Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet hrozí koncem linky Bratislava - Košice. Kvůli dotacím

Podnikatel Radim Jančura na Slovensku hrozí, že před Vánoci stáhne své vlaky RegioJet z linky Bratislava - Košice. Vadí mu, že tamní ministerstvo dopravy neřeší na stejné trati provoz ztrátových vlaků IC státního dopravce ZSSK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25a85v78e93l 51N49o41v92á81k 5783727314388

Pořádný chlap nerve nevyhrozuje ale jedná. Podnikatel to je výborný ale chová se jako urvana hysterická baba.

+8/−2
28.10.2015 7:26

L13i13b26o49r 72Z66a46v17ř43e77l 8399836521372

On není ani dobrý podnikatel. Vše ostatní sedí.

+1/−1
28.10.2015 9:48

L34i72b74o98r 93Z73a76v66ř75e13l 8739376341282

Pan Vimr je možná Radimuv poskok, ale to na věci nic nemění

0/0
29.10.2015 10:53

L91u75b27o32š 21U94l39r51i14c81h 5731890548584

Pán Jančura si teda vybral stranu - Sulíkovú SAS. ;-D

Slovensko je silne proeurópske, dokonca aj SNS po odchode Slotu už EU vytýka len imigrantov. Na Slovensku sú dve euroskeptické "strany" SAS s klesajúcimi preferenciami 4,7% a stabilná KSS s 1,7%.

0/0
27.10.2015 22:46

M48a70r60e73k 20M56a50r53t54i98n 8559384956380

Probůh, koho to zajímá, že chce Jančura stáhnout vlaky z linky Bratislava - Košice? Ať nevyhrožuje a klidně si je provozuje nebo si je stáhne, jeho věc.

+7/0
27.10.2015 21:48

M36a59t73ě69j 91V19o82n24d84ř62i66č30k26a 4384430328946

Myslím si, že Jančura jen dává (snaží se dávat) Slovensku nůž pod krk, protože jeho šestivozové soupravy na lince Košice - Bratislava rozhodně nízkou obsazeností netrpí, sám jsem se o tom přesvědčil, odchod by nebyl rozumný. A jestli se mu to skutečně nevyplatí, bylo by možná rozumnější služby osekat, ale na lince zůstat, protože i tak by byl komfort poměrně vysoký.

Nicméně kdyby si vydupal u komerčních spojů též jízdy vybraných skupin cestujících zdarma, byl by to pochopitelně ještě mnohem zajímavější bussiness...

+2/−1
27.10.2015 19:18

M22a10t85ú21š 27B63e12n76a59k 9188444352723

Nevyplatí sa mu to, ale je to len a len jeho chyba, potreboval by zvýšiť kapacitu, pôvodne jadzilo 10 voznov, ktoré mali kapacitu okolo 450 miest, teraz jazdí 6 voznov s kapacitou okolo 300 miest. On by potreboval ani nie tak zvýšiť počet voznov, ale počet miest vo vozny, kedže štandardom 2. triedy je 72 miest, on má okolo 50. Takisto by potreboval zvýšiť cenu. Obsadené by boli aj tak.

+3/0
28.10.2015 0:47

L76i21b48o10r 54Z74a55v23ř26e84l 8659396871452

Omyl pane, jeho služby zajistí Zssk daleko lépe a kvalitněji

+1/0
28.10.2015 9:52

M87a56t89ě29j 37V26o65n32d43ř83i38č49k48a 4564150888416

Neříkám, že ne :-) . Navíc ZSSK přepravuje, podobně jako ČD vozíčkáře, psy a cyklisty. Ale myslím si, že soukromý konkurenční subjekt na slovenské páteřní trati není na škodu.

+1/0
28.10.2015 10:01
Foto

M32i16c50h36a93l 53S15m88í43t76k29a 8664854683356

Honza a Radim jsou jak teplá dvojka:-P, hlásná trouba. Když chce jít, ať jde, nikdo ho nedrží u nás ani na slovensku. Umí jen každému vyhrožovat a řvát.

+6/−5
27.10.2015 19:14

J60a33n 24S40ů71r60a 4545163443602

Pane Smítko, jsem rád za Vaše inteligentní názory. Jen tak dál, čtenáři to jistě ocení.

