Diskuze

Ústup nafty na železnici. Stát chce elektrifikovat další tratě

Stovky kilometrů nových tratí chce v příštích letech „zadrátovat“ Správa železniční dopravní cesty. Provoz vlaků by tak na nich měl být ekologičtější než dosud, na některých tratích by měla elektrifikace umožnit také více přímých spojení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To zas psal nějaký odborník. Prosím opravdu používat v podobných případech pojem ELEKTRIZACE, protože elektrifikace je něco poněkud jiného (zavádění elektřiny - obecně - tam, kde ještě není). Jinak EU zcela logicky prosazuje elektrizaci co největšího množství tratí v co nejkratším čase, protože zásoby ropy rychle klesají a budoucnost dopravy (nejen železniční) je pouze v elektřině. Tedy není to nějaký rozmar SŽDC (ta může maximálně ovlivnit pořadí)  nebo kohokoliv jiného...

0 0
možnosti

J14a73n 46J43e19m55e29l97k19a

28. 10. 2015 21:37

Příměstské trati by měly být elektrifikované. Státy EU vymýšlí dotace na hybridy a elektrovozy, které stejně zatěžují prostředí baterií. Vlak žádnou takovou neekologickou baterii nemá. Kéž by elektrifikovali Ostrava, Frýdek,  Frýdlant nad Ostravicí. Stoupání, příměstská, husté zastávky. Elektrický vlak je pružnější, rekuperuje a proti naftě díky spotřební dani  jezdí skoro zadarmo.

1 0
možnosti

Kdyby byla elektrifikována "bezvýznamná trať" z Berouna do Prahy přes Rudnou, tak existuje odklonová záložní trasa v případě přerušení provozu "po hlavní". Takže jako dnes, by v případě nesjízdnosti "hlavní" trati mohly jet elektrické rychlíky odklonem přes Rudnou, plzeňské rychlíky nemusely být odřeknuty a SC 512 nemuselo jet "výhodným" odklonem přes Ústí nad Labem ...

4 0
možnosti

Mno drátovat tuhle lokálku jen proto, že dvojkolejka v údolí je ve stavu klinické smrti? Stejně to tam nevyjezdíte.

0 0
možnosti

J61e71n63d80a 85K54r82á83s74a

28. 10. 2015 12:26

Je mi líto odborářů mašnfírů,že přijdou o možnost prodávat kradenou naftu....;-D

1 7
možnosti
Foto

J59i40ř24í 60E11r44b33e77n

28. 10. 2015 14:19

Mně je líto, že přijdeš o možnost plivat zde takovéto duchaplné příspěvky... Ale ty si jistě najdeš nové téma.

3 0
možnosti

všude natáhnem dráty a stejně na polovině tratí budou jezdit diesely (jako třeba na vůbec 1. úseku z Tábora do Bechyně)

0 0
možnosti

J24a23n 44H30o88p84p

28. 10. 2015 11:09

Pane Sůra, Pesa Shark neexistuje. Je buď Pesa Link nebo pojmenování ČD RegioShark.

1 0
možnosti

Pesa, Shark. Asi jako Škoda, Henlein. Výrobce model.:-)

2 1
možnosti

J49a93n 67D33a22t96e27l

28. 10. 2015 10:33

Kunčice - Valašské Meziříčí??? Nevím neznám. Anebo nám autor měl autor na mysli Ostrava-Kunčice - Valašské Meziříčí tak potom jo.

3 2
možnosti

Snad tím autor myslel  Ostrava - Frýdek Místek -  Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát - Valašské Meziřící.

Kunčice je opravdu vesnická díra. Možná autor často jezdí do místní zotavovny pod Ondřejníkem, tak považuje tuto zastávku za významnou stanici;-D;-D.

0 0
možnosti

"Tím, jak se výrobci zaměřují více na elektrické vlaky, bývají tyto soupravy většinou rychlejší a výkonnější."

Je nesmysl. Zalezi, co si zakaznik objedna, to nema nic spolecneho s nejakym "zamerovanim" vyrobcu. Existuji motorove jednotky rychle a vykonne, stejne jako existuji elektricke jednotky pomale a slabe (a samozrejme i opacne).

Dalsim nesmyslem je ta udajna "nutnost preprahu". Vlak muze byt veden bez preprahu i dnes, v motorove trakci - ale mozna by to bylo drazsi nebo "se to tak nikdy nedelalalo" protoze rychlejsi spojeni nebylo prioritou dopravce.

6 0
možnosti

tyhle bláboly jsem tu rozporoval už ráno a mám za ně jen hromadu mínusů a dokonce i výtku od pana autora ;-)

1 0
možnosti

Elektrifikace do Liberce bez nové trati minimálně v úseku Liberec - Turnov nemá smysl, tím by se potvrdilo vedení trati po stopě páry a v těch zakrutach už nic zrychlit nepůjde

7 0
možnosti

Přesně tak. Napřed dát dopořádku spodek, narovnat oblouky. To trať zrychlí. Až kdyby se tam začalo jezdit hodně, 20 párů dlouhých (ne Regionov) vlaků za den, nebo tak něco, ta se ty dráty dají dostavět.

0 0
možnosti

M37i91l74a29n 11K22o83i98š

28. 10. 2015 10:02

O elektrifikaci a zrychlení tratě Brno-Jihlava se tady mluví už víc jak 25 let. Za komoušů se vyměnily mosty, pak přišel rok 1989 a od té doby se tady na nic nesáhlo. Jen se kecá, plánuje, odkládá a zase plánuje.... A výsledek nula.

jezdí se tady pomalu jak za C.K. monarchie.

4 1
možnosti

P21e17t73r 46N59a47j68d43e92k

28. 10. 2015 10:48

Na co elektrifikace? Však tam povede rychlodráha! V roce 2146. Teď je hlavně nutné vybudovat tunel z Prahy do Berouna. Ten potřebujeme ze všeho úplně nejvíc. ;-D Až přijde Janota, tak vám to vysvětlí.

0 2
možnosti