Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlastnictví auta ve městě bude ekonomický nesmysl, říká zakladatel taxi aplikace

Přivolat taxi přes aplikaci je stále populárnější. Systém stažený do telefonu dokáže podle aktuální polohy najít nejbližší volné auto a zákazníka odvézt levněji než klasický taxík. Nejlépe hodnocenou taxi aplikaci u nás má české Liftago. „Volný trh funguje a sám si vybere ty nejlepší řidiče, technologie mu pomáhá,“ říká spoluzakladatel projektu Ondřej Krátký.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74i54ř92í 37K64l58i14m71e79š 9611131664709

Ekonomický nesmysl je jezdit vlastním autem a řídit z hospody. To může být hodně drahé ;-D

0/0
2.12.2015 7:54

I41v17a54n 23P72a39l59e85č10e79k 7737752783631

Pozdrav zo Slovenska..

Tu sa jazdi za 0,50€\km

Ondro, kurzovy prepocet je 12českych kaček.

No vitame Ta uz v tom nasom UBER Hopin. Zober štát.. :-DDD

0/0
30.10.2015 1:32

M65i26c79h28a56l 88P44a40v72l49á18t 9193843664579

Fakt k nam ze stranek iDnesu museji promlouvat takovi jasavi blbove?

Vzdyt je to smesne..

+1/−1
29.10.2015 16:12

J39a42n 29C63e87p28e29k 1814596620

Ale nebude. Protože bambilion lidí si vozí sedínky ve služebních vozech a je jim úplně jedno, že je to neekonomické, že každý den stojí fronty a že jezdí ve voze sami. Ale mají prostě zadarmo služebáka, tak co lézt do socky, i když tou by byli v práci 3x rychleji.

+2/−1
29.10.2015 9:05

S13t34a89n73i74s28l61a85v 94S47r55b98a 4425564768354

jaksi se zapomíná na jednu věc: po čem budou ta auta,a je jedno jestli taxi nebo soukromá jezdit? počet aut roste, ale kapacita silnic ne stejným tempem. já to vidím takto: v zájmu prosazení vlastních ekonomických cílů ale pod zástěrkou ekologie se poskytovatel nového systému taxi služeb spojí s lobbisty a za nemalý úplatek politikům dosáhne výrazných úprav v dopravě, které maximálně omezí soukromou dopravu na úkor těchto taxíků. jako dnes v praze: parkování-jak je možné, že v praze v centru stéjí na ulicích pouze žlutá auta? jízdní pruhy-jak je možné, že pruhy pro autobusy využívají především žlutá auta? příjez na letiště-jak je možné, že těsně k odletové hale se dostane jen žluté auto? rychlost-jak je možné, že pouze žlutá auta mají nepokutovaný průměr po Praze 70 km/h? jízda na semaforech-jak to, že pouze žlutá mohou na červenou? a moh bych pokračovat...to je mé vidění světa v budoucnosti. ne přirozeně, ale korupcí se vytlačí soukromá auta z měst.

+2/0
29.10.2015 8:02

P11a43v14e15l 62S53o92b37o70t46k54a 5210894

A i pro Finanční Úřady budou informace ze serverů zprostředkujících podobnou dopravu cenným zdrojem informací - není nic jednoduššího než aby počítač porovnal data s daňovými přiznáními dopravců.

Je to daleko efektivnější než honit se za taxametry a kontrolovat jestli náhodou někdo nepodvádí tím že vydává duplicitní nebo žádné stvrzenky.

+1/0
28.10.2015 21:52

A44d46a43m 30B65e52r63n53a65r97d 3304567333896

Růžové brýle.

