Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky nabíraly zbytečné zpoždění. Správci tratě totiž chyběla výhybka

Do českých železnic se letos investice jen hrnou. Správa železniční dopravní cesty proto naplánovala velké množství oprav tratí. S tím souvisí i zvýšení počtu výluk. Opravy se často prodlužují, protože náhradní díly nejsou skladem. Kvůli tomu se například čekalo dva měsíce na jednu výhybku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i28r35o51s22l30a21v 48B24u28č38e22k 6183583421914

Nic se neděje, to spraví výdaj 120 milionů Kč vydaných ČD na reklamu, jak jezdí dobře a spolehlivě ... Viz TV ... Co otravujete s nějakou výhybkou ... !?

0/−6
29.10.2015 4:37

F26r84a14n84t32i35š98e81k 17V94a35n71ě95k 1717114667927

Až na to, že majitel těch výhybek je SŽDC s.o., takže s tím ČD nemají nic společného.

+10/0
29.10.2015 7:20

K54a19r74e85l 54Ř23e65h82á81č86e22k 9922760311542

A co mají s tímto problémem společného ČD?

+2/0
29.10.2015 13:05

K63a13r81e89l 19M18á52c68h28a 5520444278932

jestli musí vypsat soutěž na každou vyhýbku možná  ale když řeknou zámečníkům že ji potřebují tak je do rána vyrobená, nevěřím že se v čechách čeká dva měsíce na kus železa, leda že by to vozili z indie lodí jako zkrachovalá avie kardany

0/−1
28.10.2015 21:47

M48a52r51t26i70n 28K63y49p66r 2152705704474

V ČR je jediný výrobce a dva měsíce je u něj ještě relativně slušná lhůta (právě díky tomu, že je jediný).

+4/0
28.10.2015 22:29

J12i50ř48í 86E88r40b72e80n 1183914886217

A dají ti dva zámečníci záruku na to, aby přes takovou výhybku mohla denně projet třeba stovka vlaků vezoucích řádově tisíce lidí?

0/0
29.10.2015 20:31

J57a83n 12J49e56m43e19l94k71a 1435380

Co spíš nepochopím, x let se z peněz EU platili jen kraviny, typu sokromých welness, nesmyslných školení a pod.

A nyní až poslední rok se konečně začalo něco opravovat kromě koridorů.

Ale opět evidentně málo nepřipravené. Jestli propadne třeba 10 miliad, tak je to zejména u železnice škoda.

Za miliardu se dá opravit Opava Krnov cca 30 km ze 75 na 120 km/h(a to už autem nebudete rychlejší). Za 2 miliadry se Opava Ostrava elektrifikovala. Takových tratí, které potřebují pořádné řízení, rozumné koleje, elektrifikace a vyhybky je.. Kolín - Nymburk, rovné, ale Elefant jezdí 70 kou. Nymburk - Mladá Boleslav by podle mě byl super adept na 120.. A jezdíme 80..

Rožnov - Valašské Meziříčí 2 velké města, koleje křivé na pohled.

Hromada špatných příměstských tratí..

+7/0
28.10.2015 21:26
Foto

B44r94o31n57i67s15l96a96v 20G28a70b16r11y30š 2402639141

Hlavně na Brněnsku by to chtělo investovat. A taky víc tratí.

+1/0
28.10.2015 21:38

P53a23v40e59l 61R15e22z43n60i98c20e71k 3615744754672

to maji evidentne asi vybornej project management a taky supplier management kdyz nejsou schopni naplanovat a vest projekt - rekonstrukci casti trate tak aby se vyhnuli cekani na dodani / vyrobu nejakeho dilu.. OMG OMG...

0/−2
28.10.2015 20:45

J22i13ř90í 67E81r15b74e20n 1943784926867

Prosím, prosím, ještě víc anglicismů! ;-D

+4/−2
28.10.2015 20:47

P77a11v29e25l 78O15b50d57r12ž77á81l89e18k 6236174168852

To je těžké .. kdyby SŽDC měla po republice desítky skladů napěchovaných všemi možnými typy komponent pro výhybky (příčemž leckde na koridoru jsou to atypy, jedinný kus daného typu v ČR) - tak na tomhle místě budeme mít článek, jak správce kolejí špatně hospodaří, že vyhazuje miliardy za nákup a uskladnění dílů, které dvacet let nikdo nepotřeboval atd.

+8/0
28.10.2015 19:22

J35i58ř52í 94J47u88r26á49š95e31k 8487485290647

Tak se ma SZDC s dopravci domluvit tak, aby nestresovali jizdni rady, kdyz je situace jaka je.

+1/−2
28.10.2015 19:41

M82i22r35o65s58l79a94v 91Z55i34k28m64u43n31d 7119583684973

Jízdní řády sestavuje SŽDC, nikoli dopravci, a to podle kapacity dráhy ...

