Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlastnictví auta ve městě bude ekonomický nesmysl, říká zakladatel taxi aplikace

Přivolat taxi přes aplikaci je stále populárnější. Systém stažený do telefonu dokáže podle aktuální polohy najít nejbližší volné auto a zákazníka odvézt levněji než klasický taxík. Nejlépe hodnocenou taxi aplikaci u nás má české Liftago. „Volný trh funguje a sám si vybere ty nejlepší řidiče, technologie mu pomáhá,“ říká spoluzakladatel projektu Ondřej Krátký.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i29ř11í 51K67l97i23m85e12š 9951541354699

Ekonomický nesmysl je jezdit vlastním autem a řídit z hospody. To může být hodně drahé ;-D

0/0
2.12.2015 7:54

I73v47a42n 97P53a58l14e98č84e14k 7287312243231

Pozdrav zo Slovenska..

Tu sa jazdi za 0,50€\km

Ondro, kurzovy prepocet je 12českych kaček.

No vitame Ta uz v tom nasom UBER Hopin. Zober štát.. :-DDD

0/0
30.10.2015 1:32

M32i55c52h91a80l 81P60a82v75l63á64t 9173293314889

Fakt k nam ze stranek iDnesu museji promlouvat takovi jasavi blbove?

Vzdyt je to smesne..

+1/−1
29.10.2015 16:12

J65a97n 88C91e41p87e21k 1734416590

Ale nebude. Protože bambilion lidí si vozí sedínky ve služebních vozech a je jim úplně jedno, že je to neekonomické, že každý den stojí fronty a že jezdí ve voze sami. Ale mají prostě zadarmo služebáka, tak co lézt do socky, i když tou by byli v práci 3x rychleji.

+2/−1
29.10.2015 9:05

S21t60a67n65i14s86l28a22v 54S31r15b29a 4445704598154

jaksi se zapomíná na jednu věc: po čem budou ta auta,a je jedno jestli taxi nebo soukromá jezdit? počet aut roste, ale kapacita silnic ne stejným tempem. já to vidím takto: v zájmu prosazení vlastních ekonomických cílů ale pod zástěrkou ekologie se poskytovatel nového systému taxi služeb spojí s lobbisty a za nemalý úplatek politikům dosáhne výrazných úprav v dopravě, které maximálně omezí soukromou dopravu na úkor těchto taxíků. jako dnes v praze: parkování-jak je možné, že v praze v centru stéjí na ulicích pouze žlutá auta? jízdní pruhy-jak je možné, že pruhy pro autobusy využívají především žlutá auta? příjez na letiště-jak je možné, že těsně k odletové hale se dostane jen žluté auto? rychlost-jak je možné, že pouze žlutá auta mají nepokutovaný průměr po Praze 70 km/h? jízda na semaforech-jak to, že pouze žlutá mohou na červenou? a moh bych pokračovat...to je mé vidění světa v budoucnosti. ne přirozeně, ale korupcí se vytlačí soukromá auta z měst.

+2/0
29.10.2015 8:02

P18a40v23e76l 64S92o15b19o91t72k39a 5200494

A i pro Finanční Úřady budou informace ze serverů zprostředkujících podobnou dopravu cenným zdrojem informací - není nic jednoduššího než aby počítač porovnal data s daňovými přiznáními dopravců.

Je to daleko efektivnější než honit se za taxametry a kontrolovat jestli náhodou někdo nepodvádí tím že vydává duplicitní nebo žádné stvrzenky.

+1/0
28.10.2015 21:52

A80d72a44m 91B33e24r77n72a64r62d 3184437113986

Růžové brýle.

