Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy po čtyřech letech opraví poničený vlak. Zaplatí 105 milionů

České dráhy vrátí na koleje jednotku CityElefant, kterou musely v roce 2011 kvůli velkému poškození způsobeném srážkou s posunovací lokomotivou odstavit. Na opravu pak čeká také další vlak poničený při letošní červencové nehodě na Masarykově nádraží, kdy vjel až na nástupiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24o94s56e64f 17H33o14n82e85š 7881542420533

Co takhle pojistka na blbost?

0/0
18.11.2015 22:01

J77o26s18e41f 32H24o72n27e79š 7771742470823

Co takhle pojistka na blbost, kterou vyžadují mnozí zaměstnavatelé i aut.dopravci

0/0
18.11.2015 22:00

Š96t17e92f95a46n 56F61r45i44č28a 7412758413346

Jeden se diví, proč majetek - dopravní prostředek - není pojištěn pro případ nehody. Nehodám se při intenzivním využívání nevyhne žádná souprava.

0/0
31.10.2015 21:59
Foto

A74l14a10n 21Ř97e56p62k11a 4165876

Snad tak dlouho nebude čekat na opravu to Pendolino poničené ve Studénce :-P

0/0
27.10.2015 23:55

J67i93ř23í 59E35r43b27e81n 1273344366957

"I tak ale oprava vyjde o více než polovinu méně, než kolik by stálo pořízení nového vlaku."

Cestin byt take muj kobylek :-)

+4/0
27.10.2015 19:21

V89l89a51d97i79m18í42r 97F76i65b90i88g96e22r 5794661751894

Něž opravovat x let starý vlak to by bylo lepší ho nechat na náhradní díly a másto toho koupit za 2x tolik úplně novou soupravu se zárukou a spolehlivější výbavou.

0/0
27.10.2015 17:45

T29o94m 11J15u37r52e42č11k20a 6105112585585

Až na to, že 471 se už nevyrábí. A rozbíhat výrobu 1 kusu, když teď mají ve Vagonce nastaveny všechny přípravky na sériovou výrobu RegioPanterů a InterPanterů by asi nebylo zrovna jednoduché...

+3/0
27.10.2015 17:59

M16a97t78ú24š 19B69e98n75a54k 9688174212123

Ono sa bude museť vyrobiť nová kasňa, navyše ešte pred pár mesiacmi sa dodávali jednotky 671 pre ZSSK, takže by to až taký problém nebol.

Problém je inde, ak by sa táto jednotka vyradila a kúpila by sa nová, musel by byť tender a hrozilo by, že by vyhral iný výrobca s inou jednotkou a prevádzkovať 1 kus  je šialenosť, takto sa pošle na opravu a skriňa sa dodá ako náhradný diel.

Tá cena je aj preto tak vysoká, že tá jednotka sa kanibalizovala a teraz bude treba dodať aj diely ktoré sa použili na iné jednotky.

0/0
27.10.2015 21:09

M12i33r62o22s63l59a16v 36Z15i40k93m83u62n97d 7659773974413

A není tu povinnost viníka nahradit způsobenou škodu ? Tedy ČD Cargo a.s., jemuž patřila lokomotiva, pokud nehodovou událost zavinil strojvedoucí, tak nese odpovědnost ON a strojvedoucí jsou dnes obvykle pojištění pojistkou "na blbost", takže škodu nahradí pojišťovna ...

Pokud by nehoda byla zaviněna provozovatele dráhy nese odpovědnost ON a zpravidla konkrétní pracovník má taky pojistku "na blbost" ...

0/0
27.10.2015 16:51

J96a27n 17H83o90r28a 6977691966

...není. Pojištění na "blbost" kryje čtyř a půl násobek průměrné mzdy, které může po zaměstnaci ze zákona žádat jako náhradu škody zaměstnavatel.

0/0
27.10.2015 17:07

M75i24l73a36n 92L92a34š50ť18o48v96k45a 8502524313118

A co ten Elefant z Vaňova? Ten je opravený??

+1/0
27.10.2015 16:00

M67i84r39o56s70l42a97v 56Z36i20k92m94u27n42d 7449243934623

Dávno dávníčko, byl vyroben nový 971 005...

0/−1
27.10.2015 16:43

D39a22v40i13d 10K89o37h57o57u38t 8101956556734

To je jako oprava vlaku tak sváteční událost, že je potřeba napsat článek?