0/0
28.10.2015 20:49
Foto

A28d12a39m 98B71a86r62t27o85n77í54k 4988580416622

Tento článek mi připomíná školení time managementu. Naprosto mimo realitu

+5/0
28.10.2015 16:10

D13a37n73i49e95l 60T11o22m78e75k 8139225818456

V diskusi vidím silné odsudky. Já si myslím, že do budoucna to není úplně vyloučená alternativa, že na ježdění po Praze (a okolí) vznikne systém nějakých individuálních dopravních prostředků, časem budou nejspíš jezdit autonomně. Dávalo by to smysl: centrem jenom projedou, vyhodí/naberou pasažéry, nebudou tam parkovat a vrátí se jinam (dobýt baterku). Uživatel si auto přivolá podle potřeby. Něco mezi MHD a vlastním autem, jako další nabídka, patrně i cenově někde mezi. Ekonomicky to bude záležet hodně na tom, jak se budou vyvíjet mýta, zákazy vjezdu a zákazy parkování - zatím vypadá trend čím dál tím hůř pro individuální auto, kterým přijedu do práce a zaparkuju ho. Tím se bude otvírat více prostory pro nějaké nové formy městské dopravy.

+2/−3
28.10.2015 15:12

I45v82a57n 39P63r73o35c40h46á81z34k37a 3261594655745

Ekonomický nesmysl je jezdit taxíkem. Za tu jejich nástupní sazbu jsem už autem v cílovém místě.

+7/0
28.10.2015 12:30

P66e93t32r 90N62i69v56n17i37c39k26ý 3882594335687

Záleží na tom, jak děláš kalkulaci. Hoď sem ukázkový výpočet.

0/0
29.10.2015 7:24

R73o79m81a50n 93J95e68s94c66h36k71e 9908905247675

Problém je, že se na silnice všichni nevlezeme.

0/0
31.10.2015 6:51

P43e50t56r 13N19e19c88h90a81n74i36c50k12ý 7343566458800

Jezdím vlakem a MHD, kde to jen jde, ale stejně nesouhlasím s tím člověkem. Auto dává možnosti, které jiné služby nenabízí ani nabídnout nemohou! Můžeme se bavit o zbytečnosti některých jízd autem, o vození si zadku každý metr, o zaplevelovani center a historických náměstí auty, ale to je jen o způsobu užití aut ne o vlastnictví auta jako takového. Snadnost a flexibilitu přesunu nebo převozu však nic nenahradí. Konkurenci automobilismu podporuji, ale ne za cenu potlačení vlastnictví aut

+4/0
28.10.2015 12:14

J23a23n 60F56r44o19l71í78k 6966980655634

Především si auto nekupuji jen pro jízdy do centra města. To se soudruh podnikatel trošku sekl. Auto ve městě používám jednak pro převoz materiálu a nákupů a tam, kde by to MHD trvalo déle (což je i při všech naschválech magistrátu vůči motoristům) téměř všude.

+3/−1
28.10.2015 15:23

P90e78t64r 91N68e95c74h42a55n23i59c83k88ý 7983746668550

A to je právě to užití, převést materiál nebo udělat obrovský nákup nikdy nebude lepší jinak než autem. Za to dojet si doprostřed města a zaparkovat na náměstí a tam si dát kafe v kavárně už by měl být případ MHD.

+4/0
28.10.2015 15:29

J66o70s19e89f 90K76o77p63e20c98k41y 9844342215

Naprosto presne receno. Slova z nadpisu plati pouze v pripade, ze clovek bude chtit pouzivat auto POUZE na cesty do centra a sirsiho centra. Takovych lidi bude vzdy ale relativne malo. Bez vlastnictvi auta se ve velkem meste lze urcite obejit, ale je otazkou jestli ekonomicka vyhoda nevlastnictvi prevazi nad nepohodlnosti a neprakticnosti toho byt bez auta

+2/0
28.10.2015 15:40

P20e33t36r 90N95e70c58h42a38n80i13c34k98ý 7633756678440

Já bych řekl, že spíš ta slova měla znít, že klesne "počet použití auta", ne počet lidí vlastnících auto. Vlastnit auto se hodí i v Nizozemí nebo ve Švýcarsku, ale místo 2x denně se použije třeba jednou týdně. Přesto momenty, kdy auto nelze nahradit vlakem/MHD/bicyklem s kvalitou cyklostezek v Nizozemí nastanou a nastávat budou.

+1/0
28.10.2015 15:44

R44o14m32a40n 37J56e73s98c11h86k37e 9578955437575

Já su na tom podobně. Jezdím do práce vlakem Auto máme. Ale k čemu ? Jednou týdně velký nákup. Stačila by mne "půlka" auta. Silnice jsou přeplněné.

