Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy po čtyřech letech opraví poničený vlak. Zaplatí 105 milionů

České dráhy vrátí na koleje jednotku CityElefant, kterou musely v roce 2011 kvůli velkému poškození způsobeném srážkou s posunovací lokomotivou odstavit. Na opravu pak čeká také další vlak poničený při letošní červencové nehodě na Masarykově nádraží, kdy vjel až na nástupiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51o53s28e75f 75H15o63n78e48š 7241452470713

Co takhle pojistka na blbost?

0/0
18.11.2015 22:01

J30o83s83e55f 35H81o92n66e28š 7771142180403

Co takhle pojistka na blbost, kterou vyžadují mnozí zaměstnavatelé i aut.dopravci

0/0
18.11.2015 22:00

Š92t39e60f34a26n 72F81r17i67č68a 7212458783126

Jeden se diví, proč majetek - dopravní prostředek - není pojištěn pro případ nehody. Nehodám se při intenzivním využívání nevyhne žádná souprava.

0/0
31.10.2015 21:59
Foto

A70l42a57n 59Ř69e92p15k33a 4775646

Snad tak dlouho nebude čekat na opravu to Pendolino poničené ve Studénce :-P

0/0
27.10.2015 23:55

J18i29ř50í 43E96r32b75e24n 1673454226347

"I tak ale oprava vyjde o více než polovinu méně, než kolik by stálo pořízení nového vlaku."

Cestin byt take muj kobylek :-)

+4/0
27.10.2015 19:21

V28l24a97d72i65m63í61r 25F71i20b56i78g31e34r 5694281431254

Něž opravovat x let starý vlak to by bylo lepší ho nechat na náhradní díly a másto toho koupit za 2x tolik úplně novou soupravu se zárukou a spolehlivější výbavou.

0/0
27.10.2015 17:45

T35o68m 61J94u25r96e31č47k20a 6455922955775

Až na to, že 471 se už nevyrábí. A rozbíhat výrobu 1 kusu, když teď mají ve Vagonce nastaveny všechny přípravky na sériovou výrobu RegioPanterů a InterPanterů by asi nebylo zrovna jednoduché...

+3/0
27.10.2015 17:59

M43a89t46ú24š 43B61e95n36a50k 9708624912973

Ono sa bude museť vyrobiť nová kasňa, navyše ešte pred pár mesiacmi sa dodávali jednotky 671 pre ZSSK, takže by to až taký problém nebol.

Problém je inde, ak by sa táto jednotka vyradila a kúpila by sa nová, musel by byť tender a hrozilo by, že by vyhral iný výrobca s inou jednotkou a prevádzkovať 1 kus  je šialenosť, takto sa pošle na opravu a skriňa sa dodá ako náhradný diel.

Tá cena je aj preto tak vysoká, že tá jednotka sa kanibalizovala a teraz bude treba dodať aj diely ktoré sa použili na iné jednotky.

0/0
27.10.2015 21:09

M72i70r22o71s61l57a79v 51Z20i52k71m32u97n11d 7509283524263

A není tu povinnost viníka nahradit způsobenou škodu ? Tedy ČD Cargo a.s., jemuž patřila lokomotiva, pokud nehodovou událost zavinil strojvedoucí, tak nese odpovědnost ON a strojvedoucí jsou dnes obvykle pojištění pojistkou "na blbost", takže škodu nahradí pojišťovna ...

Pokud by nehoda byla zaviněna provozovatele dráhy nese odpovědnost ON a zpravidla konkrétní pracovník má taky pojistku "na blbost" ...

0/0
27.10.2015 16:51

J31a75n 42H23o88r83a 6197361656

...není. Pojištění na "blbost" kryje čtyř a půl násobek průměrné mzdy, které může po zaměstnaci ze zákona žádat jako náhradu škody zaměstnavatel.

0/0
27.10.2015 17:07

M46i87l83a97n 98L12a27š33ť59o35v47k82a 8452264353328

A co ten Elefant z Vaňova? Ten je opravený??

+1/0
27.10.2015 16:00

M46i74r91o44s59l55a18v 96Z54i40k26m64u58n81d 7379613344903

Dávno dávníčko, byl vyroben nový 971 005...

0/−1
27.10.2015 16:43

D42a63v35i54d 71K29o80h76o89u91t 8141426856594

To je jako oprava vlaku tak sváteční událost, že je potřeba napsat článek?

