Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úzkokolejky se bojí o miliony z EU, tak vozí podivné rampy pro vozíčkáře

K nezvyklému řešení nízkopodlažnosti svých vozů se uchýlila společnost Jindřichohradecké místní dráhy. Aby zachránila dotace v řádu desítek milionů korun na modernizaci svých vlaků, vozí ve vagonech rozměrné rampy pro nástup vozíčkářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F18r59a93n73t78i62š47e53k 43J96í96r30a 2677629374294

no u té parní lokomotivy a historických vagonů, to bude vypadat moc pěkně;-D;-D;-Daž žije kocourkov

0/0
25.10.2015 20:56

F53r77a32n49t79i34š45e38k 60V69a54n81ě75k 1267294507847

No, tak to chci vydět až zůstane vozíčkář držkou nabořený v té lavičce po tom sjezdu.;-D

+1/0
25.10.2015 13:32

V14l41a55s46t79i63m55i80l 39S65v61o34b50o51d48a 7953678415364

Ta rampa je celkem zajímavá (super je možnost složení jako spacák), její použití je v tomto případě podivné, to ano.

0/0
25.10.2015 10:28
Foto

I68m15r66i83c23h 65S23u19c17h65a76r27s77k56ý 8456633315801

Dle mého názoru musí zvítězit zdravý rozum ;-) ta rozkládací plošina plní všechny požadavky pro bezpečný nástup a výstup všech vozíčkářů tak i kočárků. [>-]R^ Dále nutí obsluhu vlaku k pohybovým činnostem a bližšímu kontaktu s cestujícími. Za mou osobu jim děkuji, že dokázali i někdy nesmyslný požadavek EU :-/ vyřešit. R^R^R^

+4/0
25.10.2015 9:45

P81e73t23r 75N68e50c68h83a13n20i27c15k84ý 7173846918810

Hašišbedna do Kaprounu nejezdí

0/0
25.10.2015 7:43

P79a46v56e41l 80S65o54b48o25t61k48a 5820774

DOTACE JSOU ZLO!

Myslete pravicově - co si na sebe nevydělá, nechť zanikne.

+4/−5
25.10.2015 3:22

V14l87a27s25t84i66m22i91l 46S25v24o39b61o13d91a 7113798695424

Problém je, že si řada věcí na sebe nevydělá kvůli státní měnové expanzi, státním norem atd. atd.

Dotace jsou zlo tedy také z toho důvodu, že vytvářejí určitou iluzi o pestrosti současného systému, protože udržují v chodu něco, co by v současném systému nebylo, ale neznamená to, že by to neexistovalo, nebyla-li by měnová expanze, trh oklešťující normy atd.

+1/0
25.10.2015 10:34

M84i73r65o26s73l48a11v 17Z68i37k52m87u29n10d 7349153384873

Výborný nápad, politické strany nebudou dotovány ze státní prostředků, nebudou mít nárok na dary, budou muset žít jen z členských příspěvků ...

+3/0
25.10.2015 10:47

F69r31a27n79t88i42š31e41k 12N28o62v62á47k 6451915166961

Dotaci dostanete, ale dáte z ní pěkně nalízat kamarádovi. Vyrábí nesmyslné rampy, které pro jejich cenu nikdo nechce, tak je pěkně koupíte! Velebnosti, chce se mi zvracet!

+1/−3
25.10.2015 2:25

H13o48n71z52a 75K82a58r52á64s92e36k 1945381372968

Nízkopodlažní vozidla pomohou (při aspoň jakž takž vysokém nástupišti) lidem s pohybovým omezením, s kočárky a také lidem na vozíku. Tato znouzcenost pomůže pouze vozíčkářům (i ten kočárek bude do hašišbedny zvednut raději strojvedoucím/průvodčím "ručně", než aby se rozkládala nějaká plošina).

+7/0
24.10.2015 23:35

V62a22l19e47r24i15e 84M 3323932413467

Jsem na vozíku a jednou sme tou úzkokolejkou chtěly jet. Mělo to hlavní problém a to cena. Vzhledem, že k nadraží musím autem, tak by to byla cesta tam i zpět. Jinak celkem dobrá a lehká plošina, ale ten náklon??? To je o hubu. :-/

+2/−5
24.10.2015 19:43

R82a54d16e88k 17N95e23u12m30a65n66n 5452932488675

cena?

jako že to bylo dražší než to auto?