+6/−2
27.10.2015 14:20

J84a82n 32H42a68v23r35d43a 2258266101818

tak jedna oprava za 105 milionů v podstatě hrazená z kapes nás všech, to jaksi docela stojí za zmínku.

Mám pro vás radu: Jestli vás to nezajímá, tak ten článek nečtěte.

Když nebudete číst pro vás nezajímavé články, nebudete tu zbytečně pindat!

+9/−3
27.10.2015 14:23

J32a74n 14S82o51u86k23u19p 1694634836485

Jelikož se to platí z eráru, tak má v podstatě právo tu zbytečně pindat.

0/−1
27.10.2015 14:26

J55a70n 68H27a80v29r86d63a 2138376701608

to jste jako použil co za logiku? nějak v tom nemůžu najít aspoň náznak

+8/0
27.10.2015 14:30

M27a22r55t59i65n 57N30o86v10o45t38n85ý 3956676441304

Nepište nesmylsy. V článku máte napsáno, že si opravu platí samy ČD, od eráru na ni nedostanou ani korunu (ani nesmí).

+1/0
27.10.2015 17:12

M51a52r35t84i23n 46H50o52u43b10a 6193771479288

To právo mu nikdo nebere. Jen je poukazano na to, ze reagovat na clanky není jeho povinnost. Což mu zrejme uniklo, jinak by ho ten článek tolik netrapil.

0/0
27.10.2015 17:34

D30a88v81i17d 43T61o67m18a91n 9715737352577

A jak dlouho bude muset jezdit, nez si na sebe vydela z vybraneho jizdneho? :-P

0/−8
27.10.2015 14:04

R19a41d82e30k 22J83a66n22a59t12a 9845466804702

Proč by si měl CityElefant na sebe vydělávat pouze z vybraného jízdného, když si jejich jízdu pro své občany objednává Praha a Středočeský kraj coby veřejnou službu, jak je běžné všude v Evropě?

+14/0
27.10.2015 14:07

D12a25v65i47d 51T48o80m25a48n 9135887342817

Protoze pokud musi byt tak brutalne dotovany, tak by jezdit nemel.

+2/−13
27.10.2015 14:13

M61i43r60o63s20l86a87v 41J21a60n78o96u93š80e16k 9694861967

Proč?

+5/−1
27.10.2015 14:24

D69a62v89i65d 91T36o33m32a86n 9755937912787

Protoze z toho vyplyva jak silene neekologicky je. Pokud by se jednalo o ekologickou variantu dopravy, musi byt jeji provoz mnohem levnejsi, nez individualni doprava, pripadne autobusy. Ale nafta tece proudem...

+2/−15
27.10.2015 14:29

D41a87v11i14d 77T98o48m74a59n 9915397892647

Pisu obecne o vlacich, varianty na el. nebudou o nic moc lepsi, spotreba musi byt priserna a oproti jinym formam dopravy se prepravuje prilis mnoho zeleza kvuli par lidem. Horsi pomer neni snad nikde, mozna v letectvi.

+2/−13
27.10.2015 14:30

A54n61d16r28e71j 90O95l51e34k39s86a 3105211477291

Člověče, říká Vám něco valivý odpor? Už před 170ti lety celá Evropa věděla, že kůň na železné dráze utáhne 5x větší náklad, než na silnici.8-o

+11/0
27.10.2015 14:37

D81a47v18i91d 75T37o69m48a31n 9205697602757

Ano, taky musi. Prepocteno na prepravenou tunu jsou vlaky dost mozna ok, na pocet prepravenych osob uz to tak nebude. Takze se to lehce smazne.

Navic jsou nastavena nerovna pravidla. Vlak jede, tak proste jede, nic mu nesmi do cesty. Pred ostatni prostredky kdyz skoci chodec, tak musi brzdit.

0/−11
27.10.2015 14:41

A36n49d81r75e29j 11O48l40e71k22s25a 3205181367741

Proč si lidi kupujou tak rádi SUVčka, místo aby jezdili Smartem? Nebude to kvůli tý - neefektivitě osobotuny?;-D

+2/0
27.10.2015 14:48

D18a86v58i79d 91T70o81m48a42n 9645907462847

Pokud si to plati ze sveho, at si jezdi treba tankem.