A města obzvlášť. Zvažujeme, zda budeme kupovat další auto. Naše má 19 let.

Až se rozsype. Auto je žrout peněz.

0/−1
31.10.2015 6:57

A31n12t48o60n61í18n 77K94a96t33z42e37r 8862653776230

Tak až ten pán bude provozovat taxi za 1,-kč(eventuálně za 2,-kč) za 1km,tak možná,ale do té doby ho to přejde!!!Jako vždy se najdou tací,co (ne)umí přemýšlet a hlavně chtějí oškubávat druhé.Takto je nastavena celá kapitalistická společnost.!!

+2/−1
28.10.2015 11:33

J87á52n 63K95o79t11ú79č 2816754628906

Vážení, to neznamená, že NIKTO nebude vlastniť auto, ale že bude pribúdať takých, ktorí napriek tomu, že by si to mohli dovoliť, auto vlastniť nebudú (a to nie len zásluhou tejto aplikácie). A s tým súhlasím. Sám poznám zopár ľudí, ktorí mimo mesta cestujú len príležitostne a na dovolenku cestujú zásadne lietadlom. Napríklad pre takých bude vlastniť auto čoraz viac nezmyselné.

+1/−4
28.10.2015 11:09

M94a83r30t84i41n 47P54l13a96c24h25t16a 1364651181359

Tento  nesmysl popírá jednu a to, základní lidskou vlastnost ......a to je vlastnit/mít...jenom jáááá ;-D

+1/0
28.10.2015 10:51

M17a94r28t85i43n 33P72l48a15c42h46t76a 1294311661839

asi jako komunismus ;-D

0/−2
28.10.2015 10:53

T97o26m82á21š 75T47a11t89í41č62e79k 5970722450378

Tož, jezdit autem po štatlu je ekonomický nesmysl už dnes. Kupodivu se ho dopouští většina populace.

To by musela vzniknout jiná ikona životní úrovně a společenského postavení. Aplikace v iPadu na to nestačí.

+3/0
28.10.2015 10:33

S40e71i74d72l 85P57e75t57r 1711201815784

Hmm,

dojíždím denně po zhruba 1/4 radiále Phy (vých-jih- a zpět)  celkem 45 km a trvá to  lehce pod 1 hodinu obě cesty. 

Komplet  náklady včetně amortizace, pojištění, pneu, daní atd.  toho auta jsou řekněme  6,-/km, tedy v tomto případě  270,-/den.

MHD resp.PID ta samá trasa trvá téměř 3 hodiny a 64,- na jízdném.  

Cením-li si svou hodinu velmi skromně na 200,- pak jsem tím autem pořád o skoro o dvě stovky denně v plusu, což je docela slušný oběd ...

Včil mudrujte :-)

+2/−1
28.10.2015 14:54

J97a10n 76F82r75o56l40í17k 6196820965594

A v těchto případech nejde ani tak o peníze jako o čas. Třeba já na trase 15 km mám čas MHD 47 min. a autem 15 min. Neřeším, že lístek stojí 25 kč a celkové náklady na použití auta určitě víc.

0/−1
28.10.2015 15:28

T68o93m38á53š 79T52a74t75í68č15e16k 5150532570808

Záleží na tom. Často je samotná jízdní doba u HD jen nepatrně delší než v autě, celková doba ale naskočí, protože musí člověk na zastávku a ze zastávky. Pokud bydlíš na lontě a ta desetiminutová procházka je pěkná a ve štatlu to potom ještě můžeš vzít přes park nebo pěší zónu, tak ten čas neztratíš, žejo.

Záleží holt na jednotlivých případech.

0/0
29.10.2015 11:05

P36e31t68r 20N11e92c68h12a88n63i79c13k51ý 7413386278560

No cesta má být zkvalitnění MHD a ne omezení aut

+1/0
28.10.2015 15:31

D74a25n13i90e28l 31Ř76e28h45á15č20e92k 5937703381277

To si budu muset koupit i tablet?

