Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet hrozí koncem linky Bratislava - Košice. Kvůli dotacím

Podnikatel Radim Jančura na Slovensku hrozí, že před Vánoci stáhne své vlaky RegioJet z linky Bratislava - Košice. Vadí mu, že tamní ministerstvo dopravy neřeší na stejné trati provoz ztrátových vlaků IC státního dopravce ZSSK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14a94v65e95l 83N89o84v77á56k 5253567294878

Pořádný chlap nerve nevyhrozuje ale jedná. Podnikatel to je výborný ale chová se jako urvana hysterická baba.

+8/−2
28.10.2015 7:26

L20i80b67o49r 65Z17a82v23ř93e26l 8909806721372

On není ani dobrý podnikatel. Vše ostatní sedí.

+1/−1
28.10.2015 9:48

L87i18b32o41r 82Z86a68v47ř60e37l 8479266531202

Pan Vimr je možná Radimuv poskok, ale to na věci nic nemění

0/0
29.10.2015 10:53

L70u57b89o13š 15U31l43r30i57c15h 5301900148954

Pán Jančura si teda vybral stranu - Sulíkovú SAS. ;-D

Slovensko je silne proeurópske, dokonca aj SNS po odchode Slotu už EU vytýka len imigrantov. Na Slovensku sú dve euroskeptické "strany" SAS s klesajúcimi preferenciami 4,7% a stabilná KSS s 1,7%.

0/0
27.10.2015 22:46

M96a21r51e11k 67M97a14r15t28i36n 8489964556370

Probůh, koho to zajímá, že chce Jančura stáhnout vlaky z linky Bratislava - Košice? Ať nevyhrožuje a klidně si je provozuje nebo si je stáhne, jeho věc.

+7/0
27.10.2015 21:48

M93a98t11ě14j 78V44o95n49d15ř30i32č81k33a 4814850878216

Myslím si, že Jančura jen dává (snaží se dávat) Slovensku nůž pod krk, protože jeho šestivozové soupravy na lince Košice - Bratislava rozhodně nízkou obsazeností netrpí, sám jsem se o tom přesvědčil, odchod by nebyl rozumný. A jestli se mu to skutečně nevyplatí, bylo by možná rozumnější služby osekat, ale na lince zůstat, protože i tak by byl komfort poměrně vysoký.

Nicméně kdyby si vydupal u komerčních spojů též jízdy vybraných skupin cestujících zdarma, byl by to pochopitelně ještě mnohem zajímavější bussiness...

+2/−1
27.10.2015 19:18

M35a81t47ú56š 56B40e50n15a12k 9198134582843

Nevyplatí sa mu to, ale je to len a len jeho chyba, potreboval by zvýšiť kapacitu, pôvodne jadzilo 10 voznov, ktoré mali kapacitu okolo 450 miest, teraz jazdí 6 voznov s kapacitou okolo 300 miest. On by potreboval ani nie tak zvýšiť počet voznov, ale počet miest vo vozny, kedže štandardom 2. triedy je 72 miest, on má okolo 50. Takisto by potreboval zvýšiť cenu. Obsadené by boli aj tak.

+3/0
28.10.2015 0:47

L97i86b94o93r 32Z11a77v36ř91e13l 8909276761542

Omyl pane, jeho služby zajistí Zssk daleko lépe a kvalitněji

+1/0
28.10.2015 9:52

M60a61t77ě80j 32V94o53n62d19ř44i11č21k60a 4544570488936

Neříkám, že ne :-) . Navíc ZSSK přepravuje, podobně jako ČD vozíčkáře, psy a cyklisty. Ale myslím si, že soukromý konkurenční subjekt na slovenské páteřní trati není na škodu.

+1/0
28.10.2015 10:01
Foto

M47i94c27h72a96l 35S94m89í92t88k33a 8144214633536

Honza a Radim jsou jak teplá dvojka:-P, hlásná trouba. Když chce jít, ať jde, nikdo ho nedrží u nás ani na slovensku. Umí jen každému vyhrožovat a řvát.

+6/−5
27.10.2015 19:14

J49a32n 37S57ů57r50a 4805143743902

Pane Smítko, jsem rád za Vaše inteligentní názory. Jen tak dál, čtenáři to jistě ocení.

