Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úzkokolejky se bojí o miliony z EU, tak vozí podivné rampy pro vozíčkáře

K nezvyklému řešení nízkopodlažnosti svých vozů se uchýlila společnost Jindřichohradecké místní dráhy. Aby zachránila dotace v řádu desítek milionů korun na modernizaci svých vlaků, vozí ve vagonech rozměrné rampy pro nástup vozíčkářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F83r56a56n76t21i33š92e96k 62J41í14r24a 2967709984464

no u té parní lokomotivy a historických vagonů, to bude vypadat moc pěkně;-D;-D;-Daž žije kocourkov

0/0
25.10.2015 20:56

F18r74a21n34t87i13š14e43k 51V85a53n18ě82k 1817524317657

No, tak to chci vydět až zůstane vozíčkář držkou nabořený v té lavičce po tom sjezdu.;-D

+1/0
25.10.2015 13:32

V25l72a79s37t83i30m35i48l 34S87v34o94b17o34d54a 7793508445984

Ta rampa je celkem zajímavá (super je možnost složení jako spacák), její použití je v tomto případě podivné, to ano.

0/0
25.10.2015 10:28
Foto

I65m38r79i80c51h 23S35u35c79h84a24r80s87k82ý 8586803965291

Dle mého názoru musí zvítězit zdravý rozum ;-) ta rozkládací plošina plní všechny požadavky pro bezpečný nástup a výstup všech vozíčkářů tak i kočárků. [>-]R^ Dále nutí obsluhu vlaku k pohybovým činnostem a bližšímu kontaktu s cestujícími. Za mou osobu jim děkuji, že dokázali i někdy nesmyslný požadavek EU :-/ vyřešit. R^R^R^

+4/0
25.10.2015 9:45

P19e34t53r 85N84e62c24h79a47n43i60c97k37ý 7413476538640

Hašišbedna do Kaprounu nejezdí

0/0
25.10.2015 7:43

P36a44v91e37l 24S58o94b55o63t20k17a 5450224

DOTACE JSOU ZLO!

Myslete pravicově - co si na sebe nevydělá, nechť zanikne.

+4/−5
25.10.2015 3:22

V58l53a56s60t41i20m54i78l 52S27v65o71b74o90d73a 7803568815434

Problém je, že si řada věcí na sebe nevydělá kvůli státní měnové expanzi, státním norem atd. atd.

Dotace jsou zlo tedy také z toho důvodu, že vytvářejí určitou iluzi o pestrosti současného systému, protože udržují v chodu něco, co by v současném systému nebylo, ale neznamená to, že by to neexistovalo, nebyla-li by měnová expanze, trh oklešťující normy atd.

+1/0
25.10.2015 10:34

M44i27r31o45s15l90a93v 75Z58i40k31m51u17n43d 7359843174503

Výborný nápad, politické strany nebudou dotovány ze státní prostředků, nebudou mít nárok na dary, budou muset žít jen z členských příspěvků ...

+3/0
25.10.2015 10:47

F76r10a36n97t85i83š27e35k 65N49o66v30á73k 6161385736111

Dotaci dostanete, ale dáte z ní pěkně nalízat kamarádovi. Vyrábí nesmyslné rampy, které pro jejich cenu nikdo nechce, tak je pěkně koupíte! Velebnosti, chce se mi zvracet!

+1/−3
25.10.2015 2:25

H93o36n17z51a 68K46a44r94á48s31e74k 1575371482168

Nízkopodlažní vozidla pomohou (při aspoň jakž takž vysokém nástupišti) lidem s pohybovým omezením, s kočárky a také lidem na vozíku. Tato znouzcenost pomůže pouze vozíčkářům (i ten kočárek bude do hašišbedny zvednut raději strojvedoucím/průvodčím "ručně", než aby se rozkládala nějaká plošina).

+7/0
24.10.2015 23:35

V66a39l79e81r16i45e 41M 3473272783357

Jsem na vozíku a jednou sme tou úzkokolejkou chtěly jet. Mělo to hlavní problém a to cena. Vzhledem, že k nadraží musím autem, tak by to byla cesta tam i zpět. Jinak celkem dobrá a lehká plošina, ale ten náklon??? To je o hubu. :-/

+2/−5
24.10.2015 19:43

R54a18d37e65k 24N23e43u42m40a57n98n 5982172628915

cena?

jako že to bylo dražší než to auto?