0/0
26.10.2015 15:31

V36í34t 49K93o46u72b90a 6646980344368

Speciálně ve stanici Kaproun bude tohle zařízení opravdu k ničemu, ale je fakt, že vlaková zastávka uprostřed lesa asi nebude vozíčkáři moc navštěvovaná. Kdo tu trať někdy projel (já minimálně 2x ročně) tak asi ví, že zde je požadavek na bezbariérovost vcelku nesmysl

+15/0
24.10.2015 19:17

J54a90n 91D28l25o76u20h38ý 7104149460749

Mno je snad kazdemu jasne, ze rampa je ve vlaku jen kvuli nejakemu EU nesmyslnemu pozadavku. Prakticke vyuziti bude nulove, ale hlavne ze se splnilo zadani :-D. Jestlize tri lidi nebo dva lidi jsou potreba k rozlozeni, pak je rychlejsi vozickare ve dvou zdvihnout do vlaku...

+15/0
24.10.2015 18:06

J84i40ř81í 36E16r41b95e76n 1243974556787

"Nesmyslný" požadavek si zadal poskytovatel dotace. Kdyby o ni JHMD nežádaly, tak žádnou rampu pořizovat nemusejí.

Je to mimochodem dobrý obchod: pořizovací cena rampy v řádu maximálně tisícikorun, inkasovaná dotace v řádu milionů...

0/0
24.10.2015 21:30

J59o81s10e94f 73S91v88á16r64o80v50s31k20ý 3121496883345

Kdyby o dotaci nepožádali, tak tam dnes úzkokolejka zřejmě nejezdí. A nezáviďte jim milionovou dotaci. Víte co koštuje provoz takové dráhy. Je to podle mne lepší investice jak do jiných rozmarů, za které se zde rozfracaly milióny z EU fondů.

+7/0
25.10.2015 0:19

I65v47a63n 88H58o64l62a64s 5467837338137

>: pořizovací cena rampy v řádu maximálně tisícikorun,

Můžeš ji za takovou cenu vyrábět a nabízet, chytráku!!

0/0
25.10.2015 22:32

K57a21r55e45l 22D67o42k75t25o63r 4177259394200

Přijde mi to jako dost drsné řešení pro vozíčkáře. Sklon je jedna věc a pak to taky vypadá, že to vyžaduje dost široké nástupiště bez překážek, jako jsou lavičky, koše, aby se na to vůbec dalo najet. To by možná bylo jednodušší vozíčkáře nakládat rukama.

+9/0
24.10.2015 16:05

R13a89d59e25k 14J90a16n51a58t60a 9915886104272

Tak pořádné nástupiště (v definované výšce nad temenem kolejnice) potřebuje i každý nízkopodlažní vlak. Tady se řeší připravenost na straně vlaku. Prostě "nový" vlak musí vyhovovat nějakým normám, bez ohledu na to, zda na celé trati již byla proevdena rekonstrukce na nástupiště odpovídající normám, nebo ne ...

+4/0
24.10.2015 18:40

J46i39ř37í 17E64r13b16e69n 1933854966437

Přesně tak, vlak má životnost třicet-čtyřicet let, za tu dobu se můžou nástupiště změnit k nepoznání i několikrát...

+1/0
24.10.2015 21:24

K17a22r19e11l 39D47o59k48t60o72r 4147309794420

Ano, tento vlak je i s plošinou nepřipravený. A o to mi jde, neměl jsem v úmyslu předělávat nástupiště. Jen jsem poukázal, že na obrázku tam není ani dost místa pro to, aby tam vozíčkář najel. Celkově mi tohle řešení přijde v praxi jako velká pitomost.

+1/0
25.10.2015 9:47

J95a15n 62F94i52a33l66a 7254397845369

Jak je velká poptávka pro přepravu vozíčkářů? Jeden týdně? Nebylo by levnější zaplatit jim taxi?

+18/−2
24.10.2015 15:53

J10o59s36e13f 43V94a73l28a 9690833933423

vzhledem k tomu, ze bezbarierovy pristup byl (alespon podle clanku) podminkou mnohamilionove dotace, tak i kdyby v JC kraji nebyl jediny vozickar, tak kvuli te dotaci tam nejake zarizeni musi byt.....to da rozum......

