Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet hrozí koncem linky Bratislava - Košice. Kvůli dotacím

Podnikatel Radim Jančura na Slovensku hrozí, že před Vánoci stáhne své vlaky RegioJet z linky Bratislava - Košice. Vadí mu, že tamní ministerstvo dopravy neřeší na stejné trati provoz ztrátových vlaků IC státního dopravce ZSSK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55a58v69e38l 68N53o49v20á86k 5603317534638

Pořádný chlap nerve nevyhrozuje ale jedná. Podnikatel to je výborný ale chová se jako urvana hysterická baba.

+8/−2
28.10.2015 7:26

L65i32b35o32r 47Z44a65v62ř89e50l 8239556281312

On není ani dobrý podnikatel. Vše ostatní sedí.

+1/−1
28.10.2015 9:48

L30i94b41o66r 43Z74a86v17ř87e76l 8459926881322

Pan Vimr je možná Radimuv poskok, ale to na věci nic nemění

0/0
29.10.2015 10:53

L98u41b45o24š 15U94l70r42i79c78h 5671210478394

Pán Jančura si teda vybral stranu - Sulíkovú SAS. ;-D

Slovensko je silne proeurópske, dokonca aj SNS po odchode Slotu už EU vytýka len imigrantov. Na Slovensku sú dve euroskeptické "strany" SAS s klesajúcimi preferenciami 4,7% a stabilná KSS s 1,7%.

0/0
27.10.2015 22:46

M64a18r56e81k 50M31a29r24t55i92n 8879774766570

Probůh, koho to zajímá, že chce Jančura stáhnout vlaky z linky Bratislava - Košice? Ať nevyhrožuje a klidně si je provozuje nebo si je stáhne, jeho věc.

+7/0
27.10.2015 21:48

M43a58t86ě54j 54V43o62n58d14ř98i50č32k60a 4874250618986

Myslím si, že Jančura jen dává (snaží se dávat) Slovensku nůž pod krk, protože jeho šestivozové soupravy na lince Košice - Bratislava rozhodně nízkou obsazeností netrpí, sám jsem se o tom přesvědčil, odchod by nebyl rozumný. A jestli se mu to skutečně nevyplatí, bylo by možná rozumnější služby osekat, ale na lince zůstat, protože i tak by byl komfort poměrně vysoký.

Nicméně kdyby si vydupal u komerčních spojů též jízdy vybraných skupin cestujících zdarma, byl by to pochopitelně ještě mnohem zajímavější bussiness...

+2/−1
27.10.2015 19:18

M31a37t56ú52š 78B30e62n52a67k 9138834842513

Nevyplatí sa mu to, ale je to len a len jeho chyba, potreboval by zvýšiť kapacitu, pôvodne jadzilo 10 voznov, ktoré mali kapacitu okolo 450 miest, teraz jazdí 6 voznov s kapacitou okolo 300 miest. On by potreboval ani nie tak zvýšiť počet voznov, ale počet miest vo vozny, kedže štandardom 2. triedy je 72 miest, on má okolo 50. Takisto by potreboval zvýšiť cenu. Obsadené by boli aj tak.

+3/0
28.10.2015 0:47

L36i36b28o22r 97Z31a91v23ř66e13l 8769166131562

Omyl pane, jeho služby zajistí Zssk daleko lépe a kvalitněji

+1/0
28.10.2015 9:52

M41a27t70ě40j 98V93o93n65d50ř29i15č64k38a 4334110868406

Neříkám, že ne :-) . Navíc ZSSK přepravuje, podobně jako ČD vozíčkáře, psy a cyklisty. Ale myslím si, že soukromý konkurenční subjekt na slovenské páteřní trati není na škodu.

+1/0
28.10.2015 10:01
Foto

M77i72c62h71a23l 13S47m89í93t68k85a 8644334793456

Honza a Radim jsou jak teplá dvojka:-P, hlásná trouba. Když chce jít, ať jde, nikdo ho nedrží u nás ani na slovensku. Umí jen každému vyhrožovat a řvát.

+6/−5
27.10.2015 19:14

J74a72n 31S34ů95r71a 4845903573692

Pane Smítko, jsem rád za Vaše inteligentní názory. Jen tak dál, čtenáři to jistě ocení.

