Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky nabíraly zbytečné zpoždění. Správci tratě totiž chyběla výhybka

Do českých železnic se letos investice jen hrnou. Správa železniční dopravní cesty proto naplánovala velké množství oprav tratí. S tím souvisí i zvýšení počtu výluk. Opravy se často prodlužují, protože náhradní díly nejsou skladem. Kvůli tomu se například čekalo dva měsíce na jednu výhybku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i30r37o61s53l77a62v 20B49u33č75e51k 6573693291184

Nic se neděje, to spraví výdaj 120 milionů Kč vydaných ČD na reklamu, jak jezdí dobře a spolehlivě ... Viz TV ... Co otravujete s nějakou výhybkou ... !?

0/−6
29.10.2015 4:37

F49r54a62n26t11i66š32e37k 40V88a67n61ě68k 1517214847877

Až na to, že majitel těch výhybek je SŽDC s.o., takže s tím ČD nemají nic společného.

+10/0
29.10.2015 7:20

K84a79r87e10l 92Ř18e90h95á26č36e23k 9692770291412

A co mají s tímto problémem společného ČD?

+2/0
29.10.2015 13:05

K70a64r26e56l 69M62á59c39h11a 5290214988242

jestli musí vypsat soutěž na každou vyhýbku možná  ale když řeknou zámečníkům že ji potřebují tak je do rána vyrobená, nevěřím že se v čechách čeká dva měsíce na kus železa, leda že by to vozili z indie lodí jako zkrachovalá avie kardany

0/−1
28.10.2015 21:47

M46a19r82t10i47n 20K68y12p66r 2492965434774

V ČR je jediný výrobce a dva měsíce je u něj ještě relativně slušná lhůta (právě díky tomu, že je jediný).

+4/0
28.10.2015 22:29

J38i26ř85í 43E36r47b79e75n 1653514256967

A dají ti dva zámečníci záruku na to, aby přes takovou výhybku mohla denně projet třeba stovka vlaků vezoucích řádově tisíce lidí?

0/0
29.10.2015 20:31

J24a20n 64J48e27m45e76l61k30a 1425660

Co spíš nepochopím, x let se z peněz EU platili jen kraviny, typu sokromých welness, nesmyslných školení a pod.

A nyní až poslední rok se konečně začalo něco opravovat kromě koridorů.

Ale opět evidentně málo nepřipravené. Jestli propadne třeba 10 miliad, tak je to zejména u železnice škoda.

Za miliardu se dá opravit Opava Krnov cca 30 km ze 75 na 120 km/h(a to už autem nebudete rychlejší). Za 2 miliadry se Opava Ostrava elektrifikovala. Takových tratí, které potřebují pořádné řízení, rozumné koleje, elektrifikace a vyhybky je.. Kolín - Nymburk, rovné, ale Elefant jezdí 70 kou. Nymburk - Mladá Boleslav by podle mě byl super adept na 120.. A jezdíme 80..

Rožnov - Valašské Meziříčí 2 velké města, koleje křivé na pohled.

Hromada špatných příměstských tratí..

+7/0
28.10.2015 21:26
Foto

B95r22o50n65i29s26l33a55v 42G55a31b52r89y37š 2432799231

Hlavně na Brněnsku by to chtělo investovat. A taky víc tratí.

+1/0
28.10.2015 21:38

P65a46v18e91l 96R66e21z72n88i35c11e96k 3815454634272

to maji evidentne asi vybornej project management a taky supplier management kdyz nejsou schopni naplanovat a vest projekt - rekonstrukci casti trate tak aby se vyhnuli cekani na dodani / vyrobu nejakeho dilu.. OMG OMG...

0/−2
28.10.2015 20:45

J60i46ř25í 90E69r28b55e32n 1833294836727

Prosím, prosím, ještě víc anglicismů! ;-D

+4/−2
28.10.2015 20:47

P53a44v32e93l 88O43b15d97r89ž75á67l77e70k 6526634798252

To je těžké .. kdyby SŽDC měla po republice desítky skladů napěchovaných všemi možnými typy komponent pro výhybky (příčemž leckde na koridoru jsou to atypy, jedinný kus daného typu v ČR) - tak na tomhle místě budeme mít článek, jak správce kolejí špatně hospodaří, že vyhazuje miliardy za nákup a uskladnění dílů, které dvacet let nikdo nepotřeboval atd.

+8/0
28.10.2015 19:22

J62i45ř88í 20J78u11r12á42š81e41k 8297815890417

Tak se ma SZDC s dopravci domluvit tak, aby nestresovali jizdni rady, kdyz je situace jaka je.

+1/−2
28.10.2015 19:41

M59i51r30o12s69l78a77v 23Z61i60k89m73u25n24d 7309113354223

Jízdní řády sestavuje SŽDC, nikoli dopravci, a to podle kapacity dráhy ...