0/0
29.10.2015 10:19

T75o14m84á50š 71T94a65t10í91č49e89k 5100492320448

Možná bude stačit, když se v šalině budeš bavit o své jachtě v St.-Tropez. :-)

0/0
29.10.2015 11:02

R39o86b58e40r38t 54M88o18t98k90a 4916647879575

Jestli ti lidé náhodou v Praze nejezdí soukromým vozem třeba proto, že mají služební. Vlastnictví auta ekonomický nesmysl všeobecně rozhodně nebude. Je ovšem pravděpodobné, že zase bude v rodině pouze jedno auto, protože ty další nebudou mít kde zaparkovat.

0/0
28.10.2015 9:49
Foto

P19a94v91e50l 85M74a36r53e76š 8845780587135

Co šnupe?

Prej desítky jízd v taxíku za provozní náklady auta

Mimo nafty jsou provozní náklady, když moc tak tisicovka měsíčně, za to v Brně dovedu taxíkem tak dvakrát do Bystrce.

+2/0
28.10.2015 9:29

L98a78d41i76s78l22a70v 79K15o44l40a98č72k85o95v84s58k79ý 5403771519811

Bohužel to neumí pokryt a těžko pokryje dojíždění za práci mimo veřejnou dopravu, večerní a noční přesuny, výlety, dopravu na chaty chalupy aj. Půjčovny příliš drahe, jakékoliv taxi také. Navíc nemám chuť se nechat vozit cizím clovekem. Doprava po městě ok.

+1/0
28.10.2015 9:11

J53a96k58u62b 57C17h85l20á73d61e79k 8503888382662

a kolik že budou ty půjčovny stát za 10 let, že to bude moc drahé?

0/0
28.10.2015 10:25

T24o22m52a27s 77S13l59u61k50a 8221870402676

Kde je populace koncentrovanější (Tokio, Singapur) je prvoz vlastního auta ve městě drahý a až nesmyslný luxus už dnes. Nejrůznější poplatky jsou tak vysoké, že kupní cena auta je zanedbatelná položka, a doprava je tak hustá, že dojet o ulici vedle a najít jakékoli, většinou drahé a časově krutě omezené parkování, je velké dobrodružství. Taxi se ale nezměnilo (krom vzniku uber). Po městě se jezdí hromadnou dopravou, na kolech a mopedech a vlastní auta pro cesty mimo město nahrazují sdílená auta rozesetá po celé zemi (sám to využívám a je to skvělé). Taxi se to bude moci nazývat, až ta auta budou plně automaticky řízená a přijedou k vám, určitě ale bez řidiče.

+3/−1
28.10.2015 9:10

P27e14t47r 79B60o26c34e44k 1277256642620

"Vlastnictví" auta ve městě na jízdu po městě je nesmysl už dnes. Máme jednu z nejlepších veřejných dopravních systémů na světě!! a po Praze se dostanete všude bezproblémů a doba jízdy je s autem často srovnatelná - navíc bývá garantovaná protože metro prosviští pod zemí a nezastavují ho zácpy... (výjimky existují ale není jich mnoho). Auto nicméně samozřejmě vlastním. Občas jezdíme i mimo město a autem je to s dětmi samozřejmě flexibilnější....

+1/0
28.10.2015 9:08

M92a94r70t77i29n 31V95á66v27r44a 2660873599

Pokud nejezdíte "příčné" trasy. Celá MHD je hvězdicově uspořádaná a kdo nechce jet do centra nebo z centra, ten je v těžkém průšvihu.

0/−1
28.10.2015 16:23

M73i78c92h44a18l 50Z68e76l28e91n68ý 6234983885716

Za rok za dva dojdou penize a bude po Liftagu

+3/0
28.10.2015 9:07

L14i32b96o96r 86J63a83n17e88č82e31k 4895915725491

Jen PR na taxisluzbu.

+1/0
28.10.2015 8:58

J82a46r59o29m86í47r 40K10r19á74l 4950849744129

Až bude stát kilometr taxíkem 10 korun, pak snad.