0/0
26.10.2015 15:31

V12í46t 61K52o77u38b10a 6606630434368

Speciálně ve stanici Kaproun bude tohle zařízení opravdu k ničemu, ale je fakt, že vlaková zastávka uprostřed lesa asi nebude vozíčkáři moc navštěvovaná. Kdo tu trať někdy projel (já minimálně 2x ročně) tak asi ví, že zde je požadavek na bezbariérovost vcelku nesmysl

+15/0
24.10.2015 19:17

J56a66n 64D62l88o88u71h43ý 7914359670819

Mno je snad kazdemu jasne, ze rampa je ve vlaku jen kvuli nejakemu EU nesmyslnemu pozadavku. Prakticke vyuziti bude nulove, ale hlavne ze se splnilo zadani :-D. Jestlize tri lidi nebo dva lidi jsou potreba k rozlozeni, pak je rychlejsi vozickare ve dvou zdvihnout do vlaku...

+15/0
24.10.2015 18:06

J16i61ř23í 93E18r57b66e40n 1713284236427

"Nesmyslný" požadavek si zadal poskytovatel dotace. Kdyby o ni JHMD nežádaly, tak žádnou rampu pořizovat nemusejí.

Je to mimochodem dobrý obchod: pořizovací cena rampy v řádu maximálně tisícikorun, inkasovaná dotace v řádu milionů...

0/0
24.10.2015 21:30

J93o84s74e11f 96S53v57á72r32o86v66s75k77ý 3771686203365

Kdyby o dotaci nepožádali, tak tam dnes úzkokolejka zřejmě nejezdí. A nezáviďte jim milionovou dotaci. Víte co koštuje provoz takové dráhy. Je to podle mne lepší investice jak do jiných rozmarů, za které se zde rozfracaly milióny z EU fondů.

+7/0
25.10.2015 0:19

I73v70a66n 44H63o55l90a63s 5437917138967

>: pořizovací cena rampy v řádu maximálně tisícikorun,

Můžeš ji za takovou cenu vyrábět a nabízet, chytráku!!

0/0
25.10.2015 22:32

K12a64r37e53l 31D67o13k24t69o46r 4477769934590

Přijde mi to jako dost drsné řešení pro vozíčkáře. Sklon je jedna věc a pak to taky vypadá, že to vyžaduje dost široké nástupiště bez překážek, jako jsou lavičky, koše, aby se na to vůbec dalo najet. To by možná bylo jednodušší vozíčkáře nakládat rukama.

+9/0
24.10.2015 16:05

R28a94d46e25k 40J87a55n13a97t56a 9555976404392

Tak pořádné nástupiště (v definované výšce nad temenem kolejnice) potřebuje i každý nízkopodlažní vlak. Tady se řeší připravenost na straně vlaku. Prostě "nový" vlak musí vyhovovat nějakým normám, bez ohledu na to, zda na celé trati již byla proevdena rekonstrukce na nástupiště odpovídající normám, nebo ne ...

+4/0
24.10.2015 18:40

J83i47ř62í 61E54r75b29e32n 1383314556197

Přesně tak, vlak má životnost třicet-čtyřicet let, za tu dobu se můžou nástupiště změnit k nepoznání i několikrát...

+1/0
24.10.2015 21:24

K64a95r66e36l 33D88o50k14t36o95r 4267289614240

Ano, tento vlak je i s plošinou nepřipravený. A o to mi jde, neměl jsem v úmyslu předělávat nástupiště. Jen jsem poukázal, že na obrázku tam není ani dost místa pro to, aby tam vozíčkář najel. Celkově mi tohle řešení přijde v praxi jako velká pitomost.

+1/0
25.10.2015 9:47

J50a98n 65F80i97a33l37a 7734397315839

Jak je velká poptávka pro přepravu vozíčkářů? Jeden týdně? Nebylo by levnější zaplatit jim taxi?

+18/−2
24.10.2015 15:53

J84o32s28e40f 95V66a24l68a 9300323593463

vzhledem k tomu, ze bezbarierovy pristup byl (alespon podle clanku) podminkou mnohamilionove dotace, tak i kdyby v JC kraji nebyl jediny vozickar, tak kvuli te dotaci tam nejake zarizeni musi byt.....to da rozum......

