Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ústup nafty na železnici. Stát chce elektrifikovat další tratě

Stovky kilometrů nových tratí chce v příštích letech „zadrátovat“ Správa železniční dopravní cesty. Provoz vlaků by tak na nich měl být ekologičtější než dosud, na některých tratích by měla elektrifikace umožnit také více přímých spojení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R78o98s56t93i49s79l43a65v 64K89o41l94m79a95č41k23a 5149880272637

To zas psal nějaký odborník. Prosím opravdu používat v podobných případech pojem ELEKTRIZACE, protože elektrifikace je něco poněkud jiného (zavádění elektřiny - obecně - tam, kde ještě není). Jinak EU zcela logicky prosazuje elektrizaci co největšího množství tratí v co nejkratším čase, protože zásoby ropy rychle klesají a budoucnost dopravy (nejen železniční) je pouze v elektřině. Tedy není to nějaký rozmar SŽDC (ta může maximálně ovlivnit pořadí)  nebo kohokoliv jiného...

0/0
29.10.2015 18:38

J54a71n 74J70e16m13e41l66k46a 1805630

Příměstské trati by měly být elektrifikované. Státy EU vymýšlí dotace na hybridy a elektrovozy, které stejně zatěžují prostředí baterií. Vlak žádnou takovou neekologickou baterii nemá. Kéž by elektrifikovali Ostrava, Frýdek,  Frýdlant nad Ostravicí. Stoupání, příměstská, husté zastávky. Elektrický vlak je pružnější, rekuperuje a proti naftě díky spotřební dani  jezdí skoro zadarmo.

+1/0
28.10.2015 21:37

M65i74r36o27s85l61a59v 95Z68i15k66m55u81n58d 7679913204213

Kdyby byla elektrifikována "bezvýznamná trať" z Berouna do Prahy přes Rudnou, tak existuje odklonová záložní trasa v případě přerušení provozu "po hlavní". Takže jako dnes, by v případě nesjízdnosti "hlavní" trati mohly jet elektrické rychlíky odklonem přes Rudnou, plzeňské rychlíky nemusely být odřeknuty a SC 512 nemuselo jet "výhodným" odklonem přes Ústí nad Labem ...

+4/0
28.10.2015 13:19

J30i34ř97í 50K78o23c25u54r83e29k 6775734395348

Mno drátovat tuhle lokálku jen proto, že dvojkolejka v údolí je ve stavu klinické smrti? Stejně to tam nevyjezdíte.

0/0
28.10.2015 14:52

M96i53r59o41s24l31a14v 94Z28i37k67m66u84n66d 7179243334543

Tak rychlíky v hodinovém taktu tam lze vyjezdit, až se začne dvojkolejka kolem Berounky opravovat, tak se bude muset řešit odklon rychlíků, nehledě na nákladní dopravu. Trať přes Rudnou byla zmodernizována, provoz je řízen dálkově z Berouna ... v Hlubočepích je aktivována výhybna ...

+2/0
28.10.2015 18:13

T73o73m36á69š 42K40n76a85i48f71l 6463140227490

Na te vlecce pres rudnou to nevyjezdis....

+1/−1
28.10.2015 15:14

J36a92n 26N56e60š23p41o78r 4956978306122

Všechno samozřejmě ne, ale ty rychlíky snad jo...

0/0
29.10.2015 16:06
Foto

P31e51t54e57r 68J27a21b63l49o83n60o32v27s89k97y 1839546271561

A ČD by nemuseli vyplácať kompenzácie a návratky za odrieknuté pendolino v úseku Praha-Plzeň-Cheb. 28.10.bolo tých reklamácii požehnane

0/0
29.10.2015 20:53

R55o89m62a54n 45J39e24s97c76h92k59e 9418575727445

Elekrifikovat ano. Ale také lehké soupravy. Vemte si vozy M 201.0 na vyšebrodské dráze. Desetinový výkon oproti dnešku a odvozily i nákladní vozy.

Máme sice plno výrobců ale všechno těžké soupravy. A také drahé. Před 100 lety v roce 1908 si vyškovský cukrovar pořídil elektrickou lokomotivu na posun o výkonu 8 ks.

0/0
31.10.2015 7:12

J19e73n63d95a 27K88r45á94s38a 1729536418

Je mi líto odborářů mašnfírů,že přijdou o možnost prodávat kradenou naftu....;-D

+1/−7
28.10.2015 12:26

J95i37ř95í 51E79r21b53e12n 1543754606917

Mně je líto, že přijdeš o možnost plivat zde takovéto duchaplné příspěvky... Ale ty si jistě najdeš nové téma.

