Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ústup nafty na železnici. Stát chce elektrifikovat další tratě

Stovky kilometrů nových tratí chce v příštích letech „zadrátovat“ Správa železniční dopravní cesty. Provoz vlaků by tak na nich měl být ekologičtější než dosud, na některých tratích by měla elektrifikace umožnit také více přímých spojení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R20o21s52t94i72s34l26a95v 16K56o33l48m97a59č43k64a 5619440262127

To zas psal nějaký odborník. Prosím opravdu používat v podobných případech pojem ELEKTRIZACE, protože elektrifikace je něco poněkud jiného (zavádění elektřiny - obecně - tam, kde ještě není). Jinak EU zcela logicky prosazuje elektrizaci co největšího množství tratí v co nejkratším čase, protože zásoby ropy rychle klesají a budoucnost dopravy (nejen železniční) je pouze v elektřině. Tedy není to nějaký rozmar SŽDC (ta může maximálně ovlivnit pořadí)  nebo kohokoliv jiného...

0/0
29.10.2015 18:38

J38a41n 51J58e93m86e66l34k52a 1825370

Příměstské trati by měly být elektrifikované. Státy EU vymýšlí dotace na hybridy a elektrovozy, které stejně zatěžují prostředí baterií. Vlak žádnou takovou neekologickou baterii nemá. Kéž by elektrifikovali Ostrava, Frýdek,  Frýdlant nad Ostravicí. Stoupání, příměstská, husté zastávky. Elektrický vlak je pružnější, rekuperuje a proti naftě díky spotřební dani  jezdí skoro zadarmo.

+1/0
28.10.2015 21:37

M11i41r76o89s62l51a72v 21Z13i93k77m13u49n87d 7489613884363

Kdyby byla elektrifikována "bezvýznamná trať" z Berouna do Prahy přes Rudnou, tak existuje odklonová záložní trasa v případě přerušení provozu "po hlavní". Takže jako dnes, by v případě nesjízdnosti "hlavní" trati mohly jet elektrické rychlíky odklonem přes Rudnou, plzeňské rychlíky nemusely být odřeknuty a SC 512 nemuselo jet "výhodným" odklonem přes Ústí nad Labem ...

+4/0
28.10.2015 13:19

J67i96ř59í 47K30o69c59u76r87e43k 6385174235668

Mno drátovat tuhle lokálku jen proto, že dvojkolejka v údolí je ve stavu klinické smrti? Stejně to tam nevyjezdíte.

0/0
28.10.2015 14:52

M74i14r73o53s20l92a18v 22Z77i16k25m69u60n50d 7879173314743

Tak rychlíky v hodinovém taktu tam lze vyjezdit, až se začne dvojkolejka kolem Berounky opravovat, tak se bude muset řešit odklon rychlíků, nehledě na nákladní dopravu. Trať přes Rudnou byla zmodernizována, provoz je řízen dálkově z Berouna ... v Hlubočepích je aktivována výhybna ...

+2/0
28.10.2015 18:13

T62o40m73á78š 87K23n92a25i10f36l 6823740617650

Na te vlecce pres rudnou to nevyjezdis....

+1/−1
28.10.2015 15:14

J73a17n 52N71e10š14p33o80r 4226118326552

Všechno samozřejmě ne, ale ty rychlíky snad jo...

0/0
29.10.2015 16:06
Foto

P72e76t59e66r 67J74a64b31l91o53n16o33v25s66k32y 1449396771471

A ČD by nemuseli vyplácať kompenzácie a návratky za odrieknuté pendolino v úseku Praha-Plzeň-Cheb. 28.10.bolo tých reklamácii požehnane

0/0
29.10.2015 20:53

R98o28m12a75n 45J50e61s33c56h23k96e 9668655357265

Elekrifikovat ano. Ale také lehké soupravy. Vemte si vozy M 201.0 na vyšebrodské dráze. Desetinový výkon oproti dnešku a odvozily i nákladní vozy.

Máme sice plno výrobců ale všechno těžké soupravy. A také drahé. Před 100 lety v roce 1908 si vyškovský cukrovar pořídil elektrickou lokomotivu na posun o výkonu 8 ks.

0/0
31.10.2015 7:12

J23e88n90d29a 23K81r51á15s91a 1959576858

Je mi líto odborářů mašnfírů,že přijdou o možnost prodávat kradenou naftu....;-D

+1/−7
28.10.2015 12:26

J13i34ř49í 12E88r68b94e97n 1403164536247

Mně je líto, že přijdeš o možnost plivat zde takovéto duchaplné příspěvky... Ale ty si jistě najdeš nové téma.

