Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet hrozí koncem linky Bratislava - Košice. Kvůli dotacím

Podnikatel Radim Jančura na Slovensku hrozí, že před Vánoci stáhne své vlaky RegioJet z linky Bratislava - Košice. Vadí mu, že tamní ministerstvo dopravy neřeší na stejné trati provoz ztrátových vlaků IC státního dopravce ZSSK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74a25v36e18l 73N34o41v56á81k 5373587654288

Pořádný chlap nerve nevyhrozuje ale jedná. Podnikatel to je výborný ale chová se jako urvana hysterická baba.

+8/−2
28.10.2015 7:26

L24i78b51o24r 33Z93a46v66ř84e40l 8259576141322

On není ani dobrý podnikatel. Vše ostatní sedí.

+1/−1
28.10.2015 9:48

L73i64b41o90r 97Z39a26v60ř81e84l 8959176471792

Pan Vimr je možná Radimuv poskok, ale to na věci nic nemění

0/0
29.10.2015 10:53

L92u48b75o37š 20U53l22r14i80c22h 5941520838724

Pán Jančura si teda vybral stranu - Sulíkovú SAS. ;-D

Slovensko je silne proeurópske, dokonca aj SNS po odchode Slotu už EU vytýka len imigrantov. Na Slovensku sú dve euroskeptické "strany" SAS s klesajúcimi preferenciami 4,7% a stabilná KSS s 1,7%.

0/0
27.10.2015 22:46

M88a84r21e60k 69M12a67r91t49i46n 8609354116630

Probůh, koho to zajímá, že chce Jančura stáhnout vlaky z linky Bratislava - Košice? Ať nevyhrožuje a klidně si je provozuje nebo si je stáhne, jeho věc.

+7/0
27.10.2015 21:48

M96a66t27ě26j 56V66o73n46d64ř87i47č59k20a 4684820298946

Myslím si, že Jančura jen dává (snaží se dávat) Slovensku nůž pod krk, protože jeho šestivozové soupravy na lince Košice - Bratislava rozhodně nízkou obsazeností netrpí, sám jsem se o tom přesvědčil, odchod by nebyl rozumný. A jestli se mu to skutečně nevyplatí, bylo by možná rozumnější služby osekat, ale na lince zůstat, protože i tak by byl komfort poměrně vysoký.

Nicméně kdyby si vydupal u komerčních spojů též jízdy vybraných skupin cestujících zdarma, byl by to pochopitelně ještě mnohem zajímavější bussiness...

+2/−1
27.10.2015 19:18

M54a54t53ú70š 96B73e45n46a45k 9228104972383

Nevyplatí sa mu to, ale je to len a len jeho chyba, potreboval by zvýšiť kapacitu, pôvodne jadzilo 10 voznov, ktoré mali kapacitu okolo 450 miest, teraz jazdí 6 voznov s kapacitou okolo 300 miest. On by potreboval ani nie tak zvýšiť počet voznov, ale počet miest vo vozny, kedže štandardom 2. triedy je 72 miest, on má okolo 50. Takisto by potreboval zvýšiť cenu. Obsadené by boli aj tak.

+3/0
28.10.2015 0:47

L75i83b51o57r 17Z24a94v78ř95e27l 8979526291322

Omyl pane, jeho služby zajistí Zssk daleko lépe a kvalitněji

+1/0
28.10.2015 9:52

M22a19t90ě98j 18V30o50n15d79ř57i92č10k92a 4804790208536

Neříkám, že ne :-) . Navíc ZSSK přepravuje, podobně jako ČD vozíčkáře, psy a cyklisty. Ale myslím si, že soukromý konkurenční subjekt na slovenské páteřní trati není na škodu.

+1/0
28.10.2015 10:01
Foto

M72i47c35h21a63l 18S61m60í68t33k26a 8584374543286

Honza a Radim jsou jak teplá dvojka:-P, hlásná trouba. Když chce jít, ať jde, nikdo ho nedrží u nás ani na slovensku. Umí jen každému vyhrožovat a řvát.

+6/−5
27.10.2015 19:14

J76a50n 32S36ů53r22a 4915773863702

Pane Smítko, jsem rád za Vaše inteligentní názory. Jen tak dál, čtenáři to jistě ocení.