+2/0
27.10.2015 19:52

J55a25n 65H70o46r15a 6747691796

...je to stejně inteligentní jako Vaše " přeji hezký zbytek života", mistře.

0/0
28.10.2015 12:16

J76o97s64e39f 47H29o94n75e32š 7361312550233

Jo predátorské ceny to je věčné téma.Lumpárnu za 1 Kč na lince Liberec-Praha snad nezopakuje

+6/−2
27.10.2015 19:05

J26i51ř80í 22J94i80n73d11r59a 6545949306588

kdyby mu neuzavřeli v Liberci nádraží tak k tomu nedojde

+2/−2
27.10.2015 19:21

M34a61r73e97k 12M96a14r83t51i98n 8469824726610

Nádraží v Liberci je soukromé, pokud se dva subjekty nedohodly, tak není povinnost druhého pouštět na svůj pozemek.

+5/0
27.10.2015 22:22

J53o49s40e64f 40H81o66n21e55š 7241982350233

To není důvod jezdit za predátorskou cenu.To by mohl také udělat na Slovensku,kde měl konflikt že mu nechtěli dát prostory na prodej jízdenek a nechtel platit ošlapné.Zneužit arbitráz lze na cokoliv

+2/0
28.10.2015 6:21

F45r89a46n67t35i13š35e61k 87V37a58n34ě55k 1807384547277

A) Skvělý ekonomický tah přestat jezdit před Vánoci, když je přeprava osob značná. B) Nikdo RJ tam nedrží, pakliže není spokojen se svým podnikatelským záměrem, tak může ten byznys ukončit a zaměřit se na Slovensku na jiné aktivity. C) Co je zákonné a nezákonné v civilizované zemi určuje soud a ne žádný podnikatel.

+12/−3
27.10.2015 17:33

M81i41r22o56s48l71a78v 30Z21i88k63m51u93n61d 7529863964783

Základní problém, IC vlaky ZSSK Bratislava - Košice - Humenné jezdí na komerční riziko dopravce ... právě kvůli žlutým vlakům byl jejich počet zredukován ...

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/slovenske-drahy-rusi-cast-spoju-do-kosic-vini-regiojet-z-cenove-valky-1174491

+3/−1
27.10.2015 17:23

O69l16d18ř98i25c47h 58J28a87n51e37č81e56k 8219406263691

jo, to pendolina ČD v Česku taky.

že něco jezdí na komerční riziko dopravce ještě zdaleka neznamená, že to nemůže být ztrátové a křížově dotované.

jen ať si tu dopravu na komerční riziko ČD a ŽSSK vyčlení do za tím účelem vytvořených SROček - pak by se krásně vidělo, jak vydělávají!

0/−1
27.10.2015 21:00

M81a52t80ú32š 43B96e94n55a82k 9248714342843

Ono krížové financovanie je aj u RJ, ktorý jazdí silne dotovanú trať 131, kde sa po príchode RJ zvýšilo financovanie štátu na 1,6 násobok, síce sa aj zvýšil počet spojov, ale to zvýšilo aj efektívnosť ich obratov. navyše dostáva aj dotácie od krajov, ktoré ešte aj zrušili súbežné bus spoje, čím mu nahnali cestujúcich.

+3/0
28.10.2015 0:54

O63l71d12ř93i40c75h 56J74a33n23e40č10e23k 8609426683601

to máte sice pravdu, ale v případě soukromé firmy to těžko může být něco nelegálního, aspoň v obecném případě - pokud máte dvě firmy, jedna Vám vydělává a druhá prodělává, proč by Vám někdo zakazoval do té ztrátové lít Vaše vlastní peníze? snad leda v případě, že by svými dumpingovými cenami "deformovala trh".

ale pokud to dělá státní podnik, a sice tak, že zisky z dotované kraji / státem objednávané dopravy utápí v nedotované, aby ze svého trhu vyhnal konkurenta, v pořádku to rozhodně není.

jak je to s tím křížovým financováním u vlaků RJ si netroufám tvrdit - jestli je to spíše povolené, protože jde o soukromou firmu, nebo spíše zakázané, protože jde o zisky z dotované dopravy.

0/−1
28.10.2015 8:48

M80i94r82o31s36l27a25v 36Z87i83k73m11u30n91d 7759143254273

No a ČD a.s. jsou podle zákona čím ... soukromou firmou jako žlutý nebo černý podnik, stejně tak jako DB AG, SBB AG, BLS AG, ÖBB AG ....

