Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy po čtyřech letech opraví poničený vlak. Zaplatí 105 milionů

České dráhy vrátí na koleje jednotku CityElefant, kterou musely v roce 2011 kvůli velkému poškození způsobeném srážkou s posunovací lokomotivou odstavit. Na opravu pak čeká také další vlak poničený při letošní červencové nehodě na Masarykově nádraží, kdy vjel až na nástupiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47o64s91e52f 98H34o71n43e67š 7531282340233

Co takhle pojistka na blbost?

0/0
18.11.2015 22:01

J64o46s36e94f 57H49o33n43e10š 7741542610983

Co takhle pojistka na blbost, kterou vyžadují mnozí zaměstnavatelé i aut.dopravci

0/0
18.11.2015 22:00

Š63t45e84f80a83n 31F38r41i12č38a 7492458763866

Jeden se diví, proč majetek - dopravní prostředek - není pojištěn pro případ nehody. Nehodám se při intenzivním využívání nevyhne žádná souprava.

0/0
31.10.2015 21:59

A60l37a22n 50Ř96e19p98k61a 4835846

Snad tak dlouho nebude čekat na opravu to Pendolino poničené ve Studénce :-P

0/0
27.10.2015 23:55

J90i39ř71í 23E44r62b43e62n 1213964946327

"I tak ale oprava vyjde o více než polovinu méně, než kolik by stálo pořízení nového vlaku."

Cestin byt take muj kobylek :-)

+4/0
27.10.2015 19:21

V90l65a66d95i10m23í49r 27F95i94b65i48g52e70r 5134411261454

Něž opravovat x let starý vlak to by bylo lepší ho nechat na náhradní díly a másto toho koupit za 2x tolik úplně novou soupravu se zárukou a spolehlivější výbavou.

0/0
27.10.2015 17:45

T29o81m 72J83u87r97e40č49k45a 6705532445625

Až na to, že 471 se už nevyrábí. A rozbíhat výrobu 1 kusu, když teď mají ve Vagonce nastaveny všechny přípravky na sériovou výrobu RegioPanterů a InterPanterů by asi nebylo zrovna jednoduché...

+3/0
27.10.2015 17:59

M47a43t41ú27š 84B58e65n38a58k 9518674552193

Ono sa bude museť vyrobiť nová kasňa, navyše ešte pred pár mesiacmi sa dodávali jednotky 671 pre ZSSK, takže by to až taký problém nebol.

Problém je inde, ak by sa táto jednotka vyradila a kúpila by sa nová, musel by byť tender a hrozilo by, že by vyhral iný výrobca s inou jednotkou a prevádzkovať 1 kus  je šialenosť, takto sa pošle na opravu a skriňa sa dodá ako náhradný diel.

Tá cena je aj preto tak vysoká, že tá jednotka sa kanibalizovala a teraz bude treba dodať aj diely ktoré sa použili na iné jednotky.

0/0
27.10.2015 21:09

M88i49r59o74s44l32a70v 60Z34i77k62m38u28n33d 7649823384903

A není tu povinnost viníka nahradit způsobenou škodu ? Tedy ČD Cargo a.s., jemuž patřila lokomotiva, pokud nehodovou událost zavinil strojvedoucí, tak nese odpovědnost ON a strojvedoucí jsou dnes obvykle pojištění pojistkou "na blbost", takže škodu nahradí pojišťovna ...

Pokud by nehoda byla zaviněna provozovatele dráhy nese odpovědnost ON a zpravidla konkrétní pracovník má taky pojistku "na blbost" ...

0/0
27.10.2015 16:51

J60a67n 46H23o79r96a 6607231906

...není. Pojištění na "blbost" kryje čtyř a půl násobek průměrné mzdy, které může po zaměstnaci ze zákona žádat jako náhradu škody zaměstnavatel.

0/0
27.10.2015 17:07

M65i69l84a59n 11L32a63š30ť76o21v27k47a 8882614333568

A co ten Elefant z Vaňova? Ten je opravený??

+1/0
27.10.2015 16:00

M81i72r80o70s78l68a76v 44Z60i12k84m34u39n47d 7379213244543

Dávno dávníčko, byl vyroben nový 971 005...

0/−1
27.10.2015 16:43

D59a43v85i88d 11K14o70h51o90u12t 8661216906894

To je jako oprava vlaku tak sváteční událost, že je potřeba napsat článek?