+3/0
28.10.2015 14:19

J36e89n37d65a 13K89r76á69s82a 1629426748

O mne  nejde  , ale  známý  občas  přivezl  sud  nafty  ! Po elektrifikaci tratě  byl  naštvaný, že přišel  o zdroj!  Tak se  umim  vžít  do pocitů  dalších, kteří  budou  muset  začít  jezdit  k pumpě. .;-D

0/−1
28.10.2015 14:46

J30a42n 21H80o72r12a 6887861536

...řekl bych ,že o Vás jde ;-D

+1/0
28.10.2015 14:58

J31e48n51d14a 17K15r69á18s49a 1229876488

Já  jezdím  zásadně  na benzín  ! Nafta  patří  do traktoru a do kamen ;-)

+1/0
28.10.2015 15:00

R88o40m54a86n 53J74e85s52c42h59k23e 9968835977975

Může si dobíjet telefon. To se také počítá.

+1/0
31.10.2015 7:06
Foto

Z90b34y25n76ě72k 78M92e93l78i55c92h11a11r 9895257615249

všude natáhnem dráty a stejně na polovině tratí budou jezdit diesely (jako třeba na vůbec 1. úseku z Tábora do Bechyně)

0/0
28.10.2015 12:20

J90a70n 23H36o50p72p 7337882107472

Pane Sůra, Pesa Shark neexistuje. Je buď Pesa Link nebo pojmenování ČD RegioShark.

+1/0
28.10.2015 11:09

A64n89d93r63e59j 41O28l27e74k88s98a 3905641897411

Pesa, Shark. Asi jako Škoda, Henlein. Výrobce model.:-)

+2/−1
28.10.2015 11:46

J62a61n 38H97o22r72a 6487651436

...to není v článku o železnici důležité, důležité je, když autor poučuje diskutéry, že se neříká nadpis článku ,ale titulek;-D

+1/0
28.10.2015 15:00

J50a89n 96D96a10t18e62l 7626817178792

Kunčice - Valašské Meziříčí??? Nevím neznám. Anebo nám autor měl autor na mysli Ostrava-Kunčice - Valašské Meziříčí tak potom jo.

+3/−2
28.10.2015 10:33

R66a37d82i69m 21P10o51l59á70š30e36k 9206803179339

Snad tím autor myslel  Ostrava - Frýdek Místek -  Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát - Valašské Meziřící.

Kunčice je opravdu vesnická díra. Možná autor často jezdí do místní zotavovny pod Ondřejníkem, tak považuje tuto zastávku za významnou stanici;-D;-D.

0/0
28.10.2015 13:04

M96a43r89t19i82n 74N58o40v12o31t43n16ý 3536356331644

Ne, jsou:

- bývalé Kunčice nad Ostravicí, nyní součást Ostravy (stanice Ostrava - Kunčice)

- Kunčice pod Ondřejníkem, které jsou cca 30 km na jih od Ostravy a leží na zmíněné trati.

0/0
29.10.2015 8:46

J49a73n 91P43r61i52c74h44y39s65t68a97l 8161678303

"Tím, jak se výrobci zaměřují více na elektrické vlaky, bývají tyto soupravy většinou rychlejší a výkonnější."

Je nesmysl. Zalezi, co si zakaznik objedna, to nema nic spolecneho s nejakym "zamerovanim" vyrobcu. Existuji motorove jednotky rychle a vykonne, stejne jako existuji elektricke jednotky pomale a slabe (a samozrejme i opacne).

Dalsim nesmyslem je ta udajna "nutnost preprahu". Vlak muze byt veden bez preprahu i dnes, v motorove trakci - ale mozna by to bylo drazsi nebo "se to tak nikdy nedelalalo" protoze rychlejsi spojeni nebylo prioritou dopravce.

+6/0
28.10.2015 10:27

O84l96d58ř58i91c42h 54J96a98n58e13č85e35k 8319906673831

tyhle bláboly jsem tu rozporoval už ráno a mám za ně jen hromadu mínusů a dokonce i výtku od pana autora ;-)

+1/0
28.10.2015 14:12

J21a88n 34N87e46š11p79o70r 4196348686182

Sposta lidí si automaticky představuje rovnici modernější = silnější, čili nafta silnější než pára, elektřina silnější než nafta, což je hloupost...

+2/0
28.10.2015 14:48

R82o25m77a58n 56J98e75s87c66h34k58e 9818525167465

Dnešní výběr jsou těžké soupravy. Před 100 lety byly také elektrovozy 5-10 krát slaší a odvezly nákladní vozy. Vemte si provoz na vyšebrodské dráze. Těžká lokomotiva a jeden vagón. Stačila by tramvaj T3. Pak vyjde levněji provoz Regionovy.

