Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ústup nafty na železnici. Stát chce elektrifikovat další tratě

Stovky kilometrů nových tratí chce v příštích letech „zadrátovat“ Správa železniční dopravní cesty. Provoz vlaků by tak na nich měl být ekologičtější než dosud, na některých tratích by měla elektrifikace umožnit také více přímých spojení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R42o35s58t32i50s74l19a73v 12K82o83l16m17a10č94k79a 5429230762467

To zas psal nějaký odborník. Prosím opravdu používat v podobných případech pojem ELEKTRIZACE, protože elektrifikace je něco poněkud jiného (zavádění elektřiny - obecně - tam, kde ještě není). Jinak EU zcela logicky prosazuje elektrizaci co největšího množství tratí v co nejkratším čase, protože zásoby ropy rychle klesají a budoucnost dopravy (nejen železniční) je pouze v elektřině. Tedy není to nějaký rozmar SŽDC (ta může maximálně ovlivnit pořadí)  nebo kohokoliv jiného...

0/0
29.10.2015 18:38

J54a34n 51J57e52m79e64l59k74a 1855930

Příměstské trati by měly být elektrifikované. Státy EU vymýšlí dotace na hybridy a elektrovozy, které stejně zatěžují prostředí baterií. Vlak žádnou takovou neekologickou baterii nemá. Kéž by elektrifikovali Ostrava, Frýdek,  Frýdlant nad Ostravicí. Stoupání, příměstská, husté zastávky. Elektrický vlak je pružnější, rekuperuje a proti naftě díky spotřební dani  jezdí skoro zadarmo.

+1/0
28.10.2015 21:37

M98i30r91o14s17l35a46v 87Z87i80k73m92u93n94d 7859353744973

Kdyby byla elektrifikována "bezvýznamná trať" z Berouna do Prahy přes Rudnou, tak existuje odklonová záložní trasa v případě přerušení provozu "po hlavní". Takže jako dnes, by v případě nesjízdnosti "hlavní" trati mohly jet elektrické rychlíky odklonem přes Rudnou, plzeňské rychlíky nemusely být odřeknuty a SC 512 nemuselo jet "výhodným" odklonem přes Ústí nad Labem ...

+4/0
28.10.2015 13:19

J21i53ř76í 56K75o65c90u77r15e52k 6845244435868

Mno drátovat tuhle lokálku jen proto, že dvojkolejka v údolí je ve stavu klinické smrti? Stejně to tam nevyjezdíte.

0/0
28.10.2015 14:52

M17i82r63o24s12l91a68v 42Z53i35k95m72u61n40d 7559713274143

Tak rychlíky v hodinovém taktu tam lze vyjezdit, až se začne dvojkolejka kolem Berounky opravovat, tak se bude muset řešit odklon rychlíků, nehledě na nákladní dopravu. Trať přes Rudnou byla zmodernizována, provoz je řízen dálkově z Berouna ... v Hlubočepích je aktivována výhybna ...

+2/0
28.10.2015 18:13

T65o48m31á19š 47K33n63a11i36f11l 6823600737540

Na te vlecce pres rudnou to nevyjezdis....

+1/−1
28.10.2015 15:14

J92a65n 20N40e80š82p42o16r 4656668276792

Všechno samozřejmě ne, ale ty rychlíky snad jo...

0/0
29.10.2015 16:06
Foto

P83e24t35e44r 16J87a47b29l74o21n77o69v59s98k23y 1759906851801

A ČD by nemuseli vyplácať kompenzácie a návratky za odrieknuté pendolino v úseku Praha-Plzeň-Cheb. 28.10.bolo tých reklamácii požehnane

0/0
29.10.2015 20:53

R78o80m13a17n 50J98e74s87c84h97k10e 9818135387625

Elekrifikovat ano. Ale také lehké soupravy. Vemte si vozy M 201.0 na vyšebrodské dráze. Desetinový výkon oproti dnešku a odvozily i nákladní vozy.

Máme sice plno výrobců ale všechno těžké soupravy. A také drahé. Před 100 lety v roce 1908 si vyškovský cukrovar pořídil elektrickou lokomotivu na posun o výkonu 8 ks.

0/0
31.10.2015 7:12

J65e30n23d44a 41K97r42á24s94a 1599416678

Je mi líto odborářů mašnfírů,že přijdou o možnost prodávat kradenou naftu....;-D

+1/−7
28.10.2015 12:26

J17i50ř30í 83E86r46b76e76n 1723354696277

Mně je líto, že přijdeš o možnost plivat zde takovéto duchaplné příspěvky... Ale ty si jistě najdeš nové téma.