+2/0
27.10.2015 19:52

J13a93n 64H16o31r23a 6977841726

...je to stejně inteligentní jako Vaše " přeji hezký zbytek života", mistře.

0/0
28.10.2015 12:16

J35o14s93e20f 58H11o39n47e49š 7951342550523

Jo predátorské ceny to je věčné téma.Lumpárnu za 1 Kč na lince Liberec-Praha snad nezopakuje

+6/−2
27.10.2015 19:05

J12i74ř33í 51J58i53n65d41r80a 6685479506598

kdyby mu neuzavřeli v Liberci nádraží tak k tomu nedojde

+2/−2
27.10.2015 19:21

M24a96r54e46k 20M27a72r63t29i23n 8819394736340

Nádraží v Liberci je soukromé, pokud se dva subjekty nedohodly, tak není povinnost druhého pouštět na svůj pozemek.

+5/0
27.10.2015 22:22

J24o74s51e81f 62H24o59n90e89š 7821782640543

To není důvod jezdit za predátorskou cenu.To by mohl také udělat na Slovensku,kde měl konflikt že mu nechtěli dát prostory na prodej jízdenek a nechtel platit ošlapné.Zneužit arbitráz lze na cokoliv

+2/0
28.10.2015 6:21

F29r41a53n44t55i69š97e86k 41V92a12n85ě16k 1827884827607

A) Skvělý ekonomický tah přestat jezdit před Vánoci, když je přeprava osob značná. B) Nikdo RJ tam nedrží, pakliže není spokojen se svým podnikatelským záměrem, tak může ten byznys ukončit a zaměřit se na Slovensku na jiné aktivity. C) Co je zákonné a nezákonné v civilizované zemi určuje soud a ne žádný podnikatel.

+12/−3
27.10.2015 17:33

M50i21r84o28s50l65a38v 86Z84i35k10m33u16n70d 7669553724533

Základní problém, IC vlaky ZSSK Bratislava - Košice - Humenné jezdí na komerční riziko dopravce ... právě kvůli žlutým vlakům byl jejich počet zredukován ...

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/slovenske-drahy-rusi-cast-spoju-do-kosic-vini-regiojet-z-cenove-valky-1174491

+3/−1
27.10.2015 17:23

O31l74d78ř36i69c74h 47J82a81n49e95č55e41k 8699176393421

jo, to pendolina ČD v Česku taky.

že něco jezdí na komerční riziko dopravce ještě zdaleka neznamená, že to nemůže být ztrátové a křížově dotované.

jen ať si tu dopravu na komerční riziko ČD a ŽSSK vyčlení do za tím účelem vytvořených SROček - pak by se krásně vidělo, jak vydělávají!

0/−1
27.10.2015 21:00

M67a79t35ú78š 74B24e56n70a43k 9978634342313

Ono krížové financovanie je aj u RJ, ktorý jazdí silne dotovanú trať 131, kde sa po príchode RJ zvýšilo financovanie štátu na 1,6 násobok, síce sa aj zvýšil počet spojov, ale to zvýšilo aj efektívnosť ich obratov. navyše dostáva aj dotácie od krajov, ktoré ešte aj zrušili súbežné bus spoje, čím mu nahnali cestujúcich.

+3/0
28.10.2015 0:54

O44l39d43ř39i67c17h 80J23a51n19e80č67e83k 8889906393931

to máte sice pravdu, ale v případě soukromé firmy to těžko může být něco nelegálního, aspoň v obecném případě - pokud máte dvě firmy, jedna Vám vydělává a druhá prodělává, proč by Vám někdo zakazoval do té ztrátové lít Vaše vlastní peníze? snad leda v případě, že by svými dumpingovými cenami "deformovala trh".

ale pokud to dělá státní podnik, a sice tak, že zisky z dotované kraji / státem objednávané dopravy utápí v nedotované, aby ze svého trhu vyhnal konkurenta, v pořádku to rozhodně není.

jak je to s tím křížovým financováním u vlaků RJ si netroufám tvrdit - jestli je to spíše povolené, protože jde o soukromou firmu, nebo spíše zakázané, protože jde o zisky z dotované dopravy.

0/−1
28.10.2015 8:48

M39i25r76o37s98l75a47v 73Z55i59k31m65u35n76d 7839573594143

No a ČD a.s. jsou podle zákona čím ... soukromou firmou jako žlutý nebo černý podnik, stejně tak jako DB AG, SBB AG, BLS AG, ÖBB AG ....