+1/0
29.10.2015 7:42

V56i42k18t60o16r 12N11á80r52o77ž36n97ý 3269872208

Přesně tak

0/0
28.10.2015 19:55

P73e65t45r 87N20o43v96o35t31n84y 1461890761

by mě zajimalo, jak to resi v jinych státech. Jestli je prijatelne, mit na paterni trati snizenou rychlost nekolik měsíců.

0/0
28.10.2015 20:47

K41a32r63e68l 78M68á90c25h25a 5450304288752

v ottd to převeze víc, takže investiční omezení na trati se vždy vyplatí

0/0
28.10.2015 21:50

M57i32r44o15s10l54a87v 71Z44i71k52m73u37n95d 7689323434933

Je to přijetelné, jenže tam se naplánuje výlukový jízdní řád  třeba rok dopředu  .... ve švýcarském jízdním řádu máte v listopadu / prosinci 2014 (kdy si ho koupíte) informaci o tom, že např. dne 26.9.2015 bude na trati výluka a vlaky pojedou jinak ... pokud jsou výluky vícedenní, tak se publikuje v témže jízdním řádu alternativní jízdní řád ... 

Podobně tak činí v Německu ...

0/0
29.10.2015 7:45

P69e24t89r 47N54o52v15o22t79n96y 1431420431

Jenže tohle jsou neplánované věci.

0/0
29.10.2015 9:29

T80o29m40a74s 15A19u15g49u25s70t10y82n 6107296631770

mít sklad jeden kdekoliv, a mít v něm co je potřeba, tak je materiál do druhého dne na svém místě...

+1/0
28.10.2015 21:59

M23i13r52o80s73l77a53v 48Z61i62k22m70u16n84d 7729813964263

To je sice hezká idea, ale ani to neznamená, že tu opravu uděláte druhý den ... pokud to není havarijní situace, kdy se nedá jezdit vůbec, tak musíte zajistit výluku = vypracovat příslušné opatření (Rozkaz o výluce, zajistit odpojení zabezpečovacího zařízení - je-li to potřeba, zajistit vypnutí TV s čímž jsou spojeny další povinnosti, např. objednat pomocné motorové lokomotivy, k práci třeba potřebujete kolejový jeřáb, ty nestojí ve frontě na práci, ale musí se objednat ...)

To zkrátka není tak, jako když silničáři uzavřou půlku silnice, dají tam dopravní značky a semafory, umístí výstražná světla a práce může začít ....  Za den je hotovo ...

0/0
29.10.2015 7:55

J98a68n 24S25ů70r87a 4115603873932

To není těžké. Je to hlavní nejvytíženější trať. Jestli chápete. Když se to stane na nějaké lokálce, mlčím.

+1/0
29.10.2015 1:03

K58a71r48e42l 98B72a63m35b42u58l43a 4613659617609

Trať Praha-Česká Třebová zřejmě nepatří mezi prioritní tratě....

+1/−2
28.10.2015 19:14

P12e65t34r 75F47r27a60n31c 9467161918718

SZDC je v tomhle opravdu tragicka. Skladove zasoby nula. Sklady musi byt prazdne. Potom je kazda oprava na velice dlouho. Situace uplne stejna i na Morave. V Hranicich na Morave zavada na jazyku mezi 1 a 3 kol. Rychlost do odbocky snizena na 10 km/hod. Trva to uz priblizne 14 dnu. Tezke naklady smer Ostrava se nejsou schopne rozjet. Do toho i nekteri strojvedouci pro jistotu jedou desitkou i v primem smeru. Obycejna vyhybka. Mozna uz v Rusku zacali tezit zeleznou rudu na vyrobu zeleza pro dotycny jazyk.

Po nehode (vykolejeni z duvodu spatne opravy na voze) v Prosenicich to byla take tezka parodie.

O poruchach na srdcovkach skoda mluvit. Pred koridorem byla vymena srdcovky celkem vyjimecna zalezitost. Po koridoru je spise zazrak, kdyz nejaka drzi a neni ji potreba menit.

+6/−1
28.10.2015 18:40

V38i39k70t82o56r 77N84á34r45o90ž33n69ý 3549952788

Průser je v tom , že tyto díly vyrábí jedna fabrika v republice.

+2/0
28.10.2015 19:57

P32a34v76e65l 68R51e61z45n54i51c27e36k 3385954214462

to neni pruser - to je fakt s kterym ma projekt manazer pocitat pri tvorbe projektoveho planu a casove linie...

0/0
28.10.2015 20:47

L76i74b95o26r 18V81e37s95e54l72ý 2899326712932

Projekt manager čeho?

0/0
28.10.2015 20:49

P50a28v68e42l 36R85e55z82n32i27c41e60k 3485584794222

Project manager daneho projektu - treba rekonstrukce urcite casti trati.