+2/0
27.10.2015 19:52

J85a98n 16H43o91r68a 6217781716

...je to stejně inteligentní jako Vaše " přeji hezký zbytek života", mistře.

0/0
28.10.2015 12:16

J97o42s50e83f 28H24o32n50e15š 7341172110263

Jo predátorské ceny to je věčné téma.Lumpárnu za 1 Kč na lince Liberec-Praha snad nezopakuje

+6/−2
27.10.2015 19:05

J48i69ř88í 65J12i75n89d67r92a 6805159126368

kdyby mu neuzavřeli v Liberci nádraží tak k tomu nedojde

+2/−2
27.10.2015 19:21

M13a41r56e11k 10M74a84r60t81i12n 8349874126200

Nádraží v Liberci je soukromé, pokud se dva subjekty nedohodly, tak není povinnost druhého pouštět na svůj pozemek.

+5/0
27.10.2015 22:22

J73o31s79e65f 49H68o69n60e46š 7531352660443

To není důvod jezdit za predátorskou cenu.To by mohl také udělat na Slovensku,kde měl konflikt že mu nechtěli dát prostory na prodej jízdenek a nechtel platit ošlapné.Zneužit arbitráz lze na cokoliv

+2/0
28.10.2015 6:21

F88r14a15n61t45i81š90e20k 90V93a13n34ě42k 1267644667667

A) Skvělý ekonomický tah přestat jezdit před Vánoci, když je přeprava osob značná. B) Nikdo RJ tam nedrží, pakliže není spokojen se svým podnikatelským záměrem, tak může ten byznys ukončit a zaměřit se na Slovensku na jiné aktivity. C) Co je zákonné a nezákonné v civilizované zemi určuje soud a ne žádný podnikatel.

+12/−3
27.10.2015 17:33

M63i77r98o65s26l46a23v 25Z64i43k66m52u93n12d 7749423394953

Základní problém, IC vlaky ZSSK Bratislava - Košice - Humenné jezdí na komerční riziko dopravce ... právě kvůli žlutým vlakům byl jejich počet zredukován ...

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/slovenske-drahy-rusi-cast-spoju-do-kosic-vini-regiojet-z-cenove-valky-1174491

+3/−1
27.10.2015 17:23

O56l76d50ř88i15c21h 10J82a37n75e40č17e51k 8149936793891

jo, to pendolina ČD v Česku taky.

že něco jezdí na komerční riziko dopravce ještě zdaleka neznamená, že to nemůže být ztrátové a křížově dotované.

jen ať si tu dopravu na komerční riziko ČD a ŽSSK vyčlení do za tím účelem vytvořených SROček - pak by se krásně vidělo, jak vydělávají!

0/−1
27.10.2015 21:00

M57a66t78ú71š 66B90e45n79a48k 9348674952903

Ono krížové financovanie je aj u RJ, ktorý jazdí silne dotovanú trať 131, kde sa po príchode RJ zvýšilo financovanie štátu na 1,6 násobok, síce sa aj zvýšil počet spojov, ale to zvýšilo aj efektívnosť ich obratov. navyše dostáva aj dotácie od krajov, ktoré ešte aj zrušili súbežné bus spoje, čím mu nahnali cestujúcich.

+3/0
28.10.2015 0:54

O37l90d13ř30i17c89h 25J74a71n87e64č43e19k 8469836573901

to máte sice pravdu, ale v případě soukromé firmy to těžko může být něco nelegálního, aspoň v obecném případě - pokud máte dvě firmy, jedna Vám vydělává a druhá prodělává, proč by Vám někdo zakazoval do té ztrátové lít Vaše vlastní peníze? snad leda v případě, že by svými dumpingovými cenami "deformovala trh".

ale pokud to dělá státní podnik, a sice tak, že zisky z dotované kraji / státem objednávané dopravy utápí v nedotované, aby ze svého trhu vyhnal konkurenta, v pořádku to rozhodně není.

jak je to s tím křížovým financováním u vlaků RJ si netroufám tvrdit - jestli je to spíše povolené, protože jde o soukromou firmu, nebo spíše zakázané, protože jde o zisky z dotované dopravy.

0/−1
28.10.2015 8:48

M62i58r24o21s27l75a60v 33Z89i84k15m18u66n86d 7429853454483

No a ČD a.s. jsou podle zákona čím ... soukromou firmou jako žlutý nebo černý podnik, stejně tak jako DB AG, SBB AG, BLS AG, ÖBB AG ....