0/0
28.10.2015 20:49

A86d28a16m 91B80a60r28t21o56n80í36k 4498280876372

Tento článek mi připomíná školení time managementu. Naprosto mimo realitu

+5/0
28.10.2015 16:10

D55a63n16i54e77l 62T96o90m51e70k 8159955968746

V diskusi vidím silné odsudky. Já si myslím, že do budoucna to není úplně vyloučená alternativa, že na ježdění po Praze (a okolí) vznikne systém nějakých individuálních dopravních prostředků, časem budou nejspíš jezdit autonomně. Dávalo by to smysl: centrem jenom projedou, vyhodí/naberou pasažéry, nebudou tam parkovat a vrátí se jinam (dobýt baterku). Uživatel si auto přivolá podle potřeby. Něco mezi MHD a vlastním autem, jako další nabídka, patrně i cenově někde mezi. Ekonomicky to bude záležet hodně na tom, jak se budou vyvíjet mýta, zákazy vjezdu a zákazy parkování - zatím vypadá trend čím dál tím hůř pro individuální auto, kterým přijedu do práce a zaparkuju ho. Tím se bude otvírat více prostory pro nějaké nové formy městské dopravy.

+2/−3
28.10.2015 15:12

I39v23a88n 46P85r22o38c40h53á28z62k68a 3531334255145

Ekonomický nesmysl je jezdit taxíkem. Za tu jejich nástupní sazbu jsem už autem v cílovém místě.

+7/0
28.10.2015 12:30

P94e68t23r 66N19i84v54n45i20c57k25ý 3222194945157

Záleží na tom, jak děláš kalkulaci. Hoď sem ukázkový výpočet.

0/0
29.10.2015 7:24

R31o15m31a20n 94J24e20s87c43h19k91e 9948615317625

Problém je, že se na silnice všichni nevlezeme.

0/0
31.10.2015 6:51

P58e12t31r 37N13e95c21h51a39n28i64c73k33ý 7763266328180

Jezdím vlakem a MHD, kde to jen jde, ale stejně nesouhlasím s tím člověkem. Auto dává možnosti, které jiné služby nenabízí ani nabídnout nemohou! Můžeme se bavit o zbytečnosti některých jízd autem, o vození si zadku každý metr, o zaplevelovani center a historických náměstí auty, ale to je jen o způsobu užití aut ne o vlastnictví auta jako takového. Snadnost a flexibilitu přesunu nebo převozu však nic nenahradí. Konkurenci automobilismu podporuji, ale ne za cenu potlačení vlastnictví aut

+4/0
28.10.2015 12:14

J48a96n 52F72r39o22l37í69k 6846760275154

Především si auto nekupuji jen pro jízdy do centra města. To se soudruh podnikatel trošku sekl. Auto ve městě používám jednak pro převoz materiálu a nákupů a tam, kde by to MHD trvalo déle (což je i při všech naschválech magistrátu vůči motoristům) téměř všude.

+3/−1
28.10.2015 15:23

P87e32t95r 42N87e29c21h25a97n53i75c12k49ý 7573856288960

A to je právě to užití, převést materiál nebo udělat obrovský nákup nikdy nebude lepší jinak než autem. Za to dojet si doprostřed města a zaparkovat na náměstí a tam si dát kafe v kavárně už by měl být případ MHD.

+4/0
28.10.2015 15:29

J87o78s93e22f 48K31o31p19e34c88k26y 9544192975

Naprosto presne receno. Slova z nadpisu plati pouze v pripade, ze clovek bude chtit pouzivat auto POUZE na cesty do centra a sirsiho centra. Takovych lidi bude vzdy ale relativne malo. Bez vlastnictvi auta se ve velkem meste lze urcite obejit, ale je otazkou jestli ekonomicka vyhoda nevlastnictvi prevazi nad nepohodlnosti a neprakticnosti toho byt bez auta

+2/0
28.10.2015 15:40

P18e88t55r 95N40e45c61h17a78n72i55c15k98ý 7483666548410

Já bych řekl, že spíš ta slova měla znít, že klesne "počet použití auta", ne počet lidí vlastnících auto. Vlastnit auto se hodí i v Nizozemí nebo ve Švýcarsku, ale místo 2x denně se použije třeba jednou týdně. Přesto momenty, kdy auto nelze nahradit vlakem/MHD/bicyklem s kvalitou cyklostezek v Nizozemí nastanou a nastávat budou.

+1/0
28.10.2015 15:44

R34o57m74a72n 37J95e82s77c96h17k26e 9438195237175

Já su na tom podobně. Jezdím do práce vlakem Auto máme. Ale k čemu ? Jednou týdně velký nákup. Stačila by mne "půlka" auta. Silnice jsou přeplněné.