+1/0
28.10.2015 8:50

M11a64r29e41k 34S62l94a47b69i10h95o88u70d13e60k 7858591762143

A na kolik mě vyjde celodenní rodiný výlet taxíkem řekněme na zámek Orlík spojený s odpoledním koupáním v přehradě a zpět?

+6/−2
28.10.2015 8:10
Foto

V77í18t 32M63a78c12h 4348728313860

Pak nejste cílová skupina.

+1/0
28.10.2015 8:35

M32a90r78e19k 15S87l28a11b57i67h20o54u45d76e58k 7338961752363

Čili cílovou skupinou jsou lidé, kteří bydlí v centru Prahy a nevytáhnou  z něj paty.

+6/0
28.10.2015 8:40

R48a32d24o29s80l95a92v 78K10l50a39u98d88a 5724598474192

Půjdete pěšky na Vyšehrad, pak sejdete dolů a vykoupete se v Podolí..... Zjistíte že žádný Orlík k životu vlastně ani nepotřebujete:-P  Tyhle rady budu poskytovat lidem zdarma, tedy pouze za poplatek 500 Kč který získám z fondů EU:-)

+4/0
28.10.2015 8:36

M26a79r65e25k 41S84l11a19b92i33h72o54u14d54e14k 7578461812643

Případně si prohlédnu Vyšehrad i Podolí na netu a vykoupu se ve vaně. Otevřel jste mi oči. Beru auto a jdo s ním zítra do bazaru!

+10/0
28.10.2015 8:42
Foto

I17m71r96i22c21h 19S28u60c28h67a30r80s85k39ý 8496163275201

Mladý, nadějný a talentovaný kluk, který bude za chvíli určitě na 100% bez práce. :-/

+3/−2
28.10.2015 7:49

J21o17s47e23f 20P86o72r30t33i95k 8947359514

Copak, shání dotace na kraviny a potřebuje přesvědčit masu?

+3/−1
28.10.2015 7:49

E52d90a 93D39r46á29b66e54k 7169232333817

pořizovací cena, palivo, parkování, pojištění a ztráty vlastního času - děleno průměrnou cenou taxi jízdy....... nojo, to kdybych měl auto jen pro ježdění do centra, ale co dovolená, výkendy na chalupě, taky taxík? Nebo si půjčovat auto z půjčovny?

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/kvalitni-taxisluzba-rovna-se-spokojeni-ridici-mini-kratky-pau-/ekonomika.aspx?c=A151027_181112_ekonomika_chrs

+1/0
28.10.2015 7:39

B50a71r52b86o25r63a 47S86v46o34b74o27d92o61v19á 6492897858310

Jo taky me napadlo se zeptat, jestli lide z mesta pouzivaji auto jenom k jezdeni po meste. Po meste jezdime vylucne metrem a stejne se bez auta neobejdeme.

+4/0
28.10.2015 7:43
Foto

P65e92t26r 77P89r90o98c12h86á59z65k15a 3922236402684

Jako scifi dobrý, za padesát let snad.A navíc rozhodně ne plošně, ale jen v místech s velkou hustotou obyvatelstva. K tomu všemu by to muselo být podpořeno zákony a proti tomu se postaví nejen spousta lidí, ale také různé loby.Ale jen ať si dál sní svůj sen.:-)

+1/0
28.10.2015 7:27

T24o29m43á18š 41M56r47á14z 4270250761466

Před 14dny jsem zažil popisovanou situaci v diskuzi. Neděle 3h ráno LSPP s 9 měs dcerou. Bylo to v Plzni cesta byla cca 6km dlouhá. Stálo nás to 360kc tam/zpět. Řeči taxikáře o tom, že nemá žena vytahovat tolik ten pás (potřebovala přidělat vajíčko na sedačku), připomínky jestli se dítě pozvraci bude platit úklid. Naše auto bylo v servisu a dost jsem se proklinal, že jsem ho tam dal. Situace se opakovala v 9 večer, to už jsem nejprve volal rychlou a pak jsme raději volali kamarádce a odvezla nás ona. Myslím, že to pan inženýr vidí moc růžově a pod článkem by mělo být napsáno, že jde o product placement.

+25/0
28.10.2015 7:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.