0/0
31.10.2015 7:17

P13e93t81r 12N84e68c68h49a12n81i93c63k15ý 7893736798520

Elektrifikace do Liberce bez nové trati minimálně v úseku Liberec - Turnov nemá smysl, tím by se potvrdilo vedení trati po stopě páry a v těch zakrutach už nic zrychlit nepůjde

+7/0
28.10.2015 10:07

J30i18ř61í 57K33o24c25u95r32e59k 6115954215758

Přesně tak. Napřed dát dopořádku spodek, narovnat oblouky. To trať zrychlí. Až kdyby se tam začalo jezdit hodně, 20 párů dlouhých (ne Regionov) vlaků za den, nebo tak něco, ta se ty dráty dají dostavět.

0/0
28.10.2015 14:55

M40i47l34a90n 13K84o75i85š 4647752771730

O elektrifikaci a zrychlení tratě Brno-Jihlava se tady mluví už víc jak 25 let. Za komoušů se vyměnily mosty, pak přišel rok 1989 a od té doby se tady na nic nesáhlo. Jen se kecá, plánuje, odkládá a zase plánuje.... A výsledek nula.

jezdí se tady pomalu jak za C.K. monarchie.

+4/−1
28.10.2015 10:02

P63e74t96r 90N28a96j84d55e10k 7577526403221

Na co elektrifikace? Však tam povede rychlodráha! V roce 2146. Teď je hlavně nutné vybudovat tunel z Prahy do Berouna. Ten potřebujeme ze všeho úplně nejvíc. ;-D Až přijde Janota, tak vám to vysvětlí.

0/−2
28.10.2015 10:48

A30n11d58r64e59j 16O91l77e66k78s66a 3825401717831

Potřeba rozhodně je, resp.nová trať mezi Berounem a Prahou 100%ně. Pokud má tedy někdy vést od západu VRT.

+2/0
28.10.2015 11:05

P40e53t76r 24N32a41j20d40e30k 7467936343271

Omyl, daleko potřebnější je nová trať mezi Frýdkem-Místkem a Novým Jičínem. Nejlépe tunelem. Však se podívejte do mapy jakou oklikou musíte jet pokud chcete cestovat vlaky mezi těmi městy. Ta trať je potřeba 120%ně.

0/0
28.10.2015 12:26

R46a21d65i49m 43P71o15l98á30š84e17k 9336473619439

Přes Nový Jičín  zrovna Nééééé. To odpískali Novojíčínští už na začátku stavby železnice v Rakousku Uhersku , když nebyli schopni uvnitř města postavit trať a propojit tak Přes Nový Jičín tuším Suchdol a Hodslavice. Kdo tam chtěl jet, tak musel na Dolním novojíčinském  nádraží vystoupit, projít pěšky několik stovek metrů přes centrum Nového Jičína a nastoupit do jiného vlaku na Horním Novojičínském nádraží.

Místní přívalové povodně nad Novým Jičínem před cca 10 lety pak horní trať Nový Jičín Hodslavice poničily tolik, že byla zrušena a nahražena tuším cyklistickou stezkou.

Jinwk ale železniční trasa Ostrava - Frýdek Místek - Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát pod Radhoštěm - Valašské Meziříčí  je v podstatě záložní trasa k hlavní trati Ostrava_Hranice na Moravě. Pokud se tato hlavní trať stala neprůchodná, například při pádu mostu ve Studénce, jezdily vlaky tam.

+1/0
28.10.2015 13:18

M72i47l36a68n 90K92o76i43š 4787842571800

Rychlodráha je na prd, když tu nikde nebude stavět....

Navíc povede cca 30 km od současné tratě č.240.

0/0
28.10.2015 11:45

J57e27n27d20a 82K91r68á45s56a 1479466458

Z Brna je to do Jihlavy autem po dálnici kousek ! Vlakem jsem nejel od poslední odborářské stávky ! ;-D

0/−2
28.10.2015 12:30

M46i46l65a92n 42K21o73i88š 4697142401100

Asi jste si ještě nevšiml, že tato trať nespojuje jen Brno s Jihlavou...

0/0
28.10.2015 12:56

J61e86n11d79a 84K77r91á12s16a 1139246168

Nevšiml,vlakem jsem nejel mnoho let,a asi.ani mnoho let opět nepojedu...;-D V Anglii udělali z tratí cyklostezky ! R^

+1/−1
28.10.2015 13:00

M52i50l37a47n 88K79o84i54š 4297262851970

Tak mluvte jen za sebe a nevyjadřujte se k něčemu, co nepoužíváte a ani tomu nerozumíte.

