Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlastnictví auta ve městě bude ekonomický nesmysl, říká zakladatel taxi aplikace

Přivolat taxi přes aplikaci je stále populárnější. Systém stažený do telefonu dokáže podle aktuální polohy najít nejbližší volné auto a zákazníka odvézt levněji než klasický taxík. Nejlépe hodnocenou taxi aplikaci u nás má české Liftago. „Volný trh funguje a sám si vybere ty nejlepší řidiče, technologie mu pomáhá,“ říká spoluzakladatel projektu Ondřej Krátký.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41i17ř64í 25K46l75i37m40e93š 9861531304679

Ekonomický nesmysl je jezdit vlastním autem a řídit z hospody. To může být hodně drahé ;-D

0/0
2.12.2015 7:54

I17v68a68n 63P20a75l28e65č31e25k 7487632933671

Pozdrav zo Slovenska..

Tu sa jazdi za 0,50€\km

Ondro, kurzovy prepocet je 12českych kaček.

No vitame Ta uz v tom nasom UBER Hopin. Zober štát.. :-DDD

0/0
30.10.2015 1:32

M77i29c66h14a81l 89P84a62v35l57á43t 9813953454129

Fakt k nam ze stranek iDnesu museji promlouvat takovi jasavi blbove?

Vzdyt je to smesne..

+1/−1
29.10.2015 16:12

J93a23n 10C27e83p49e86k 1314786360

Ale nebude. Protože bambilion lidí si vozí sedínky ve služebních vozech a je jim úplně jedno, že je to neekonomické, že každý den stojí fronty a že jezdí ve voze sami. Ale mají prostě zadarmo služebáka, tak co lézt do socky, i když tou by byli v práci 3x rychleji.

+2/−1
29.10.2015 9:05

S64t87a97n92i31s37l72a45v 35S19r34b62a 4635854278574

jaksi se zapomíná na jednu věc: po čem budou ta auta,a je jedno jestli taxi nebo soukromá jezdit? počet aut roste, ale kapacita silnic ne stejným tempem. já to vidím takto: v zájmu prosazení vlastních ekonomických cílů ale pod zástěrkou ekologie se poskytovatel nového systému taxi služeb spojí s lobbisty a za nemalý úplatek politikům dosáhne výrazných úprav v dopravě, které maximálně omezí soukromou dopravu na úkor těchto taxíků. jako dnes v praze: parkování-jak je možné, že v praze v centru stéjí na ulicích pouze žlutá auta? jízdní pruhy-jak je možné, že pruhy pro autobusy využívají především žlutá auta? příjez na letiště-jak je možné, že těsně k odletové hale se dostane jen žluté auto? rychlost-jak je možné, že pouze žlutá auta mají nepokutovaný průměr po Praze 70 km/h? jízda na semaforech-jak to, že pouze žlutá mohou na červenou? a moh bych pokračovat...to je mé vidění světa v budoucnosti. ne přirozeně, ale korupcí se vytlačí soukromá auta z měst.

+2/0
29.10.2015 8:02

P54a42v20e29l 38S79o81b63o36t11k47a 5450204

A i pro Finanční Úřady budou informace ze serverů zprostředkujících podobnou dopravu cenným zdrojem informací - není nic jednoduššího než aby počítač porovnal data s daňovými přiznáními dopravců.

Je to daleko efektivnější než honit se za taxametry a kontrolovat jestli náhodou někdo nepodvádí tím že vydává duplicitní nebo žádné stvrzenky.

+1/0
28.10.2015 21:52

A27d90a96m 86B77e27r11n85a68r14d 3304697453696

Růžové brýle.