+2/−3
27.10.2015 14:54

A23n83d18r11e40j 30O24l83e57k21s80a 3205971877191

A to zas ne. Já takový lidi na VEŘEJNÝCH KOMUNIKACÍCH potkávat nechci. Budu volit toho, kdo má stejný názor jako já. Svítá Vám?

+6/−2
27.10.2015 14:57

D34a91v81i67d 11T93o39m44a60n 9895687142547

Mno nechme to tak. Mame kazdy svuj pohled na vec. Ja nemam rad lidi, kteri chteji po ostatnich aby jim dotovali to co oni chteji a povazuji za spravne a vy zase naopak.

+1/−8
27.10.2015 15:04

A11n49d20r37e63j 63O26l87e14k24s78a 3875221907591

Necháme toho, ale nerozumíte zásadním věcem. Dotace někam, nejsou z nějakého zájmového chtění vašich nepřátel. O dotacích se hlasuje prostřednictvím voleb.

+4/−1
27.10.2015 15:07

D74a77v68i92d 81T72o23m49a82n 9325457892827

Jinymi slovy se tim kupuji hlasy. Ja jsem spis nazoru "trh vyresi vse".

+1/−4
27.10.2015 15:10

A48n56d21r71e25j 69O82l18e11k52s55a 3445711317301

To jsem pochopil rychle. Já tenhle názor považuji za zcestný, přímo vedoucí ke společenské katastrofě.

+3/−1
27.10.2015 15:15

D77a12v79i87d 13T78o69m82a30n 9755327802867

Mate stesti, tenhle nazor se u nas v socialisticke Evrope nikdy neprosadi. Malokdo chce byt zodpovedny sam za sebe.

+1/−3
27.10.2015 15:19

A10n37d15r28e72j 43O48l56e12k17s72a 3515171517721

Asi tak, jako málokdo chce být provazochodcem, viďte...

+2/0
27.10.2015 15:24

D35a22v57i20d 51T92o70m79a52n 9565857132787

Ano,to je rozumny argumentR^

0/−1
27.10.2015 15:27

D73a90v94i92d 87T95o18m73a46n 9375717382817

Aha, takze dal to nema smysl :-P Proste jediny spravny dopravni prostredek je ten, na kterem se par fanatiku dohodne a je jedno, kolik to zere a co to stoji. Stat ma penez dost. Hlavni je, aby si lidi nemohli svobodne vybrat.

+1/−5
27.10.2015 14:58

A72n74d94r17e45j 94O37l95e56k17s28a 3215391927381

Lidi si můžou svobodně vybrat do výše svého konta a v hranicích soukromého pozemku. Na něm si můžete osedlat třeba tapíra, pokud vás neudá soused za týrání. Prostě je to tak, že společnost funguje v zákonném rámci, na němž se její představitelé dohodli.

Absolutní svobodu si navodíte buď tripem s nějakou chemikálií, nebo odjezdem do pouště.:-P

+5/−1
27.10.2015 15:04

D56a61v70i85d 39T68o82m21a21n 9785637212437

A predstavitele moc radi rozhazuji, protoze si tim kupuji hlasy tech neschopnejsich a mene inteligentnich, kterych je bohuzel vetsina.

+1/−3
27.10.2015 15:07

A98n87d84r85e80j 68O29l95e84k45s20a 3895751817261

To je oblíbená výmluva odpůrců demokracie. Může to tak být, pokud připustíte, že většina voličů jsou hlupáci, kteří jsou mentálně na úrovni osazenstva nádražního výčepu. Jenže - rozhazovat je potřeba, protože když někdo nerozhazuje na veřejné projekty, nemusí tam vůbec být. Lidé ve většině nechtějí žít jako první osadníci na té prérii. K tomu jim chybí Víra :-)

0/0
27.10.2015 15:12

D82a76v80i58d 12T78o26m84a65n 9845977222887

Ano, pokud je nekdo ve funkci jen proto aby rozhazoval, nemusi tam byt ;-)

0/0
27.10.2015 15:28

A62n82d37r81e83j 92O95l68e31k41s40a 3695731427711

Ale musí! Protože jinak tam bude jeho sok :-)

0/0
27.10.2015 15:33

L25u60b94o63š 86H66o38l43í97k 5147190632820

Aha, takže každý si bude moci svobodně vybrat, jakým pojede autem - pokud má auto, řidičák, místo na zaparkování...