+2/0
27.10.2015 19:52

J51a41n 23H66o75r24a 6417571436

...je to stejně inteligentní jako Vaše " přeji hezký zbytek života", mistře.

0/0
28.10.2015 12:16

J78o82s62e23f 66H59o17n35e69š 7571712250543

Jo predátorské ceny to je věčné téma.Lumpárnu za 1 Kč na lince Liberec-Praha snad nezopakuje

+6/−2
27.10.2015 19:05

J77i16ř49í 89J13i97n70d63r88a 6465769916918

kdyby mu neuzavřeli v Liberci nádraží tak k tomu nedojde

+2/−2
27.10.2015 19:21

M59a14r48e61k 75M66a38r95t32i94n 8159524536930

Nádraží v Liberci je soukromé, pokud se dva subjekty nedohodly, tak není povinnost druhého pouštět na svůj pozemek.

+5/0
27.10.2015 22:22

J44o82s31e95f 49H31o92n69e96š 7211962180903

To není důvod jezdit za predátorskou cenu.To by mohl také udělat na Slovensku,kde měl konflikt že mu nechtěli dát prostory na prodej jízdenek a nechtel platit ošlapné.Zneužit arbitráz lze na cokoliv

+2/0
28.10.2015 6:21

F67r39a80n21t98i33š29e81k 25V42a20n53ě33k 1637784217777

A) Skvělý ekonomický tah přestat jezdit před Vánoci, když je přeprava osob značná. B) Nikdo RJ tam nedrží, pakliže není spokojen se svým podnikatelským záměrem, tak může ten byznys ukončit a zaměřit se na Slovensku na jiné aktivity. C) Co je zákonné a nezákonné v civilizované zemi určuje soud a ne žádný podnikatel.

+12/−3
27.10.2015 17:33

M53i66r17o92s28l19a94v 12Z92i69k95m19u81n54d 7919773544403

Základní problém, IC vlaky ZSSK Bratislava - Košice - Humenné jezdí na komerční riziko dopravce ... právě kvůli žlutým vlakům byl jejich počet zredukován ...

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/slovenske-drahy-rusi-cast-spoju-do-kosic-vini-regiojet-z-cenove-valky-1174491

+3/−1
27.10.2015 17:23

O87l40d37ř74i71c41h 94J21a63n48e80č16e20k 8489456433421

jo, to pendolina ČD v Česku taky.

že něco jezdí na komerční riziko dopravce ještě zdaleka neznamená, že to nemůže být ztrátové a křížově dotované.

jen ať si tu dopravu na komerční riziko ČD a ŽSSK vyčlení do za tím účelem vytvořených SROček - pak by se krásně vidělo, jak vydělávají!

0/−1
27.10.2015 21:00

M85a39t47ú10š 32B87e92n88a38k 9278884542463

Ono krížové financovanie je aj u RJ, ktorý jazdí silne dotovanú trať 131, kde sa po príchode RJ zvýšilo financovanie štátu na 1,6 násobok, síce sa aj zvýšil počet spojov, ale to zvýšilo aj efektívnosť ich obratov. navyše dostáva aj dotácie od krajov, ktoré ešte aj zrušili súbežné bus spoje, čím mu nahnali cestujúcich.

+3/0
28.10.2015 0:54

O10l70d77ř71i10c66h 47J65a36n79e27č56e76k 8989896383311

to máte sice pravdu, ale v případě soukromé firmy to těžko může být něco nelegálního, aspoň v obecném případě - pokud máte dvě firmy, jedna Vám vydělává a druhá prodělává, proč by Vám někdo zakazoval do té ztrátové lít Vaše vlastní peníze? snad leda v případě, že by svými dumpingovými cenami "deformovala trh".

ale pokud to dělá státní podnik, a sice tak, že zisky z dotované kraji / státem objednávané dopravy utápí v nedotované, aby ze svého trhu vyhnal konkurenta, v pořádku to rozhodně není.

jak je to s tím křížovým financováním u vlaků RJ si netroufám tvrdit - jestli je to spíše povolené, protože jde o soukromou firmu, nebo spíše zakázané, protože jde o zisky z dotované dopravy.

0/−1
28.10.2015 8:48

M24i12r71o16s55l44a21v 53Z57i92k36m52u83n48d 7169823464593

No a ČD a.s. jsou podle zákona čím ... soukromou firmou jako žlutý nebo černý podnik, stejně tak jako DB AG, SBB AG, BLS AG, ÖBB AG ....