0/0
28.10.2015 20:49
Foto

A36d77a40m 58B23a10r36t94o53n20í58k 4968840166442

Tento článek mi připomíná školení time managementu. Naprosto mimo realitu

+5/0
28.10.2015 16:10

D65a29n88i37e35l 17T27o36m75e85k 8689255708846

V diskusi vidím silné odsudky. Já si myslím, že do budoucna to není úplně vyloučená alternativa, že na ježdění po Praze (a okolí) vznikne systém nějakých individuálních dopravních prostředků, časem budou nejspíš jezdit autonomně. Dávalo by to smysl: centrem jenom projedou, vyhodí/naberou pasažéry, nebudou tam parkovat a vrátí se jinam (dobýt baterku). Uživatel si auto přivolá podle potřeby. Něco mezi MHD a vlastním autem, jako další nabídka, patrně i cenově někde mezi. Ekonomicky to bude záležet hodně na tom, jak se budou vyvíjet mýta, zákazy vjezdu a zákazy parkování - zatím vypadá trend čím dál tím hůř pro individuální auto, kterým přijedu do práce a zaparkuju ho. Tím se bude otvírat více prostory pro nějaké nové formy městské dopravy.

+2/−3
28.10.2015 15:12

I38v88a59n 92P20r55o85c94h52á34z45k83a 3321474865375

Ekonomický nesmysl je jezdit taxíkem. Za tu jejich nástupní sazbu jsem už autem v cílovém místě.

+7/0
28.10.2015 12:30

P79e42t94r 50N12i84v41n42i20c61k19ý 3502644725547

Záleží na tom, jak děláš kalkulaci. Hoď sem ukázkový výpočet.

0/0
29.10.2015 7:24

R83o64m20a25n 30J98e14s73c59h58k70e 9768645907515

Problém je, že se na silnice všichni nevlezeme.

0/0
31.10.2015 6:51

P84e78t49r 47N15e36c29h29a81n52i57c26k82ý 7573456448400

Jezdím vlakem a MHD, kde to jen jde, ale stejně nesouhlasím s tím člověkem. Auto dává možnosti, které jiné služby nenabízí ani nabídnout nemohou! Můžeme se bavit o zbytečnosti některých jízd autem, o vození si zadku každý metr, o zaplevelovani center a historických náměstí auty, ale to je jen o způsobu užití aut ne o vlastnictví auta jako takového. Snadnost a flexibilitu přesunu nebo převozu však nic nenahradí. Konkurenci automobilismu podporuji, ale ne za cenu potlačení vlastnictví aut

+4/0
28.10.2015 12:14

J78a79n 61F28r21o32l65í38k 6756670455914

Především si auto nekupuji jen pro jízdy do centra města. To se soudruh podnikatel trošku sekl. Auto ve městě používám jednak pro převoz materiálu a nákupů a tam, kde by to MHD trvalo déle (což je i při všech naschválech magistrátu vůči motoristům) téměř všude.

+3/−1
28.10.2015 15:23

P41e18t76r 50N67e75c39h11a27n66i27c63k44ý 7373716728820

A to je právě to užití, převést materiál nebo udělat obrovský nákup nikdy nebude lepší jinak než autem. Za to dojet si doprostřed města a zaparkovat na náměstí a tam si dát kafe v kavárně už by měl být případ MHD.

+4/0
28.10.2015 15:29

J31o26s23e24f 39K96o84p39e33c73k56y 9824182395

Naprosto presne receno. Slova z nadpisu plati pouze v pripade, ze clovek bude chtit pouzivat auto POUZE na cesty do centra a sirsiho centra. Takovych lidi bude vzdy ale relativne malo. Bez vlastnictvi auta se ve velkem meste lze urcite obejit, ale je otazkou jestli ekonomicka vyhoda nevlastnictvi prevazi nad nepohodlnosti a neprakticnosti toho byt bez auta

+2/0
28.10.2015 15:40

P68e83t37r 50N44e80c74h24a80n16i42c22k21ý 7613966828830

Já bych řekl, že spíš ta slova měla znít, že klesne "počet použití auta", ne počet lidí vlastnících auto. Vlastnit auto se hodí i v Nizozemí nebo ve Švýcarsku, ale místo 2x denně se použije třeba jednou týdně. Přesto momenty, kdy auto nelze nahradit vlakem/MHD/bicyklem s kvalitou cyklostezek v Nizozemí nastanou a nastávat budou.

+1/0
28.10.2015 15:44

R59o92m55a54n 50J31e77s11c20h90k21e 9448125827285

Já su na tom podobně. Jezdím do práce vlakem Auto máme. Ale k čemu ? Jednou týdně velký nákup. Stačila by mne "půlka" auta. Silnice jsou přeplněné.