+1/0
29.10.2015 7:42

V68i34k69t29o50r 90N39á22r12o75ž82n83ý 3129182828

Přesně tak

0/0
28.10.2015 19:55

P23e97t77r 81N57o57v35o90t42n13y 1281760811

by mě zajimalo, jak to resi v jinych státech. Jestli je prijatelne, mit na paterni trati snizenou rychlost nekolik měsíců.

0/0
28.10.2015 20:47

K54a94r47e46l 61M50á79c94h94a 5620714438352

v ottd to převeze víc, takže investiční omezení na trati se vždy vyplatí

0/0
28.10.2015 21:50

M46i76r28o18s70l31a19v 81Z30i32k33m75u21n50d 7429423364263

Je to přijetelné, jenže tam se naplánuje výlukový jízdní řád  třeba rok dopředu  .... ve švýcarském jízdním řádu máte v listopadu / prosinci 2014 (kdy si ho koupíte) informaci o tom, že např. dne 26.9.2015 bude na trati výluka a vlaky pojedou jinak ... pokud jsou výluky vícedenní, tak se publikuje v témže jízdním řádu alternativní jízdní řád ... 

Podobně tak činí v Německu ...

0/0
29.10.2015 7:45

P31e24t56r 66N17o37v46o31t60n38y 1861280451

Jenže tohle jsou neplánované věci.

0/0
29.10.2015 9:29

T15o47m31a20s 58A71u33g42u95s67t10y34n 6717236691500

mít sklad jeden kdekoliv, a mít v něm co je potřeba, tak je materiál do druhého dne na svém místě...

+1/0
28.10.2015 21:59

M10i46r61o67s46l49a29v 77Z78i69k90m71u48n69d 7799933114863

To je sice hezká idea, ale ani to neznamená, že tu opravu uděláte druhý den ... pokud to není havarijní situace, kdy se nedá jezdit vůbec, tak musíte zajistit výluku = vypracovat příslušné opatření (Rozkaz o výluce, zajistit odpojení zabezpečovacího zařízení - je-li to potřeba, zajistit vypnutí TV s čímž jsou spojeny další povinnosti, např. objednat pomocné motorové lokomotivy, k práci třeba potřebujete kolejový jeřáb, ty nestojí ve frontě na práci, ale musí se objednat ...)

To zkrátka není tak, jako když silničáři uzavřou půlku silnice, dají tam dopravní značky a semafory, umístí výstražná světla a práce může začít ....  Za den je hotovo ...

0/0
29.10.2015 7:55

J27a37n 88S39ů83r70a 4135833353562

To není těžké. Je to hlavní nejvytíženější trať. Jestli chápete. Když se to stane na nějaké lokálce, mlčím.

+1/0
29.10.2015 1:03

K56a42r44e24l 75B80a60m90b34u60l97a 4653289537409

Trať Praha-Česká Třebová zřejmě nepatří mezi prioritní tratě....

+1/−2
28.10.2015 19:14

P87e80t60r 92F35r86a15n32c 9847951418618

SZDC je v tomhle opravdu tragicka. Skladove zasoby nula. Sklady musi byt prazdne. Potom je kazda oprava na velice dlouho. Situace uplne stejna i na Morave. V Hranicich na Morave zavada na jazyku mezi 1 a 3 kol. Rychlost do odbocky snizena na 10 km/hod. Trva to uz priblizne 14 dnu. Tezke naklady smer Ostrava se nejsou schopne rozjet. Do toho i nekteri strojvedouci pro jistotu jedou desitkou i v primem smeru. Obycejna vyhybka. Mozna uz v Rusku zacali tezit zeleznou rudu na vyrobu zeleza pro dotycny jazyk.

Po nehode (vykolejeni z duvodu spatne opravy na voze) v Prosenicich to byla take tezka parodie.

O poruchach na srdcovkach skoda mluvit. Pred koridorem byla vymena srdcovky celkem vyjimecna zalezitost. Po koridoru je spise zazrak, kdyz nejaka drzi a neni ji potreba menit.

+6/−1
28.10.2015 18:40

V69i62k90t63o62r 23N71á31r46o35ž75n95ý 3679182878

Průser je v tom , že tyto díly vyrábí jedna fabrika v republice.

+2/0
28.10.2015 19:57

P68a50v88e60l 19R44e97z94n89i51c89e98k 3685504194592

to neni pruser - to je fakt s kterym ma projekt manazer pocitat pri tvorbe projektoveho planu a casove linie...

0/0
28.10.2015 20:47

L28i43b28o90r 38V43e95s45e52l55ý 2329936622142

Projekt manager čeho?

0/0
28.10.2015 20:49

P64a35v26e98l 45R81e94z44n32i26c70e67k 3115224714242

Project manager daneho projektu - treba rekonstrukce urcite casti trati.

