Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky nabíraly zbytečné zpoždění. Správci tratě totiž chyběla výhybka

Do českých železnic se letos investice jen hrnou. Správa železniční dopravní cesty proto naplánovala velké množství oprav tratí. S tím souvisí i zvýšení počtu výluk. Opravy se často prodlužují, protože náhradní díly nejsou skladem. Kvůli tomu se například čekalo dva měsíce na jednu výhybku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i28r75o78s27l64a60v 72B64u52č80e97k 6883283591554

Nic se neděje, to spraví výdaj 120 milionů Kč vydaných ČD na reklamu, jak jezdí dobře a spolehlivě ... Viz TV ... Co otravujete s nějakou výhybkou ... !?

0/−6
29.10.2015 4:37

F26r83a49n71t82i50š35e20k 61V58a26n52ě24k 1787364157907

Až na to, že majitel těch výhybek je SŽDC s.o., takže s tím ČD nemají nic společného.

+10/0
29.10.2015 7:20

K28a71r95e36l 76Ř42e80h75á61č82e66k 9902180481322

A co mají s tímto problémem společného ČD?

+2/0
29.10.2015 13:05

K33a66r21e95l 55M79á95c35h76a 5500674648152

jestli musí vypsat soutěž na každou vyhýbku možná  ale když řeknou zámečníkům že ji potřebují tak je do rána vyrobená, nevěřím že se v čechách čeká dva měsíce na kus železa, leda že by to vozili z indie lodí jako zkrachovalá avie kardany

0/−1
28.10.2015 21:47

M44a29r49t73i53n 91K97y10p87r 2582885164174

V ČR je jediný výrobce a dva měsíce je u něj ještě relativně slušná lhůta (právě díky tomu, že je jediný).

+4/0
28.10.2015 22:29

J89i16ř88í 52E53r70b49e76n 1303904216257

A dají ti dva zámečníci záruku na to, aby přes takovou výhybku mohla denně projet třeba stovka vlaků vezoucích řádově tisíce lidí?

0/0
29.10.2015 20:31

J18a44n 47J74e70m59e35l73k26a 1705260

Co spíš nepochopím, x let se z peněz EU platili jen kraviny, typu sokromých welness, nesmyslných školení a pod.

A nyní až poslední rok se konečně začalo něco opravovat kromě koridorů.

Ale opět evidentně málo nepřipravené. Jestli propadne třeba 10 miliad, tak je to zejména u železnice škoda.

Za miliardu se dá opravit Opava Krnov cca 30 km ze 75 na 120 km/h(a to už autem nebudete rychlejší). Za 2 miliadry se Opava Ostrava elektrifikovala. Takových tratí, které potřebují pořádné řízení, rozumné koleje, elektrifikace a vyhybky je.. Kolín - Nymburk, rovné, ale Elefant jezdí 70 kou. Nymburk - Mladá Boleslav by podle mě byl super adept na 120.. A jezdíme 80..

Rožnov - Valašské Meziříčí 2 velké města, koleje křivé na pohled.

Hromada špatných příměstských tratí..

+7/0
28.10.2015 21:26

B62r27o27n64i55s33l33a78v 61G16a49b72r15y28š 6865974240

Hlavně na Brněnsku by to chtělo investovat. A taky víc tratí.

+1/0
28.10.2015 21:38

P93a65v67e98l 57R61e38z83n63i61c22e87k 3395794424732

to maji evidentne asi vybornej project management a taky supplier management kdyz nejsou schopni naplanovat a vest projekt - rekonstrukci casti trate tak aby se vyhnuli cekani na dodani / vyrobu nejakeho dilu.. OMG OMG...

0/−2
28.10.2015 20:45

J45i71ř88í 35E52r84b30e95n 1673414626117

Prosím, prosím, ještě víc anglicismů! ;-D

+4/−2
28.10.2015 20:47

P94a74v69e51l 71O37b59d31r14ž58á63l68e64k 6366714698702

To je těžké .. kdyby SŽDC měla po republice desítky skladů napěchovaných všemi možnými typy komponent pro výhybky (příčemž leckde na koridoru jsou to atypy, jedinný kus daného typu v ČR) - tak na tomhle místě budeme mít článek, jak správce kolejí špatně hospodaří, že vyhazuje miliardy za nákup a uskladnění dílů, které dvacet let nikdo nepotřeboval atd.

+8/0
28.10.2015 19:22

J66i73ř76í 68J39u41r82á24š19e87k 8507795460127

Tak se ma SZDC s dopravci domluvit tak, aby nestresovali jizdni rady, kdyz je situace jaka je.

+1/−2
28.10.2015 19:41

M89i30r74o82s67l86a52v 45Z67i52k82m52u40n23d 7349663874583

Jízdní řády sestavuje SŽDC, nikoli dopravci, a to podle kapacity dráhy ...