+2/0
28.10.2015 13:26

D35a69g20o77b67e71r41t 29J90a81n73í51k 6698458216

Ne ZSSK spoje na lince nezredukovali jenom je přeznačili na R a tím pádem jezdí na účet daňových poplatníků, jo tomu říkám podnikání. Dle mého názoru na dálkových tratích jako je BA-KE, by se mělo jezdit jen na komerční riziko a do tace by měli jít jen na dopravní obslužnost (regionální traťe).

0/−3
27.10.2015 22:06

M38a36t59ú32š 31B97e98n71a25k 9658544922173

Si mimo... žiadne IC neboli preznačené na rýchlik, stále jazdí 8 párov rýchlikov denne BA -Ke + posily BA-ZA a ZA-KE, ktoré jadzili aj predtím + "študentské" rýchliky jadziace Piatok/ Nedela.

+2/0
28.10.2015 0:50

O52l73d72ř37i92c17h 91J71a88n42e61č38e86k 8719786343661

a není to přesně to, co si stát přeje?

+1/0
27.10.2015 17:11

J21a62n 11H23o13r93a 6537201986

...pokud někdo vědomě a cíleně porušuje zákon, je nutno podat trestní oznámení. Jinak to kopání okolo vypadá nedůvěryhodně:-)

+3/0
27.10.2015 16:48

O12l47d22ř77i95c55h 75J73a97n74e40č97e95k 8729826453281

asi už ví, jak dlouho ve Východní Evropě takové rozřešení trestního oznámení resp. podnětu k ÚOHS a podobným institucím trvá ;-(

0/0
27.10.2015 17:12

J67a60n 42H64o47r43a 6387921756

....to se ovšem velmi pletete. Ve východní Evropě by jej vyřešili ihned;-)

+1/0
27.10.2015 17:29

M68i50r31e89k 72Z58á34v97o62d80n71ý 7852947480598

Jednou ZSKK, poté ZSSS a nakonec ZSSK... no nic. Hlavně ať to nedělá, nebo se ještě nacpe na trasu Ex2 a to by byl konec.

+3/−1
27.10.2015 16:45

M90a26t13ě59j 68V45o31n12d26ř39i21č18k91a 4414510148566

Je to ZSSS, ZSKK, nebo ZSSK? Napíšu to pokaždé jinak a někde to vyjít musí ;-D;-D;-D

+1/0
27.10.2015 19:21
Foto

M39i62c27h81a97l 38S34m19í17t33k23a 8574464643856

Co by kdo mohl chtít od odborníka: JS

Jan Sůra

zkratka autora: js

Ekonomickým zpravodajstvím se zabýval už při studiu gymnázia a Hospodářské fakulty Technické univerzity v Liberci, kdy působil v regionálních denících Boleslavský deník a Liberecký den. Od roku 2004 pracuje pro MF DNES, zpočátku jako regionální zpravodaj v Liberci a postupně i jako redaktor celostátního ekonomického zpravodajství. V redakci se zabývá zejména průmyslem, cestovním ruchem, leteckou a autobusovou dopravou a zemědělstvím.

+1/−1
27.10.2015 19:50

J87a56n 68S97ů82r47a 4765723193812

čím se zabýváte Vy? rád se přiučím.

0/0
27.10.2015 21:27

J84a68n 69K41o94b86ě54r88s40k43ý 1900916301373

Jančura svou konkurencí přinutil ČD zlepšit služby a zlepšil i autobusovou dopravu. To nikdo popřít nemůže. Ale poslední dobou kolem sebe jen kope. Když někdo vyhrožuje ministrovi přes SMSky tak není něco v pořádku. Zvlášť vtipná byla nedávno ta lež, že se ministerstvo dohodlo s Jančurou ohledně rychlíků Olomouc-Břeclav-Brno natož to pak ministr vyvrátil, že k žádné dohodě nedošlo. Moc zajímavé to bylo v nedělní Partii :-) Doporučuji zhlédnout....

+14/−2
27.10.2015 16:23

L98u30b61o39š 21M22a94š92í25n 9629706367548

No a co?