A města obzvlášť. Zvažujeme, zda budeme kupovat další auto. Naše má 19 let.

Až se rozsype. Auto je žrout peněz.

0/−1
31.10.2015 6:57

A18n37t58o79n17í86n 36K90a18t16z44e17r 8802263846330

Tak až ten pán bude provozovat taxi za 1,-kč(eventuálně za 2,-kč) za 1km,tak možná,ale do té doby ho to přejde!!!Jako vždy se najdou tací,co (ne)umí přemýšlet a hlavně chtějí oškubávat druhé.Takto je nastavena celá kapitalistická společnost.!!

+2/−1
28.10.2015 11:33

J42á49n 89K95o88t62ú84č 2276614598486

Vážení, to neznamená, že NIKTO nebude vlastniť auto, ale že bude pribúdať takých, ktorí napriek tomu, že by si to mohli dovoliť, auto vlastniť nebudú (a to nie len zásluhou tejto aplikácie). A s tým súhlasím. Sám poznám zopár ľudí, ktorí mimo mesta cestujú len príležitostne a na dovolenku cestujú zásadne lietadlom. Napríklad pre takých bude vlastniť auto čoraz viac nezmyselné.

+1/−4
28.10.2015 11:09

M34a88r63t78i78n 33P24l14a83c12h27t75a 1954331111479

Tento  nesmysl popírá jednu a to, základní lidskou vlastnost ......a to je vlastnit/mít...jenom jáááá ;-D

+1/0
28.10.2015 10:51

M47a16r24t95i83n 34P67l77a94c22h85t38a 1544521411279

asi jako komunismus ;-D

0/−2
28.10.2015 10:53

T56o47m12á12š 53T36a65t83í66č22e11k 5300252730928

Tož, jezdit autem po štatlu je ekonomický nesmysl už dnes. Kupodivu se ho dopouští většina populace.

To by musela vzniknout jiná ikona životní úrovně a společenského postavení. Aplikace v iPadu na to nestačí.

+3/0
28.10.2015 10:33

S72e86i25d46l 21P47e62t63r 1981301845834

Hmm,

dojíždím denně po zhruba 1/4 radiále Phy (vých-jih- a zpět)  celkem 45 km a trvá to  lehce pod 1 hodinu obě cesty. 

Komplet  náklady včetně amortizace, pojištění, pneu, daní atd.  toho auta jsou řekněme  6,-/km, tedy v tomto případě  270,-/den.

MHD resp.PID ta samá trasa trvá téměř 3 hodiny a 64,- na jízdném.  

Cením-li si svou hodinu velmi skromně na 200,- pak jsem tím autem pořád o skoro o dvě stovky denně v plusu, což je docela slušný oběd ...

Včil mudrujte :-)

+2/−1
28.10.2015 14:54

J65a46n 84F58r41o69l98í28k 6586300985924

A v těchto případech nejde ani tak o peníze jako o čas. Třeba já na trase 15 km mám čas MHD 47 min. a autem 15 min. Neřeším, že lístek stojí 25 kč a celkové náklady na použití auta určitě víc.

0/−1
28.10.2015 15:28

T20o49m39á39š 71T33a47t62í30č29e23k 5500382150308

Záleží na tom. Často je samotná jízdní doba u HD jen nepatrně delší než v autě, celková doba ale naskočí, protože musí člověk na zastávku a ze zastávky. Pokud bydlíš na lontě a ta desetiminutová procházka je pěkná a ve štatlu to potom ještě můžeš vzít přes park nebo pěší zónu, tak ten čas neztratíš, žejo.

Záleží holt na jednotlivých případech.

0/0
29.10.2015 11:05

P80e68t52r 10N47e80c62h68a59n25i55c43k51ý 7873326368700

No cesta má být zkvalitnění MHD a ne omezení aut

+1/0
28.10.2015 15:31

D18a33n91i74e82l 31Ř63e45h32á44č30e36k 5497303331747

To si budu muset koupit i tablet?