+11/0
24.10.2015 16:07

J56i30ř54í 39K61u66č73e35r16a 9365321168

potom nedá rozum podmínka té dotace. Nikdo netvrdí, že vozíčkáři nemají právo na dopravu, myslím si ale že vzhledem k jejich počtu a nákladům na úpravu všech vozů a stanic by prostě vyšla lépe individuální přeprava.

+12/−3
24.10.2015 16:11

J10o16s98e43f 73V75a90l82a 9330743393873

podminky dotaci nam neprislusi posuzovat. Dotace je proste dar a jak se rika, "darovanemu koni na zuby nekoukej" Uzkokolejka mela moznosti o dotaci pozadat nebo ne. Varianta vyjednat si jine podminky byla treba taky mozna. Ale vybrali si podminku s bezbarierovym pristupem, tak ji ted taky musi splnit. Apropos kazdy z nas muze byt behem nekolika vterin vozickar. Myslim si, ze pokud se na verejnou prepravu davaji dotace, tak by mela byt i bezbarierova........

+5/−1
24.10.2015 16:25

R32a44d26e77k 39N12e19u58m12a72n16n 5732972938155

ale je to dar z našich peněz

0/0
26.10.2015 15:33

M57a64t59ú29š 72B36e29n13a37k 9948404542933

Lenže to je segregácia zdravotne postihnutých a EÚ pretláča ich integráciu. Takže by to bolo proti politike EÚ, takže logicky by na to peniaze nedala.!!

+1/0
24.10.2015 17:05

R91a20d19e81k 89J65a16n26a49t95a 9945146264732

Přesně tak. Taky můžete zavřít vozíčkáře do ústavu. To je úplně nejlevnější (není teoreticky třeba ani ten vozíček), a tak to dělali komunisti.

Prostě je tady nějaká politika, aby se postižení mohli účastnit pokud možno samostatně normálního života, třeba jet s rodinou do divadla, bez nutnosti volat si speciální taxi. Třeba v příměstské dopravě kolem Prahy to docela jde. Nástupiště jsou vesměs ve správné vyšce, podlaha CityElefantů taky.

+4/−1
24.10.2015 18:45

V14l37a10d34i44s78l69a43v 27D72u54b65a 3600138418888

Informace o množství přepravovaných invalidů ročně by byla užitečná. Nejde o segregaci ale logiku. V místě kde nastoupí jeden za rok by se mu vyplatilo opravdu zaplatit taxi a vyšlo by nás to všechny laciněji. Já osobně bych jel radějk taxi než vlakem...

+3/0
24.10.2015 20:42

P81e98t57r 25M66a90r63š33o82u41n 5865888176686

to už můžeme spíše debatovat o tom, že nemuseli chtít dotaci, mohli si udelat vlak s nástupem třeba 5 m nad zemí po žebříku...

+1/0
24.10.2015 19:33

J64i24ř55í 62K24u75č36e70r94a 9745331578

Taky si myslím, bylo by to levnější a pro vozíčkáře ještě mnohem pohodlnější

+2/0
24.10.2015 16:09

F92r45a36n34t14i12š83e60k 24N94o56v11á17k 6231725756501

Ano, samozřejmě, že by bylo. A i pro stát mnohem levnejší, zaplatit to taxi. Ale dotační logika je trochu jiná. V podstatě se drží ideálu Sun Tzu, ať válka živí válku. Zde ať dotace živí dotaci. Dostanete dotaci, ale musíte si to nechat udělat od certifikovaných firem,z certifikovaných materiálů, s certifikovaným projektem atd. Každá ta firma musela za certifikaci (spočívající v jednom papíře s razítkem) moc pěkně zaplatit a teď si účtuje podstatně víc než konkurence bez papíru s razítkem. Což by normálně vedlo ke krachu, ale úředník jim ty kšefty dodá.

PS, je fajn, když na zateplení rodinného domku dostanete dotaci třeba 300 tisíc. jenže musíte mít certifikovaný projekt a udělá to certifikovaná firma z certifikovaných materiálů.. A zaplatíte o 350 tisíc víc, než kdyby to udělala normální firma z běžného rockwoolu nebo polystyrenu. Opravdu se to moc vyplatí..

+1/0
25.10.2015 2:46

J13o90s80e35f 58V17a39l20a 9970873653613

kdyby majitel drahy zadal rekonstrukci vozu profesionalum a ne designerum ( heslo "ponorka") tak mohli mit plosinu primo zabudovanou ve vagonu

+16/0
24.10.2015 15:32

K20a13r82e90l 18K96o27š96ť58á37l 8847141560545

Přesně tak, naprosto samoúčelný design a nakonec to ani nesplňuje to, co to mělo splňovat.