Pokud by mel zjisteno co je na te trati celkove treba opravit a mel by u dodavatele zjisteno jake jsou cekaci lhuty na jednotlive dily, pripadne by mel zjistene alternativni dodavatele a udelanou analyzu - zaplatit min a dlouho cekat vs. zaplatit vic (jinde) a necekat...

na zaklade toho by mohl mnohem lepe a efektivneji vyuzit zdroje na projektu - jak lidske tak financni tak aby nedochazelo k casovym prostojum, zpozdenim atd...

0/0
29.10.2015 16:26

L12i79b36o74r 57V62e48s27e59l35ý 2539526182622

Už vidím project managera, jak kreslí ganťáky a podobné zábavnosti, kdy se pokazí srdcovka na výhybce a podle toho ji objednává. Tohle se moc naplánovat nedá, tohle je provoz a ne teorie.

0/0
29.10.2015 19:21

P22a14v42e84l 86R64e81z69n15i37c63e82k 3205124294702

to osuhlasim. ale pak se nabavime o planovane udrzbe / rekonstrukci ale o nutner vymene pri poruse ci poskozeni a to je situace jina...

0/0
29.10.2015 20:06

J42i83ř72í 38E52r52b67e86n 1553114866987

Průser je spíš v tom, že správce trati si není schopen na základě analýzy pořídit dostatek náhradních dílů předem...

+3/0
28.10.2015 20:49

L48i20b37o52r 35V69e13s66e34l25ý 2349166412422

Jenže skladové zásoby mít nesmíte, to je to, oč tu běží.

+2/0
28.10.2015 20:50

J73i97ř21í 74E51r45b96e88n 1913694786797

To tvrdili manažeři v jednom podniku taky, a ochotně si vyplatili odměny za to, jak dokázali snížit zásoby surovin, rozpracované výroby, hotových výrobků a náhradních dílů o několik desítek milionů korun.

Vypadalo to krásně, dokud se během následujícího roku nezačala hroutit jedna výrobní linka za druhou (dodávka ND a servisu do dvou týdnů až šesti měsíců) a minimalizované zásoby hotových výrobků nezpůsobily zpožďování expedice i v řádu týdnů, což vyústilo ve snížení hodnocení u některých zákazníků v oblasti automotive a samozřejmě v následný pokles tržeb, zisku a manažerských odměn ;-)

+3/0
28.10.2015 20:57

P19e69t46r 55N39o84v77o82t30n94y 1101210571

Tak ať neprovozujou dráhu, ale třeba kolotoče.

0/0
28.10.2015 21:02

J50a97n 62N45e26š58p65o95r 4206778686752

Zajímavé ilustrační foto hrbatého vagónu k článků o zpoždění vlaků z důvodu chybějící výhybky.

0/0
28.10.2015 18:37

F80r58a50n11t59i27s67e72k 54M59r43z29e78n85a 3485385578219

Jj tu si pamatuju z clanku o renovaci vagonu - ze jsou po repasi jaksi hrbolate :-) a ted je tu v clanku o vyhybkach. Asi nekdo zapomel behem 3dny trvajiciho vyletu po CR cvaknout kolej a Profimedia ji take nema v nabidce. :-)

0/0
28.10.2015 20:44
Foto

M78i97l98a26n 11P46o43h52o75ř20e22l82i98c91k76ý 7788572357376

SŽDC vzniklo tak, že se "odloupla" od Českých drah, ale myšlení zaměstnanců zůstalo zkostnatělé. Tady už nepomůže výměna ředitele, když ostatní řídící zaměstnanci zůstávají ve svém teplém pelíšku. Asi by pomohl jenom ostrý "kartáč" na úrovni odborných vedoucích a větší kontrola z úrovně ministerstva vč. příslušných sankcí.

+3/−2
28.10.2015 18:07

J81a70n 76N42e48š12p89o64r 4426668406202

Co rozumíte pojmem odborný vedoucí?

0/0
28.10.2015 18:38

V37i48k97t97o70r 75N63á57r13o66ž16n51ý 3569592708

Ono by pomohlo , kdyby za veškeré mimořádnosti a problémy museli dopravcům platit...

+3/0
28.10.2015 19:58

P60a50v52e98l 37R22e11z75n50i11c65e60k 3235204814102

nepomohlo. zvysili by si totiz poplatek za vyuziti trate takze by se to vratilo zakaznikum v cenach jizdenek..  je to statni / polostatni moloch, jeho prijmy jsou dvoje - z poplatku za pouziti koleji jednotlivymi dopravci a pak i z nasich dani - ergo pokud by tu pokutu platili, tak je to stejne nijak trapit nebude, ve finale to zplati bud cestujici anebo vsichni danovi poplatnici, to si nevyberete

0/0
28.10.2015 20:49

L85i44b10o84r 44V10e93s15e13l93ý 2779336242632

Ale pomohlo, protože SŽDC nepokutuje nedodržení výluk, pokud po SŽDC nechce nikdo penále. A že se prodrbaná výluka přikryje poruchou je pořád standardní záležitost.