0/0
29.10.2015 10:19

T26o28m33á67š 49T91a57t19í64č86e47k 5740842710628

Možná bude stačit, když se v šalině budeš bavit o své jachtě v St.-Tropez. :-)

0/0
29.10.2015 11:02

R16o78b58e70r69t 90M38o96t47k87a 4636257469425

Jestli ti lidé náhodou v Praze nejezdí soukromým vozem třeba proto, že mají služební. Vlastnictví auta ekonomický nesmysl všeobecně rozhodně nebude. Je ovšem pravděpodobné, že zase bude v rodině pouze jedno auto, protože ty další nebudou mít kde zaparkovat.

0/0
28.10.2015 9:49
Foto

P42a20v93e31l 68M34a68r98e67š 8315260747825

Co šnupe?

Prej desítky jízd v taxíku za provozní náklady auta

Mimo nafty jsou provozní náklady, když moc tak tisicovka měsíčně, za to v Brně dovedu taxíkem tak dvakrát do Bystrce.

+2/0
28.10.2015 9:29

L20a95d82i88s60l60a80v 23K57o89l59a63č83k87o30v84s78k84ý 5763211759311

Bohužel to neumí pokryt a těžko pokryje dojíždění za práci mimo veřejnou dopravu, večerní a noční přesuny, výlety, dopravu na chaty chalupy aj. Půjčovny příliš drahe, jakékoliv taxi také. Navíc nemám chuť se nechat vozit cizím clovekem. Doprava po městě ok.

+1/0
28.10.2015 9:11

J76a53k52u26b 46C93h16l20á37d53e94k 8173278112642

a kolik že budou ty půjčovny stát za 10 let, že to bude moc drahé?

0/0
28.10.2015 10:25

T64o64m28a84s 29S44l67u83k45a 8471240872466

Kde je populace koncentrovanější (Tokio, Singapur) je prvoz vlastního auta ve městě drahý a až nesmyslný luxus už dnes. Nejrůznější poplatky jsou tak vysoké, že kupní cena auta je zanedbatelná položka, a doprava je tak hustá, že dojet o ulici vedle a najít jakékoli, většinou drahé a časově krutě omezené parkování, je velké dobrodružství. Taxi se ale nezměnilo (krom vzniku uber). Po městě se jezdí hromadnou dopravou, na kolech a mopedech a vlastní auta pro cesty mimo město nahrazují sdílená auta rozesetá po celé zemi (sám to využívám a je to skvělé). Taxi se to bude moci nazývat, až ta auta budou plně automaticky řízená a přijedou k vám, určitě ale bez řidiče.

+3/−1
28.10.2015 9:10

P62e16t87r 28B39o45c44e23k 1867176462620

"Vlastnictví" auta ve městě na jízdu po městě je nesmysl už dnes. Máme jednu z nejlepších veřejných dopravních systémů na světě!! a po Praze se dostanete všude bezproblémů a doba jízdy je s autem často srovnatelná - navíc bývá garantovaná protože metro prosviští pod zemí a nezastavují ho zácpy... (výjimky existují ale není jich mnoho). Auto nicméně samozřejmě vlastním. Občas jezdíme i mimo město a autem je to s dětmi samozřejmě flexibilnější....

+1/0
28.10.2015 9:08

M70a29r30t79i81n 21V55á57v46r56a 2180843419

Pokud nejezdíte "příčné" trasy. Celá MHD je hvězdicově uspořádaná a kdo nechce jet do centra nebo z centra, ten je v těžkém průšvihu.

0/−1
28.10.2015 16:23

M32i90c14h41a11l 38Z81e34l62e67n50ý 6774213475666

Za rok za dva dojdou penize a bude po Liftagu

+3/0
28.10.2015 9:07

L38i98b18o74r 28J92a17n63e37č16e57k 4515715305601

Jen PR na taxisluzbu.

+1/0
28.10.2015 8:58

J12a22r40o24m24í71r 10K36r74á41l 4460949264239

Až bude stát kilometr taxíkem 10 korun, pak snad.