+1/0
28.10.2015 13:08

J33e41n86d41a 48K21r44á20s61a 1339766708

Smiř se s tím,že patřím k většině,která vlakem zaplať pánbůh jezdit nemusí! A nehrozí,že si je nějaký zakomplexovaný odborář placený z našich daní vezme  za rukojmí!   :-P

0/−3
28.10.2015 13:50

L27u79k75á51š 16Š45m83a59h45e84l 2187644282714

Většině??8-o Alespoň 1x ročně jede vlakem více než 70 % obyvatel ČR.

+2/0
28.10.2015 14:12

J81e65n88d34a 57K20r58á62s89a 1149916478

Ta čísla čerpáš z odborářského tisku ? Nesmysl ! Těžce dotovaná prodělečná doprava si hledá důvody proč na ni musí všichni doplácet ! :-P

0/−1
28.10.2015 14:17

J81o89s27e26f 82K21o63p94e98c77k45y 9734922945

http://www.novinky.cz/cestovani/344979-vlakove-doprave-nejvice-holduji-svycari-a-japonci-cesi-o-poznani-mene.html nevim kolik % jezdi vlakem v CR jak pravidelne, ale vlakem jezdime v souctu hodne jak na km tak i na pocet cest. to je fakt ;-)

0/0
28.10.2015 14:26

J48i24ř80í 52K64o44c34u12r37e83k 6745754255228

Ty kráso!  No hele nevíš o tom nic, tak se k tomu nevyjadřuj. Kdybys o tom něco věděl, tak bys uznal, že vlaky jezdící po půl hodině a plné asi nebudou úplně zbytečné.

A místo zrušení (to umí každý čmáral) by bylo fajn postavit dráhy na vlastní nohy. Ale to je docela složité, jednodušší je vykřikovat jednoduchá hesla. Klidně lživá. A urážet. To je taky jednodušší, než argumentovat.

+1/0
28.10.2015 15:08

J52e54n97d20a 61K81r87á73s10a 1829936148

Často zbytecně  stojim  u závor, a sleduji  prázdné  rychlíky  na trati  Brno  Česká  Třebová, nebo poloprázdné  dotované osobní  vlaky ...a sledují  obslužný  personál při  jejich  " usilovné činnosti " Rv:-P

0/0
28.10.2015 15:14

J71a80n 89N90e47š72p50o45r 4556638636222

Při stání u závor stíháš sledovat personál projíždějícího rychlíku nebo osobáku, jo? A proč stojíš u závor, pokud jsou nahoře a nebliká Výstraha? To by bylo to tvoje zbytečné stání, pokud jsou závory dole, zřejmě jede vlak, a tím pádem ani takový vůl jako ty nestojí zbytečně.

A představ si, že ten vlak, který třeba kolem tebe jede v určitou dobu poloprázdný, začne sbírat časem ve stanicích lidi, vracející se z práce nebo ze školy. Ovšem trollovi to těžko vysvětlovat...

+1/0
29.10.2015 16:18

J68e27n53d85a 51K13r44á39s55a 1299696958

Je dojemné, že  víš kde  stojim  zbytečně  u závor  a pozoruji  prázdné  rychlíky  na Brno ;-D

0/0
29.10.2015 16:23

J50a60n 98N26e79š36p71o35r 4546538816522

Píšu něco o tom, že vím, kde stojíš? "Nějaký" tragéd o příspěvek výš píše, že stojí u závor a pozoruje rychlíky na trati Brno - Č. Třebová, já ne. Zplodit rozumnou větu nebo odpověď na otázku je pro tebe evidentně problém...

0/0
29.10.2015 18:35

J40e19n12d27a 86K76r44á86s70a 1929216448

Ani  tvé  duchaplné  výplody, ty prázdné  rychlíky  nenaplní, a odborářům  rozumu  nepřidá ;-D

0/0
29.10.2015 18:37

R61o19m37a35n 98J97e35s13c53h36k86e 9888745837845

Přál bych Vám aby se lidi z prázdných rychlíků přesedly na auta. Tak se na silnice nikdo nevleze. Kolik jezdí prázdných aut ? Velmi mnoho.

0/0
31.10.2015 7:27

M66i20l81a52n 41K91o18i53š 4927202891470

Zrovna jste mi potvrdil, že tomu rozumíte jako koza petrželi.

0/0
28.10.2015 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.