+3/0
28.10.2015 14:19

J12e49n28d92a 18K49r16á51s70a 1569546768

O mne  nejde  , ale  známý  občas  přivezl  sud  nafty  ! Po elektrifikaci tratě  byl  naštvaný, že přišel  o zdroj!  Tak se  umim  vžít  do pocitů  dalších, kteří  budou  muset  začít  jezdit  k pumpě. .;-D

0/−1
28.10.2015 14:46

J50a49n 79H48o87r21a 6907671176

...řekl bych ,že o Vás jde ;-D

+1/0
28.10.2015 14:58

J79e43n77d26a 93K65r61á85s44a 1129956128

Já  jezdím  zásadně  na benzín  ! Nafta  patří  do traktoru a do kamen ;-)

+1/0
28.10.2015 15:00

R20o94m23a15n 33J74e87s18c70h20k62e 9728785437165

Může si dobíjet telefon. To se také počítá.

+1/0
31.10.2015 7:06
Foto

Z97b87y64n81ě67k 62M47e67l70i12c98h51a86r 9295167675609

všude natáhnem dráty a stejně na polovině tratí budou jezdit diesely (jako třeba na vůbec 1. úseku z Tábora do Bechyně)

0/0
28.10.2015 12:20

J52a66n 55H36o74p24p 7237322817962

Pane Sůra, Pesa Shark neexistuje. Je buď Pesa Link nebo pojmenování ČD RegioShark.

+1/0
28.10.2015 11:09

A95n26d69r98e81j 86O67l72e31k61s43a 3425631517331

Pesa, Shark. Asi jako Škoda, Henlein. Výrobce model.:-)

+2/−1
28.10.2015 11:46

J20a16n 81H86o67r11a 6127581206

...to není v článku o železnici důležité, důležité je, když autor poučuje diskutéry, že se neříká nadpis článku ,ale titulek;-D

+1/0
28.10.2015 15:00

J16a32n 17D41a82t74e42l 7986707658312

Kunčice - Valašské Meziříčí??? Nevím neznám. Anebo nám autor měl autor na mysli Ostrava-Kunčice - Valašské Meziříčí tak potom jo.

+3/−2
28.10.2015 10:33

R97a71d29i21m 83P23o97l53á33š27e87k 9246323259679

Snad tím autor myslel  Ostrava - Frýdek Místek -  Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát - Valašské Meziřící.

Kunčice je opravdu vesnická díra. Možná autor často jezdí do místní zotavovny pod Ondřejníkem, tak považuje tuto zastávku za významnou stanici;-D;-D.

0/0
28.10.2015 13:04

M42a35r63t80i93n 47N16o63v75o73t54n83ý 3976886621724

Ne, jsou:

- bývalé Kunčice nad Ostravicí, nyní součást Ostravy (stanice Ostrava - Kunčice)

- Kunčice pod Ondřejníkem, které jsou cca 30 km na jih od Ostravy a leží na zmíněné trati.

0/0
29.10.2015 8:46

J76a42n 53P60r89i93c97h72y69s56t77a40l 8311908983

"Tím, jak se výrobci zaměřují více na elektrické vlaky, bývají tyto soupravy většinou rychlejší a výkonnější."

Je nesmysl. Zalezi, co si zakaznik objedna, to nema nic spolecneho s nejakym "zamerovanim" vyrobcu. Existuji motorove jednotky rychle a vykonne, stejne jako existuji elektricke jednotky pomale a slabe (a samozrejme i opacne).

Dalsim nesmyslem je ta udajna "nutnost preprahu". Vlak muze byt veden bez preprahu i dnes, v motorove trakci - ale mozna by to bylo drazsi nebo "se to tak nikdy nedelalalo" protoze rychlejsi spojeni nebylo prioritou dopravce.

+6/0
28.10.2015 10:27

O91l72d50ř48i77c28h 75J28a24n43e95č54e65k 8989246193901

tyhle bláboly jsem tu rozporoval už ráno a mám za ně jen hromadu mínusů a dokonce i výtku od pana autora ;-)

+1/0
28.10.2015 14:12

J60a50n 54N69e71š34p73o44r 4616938336252

Sposta lidí si automaticky představuje rovnici modernější = silnější, čili nafta silnější než pára, elektřina silnější než nafta, což je hloupost...

+2/0
28.10.2015 14:48

R16o83m71a75n 81J81e42s59c20h43k95e 9588275197645

Dnešní výběr jsou těžké soupravy. Před 100 lety byly také elektrovozy 5-10 krát slaší a odvezly nákladní vozy. Vemte si provoz na vyšebrodské dráze. Těžká lokomotiva a jeden vagón. Stačila by tramvaj T3. Pak vyjde levněji provoz Regionovy.

