Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ústup nafty na železnici. Stát chce elektrifikovat další tratě

Stovky kilometrů nových tratí chce v příštích letech „zadrátovat“ Správa železniční dopravní cesty. Provoz vlaků by tak na nich měl být ekologičtější než dosud, na některých tratích by měla elektrifikace umožnit také více přímých spojení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R63o32s32t10i80s33l42a59v 82K84o51l95m79a36č80k80a 5419190602227

To zas psal nějaký odborník. Prosím opravdu používat v podobných případech pojem ELEKTRIZACE, protože elektrifikace je něco poněkud jiného (zavádění elektřiny - obecně - tam, kde ještě není). Jinak EU zcela logicky prosazuje elektrizaci co největšího množství tratí v co nejkratším čase, protože zásoby ropy rychle klesají a budoucnost dopravy (nejen železniční) je pouze v elektřině. Tedy není to nějaký rozmar SŽDC (ta může maximálně ovlivnit pořadí)  nebo kohokoliv jiného...

0/0
29.10.2015 18:38

J31a47n 84J55e50m81e84l53k95a 1165230

Příměstské trati by měly být elektrifikované. Státy EU vymýšlí dotace na hybridy a elektrovozy, které stejně zatěžují prostředí baterií. Vlak žádnou takovou neekologickou baterii nemá. Kéž by elektrifikovali Ostrava, Frýdek,  Frýdlant nad Ostravicí. Stoupání, příměstská, husté zastávky. Elektrický vlak je pružnější, rekuperuje a proti naftě díky spotřební dani  jezdí skoro zadarmo.

+1/0
28.10.2015 21:37

M80i27r15o48s47l95a35v 42Z22i36k90m89u23n62d 7889323484163

Kdyby byla elektrifikována "bezvýznamná trať" z Berouna do Prahy přes Rudnou, tak existuje odklonová záložní trasa v případě přerušení provozu "po hlavní". Takže jako dnes, by v případě nesjízdnosti "hlavní" trati mohly jet elektrické rychlíky odklonem přes Rudnou, plzeňské rychlíky nemusely být odřeknuty a SC 512 nemuselo jet "výhodným" odklonem přes Ústí nad Labem ...

+4/0
28.10.2015 13:19

J28i11ř92í 96K11o53c51u11r83e24k 6345824595738

Mno drátovat tuhle lokálku jen proto, že dvojkolejka v údolí je ve stavu klinické smrti? Stejně to tam nevyjezdíte.

0/0
28.10.2015 14:52

M38i87r45o81s98l19a75v 42Z93i23k35m78u19n20d 7939643374293

Tak rychlíky v hodinovém taktu tam lze vyjezdit, až se začne dvojkolejka kolem Berounky opravovat, tak se bude muset řešit odklon rychlíků, nehledě na nákladní dopravu. Trať přes Rudnou byla zmodernizována, provoz je řízen dálkově z Berouna ... v Hlubočepích je aktivována výhybna ...

+2/0
28.10.2015 18:13

T95o31m56á98š 94K79n33a17i47f92l 6533340587960

Na te vlecce pres rudnou to nevyjezdis....

+1/−1
28.10.2015 15:14

J11a18n 39N48e33š10p85o66r 4176198356602

Všechno samozřejmě ne, ale ty rychlíky snad jo...

0/0
29.10.2015 16:06
Foto

P12e86t28e71r 91J72a29b68l54o40n76o17v41s46k86y 1289846671931

A ČD by nemuseli vyplácať kompenzácie a návratky za odrieknuté pendolino v úseku Praha-Plzeň-Cheb. 28.10.bolo tých reklamácii požehnane

0/0
29.10.2015 20:53

R11o68m10a30n 21J18e85s35c87h94k94e 9448895907855

Elekrifikovat ano. Ale také lehké soupravy. Vemte si vozy M 201.0 na vyšebrodské dráze. Desetinový výkon oproti dnešku a odvozily i nákladní vozy.

Máme sice plno výrobců ale všechno těžké soupravy. A také drahé. Před 100 lety v roce 1908 si vyškovský cukrovar pořídil elektrickou lokomotivu na posun o výkonu 8 ks.

0/0
31.10.2015 7:12

J54e72n15d59a 73K81r42á84s77a 1429626978

Je mi líto odborářů mašnfírů,že přijdou o možnost prodávat kradenou naftu....;-D

+1/−7
28.10.2015 12:26

J71i26ř68í 49E78r87b34e66n 1663114286287

Mně je líto, že přijdeš o možnost plivat zde takovéto duchaplné příspěvky... Ale ty si jistě najdeš nové téma.