+3/0
28.10.2015 14:19

J12e33n86d96a 65K72r90á11s89a 1699276638

O mne  nejde  , ale  známý  občas  přivezl  sud  nafty  ! Po elektrifikaci tratě  byl  naštvaný, že přišel  o zdroj!  Tak se  umim  vžít  do pocitů  dalších, kteří  budou  muset  začít  jezdit  k pumpě. .;-D

0/−1
28.10.2015 14:46

J73a79n 62H60o38r11a 6277591176

...řekl bych ,že o Vás jde ;-D

+1/0
28.10.2015 14:58

J66e70n65d79a 65K62r89á76s60a 1899166288

Já  jezdím  zásadně  na benzín  ! Nafta  patří  do traktoru a do kamen ;-)

+1/0
28.10.2015 15:00

R87o45m34a85n 21J17e40s16c79h50k93e 9468365347265

Může si dobíjet telefon. To se také počítá.

+1/0
31.10.2015 7:06
Foto

Z47b73y49n93ě47k 58M74e52l26i30c36h98a91r 9345477105919

všude natáhnem dráty a stejně na polovině tratí budou jezdit diesely (jako třeba na vůbec 1. úseku z Tábora do Bechyně)

0/0
28.10.2015 12:20

J65a72n 67H60o74p24p 7137252157522

Pane Sůra, Pesa Shark neexistuje. Je buď Pesa Link nebo pojmenování ČD RegioShark.

+1/0
28.10.2015 11:09

A75n59d89r25e85j 28O36l65e59k23s26a 3665341497851

Pesa, Shark. Asi jako Škoda, Henlein. Výrobce model.:-)

+2/−1
28.10.2015 11:46

J59a43n 94H85o14r17a 6877251566

...to není v článku o železnici důležité, důležité je, když autor poučuje diskutéry, že se neříká nadpis článku ,ale titulek;-D

+1/0
28.10.2015 15:00

J46a43n 67D53a79t22e73l 7786447428692

Kunčice - Valašské Meziříčí??? Nevím neznám. Anebo nám autor měl autor na mysli Ostrava-Kunčice - Valašské Meziříčí tak potom jo.

+3/−2
28.10.2015 10:33

R10a50d69i45m 82P16o16l21á43š42e51k 9566103369359

Snad tím autor myslel  Ostrava - Frýdek Místek -  Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát - Valašské Meziřící.

Kunčice je opravdu vesnická díra. Možná autor často jezdí do místní zotavovny pod Ondřejníkem, tak považuje tuto zastávku za významnou stanici;-D;-D.

0/0
28.10.2015 13:04

M38a52r81t19i65n 71N52o12v10o38t80n91ý 3976166431144

Ne, jsou:

- bývalé Kunčice nad Ostravicí, nyní součást Ostravy (stanice Ostrava - Kunčice)

- Kunčice pod Ondřejníkem, které jsou cca 30 km na jih od Ostravy a leží na zmíněné trati.

0/0
29.10.2015 8:46

J92a54n 15P52r89i42c54h25y67s33t80a18l 8451128113

"Tím, jak se výrobci zaměřují více na elektrické vlaky, bývají tyto soupravy většinou rychlejší a výkonnější."

Je nesmysl. Zalezi, co si zakaznik objedna, to nema nic spolecneho s nejakym "zamerovanim" vyrobcu. Existuji motorove jednotky rychle a vykonne, stejne jako existuji elektricke jednotky pomale a slabe (a samozrejme i opacne).

Dalsim nesmyslem je ta udajna "nutnost preprahu". Vlak muze byt veden bez preprahu i dnes, v motorove trakci - ale mozna by to bylo drazsi nebo "se to tak nikdy nedelalalo" protoze rychlejsi spojeni nebylo prioritou dopravce.

+6/0
28.10.2015 10:27

O25l96d78ř85i47c50h 90J60a59n43e77č27e43k 8829766343281

tyhle bláboly jsem tu rozporoval už ráno a mám za ně jen hromadu mínusů a dokonce i výtku od pana autora ;-)

+1/0
28.10.2015 14:12

J45a35n 18N51e16š80p30o84r 4626488646492

Sposta lidí si automaticky představuje rovnici modernější = silnější, čili nafta silnější než pára, elektřina silnější než nafta, což je hloupost...

+2/0
28.10.2015 14:48

R13o29m30a90n 92J77e90s81c19h63k27e 9548135237915

Dnešní výběr jsou těžké soupravy. Před 100 lety byly také elektrovozy 5-10 krát slaší a odvezly nákladní vozy. Vemte si provoz na vyšebrodské dráze. Těžká lokomotiva a jeden vagón. Stačila by tramvaj T3. Pak vyjde levněji provoz Regionovy.