+6/−2
27.10.2015 14:20

J16a89n 51H18a27v90r15d90a 2788866521688

tak jedna oprava za 105 milionů v podstatě hrazená z kapes nás všech, to jaksi docela stojí za zmínku.

Mám pro vás radu: Jestli vás to nezajímá, tak ten článek nečtěte.

Když nebudete číst pro vás nezajímavé články, nebudete tu zbytečně pindat!

+9/−3
27.10.2015 14:23

J85a61n 74S76o96u85k57u53p 1824704966915

Jelikož se to platí z eráru, tak má v podstatě právo tu zbytečně pindat.

0/−1
27.10.2015 14:26

J12a71n 63H82a64v25r91d21a 2538666571688

to jste jako použil co za logiku? nějak v tom nemůžu najít aspoň náznak

+8/0
27.10.2015 14:30

M40a29r43t42i84n 51N83o48v11o13t43n29ý 3126226941284

Nepište nesmylsy. V článku máte napsáno, že si opravu platí samy ČD, od eráru na ni nedostanou ani korunu (ani nesmí).

+1/0
27.10.2015 17:12

M84a42r75t45i92n 59H15o55u37b32a 6353621939418

To právo mu nikdo nebere. Jen je poukazano na to, ze reagovat na clanky není jeho povinnost. Což mu zrejme uniklo, jinak by ho ten článek tolik netrapil.

0/0
27.10.2015 17:34

D25a28v13i15d 46T77o51m24a68n 9415857582897

A jak dlouho bude muset jezdit, nez si na sebe vydela z vybraneho jizdneho? :-P

0/−8
27.10.2015 14:04

R38a43d80e51k 30J72a35n20a89t22a 9755806234872

Proč by si měl CityElefant na sebe vydělávat pouze z vybraného jízdného, když si jejich jízdu pro své občany objednává Praha a Středočeský kraj coby veřejnou službu, jak je běžné všude v Evropě?

+14/0
27.10.2015 14:07

D15a62v25i31d 53T69o86m24a25n 9955757262767

Protoze pokud musi byt tak brutalne dotovany, tak by jezdit nemel.

+2/−13
27.10.2015 14:13

M69i73r44o58s43l69a16v 27J92a50n83o42u30š15e14k 9384891397

Proč?

+5/−1
27.10.2015 14:24

D64a64v62i19d 16T26o64m14a29n 9225237282837

Protoze z toho vyplyva jak silene neekologicky je. Pokud by se jednalo o ekologickou variantu dopravy, musi byt jeji provoz mnohem levnejsi, nez individualni doprava, pripadne autobusy. Ale nafta tece proudem...

+2/−15
27.10.2015 14:29

D74a13v95i65d 46T54o63m41a21n 9175707212217

Pisu obecne o vlacich, varianty na el. nebudou o nic moc lepsi, spotreba musi byt priserna a oproti jinym formam dopravy se prepravuje prilis mnoho zeleza kvuli par lidem. Horsi pomer neni snad nikde, mozna v letectvi.

+2/−13
27.10.2015 14:30

A40n87d33r63e81j 85O34l66e20k61s24a 3605661287921

Člověče, říká Vám něco valivý odpor? Už před 170ti lety celá Evropa věděla, že kůň na železné dráze utáhne 5x větší náklad, než na silnici.8-o

+11/0
27.10.2015 14:37

D39a49v92i13d 74T65o18m38a34n 9495667822367

Ano, taky musi. Prepocteno na prepravenou tunu jsou vlaky dost mozna ok, na pocet prepravenych osob uz to tak nebude. Takze se to lehce smazne.

Navic jsou nastavena nerovna pravidla. Vlak jede, tak proste jede, nic mu nesmi do cesty. Pred ostatni prostredky kdyz skoci chodec, tak musi brzdit.

0/−11
27.10.2015 14:41

A96n53d56r91e97j 94O84l75e79k65s39a 3365921277631

Proč si lidi kupujou tak rádi SUVčka, místo aby jezdili Smartem? Nebude to kvůli tý - neefektivitě osobotuny?;-D

+2/0
27.10.2015 14:48

D51a81v15i78d 36T69o11m71a23n 9665457542327

Pokud si to plati ze sveho, at si jezdi treba tankem.