+1/0
29.10.2015 7:42

V58i36k96t74o88r 34N36á44r37o68ž56n28ý 3719792348

Přesně tak

0/0
28.10.2015 19:55

P21e61t78r 44N61o88v11o82t24n38y 1181250561

by mě zajimalo, jak to resi v jinych státech. Jestli je prijatelne, mit na paterni trati snizenou rychlost nekolik měsíců.

0/0
28.10.2015 20:47

K87a52r11e83l 30M61á31c87h75a 5920544848572

v ottd to převeze víc, takže investiční omezení na trati se vždy vyplatí

0/0
28.10.2015 21:50

M41i51r24o76s20l34a20v 71Z16i11k72m86u53n96d 7689343234603

Je to přijetelné, jenže tam se naplánuje výlukový jízdní řád  třeba rok dopředu  .... ve švýcarském jízdním řádu máte v listopadu / prosinci 2014 (kdy si ho koupíte) informaci o tom, že např. dne 26.9.2015 bude na trati výluka a vlaky pojedou jinak ... pokud jsou výluky vícedenní, tak se publikuje v témže jízdním řádu alternativní jízdní řád ... 

Podobně tak činí v Německu ...

0/0
29.10.2015 7:45

P59e25t20r 87N49o26v55o43t50n27y 1121330851

Jenže tohle jsou neplánované věci.

0/0
29.10.2015 9:29

T85o88m75a40s 68A40u10g61u97s90t45y26n 6457986211430

mít sklad jeden kdekoliv, a mít v něm co je potřeba, tak je materiál do druhého dne na svém místě...

+1/0
28.10.2015 21:59

M18i34r28o50s78l93a34v 41Z31i63k74m60u63n89d 7689533134773

To je sice hezká idea, ale ani to neznamená, že tu opravu uděláte druhý den ... pokud to není havarijní situace, kdy se nedá jezdit vůbec, tak musíte zajistit výluku = vypracovat příslušné opatření (Rozkaz o výluce, zajistit odpojení zabezpečovacího zařízení - je-li to potřeba, zajistit vypnutí TV s čímž jsou spojeny další povinnosti, např. objednat pomocné motorové lokomotivy, k práci třeba potřebujete kolejový jeřáb, ty nestojí ve frontě na práci, ale musí se objednat ...)

To zkrátka není tak, jako když silničáři uzavřou půlku silnice, dají tam dopravní značky a semafory, umístí výstražná světla a práce může začít ....  Za den je hotovo ...

0/0
29.10.2015 7:55

J86a11n 63S31ů38r64a 4815603973272

To není těžké. Je to hlavní nejvytíženější trať. Jestli chápete. Když se to stane na nějaké lokálce, mlčím.

+1/0
29.10.2015 1:03

K28a52r32e79l 56B32a17m19b77u14l44a 4163949507989

Trať Praha-Česká Třebová zřejmě nepatří mezi prioritní tratě....

+1/−2
28.10.2015 19:14

P47e76t35r 11F43r10a75n71c 9427311348428

SZDC je v tomhle opravdu tragicka. Skladove zasoby nula. Sklady musi byt prazdne. Potom je kazda oprava na velice dlouho. Situace uplne stejna i na Morave. V Hranicich na Morave zavada na jazyku mezi 1 a 3 kol. Rychlost do odbocky snizena na 10 km/hod. Trva to uz priblizne 14 dnu. Tezke naklady smer Ostrava se nejsou schopne rozjet. Do toho i nekteri strojvedouci pro jistotu jedou desitkou i v primem smeru. Obycejna vyhybka. Mozna uz v Rusku zacali tezit zeleznou rudu na vyrobu zeleza pro dotycny jazyk.

Po nehode (vykolejeni z duvodu spatne opravy na voze) v Prosenicich to byla take tezka parodie.

O poruchach na srdcovkach skoda mluvit. Pred koridorem byla vymena srdcovky celkem vyjimecna zalezitost. Po koridoru je spise zazrak, kdyz nejaka drzi a neni ji potreba menit.

+6/−1
28.10.2015 18:40

V53i12k89t85o95r 43N36á24r12o20ž51n79ý 3179672618

Průser je v tom , že tyto díly vyrábí jedna fabrika v republice.

+2/0
28.10.2015 19:57

P44a34v72e52l 93R68e79z38n26i14c35e96k 3825274754602

to neni pruser - to je fakt s kterym ma projekt manazer pocitat pri tvorbe projektoveho planu a casove linie...

0/0
28.10.2015 20:47

L46i35b97o74r 64V74e23s57e20l60ý 2249836442652

Projekt manager čeho?

0/0
28.10.2015 20:49

P65a54v80e47l 51R76e56z84n61i33c38e77k 3265364794532

Project manager daneho projektu - treba rekonstrukce urcite casti trati.