0/0
31.10.2015 7:17

P44e37t97r 57N59e65c27h89a75n31i37c66k98ý 7163856828940

Elektrifikace do Liberce bez nové trati minimálně v úseku Liberec - Turnov nemá smysl, tím by se potvrdilo vedení trati po stopě páry a v těch zakrutach už nic zrychlit nepůjde

+7/0
28.10.2015 10:07

J60i21ř40í 71K29o72c83u65r64e97k 6575644915378

Přesně tak. Napřed dát dopořádku spodek, narovnat oblouky. To trať zrychlí. Až kdyby se tam začalo jezdit hodně, 20 párů dlouhých (ne Regionov) vlaků za den, nebo tak něco, ta se ty dráty dají dostavět.

0/0
28.10.2015 14:55

M60i17l88a45n 45K14o44i66š 4977262171500

O elektrifikaci a zrychlení tratě Brno-Jihlava se tady mluví už víc jak 25 let. Za komoušů se vyměnily mosty, pak přišel rok 1989 a od té doby se tady na nic nesáhlo. Jen se kecá, plánuje, odkládá a zase plánuje.... A výsledek nula.

jezdí se tady pomalu jak za C.K. monarchie.

+4/−1
28.10.2015 10:02

P48e25t82r 36N73a37j47d45e46k 7867476443711

Na co elektrifikace? Však tam povede rychlodráha! V roce 2146. Teď je hlavně nutné vybudovat tunel z Prahy do Berouna. Ten potřebujeme ze všeho úplně nejvíc. ;-D Až přijde Janota, tak vám to vysvětlí.

0/−2
28.10.2015 10:48

A53n41d92r60e17j 61O96l48e70k30s76a 3625691817481

Potřeba rozhodně je, resp.nová trať mezi Berounem a Prahou 100%ně. Pokud má tedy někdy vést od západu VRT.

+2/0
28.10.2015 11:05

P37e61t94r 32N31a79j57d11e39k 7907706203291

Omyl, daleko potřebnější je nová trať mezi Frýdkem-Místkem a Novým Jičínem. Nejlépe tunelem. Však se podívejte do mapy jakou oklikou musíte jet pokud chcete cestovat vlaky mezi těmi městy. Ta trať je potřeba 120%ně.

0/0
28.10.2015 12:26

R55a49d22i71m 26P91o14l20á82š59e45k 9286673799289

Přes Nový Jičín  zrovna Nééééé. To odpískali Novojíčínští už na začátku stavby železnice v Rakousku Uhersku , když nebyli schopni uvnitř města postavit trať a propojit tak Přes Nový Jičín tuším Suchdol a Hodslavice. Kdo tam chtěl jet, tak musel na Dolním novojíčinském  nádraží vystoupit, projít pěšky několik stovek metrů přes centrum Nového Jičína a nastoupit do jiného vlaku na Horním Novojičínském nádraží.

Místní přívalové povodně nad Novým Jičínem před cca 10 lety pak horní trať Nový Jičín Hodslavice poničily tolik, že byla zrušena a nahražena tuším cyklistickou stezkou.

Jinwk ale železniční trasa Ostrava - Frýdek Místek - Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát pod Radhoštěm - Valašské Meziříčí  je v podstatě záložní trasa k hlavní trati Ostrava_Hranice na Moravě. Pokud se tato hlavní trať stala neprůchodná, například při pádu mostu ve Studénce, jezdily vlaky tam.

+1/0
28.10.2015 13:18

M47i29l65a90n 87K19o82i50š 4647262641240

Rychlodráha je na prd, když tu nikde nebude stavět....

Navíc povede cca 30 km od současné tratě č.240.

0/0
28.10.2015 11:45

J12e12n89d96a 42K51r98á57s57a 1599706658

Z Brna je to do Jihlavy autem po dálnici kousek ! Vlakem jsem nejel od poslední odborářské stávky ! ;-D

0/−2
28.10.2015 12:30

M70i65l77a25n 76K63o50i61š 4197812721980

Asi jste si ještě nevšiml, že tato trať nespojuje jen Brno s Jihlavou...

0/0
28.10.2015 12:56

J81e10n45d14a 83K95r17á12s49a 1119186918

Nevšiml,vlakem jsem nejel mnoho let,a asi.ani mnoho let opět nepojedu...;-D V Anglii udělali z tratí cyklostezky ! R^

+1/−1
28.10.2015 13:00

M62i13l75a68n 31K69o86i57š 4107302321400

Tak mluvte jen za sebe a nevyjadřujte se k něčemu, co nepoužíváte a ani tomu nerozumíte.