0/0
31.10.2015 7:17

P39e98t75r 96N34e49c14h83a26n66i75c17k54ý 7713146278650

Elektrifikace do Liberce bez nové trati minimálně v úseku Liberec - Turnov nemá smysl, tím by se potvrdilo vedení trati po stopě páry a v těch zakrutach už nic zrychlit nepůjde

+7/0
28.10.2015 10:07

J38i21ř94í 92K74o97c23u91r82e55k 6375634265548

Přesně tak. Napřed dát dopořádku spodek, narovnat oblouky. To trať zrychlí. Až kdyby se tam začalo jezdit hodně, 20 párů dlouhých (ne Regionov) vlaků za den, nebo tak něco, ta se ty dráty dají dostavět.

0/0
28.10.2015 14:55

M34i61l77a16n 91K32o49i87š 4517782781250

O elektrifikaci a zrychlení tratě Brno-Jihlava se tady mluví už víc jak 25 let. Za komoušů se vyměnily mosty, pak přišel rok 1989 a od té doby se tady na nic nesáhlo. Jen se kecá, plánuje, odkládá a zase plánuje.... A výsledek nula.

jezdí se tady pomalu jak za C.K. monarchie.

+4/−1
28.10.2015 10:02

P17e76t21r 25N74a64j90d23e37k 7477846803441

Na co elektrifikace? Však tam povede rychlodráha! V roce 2146. Teď je hlavně nutné vybudovat tunel z Prahy do Berouna. Ten potřebujeme ze všeho úplně nejvíc. ;-D Až přijde Janota, tak vám to vysvětlí.

0/−2
28.10.2015 10:48

A15n11d98r20e57j 30O37l88e13k58s62a 3305201367201

Potřeba rozhodně je, resp.nová trať mezi Berounem a Prahou 100%ně. Pokud má tedy někdy vést od západu VRT.

+2/0
28.10.2015 11:05

P73e15t70r 16N51a94j29d96e84k 7167446223881

Omyl, daleko potřebnější je nová trať mezi Frýdkem-Místkem a Novým Jičínem. Nejlépe tunelem. Však se podívejte do mapy jakou oklikou musíte jet pokud chcete cestovat vlaky mezi těmi městy. Ta trať je potřeba 120%ně.

0/0
28.10.2015 12:26

R60a62d20i33m 40P31o21l86á44š86e52k 9676313949799

Přes Nový Jičín  zrovna Nééééé. To odpískali Novojíčínští už na začátku stavby železnice v Rakousku Uhersku , když nebyli schopni uvnitř města postavit trať a propojit tak Přes Nový Jičín tuším Suchdol a Hodslavice. Kdo tam chtěl jet, tak musel na Dolním novojíčinském  nádraží vystoupit, projít pěšky několik stovek metrů přes centrum Nového Jičína a nastoupit do jiného vlaku na Horním Novojičínském nádraží.

Místní přívalové povodně nad Novým Jičínem před cca 10 lety pak horní trať Nový Jičín Hodslavice poničily tolik, že byla zrušena a nahražena tuším cyklistickou stezkou.

Jinwk ale železniční trasa Ostrava - Frýdek Místek - Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát pod Radhoštěm - Valašské Meziříčí  je v podstatě záložní trasa k hlavní trati Ostrava_Hranice na Moravě. Pokud se tato hlavní trať stala neprůchodná, například při pádu mostu ve Studénce, jezdily vlaky tam.

+1/0
28.10.2015 13:18

M86i18l65a21n 44K79o86i26š 4727782191380

Rychlodráha je na prd, když tu nikde nebude stavět....

Navíc povede cca 30 km od současné tratě č.240.

0/0
28.10.2015 11:45

J63e15n79d23a 72K23r92á76s23a 1979986198

Z Brna je to do Jihlavy autem po dálnici kousek ! Vlakem jsem nejel od poslední odborářské stávky ! ;-D

0/−2
28.10.2015 12:30

M86i95l88a61n 28K36o29i97š 4367962121140

Asi jste si ještě nevšiml, že tato trať nespojuje jen Brno s Jihlavou...

0/0
28.10.2015 12:56

J29e35n56d76a 26K81r32á17s66a 1519126588

Nevšiml,vlakem jsem nejel mnoho let,a asi.ani mnoho let opět nepojedu...;-D V Anglii udělali z tratí cyklostezky ! R^

+1/−1
28.10.2015 13:00

M80i80l72a54n 58K80o86i20š 4937672221340

Tak mluvte jen za sebe a nevyjadřujte se k něčemu, co nepoužíváte a ani tomu nerozumíte.