Pokud by mel zjisteno co je na te trati celkove treba opravit a mel by u dodavatele zjisteno jake jsou cekaci lhuty na jednotlive dily, pripadne by mel zjistene alternativni dodavatele a udelanou analyzu - zaplatit min a dlouho cekat vs. zaplatit vic (jinde) a necekat...

na zaklade toho by mohl mnohem lepe a efektivneji vyuzit zdroje na projektu - jak lidske tak financni tak aby nedochazelo k casovym prostojum, zpozdenim atd...

0/0
29.10.2015 16:26

L31i92b86o53r 72V37e56s58e96l86ý 2639766652162

Už vidím project managera, jak kreslí ganťáky a podobné zábavnosti, kdy se pokazí srdcovka na výhybce a podle toho ji objednává. Tohle se moc naplánovat nedá, tohle je provoz a ne teorie.

0/0
29.10.2015 19:21

P86a53v66e60l 82R98e81z66n14i14c52e59k 3105154964152

to osuhlasim. ale pak se nabavime o planovane udrzbe / rekonstrukci ale o nutner vymene pri poruse ci poskozeni a to je situace jina...

0/0
29.10.2015 20:06

J65i64ř79í 10E30r26b58e89n 1123224346757

Průser je spíš v tom, že správce trati si není schopen na základě analýzy pořídit dostatek náhradních dílů předem...

+3/0
28.10.2015 20:49

L78i79b39o72r 12V86e55s11e73l85ý 2349696602492

Jenže skladové zásoby mít nesmíte, to je to, oč tu běží.

+2/0
28.10.2015 20:50

J35i81ř49í 29E76r56b53e10n 1803974226847

To tvrdili manažeři v jednom podniku taky, a ochotně si vyplatili odměny za to, jak dokázali snížit zásoby surovin, rozpracované výroby, hotových výrobků a náhradních dílů o několik desítek milionů korun.

Vypadalo to krásně, dokud se během následujícího roku nezačala hroutit jedna výrobní linka za druhou (dodávka ND a servisu do dvou týdnů až šesti měsíců) a minimalizované zásoby hotových výrobků nezpůsobily zpožďování expedice i v řádu týdnů, což vyústilo ve snížení hodnocení u některých zákazníků v oblasti automotive a samozřejmě v následný pokles tržeb, zisku a manažerských odměn ;-)

+3/0
28.10.2015 20:57

P70e79t86r 57N89o34v34o23t86n96y 1271500141

Tak ať neprovozujou dráhu, ale třeba kolotoče.

0/0
28.10.2015 21:02

J90a77n 55N39e68š76p32o18r 4626918566282

Zajímavé ilustrační foto hrbatého vagónu k článků o zpoždění vlaků z důvodu chybějící výhybky.

0/0
28.10.2015 18:37

F35r78a57n73t89i12s49e44k 46M77r63z88e73n90a 3455565258169

Jj tu si pamatuju z clanku o renovaci vagonu - ze jsou po repasi jaksi hrbolate :-) a ted je tu v clanku o vyhybkach. Asi nekdo zapomel behem 3dny trvajiciho vyletu po CR cvaknout kolej a Profimedia ji take nema v nabidce. :-)

0/0
28.10.2015 20:44
Foto

M89i59l35a58n 76P17o43h38o75ř96e60l84i61c27k93ý 7108712987546

SŽDC vzniklo tak, že se "odloupla" od Českých drah, ale myšlení zaměstnanců zůstalo zkostnatělé. Tady už nepomůže výměna ředitele, když ostatní řídící zaměstnanci zůstávají ve svém teplém pelíšku. Asi by pomohl jenom ostrý "kartáč" na úrovni odborných vedoucích a větší kontrola z úrovně ministerstva vč. příslušných sankcí.

+3/−2
28.10.2015 18:07

J65a22n 17N24e11š69p53o10r 4916498946842

Co rozumíte pojmem odborný vedoucí?

0/0
28.10.2015 18:38

V86i60k46t84o65r 68N98á29r80o66ž55n73ý 3729472858

Ono by pomohlo , kdyby za veškeré mimořádnosti a problémy museli dopravcům platit...

+3/0
28.10.2015 19:58

P91a11v70e78l 90R72e56z69n50i77c52e21k 3565164624432

nepomohlo. zvysili by si totiz poplatek za vyuziti trate takze by se to vratilo zakaznikum v cenach jizdenek..  je to statni / polostatni moloch, jeho prijmy jsou dvoje - z poplatku za pouziti koleji jednotlivymi dopravci a pak i z nasich dani - ergo pokud by tu pokutu platili, tak je to stejne nijak trapit nebude, ve finale to zplati bud cestujici anebo vsichni danovi poplatnici, to si nevyberete

0/0
28.10.2015 20:49

L46i35b12o74r 97V11e80s19e43l13ý 2989356832542

Ale pomohlo, protože SŽDC nepokutuje nedodržení výluk, pokud po SŽDC nechce nikdo penále. A že se prodrbaná výluka přikryje poruchou je pořád standardní záležitost.