+4/0
24.10.2015 16:52

J68o67s54e55f 11K12u60b29e91š 9825525329434

Bohužel design není jediné zrpasené... Celkově je jízda tím naprosto odstrašující případ kam až může dojít hloupost...

+5/0
24.10.2015 16:55

A37n96t23o15n23í28n 97Z13e91l73e19n97ý 2254553781906

…požadavek úředníků z regionálního operačního programu, kteří nás nasměrovali přímo na dodavatele plošin…

Dobře to mají úředníci zařízeno, ale zase se pan ředitel nemusí bát, že by nedostal schválení. Pokud se tedy nezmění úředníci za jiné, kteří budou směrovat na jiného dodavatele.

+5/0
24.10.2015 15:27

J74a16n 75S78k13ř48i70v65á52n86e63k 3116896206

Takže oni dostali peníze na modernizaci a podmínkou bylo aby měli ve vozech plošiny, ty se tam ale nevešli? Tak tam dali podivnou rampu? A teď nadávají na EU. Nechápu.

+11/0
24.10.2015 15:13

J98a48r84o63s89l98a45v 31B70a85b58e50l 8763938441565

Plošiny se NEVEŠLY.

+3/0
24.10.2015 15:43

J84a56n 80S38k27ř75i76v53á39n88e35k 3576626366

děkuji. .:)

0/0
24.10.2015 16:19

M63i95l22a80n 73M70r22o61c64z78k55o52w45s88k29i 4620706767308

Pokud v projektu bylo i pro vozíčkáře, tak by měli vrátit peníze nebo nakoupit jiný vlak.

+2/0
24.10.2015 15:00

M94i11r17o30s61l92a33v 71Z41i33k11m73u86n68d 7439313614383

Pozor, jedná o osoby se sníženou pohyblivostí, tzn. i dětské kočárku apod.

0/0
25.10.2015 10:54

J94i29ř73í 43J33e90z12d81i73n39s86k33ý 8768272573379

Z svůj krátký život jsem ve vlaku neviděl ani jednoho vozíčkáře...

+4/−9
24.10.2015 14:44

D66a34v56i75d 60P87e50c98a 1805384631146

Ptal jste se proc asi?

+1/0
24.10.2015 14:54

Ř67e83h11o66ř 66V34l74a56s56á61k 2774254271786

Já jednou jednoho jo!

+2/0
24.10.2015 15:09

Ř28e92h83o18ř 55V82l26a59s11á19k 2744854761176

Konkrétně ve Ždáře nad Sázavou

0/0
24.10.2015 15:10

J78o74s62e93f 36K96u23b88e37š 9295655529514

A odkud prosím pocházíte? Já za poslední léta viděl vozíčkářů spoustu, ale asi je to tím, že vlakem jezdím prakticky každý den a to ještě hlavní trasu...

+1/0
24.10.2015 16:54

P10a79v15e56l 41K57e80l68n56a24r 7719820800

ČD za 1/2 roku 2000 vozíčkářů viz https://zeleznicar.cd.cz/assets/zeleznicar/zeleznicar_15_2015.pdf

+4/0
24.10.2015 18:15

R87a18d82e91k 91J79a56n67a77t81a 9975826874302

A to jsou jen ti v dálkových vlacích, kde se přeprava ohlašuje předem.

V nízkopodlažní příměstské dopravě (CityElefanty, RegioPantery apod.), může vozíčkář prostě přijet a nastoupit sám a nikam se to ani speciálně nezapočítá (jen jako ZTP jízdenka, ale tu si kupují i jinak postižení, než vozíčkáři).

+4/0
24.10.2015 18:52

D64a39v64i64d 51Z12a40j25d78á94k 8615432380951

Ta plosina je o tom, ze vozickar nastoupi sam. Tady si nastupovani a brzdeni pri vystopovani,diky tomu sklonu moc predstavit neumim.

+3/−1
24.10.2015 14:40

M47a31r60t89a 21K55o18v15a16c45s36i84k95o83v32á 6973173724525

Máte pravdu, ale já vozíčkáře zase neviděla bez doprovodu. Většinou s nimi někdo je, možná právě proto že přístup je skoro všude špatný.

0/0
24.10.2015 14:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.