+3/0
28.10.2015 14:19

J51e79n63d43a 43K65r45á81s72a 1519546118

O mne  nejde  , ale  známý  občas  přivezl  sud  nafty  ! Po elektrifikaci tratě  byl  naštvaný, že přišel  o zdroj!  Tak se  umim  vžít  do pocitů  dalších, kteří  budou  muset  začít  jezdit  k pumpě. .;-D

0/−1
28.10.2015 14:46

J73a21n 62H43o36r86a 6667451426

...řekl bych ,že o Vás jde ;-D

+1/0
28.10.2015 14:58

J75e32n36d26a 77K36r93á20s12a 1619866168

Já  jezdím  zásadně  na benzín  ! Nafta  patří  do traktoru a do kamen ;-)

+1/0
28.10.2015 15:00

R14o41m55a39n 61J30e44s97c95h62k88e 9538265947765

Může si dobíjet telefon. To se také počítá.

+1/0
31.10.2015 7:06
Foto

Z24b22y14n32ě73k 40M60e16l46i87c20h17a49r 9675547775409

všude natáhnem dráty a stejně na polovině tratí budou jezdit diesely (jako třeba na vůbec 1. úseku z Tábora do Bechyně)

0/0
28.10.2015 12:20

J51a49n 86H15o58p12p 7807562157252

Pane Sůra, Pesa Shark neexistuje. Je buď Pesa Link nebo pojmenování ČD RegioShark.

+1/0
28.10.2015 11:09

A97n77d36r73e36j 34O19l97e43k87s48a 3825831397101

Pesa, Shark. Asi jako Škoda, Henlein. Výrobce model.:-)

+2/−1
28.10.2015 11:46

J93a33n 24H42o34r90a 6567941446

...to není v článku o železnici důležité, důležité je, když autor poučuje diskutéry, že se neříká nadpis článku ,ale titulek;-D

+1/0
28.10.2015 15:00

J74a85n 53D37a37t16e54l 7296917838552

Kunčice - Valašské Meziříčí??? Nevím neznám. Anebo nám autor měl autor na mysli Ostrava-Kunčice - Valašské Meziříčí tak potom jo.

+3/−2
28.10.2015 10:33

R90a48d19i83m 43P22o42l45á78š96e62k 9106133319289

Snad tím autor myslel  Ostrava - Frýdek Místek -  Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát - Valašské Meziřící.

Kunčice je opravdu vesnická díra. Možná autor často jezdí do místní zotavovny pod Ondřejníkem, tak považuje tuto zastávku za významnou stanici;-D;-D.

0/0
28.10.2015 13:04

M12a86r33t89i82n 73N86o78v77o91t58n33ý 3546156601424

Ne, jsou:

- bývalé Kunčice nad Ostravicí, nyní součást Ostravy (stanice Ostrava - Kunčice)

- Kunčice pod Ondřejníkem, které jsou cca 30 km na jih od Ostravy a leží na zmíněné trati.

0/0
29.10.2015 8:46

J37a63n 47P26r48i42c75h32y49s56t44a61l 8971948873

"Tím, jak se výrobci zaměřují více na elektrické vlaky, bývají tyto soupravy většinou rychlejší a výkonnější."

Je nesmysl. Zalezi, co si zakaznik objedna, to nema nic spolecneho s nejakym "zamerovanim" vyrobcu. Existuji motorove jednotky rychle a vykonne, stejne jako existuji elektricke jednotky pomale a slabe (a samozrejme i opacne).

Dalsim nesmyslem je ta udajna "nutnost preprahu". Vlak muze byt veden bez preprahu i dnes, v motorove trakci - ale mozna by to bylo drazsi nebo "se to tak nikdy nedelalalo" protoze rychlejsi spojeni nebylo prioritou dopravce.

+6/0
28.10.2015 10:27

O89l36d33ř84i36c27h 14J59a65n18e73č32e14k 8649296833221

tyhle bláboly jsem tu rozporoval už ráno a mám za ně jen hromadu mínusů a dokonce i výtku od pana autora ;-)

+1/0
28.10.2015 14:12

J34a90n 12N67e74š66p79o85r 4486898236592

Sposta lidí si automaticky představuje rovnici modernější = silnější, čili nafta silnější než pára, elektřina silnější než nafta, což je hloupost...

+2/0
28.10.2015 14:48

R33o39m43a26n 92J62e44s64c78h36k57e 9108465427655

Dnešní výběr jsou těžké soupravy. Před 100 lety byly také elektrovozy 5-10 krát slaší a odvezly nákladní vozy. Vemte si provoz na vyšebrodské dráze. Těžká lokomotiva a jeden vagón. Stačila by tramvaj T3. Pak vyjde levněji provoz Regionovy.