+2/0
28.10.2015 13:26

D65a22g12o12b98e57r28t 25J69a54n20í89k 6358658416

Ne ZSSK spoje na lince nezredukovali jenom je přeznačili na R a tím pádem jezdí na účet daňových poplatníků, jo tomu říkám podnikání. Dle mého názoru na dálkových tratích jako je BA-KE, by se mělo jezdit jen na komerční riziko a do tace by měli jít jen na dopravní obslužnost (regionální traťe).

0/−3
27.10.2015 22:06

M49a67t47ú57š 92B45e63n95a64k 9218564582573

Si mimo... žiadne IC neboli preznačené na rýchlik, stále jazdí 8 párov rýchlikov denne BA -Ke + posily BA-ZA a ZA-KE, ktoré jadzili aj predtím + "študentské" rýchliky jadziace Piatok/ Nedela.

+2/0
28.10.2015 0:50

O26l42d95ř19i34c84h 35J26a91n37e25č29e19k 8829156913631

a není to přesně to, co si stát přeje?

+1/0
27.10.2015 17:11

J64a34n 65H34o85r19a 6457101656

...pokud někdo vědomě a cíleně porušuje zákon, je nutno podat trestní oznámení. Jinak to kopání okolo vypadá nedůvěryhodně:-)

+3/0
27.10.2015 16:48

O68l11d26ř46i89c51h 97J70a98n37e57č10e65k 8499396243571

asi už ví, jak dlouho ve Východní Evropě takové rozřešení trestního oznámení resp. podnětu k ÚOHS a podobným institucím trvá ;-(

0/0
27.10.2015 17:12

J39a32n 37H83o61r58a 6137111556

....to se ovšem velmi pletete. Ve východní Evropě by jej vyřešili ihned;-)

+1/0
27.10.2015 17:29

M32i92r32e40k 32Z60á19v68o25d33n10ý 7542467720308

Jednou ZSKK, poté ZSSS a nakonec ZSSK... no nic. Hlavně ať to nedělá, nebo se ještě nacpe na trasu Ex2 a to by byl konec.

+3/−1
27.10.2015 16:45

M47a82t77ě43j 62V98o83n35d20ř37i78č23k71a 4804160528226

Je to ZSSS, ZSKK, nebo ZSSK? Napíšu to pokaždé jinak a někde to vyjít musí ;-D;-D;-D

+1/0
27.10.2015 19:21
Foto

M45i43c29h15a47l 68S14m96í90t95k34a 8164234123916

Co by kdo mohl chtít od odborníka: JS

Jan Sůra

zkratka autora: js

Ekonomickým zpravodajstvím se zabýval už při studiu gymnázia a Hospodářské fakulty Technické univerzity v Liberci, kdy působil v regionálních denících Boleslavský deník a Liberecký den. Od roku 2004 pracuje pro MF DNES, zpočátku jako regionální zpravodaj v Liberci a postupně i jako redaktor celostátního ekonomického zpravodajství. V redakci se zabývá zejména průmyslem, cestovním ruchem, leteckou a autobusovou dopravou a zemědělstvím.

+1/−1
27.10.2015 19:50

J58a17n 45S77ů80r68a 4475563473662

čím se zabýváte Vy? rád se přiučím.

0/0
27.10.2015 21:27

J22a12n 52K47o47b86ě19r80s86k18ý 1130526241103

Jančura svou konkurencí přinutil ČD zlepšit služby a zlepšil i autobusovou dopravu. To nikdo popřít nemůže. Ale poslední dobou kolem sebe jen kope. Když někdo vyhrožuje ministrovi přes SMSky tak není něco v pořádku. Zvlášť vtipná byla nedávno ta lež, že se ministerstvo dohodlo s Jančurou ohledně rychlíků Olomouc-Břeclav-Brno natož to pak ministr vyvrátil, že k žádné dohodě nedošlo. Moc zajímavé to bylo v nedělní Partii :-) Doporučuji zhlédnout....

+14/−2
27.10.2015 16:23

L24u72b46o71š 12M59a29š95í35n 9869636637448

No a co?