+2/0
28.10.2015 20:52

R60o50m37a32n 66J17e89s78c25h93k23e 9138765447875

Mne nejde na rozum, proč si musí ČD platit náhradní dopravu, když jde o obnovu či rekonstrukci trati. A když nestihnou termín, proč to musí stále platit ČD.

0/0
29.10.2015 17:10

D25a87n71i73e14l 22S36e47m45e20r92á10k 1896698569698

Dráhy i Správa dělají, jako kdyby zpoždění bylo vyjímečné a ne tak časté ... ;-)

0/−1
28.10.2015 18:05

J57i44r65k32a 90H69r29a83d94e35c 5553562853803

No jezdit tenhle rok vlakem je fakt slušnej očistec.....

+3/−1
28.10.2015 17:53

J84i96ř14í 73J55u86r20á62š20e50k 8487245890867

Spis je to k zbliti. Dnes landek zpozdeni pul hodiny. Predchozi dny i kolem hodiny. http://poloha.vlaku.info/cs/vlak/146/

A ze ta situace na CD a SZDC nechava Toka klidnym.

0/−1
28.10.2015 19:36

J56i24ř89í 87E54r46b52e55n 1413784646347

On je to očistec i autobusem, autem, na kole a pěšky. Třeba do okresního města Semily je jedna silnice uzavřená, druhá rozkopaná na krokovou rychlost, třetí ve špatném stavu sama o sobě a čtvrtá znamená čtyřicetikilometrovou objížďku.

+1/0
28.10.2015 20:52

M28i52r88o18s86l79a90v 58Z38i18k12m85u95n10d 7829463804553

Daleko horší než zpoždění kvůli chybějící součástce na opravu výhybky jsou CHYBĚJÍCÍ výhybky, které se v rámci modernizace koridoru prostě na zhlaví nenaprojektovaly, podobně "pomalé výhybky" pro rychlost 50 km tam, kde se jezdí rychlostí 160 km/h ..., takže když musí jet vlak z provozních důvodů "odbočkou", tak musí z rychlosti 160 km/h  zpomalit na padesátku a pak se zase rozjíždět na 160 km/h ...

+18/0
28.10.2015 17:15

J81a52n 55J38e96m48e20l65k67a 1415430

A když přehlídne semafor, tak je pak asi sranda co .-)

0/0
28.10.2015 21:07

J41o50s71e94f 90T61r91ö20g30l 8429602436976

Máte pravdu, možnost předjet zpožděným EC osobák (nebo zpožděný osobák EC vlakem)ú se tím značně redukuje.

A leckde jsou také výhybky nesmyslně popř. chybí. V Ústí n.L. se např. zrušila v rámci modernizace výhybka mezi 2. a 3. kolejí, díky čemuž mají teď rychlíky Cheb-ÚL-Praha k dispozici jen jednu nástupištní hranu, ze které se dá jet současně na Prahu i na Teplice (dříve byly 2 a vlaky se mohly v ÚL i potkat).

V Praze Podbabě se udělala nová zastávka (což považuji za pozitivní krok), ale výhybka ve směru z Prahy je PŘED ní a ne za ní. Vzhledem k nevalné dochvilnosti EC vlaků se tak často stává, že osobák stojí na předjízdné koleji několik minut a čeká na předjetí EC vlakem a poté teprve najede na zastávku. Kdyby byla výhybka ZA zastávku, mohl čekat v zastávce - přestupujícím cestujícím na MHD by zbytečně neujela tramvaj/autobus a navíc by se výměna cestujících odehrála v rámci čekání a vlak by se už dál nezdržoval.

+1/0
29.10.2015 9:59

R37o27m16a86n 11J58e46s69c19h60k32e 9818815717235

Především by se měl probudit pan ministr Ťok. Již za 1.republiky strojvůdci poukazovali na pomalé opravy tratí a sníženou rychlost. A dnes v době počítačů a moderní technologie by měla být rychlost někde jinde. Trať Olomouc - Praha postavili za 4 roky. Bez mechanizace , bez dynamitu.

0/0
29.10.2015 18:24

J91i69ř75í 24E32r27b93e75n 1613244116187

Sice bez mechanizace a bez dynamitu, zato se stovkou dělníků na jednom kilometru...

Třeba trať Martinice - Rokytnice (20 km včetně čtyř mostů a dvou tunelů) byla sice hotová za necelých 14 měsíců od prvního výkopu (10.10.1898) po projetí prvního vlaku (7.12.1899), ale stavěly ji 2 tisíce lidí...

0/0
29.10.2015 20:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.