+6/−2
27.10.2015 14:20

J11a62n 76H21a36v82r52d38a 2588696141518

tak jedna oprava za 105 milionů v podstatě hrazená z kapes nás všech, to jaksi docela stojí za zmínku.

Mám pro vás radu: Jestli vás to nezajímá, tak ten článek nečtěte.

Když nebudete číst pro vás nezajímavé články, nebudete tu zbytečně pindat!

+9/−3
27.10.2015 14:23

J88a76n 40S75o17u55k94u96p 1584664446895

Jelikož se to platí z eráru, tak má v podstatě právo tu zbytečně pindat.

0/−1
27.10.2015 14:26

J81a78n 18H11a57v49r60d17a 2728356631358

to jste jako použil co za logiku? nějak v tom nemůžu najít aspoň náznak

+8/0
27.10.2015 14:30

M95a47r43t83i78n 51N86o89v90o51t47n36ý 3606186321584

Nepište nesmylsy. V článku máte napsáno, že si opravu platí samy ČD, od eráru na ni nedostanou ani korunu (ani nesmí).

+1/0
27.10.2015 17:12

M20a43r50t49i55n 13H84o72u57b56a 6893241859358

To právo mu nikdo nebere. Jen je poukazano na to, ze reagovat na clanky není jeho povinnost. Což mu zrejme uniklo, jinak by ho ten článek tolik netrapil.

0/0
27.10.2015 17:34

D10a12v85i48d 33T69o29m43a88n 9365177342557

A jak dlouho bude muset jezdit, nez si na sebe vydela z vybraneho jizdneho? :-P

0/−8
27.10.2015 14:04

R41a39d62e96k 71J76a13n59a82t21a 9765106944452

Proč by si měl CityElefant na sebe vydělávat pouze z vybraného jízdného, když si jejich jízdu pro své občany objednává Praha a Středočeský kraj coby veřejnou službu, jak je běžné všude v Evropě?

+14/0
27.10.2015 14:07

D57a44v54i81d 66T56o12m25a39n 9115157752927

Protoze pokud musi byt tak brutalne dotovany, tak by jezdit nemel.

+2/−13
27.10.2015 14:13

M94i22r71o72s46l94a30v 73J94a57n61o53u66š51e79k 9284441397

Proč?

+5/−1
27.10.2015 14:24

D46a18v39i27d 38T22o43m21a21n 9825677922667

Protoze z toho vyplyva jak silene neekologicky je. Pokud by se jednalo o ekologickou variantu dopravy, musi byt jeji provoz mnohem levnejsi, nez individualni doprava, pripadne autobusy. Ale nafta tece proudem...

+2/−15
27.10.2015 14:29

D75a96v81i54d 97T38o53m35a29n 9765107272977

Pisu obecne o vlacich, varianty na el. nebudou o nic moc lepsi, spotreba musi byt priserna a oproti jinym formam dopravy se prepravuje prilis mnoho zeleza kvuli par lidem. Horsi pomer neni snad nikde, mozna v letectvi.

+2/−13
27.10.2015 14:30

A45n51d48r27e88j 81O27l89e31k17s10a 3385451747901

Člověče, říká Vám něco valivý odpor? Už před 170ti lety celá Evropa věděla, že kůň na železné dráze utáhne 5x větší náklad, než na silnici.8-o

+11/0
27.10.2015 14:37

D90a96v91i29d 68T38o83m53a48n 9525437752957

Ano, taky musi. Prepocteno na prepravenou tunu jsou vlaky dost mozna ok, na pocet prepravenych osob uz to tak nebude. Takze se to lehce smazne.

Navic jsou nastavena nerovna pravidla. Vlak jede, tak proste jede, nic mu nesmi do cesty. Pred ostatni prostredky kdyz skoci chodec, tak musi brzdit.

0/−11
27.10.2015 14:41

A21n56d36r22e37j 16O14l42e82k74s18a 3765111697831

Proč si lidi kupujou tak rádi SUVčka, místo aby jezdili Smartem? Nebude to kvůli tý - neefektivitě osobotuny?;-D

+2/0
27.10.2015 14:48

D76a22v26i24d 84T14o81m84a10n 9145157502197

Pokud si to plati ze sveho, at si jezdi treba tankem.