+11/0
24.10.2015 16:07

J70i33ř65í 57K36u12č87e31r44a 9105401348

potom nedá rozum podmínka té dotace. Nikdo netvrdí, že vozíčkáři nemají právo na dopravu, myslím si ale že vzhledem k jejich počtu a nákladům na úpravu všech vozů a stanic by prostě vyšla lépe individuální přeprava.

+12/−3
24.10.2015 16:11

J29o65s56e33f 32V81a89l65a 9440523483663

podminky dotaci nam neprislusi posuzovat. Dotace je proste dar a jak se rika, "darovanemu koni na zuby nekoukej" Uzkokolejka mela moznosti o dotaci pozadat nebo ne. Varianta vyjednat si jine podminky byla treba taky mozna. Ale vybrali si podminku s bezbarierovym pristupem, tak ji ted taky musi splnit. Apropos kazdy z nas muze byt behem nekolika vterin vozickar. Myslim si, ze pokud se na verejnou prepravu davaji dotace, tak by mela byt i bezbarierova........

+5/−1
24.10.2015 16:25

R31a72d39e38k 11N58e40u90m90a61n93n 5572412758115

ale je to dar z našich peněz

0/0
26.10.2015 15:33

M71a51t10ú49š 83B91e92n20a39k 9198904462483

Lenže to je segregácia zdravotne postihnutých a EÚ pretláča ich integráciu. Takže by to bolo proti politike EÚ, takže logicky by na to peniaze nedala.!!

+1/0
24.10.2015 17:05

R41a93d11e28k 84J98a35n62a71t58a 9295846684482

Přesně tak. Taky můžete zavřít vozíčkáře do ústavu. To je úplně nejlevnější (není teoreticky třeba ani ten vozíček), a tak to dělali komunisti.

Prostě je tady nějaká politika, aby se postižení mohli účastnit pokud možno samostatně normálního života, třeba jet s rodinou do divadla, bez nutnosti volat si speciální taxi. Třeba v příměstské dopravě kolem Prahy to docela jde. Nástupiště jsou vesměs ve správné vyšce, podlaha CityElefantů taky.

+4/−1
24.10.2015 18:45

V43l66a70d98i91s56l79a28v 23D43u13b63a 3730388618108

Informace o množství přepravovaných invalidů ročně by byla užitečná. Nejde o segregaci ale logiku. V místě kde nastoupí jeden za rok by se mu vyplatilo opravdu zaplatit taxi a vyšlo by nás to všechny laciněji. Já osobně bych jel radějk taxi než vlakem...

+3/0
24.10.2015 20:42

P29e20t21r 91M58a95r60š75o71u41n 5505478986926

to už můžeme spíše debatovat o tom, že nemuseli chtít dotaci, mohli si udelat vlak s nástupem třeba 5 m nad zemí po žebříku...

+1/0
24.10.2015 19:33

J79i63ř24í 52K59u52č67e19r97a 9895671238

Taky si myslím, bylo by to levnější a pro vozíčkáře ještě mnohem pohodlnější

+2/0
24.10.2015 16:09

F79r66a25n31t34i96š11e71k 38N19o72v76á88k 6461165946361

Ano, samozřejmě, že by bylo. A i pro stát mnohem levnejší, zaplatit to taxi. Ale dotační logika je trochu jiná. V podstatě se drží ideálu Sun Tzu, ať válka živí válku. Zde ať dotace živí dotaci. Dostanete dotaci, ale musíte si to nechat udělat od certifikovaných firem,z certifikovaných materiálů, s certifikovaným projektem atd. Každá ta firma musela za certifikaci (spočívající v jednom papíře s razítkem) moc pěkně zaplatit a teď si účtuje podstatně víc než konkurence bez papíru s razítkem. Což by normálně vedlo ke krachu, ale úředník jim ty kšefty dodá.

PS, je fajn, když na zateplení rodinného domku dostanete dotaci třeba 300 tisíc. jenže musíte mít certifikovaný projekt a udělá to certifikovaná firma z certifikovaných materiálů.. A zaplatíte o 350 tisíc víc, než kdyby to udělala normální firma z běžného rockwoolu nebo polystyrenu. Opravdu se to moc vyplatí..

+1/0
25.10.2015 2:46

J59o16s42e29f 30V62a49l48a 9300773183413

kdyby majitel drahy zadal rekonstrukci vozu profesionalum a ne designerum ( heslo "ponorka") tak mohli mit plosinu primo zabudovanou ve vagonu

+16/0
24.10.2015 15:32

K20a21r31e33l 45K25o92š60ť50á16l 8527461360635

Přesně tak, naprosto samoúčelný design a nakonec to ani nesplňuje to, co to mělo splňovat.