+2/0
28.10.2015 13:26

D48a13g31o95b13e63r24t 84J78a23n38í56k 6548608326

Ne ZSSK spoje na lince nezredukovali jenom je přeznačili na R a tím pádem jezdí na účet daňových poplatníků, jo tomu říkám podnikání. Dle mého názoru na dálkových tratích jako je BA-KE, by se mělo jezdit jen na komerční riziko a do tace by měli jít jen na dopravní obslužnost (regionální traťe).

0/−3
27.10.2015 22:06

M56a70t18ú81š 78B20e25n52a95k 9278154202663

Si mimo... žiadne IC neboli preznačené na rýchlik, stále jazdí 8 párov rýchlikov denne BA -Ke + posily BA-ZA a ZA-KE, ktoré jadzili aj predtím + "študentské" rýchliky jadziace Piatok/ Nedela.

+2/0
28.10.2015 0:50

O15l11d32ř56i73c97h 45J53a68n65e54č59e96k 8419956463931

a není to přesně to, co si stát přeje?

+1/0
27.10.2015 17:11

J42a39n 53H84o19r25a 6337141656

...pokud někdo vědomě a cíleně porušuje zákon, je nutno podat trestní oznámení. Jinak to kopání okolo vypadá nedůvěryhodně:-)

+3/0
27.10.2015 16:48

O37l32d60ř34i77c97h 53J57a79n77e90č80e82k 8569256783871

asi už ví, jak dlouho ve Východní Evropě takové rozřešení trestního oznámení resp. podnětu k ÚOHS a podobným institucím trvá ;-(

0/0
27.10.2015 17:12

J14a63n 31H81o78r29a 6157121836

....to se ovšem velmi pletete. Ve východní Evropě by jej vyřešili ihned;-)

+1/0
27.10.2015 17:29

M74i65r80e95k 85Z97á52v17o69d22n91ý 7432877550158

Jednou ZSKK, poté ZSSS a nakonec ZSSK... no nic. Hlavně ať to nedělá, nebo se ještě nacpe na trasu Ex2 a to by byl konec.

+3/−1
27.10.2015 16:45

M48a61t28ě55j 22V58o82n37d16ř31i20č68k81a 4824580138556

Je to ZSSS, ZSKK, nebo ZSSK? Napíšu to pokaždé jinak a někde to vyjít musí ;-D;-D;-D

+1/0
27.10.2015 19:21
Foto

M32i92c33h86a76l 83S91m91í37t74k85a 8134854533266

Co by kdo mohl chtít od odborníka: JS

Jan Sůra

zkratka autora: js

Ekonomickým zpravodajstvím se zabýval už při studiu gymnázia a Hospodářské fakulty Technické univerzity v Liberci, kdy působil v regionálních denících Boleslavský deník a Liberecký den. Od roku 2004 pracuje pro MF DNES, zpočátku jako regionální zpravodaj v Liberci a postupně i jako redaktor celostátního ekonomického zpravodajství. V redakci se zabývá zejména průmyslem, cestovním ruchem, leteckou a autobusovou dopravou a zemědělstvím.

+1/−1
27.10.2015 19:50

J18a26n 43S26ů10r59a 4885343903372

čím se zabýváte Vy? rád se přiučím.

0/0
27.10.2015 21:27

J74a73n 74K38o70b34ě21r18s46k21ý 1930316271713

Jančura svou konkurencí přinutil ČD zlepšit služby a zlepšil i autobusovou dopravu. To nikdo popřít nemůže. Ale poslední dobou kolem sebe jen kope. Když někdo vyhrožuje ministrovi přes SMSky tak není něco v pořádku. Zvlášť vtipná byla nedávno ta lež, že se ministerstvo dohodlo s Jančurou ohledně rychlíků Olomouc-Břeclav-Brno natož to pak ministr vyvrátil, že k žádné dohodě nedošlo. Moc zajímavé to bylo v nedělní Partii :-) Doporučuji zhlédnout....

+14/−2
27.10.2015 16:23

L77u36b63o83š 83M96a34š29í77n 9929606647498

No a co?