Veřejná doprava bohužel JE nutná a pokud z Vašich i mých daní (například z DPH za to SUV za 2 miliony - pokud jste si jej dotyčný nekoupil na firmu a DPH neodepsal :-)) dotuje stát to, aby se mohla babička z Horní Dolní dostat na poštu/k doktorovi/na úřad, nebo aby stovky lidí nemuseli do Prahy (Brna, nebo jakékoliv jiné velké aglomerace...) do práce autem pak to má smysl.

PS: čímž nechci smést určitá podezření na "malé domů", které veřejná doprava, stejně jako jakákoliv jiná činnost za státní/veřejné peníze nepochybně přináší.

+1/−1
27.10.2015 15:11

D12a28v10i82d 55T40o42m11a18n 9375167812847

Verejna doprava smysl ma, jsem jen proste toho nazoru, ze je az prilis dotovana. Navic ve vetsine mest se plati pausalne a ne podle toho, kolik s ni kdo najezdi km. To vede k tomu, ze si lidi hledaji praci na druhe strane mesta, zbytecne cestuji, nestaci kapacity, musi se navysovat atd.

Kdyby si lidi platili to co projezdi, tak se budou chovat mnohem zodpovedneji. Stejne tak si spis vyberou levnejsi zpusob dopravy.

0/0
27.10.2015 15:22

A56n60d44r50e88j 38O46l53e68k15s88a 3445351317341

Výbornej postřeh. Platí to ale i v obrácené logice - měl by si každý potenciální zaměstnavatel rozmyslet, kde zřídí svůj provoz. Aby za ním nikdo nemusel dojíždět  moc daleko a přes město :-) Vlastně by měl tyhle zájemce přímo odmítat a vyžadovat jen místní, klidně je i přeplatit, aby šli k němu a nejezdili přes město zas jinam.

Holt by byla u nás ekonomická situace jako v Afghánistánu, ale co. Hlavně když nebudou dotace. Zlo!

Jinak, dotace, je jen jiný výraz pro sousloví - ekonomická pobídka.

Dostal jste se v té ideologii tak daleko, že byste asi neschvaloval ani rybářovi návnadu. Proč, když se může ryba chytit i na holej háček, že jo ;-D

+3/0
27.10.2015 15:32

D48a38v77i74d 39T23o65m13a40n 9565237422987

8-o

0/0
27.10.2015 15:37

A69n17d32r88e80j 11O20l76e98k57s24a 3795271397431

No?

0/0
27.10.2015 15:46

J23a21k47u29b 18P18r62o78k59e41š 6523718892573

Ted si stavite nejaky osli mustek. Hromadna doprava i ta mestska fungovala pred dotacemi a nemyslim si ze by jeste v prvni polovine 20. stol byla v CSR, nebo R-U ekonomicka situace jako v Afganistanu.

Co se tyce rybare a navnady, zase jste mimo, rybar navnadu poridil sam sobe a diky tomu tezi nejaky zisk. To co prosazujete vy a v soucasne dobe funguje v Evrope je, ze nechate rybare, najit si navnadu a nachytat ryby, pak mu polovinu tech ryb seberete, cast si nechate a cast rozdate jinym rybarum, jako navnadu, najednou prvni rybar, ktery neco investoval, aby ziskal navnadu nejen prijde o cast ulovku, ale jeste prijde o vyhodu, kterou diky navnade ziskal, nasledne ostatni rybari muzou ryby na trhu prodavat levneji, nebo jich mohou prodat vice, protoze neztratili zadny cas ani prostredky ziskavanim navnady. Coz toho puvodniho schopnejsiho rybare znevyhodnuje, nekdy az k likvidaci. To je cele zlo dotaci a duvod proc Evropa ekonomicky zaostava napriklad za USA.

0/−1
27.10.2015 17:20

A13n92d74r94e46j 82O61l82e98k62s34a 3215561497801

Jsem rád v ekonomicky zaostalé Evropě. Ony jsou totiž geografické a kulturní podmínky nepřenosné.

+1/0
27.10.2015 18:33

J62a93k21u82b 32P88r29o18k92e33š 6903178372723

To je hezká demagogie, ale kdy naposledy vznikl v Evropě podnik srovnatelný s Microsoftem, nebo Google? Pravda je taková, že žijeme z toho co vybudovali naši předci a jen čekáme kdy nám definitivně ujede vlak.

Mimochodem, na to, že tu existovala MHD v době kdy nebyla nijak regulovaná ani dotována, jste nereagoval.

0/0
27.10.2015 19:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.