A města obzvlášť. Zvažujeme, zda budeme kupovat další auto. Naše má 19 let.

Až se rozsype. Auto je žrout peněz.

0/−1
31.10.2015 6:57

A18n96t79o71n14í95n 77K48a34t41z72e94r 8722813766890

Tak až ten pán bude provozovat taxi za 1,-kč(eventuálně za 2,-kč) za 1km,tak možná,ale do té doby ho to přejde!!!Jako vždy se najdou tací,co (ne)umí přemýšlet a hlavně chtějí oškubávat druhé.Takto je nastavena celá kapitalistická společnost.!!

+2/−1
28.10.2015 11:33

J84á75n 23K53o26t23ú25č 2396914488796

Vážení, to neznamená, že NIKTO nebude vlastniť auto, ale že bude pribúdať takých, ktorí napriek tomu, že by si to mohli dovoliť, auto vlastniť nebudú (a to nie len zásluhou tejto aplikácie). A s tým súhlasím. Sám poznám zopár ľudí, ktorí mimo mesta cestujú len príležitostne a na dovolenku cestujú zásadne lietadlom. Napríklad pre takých bude vlastniť auto čoraz viac nezmyselné.

+1/−4
28.10.2015 11:09

M96a35r47t98i69n 74P75l43a94c52h87t15a 1164911841799

Tento  nesmysl popírá jednu a to, základní lidskou vlastnost ......a to je vlastnit/mít...jenom jáááá ;-D

+1/0
28.10.2015 10:51

M98a55r28t91i92n 30P92l71a26c94h96t77a 1264581981749

asi jako komunismus ;-D

0/−2
28.10.2015 10:53

T77o57m77á78š 59T64a39t10í30č92e70k 5820912900438

Tož, jezdit autem po štatlu je ekonomický nesmysl už dnes. Kupodivu se ho dopouští většina populace.

To by musela vzniknout jiná ikona životní úrovně a společenského postavení. Aplikace v iPadu na to nestačí.

+3/0
28.10.2015 10:33

S53e69i94d32l 46P70e54t17r 1791391495314

Hmm,

dojíždím denně po zhruba 1/4 radiále Phy (vých-jih- a zpět)  celkem 45 km a trvá to  lehce pod 1 hodinu obě cesty. 

Komplet  náklady včetně amortizace, pojištění, pneu, daní atd.  toho auta jsou řekněme  6,-/km, tedy v tomto případě  270,-/den.

MHD resp.PID ta samá trasa trvá téměř 3 hodiny a 64,- na jízdném.  

Cením-li si svou hodinu velmi skromně na 200,- pak jsem tím autem pořád o skoro o dvě stovky denně v plusu, což je docela slušný oběd ...

Včil mudrujte :-)

+2/−1
28.10.2015 14:54

J52a25n 75F68r26o93l19í36k 6566370555784

A v těchto případech nejde ani tak o peníze jako o čas. Třeba já na trase 15 km mám čas MHD 47 min. a autem 15 min. Neřeším, že lístek stojí 25 kč a celkové náklady na použití auta určitě víc.

0/−1
28.10.2015 15:28

T78o61m57á19š 10T39a59t28í55č10e74k 5410552140918

Záleží na tom. Často je samotná jízdní doba u HD jen nepatrně delší než v autě, celková doba ale naskočí, protože musí člověk na zastávku a ze zastávky. Pokud bydlíš na lontě a ta desetiminutová procházka je pěkná a ve štatlu to potom ještě můžeš vzít přes park nebo pěší zónu, tak ten čas neztratíš, žejo.

Záleží holt na jednotlivých případech.

0/0
29.10.2015 11:05

P93e47t17r 56N35e43c87h69a83n35i83c44k35ý 7633446638730

No cesta má být zkvalitnění MHD a ne omezení aut

+1/0
28.10.2015 15:31

D18a46n23i45e41l 94Ř87e33h38á74č89e96k 5217833731777

To si budu muset koupit i tablet?