+2/−3
27.10.2015 14:54

A59n97d24r24e13j 97O68l66e14k31s61a 3715431277581

A to zas ne. Já takový lidi na VEŘEJNÝCH KOMUNIKACÍCH potkávat nechci. Budu volit toho, kdo má stejný názor jako já. Svítá Vám?

+6/−2
27.10.2015 14:57

D83a63v75i81d 48T53o86m52a43n 9875567662957

Mno nechme to tak. Mame kazdy svuj pohled na vec. Ja nemam rad lidi, kteri chteji po ostatnich aby jim dotovali to co oni chteji a povazuji za spravne a vy zase naopak.

+1/−8
27.10.2015 15:04

A81n43d34r61e49j 61O26l81e50k24s33a 3945581967461

Necháme toho, ale nerozumíte zásadním věcem. Dotace někam, nejsou z nějakého zájmového chtění vašich nepřátel. O dotacích se hlasuje prostřednictvím voleb.

+4/−1
27.10.2015 15:07

D59a52v17i91d 52T51o86m58a89n 9635167772717

Jinymi slovy se tim kupuji hlasy. Ja jsem spis nazoru "trh vyresi vse".

+1/−4
27.10.2015 15:10

A55n79d36r56e40j 71O84l69e95k98s31a 3805101767421

To jsem pochopil rychle. Já tenhle názor považuji za zcestný, přímo vedoucí ke společenské katastrofě.

+3/−1
27.10.2015 15:15

D48a52v86i88d 56T49o91m90a79n 9635247532937

Mate stesti, tenhle nazor se u nas v socialisticke Evrope nikdy neprosadi. Malokdo chce byt zodpovedny sam za sebe.

+1/−3
27.10.2015 15:19

A83n44d97r43e83j 53O35l69e86k76s63a 3865221757621

Asi tak, jako málokdo chce být provazochodcem, viďte...

+2/0
27.10.2015 15:24

D52a84v21i51d 73T54o20m47a75n 9275317322627

Ano,to je rozumny argumentR^

0/−1
27.10.2015 15:27

D88a55v91i26d 27T89o85m61a11n 9875967552507

Aha, takze dal to nema smysl :-P Proste jediny spravny dopravni prostredek je ten, na kterem se par fanatiku dohodne a je jedno, kolik to zere a co to stoji. Stat ma penez dost. Hlavni je, aby si lidi nemohli svobodne vybrat.

+1/−5
27.10.2015 14:58

A72n60d74r33e11j 43O72l39e47k94s51a 3715781497731

Lidi si můžou svobodně vybrat do výše svého konta a v hranicích soukromého pozemku. Na něm si můžete osedlat třeba tapíra, pokud vás neudá soused za týrání. Prostě je to tak, že společnost funguje v zákonném rámci, na němž se její představitelé dohodli.

Absolutní svobodu si navodíte buď tripem s nějakou chemikálií, nebo odjezdem do pouště.:-P

+5/−1
27.10.2015 15:04

D95a32v26i61d 31T72o79m41a83n 9475687312897

A predstavitele moc radi rozhazuji, protoze si tim kupuji hlasy tech neschopnejsich a mene inteligentnich, kterych je bohuzel vetsina.

+1/−3
27.10.2015 15:07

A10n51d96r24e95j 33O81l58e71k52s25a 3875581337511

To je oblíbená výmluva odpůrců demokracie. Může to tak být, pokud připustíte, že většina voličů jsou hlupáci, kteří jsou mentálně na úrovni osazenstva nádražního výčepu. Jenže - rozhazovat je potřeba, protože když někdo nerozhazuje na veřejné projekty, nemusí tam vůbec být. Lidé ve většině nechtějí žít jako první osadníci na té prérii. K tomu jim chybí Víra :-)

0/0
27.10.2015 15:12

D60a50v53i48d 50T21o65m77a70n 9445337772917

Ano, pokud je nekdo ve funkci jen proto aby rozhazoval, nemusi tam byt ;-)

0/0
27.10.2015 15:28

A29n90d84r42e21j 82O38l94e97k37s75a 3555671257331

Ale musí! Protože jinak tam bude jeho sok :-)

0/0
27.10.2015 15:33

L78u11b73o72š 48H38o80l43í92k 5307800772440

Aha, takže každý si bude moci svobodně vybrat, jakým pojede autem - pokud má auto, řidičák, místo na zaparkování...

