozíčkáři).

+4/0
24.10.2015 18:52

D53a22v98i64d 95Z88a19j68d24á65k 8425652100571

Ta plosina je o tom, ze vozickar nastoupi sam. Tady si nastupovani a brzdeni pri vystopovani,diky tomu sklonu moc predstavit neumim.

+3/−1
24.10.2015 14:40

M72a24r45t57a 74K73o81v96a91c70s39i61k22o27v33á 6123473764755

Máte pravdu, ale já vozíčkáře zase neviděla bez doprovodu. Většinou s nimi někdo je, možná právě proto že přístup je skoro všude špatný.

0/0
24.10.2015 14:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.