+1/0
28.10.2015 13:08

J92e90n36d21a 60K81r19á64s77a 1819206678

Smiř se s tím,že patřím k většině,která vlakem zaplať pánbůh jezdit nemusí! A nehrozí,že si je nějaký zakomplexovaný odborář placený z našich daní vezme  za rukojmí!   :-P

0/−3
28.10.2015 13:50

L93u66k30á46š 80Š27m85a78h39e47l 2597684552474

Většině??8-o Alespoň 1x ročně jede vlakem více než 70 % obyvatel ČR.

+2/0
28.10.2015 14:12

J35e81n48d31a 27K18r41á88s64a 1919876418

Ta čísla čerpáš z odborářského tisku ? Nesmysl ! Těžce dotovaná prodělečná doprava si hledá důvody proč na ni musí všichni doplácet ! :-P

0/−1
28.10.2015 14:17

J79o54s89e29f 49K25o13p89e44c90k85y 9294892565

http://www.novinky.cz/cestovani/344979-vlakove-doprave-nejvice-holduji-svycari-a-japonci-cesi-o-poznani-mene.html nevim kolik % jezdi vlakem v CR jak pravidelne, ale vlakem jezdime v souctu hodne jak na km tak i na pocet cest. to je fakt ;-)

0/0
28.10.2015 14:26

J85i94ř47í 23K61o88c60u90r36e71k 6395954435888

Ty kráso!  No hele nevíš o tom nic, tak se k tomu nevyjadřuj. Kdybys o tom něco věděl, tak bys uznal, že vlaky jezdící po půl hodině a plné asi nebudou úplně zbytečné.

A místo zrušení (to umí každý čmáral) by bylo fajn postavit dráhy na vlastní nohy. Ale to je docela složité, jednodušší je vykřikovat jednoduchá hesla. Klidně lživá. A urážet. To je taky jednodušší, než argumentovat.

+1/0
28.10.2015 15:08

J49e85n34d41a 81K88r38á54s98a 1839566398

Často zbytecně  stojim  u závor, a sleduji  prázdné  rychlíky  na trati  Brno  Česká  Třebová, nebo poloprázdné  dotované osobní  vlaky ...a sledují  obslužný  personál při  jejich  " usilovné činnosti " Rv:-P

0/0
28.10.2015 15:14

J29a39n 43N44e46š57p45o97r 4276838126682

Při stání u závor stíháš sledovat personál projíždějícího rychlíku nebo osobáku, jo? A proč stojíš u závor, pokud jsou nahoře a nebliká Výstraha? To by bylo to tvoje zbytečné stání, pokud jsou závory dole, zřejmě jede vlak, a tím pádem ani takový vůl jako ty nestojí zbytečně.

A představ si, že ten vlak, který třeba kolem tebe jede v určitou dobu poloprázdný, začne sbírat časem ve stanicích lidi, vracející se z práce nebo ze školy. Ovšem trollovi to těžko vysvětlovat...

+1/0
29.10.2015 16:18

J53e73n79d90a 92K98r92á76s84a 1169566558

Je dojemné, že  víš kde  stojim  zbytečně  u závor  a pozoruji  prázdné  rychlíky  na Brno ;-D

0/0
29.10.2015 16:23

J51a98n 93N58e73š96p66o92r 4246768426312

Píšu něco o tom, že vím, kde stojíš? "Nějaký" tragéd o příspěvek výš píše, že stojí u závor a pozoruje rychlíky na trati Brno - Č. Třebová, já ne. Zplodit rozumnou větu nebo odpověď na otázku je pro tebe evidentně problém...

0/0
29.10.2015 18:35

J70e95n37d94a 58K85r52á50s67a 1509386228

Ani  tvé  duchaplné  výplody, ty prázdné  rychlíky  nenaplní, a odborářům  rozumu  nepřidá ;-D

0/0
29.10.2015 18:37

R44o63m74a18n 89J57e45s52c53h37k86e 9908155457135

Přál bych Vám aby se lidi z prázdných rychlíků přesedly na auta. Tak se na silnice nikdo nevleze. Kolik jezdí prázdných aut ? Velmi mnoho.

0/0
31.10.2015 7:27

M68i19l15a12n 60K59o12i57š 4717372961490

Zrovna jste mi potvrdil, že tomu rozumíte jako koza petrželi.

0/0
28.10.2015 14:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.