+2/−2
27.10.2015 16:11

V38á71c52l96a86v 81J48o34n66á60š 8592523192253

Nikdo ho nedrží......

+5/0
27.10.2015 16:05

Z34d36e93n88ě15k 91J45o63n17á32š 9751539866470

Jo podnikat v postkomunistických zemích a očekávat chování běžné na západě je naivita....

+2/−2
27.10.2015 16:05

J82a51n 79H19o44r20a 6257701756

....v postkomunistické zemi, žijí postkomunističtí lidé ;-)

0/0
27.10.2015 16:43

M74i56r21o86s28l92a44v 93Z68i40k97m57u71n98d 7749633304313

Když chtěl podnikat v Německu s DB, tak to nějak nevyšlo ...

+7/0
27.10.2015 17:20

O42l93d10ř17i89c94h 75J69a66n44e25č91e82k 8729446253701

on v Německu s DB podniká - tím, že pro ně zajišťuje autobusy. na silnici mu to jde očividně lépe než na kolejích...

0/0
27.10.2015 20:56

M16i94r45o57s59l52a52v 56Z45i67k35m21u52n15d 7549243884813

Komu vyhrožuje ... cestujícím ... dojemné ...

+7/−1
27.10.2015 16:00

V75á74c66l66a26v 20J58o36n10á78š 8762573342223

On se Jancura cpe do politiky i u nás....viz jeho trapná politická reklama v rádiu v posledních dnech....

+5/−3
27.10.2015 15:57

M55a38r67t67i83n 73Ž82á51k 1572608543372

otázka je, jestli tam vůbec bude věčně ufňukaný jančura někomu chybět...

+16/−5
27.10.2015 15:47

O49l57d24ř39i69c76h 92J89a67n50e13č49e78k 8349976333511

budete se divit, ale bude - cestujícím. a to všem na dotyčné lince. ať už těm, co s ním jezdí, tak i těm, co s ním nejezdí (vlaky ŽSSK budou plnější, dražší...)

+2/−1
27.10.2015 17:14

M73a79t86ě42j 22V65o23n46d85ř39i25č98k33a 4274160228876

Musím uznat, že jeho odchod by asi škodou byl, protože si troufám tvrdit, že na Slovensku (stejně jako u nás) poskytuje vysoký standard přepravy s dobrými službami.

+2/−1
27.10.2015 19:22

L70i10b21o69r 18Z98a64v43ř54e14l 8359286881592

Tak to jste tam s ním ještě nejel, že?!!!

+1/0
28.10.2015 10:00

M74a58t98ě82j 79V66o93n37d91ř10i92č83k47a 4764900438326

Právě že jel, letošní léto Žilina - Bratislava a téhož dne zpět. Vlak jel na čas, příjemné vagony ex ÖBB první třídy, příjemná obsluha. Ale ano, slyšel jsem také, že s rostoucím počtem cestujících začíná mít Regiojet problémy a jezdí často zpoždění. Myslím si ale, že to jsou řešitelné problémy.

0/0
28.10.2015 10:05

M95a37r89e63k 97M21a81r65t79i31n 8979674606870

http://firenet.cz/zeleznice/regiojet/2464-jancurova-lokalka-na-slovensku-dela-cestujicim-problemy-se-zpozdenim-i-toaletami

+2/0
27.10.2015 22:16

T27o96m79a50s 49N34e43m35e54t93h 6430183

On asi ano, ale ty by jsi mi tady nechybel.

0/0
9.11.2015 19:34

D21u76š33a61n 86R52a20j81n38i90n97e94c 4754472273271

Fandím mu ! Mám iba skúsenosť s Regiojetom  Bratisva - Komárno . Neveril som , že za pár dní sa dá preskočiť z 19. storočia do 21. storočia. Veď  na tej trati jazdili tie staré "električky" s pecou na uhlie uprostred vagónu . 

 Ale podľa niekoho je to chyba , že sa to zmenilo.

+4/−14
27.10.2015 15:43

M10i45r95o68s40l21a74v 86Z66i36k50m19u88n70d 7829953304883

Proč ne, kdyby ZSSK dostaly totéž do žlutá společnost, tak by tam byla stejná vozidla jako má žlutý podnik ... to je pouze o penězích .... a o tom, co si zákazník objedná a hlavně ZAPLATÍ ....

+9/−2
27.10.2015 15:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.