Veřejná doprava bohužel JE nutná a pokud z Vašich i mých daní (například z DPH za to SUV za 2 miliony - pokud jste si jej dotyčný nekoupil na firmu a DPH neodepsal :-)) dotuje stát to, aby se mohla babička z Horní Dolní dostat na poštu/k doktorovi/na úřad, nebo aby stovky lidí nemuseli do Prahy (Brna, nebo jakékoliv jiné velké aglomerace...) do práce autem pak to má smysl.

PS: čímž nechci smést určitá podezření na "malé domů", které veřejná doprava, stejně jako jakákoliv jiná činnost za státní/veřejné peníze nepochybně přináší.

+1/−1
27.10.2015 15:11

D72a35v78i71d 54T88o38m80a66n 9815757742937

Verejna doprava smysl ma, jsem jen proste toho nazoru, ze je az prilis dotovana. Navic ve vetsine mest se plati pausalne a ne podle toho, kolik s ni kdo najezdi km. To vede k tomu, ze si lidi hledaji praci na druhe strane mesta, zbytecne cestuji, nestaci kapacity, musi se navysovat atd.

Kdyby si lidi platili to co projezdi, tak se budou chovat mnohem zodpovedneji. Stejne tak si spis vyberou levnejsi zpusob dopravy.

0/0
27.10.2015 15:22

A56n61d23r77e91j 82O95l41e98k68s70a 3605391637481

Výbornej postřeh. Platí to ale i v obrácené logice - měl by si každý potenciální zaměstnavatel rozmyslet, kde zřídí svůj provoz. Aby za ním nikdo nemusel dojíždět  moc daleko a přes město :-) Vlastně by měl tyhle zájemce přímo odmítat a vyžadovat jen místní, klidně je i přeplatit, aby šli k němu a nejezdili přes město zas jinam.

Holt by byla u nás ekonomická situace jako v Afghánistánu, ale co. Hlavně když nebudou dotace. Zlo!

Jinak, dotace, je jen jiný výraz pro sousloví - ekonomická pobídka.

Dostal jste se v té ideologii tak daleko, že byste asi neschvaloval ani rybářovi návnadu. Proč, když se může ryba chytit i na holej háček, že jo ;-D

+3/0
27.10.2015 15:32

D56a91v22i40d 15T92o31m71a57n 9135117772857

8-o

0/0
27.10.2015 15:37

A51n21d28r97e96j 53O81l28e30k25s37a 3975801127731

No?

0/0
27.10.2015 15:46

J66a18k21u25b 35P89r34o74k69e45š 6693118342893

Ted si stavite nejaky osli mustek. Hromadna doprava i ta mestska fungovala pred dotacemi a nemyslim si ze by jeste v prvni polovine 20. stol byla v CSR, nebo R-U ekonomicka situace jako v Afganistanu.

Co se tyce rybare a navnady, zase jste mimo, rybar navnadu poridil sam sobe a diky tomu tezi nejaky zisk. To co prosazujete vy a v soucasne dobe funguje v Evrope je, ze nechate rybare, najit si navnadu a nachytat ryby, pak mu polovinu tech ryb seberete, cast si nechate a cast rozdate jinym rybarum, jako navnadu, najednou prvni rybar, ktery neco investoval, aby ziskal navnadu nejen prijde o cast ulovku, ale jeste prijde o vyhodu, kterou diky navnade ziskal, nasledne ostatni rybari muzou ryby na trhu prodavat levneji, nebo jich mohou prodat vice, protoze neztratili zadny cas ani prostredky ziskavanim navnady. Coz toho puvodniho schopnejsiho rybare znevyhodnuje, nekdy az k likvidaci. To je cele zlo dotaci a duvod proc Evropa ekonomicky zaostava napriklad za USA.

0/−1
27.10.2015 17:20

A64n73d90r14e20j 89O86l49e71k63s84a 3815301367751

Jsem rád v ekonomicky zaostalé Evropě. Ony jsou totiž geografické a kulturní podmínky nepřenosné.

+1/0
27.10.2015 18:33

J83a41k33u89b 56P15r48o91k85e51š 6953278462583

To je hezká demagogie, ale kdy naposledy vznikl v Evropě podnik srovnatelný s Microsoftem, nebo Google? Pravda je taková, že žijeme z toho co vybudovali naši předci a jen čekáme kdy nám definitivně ujede vlak.

Mimochodem, na to, že tu existovala MHD v době kdy nebyla nijak regulovaná ani dotována, jste nereagoval.

0/0
27.10.2015 19:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.