+2/0
28.10.2015 13:26

D52a28g84o18b45e85r92t 35J76a57n19í13k 6958818946

Ne ZSSK spoje na lince nezredukovali jenom je přeznačili na R a tím pádem jezdí na účet daňových poplatníků, jo tomu říkám podnikání. Dle mého názoru na dálkových tratích jako je BA-KE, by se mělo jezdit jen na komerční riziko a do tace by měli jít jen na dopravní obslužnost (regionální traťe).

0/−3
27.10.2015 22:06

M49a54t20ú52š 88B79e50n75a75k 9258484672903

Si mimo... žiadne IC neboli preznačené na rýchlik, stále jazdí 8 párov rýchlikov denne BA -Ke + posily BA-ZA a ZA-KE, ktoré jadzili aj predtím + "študentské" rýchliky jadziace Piatok/ Nedela.

+2/0
28.10.2015 0:50

O58l21d20ř18i46c55h 27J50a18n62e20č74e84k 8499336893581

a není to přesně to, co si stát přeje?

+1/0
27.10.2015 17:11

J40a74n 70H15o47r96a 6357581146

...pokud někdo vědomě a cíleně porušuje zákon, je nutno podat trestní oznámení. Jinak to kopání okolo vypadá nedůvěryhodně:-)

+3/0
27.10.2015 16:48

O73l62d48ř43i41c69h 69J54a66n84e97č97e91k 8879446483321

asi už ví, jak dlouho ve Východní Evropě takové rozřešení trestního oznámení resp. podnětu k ÚOHS a podobným institucím trvá ;-(

0/0
27.10.2015 17:12

J14a12n 89H78o14r64a 6367521356

....to se ovšem velmi pletete. Ve východní Evropě by jej vyřešili ihned;-)

+1/0
27.10.2015 17:29

M89i37r26e87k 16Z71á21v21o95d22n75ý 7552237750438

Jednou ZSKK, poté ZSSS a nakonec ZSSK... no nic. Hlavně ať to nedělá, nebo se ještě nacpe na trasu Ex2 a to by byl konec.

+3/−1
27.10.2015 16:45

M25a78t78ě32j 72V42o76n77d26ř13i57č12k54a 4114830828436

Je to ZSSS, ZSKK, nebo ZSSK? Napíšu to pokaždé jinak a někde to vyjít musí ;-D;-D;-D

+1/0
27.10.2015 19:21
Foto

M78i15c26h44a63l 39S68m19í90t30k75a 8334514193376

Co by kdo mohl chtít od odborníka: JS

Jan Sůra

zkratka autora: js

Ekonomickým zpravodajstvím se zabýval už při studiu gymnázia a Hospodářské fakulty Technické univerzity v Liberci, kdy působil v regionálních denících Boleslavský deník a Liberecký den. Od roku 2004 pracuje pro MF DNES, zpočátku jako regionální zpravodaj v Liberci a postupně i jako redaktor celostátního ekonomického zpravodajství. V redakci se zabývá zejména průmyslem, cestovním ruchem, leteckou a autobusovou dopravou a zemědělstvím.

+1/−1
27.10.2015 19:50

J56a75n 13S70ů49r56a 4735123263932

čím se zabýváte Vy? rád se přiučím.

0/0
27.10.2015 21:27

J48a20n 88K68o62b18ě50r20s91k71ý 1790966381973

Jančura svou konkurencí přinutil ČD zlepšit služby a zlepšil i autobusovou dopravu. To nikdo popřít nemůže. Ale poslední dobou kolem sebe jen kope. Když někdo vyhrožuje ministrovi přes SMSky tak není něco v pořádku. Zvlášť vtipná byla nedávno ta lež, že se ministerstvo dohodlo s Jančurou ohledně rychlíků Olomouc-Břeclav-Brno natož to pak ministr vyvrátil, že k žádné dohodě nedošlo. Moc zajímavé to bylo v nedělní Partii :-) Doporučuji zhlédnout....

+14/−2
27.10.2015 16:23

L44u24b91o13š 32M84a56š49í79n 9159916277548

No a co?