+2/−2
27.10.2015 16:11

V62á56c87l40a78v 78J14o35n29á52š 8332483622803

Nikdo ho nedrží......

+5/0
27.10.2015 16:05

Z62d59e20n96ě57k 23J77o16n62á19š 9771519566510

Jo podnikat v postkomunistických zemích a očekávat chování běžné na západě je naivita....

+2/−2
27.10.2015 16:05

J73a55n 74H48o78r34a 6827611846

....v postkomunistické zemi, žijí postkomunističtí lidé ;-)

0/0
27.10.2015 16:43

M80i43r13o88s58l29a25v 35Z20i68k88m55u39n44d 7989213264573

Když chtěl podnikat v Německu s DB, tak to nějak nevyšlo ...

+7/0
27.10.2015 17:20

O14l43d19ř34i26c69h 36J82a71n10e58č91e87k 8429836353361

on v Německu s DB podniká - tím, že pro ně zajišťuje autobusy. na silnici mu to jde očividně lépe než na kolejích...

0/0
27.10.2015 20:56

M44i72r41o43s12l72a60v 57Z35i31k41m15u66n28d 7189433344713

Komu vyhrožuje ... cestujícím ... dojemné ...

+7/−1
27.10.2015 16:00

V45á36c75l10a93v 64J41o58n88á51š 8472673392623

On se Jancura cpe do politiky i u nás....viz jeho trapná politická reklama v rádiu v posledních dnech....

+5/−3
27.10.2015 15:57

M51a11r25t84i89n 23Ž41á11k 1752318523192

otázka je, jestli tam vůbec bude věčně ufňukaný jančura někomu chybět...

+16/−5
27.10.2015 15:47

O77l57d50ř68i53c34h 69J34a49n10e63č98e45k 8659436183181

budete se divit, ale bude - cestujícím. a to všem na dotyčné lince. ať už těm, co s ním jezdí, tak i těm, co s ním nejezdí (vlaky ŽSSK budou plnější, dražší...)

+2/−1
27.10.2015 17:14

M28a97t46ě78j 92V46o37n64d66ř42i19č85k54a 4234430978276

Musím uznat, že jeho odchod by asi škodou byl, protože si troufám tvrdit, že na Slovensku (stejně jako u nás) poskytuje vysoký standard přepravy s dobrými službami.

+2/−1
27.10.2015 19:22

L42i87b49o20r 93Z96a97v84ř38e80l 8769746841352

Tak to jste tam s ním ještě nejel, že?!!!

+1/0
28.10.2015 10:00

M23a95t45ě42j 23V44o89n78d20ř71i75č16k96a 4144670178906

Právě že jel, letošní léto Žilina - Bratislava a téhož dne zpět. Vlak jel na čas, příjemné vagony ex ÖBB první třídy, příjemná obsluha. Ale ano, slyšel jsem také, že s rostoucím počtem cestujících začíná mít Regiojet problémy a jezdí často zpoždění. Myslím si ale, že to jsou řešitelné problémy.

0/0
28.10.2015 10:05

M77a53r31e31k 44M89a74r39t58i36n 8839944476520

http://firenet.cz/zeleznice/regiojet/2464-jancurova-lokalka-na-slovensku-dela-cestujicim-problemy-se-zpozdenim-i-toaletami

+2/0
27.10.2015 22:16

T36o84m64a44s 11N29e98m47e62t84h 6290533

On asi ano, ale ty by jsi mi tady nechybel.

0/0
9.11.2015 19:34

D58u40š82a35n 32R77a41j76n19i67n92e57c 4684732233961

Fandím mu ! Mám iba skúsenosť s Regiojetom  Bratisva - Komárno . Neveril som , že za pár dní sa dá preskočiť z 19. storočia do 21. storočia. Veď  na tej trati jazdili tie staré "električky" s pecou na uhlie uprostred vagónu . 

 Ale podľa niekoho je to chyba , že sa to zmenilo.

+4/−14
27.10.2015 15:43

M32i68r59o30s83l86a79v 67Z54i77k81m51u56n75d 7349323834813

Proč ne, kdyby ZSSK dostaly totéž do žlutá společnost, tak by tam byla stejná vozidla jako má žlutý podnik ... to je pouze o penězích .... a o tom, co si zákazník objedná a hlavně ZAPLATÍ ....

+9/−2
27.10.2015 15:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.