+2/−2
27.10.2015 16:11

V41á13c95l43a67v 41J59o11n19á26š 8622663502733

Nikdo ho nedrží......

+5/0
27.10.2015 16:05

Z93d49e41n32ě85k 97J71o48n72á94š 9141509936130

Jo podnikat v postkomunistických zemích a očekávat chování běžné na západě je naivita....

+2/−2
27.10.2015 16:05

J54a95n 80H77o15r83a 6787151506

....v postkomunistické zemi, žijí postkomunističtí lidé ;-)

0/0
27.10.2015 16:43

M77i35r89o67s69l67a19v 10Z27i42k32m40u79n45d 7709743664773

Když chtěl podnikat v Německu s DB, tak to nějak nevyšlo ...

+7/0
27.10.2015 17:20

O91l39d10ř38i27c46h 55J56a23n44e84č60e66k 8939886983631

on v Německu s DB podniká - tím, že pro ně zajišťuje autobusy. na silnici mu to jde očividně lépe než na kolejích...

0/0
27.10.2015 20:56

M96i95r40o11s80l62a94v 85Z18i71k71m74u59n20d 7129483164863

Komu vyhrožuje ... cestujícím ... dojemné ...

+7/−1
27.10.2015 16:00

V74á49c48l18a52v 21J23o54n74á25š 8662753372513

On se Jancura cpe do politiky i u nás....viz jeho trapná politická reklama v rádiu v posledních dnech....

+5/−3
27.10.2015 15:57

M79a81r72t78i36n 75Ž21á75k 1152518183742

otázka je, jestli tam vůbec bude věčně ufňukaný jančura někomu chybět...

+16/−5
27.10.2015 15:47

O83l81d62ř33i81c22h 59J17a23n58e24č87e53k 8289876353871

budete se divit, ale bude - cestujícím. a to všem na dotyčné lince. ať už těm, co s ním jezdí, tak i těm, co s ním nejezdí (vlaky ŽSSK budou plnější, dražší...)

+2/−1
27.10.2015 17:14

M78a29t42ě44j 30V93o76n46d33ř22i39č74k98a 4444960988766

Musím uznat, že jeho odchod by asi škodou byl, protože si troufám tvrdit, že na Slovensku (stejně jako u nás) poskytuje vysoký standard přepravy s dobrými službami.

+2/−1
27.10.2015 19:22

L37i40b90o50r 43Z54a25v29ř37e31l 8679836351172

Tak to jste tam s ním ještě nejel, že?!!!

+1/0
28.10.2015 10:00

M87a84t87ě36j 32V74o40n62d86ř85i85č57k98a 4294410248246

Právě že jel, letošní léto Žilina - Bratislava a téhož dne zpět. Vlak jel na čas, příjemné vagony ex ÖBB první třídy, příjemná obsluha. Ale ano, slyšel jsem také, že s rostoucím počtem cestujících začíná mít Regiojet problémy a jezdí často zpoždění. Myslím si ale, že to jsou řešitelné problémy.

0/0
28.10.2015 10:05

M26a87r75e89k 56M44a46r44t74i27n 8249914726190

http://firenet.cz/zeleznice/regiojet/2464-jancurova-lokalka-na-slovensku-dela-cestujicim-problemy-se-zpozdenim-i-toaletami

+2/0
27.10.2015 22:16

T62o97m14a51s 89N21e18m74e34t46h 6740533

On asi ano, ale ty by jsi mi tady nechybel.

0/0
9.11.2015 19:34

D15u63š84a54n 94R87a23j16n50i94n58e27c 4404502503901

Fandím mu ! Mám iba skúsenosť s Regiojetom  Bratisva - Komárno . Neveril som , že za pár dní sa dá preskočiť z 19. storočia do 21. storočia. Veď  na tej trati jazdili tie staré "električky" s pecou na uhlie uprostred vagónu . 

 Ale podľa niekoho je to chyba , že sa to zmenilo.

+4/−14
27.10.2015 15:43

M56i57r26o70s24l75a33v 59Z94i77k51m12u15n51d 7639393254133

Proč ne, kdyby ZSSK dostaly totéž do žlutá společnost, tak by tam byla stejná vozidla jako má žlutý podnik ... to je pouze o penězích .... a o tom, co si zákazník objedná a hlavně ZAPLATÍ ....

+9/−2
27.10.2015 15:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.