+1/0
28.10.2015 13:08

J67e73n10d74a 12K14r69á38s13a 1179956968

Smiř se s tím,že patřím k většině,která vlakem zaplať pánbůh jezdit nemusí! A nehrozí,že si je nějaký zakomplexovaný odborář placený z našich daní vezme  za rukojmí!   :-P

0/−3
28.10.2015 13:50

L47u25k61á50š 57Š31m63a62h72e25l 2227104942284

Většině??8-o Alespoň 1x ročně jede vlakem více než 70 % obyvatel ČR.

+2/0
28.10.2015 14:12

J91e32n33d71a 77K59r69á76s40a 1829306148

Ta čísla čerpáš z odborářského tisku ? Nesmysl ! Těžce dotovaná prodělečná doprava si hledá důvody proč na ni musí všichni doplácet ! :-P

0/−1
28.10.2015 14:17

J97o78s72e14f 83K65o15p38e53c69k28y 9384352465

http://www.novinky.cz/cestovani/344979-vlakove-doprave-nejvice-holduji-svycari-a-japonci-cesi-o-poznani-mene.html nevim kolik % jezdi vlakem v CR jak pravidelne, ale vlakem jezdime v souctu hodne jak na km tak i na pocet cest. to je fakt ;-)

0/0
28.10.2015 14:26

J66i58ř25í 55K72o15c55u20r80e45k 6665344575358

Ty kráso!  No hele nevíš o tom nic, tak se k tomu nevyjadřuj. Kdybys o tom něco věděl, tak bys uznal, že vlaky jezdící po půl hodině a plné asi nebudou úplně zbytečné.

A místo zrušení (to umí každý čmáral) by bylo fajn postavit dráhy na vlastní nohy. Ale to je docela složité, jednodušší je vykřikovat jednoduchá hesla. Klidně lživá. A urážet. To je taky jednodušší, než argumentovat.

+1/0
28.10.2015 15:08

J30e16n41d41a 45K59r51á90s57a 1879586168

Často zbytecně  stojim  u závor, a sleduji  prázdné  rychlíky  na trati  Brno  Česká  Třebová, nebo poloprázdné  dotované osobní  vlaky ...a sledují  obslužný  personál při  jejich  " usilovné činnosti " Rv:-P

0/0
28.10.2015 15:14

J71a51n 58N72e92š96p35o21r 4106548316672

Při stání u závor stíháš sledovat personál projíždějícího rychlíku nebo osobáku, jo? A proč stojíš u závor, pokud jsou nahoře a nebliká Výstraha? To by bylo to tvoje zbytečné stání, pokud jsou závory dole, zřejmě jede vlak, a tím pádem ani takový vůl jako ty nestojí zbytečně.

A představ si, že ten vlak, který třeba kolem tebe jede v určitou dobu poloprázdný, začne sbírat časem ve stanicích lidi, vracející se z práce nebo ze školy. Ovšem trollovi to těžko vysvětlovat...

+1/0
29.10.2015 16:18

J77e73n93d26a 42K16r79á36s40a 1849326218

Je dojemné, že  víš kde  stojim  zbytečně  u závor  a pozoruji  prázdné  rychlíky  na Brno ;-D

0/0
29.10.2015 16:23

J38a81n 78N82e55š18p69o65r 4486118636962

Píšu něco o tom, že vím, kde stojíš? "Nějaký" tragéd o příspěvek výš píše, že stojí u závor a pozoruje rychlíky na trati Brno - Č. Třebová, já ne. Zplodit rozumnou větu nebo odpověď na otázku je pro tebe evidentně problém...

0/0
29.10.2015 18:35

J46e86n47d40a 22K57r80á97s48a 1639666518

Ani  tvé  duchaplné  výplody, ty prázdné  rychlíky  nenaplní, a odborářům  rozumu  nepřidá ;-D

0/0
29.10.2015 18:37

R43o19m84a77n 61J28e31s48c39h30k89e 9248235797125

Přál bych Vám aby se lidi z prázdných rychlíků přesedly na auta. Tak se na silnice nikdo nevleze. Kolik jezdí prázdných aut ? Velmi mnoho.

0/0
31.10.2015 7:27

M39i87l82a65n 23K76o56i38š 4937742661780

Zrovna jste mi potvrdil, že tomu rozumíte jako koza petrželi.

0/0
28.10.2015 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.