+2/−3
27.10.2015 14:54

A38n20d21r83e48j 43O24l23e40k97s67a 3605961777731

A to zas ne. Já takový lidi na VEŘEJNÝCH KOMUNIKACÍCH potkávat nechci. Budu volit toho, kdo má stejný názor jako já. Svítá Vám?

+6/−2
27.10.2015 14:57

D82a16v25i85d 52T82o48m43a12n 9345467842107

Mno nechme to tak. Mame kazdy svuj pohled na vec. Ja nemam rad lidi, kteri chteji po ostatnich aby jim dotovali to co oni chteji a povazuji za spravne a vy zase naopak.

+1/−8
27.10.2015 15:04

A72n87d77r22e92j 72O44l25e23k21s97a 3375861777611

Necháme toho, ale nerozumíte zásadním věcem. Dotace někam, nejsou z nějakého zájmového chtění vašich nepřátel. O dotacích se hlasuje prostřednictvím voleb.

+4/−1
27.10.2015 15:07

D36a73v40i45d 70T79o60m62a29n 9155777302607

Jinymi slovy se tim kupuji hlasy. Ja jsem spis nazoru "trh vyresi vse".

+1/−4
27.10.2015 15:10

A97n28d20r13e28j 10O11l42e69k79s82a 3445511107511

To jsem pochopil rychle. Já tenhle názor považuji za zcestný, přímo vedoucí ke společenské katastrofě.

+3/−1
27.10.2015 15:15

D69a53v15i91d 29T29o37m33a13n 9855867812617

Mate stesti, tenhle nazor se u nas v socialisticke Evrope nikdy neprosadi. Malokdo chce byt zodpovedny sam za sebe.

+1/−3
27.10.2015 15:19

A84n59d21r90e40j 74O44l40e76k56s37a 3455171187301

Asi tak, jako málokdo chce být provazochodcem, viďte...

+2/0
27.10.2015 15:24

D81a20v26i42d 55T56o75m41a33n 9265457102857

Ano,to je rozumny argumentR^

0/−1
27.10.2015 15:27

D36a79v38i82d 69T34o85m42a44n 9745367302287

Aha, takze dal to nema smysl :-P Proste jediny spravny dopravni prostredek je ten, na kterem se par fanatiku dohodne a je jedno, kolik to zere a co to stoji. Stat ma penez dost. Hlavni je, aby si lidi nemohli svobodne vybrat.

+1/−5
27.10.2015 14:58

A41n53d20r59e45j 52O86l14e17k67s85a 3105541817561

Lidi si můžou svobodně vybrat do výše svého konta a v hranicích soukromého pozemku. Na něm si můžete osedlat třeba tapíra, pokud vás neudá soused za týrání. Prostě je to tak, že společnost funguje v zákonném rámci, na němž se její představitelé dohodli.

Absolutní svobodu si navodíte buď tripem s nějakou chemikálií, nebo odjezdem do pouště.:-P

+5/−1
27.10.2015 15:04

D76a51v65i53d 41T10o64m49a35n 9195137632967

A predstavitele moc radi rozhazuji, protoze si tim kupuji hlasy tech neschopnejsich a mene inteligentnich, kterych je bohuzel vetsina.

+1/−3
27.10.2015 15:07

A70n45d66r38e38j 47O87l89e40k77s43a 3875331437701

To je oblíbená výmluva odpůrců demokracie. Může to tak být, pokud připustíte, že většina voličů jsou hlupáci, kteří jsou mentálně na úrovni osazenstva nádražního výčepu. Jenže - rozhazovat je potřeba, protože když někdo nerozhazuje na veřejné projekty, nemusí tam vůbec být. Lidé ve většině nechtějí žít jako první osadníci na té prérii. K tomu jim chybí Víra :-)

0/0
27.10.2015 15:12

D35a95v82i14d 83T59o32m40a21n 9385587812737

Ano, pokud je nekdo ve funkci jen proto aby rozhazoval, nemusi tam byt ;-)

0/0
27.10.2015 15:28

A25n81d21r56e62j 55O35l72e79k61s65a 3825551607931

Ale musí! Protože jinak tam bude jeho sok :-)

0/0
27.10.2015 15:33

L46u80b93o19š 68H52o20l76í37k 5397470252590

Aha, takže každý si bude moci svobodně vybrat, jakým pojede autem - pokud má auto, řidičák, místo na zaparkování...