0/0
29.10.2015 10:19

T86o62m10á23š 48T84a94t52í77č23e82k 5460932940538

Možná bude stačit, když se v šalině budeš bavit o své jachtě v St.-Tropez. :-)

0/0
29.10.2015 11:02

R47o63b61e95r23t 18M13o69t19k42a 4656377319135

Jestli ti lidé náhodou v Praze nejezdí soukromým vozem třeba proto, že mají služební. Vlastnictví auta ekonomický nesmysl všeobecně rozhodně nebude. Je ovšem pravděpodobné, že zase bude v rodině pouze jedno auto, protože ty další nebudou mít kde zaparkovat.

0/0
28.10.2015 9:49

P95a15v48e30l 43M22a24r59e68š 8305400337395

Co šnupe?

Prej desítky jízd v taxíku za provozní náklady auta

Mimo nafty jsou provozní náklady, když moc tak tisicovka měsíčně, za to v Brně dovedu taxíkem tak dvakrát do Bystrce.

+2/0
28.10.2015 9:29

L98a46d98i44s85l74a23v 93K82o13l80a13č68k53o95v71s91k45ý 5873891149561

Bohužel to neumí pokryt a těžko pokryje dojíždění za práci mimo veřejnou dopravu, večerní a noční přesuny, výlety, dopravu na chaty chalupy aj. Půjčovny příliš drahe, jakékoliv taxi také. Navíc nemám chuť se nechat vozit cizím clovekem. Doprava po městě ok.

+1/0
28.10.2015 9:11

J78a69k31u44b 36C32h17l39á31d95e75k 8193678832432

a kolik že budou ty půjčovny stát za 10 let, že to bude moc drahé?

0/0
28.10.2015 10:25

T29o71m53a28s 32S92l46u93k33a 8701300782706

Kde je populace koncentrovanější (Tokio, Singapur) je prvoz vlastního auta ve městě drahý a až nesmyslný luxus už dnes. Nejrůznější poplatky jsou tak vysoké, že kupní cena auta je zanedbatelná položka, a doprava je tak hustá, že dojet o ulici vedle a najít jakékoli, většinou drahé a časově krutě omezené parkování, je velké dobrodružství. Taxi se ale nezměnilo (krom vzniku uber). Po městě se jezdí hromadnou dopravou, na kolech a mopedech a vlastní auta pro cesty mimo město nahrazují sdílená auta rozesetá po celé zemi (sám to využívám a je to skvělé). Taxi se to bude moci nazývat, až ta auta budou plně automaticky řízená a přijedou k vám, určitě ale bez řidiče.

+3/−1
28.10.2015 9:10

P78e26t82r 53B68o77c12e72k 1217776442910

"Vlastnictví" auta ve městě na jízdu po městě je nesmysl už dnes. Máme jednu z nejlepších veřejných dopravních systémů na světě!! a po Praze se dostanete všude bezproblémů a doba jízdy je s autem často srovnatelná - navíc bývá garantovaná protože metro prosviští pod zemí a nezastavují ho zácpy... (výjimky existují ale není jich mnoho). Auto nicméně samozřejmě vlastním. Občas jezdíme i mimo město a autem je to s dětmi samozřejmě flexibilnější....

+1/0
28.10.2015 9:08

M96a17r92t22i28n 34V34á34v27r73a 2220943529

Pokud nejezdíte "příčné" trasy. Celá MHD je hvězdicově uspořádaná a kdo nechce jet do centra nebo z centra, ten je v těžkém průšvihu.

0/−1
28.10.2015 16:23

M19i33c17h49a51l 72Z56e16l34e85n61ý 6284723455566

Za rok za dva dojdou penize a bude po Liftagu

+3/0
28.10.2015 9:07

L15i98b36o74r 46J34a19n73e21č68e97k 4535565655741

Jen PR na taxisluzbu.

+1/0
28.10.2015 8:58

J35a16r58o45m29í35r 38K25r15á53l 4580399774439

Až bude stát kilometr taxíkem 10 korun, pak snad.

