- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nic se neděje, to spraví výdaj 120 milionů Kč vydaných ČD na reklamu, jak jezdí dobře a spolehlivě ... Viz TV ... Co otravujete s nějakou výhybkou ... !?
Až na to, že majitel těch výhybek je SŽDC s.o., takže s tím ČD nemají nic společného.
jestli musí vypsat soutěž na každou vyhýbku možná ale když řeknou zámečníkům že ji potřebují tak je do rána vyrobená, nevěřím že se v čechách čeká dva měsíce na kus železa, leda že by to vozili z indie lodí jako zkrachovalá avie kardany
V ČR je jediný výrobce a dva měsíce je u něj ještě relativně slušná lhůta (právě díky tomu, že je jediný).
Co spíš nepochopím, x let se z peněz EU platili jen kraviny, typu sokromých welness, nesmyslných školení a pod.
A nyní až poslední rok se konečně začalo něco opravovat kromě koridorů.
Ale opět evidentně málo nepřipravené. Jestli propadne třeba 10 miliad, tak je to zejména u železnice škoda.
Za miliardu se dá opravit Opava Krnov cca 30 km ze 75 na 120 km/h(a to už autem nebudete rychlejší). Za 2 miliadry se Opava Ostrava elektrifikovala. Takových tratí, které potřebují pořádné řízení, rozumné koleje, elektrifikace a vyhybky je.. Kolín - Nymburk, rovné, ale Elefant jezdí 70 kou. Nymburk - Mladá Boleslav by podle mě byl super adept na 120.. A jezdíme 80..
Rožnov - Valašské Meziříčí 2 velké města, koleje křivé na pohled.
Hromada špatných příměstských tratí..
Hlavně na Brněnsku by to chtělo investovat. A taky víc tratí.
to maji evidentne asi vybornej project management a taky supplier management kdyz nejsou schopni naplanovat a vest projekt - rekonstrukci casti trate tak aby se vyhnuli cekani na dodani / vyrobu nejakeho dilu.. OMG OMG...
To je těžké .. kdyby SŽDC měla po republice desítky skladů napěchovaných všemi možnými typy komponent pro výhybky (příčemž leckde na koridoru jsou to atypy, jedinný kus daného typu v ČR) - tak na tomhle místě budeme mít článek, jak správce kolejí špatně hospodaří, že vyhazuje miliardy za nákup a uskladnění dílů, které dvacet let nikdo nepotřeboval atd.
Tak se ma SZDC s dopravci domluvit tak, aby nestresovali jizdni rady, kdyz je situace jaka je.
Trať Praha-Česká Třebová zřejmě nepatří mezi prioritní tratě....
SZDC je v tomhle opravdu tragicka. Skladove zasoby nula. Sklady musi byt prazdne. Potom je kazda oprava na velice dlouho. Situace uplne stejna i na Morave. V Hranicich na Morave zavada na jazyku mezi 1 a 3 kol. Rychlost do odbocky snizena na 10 km/hod. Trva to uz priblizne 14 dnu. Tezke naklady smer Ostrava se nejsou schopne rozjet. Do toho i nekteri strojvedouci pro jistotu jedou desitkou i v primem smeru. Obycejna vyhybka. Mozna uz v Rusku zacali tezit zeleznou rudu na vyrobu zeleza pro dotycny jazyk.
Po nehode (vykolejeni z duvodu spatne opravy na voze) v Prosenicich to byla take tezka parodie.
O poruchach na srdcovkach skoda mluvit. Pred koridorem byla vymena srdcovky celkem vyjimecna zalezitost. Po koridoru je spise zazrak, kdyz nejaka drzi a neni ji potreba menit.
Průser je v tom , že tyto díly vyrábí jedna fabrika v republice.
Zajímavé ilustrační foto hrbatého vagónu k článků o zpoždění vlaků z důvodu chybějící výhybky.
Jj tu si pamatuju z clanku o renovaci vagonu - ze jsou po repasi jaksi hrbolate :-) a ted je tu v clanku o vyhybkach. Asi nekdo zapomel behem 3dny trvajiciho vyletu po CR cvaknout kolej a Profimedia ji take nema v nabidce. :-)
SŽDC vzniklo tak, že se "odloupla" od Českých drah, ale myšlení zaměstnanců zůstalo zkostnatělé. Tady už nepomůže výměna ředitele, když ostatní řídící zaměstnanci zůstávají ve svém teplém pelíšku. Asi by pomohl jenom ostrý "kartáč" na úrovni odborných vedoucích a větší kontrola z úrovně ministerstva vč. příslušných sankcí.
Dráhy i Správa dělají, jako kdyby zpoždění bylo vyjímečné a ne tak časté ... ;-)