Veřejná doprava bohužel JE nutná a pokud z Vašich i mých daní (například z DPH za to SUV za 2 miliony - pokud jste si jej dotyčný nekoupil na firmu a DPH neodepsal :-)) dotuje stát to, aby se mohla babička z Horní Dolní dostat na poštu/k doktorovi/na úřad, nebo aby stovky lidí nemuseli do Prahy (Brna, nebo jakékoliv jiné velké aglomerace...) do práce autem pak to má smysl.

PS: čímž nechci smést určitá podezření na "malé domů", které veřejná doprava, stejně jako jakákoliv jiná činnost za státní/veřejné peníze nepochybně přináší.

+1/−1
27.10.2015 15:11

D88a14v81i12d 73T18o38m73a93n 9875377392967

Verejna doprava smysl ma, jsem jen proste toho nazoru, ze je az prilis dotovana. Navic ve vetsine mest se plati pausalne a ne podle toho, kolik s ni kdo najezdi km. To vede k tomu, ze si lidi hledaji praci na druhe strane mesta, zbytecne cestuji, nestaci kapacity, musi se navysovat atd.

Kdyby si lidi platili to co projezdi, tak se budou chovat mnohem zodpovedneji. Stejne tak si spis vyberou levnejsi zpusob dopravy.

0/0
27.10.2015 15:22

A40n86d23r61e73j 82O94l11e72k23s97a 3915691427781

Výbornej postřeh. Platí to ale i v obrácené logice - měl by si každý potenciální zaměstnavatel rozmyslet, kde zřídí svůj provoz. Aby za ním nikdo nemusel dojíždět  moc daleko a přes město :-) Vlastně by měl tyhle zájemce přímo odmítat a vyžadovat jen místní, klidně je i přeplatit, aby šli k němu a nejezdili přes město zas jinam.

Holt by byla u nás ekonomická situace jako v Afghánistánu, ale co. Hlavně když nebudou dotace. Zlo!

Jinak, dotace, je jen jiný výraz pro sousloví - ekonomická pobídka.

Dostal jste se v té ideologii tak daleko, že byste asi neschvaloval ani rybářovi návnadu. Proč, když se může ryba chytit i na holej háček, že jo ;-D

+3/0
27.10.2015 15:32

D46a48v34i81d 40T84o51m32a68n 9935247732797

8-o

0/0
27.10.2015 15:37

A84n17d20r23e66j 79O96l77e44k69s14a 3455231497791

No?

0/0
27.10.2015 15:46

J10a70k88u65b 15P15r10o72k63e58š 6223818302723

Ted si stavite nejaky osli mustek. Hromadna doprava i ta mestska fungovala pred dotacemi a nemyslim si ze by jeste v prvni polovine 20. stol byla v CSR, nebo R-U ekonomicka situace jako v Afganistanu.

Co se tyce rybare a navnady, zase jste mimo, rybar navnadu poridil sam sobe a diky tomu tezi nejaky zisk. To co prosazujete vy a v soucasne dobe funguje v Evrope je, ze nechate rybare, najit si navnadu a nachytat ryby, pak mu polovinu tech ryb seberete, cast si nechate a cast rozdate jinym rybarum, jako navnadu, najednou prvni rybar, ktery neco investoval, aby ziskal navnadu nejen prijde o cast ulovku, ale jeste prijde o vyhodu, kterou diky navnade ziskal, nasledne ostatni rybari muzou ryby na trhu prodavat levneji, nebo jich mohou prodat vice, protoze neztratili zadny cas ani prostredky ziskavanim navnady. Coz toho puvodniho schopnejsiho rybare znevyhodnuje, nekdy az k likvidaci. To je cele zlo dotaci a duvod proc Evropa ekonomicky zaostava napriklad za USA.

0/−1
27.10.2015 17:20

A55n80d76r15e60j 41O67l77e84k52s88a 3425171577811

Jsem rád v ekonomicky zaostalé Evropě. Ony jsou totiž geografické a kulturní podmínky nepřenosné.

+1/0
27.10.2015 18:33

J28a75k40u22b 87P72r56o22k93e10š 6333138402153

To je hezká demagogie, ale kdy naposledy vznikl v Evropě podnik srovnatelný s Microsoftem, nebo Google? Pravda je taková, že žijeme z toho co vybudovali naši předci a jen čekáme kdy nám definitivně ujede vlak.

Mimochodem, na to, že tu existovala MHD v době kdy nebyla nijak regulovaná ani dotována, jste nereagoval.

0/0
27.10.2015 19:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.