+2/−2
27.10.2015 16:11

V18á78c72l38a57v 52J41o47n44á30š 8982123612223

Nikdo ho nedrží......

+5/0
27.10.2015 16:05

Z24d10e98n45ě83k 95J16o41n50á22š 9581209226710

Jo podnikat v postkomunistických zemích a očekávat chování běžné na západě je naivita....

+2/−2
27.10.2015 16:05

J63a62n 48H87o57r25a 6337651836

....v postkomunistické zemi, žijí postkomunističtí lidé ;-)

0/0
27.10.2015 16:43

M91i16r67o79s55l12a76v 57Z82i32k81m94u37n64d 7159923814693

Když chtěl podnikat v Německu s DB, tak to nějak nevyšlo ...

+7/0
27.10.2015 17:20

O22l72d40ř87i45c93h 31J34a72n66e46č63e72k 8649976763421

on v Německu s DB podniká - tím, že pro ně zajišťuje autobusy. na silnici mu to jde očividně lépe než na kolejích...

0/0
27.10.2015 20:56

M60i91r88o48s61l94a19v 80Z61i39k49m80u66n21d 7329523324513

Komu vyhrožuje ... cestujícím ... dojemné ...

+7/−1
27.10.2015 16:00

V94á71c28l75a78v 43J61o79n52á84š 8262843282313

On se Jancura cpe do politiky i u nás....viz jeho trapná politická reklama v rádiu v posledních dnech....

+5/−3
27.10.2015 15:57

M71a66r37t59i30n 77Ž32á34k 1782928363222

otázka je, jestli tam vůbec bude věčně ufňukaný jančura někomu chybět...

+16/−5
27.10.2015 15:47

O68l93d33ř84i78c52h 50J22a75n35e47č88e72k 8239686273431

budete se divit, ale bude - cestujícím. a to všem na dotyčné lince. ať už těm, co s ním jezdí, tak i těm, co s ním nejezdí (vlaky ŽSSK budou plnější, dražší...)

+2/−1
27.10.2015 17:14

M38a38t76ě23j 63V61o45n48d65ř24i71č30k27a 4484930958856

Musím uznat, že jeho odchod by asi škodou byl, protože si troufám tvrdit, že na Slovensku (stejně jako u nás) poskytuje vysoký standard přepravy s dobrými službami.

+2/−1
27.10.2015 19:22

L17i48b20o57r 61Z40a15v75ř80e58l 8899126221402

Tak to jste tam s ním ještě nejel, že?!!!

+1/0
28.10.2015 10:00

M15a19t65ě61j 59V96o82n91d80ř68i33č43k13a 4834970148146

Právě že jel, letošní léto Žilina - Bratislava a téhož dne zpět. Vlak jel na čas, příjemné vagony ex ÖBB první třídy, příjemná obsluha. Ale ano, slyšel jsem také, že s rostoucím počtem cestujících začíná mít Regiojet problémy a jezdí často zpoždění. Myslím si ale, že to jsou řešitelné problémy.

0/0
28.10.2015 10:05

M30a50r77e26k 81M19a93r27t80i25n 8819574856630

http://firenet.cz/zeleznice/regiojet/2464-jancurova-lokalka-na-slovensku-dela-cestujicim-problemy-se-zpozdenim-i-toaletami

+2/0
27.10.2015 22:16

T89o74m22a58s 89N22e38m38e44t36h 6200643

On asi ano, ale ty by jsi mi tady nechybel.

0/0
9.11.2015 19:34

D28u75š91a17n 71R72a95j60n85i96n91e88c 4364922823511

Fandím mu ! Mám iba skúsenosť s Regiojetom  Bratisva - Komárno . Neveril som , že za pár dní sa dá preskočiť z 19. storočia do 21. storočia. Veď  na tej trati jazdili tie staré "električky" s pecou na uhlie uprostred vagónu . 

 Ale podľa niekoho je to chyba , že sa to zmenilo.

+4/−14
27.10.2015 15:43

M64i78r12o75s97l21a46v 78Z22i18k85m54u24n17d 7219493804543

Proč ne, kdyby ZSSK dostaly totéž do žlutá společnost, tak by tam byla stejná vozidla jako má žlutý podnik ... to je pouze o penězích .... a o tom, co si zákazník objedná a hlavně ZAPLATÍ ....

+9/−2
27.10.2015 15:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.