- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To zas psal nějaký odborník. Prosím opravdu používat v podobných případech pojem ELEKTRIZACE, protože elektrifikace je něco poněkud jiného (zavádění elektřiny - obecně - tam, kde ještě není). Jinak EU zcela logicky prosazuje elektrizaci co největšího množství tratí v co nejkratším čase, protože zásoby ropy rychle klesají a budoucnost dopravy (nejen železniční) je pouze v elektřině. Tedy není to nějaký rozmar SŽDC (ta může maximálně ovlivnit pořadí) nebo kohokoliv jiného...
Příměstské trati by měly být elektrifikované. Státy EU vymýšlí dotace na hybridy a elektrovozy, které stejně zatěžují prostředí baterií. Vlak žádnou takovou neekologickou baterii nemá. Kéž by elektrifikovali Ostrava, Frýdek, Frýdlant nad Ostravicí. Stoupání, příměstská, husté zastávky. Elektrický vlak je pružnější, rekuperuje a proti naftě díky spotřební dani jezdí skoro zadarmo.
Kdyby byla elektrifikována "bezvýznamná trať" z Berouna do Prahy přes Rudnou, tak existuje odklonová záložní trasa v případě přerušení provozu "po hlavní". Takže jako dnes, by v případě nesjízdnosti "hlavní" trati mohly jet elektrické rychlíky odklonem přes Rudnou, plzeňské rychlíky nemusely být odřeknuty a SC 512 nemuselo jet "výhodným" odklonem přes Ústí nad Labem ...
Mno drátovat tuhle lokálku jen proto, že dvojkolejka v údolí je ve stavu klinické smrti? Stejně to tam nevyjezdíte.
Je mi líto odborářů mašnfírů,že přijdou o možnost prodávat kradenou naftu....
Mně je líto, že přijdeš o možnost plivat zde takovéto duchaplné příspěvky... Ale ty si jistě najdeš nové téma.
všude natáhnem dráty a stejně na polovině tratí budou jezdit diesely (jako třeba na vůbec 1. úseku z Tábora do Bechyně)
Pane Sůra, Pesa Shark neexistuje. Je buď Pesa Link nebo pojmenování ČD RegioShark.
Pesa, Shark. Asi jako Škoda, Henlein. Výrobce model.
Kunčice - Valašské Meziříčí??? Nevím neznám. Anebo nám autor měl autor na mysli Ostrava-Kunčice - Valašské Meziříčí tak potom jo.
Snad tím autor myslel Ostrava - Frýdek Místek - Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát - Valašské Meziřící.
Kunčice je opravdu vesnická díra. Možná autor často jezdí do místní zotavovny pod Ondřejníkem, tak považuje tuto zastávku za významnou stanici.
"Tím, jak se výrobci zaměřují více na elektrické vlaky, bývají tyto soupravy většinou rychlejší a výkonnější."
Je nesmysl. Zalezi, co si zakaznik objedna, to nema nic spolecneho s nejakym "zamerovanim" vyrobcu. Existuji motorove jednotky rychle a vykonne, stejne jako existuji elektricke jednotky pomale a slabe (a samozrejme i opacne).
Dalsim nesmyslem je ta udajna "nutnost preprahu". Vlak muze byt veden bez preprahu i dnes, v motorove trakci - ale mozna by to bylo drazsi nebo "se to tak nikdy nedelalalo" protoze rychlejsi spojeni nebylo prioritou dopravce.
tyhle bláboly jsem tu rozporoval už ráno a mám za ně jen hromadu mínusů a dokonce i výtku od pana autora
Elektrifikace do Liberce bez nové trati minimálně v úseku Liberec - Turnov nemá smysl, tím by se potvrdilo vedení trati po stopě páry a v těch zakrutach už nic zrychlit nepůjde
Přesně tak. Napřed dát dopořádku spodek, narovnat oblouky. To trať zrychlí. Až kdyby se tam začalo jezdit hodně, 20 párů dlouhých (ne Regionov) vlaků za den, nebo tak něco, ta se ty dráty dají dostavět.
O elektrifikaci a zrychlení tratě Brno-Jihlava se tady mluví už víc jak 25 let. Za komoušů se vyměnily mosty, pak přišel rok 1989 a od té doby se tady na nic nesáhlo. Jen se kecá, plánuje, odkládá a zase plánuje.... A výsledek nula.
jezdí se tady pomalu jak za C.K. monarchie.
Na co elektrifikace? Však tam povede rychlodráha! V roce 2146. Teď je hlavně nutné vybudovat tunel z Prahy do Berouna. Ten potřebujeme ze všeho úplně nejvíc. Až přijde Janota, tak vám to vysvětlí.