+2/0
28.10.2015 20:52

R35o84m88a41n 39J24e89s67c13h96k36e 9718575957155

Mne nejde na rozum, proč si musí ČD platit náhradní dopravu, když jde o obnovu či rekonstrukci trati. A když nestihnou termín, proč to musí stále platit ČD.

0/0
29.10.2015 17:10

D25a49n46i31e66l 30S16e56m73e35r60á56k 1476958429448

Dráhy i Správa dělají, jako kdyby zpoždění bylo vyjímečné a ne tak časté ... ;-)

0/−1
28.10.2015 18:05

J76i61r85k75a 79H71r81a80d67e20c 5283412123583

No jezdit tenhle rok vlakem je fakt slušnej očistec.....

+3/−1
28.10.2015 17:53

J72i52ř96í 98J86u53r40á12š57e43k 8297375240157

Spis je to k zbliti. Dnes landek zpozdeni pul hodiny. Predchozi dny i kolem hodiny. http://poloha.vlaku.info/cs/vlak/146/

A ze ta situace na CD a SZDC nechava Toka klidnym.

0/−1
28.10.2015 19:36

J78i66ř51í 70E69r62b58e20n 1703304356537

On je to očistec i autobusem, autem, na kole a pěšky. Třeba do okresního města Semily je jedna silnice uzavřená, druhá rozkopaná na krokovou rychlost, třetí ve špatném stavu sama o sobě a čtvrtá znamená čtyřicetikilometrovou objížďku.

+1/0
28.10.2015 20:52

M67i65r63o55s11l73a53v 25Z62i18k59m47u18n88d 7149743144523

Daleko horší než zpoždění kvůli chybějící součástce na opravu výhybky jsou CHYBĚJÍCÍ výhybky, které se v rámci modernizace koridoru prostě na zhlaví nenaprojektovaly, podobně "pomalé výhybky" pro rychlost 50 km tam, kde se jezdí rychlostí 160 km/h ..., takže když musí jet vlak z provozních důvodů "odbočkou", tak musí z rychlosti 160 km/h  zpomalit na padesátku a pak se zase rozjíždět na 160 km/h ...

+18/0
28.10.2015 17:15

J55a51n 57J76e12m10e67l56k71a 1495980

A když přehlídne semafor, tak je pak asi sranda co .-)

0/0
28.10.2015 21:07

J61o80s76e73f 43T85r73ö47g11l 8419542826976

Máte pravdu, možnost předjet zpožděným EC osobák (nebo zpožděný osobák EC vlakem)ú se tím značně redukuje.

A leckde jsou také výhybky nesmyslně popř. chybí. V Ústí n.L. se např. zrušila v rámci modernizace výhybka mezi 2. a 3. kolejí, díky čemuž mají teď rychlíky Cheb-ÚL-Praha k dispozici jen jednu nástupištní hranu, ze které se dá jet současně na Prahu i na Teplice (dříve byly 2 a vlaky se mohly v ÚL i potkat).

V Praze Podbabě se udělala nová zastávka (což považuji za pozitivní krok), ale výhybka ve směru z Prahy je PŘED ní a ne za ní. Vzhledem k nevalné dochvilnosti EC vlaků se tak často stává, že osobák stojí na předjízdné koleji několik minut a čeká na předjetí EC vlakem a poté teprve najede na zastávku. Kdyby byla výhybka ZA zastávku, mohl čekat v zastávce - přestupujícím cestujícím na MHD by zbytečně neujela tramvaj/autobus a navíc by se výměna cestujících odehrála v rámci čekání a vlak by se už dál nezdržoval.

+1/0
29.10.2015 9:59

R51o70m17a14n 61J79e58s82c16h28k73e 9828955907635

Především by se měl probudit pan ministr Ťok. Již za 1.republiky strojvůdci poukazovali na pomalé opravy tratí a sníženou rychlost. A dnes v době počítačů a moderní technologie by měla být rychlost někde jinde. Trať Olomouc - Praha postavili za 4 roky. Bez mechanizace , bez dynamitu.

0/0
29.10.2015 18:24

J62i86ř54í 12E14r25b10e36n 1813724746127

Sice bez mechanizace a bez dynamitu, zato se stovkou dělníků na jednom kilometru...

Třeba trať Martinice - Rokytnice (20 km včetně čtyř mostů a dvou tunelů) byla sice hotová za necelých 14 měsíců od prvního výkopu (10.10.1898) po projetí prvního vlaku (7.12.1899), ale stavěly ji 2 tisíce lidí...

0/0
29.10.2015 20:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.