Pokud by mel zjisteno co je na te trati celkove treba opravit a mel by u dodavatele zjisteno jake jsou cekaci lhuty na jednotlive dily, pripadne by mel zjistene alternativni dodavatele a udelanou analyzu - zaplatit min a dlouho cekat vs. zaplatit vic (jinde) a necekat...

na zaklade toho by mohl mnohem lepe a efektivneji vyuzit zdroje na projektu - jak lidske tak financni tak aby nedochazelo k casovym prostojum, zpozdenim atd...

0/0
29.10.2015 16:26

L25i82b82o55r 77V28e37s69e49l35ý 2229406882932

Už vidím project managera, jak kreslí ganťáky a podobné zábavnosti, kdy se pokazí srdcovka na výhybce a podle toho ji objednává. Tohle se moc naplánovat nedá, tohle je provoz a ne teorie.

0/0
29.10.2015 19:21

P54a45v36e72l 24R31e80z65n16i88c73e81k 3335764574752

to osuhlasim. ale pak se nabavime o planovane udrzbe / rekonstrukci ale o nutner vymene pri poruse ci poskozeni a to je situace jina...

0/0
29.10.2015 20:06

J54i50ř49í 71E50r71b89e21n 1553904486567

Průser je spíš v tom, že správce trati si není schopen na základě analýzy pořídit dostatek náhradních dílů předem...

+3/0
28.10.2015 20:49

L26i53b12o10r 14V14e89s70e21l23ý 2469496322302

Jenže skladové zásoby mít nesmíte, to je to, oč tu běží.

+2/0
28.10.2015 20:50

J38i47ř28í 15E13r15b88e83n 1283334656177

To tvrdili manažeři v jednom podniku taky, a ochotně si vyplatili odměny za to, jak dokázali snížit zásoby surovin, rozpracované výroby, hotových výrobků a náhradních dílů o několik desítek milionů korun.

Vypadalo to krásně, dokud se během následujícího roku nezačala hroutit jedna výrobní linka za druhou (dodávka ND a servisu do dvou týdnů až šesti měsíců) a minimalizované zásoby hotových výrobků nezpůsobily zpožďování expedice i v řádu týdnů, což vyústilo ve snížení hodnocení u některých zákazníků v oblasti automotive a samozřejmě v následný pokles tržeb, zisku a manažerských odměn ;-)

+3/0
28.10.2015 20:57

P76e87t59r 28N72o80v18o24t44n98y 1621360411

Tak ať neprovozujou dráhu, ale třeba kolotoče.

0/0
28.10.2015 21:02

J38a10n 58N11e48š49p67o46r 4816288106422

Zajímavé ilustrační foto hrbatého vagónu k článků o zpoždění vlaků z důvodu chybějící výhybky.

0/0
28.10.2015 18:37

F54r98a33n94t25i64s80e98k 10M83r81z37e93n22a 3825245598609

Jj tu si pamatuju z clanku o renovaci vagonu - ze jsou po repasi jaksi hrbolate :-) a ted je tu v clanku o vyhybkach. Asi nekdo zapomel behem 3dny trvajiciho vyletu po CR cvaknout kolej a Profimedia ji take nema v nabidce. :-)

0/0
28.10.2015 20:44
Foto

M59i67l85a40n 33P79o68h83o34ř13e80l38i47c86k11ý 7268342417506

SŽDC vzniklo tak, že se "odloupla" od Českých drah, ale myšlení zaměstnanců zůstalo zkostnatělé. Tady už nepomůže výměna ředitele, když ostatní řídící zaměstnanci zůstávají ve svém teplém pelíšku. Asi by pomohl jenom ostrý "kartáč" na úrovni odborných vedoucích a větší kontrola z úrovně ministerstva vč. příslušných sankcí.

+3/−2
28.10.2015 18:07

J77a61n 79N62e92š85p39o75r 4626858836672

Co rozumíte pojmem odborný vedoucí?

0/0
28.10.2015 18:38

V68i46k96t45o72r 47N42á25r18o45ž63n14ý 3229222688

Ono by pomohlo , kdyby za veškeré mimořádnosti a problémy museli dopravcům platit...

+3/0
28.10.2015 19:58

P59a12v67e20l 87R78e43z30n23i71c66e69k 3165914394892

nepomohlo. zvysili by si totiz poplatek za vyuziti trate takze by se to vratilo zakaznikum v cenach jizdenek..  je to statni / polostatni moloch, jeho prijmy jsou dvoje - z poplatku za pouziti koleji jednotlivymi dopravci a pak i z nasich dani - ergo pokud by tu pokutu platili, tak je to stejne nijak trapit nebude, ve finale to zplati bud cestujici anebo vsichni danovi poplatnici, to si nevyberete

0/0
28.10.2015 20:49

L31i53b50o86r 52V18e20s47e40l50ý 2729816412632

Ale pomohlo, protože SŽDC nepokutuje nedodržení výluk, pokud po SŽDC nechce nikdo penále. A že se prodrbaná výluka přikryje poruchou je pořád standardní záležitost.