+1/0
28.10.2015 8:50

M70a77r46e97k 89S79l85a33b35i37h98o24u36d76e34k 7528861202143

A na kolik mě vyjde celodenní rodiný výlet taxíkem řekněme na zámek Orlík spojený s odpoledním koupáním v přehradě a zpět?

+6/−2
28.10.2015 8:10
Foto

V12í65t 37M46a95c33h 4948378713420

Pak nejste cílová skupina.

+1/0
28.10.2015 8:35

M42a80r97e89k 49S65l38a21b52i81h50o74u78d86e13k 7258981442333

Čili cílovou skupinou jsou lidé, kteří bydlí v centru Prahy a nevytáhnou  z něj paty.

+6/0
28.10.2015 8:40

R12a31d54o36s90l24a57v 43K40l49a74u94d51a 5234898914562

Půjdete pěšky na Vyšehrad, pak sejdete dolů a vykoupete se v Podolí..... Zjistíte že žádný Orlík k životu vlastně ani nepotřebujete:-P  Tyhle rady budu poskytovat lidem zdarma, tedy pouze za poplatek 500 Kč který získám z fondů EU:-)

+4/0
28.10.2015 8:36

M11a33r86e20k 94S40l43a38b62i36h85o49u43d80e34k 7598141692203

Případně si prohlédnu Vyšehrad i Podolí na netu a vykoupu se ve vaně. Otevřel jste mi oči. Beru auto a jdo s ním zítra do bazaru!

+10/0
28.10.2015 8:42
Foto

I87m54r16i75c90h 32S96u71c77h85a97r61s87k94ý 8566243745571

Mladý, nadějný a talentovaný kluk, který bude za chvíli určitě na 100% bez práce. :-/

+3/−2
28.10.2015 7:49

J64o74s97e54f 85P66o58r12t90i63k 8297769564

Copak, shání dotace na kraviny a potřebuje přesvědčit masu?

+3/−1
28.10.2015 7:49

E77d86a 29D38r98á13b37e51k 7599182183907

pořizovací cena, palivo, parkování, pojištění a ztráty vlastního času - děleno průměrnou cenou taxi jízdy....... nojo, to kdybych měl auto jen pro ježdění do centra, ale co dovolená, výkendy na chalupě, taky taxík? Nebo si půjčovat auto z půjčovny?

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/kvalitni-taxisluzba-rovna-se-spokojeni-ridici-mini-kratky-pau-/ekonomika.aspx?c=A151027_181112_ekonomika_chrs

+1/0
28.10.2015 7:39

B54a29r27b61o33r18a 31S54v55o72b22o72d48o20v11á 6902427568880

Jo taky me napadlo se zeptat, jestli lide z mesta pouzivaji auto jenom k jezdeni po meste. Po meste jezdime vylucne metrem a stejne se bez auta neobejdeme.

+4/0
28.10.2015 7:43
Foto

P59e36t54r 26P69r74o58c97h64á38z10k15a 3662896632414

Jako scifi dobrý, za padesát let snad.A navíc rozhodně ne plošně, ale jen v místech s velkou hustotou obyvatelstva. K tomu všemu by to muselo být podpořeno zákony a proti tomu se postaví nejen spousta lidí, ale také různé loby.Ale jen ať si dál sní svůj sen.:-)

+1/0
28.10.2015 7:27

T47o40m49á66š 55M97r32á10z 4150740561896

Před 14dny jsem zažil popisovanou situaci v diskuzi. Neděle 3h ráno LSPP s 9 měs dcerou. Bylo to v Plzni cesta byla cca 6km dlouhá. Stálo nás to 360kc tam/zpět. Řeči taxikáře o tom, že nemá žena vytahovat tolik ten pás (potřebovala přidělat vajíčko na sedačku), připomínky jestli se dítě pozvraci bude platit úklid. Naše auto bylo v servisu a dost jsem se proklinal, že jsem ho tam dal. Situace se opakovala v 9 večer, to už jsem nejprve volal rychlou a pak jsme raději volali kamarádce a odvezla nás ona. Myslím, že to pan inženýr vidí moc růžově a pod článkem by mělo být napsáno, že jde o product placement.

+25/0
28.10.2015 7:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.