+1/0
28.10.2015 8:50

M56a65r22e35k 96S59l79a48b12i31h41o49u34d63e92k 7848971312983

A na kolik mě vyjde celodenní rodiný výlet taxíkem řekněme na zámek Orlík spojený s odpoledním koupáním v přehradě a zpět?

+6/−2
28.10.2015 8:10
Foto

V74í49t 42M91a43c30h 4518618503960

Pak nejste cílová skupina.

+1/0
28.10.2015 8:35

M95a13r76e53k 60S85l71a48b72i17h62o53u93d65e33k 7818351502403

Čili cílovou skupinou jsou lidé, kteří bydlí v centru Prahy a nevytáhnou  z něj paty.

+6/0
28.10.2015 8:40

R93a15d77o18s96l84a98v 36K23l60a83u10d63a 5764718584692

Půjdete pěšky na Vyšehrad, pak sejdete dolů a vykoupete se v Podolí..... Zjistíte že žádný Orlík k životu vlastně ani nepotřebujete:-P  Tyhle rady budu poskytovat lidem zdarma, tedy pouze za poplatek 500 Kč který získám z fondů EU:-)

+4/0
28.10.2015 8:36

M54a77r85e90k 85S31l54a37b43i51h67o16u51d13e36k 7468821412103

Případně si prohlédnu Vyšehrad i Podolí na netu a vykoupu se ve vaně. Otevřel jste mi oči. Beru auto a jdo s ním zítra do bazaru!

+10/0
28.10.2015 8:42
Foto

I20m14r49i40c98h 11S70u84c94h45a14r82s48k86ý 8476893495291

Mladý, nadějný a talentovaný kluk, který bude za chvíli určitě na 100% bez práce. :-/

+3/−2
28.10.2015 7:49

J85o66s71e36f 50P89o43r94t10i76k 8777529104

Copak, shání dotace na kraviny a potřebuje přesvědčit masu?

+3/−1
28.10.2015 7:49

E53d72a 31D28r69á53b17e11k 7949492263707

pořizovací cena, palivo, parkování, pojištění a ztráty vlastního času - děleno průměrnou cenou taxi jízdy....... nojo, to kdybych měl auto jen pro ježdění do centra, ale co dovolená, výkendy na chalupě, taky taxík? Nebo si půjčovat auto z půjčovny?

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/kvalitni-taxisluzba-rovna-se-spokojeni-ridici-mini-kratky-pau-/ekonomika.aspx?c=A151027_181112_ekonomika_chrs

+1/0
28.10.2015 7:39

B87a55r13b76o66r32a 26S69v74o56b90o19d75o18v49á 6622317588700

Jo taky me napadlo se zeptat, jestli lide z mesta pouzivaji auto jenom k jezdeni po meste. Po meste jezdime vylucne metrem a stejne se bez auta neobejdeme.

+4/0
28.10.2015 7:43
Foto

P41e32t24r 85P22r94o79c46h93á98z12k24a 3772256322724

Jako scifi dobrý, za padesát let snad.A navíc rozhodně ne plošně, ale jen v místech s velkou hustotou obyvatelstva. K tomu všemu by to muselo být podpořeno zákony a proti tomu se postaví nejen spousta lidí, ale také různé loby.Ale jen ať si dál sní svůj sen.:-)

+1/0
28.10.2015 7:27

T32o21m78á39š 12M31r61á89z 4760640801646

Před 14dny jsem zažil popisovanou situaci v diskuzi. Neděle 3h ráno LSPP s 9 měs dcerou. Bylo to v Plzni cesta byla cca 6km dlouhá. Stálo nás to 360kc tam/zpět. Řeči taxikáře o tom, že nemá žena vytahovat tolik ten pás (potřebovala přidělat vajíčko na sedačku), připomínky jestli se dítě pozvraci bude platit úklid. Naše auto bylo v servisu a dost jsem se proklinal, že jsem ho tam dal. Situace se opakovala v 9 večer, to už jsem nejprve volal rychlou a pak jsme raději volali kamarádce a odvezla nás ona. Myslím, že to pan inženýr vidí moc růžově a pod článkem by mělo být napsáno, že jde o product placement.

+25/0
28.10.2015 7:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.