+4/0
24.10.2015 16:52

J70o89s47e63f 22K46u72b81e48š 9835345929594

Bohužel design není jediné zrpasené... Celkově je jízda tím naprosto odstrašující případ kam až může dojít hloupost...

+5/0
24.10.2015 16:55

A13n75t81o14n28í91n 40Z28e97l51e52n53ý 2314233431856

…požadavek úředníků z regionálního operačního programu, kteří nás nasměrovali přímo na dodavatele plošin…

Dobře to mají úředníci zařízeno, ale zase se pan ředitel nemusí bát, že by nedostal schválení. Pokud se tedy nezmění úředníci za jiné, kteří budou směrovat na jiného dodavatele.

+5/0
24.10.2015 15:27

J52a62n 95S91k66ř91i58v11á66n65e71k 3676376716

Takže oni dostali peníze na modernizaci a podmínkou bylo aby měli ve vozech plošiny, ty se tam ale nevešli? Tak tam dali podivnou rampu? A teď nadávají na EU. Nechápu.

+11/0
24.10.2015 15:13

J47a97r52o65s88l84a68v 12B34a54b95e44l 8713488931195

Plošiny se NEVEŠLY.

+3/0
24.10.2015 15:43

J90a32n 38S95k94ř31i38v10á91n21e26k 3806466626

děkuji. .:)

0/0
24.10.2015 16:19

M29i71l90a35n 13M54r11o65c34z58k27o50w37s50k95i 4310306207178

Pokud v projektu bylo i pro vozíčkáře, tak by měli vrátit peníze nebo nakoupit jiný vlak.

+2/0
24.10.2015 15:00

M56i74r49o38s41l76a26v 69Z51i72k77m67u86n65d 7719343334533

Pozor, jedná o osoby se sníženou pohyblivostí, tzn. i dětské kočárku apod.

0/0
25.10.2015 10:54

J46i44ř49í 18J34e97z79d78i54n92s86k13ý 8708892163739

Z svůj krátký život jsem ve vlaku neviděl ani jednoho vozíčkáře...

+4/−9
24.10.2015 14:44

D88a86v79i43d 58P57e85c83a 1585914551896

Ptal jste se proc asi?

+1/0
24.10.2015 14:54

Ř39e83h65o26ř 72V77l83a74s66á48k 2494504581626

Já jednou jednoho jo!

+2/0
24.10.2015 15:09

Ř32e33h81o47ř 12V86l61a22s75á83k 2544894931876

Konkrétně ve Ždáře nad Sázavou

0/0
24.10.2015 15:10

J57o64s58e42f 51K88u48b69e36š 9705405929164

A odkud prosím pocházíte? Já za poslední léta viděl vozíčkářů spoustu, ale asi je to tím, že vlakem jezdím prakticky každý den a to ještě hlavní trasu...

+1/0
24.10.2015 16:54

P40a16v50e47l 38K83e95l35n62a12r 7219890680

ČD za 1/2 roku 2000 vozíčkářů viz https://zeleznicar.cd.cz/assets/zeleznicar/zeleznicar_15_2015.pdf

+4/0
24.10.2015 18:15

R37a26d18e81k 71J81a82n94a26t12a 9885176984692

A to jsou jen ti v dálkových vlacích, kde se přeprava ohlašuje předem.

V nízkopodlažní příměstské dopravě (CityElefanty, RegioPantery apod.), může vozíčkář prostě přijet a nastoupit sám a nikam se to ani speciálně nezapočítá (jen jako ZTP jízdenka, ale tu si kupují i jinak postižení, než vozíčkáři).

+4/0
24.10.2015 18:52

D23a61v95i20d 16Z18a79j31d16á34k 8455252150971

Ta plosina je o tom, ze vozickar nastoupi sam. Tady si nastupovani a brzdeni pri vystopovani,diky tomu sklonu moc predstavit neumim.

+3/−1
24.10.2015 14:40

M61a94r61t47a 51K82o60v31a61c54s98i57k19o20v24á 6133613404395

Máte pravdu, ale já vozíčkáře zase neviděla bez doprovodu. Většinou s nimi někdo je, možná právě proto že přístup je skoro všude špatný.

0/0
24.10.2015 14:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.