0/0
31.10.2015 7:17

P81e34t12r 98N45e91c24h76a85n70i96c86k68ý 7573276568410

Elektrifikace do Liberce bez nové trati minimálně v úseku Liberec - Turnov nemá smysl, tím by se potvrdilo vedení trati po stopě páry a v těch zakrutach už nic zrychlit nepůjde

+7/0
28.10.2015 10:07

J65i68ř51í 57K50o92c70u47r35e31k 6765684225758

Přesně tak. Napřed dát dopořádku spodek, narovnat oblouky. To trať zrychlí. Až kdyby se tam začalo jezdit hodně, 20 párů dlouhých (ne Regionov) vlaků za den, nebo tak něco, ta se ty dráty dají dostavět.

0/0
28.10.2015 14:55

M19i74l30a46n 29K65o65i21š 4607872461280

O elektrifikaci a zrychlení tratě Brno-Jihlava se tady mluví už víc jak 25 let. Za komoušů se vyměnily mosty, pak přišel rok 1989 a od té doby se tady na nic nesáhlo. Jen se kecá, plánuje, odkládá a zase plánuje.... A výsledek nula.

jezdí se tady pomalu jak za C.K. monarchie.

+4/−1
28.10.2015 10:02

P49e16t90r 47N76a19j77d39e53k 7157766953391

Na co elektrifikace? Však tam povede rychlodráha! V roce 2146. Teď je hlavně nutné vybudovat tunel z Prahy do Berouna. Ten potřebujeme ze všeho úplně nejvíc. ;-D Až přijde Janota, tak vám to vysvětlí.

0/−2
28.10.2015 10:48

A76n61d15r73e53j 88O55l19e11k83s21a 3585821967191

Potřeba rozhodně je, resp.nová trať mezi Berounem a Prahou 100%ně. Pokud má tedy někdy vést od západu VRT.

+2/0
28.10.2015 11:05

P21e10t13r 40N95a61j55d51e97k 7297396393901

Omyl, daleko potřebnější je nová trať mezi Frýdkem-Místkem a Novým Jičínem. Nejlépe tunelem. Však se podívejte do mapy jakou oklikou musíte jet pokud chcete cestovat vlaky mezi těmi městy. Ta trať je potřeba 120%ně.

0/0
28.10.2015 12:26

R12a96d78i30m 24P69o33l35á88š59e55k 9236913399929

Přes Nový Jičín  zrovna Nééééé. To odpískali Novojíčínští už na začátku stavby železnice v Rakousku Uhersku , když nebyli schopni uvnitř města postavit trať a propojit tak Přes Nový Jičín tuším Suchdol a Hodslavice. Kdo tam chtěl jet, tak musel na Dolním novojíčinském  nádraží vystoupit, projít pěšky několik stovek metrů přes centrum Nového Jičína a nastoupit do jiného vlaku na Horním Novojičínském nádraží.

Místní přívalové povodně nad Novým Jičínem před cca 10 lety pak horní trať Nový Jičín Hodslavice poničily tolik, že byla zrušena a nahražena tuším cyklistickou stezkou.

Jinwk ale železniční trasa Ostrava - Frýdek Místek - Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát pod Radhoštěm - Valašské Meziříčí  je v podstatě záložní trasa k hlavní trati Ostrava_Hranice na Moravě. Pokud se tato hlavní trať stala neprůchodná, například při pádu mostu ve Studénce, jezdily vlaky tam.

+1/0
28.10.2015 13:18

M96i88l62a65n 60K94o42i44š 4937752921980

Rychlodráha je na prd, když tu nikde nebude stavět....

Navíc povede cca 30 km od současné tratě č.240.

0/0
28.10.2015 11:45

J79e98n58d31a 55K69r25á78s20a 1809246788

Z Brna je to do Jihlavy autem po dálnici kousek ! Vlakem jsem nejel od poslední odborářské stávky ! ;-D

0/−2
28.10.2015 12:30

M62i81l48a86n 73K23o80i50š 4477632221140

Asi jste si ještě nevšiml, že tato trať nespojuje jen Brno s Jihlavou...

0/0
28.10.2015 12:56

J31e49n75d35a 51K11r46á84s30a 1939406368

Nevšiml,vlakem jsem nejel mnoho let,a asi.ani mnoho let opět nepojedu...;-D V Anglii udělali z tratí cyklostezky ! R^

+1/−1
28.10.2015 13:00

M18i59l95a91n 46K69o77i27š 4787812511800

Tak mluvte jen za sebe a nevyjadřujte se k něčemu, co nepoužíváte a ani tomu nerozumíte.