+2/0
28.10.2015 20:52

R43o88m55a53n 23J67e27s32c78h55k56e 9768475437145

Mne nejde na rozum, proč si musí ČD platit náhradní dopravu, když jde o obnovu či rekonstrukci trati. A když nestihnou termín, proč to musí stále platit ČD.

0/0
29.10.2015 17:10

D36a53n46i74e24l 50S41e55m51e62r67á72k 1766878449378

Dráhy i Správa dělají, jako kdyby zpoždění bylo vyjímečné a ne tak časté ... ;-)

0/−1
28.10.2015 18:05

J56i77r14k61a 29H39r65a29d57e58c 5673192603403

No jezdit tenhle rok vlakem je fakt slušnej očistec.....

+3/−1
28.10.2015 17:53

J97i93ř52í 29J17u70r27á34š63e26k 8107845280107

Spis je to k zbliti. Dnes landek zpozdeni pul hodiny. Predchozi dny i kolem hodiny. http://poloha.vlaku.info/cs/vlak/146/

A ze ta situace na CD a SZDC nechava Toka klidnym.

0/−1
28.10.2015 19:36

J75i91ř13í 80E46r10b14e24n 1793704366487

On je to očistec i autobusem, autem, na kole a pěšky. Třeba do okresního města Semily je jedna silnice uzavřená, druhá rozkopaná na krokovou rychlost, třetí ve špatném stavu sama o sobě a čtvrtá znamená čtyřicetikilometrovou objížďku.

+1/0
28.10.2015 20:52

M19i18r27o45s45l79a35v 22Z95i48k25m28u30n34d 7759253794203

Daleko horší než zpoždění kvůli chybějící součástce na opravu výhybky jsou CHYBĚJÍCÍ výhybky, které se v rámci modernizace koridoru prostě na zhlaví nenaprojektovaly, podobně "pomalé výhybky" pro rychlost 50 km tam, kde se jezdí rychlostí 160 km/h ..., takže když musí jet vlak z provozních důvodů "odbočkou", tak musí z rychlosti 160 km/h  zpomalit na padesátku a pak se zase rozjíždět na 160 km/h ...

+18/0
28.10.2015 17:15

J19a98n 31J93e11m32e93l51k19a 1755210

A když přehlídne semafor, tak je pak asi sranda co .-)

0/0
28.10.2015 21:07

J97o27s59e26f 36T34r27ö30g49l 8469392576796

Máte pravdu, možnost předjet zpožděným EC osobák (nebo zpožděný osobák EC vlakem)ú se tím značně redukuje.

A leckde jsou také výhybky nesmyslně popř. chybí. V Ústí n.L. se např. zrušila v rámci modernizace výhybka mezi 2. a 3. kolejí, díky čemuž mají teď rychlíky Cheb-ÚL-Praha k dispozici jen jednu nástupištní hranu, ze které se dá jet současně na Prahu i na Teplice (dříve byly 2 a vlaky se mohly v ÚL i potkat).

V Praze Podbabě se udělala nová zastávka (což považuji za pozitivní krok), ale výhybka ve směru z Prahy je PŘED ní a ne za ní. Vzhledem k nevalné dochvilnosti EC vlaků se tak často stává, že osobák stojí na předjízdné koleji několik minut a čeká na předjetí EC vlakem a poté teprve najede na zastávku. Kdyby byla výhybka ZA zastávku, mohl čekat v zastávce - přestupujícím cestujícím na MHD by zbytečně neujela tramvaj/autobus a navíc by se výměna cestujících odehrála v rámci čekání a vlak by se už dál nezdržoval.

+1/0
29.10.2015 9:59

R89o67m73a66n 45J66e73s90c27h41k55e 9188275847415

Především by se měl probudit pan ministr Ťok. Již za 1.republiky strojvůdci poukazovali na pomalé opravy tratí a sníženou rychlost. A dnes v době počítačů a moderní technologie by měla být rychlost někde jinde. Trať Olomouc - Praha postavili za 4 roky. Bez mechanizace , bez dynamitu.

0/0
29.10.2015 18:24

J12i65ř35í 70E36r90b12e46n 1913334786247

Sice bez mechanizace a bez dynamitu, zato se stovkou dělníků na jednom kilometru...

Třeba trať Martinice - Rokytnice (20 km včetně čtyř mostů a dvou tunelů) byla sice hotová za necelých 14 měsíců od prvního výkopu (10.10.1898) po projetí prvního vlaku (7.12.1899), ale stavěly ji 2 tisíce lidí...

0/0
29.10.2015 20:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.