+1/0
28.10.2015 13:08

J41e59n94d16a 11K78r27á39s60a 1949196508

Smiř se s tím,že patřím k většině,která vlakem zaplať pánbůh jezdit nemusí! A nehrozí,že si je nějaký zakomplexovaný odborář placený z našich daní vezme  za rukojmí!   :-P

0/−3
28.10.2015 13:50

L47u74k13á83š 38Š22m42a76h61e54l 2567474142304

Většině??8-o Alespoň 1x ročně jede vlakem více než 70 % obyvatel ČR.

+2/0
28.10.2015 14:12

J54e55n27d51a 36K13r70á93s82a 1709696858

Ta čísla čerpáš z odborářského tisku ? Nesmysl ! Těžce dotovaná prodělečná doprava si hledá důvody proč na ni musí všichni doplácet ! :-P

0/−1
28.10.2015 14:17

J88o23s91e60f 18K78o97p11e82c94k31y 9124242935

http://www.novinky.cz/cestovani/344979-vlakove-doprave-nejvice-holduji-svycari-a-japonci-cesi-o-poznani-mene.html nevim kolik % jezdi vlakem v CR jak pravidelne, ale vlakem jezdime v souctu hodne jak na km tak i na pocet cest. to je fakt ;-)

0/0
28.10.2015 14:26

J52i39ř47í 64K97o50c58u63r73e96k 6845154775668

Ty kráso!  No hele nevíš o tom nic, tak se k tomu nevyjadřuj. Kdybys o tom něco věděl, tak bys uznal, že vlaky jezdící po půl hodině a plné asi nebudou úplně zbytečné.

A místo zrušení (to umí každý čmáral) by bylo fajn postavit dráhy na vlastní nohy. Ale to je docela složité, jednodušší je vykřikovat jednoduchá hesla. Klidně lživá. A urážet. To je taky jednodušší, než argumentovat.

+1/0
28.10.2015 15:08

J24e44n14d19a 11K66r52á56s86a 1489626958

Často zbytecně  stojim  u závor, a sleduji  prázdné  rychlíky  na trati  Brno  Česká  Třebová, nebo poloprázdné  dotované osobní  vlaky ...a sledují  obslužný  personál při  jejich  " usilovné činnosti " Rv:-P

0/0
28.10.2015 15:14

J39a35n 31N53e72š32p30o34r 4886758506532

Při stání u závor stíháš sledovat personál projíždějícího rychlíku nebo osobáku, jo? A proč stojíš u závor, pokud jsou nahoře a nebliká Výstraha? To by bylo to tvoje zbytečné stání, pokud jsou závory dole, zřejmě jede vlak, a tím pádem ani takový vůl jako ty nestojí zbytečně.

A představ si, že ten vlak, který třeba kolem tebe jede v určitou dobu poloprázdný, začne sbírat časem ve stanicích lidi, vracející se z práce nebo ze školy. Ovšem trollovi to těžko vysvětlovat...

+1/0
29.10.2015 16:18

J33e15n87d48a 63K37r85á20s93a 1929326258

Je dojemné, že  víš kde  stojim  zbytečně  u závor  a pozoruji  prázdné  rychlíky  na Brno ;-D

0/0
29.10.2015 16:23

J86a96n 14N92e84š85p90o76r 4596868626342

Píšu něco o tom, že vím, kde stojíš? "Nějaký" tragéd o příspěvek výš píše, že stojí u závor a pozoruje rychlíky na trati Brno - Č. Třebová, já ne. Zplodit rozumnou větu nebo odpověď na otázku je pro tebe evidentně problém...

0/0
29.10.2015 18:35

J48e74n41d42a 54K46r88á54s38a 1689566438

Ani  tvé  duchaplné  výplody, ty prázdné  rychlíky  nenaplní, a odborářům  rozumu  nepřidá ;-D

0/0
29.10.2015 18:37

R46o68m48a83n 34J19e28s41c38h30k56e 9518425377835

Přál bych Vám aby se lidi z prázdných rychlíků přesedly na auta. Tak se na silnice nikdo nevleze. Kolik jezdí prázdných aut ? Velmi mnoho.

0/0
31.10.2015 7:27

M81i64l66a42n 38K38o60i11š 4137472451610

Zrovna jste mi potvrdil, že tomu rozumíte jako koza petrželi.

0/0
28.10.2015 14:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.